Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:quote:http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven
Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.
In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.
Niet rusten
Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.
Onafhankelijk onderzoek
Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.
Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."
Niet speculeren
Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australië en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.
Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
quote:Dodental Nederlanders op 189
Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekraïne, meldt Malaysia Airlines op de website.
Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.
Behalve Nederland heeft ook Maleisië veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australië (27) en Indonesië (12).
Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraïense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.
Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australië.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Gegevens van FlightRadar24quote:[upd] PvdA onthutst door omkomen senator
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek één van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 18-07-2014 21:23:05 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik snap dit soort vragen ook niet zo goed. Zijn jullie dan helemaal niet bekend het feit dat mensen vaak onredelijk veel angst hebben voor vliegen omdat je in een vliegtuig veel machtelozer bent áls het fout gaat? Als je daar dan extra mee wordt geconfronteerd vlak voordat je zelf vliegt, is het logisch dat dat bij sommige mensen een effect heeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik probeer je niet belachelijk te maken hoor, maar stap je dan ook dagenlang niet in de auto als er een kettingbotsing is geweest of een spookrijder die op een auto met gezin klapt? Ik vind het altijd heel bijzonder hoe mensen bij een vliegtuigcrash panisch zijn, maar bij tien- of honderdvoudige aantallen doden bij andere verkeersvormen er niet eens bij nadenken.
Beetje raar filmpje aan eind journaal.quote:
Op de fiets of zebrapad ook..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap dit soort vragen ook niet zo goed. Zijn jullie dan helemaal niet bekend het feit dat mensen vaak onredelijk veel angst hebben voor vliegen omdat je in een vliegtuig veel machtelozer bent áls het fout gaat? Als je daar dan extra mee wordt geconfronteerd vlak voordat je zelf vliegt, is het logisch dat dat bij sommige mensen een effect heeft.
Diavoorstelling met foto's mbt rampquote:
Mocht wat niet?quote:
Dan zal dat het verschil zijn, want ik voel me niet machteloos in een vliegtuig. Ik ben ook helemaal niet bezig met mogelijke ongelukken en daar wel/niet wat aan kunnen doen. Dat zouden mijn dagelijkse bus- en treinreizen erg vermoeiend maken. In een vliegtuig ben ik juist blij dat ik er niets aan kan doen want ik heb ook geen idee hoe ik een vliegtuig moet besturen. Blij dat een piloot dat voor mij doet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap dit soort vragen ook niet zo goed. Zijn jullie dan helemaal niet bekend het feit dat mensen vaak onredelijk veel angst hebben voor vliegen omdat je in een vliegtuig veel machtelozer bent áls het fout gaat? Als je daar dan extra mee wordt geconfronteerd vlak voordat je zelf vliegt, is het logisch dat dat bij sommige mensen een effect heeft.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Je kan dat niet zo maar controleren. En op de fiets heb je in elk geval het gevoel dat je zelf wat controle hebt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Op de fiets of zebrapad ook..
Maar iedere harses is anders dus daar oordeel ik verder niet over..
Dat en vooral het feit dat een vliegtuig zomaar kan verdwijnen (MH370) zonder opgemerkt te worden vond ik erg bedreigend als frequent flyer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef Strani het volgende:
[..]
De tien auto's om je heen bestuur je echter niet zelf. En dat kunnen best tien bestuurders zijn die dronken zijn, rijontzegging hebben, geen rijbewijs hebben, vrouw zijn, of een combinatie hiervan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:46 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Het is niet rationeel inderdaad, maar ik snap het wel. Een auto bestuur je meestal zelf, een vliegtuig niet.
1 Mexicaan inderdaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
Reactie Mexicanen op dood Nederlanders:
https://twitter.com/PB9_Parsifal/status/489888488041361408
Ja, dat zeggen alle Mexicanen inderdaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik raak altijd een beetje in de war als we het eens zijnquote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat en vooral het feit dat een vliegtuig zomaar kan verdwijnen (MH370) zonder opgemerkt te worden vond ik erg bedreigend als frequent flyer.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
Precies. Dít is wat de huillach ooit voor bedoeld was. Niet voor elke opmerking waar iemand het mee oneens is.quote:
Sterkte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:52 schreef DaMook het volgende:
Vanmorgen te horen gekregen dat een goede kennis van me aan boord was. Het grijpt je al aan, maar dan helemaal.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies. Dít is wat de huillach ooit voor bedoeld was. Niet voor elke opmerking waar iemand het mee oneens is.
Hier gaat iets mis.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een paar tweets lager
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik wist het al, maar als ik het weer lees dat een vriendin van me hier ook in zat schiet ik weer behoorlijk vol.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef SEMTEX het volgende:
Gezichten bij de namen: http://www.dailymail.co.u(...)98-people-board.html
Toch hou je het gevoel dat je er nog wat aan kunt doen, en dat een ongeluk niet fataal hoeft te zijn. Nou is niet elk vliegincident fataal maar echt lekker kom je er meestal niet uit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:53 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
De tien auto's om je heen bestuur je echter niet zelf. En dat kunnen best tien bestuurders zijn die dronken zijn, rijontzegging hebben, geen rijbewijs hebben, vrouw zijn, of een combinatie hiervan.
Lijkt een tas van een winkel ofzo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:56 schreef SecretStoryWous het volgende:
't is ook wel opvallend al die Nederlandse dubbelzinnige teksten op voorwerpen, nu weer: oost west, thuis best
[ afbeelding ]
Correctie: Oost West, Zuid best.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:56 schreef SecretStoryWous het volgende:
't is ook wel opvallend al die Nederlandse dubbelzinnige teksten op voorwerpen, nu weer: oost west, thuis best
[ afbeelding ]
Bezuinig jezelf maar weg. De NOS heeft het stukken beter gedaan dan veel andere media.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:57 schreef Brum_brum het volgende:
Leuk hoe de NOS een filmpje aankondigt met wat is er precies gebeurd om pas halverwege te zeggen dat ze het niet wetenKutomroep, zsm wegbezuinigen.
Andersom gebeurd ook vaak, het is nu eenmaal zo dat voetbal mensen in ieder geval niet verbind.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
Klopt, was 1 en al onenigheid in Nederland tijdens het WK.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:58 schreef Deckard het volgende:
[..]
Andersom gebeurd ook vaak, het is nu eenmaal zo dat voetbal mensen in ieder geval niet verbind.
Prachtig inderdaad...ware het niet dat je niet van de aarde afvalt bij de grens van Limburgquote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:59 schreef Scrummie het volgende:
Klopt, was 1 en al onenigheid in Nederland tijdens het WK.
Point takenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Prachtig inderdaad...ware het niet dat je niet van de aarde afvalt bij de grens van Limburg
Nou..met dat wegdek in België krijg je die indruk wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Prachtig inderdaad...ware het niet dat je niet van de aarde afvalt bij de grens van Limburg
Die haat tussen de Belgen en de Nederlanders was al bizar. Dan zie je de ware aard van het beestje naar boven komen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, was 1 en al onenigheid in Nederland tijdens het WK.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou..met dat wegdek in België krijg je die indruk wel.
Dus jij betaald graag belasting om een ordinaire click hoer te financieren van het niveau fok frontpage?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Bezuinig jezelf maar weg. De NOS heeft het stukken beter gedaan dan veel andere media.
Halconquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Die haat tussen de Belgen en de Nederlanders was al bizar. Dan zie je de ware aard van het beestje naar boven komen.
Als jij ziet waar men allemaal belastingsgeld voor gebruikt, zou je al je geld in een sok stoppen en nooit meer buitenkomen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:04 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus jij betaald graag belasting om een ordinaire click hoer te financieren van het niveau fok frontpage?
dan mis ik er nog 1quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:06 schreef Felixa het volgende:
Weet niet of dit al ergens gemeld was...
Net op CNN:
192 Nederlanders (was eerst 189)
10 Britten (was eerst 9)
Dat waren de laatste vier die nog misten.
Alsof wij die Belgen ooit serieus genomen hebbenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Die haat tussen de Belgen en de Nederlanders was al bizar. Dan zie je de ware aard van het beestje naar boven komen.
Was wel heel erg beide kanten op, daarnaast compleet irrelevantquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:07 schreef Tito_Otis het volgende:
[..]
Alsof wij die Belgen ooit serieus genomen hebbenHaat kwam van 1 kant.
Ik ben eersteklas naar de VS gevolgen 100% gefinancierd door de overheid voor een vakantie. Na de vlucht heb ik een volledig overheids verzorgde reis gemaakt door de New England staten Ik kom juist buiten door verkwisting.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Als jij ziet waar men allemaal belastingsgeld voor gebruikt, zou je al je geld in een sok stoppen en nooit meer buitenkomen.
Cool.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:10 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik ben eersteklas naar de VS gevolgen 100% gefinancierd door de overheid voor een vakantie. Na de vlucht heb ik een volledig overheids verzorgde reis gemaakt door de New England staten Ik kom juist buiten door verkwisting.
Dat zijn er altijd 2. In Moskou zei men gisteren...quote:
die is pas vandaag gevonden.... lijkt me dus nietquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zijn er altijd 2. In Moskou zei men gisteren...
Ai, slechte berichtgeving gisteren dan, toen hadden ze het er al over dat ze beide gevonden waren en naar Moskou gestuurd (CNN of BBC, ik volgde die zenders).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:13 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
die is pas vandaag gevonden.... lijkt me dus niet
Al eens naar je vriend/vriendin gekeken?quote:
Ja ik ook. Ik vind CNN altijd wat betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ai, slechte berichtgeving gisteren dan, toen hadden ze het er al over dat ze beide gevonden waren en naar Moskou gestuurd (CNN of BBC, ik volgde die zenders).
Poetin kan ze toch gewoon doorsturen? A ¤6.75quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:16 schreef RVer het volgende:
Poetin wil ze niet hebben, en gelijk heeft die
Waarom zouden die dingen naar Rusland moeten gaan
De separisten wilden ze naar Moskou sturen, Moskou wilde die dingen terecht niet en toen hadden de separisten die dozen opeens helemaal niet meer. You do the math.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zijn er altijd 2. In Moskou zei men gisteren...
Als die duivel iets aan zijn imago wil doen, kan hij ze beter netjes afgeven aan de Westerse autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het onderzoek.. Maleisië of Nederlandquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:16 schreef RVer het volgende:
Poetin wil ze niet hebben, en gelijk heeft die
Waarom zouden die dingen naar Rusland moeten gaan
Werkelijk? Ik absoluut niet. Van alle grote media acht ik The Guardian en de BBC het meest betrouwbaar. CNN bralde direct urenlang over "terrorisme" in het geval van MH370.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja ik ook. Ik vind CNN altijd wat betrouwbaarder.
Duidelijk gevalletje doofpot, maar hier komen ze niet zomaar mee weg ( hoop ik)quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De separisten wilden ze naar Moskou sturen, Moskou wilde die dingen terecht niet en toen hadden de separisten die dozen opeens helemaal niet meer. You do the math.
Het is in mijn ogen ook terrorisme.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik absoluut niet. Van alle grote media acht ik The Guardian en de BBC het meest betrouwbaar. CNN bralde direct urenlang over "terrorisme" in het geval van MH370.
En erna ook niks rectificeren ofzo...
Naar het buitenland verzenden is stuk duurder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:17 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Poetin kan ze toch gewoon doorsturen? A ¤6.75
Het maakt ze wel erg verdacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Duidelijk gevalletje doofpot, maar hier komen ze niet zomaar mee weg ( hoop ik)
Die liggen in hetzelfde lab waar die fotorolletjes van defensie heengaanquote:
Pffff geloof je dat echt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als die duivel iets aan zijn imago wil doen, kan hij ze beter netjes afgeven aan de Westerse autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het onderzoek.. Maleisië of Nederland
Agossie... In dat koffertje zit een Girlz Zomerboek.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:56 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ afbeelding ]
MH17 wel, MH370 toch niet??quote:
Ja in de I-Cloudquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:22 schreef MMGYMCMB het volgende:
Gedoe met zwarte dozen altijd, kunnen ze die info tegenwoordig niet livestreamen oid, in ieder geval extern opslaan?
