abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142426928

quote:
154 Nederlanders omgekomen bij vliegramp in Oekrane
Een Maleisisch vliegtuig dat van Schiphol was vertrokken met 154 Nederlanders aan boord, is donderdag neergestort op Oekraens grondgebied. Alle passagiers zijn omgekomen. Het toestel is neergeschoten.

Het toestel van Malaysia Airlines, een Boeing 777 met zeker 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord, was onderweg naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.

Het toestel is neergeschoten, stelt de Amerikaanse vicepresident Joe Biden volgens Reuters. "Het was geen ongeluk, het is uit de lucht geschoten." Ook de Maleisische premier Najib Razak zegt dat.

Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden eerder dat het vliegtuig boven Oekrane met een luchtdoelraket is beschoten, meldt Wall Street Journal. De afkomst van de raket is onbekend.

De Oekraense regering meldde kort na de ramp al dat het toestel is neergeschoten door de pro-Russische separatisten in het oosten van het land, maar de rebellen ontkennen dat. Het vliegtuig kwam niet ver van de Oost-Oekraense stad Donetsk neer, vijftig kilometer van de grens met Rusland. In die regio wordt de afgelopen weken dagelijks gevochten tussen het Oekraense leger en pro-Russische separatisten.

Noodnummers

De vlucht werd uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM, met vluchtnummers respectievelijk MH17 en KL4103. KLM kan tegenover NU.nl niets bevestigen. Schiphol vangt familieleden van de omgekomen passagiers op.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een noodnummer geopend voor nabestaanden: 0703487770. Ook Malaysia Airlines heeft een informatienummer geopend voor familieleden van slachtoffers: 00 6037 8841234.

Rutte

Volgens premier Mark Rutte gaat het "mogelijk om een van de allerergste luchtrampen uit de Nederlandse geschiedenis".

Hij keerde donderdag onmiddellijk terug van zijn vakantie en landde rond 21.45 uur op Schiphol. Daarna sprak hij de pers toe: "Deze zomerse dag eindigt in alle opzichten gitzwart. Het dramatische nieuws van vandaag is nauwelijks te bevatten. Ik ben geschokt, ik ben er echt kapot van. Heel Nederland is in diepe rouw. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden."

Rutte stelt dat het nu belangrijk is dat er duidelijkheid komt over de oorzaak. De premier gaat naar het crisiscentrum in Den Haag.

Reisorganisaties

Meerdere reisorganisaties hebben bevestigd dat er Nederlanders aan boord waren. Zo hadden 22 passagiers geboekt via D-Reizen. Ook via ANWB Reizen zouden vijftien of zestien personen aan boord zijn gestapt. Het gaat om mensen die geboekt hebben bij Fox Reizen en SNP, dat valt onder ANWB Reizen.

Touroperator WTC.nl gaat uit van tussen de twintig en dertig "Nederlands-sprekenden" die via de site een plaats in het vliegtuig hebben geboekt. Ook reiswebsite ATP.nl stelt dat er vier Nederlanders tickets hadden geboekt voor de vlucht.

Minister Ivo Opstelten (Justitie) verklaarde rond 20.15 uur dat er "veel Nederlanders" onder de slachtoffers zijn. Als alle getallen die de touroperators en ticketservices hebben opgegeven kloppen, zou het gaan om tientallen Nederlanders.

Lichamen

De eerste lichamen van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekrane zijn geborgen. Een woordvoerder van het Oekraense ministerie van Rampenbestrijding stelt dat zeker honderd lichamen op de rampplek zijn gezien. Lichaamsdelen liggen tot op 15 kilometer van de rampplek.

Het toestel lijkt al voor de crash in tween te zijn gebroken. De brokstukken zijn verspreid over een groot gebied.

Pro-Russische separatisten maakten rond 20.30 uur (Nederlandse tijd) bekend dat ze de zwarte doos tussen de wrakstukken hebben gevonden. Eerder verklaarden ze de zwarte doos over te zullen dragen aan Moskou.

