SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef kleinzusje het volgende:
Zijn ze heel druk met hem Kuukske ? En is hij laat thuis ?
Rustig avondritueel helpt hier vaak na een drukke dag.
PE: Wouw, das fijn zeg ! Huis en luiers ! Gaan jullie heen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja wat grappig ! Meer bewust van dingen lijkt het.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:02 schreef bitterend het volgende:
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!
KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
Dat ze nooit een dag van huis is/ zonder ons is. Logeren is nog nooit voorgekomen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:04 schreef bitterend het volgende:
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doente veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
Wees blij dat ze genoegen neemt met onzichtbare aardbeienquote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
Alles willen zelf doen: zelf aankleden, zelf in de auto stoel klimmen, zelf boterham smeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef kleinzusje het volgende:
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw
Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:24 schreef Ticootje het volgende:
Waarschuwing voor stikgevaar fopspeen
Volgens mij ook, maar ik denk dat deze nieuwe speen misschien wat vaker last ermee heeft. Ik denk ik plemp het gewoon even neer.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:36 schreef PureEvil het volgende:
[..]
zal wel voor alle spenen gelden neem ik aan.....?
Dit was trouwens wel de reden dat we de speen van Cristel hebben weggegooid. Levensgevaarlijk.
Mijne ook iddquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:21 schreef DJMO het volgende:
mijnes gaat over een klein half jaar al weer naar de basisschool
Mijne wordt over 1,5 week al 3quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:54 schreef Susie het volgende:
Als die van Bitterend over 3 maanden al 3 wordt... * Susie steekt kop in zand!
Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijne ook iddheel bizar idee. Mn baby! Kan me er nnog weinig bij voorstellen...
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eh de mijne gaat als het goed is volgende week.
En over 1,5 jaar is mn baby ook 2 ochtenden naar school. En 1,5 jaar is echt snel. Ik moet echt een nieuwe.
Whehehe, samen inplannen?quote:
Haha ja dat ook wel jaquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:00 schreef Vanyel het volgende:
De mijne hopelijk ook, maar dan moet er nog wel een shitload ontwikkelen in taal en stuurbaarheid.
Nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:34 schreef Fannetje het volgende:
Mijn baby gaat volgende maand gewoon al naar school
Ja echtquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Niet
Hoe is het met zindelijkheid?
Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha ja dat ook wel jaqua ontwikkeling is ze er echt al aan toe denk ik, ze heeft veel uitdaging nodig, ze is ontzettend bijdehand en ik heb t idee dat ze wellicht ook op een andere manier meer pienter is dan dr zus. Ziet sneller verbanden enzo, maakt zich snel dingen eigen. Maar ze is nog niet zo heel erg goed te verstaan en daarbij is ze straks wsl bijna een kop kleiner dan dr klasgenootjes dus ik ben benieuwd hoe dat gaat
ze houdt er niet van om opgetild te worden...
die kan dr lol op straks
Hè wat een zorgen zo Vanyel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.
De dochter van mijn man zijn directe collega had dat ook. Ze zat ook bij mijn oudste op het kdv. Ze was even groot, maar anderhalf jaar verschil. En zij had een taalachterstand. Veel mensen schatten haar ook verkeerd in. Ik geloof dat papa dat ook duidelijk bleef uitleggen naar anderen. Ook op de speeltuin zeggen dat ze bijv zou oud was als dat andere kindje. Maar lastig was het wel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier is het andersom. Kind is best groot voor haar leeftijd (in jan een meter, daarna niet meer gemeten), maar nog niet in staat om een gesprek te voeren of iets te vertellen. Wordt dus schromelijk overschat, mensen denken dat ze niet wil waar het er steeds meer op lijkt dat ze het gewoon echt niet snapt of kan.
komt goed. Hier hangt de vintrine kast in de woonkamer en eigenlijk vraagt Yaro er nooit meer om. Hij weet dat die van papa zijn en heel soms mag hij ze bekijken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn peuter ontdekte per ongeluk de verzameling van mijn man. Met auto's op schaal. 3 vitrinekasten vol. Die niet open mogen en waar hij zeker geen autootje van mag hebben.![]()
![]()
Dat hadden wij ook bedacht inderdaad. Maar we zijn een beetje bang dat hij dan elke keer een auto uit de kast wil hebben. Want n way dat hij die auto weer netjes in de kast terugzet zonder drama...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Kyara dat is ook wel heel gemeen. Misschien een grote auto op een rommelmarkt kopen en die in de vitrine zetten voor hem. Dat hij die dan wel mag hebben.
We zijn nog bezig met diagnostiek.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Hè wat een zorgen zo Vanyel.
Hebben jullie hulp hiervoor?
Pssst moet 2014 zijn ipv 2013quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:25 schreef As1981 het volgende:
Zo ik kom nog even binnen vallen. Niet heel actief de laatste tijd. Maar jongen morgen heb ik een kleuter
[ link | afbeelding ]
Nu heb je een hele liefdevolle collage gemaakt, maar ik zie een lullig foutjequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:25 schreef As1981 het volgende:
Zo ik kom nog even binnen vallen. Niet heel actief de laatste tijd. Maar jongen morgen heb ik een kleuter
[ link | afbeelding ]
Van af 1,5 jaar !quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:46 schreef As1981 het volgende:
Dat is echt echt heel erg snel kleinzusje.
Niet te geloven !quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:01 schreef Ticootje het volgende:
Aaaaa. Maandag gaat de dame gewoon naar school. Net een mailtje gehad dat ze inderdaad 1,5 week eerder mag beginnen om meteen mee te stromen het nieuwe jaar in. Nu heb ik dus 2 kleuters. Wanneer is dat gebeurd?
Daar zijn er 2 voor nodigquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Niet te geloven !
Ga je echt voor een 4e ?
Gaaf hoor zo vroeg al. Dat zie ik kyan nog niet doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:01 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Van af 1,5 jaar !
Niet te geloven toch ?
Plassen nog overal.
Heb je de test zelf aangevraagd (kan dat?) of gaat dat via de psz/school? Dat hun zeggen, joh, er is wat met je kind? (klinkt bot, bedoel t niet zoquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We zijn nog bezig met diagnostiek.
Fr, ze heeft 1 test gehad, scoorde daarop vrij ernstig achter op taalgebruik. Het is niet helemaal duidelijk of dat echt de situatie is of ook een matige momentopname. De score was slecht genoeg om verder te gaan met een algeheel ontwikkelingsonderzoek om te kijken of het alleen taal is of meer.
Maar de positieve kant, na een jaar min of meer stil staan is ze zich de laatste maanden eindelijk weer aan het ontwikkelen. Zowel sociaal (ze zegt wel eens iets tegen een vreemde!) En dat is de bom!
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:18 schreef Phaidra het volgende:
Peuter komt aangelopen met puzzelstukjes. Ik zeg: "dat is de mama he?" (puzzel met mama en kindje bij de dokter). Toen mocht ik een schouderklopje in ontvangst nemen: "dat heb je goed gezien!" Proest!
Huisarts, goed verhaal vertellen, verwijzing, audiologisch centrum. Ging heel soepel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:04 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Heb je de test zelf aangevraagd (kan dat?) of gaat dat via de psz/school? Dat hun zeggen, joh, er is wat met je kind? (klinkt bot, bedoel t niet zo)
Rede da'k t vraag:
Pro-tip: Action, schaalmodelletjes, ¤ 2,59 en leuke ook....quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn peuter ontdekte per ongeluk de verzameling van mijn man. Met auto's op schaal. 3 vitrinekasten vol. Die niet open mogen en waar hij zeker geen autootje van mag hebben.![]()
![]()
Geert is nu al een half jaar zindelijk, maar bij poep moet hij nog steeds mij roepen. Zelf kan hij gewoon nog niet goed genoeg afvegen, en het is me (te vaak) gebeurt dat hij de hele wc-bril ondersmeerde. Nu weet ik dat de basisschool waar hij heen gaat, de leerkrachten niet zo heel moeilijk doen als ze zeggen dat ze moeten poepen, dan lopen ze vaak wel even mee.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:28 schreef danic het volgende:
Ik had het er namelijk een tijdje terug met haar over om te gaan oefenen, want...als ze over 9 maanden naar school gaat ( ) zal ze dat toch moeten kunnen, want de juf gaat haar billen niet afvegen.
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:21 schreef As1981 het volgende:
Bedankt dames. Helaas was het vroeg, maar dat was te verwachten. Zo leuk om dat koppie te zien
Hij heeft auto's genoegquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pro-tip: Action, schaalmodelletjes, ¤ 2,59 en leuke ook....
Voor de peuter uiteraard![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |