Roy krijgt luiers vergoed dus zitten aan luiers van de fabrikant vast. En deze doet niet aan katoenen luiers.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:49 schreef ferrari_rood het volgende:
De warmte broeit natuurlijk erg. Zijn katoenenluiers eventueel een optie voor Roy?
Het stomme is dat ik niet echt heel veel pijn in mijn buik heb. Af en toe wat steken en helemaal recht lopen lukt nog niet. maar dat er echt een venijnige pijn in mijn schouder zit. Nu ken ik die pijn wel van de operaties aan mijn andere schouder maar nu zit het dus in mijn enige goed functionerende schouder
De oude hydrofielen moeten volgens mij nog wel gaan. Geen idee hoe breed Roy is hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:51 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Roy krijgt luiers vergoed dus zitten aan luiers van de fabrikant vast. En deze doet niet aan katoenen luiers.
Maar het is misschien nog wel een idee om bv 1 zo'n luier aan te schaffen voor de nachten...
Ik zal er eens naar kijken, laat staan of ze er nog zijn voor roy
Umm Roy zit qua breedte in maat 110 broeken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
De oude hydrofielen moeten volgens mij nog wel gaan. Geen idee hoe breed Roy is hoor.
Ik wil vanavond bij Ean wel even meten als ze mee wil werken. Die zal iets smaller zijn maar dan weet je wel ietsquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Umm Roy zit qua breedte in maat 110 broeken.
zindelijk worden sloeg op het afdoen van d'r luier in bed.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:03 schreef Susie het volgende:
Ze wil niet perse zindelijk worden hoor, we doen gewoon geen luier aan in het zwembad. Ze geeft gek genoeg dan wel aan dat ze moet plassen?![]()
Op vakantie (Frankrijk dus) gaan we haar zoveel mogelijk zonder luier laten, we zitten in the middle of nowhere, dus niemand die er last van heeft
![]()
Luier lijkt mij ook niet fijn met deze warmte, vind maandverband nu ook helemaal niks![]()
Sterkte met het herstel FR!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ontopic Ze poept op het potje en plast overal
[ Bericht 27% gewijzigd door kleinzusje op 19-07-2014 21:31:09 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
moeilijk te zeggen,vooralsnog loopt hij nu ruim4jr achter.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Bar knap van Roy. Hij ontwikkelt zich rap de laatste tijd. Wat is zijn prognose qua ontwikkeling?
hier hetzelfde probleem, ik had al dagen dat hij maar met één hapje uit zijn boterham naar de PSZ vertrok, en 's avonds vraagt hij vrij standaard om een boterham in plaats van warm eten....of hij begint pas met eten net voordat hij naar bed moet....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 08:19 schreef TimeJumper het volgende:
Even een vraagje over een dwarse peuter en avondeten.
De laatste weken wil hij vaak 's avonds niet eten. "Getsiederrie, niet lekker" is het commentaar(en zo beroerd kook ik nou ook niet
)
Maar vlak daarna wil hij bijvoorbeeld wel een banaan, of vraagt om koeken of wat dan ook.
Dus hij heeft gewoon honger.
Maar denk maar niet dat als je na 1 uur of anderhalf het avondeten nog eens aanbiedt dat hij dat dan wil gaan eten.
Hoe gaan jullie daarmee om? Een kind met honger naar bed sturen vind ik ook wat.
Maar hem laten bepalen dat hij het warm eten maar niks vind en zich daarna volstopt met bananen, pap, of boterhammen vind ik eigenlijk ook niks.
Of helpt de "harde aanpak" wel en is het warm eten of anders gewoon niks
Yep, dat was ik!quote:Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb gisteren in de Efteling iemand van hier gezien, denk ik. Ik dacht haar te herkennen, maar wist niet waarvan en was te verlegen om het te vragen. Ze mocht deelnemen in het sprookjesbosoptreden, de moeder
.
Maar het was een dame met een klein witblond peutermeisje. En nu ben ik zo benieuwd wie het was(en of et klopt dat ik haar van hier kende).
Iemand?