Malaysia Airlines erkent dat het het contact met vlucht MH17 rond 15.15 uur (Nederlandse tijd) is verbroken.

Telefoongesprek

Separatisten zouden vlak na het ongeluk hebben gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland. Uit een transcript van het gesprek blijkt dat de separatisten per abuis het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zei een van de separatisten geschrokken.

Als het echt een gesprek was tussen de separatisten en Rusland, dan is duidelijk dat de separatisten het vliegtuig hadden aangezien voor een militair toestel. Op het moment dat de Rus Geranin naar aangetroffen wapens vraagt, reageert Bezler met: "Die zijn er niet. Er zijn civiele items, medische spullen, handdoeken, toiletpapier.
quote:
Mogelijk verkeerd toestel geraakt"

Een militaire leider van de separatisten heeft in een tweet met trots verklaard dat de separatisten een Oekraens legervliegtuig uit de lucht hebben geschoten rond de plaats waar de Boeing is gecrasht. NOS-correspondent David-Jan Godfroid meldt dat.

Het bericht werd rond het tijdstip dat het Maleisische vliegtuig van de radar verdween getwitterd.
ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11 #BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
quote:
Londen wil spoedzitting V-raad om vliegtuigcrash

De Britse regering heeft een spoedzitting aangevraagd bij de Veiligheidsraad bij de Verenigde Naties over de vliegtuigcrash in Oekrane. Dat meldden Amerikaanse media.
Inmiddels is bekend dat de veiligheidsraad vrijdagavond in spoed bijeen zal komen
Slachtoffers
47 ongeidentificeerd
154 Nederlanders
27 Australiers
23 Malaysie
11 indonesie
6 UK
4 Duitsland
4 Belgie
3 Filipijnen
1 Canadees

Slachtofferlijst

Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Centraal Crisis in Oekrane topic
SC / Zoutloos maandagavond Ronan topic..

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Live Video / blogs
Liveblog NOS: http://nos.nl/liveblog/67(...)dam-neergestort.html
Liveblog NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
Liveblog Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)-neergeschoten.dhtml
Liveblog Huffington post: http://www.huffingtonpost(...)595516.html#liveblog
Livestream RU: http://lifenews.ru/watch-live
Ukrainewatwar Blog: http://ukraineatwar.blogs(...)-malaysian-mh17.html

Video's

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:07:55 #2
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142426949
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerder berichtte Sky News uit monde van EATC dat MH17 1000ft boven de no-fly zone vloog... En dat is verrekte close (pak hem beet 300 meter). Als je dan in een blik zit met een beetje aftandse radar zie je dat zo 1,2,3 niet. Als er uberhaupt al een 3D radar inzit, anders moet er eerst ook nog gevolgd worden voordat je de hoogte kunt meten.

[..]

Ja, met alleen die BUK ben je er nog niet, het hele systeem is iets van 10 voertuigen/ systemen. Het is niet zo dat je eea als een buks oppakt en gaat schieten, dat moet in stelling gekruid worden en alles.
Sowieso, dat ze het hele systeem kunnen gebruiken, moeten dus ex-militairen zijn geweest.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_142426956
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:07 schreef ElPolloLoco het volgende:
Ik zie op CNN steeds dit beeld (rechts onder) voorbij komen. Er is wel ingezoomd op dit specifieke object, maar ik heb er nog geen uitleg over gezien. Heb er geen verstand van, maar het heeft wel wat weg van een raket met die vinnen. Lijkt me toch sterk, maar wat is het wel?
[ afbeelding ]
Te klein, die dingen zijn wel groter:

pi_142426973
Raket ja?
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_142426976
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Om zeker te zijn van een vol vliegtuig als bepaalde passagiers niet komen opdagen ofzo?

Lekker systeem dan. :')
Dit omdat er verondersteld wordt dat een bepaald percentage te laat komt, niet op komt dagen etc.
Is gewoon een binominaal kansprobleem.
Rossoneri siamo noi.
pi_142426979
Kan dat "MH17 Airplane Crashed Video Official - Breaking News" filmpje ff uit de OP gehaald worden, het is al bewezen dat dit niet MH17 is.
pi_142426980
:{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142426981
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:07 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Sowieso, dat ze het hele systeem kunnen gebruiken, moeten dus ex-militairen zijn geweest.
ow dus alleen militairen kunnen wapens gebruiken.
pi_142426988
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Jawel, een aantal soldaten hebben de kogel gekregen omdat ze tijdens de gevechten met de Duitsers(niet het latere verzet) probeerden te vluchten.
Tsja. En nog steeds blijf ik bij mijn woorden. Geen enkele externe motivatie zal mij aanzetten tot het verwonden van een ander. Dat komt eventueel alleen vanuit mijzelf.

En me bedreigen met de dood zie ik dan eerder als een verdomde goede reden om die gast voor zijn flikker te schieten.

Maar goed, allemaal erg hypothetisch dit en vrij offtopic.

Probeer is een pacifist.
"Pools are perfect for holding water"
pi_142426997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn Strela, Stinger, Mistral etc, achtige wapens. (manpad).
Long range gaat met radar.
jij, die ik zojuist benoem als wapenkenner, wat voor kwalificaties hebben militairen nodig om een +\-1985 BUK systeem af te vuren?, het lijkt me niet dat veel ongetrainde infanteristen met een fles wodka en wikipediakennis zo'n ding optimaal kunnen bedienen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142426998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:09 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Dit omdat er verondersteld wordt dat een bepaald percentage te laat komt, niet op komt dagen etc.
Is gewoon een binominaal kansprobleem.
er zijn zoveel redenen te verzinnen.
pi_142427012
Semi-grappige opmerkingen worden genoteerd en verwijderd en indien nodig wordt er opgetreden met een ban dus hou het ontopic en maak er geen ONZ sc van
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:10:51 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142427015
quote:

[..]

Ja, ze moeten er iig verstand van hebben gehad. Of waren ze weer met die S-200 aan het kloten?

2001:

quote:
Ukraine admits it shot down Russian airliner

Ukraine finally admitted yesterday that its military shot down a Russian airliner that crashed into the Black Sea last week, killing all 78 passengers and crew.

Evhen Marchuk, the chairman of Ukraine's security council, conceded that the plane had probably been brought down by "an accidental hit from an S-200 rocket fired during exercises".

Russian investigators believe a missile exploded near the plane, spraying it with shrapnel. Russian and Israeli scientists found metal pellets in the victims and in the fuselage.

Vladimir Rushailo, the chairman of Russia's security council, said: "The investigation has found that the disaster resulted from a strike by a warhead from an anti-aircraft missile."

Although both Russia and Ukraine were almost certainly aware of the cause from the start, it took eight days for Ukraine to accept responsibility.
Telegraph
pi_142427016
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:09 schreef Partypoeper het volgende:
Foto's uit de OP naar de tering. *O*
Dit.
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
pi_142427019
Denk gewoon een blundertje kan gebeuren toch.
Grofste fout imo is dat er daar berhaupt gewoon gevlogen werd door commercile jetliners
blablablabla
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:11:05 #16
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142427025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:08 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Te klein, die dingen zijn wel groter:

[ afbeelding ]
S-300 erachter :o ?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_142427042
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:11 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Lijkt er wel op.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:12:01 #18
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142427046
quote:

[..]

Misschien is het wel een systeem als in call of doetie. beetje mikken, locken en gaan
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:12:41 #19
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_142427057
De EU moet gewoon maar eens gaan kijken hoe ze op de lange termijn van niet-Europese landen afhankelijk kunnen worden. We mogen wel eens schoothondje af zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:12:41 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142427058
Wat is dit in vredesbaan voor vreemd gedoe: http://voetbalturks.nl/ve(...)nwege-vreemde-tweet/

Maher mag niet zijn medeleven tonen richting de Nederlandse slachtoffers omdat het geen Palestijnen in Gaza zijn? Wat is daar de logica achter? Of mis ik iets?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:12:49 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142427060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 23:34 schreef PG18 het volgende:

[..]

Dat gelekte gesprek dat er ook constant bij gehaald wordt :')
Kan hartstikke nep zijn (kan, hoeft niet uiteraard)
Indd, maar zelfs als het echt is hoorde ik totaal niks gezegd worden in het deel dat er gezegd werd dat "ZE" het hadden neergeschoten, wel noemden ze kosakken maar er zijn zoveel kosakken in oekraine, dat heeft niks met rusland te maken ookal zal de halve westerse wereld wel weer staan te schuimbekken en russische vlaggen uitelkaar trekken op straat zometeen.., blijft achterlijk om over een oorlogszone te vliegen met een passagiers vliegtuig, je gaat godverdomme toch ook niet over syri heenvliegen waar ISIS en Assad in gevecht zijn nu? (even er vanuitgaand dat het allemaal echt zo gebeurd is en niet in scene gezet of nog erger een false flag)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142427062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Misschien is het wel een systeem als in call of doetie. beetje mikken, locken en gaan
Ja wat dacht jij dan dat er een heel leger voor nodig is om zo'n raket af te voeren.
Gewoon een soldaatje met een computer en een knopje.
blablablabla
pi_142427065
'k Geloof dat het lokale nieuws hier de verkeerde foto bij het nieuws heeft geplaatst :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142427070
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:11 schreef Elan het volgende:
Denk gewoon een blundertje kan gebeuren toch.
Grofste fout imo is dat er daar berhaupt gewoon gevlogen werd door commercile jetliners
:')
pi_142427073
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:12 schreef nattermann het volgende:

[..]

:') !!
Tis toch zo anders was dit nooit voorgevallen, en nu kunnen ze er wel opeens omheen vliegen jaja
blablablabla
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:13:35 #26
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142427074
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:12 schreef Leafeon672 het volgende:
De EU moet gewoon maar eens gaan kijken hoe ze op de lange termijn van niet-Europese landen afhankelijk kunnen worden. We mogen wel eens schoothondje af zijn.
Ja! Oorlog is vet kewl!
pi_142427079
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja wat dacht jij dan dat er een heel leger voor nodig is om zo'n raket af te voeren.
Gewoon een soldaatje met een computer en een knopje.
Zo verschrikkelijk moeilijk kan het niet zijn. Op zo'n Strela zitten ook niet eindeloos veel knopjes.

pi_142427080
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Tis toch zo anders was dit nooit voorgevallen, en nu kunnen ze er wel opeens omheen vliegen jaja
Leuk is dat he, een koe in de kont kijken
pi_142427086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:12 schreef beantherio het volgende:
Wat is dit in vredesbaan voor vreemd gedoe: http://voetbalturks.nl/ve(...)nwege-vreemde-tweet/

Maher mag niet zijn medeleven tonen richting de Nederlandse slachtoffers omdat het geen Palestijnen in Gaza zijn? Wat is daar de logica achter? Of mis ik iets?
Maher :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142427088
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:03 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Nee dat ben ik met je eens. Blijft raar man, beneden drukt iemand drie knopjes in en 10 kilometer hoger sterven 300 mensen. Alsof je een fucking spelletje speelt. Sick.
Yeah, blijft bizar. Stel dat het echt een ongeluk was en vervolgens tref je die puinzooi aan. Mannen, vrouwen, kinderen, shitload aan normale spullen, alles fucking alles. Dan sta je mooi te kijken. :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerder berichtte Sky News uit monde van EATC dat MH17 1000ft boven de no-fly zone vloog... En dat is verrekte close (pak hem beet 300 meter). Als je dan in een blik zit met een beetje aftandse radar zie je dat zo 1,2,3 niet. Als er uberhaupt al een 3D radar inzit, anders moet er eerst ook nog gevolgd worden voordat je de hoogte kunt meten.
Yeah, dat zou waarschijnlijk niet zo'n succes zijn geweest. Just in case zou je dan nog op een flightradar24.com ofzo gekeken kunnen hebben. Halfgammele 3G internetverbinding was genoeg geweest, hell, desnoods had je iemand gebeld die even een lookup ging doen. Had je prima gezien wat er zoal in de buurt is. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Nee, dan zou ik absoluut niet zomaar vuren, tenzij er een directe bedreiging of gevaarlijke situatie was ofzo. Lijkt me niet dat die er was. Genoeg tijd om de meest basale checks te doen. Ik denk niet dat het een ongeluk was.

quote:
Ja, met alleen die BUK ben je er nog niet, het hele systeem is iets van 10 voertuigen/ systemen. Het is niet zo dat je eea als een buks oppakt en gaat schieten, dat moet in stelling gekruid worden en alles.
Hmm, dat geloof ik best. Ik las eerder vandaag ook dat die separatisten niet alles veroverd hadden destijds? Dat ze de radar/tracking modules misten ofzo. :o
pi_142427105
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:11 schreef Smoofie het volgende:

[..]

100 % zeker dat dat een S 300 is

http://nl.wikipedia.org/wiki/S-300
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:15:06 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142427109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:10 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

jij, die ik zojuist benoem als wapenkenner, wat voor kwalificaties hebben militairen nodig om een +\-1985 BUK systeem af te vuren?, het lijkt me niet dat veel ongetrainde infanteristen met een fles wodka en wikipediakennis zo'n ding optimaal kunnen bedienen.
Nope, daar moet je toch wel ff wat opleiding voor gehad hebben, het is geen apparaat waar je ff instapt en gaat schieten, daar komt nog wel wat meer bij kijken.
pi_142427123
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:13 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Leuk is dat he, een koe in de kont kijken
Over Irak vliegen ze toch ook niet mensen doen net alsof er een soort van guerrillaoorlogje aan de gang was waar men met kalashnikovs elkaar beetje het leven zuur maakte terwijl allang bekend was dat beide kampen over zwaar spul beschikten.
blablablabla
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:16:38 #34
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_142427129
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Indd, maar zelfs als het echt is hoorde ik totaal niks gezegd worden in het deel dat er gezegd werd dat "ZE" het hadden neergeschoten, wel noemden ze kosakken maar er zijn zoveel kosakken in oekraine, dat heeft niks met rusland te maken ookal zal de halve westerse wereld wel weer staan te schuimbekken en russische vlaggen uitelkaar trekken op straat zometeen.., blijft achterlijk om over een oorlogszone te vliegen met een passagiers vliegtuig, je gaat godverdomme toch ook niet over syri heenvliegen waar ISIS en Assad in gevecht zijn nu? (even er vanuitgaand dat het allemaal echt zo gebeurd is en niet in scene gezet of nog erger een false flag)
Tjah "officieel" was in dat gebied toch niks meer aan de hand en had het Oekraense leger alles onder controle gekregen ? Toch ? (dat wilde men ons toch doen geloven)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_142427132
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nope, daar moet je toch wel ff wat opleiding voor gehad hebben, het is geen apparaat waar je ff instapt en gaat schieten, daar komt nog wel wat meer bij kijken.
Als je dan wel zover komt dat je kan schieten -- kan je dan ook op het scherm zien waarop je schiet, en op welke hoogte en met welke snelheid je doel vliegt?
Zijn die systemen in staat om transpondergegevens van verkeerstoestellen op te vangen?
pi_142427136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:13 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Zo verschrikkelijk moeilijk kan het niet zijn. Op zo'n Strela zitten ook niet eindeloos veel knopjes.

[ afbeelding ]
PS4 controller heeft er meer ja.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:17:07 #37
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142427139
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Over Irak vliegen ze toch ook niet mensen doen net alsof er een soort van guerrillaoorlogje aan de gang was waar men met kalashnikovs elkaar beetje het leven zuur maakte terwijl allang bekend was dat beide kampen over zwaar spul beschikten.
Over Irak vliegen ze nu wel volgens mij.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_142427153
Het vervelende met dit soort gebeurtenissen is dat waarschijnlijk niemand de verantwoordelijkheid op zich neemt en straffen van de daders zal al helemaal niet gebeuren. Toen Amerika die Iraanse jet neerhaalde, kregen ze als dank wel allemaal terreuracties op hun dak geloof ik. Maar Nederland is helaas het braafste en kleinste jongetje van de klas. Frustrerend dat een werkelijk debiele actie als het neerhalen van een burgervliegtuig geen consequenties heeft
pi_142427155
Ik denk in ieder geval dat men vluchten over risicogebieden zullen gaan mijden vanaf nu.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:18:15 #40
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_142427157
quote:

[..]

Is het mogelijk om zo'n doel zonder radargeleidingsvoertuig neer te halen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:18:30 #41
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_142427159
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:14 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Yeah, blijft bizar. Stel dat het echt een ongeluk was en vervolgens tref je die puinzooi aan. Mannen, vrouwen, kinderen, shitload aan normale spullen, alles fucking alles. Dan sta je mooi te kijken. :{

[..]

Yeah, dat zou waarschijnlijk niet zo'n succes zijn geweest. Just in case zou je dan nog op een flightradar24.com ofzo gekeken kunnen hebben. Halfgammele 3G internetverbinding was genoeg geweest, hell, desnoods had je iemand gebeld die even een lookup ging doen. Had je prima gezien wat er zoal in de buurt is. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Nee, dan zou ik absoluut niet zomaar vuren, tenzij er een directe bedreiging of gevaarlijke situatie was ofzo. Lijkt me niet dat die er was. Genoeg tijd om de meest basale checks te doen. Ik denk niet dat het een ongeluk was.

[..]

Hmm, dat geloof ik best. Ik las eerder vandaag ook dat die separatisten niet alles veroverd hadden destijds? Dat ze de radar/tracking modules misten ofzo. :o
"Iets" (ik weet niet wat) zegt mij dat de 3G verbinding in dat stuk van Oekraine misschien toch wel een beetje 'gammel' zou kunnen zijn ... Misschien h ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:18:33 #42
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142427161

Ff instappen en schieten.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_142427163
quote:

[..]

Dus indien seperatisten, dan alsnog met een ploeg brede kwalificaties en recente training???(staatshuurlingen?)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142427173
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:18 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Is het mogelijk om zo'n doel zonder radargeleidingsvoertuig neer te halen?
Vliegen die raketten niet met Mach 3?
pi_142427174
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:02 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Beetje makkelijk gezegd. Er wordt ook over andere oorlogsgebieden gevlogen.
Ja, over zandbakken waar primitievelingen andere primitievelingen bestrijden, dit is Oekrane vs Rusland.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:18:59 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142427175
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Een strela is dan ook een manpad vshorad (very short range airdefence) wapen (de russische tegenhanger van de Stinger) komt ook maar een kilometer of 5 ver (horizontaal) en hooguit 1500 meter hoog. Daar haal je dus bij lange na dat vliegtuig niet mee.
pi_142427176
Inmiddels is de kortegolf band @ 11.175kHz weer enkel witte ruis. Dus er zijn toch commando's oid verstuurd via dat kanaal wat ik eerder ook al melde in deze reeks.

Welke commando's de US Airforce stuurde is onbekend (encryptie) wel zaten er 3 "Skyking do not respond/answer" tussen dan betekend dat deze naar geheime locaties zijn verzonden met mogelijk warheads.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:19:04 #48
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142427177
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:18 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dus indien seperatisten, dan alsnog met een ploeg brede kwalificaties en recente training???(staatshuurlingen?)
Er is bekend dat er veel russische huurlingen zijn.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 18 juli 2014 @ 01:19:12 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142427185
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zo''n strela kan natuurlijk geen 10km hoogte bereiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')