Ja dat kunnen ze, nee dat doen ze nog niet..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:22 schreef MMGYMCMB het volgende:
Gedoe met zwarte dozen altijd, kunnen ze die info tegenwoordig niet livestreamen oid, in ieder geval extern opslaan?
Ze waren niet allemaal nederlands hoor.quote:
Nou nou..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze waren niet allemaal nederlands hoor.
Oh dan valt het allemaal wel mee, gelukkig maar...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat idee ja, via satelliet, weet ik het, maar wat heb je aan zo'n zwarte doos als die dingen gekaapt/gesaboteerd/kwijtgemaakt kunnen worden?quote:
Wat maakt dat nou uit?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Clouds kunnen ook gehackt worden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:25 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Dat idee ja, via satelliet, weet ik het, maar wat heb je aan zo'n zwarte doos als die dingen gekaapt/gesaboteerd/kwijtgemaakt kunnen worden?
Ah, ja, dan maakt het niet uit hè.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok stoer manquote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:25 schreef quirina het volgende:
Kinderen zijn kinderen en kinderen horen niet dood.
Please...quote:
Andere mensen wel? niemand hoort dood en ook die kinderen niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:25 schreef quirina het volgende:
Kinderen zijn kinderen en kinderen horen niet dood.
Je kan ook verder kijken dan je neus lang is. al letterlijk tientallen keren gepost en op elke tv zender in de wereld geweest.quote:
Is geen geheim dat Shell daar de grootste deal heeft gemaakt, met daarnaast Britse en Chinese bedrijven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:26 schreef Specularium het volgende:
zou even zoeken of er in BNW toevallig al een topic over is.
Hoeft niet per se in de vorm van een cloud, kan ook dat de data live verzonden wordt naar een paar punten op verschillende continenten ofzo. Alles in in ieder geval beter dan het idee van zo'n unit waarvan degene die hem het eerst vindt ermee kan doen wat 'ie wilquote:
The horrorquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:29 schreef alwaysonhold het volgende:
192 Nederlanders is definitief aantal.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit is het BUK systeem in actie (met porno muziekje):
Vraag me eigenlijk af of het een beetje moeilijk is om zo'n ding af te vuren met Mach 3 en dan een vliegtuig dat met 900 km/u voorbij raast te raken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit is het BUK systeem in actie (met porno muziekje):
Die raket gaat 3,5 keer de snelheid van het geluidquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Vraag me eigenlijk af of het een beetje moeilijk is om zo'n ding af te vuren met Mach 3 en dan een vliegtuig dat met 900 km/u voorbij raast te raken.
Duhhh, die van 9/11 bij het WTC zijn 'officieel' ook nooit gevondenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik denk dat de zwarte dozen straks spoorloos verdwenen zijn
Malaysia Airlines: 192 Nederlandse dodenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef sneakydesert het volgende:
Ik open het topic pas net weer, ik hoorde net dat het aantal dode Nederlanders is opgelopen naar 192.
Kreeg ik net ook binnen... 3/4 onbekenden dus ook Nederlands.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:35 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Malaysia Airlines: 192 Nederlandse doden
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Dat ding heeft een eigen radar aan boord, heeft die een lock op een vliegtuig dan raakt ie dat niet snel kwijt (alleen een straaljager met veel kunstjes wrs of counter measures).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Vraag me eigenlijk af of het een beetje moeilijk is om zo'n ding af te vuren met Mach 3 en dan een vliegtuig dat met 900 km/u voorbij raast te raken.
Eh, ja, dat zeg ik toch ook?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:35 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Die raket gaat 3,5 keer de snelheid van het geluid
Rotterdam.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:57 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Correctie: Oost West, Zuid best.
Groet.
Rly?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:35 schreef Xan21 het volgende:
[..]
Duhhh, die van 9/11 bij het WTC zijn 'officieel' ook nooit gevonden
Als dat zo is kunnen we met z'n allen de vingers naar Putin wijzen. Of we moeten de daad bij het woord voegen en die separatisten platwalsen, wat binnen een week zou kunnen als we gezamenlijk zouden optreden. Misschien dat we de black boxes kunnen terugvinden. Tot nog toe dreigt men maar met sancties; actie wordt niet ondernomen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef SecretStoryWous het volgende:
Van die vier waren er nog 3 Nederlanders en 1 Brit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kreeg ik net ook binnen... 3/4 onbekenden dus ook Nederlands.