Gelukkigquote:Op maandag 21 juli 2014 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ik heb wel wat foto's gemaakt, maar geen waar jij opstaat. En ja, ik hoorde het. Hebben jullie een abo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet heel duidelijk, maar toch. Ee abo is heerlijk ja. Wij hebben dat op Dierenrijk. Dit was voor ons de eerste keer Efteling en voor de komende paar jaar ook weer de laatste. Het was een geweldige dag, maar ik vind het echt onbetaalbaar. Over een jaar of vier weer, als ze in de python mogen/ durven enzo.
Wat leuk!quote:Op maandag 21 juli 2014 21:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een foto waar jouw dochter en mijn zoon op staan
Al opgelost.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb gisteren in de Efteling iemand van hier gezien, denk ik. Ik dacht haar te herkennen, maar wist niet waarvan en was te verlegen om het te vragen. Ze mocht deelnemen in het sprookjesbosoptreden, de moeder
.
Maar het was een dame met een klein witblond peutermeisje. En nu ben ik zo benieuwd wie het was(en of et klopt dat ik haar van hier kende).
Iemand?
het had ergens ook vreemd geweest als ze dat niet waren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:02 schreef Tinuviel het volgende:
Zo hoort het eigenlijk ook te zijn, bar. Dat is helaas niet altijd zo, dus jullie hebben wel goede leidsters.
Gillen want een vlieg. Gillen want een glijbaan. Gillen want de hond van mn ouders.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zucht, is het een fase, als ze plots voor van alles en nogwat bang zijn?
2 weken geleden: angst voor douchen,
1 week geleden: angst voor hondjes terug
van de week: angst voor de wind..
echt... serieus![]()
Madam is dan ook echt bang, reageert panisch. Vandaag wilde ze niet naar buiten, kreeg haar amper naar de waterspeeltuin. Uiteindelijk met mijn lief voor elkaar gekregen dat ze op de schommel ging. Daarna gevraagd wat ze wilde doen: "naar huis" zei ze
Niet dat ik perse met haar naar buiten wil, maar gisteren wilde ze ook al niet naar buiten, dus wilde er niet teveel aan toegeven.Het is ook niet dat ze vervelend was, totaal niet. Maar gewoon bang om naar buiten te gaan, en ook bang om te douchen.
Ik hoop zooo dat dit een fase is.
Nee, dat dacht hij niet. Ze was namelijk heel gemotiveerd en ging ook pas draaien en wiebelen toen ze het duidelijk niet helemaal goed kon zien. Hij denkt wellicht dat ze een lui oog heeft, nou ja als dat alles is dan ben ik al lang blij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:59 schreef Tinuviel het volgende:
Juud fijn, dat alles goed was behalve de ogentest. Dacht de wkv dat de slechte test door vermoeidheid of concentratie kwam?
Danic, wat goed zeg
Nou, op zich vond M het geen probleem. Maar het cb vond de uitslag niet zo geslaagd. Ik vond het een meetfout....quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:41 schreef bitterend het volgende:
Kyara..R is ook niet dol op het meten en wegen...sowieso vindt ze het vervelend als vreemden aan haar zitten..(gebeurt zo vaak tijdens het winkelen!)
Phaidra beterschap voor mini
Welkom thuis! Fijn dat jullie het fijn hebben gehad!quote:Op maandag 28 juli 2014 21:26 schreef Susie het volgende:
Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.
Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.
Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZen ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is!
Welkom terugquote:Op maandag 28 juli 2014 21:26 schreef Susie het volgende:
Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.
Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.
Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZen ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is!
doen ze bij mij ook. ik ga één keer terug, zeg duidelijk dat het bedtijd is en geef een kus/knuffel en trek daarna de kamerdeur dicht. kwartier negeren en klaar. Als ze na een half uur dan weer roepen dat ze bv moeten plassen mogen ze er wel even uit, maar verder negeer ik het aandachtvragen gewoon consequent. Tegenwoordig is het binnen tien minuten stil op de kinderkamers omdat ze weten dat ik er toch niet meer op reageer (tenzij het echt noodkreten zijn natuurlijk)quote:Op maandag 28 juli 2014 21:26 schreef Susie het volgende:
Vanyel as vrijdag heb ik de afspraak bij de ha om de behandeling te bespreken. Ik denk dat we ook medicijnen krijgen. Op het internet heb ik wel gelezen, dat naast medicijnen een aangepast dieet kan helpen omdat er een kruisrelatie is tussen graspollenallergie en bepaalde voedingsmiddelen zoals bijvoorbeeld pinda's, tomaat, meloen en nog 1 of 2 meer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:11 schreef Vanyel het volgende:
Een dieet voor graspollenallergie? Dat is een luchtwegallergie, ik zou dan eerder aan pillen of inhaleerdingen denken.
Zoë zegt wel de naam van haar Papa maar mijn naam heeft ze nog nooit gezegd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:50 schreef Susie het volgende:
Lief is dat hè CS. Anouk zegt ook vaak lieffie.
Tegenwoordig roept ze wel eens Suuhuuus.... tja, dat wil ik dan weer niet. Het is gewoon mama voor haar.
Ah zie je....dan hoop ik dat dit de oplossing is.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:05 schreef Tally het volgende:
Hier draagt ze alleen boxers of hipsters. Anders snijdt het tussen haar billen of in haar liezen en graait ze idd de hele dag in haar broek om dr slipje goed te trekken.
Nee maar ik betwijfel of dat het is omdat ik niks geks zie of ruik.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:20 schreef Troeta het volgende:
Schimmeltje al uitgesloten danic? Komt zo vaak voor.
Die van 1 doet dat ookquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft er een handjevan om als ik haar luier af doe te gaan graaien. En als ze alleen een onderbroek aan heeft, is het idd afhankelijk van welke ze aan heeft, nu jullie dat zeggen. Bij een boxer heeft ze dat idd dus niet.
Of dr speen erin frottenquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:20 schreef Tally het volgende:
[..]
Die van 1 doet dat ook
Luier af en graaien. Onder de douche en graaien
Niet dr speen. Voor de rest alles wat ze tegen komtquote:
quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
CS
Kleine papegaaitjes. E. noemt mij ook nooit bij m'n voornaam, die is ook vrij lastig denk ik
. Ze noemt haar vader af en toe wél bij zijn (afgekorte) voornaam en dat gaf laatst zo'n zelfde situatie als bij jou
. Ik riep: P? Ben je er nog? (ik had niet gehoord of hij nou al weg was of niet). Zegt E heel droog: 'P is werken mama'.
De oudste had dat niet op jonge leeftijd. Nu welquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik dacht dat alleen jongetjes zo genitaalgeobsedeerd waren. Wat een deceptie
[..]Die toon ook he? Zo'n 'duuuuuh, doet niet zo suf'-toontje.
Hier ook. Zowel de jongste als de oudste.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:05 schreef laziness het volgende:
O. plukt en graait met luier en zonder luier. Het liefst houdt hij 'm de hele dag vast.
Maar ja jongen dus vrij normaal denk ik
'Gewoon' 100.000 keer zeggen 'handen uit de broek'quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:06 schreef danic het volgende:
![]()
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ze doet het ook in het openbaar (net op het terras bijvoorbeeld) en haar vingers ruiken soms gewoon
Nee zoals ik het lees heeft Sam ADHD en BPS. ADHD kan op zijn vroegst worden vastgesteld vanaf 4 jaar. Daarvoor kun je wel dingen signaleren maar een diagnose wordt er niet gesteld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:42 schreef Susie het volgende:
Sterkte FR![]()
Leuke foto's Sam. Maar heeft Lisa ADHD? Kunnen ze dat zo jong al vast stellen dan?
de officiele diagnose wordt vaak zelfs pas vanaf zeven jaar gesteld (kreeg die waarschuwing afgelopen maand nog van de kinderpsych waar ik jan onder behandeling heb lopen)quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:46 schreef danic het volgende:
[..]
Nee zoals ik het lees heeft Sam ADHD en BPS. ADHD kan op zijn vroegst worden vastgesteld vanaf 4 jaar. Daarvoor kun je wel dingen signaleren maar een diagnose wordt er niet gesteld.
Dacht ik ook al idd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:46 schreef danic het volgende:
[..]
Nee zoals ik het lees heeft Sam ADHD en BPS. ADHD kan op zijn vroegst worden vastgesteld vanaf 4 jaar. Daarvoor kun je wel dingen signaleren maar een diagnose wordt er niet gesteld.
Moet je niet af en toe een middagslaapje overslaan Susie, dat helpt hier wel eens soms.quote:Op zondag 3 augustus 2014 06:57 schreef Susie het volgende:
[..]
Dacht ik ook al idd.
Nou Bar, ik wou dat Anouk eens heel moe was... gisteren sliep ze pas tegen 21.30 en vanmorgen was het weer 6 uurDaar word ik een beetje moe van zeg maar
![]()
En zo te lezen word Roy wel lekker verwend voor zijn verjaardag!
Toffe oplossing!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Troeta het volgende:
dank jullie!!
Ik heb al iets op de driftbuien gevonden! Als ze gaat gillen en stampen,maak ik een foto en dan zegt ze CHEESE en gaat lachen en daarna komt ze foto's kijken,haha. Gek kind is het wel hoor..
Melatonine werkt alleen met inslapen toch?
Gaat ze wel weer slapen als ze wakker is om 12 uur of is het dan een paar uur keten?
lisa heeft ze ook heel lang gehad maar dan de time release omdat de gewone al snel uitgewerkt zijn aangezien die eigenlijk puur voor het inslapen zijn. Duurde een week of 2,3 eer we verschil merkte maar inmiddels doet ze het zonder ook redelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:32 schreef PureEvil het volgende:
Leuke fotos sam en troeta! (en gefeliciteerd)
Die van tinu heb ik gemist :/
TJ, fijne vakantie!
Hier al 3 dagen dat ze 's nachts rond 12 uur wakker wordt, heel vervelend....
In de vakantie heeft ze bij ons in bed geslapen, en dat heeft ze afgelopen 3 dagen ook gedaan.....Niet zo leuk, want dat slaapt toch wat minder relaxt.....(onze slaapkamerdeur kan niet op slot om een of andere vage reden...)
Heb wel melatonine tabletjes gehaald, en hopelijk gaat dat werken...
de tandarts denkt door een virusje ofzo maar echt een oorzaak hebben we niet gevonden. Inmiddels gaat het een stuk beterquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:57 schreef Troeta het volgende:
Hoe Komt ze dan aan een tandvleesontsteking?
Hoe gaat het nu met slapen PE?
Hoe ging het verder op de opvang Olivia? Jij er een goed gevoel bij?
Wat duren die schoolvakanties lang zeg....
Leuk As !quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:00 schreef As1981 het volgende:
Wel herkenbaar hoor troeta ik vind de vakantie heerlijk maar de ritme straks is ook wel fijn. Gelukkig gaan we volgende week nog op vakantie en als we terug komen gaat hij na het weekend naar school.
nog vier nachten en ik heb een kleuter
vandaag bij Fannetje gespeeld althans de kids
leuk om te zien dat ze aan elkaar gewaagt zijn.
en morgen de volgende mini meet met Pessie.
Top !quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:46 schreef Susie het volgende:
Ik heb dus ook weinig ervaring met uitslagIk heb het voor nu even voorzichtig gewassen en ingesmeerd met bepanthen. Dat was wat ik in huis had. Morgen moet ik zelf naar de ha, vraag ik gelijk even advies. Om Anouk gelijk mee te nemen vond ik niet zo'n goed plan. Als zij zegt toch even langskomen, dan doen we dat uiteraard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef kleinzusje het volgende:
Zijn ze heel druk met hem Kuukske ? En is hij laat thuis ?
Rustig avondritueel helpt hier vaak na een drukke dag.
PE: Wouw, das fijn zeg ! Huis en luiers ! Gaan jullie heen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja wat grappig ! Meer bewust van dingen lijkt het.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:02 schreef bitterend het volgende:
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!
KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
Dat ze nooit een dag van huis is/ zonder ons is. Logeren is nog nooit voorgekomen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:04 schreef bitterend het volgende:
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doente veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
Wees blij dat ze genoegen neemt met onzichtbare aardbeienquote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
Alles willen zelf doen: zelf aankleden, zelf in de auto stoel klimmen, zelf boterham smeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef kleinzusje het volgende:
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw
Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:24 schreef Ticootje het volgende:
Waarschuwing voor stikgevaar fopspeen
Volgens mij ook, maar ik denk dat deze nieuwe speen misschien wat vaker last ermee heeft. Ik denk ik plemp het gewoon even neer.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:36 schreef PureEvil het volgende:
[..]
zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?
Dit was trouwens wel de reden dat we de speen van Cristel hebben weggegooid. Levensgevaarlijk.
Mijne ook iddquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:21 schreef DJMO het volgende:
mijnes gaat over een klein half jaar al weer naar de basisschool
Mijne wordt over 1,5 week al 3quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:54 schreef Susie het volgende:
Als die van Bitterend over 3 maanden al 3 wordt... * Susie steekt kop in zand!
Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijne ook iddheel bizar idee. Mn baby! Kan me er nnog weinig bij voorstellen...
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.
En over 1,5 jaar is mn baby ook 2 ochtenden naar school. En 1,5 jaar is echt snel. Ik moet echt een nieuwe.
Whehehe, samen inplannen?quote:
Haha ja dat ook wel jaquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:00 schreef Vanyel het volgende:
De mijne hopelijk ook, maar dan moet er nog wel een shitload ontwikkelen in taal en stuurbaarheid.
Nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:34 schreef Fannetje het volgende:
Mijn baby gaat volgende maand gewoon al naar school
Ja echtquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Niet
Hoe is het met zindelijkheid?
Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha ja dat ook wel jaqua ontwikkeling is ze er echt al aan toe denk ik, ze heeft veel uitdaging nodig, ze is ontzettend bijdehand en ik heb t idee dat ze wellicht ook op een andere manier meer pienter is dan dr zus. Ziet sneller verbanden enzo, maakt zich snel dingen eigen. Maar ze is nog niet zo heel erg goed te verstaan en daarbij is ze straks wsl bijna een kop kleiner dan dr klasgenootjes dus ik ben benieuwd hoe dat gaat
ze houdt er niet van om opgetild te worden...
die kan dr lol op straks
Hè wat een zorgen zo Vanyel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.
De dochter van mijn man zijn directe collega had dat ook. Ze zat ook bij mijn oudste op het kdv. Ze was even groot, maar anderhalf jaar verschil. En zij had een taalachterstand. Veel mensen schatten haar ook verkeerd in. Ik geloof dat papa dat ook duidelijk bleef uitleggen naar anderen. Ook op de speeltuin zeggen dat ze bijv zou oud was als dat andere kindje. Maar lastig was het wel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.
komt goed. Hier hangt de vintrine kast in de woonkamer en eigenlijk vraagt Yaro er nooit meer om. Hij weet dat die van papa zijn en heel soms mag hij ze bekijken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn peuter ontdekte per ongeluk de verzameling van mijn man. Met auto's op schaal. 3 vitrinekasten vol. Die niet open mogen en waar hij zeker geen autootje van mag hebben.![]()
![]()
Dat hadden wij ook bedacht inderdaad. Maar we zijn een beetje bang dat hij dan elke keer een auto uit de kast wil hebben. Want n way dat hij die auto weer netjes in de kast terugzet zonder drama...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Kyara dat is ook wel heel gemeen. Misschien een grote auto op een rommelmarkt kopen en die in de vitrine zetten voor hem. Dat hij die dan wel mag hebben.
We zijn nog bezig met diagnostiek.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Hè wat een zorgen zo Vanyel.
Hebben jullie hulp hiervoor?
Pssst moet 2014 zijn ipv 2013quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:25 schreef As1981 het volgende:
Zo ik kom nog even binnen vallen. Niet heel actief de laatste tijd. Maar jongen morgen heb ik een kleuter
[ link | afbeelding ]
Nu heb je een hele liefdevolle collage gemaakt, maar ik zie een lullig foutjequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:25 schreef As1981 het volgende:
Zo ik kom nog even binnen vallen. Niet heel actief de laatste tijd. Maar jongen morgen heb ik een kleuter
[ link | afbeelding ]
Van af 1,5 jaar !quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:46 schreef As1981 het volgende:
Dat is echt echt heel erg snel kleinzusje.
Niet te geloven !quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:01 schreef Ticootje het volgende:
Aaaaa. Maandag gaat de dame gewoon naar school. Net een mailtje gehad dat ze inderdaad 1,5 week eerder mag beginnen om meteen mee te stromen het nieuwe jaar in. Nu heb ik dus 2 kleuters. Wanneer is dat gebeurd?
Daar zijn er 2 voor nodigquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Niet te geloven !
Ga je echt voor een 4e ?
Gaaf hoor zo vroeg al. Dat zie ik kyan nog niet doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:01 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Van af 1,5 jaar !
Niet te geloven toch ?
Plassen nog overal.
Heb je de test zelf aangevraagd (kan dat?) of gaat dat via de psz/school? Dat hun zeggen, joh, er is wat met je kind? (klinkt bot, bedoel t niet zoquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We zijn nog bezig met diagnostiek.
Fr, ze heeft 1 test gehad, scoorde daarop vrij ernstig achter op taalgebruik. Het is niet helemaal duidelijk of dat echt de situatie is of ook een matige momentopname. De score was slecht genoeg om verder te gaan met een algeheel ontwikkelingsonderzoek om te kijken of het alleen taal is of meer.
Maar de positieve kant, na een jaar min of meer stil staan is ze zich de laatste maanden eindelijk weer aan het ontwikkelen. Zowel sociaal (ze zegt wel eens iets tegen een vreemde!) En dat is de bom!
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:18 schreef Phaidra het volgende:
Peuter komt aangelopen met puzzelstukjes. Ik zeg: "dat is de mama he?" (puzzel met mama en kindje bij de dokter). Toen mocht ik een schouderklopje in ontvangst nemen: "dat heb je goed gezien!" Proest!
Huisarts, goed verhaal vertellen, verwijzing, audiologisch centrum. Ging heel soepel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:04 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Heb je de test zelf aangevraagd (kan dat?) of gaat dat via de psz/school? Dat hun zeggen, joh, er is wat met je kind? (klinkt bot, bedoel t niet zo)
Rede da'k t vraag:
Pro-tip: Action, schaalmodelletjes, ¤ 2,59 en leuke ook....quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn peuter ontdekte per ongeluk de verzameling van mijn man. Met auto's op schaal. 3 vitrinekasten vol. Die niet open mogen en waar hij zeker geen autootje van mag hebben.![]()
![]()
Geert is nu al een half jaar zindelijk, maar bij poep moet hij nog steeds mij roepen. Zelf kan hij gewoon nog niet goed genoeg afvegen, en het is me (te vaak) gebeurt dat hij de hele wc-bril ondersmeerde. Nu weet ik dat de basisschool waar hij heen gaat, de leerkrachten niet zo heel moeilijk doen als ze zeggen dat ze moeten poepen, dan lopen ze vaak wel even mee.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:28 schreef danic het volgende:
Ik had het er namelijk een tijdje terug met haar over om te gaan oefenen, want...als ze over 9 maanden naar school gaat ( ) zal ze dat toch moeten kunnen, want de juf gaat haar billen niet afvegen.
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:21 schreef As1981 het volgende:
Bedankt dames. Helaas was het vroeg, maar dat was te verwachten. Zo leuk om dat koppie te zien
Hij heeft auto's genoegquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pro-tip: Action, schaalmodelletjes, ¤ 2,59 en leuke ook....
Voor de peuter uiteraard![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |