abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142389151
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Over vriendjes en peuterlogica
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:33:46 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142390814
Dat plaatje blijft leuk!

Ik heb toevallig luierbroekjes gehaald, leek mij wel handig op vakantie. Maar wat je zegt Danic, weet niet of ze de nacht ermee door kan. En op vakantie geen wasmachine ;)
Ze is nu lekker bij mijn zus, zodat ik alles rustig kan inpakken, schoonmaken en suks. Ze vermaakt zich daar wel ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door Susie op 17-07-2014 19:13:54 (foto weer weg.) ]
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_142394172
Daar gaat ze het zeker leuk in hebben. Waar gaat de reis heen? En ze wil zeker zindelijk worden? Of vindt ze de luier broeien met de warmte?

Ik ga morgen met Ean maar bij mijn moeder zitten. Ik kan nog te weinig en mijn moeder moet wel werken maar is tussendoor wel thuis kan die haar mooi even meenemen. En Sac gaat naar mijn schoonouders. Ik liet gisteren van pijn pardoes mijn tandenborstel vallen een baby tillen lukt dus nog niet -O-
pi_142395693
Sterke fr.

Ik heb vandaag de ha weer gebeld ivm weer kapotte billen bij Roy. Mogen nu de zalf op voorraad hebben. Fijn zo'n meedenkende huisarts.

Toch typisch het is weer warm en het komt in alle hevigheid weer terug. Tot bloedends toe weer vanmorgen.

Zinkolie heb ik naar gevraagd maar omdat het alweer bloedde was dat niet goed genoeg ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_142395933
De warmte broeit natuurlijk erg. Zijn katoenenluiers eventueel een optie voor Roy?

Het stomme is dat ik niet echt heel veel pijn in mijn buik heb. Af en toe wat steken en helemaal recht lopen lukt nog niet. maar dat er echt een venijnige pijn in mijn schouder zit. Nu ken ik die pijn wel van de operaties aan mijn andere schouder maar nu zit het dus in mijn enige goed functionerende schouder -O-
pi_142395990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:49 schreef ferrari_rood het volgende:
De warmte broeit natuurlijk erg. Zijn katoenenluiers eventueel een optie voor Roy?

Het stomme is dat ik niet echt heel veel pijn in mijn buik heb. Af en toe wat steken en helemaal recht lopen lukt nog niet. maar dat er echt een venijnige pijn in mijn schouder zit. Nu ken ik die pijn wel van de operaties aan mijn andere schouder maar nu zit het dus in mijn enige goed functionerende schouder -O-
Roy krijgt luiers vergoed dus zitten aan luiers van de fabrikant vast. En deze doet niet aan katoenen luiers.
Maar het is misschien nog wel een idee om bv 1 zo'n luier aan te schaffen voor de nachten...
Ik zal er eens naar kijken, laat staan of ze er nog zijn voor roy
pi_142396029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:51 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Roy krijgt luiers vergoed dus zitten aan luiers van de fabrikant vast. En deze doet niet aan katoenen luiers.
Maar het is misschien nog wel een idee om bv 1 zo'n luier aan te schaffen voor de nachten...
Ik zal er eens naar kijken, laat staan of ze er nog zijn voor roy
De oude hydrofielen moeten volgens mij nog wel gaan. Geen idee hoe breed Roy is hoor.
pi_142396114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

De oude hydrofielen moeten volgens mij nog wel gaan. Geen idee hoe breed Roy is hoor.
Umm Roy zit qua breedte in maat 110 broeken.
pi_142396139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Umm Roy zit qua breedte in maat 110 broeken.
Ik wil vanavond bij Ean wel even meten als ze mee wil werken. Die zal iets smaller zijn maar dan weet je wel iets
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:56:45 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142396197
Als je wilt en het lukt, Roy laat zoiets al helemaal niet toe. Wil het wel proberen straks, als hij uit de taxi komt. Heb het zwembad opgezet vanmorgen en gevuld kan hij daar gelijk in. Misschien lukt het me dan.
pi_142396248
Ik heb wel het idee dat de oude hydrofielen kleiner zijn. En anders pak ik Sac met luiers om dat maakt weinig verschil.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:03:34 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142396435
Ze wil niet perse zindelijk worden hoor, we doen gewoon geen luier aan in het zwembad. Ze geeft gek genoeg dan wel aan dat ze moet plassen? :?
Op vakantie (Frankrijk dus ;) ) gaan we haar zoveel mogelijk zonder luier laten, we zitten in the middle of nowhere, dus niemand die er last van heeft ;)

Luier lijkt mij ook niet fijn met deze warmte, vind maandverband nu ook helemaal niks :P

Sterkte met het herstel FR!
pi_142396591
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:03 schreef Susie het volgende:
Ze wil niet perse zindelijk worden hoor, we doen gewoon geen luier aan in het zwembad. Ze geeft gek genoeg dan wel aan dat ze moet plassen? :?
Op vakantie (Frankrijk dus ;) ) gaan we haar zoveel mogelijk zonder luier laten, we zitten in the middle of nowhere, dus niemand die er last van heeft ;)

Luier lijkt mij ook niet fijn met deze warmte, vind maandverband nu ook helemaal niks :P

Sterkte met het herstel FR!
zindelijk worden sloeg op het afdoen van d'r luier in bed.
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:23:25 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142399148
Ah ok. Geen idee waarom ze het gedaan heeft. Zullen we wel nooit te weten komen ook ;)
pi_142399190
Fijn zon meedenkende arts Bar!

Wat zindelijkheid betreft: ik heb Billie net in de zesde onderbroek van vanmiddag gehesen. Potje pontificaal in de kamer maar eh.. Mja. Hij weet wel heel goed waar het potje voor is volgens mij. Ben toevallig tm maandag vrij en met het mooie weer vond ik het wel een leuk idee. Ben benieuwd waar we zondag staan.

Ik vind het wel intensief, vloer- poetstechnisch. :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_142408835
Hier eentje die vaak op de wc plast en een keertje gepoept maar vandaag liep ze naakt rond en vroeg ineens om een luier omdat ze moest poepen :? :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142431957
Bar mijn bolle jongste past een katoenen oude hydrofiel nog makkelijk. Eventueel zou je die onder zijn eigen luier kunnen doen zodat het minder broeit. Ik probeer maar mee te denken.

Ean zit al in het badje bij mijn ouders en ik zit er maar een beetje bij. Mag er zelf nog niet bij.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:58:22 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142432499
Zou ik dan nog een inlegger moeten gebruiken of dan haal ik alsnog het effect weg van broeien...

gistermiddag uit school gelijk in het badje gezet,in zijn nakie scheelt ook al wat.
pi_142470154
:W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontopic Ze poept op het potje en plast overal ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door kleinzusje op 19-07-2014 21:31:09 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 08:19:13 #20
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_142470607
Even een vraagje over een dwarse peuter en avondeten.
De laatste weken wil hij vaak 's avonds niet eten. "Getsiederrie, niet lekker" is het commentaar ;) (en zo beroerd kook ik nou ook niet :P )
Maar vlak daarna wil hij bijvoorbeeld wel een banaan, of vraagt om koeken of wat dan ook.
Dus hij heeft gewoon honger.
Maar denk maar niet dat als je na 1 uur of anderhalf het avondeten nog eens aanbiedt dat hij dat dan wil gaan eten.
Hoe gaan jullie daarmee om? Een kind met honger naar bed sturen vind ik ook wat.

Maar hem laten bepalen dat hij het warm eten maar niks vind en zich daarna volstopt met bananen, pap, of boterhammen vind ik eigenlijk ook niks.

Of helpt de "harde aanpak" wel en is het warm eten of anders gewoon niks :?
Rayen 2½ jaar!
pi_142477074
Tj als je de tip hebt hoor ik het graag. Hier dus precies hetzelfde.

Oudste en jongste samen in het badje.
Ean wilde dat ik er ook in kwam maar dat mag ik nog niet -O-
  zaterdag 19 juli 2014 @ 14:38:45 #22
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142478111
Nu mogen wij absoluut niet klagen over het eetgedrag van onze kleuter.
maar er zijn avonden dat hij het echt echt niet wilt.
wij geven dan een boterham ipv warme hap.

en net als vandaag de warmte roy heeft nog geen ontbijt en lunch op,alleen maar gedronken.
dwingen kun je hem niet want als hij het in zijn hoofd heeft zitten buigt hij niet.

wij gaan er heel relaxend mee om,ik heb geen zin in strijd aan tafel,en dwingen wil ik ook niet want dan wilt hij straks helemaal niet meer eten.
pi_142480246
TJ, zelf geloof ik niet zo in dwingen van eten. Werkt ook averechts hier trouwens :P Ik probeer ervoor te zorgen dat er bij iedere maaltijd iets zit wat hij lust (vaak is dat vlees, kaas, en pasta/rijst/couscous) en verder mag hij lekker zelf bedenken wat hij wel en niet eet. Dingen waarvan ik echt weet dat hij ze niet lekker vindt maak ik niet, of met een alternatief. Ik ga geen boterhammen ofzo staan smeren, niet eten mag prima, maar er is geen alternatief. Hij krijgt wel standaard volle yoghurt na, soms fruit en nog pap voor het slapengaan (hoewel dat steeds vaker gewoon melk is), dus met honger naar bed gaat hij niet. Kun je niet iedere avond standaard een toetje inbouwen wat hij graag lust? Bijvoorbeeld die banaan? Dan hoort dat er gewoon bij maar heeft hij wel wat in zijn maag?

Mijn peuter en ik waren twee nachtjes alleen want mijn lief is op familiebezoek en we hebben het ervan genomen :Y) Na het ophalen van de opvang niet naar huis maar naar de ijssalon, gisteren lekker gepicknickt in het park en hij mocht in het grote bed. Heerlijk om 's ochtends (om half 7 :P ) wakker te worden met zo'n stralend lachend snoetje naast je O+ We zaten al kort na zevenen (héél zachtjes) in onze pyjama in de tuin met de waterbak te spelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_142480287
En gefeliciteerd en welkom KJ! Mooie spam O+ En dat zwembadje ziet er ook fijn uit FR!
pi_142490913
Leuke foto's f_r. Hopelijk mag je er snel ook bij :* .

Eva heeft hand mond voet ziekte -O- Ze lijkt er voorlopig geen last van te hebben dus duimen dat ze het niet te erg krijgt.
Vanavond bracht ik haar naar bed. Zegt ze: "mama, mijn speentje mag al wel in de tas voor naar oma". Dus ik vroeg of ze hem die nacht dan niet wilde hebben?
Eva: "nee, ik ben al een grote meid hoor. En morgen bij oma hoef ik hem ook niet" :o

Ik heb hem nog maar ff in de buurt gehouden, net buiten haar kamer. Maar ze slaapt.
Zou het dan toch eindelijk *O*
pi_142491792
Welkom KZ! Mooie spam O+ Ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad!

Danic wat goed! Zielig van de hand-mond-voetziekte -O-

Lekker badderen f-r. Maar zeker jammer dat je er niet bij kon.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142492570
Beterschap voor Eva, wat een rot ziekte en dan ook nog met dit weer. Wel knap dat ze zonder speen ging slapen ik duim mee dat dit de laatste nacht was.

Kz welkom met je mooie dame.

Ik kwam er gisterenavond achter dat ik toch 2 mensen "ken" die in het rampentoestel zaten.
  zondag 20 juli 2014 @ 07:19:40 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142504918
Beterschap eva!

wij zijn officieel gestopt met het laten drinken uit de rietjes beker.
Roy kan uit een beker drinken alleen moesten wij deze steeds vasthouden,want meneer gooide na een slok telkens zijn beker weg,of dronk te wild.
maar nu met het warme weer en gisteren zijn rietjesbeker vergeten waren,dronk hij al de hele dag uit een beker.
Gisteravond de rietjesbeker weggegooid.
hij word groot ineens

:)
pi_142504977
TJ hier gaat het avondeten er soms ook heel slecht in. En met name met dit warme weer is het bijzonder erg. We hebben daarom een paar avonden ook gewoon s'avonds koud gegeten: koude wraps, pastasalade enzo. Wij eten zelden toetje en dat doen we zeker niet als ze slecht eten. Fruit mag van mij wel na een slechte maaltijd.

Mooie foto's f_r. Hopelijk mag je gauw in het badje erbij.

KZ gefeliciteerd met je peutermeisje en welkom *O*

CSwat klinkt dat gezellig en knus.

Danic, beterschap voor je meisje. Wat goed dat ze zonder speen ging slapen. Hier gaat hand mond voetziekte rond op het kdv. Ik duim even, dat mijn peuter het niet krijgt.

Bar, wat goed van Roy.

Vrijdag was ik met een vriendin en onze kinderen (samen 4: zij heeft 2 meisjes) naar de badjes gegaan. Was zo leuk. Mijn peuter vraagt nu zodra hij zijngrote broer niet ziet waar die is. Zooo lief is dat O+ Zij hebben echteengoede band.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142506384
Dank dames *O*
pi_142508354
Kleinzusje welkom in het peutertopic waar je altijd over poep en plas kan praten!!

Bar, gaat echt goed bij jullie de laatste tijd he:)

wat een gaaf badje ferrari!

Ik ken ook iemand uit het vliegtuig, zag hem zelf niet meer de laatste jaren, maar wederzijdse vrienden zijn erg verdrietig...en ik vind het het heel vreemd om nu nieuwsberichten te lezen. Het is nog nooit zo dichtbij geweest. En het was zo'n leuke vent, altijd vriendelijk en vrolijk en begaan met anderen. Zo zonde..
Sterkte iig! Het is gewoon erg heftig!
pi_142510360
Komt toch wel dichtbij he Troeta.?

Bar knap van Roy. Hij ontwikkelt zich rap de laatste tijd. Wat is zijn prognose qua ontwikkeling?

Eigenlijk zit er nog een glijbaan bij in het badje maar die gaat wel mee op vakantie. In de schildpad hadden we nl de glijbaan gezet kon ean daar alleen in spelen.

Zo ean is chagrijnig alles is nee en huil en protest. Ze heeft al tijden een lelijk hoestje dat komt en gaat, ben er al meerdere keren voor naar de HA geweest maar denk dat ik van de week toch nog even ga. Ze hoestte zich afgelopen nacht echt wakker en het doet ook echt pijn bij d'r. Nu ligt ze naast mij in bed even tv te kijken.
pi_142510631
Kz, welkom bij de peuters!

FR. Daan hoest ook al 3 weken op en af. Raar virusje..

Danic, beterschap. Zou ze last van haar mond hebben dat de speen niet zo fijn voelt? Zou mooi zijn als ze er zo af is in ieder geval..

Bar, mooie stap vooruit voor je jochie!

TJ, hier bij Chris ook wel die fases gehad. Daan in mindere mate, maar ook wel.
Als ze hun warm eten niet eten (maar het eerder wel lusten) dan krijgen ze 's avonds een "sober regime": saai toetje en een kaakje bij de thee.. Geen luxe koekjes bij de thee, geen vlaflips of ijsjes.. Ik heb er eigenlijk nog niet eentje wakker gehad van de honger daarna..
Alleen Chris toen hij al bijna 4 was, dat hij in de avond weer uit bed kwam. Toen at hij ook netjes zijn kliekje op, maar hem kon je het toen al goed uitleggen.

Gisteren op verjaardagsvisite geweest bij mijn schoonmoeder. De jongens heerlijk gespeeld met hun neefje en nichtje (4&1,5). Even lekker in een koud badje gespetterd ook. Want het was wel warm. Daan lag snel te slapen toen we om 8 uur in de auto zaten. Thuis wilde hij lekker in zijn bedje verder slapen.
  zondag 20 juli 2014 @ 14:19:47 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142512070
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef ferrari_rood het volgende:

Bar knap van Roy. Hij ontwikkelt zich rap de laatste tijd. Wat is zijn prognose qua ontwikkeling?

moeilijk te zeggen,vooralsnog loopt hij nu ruim4jr achter.

met sommige dingen is hij wel al verder,maar je ziet nog veel verschil met een ruime 4jarige.

het gaat met heel kleine stappen,en nu gaat het in rap tempo maar dit kan ook ineens weer stil komen te staan.

we gaan mee met de flow,en zolang roy gezond blijft,dan zijn wij tevreden.
pi_142539917
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 08:19 schreef TimeJumper het volgende:
Even een vraagje over een dwarse peuter en avondeten.
De laatste weken wil hij vaak 's avonds niet eten. "Getsiederrie, niet lekker" is het commentaar ;) (en zo beroerd kook ik nou ook niet :P )
Maar vlak daarna wil hij bijvoorbeeld wel een banaan, of vraagt om koeken of wat dan ook.
Dus hij heeft gewoon honger.
Maar denk maar niet dat als je na 1 uur of anderhalf het avondeten nog eens aanbiedt dat hij dat dan wil gaan eten.
Hoe gaan jullie daarmee om? Een kind met honger naar bed sturen vind ik ook wat.

Maar hem laten bepalen dat hij het warm eten maar niks vind en zich daarna volstopt met bananen, pap, of boterhammen vind ik eigenlijk ook niks.

Of helpt de "harde aanpak" wel en is het warm eten of anders gewoon niks :?
hier hetzelfde probleem, ik had al dagen dat hij maar met één hapje uit zijn boterham naar de PSZ vertrok, en 's avonds vraagt hij vrij standaard om een boterham in plaats van warm eten....of hij begint pas met eten net voordat hij naar bed moet....
ik blijf het gewone eten maar aanbieden, vraag altijd wat hij op zijn boterham wil, maar dat is allemaal geen garantie ervoor dat hij het ook gaat eten...hij neemt een hapje en laat de rest liggen en na een half uur is het volgens hem "hard" en kan hij het niet meer eten (harde snoepjes zijn trouwens geen probleem, daar werd nog nooit over geklaagd) ...op andere dagen eet hij zomaar dat op wat ik hem geef, maar de meeste tijd dus niet....ik ben overtuigd ervan dat hij zich niet uithongerd, maar mij is een raadsel, hoe hij op zo wenig eten toch zo actief kan zijn, ik zou het heel graag anders zien, maar het alternatief is dat hij helemaal niets eet of begint met kokhalzen...ik heb hem nu een paar keer laten helpen de groente schoon te maken of te snijden....en vertel bij elke gelegenheid dat hij heel veel kracht krijgt van groente eten en dat hij dan de voetbalb heel hoog kan gooien....niets helpt, de laatste tijd vragen wij wel steeds vaker van hem om een paar hapjes van iets te eten, voordat hij dan het alternatief of toetje krijgt, soms lukt dat, maar ook dan begint hij te onderhandelen over hoeveel hapjes en waarvan hij moet eten....ik vind het heel moeilijk om ermee om te gaan, vraag mij af of ik niet streng genoeg ben, maar heb ook geen zin in strijd bij elke maaltijd...soms ga ik in zijn wensen mee en soms ook niet...het is wel opletten geblazen dat hij dan niet bij de andere zeurt om bepaald eten en vervelend is soms ook wel dat oma stiekem snoepjes uitdeeld op tijdstippen dat ik het echt niet vind kunnen...nee, dat had ik mij alles heel anders voorgesteld en zijn eetgedrag is volkomen onvoorspelbaar, ook dingen die hij normaal wel lust blijven soms gewoon staan...
pi_142543409
Ik zou nooit een toetje geven of een alternatief tijdens het eten zelf. Je kan het avondeten opeten als je honger hebt.

Later mogen ze nog een appel en een glaasje warme melk, maar echt iets eten niet.
Het ontbijt gaat de volgende dag dan vaak heel goed.

Een tijdje terug at Mex ook heel weinig, dus weer eens een stickervel gemaakt. Na 1 week goed eten kreeg hij een spidermanpak.
Werkte heel goed, hij at vaak zijn bordje leeg en vond dat toch wel een goed gevoel geven. Maar tomatensoep en Taco's lust hij bijvoorbeeld echt niet, dat is ook handig om te weten.
Wat hij echt niet lust, hoeft hij dan ook niet te eten.
pi_142543515
Toetje is hier onderdeel van de maaltijd, dat krijgt hij gewoon altijd, ook als hij verder niets gegeten heeft. Ik vind het fijn als hij tenminste iets van de maaltijd met smaakt eet, ook als is het dan dat bakje yoghurt.

Mijn geluk zal wel zijn dat het precies is zoals ik me had voorgesteld, dat eten :D peuters eten nou eenmaal vaak beroerd, en ik was zelf een bijzonder slechte eter. Ik herinner me dat ik die halve boterham die ik moest eten 's morgens een enorme opgave vond, ik vond het niet lekker en ik had echt geen honger. Wat maakt het uiteindelijk ook uit, kinderen hongeren zich niet uit en als ze verder gewoon goed groeien is er toch niets aan de hand?
  maandag 21 juli 2014 @ 08:38:32 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142543581
KZ welkom met je peutertje!

M eet soms ook ineens niet wat hij anders wel gewoon eet. Ongeacht hoe hij eet, hij krijgt wel altijd een toetje. Maar dat is hier sowieso yoghurt of fruit. Als hij niet of slecht heeft gegeven geef ik hem wat extra yoghurt of fruit. Maar soms vindt hij iets echt niet lekker, dan probeert hij te eten maar vindt hij het gewoon echt niet lekker. Dat is echt heel zielig want huilen dan hij wil eten. Dan krijgt hij nog wel eens een boterham maar dat komt zelden voor.
pi_142543604
Ik kan me herinneren dat Chris max een halve boterham at bij ontbijt en lunch.. Maar laten gaan, omdat hij verder niet ziek/magertjes was.
En dan op het kdv 2 boterhammen en een cracker eten. Tsja, dan is het in ieder geval niet de smaak of keelpijn ofzo.
Peutereigenwijzigheid :P

Maar toen at hij goed zijn avondeten.
Geloof dat we toen ook "besloten" hebben om niet te gaan panieken zolang 2 van de 3 maaltijden voldoende werd gegeten (en die halve boterham telde dan ook mee als voldoende). Alleen wat komkommer/paprika/etc om 15:00
  maandag 21 juli 2014 @ 08:48:45 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142543693
KZ, je peuter! O+
Welkom *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142543988
Wij hebben niet elke dag een toetje, vind dat zelf geen onderdeel van de maaltijd, maar gewoon iets lekkers.
Fruit mag hier onbeperkt.
pi_142568074
Toetje is hier standaard. En als ze slecht gegeten hebben is het toetje iets meer. Licht er ook net aan hoe de sfeer was. Toetje kan vla, yoghurt of fruit zijn. En soms ook alle drie
pi_142569312
Ik heb gisteren in de Efteling iemand van hier gezien, denk ik. Ik dacht haar te herkennen, maar wist niet waarvan en was te verlegen om het te vragen :@ . Ze mocht deelnemen in het sprookjesbosoptreden, de moeder :P .

Maar het was een dame met een klein witblond peutermeisje. En nu ben ik zo benieuwd wie het was :o (en of et klopt dat ik haar van hier kende).

Iemand?

[ Bericht 7% gewijzigd door groofskendezoveelste op 21-07-2014 20:34:20 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 20:26:54 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142569442
het "probleem"bij ons is Roy krijgt zijn medicijnen vermengt in wat kwark dus dat "toetje"krijgt hij al 3x per dag.

fruit mag hier ook onbeperkt, net zoals afgelopen weekend, Roy wilde niet eten vanwege de warmte, maar at vervolgens wel graag fruit. Die heeft de dagen geleefd op fruit, water,sap en een croisant.

Vanmorgen bij opa en oma 2 boterhammen op, op school 2 boterhammen en thuis avond eten was geen succes, 3 happen spinazie stammpot en 2 happen vlees.
pi_142571754
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb gisteren in de Efteling iemand van hier gezien, denk ik. Ik dacht haar te herkennen, maar wist niet waarvan en was te verlegen om het te vragen :@ . Ze mocht deelnemen in het sprookjesbosoptreden, de moeder :P .

Maar het was een dame met een klein witblond peutermeisje. En nu ben ik zo benieuwd wie het was :o (en of et klopt dat ik haar van hier kende).

Iemand?
Yep, dat was ik! :D En ik meende jou inderdaad ook te herkennen, of in ieder geval je kinderen :D
pi_142572092
Wat cool! Ik vind het zo bizar, want ik kan me helemaal niet zo duidelijk foto's herinneren ozo. En toch, die herkenning.

En wat heb je een grappig dochtertje O+ . Zo betrokken met die voorstelling en niks verlegen :D .
pi_142572143
Oh, nu zie ik het al. het is gewoon je profielfoto! _O-
pi_142572305
Hahaha oh daar staat vast nog een foto van een jaar of drie geleden in ja. Ik zit altijd mobiel op Fok, dus geen plaatjes ;)

En mijn dochter is absoluut niet verlegen inderdaad. Ze wist precies wanneer ze heel hard 'ja, ik!!!' moest roepen bij de vraag wie er nog een leuke moeder heeft. Zoals je wellicht hebt gehoord heb ik dus al een keer eerder meegedaan aan de show :+ Gelukkig is er geen beeldmateriaal van, of heb jij foto's gemaakt? :D
pi_142572413
Haha, ik heb wel wat foto's gemaakt, maar geen waar jij opstaat. En ja, ik hoorde het. Hebben jullie een abo?
pi_142572569
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ik heb wel wat foto's gemaakt, maar geen waar jij opstaat. En ja, ik hoorde het. Hebben jullie een abo?
Gelukkig :D

Ja, heerlijk zo'n Efteling abonnement! O+
Anne is nog net gratis (in september wordt ze 4 :o) en dus gaan we deze zomer nog lekker veel!

Ik herkende jouw kinderen wel van foto's die hier weleens voorbij zijn gekomen. Volgens mij zag ik jullie ook bij de rode schoentjes :)
pi_142572815
Ik heb wel een foto waar jouw dochter en mijn zoon op staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel duidelijk, maar toch. Ee abo is heerlijk ja. Wij hebben dat op Dierenrijk. Dit was voor ons de eerste keer Efteling en voor de komende paar jaar ook weer de laatste. Het was een geweldige dag, maar ik vind het echt onbetaalbaar. Over een jaar of vier weer, als ze in de python mogen/ durven enzo.
pi_142572861
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een foto waar jouw dochter en mijn zoon op staan
Wat leuk! :D
Ik heb niet veel foto's gemaakt (dat krijg je als je een abonnement hebt, dan ga je dat minder doen ;))
pi_142572943
Zie vorige post, ik heb hem nog geëdit.
pi_142573097
Ik heb 'm gezien. Ze staat er inderdaad een klein stukje op ;)
Efteling is duur ja. Mijn man houdt veel minder van pretparken (heeft ook geen abo) dus ik ga meestal met alleen Anne. En dan hoef ik nu dus alleen nog voor mezelf te betalen. Dat scheelt veel.

Overigens had je dan wel heel veel geluk met de drukte, het was echt behoorlijk rustig gisteren!
pi_142573267
Ja, het was geweldig, ook het weer. Niet te warm en toch mooi. nergens echt rijën, helemaal perfect voor ons.
pi_142574494
Mag ik even trots roepen dat mijn dochter al de hele week droog is. Geen enkel ongelukje *O*

Nu de nachten nog :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_142574651
Tally *O* *O* *O* *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142574843
Ze is zo druk met naar school gaan. En wij hebben dr gezegd dat ze dan droog moet zijn en op de grote mensen wiecee moet :P

Ze doet het ook echt goed gewoon *O*
pi_142574846
Wat goed Tally! *O*

Hier is de dame nu een kleine maand helemaal zindelijk en ook meteen 's nachts. Dat is wel het fijne van een kind dat laat zindelijk wordt, dan is het vaak meteen helemaal.
pi_142575212
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Iemand?
Al opgelost.

Bar, zoals Roy gisteren at gaat het hier ook vaak. Begrijpelijk, dat de kwark er dan vaker per dag als toetje is omdat daar de medicijnen inzitten.

Tally wat goed zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:00:35 #61
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_142594552
Wij zijn hier nu ook sinds 4 dagen bezig met zindelijkheid. Plassen gaat eigenlijk heel goed, alleen poepen is moeilijk. Dan zondert ze zich liever af. We zien wel waar het schip strand, we hebben geen haast.
pi_142594737
Hier totaal nog geen interesse in het potje, de wc of het wc-tje op het kdv. Het komt vanzelf wel!
Afgelopen zondag wel 3 jaar geworden, wat een feest was het! *O*
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:15:06 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142595117
Wat een slimme jongen toch, hij "vraagt" geeft aan ons of hij in de box mag spelen of hij de bal mag pakken. Zo leuk om te zien.
Zo leuk om te lezen dat de leidsters op school het ook echt leuk vinden die vooruitgang bij de kinderen.
pi_142608595
Zo hoort het eigenlijk ook te zijn, bar. Dat is helaas niet altijd zo, dus jullie hebben wel goede leidsters.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142609278
Bar heeeel fijn om te lezen!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:32:11 #66
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142609880
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:02 schreef Tinuviel het volgende:
Zo hoort het eigenlijk ook te zijn, bar. Dat is helaas niet altijd zo, dus jullie hebben wel goede leidsters.
het had ergens ook vreemd geweest als ze dat niet waren.
Roy zit op een speciaal dagverblijf,met leidsters die gespecialiseerd zijn in kinderen met een handicap.

maar de,bevestiging blijft altijd leuk.
pi_142609993
Dat laatste zeker. En ook bij speciaal getraind personeel zie misschien weleens dat zij hun enthousiasme en passie voor hun werk verliezen en dat is erg jammer. Gelukkig is dat bij jullie dagverblijf niet het geval.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:12:23 #68
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_142612120
Zucht, is het een fase, als ze plots voor van alles en nogwat bang zijn?
2 weken geleden: angst voor douchen,
1 week geleden: angst voor hondjes terug
van de week: angst voor de wind..

echt... serieus :{
Madam is dan ook echt bang, reageert panisch. Vandaag wilde ze niet naar buiten, kreeg haar amper naar de waterspeeltuin. Uiteindelijk met mijn lief voor elkaar gekregen dat ze op de schommel ging. Daarna gevraagd wat ze wilde doen: "naar huis" zei ze
Niet dat ik perse met haar naar buiten wil, maar gisteren wilde ze ook al niet naar buiten, dus wilde er niet teveel aan toegeven.Het is ook niet dat ze vervelend was, totaal niet. Maar gewoon bang om naar buiten te gaan, en ook bang om te douchen.

Ik hoop zooo dat dit een fase is.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_142612574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zucht, is het een fase, als ze plots voor van alles en nogwat bang zijn?
2 weken geleden: angst voor douchen,
1 week geleden: angst voor hondjes terug
van de week: angst voor de wind..

echt... serieus :{
Madam is dan ook echt bang, reageert panisch. Vandaag wilde ze niet naar buiten, kreeg haar amper naar de waterspeeltuin. Uiteindelijk met mijn lief voor elkaar gekregen dat ze op de schommel ging. Daarna gevraagd wat ze wilde doen: "naar huis" zei ze
Niet dat ik perse met haar naar buiten wil, maar gisteren wilde ze ook al niet naar buiten, dus wilde er niet teveel aan toegeven.Het is ook niet dat ze vervelend was, totaal niet. Maar gewoon bang om naar buiten te gaan, en ook bang om te douchen.

Ik hoop zooo dat dit een fase is.
Gillen want een vlieg. Gillen want een glijbaan. Gillen want de hond van mn ouders.
Dag er na ligt ze te stoeien met de hond. Rent ze de glijbaan op. Geeft ze niets om vliegen.

Het verschilt hier per dag. Soms heeft ze dan opeens een: o ja ik was bang voor een vlieg :')
pi_142613385
Wij op vakantie.

Sta je op Spa Franchorchamps bij een gave racewagen, mag A. erin zitten. Hij brullen en tegenstribbelen, hij wil niet, want eng!

Drie minuten later zit je er zelf in, en klimt hij er zo in, want hij moet en zal erin zitten...

*fase*
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:49:08 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142654332
Hier ook angsten, voor bijen/wespen/hommels/vliegen, vuilnis/reinigingswagens, nou ja, dat soort dingen.
Ook begrijpt ze opeens dat water ook gevaarlijk kan zijn, dat je dan onder water kan gaan met je hoofd.
Er is denk ik meer besef gekomen, ook meer bezig met mensen om zich heen, waar ze zijn, wat ze aan het doen zijn, wanneer ze ze weer ziet.

We waren vandaag naar het peuterbureau, voor de 3 jaar afspraak. Lientje mocht wegen/meten, wat met blokjes stapelen en de ogentest doen. Ze was voorbeeldig, terwijl ondergetekende dacht een pittige ochtend te hebben, viel het alles mee. De ogentest was alleen niet helemaal goed, dus daar moeten we nog een keertje voor terug. Haar rechteroog kon ze minder mee zien als met haar linkeroog. Ze is 98 cm lang en weegt 16 kilo, weer exact op het lijntje verder gegroeid.

Ik heb de vragenlijst overigens niet ingevuld die ik had ontvangen, ik zag er het nut niet van in. Dat heb ik ze ook verteld en de wijkverpleegkundige kon dat prima begrijpen.
Ik heb wel verteld dat ik het straks op school best wil doen, omdat er dan van twee kanten observatie is en het wel nuttig kan zijn.
pi_142659394
Vragenlijst? Die heb Ik toen helemaal niet gehad :?

En verder groeit ze goed zeg ^O^

Ik ga hier voorzichtig juichen. Eva en Rosalie gingen zondag logeren bij opa en oma en de dag ervoor pakte ik haar tas in. 's Avonds zegt ze: "doe mijn speentje er ook maar vast in mama". Ik: :o wil je hem vannacht niet dan?"
Maar dat hoefde niet want 'ze was al een grote meid' O+

En idd er niet meer om gevraagd. Bij opa en oma er wel mee geslapen. Maar thuis niet. Vanavond begon ze er over en toen heb ik de afspraak gemaakt dat hij voor bij opa en oma is (duimen dat de behoefte dan al helemaal weg is en ze hem niet meer wil :P )

Maar *O*
pi_142669325
Juud fijn, dat alles goed was behalve de ogentest. Dacht de wkv dat de slechte test door vermoeidheid of concentratie kwam?

Danic, wat goed zeg *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:56:36 #74
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142670534
Die angsten herken ik niet,maar zoals met zoveel komt dat vanzef alleen wat later.

Danic wat goed!
Juud altijd goed alleen jammer van de ogentest.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:13:04 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142670809
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:59 schreef Tinuviel het volgende:
Juud fijn, dat alles goed was behalve de ogentest. Dacht de wkv dat de slechte test door vermoeidheid of concentratie kwam?

Danic, wat goed zeg *O*
Nee, dat dacht hij niet. Ze was namelijk heel gemotiveerd en ging ook pas draaien en wiebelen toen ze het duidelijk niet helemaal goed kon zien. Hij denkt wellicht dat ze een lui oog heeft, nou ja als dat alles is dan ben ik al lang blij. ;)
pi_142708910
Mijn kleuter heeft ook een lui oog. Bij ons was de 2e ogentest bij het cb ook niet goed, duswe moesten door voor een ogentest in het ziekenhuis. Daar meten ze ook echt dezichtsterkte. En tegen het luie oog moesten we het oog afplakken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 25 juli 2014 @ 09:31:58 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142710395
Hier wist ik voor de cb test al dat hij waarschijnlijk een lui oog had.
De dame van het cb deed dan ook niet moeilijk en wilde niet een tweede test toen hij op het eind niet meer wilde. We hadden de ziekenhuisafspraak de week erna namelijk.
Het druppelen etc viel me erg mee. Geen kick kwam er uit mijn kind eigenlijk.
Uurtje afplakken per dag is het tegenwoordig dus dat is ook te overzien.
Na vier maanden controle en de afwijking is bijna weg dus nu nog maar een half uurtje plakken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142751895
Ean is heel verdrietig. We zouden een nachtje gaan proefcamperen maar onze camper is weggesleept met een kapotte waterpomp. Ean snapte er niks van.

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 26-07-2014 21:15:55 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:12:35 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142759869
Aaah, wat jammer FR. Kan me voorstellen dat ze teleurgesteld is. Balen zeg. Maar beter nu dan vlak voor de echte vakantie...

Ik heb de oproep voor een echte afspraak bij het CB binnen. Ogentest met 2,5. Lichte verdenking op een lui oog.
pi_142759993
k heb helemaal geen afsprak staan bij het CB :? wanneer moet het weer?

Awww FR :*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:19:47 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142760084
Dit is een extra afspraak hoor, normaal is er geen afspraak met 2,5. Met 3 weer geloof ik en dan is normaal ook die ogentest maar bij M doen ze die dus een half jaartje eerder.
pi_142760124
Ah! Hoe heb je een luie oog gemerkt? heeft ie er last van?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:52:44 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142761071
Hij loenst een beetje. En zij ene oog "hangt" wat.

En hij moet ook even opnieuw gemeten en gewogen worden :X
pi_142761865
Hier is de volgende afspraak bij 2j10m geloof ik. Ik had als kind een lui oog (zelfs aan geopereerd) en door paniekreactie van mini kon ze niet goed controleren laatst. Dus wij moeten het zelf in de gaten houden. Het lijkt best veel voor te komen (hier en in mijn omgeving irl).

Arme ean, kan me de teleurstelling goed voorstellen! Hoe is het nu met jou fr? En de poes?

Mini is plots ziek. Haalde hem uit bed met koorts en na veel klagelijk huilen kwam zijn middageten er weer uit ;(. Hij was ook doodmoe, hij ligt er al sinds 7.15 in (2 uur eerder dan afgelopen dagen :P). Arm jochie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142762683
Kyara..R is ook niet dol op het meten en wegen...sowieso vindt ze het vervelend als vreemden aan haar zitten..(gebeurt zo vaak tijdens het winkelen!)

Phaidra beterschap voor mini :*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:47:42 #86
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142762937
Roy loenst met beide ogen afwisselend. Elk half jaar controlle bij de oogarts,zolang hij afwisselend met oog doen ze niks.

en doordat Roy niet praat kunnen ze ook niet testen of hij daardoor slecht ziet.

beterschap voor de kleine!phaidra
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:51:57 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142763064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:41 schreef bitterend het volgende:
Kyara..R is ook niet dol op het meten en wegen...sowieso vindt ze het vervelend als vreemden aan haar zitten..(gebeurt zo vaak tijdens het winkelen!)

Phaidra beterschap voor mini :*
Nou, op zich vond M het geen probleem. Maar het cb vond de uitslag niet zo geslaagd. Ik vond het een meetfout....
pi_142771870
Lazi, dat valt dan nog mee. Wij moesten denk ik 7-8 maanden lang drie uur afplakken en nu inmiddels ook alweer iets van 2- 2,5 maanden ongeveer 1,5 uur afplakken. Als ik jouw post zo lees hebben we denk ik nog even te gaan. Waarschijnlijk wordt het dan eerst 1 uur afplakken voor een aantal maanden, dan nog eens een paar maanden een half uur voordat we ervan af zijn?

Fr, dat is zeker balen voor Ean. Kunnen jullie nog even proefcamperen als die gemaakt is of lukt dat niet?

Phaidra, och arme I. Beterschap voor hem!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 28 juli 2014 @ 21:26:41 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142827664
:W Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.

Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.

Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZ :W en ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is! *O*
  maandag 28 juli 2014 @ 21:46:15 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142828518
Welkom terug Susie!

En ik moest lachen om de Dora broekjes :D Die zijn dus veel te leuk.

Verder geen tips.... hier protesteert ons slaapkoppie alleen een beetje voor de vorm :@
pi_142828866
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:26 schreef Susie het volgende:
:W Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.

Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.

Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZ :W en ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is! *O*
Welkom thuis! Fijn dat jullie het fijn hebben gehad!

Wij hebben zo ongeveer hetzelfde probleem met slapen (zie mijn FB vanavond). Steeds van gedachten veranderen en niks is uiteindelijk goed. Het lijkt hier te maken te hebben met aanhikken tegen het overslaan van zijn middagslaapje. Zonder komt hij de dag niet door, met is hij niet moe genoeg (hij slaapt dan ook de laatste dagen pas rond 21.00/21.30). Daarnaast wil hij niet echt meer bij me drinken voor het slapen gaan en daarvan werd hij altijd zo lekker loom en rustig. De gouden tip heb ik helaas niet.

Mijlpaaltje hier: na 25,5 maand was het tijd voor zijn tweede fles shampoo :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 28 juli 2014 @ 21:56:34 #92
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142829017
Phaidra _O- voor de shampoo.

Maar geloof het of niet, zoveel shampoo is er hier ook nog niet door gegaan hoor. Hier is de 2e fles bijna op (met 3 kindjes waarvan M dus best wel een bos haar heeft).
  maandag 28 juli 2014 @ 22:03:23 #93
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_142829288
quote:

Welkom terug :W
Helaas herkenbaar, hier word die ook ineens ondeugend of eigenlijk een brutale mond :o zo kan hij heel fijn roepen "ik wil een koekje NU" en dan vooral dat NU erachter :+
En naar bed gaan is momenteel een ramp, regelmatig slaat hij een middagslaapje over, maar tegen 4 uur heeft hij het dan erg moeilijk en hij is weleens voor de tv in slaap gevallen.
Maar met middagslaapje kan hij makkelijk 's avonds een uur blijven roepen dat hij "klaar" is, en ondertussen hoor je hem gapen, dus hij is ook gewoon dwars.
En hier dus ook geen oplossing, ik denk dat ik hem morgen maar eens later rond een uur of half negen naar bed doe, eens kijken of het dan makkelijker gaat.
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 juli 2014 @ 22:15:35 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_142829797
quote:
doen ze bij mij ook. ik ga één keer terug, zeg duidelijk dat het bedtijd is en geef een kus/knuffel en trek daarna de kamerdeur dicht. kwartier negeren en klaar. Als ze na een half uur dan weer roepen dat ze bv moeten plassen mogen ze er wel even uit, maar verder negeer ik het aandachtvragen gewoon consequent. Tegenwoordig is het binnen tien minuten stil op de kinderkamers omdat ze weten dat ik er toch niet meer op reageer (tenzij het echt noodkreten zijn natuurlijk)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_142830746
Wij hadden precies hetzelfde Susie en Phaidra :Y Ik heb het aloude 'iedere tien minuten even langslopen' maar weer eens uit de kast getrokken en dat werpt zijn vruchten af. Ik geef een kus en ga weg en dan is er ook geen bedissel meer over deuren open of dicht, lampjes aan of uit, twee of drie auto's in bed. Geroep tussendoor negeer ik ook inderdaad. Na 10 minuten kom ik dan weer even kijken en dan geef ik meestal aan dat de speelgoedjes nu uit bed gaan, dan doen we nog één keer 'nuffen' met een dikke kus ( "ik ben jouw grote vriend he, mama? O+ ) en dan gaat hij daarna meestal slapen. Hij mag overigens van mij prima tot 21 uur wakker blijven, maar dat eindeloze geroep vind ik vervelend. Ik merk dat het M rust geeft als ik volgens afspraak niet reageer, ik merk wel vaker dat hij het eigenlijk heel beangstigend lijkt te vinden als hij me zo rond kan commanderen.

En gezellig dat je er weer bent! Jullie hebben het fijn gehad?

Wij waren gisteren even snel in de stad bij de Lush, en daar nam mijn kind een flinke lik van een bruisbal :') Het zag er blijkbaar te appetijtelijk uit :+
pi_142832465
Lekker schuimbekken VS :Y)

Susie, heel herkenbaar. Eva sliep in de middag vaak zeker ruim 2 uur. En dan ging ze 's avonds gewoon om 19.00 naar boven (19.30 liggen) maar bleef ze wakker tot gerust 22.00. En dan kletsen/zingen/roepen. Heel vervelend, zeker toen er een zusje kwam om rekening mee te houden.
We zijn toen gaan kijken of het middagslaapje eraf kon. Korter was geen optie want dan moesten we haar wakker maken, wat garant staat voor een poep sacherijnig kind dat de hele middag huilt en niks wil.
Sindsdien gaat het prima. Ze slaapt voor 20.00 en slaapt dan ongeveer klokje rond
Ze houdt het op de dag prima vol. Rond 17.00 wordt ze moe, maar dan mag van mij de tv aan.
Voor mij ook makkelijk zodat ik kan koken.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:19:53 #97
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142833196
Iemand ervaring met kura omkeerbed van Ikea? Zo ja is dat een beetje een stevig bed?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 06:35:13 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142839025
Het zal zo te lezen idd te maken hebben met het middagslaapje en duidelijk een fase dus ;) Thanks voor de reacties en de herkenning ;)
Vervelende is alleen dat ze dus al om 6 uur wakker is en dus om half 1 echt wel moe is en wat dus weer als resultaat geeft dat ze erg vervelend wordt. Vicieuze cirkel dus :)
pi_142839040
Susie welkom terug thuis. Fijn, dat jullie een leuke vakantie hadden.

Hier ook problemen met slapen gaan op sommige avonden. De oplossing is ook elke keer anders. Op sommige avonden helpt het om na het boekje lezen hem zelf nog een boekje laten kijken. Zo heeft hij zich weleens in slaap gekletst en gekeken. Gisteren duurde het ook weer heel lang, van tien over zeven tot half negen bezig met tussenpozen. Ik ga dan ook een tijdje uit de kamer om iets anders te doen (even bij grote broer kijken, wasje ophangen, was opvouwen) maar kom daarna weer terug om te kijken. Vaak moet dat ook omdat hij blijft roepen. Gisteren ging ik terug en nam hem op schoot, hij bleef maar kletsen. Toen in bed gelegd waar hij braaf ging liggen en ik bleef nog naast zijn bed zitten met mijn hand op zijn rug tot hij in slaap gevallen was. Hier is het dus mogelijk om bij hem te blijven tot hij slaapt, maar dat werkt wellicht niet bij andere kinderen.

Naast het eczeem, waar hij de laatste tijd veel last van had hebben we nu ook gehoord dat hij een graspollen allergie heeft. Dus waarschijnlijk moeten we met hem toch aan een bepaald dieet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142839143
Een dieet voor graspollenallergie? Dat is een luchtwegallergie, ik zou dan eerder aan pillen of inhaleerdingen denken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_142839941
Susie welkom terug. Dora/diego is natuurlijk ook heel leuk. Dora/diego onderbroeken dan maar?

Slapen is hier ook wel een issue ze roept veel. Water/plassen/kus/knuffel/verkouden enz enz. Als ze te hard roept wordt sac er wakker van. Dus daarom ga ik er eerder heen dan eigenlijk zou willen.

Mijn moeder was gisteren jarig en die wilde graag een bbq. Sac hield het goed vol maar toch in bed gelegd en ean wilde om 19:45 zelf ook naar bed. Toen besloot ik ook maar te blijven slapen. Lamp moest aanblijven van ean maar bloedheet op zolder dus ook het raam open nu zit ik onder de muggenbulten :-(

En ean moest nog 3 keer drinken 's nachts dat wordt nog leuk op vakantie dan slapen we met zijn allen in de camper
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:18:18 #102
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142840161
Ze heeft al Dora onderbroeken :D Ach, maak mij er verder niet druk om, komt wanneer het komt.

Ik haat muggen! Op vakantie wonderbaarlijk genoeg maar 1 mug hoeven dood te meppen? En dan zaten we nog wel aan een meer...
pi_142840203
Thuis hebben wij nieuwe kozijnen mer horren. Dus raam kan gewoon open. Maar dat hebben mijn ouders niet. Ik overleef het wel en ze pakken altijd mij dus ean is niet gestoken *O*
pi_142840606
Bah, muggen :{w

wij hadden hier ook een tijdje een vicieuze cirkel met laat slapen - laat wakker - laat middagslaapje - laat slapen... Nu is hij weer wat vroeger wakker, want hoe fijn ik langer slapen ook vind, even een uurtje tijd voor mezelf/ons 's avonds vind ik waardevoller.

Hebben jullie peuters ook zo'n goed gevoel voor humor? 8-) De mijne lacht zich sinds kort ka-pot als ik naar zijn buik wijs en zeg dat daar zijn snavel zit. "Nee mama! Voooogels hebben een snavel, wij hebben een navel _O- " Het is elke dag weer hilarisch ^O^
pi_142858164
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:11 schreef Vanyel het volgende:
Een dieet voor graspollenallergie? Dat is een luchtwegallergie, ik zou dan eerder aan pillen of inhaleerdingen denken.
Vanyel as vrijdag heb ik de afspraak bij de ha om de behandeling te bespreken. Ik denk dat we ook medicijnen krijgen. Op het internet heb ik wel gelezen, dat naast medicijnen een aangepast dieet kan helpen omdat er een kruisrelatie is tussen graspollenallergie en bepaalde voedingsmiddelen zoals bijvoorbeeld pinda's, tomaat, meloen en nog 1 of 2 meer.

Ferrari vervelend van de muggen.

Susie ik duim, dat je dochter gauw weer wat makkelijker gaat slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142858651
Het toeval wilde dat mini vannacht tussen 4.30 en 5.15 klaarwakker was na een nachtmerrie, maar vervolgens uitsliep tot 8.30. Mooi moment om een dagje zonder middagslaap te doen :). De dag kwam hij goed door, wel even rond 14 uur in zijn ogen wrijven en vragen om naar bed te gaan. Toen zijn we samen op het grote bed gaan liggen en hebben we uitgerust (niet geslapen). Na een half uur / 3 kwartier ging het weer. Na het eten wilde hij eigenlijk meteen naar bed ( :o!), maar toen zijn we eerst nog samen in bad geweest. Eenmaal in bed heb ik dit keer zo ongeveer gedaan wat CS beschrijft. Ik ben nog 1x terug geweest na een minuut of 5, verder heb ik zijn roepen genegeerd (geen huilen, gelukkig). Toen gezegd dat had nu tijd was om te slapen, dat ik snapte dat hij dat niet leuk vond, maar dat er morgen weer een nieuwe dag was (mini vulde toen zelf al aan: leuke dingen doen!). Nog geen 2 minuten later was het stil!

Dus vandaag een klein succesje *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142864604
Wat fijn Phaidra! *O* Gezellig, samen rusten O+ Ook fijn voor hem om eens te ervaren hoe dat is, dat je zo moe bent dat je naar bed wilt ;)

Hier ging het vandaag ook best goed, nog even een verdrietje want meneer wilde een broodje smeerworst :+ En daarna nog even huilen omdat hij nog bij het baby'tje wilden kijken (de buren hebben een paar dagen geleden een kindje gekregen en daar mocht hij vanmiddag even kijken O+ ) maar toen ik uitlegde dat het baby'tje ook lekker ging slapen in net zo'n kamertje als hij, was het weer goed. Hij wilde alleen nog even weten of de buren ook wel een trap hebben, anders kunnen ze niet naar beneden :')
pi_142864793
Voor Phaidra en I's succesje *G*

CS wat fijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142914470
Volgens mij heeft Soesa een peuter! *O*
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:32:52 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142914716
:D, dat klopt O+!

Hai, ik heb een peuter en dat zullen we merken ook ^O^ . Ik lees hier meteen mee voor de tips over tijdrekken bij het naar bed gaan :D
pi_142914885
Welkom Soesa!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142915291
Ha, die dame heeft het grote Peuters voor Dummy's-boek stiekem al gelezen dus? :D

Mijn peuter gisteren tegen mij: "Lieverd? Wat ga je doen?" Ik smolt :@ O+
pi_142918076
Welkom bij de grote peuters Soesa!!

Moet je zelf ook om 6 uur op Susie? Wij hadden dat ook een tijdje met Mex, hij stond gewoon te vroeg op om de dag door te komen. Dus zijn steeds langer blijven liggen. Hij kan dat nog niet echt goed, maar soms valt hij nog wel even een uurtje in slaap bij ons in bed.
Zijn ritme is nu wel wat verschoven. Hij staat nu rond 7 uur op en rond 20.30 naar bed.
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:48:49 #114
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142918216
Welkom Soesa! *O*

We hebben nog vakantie, dus hoef niet vroeg op nu ;) Maar als ik moet werken en ervoor wil zorgen dat ze niet zonder iets te eten de deur uit gaat, moet ze zeker half 7 op. Ik sta idd 6 uur al op dan.
Gisteren heeft ze 's middags niet geslapen, lag er zo rond half 8 in en toch half 7 wakker (6 uur eerste geluidje overigens). Kijken of ze zo wil slapen en anders maar niet.
Ze was/is wel weer lekker dwars vandaag }:| En als ze dan iets doet wat niet mocht: "sorry mamma" O+
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:50:42 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142918263
Lief is dat hè CS. Anouk zegt ook vaak lieffie.
Tegenwoordig roept ze wel eens Suuhuuus.... tja, dat wil ik dan weer niet. Het is gewoon mama voor haar. :P
pi_142919049
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:50 schreef Susie het volgende:
Lief is dat hè CS. Anouk zegt ook vaak lieffie.
Tegenwoordig roept ze wel eens Suuhuuus.... tja, dat wil ik dan weer niet. Het is gewoon mama voor haar. :P
Zoë zegt wel de naam van haar Papa maar mijn naam heeft ze nog nooit gezegd.

Mijn koosnaampje hier thuis is mopper. En dat zegt ze dan wel weer vaak. Mopper kan ik helpen? Mopper ik vind je lief! Mopper ik houd van je O+

Morgen gaan we op vakantie maar ze had hoofdpijn dus even langs de dokter. Heeft mevrouw oorontsteking :') Goed tijdstip ook.
pi_142920075
Soesa welkom en gefeliciteerd met je peuter.
Ean noemt mij ook weleens bij mijn naam, dat klinkt zo gek en liever heb ik dat ook niet.

Tally beterschap voor je dame.

Ean is ook wat dwars deze week. Gisterenmiddag heeft ze even geslapen want ze kwam niet eens aan spelen toe zo moe was ze. En net hebben we cakejes gebakken maar de laatste lading ging niet goed heel mijn keuken voor rook het stinkt nu nog. En ean wil per se een cakeje daarvan en nu is ze boos dat dat niet gaat.
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:01:05 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142920305
Niet handig Tally, maar goed dat je toch even langs ha bent geweest! Hoop dat ze snel is opgeknapt! :*

En Mopper :D

Hier ligt ze er nu net in, met veel gemopper, maar de middag zonder slaap is nog echt te lang.
pi_142921083
Sonnetje en Soesa welkom *O*

Ben halverwege met bijlezen. Ja ik heb een peuter dus :D
pi_142921504
De oudste noemt me regelmatig "mama voornaam" prima wat mij betreft.
Ze is wat moe de laatste dagen dus weer even naar bed overdag, waar ze zelf om vraagt trouwens. En wat beter op dr voedsel inname letten. Op alleen 2 korstjesbrood zou ik het ook niet redden.
pi_142922200
Hier ook zo. Zou het met het weer te maken hebben? Ze is lamlendig, hangerig en moe!
Gisteren sliep ze ook uit tot 08.30 dus dacht dat het daarmee misschien een beetje opgelost was. Maar helaas....rond 16.30 was ze op. Om 17.00 lag ze onder een dekentje 8)7 televisie te kijken.

Ik ben vanmiddag met haar gaan winkelen. Echt shoppen, inclusief lunch op het terras O+
Echt zo tof. Eerst ff wat bij de Hema gehaald en daarna wintershoppen bij de h&m. Omdat ze een beetje tussen twee maten zit moest ze van mij alles passen. Dat was een avontuur! En leuk dat ze het vond.
Maar alles dus in maat 98/104. Vind het wel groot ineens, maar 92 kan echt niet meer.

Ff een gekke vraag, maar zijn er meer kindjes (ik weet niet jongetjes het doen, maar kan me er wel iets bij voorstellen) die, nu ze geen luier meer dragen maar een onderbroekje, steeds zitten te 'graaien'.
Eva zegt vaak dat ze jeuk heeft of haar onderbroek niet goed zit.
Nu heb ik dus bij de Hema en h&m boxershortjes gekocht O+ in de hoop dat dit het oplost.
Herkenning??

Gaat het niet over dan wil ik er toch eens mee naar de huisarts. Ff kijken of het geen infectie is ofzo. Maar ze doet dit nu al zo lang....en ik zie niks geks.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:05:16 #122
244125 laziness
pi_142922389
O. plukt en graait met luier en zonder luier. Het liefst houdt hij 'm de hele dag vast.
Maar ja jongen dus vrij normaal denk ik :')
pi_142922400
Hier draagt ze alleen boxers of hipsters. Anders snijdt het tussen haar billen of in haar liezen en graait ze idd de hele dag in haar broek om dr slipje goed te trekken.
pi_142922429
:D
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ze doet het ook in het openbaar (net op het terras bijvoorbeeld) en haar vingers ruiken soms gewoon :@
pi_142922455
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:05 schreef Tally het volgende:
Hier draagt ze alleen boxers of hipsters. Anders snijdt het tussen haar billen of in haar liezen en graait ze idd de hele dag in haar broek om dr slipje goed te trekken.
Ah zie je....dan hoop ik dat dit de oplossing is.
pi_142922886
Schimmeltje al uitgesloten danic? Komt zo vaak voor.
pi_142922938
Mopper O+

En wat leuk Danic, samen shoppen O+ Wat worden ze dan opeens groot, als ze zulke activiteiten samen kunt ondernemen.

M noemt me eigenlijk nooit bij mijn voornaam, ik denk dat hij die zelden hoort ook. Hij neemt wel ook andere koosnaampjes over. Laatst riep mijn lief mij vanuit de woonkamer terwijl ik boven was met "Engelchen?" (jaja :@ :') ) waarop ik zo'n droog klein stemmetje naast haar hoor: "Engeltje is boven Esse" :+
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:39:22 #128
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142923529
_O- CS :D

Kleine papegaaitjes O+. E. noemt mij ook nooit bij m'n voornaam, die is ook vrij lastig denk ik :+. Ze noemt haar vader af en toe wél bij zijn (afgekorte) voornaam en dat gaf laatst zo'n zelfde situatie als bij jou :D. Ik riep: P? Ben je er nog? (ik had niet gehoord of hij nou al weg was of niet). Zegt E heel droog: 'P is werken mama'.

En dank voor het welkom! Ik moet er nog een beetje aan wennen dat E nu een heuse peuter is. Maar aan de andere kant, we waren het dreumestopic al behoorlijk ontgroeid.
pi_142923904
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:20 schreef Troeta het volgende:
Schimmeltje al uitgesloten danic? Komt zo vaak voor.
Nee maar ik betwijfel of dat het is omdat ik niks geks zie of ruik.
Maar als het met de boxershortjes niet minder wordt ga ik wel naar de ha.
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:04:37 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142924440
Anouk heeft er een handje :') van om als ik haar luier af doe te gaan graaien. En als ze alleen een onderbroek aan heeft, is het idd afhankelijk van welke ze aan heeft, nu jullie dat zeggen. Bij een boxer heeft ze dat idd dus niet.
pi_142924866
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft er een handje :') van om als ik haar luier af doe te gaan graaien. En als ze alleen een onderbroek aan heeft, is het idd afhankelijk van welke ze aan heeft, nu jullie dat zeggen. Bij een boxer heeft ze dat idd dus niet.
Die van 1 doet dat ook :')
Luier af en graaien. Onder de douche en graaien :')
pi_142925056
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:20 schreef Tally het volgende:

[..]

Die van 1 doet dat ook :')
Luier af en graaien. Onder de douche en graaien :')
Of dr speen erin frotten :X
pi_142925099
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:27 schreef danic het volgende:

[..]

Of dr speen erin frotten :X
Niet dr speen. Voor de rest alles wat ze tegen komt :')
pi_142925308
Ik dacht dat alleen jongetjes zo genitaalgeobsedeerd waren. Wat een deceptie :D

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
_O- CS :D

Kleine papegaaitjes O+. E. noemt mij ook nooit bij m'n voornaam, die is ook vrij lastig denk ik :+. Ze noemt haar vader af en toe wél bij zijn (afgekorte) voornaam en dat gaf laatst zo'n zelfde situatie als bij jou :D. Ik riep: P? Ben je er nog? (ik had niet gehoord of hij nou al weg was of niet). Zegt E heel droog: 'P is werken mama'.

:D Die toon ook he? Zo'n 'duuuuuh, doet niet zo suf'-toontje.
pi_142925353
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik dacht dat alleen jongetjes zo genitaalgeobsedeerd waren. Wat een deceptie :D

[..]

:D Die toon ook he? Zo'n 'duuuuuh, doet niet zo suf'-toontje.
De oudste had dat niet op jonge leeftijd. Nu wel :')

De jongste zodra ze iets beet kon pakken. Wil ook regelmatig met een luierdoekje haar eigen bloemetje (zo noemen wij dat nu) en billen schoonmaken :')
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:04:03 #136
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142931536
Vind het nu ook weer prettig om te lezen dat Anouk niet de enige is... :D
pi_142932746
Welkom Soesa en Sonnetje met jullie peuters. En gefeliciteerd *O*

Tally beterschap voor je dochter!

Hier ook een papegaai. Ik vertelde dat ik de wasmachine aan had gedaan en manlief zei: oh dankjewel. Klinkt het echo van peuter "oh dankjewel". Soms als ik oets vertel zegt hij ook "oh" met uiterste verbazing.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:53:23 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142935915
Ik moest van Anouk een tutteldoek met een uil haken. Dat schoot volgens mevrouw niet op (gisteravond uil al klaar en vanavond het doekje) dus gisteravond zei ik: "ik kan niet toveren" Vanmiddag was ik met de doek bezig. "Nog niet klaar mama? Je kan niet toveren hè?" O+
pi_142984932
ik ben nog veel te weinig op het forum hier maargoed heb dan ook een groot deel op facebook. lisa doet het super goed praat vlot en danst en springt door haar leventje. vorige week een lekker weekje met haar half zusje gehad hiet twee keer efteling en een twee keer zwembad logeren bij vriendinnetje en kermis met oma en opa. nu weer even terug in ritme want volgende week 12 aug gaan we tekenen voor ons flatke van 100m2 en bijzondere bijstand is ook goedgekeurd!

her wel diagnose ADHD en BPS en nog wat dingen maar daar werk ik hard aan en komt helemaal goed.
vanavond even bijlezen naar hoe het hier gaat! trots op haar grote bed!

[ Bericht 24% gewijzigd door Sam1993 op 02-08-2014 11:51:09 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:55:18 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_142986624
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:05 schreef laziness het volgende:
O. plukt en graait met luier en zonder luier. Het liefst houdt hij 'm de hele dag vast.
Maar ja jongen dus vrij normaal denk ik :')
Hier ook. Zowel de jongste als de oudste.
Jongste slaapt om die reden nu weer met romper, anders is het bed nat. Maar ook die maatregel is niet meer afdoende (want ik heb alweer 2 dagen bed kunnen verschonen) dus vanavond gaat hij weer in jumpsuit :X
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:57:33 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_142986678
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:06 schreef danic het volgende:
:D
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ze doet het ook in het openbaar (net op het terras bijvoorbeeld) en haar vingers ruiken soms gewoon :@
'Gewoon' 100.000 keer zeggen 'handen uit de broek'
Dat zeggen wij zo'n beetje de hele dag: hand uit je broek, vinger uit je neus etc ;)
pi_142994123
Onzr kat is vandaag overleden. Zegt ean niet huilen mama ze laten Zorro inslapen :'(
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:45:57 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_142995146
Och ferrari, wat sneu...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:14:42 #144
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_142995828
Hai. Wij zijn er ook weer

//Vakantiemodus AAN
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:24:41 #145
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_142996057
ferrari, sterkte met t verlies van je kat :/
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:42:28 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142996538
Sterkte FR :*

Leuke foto's Sam. Maar heeft Lisa ADHD? Kunnen ze dat zo jong al vast stellen dan?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:44:06 #147
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142996569
En welkom terug PE :W Is dat christel? Had haar niet herkend!
pi_143000258
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:42 schreef Susie het volgende:
Sterkte FR :*

Leuke foto's Sam. Maar heeft Lisa ADHD? Kunnen ze dat zo jong al vast stellen dan?
Nee zoals ik het lees heeft Sam ADHD en BPS. ADHD kan op zijn vroegst worden vastgesteld vanaf 4 jaar. Daarvoor kun je wel dingen signaleren maar een diagnose wordt er niet gesteld.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:50:28 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143000383
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:46 schreef danic het volgende:

[..]

Nee zoals ik het lees heeft Sam ADHD en BPS. ADHD kan op zijn vroegst worden vastgesteld vanaf 4 jaar. Daarvoor kun je wel dingen signaleren maar een diagnose wordt er niet gesteld.
de officiele diagnose wordt vaak zelfs pas vanaf zeven jaar gesteld (kreeg die waarschuwing afgelopen maand nog van de kinderpsych waar ik jan onder behandeling heb lopen)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_143001062
Ja goed. Misschien was mijn reactie was kort. Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat het pas op zijn vroegst kan. Maar dan moeten alle signalen wel meer dan duidelijk zijn.
In het meest 'gunstige' geval zeg maar.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:28:09 #151
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143001591
Zijn jullie kinderen ook zo moe steeds?
Roy zie ik alleen maar geeuwen en in zijn ogen wrijven. Om 18,30 uur ligt hij s'avonds op bed en het is gelijk stil. Hij slaapt door tot 7,00uur. (klopt gelijk af, gaat hier niet altijd op nl, wij zijn 5,00/5,30uur gewend) hij doet een middagslaapje vandaag van 13,00tot 15,30uur en om 18,30gaf hij alweer aan te willen slapen, en niet meer gehoord.

Verder weer vuurrode billen, hebben al hydrofiele gebruikt maar die trekt hij weer uit, thuis loopt hij nu maar in blote billen rond. Maar zo sneu douchen doet pijn als er water over zijn billen loopt, poep afvegen is tranen met tuiten gillen en huilen. Laat staan zalf erop smeren.
Sneu maar komt weer goed, vanavond zagen we de verbetering weer al.

Verder is Roy blij dat we nu net als op school een opstapje hebben bij de wastafel, nu kan hij zichzelf zien als hij tandenpoetst en nu is dat dus erg leuk om te doen :)

En ja bijna jarig 5jr alweer. Wel lastig om een kado te vragen, is best lastig nu. Van ons en opa's en oma's krijgt hij een eigengemaakt door papa ontworpen speelhuis. Van de ooms en tantes een glijbaan voor aan het huis. Verder heb ik leesboeken gevraagt om voor te lezen en om zelf in te kijken, hij krijgt een gebarentaal cd met liedjesboek, iets van Kaatje tralaatje ook een cd met boek.
Een slagvaste spiegel.

Verder weten wij het ook niet, erg moeilijk. Maar goed verwend word hij toch wel :P
  zondag 3 augustus 2014 @ 06:57:04 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143009036
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:46 schreef danic het volgende:

[..]

Dacht ik ook al idd.

Nou Bar, ik wou dat Anouk eens heel moe was... gisteren sliep ze pas tegen 21.30 en vanmorgen was het weer 6 uur :( Daar word ik een beetje moe van zeg maar ;)
En zo te lezen word Roy wel lekker verwend voor zijn verjaardag!
pi_143009072
Leuke foto's Sam. Het nieuws van de adhd en bps is minder. Gefeliciteerd met jullie flatje!

Bar, mooi zijn zie ik hier veel minder en hij slaapt ook veel minder dan jouw jongetje. Gistermiddag heeft hij 1,5 tot 2 uur geslapen. S'avonds geslapen vanaf 20.30 en vanochtend tegen 6 uur alweer wakker. Denk dat zijn eczeem hier misschien ook in meespeelt. En ondanks moeheid is naar bed gaan een kleine strijd.

Bar, klinkt als toffe cadeautjes!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:39:57 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143064450
Hier heb ik sowieso wel een slaapkop en dat is niet veranderd door de warmte. Ik ben zelf wel veel slaperige en vermoeider door het warme weer (het is hier binnen nog steeds 27 graden).

Toffe cadeaus's!

Leuke foto's Sam!
pi_143065695
Mijn peuter is gek op petten geworden.

[ Bericht 78% gewijzigd door Tinuviel op 05-08-2014 19:44:35 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:03:13 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143078332
Oeh wat leuk!
Ik wou dat mijn roodharige graag petten droeg, maar het is iedere keer een strijd.

Ik heb ook een foto, maar een ander soort... Weet iemand welk merk luierbroekjes dit is?
Ik had er maar 1 en ik heb geen flauw idee hoe ik er aan kom, maar hij zit stukken beter dan de Bumblies die we normaal gebruiken.

Klikbaar
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:07:25 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_143078365
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:57 schreef Susie het volgende:

[..]

Dacht ik ook al idd.

Nou Bar, ik wou dat Anouk eens heel moe was... gisteren sliep ze pas tegen 21.30 en vanmorgen was het weer 6 uur :( Daar word ik een beetje moe van zeg maar ;)
En zo te lezen word Roy wel lekker verwend voor zijn verjaardag!
Moet je niet af en toe een middagslaapje overslaan Susie, dat helpt hier wel eens soms.
Hij redt het nog niet en valt dan om 4 uur vaak op zijn stoeltje even in slaap, maar slaapt dan korter als een middagdutje en 's avonds gaat hij lekker heerlijk zonder roepen slapen :+
Maar ik doe het maar af en toe.

Wat een leuke foto Tinuviel O+ Staat altijd lekker eigenwijs zo'n pet, helaas krijg ik Rayen nog niet aan de pet ;)

Wij gaan aanstaande donderdag 3 weken op vakantie naar Tunesie. We vertrekken half zes 's ochtends dus dat betekend dat we midden in de nacht naar het vliegveld moeten rijden.
Pff zie er een beetje tegenop en ben benieuwd hoe het met Rayen gaat. Midden in de nacht wakker, hup auto in dan naar parkeerplaats rijden bij Amsterdam, overstappen in een busje dat ons naar het vliegveld brengt.
Ik ben zeer benieuwd hoe hij zich houdt, hij is dan zowat de halve nacht wakker :{

En ben ook zeer benieuwd hoe hij nu de vakantie ervaart, hij is bijna 3 dus maakt alles veel bewuster mee.
Nou ik ga alvast maar koffers pakken *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_143078387
Leuke foto tinuviel.

sorry leandra ik herken hem niet.

bar hier slaapt Yaro wel iets langer 07.00 uur maar ligt er ook vaak een half uur later in 19.30/20.00 uur.
Bijna jarig leuk!!!! Word vast een leuke dag.
nog 11 dagen dan heb ik een kleuter :o
pi_143078414
Time jumper hier is mijn ervaring dat vakantie leuke spanning op levert en dat ze dat prima trekken. Maar ja mijn kinderen hadden dan ook weinig slaap nodig.
blijf altijd verbaast als ik hier namelijk lees over middagslaapjes skippen. Nu weet ik dat die van mij een uitzondering zijn wat dat betreft maar moet soms mijn referentiekader even bijstellen :D
pi_143078424
Ik heb 2 peuters!!

Veel plezier op vakantie TimeJumper, lijkt me een hele onderneming zo'n reis, maar wel leuk!

Wat een slaapkop Bar, hij is druk bezig toch met van alles leren, kost een hoop energie.
Ik smeer Nena tegenwoordig helemaal in met kokosolie elke dag. Eczeem en luieruitslag zijn een stuk minder geworden. Misschien heb je er wat aan.
pi_143078437
Wat een leuke foto troeta en nogmaals gefeliciteerd!!!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:18:08 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143078462
Troeta, nu al?? Wat gaat het hard :o
Gefeliciteerd!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143078473
Dank je!! Ja, bizar he Leandra!
Gelijk een echte peuter die nee zegt en driftbuien heeft ook.....help!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:21:18 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143078492
Oi, en dat versterkt elkaar dan waarschijnlijk ook nog, sterkte :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:48:38 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143096132
Tinu wat een leuke foto! Staat hem goed O+

En Troeta 2 (!) peuters! Oh help, heb min handen al vol aan 1 :P

TJ fijne vakantie! Gaat vast goed komen!
En war betreft geen middagslaapje; ja ze ligt er eerder in 's avonds, maar evengoed 6 uur wakker. Scheelde wel dat ze overdag heel lief was en ook niet vervelend werd van het niet slapen. Want dat gebeurt dan normaal gesproken, klierig worden zeg maar
;)
pi_143098387
Dank voor alle complimenten over mijn peuter met zijn pet.

Troeta, gefeliciteerd met je 2e peuter. Wat een leuke foto! Lijkt me idd een hele opgave 2 peuters.

TJ fijne vakantie. Komt vast goed. Lekker knuffeltje van je grote en een boekje mee voor het geval hij niet direct gaat slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_143137226
Afleiden en op de juiste momenten naar buiten werken dan heel goed Susie. Ik wachtte altijd met boodschappen doen bijv. op het moment dat Mex vervelend ging doen of bijna in slaap viel.
Op de terugweg naar de kinderboerderij en dan thuis snel eten.
Nena slaat ook al vaak de middagdutjes over, maar als we s'ochtends iets actiefs gedaan hebben of ze is op de opvang van de sportschool geweest wil ze wel graag slapen nog.
pi_143140951
Troeta welkom *O*
pi_143142356
Leuke foto Troeta! O+

En gefeliciteerd!
pi_143142489
Twee peuters troeta O+
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:32:50 #171
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143143914
Leuke fotos sam en troeta! (en gefeliciteerd)
Die van tinu heb ik gemist :/

TJ, fijne vakantie!

Hier al 3 dagen dat ze 's nachts rond 12 uur wakker wordt, heel vervelend....
In de vakantie heeft ze bij ons in bed geslapen, en dat heeft ze afgelopen 3 dagen ook gedaan.....Niet zo leuk, want dat slaapt toch wat minder relaxt.....(onze slaapkamerdeur kan niet op slot om een of andere vage reden...)

Heb wel melatonine tabletjes gehaald, en hopelijk gaat dat werken...
pi_143147632
dank jullie!!

Ik heb al iets op de driftbuien gevonden! Als ze gaat gillen en stampen,maak ik een foto en dan zegt ze CHEESE en gaat lachen en daarna komt ze foto's kijken,haha. Gek kind is het wel hoor..

Melatonine werkt alleen met inslapen toch?
Gaat ze wel weer slapen als ze wakker is om 12 uur of is het dan een paar uur keten?
pi_143154732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Troeta het volgende:
dank jullie!!

Ik heb al iets op de driftbuien gevonden! Als ze gaat gillen en stampen,maak ik een foto en dan zegt ze CHEESE en gaat lachen en daarna komt ze foto's kijken,haha. Gek kind is het wel hoor..

Melatonine werkt alleen met inslapen toch?
Gaat ze wel weer slapen als ze wakker is om 12 uur of is het dan een paar uur keten?
Toffe oplossing!

Peuter is maandag naar de nieuwe opvang geweest. Dik drama toen we weg gingen maar toen we dr op haalden had ze een toffe dag gehad. Ze was wel kapot. Maar das logisch. Nu mag ze vandaag weer. Ik ben nu heel benieuwd hoe het vandaag gaat. Op haar groep staat vandaag dezelfde leidster als maandag. Dat scheelt wel denk ik.
pi_143154906
Troeta, gefeliciteerd en welkom! Toffe foto! *O*

Bar, jij ook gefeliciteerd met Roy! *G*

Tinu, ik zag je pettenfoto nog! Staat hem goed!

Olivia, mag ik een DM met je oude naam? Ik dacht dat ik het wist, maar nu twijfel ik weer :@. Ik ben zo slecht in klonen raden :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143178411
Troeta hier helpt actief zijn ook voor een beter slaapje.
En mooie oplossing voor de driftbuien.

Olivia mag ik ook dm of pm? Fijn dat de opvang goed was.

Speciaal voor PE (weg)

[ Bericht 30% gewijzigd door Tinuviel op 07-08-2014 22:37:31 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:16:29 #176
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143180975
jeee *O* *O* Speciaal voor mij nog wel! Wat een leuke foto, en stoere pet :) En druk met de treintjes bezig (thomas de trein?)

@Troeta, inslapen was ook lastig....ik of mijn man konden dan ruim een uur bij haar gaan liggen, en dan sliep ze soms nog niet......

vanochtend was ze om 5 uur wakker, ff aan het roepen, toen heeft ze dr speelgoedmand voor de deur gezet en is schijnbaar weer gaan slapen......
pi_143190175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:32 schreef PureEvil het volgende:
Leuke fotos sam en troeta! (en gefeliciteerd)
Die van tinu heb ik gemist :/

TJ, fijne vakantie!

Hier al 3 dagen dat ze 's nachts rond 12 uur wakker wordt, heel vervelend....
In de vakantie heeft ze bij ons in bed geslapen, en dat heeft ze afgelopen 3 dagen ook gedaan.....Niet zo leuk, want dat slaapt toch wat minder relaxt.....(onze slaapkamerdeur kan niet op slot om een of andere vage reden...)

Heb wel melatonine tabletjes gehaald, en hopelijk gaat dat werken...
lisa heeft ze ook heel lang gehad maar dan de time release omdat de gewone al snel uitgewerkt zijn aangezien die eigenlijk puur voor het inslapen zijn. Duurde een week of 2,3 eer we verschil merkte maar inmiddels doet ze het zonder ook redelijk.

lisa heeft een giga tandvlees ontsteking. Bij de ha en tandarts geweest en lag niet aan het poetsen. Twee kiezen zag je niet eens meer. Nu ab lidocaine pcm en indien nodig af en toe een zetpilletje diclofinac. Ze huilt en jengelt heel de dag en wil niks in haar mond dus drama met ab. Zalf en poetsen. Germ...
pi_143276744
Hoe Komt ze dan aan een tandvleesontsteking?

Hoe gaat het nu met slapen PE?

Hoe ging het verder op de opvang Olivia? Jij er een goed gevoel bij?

Wat duren die schoolvakanties lang zeg.... }:|
pi_143277066
Hieronog geen last van de vakantie.

Het was nog huilen bij weg brengen maar se was snel weer aan het spelen. Ze had overdag al gevraagd wanneer ze weer mocht komen en wilde niet mee naar huis. Goed teken toch?
pi_143277232
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:57 schreef Troeta het volgende:
Hoe Komt ze dan aan een tandvleesontsteking?

Hoe gaat het nu met slapen PE?

Hoe ging het verder op de opvang Olivia? Jij er een goed gevoel bij?

Wat duren die schoolvakanties lang zeg.... }:|
de tandarts denkt door een virusje ofzo maar echt een oorzaak hebben we niet gevonden. Inmiddels gaat het een stuk beter
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:12:43 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143277330
:D Sterkte Troeta. Wanneer beginnen de scholen weer?

Fijn dat het beter gaan Sam.

En ook bij jou Olivia.

Hier echt een peuter de laatste tijd. Gaat om "niks" compleet door het lint, is s avonds ineens vaak wakker en wil dan boekjes lezen, water drinken en nog meer boekjes lezen en is heel bijdehand.

Dat laatste is trouwens wel grappig O+

Sowieso moet hij wennen aan het feit dat zijn zusjes "ineens" lopen. Enerzijds vindt hij dat heel leuk maar het is ook weer raar want ze lopen hem soms letterlijk in de weg.

En hij praat als een malle maar als hij iets niet weet dan noemt hij het een "puh" _O-
pi_143281601
Sam wat sneu zo'n heftige ontsteking! Hoe is het inmiddels met jou na je maagoperatie? Volgens mij zag ik op de foto's van laatst dat je zeker in je gezicht veel smaller bent.

PE, slaapissues zijn _niet_ fijn.

Troeta, kan me best voorstellen dat 6 weken vakantie best lang is. Sterkte!

Hier gaat alles zijn gangetje. Slapen gaat juist een stuk beter, hij lijkt (afkloppen) nu eindelijk de doorslaapknop gevonden te hebben. Laatste tijd toch 4-5 nachten per week. En vanochtend uitgeslapen tot 8.10! O+

Hij is zo aandoenlijk ook. Roept om de haverklap "kijk nou mama!", als hij weer wat moois, bijzonders of de 10e vrachtauto ziet. Loopt met een pakje drinken naar onze oude poes en vraagt: "wil je ook een slokje drinken bolly?" (=Bobby) Of gister, pakt hij zijn stinkende luieremmer op, loopt naar de andere kat en zegt: "Kijk Hobbesje, is een emmer!". En mijn buik krijgt soms kusjes en knuffels (ok, soms ook stompen :')) en als we vragen wat er in mama's buik zit, is het antwoord: "kleine kindje in!"

Peuters zijn zo leuk! O+
Dat hij ook dagen heeft waarin hij continu knijpt, bijt en slaat, vergeet ik op deze fijne dagen gewoon even ;)

Vandaag ook een beetje pech, want 2x een tand door de lip gevallen ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143291546
PE de blauwe trein die hij vast heeft, dat is Chuggington.
Balen van de slaapisuues. Hopelijk zijn ze gauw opgelost.

Troeta schoolvakantie duurt wel lang ja. Hier nog 1 week en bij jullie ook?

Sam, beterschap voor Lisa. Hopelijk voelt ze zich gauw beter.

Olivia zeker een goed teken.

Kyara praten als een malle klinkt goed. En hij heeft er waarschijnlijk nu of binnenkort ook last van dat zijn zusjes nog beter bij zijn spullen kunnen. Het went ook wel weer. Kan hij snel ook nog leuker met ze samen spelen.

Phaidra, wat klinkt dat fijn en lief O+

Hier ook helemaal verliefd op mijn manneke. Hij krijgt een van zijn laatste tanden, rechts boven achter (hij mist nog 4). Maar ondanks dat is gelukkig het eczeem aan het wegtrekken. Hij praat zo geweldig, complete vragen met 6 woorden: "wat heeft J in zijn mond?". Hier ook slaapdrama's gehad en dit weekend niet meer s'middags laten slapen. Om 20 uur s'avonds was hij dan doodmoe knockout en sliep super. Aan de andere kant vind ik hem nog te klein voor zonder middagslaapje en was voor mij ook fijn voor huishouden en quality time met de grote.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_143292333
Hier gaat het verder redelijk goed. Ben nu 55 kilo kwijt en hoop op nog 10-20 maar mag al niet zeuren haha. Van maat 58/60 naar nu 46/48.

Lisa praat ook al veel complete zinnenetjes en morgenochtend gaan we tekenen voor ons eigen huis. Drukke 1.5 week en dan hebben lisa en ik ons eigen plekje.
pi_143315507
Sam 55 kilo !!! Das veel :D
Fijn dat het ok gaat.

Petje van Tinu gemist

Kleine van Phaidra heeft mijn meisje al lief achternagerend O+
En de nieuwe peuter van SE is ook al begroet O+

Middagslaapje overslaan doen we hier alleen als we echt een dag op pad zijn. Verder echt nog nodig.

Veel bijgelezen over slapen, poepen, opvang, verjaardagen.....................

O+
pi_143315913
Super leuk zo'n peuter O+
Maar ehhhhhhhhhhhhh, wel intensief ! En dan heb ik ( naar horen zeggen) echt een makkelijke meid :D

Vandaag op de markt ging ze op de grond liggen. "mama, slapen hier goed ?" ;)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:42:33 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143348845
Whaha, al die peuterverhalen. Zo grappig. Hier een mooie ook: ventje probeert alles om bij ons in bed te komen. Vanmorgen vanaf 6 uur van alles geprobeerd. Na de zoveelste keer wegsturen is-ie zogenaamd zijn knuffel vergeten. Mooi excuus om tussen ons in te kruipen! Kijkt-ie me aan terwijl hij lekker wegkruipt: 'was dat nou zo moeilijk mama?' . !!!
pi_143349350
Nee, nog 3 weken vakantie!!! En dan moet ik ws. huilen omdat mijn meisje naar de peuterspeelzaal gaat en Mex naar de basisschool, maar we missen het ritme zo.

Klinkt goed Olivia, leuk als ze graag gaan.

gefeliciteerd met jullie huisje sam!
pi_143355162
Dan kom ik je troosten Troeta O+
pi_143355624
Wel herkenbaar hoor troeta ik vind de vakantie heerlijk maar de ritme straks is ook wel fijn. Gelukkig gaan we volgende week nog op vakantie en als we terug komen gaat hij na het weekend naar school.

nog vier nachten en ik heb een kleuter :o

vandaag bij Fannetje gespeeld althans de kids :D
leuk om te zien dat ze aan elkaar gewaagt zijn.
en morgen de volgende mini meet met Pessie.
pi_143357879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:00 schreef As1981 het volgende:
Wel herkenbaar hoor troeta ik vind de vakantie heerlijk maar de ritme straks is ook wel fijn. Gelukkig gaan we volgende week nog op vakantie en als we terug komen gaat hij na het weekend naar school.

nog vier nachten en ik heb een kleuter :o

vandaag bij Fannetje gespeeld althans de kids :D
leuk om te zien dat ze aan elkaar gewaagt zijn.
en morgen de volgende mini meet met Pessie.
Leuk As !
pi_143367751
Kz Middagslaapje is ook fijn.

Aventura creatief ventje heb je.

Troeta een ritme is ook erg fijn. Maar geniet dan nog maar even van de vele tijd met je kids.

As wow nog maar 3 nachten en dan een kleuter. Leuk al die speelafspraakjes.

[ Bericht 29% gewijzigd door Tinuviel op 13-08-2014 19:43:05 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_143368346
Tinu O+
pi_143369602
As al bijna en kleuter O+ :o
geniet nog maar fijn van jullie vakantie!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:55:10 #195
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143371432
Jeetje As, bijna een kleuter. Dat klinkt nog zo ver weg.

Anouk heeft een soort van bultjes/pukkeltjes op haar doos en nu ook op haar billen. Al best een poos (2 weken ofzo), dacht eerst warmte uitslag, maar zo warm is het nu niet meer :? En het lijken er wel weer meer te worden? Ik had wel andere luiers (franse), maar nu weer andere, en dat maakt ook geen verschil.
Weet nu even niet wat te doen. Huisarts? Ze heeft er zelf geen last van, jeukt niet ofzo. Iemand een idee?
pi_143393144
Susie, hier gelukkig weinig ervaring met uitslag. Misschien toch broeierig ? Welleda billen crème helpt hier om het lekker zacht te houden.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:46:19 #197
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143393397
Ik heb dus ook weinig ervaring met uitslag ;) Ik heb het voor nu even voorzichtig gewassen en ingesmeerd met bepanthen. Dat was wat ik in huis had. Morgen moet ik zelf naar de ha, vraag ik gelijk even advies. Om Anouk gelijk mee te nemen vond ik niet zo'n goed plan. Als zij zegt toch even langskomen, dan doen we dat uiteraard.
pi_143393509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:46 schreef Susie het volgende:
Ik heb dus ook weinig ervaring met uitslag ;) Ik heb het voor nu even voorzichtig gewassen en ingesmeerd met bepanthen. Dat was wat ik in huis had. Morgen moet ik zelf naar de ha, vraag ik gelijk even advies. Om Anouk gelijk mee te nemen vond ik niet zo'n goed plan. Als zij zegt toch even langskomen, dan doen we dat uiteraard.
Top !
pi_143394818
Dat had R een keer zo'n rare uitslag met witte puntjes bij dr doos. Was een schimmel infectie! ze had toen ook geen last ofzo..we hebben crème gekregen weet niet meer welke.
pi_143396680
Noemen jullie het "doos" ja ?
pi_143396934
Nee vagina. Ik typte gewoon doos.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 07:08:19 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143402790
Het lijkt erg op wat jij beschrijft Bitterend. Ik overleg het straks met de ha.
En ja, ik noem het wel doos of billen. Op de een of andere manier vind ik vagina ook zo weet niet wat klinken. Maar zo vaak benoem ik het niet naar haar toe eigenlijk.
pi_143403911
Hopelijk is het snel weer weg Susie. Ondanks dat ze er dan niet veel last van lijkt te hebben is het toch vervelend.

Herkennen jullie dit: Billie is na een dag bij opa en oma (die passen op) niet in slaap te krijgen. -O-. Zo lastig. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Hij moet de dag erop weer vroeg op als ik moet gaan werken en dan is ie niet uit bed te krijgen :+.

Ik weet dat ie daar soms een dutje doet 's middags, maar er zijn ook dagen dat ie dat niet doet en zelfs dan is ie niet in slaap te krijgen. Tips iemand? Afgezien van accepteren :P. Dat doe ik op zich wel, ik vind het alleen voor het manneke soms zo vervelend.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:32:00 #204
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143405396
Volgens mij is dat een fase. (hoop ik voor je) Cristel heeft ook een tijdje dwars gedaan met niet willen slapen ed. Nu gaat het goed (moet zeggen dat die melatonine tabletjes echt super goed werken :P )

Misschien iets later naar bed doen? Middagslaapje overslaan?
Geen tips verder....sorry

Ik geloof dat we hier uit de luiers zijn. Ze wou zaterdagavond geen luier aan toen ze naar bed ging, en sindsdien is ze dag en nacht droog (af en toe nog een ongelukje overdag, maar dat geeft niet)
*O* *O* *O*

SPOILER
pi_143405706
Zijn ze heel druk met hem Kuukske ? En is hij laat thuis ?
Rustig avondritueel helpt hier vaak na een drukke dag.

PE: Wouw, das fijn zeg ! Huis en luiers ! Gaan jullie heen ?
pi_143405986
Ik merk sinds haar 2e verjaardag echt zo veel veranderingen. Ben benieuwd of jullie dat ook hebben.

Ze is voor een aantal dingen opeens bang. Ballonnen, grote man in het peuter badje, opblaasbal, dame in uniform, man op tv/ sesamstraat , .... Ze kijkt bijna geen tv, maar opeens vindt ze het echt eng en zegt ook "eng".

Alles maakt meer indruk dan voorheen. Ze is in de stad van kleins af aan wel wat gewend qua indrukken. Maar op een kinderboerderij konijnen aaien komt elke dag als zinnetje terug ! "konijnen aaien" .

Ze wil van iedereen de naam weten en heeft het de hele dag over mensen die ze graag mag en net heeft ontmoet. Zowel kindjes als volwassenen.

Ze benoemt emoties: vooral huilen en blij zijn erg boeiend.

Ze ziet werkelijk elk detail

.........................

herkenbaar ?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:54:13 #207
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143406019
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef kleinzusje het volgende:
Zijn ze heel druk met hem Kuukske ? En is hij laat thuis ?
Rustig avondritueel helpt hier vaak na een drukke dag.

PE: Wouw, das fijn zeg ! Huis en luiers ! Gaan jullie heen ?
SPOILER
pi_143406052
Nou ze ondernemen wel meer met 'm denk ik. Maar laat thuis is hij niet. Zo rond etenstijd zijn we thuis (17:00) en zijn ritueeltje is altijd hetzelfde.

Ik hoop maar op een faaaaaaaaase.
pi_143406219
Misschien net als die van mij, dat alles nu wat meer indruk maakt en ze het moeten verwerken. Misschien toch iets rustiger in de middag ?
Zeg ook maar wat hoor :D

Spannend PE !
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:08 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143422738
Wat goed van haar zeg PE! *O* Ik zou willen dat het hier eens door zou zetten.

En heel herkenbaar KZ. Nadat ze twee werd ging het in ene rap ofzo? Heel gek.

Crème voor schimmel mee gekregen. Baat het niet, schaad het ook niet. Dus net maar gesmeerd gelijk. Het ziet er ook echt niet uit....
pi_143422825
PE dubbel gefeliciteerd *O*

Kz leuk he de vooruitgang. Dat bang zijn herken ik ook. Op het kdv hebben ze zo'n verstopper Nijntje. Ineens zegt mijn peuter "ben een beetje bang voor de nijntje". Ik vind het best aandoenlijk en bijna schattig.

Kuukske instructie voor oma/ opa met max. Slaaptijd. Hem nog meer uitdagen als hij daar is en/ of later naar bed s'avonds? Zou het verder ook niet weten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_143423193
Leuk die herkenning ^O^

Wat maakt hij al volledige zinnen Tinu, wat knap zeg.
Fijn dat je een zalfje hebt Suus
pi_143423209
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!

KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
pi_143423215
Hier 2e keer ( ja, ja we zijn laat :D ) een hele dag naar oma. Gaat ze dus niet slapen he.
Doodmoe thuis. Echt wakker houden tot 19.00 uur en plat.

Gaat dat veranderen ?
Te veel prikkels ?
pi_143423266
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doen ;) te veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
pi_143423277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:02 schreef bitterend het volgende:
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!

KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
Ja wat grappig ! Meer bewust van dingen lijkt het.
Maar ook inderdaad andersom.

Die van mij heeft een hekel aan glijbanen en wil er dan opeens op ???

En sinds de dag na haar verjaardag is samenspelen opeens een optie :D
pi_143423303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:04 schreef bitterend het volgende:
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doen ;) te veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
Dat ze nooit een dag van huis is/ zonder ons is. Logeren is nog nooit voorgekomen.
Hier slaapt ze elke dag van 13 - 15 maar elders niet dus. Soms een dag geen slaapje als we op pad zijn. Dan stort ze ook in idd
pi_143423438
Ja leuk he!! sinds kort ziet R beesten in de schaduwen...dus we liggen op bed en de gordijn geeft een schaduw op de muur...mama? olifant daar! glote slurf!
en dan..oh mama kikker ook mee!

En ze is ineens ook bang voor donker..ik blijf sowieso altijd naast haar tot ze slaapt.

R is voor het eerst 3 maanden geleden alleen met mijn zusjes naar de speeltuin in Parijs geweest! mijn man vond het echt heel spannend :D ik ook een beetje! maar ging echt heel goed!
pi_143423522
Hoe oud is R nu ?
pi_143423559
33 maanden bijna! O+
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:15:12 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143423628
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels O+. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
pi_143423633
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw

Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
pi_143423675
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels O+. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
Wees blij dat ze genoegen neemt met onzichtbare aardbeien :D
pi_143424236
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef kleinzusje het volgende:
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw

Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
Alles willen zelf doen: zelf aankleden, zelf in de auto stoel klimmen, zelf boterham smeren.
Enorme taal ontwikkeling "mama? jij mijn moeder bent he?" "vanda a papa dag " morgen a mama dag"
Voorkeur voor meisjes kleding en "Princess rokjes"
Angsten
Verlegen bij anderen ineens.
Niks willen eten alleen kaas en worst :P
pi_143425238
Susie, hopelijk helpt de zalf..

Kuuks, ik gok ook op de indrukken. Ik zie hier van die fases dat de jongens meer van de wereld gaan zien, maar daardoor ook meer moeten verwerken. De wereld wordt steeds groter, dus die onrustige periodes blijven ook een beetje komen en gaan.
Al is het hier na een echt middagslaapje ook wel bal 's avonds. Soms dan tukt hij eens een half uurtje en dan is het 's avonds al feest. Vanavond lag hij om half 7 te slapen, op de bank. Terwijl het hier in vakantietijd toch vaak wel voorbij 8 uur is. Blijkbaar was het uur trampoline springen voor etenstijd ietwat vermoeiend..

Ik merk de laatste weken dat Daan opeens meer gaat praten en meer begint te snappen/onthouden. En zijn vriendje van de peuterspeelzaal, 2 weken jonger, heeft precies hetzelfde. Dus die kunnen vanaf maandag weer samen de boel op stelten zetten bij de juffen..

We zijn hier van de vakantie aan het genieten. Ik zag er wel even tegenop, met 2 kinderen die elkaar soms lekker dwars liggen (broederliefde zeg maar). Maar na 2 weken met de kinderen alleen had mijn man al vrij. En dat 4 weken lang. Lekker luxe dus. 2 weekjes naar de belgische ardennen geweest, en Daan heeft zich heerlijk vermaakt. Gezellig gespeeld met de kinderen uit de andere huisjes, langs bergbeekjes gewandeld, gekayakt, bumba geknuffeld in plopsa coo, en nog veel meer. Heerlijk om te zien hoe hij zo lekker geniet van alles. Natuurlijk ook de nodige peuterbuien tussen door, dat wisselt elkaar mooi af..
pi_143427475
Susie hopelijk helpt de zalf.

Soesa wat een leuke ontwikkelingen.

Bitterend nog maar 3 maandjes en dan is ze alweer 3!

Df klinkt heerlijk!

Manlief heeft morgen een dagje vrijgenomen en dan gaan we lekker met z'n vieren op pad. Lijkt me heerlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:54:02 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143437749
Als die van Bitterend over 3 maanden al 3 wordt... * Susie steekt kop in zand!
pi_143437812
Niet :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:21:07 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143437956
mijnes gaat over een klein half jaar al weer naar de basisschool :o

pi_143437993
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:36:58 #231
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143438096
quote:
zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?

Dit was trouwens wel de reden dat we de speen van Cristel hebben weggegooid. Levensgevaarlijk.
pi_143438113
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:36 schreef PureEvil het volgende:

[..]

zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?

Dit was trouwens wel de reden dat we de speen van Cristel hebben weggegooid. Levensgevaarlijk.
Volgens mij ook, maar ik denk dat deze nieuwe speen misschien wat vaker last ermee heeft. Ik denk ik plemp het gewoon even neer.
pi_143438253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:21 schreef DJMO het volgende:
mijnes gaat over een klein half jaar al weer naar de basisschool :o
Mijne ook idd :o heel bizar idee. Mn baby! Kan me er nnog weinig bij voorstellen...
pi_143438335
De mijne hopelijk ook, maar dan moet er nog wel een shitload ontwikkelen in taal en stuurbaarheid.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:01:39 #235
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143438358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 07:54 schreef Susie het volgende:
Als die van Bitterend over 3 maanden al 3 wordt... * Susie steekt kop in zand!
Mijne wordt over 1,5 week al 3 :o En daar herinnert hij me 1292 keer per dag aan :D Ik vind het zo snel gaan opeens... :X
Oude (on)bekende.
pi_143438368
Die van mij pas volgend jaar juni, dat is nog heeeeeeeeel ver weg. We moeten zelfs nog bij scholen gaan kijken..

Het slapen is hier soms ook bal. Slaapt hij 's middags niet, dan stort hij ergens tussen 6 en half 8 in. Slaapt hij wel, al is het maar een half uurtje, dan is het tot 10 uur bal...
pi_143438456
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijne ook idd :o heel bizar idee. Mn baby! Kan me er nnog weinig bij voorstellen...
Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.
En over 1,5 jaar is mn baby ook 2 ochtenden naar school. En 1,5 jaar is echt snel. Ik moet echt een nieuwe.
pi_143438674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.
En over 1,5 jaar is mn baby ook 2 ochtenden naar school. En 1,5 jaar is echt snel. Ik moet echt een nieuwe.
*O* *O* :P
pi_143438693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

*O* *O* :P
Whehehe, samen inplannen?
pi_143438703
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:00 schreef Vanyel het volgende:
De mijne hopelijk ook, maar dan moet er nog wel een shitload ontwikkelen in taal en stuurbaarheid.
Haha ja dat ook wel ja :D qua ontwikkeling is ze er echt al aan toe denk ik, ze heeft veel uitdaging nodig, ze is ontzettend bijdehand en ik heb t idee dat ze wellicht ook op een andere manier meer pienter is dan dr zus. Ziet sneller verbanden enzo, maakt zich snel dingen eigen. Maar ze is nog niet zo heel erg goed te verstaan en daarbij is ze straks wsl bijna een kop kleiner dan dr klasgenootjes dus ik ben benieuwd hoe dat gaat :') ze houdt er niet van om opgetild te worden... :D die kan dr lol op straks
pi_143438710
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Whehehe, samen inplannen?
ja gezellig :D
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:33:12 #242
244125 laziness
pi_143438808
Over een half jaar heeft de mijne zijn eerste week op school er op zitten :o
We lopen vaak langs school en zijn vriendje van het kdv gaat na de vakantie al. Hij wil ook heel graag!
BSO is al aangevraagd ook. Het komt wel heel dichtbij :X
pi_143438817
Mijn baby gaat volgende maand gewoon al naar school :o
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:35:00 #244
244125 laziness
pi_143438830
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:34 schreef Fannetje het volgende:
Mijn baby gaat volgende maand gewoon al naar school :o

Hoe is het met zindelijkheid?
pi_143438867
ja psies Lazi. Ik denk dat wij gaan voor wennen in januari ofzo en dan vanaf echt haar verjaardag 2-2 mag ze voor t eggie. :o :X
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:39:35 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143438912
Ik ben er ook nog zo niet aan toe... M'n baby naar school :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143438955
Oudste gaat over 2 maanden naar school. Omg. Dat is al zo snel. Ze is er echt al wel aan toe.
Ze is gisteren met de nieuwe opvang naar de kermis geweest. Zo tof. Van de week was ze ook al geweest en ze vroegen of ze gisteren weer wilde. Nou, dat hoefde ze haar maar 1 keer te vragen.
pi_143438958
Mijn baby op 1 september :X
pi_143438973
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Hoe is het met zindelijkheid?
Ja echt :o

Zindelijkheid gaat heel goed! Van de een op de andere dag eigenlijk ineens dag en nacht zindelijk. En bij de jouwe?
pi_143438991
Zindelijkheid is hier nog een issue. Plassen gaat prima. Poep gaat nog niet. Het lijkt er echt op dat ze het nog niet aan voelt komen. We hebben nu half september als deadline. De er dan nog geen verbetering is dan gaan we bij de huisarts langs.
pi_143439027
Bij ons was poepen ook groot drama. Poepte gewoon in haar broek en liep er dan vrolijk mee door :X
En ineens zei ze: 'volgens mij moet ik poepen' en heeft ze nooit meer in haar broek gepoept. Ik blijf me er over verbazen.
pi_143440691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Haha ja dat ook wel ja :D qua ontwikkeling is ze er echt al aan toe denk ik, ze heeft veel uitdaging nodig, ze is ontzettend bijdehand en ik heb t idee dat ze wellicht ook op een andere manier meer pienter is dan dr zus. Ziet sneller verbanden enzo, maakt zich snel dingen eigen. Maar ze is nog niet zo heel erg goed te verstaan en daarbij is ze straks wsl bijna een kop kleiner dan dr klasgenootjes dus ik ben benieuwd hoe dat gaat :') ze houdt er niet van om opgetild te worden... :D die kan dr lol op straks
Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.
pi_143442039
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn baby op 1 september :X
+ 1 :o
pi_143445143
Mijn peuter ontdekte per ongeluk de verzameling van mijn man. Met auto's op schaal. 3 vitrinekasten vol. Die niet open mogen en waar hij zeker geen autootje van mag hebben.

:X :X :X
pi_143445831
Oi kyara, das ook nie eerlijk zeg.. Zoveel auto's en er dan geen van mogen hebben.. Aaahh..
Hoop dat ie ze snel vergeet (maar dat zal wel niet waarschijnlijk :P )
pi_143446547
Oh Kyara, dat is oneerlijk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:10:28 #257
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143451417
Och wat gemeen al die auto's zien en er niet mee mogen spelen.
niet te lang boos geweest op je geweest?

Mijn grote kleuter zegt ineens hap hap hap :o *O*
ik liep voorbij met een bord waar een boterham op lag en Roy hap hap hap mama O+
pi_143451943
Oei, je zult hem nog vaak bij die kasten vandaan moeten gaan halen kyara?

Bar, wat fijn dat Roy zo'n mooie sprong maakt!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:40:35 #259
244125 laziness
pi_143452330
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.
Hè wat een zorgen zo Vanyel.
Hebben jullie hulp hiervoor?
pi_143452861
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De dochter van mijn man zijn directe collega had dat ook. Ze zat ook bij mijn oudste op het kdv. Ze was even groot, maar anderhalf jaar verschil. En zij had een taalachterstand. Veel mensen schatten haar ook verkeerd in. Ik geloof dat papa dat ook duidelijk bleef uitleggen naar anderen. Ook op de speeltuin zeggen dat ze bijv zou oud was als dat andere kindje. Maar lastig was het wel.
(Nou zit ze inmiddels op een kleuterschool speciaal voor kinderen met taalproblemen en dat gaat erg goed, maar nog steeds groot en wordt overschat, en dat redt ze natuurlijk nooit, ook al zou ze gemiddeld scoren)
pi_143453447
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn peuter ontdekte per ongeluk de verzameling van mijn man. Met auto's op schaal. 3 vitrinekasten vol. Die niet open mogen en waar hij zeker geen autootje van mag hebben.

komt goed. Hier hangt de vintrine kast in de woonkamer en eigenlijk vraagt Yaro er nooit meer om. Hij weet dat die van papa zijn en heel soms mag hij ze bekijken.

maar ja nu hebben we kyan die dat intressant vind :D
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:11:05 #262
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143456989
Maar best moeilijk voor een peuter, van die auto's afblijven :D

Aangezien we het toch over poep hebben: Anouk heeft zojuist op de wc gepoept! *O* (niet de eerste keer, maar wel weer sinds een poos. En dat trots roepen: "kijk mama! Poep in de wc!" O+
pi_143458329
Zo ik kom mij ook weer eens melden na de vakantie.

Anouk wat goed, ga zo door.
PE jullie huis verkocht wat tof. Dat staat in Duitsland toch?
Kyara dat is ook wel heel gemeen. Misschien een grote auto op een rommelmarkt kopen en die in de vitrine zetten voor hem. Dat hij die dan wel mag hebben.

vanyel niet leuk. Is ze gediagnosticeerd met een taalachterstand? Of is het nog binnen de marges. Niet leuk al die zorgen om je kind.

Zo en dan nu even een stukje over Ean.
Die vond de camper mateloos interessant en heeft er super goed geslapen. Ze klom goed in het stapelbed lampje aan en gordijntje dicht. Echt haar domein. De wc in de camper was ook erg interessant dus daar ging ze liever heen dan naar het wc gebouw. De eerste week heb ik haar nog niet naar de miniclub laten gaan de 2e week wilde ze zelf maar ik moest wel mee en ze moest bij mij zitten. Ze maakte de knutselopdracht wel, met eigen interpretatie. Ze ging na wat mislukte pogingen fietsen op d'r fiets toen het rustig was. Ze mist nog duidelijk kracht want bergje op ging nog niet. Wel heeft ze het stuk naar beneden gelopen via veel trappen en weer omhoog de 3e keer. De 1e en 2e keer wilde ze halverwege wel in de rugzak.

Bijna elke dag kwam ze wel even terug op Zorro en toen we vandaag de andere 2 katten gingen ophalen kwam ze er ook op terug. Dat hij ook mee moest. Morgen wordt hij begraven maar ik weet niet of ik haar mee moet nemen of juist niet. Iemand ervaring ermee? Ze is pas 3 en ik weet niet hoe hij eruit ziet na 2wk koeling.

Ondanks de regen hebben wij het goed naar onze zin gehad.
pi_143458899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Kyara dat is ook wel heel gemeen. Misschien een grote auto op een rommelmarkt kopen en die in de vitrine zetten voor hem. Dat hij die dan wel mag hebben.
Dat hadden wij ook bedacht inderdaad. Maar we zijn een beetje bang dat hij dan elke keer een auto uit de kast wil hebben. Want n way dat hij die auto weer netjes in de kast terugzet zonder drama...

In principe heeft hij ook helemaal niks op zolder te zoeken dus hopelijk vergeet hij het snel ;)

Susie, wat goed! *O*

En PE, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. Weer terug naar Nederland dus?

Vanyel, niet leuk inderdaad. Wordt daar verder nog actie op ondernomen?

Klinkt als een fijne vakantie FR. Ik heb geen ervaring daarmee. We hebben onze katten laten cremeren en sowieso waren de kinderen toen nog te jong (of ze waren er nog niet). Sterkte voor morgen :*
pi_143459813
FR wat sneu :* ik mis mijn poezzles nogsteeds en ze zijn al bijna 2 jaar dood -O-

Susie *O* *O* *O* en bijna 3!! :D O+

Mijn moeder heeft heeeel veel spullen in vitrines...R is er dol op :D
pi_143459866
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Hè wat een zorgen zo Vanyel.
Hebben jullie hulp hiervoor?
We zijn nog bezig met diagnostiek.

Fr, ze heeft 1 test gehad, scoorde daarop vrij ernstig achter op taalgebruik. Het is niet helemaal duidelijk of dat echt de situatie is of ook een matige momentopname. De score was slecht genoeg om verder te gaan met een algeheel ontwikkelingsonderzoek om te kijken of het alleen taal is of meer.

Maar de positieve kant, na een jaar min of meer stil staan is ze zich de laatste maanden eindelijk weer aan het ontwikkelen. Zowel sociaal (ze zegt wel eens iets tegen een vreemde! :o) En dat is de bom!
pi_143460071
Ean zegt ook amper tot niets tegen vreemde.
Maar goed ik maak mij ook wel zorgen om haar.
pi_143460144
Zo ik kom nog even binnen vallen. Niet heel actief de laatste tijd. Maar jongen morgen heb ik een kleuter :o

[ Bericht 40% gewijzigd door As1981 op 15-08-2014 21:35:27 ]
pi_143460150
Ik mis vooral mijn 2 veel te vroeg gestorven katten. De katten die gestorven zijn van ouderdom heb ik veel meer vrede mee.
pi_143460255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:25 schreef As1981 het volgende:
Zo ik kom nog even binnen vallen. Niet heel actief de laatste tijd. Maar jongen morgen heb ik een kleuter :o

[ link | afbeelding ]
Pssst moet 2014 zijn ipv 2013 :P
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:28:26 #271
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143460288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:25 schreef As1981 het volgende:

[ link | afbeelding ]
Nu heb je een hele liefdevolle collage gemaakt, maar ik zie een lullig foutje :@
2013.. Aan het einde..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_143460581
Bedankt voor jullie oplettendheid, ik geloof dat ik er op tijd in moet vandaag :P
pi_143460863
Ga maar lekker vroeg slapen As :D
pi_143460908
Bijgelezen!
Wat zijn jullie peuters allemaal al groot _O_
Weer de brugpieper van het topic dus. Maar ehhhhhhhhhhhh, mijnes poept al wel op de pot he :D
pi_143460938
Dat is echt echt heel erg snel kleinzusje.
pi_143461534
Aaaaa. Maandag gaat de dame gewoon naar school. Net een mailtje gehad dat ze inderdaad 1,5 week eerder mag beginnen om meteen mee te stromen het nieuwe jaar in. Nu heb ik dus 2 kleuters. Wanneer is dat gebeurd?
pi_143461540
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:46 schreef As1981 het volgende:
Dat is echt echt heel erg snel kleinzusje.
Van af 1,5 jaar !
Niet te geloven toch ?
Plassen nog overal.
pi_143461576
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:01 schreef Ticootje het volgende:
Aaaaa. Maandag gaat de dame gewoon naar school. Net een mailtje gehad dat ze inderdaad 1,5 week eerder mag beginnen om meteen mee te stromen het nieuwe jaar in. Nu heb ik dus 2 kleuters. Wanneer is dat gebeurd?
Niet te geloven !
Ga je echt voor een 4e ?
pi_143461642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:02 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Niet te geloven !
Ga je echt voor een 4e ?
Daar zijn er 2 voor nodig ;)
De afspraak is dat ook bram eerst naar school moet zijn. Het gaat nu best lekker op het werk ook, ik wil er niet volgend jaar een paar maanden uit.
pi_143461666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:01 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Van af 1,5 jaar !
Niet te geloven toch ?
Plassen nog overal.
Gaaf hoor zo vroeg al. Dat zie ik kyan nog niet doen :D

Wauw Tico wel fijn dat ze gelijk mee mag.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:04:52 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143461681
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

We zijn nog bezig met diagnostiek.

Fr, ze heeft 1 test gehad, scoorde daarop vrij ernstig achter op taalgebruik. Het is niet helemaal duidelijk of dat echt de situatie is of ook een matige momentopname. De score was slecht genoeg om verder te gaan met een algeheel ontwikkelingsonderzoek om te kijken of het alleen taal is of meer.

Maar de positieve kant, na een jaar min of meer stil staan is ze zich de laatste maanden eindelijk weer aan het ontwikkelen. Zowel sociaal (ze zegt wel eens iets tegen een vreemde! :o) En dat is de bom!
Heb je de test zelf aangevraagd (kan dat?) of gaat dat via de psz/school? Dat hun zeggen, joh, er is wat met je kind? (klinkt bot, bedoel t niet zo ;) )

Rede da'k t vraag:

SPOILER
pi_143461874
Leyla loopt ook heel erg achter met praten. Maar lang leve de zorgverzekering die bepaald waar je zorg mag afnemen kan ik pas weer naar de logopedie met haar als we zijn overgestapt. Dan kan ze naar dezelfde die jen heeft. Zucht.
pi_143462260
As en Tico bijna kleuters!! :o *O* Spannend!

Roy, wat goed!! *G*

Vandaag peuter in de bocht. Papa en opa zijn aan het klussen. Papa loopt voorbij met wat gereedschap. Peuter roept verbaasd uit: BUURMAN & BUURMAN!! :o

Peuter komt aangelopen met puzzelstukjes. Ik zeg: "dat is de mama he?" (puzzel met mama en kindje bij de dokter). Toen mocht ik een schouderklopje in ontvangst nemen: "dat heb je goed gezien!" Proest! _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143462600
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:18 schreef Phaidra het volgende:
Peuter komt aangelopen met puzzelstukjes. Ik zeg: "dat is de mama he?" (puzzel met mama en kindje bij de dokter). Toen mocht ik een schouderklopje in ontvangst nemen: "dat heb je goed gezien!" Proest! _O-
_O-
Geweldig!

Alvast gefeliciteerd met de kleuters As & Tico!
pi_143462652
Eva staat ook een beetje stil qua zindelijkheid. Plast prima op de wc. Ze heeft 's nachts nog een luier om. Die is wisselend drijfnat tot minimaal gebruikt. En als ze wil poepen vraagt ze om een luier. Ik heb het idee dat dit laatste een combinatie van is van spannend zijn en gemakzucht.

Ik had het er namelijk een tijdje terug met haar over om te gaan oefenen, want...als ze over 9 maanden naar school gaat ( :o ) zal ze dat toch moeten kunnen, want de juf gaat haar billen niet afvegen.
Ze is erg met naar school gaan bezig, dus wilde eens kijken hoe ze dit zou oppakken. Overigens totaal geen druk van onze kant verder.
Zegt ze: "maar mama, ik kan dat wel hoor. Ik heb dat toch al wel eens gedaan? (klopt, 2x), dus als ik naar school ga ga ik op de wc poepen :')
Dat zegt ze dus nu tegen iedereen die ernaar vraagt. Fijn, als je goedbedoelde motivatie zo lekker omgebogen wordt in haar eigen voordeel.

Nog zoiets: vandaag was mijn moeder ziek die zou oppassen, dus de tante en oma van mijn vriend zouden oppassen. En omdat opa dat leuk vond, kwam hij ook (lekker met zijn drieën op 2 kinderen passen :+ ). Dus ik vertel dat aan Eva en vraag haar of ze oma en 'ouwe oma' wil helpen, omdat ze misschien niet weten waar alles staat.
Zegt ze: "ja maar mama, opa komt toch ook? Die weet wel waar alles staat, die kan wel helpen"
Zucht......
pi_143464181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:04 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Heb je de test zelf aangevraagd (kan dat?) of gaat dat via de psz/school? Dat hun zeggen, joh, er is wat met je kind? (klinkt bot, bedoel t niet zo ;) )

Rede da'k t vraag:

Huisarts, goed verhaal vertellen, verwijzing, audiologisch centrum. Ging heel soepel.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:25:04 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143464757
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Kyara het volgende:

Pro-tip: Action, schaalmodelletjes, ¤ 2,59 en leuke ook....
Voor de peuter uiteraard :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 06:54:45 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143471493
As, gefeliciteerd met je kleuter! *O* Dat het maar een leuke dag zal worden!
pi_143471503
As gefeliciteerd.

Ik ben wakker gemaakt door de kat :{ hij heeft mij schijnbaar gemist
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:14:39 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143471551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:28 schreef danic het volgende:
Ik had het er namelijk een tijdje terug met haar over om te gaan oefenen, want...als ze over 9 maanden naar school gaat ( ) zal ze dat toch moeten kunnen, want de juf gaat haar billen niet afvegen.
Geert is nu al een half jaar zindelijk, maar bij poep moet hij nog steeds mij roepen. Zelf kan hij gewoon nog niet goed genoeg afvegen, en het is me (te vaak) gebeurt dat hij de hele wc-bril ondersmeerde. Nu weet ik dat de basisschool waar hij heen gaat, de leerkrachten niet zo heel moeilijk doen als ze zeggen dat ze moeten poepen, dan lopen ze vaak wel even mee.

pi_143471574
Bedankt dames. Helaas was het vroeg, maar dat was te verwachten. Zo leuk om dat koppie te zien O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:23:36 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143471581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 07:21 schreef As1981 het volgende:
Bedankt dames. Helaas was het vroeg, maar dat was te verwachten. Zo leuk om dat koppie te zien O+
gefeliciteerd *O*

pi_143471692
Gefeliciteerd!
pi_143471818
Gefeliciteerd *O*
pi_143471920
Gefeliciteerd As! *G* *G* *G* *G* 4 jaar!!
pi_143472012
Gefeliciteerd met je kleuter As!
pi_143472063
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Pro-tip: Action, schaalmodelletjes, ¤ 2,59 en leuke ook....
Voor de peuter uiteraard :+
Hij heeft auto's genoeg ;)
Daar zit het probleem niet.

As, gefeliciteerd met je kleuter! w/
pi_143473146
As, gefeliciteerd met Yaro! Fijne dag vandaag.

en DJMO, dat we etiketten wel. Het was meer als motiverend praatje.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:11:43 #299
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143478070
gefeliciteerd As *O* *O* *O*
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:06:01 #300
244125 laziness
pi_143480986
Gefeliciteerd met Yaro!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:06:15 #301