abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143422825
PE dubbel gefeliciteerd *O*

Kz leuk he de vooruitgang. Dat bang zijn herken ik ook. Op het kdv hebben ze zo'n verstopper Nijntje. Ineens zegt mijn peuter "ben een beetje bang voor de nijntje". Ik vind het best aandoenlijk en bijna schattig.

Kuukske instructie voor oma/ opa met max. Slaaptijd. Hem nog meer uitdagen als hij daar is en/ of later naar bed s'avonds? Zou het verder ook niet weten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143423193
Leuk die herkenning ^O^

Wat maakt hij al volledige zinnen Tinu, wat knap zeg.
Fijn dat je een zalfje hebt Suus
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_143423209
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!

KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143423215
Hier 2e keer ( ja, ja we zijn laat :D ) een hele dag naar oma. Gaat ze dus niet slapen he.
Doodmoe thuis. Echt wakker houden tot 19.00 uur en plat.

Gaat dat veranderen ?
Te veel prikkels ?
pi_143423266
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doen ;) te veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143423277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:02 schreef bitterend het volgende:
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!

KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
Ja wat grappig ! Meer bewust van dingen lijkt het.
Maar ook inderdaad andersom.

Die van mij heeft een hekel aan glijbanen en wil er dan opeens op ???

En sinds de dag na haar verjaardag is samenspelen opeens een optie :D
pi_143423303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:04 schreef bitterend het volgende:
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doen ;) te veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
Dat ze nooit een dag van huis is/ zonder ons is. Logeren is nog nooit voorgekomen.
Hier slaapt ze elke dag van 13 - 15 maar elders niet dus. Soms een dag geen slaapje als we op pad zijn. Dan stort ze ook in idd
pi_143423438
Ja leuk he!! sinds kort ziet R beesten in de schaduwen...dus we liggen op bed en de gordijn geeft een schaduw op de muur...mama? olifant daar! glote slurf!
en dan..oh mama kikker ook mee!

En ze is ineens ook bang voor donker..ik blijf sowieso altijd naast haar tot ze slaapt.

R is voor het eerst 3 maanden geleden alleen met mijn zusjes naar de speeltuin in Parijs geweest! mijn man vond het echt heel spannend :D ik ook een beetje! maar ging echt heel goed!
pi_143423522
Hoe oud is R nu ?
pi_143423559
33 maanden bijna! O+
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:15:12 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143423628
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels O+. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
pi_143423633
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw

Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
pi_143423675
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels O+. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
Wees blij dat ze genoegen neemt met onzichtbare aardbeien :D
pi_143424236
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef kleinzusje het volgende:
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw

Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
Alles willen zelf doen: zelf aankleden, zelf in de auto stoel klimmen, zelf boterham smeren.
Enorme taal ontwikkeling "mama? jij mijn moeder bent he?" "vanda a papa dag " morgen a mama dag"
Voorkeur voor meisjes kleding en "Princess rokjes"
Angsten
Verlegen bij anderen ineens.
Niks willen eten alleen kaas en worst :P
pi_143425238
Susie, hopelijk helpt de zalf..

Kuuks, ik gok ook op de indrukken. Ik zie hier van die fases dat de jongens meer van de wereld gaan zien, maar daardoor ook meer moeten verwerken. De wereld wordt steeds groter, dus die onrustige periodes blijven ook een beetje komen en gaan.
Al is het hier na een echt middagslaapje ook wel bal 's avonds. Soms dan tukt hij eens een half uurtje en dan is het 's avonds al feest. Vanavond lag hij om half 7 te slapen, op de bank. Terwijl het hier in vakantietijd toch vaak wel voorbij 8 uur is. Blijkbaar was het uur trampoline springen voor etenstijd ietwat vermoeiend..

Ik merk de laatste weken dat Daan opeens meer gaat praten en meer begint te snappen/onthouden. En zijn vriendje van de peuterspeelzaal, 2 weken jonger, heeft precies hetzelfde. Dus die kunnen vanaf maandag weer samen de boel op stelten zetten bij de juffen..

We zijn hier van de vakantie aan het genieten. Ik zag er wel even tegenop, met 2 kinderen die elkaar soms lekker dwars liggen (broederliefde zeg maar). Maar na 2 weken met de kinderen alleen had mijn man al vrij. En dat 4 weken lang. Lekker luxe dus. 2 weekjes naar de belgische ardennen geweest, en Daan heeft zich heerlijk vermaakt. Gezellig gespeeld met de kinderen uit de andere huisjes, langs bergbeekjes gewandeld, gekayakt, bumba geknuffeld in plopsa coo, en nog veel meer. Heerlijk om te zien hoe hij zo lekker geniet van alles. Natuurlijk ook de nodige peuterbuien tussen door, dat wisselt elkaar mooi af..
pi_143427475
Susie hopelijk helpt de zalf.

Soesa wat een leuke ontwikkelingen.

Bitterend nog maar 3 maandjes en dan is ze alweer 3!

Df klinkt heerlijk!

Manlief heeft morgen een dagje vrijgenomen en dan gaan we lekker met z'n vieren op pad. Lijkt me heerlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:54:02 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143437749
Als die van Bitterend over 3 maanden al 3 wordt... * Susie steekt kop in zand!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143437812
Niet :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:21:07 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143437956
mijnes gaat over een klein half jaar al weer naar de basisschool :o
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143437993
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:36:58 #231
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143438096
quote:
zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?

Dit was trouwens wel de reden dat we de speen van Cristel hebben weggegooid. Levensgevaarlijk.
pi_143438113
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:36 schreef PureEvil het volgende:

[..]

zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?

Dit was trouwens wel de reden dat we de speen van Cristel hebben weggegooid. Levensgevaarlijk.
Volgens mij ook, maar ik denk dat deze nieuwe speen misschien wat vaker last ermee heeft. Ik denk ik plemp het gewoon even neer.
pi_143438253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:21 schreef DJMO het volgende:
mijnes gaat over een klein half jaar al weer naar de basisschool :o
Mijne ook idd :o heel bizar idee. Mn baby! Kan me er nnog weinig bij voorstellen...
:)
pi_143438335
De mijne hopelijk ook, maar dan moet er nog wel een shitload ontwikkelen in taal en stuurbaarheid.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:01:39 #235
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143438358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 07:54 schreef Susie het volgende:
Als die van Bitterend over 3 maanden al 3 wordt... * Susie steekt kop in zand!
Mijne wordt over 1,5 week al 3 :o En daar herinnert hij me 1292 keer per dag aan :D Ik vind het zo snel gaan opeens... :X
Oude (on)bekende.
pi_143438368
Die van mij pas volgend jaar juni, dat is nog heeeeeeeeel ver weg. We moeten zelfs nog bij scholen gaan kijken..

Het slapen is hier soms ook bal. Slaapt hij 's middags niet, dan stort hij ergens tussen 6 en half 8 in. Slaapt hij wel, al is het maar een half uurtje, dan is het tot 10 uur bal...
pi_143438456
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijne ook idd :o heel bizar idee. Mn baby! Kan me er nnog weinig bij voorstellen...
Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.
En over 1,5 jaar is mn baby ook 2 ochtenden naar school. En 1,5 jaar is echt snel. Ik moet echt een nieuwe.
pi_143438674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.
En over 1,5 jaar is mn baby ook 2 ochtenden naar school. En 1,5 jaar is echt snel. Ik moet echt een nieuwe.
*O* *O* :P
pi_143438693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

*O* *O* :P
Whehehe, samen inplannen?
pi_143438703
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:00 schreef Vanyel het volgende:
De mijne hopelijk ook, maar dan moet er nog wel een shitload ontwikkelen in taal en stuurbaarheid.
Haha ja dat ook wel ja :D qua ontwikkeling is ze er echt al aan toe denk ik, ze heeft veel uitdaging nodig, ze is ontzettend bijdehand en ik heb t idee dat ze wellicht ook op een andere manier meer pienter is dan dr zus. Ziet sneller verbanden enzo, maakt zich snel dingen eigen. Maar ze is nog niet zo heel erg goed te verstaan en daarbij is ze straks wsl bijna een kop kleiner dan dr klasgenootjes dus ik ben benieuwd hoe dat gaat :') ze houdt er niet van om opgetild te worden... :D die kan dr lol op straks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')