abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142389151
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Over vriendjes en peuterlogica
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:33:46 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142390814
Dat plaatje blijft leuk!

Ik heb toevallig luierbroekjes gehaald, leek mij wel handig op vakantie. Maar wat je zegt Danic, weet niet of ze de nacht ermee door kan. En op vakantie geen wasmachine ;)
Ze is nu lekker bij mijn zus, zodat ik alles rustig kan inpakken, schoonmaken en suks. Ze vermaakt zich daar wel ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door Susie op 17-07-2014 19:13:54 (foto weer weg.) ]
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_142394172
Daar gaat ze het zeker leuk in hebben. Waar gaat de reis heen? En ze wil zeker zindelijk worden? Of vindt ze de luier broeien met de warmte?

Ik ga morgen met Ean maar bij mijn moeder zitten. Ik kan nog te weinig en mijn moeder moet wel werken maar is tussendoor wel thuis kan die haar mooi even meenemen. En Sac gaat naar mijn schoonouders. Ik liet gisteren van pijn pardoes mijn tandenborstel vallen een baby tillen lukt dus nog niet -O-
pi_142395693
Sterke fr.

Ik heb vandaag de ha weer gebeld ivm weer kapotte billen bij Roy. Mogen nu de zalf op voorraad hebben. Fijn zo'n meedenkende huisarts.

Toch typisch het is weer warm en het komt in alle hevigheid weer terug. Tot bloedends toe weer vanmorgen.

Zinkolie heb ik naar gevraagd maar omdat het alweer bloedde was dat niet goed genoeg ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_142395933
De warmte broeit natuurlijk erg. Zijn katoenenluiers eventueel een optie voor Roy?

Het stomme is dat ik niet echt heel veel pijn in mijn buik heb. Af en toe wat steken en helemaal recht lopen lukt nog niet. maar dat er echt een venijnige pijn in mijn schouder zit. Nu ken ik die pijn wel van de operaties aan mijn andere schouder maar nu zit het dus in mijn enige goed functionerende schouder -O-
pi_142395990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:49 schreef ferrari_rood het volgende:
De warmte broeit natuurlijk erg. Zijn katoenenluiers eventueel een optie voor Roy?

Het stomme is dat ik niet echt heel veel pijn in mijn buik heb. Af en toe wat steken en helemaal recht lopen lukt nog niet. maar dat er echt een venijnige pijn in mijn schouder zit. Nu ken ik die pijn wel van de operaties aan mijn andere schouder maar nu zit het dus in mijn enige goed functionerende schouder -O-
Roy krijgt luiers vergoed dus zitten aan luiers van de fabrikant vast. En deze doet niet aan katoenen luiers.
Maar het is misschien nog wel een idee om bv 1 zo'n luier aan te schaffen voor de nachten...
Ik zal er eens naar kijken, laat staan of ze er nog zijn voor roy
pi_142396029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:51 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Roy krijgt luiers vergoed dus zitten aan luiers van de fabrikant vast. En deze doet niet aan katoenen luiers.
Maar het is misschien nog wel een idee om bv 1 zo'n luier aan te schaffen voor de nachten...
Ik zal er eens naar kijken, laat staan of ze er nog zijn voor roy
De oude hydrofielen moeten volgens mij nog wel gaan. Geen idee hoe breed Roy is hoor.
pi_142396114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

De oude hydrofielen moeten volgens mij nog wel gaan. Geen idee hoe breed Roy is hoor.
Umm Roy zit qua breedte in maat 110 broeken.
pi_142396139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Umm Roy zit qua breedte in maat 110 broeken.
Ik wil vanavond bij Ean wel even meten als ze mee wil werken. Die zal iets smaller zijn maar dan weet je wel iets
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:56:45 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142396197
Als je wilt en het lukt, Roy laat zoiets al helemaal niet toe. Wil het wel proberen straks, als hij uit de taxi komt. Heb het zwembad opgezet vanmorgen en gevuld kan hij daar gelijk in. Misschien lukt het me dan.
pi_142396248
Ik heb wel het idee dat de oude hydrofielen kleiner zijn. En anders pak ik Sac met luiers om dat maakt weinig verschil.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:03:34 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142396435
Ze wil niet perse zindelijk worden hoor, we doen gewoon geen luier aan in het zwembad. Ze geeft gek genoeg dan wel aan dat ze moet plassen? :?
Op vakantie (Frankrijk dus ;) ) gaan we haar zoveel mogelijk zonder luier laten, we zitten in the middle of nowhere, dus niemand die er last van heeft ;)

Luier lijkt mij ook niet fijn met deze warmte, vind maandverband nu ook helemaal niks :P

Sterkte met het herstel FR!
pi_142396591
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:03 schreef Susie het volgende:
Ze wil niet perse zindelijk worden hoor, we doen gewoon geen luier aan in het zwembad. Ze geeft gek genoeg dan wel aan dat ze moet plassen? :?
Op vakantie (Frankrijk dus ;) ) gaan we haar zoveel mogelijk zonder luier laten, we zitten in the middle of nowhere, dus niemand die er last van heeft ;)

Luier lijkt mij ook niet fijn met deze warmte, vind maandverband nu ook helemaal niks :P

Sterkte met het herstel FR!
zindelijk worden sloeg op het afdoen van d'r luier in bed.
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:23:25 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142399148
Ah ok. Geen idee waarom ze het gedaan heeft. Zullen we wel nooit te weten komen ook ;)
pi_142399190
Fijn zon meedenkende arts Bar!

Wat zindelijkheid betreft: ik heb Billie net in de zesde onderbroek van vanmiddag gehesen. Potje pontificaal in de kamer maar eh.. Mja. Hij weet wel heel goed waar het potje voor is volgens mij. Ben toevallig tm maandag vrij en met het mooie weer vond ik het wel een leuk idee. Ben benieuwd waar we zondag staan.

Ik vind het wel intensief, vloer- poetstechnisch. :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_142408835
Hier eentje die vaak op de wc plast en een keertje gepoept maar vandaag liep ze naakt rond en vroeg ineens om een luier omdat ze moest poepen :? :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142431957
Bar mijn bolle jongste past een katoenen oude hydrofiel nog makkelijk. Eventueel zou je die onder zijn eigen luier kunnen doen zodat het minder broeit. Ik probeer maar mee te denken.

Ean zit al in het badje bij mijn ouders en ik zit er maar een beetje bij. Mag er zelf nog niet bij.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:58:22 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142432499
Zou ik dan nog een inlegger moeten gebruiken of dan haal ik alsnog het effect weg van broeien...

gistermiddag uit school gelijk in het badje gezet,in zijn nakie scheelt ook al wat.
pi_142470154
:W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontopic Ze poept op het potje en plast overal ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door kleinzusje op 19-07-2014 21:31:09 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 08:19:13 #20
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_142470607
Even een vraagje over een dwarse peuter en avondeten.
De laatste weken wil hij vaak 's avonds niet eten. "Getsiederrie, niet lekker" is het commentaar ;) (en zo beroerd kook ik nou ook niet :P )
Maar vlak daarna wil hij bijvoorbeeld wel een banaan, of vraagt om koeken of wat dan ook.
Dus hij heeft gewoon honger.
Maar denk maar niet dat als je na 1 uur of anderhalf het avondeten nog eens aanbiedt dat hij dat dan wil gaan eten.
Hoe gaan jullie daarmee om? Een kind met honger naar bed sturen vind ik ook wat.

Maar hem laten bepalen dat hij het warm eten maar niks vind en zich daarna volstopt met bananen, pap, of boterhammen vind ik eigenlijk ook niks.

Of helpt de "harde aanpak" wel en is het warm eten of anders gewoon niks :?
Rayen 2½ jaar!
pi_142477074
Tj als je de tip hebt hoor ik het graag. Hier dus precies hetzelfde.

Oudste en jongste samen in het badje.
Ean wilde dat ik er ook in kwam maar dat mag ik nog niet -O-
  zaterdag 19 juli 2014 @ 14:38:45 #22
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142478111
Nu mogen wij absoluut niet klagen over het eetgedrag van onze kleuter.
maar er zijn avonden dat hij het echt echt niet wilt.
wij geven dan een boterham ipv warme hap.

en net als vandaag de warmte roy heeft nog geen ontbijt en lunch op,alleen maar gedronken.
dwingen kun je hem niet want als hij het in zijn hoofd heeft zitten buigt hij niet.

wij gaan er heel relaxend mee om,ik heb geen zin in strijd aan tafel,en dwingen wil ik ook niet want dan wilt hij straks helemaal niet meer eten.
pi_142480246
TJ, zelf geloof ik niet zo in dwingen van eten. Werkt ook averechts hier trouwens :P Ik probeer ervoor te zorgen dat er bij iedere maaltijd iets zit wat hij lust (vaak is dat vlees, kaas, en pasta/rijst/couscous) en verder mag hij lekker zelf bedenken wat hij wel en niet eet. Dingen waarvan ik echt weet dat hij ze niet lekker vindt maak ik niet, of met een alternatief. Ik ga geen boterhammen ofzo staan smeren, niet eten mag prima, maar er is geen alternatief. Hij krijgt wel standaard volle yoghurt na, soms fruit en nog pap voor het slapengaan (hoewel dat steeds vaker gewoon melk is), dus met honger naar bed gaat hij niet. Kun je niet iedere avond standaard een toetje inbouwen wat hij graag lust? Bijvoorbeeld die banaan? Dan hoort dat er gewoon bij maar heeft hij wel wat in zijn maag?

Mijn peuter en ik waren twee nachtjes alleen want mijn lief is op familiebezoek en we hebben het ervan genomen :Y) Na het ophalen van de opvang niet naar huis maar naar de ijssalon, gisteren lekker gepicknickt in het park en hij mocht in het grote bed. Heerlijk om 's ochtends (om half 7 :P ) wakker te worden met zo'n stralend lachend snoetje naast je O+ We zaten al kort na zevenen (héél zachtjes) in onze pyjama in de tuin met de waterbak te spelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_142480287
En gefeliciteerd en welkom KJ! Mooie spam O+ En dat zwembadje ziet er ook fijn uit FR!
pi_142490913
Leuke foto's f_r. Hopelijk mag je er snel ook bij :* .

Eva heeft hand mond voet ziekte -O- Ze lijkt er voorlopig geen last van te hebben dus duimen dat ze het niet te erg krijgt.
Vanavond bracht ik haar naar bed. Zegt ze: "mama, mijn speentje mag al wel in de tas voor naar oma". Dus ik vroeg of ze hem die nacht dan niet wilde hebben?
Eva: "nee, ik ben al een grote meid hoor. En morgen bij oma hoef ik hem ook niet" :o

Ik heb hem nog maar ff in de buurt gehouden, net buiten haar kamer. Maar ze slaapt.
Zou het dan toch eindelijk *O*
pi_142491792
Welkom KZ! Mooie spam O+ Ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad!

Danic wat goed! Zielig van de hand-mond-voetziekte -O-

Lekker badderen f-r. Maar zeker jammer dat je er niet bij kon.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142492570
Beterschap voor Eva, wat een rot ziekte en dan ook nog met dit weer. Wel knap dat ze zonder speen ging slapen ik duim mee dat dit de laatste nacht was.

Kz welkom met je mooie dame.

Ik kwam er gisterenavond achter dat ik toch 2 mensen "ken" die in het rampentoestel zaten.
  zondag 20 juli 2014 @ 07:19:40 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142504918
Beterschap eva!

wij zijn officieel gestopt met het laten drinken uit de rietjes beker.
Roy kan uit een beker drinken alleen moesten wij deze steeds vasthouden,want meneer gooide na een slok telkens zijn beker weg,of dronk te wild.
maar nu met het warme weer en gisteren zijn rietjesbeker vergeten waren,dronk hij al de hele dag uit een beker.
Gisteravond de rietjesbeker weggegooid.
hij word groot ineens

:)
pi_142504977
TJ hier gaat het avondeten er soms ook heel slecht in. En met name met dit warme weer is het bijzonder erg. We hebben daarom een paar avonden ook gewoon s'avonds koud gegeten: koude wraps, pastasalade enzo. Wij eten zelden toetje en dat doen we zeker niet als ze slecht eten. Fruit mag van mij wel na een slechte maaltijd.

Mooie foto's f_r. Hopelijk mag je gauw in het badje erbij.

KZ gefeliciteerd met je peutermeisje en welkom *O*

CSwat klinkt dat gezellig en knus.

Danic, beterschap voor je meisje. Wat goed dat ze zonder speen ging slapen. Hier gaat hand mond voetziekte rond op het kdv. Ik duim even, dat mijn peuter het niet krijgt.

Bar, wat goed van Roy.

Vrijdag was ik met een vriendin en onze kinderen (samen 4: zij heeft 2 meisjes) naar de badjes gegaan. Was zo leuk. Mijn peuter vraagt nu zodra hij zijngrote broer niet ziet waar die is. Zooo lief is dat O+ Zij hebben echteengoede band.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142506384
Dank dames *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_142508354
Kleinzusje welkom in het peutertopic waar je altijd over poep en plas kan praten!!

Bar, gaat echt goed bij jullie de laatste tijd he:)

wat een gaaf badje ferrari!

Ik ken ook iemand uit het vliegtuig, zag hem zelf niet meer de laatste jaren, maar wederzijdse vrienden zijn erg verdrietig...en ik vind het het heel vreemd om nu nieuwsberichten te lezen. Het is nog nooit zo dichtbij geweest. En het was zo'n leuke vent, altijd vriendelijk en vrolijk en begaan met anderen. Zo zonde..
Sterkte iig! Het is gewoon erg heftig!
pi_142510360
Komt toch wel dichtbij he Troeta.?

Bar knap van Roy. Hij ontwikkelt zich rap de laatste tijd. Wat is zijn prognose qua ontwikkeling?

Eigenlijk zit er nog een glijbaan bij in het badje maar die gaat wel mee op vakantie. In de schildpad hadden we nl de glijbaan gezet kon ean daar alleen in spelen.

Zo ean is chagrijnig alles is nee en huil en protest. Ze heeft al tijden een lelijk hoestje dat komt en gaat, ben er al meerdere keren voor naar de HA geweest maar denk dat ik van de week toch nog even ga. Ze hoestte zich afgelopen nacht echt wakker en het doet ook echt pijn bij d'r. Nu ligt ze naast mij in bed even tv te kijken.
pi_142510631
Kz, welkom bij de peuters!

FR. Daan hoest ook al 3 weken op en af. Raar virusje..

Danic, beterschap. Zou ze last van haar mond hebben dat de speen niet zo fijn voelt? Zou mooi zijn als ze er zo af is in ieder geval..

Bar, mooie stap vooruit voor je jochie!

TJ, hier bij Chris ook wel die fases gehad. Daan in mindere mate, maar ook wel.
Als ze hun warm eten niet eten (maar het eerder wel lusten) dan krijgen ze 's avonds een "sober regime": saai toetje en een kaakje bij de thee.. Geen luxe koekjes bij de thee, geen vlaflips of ijsjes.. Ik heb er eigenlijk nog niet eentje wakker gehad van de honger daarna..
Alleen Chris toen hij al bijna 4 was, dat hij in de avond weer uit bed kwam. Toen at hij ook netjes zijn kliekje op, maar hem kon je het toen al goed uitleggen.

Gisteren op verjaardagsvisite geweest bij mijn schoonmoeder. De jongens heerlijk gespeeld met hun neefje en nichtje (4&1,5). Even lekker in een koud badje gespetterd ook. Want het was wel warm. Daan lag snel te slapen toen we om 8 uur in de auto zaten. Thuis wilde hij lekker in zijn bedje verder slapen.
  zondag 20 juli 2014 @ 14:19:47 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142512070
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef ferrari_rood het volgende:

Bar knap van Roy. Hij ontwikkelt zich rap de laatste tijd. Wat is zijn prognose qua ontwikkeling?

moeilijk te zeggen,vooralsnog loopt hij nu ruim4jr achter.

met sommige dingen is hij wel al verder,maar je ziet nog veel verschil met een ruime 4jarige.

het gaat met heel kleine stappen,en nu gaat het in rap tempo maar dit kan ook ineens weer stil komen te staan.

we gaan mee met de flow,en zolang roy gezond blijft,dan zijn wij tevreden.
pi_142539917
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 08:19 schreef TimeJumper het volgende:
Even een vraagje over een dwarse peuter en avondeten.
De laatste weken wil hij vaak 's avonds niet eten. "Getsiederrie, niet lekker" is het commentaar ;) (en zo beroerd kook ik nou ook niet :P )
Maar vlak daarna wil hij bijvoorbeeld wel een banaan, of vraagt om koeken of wat dan ook.
Dus hij heeft gewoon honger.
Maar denk maar niet dat als je na 1 uur of anderhalf het avondeten nog eens aanbiedt dat hij dat dan wil gaan eten.
Hoe gaan jullie daarmee om? Een kind met honger naar bed sturen vind ik ook wat.

Maar hem laten bepalen dat hij het warm eten maar niks vind en zich daarna volstopt met bananen, pap, of boterhammen vind ik eigenlijk ook niks.

Of helpt de "harde aanpak" wel en is het warm eten of anders gewoon niks :?
hier hetzelfde probleem, ik had al dagen dat hij maar met één hapje uit zijn boterham naar de PSZ vertrok, en 's avonds vraagt hij vrij standaard om een boterham in plaats van warm eten....of hij begint pas met eten net voordat hij naar bed moet....
ik blijf het gewone eten maar aanbieden, vraag altijd wat hij op zijn boterham wil, maar dat is allemaal geen garantie ervoor dat hij het ook gaat eten...hij neemt een hapje en laat de rest liggen en na een half uur is het volgens hem "hard" en kan hij het niet meer eten (harde snoepjes zijn trouwens geen probleem, daar werd nog nooit over geklaagd) ...op andere dagen eet hij zomaar dat op wat ik hem geef, maar de meeste tijd dus niet....ik ben overtuigd ervan dat hij zich niet uithongerd, maar mij is een raadsel, hoe hij op zo wenig eten toch zo actief kan zijn, ik zou het heel graag anders zien, maar het alternatief is dat hij helemaal niets eet of begint met kokhalzen...ik heb hem nu een paar keer laten helpen de groente schoon te maken of te snijden....en vertel bij elke gelegenheid dat hij heel veel kracht krijgt van groente eten en dat hij dan de voetbalb heel hoog kan gooien....niets helpt, de laatste tijd vragen wij wel steeds vaker van hem om een paar hapjes van iets te eten, voordat hij dan het alternatief of toetje krijgt, soms lukt dat, maar ook dan begint hij te onderhandelen over hoeveel hapjes en waarvan hij moet eten....ik vind het heel moeilijk om ermee om te gaan, vraag mij af of ik niet streng genoeg ben, maar heb ook geen zin in strijd bij elke maaltijd...soms ga ik in zijn wensen mee en soms ook niet...het is wel opletten geblazen dat hij dan niet bij de andere zeurt om bepaald eten en vervelend is soms ook wel dat oma stiekem snoepjes uitdeeld op tijdstippen dat ik het echt niet vind kunnen...nee, dat had ik mij alles heel anders voorgesteld en zijn eetgedrag is volkomen onvoorspelbaar, ook dingen die hij normaal wel lust blijven soms gewoon staan...
pi_142543409
Ik zou nooit een toetje geven of een alternatief tijdens het eten zelf. Je kan het avondeten opeten als je honger hebt.

Later mogen ze nog een appel en een glaasje warme melk, maar echt iets eten niet.
Het ontbijt gaat de volgende dag dan vaak heel goed.

Een tijdje terug at Mex ook heel weinig, dus weer eens een stickervel gemaakt. Na 1 week goed eten kreeg hij een spidermanpak.
Werkte heel goed, hij at vaak zijn bordje leeg en vond dat toch wel een goed gevoel geven. Maar tomatensoep en Taco's lust hij bijvoorbeeld echt niet, dat is ook handig om te weten.
Wat hij echt niet lust, hoeft hij dan ook niet te eten.
pi_142543515
Toetje is hier onderdeel van de maaltijd, dat krijgt hij gewoon altijd, ook als hij verder niets gegeten heeft. Ik vind het fijn als hij tenminste iets van de maaltijd met smaakt eet, ook als is het dan dat bakje yoghurt.

Mijn geluk zal wel zijn dat het precies is zoals ik me had voorgesteld, dat eten :D peuters eten nou eenmaal vaak beroerd, en ik was zelf een bijzonder slechte eter. Ik herinner me dat ik die halve boterham die ik moest eten 's morgens een enorme opgave vond, ik vond het niet lekker en ik had echt geen honger. Wat maakt het uiteindelijk ook uit, kinderen hongeren zich niet uit en als ze verder gewoon goed groeien is er toch niets aan de hand?
  maandag 21 juli 2014 @ 08:38:32 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142543581
KZ welkom met je peutertje!

M eet soms ook ineens niet wat hij anders wel gewoon eet. Ongeacht hoe hij eet, hij krijgt wel altijd een toetje. Maar dat is hier sowieso yoghurt of fruit. Als hij niet of slecht heeft gegeven geef ik hem wat extra yoghurt of fruit. Maar soms vindt hij iets echt niet lekker, dan probeert hij te eten maar vindt hij het gewoon echt niet lekker. Dat is echt heel zielig want huilen dan hij wil eten. Dan krijgt hij nog wel eens een boterham maar dat komt zelden voor.
pi_142543604
Ik kan me herinneren dat Chris max een halve boterham at bij ontbijt en lunch.. Maar laten gaan, omdat hij verder niet ziek/magertjes was.
En dan op het kdv 2 boterhammen en een cracker eten. Tsja, dan is het in ieder geval niet de smaak of keelpijn ofzo.
Peutereigenwijzigheid :P

Maar toen at hij goed zijn avondeten.
Geloof dat we toen ook "besloten" hebben om niet te gaan panieken zolang 2 van de 3 maaltijden voldoende werd gegeten (en die halve boterham telde dan ook mee als voldoende). Alleen wat komkommer/paprika/etc om 15:00
  maandag 21 juli 2014 @ 08:48:45 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142543693
KZ, je peuter! O+
Welkom *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142543988
Wij hebben niet elke dag een toetje, vind dat zelf geen onderdeel van de maaltijd, maar gewoon iets lekkers.
Fruit mag hier onbeperkt.
pi_142568074
Toetje is hier standaard. En als ze slecht gegeten hebben is het toetje iets meer. Licht er ook net aan hoe de sfeer was. Toetje kan vla, yoghurt of fruit zijn. En soms ook alle drie
pi_142569312
Ik heb gisteren in de Efteling iemand van hier gezien, denk ik. Ik dacht haar te herkennen, maar wist niet waarvan en was te verlegen om het te vragen :@ . Ze mocht deelnemen in het sprookjesbosoptreden, de moeder :P .

Maar het was een dame met een klein witblond peutermeisje. En nu ben ik zo benieuwd wie het was :o (en of et klopt dat ik haar van hier kende).

Iemand?

[ Bericht 7% gewijzigd door groofskendezoveelste op 21-07-2014 20:34:20 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 20:26:54 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142569442
het "probleem"bij ons is Roy krijgt zijn medicijnen vermengt in wat kwark dus dat "toetje"krijgt hij al 3x per dag.

fruit mag hier ook onbeperkt, net zoals afgelopen weekend, Roy wilde niet eten vanwege de warmte, maar at vervolgens wel graag fruit. Die heeft de dagen geleefd op fruit, water,sap en een croisant.

Vanmorgen bij opa en oma 2 boterhammen op, op school 2 boterhammen en thuis avond eten was geen succes, 3 happen spinazie stammpot en 2 happen vlees.
pi_142571754
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb gisteren in de Efteling iemand van hier gezien, denk ik. Ik dacht haar te herkennen, maar wist niet waarvan en was te verlegen om het te vragen :@ . Ze mocht deelnemen in het sprookjesbosoptreden, de moeder :P .

Maar het was een dame met een klein witblond peutermeisje. En nu ben ik zo benieuwd wie het was :o (en of et klopt dat ik haar van hier kende).

Iemand?
Yep, dat was ik! :D En ik meende jou inderdaad ook te herkennen, of in ieder geval je kinderen :D
pi_142572092
Wat cool! Ik vind het zo bizar, want ik kan me helemaal niet zo duidelijk foto's herinneren ozo. En toch, die herkenning.

En wat heb je een grappig dochtertje O+ . Zo betrokken met die voorstelling en niks verlegen :D .
pi_142572143
Oh, nu zie ik het al. het is gewoon je profielfoto! _O-
pi_142572305
Hahaha oh daar staat vast nog een foto van een jaar of drie geleden in ja. Ik zit altijd mobiel op Fok, dus geen plaatjes ;)

En mijn dochter is absoluut niet verlegen inderdaad. Ze wist precies wanneer ze heel hard 'ja, ik!!!' moest roepen bij de vraag wie er nog een leuke moeder heeft. Zoals je wellicht hebt gehoord heb ik dus al een keer eerder meegedaan aan de show :+ Gelukkig is er geen beeldmateriaal van, of heb jij foto's gemaakt? :D
pi_142572413
Haha, ik heb wel wat foto's gemaakt, maar geen waar jij opstaat. En ja, ik hoorde het. Hebben jullie een abo?
pi_142572569
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ik heb wel wat foto's gemaakt, maar geen waar jij opstaat. En ja, ik hoorde het. Hebben jullie een abo?
Gelukkig :D

Ja, heerlijk zo'n Efteling abonnement! O+
Anne is nog net gratis (in september wordt ze 4 :o) en dus gaan we deze zomer nog lekker veel!

Ik herkende jouw kinderen wel van foto's die hier weleens voorbij zijn gekomen. Volgens mij zag ik jullie ook bij de rode schoentjes :)
pi_142572815
Ik heb wel een foto waar jouw dochter en mijn zoon op staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel duidelijk, maar toch. Ee abo is heerlijk ja. Wij hebben dat op Dierenrijk. Dit was voor ons de eerste keer Efteling en voor de komende paar jaar ook weer de laatste. Het was een geweldige dag, maar ik vind het echt onbetaalbaar. Over een jaar of vier weer, als ze in de python mogen/ durven enzo.
pi_142572861
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een foto waar jouw dochter en mijn zoon op staan
Wat leuk! :D
Ik heb niet veel foto's gemaakt (dat krijg je als je een abonnement hebt, dan ga je dat minder doen ;))
pi_142572943
Zie vorige post, ik heb hem nog geëdit.
pi_142573097
Ik heb 'm gezien. Ze staat er inderdaad een klein stukje op ;)
Efteling is duur ja. Mijn man houdt veel minder van pretparken (heeft ook geen abo) dus ik ga meestal met alleen Anne. En dan hoef ik nu dus alleen nog voor mezelf te betalen. Dat scheelt veel.

Overigens had je dan wel heel veel geluk met de drukte, het was echt behoorlijk rustig gisteren!
pi_142573267
Ja, het was geweldig, ook het weer. Niet te warm en toch mooi. nergens echt rijën, helemaal perfect voor ons.
pi_142574494
Mag ik even trots roepen dat mijn dochter al de hele week droog is. Geen enkel ongelukje *O*

Nu de nachten nog :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_142574651
Tally *O* *O* *O* *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142574843
Ze is zo druk met naar school gaan. En wij hebben dr gezegd dat ze dan droog moet zijn en op de grote mensen wiecee moet :P

Ze doet het ook echt goed gewoon *O*
pi_142574846
Wat goed Tally! *O*

Hier is de dame nu een kleine maand helemaal zindelijk en ook meteen 's nachts. Dat is wel het fijne van een kind dat laat zindelijk wordt, dan is het vaak meteen helemaal.
pi_142575212
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Iemand?
Al opgelost.

Bar, zoals Roy gisteren at gaat het hier ook vaak. Begrijpelijk, dat de kwark er dan vaker per dag als toetje is omdat daar de medicijnen inzitten.

Tally wat goed zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:00:35 #61
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_142594552
Wij zijn hier nu ook sinds 4 dagen bezig met zindelijkheid. Plassen gaat eigenlijk heel goed, alleen poepen is moeilijk. Dan zondert ze zich liever af. We zien wel waar het schip strand, we hebben geen haast.
pi_142594737
Hier totaal nog geen interesse in het potje, de wc of het wc-tje op het kdv. Het komt vanzelf wel!
Afgelopen zondag wel 3 jaar geworden, wat een feest was het! *O*
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:15:06 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142595117
Wat een slimme jongen toch, hij "vraagt" geeft aan ons of hij in de box mag spelen of hij de bal mag pakken. Zo leuk om te zien.
Zo leuk om te lezen dat de leidsters op school het ook echt leuk vinden die vooruitgang bij de kinderen.
pi_142608595
Zo hoort het eigenlijk ook te zijn, bar. Dat is helaas niet altijd zo, dus jullie hebben wel goede leidsters.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142609278
Bar heeeel fijn om te lezen!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:32:11 #66
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142609880
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:02 schreef Tinuviel het volgende:
Zo hoort het eigenlijk ook te zijn, bar. Dat is helaas niet altijd zo, dus jullie hebben wel goede leidsters.
het had ergens ook vreemd geweest als ze dat niet waren.
Roy zit op een speciaal dagverblijf,met leidsters die gespecialiseerd zijn in kinderen met een handicap.

maar de,bevestiging blijft altijd leuk.
pi_142609993
Dat laatste zeker. En ook bij speciaal getraind personeel zie misschien weleens dat zij hun enthousiasme en passie voor hun werk verliezen en dat is erg jammer. Gelukkig is dat bij jullie dagverblijf niet het geval.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:12:23 #68
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_142612120
Zucht, is het een fase, als ze plots voor van alles en nogwat bang zijn?
2 weken geleden: angst voor douchen,
1 week geleden: angst voor hondjes terug
van de week: angst voor de wind..

echt... serieus :{
Madam is dan ook echt bang, reageert panisch. Vandaag wilde ze niet naar buiten, kreeg haar amper naar de waterspeeltuin. Uiteindelijk met mijn lief voor elkaar gekregen dat ze op de schommel ging. Daarna gevraagd wat ze wilde doen: "naar huis" zei ze
Niet dat ik perse met haar naar buiten wil, maar gisteren wilde ze ook al niet naar buiten, dus wilde er niet teveel aan toegeven.Het is ook niet dat ze vervelend was, totaal niet. Maar gewoon bang om naar buiten te gaan, en ook bang om te douchen.

Ik hoop zooo dat dit een fase is.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_142612574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zucht, is het een fase, als ze plots voor van alles en nogwat bang zijn?
2 weken geleden: angst voor douchen,
1 week geleden: angst voor hondjes terug
van de week: angst voor de wind..

echt... serieus :{
Madam is dan ook echt bang, reageert panisch. Vandaag wilde ze niet naar buiten, kreeg haar amper naar de waterspeeltuin. Uiteindelijk met mijn lief voor elkaar gekregen dat ze op de schommel ging. Daarna gevraagd wat ze wilde doen: "naar huis" zei ze
Niet dat ik perse met haar naar buiten wil, maar gisteren wilde ze ook al niet naar buiten, dus wilde er niet teveel aan toegeven.Het is ook niet dat ze vervelend was, totaal niet. Maar gewoon bang om naar buiten te gaan, en ook bang om te douchen.

Ik hoop zooo dat dit een fase is.
Gillen want een vlieg. Gillen want een glijbaan. Gillen want de hond van mn ouders.
Dag er na ligt ze te stoeien met de hond. Rent ze de glijbaan op. Geeft ze niets om vliegen.

Het verschilt hier per dag. Soms heeft ze dan opeens een: o ja ik was bang voor een vlieg :')
pi_142613385
Wij op vakantie.

Sta je op Spa Franchorchamps bij een gave racewagen, mag A. erin zitten. Hij brullen en tegenstribbelen, hij wil niet, want eng!

Drie minuten later zit je er zelf in, en klimt hij er zo in, want hij moet en zal erin zitten...

*fase*
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:49:08 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142654332
Hier ook angsten, voor bijen/wespen/hommels/vliegen, vuilnis/reinigingswagens, nou ja, dat soort dingen.
Ook begrijpt ze opeens dat water ook gevaarlijk kan zijn, dat je dan onder water kan gaan met je hoofd.
Er is denk ik meer besef gekomen, ook meer bezig met mensen om zich heen, waar ze zijn, wat ze aan het doen zijn, wanneer ze ze weer ziet.

We waren vandaag naar het peuterbureau, voor de 3 jaar afspraak. Lientje mocht wegen/meten, wat met blokjes stapelen en de ogentest doen. Ze was voorbeeldig, terwijl ondergetekende dacht een pittige ochtend te hebben, viel het alles mee. De ogentest was alleen niet helemaal goed, dus daar moeten we nog een keertje voor terug. Haar rechteroog kon ze minder mee zien als met haar linkeroog. Ze is 98 cm lang en weegt 16 kilo, weer exact op het lijntje verder gegroeid.

Ik heb de vragenlijst overigens niet ingevuld die ik had ontvangen, ik zag er het nut niet van in. Dat heb ik ze ook verteld en de wijkverpleegkundige kon dat prima begrijpen.
Ik heb wel verteld dat ik het straks op school best wil doen, omdat er dan van twee kanten observatie is en het wel nuttig kan zijn.
pi_142659394
Vragenlijst? Die heb Ik toen helemaal niet gehad :?

En verder groeit ze goed zeg ^O^

Ik ga hier voorzichtig juichen. Eva en Rosalie gingen zondag logeren bij opa en oma en de dag ervoor pakte ik haar tas in. 's Avonds zegt ze: "doe mijn speentje er ook maar vast in mama". Ik: :o wil je hem vannacht niet dan?"
Maar dat hoefde niet want 'ze was al een grote meid' O+

En idd er niet meer om gevraagd. Bij opa en oma er wel mee geslapen. Maar thuis niet. Vanavond begon ze er over en toen heb ik de afspraak gemaakt dat hij voor bij opa en oma is (duimen dat de behoefte dan al helemaal weg is en ze hem niet meer wil :P )

Maar *O*
pi_142669325
Juud fijn, dat alles goed was behalve de ogentest. Dacht de wkv dat de slechte test door vermoeidheid of concentratie kwam?

Danic, wat goed zeg *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:56:36 #74
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142670534
Die angsten herken ik niet,maar zoals met zoveel komt dat vanzef alleen wat later.

Danic wat goed!
Juud altijd goed alleen jammer van de ogentest.
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:13:04 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142670809
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:59 schreef Tinuviel het volgende:
Juud fijn, dat alles goed was behalve de ogentest. Dacht de wkv dat de slechte test door vermoeidheid of concentratie kwam?

Danic, wat goed zeg *O*
Nee, dat dacht hij niet. Ze was namelijk heel gemotiveerd en ging ook pas draaien en wiebelen toen ze het duidelijk niet helemaal goed kon zien. Hij denkt wellicht dat ze een lui oog heeft, nou ja als dat alles is dan ben ik al lang blij. ;)
pi_142708910
Mijn kleuter heeft ook een lui oog. Bij ons was de 2e ogentest bij het cb ook niet goed, duswe moesten door voor een ogentest in het ziekenhuis. Daar meten ze ook echt dezichtsterkte. En tegen het luie oog moesten we het oog afplakken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 25 juli 2014 @ 09:31:58 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142710395
Hier wist ik voor de cb test al dat hij waarschijnlijk een lui oog had.
De dame van het cb deed dan ook niet moeilijk en wilde niet een tweede test toen hij op het eind niet meer wilde. We hadden de ziekenhuisafspraak de week erna namelijk.
Het druppelen etc viel me erg mee. Geen kick kwam er uit mijn kind eigenlijk.
Uurtje afplakken per dag is het tegenwoordig dus dat is ook te overzien.
Na vier maanden controle en de afwijking is bijna weg dus nu nog maar een half uurtje plakken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142751895
Ean is heel verdrietig. We zouden een nachtje gaan proefcamperen maar onze camper is weggesleept met een kapotte waterpomp. Ean snapte er niks van.

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 26-07-2014 21:15:55 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:12:35 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142759869
Aaah, wat jammer FR. Kan me voorstellen dat ze teleurgesteld is. Balen zeg. Maar beter nu dan vlak voor de echte vakantie...

Ik heb de oproep voor een echte afspraak bij het CB binnen. Ogentest met 2,5. Lichte verdenking op een lui oog.
pi_142759993
k heb helemaal geen afsprak staan bij het CB :? wanneer moet het weer?

Awww FR :*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:19:47 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142760084
Dit is een extra afspraak hoor, normaal is er geen afspraak met 2,5. Met 3 weer geloof ik en dan is normaal ook die ogentest maar bij M doen ze die dus een half jaartje eerder.
pi_142760124
Ah! Hoe heb je een luie oog gemerkt? heeft ie er last van?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:52:44 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142761071
Hij loenst een beetje. En zij ene oog "hangt" wat.

En hij moet ook even opnieuw gemeten en gewogen worden :X
pi_142761865
Hier is de volgende afspraak bij 2j10m geloof ik. Ik had als kind een lui oog (zelfs aan geopereerd) en door paniekreactie van mini kon ze niet goed controleren laatst. Dus wij moeten het zelf in de gaten houden. Het lijkt best veel voor te komen (hier en in mijn omgeving irl).

Arme ean, kan me de teleurstelling goed voorstellen! Hoe is het nu met jou fr? En de poes?

Mini is plots ziek. Haalde hem uit bed met koorts en na veel klagelijk huilen kwam zijn middageten er weer uit ;(. Hij was ook doodmoe, hij ligt er al sinds 7.15 in (2 uur eerder dan afgelopen dagen :P). Arm jochie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142762683
Kyara..R is ook niet dol op het meten en wegen...sowieso vindt ze het vervelend als vreemden aan haar zitten..(gebeurt zo vaak tijdens het winkelen!)

Phaidra beterschap voor mini :*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:47:42 #86
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142762937
Roy loenst met beide ogen afwisselend. Elk half jaar controlle bij de oogarts,zolang hij afwisselend met oog doen ze niks.

en doordat Roy niet praat kunnen ze ook niet testen of hij daardoor slecht ziet.

beterschap voor de kleine!phaidra
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:51:57 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142763064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:41 schreef bitterend het volgende:
Kyara..R is ook niet dol op het meten en wegen...sowieso vindt ze het vervelend als vreemden aan haar zitten..(gebeurt zo vaak tijdens het winkelen!)

Phaidra beterschap voor mini :*
Nou, op zich vond M het geen probleem. Maar het cb vond de uitslag niet zo geslaagd. Ik vond het een meetfout....
pi_142771870
Lazi, dat valt dan nog mee. Wij moesten denk ik 7-8 maanden lang drie uur afplakken en nu inmiddels ook alweer iets van 2- 2,5 maanden ongeveer 1,5 uur afplakken. Als ik jouw post zo lees hebben we denk ik nog even te gaan. Waarschijnlijk wordt het dan eerst 1 uur afplakken voor een aantal maanden, dan nog eens een paar maanden een half uur voordat we ervan af zijn?

Fr, dat is zeker balen voor Ean. Kunnen jullie nog even proefcamperen als die gemaakt is of lukt dat niet?

Phaidra, och arme I. Beterschap voor hem!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 28 juli 2014 @ 21:26:41 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142827664
:W Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.

Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.

Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZ :W en ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is! *O*
  maandag 28 juli 2014 @ 21:46:15 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142828518
Welkom terug Susie!

En ik moest lachen om de Dora broekjes :D Die zijn dus veel te leuk.

Verder geen tips.... hier protesteert ons slaapkoppie alleen een beetje voor de vorm :@
pi_142828866
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:26 schreef Susie het volgende:
:W Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.

Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.

Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZ :W en ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is! *O*
Welkom thuis! Fijn dat jullie het fijn hebben gehad!

Wij hebben zo ongeveer hetzelfde probleem met slapen (zie mijn FB vanavond). Steeds van gedachten veranderen en niks is uiteindelijk goed. Het lijkt hier te maken te hebben met aanhikken tegen het overslaan van zijn middagslaapje. Zonder komt hij de dag niet door, met is hij niet moe genoeg (hij slaapt dan ook de laatste dagen pas rond 21.00/21.30). Daarnaast wil hij niet echt meer bij me drinken voor het slapen gaan en daarvan werd hij altijd zo lekker loom en rustig. De gouden tip heb ik helaas niet.

Mijlpaaltje hier: na 25,5 maand was het tijd voor zijn tweede fles shampoo :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 28 juli 2014 @ 21:56:34 #92
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142829017
Phaidra _O- voor de shampoo.

Maar geloof het of niet, zoveel shampoo is er hier ook nog niet door gegaan hoor. Hier is de 2e fles bijna op (met 3 kindjes waarvan M dus best wel een bos haar heeft).
  maandag 28 juli 2014 @ 22:03:23 #93
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_142829288
quote:

Welkom terug :W
Helaas herkenbaar, hier word die ook ineens ondeugend of eigenlijk een brutale mond :o zo kan hij heel fijn roepen "ik wil een koekje NU" en dan vooral dat NU erachter :+
En naar bed gaan is momenteel een ramp, regelmatig slaat hij een middagslaapje over, maar tegen 4 uur heeft hij het dan erg moeilijk en hij is weleens voor de tv in slaap gevallen.
Maar met middagslaapje kan hij makkelijk 's avonds een uur blijven roepen dat hij "klaar" is, en ondertussen hoor je hem gapen, dus hij is ook gewoon dwars.
En hier dus ook geen oplossing, ik denk dat ik hem morgen maar eens later rond een uur of half negen naar bed doe, eens kijken of het dan makkelijker gaat.
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 juli 2014 @ 22:15:35 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_142829797
quote:
doen ze bij mij ook. ik ga één keer terug, zeg duidelijk dat het bedtijd is en geef een kus/knuffel en trek daarna de kamerdeur dicht. kwartier negeren en klaar. Als ze na een half uur dan weer roepen dat ze bv moeten plassen mogen ze er wel even uit, maar verder negeer ik het aandachtvragen gewoon consequent. Tegenwoordig is het binnen tien minuten stil op de kinderkamers omdat ze weten dat ik er toch niet meer op reageer (tenzij het echt noodkreten zijn natuurlijk)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_142830746
Wij hadden precies hetzelfde Susie en Phaidra :Y Ik heb het aloude 'iedere tien minuten even langslopen' maar weer eens uit de kast getrokken en dat werpt zijn vruchten af. Ik geef een kus en ga weg en dan is er ook geen bedissel meer over deuren open of dicht, lampjes aan of uit, twee of drie auto's in bed. Geroep tussendoor negeer ik ook inderdaad. Na 10 minuten kom ik dan weer even kijken en dan geef ik meestal aan dat de speelgoedjes nu uit bed gaan, dan doen we nog één keer 'nuffen' met een dikke kus ( "ik ben jouw grote vriend he, mama? O+ ) en dan gaat hij daarna meestal slapen. Hij mag overigens van mij prima tot 21 uur wakker blijven, maar dat eindeloze geroep vind ik vervelend. Ik merk dat het M rust geeft als ik volgens afspraak niet reageer, ik merk wel vaker dat hij het eigenlijk heel beangstigend lijkt te vinden als hij me zo rond kan commanderen.

En gezellig dat je er weer bent! Jullie hebben het fijn gehad?

Wij waren gisteren even snel in de stad bij de Lush, en daar nam mijn kind een flinke lik van een bruisbal :') Het zag er blijkbaar te appetijtelijk uit :+
pi_142832465
Lekker schuimbekken VS :Y)

Susie, heel herkenbaar. Eva sliep in de middag vaak zeker ruim 2 uur. En dan ging ze 's avonds gewoon om 19.00 naar boven (19.30 liggen) maar bleef ze wakker tot gerust 22.00. En dan kletsen/zingen/roepen. Heel vervelend, zeker toen er een zusje kwam om rekening mee te houden.
We zijn toen gaan kijken of het middagslaapje eraf kon. Korter was geen optie want dan moesten we haar wakker maken, wat garant staat voor een poep sacherijnig kind dat de hele middag huilt en niks wil.
Sindsdien gaat het prima. Ze slaapt voor 20.00 en slaapt dan ongeveer klokje rond
Ze houdt het op de dag prima vol. Rond 17.00 wordt ze moe, maar dan mag van mij de tv aan.
Voor mij ook makkelijk zodat ik kan koken.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:19:53 #97
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142833196
Iemand ervaring met kura omkeerbed van Ikea? Zo ja is dat een beetje een stevig bed?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 06:35:13 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142839025
Het zal zo te lezen idd te maken hebben met het middagslaapje en duidelijk een fase dus ;) Thanks voor de reacties en de herkenning ;)
Vervelende is alleen dat ze dus al om 6 uur wakker is en dus om half 1 echt wel moe is en wat dus weer als resultaat geeft dat ze erg vervelend wordt. Vicieuze cirkel dus :)
pi_142839040
Susie welkom terug thuis. Fijn, dat jullie een leuke vakantie hadden.

Hier ook problemen met slapen gaan op sommige avonden. De oplossing is ook elke keer anders. Op sommige avonden helpt het om na het boekje lezen hem zelf nog een boekje laten kijken. Zo heeft hij zich weleens in slaap gekletst en gekeken. Gisteren duurde het ook weer heel lang, van tien over zeven tot half negen bezig met tussenpozen. Ik ga dan ook een tijdje uit de kamer om iets anders te doen (even bij grote broer kijken, wasje ophangen, was opvouwen) maar kom daarna weer terug om te kijken. Vaak moet dat ook omdat hij blijft roepen. Gisteren ging ik terug en nam hem op schoot, hij bleef maar kletsen. Toen in bed gelegd waar hij braaf ging liggen en ik bleef nog naast zijn bed zitten met mijn hand op zijn rug tot hij in slaap gevallen was. Hier is het dus mogelijk om bij hem te blijven tot hij slaapt, maar dat werkt wellicht niet bij andere kinderen.

Naast het eczeem, waar hij de laatste tijd veel last van had hebben we nu ook gehoord dat hij een graspollen allergie heeft. Dus waarschijnlijk moeten we met hem toch aan een bepaald dieet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142839143
Een dieet voor graspollenallergie? Dat is een luchtwegallergie, ik zou dan eerder aan pillen of inhaleerdingen denken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')