Ik denk het...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kreeg ik net ook binnen... 3/4 onbekenden dus ook Nederlands.
Dat is wat niemand nog weet... is ook moeilijk te zeggenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:36 schreef Palomar het volgende:
Wat ik mij afvroeg. Als zo'n BUK raket wordt afgeschoten op een dergelijk vliegtuig, wat is de impact daarvan precies? Is hij hittezoekend en schiet ie de vleugel met motor eraf? Of zoekt ie de romp? Want in het eerste geval blijft het vliegtuig lijkt me nog grotendeels in tact en hoor je mss. op de voicerecorder nog of de piloten er iets over zeggen.
In het tweede geval spat het vliegtuig natuurlijk uit elkaar en zal de blackbox ws. ook direct uitvallen.
Dus toch geen Amerikaan. Of heb ik het fout?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:37 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van die vier waren er nog 3 Nederlanders en 1 Brit.
Ik denk dat die piloten amper tijd hebben gehad om WTF uit te spreken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:36 schreef Palomar het volgende:
Wat ik mij afvroeg. Als zo'n BUK raket wordt afgeschoten op een dergelijk vliegtuig, wat is de impact daarvan precies? Is hij hittezoekend en schiet ie de vleugel met motor eraf? Of zoekt ie de romp? Want in het eerste geval blijft het vliegtuig lijkt me nog grotendeels in tact en hoor je mss. op de voicerecorder nog of de piloten er iets over zeggen.
In het tweede geval spat het vliegtuig natuurlijk uit elkaar en zal de blackbox ws. ook direct uitvallen.
Geen Amerikaan inderdaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dus toch geen Amerikaan. Of heb ik het fout?
of gemanipuleerdquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dubbel paspoort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Had dubbele nationaliteit. Hij reisde op zijn Nederlandse paspoort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Volgens mij hittezoekend, dus dan zou de motor geraakt moeten zijn. Op filmpjes zag je ook het vliegtuig neerstorten met een brandende rechter motor volgens mij. Ik weet de bron even niet meer. Maar dat moet een horror zijn geweest voor de passagiers en crew. Uiteindelijk zou die dan in de lucht uit elkaar geklapt moeten zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik denk dat die piloten amper tijd hebben gehad om WTF uit te spreken.
Als ik de brokstukken zie, en hoor over hoe groot het gebied is waar de brokstukken liggen, dan is dat toestel meteen vernietigd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:36 schreef Palomar het volgende:
Dan zal amerika ook niets doen. Let maar op, loopt gewoon met een sisser af.quote:
Die video hoort bij een vliegtuig dat een maand terug is neergeschotenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:39 schreef Jordony het volgende:
[..]
Volgens mij hittezoekend, dus dan zou de motor geraakt moeten zijn. Op filmpjes zag je ook het vliegtuig neerstorten met een brandende rechter motor volgens mij. Ik weet de bron even niet meer. Maar dat moet een horror zijn geweest voor de passagiers. Uiteindelijk zou die dan in de lucht uit elkaar geklapt moeten zijn.
Dat filmpje waar jij het over hebt was een AN-26 (of AN-30) die neerging op 6 juli.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:39 schreef Jordony het volgende:
[..]
Volgens mij hittezoekend, dus dan zou de motor geraakt moeten zijn. Op filmpjes zag je ook het vliegtuig neerstorten met een brandende rechter motor volgens mij. Ik weet de bron even niet meer. Maar dat moet een horror zijn geweest voor de passagiers. Uiteindelijk zou die dan in de lucht uit elkaar geklapt moeten zijn.
Was niet het goede vliegtuig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:39 schreef Jordony het volgende:
[..]
Volgens mij hittezoekend, dus dan zou de motor geraakt moeten zijn. Op filmpjes zag je ook het vliegtuig neerstorten met een brandende rechter motor volgens mij. Ik weet de bron even niet meer. Maar dat moet een horror zijn geweest voor de passagiers en crew. Uiteindelijk zou die dan in de lucht uit elkaar geklapt moeten zijn.
Oh stom van mijquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:40 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat filmpje waar jij het over hebt was een AN-26 (of AN-30) die neerging op 6 juli.
Dat filmpje is van langer terug en is een vrachttoestel oid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:39 schreef Jordony het volgende:
[..]
Volgens mij hittezoekend, dus dan zou de motor geraakt moeten zijn. Op filmpjes zag je ook het vliegtuig neerstorten met een brandende rechter motor volgens mij. Ik weet de bron even niet meer. Maar dat moet een horror zijn geweest voor de passagiers en crew. Uiteindelijk zou die dan in de lucht uit elkaar geklapt moeten zijn.
Ja lijkt mij ook, ineens BAM weg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:39 schreef DaMook het volgende:
[..]
Als ik de brokstukken zie, en hoor over hoe groot het gebied is waar de brokstukken liggen, dan is dat toestel meteen vernietigd.
En aan de hand van die (amateur) conclusie ben ik blij dat de slachtoffers er zelf weinig van hebben gemerkt. Al is dat blij natuurlijk ook maar slap tegen over het verlies van een kennis en 298 andere.
Die lock werkt vaak met hitte/warmte toch? Nu vraag ik me weer af hoe dat werktquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:36 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat ding heeft een eigen radar aan boord, heeft die een lock op een vliegtuig dan raakt ie dat niet snel kwijt (alleen een straaljager met veel kunstjes wrs of counter measures).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, zoquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
900 km/h is dus helemaal niets bij ±4300 km/h.
Alles lijkt ongeschonden, behalve de mensenquote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:41 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Die lock werkt vaak met hitte/warmte toch? Nu vraag ik me weer af hoe dat werkt.
Je hebt hitte en radar. En dan volgens mij ook nog radar in de raket of radar feed van de grond naar de raket.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Oh, zo.
The only easy day, was yesterday. (USMC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Idd hier moet iets op gevonden worden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:42 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alles lijkt ongeschonden, behalve de mensen
Er zijn nog vrij intacte lijken te zien op een filmpje.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:42 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Misschien kan Malaysian Airlines inderdaad een abonnementje bij Vodafone afsluiten. Klaar, opgelost, nooit meer hoeven zoeken naar de zwarte doos.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:39 schreef CookieSlikker het volgende:
Zwarte doos moet gewoon via 4G of iets anders verzonden worden. Is het probleem van kwijt ook opgelost.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:43 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Misschien kan Malaysian Airlines inderdaad een abonnementje bij Vodafone afsluiten. Klaar, opgelost, nooit meer hoeven zoeken naar de zwarte doos.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:43 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Er zijn nog vrij intacte lijken te zien op een filmpje.
Behoorlijk vervormd ookquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:43 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Er zijn nog vrij intacte lijken te zien op een filmpje.
De meer reden om aan onmiddelijke destructie te denken, was er brand dan zouden die dingen ook brandschade hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:42 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Gekke positie ja, alsof jij keurig recht gaat liggen als je dood bent.quote:
Ja wie is hier verantwoordelijk voor? Knuffelapen die heel uit de lucht vallen en mensen die kapot gaan. Voor de rechter ermee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:43 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Idd hier moet iets op gevonden worden.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:43 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Misschien kan Malaysian Airlines inderdaad een abonnementje bij Vodafone afsluiten. Klaar, opgelost, nooit meer hoeven zoeken naar de zwarte doos.
Hier in de flat woont ook een zwarte doosquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:43 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Goede inderdaad:') Vlieg jij bij alle vluchten met een ander vliegtuig ernaast met een 4G mast erop?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:39 schreef CookieSlikker het volgende:
Zwarte doos moet gewoon via 4G of iets anders verzonden worden. Is het probleem van kwijt ook opgelost.
Hitte (IR) is voor de kleinere raketjes, de manpad systemen. Radar is voor de grote jongens zoals de BUK, waarbij het systeem op de grond de raket tot vlakbij het doel leidt en daarna neemt de interne radar in de raket het over.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:43 schreef DaMook het volgende:
[..]
Je hebt hitte en radar. En dan volgens mij ook nog radar in de raket of radar feed van de grond naar de raket.
Waar komt mijn bereik dan vandaan? Hoe kan KLM wifi aanbieden?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Goede inderdaad:') Vlieg jij bij alle vluchten met een ander vliegtuig ernaast met een 4G mast erop?
Je zag gewoon vrij gave lichamen en inderdaad ook opgezwollen / impact op de grond lichamen..geen vrolijk beeld in ieder gevalquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:46 schreef Jordony het volgende:
[..]
En de impact op de grond neem ik aan.
Ik kon Cor niet vinden..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:47 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik vind het extreem bizar om al die namen van mensen die in de media zijn gekomen (twitter,fb ed) (logischerwijs) ook op die passagierslijst te zien staan. Dan wordt het opeens toch heel erg werkelijk..
Waarom vind ik cor nergens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:47 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik vind het extreem bizar om al die namen van mensen die in de media zijn gekomen (twitter,fb ed) (logischerwijs) ook op die passagierslijst te zien staan. Dan wordt het opeens toch heel erg werkelijk..
Staat erop, alleen een andere naamquote:
Cornelis?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:48 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Staat erop, alleen een andere naam
Die verhalen van lijken in de tuin en dwars door daken heen... het zal je goddomme maar overkomen...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je zag gewoon vrij gave lichamen en inderdaad ook opgezwollen / impact op de grond lichamen..geen vrolijk beeld in ieder geval
Omdat hij geen pan van zn achternaam heet. God mensen.quote:
terminal velocity... zelfs een film over geweestquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:46 schreef Jordony het volgende:
[..]
En de impact op de grond neem ik aan.
Dat hoeft helemaal niet.. lijkt me heel goed mogelijk dat er een gat in de romp is geschoten, vliegtuig valt uit elkaar en een groot deel van de passagiers maakt de ellende bewust meequote:
Dit zal vast al gedaan zijn?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat hij geen pan van zn achternaam heet. God mensen.
Wat gaan jullie nu doen? De hele lijst af op facebook?
Ja..en hoe er nu mee omgegaan wordt is ook verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die verhalen van lijken in de tuin en dwars door daken heen... het zal je goddomme maar overkomen...
Oh sorry dat ik dat niet wist, wat raar van mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat hij geen pan van zn achternaam heet. God mensen.
Wat gaan jullie nu doen? De hele lijst af op facebook?
Neequote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je zag gewoon vrij gave lichamen en inderdaad ook opgezwollen / impact op de grond lichamen..geen vrolijk beeld in ieder geval
denk dat je dan meer briefjes zou vinden.. en telefoon messagesquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet.. lijkt me heel goed mogelijk dat er een gat in de romp is geschoten, vliegtuig valt uit elkaar en een groot deel van de passagiers maakt de ellende bewust mee
Op die hoogte maak je dat niet lang mee..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet.. lijkt me heel goed mogelijk dat er een gat in de romp is geschoten, vliegtuig valt uit elkaar en een groot deel van de passagiers maakt de ellende bewust mee
Ja. Dat zal inderdaad wel. En dan de reacties lezen en dan hier komen vertellen hoe het je raakt ofzo.quote:
denk dat je door de decompressie niet echt veel kan doen. Dan is het alsof orkaan windkracht 100 door de cabine raast.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:49 schreef Parzival het volgende:
[..]
denk dat je dan meer briefjes zou vinden.. en telefoon messages
5 seconden is al veelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Op die hoogte maak je dat niet lang mee..
Als je bij bewustzijn bent zou ik dat ook doen inderdaad...verder kan je er toch niks meer aan doen om jezelf te redden..Ja, voortaan een luchtmasker en parachute mee in je handbagage..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:49 schreef Parzival het volgende:
[..]
denk dat je dan meer briefjes zou vinden.. en telefoon messages
Nee op die hoogte ben je zo knock out.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zet je toch wel aan het denken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:47 schreef Zuivelkoe het volgende:
Secondenwerk..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je vergeet een duikfles met zuurstof...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als je bij bewustzijn bent zou ik dat ook doen inderdaad...verder kan je er toch niks meer aan doen om jezelf te redden..Ja, voortaan een luchtmasker en parachute mee in je handbagage..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |