abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 juli 2014 @ 23:56:04 #1
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142307928
Inleiding

Aangezien ik hier op FOK! nog maar weinig ben tegen gekomen over elektronisch roken, ook wel dampen, e-smoken of vapen genoemd, ben ik zelf maar even een topic begonnen (veel schaamteloos gejat van Tweakers). Ik ben nu ongeveer 5 weken gestopt met analoog roken (the real deal dus). Dit viel niet mee. Ik rookte vrij veel namelijk. Het laatste jaar rookte ik ongeveer een pakje Javaanse Jongens 3/4 (37.5 gram) per anderhalve dag. Ik gok dat dit neerkwam op een shagje of 30 a 35 per dag.

Ik had gehoopt dat mijn verlangen naar een shagje na een week of 4 wel tot praktisch 0 gereduceerd zou zijn, maar helaas bleef ik op momenten last houden van een aanhoudende drang om te roken. Ik moest gewoon iets inhaleren en de drang om toch maar wat te roken te gaan halen bleef zo nu en dan in me opkomen. In de weekenden, vaak onder het genot van een biertje of wat, ging ik dan ook regelmatig voor gaas en bietste ik her en der een shagje of sigaret. Door de weeks was dit een stuk minder, maar ook dan kreeg ik regelmatig met die drang om te roken te maken.

Uiteindelijk werd ik er gek van en ben me eens gaan verdiepen in het fenomeen elektronisch roken. Ik raakte aardig nieuwsgierig en heb dus meer uit nieuwsgierigheid een elektronisch roken starter kitje gekocht. Sinds gisteren heb ik dus een elektronische sigaret en ben er best positief over. Dit wil ik met jullie delen en ik denk ook serieus dat dit mij gaat helpen om niet meer te roken.

Elektronisch roken? Huh..wat is dat?

Een e-smoke is een apparaatje dat bestaat uit een batterij, een verdamper en een reservoir waar je vloeistof in doet. De zogennaamde e-liquid. Deze vloeistof wordt door de verdamper verhit waardoor er een damp wordt geproduceerd welke je vervolgens kunt inhaleren. De damp lijkt sterk op rook, maar aangezien er geen sprake is van een verbrandingsproces, mag je eigenlijk niet van rook spreken. De vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleenglycol waarin nog enkele andere stoffen zijn opgelost, zoals bijvoorbeeld smaak en geurstoffen.

E-smoken is vele malen minder slecht dan gewoon roken. Aangezien er geen sprake is van verbranding, krijg je dus ook geen schadelijke verbrandingsproducten binnen. Ik schrijf bewust dat het minder slecht is, omdat het nog altijd gezonder is om niet te e-smoken. De liquids bevatten namelijk wel nicotine, hoewel er ook liquids zijn die geen nicotine bevatten. Toch is de nicotine wel essentieel om de zogenaamde "troath hit" te behalen. Dit is de prikkel in de keel die je ervaart bij het inhaleren..

De damp lost veel sneller op dan rook, het is praktisch geurloos en ook niet schadelijk voor je omgeving. Ook zul je geen vieze smaak meer in je mond hebben na het roken van zo'n e-smoke, hetgeen bij het roken van tabak wel het geval is. Je stinkt ook niet meer na het roken. Man wat stinken rokers zeg... ik heb dus ook altijd zo gestonken :r

In theorie mag je overal e-smoken omdat er geen sprake is van een verbrandingsproces en je dus geen rook produceert. In de praktijk blijkt dat nogal eens tegen te vallen. Mensen zouden je vaak raar aankijken en het e-smoken verwarren met echt roken. Onwetendheid, voornamelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel wat zal veranderen.

Hieronder even een aantal voordelen ten opzichte van het roken van tabak:

• Er is geen verbranding, dus er komen (bijna) geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
• De damp lost snel op, dus het zal geen rokerige kamer veroorzaken.
• Je kan/mag het ding in theorie overal roken
• Je hebt geen asbak of aansteker nodig
• Je bergt hem eenvoudig weer op, ook na één snel trekje!
• Je hoeft je geen zorgen te maken over wat met de as te doen, of waar het filter weg te gooien
• Je stinkt niet. Je kleren, auto, huis, handen etc. ook niet (tenminste niet naar rook ;) )
• Er komt geen irriterende rook vanaf.
• Hij rookt niet door terwijl je hem niet gebruikt.

Gezondheid

Zoals je al waarschijnlijk aan de hand van bovenstaande tekst kan raden, is een e-smoke veel minder ongezond voor je dan analoge peuken verbranden. Waarom zeg ik "minder ongezond" ? Nou.. er zit nog steeds nicotine in, bijvoorbeeld. Echter, het is een ieder duidelijk dat het roken (dampen) van e-smokes alleen al op basis van het feit dat er geen verbranding plaats vindt, gezonder moet zijn dan een normale peuk. Daarr kan in ieder geval geen twijfel over bestaan. Je vraagt je wellicht af - maar waarom lees ik dan zo veel over schadelijkheid als ik even op Google naar "e-cigarette" zoek?

Nou... als ik heel eerlijk ben is dat gewoon een beetje vaag. Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar e-smokes, en daarbij zijn her en der wat licht schadelijke gevolgen gevonden. Bijvoorbeeld dat het je adem-weg vernauwt. Dat duurt dan tot 10 minuten na gestopt te zijn met het gebruik. Echter is in dit onderzoek alleen gekeken naar e-smoken. Niet wat er gebeurd met gewoon roken, of het stomweg inhaleren van damp (denk sauna) of dan hetzelfde effect optreedt.

In de USA hebben ze de FDA een onderzoek laten doen naar alle kwalijke eigenschappen. "Helaas" (voor de FDA) kwam daar echter uit dat het helemaal niet zo slecht was en al helemaal niet als je het vergeleek met een sigaret. Het rapport is op de site van de FDA te vinden en daar wordt heel veel gesproken over het aantreffen van bepaalde stoffen die slecht zijn voor de mens. Echter, ze vermelden er niet bij dat de concentraties waarin die stoffen voorkomen een factor 1000 tot 15000 lager zijn dan in een normale sigaret. Voor een goede analyse van het rapport (helaas in het Duits), deze link. Hierbij zitten alle links, inclusief bronnen in het engels en aanverwante zaken.

Je kunt het even allemaal doorlezen, maar kort samengevat komt het hier op neer:

• In 1ml e-liquid zit 40x minder Nitrosamine dan in een nicotinepleister of nicotinekauwgom
• In één sigaret zit 15000x zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid
• In één liter bier zit twee keer zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid

Dus als we het even snel uitrekenen:

Je kunt acht jaar lang 5ml e-liquid per dag dampen en dan heb je dezelfde hoeveelheid nitrosamine opgenomen als met het roken van één sigaret.

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor de menselijke voedselverwerking!

Los van het stoppen met nicotine innemen heeft e-smoken alle voordelen die je kan verwachten van het totaal stoppen met het roken van sigaretten. Ik geef toe, dat is een redelijk grote "los van", en Nicotine is zeker ook niet speciaal goed voor je. Het probleem bij het online onderzoeken van wat Nicotine nou precies met je doet is dat de meeste studies eigenlijk meer studies zijn van het roken zelf (per slot van rekening zijn er geen andere noemenswaardige bronnen van nicotine, dus het bestuderen los van sigaretten lijkt weinig zinvol). Maar het is in ieder geval duidelijk dat Nicotine net als caffeine een drug is, en je die stof uiteraard liever niet in je lichaam wil.

Er zijn evenwel een paar problemen die nog nader moeten worden onderzocht. Zo is het bijvoorbeeld nog onbekend hoeveel van de nicotine die in e-liquids zit, daadwerkelijk in je bloedstroom terecht komt. Sommige mensen zeggen 10% in vergelijking tot een normale sigaret, anderen weer 30%. Een (realistisch) nadeel van e-smokes die vaak wordt aangehaald is dat het moeilijk is te bepalen hoeveel nicotine je binnen krijgt. Dat is correct, en is wellicht het enige nadeel dat daadwerkelijk en objectief gezien als zodanig kan worden gezien. Echter, mijn mening is dat je dit op den duur zelf zal reguleren. Je moet het wel heel, heel bont maken om een overdosis nicotine tot je te nemen, en het feit dat dit nog geen enkele e-smoker ter wereld is gelukt zou je gerust moeten stellen. Het is overigens in theorie wel mogelijk om een overdosis te scoren met normale peuken, echter in de meeste gevallen zal je lichaam dermate hard beginnen met protesteren dat je waarschijnlijk nooit zo ver zal komen.

Even samenvattend de gezondheids-voordelen van de e-smoke versus de normale sigaret:

• Geen teer, kool-monoxide, en andere verbrandings-producten
• Geen ammonia en 4500 andere chemische stoffen die in normale sigaretten zitten
• Geen rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft
• Geen vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, kortademigheid

De kosten

Voor met name sigarettenrokers is het qua kosten besparing vrij interessant om over te stappen op elektronisch roken. Voor shagrokers iets minder, maar ook die zullen voordeel behalen.

Men neme een gemiddeld eGo starter setje. Later hieronder behandel ik nog uitgebreid de hardware, maar neem van mij even voorlopig aan dat een eGo setje waarschijnlijk jouw keuze zal worden, dus laten we hier even van uitgaan. Nou, dat kost je zo'n EUR 60. Dat is dan een quality setje van JoyeTech, met twee e-smokes. Daar krijg je ook twee tankjes en twee atomizers bij. We gaan even een jaar-berekening maken, dus laten we even uitgaan dat een atomizer zo 3-4 weken meegaat (15 per jaar nodig) en een batterij voor een maand of 4-6. Voor het gemak, rekenen we twee extra batterijen. Een atomizer is zo EUR 7.50, een batterij EUR 20. (nogmaals, ik neem de prijzen ruim. Je kan ze waarschijnlijk voor 5 EUR en 15 EUR ook wel krijgen). Nou, (15x 7.50) = EUR 112.50 + (2x 20) = EUR 40 == EUR 152.50 aan onderdelen. Zitten we voor de hardware op EUR 212.50 per jaar.

Dan - de liquids. Daar ga ik uit van een verbruik van 2.5ml per dag, elke dag. In het begin zal dit waarschijnlijk hoger liggen (nieuw, leuk, spannend!) en later waarschijnlijk minder, maar laten we er even van uit gaan dat jij een fanatieke damper wordt! Nou... 365 dagen gedeeld door 4 = 91.25 flesjes per jaar. 10ml flesjes kosten zo tussen 3.95 en 5.95, laten we even uit gaan van 5 Euro per flesje. Er bestaan ook flesjes van meer dan 10ml, en die zijn vaak ietsje goedkoper trouwens. Goed. 91.25 * 5 EUR = 456.25 EUR per jaar aan e-liquids. Laten we even voor de volledigheid wat oplaad-kosten erbij nemen, zeg, twee tientjes op jaar-basis. Ok. Dan hebben wij in totaal... EUR 212.50 (hardware) + EUR 456.25 (e-liquids) + EUR 20.00 (electriciteit) = EUR 688.75 per jaar (EUR 1.89 per dag).

Jaja... je ziet hem al aankomen... met dat per-dag bedrag natuurlijk... maar goed, even verder rekenen. Hoeveel geef je uit aan normale sigaretten? We nemen even aan dat je een pakje van 19 peuken per dag zal verbranden. Dat is 365x 5.40 = EUR 1971.00. Ja dat ziet er al een stuk minder fijn uit he? Gooi er nog 20 aanstekers bij.. 20 EUR... in totaal komt dat neer op EUR 2000 per jaar. Twee Duizend pieken. Versus 688.75.

De hardware
Ok, je hebt genoeg van analoog roken en je wil een e-smoker worden. Goed zo! Maar nu... er is zo veel aanbod, wat is nou de goede keuze? Ik zeg er meteen eerlijk bij - het wordt je niet makkelijk gemaakt! Er zijn heel veel soorten e-smokes, sommige daarvan zijn wel in NL te koop, andere weer niet. Sommige werken met weg-werp cartridges, andere met vloeistof-tankjes. Sommige zijn klein, andere groot. Het is inderdaad een ramp om zo als n00b even te vinden wat je nou wil. Dus, we gaan het even allemaal uitleggen.

Voordat ik begin, De Gulden Regel Van E-Smokes Kopen:

!! Koop altijd een setje met twee peuken/batterijen !!
!! Single e-smoke "sets" (tenzij als vervanging voor een stuk exemplaar) zijn een total no-go !!

Want ja, ook jou zal het overkomen dat 1 stuk is, de batterij op is, etc. en je wil NIET weer terugschakelen op analogs. Dus - ALTIJD een duo-set kopen. Het is ietsje duurder, maar veel, veel beter.

Veel mensen willen dat hun e-smoke zo veel mogelijk op een sigaret lijkt. Dat is géén goed uitgangs-punt. Ten eerste ben je dan gedoemd tot het kopen van kant-en-klare modellen met een kleine batterij, ten tweede wordt het lastiger om het ding te dampen waar je niet mag roken. Wellicht vind je dat niet belangrijk, kan. Maar het is wel een feit. Zijn er dan helemaal geen goede sigaret-achtige e-smokes? Jawel... als je wat nadelen voor lief neemt. Maar als je echt serieus wil dampen, dan begin je toch met een stapje hoger. Maar, ik laat de keuze aan jou. Laten we eens de gangbare systemen in een lijstje zetten.

A - De "iSmoke"

Deze naam is door een mede-poster bedacht, en hij vat best goed samen wat de simpelste versie van de e-emoke is. Ze lijken op normale sigaretten, zijn klein en handzaam, en kosten in sommige gevallen het minst. Echter, je zit dikwijls vast aan 1 leverancier. Hieronder een paar voorbeeldje:


NuCig Pro 4 (website: http://www.nucig.co.uk/)

Voordelen van deze "iSmokes":

• Goedkoop als instap model
• Lijken op een sigaret
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren, werkt op luchtdruk
• Geen geklooi met vloeistofjes bijvullen
• Batterij laad redelijk snel op (minder dan 30 min)

En dan even de nadelen:

• Relatief weinig rookontwikkeling (zeker met de el-cheapos)
• Lijken op een sigaret (kan voor verwarring zorgen)
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren (ja, dit is ook een nadeel want je kan hem bijvoorbeeld niet voorgloeien voor een sterkere flash
• Weinig keuze met smaken van de vullingen (zeker met de el-cheapos)
• Korte tijd voor je weer ding moet opladen (2 uur medium-intensief dampen)
• Je zit vast aan de producent voor de cartridges/atomizers

Voor een E-Health setje zou je niet meer dan EUR 15 moeten betalen (2-peuken set) - alles daarboven is afzetterij. Voor NuCig... hangt af van welke optie je wil, maar alleen NuCig zelf verkoopt ze, dus afgezet worden is niet mogelijk (als je hun prijs billijk vind, natuurlijk ;)). Echter, mocht je ergens online andere vergelijkbare e-smokes vinden, wees alert op de prijs. Ze mogen onder geen omstandigheid meer dan EUR 50 kosten, en dan is dat al erg veel en hoop ik dat je er een flinke dosis cartridges er bij krijgt.

B - eGo/510 systemen

Dit zijn de meest gangbare e-smokes, en hebben ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jaja... dit is de sweet-spot als je op zoek bent naar een goede, complete rook ervaring, af en toe wil eperimenteren met smaakjes en atomizers, maar geen zin hebt om echt hard core alles zelf te maken en rond te lopen met een bazooka. Er zijn heel, heel veel modellen, maar het belangrijkste aan al deze dingen is het nummer "510". Dat wil zeggen - 510 is (in de praktijk) de benaming van een schroefdraad-formaat waar dan de meeste accessoires op passen. Echter, dit betekent niet dat ze allemaal even dik zijn! Het kan dus zo uitkomen dat als je helemaal random 510-compatible accessoires/apparaten koopt je een combinatie zal hebben die van dik naar dun naar dik verloopt. Als je esthetiek belangrijk vind, let daar dan op. Nou, even wat plaatjes...


Standaard EGO-T model (niet JoyeTech, maar knock-off, echter dikwijls net zo goed)


JoyeTech Ego-C systeem, Ego-T met los vervangbare verdampers (website: http://www.joyetech.com)

Mensen die al wat langer dampen en ervaring hebben met de apparaten raden JoyeTech aan. Echter, dit zal niet lang meer zo blijven - laten we eerlijk zijn, deze dingen zijn niet bepaald complex (batterij, chipje, atomizer... whooptiedoo!) dus het is dan ook vrij lastig om ze echt te vergallen. Maar, als je wat meer zekerheid wil, en garantie op prijs stelt, is JoyeTech aan te raden. We zetten weer even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen van de eGo:

• Goede, degelijke rook-ontwikkeling met goede Throat Hit (TH)
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Relatief handzaam formaat, meestal geen led op de tip
• Ruim aanbod van accessoires
• Onderdelen zijn relatief goedkoop (zie voorbeeld onder "kosten")
• Meer controle over hoeveel liquid je rookt
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs

En de nadelen:

• Aanzienlijk groter en zwaarder dan een normale peuk. Je went er aan, maar duurt even
• Meer geklooi met liquids, af en toe wat lekkage wegvegen, etc.
• Als atomizers tegen het eind van hun leven zitten kan de smaak onprettig zijn
• In de meeste gevallen geen voltage-regulatie (zal waarschijnlijk veranderen in 2013)
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Beter opletten met accessoires kopen (zoals juiste weerstand/voltage van atomizers etc.)

Zoals je ziet, er kleven relatief weinig nadelen aan de 510 setjes, en veel voordelen. Dit is dan ook de reden dat ze het meest populaire model zijn. Als je de grootte voor lief neemt, is het de perfecte e-smoke voor de meerderheid van rokers. En als je eenmaal je combinatie van atomizers/batterij hebt gevonden ben ja klaar. Nou, hoeveel moet het kosten? Een goede due e-smoke set zou je niet meer dan 60 EUR moeten kosten. EUR 80 als je er allemaal accessoires bij krijgt, maar ook echt niet meer. Je kan ze al krijgen vanaf EUR 35, maar dat zijn dan vaak niet de "originele" JoyeTech.

De eCab is een nieuwe versie van JoyeTech, en wordt geprezen om zijn degelijke rook-ontwikkeling en bouw-kwaliteit. Het nadeel ervan is echter dat de meegeleverde batterijen slechts 360mAh zijn. Dat is in vergelijking met de 650mAh of zelfs 1100mAh van eGo setjes vrij weinig - houd er dus rekening mee dat je bij de eCab wat vaker van batterij zal moeten verwisselen!

De pro gear

Okay... als je even wat serieuzer met dampen aan de slag wil, bereid bent wat meer cash uit te geven, en op zoek bent naar de ultieme damp-ervaring, dan zijn er nog een paar apparaten die je aanzienlijk meer mogelijkheden bieden. Deze kosten over het algemeen een stuk meer (EUR 100-300) maar dan heb je ook wat. Overigens, in sommige gevallen is het zo dat het kopen van een Pro apparaat op de lange termijn goedkoper zal blijken te zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om je eigen atomizers in elkaar te draaien. Althans - het verhittings-element ervan. Dit heet een zelf-wikkelaar. Je koopt speciaal dun gloeidraaid, glas-vezel draad, en maakt je eigen wikkels. Dit is tot wel 90% goedkoper dan een atomizer vervangen, maar vereist wel dat je stabiele handjes hebt ;) Het zelf maken van je gloei-draad geeft je ook absolute en totale controle over de smaak. Meer of minder draad, veel of weinig glasvezel, al die dingen zullen bepalen hoeveel smaak, damp en throat hit je zal krijgen. De ultieme dampers maken zelfs hun eigen apparaten, maar dat is even iets voor een andere keer. Hier onder even een paar plaatjes van Pro gear:


Een van de meest populaire "pro" apparaten, de LavaTube


Versie 2.0 van de LavaTube, de Epic Storm (Normaal en mini)


Zelf-wikkel verdampers van Bulli-Smoker.de (tussen 50 en 70 EUR per stuk)

Zoals je ziet, zijn deze dingen ook erg groot - je zal er niet snel mee over straat lopen. Als je een van deze wil kopen, zou ik je aanraden dat je de eGo voor buiten koopt, en deze voor binnen. Let wel, in de meeste gevallen zijn de accessoires voor de twee te gebruiken op beide (al dan niet met (meegeleverde) adapters). De LavaTube kost een relatief bescheiden EUR 50-70 (afhankelijk van het pakket dat je kiest) en de Epic Storm zou je voor zo rond de 90-110 EUR moeten kunnen scoren. Op allebei de apparaten kan je het voltage instellen in stapjes van 0.1 V, tussen 3.0 en 6.0V. Het grootste technische verschil is dat de Epic Storm ook de weerstand van je atomizer kan meten. Het voltage is van elementair belang bij hoeveel rook en Throat Hit je krijgt. Echter, als je ook de weerstand van de atomizer weet, dan is het makkelijker in te schatten welk voltage correct is. Anders is het even pielen/proberen.

Voordelen van de Pro Gear:

• Uitstekende damp-ervaring, volle smaak, zeer goede throat hit
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Totale controle over hoe het smaakt, dampt en voelt
• Ruim aanbod van accessoires
• Verwisselbare batterijen
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs
• Diverse instellingen mogelijk (voltage, weerstand meting, etc.)

En de nadelen:

• Groot, log apparaat (tot wel 200 gram of meer)
• Vereist meer handarbeid (alhoewel je ook "normale" atomizers kan gebruiken)
• Relatief hoge kosten aan het begin, accessoires zijn duurder
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Adapters nodig voor sommige accessoires

Okay... dat is dan de hardware. Dit is bij lange na niet alles, er zijn nog veel meer systemen, zoals de 810, de 910... het houdt niet op. Echter, op dit moment (September 2012) is de 510 met grote voorsprong het meest gebruikte systeem, er zijn de meeste accessoires voor te vinden voor de beste prijs, en is plenty informatie te vinden online over deze systemen. Je staat natuurlijk altijd vrij om iets anders te kopen, en we horen graag over andere systemen! Nog even tot slot om er zeker van te zijn dat je dit onthoud... tenzij je een pro-systeem koopt met verwisselbare batterijen, koop altijd een setje van twee peuken. Echt, trust me, het is van cruciaal belang. Zelfs als je maar heel af en toe wil dampen, is het alsnog aan te raden. Al was het maar omdat je vader/vriend/oom het ding ook lekker vindt en hem even wil lenen. Just do it!

Voor goede, lange demonstraties van de hier besproken producten, raad ik je aan om deze videos te bekijken. Ze zijn in het Duits, maar de man weet echt waar hij het over heeft!

Video voor beginners (vooral ove eGo)
eGo videos (demos en product-reviews)
Review van Epic Storm en Lava Tube

De Liquids - De smaak van dampen

Liquids kunnen we relatief kort over zijn. Om te beginnen, zijn er een heleboel. Er is de "originele" liquid, Dekang (DK) die door menig damper ook als beste wordt ervaren. Maar er zijn ook nog merken als @37, LiQueen, High Class, White Premium... echt te veel om op te noemen. Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Daarnaast zit er uiteraard nicotine in de vloeistoffen. De nicotine is helaas belangrijk. Niet eens alleen vanwege de verslaving die je er aan hebt, maar ook omdat de "throat hit" (TH) door de nicotine tot stand komt. Men heeft reeds geprobeerd om die TH met iets anders teweeg te brengen, echter dit is niet zo succesvol.

Het lijkt vanzelfsprekend dat je eerst wil overschakelen op e-smokes met nicotine zodat je van de sigaret af bent, en dan als tweede stap ook af wil van de nicotine. Dit is echter dus wat lastiger, vooral door het gebrek aan TH. Het roken van nicotinevrije liquids voelt dan ook een beetje alsof je gewoon warme wolkjes lucht inademt - wellicht leuk als je een heel lichte roker was, maar voor degenen die wat langer aan de analoge sticks zaten, geeft dit vaak toch geen voldoening. Zelf heb ik heel hoopvol drie flesjes zero nicotine spul gekocht, en helaas heb ik het grootste deel reeds weg-gegeven, want het beviel niet. Je kan uiteraard wel mengen, zodat je de hoeveel nicotine verkleint, maar echt er helemaal van af zijn... dat wil nog niet echt werken.

Als je besluit liquids te mengen, die dit bij voorkeur met liquids van hetzelfde merk. Ik heb gemerkt dat als je liquids van verschillende merken samenvoegt, je dikwijls "laagjes" maakt, zodat dus de ene liquid bovenop de andere ligt. Schijnbaar mengen ze niet zo lekker. Maar goed, ik heb dat "mengen" ook in de atomizer gedaan, wellicht is het slimmer om dit even te doen voordat je ze er in giet ;)

Onderhoud - Het reinigen van de elektrische sigaret

Voor iedere elektrische sigaret geldt feitelijk hetzelfde. Zorg dat deze in een goede staat blijft en maak hem regelmatig schoon. Aangezien sommige elektrische sigaretten herbruikbaar zijn is het belangrijk dat deze periodiek worden ontsmet met bijvoobeeld isopropyl alcohol. Een goede indicator voor onderhoud is het verbrand smaken van de damp, een stijve teug of verminderde dampproductie. Let op! Een stijve teug kan in het geval van een automatische batterij ook komen doordat er een rookkanaaltje in de batterij-atomizer verbinding verstopt is.

Globaal bestaat een elektrische sigaret uit drie onderhoudsdelen. Een deel waarin de vloeistof wordt opgeslagen, een deel waarin de vloeistof elektrisch wordt verdampt en een deel dat zorgt voor de stroomvoorzienning. Er bestaan meerdere constructies van de elektrische sigaret. Constructies waarbij de verdamper en vloeistof opslag ontkoppelbaar zijn en constructies waarbij deze delen geïntegreerd zijn. Bij sommige systemen is de verdamper opnieuw op te bouwen. Onderhoud op deze systemen is het meest fijn, aangezien alles vervangbaar is. De geïntegreerde systemen maken onderhoud moeilijker. Vaak zijn deze delen dan ook bedoeld om te vervangen zodra ze op zijn. Het onderhoud van een elektrische sigaret is dus erg merkspecifiek.

Behalve de batterij, is ieder deel van een elektrische sigaret af te spoelen. Als de vloeistof is opgedroogd kan deze eenvoudig met lauw tot warm water verwijderd worden. De vloeistofjes lossen goed op in water. Verschillen in resultaat tussen het uitkoken van een verdamper of het eenvoudig gebruik maken van warm water worden niet gemeld.

Op de verdamper kan aanslag ontstaan door niet goed verdampte of ingedroogde vloeistof. Deze aanslag is wat lastiger te verwijderen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van een methode waarbij de spoel in de verdamper voor lange tijd zonder liquid wordt verhit. Eventueel kan je ervoor kiezen op de spoel te blazen of water toe te voegen, zodat de spoel schoon kookt. Het verhitten van de spoel kan op diverse manieren.

• Het is mogelijk de spoel periodiek kortstondig te verhitten zonder dat er vloeistof in het reservoir aanwezig is. Deze manier van verhitten zorgt ervoor dat het residu op de spoel alsnog opgebrand wordt. Deze manier zorgt tevens voor een aanslag op de levensduur van de spoel en lading van de batterij. Pas op dat je niet de spoel zelf verbrand en laadt de batterij opnieuw op.

• Een andere manier is om de spoel door een vlam te verhitten. Hiervoor moet de verdamper uit elkaar gehaald worden zodat er goede toegang tot de spoel ontstaat. Door middel van een vlam van een gasfornuis of aansteker kan nu de spoel schoon gebrand worden.

Bij de meeste elektrische sigaretten is het verwijderen van aanslag niet bijzonder goed mogelijk. Het is daardoor van belang de verdamper regelmatig te onderhouden. Er worden goede resultaten geboekt met het periodiek laten weken van de verdamper. Na het weken is het belangrijk dat de verdamper goed opgedroogd is voor gebruik. Dit kan gedaan worden door deze even op de kachel te plaatsen of te verwarmen met een föhn. Het live opdrogen van de verdamper in de elektrische sigaret is geen groot succes. Het kost bijzonder veel batterijlading en het gaat langzaam. Het is altijd aan te raden een reserve verdamper bij de hand te hebben.

Verklarende woordenlijst



E-shops

- http://www.e-rookshop.nl
- http://www.e-sigaretspecialist.nl
- http://www.novosmoke.nl
- http://www.ebnferro.com
- http://www.ismoke.nl
- http://www.cmalo.nl
- http://www.e-cig4u.nl
- http://www.oliespuitje.nl
- http://www.rookwinkel.nl
- http://www.nucig.co.uk
- http://www.esmokedeal.nl
- http://www.vapemunki.co.uk
- http://www.smokesmarter.nl
- http://www.ea-sigaret.nl
- http://www.vaperlounge.nl

Forums:
- http://www.e-cigarette-forum.com (Engelstalig)
- http://www.dampforum.nu

Overigens alle credits voor user Webdoc van http://gathering.tweakers.net _O_
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:08:54 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142322655
Geod topiek.

Wanneer komt die nieuwe OP nou?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:15:07 #3
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142324786
Ja, waar zijn de mechs, drippers en RTA's? Waar is het recoilen?

LavaTube het populairste pro-model? Lang niet meer.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:28:23 #4
63302 rockstah
New World Disorder
pi_142325259
Wordt aan gewerkt. Misschien morgen of overmorgen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_142343370
Veranderen van merk vloeistof heeft iets geholpen maar 3 tot 4 dagen met 1 coil is nog te kort vind ik dus de spinner 2 is terug naar de webshop om door gemeten te worden + het opladen ging niet goed. De eerste keer als het lampje uit gaat denk je wat vlug maar dan blijkt dat de batterij nog steeds niet goed opgeladen is en dan hang je hem weer aan de oplader en dan gaat het wel goed (productie fout blijkt)
pi_142353398
Toch al twee weken bezig met één AeroTank coil. _O_

Vanmiddag komen de nieuwe coils binnen; 'Kanger Upgraded Dual Coil Unit' (2e generatie). Ik ben benieuwd. :7

Ben nu de huidige coil nu aan het verneuken met Halo 'Belgian Chocolate'. O+
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:17:10 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142358954
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:57 schreef 100% Tukker het volgende:
Toch al twee weken bezig met één AeroTank coil. _O_

Vanmiddag komen de nieuwe coils binnen; 'Kanger Upgraded Dual Coil Unit' (2e generatie). Ik ben benieuwd. :7

Ben nu de huidige coil nu aan het verneuken met Halo 'Belgian Chocolate'. O+
Wat is er anders aan die coils dan? Ben wel benieuwd :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:45:00 #8
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142360095
Stingray X clone gekocht :D
pi_142360524
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:57 schreef 100% Tukker het volgende:
Toch al twee weken bezig met één AeroTank coil. _O_

Vanmiddag komen de nieuwe coils binnen; 'Kanger Upgraded Dual Coil Unit' (2e generatie). Ik ben benieuwd. :7

Ben nu de huidige coil nu aan het verneuken met Halo 'Belgian Chocolate'. O+
Ze dampen Imo hetzelfde maar gaan bij mij stukken langer mee
Kindness
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:10:33 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142393061
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:12:24 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142393104
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:58 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Ze dampen Imo hetzelfde maar gaan bij mij stukken langer mee
Ik ben er nog steeds niet echt kapot van to be honest. Je kunt ze ook niet echt dryburnen, dus op is ook echt op.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:14:21 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142393166
quote:
noem de pg en vgl verhouding de volgende keer even ;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:14:39 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142393175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:51 schreef Sorella het volgende:
Veranderen van merk vloeistof heeft iets geholpen maar 3 tot 4 dagen met 1 coil is nog te kort vind ik dus de spinner 2 is terug naar de webshop om door gemeten te worden + het opladen ging niet goed. De eerste keer als het lampje uit gaat denk je wat vlug maar dan blijkt dat de batterij nog steeds niet goed opgeladen is en dan hang je hem weer aan de oplader en dan gaat het wel goed (productie fout blijkt)
hmkay, dat opladen doet die van mij ook zo.. Na 5 minuten nokt hij ermee, en als je hem dan effe losschroeft en weer vast, gaat het wel goed.. Lastig, maar als je het weet is het geen drama.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142394359
Ik lees her en der dat het aan de oplader ligt. Welke gebruiken jullie?
pi_142394383
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

noem de pg en vgl verhouding de volgende keer even ;)
Staat er nu bij :P.
pi_142394585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:59 schreef Anne het volgende:
Ik lees her en der dat het aan de oplader ligt. Welke gebruiken jullie?
ik heb het alleen met de zwoofs lader. Niet bij die van rookwinkel
Kindness
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:27:04 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142395140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:59 schreef Anne het volgende:
Ik lees her en der dat het aan de oplader ligt. Welke gebruiken jullie?
de standaard kangertech oplader.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:28:01 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142395176
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

noem de pg en vgl verhouding de volgende keer even ;)
goeie :Y will do ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142399169
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hmkay, dat opladen doet die van mij ook zo.. Na 5 minuten nokt hij ermee, en als je hem dan effe losschroeft en weer vast, gaat het wel goed.. Lastig, maar als je het weet is het geen drama.
Daar valt nog wel mee te leven het opladen maar niet als je coils het na 3 dagen al begeven en het zijn (echte) kangertech coils

Bij mij ook de oplader die ik bij mijn kangertech evod kreeg
pi_142407369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:24 schreef Sorella het volgende:

[..]

Daar valt nog wel mee te leven het opladen maar niet als je coils het na 3 dagen al begeven en het zijn (echte) kangertech coils

Bij mij ook de oplader die ik bij mijn kangertech evod kreeg
Gebruik je Dakang vloeistof?
  Official ESF Kreviewer donderdag 17 juli 2014 @ 19:07:46 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142408151
Zo, heb weer 120ml Virgin Vapor besteld in de us of a. Zag dat ze ook 30ml flesjes hebben. Ideaal.
pi_142414137
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Gebruik je Dakang vloeistof?
Niet meer, daar deed ik nog korter mee.
Ik denk dat ik een maandag morgen batterij heb en de combinatie slechte batch dekang/spinner deed helemaal niet goed.
ik w8 wel af wat hun bevindingen zijn, gelukkig zit ik niet zonder e-sig
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:02:13 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142414189
Pakje van goodlife ligt al sinds 11 juli in Tallahassee Florida ;(
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 juli 2014 @ 08:18:13 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142430666
Voor de mensen die compleet gestopt zijn met gewoon roken, hebben jullie nog wel eens geprobeerd te roken?

Had sinds 15 maart niet meer gerookt en heb vorige week een half shaggie gerookt omdat mijn batterij leeg was. Vond het niet meer lekker. Merkte wel dat ik nu veel nicotine binnenkrijg, aangezien zware shag als half zwaar voelde. :').
  vrijdag 18 juli 2014 @ 08:20:11 #25
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142430692
Ik heb anderhalve maand gerookt en gedampt. Toen gestopt met roken (was begin december) en sindsdien niet meer gerookt en gek genoeg echt nooit meer behoefte gehad. Ook niet op feestjes met de nodige drank etc op
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142430921
Heel af en toe neem ik nog weleens een trekje van iemand maar het geeft een vieze smaak.
Maar soms heb ik nog steeds wel trek in een sigaret ;(
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 juli 2014 @ 08:50:44 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142431103
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 08:37 schreef Sorella het volgende:
Heel af en toe neem ik nog weleens een trekje van iemand maar het geeft een vieze smaak.
Maar soms heb ik nog steeds wel trek in een sigaret ;(
Ik heb het vooral als mijn coil ouder begint te worden. Als ik dan een nieuwe in doe, is er niks aan de hand.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:46:47 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142468988
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 08:18 schreef Kreator het volgende:
Voor de mensen die compleet gestopt zijn met gewoon roken, hebben jullie nog wel eens geprobeerd te roken?

Had sinds 15 maart niet meer gerookt en heb vorige week een half shaggie gerookt omdat mijn batterij leeg was. Vond het niet meer lekker. Merkte wel dat ik nu veel nicotine binnenkrijg, aangezien zware shag als half zwaar voelde. :').
Eigenlijk niet, ik begon met dampen, heb daarbij nog 3 dagen door gerookt, daarna alleen nog maar dampen, heb toen nog een pakkie gekocht, en daar 2 weken over gedaan, vond het vies, daarna nooit meer geprobeerd. Volgens mij ligt er nog een restje in het deurvak van mijn voiture; zal ik binnenkort eens wegflikkeren als ik hem weer eens ga uitmesten of als ik eraan denk.
Wat ik af en toe nog wel lust is een vanille sigaartje op de terugweg van mijn werk, stom genoeg vind ik dat nog wel lekker :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142471518
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, ik begon met dampen, heb daarbij nog 3 dagen door gerookt, daarna alleen nog maar dampen, heb toen nog een pakkie gekocht, en daar 2 weken over gedaan, vond het vies, daarna nooit meer geprobeerd. Volgens mij ligt er nog een restje in het deurvak van mijn voiture; zal ik binnenkort eens wegflikkeren als ik hem weer eens ga uitmesten of als ik eraan denk.
Wat ik af en toe nog wel lust is een vanille sigaartje op de terugweg van mijn werk, stom genoeg vind ik dat nog wel lekker :Y
Dat heb je lekker stiekem gedaan dan.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:02:45 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:09:56 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142471650
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 08:18 schreef Kreator het volgende:
Voor de mensen die compleet gestopt zijn met gewoon roken, hebben jullie nog wel eens geprobeerd te roken?

Had sinds 15 maart niet meer gerookt en heb vorige week een half shaggie gerookt omdat mijn batterij leeg was. Vond het niet meer lekker. Merkte wel dat ik nu veel nicotine binnenkrijg, aangezien zware shag als half zwaar voelde. :').
Nadat ik begonnen ben met dampen heb ik nog 1 keer een peuk gerookt uit het half lege pakje zware shag wat ik nog steeds ergens heb liggen... :')

Ik proefde er niks van, derhalve was roken geen optie meer. En ik mis het ook totaal niet, ik ben moeiteloos overgestapt.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:41:35 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142472135
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat heb je lekker stiekem gedaan dan.
Ik wist niet dat ik daar toestemming voor had moeten vragen :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Sounddragon op 19-07-2014 10:47:19 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:28:14 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142494671
Vraagje aan de rebuilders alhier trouwens; ik heb bij de Kayfun kloon wat prebuilds gekregen, maar die gaan een keertje op natuurlijk, en voor die tijd wil ik draad en wick in huis hebben.

wat gebruiken jullie qua dikte en tevens wat voor wick, waarom wel, en waarom niet?

Ik zie al wel dat er .20 .25 en .30 te koop is, en uiteraard is hoe dikker hoe lager de weerstand, en dus hoe meer wikkelingen (= meer damp?) hoe hoger de weerstand, maar wat dampt lekker qua weerstand, hoeveel wikkelingen maken jullie met welke draad enzo? doe eens een beetje ervaringen delen?

Ik heb er eentje in zitten nu die ik één slagje extra heb gegeven, volgens mij heeft ie er nu 6-7, en die doet 2.6Ohm ofzo.. die damp ik nu ergens rond de 11 watt, en dat gaat eigenlijk best OK.

Zit wel heel dikke wick in, en ik geloof dat ik dat ietsje minder vind.

Tevens heb ik de russian (kloon) geprobeerd op te bouwen, maar die haalt voor geen meter.. heel zwaar, alsof er geen lucht doorheen komt.. heel vaag, want dat hoort volgens mij een Kayfun-like ding te zijn.. zit een schroefie aan de zijkant onderin de ring, maar als ik die opendraai verzuip ik, dus dat is geen luchtschroefje.

Gaarne uw expertise..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:03:55 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142495998
Overigens ben ik al 4 dagen mijn testers van Rocketfuel aan het stoken op de Xgun in de Aerotank Mega met een 1.5Ohm oldskool dualcoil erin, en de coil houdt zich tot nog toe best aardig ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:04:13 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142496007
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:28 schreef Sounddragon het volgende:
Vraagje aan de rebuilders alhier trouwens; ik heb bij de Kayfun kloon wat prebuilds gekregen, maar die gaan een keertje op natuurlijk, en voor die tijd wil ik draad en wick in huis hebben.

wat gebruiken jullie qua dikte en tevens wat voor wick, waarom wel, en waarom niet?

Ik zie al wel dat er .20 .25 en .30 te koop is, en uiteraard is hoe dikker hoe lager de weerstand, en dus hoe meer wikkelingen (= meer damp?) hoe hoger de weerstand, maar wat dampt lekker qua weerstand, hoeveel wikkelingen maken jullie met welke draad enzo? doe eens een beetje ervaringen delen?
Ik heb de Kanger evod en rewick en recoil zelf. Ik gebruik zelf 0.20mm Kanthal en 2mm Silica wick. Na wat experimenteren wikkel ik uiteindelijk 5 keer om de wick (met naald voor stevigheid) om op 1.8 ohm uit te komen. 1.8 Hou ik aan omdat ik daar mee begonnen ben het mij eigenlijk wel bevalt.
En ik gebruik 2 strengen van de wick als flavourwick erbovenop. Eigenlijk de setup zoals het uit de fabriek komt.

Ik heb verder ook geen andere exotische dingen verzonnen, never change a winning team.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:13:29 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142496325
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 23:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb de Kanger evod en rewick en recoil zelf. Ik gebruik zelf 0.20mm Kanthal en 2mm Silica wick. Na wat experimenteren wikkel ik uiteindelijk 5 keer om de wick (met naald voor stevigheid) om op 1.8 ohm uit te komen. 1.8 Hou ik aan omdat ik daar mee begonnen ben het mij eigenlijk wel bevalt.
En ik gebruik 2 strengen van de wick als flavourwick erbovenop. Eigenlijk de setup zoals het uit de fabriek komt.

Ik heb verder ook geen andere exotische dingen verzonnen, never change a winning team.
Ik heb nog nooit geprobeerd om die dingen uit elkaar te peuteren eigenlijk; is dat een beetje zelf te doen?

En waar haal jij je materiaal vandaan?

Catch gaf vorige keer ook een linkje, maar die hadden een waslijst aan spullen op de site staan, alleen was er maar één type wick, en één dikte kanthal te bestellen.. ik wil graag wat meer keuze :)
Ik las hier pas ook iets over een nieuwe soort kanthal die niet meer zou verbranden of aanfikken ofzo :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:14:57 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142496370
Voor een rta op een mech zou ik 0,30-0,40 mm nemen. Ik zat altijd op 1.1ohm.

Op een vw is het afhankelijk van je beschikbare vermogen. Denk er om dat hoe minder wraps hoe minder smaak
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:23:19 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142496706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 23:14 schreef Catch22- het volgende:
Voor een rta op een mech zou ik 0,30-0,40 mm nemen. Ik zat altijd op 1.1ohm.

Op een vw is het afhankelijk van je beschikbare vermogen. Denk er om dat hoe minder wraps hoe minder smaak
Ik heb geen mech, ik had die Nemesis kloon mee laten komen van FT, ik zag, ik probeerde, switch bleef hangen en vloog me bijna in de hens, ik kreeg de batterij er bijna niet uit, bijna een drama -> vuilnisbak open, ding erin, vuilnisbak dicht, opflikkeren met die rommel. :) Jij vindt het een geweldig ding, de mijne is onderweg naar het oud ijzer.. zonde van die paar euro's, maar dat hoef ik niet.

Maargoed, jij zegt dus; dikke nemen, meer wikkelingen, meer smaak.. OK.. maar jij gebruikt watten als wick geloof ik?

Mijn huidige mod gaat tot 12 watt, en ik heb hem ook wel op de spinner trouwens; net een lollie, maar werkt ook best wel goed, al merk je wel dat hij de 1650Ma van de Spinner flink rap leegtrekt.
Ik zit wel te kijken naar een andere zwaardere kwalitatief betere mod erbij, die gaat tot 30watt.. daar moet ik wel aardig mee uit de voeten kunnen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:33:14 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142497095
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 23:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit geprobeerd om die dingen uit elkaar te peuteren eigenlijk; is dat een beetje zelf te doen?

En waar haal jij je materiaal vandaan?

Catch gaf vorige keer ook een linkje, maar die hadden een waslijst aan spullen op de site staan, alleen was er maar één type wick, en één dikte kanthal te bestellen.. ik wil graag wat meer keuze :)
Ik las hier pas ook iets over een nieuwe soort kanthal die niet meer zou verbranden of aanfikken ofzo :?
Het is niet zo ingewikkeld, het is alleen priegelwerk, op YouTube staan legio tutorials. Ik heb het materiaal besteld bij dampertje volgens mij.

Herstel: http://www.eliquidoutlet.eu/DIY-atomizers

Daar heb ik het vandaan.
  zondag 20 juli 2014 @ 00:20:02 #40
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142498913
Mijn dhz meuk komt van dampertje en easyvapes. Niet alle clones zijn gelijk en je kan hem ook verkeerd gebruikt hebben natuurlijk. Zelf maken is echt makkelijk als je et in de vingers krijgt. Ik maakte tien protank coils in een half uur ofzo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142499725
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 08:18 schreef Kreator het volgende:
Voor de mensen die compleet gestopt zijn met gewoon roken, hebben jullie nog wel eens geprobeerd te roken?

Had sinds 15 maart niet meer gerookt en heb vorige week een half shaggie gerookt omdat mijn batterij leeg was. Vond het niet meer lekker. Merkte wel dat ik nu veel nicotine binnenkrijg, aangezien zware shag als half zwaar voelde. :').
Ik heb laatst ook voor het eerst in 4 en een halve maand weer een sigaret geprobeerd omdat mijn batterij leeg was (feestje in het bos :P ), en dat voelde als mijn allereerste sigaret rond mijn 20e: smerig! Ik werd helemaal misselijk en zag mezelf al kotsend in de struiken liggen, dus die sigaret heb ik snel weggegooid. Het was nota bene een Marlboro Light, terwijl ik zelf altijd gewone Marlboro rookte.

Inmiddels damp ik al weer maanden zonder nicotine, bevalt prima - het enige nadeel is dat ik helemaal gek word als ik de geur van nicotine ruik, en dan bedoel ik 'gek' in negatieve zin: gatverdamme! En mijn man rookt nog gewoon ;( Maar ik wil niet zo'n zeikerd worden die opeens geen sigarettengeur meer verdraagt (de rook zelf vind ik trouwens nog steeds heerlijk ruiken), dus ik bijt nog maar even op mijn kiezen :X
pi_142506232
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:20 schreef Catch22- het volgende:
Mijn dhz meuk komt van dampertje en easyvapes. Niet alle clones zijn gelijk en je kan hem ook verkeerd gebruikt hebben natuurlijk. Zelf maken is echt makkelijk als je et in de vingers krijgt. Ik maakte tien protank coils in een half uur ofzo
Omdat de knop bleef hangen heeft SD hem verkeerd gebruikt :D?
Ik moet af en toe echt lachen (of huilen) om je opmerkingen hier. Nu laat ik het ook hier even blijken.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:34:41 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142509021
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Omdat de knop bleef hangen heeft SD hem verkeerd gebruikt :D?
Ik moet af en toe echt lachen (of huilen) om je opmerkingen hier. Nu laat ik het ook hier even blijken.
er zat misschien iets verkeerd. Heb dat zelf namelijk nog nooit gehad met de nemi en zou niet wetten hoe je het voor elkaar zou moeten krijgen.

Je moet een mod namelijk altijd wel even afstellen op de batterij, niet elke batterij is even lang namelijk.

Dat ding heeft vooral positieve reviews dus ik denk niet dat het aan het apparaat ligt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 20 juli 2014 @ 17:03:07 #44
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_142517767
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:28 schreef Sounddragon het volgende:
Vraagje aan de rebuilders alhier trouwens; ik heb bij de Kayfun kloon wat prebuilds gekregen, maar die gaan een keertje op natuurlijk, en voor die tijd wil ik draad en wick in huis hebben.

wat gebruiken jullie qua dikte en tevens wat voor wick, waarom wel, en waarom niet?

Ik zie al wel dat er .20 .25 en .30 te koop is, en uiteraard is hoe dikker hoe lager de weerstand, en dus hoe meer wikkelingen (= meer damp?) hoe hoger de weerstand, maar wat dampt lekker qua weerstand, hoeveel wikkelingen maken jullie met welke draad enzo? doe eens een beetje ervaringen delen?

Ik heb er eentje in zitten nu die ik één slagje extra heb gegeven, volgens mij heeft ie er nu 6-7, en die doet 2.6Ohm ofzo.. die damp ik nu ergens rond de 11 watt, en dat gaat eigenlijk best OK.

Zit wel heel dikke wick in, en ik geloof dat ik dat ietsje minder vind.

Tevens heb ik de russian (kloon) geprobeerd op te bouwen, maar die haalt voor geen meter.. heel zwaar, alsof er geen lucht doorheen komt.. heel vaag, want dat hoort volgens mij een Kayfun-like ding te zijn.. zit een schroefie aan de zijkant onderin de ring, maar als ik die opendraai verzuip ik, dus dat is geen luchtschroefje.

Gaarne uw expertise..
Ik maak altijd een micro spoeltje om een 2.5mm boortje. Met 7 wikkelingen 0.30mm kanthal kom ik uit op 1.4 ohm. Als lont gebruik ik watten bolletjes van de Hema. De reden dat ik een 2.5 mm boortje gebruik is omdat het met die diameter makkelijker is om nieuwe watten door het spoeltje te doen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 20 juli 2014 @ 19:51:41 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142524483
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

er zat misschien iets verkeerd. Heb dat zelf namelijk nog nooit gehad met de nemi en zou niet wetten hoe je het voor elkaar zou moeten krijgen.

Je moet een mod namelijk altijd wel even afstellen op de batterij, niet elke batterij is even lang namelijk.

Dat ding heeft vooral positieve reviews dus ik denk niet dat het aan het apparaat ligt.
Uiteraard had ik vooraf diverse how to's gekeken op JIJbuis, en ik had hem netjes en goed afgesteld. werkte ook een aantal hits gewoon goed, maar toen ineens bleef hij hangen en vuren, werd bloedheet, het koper werd warm/heet, en daardoor kon ik hem ook niet meer rap uitelkaar schroeven.. rap naar de schuur gelopen en hem in de bankschroef gezet, toen begon hij inmiddels al te stinken, toen kreeg ik hem nóg niet los en toen heb de waterpomptang erop gezet, uiteraard met het gewenste resultaat.. het pennetje van de fire button bleef hangen waardoor hij contact bleef maken, en omdat hij daardoor warm werd kreeg ik vervolgens niks meer losgedraaid. Ik wilde meteen de atomizer erafdraaien, maar ook die zat vast, ik was dus meteen genezen van dat ding.. weg ermee :W

Ik wil nog steeds wel een mech, maar dat gaat geen nemesys meer worden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142525169
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Uiteraard had ik vooraf diverse how to's gekeken op JIJbuis, en ik had hem netjes en goed afgesteld. werkte ook een aantal hits gewoon goed, maar toen ineens bleef hij hangen en vuren, werd bloedheet, het koper werd warm/heet, en daardoor kon ik hem ook niet meer rap uitelkaar schroeven.. rap naar de schuur gelopen en hem in de bankschroef gezet, toen begon hij inmiddels al te stinken, toen kreeg ik hem nóg niet los en toen heb de waterpomptang erop gezet, uiteraard met het gewenste resultaat.. het pennetje van de fire button bleef hangen waardoor hij contact bleef maken, en omdat hij daardoor warm werd kreeg ik vervolgens niks meer losgedraaid. Ik wilde meteen de atomizer erafdraaien, maar ook die zat vast, ik was dus meteen genezen van dat ding.. weg ermee :W

Ik wil nog steeds wel een mech, maar dat gaat geen nemesys meer worden.
Toch ligt het echt aan jou.
  zondag 20 juli 2014 @ 20:09:24 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142525275
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:03 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ik maak altijd een micro spoeltje om een 2.5mm boortje. Met 7 wikkelingen 0.30mm kanthal kom ik uit op 1.4 ohm. Als lont gebruik ik watten bolletjes van de Hema. De reden dat ik een 2.5 mm boortje gebruik is omdat het met die diameter makkelijker is om nieuwe watten door het spoeltje te doen.
Ik dacht dat je het kanthal altijd meteen om het wickmateriaal heen moest draaien? Als ik het goed begrijp draai jij eerst een spoeltje en doe je daarna pas de watten erdoorheen frommelen. Verneuk je dan niet meteen weer je mooie strakke spoeltje? :?

Ik heb vanmiddag 0.30 en 0.40mm besteld, en 2 en 3mm wick; kan ik effe lekker experimenteren :P

quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:06 schreef Anne het volgende:

[..]

Toch ligt het echt aan jou.
Blijkbaar :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 juli 2014 @ 20:56:25 #48
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_142527621
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik dacht dat je het kanthal altijd meteen om het wickmateriaal heen moest draaien? Als ik het goed begrijp draai jij eerst een spoeltje en doe je daarna pas de watten erdoorheen frommelen. Verneuk je dan niet meteen weer je mooie strakke spoeltje? :?
Nee hoor, een micro spoeltje behoud z'n vorm wel. Ik maak gemiddeld 1x per 2 maanden een nieuw spoeltje.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 21 juli 2014 @ 14:07:28 #49
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142552182
Als je silica of mesh als wick gebruikt, draai je de spoel om je wick heen. Bij watten of bamboe trek je de wick door je spoel nadat je je wick gedraaid hebt.

Over een warm wordende nemesis. Klinkt als kortsluiting. Niet direct iets waar nemmi's om bekend staan. Waar had je jou versie gekocht? Wat voor 18650 zat er in?
  maandag 21 juli 2014 @ 20:30:03 #50
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142569605
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:07 schreef G.Fawkes het volgende:
Als je silica of mesh als wick gebruikt, draai je de spoel om je wick heen. Bij watten of bamboe trek je de wick door je spoel nadat je je wick gedraaid hebt.

Over een warm wordende nemesis. Klinkt als kortsluiting. Niet direct iets waar nemmi's om bekend staan. Waar had je jou versie gekocht? Wat voor 18650 zat er in?
Vuurknop bleef hangen zei hij, dus dan blijft hij vuren. Hoe hij dat gedaan heeft is mij echt de vraag, met de goedkoopste Nemmi van Fasttech heb ik dat probleem in ieder geval nooit. Daar draait die vuurknop steeds vanzelf uit elkaar en dan springt m'n veer overal heen. Daarom: GP Paps FTW!

Bijna in het bezit van een KFL+ V2, Origen, Stillare V2 en een Caravela! Stingray X van Infinite is ook besteld, maar dat duurt nog een poosje.
  maandag 21 juli 2014 @ 22:01:53 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142574557
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:07 schreef G.Fawkes het volgende:
Als je silica of mesh als wick gebruikt, draai je de spoel om je wick heen. Bij watten of bamboe trek je de wick door je spoel nadat je je wick gedraaid hebt.

Over een warm wordende nemesis. Klinkt als kortsluiting. Niet direct iets waar nemmi's om bekend staan. Waar had je jou versie gekocht? Wat voor 18650 zat er in?
Ik zal het best verkeerd hebben gedaan op de één of andere manier.. maar dan nog ben ik meteen genezen.. dat ding is niks voor mij.. achteraf nog effe met die knop zitten klooien, maar bleef in de helft van de gevallen gewoon hangen, ding was gewoon instabiel, misschien heb ik wel de laatste nieuwe versie brakheid gekocht; geen idee.

Batterij was een Samsung ICR18650, 2600Ma geloof ik, en de mod kwam van FT.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 juli 2014 @ 15:09:20 #52
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142597435
quote:
7s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zal het best verkeerd hebben gedaan op de één of andere manier.. maar dan nog ben ik meteen genezen.. dat ding is niks voor mij.. achteraf nog effe met die knop zitten klooien, maar bleef in de helft van de gevallen gewoon hangen, ding was gewoon instabiel, misschien heb ik wel de laatste nieuwe versie brakheid gekocht; geen idee.

Batterij was een Samsung ICR18650, 2600Ma geloof ik, en de mod kwam van FT.
Kan best zijn dan de mod bramen had die kortsluiting veroorzaakt of wat dan ook. Goed. Bottomline: je hebt een slechte ervaring gehad met de nemisis. Je wilt geen nemesis meer. Duidelijk.

Let wel: je hebt een slechte ervaring met deze specifieke nemesis van notabenen Fasttech.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:59:24 #53
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142608436
KFL+ V2 en Caravela zijn binnen! Wat een verademing als ik het vergelijk met mijn KFL die ik eerder had. Die bleef maar lekken en gek doen. Ik weet dat het kan komen doordat de coil te laag op het luchtgat zit, maar ik heb van alles geprobeerd qua hoogtes. Nu in de KFL+ V2 in één keer goed!

Van de Caravela ben ik nog niet echt overtuigd. Springloaded 510? Meh, daar krijg je volt drops van. Tot nu toe nog niks gemerkt, maar ik blijf een beetje wantrouwend. De reverse threaded locking ring is dan wel weer erg goed. Logo is niet om aan te zien.

Allebei clones van FT. De KFL+ V2 is een 1:1 en daarom waarschijnlijk van de fabriek die ook de producten van Infinite maakt.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:02:43 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142608596
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 15:09 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Kan best zijn dan de mod bramen had die kortsluiting veroorzaakt of wat dan ook. Goed. Bottomline: je hebt een slechte ervaring gehad met de nemisis. Je wilt geen nemesis meer. Duidelijk.

Let wel: je hebt een slechte ervaring met deze specifieke nemesis van notabenen Fasttech.
Was geen sluiting; hij bleef gewoon power door de Atomizer prkken, en dan wordt de boel akelig heet bij een mod.

Wat is er mis met spullen van FT dan? die dingen zijn allemaal hetzelfde neem ik aan :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:35:54 #55
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142639797
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Was geen sluiting; hij bleef gewoon power door de Atomizer prkken, en dan wordt de boel akelig heet bij een mod.

Wat is er mis met spullen van FT dan? die dingen zijn allemaal hetzelfde neem ik aan :?
Je weet wel dat je geen orgineel product hebt gekocht toch?

De Nemesis wordt normaal gesproken door een Griekse modbouwer gemaakt. Niet door Fasttech. Daarnaast is Fasttech een dropshipper zoals dat heet. Daarmee wordt bedoeld dat ze partijen goederen kopen voor een lage (drop) prijs om vervolgens in retail hoeveelheden door te verkopen. Je hebt bij Fasttech Nemesis van verschillende fabrikanten. Helaas onthuld Fasttech de fabrikant nooit. Daarom kun je het best afgaan op de reviews en dan nog kan het natuurlijk zo zijn dat je een maandagochtend model hebt gehad...
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:24:43 #56
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_142642555
26.50 belasting en import kosten op m'n 240ML the standard liquids :(
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_142645104
Dan kwam je zeker boven de 20 euro uit ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Sorella op 24-07-2014 15:54:10 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:27:44 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142647781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:35 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Je weet wel dat je geen orgineel product hebt gekocht toch?

De Nemesis wordt normaal gesproken door een Griekse modbouwer gemaakt. Niet door Fasttech. Daarnaast is Fasttech een dropshipper zoals dat heet. Daarmee wordt bedoeld dat ze partijen goederen kopen voor een lage (drop) prijs om vervolgens in retail hoeveelheden door te verkopen. Je hebt bij Fasttech Nemesis van verschillende fabrikanten. Helaas onthuld Fasttech de fabrikant nooit. Daarom kun je het best afgaan op de reviews en dan nog kan het natuurlijk zo zijn dat je een maandagochtend model hebt gehad...
Ik heb wat geleerd.

En ja tuurlijk weet ik dat ik geen origineel heb gekocht, duh :+ Ik verwacht alleen wel dat een kloon een kloon is, dus een 1 op 1 nagemaakte, en geen slap aftreksel wat nieuw uit de doos al faalt, en daar was/ben ik een beetje teleurgesteld over :)

Maargoed; life continues; nieuwe rondes, nieuwe kansen :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142675890
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:14 schreef Sorella het volgende:
Dan kwam je zeker bijven de 20 euro uit ?
yup, 1 flesje van 30 ml is hier in EU al boven de 20 euro :)

uiteindelijk valt het nog mee, 5.01 euro per 10 ml, hier betaal je al snel richting het dubbele (tussen de 20 en 30 euro voor 30 ml)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:14:46 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142679646
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:25 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

yup, 1 flesje van 30 ml is hier in EU al boven de 20 euro :)

uiteindelijk valt het nog mee, 5.01 euro per 10 ml, hier betaal je al snel richting het dubbele (tussen de 20 en 30 euro voor 30 ml)
Zijn die flessen van goud ofzo?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:34:29 #61
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142711825
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wat geleerd.

En ja tuurlijk weet ik dat ik geen origineel heb gekocht, duh :+ Ik verwacht alleen wel dat een kloon een kloon is, dus een 1 op 1 nagemaakte, en geen slap aftreksel wat nieuw uit de doos al faalt, en daar was/ben ik een beetje teleurgesteld over :)

Maargoed; life continues; nieuwe rondes, nieuwe kansen :P
Ik kan mij voorstellen dat het frusterend is maar even twee dingen:

1) 1:1 is natuurlijk lastig. Er kunnen altijd afwijkingen in zitten. Bv de maat van het schroefdraad of de lengte van de mod. Gebruikte materialen (bv minder dik rvs of koper van een lagere kwaliteit). Als je de kwaliteit van een echte nemesis verwacht denk ik dat je toch beter een orgineel product kunt kopen. In ieder geval zeker niet bij FT kopen want het komt maar zeer sporadisch voor dat ze echte 1:1 clones hebben. Uitzonderingen daar gelaten

2) Tja kwaliteit. Ik heb ook orginele mods gehad die kortsluiting geven. Een op dit moment een orginele in mijn bezit die echt heel slecht is afgewerkt. Net zoals dat samsung ook niet garant staat voor alleen maar goede telefoons...
pi_142712997
Hoe lang hoort een coil/spoel ongeveer mee te gaan? Ik vervang ze meestal al na 3 dagen omdat er dan niet meer genoeg damp uit komt. Ik heb een kanger protank mini2.

Ik had gehoord dat het ook aan het soort vloeistof kan liggen. Ik damp altijd zwoofs fruit mix, is deze slecht voor de coils?
pi_142714200
Ik heb de protank 2 en mijn coil ging maar 2 dagen mee dus ik d8 ook de vloeistof, dus de dekang vervangen voor hangsen, de batterij (spinner 2) opgestuurd om na te meten maar aan de vloeistof te zien kan ik na 3 tot 4 dagen ook weer gaan vervangen terwijl de evods 2 tot 3 weken mee gaan.
De hangsen,dekang en zwoofs gaan in mijn evod gewoon 2 tot 3 weken mee.
Ik denk erover om een coil/tank met lange wicks op de batterij te zetten.
Misschien verbranden de coils in de protank vlugger omdat ze meer opgesloten zitten ?
pi_142714848
Zitten in de evod dezelfde coils als in de protank?

Heb net maar een aerotank besteld, hoop dat die beter is. 1 keer per week kan ik nog wel mee leven, maar een paar dagen vind ik echt te kort. Ergens gelezen dat met donkere vloeistoffen de coils sneller achteruit gingen dus ook meteen maar andere vloeistof besteld.

Ben benieuwd....
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:32:58 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142715783
Lijkt me zo'n gepruts, of valt dat mee? Heb me er nog niet in verdiept eerlijk gezegd...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:09:13 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142719157
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:30 schreef Cotton_Eye_Joe het volgende:
Zitten in de evod dezelfde coils als in de protank?

Dezelde coils en het ohm maakte ook niets uit, ik heb ze van 1.8 tot 2.5.

Ik heb er ook aan lopen denken maar mij lijkt het ook zo,n gepruts.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:06:27 #69
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142723718
Mephisto, Tobh en Zenith besteld :D

Nog enkele weken wachten...
pi_142725318
Heb net de aerotank binnen. Dampt ook wel fijn. Lijkt wel alsof ik de smaakjes beter proef maar dat kan ook komen doordat ik anderhalve dag aan de gewone peuken heb gezeten...
pi_142729144
Iemand de nautilus mini al geprobeerd?
Kindness
pi_142732615
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:06 schreef Cotton_Eye_Joe het volgende:
Heb net de aerotank binnen. Dampt ook wel fijn. Lijkt wel alsof ik de smaakjes beter proef maar dat kan ook komen doordat ik anderhalve dag aan de gewone peuken heb gezeten...
Laat je even weten of je nu langer met een coil doet :)
pi_142740770
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:08 schreef Sorella het volgende:
Ik heb de protank 2 en mijn coil ging maar 2 dagen mee dus ik d8 ook de vloeistof, dus de dekang vervangen voor hangsen, de batterij (spinner 2) opgestuurd om na te meten maar aan de vloeistof te zien kan ik na 3 tot 4 dagen ook weer gaan vervangen terwijl de evods 2 tot 3 weken mee gaan.
De hangsen,dekang en zwoofs gaan in mijn evod gewoon 2 tot 3 weken mee.
Ik denk erover om een coil/tank met lange wicks op de batterij te zetten.
Misschien verbranden de coils in de protank vlugger omdat ze meer opgesloten zitten ?
Er was een slechte lading Dekang zover ik weet. Ik vind die protank (mini) maar niets. Teveel air.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:09:54 #74
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142742747
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:26 schreef GeorgeMichael het volgende:
Iemand de nautilus mini al geprobeerd?
Heb em hier voor test. Ding is echt briljant :)
pi_142742962
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:51 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Er was een slechte lading Dekang zover ik weet. Ik vind die protank (mini) maar niets. Teveel air.
Klopt , die dekang was tot 20 mei 2016, die ik had was tot 22 mei 2016 dus twijfelgeval.
pi_142744429
Ik wil of de vamov5 kopen samen met de Kanger AeroTank of de kanger emow maar past deze bij bij de kanger: Verdampfereinheit Kanger Dual Coil Upgrade V2 1,5 ohm en 2.0 Ohm.
Oja en wat voor kanthal heb ik nodig. de wicks wordt van biowick of blaxsol.

Eigenlijk wil ik ze alletwee maar mijn man begint dan te sputteren.

Hoe zit dat nu met die coils, hoe lager de weerstand hoe beter ?
Ik heb nu coils van 1.8 tot 2.5 ohm liggen en die gebruik ik door elkaar bij mijn spinner 2/protank 2 en kanger evods.
Als ik zelf ga wikkelen kan ik dan 2.0 ohm gebruiken voor alle e-sgis die ik heb en gaan komen of is het hoe lager de weerstand hoe beter ?
Is dual coil ook zelf te wikkelen ? de coil bij de emow daar zit een soort van hulsje omheen gaat dat moeilijkheden opleveren ?

[ Bericht 26% gewijzigd door Sorella op 26-07-2014 12:25:38 ]
pi_142745275
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 09:09 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Heb em hier voor test. Ding is echt briljant :)
Nice ^O^ Ik krijg m vandaag binnen.
Kindness
pi_142747564
Volgens mij is hoe lager de weerstand hoe meer damp. Maar ze gaan korter mee. Ik laat wel even weten hoelang ik ermee doe, tot nu toe gaat het goed ;)
pi_142750311
De Nautilus Mini dampt inderdaad als een malle ^O^
Kindness
pi_142755478
Zo, ik heb mijn iTaste MVP 2.0 binnen, rijd voor een tvp.

Het plan is om in een paar dagen langzaam af te bouwen (eigenlijk gewoon mijn pakje shag oproken) en dan alleen nog maar te vapen. Vandaag de hele dag maar 2 sjekkies gerookt en daar amper last van. Wel wat last van koppijn, maar of dat aan het roken ligt of wat anders kan ik niet zeker zeggen.
pi_142765430
Overigens heb ik vooralsnog dus 1 apparaat en geen reserve-onderdelen. Wat is aan te raden om achter de hand te hebben?
  zondag 27 juli 2014 @ 00:15:54 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142766133
Een 2e lijkt me :+ Igg, coils een een 2e batterij, en een 2e clearomizer, kun je ook nog eens van smaakje wisselen :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142766357
Ik zat in eerste instantie te denken aan een kleiner reservedingetje in plaats van nog een apparaat van enkele tientjes, maar ik merk na 1 dag al dat dit best goed bevalt dus dan kan ik maar beter zorgen dat ik niet in de noodzaak kom om terug te vallen op analoog roken.

Hoe zit dat met die coils? Naar wat ik hier lees moet je die vrij vaak vervangen, daar had ik hiervoor nog niks over gelezen of gehoord eigenlijk.
pi_142772721
Ik neem aan dat je zo'n set heb gekocht nu, of niet? Heb je dan die iClear 30 clearomizer erbij zitten? Volgens mij gaan die coils er overal uit, want óf ze staan al uit voorraad, óf ze zijn flink in de aanbieding:

http://www.e-cig4u.nl/iclear-coil
  zondag 27 juli 2014 @ 13:03:19 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142775535
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 00:23 schreef picodealion het volgende:
Ik zat in eerste instantie te denken aan een kleiner reservedingetje in plaats van nog een apparaat van enkele tientjes, maar ik merk na 1 dag al dat dit best goed bevalt dus dan kan ik maar beter zorgen dat ik niet in de noodzaak kom om terug te vallen op analoog roken.

Hoe zit dat met die coils? Naar wat ik hier lees moet je die vrij vaak vervangen, daar had ik hiervoor nog niks over gelezen of gehoord eigenlijk.
Ligt een beetje aan de liquids die je dampt en hoe je ermee om gaat. Ik doe nu al 2 weken met een kanger dualcoil, maar ik heb er ook wel eens na 3,4 dagen eentje weggemikt.

Als je Anne d'r post met 'ja' beantwoordt, zou ik die gewoon dik inslaan, is mooi kut als ze jouw spullen eruit gooien. De fabrikanten blijven steeds hun spullen vernieuwen en verbeteren, en heel vaak gaan oudere dingen dan gewoon domweg uit productie, beetje consumptie-verhaal, maar helaas de waarheid. Er zitten hier ook mensen die gewoon alles rebuilden; ik kan inmiddels wel een coil maken voor in de Kayfun, maar daar heb je een zee van ruimte, maar dat fabrieksspul nabouwen is serieus priegelwerk; daar waag ik me nog effe niet aan :+

Als je strakkies wat langer dampt krijg je vanzelf een collectie, want er is zoveel te koop :X

Ik begon met een Kanger EVOD-set met 2 complete sigs om te proberen, dat beviel, meteen andere clearo's erbij gekocht, toen een vv batterij (Spinner II) daarna een clearo met regelbare luchttoevoer (=goeie shit), toen een VV/VW mod, met uiteraard een grotere aerotank, en nu aan de RTA's en aan het kijken voor mech mods en een serieuze VV mod.

Binnenkort gooi ik een block op alle chinese site's, want ik word een beetje hebberig O-)

Ik gebruik trouwens zo'n beetje alles nog; de Spinner met een Aerotank mini, meestal voor nieuwe liquids; de Aerotank-mini vind ik gewoon een wéreldding _O_ , de VV mod met de Aerotank-MEGA en de Kayfun. en de standaard EVOD batterij ook wel eens met de AT-mini als backup..

Het is gewoon relaxed om wat meer keuze te hebben, dan kun je ook diverse smaakjes tegelijk bij je hebbe; wil je effe wat anders, pak je gewoon die andere uit je zak :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142777033
quote:
3s.gif Op zondag 27 juli 2014 10:30 schreef Anne het volgende:
Ik neem aan dat je zo'n set heb gekocht nu, of niet? Heb je dan die iClear 30 clearomizer erbij zitten? Volgens mij gaan die coils er overal uit, want óf ze staan al uit voorraad, óf ze zijn flink in de aanbieding:

http://www.e-cig4u.nl/iclear-coil
Ja, die heb ik inderdaad.

En dank SD, het is allemaal nog een beetje overkill aan info maar ik ga gewoon een tweede iTaste kopen + een bulk van die clearomizers. Is even een investering (had niet gerekend op er 2 moeten kopen) maar het is wel echt de moeite waard.

Zelf coils maken heb ik nog ff geen zin in, wie weet later :P.
pi_142786145
mijn nieuwe speeltjes



een vision spinner II 1650 mA, en een mini protank 3
de e-juice die erbij staat, is moccacino van diamond flavours.
heeft een beetje haagse hopjes/kopiko smaak



misschien de volgende keer eens voor een earotank kijken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142787727
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:10 schreef marc0871 het volgende:
mijn nieuwe speeltjes

[ afbeelding ]

een vision spinner II 1650 mA, en een mini protank 3
de e-juice die erbij staat, is moccacino van diamond flavours.
heeft een beetje haagse hopjes/kopiko smaak

[ afbeelding ]

misschien de volgende keer eens voor een earotank kijken.
Heerlijk setje he. Was precies mijn vorige. Pt mini 3 vervangen met de nautilus mini. Lijkt net zo'n toverstaf haha



[ Bericht 7% gewijzigd door GeorgeMichael op 27-07-2014 20:02:13 ]
Kindness
pi_142788260
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:54 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Heerlijk setje he. Was precies mijn vorige
om eerlijk te zijn, had ik al een m pt 3 op de evod batterij.
dat vond ik al fijn dampen.
nu ik het voltage kan verhogen, is het er zeker niet minder op geworden.
op 4,8 direct warmte, en een mega dampontwikkeling, vergeleken met de standaard evod batterij.
alleen ga ik nu veel sneller door mijn juice heen -O-
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142804761
Ik begin analoog roken nu al vies te vinden. Net mijn eerste van de dag, wat een tegenvaller.
pi_142804772
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:12 schreef picodealion het volgende:
Ik begin analoog roken nu al vies te vinden. Net mijn eerste van de dag, wat een tegenvaller.
Beter juist *O* !
pi_142805099
Jup, steekt me wel een hart onder de riem. Binnenkort ben ik gewoon van de sigaretten af B-).
  Official ESF Kreviewer maandag 28 juli 2014 @ 12:09:32 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142807699
July 22, 2014 , 5:20 pm
Customs Clearance
NETHERLANDS
Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 5:20 pm on July 22, 2014.

...14 juli besteld en sinds 22 juli ligt het bij de douane. Wat een aidszooi is dat zeg. :{. Ben compleet door de liquids heen en door die fucking allergie kan ik geen PG liquids kopen. ;(
  maandag 28 juli 2014 @ 17:14:09 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142818666
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:54 schreef picodealion het volgende:
waard.

Geen clearomizers; coils ;)

Clearomizers heb je er wel effe zat aan 2, en als je jezelf een plezier wilt doen; koop er een Kanger Aerotank bij; daar zijn voorlopig de coils nog volop voor te koop, en ik vind het perfecte dingen. Je kunt ook gaan voor de vernieuwde versie, de Genitank, die zijn goedkoper, ik weet niet waarom, want volgens mij is het krek hetzelfde ding als een Aerotank. ;)
Er komen regelmatig nieuwe clearo's op de markt, en zo nu en dan koop je er dan gewoon eens wat bij; je gaat toch dik geld overhouden nu je straks niet meer analoog paft :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 28 juli 2014 @ 17:17:08 #95
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_142818784
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geen clearomizers; coils ;)

Clearomizers heb je er wel effe zat aan 2, en als je jezelf een plezier wilt doen; koop er een Kanger Aerotank bij; daar zijn voorlopig de coils nog volop voor te koop, en ik vind het perfecte dingen. Je kunt ook gaan voor de vernieuwde versie, de Genitank, die zijn goedkoper, ik weet niet waarom, want volgens mij is het krek hetzelfde ding als een Aerotank. ;)
Er komen regelmatig nieuwe clearo's op de markt, en zo nu en dan koop je er dan gewoon eens wat bij; je gaat toch dik geld overhouden nu je straks niet meer analoog paft :+
Een nautilus met de nieuwe BVC coils blijkt trouwens VEEL beter te zijn, sommige reviewers zeggen zelfs dat het een kayfun met eigen coil + katoenen carde watten overtreft (wat een redelijke prestatie is :D)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  maandag 28 juli 2014 @ 17:19:21 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142818868
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:17 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Een nautilus met de nieuwe BVC coils blijkt trouwens VEEL beter te zijn, sommige reviewers zeggen zelfs dat het een kayfun met eigen coil + katoenen carde watten overtreft (wat een redelijke prestatie is :D)
16¤ per 5 stuks?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 28 juli 2014 @ 17:20:27 #97
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_142818913
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

16¤ per 5 stuks?
ja, maaaarrrr... omdat het een mutatie is van een "normale aerotank" coil en een cartomizer gaan ze blijkbaar 2-3x zo lang mee.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_142820000
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:12 schreef picodealion het volgende:
Ik begin analoog roken nu al vies te vinden. Net mijn eerste van de dag, wat een tegenvaller.
kijk. dat moet je hebben.

bij mij was het vergelijkbaar.
de avond nadat ik mijn setje had binnengekregen, ging het nog wel.
maar de volgende dag had ik al zoiets van; 'ieuw!!'

de laatste 15 gr shag heeft hier nog een paar weken gelegen.
daarna heb ik het maar weggegooid.

ik moet me al bijna inhouden om niet te gaan zeuren, als er iemand in mijn buurt rookt :')
maar ik doe het niet.
kan ik niet maken, na 25 jaar ruim 2 pakjes halfzware shag per week te hebben gerookt.
met nog een uitstapje van 3 jaar zwaar tussendoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 28-07-2014 18:26:08 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142820796
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:54 schreef marc0871 het volgende:

[..]

kijk. dat moet je hebben.

bij mij was het vergelijkbaar.
de avond nadat ik mijn setje had binnengekregen, ging het nog wel.
maar de volgende dag had ik al zoiets van; 'ieuw!!'

de laatste 15 gr shag heeft hier nog een paar weken gelegen.
daarna heb ik het maar weggegooid.

ik moet me al bijna inhouden om niet te gaan zeuren, als er iemand in mijn buurt rookt :')
maar ik doe het niet.
kan ik niet maken, na 25 jaar ruim 2 pakjes halfzware shag te hebben gerookt.
met nog een uitstapje van 3 jaar zwaar tussendoor.
Heh, inderdaad. Gestopte rokers zijn de ergste zeikerds, ik heb me ook voorgenomen gewoon mijn bek te houden.
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geen clearomizers; coils ;)

Clearomizers heb je er wel effe zat aan 2, en als je jezelf een plezier wilt doen; koop er een Kanger Aerotank bij; daar zijn voorlopig de coils nog volop voor te koop, en ik vind het perfecte dingen. Je kunt ook gaan voor de vernieuwde versie, de Genitank, die zijn goedkoper, ik weet niet waarom, want volgens mij is het krek hetzelfde ding als een Aerotank. ;)
Er komen regelmatig nieuwe clearo's op de markt, en zo nu en dan koop je er dan gewoon eens wat bij; je gaat toch dik geld overhouden nu je straks niet meer analoog paft :+
Eh, ja dabeddoelik. Komt goed, tanks.
  maandag 28 juli 2014 @ 18:54:34 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142821719
Ik heb geen enkel probleem met mensen om me heen die roken. Wat ik wél heel vertieft vind, is dat je in 95% van de gevallen dat je ergens wilt dampen waar normaliter een rookverbod geldt, met je E-smokert in een rookhok geprakt wordt waar je dus gewoon mag meeroken met anderen.. niet omdat het stinkt of eventueel een verleiding zou kunnen oproepen (which is not there), maar je stopt met roken omdat het beter voor je is, en dan is dit wel een beetje krom zeg maar :')

Als ik gewoon ergens buiten in de open lucht op het 'perron 0' kan staan vind ik dat geen enkel probleem, maar in een afgesloten ruimte waar nog 15 man staan te roken is natuurlijk wel helemaal kut. :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142822830
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:09 schreef Kreator het volgende:
July 22, 2014 , 5:20 pm
Customs Clearance
NETHERLANDS
Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 5:20 pm on July 22, 2014.

...14 juli besteld en sinds 22 juli ligt het bij de douane. Wat een aidszooi is dat zeg. :{. Ben compleet door de liquids heen en door die fucking allergie kan ik geen PG liquids kopen. ;(
Bestel je hier 1 flesje virgin vapor om die tijd te overbruggen:

http://www.eliquidmania.nl
pi_142827358
Maar even in alle eerlijkheid. Het wordt een soort hype. Ik ben/was zelf een vrij zware roker. Elektronisch roken helpt enorm. Maar de smaak is niet goed. Daarnaast laat je je meeslepen in een ellende van aanschaf van apparatuur. Dat moet geen hobby worden.
pi_142828473
Roken had al geen hobby moeten worden.
pi_142828505
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:18 schreef Marzoen het volgende:
Maar even in alle eerlijkheid. Het wordt een soort hype. Ik ben/was zelf een vrij zware roker. Elektronisch roken helpt enorm. Maar de smaak is niet goed. Daarnaast laat je je meeslepen in een ellende van aanschaf van apparatuur. Dat moet geen hobby worden.
je bent er zelf bij, in hoe ver je daarin gaat.
persoonlijk zou ik 3 á 4 tientjes in de maand aan apparatuur kunnen uitgeven, voordat ik duurder uit zou zijn dan met roken.

je kan het natuurlijk ook opzij leggen, en er aan het eind van het jaar, of later, wat leuks/nuttigs mee doen.
maar dat is ieder voor zich.

wat de smaak betreft; er zijn ik weet niet hoeveel merken e-juice, die allemaal verschillende smaken leveren.
als je nu alleen tabakssmaken hebt geprobeerd; kom eens uit je comfort-zone, en probeer eens andere smaken.
dan zal je eens een miskoop doen. big deal.
misschien kan je ze hier zelfs wel ruilen
uiteindelijk is er vast wel een smaak die je bevalt
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142828768
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef picodealion het volgende:
Roken had al geen hobby moeten worden.
vooral dit.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142828910
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:46 schreef marc0871 het volgende:

[..]

je bent er zelf bij, in hoe ver je daarin gaat.
persoonlijk zou ik 3 á 4 tientjes in de maand aan apparatuur kunnen uitgeven, voordat ik duurder uit zou zijn dan met roken.

je kan het natuurlijk ook opzij leggen, en er aan het eind van het jaar, of later, wat leuks/nuttigs mee doen.
maar dat is ieder voor zich.

wat de smaak betreft; er zijn ik weet niet hoeveel merken e-juice, die allemaal verschillende smaken leveren.
als je nu alleen tabakssmaken hebt geprobeerd; kom eens uit je comfort-zone, en probeer eens andere smaken.
dan zal je eens een miskoop doen. big deal.
misschien kan je ze hier zelfs wel ruilen
uiteindelijk is er vast wel een smaak die je bevalt
Aardig wat smaken geprobeerd. Ik ga wel om.....nu nog niet 100%. Ik heb zo'n set gekocht voor mijn moeder maar dan op sigaar gebied. Dat smaakt beter dan 'Drum'. Mijn ergernis zit hem meer in het steeds meer en beter kopen. Ik heb een setje van 100 euro er binnen twee weken uit. Uiteindelijk blijk Ego toch wel goed te werken. Dan kan je allerlei dingen kopen.... Ik heb nu net zo'n mini pro tank met air flow control. Dat is echt minder dan de simpelste Ego tank. Het moet geen hobby worden. Ook niet iets dat popie jopie wordt. Zie alle smaken.
pi_142829032
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef picodealion het volgende:
Roken had al geen hobby moeten worden.
Klopt. Met al die rare smaken en apparatuur wordt dat het soms wel natuurlijk. Dat heb ik er tegen. Voor de rest werkt het goed. Ik rook veel minder echte sigaretten
pi_142829407
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:54 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Aardig wat smaken geprobeerd. Ik ga wel om.....nu nog niet 100%. Ik heb zo'n set gekocht voor mijn moeder maar dan op sigaar gebied. Dat smaakt beter dan 'Drum'. Mijn ergernis zit hem meer in het steeds meer en beter kopen. Ik heb een setje van 100 euro er binnen twee weken uit. Uiteindelijk blijk Ego toch wel goed te werken. Dan kan je allerlei dingen kopen.... Ik heb nu net zo'n mini pro tank met air flow control. Dat is echt minder dan de simpelste Ego tank. Het moet geen hobby worden. Ook niet iets dat popie jopie wordt. Zie alle smaken.
zoals ik al zei; daar ben je zelf bij.
je kan het zo gek maken als je wil, of je houd het bij een simpel setje.
jouw keus, jouw beslissing.

en wat jij 'popie jopie gedoe' vind, is gewoon diversificeren, zodat een product voor zo veel mogelijk mensen interessant is.
je kan het de producenten niet kwalijk nemen dat ze dat doen.

neem er van mee wat voor jou werkt, en laat de rest voor wat het is.
anders kan het idd een prijzige 'hobby' worden.

maar dat is roken ook.
en een stuk schadelijker bovendien.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:33:50 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142830805
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:18 schreef Marzoen het volgende:
Maar even in alle eerlijkheid. Het wordt een soort hype. Ik ben/was zelf een vrij zware roker. Elektronisch roken helpt enorm. Maar de smaak is niet goed. Daarnaast laat je je meeslepen in een ellende van aanschaf van apparatuur. Dat moet geen hobby worden.
Stap eens af van die tabakssmaken; ik doe af en toe nog eens een paar druppies tabak bij een lekkere zoete fruitsmaak als ik daar zin in heb. Tabak blijven roken met al het lekkers wat er te koop is, is zóóó jezelf te kort doen ;)

Als je het tegen heug en meug doet, ben je denk ik niet op de goede weg :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142830939
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Stap eens af van die tabakssmaken; ik doe af en toe nog eens een paar druppies tabak bij een lekkere zoete fruitsmaak als ik daar zin in heb. Tabak blijven roken met al het lekkers wat er te koop is, is zóóó jezelf te kort doen ;)

Als je het tegen heug en meug doet, ben je denk ik niet op de goede weg :)
Ik ben een zware roker. Ik hou niet van fruitsmaak. Ik ben op zoek naar iets dat op roken lijkt. Maar daar zit het probleem denk ik. Je hebt een groep die dit allemaal wel leuk en populair vindt. En je hebt een groep werkelijke rokers die echt niets hebben aan de smaak annanas.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:18:45 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142833130
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:36 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik ben een zware roker. Ik hou niet van fruitsmaak. Ik ben op zoek naar iets dat op roken lijkt. Maar daar zit het probleem denk ik. Je hebt een groep die dit allemaal wel leuk en populair vindt. En je hebt een groep werkelijke rokers die echt niets hebben aan de smaak annanas.
Ik zat tegen het kettingroken aan (zware shag) en heb voor de aardigheid in mei een setje aangeschaft, gewoon om te proberen (het ging niet eens om stoppen met roken), inclusief Dekang Turkish Blend 18mg nicotine. Ik heb sindsdien geen shagje meer gedraaid, ja 1 keer om te proeven maar ik proefde niets meer... :')

Ik mis het roken totaal niet en ik heb nul komma nul moeite om de shag te laten liggen.

Je moet alleen je materiaal wel een beetje onderhouden en daar een keer in de week wat aandacht aan besteden. En je moet niet net als sigaretten/ shag als een achterlijke gaan hijsen aan dat ding.

En ik blijf gewoon bij de tabak smaak, het moet ook niet te lekker worden, want dan kan ik hem helemaal niet meer weg leggen... :')
  maandag 28 juli 2014 @ 23:25:43 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142833527
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:36 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik ben een zware roker. Ik hou niet van fruitsmaak. Ik ben op zoek naar iets dat op roken lijkt. Maar daar zit het probleem denk ik. Je hebt een groep die dit allemaal wel leuk en populair vindt. En je hebt een groep werkelijke rokers die echt niets hebben aan de smaak annanas.
Die is ook viez volgens mij :+

Ik rookte al 28 jaar lang 3 á 4 pakkies zware weduwe export per week, en dus durf ik mezelf zonder te blozen een zware (ex-)roker te noemen. ben met een setje EVOD's binnen 3 dagen gestopt, kreeg bij mijn set 3 flesjes tabakssmaak cadeau, daar heb ik welgeteld één tankje mee gevuld, vond ik viez, en na 2 weken had ik volgens mij al 10 andere smaakies in de kast. Zoals ik al zei; ik damp nog wel eens een tabakssmaakje, maar dan als toevoeging bij een fruit of andere smaak. Ook heb ik diverse smaakjes met een tabakje erin verweven.

Overigens heb ik van die 3 flesjes tabakssmaak één flesje weggegeven, met eentje heb ik maaaaanden gedaan, en met die laatste mix ik zo nu en dan nog eens 4 tot 6 druppels op 2ml van iets lekkers als ik trek heb in een vleugje tabak.

Ik denk dat als je zoekt naar de smaak die je gewend was qua tabak, je óf heel lang zult moeten zoeken en proberen, óf accepteren dat die er niet 1 op 1 is.

Maargoed, ieder zijn meug; als je niks anders wilt, blijft er weinig anders over als ze allemaal proberen. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142834668
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:36 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik ben een zware roker. Ik hou niet van fruitsmaak. Ik ben op zoek naar iets dat op roken lijkt. Maar daar zit het probleem denk ik. Je hebt een groep die dit allemaal wel leuk en populair vindt. En je hebt een groep werkelijke rokers die echt niets hebben aan de smaak annanas.
probeer eens de moccacino van diamond flavours. of een andere koffiesmaak.
de bittere, gebrande smaak lijkt nog een beetje op sigarettenrook.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142835889
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:06 schreef marc0871 het volgende:

[..]

zoals ik al zei; daar ben je zelf bij.
je kan het zo gek maken als je wil, of je houd het bij een simpel setje.
jouw keus, jouw beslissing.

en wat jij 'popie jopie gedoe' vind, is gewoon diversificeren, zodat een product voor zo veel mogelijk mensen interessant is.
je kan het de producenten niet kwalijk nemen dat ze dat doen.

neem er van mee wat voor jou werkt, en laat de rest voor wat het is.
anders kan het idd een prijzige 'hobby' worden.

maar dat is roken ook.
en een stuk schadelijker bovendien.
Natuurlijk kan en neem ik dat producenten niet kwalijk. Dat is zaken doen. Maar het is erg onoverzichtelijk.

Voor rokers is dit soms een oplossing. Niet voor mensen die ineens denken dat ze erbij horen omdat zij erbij horen met banaansmaak. In een apparaat van 45 euro. Wat mij betreft.
pi_142835933
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:48 schreef marc0871 het volgende:

[..]

probeer eens de moccacino van diamond flavours. of een andere koffiesmaak.
de bittere, gebrande smaak lijkt nog een beetje op sigarettenrook.
Goede tip. Dank. Ga ik proberen. Was/ben je zelf een roker?
pi_142837077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:18 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Goede tip. Dank. Ga ik proberen. Was/ben je zelf een roker?
van de ene op de andere dag roker af.
nou was ik geen zware roker.
ruim 2 pakjes halfzware shag per week.
ik had na een dag dampen al zoiets van 'jemig. heb ik dít 25 jaar lekker gevonden?'
ik had een week of 8 geleden, toen ik begon met dampen, nog een restje tabak over.
die heb ik vorige week weggegooid.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142837122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:56 schreef marc0871 het volgende:

[..]

van de ene op de andere dag roker af.
nou was ik geen zware roker.
ruim 2 pakjes halfzware shag per week.
ik had na een dag dampen al zoiets van 'jemig. heb ik dít 25 jaar lekker gevonden?'
ik had een week of 8 geleden, toen ik begon met dampen, nog een restje tabak over.
die heb ik vorige week weggegooid.
IK rookte zo'n 40/50 sigaretten per dag. Dat is nu nu 10- Het werkt dus soms wel. Waar ik iets tegen heb is de hype.
pi_142837283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:58 schreef Marzoen het volgende:

[..]

IK rookte zo'n 40/50 sigaretten per dag. Dat is nu nu 10- Het werkt dus soms wel. Waar ik iets tegen heb is de hype.
het is een hype, en het is hip.
maar zo moet je het ff niet zien.
roken werd vroeger ook als hip en stoer gezien.
nu ben je een paria.

als het jou van de sigaretten af kan helpen, doe je het vooral voor jezelf en je gezondheid.
wat een ander er dan van vind, moet je lekker schijt aan hebben.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142837329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:04 schreef marc0871 het volgende:

[..]

het is een hype, en het is hip.
maar zo moet je het ff niet zien.
roken werd vroeger ook als hip en stoer gezien.
nu ben je een paria.

als het jou van de sigaretten af kan helpen, doe je het vooral voor jezelf en je gezondheid.
wat een ander er dan van vind, moet je lekker schijt aan hebben.
Hip en hype is gevaarlijk op dit gebied.
pi_142837367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:06 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Hip en hype is gevaarlijk op dit gebied.
roken is gevaarlijker.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142837411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:07 schreef marc0871 het volgende:

[..]

roken is gevaarlijker.
Zeker. Beginnen met dit als je niet rookt en je denkt dat het hip is ook. Misschien ben ik te negatief. Ik zit op zo'n forum voor dit soort mensen. Het valt op dat het vooral over mooie spullen gaat. Niet over smaak.
pi_142837784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:09 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Zeker. Beginnen met dit als je niet rookt en je denkt dat het hip is ook. Misschien ben ik te negatief. Ik zit op zo'n forum voor dit soort mensen. Het valt op dat het vooral over mooie spullen gaat. Niet over smaak.
true.
maar je moet hun probleem niet jouw probleem maken.
dat zoeken ze maar lekker zelf uit.

jij hebt voorlopig eerst 40/50 dagelijkse 'problemen' uit te bannen.
lijkt me al een opgave op zich.

met dampen ben je iig die schadelijke rook kwijt.
dat is het eerste.
doordat je heel anders dampt dan dat je rookt, heb je meteen de gewoonte te pakken.
en daarna kan je wat aan de verslaving doen, door de nicotine te minderen.

denk niet dat je meteen van je verslaving af bent.
dat kan zomaar een jaar duren.
maar denk eens hoeveel je ermee doet voor je gezondheid.
meer geur/smaak. meer lucht. geen reutelende en piepende adem meer.
en hoeveel plezier je jezelf en anderen doet, doordat je niet de hele dag in een walm van rook rondloopt.

en het kan allemaal met een setje van 4 tientjes, en een paar tientjes aan e-juice per maand.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_142837870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:29 schreef marc0871 het volgende:

[..]

true.
maar je moet hun probleem niet jouw probleem maken.
dat zoeken ze maar lekker zelf uit.

jij hebt voorlopig eerst 40/50 dagelijkse 'problemen' uit te bannen.
lijkt me al een opgave op zich.

met dampen ben je iig die schadelijke rook kwijt.
dat is het eerste.
doordat je heel anders dampt dan dat je rookt, heb je meteen de gewoonte te pakken.
en daarna kan je wat aan de verslaving doen, door de nicotine te minderen.

denk niet dat je meteen van je verslaving af bent.
dat kan zomaar een jaar duren.
maar denk eens hoeveel je ermee doet voor je gezondheid.
meer geur/smaak. meer lucht. geen reutelende en piepende adem meer.
en hoeveel plezier je jezelf en anderen doet, doordat je niet de hele dag in een walm van rook rondloopt.

en het kan allemaal met een setje van 4 tientjes, en een paar tientjes aan e-juice per maand.
Ik merk nu al hoeveel het aan goeds doet. Ik hoest veel minder. De walm en lucht is 0. Alleen positief eigenlijk. Ik heb zelfs mijn moeder van 80 een set gegeven om sigaren te roken. Zelfs zij gaat overstag. Positief dus.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 07:34:46 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142839219
In het wereldje waarin ik werktechnisch verkeer is het juist helemaal niet hip, en word je nogal eens lacherig benaderd over je 'waterpijp' of 'fluit zonder geluid', ik ken ook helemaal niemand die is gaan dampen terwijl hij/zij niet eerst rookte, dus ik snap dat 'hip&hype' argument niet helemaal; helemaal níet eigenlijk. :?
Dampen is voor veel mensen hét (werkende) handvat waarmee ze kunnen stoppen met roken, en sommige mensen bevalt het zodanig goed dat ze er wat betere apparatuur voor kopen, en ja, dat is vaak wat mooier of groter.. Ik vind het een beetje kort door de bocht om iedereen met meer als een basic ego meteen op een berg hipsters en meelopers te flikkeren, alleen omdat jij het maar een modeding vindt. Waarom gebruik je het zelf dan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 08:21:09 #125
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142839532
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:34 schreef Sounddragon het volgende:
In het wereldje waarin ik werktechnisch verkeer is het juist helemaal niet hip, en word je nogal eens lacherig benaderd over je 'waterpijp' of 'fluit zonder geluid', ik ken ook helemaal niemand die is gaan dampen terwijl hij/zij niet eerst rookte, dus ik snap dat 'hip&hype' argument niet helemaal; helemaal níet eigenlijk. :?
Dampen is voor veel mensen hét (werkende) handvat waarmee ze kunnen stoppen met roken, en sommige mensen bevalt het zodanig goed dat ze er wat betere apparatuur voor kopen, en ja, dat is vaak wat mooier of groter.. Ik vind het een beetje kort door de bocht om iedereen met meer als een basic ego meteen op een berg hipsters en meelopers te flikkeren, alleen omdat jij het maar een modeding vindt. Waarom gebruik je het zelf dan?
Precies. Ik moet juist mijn best doen om niet compleet voor lul te lopen. :'). NIet dat het me boeit verder.

Overigens was ik sinds maart gestopt, compleet. Maar heb deze week 2 pakjes sigaretten gerookt (was best smerig in het begin) omdat ik nog maar 1 smaakje heb die naar hoestsiroop smaakt. (bedankt douane)

TOch maar eens die link van Anne bekijken, ziet er allemaal wel goed uit daar. Als die site had gekend, had ik het niet in de vs besteld.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:26:43 #126
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142839586
www.smokesmarter.nl heeft ook Virgin, daar had ik eens besteld.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142839602
Ah, die hebben ook nog meer 100% VG smaken zie ik.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 08:36:05 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142839678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:26 schreef Catch22- het volgende:
www.smokesmarter.nl heeft ook Virgin, daar had ik eens besteld.
Die had volgens mij geen 12mg op voorraad. Site van Anne net wel dus heb snel 2 flesjes besteld. Kost 20 euro per flesje, maar dan heb je ook wat... :'). -edit- nu wel, maar niet mijn smaken. :P.

Overigens... ik heb een Kanger Protank Mini 2 met Vision Spinner (1300) en ik zag nu dat ik voor de coils kan kiezen tussen 1.5ohm en 2.2 ohm. Wat moet ik nu kiezen? -edit- ik had dus eerst 1.8 ohm maar die is niet op voorraad.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:38:03 #129
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142839690
Oei oei oei! Ontzettend blij met de Aspire Nautilus mini. Echt goede smaak!

Hadden jullie mijn review al gespot trouwens?

  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 08:48:14 #130
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142839780
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:38 schreef G.Fawkes het volgende:
Oei oei oei! Ontzettend blij met de Aspire Nautilus mini. Echt goede smaak!

Hadden jullie mijn review al gespot trouwens?

Schaamteloze spam. 14 en een halve minuut is trouwens wel erg lang. Mijn attentiespanne bij zo'n review is misschien 3 minuten. Oh en... 'oei oei oei'... :') :').
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:03:00 #131
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142839947
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Schaamteloze spam. 14 en een halve minuut is trouwens wel erg lang. Mijn attentiespanne bij zo'n review is misschien 3 minuten. Oh en... 'oei oei oei'... :') :').
Niet bedoeld als spam. Tja er zit een timeslider bij youtube dus dan kun je zelf beslissen wat je wilt horen of wat je niet wilt horen. En ja ik ben er echt enthausiast over :)
pi_142840846
Ik ook. Ik heb wel de huid van m'n kapotgetrokken toen ik de bottom wilde loshalen :P
Kindness
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:05:12 #133
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142840990
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:57 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik ook. Ik heb wel de huid van m'n kapotgetrokken toen ik de bottom wilde loshalen :P
Dat heb ik met de Nautilus mini nog niet gehad. Maar mijn handen zijn sowieso aardig gehavend door gebruik van verschillende mech mods en de blackwood
pi_142841481
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:56 schreef marc0871 het volgende:

[..]

van de ene op de andere dag roker af.
nou was ik geen zware roker.
ruim 2 pakjes halfzware shag per week.
ik had na een dag dampen al zoiets van 'jemig. heb ik dít 25 jaar lekker gevonden?'
ik had een week of 8 geleden, toen ik begon met dampen, nog een restje tabak over.
die heb ik vorige week weggegooid.
Het geeft mij toto nu toe nét de kick niet die ik bij sigaretten wel heb. Maar ik zit nu op 12 mg nicotine. Dat moet ik ook misschien verhogen. Ik had een mooi apparaat op het oog.....blijkt het zo groot te zijn als een forse dildo. Daar ga je ook niet mee rondlopen dus.
pi_142841768
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:09 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Zeker. Beginnen met dit als je niet rookt en je denkt dat het hip is ook. Misschien ben ik te negatief. Ik zit op zo'n forum voor dit soort mensen. Het valt op dat het vooral over mooie spullen gaat. Niet over smaak.
Als ik je andere posts op FOK! lees zeik je een beetje om het zeiken, zeikerd.

:Y).
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 10:42:26 #136
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142841780
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:28 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Het geeft mij toto nu toe nét de kick niet die ik bij sigaretten wel heb. Maar ik zit nu op 12 mg nicotine. Dat moet ik ook misschien verhogen. Ik had een mooi apparaat op het oog.....blijkt het zo groot te zijn als een forse dildo. Daar ga je ook niet mee rondlopen dus.
Een Kanger Protank Mini (2 of 3), of Aerotank Mini is vrij klein, relatief gezien. En dan is het afhankelijk vd batterij. Ik heb er 1 van 5 cm en 1 van 12cm. Maar je moet gewoon schijt hebben aan wat een ander er van vindt.

Ik ben begonnen op 18mg en heb dat later snel afgebouwd naar 12mg, dan kun je wat vaker dampen.
Ik rookte javaanse jongense 3/4 en dan is 12mg wel vergelijkbaar.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 10:43:25 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142841797
Iemand nog tips over die ohm? 1.5 of 2.2?
pi_142841930
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:43 schreef Kreator het volgende:
Iemand nog tips over die ohm? 1.5 of 2.2?
1.5 zit dichter bij 1.8, dan die 2.2 :+ :P.

Ligt eraan wat jij wil en op welk voltage je wilt gaat dampen. Met 1.5 kan je niet veel hoger gaan dan 4 volt in ieder geval.
Maarre, lagere weerstand van je coil = meer damp (maar ook wat meer verbruik van je batterij en liquid, maar dat is te verwaarlozen).
pi_142841949
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een Kanger Protank Mini (2 of 3), of Aerotank Mini is vrij klein, relatief gezien. En dan is het afhankelijk vd batterij. Ik heb er 1 van 5 cm en 1 van 12cm. Maar je moet gewoon schijt hebben aan wat een ander er van vindt.

Ik ben begonnen op 18mg en heb dat later snel afgebouwd naar 12mg, dan kun je wat vaker dampen.
Ik rookte javaanse jongense 3/4 en dan is 12mg wel vergelijkbaar.
Ik vind die protank minini niet direct een succes. Zeker die losse zuignippel niet.

Staat 12 mg gelijk aan Javaanse jongens 3/4? Krijg jij echt die kick die je van die shag krijgt? Of zou dat weinig te maken hebben met het aantal mg nicotine?

Ik merk wel dat ik VEEL minder hoest.

Ik heb nu een 1300 mA Ego T batterij met een air flow control en mini pro tank + twee Ego tankjes. Dat werkt goed. Al vind ik de air flow bij 1 van de Ego tanks beter dan wat ik krijg bij die pro tank met controller.
pi_142841958
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:43 schreef Kreator het volgende:
Iemand nog tips over die ohm? 1.5 of 2.2?
Ja. Dat verschil begrijp ik ook nog niet helemaal.
pi_142841965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Anne het volgende:

[..]

1.5 zit dichter bij 1.8, dan die 2.2 :+ :P.

Ligt eraan wat jij wil en op welk voltage je wilt gaat dampen. Met 1.5 kan je niet veel hoger gaan dan 4 volt in ieder geval.
Maarre, lagere weerstand van je coil = meer damp (maar ook wat meer verbruik van je batterij en liquid, maar dat is te verwaarlozen).
Wat maakt het uit kijkend naar roken?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 10:51:12 #142
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142841972
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Anne het volgende:

[..]

1.5 zit dichter bij 1.8, dan die 2.2 :+ :P.
Smartass. :')

quote:
Ligt eraan wat jij wil en op welk voltage je wilt gaat dampen. Met 1.5 kan je niet veel hoger gaan dan 4 volt in ieder geval.
Maarre, lagere weerstand van je coil = meer damp (maar ook wat meer verbruik van je batterij en liquid, maar dat is te verwaarlozen).
Tja. Ik damp nu met die 1.8ohm op 3.5 tot 3.8 volt. Mijn batterij gaat vanaf 3.0 dus...
Ik ga wel voor de 1.5 dan. 8-). :7. thx.
pi_142841975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:50 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat maakt het uit kijkend naar roken?
Ik snap je vraag niet.
pi_142841995
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet.
Wat maakt ohm uit kijkend naar smaak? Ik zit nu standaard op 1,5 met een dubbele coil.
pi_142842019
Mijn pro tank mini maakt rochelende geluiden trouwens. Is dat normaal?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 10:55:54 #146
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142842086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:49 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik vind die protank minini niet direct een succes. Zeker die losse zuignippel niet.

Staat 12 mg gelijk aan Javaanse jongens 3/4? Krijg jij echt die kick die je van die shag krijgt? Of zou dat weinig te maken hebben met het aantal mg nicotine?

Ik merk wel dat ik VEEL minder hoest.

Ik heb nu een 1300 mA Ego T batterij met een air flow control en mini pro tank + twee Ego tankjes. Dat werkt goed. Al vind ik de air flow bij 1 van de Ego tanks beter dan wat ik krijg bij die pro tank met controller.
Tja, als je die kwaliteit al niks vindt, dan blijft er weinig anders over dan het dure profi spul, maar die zijn vaak groot en duur.
Misschien had je moeten beginnen met een goedkope chineze plastic knockoff van 15 euro, dan had je die Kanger als een negerpiemel afgezogen, zo lekker als het smaakt.

Ik krijg niet die exacte kick. Er zitten stofjes in sigaretten die je niet met e-smoken krijgt. Maar ik merk wel degelijk dat ik dat goed kan compenseren met een lekker subtiel smaakje en zodra ik echt zin heb in een sigaret, zakt dat wel weg met dampen.
12mg = javaanse jongens of net iets lichter. Maar ik vond de 16/18mg gewoon te sterk. Dan kun je niet de hele avond lurken.
Overigens zou ik vooral heel veel verschillende merken en smaakjes proberen. Ik ben gek op mango, strawberry lime, etc. maar merk dat er ontzettend veel verschil zit in de merken. HALO vond ik persoonlijk ontzettend smerig, maar Virgin Vapor smaakt goddelijk.
Die smaakjes zijn trouwens even wennen, maar 100x lekkerder dan sigarettensmaak. Dat is een fase. Ik had eerst ook alleen maar sigarettensmaak, maar dat vind ik nu ronduit smerig. Terwijl ik qua sigaretten ontzettend merkvast was en bv smaakjes in de koffie ook niet te pruimen vind.
pi_142842166
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tja, als je die kwaliteit al niks vindt, dan blijft er weinig anders over dan het dure profi spul, maar die zijn vaak groot en duur.
Misschien had je moeten beginnen met een goedkope chineze plastic knockoff van 15 euro, dan had je die Kanger als een negerpiemel afgezogen, zo lekker als het smaakt.

Ik krijg niet die exacte kick. Er zitten stofjes in sigaretten die je niet met e-smoken krijgt. Maar ik merk wel degelijk dat ik dat goed kan compenseren met een lekker subtiel smaakje en zodra ik echt zin heb in een sigaret, zakt dat wel weg met dampen.
12mg = javaanse jongens of net iets lichter. Maar ik vond de 16/18mg gewoon te sterk. Dan kun je niet de hele avond lurken.
Overigens zou ik vooral heel veel verschillende merken en smaakjes proberen. Ik ben gek op mango, strawberry lime, etc. maar merk dat er ontzettend veel verschil zit in de merken. HALO vond ik persoonlijk ontzettend smerig, maar Virgin Vapor smaakt goddelijk.
Ik ben niet zo van het zuigen aan piemels. Jij wel blijkbaar. Fijn dat je die pro tank mini op dat niveau ziet zitten.

Ik heb dat ook wel. Maar ik merk dat ik de hele dag aan het lurken blijf met zo'n ding. Dan pak ik soms even een echte sigaret en ben ik de hunkering wél kwijt.

Virgin Vapor ga ik eens proberen. Ik hou niet van rare smaakjes.Ik drink bijv. ook geen thee met fruitsmaak.
pi_142842239
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:52 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat maakt ohm uit kijkend naar smaak? Ik zit nu standaard op 1,5 met een dubbele coil.
Veel, maar ik ga even copy/pasten:

Een hoge weerstand met een hoger volt/watt zorgt ervoor dat het ietsje langer duurt voordat er damp uit komt en dat er iets meer en warmere damp uit komt. De damp lijkt ook iets scherper te worden en de smaak versterkt.

Een hoge weerstand met een laag voltage/watt zorgt ervoor dat je koelere damp en minder of helemaal geen damp meer krijgt.

Een lage weerstand met een hoog wattage/volt zorgt voor warme damp en meer damp.

Een lage weerstand en een laag voltage zorgen voor koelere damp en minder damp. Ook lijkt de damp zachter te worden en de smaak minder aanwezig.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 11:02:20 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142842246
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:59 schreef Marzoen het volgende:
Virgin Vapor ga ik eens proberen. Ik hou niet van rare smaakjes.Ik drink bijv. ook geen thee met fruitsmaak.
Zie mijn laatste edit over smaakjes. (laatste 2 zinnen toegevoegd)

Virgin Vapor kun je beter niet proberen, tenminste niet de 100% VG. Die heb ik alleen omdat ik allergisch ben voor PG. Hij is vrij duur en stroperig.
Ik vond de smaakjes van Feellife erg lekker, persoonlijk. DIe zijn ook goedkoop.
Maar gewoon een paar proefpakketjes kopen.
pi_142842319
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zie mijn laatste edit over smaakjes. (laatste 2 zinnen toegevoegd)

Virgin Vapor kun je beter niet proberen, tenminste niet de 100% VG. Die heb ik alleen omdat ik allergisch ben voor PG. Hij is vrij duur en stroperig.
Ik vond de smaakjes van Feellife erg lekker, persoonlijk. DIe zijn ook goedkoop.
Maar gewoon een paar proefpakketjes kopen.
Ik vond/vind zelf de Havana (sigaar dus) best wel lekker. Ik heb dus een lage ohm. Er komt behoorlijk veel rook vrij. Als de air flow goed is is de throat hit ook prima. Je hebt van die apparaten waar je werkelijk ALLES kan instellen. Ik ben bang dat je dan de hele dag blijft prutsen en instellen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 11:06:59 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142842360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:05 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik vond/vind zelf de Havana (sigaar dus) best wel lekker. Ik heb dus een lage ohm. Er komt behoorlijk veel rook vrij. Als de air flow goed is is de throat hit ook prima. Je hebt van die apparaten waar je werkelijk ALLES kan instellen. Ik ben bang dat je dan de hele dag blijft prutsen en instellen.
Nah, klinkt leuk maar je stelt alles 1x in en klaar. Soms een beetje aan je voltage draaien, maar dan houdt het ook wel op.
pi_142842390
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nah, klinkt leuk maar je stelt alles 1x in en klaar. Soms een beetje aan je voltage draaien, maar dan houdt het ook wel op.
....en dan heb je ongeveer zo'n ding groot als je onderarm. Behalve 1 en daarvan ben ik de naam kwijt.
pi_142842459
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:08 schreef Marzoen het volgende:

[..]

....en dan heb je ongeveer zo'n ding groot als je onderarm. Behalve 1 en daarvan ben ik de naam kwijt.
Ieder zijn ding, maar moet je nou over alles dat niet precies jouw voorkeur heeft zo negatief doen?
pi_142842489
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:11 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ieder zijn ding, maar moet je nou over alles dat niet precies jouw voorkeur heeft zo negatief doen?
Ik doe niet over alles negatief. Ik heb wel enig commentaar. Zoals ik al eens eerder zag hebben veel e rokers daar moeite mee.
pi_142842693
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nah, klinkt leuk maar je stelt alles 1x in en klaar. Soms een beetje aan je voltage draaien, maar dan houdt het ook wel op.
De meesten dampen zelfs op wattage. Dus dat is ook 1 x instellen en klaar.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 11:38:44 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142843262
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:08 schreef Marzoen het volgende:

[..]

....en dan heb je ongeveer zo'n ding groot als je onderarm. Behalve 1 en daarvan ben ik de naam kwijt.
Jaja, dat hebben we nu wel gehoord. Het is niet gauw goed hè. Wat Anne zegt: Zeiken om het zeiken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:12 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik doe niet over alles negatief. Ik heb wel enig commentaar. Zoals ik al eens eerder zag hebben veel e rokers daar moeite mee.
Nee. Het ligt echt aan jouw negatieve houding elke keer. Je krijgt tips en adviezen en kraakt vervolgens alles weer af. Het 'kinderarmpje' argument was na de eerste keer wel duidelijk. Alternatieven vind je ook maar niks, dus wat kom je hier dan doen?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:41:03 #157
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142843310
Ik heb gehoord dan de JustFog Booster best goed is en die is ook relatief klein...
pi_142843333
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jaja, dat hebben we nu wel gehoord. Het is niet gauw goed hè. Wat Anne zegt: Zeiken om het zeiken.

[..]

Nee. Het ligt echt aan jouw negatieve houding elke keer. Je krijgt tips en adviezen en kraakt vervolgens alles weer af. Het 'kinderarmpje' argument was na de eerste keer wel duidelijk. Alternatieven vind je ook maar niks, dus wat kom je hier dan doen?
Je ziet wat je wil zien duidelijk. Je moet 100% pro alles zijn blijkbaar. Ga snel een fruitsmaak roken dan.......
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:47:21 #159
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142843461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:42 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je ziet wat je wil zien duidelijk. Je moet 100% pro alles zijn blijkbaar. Ga snel een fruitsmaak roken dan.......
Je hebt het hier over een piemels zuigen en dat soort onzin. Krea reageert daar niet eens op en je blijft door gaan. Het is aan jouw de keuze he. Je kunt ook door blijven roken. Voel je je misschien als een man maar niet voor heel lang. Gezien roken ook nog impotentie veroorzaakt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 11:47:27 #160
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142843470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:42 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je ziet wat je wil zien duidelijk. Je moet 100% pro alles zijn blijkbaar. Ga snel een fruitsmaak roken dan.......
De positiviteit straalt er vanaf:

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:18 schreef Marzoen het volgende:
Maar even in alle eerlijkheid. Maar de smaak is niet goed. Daarnaast laat je je meeslepen in een ellende van aanschaf van apparatuur.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:54 schreef Marzoen het volgende:

Mijn ergernis zit hem meer in het steeds meer en beter kopen. Ik heb een setje van 100 euro er binnen twee weken uit..... Ik heb nu net zo'n mini pro tank met air flow control. Dat is echt minder dan de simpelste Ego tank. Het moet geen hobby worden. Ook niet iets dat popie jopie wordt. Zie alle smaken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:17 schreef Marzoen het volgende:

Voor rokers is dit soms een oplossing. Niet voor mensen die ineens denken dat ze erbij horen omdat zij erbij horen met banaansmaak. In een apparaat van 45 euro. Wat mij betreft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:58 schreef Marzoen het volgende:

Waar ik iets tegen heb is de hype.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:09 schreef Marzoen het volgende:

Misschien ben ik te negatief. Ik zit op zo'n forum voor dit soort mensen. Het valt op dat het vooral over mooie spullen gaat. Niet over smaak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:28 schreef Marzoen het volgende:
Ik had een mooi apparaat op het oog.....blijkt het zo groot te zijn als een forse dildo. Daar ga je ook niet mee rondlopen dus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:05 schreef Marzoen het volgende:
Je hebt van die apparaten waar je werkelijk ALLES kan instellen. Ik ben bang dat je dan de hele dag blijft prutsen en instellen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:08 schreef Marzoen het volgende:

[..]

....en dan heb je ongeveer zo'n ding groot als je onderarm. Behalve 1 en daarvan ben ik de naam kwijt.
pi_142843496
quote:
18s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Je hebt het hier over een piemels zuigen en dat soort onzin. Krea reageert daar niet eens op en je blijft door gaan. Het is aan jouw de keuze he. Je kunt ook door blijven roken. Voel je je misschien als een man maar niet voor heel lang. Gezien roken ook nog impotentie veroorzaakt.
Nee. Iemand anders begon daar over......

Als je niet tegen wat commentaar kan moet je misschien niet op fora komen. Ik geef gewoon aan dat ik het e roken prima vind maar zeker nog niet perfect.
pi_142843519
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

De positiviteit straalt er vanaf:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Gewoon eerlijk commentaar dus. En?
pi_142843544
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:12 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik doe niet over alles negatief. Ik heb wel enig commentaar. Zoals ik al eens eerder zag hebben veel e rokers daar moeite mee.
Ik denk eerlijk gezegd dat men hier best tegen commentaar kan. Sterker nog, we reageren normaal op je commentaar en gaan een gesprek aan, maar je leest alleen maar wat je wil lezen en dat is dat wij blijkbaar geen kritiek kunnen accepteren ofzo. Terwijl als je goed kijkt jij degene bent die niks doet met de antwoorden die we je geven en er gewoon nog een dunnetjes overheen gaat met je negativiteit.

Kortom: we snappen dat je smaakjes niks vindt en dat je ook geen enorm ding wil hebben. Dat is je goed recht, ieder zijn ding. En nu weer gewoon normaal discussieren zonder elkaar aan te vallen?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 11:50:31 #164
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142843567
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Marzoen het volgende:

Als je niet tegen wat commentaar kan moet je misschien niet op fora komen. Ik geef gewoon aan dat ik het e roken prima vind maar zeker nog niet perfect.
Nee, daar gaat het helemaal niet over. Ik ben ook niet 100% positief over e-smoken, of over mega dure grote apparaten.
Het gaat om het feit dat je elke keer als iemand wat advies geeft (mensen die al lange tijd dampen, veel hebben geprobeerd), dat weer afzeikt. Je wil het niet eens proberen, zo komt het over.

En nu ben ik er wel klaar mee. Ontopic dan maar weer?
pi_142843600
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het helemaal niet over. Ik ben ook niet 100% positief over e-smoken, of over mega dure grote apparaten.
Het gaat om het feit dat je elke keer als iemand wat advies geeft (mensen die al lange tijd dampen, veel hebben geprobeerd), dat weer afzeikt. Je wil het niet eens proberen, zo komt het over.

En nu ben ik er wel klaar mee. Ontopic dan maar weer?
Getver, dit is niet de krea waar ik vroeger stiekem bang voor was toen ik nog een noobje was.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:52:30 #166
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_142843625
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:51 schreef picodealion het volgende:

[..]

Getver, dit is niet de krea waar ik vroeger stiekem bang voor was toen ik nog een noobje was.
Dat krijg je er van, aan de smoker he, het is nu zo'n vuige hipster ;(
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:52:33 #167
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142843627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Nee. Iemand anders begon daar over......

Als je niet tegen wat commentaar kan moet je misschien niet op fora komen. Ik geef gewoon aan dat ik het e roken prima vind maar zeker nog niet perfect.
Ik kan prima tegen kritiek, commentaar en/of feedback. Het maakt mij verder ook niet zoveel uit wat jij van een ProTank vind of van de smaak van banaan...

En zoals ik zei: Het blijven roken is ook een optie. Niet een hele goede, wat mij betreft maar goed. Ik had in het begin ook het gevoel dat ik voor lul liep met mijn Vamo maar dat gevoel neem ik op de koop toe als ik het vergelijk met de nadelen die roken met zich mee brengt.

Niets is perfect zeker de esigaret van dit moment niet. Maar er zijn echt hele goede beschikbaar. Heb je misschien niet gewoon een keer goed advies nodig. De Vision spinner 2 icm met een Nautilus mini is echt goed, bijvoorbeeld (niet bedoeld als spam). Dan moet je alleen nog je eigen smaak vinden. Dat kan niemand anders voor je doen...
pi_142843631
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:49 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat men hier best tegen commentaar kan. Sterker nog, we reageren normaal op je commentaar en gaan een gesprek aan, maar je leest alleen maar wat je wil lezen en dat is dat wij blijkbaar geen kritiek kunnen accepteren ofzo. Terwijl als je goed kijkt jij degene bent die niks doet met de antwoorden die we je geven en er gewoon nog een dunnetjes overheen gaat met je negativiteit.

Kortom: we snappen dat je smaakjes niks vindt en dat je ook geen enorm ding wil hebben. Dat is je goed recht, ieder zijn ding. En nu weer gewoon normaal discussieren zonder elkaar aan te vallen?
Geef mijn meest negatieve post maar aan dan. Ik geef gewoon mijn mening aan over het e roken. Ook dat het best wel werkt. Ook dat het ver van perfect is. Ook dat ik aangegeven smaken ga proberen. Ook dat ik bijv. vind de de standaard Ego beter is dan de duurdere spullen die ik heb. Ook dat het een soort hype aan het worden is en dat ik daar totaal niets mee heb. Als je een apparaat van 65 euro gaat kopen omdat je banaan damp wil opzuigen (zonder nicotine) is er wat mis met iemand.
pi_142843644
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het helemaal niet over. Ik ben ook niet 100% positief over e-smoken, of over mega dure grote apparaten.
Het gaat om het feit dat je elke keer als iemand wat advies geeft (mensen die al lange tijd dampen, veel hebben geprobeerd), dat weer afzeikt. Je wil het niet eens proberen, zo komt het over.

En nu ben ik er wel klaar mee. Ontopic dan maar weer?
Waar zeik ik iemand met advies af dan?
pi_142843664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:52 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Geef mijn meest negatieve post maar aan dan. Ik geef gewoon mijn mening aan over het e roken. Ook dat het best wel werkt. Ook dat het ver van perfect is. Ook dat ik aangegeven smaken ga proberen. Ook dat ik bijv. vind de de standaard Ego beter is dan de duurdere spullen die ik heb. Ook dat het een soort hype aan het worden is en dat ik daar totaal niets mee heb. Als je een apparaat van 65 euro gaat kopen omdat je banaan damp wil opzuigen (zonder nicotine) is er wat mis met iemand.
Je mening is genoteerd, dank voor je inbreng.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:54:24 #171
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142843686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:52 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dat krijg je er van, aan de smoker he, het is nu zo'n vuige hipster ;(
Is e-roken al hipster? :D Ik heb het gevoel dat toch nog een beetje voor nerds is.
pi_142843693
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:52 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik kan prima tegen kritiek, commentaar en/of feedback. Het maakt mij verder ook niet zoveel uit wat jij van een ProTank vind of van de smaak van banaan...

En zoals ik zei: Het blijven roken is ook een optie. Niet een hele goede, wat mij betreft maar goed. Ik had in het begin ook het gevoel dat ik voor lul liep met mijn Vamo maar dat gevoel neem ik op de koop toe als ik het vergelijk met de nadelen die roken met zich mee brengt.

Niets is perfect zeker de esigaret van dit moment niet. Maar er zijn echt hele goede beschikbaar. Heb je misschien niet gewoon een keer goed advies nodig. De Vision spinner 2 icm met een Nautilus mini is echt goed, bijvoorbeeld (niet bedoeld als spam). Dan moet je alleen nog je eigen smaak vinden. Dat kan niemand anders voor je doen...
Dus iemand begint over de pro tank mini.....dan moet ik daar positief over zijn of mijn mond houden? Mijn ervaring daarmee is gewoon niet geweldig.....

Zoals ik aangaf vind ik de Ego (vrij standaard) tot nu toe het beste.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 11:55:43 #173
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142843720
Ontopic:

4 flesjes van 30ml Virgin Vapor liggen bij de douane. Heerlijke smaakjes:

2x Organic Strawberry Lime Cooler E-liquid - 1 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin Deze is echt goddelijk.
2x Organic Fresh Thai Mango E-liquid - 1 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin Deze is echt net zo goddelijk.

En dan hebben we nog zojuist 2 flesjes besteld in Nederland:
Peach Perfect - Virgin Vapor Deze heeft wat weinig smaak, maar het is wel lekker subtiel.
Nicotine 12mg
Inhoud 30ml

En om de voorraad coils weer aan te vullen:
Kanger Protank Coils 5st. 2 x 1.5 ohm

Hopelijk schiet het allemaal een beetje op. Om ook maar eens te zeiken: Ik vind dat online bestellen maar niks. Ik wou dat er een fatsoenlijke grote winkel in de buurt was, die alles verkocht. 8-).

180ML. Daar moet ik het tot en met de vakantie hopelijk wel mee volhouden (tot 28 augustus)
pi_142843724
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:54 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Is e-roken al hipster? :D Ik heb het gevoel dat toch nog een beetje voor nerds is.
Dat is het ook. Met een beetje geluk loop je rond met een apparaat dat eruit ziet als iets uit de film "men in black" en past het niet eens in je broekzak.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:56:11 #175
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_142843734
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:54 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Is e-roken al hipster? :D Ik heb het gevoel dat toch nog een beetje voor nerds is.
Ach, zolang we nog niet in gebloemde shirtjes festivals afstruinen... :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:57:40 #176
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142843775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:55 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is het ook. Met een beetje geluk loop je rond met een apparaat dat eruit ziet als iets uit de film "men in black" en past het niet eens in je broekzak.
Cool he!
pi_142843777
Ik was juist bang dat al die smaakjes niks voor mij waren, geen idee waarom eigenlijk. Ik ga toch maar eens wat flesjes bestellen denk ik.
pi_142843787
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:54 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Is e-roken al hipster? :D Ik heb het gevoel dat toch nog een beetje voor nerds is.
Whaha! Je gaat kei hard lachen om je eigen opmerking als je SD in levende lijve zou zien.
pi_142843788
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:55 schreef Kreator het volgende:
Ontopic:

4 flesjes van 30ml Virgin Vapor liggen bij de douane. Heerlijke smaakjes:

2x Organic Strawberry Lime Cooler E-liquid - 1 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin Deze is echt goddelijk.
2x Organic Fresh Thai Mango E-liquid - 1 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin Deze is echt net zo goddelijk.

En dan hebben we nog zojuist 2 flesjes besteld in Nederland:
Peach Perfect - Virgin Vapor Deze heeft wat weinig smaak, maar het is wel lekker subtiel.
Nicotine 12mg
Inhoud 30ml

En om de voorraad coils weer aan te vullen:
Kanger Protank Coils 5st. 2 x 1.5 ohm

Hopelijk schiet het allemaal een beetje op. Om ook maar eens te zeiken: Ik vind dat online bestellen maar niks. Ik wou dat er een fatsoenlijke grote winkel in de buurt was, die alles verkocht. 8-).

180ML. Daar moet ik het tot en met de vakantie hopelijk wel mee volhouden (tot 28 augustus)
Het probleem met die online winkels is dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik bestelde als eerste bij Supersmoker. Maar die blijken voor de rest erg weinig te verkopen. Dan ga je naar een forum over e roken en raak je helemaal in de war. Heel leuk dat iemand een smaak aangeeft......maar waar koop je het? Wat zijn de prijzen? Ik kocht pas iets met de smaak "Drum". 5 stuks. Het is gewoon een hele smerige zoete smaak en lijkt in niets op Drum.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:58:23 #180
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_142843796
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:55 schreef Kreator het volgende:
Ontopic:

4 flesjes van 30ml Virgin Vapor liggen bij de douane. Heerlijke smaakjes:

2x Organic Strawberry Lime Cooler E-liquid - 1 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin Deze is echt goddelijk.
2x Organic Fresh Thai Mango E-liquid - 1 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin Deze is echt net zo goddelijk.

En dan hebben we nog zojuist 2 flesjes besteld in Nederland:
Peach Perfect - Virgin Vapor Deze heeft wat weinig smaak, maar het is wel lekker subtiel.
Nicotine 12mg
Inhoud 30ml

En om de voorraad coils weer aan te vullen:
Kanger Protank Coils 5st. 2 x 1.5 ohm

Hopelijk schiet het allemaal een beetje op. Om ook maar eens te zeiken: Ik vind dat online bestellen maar niks. Ik wou dat er een fatsoenlijke grote winkel in de buurt was, die alles verkocht. 8-).

180ML. Daar moet ik het tot en met de vakantie hopelijk wel mee volhouden (tot 28 augustus)
Oeh ik word wel benieuwd naar die goddelijke smaakjes van je!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:59:03 #181
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142843816
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:58 schreef Anne het volgende:

[..]

Whaha! Je gaat kei hard lachen om je eigen opmerking als je SD in levende lijve zou zien.
Wrm?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:00:39 #182
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142843859
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:58 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Het probleem met die online winkels is dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik bestelde als eerste bij Supersmoker. Maar die blijken voor de rest erg weinig te verkopen. Dan ga je naar een forum over e roken en raak je helemaal in de war. Heel leuk dat iemand een smaak aangeeft......maar waar koop je het? Wat zijn de prijzen? Ik kocht pas iets met de smaak "Drum". 5 stuks. Het is gewoon een hele smerige zoete smaak en lijkt in niets op Drum.
Daar ben ik het mee eens. Het is beginners soms echt een warboel.

Kun jij al je likes en dislikes eens onder elkaar zetten. Zonder onnodige info over geslachtsdelen en je mening over wat anderen doen?

Dan ga ik eens bedenken of ik iets goeds zou kunnen voorstellen.
pi_142843872
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:59 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Wrm?
Nerds duiken instinctief weg voor zijn imposante voorkomen. Waaronder ik :@.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 12:02:27 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142843914
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:57 schreef picodealion het volgende:
Ik was juist bang dat al die smaakjes niks voor mij waren, geen idee waarom eigenlijk. Ik ga toch maar eens wat flesjes bestellen denk ik.
Dat dacht ik ook altijd. Maar nu wil ik niet meer anders. Maat van me rookt ook graag 'belgische cholocade' en 'sigaarsmaak' enzo. Dat vind ik echt zo ontzettend goor. Maar ieder z'n ding!
pi_142843944
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:59 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Wrm?
Die heeft helemaal 0,0 niks weg van een nerd of hipster.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:58 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Het probleem met die online winkels is dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik bestelde als eerste bij Supersmoker. Maar die blijken voor de rest erg weinig te verkopen. Dan ga je naar een forum over e roken en raak je helemaal in de war. Heel leuk dat iemand een smaak aangeeft......maar waar koop je het? Wat zijn de prijzen? Ik kocht pas iets met de smaak "Drum". 5 stuks. Het is gewoon een hele smerige zoete smaak en lijkt in niets op Drum.
Wees blij dat ze zoveel keuze hebben, want als ze alleen Drum hadden gehad, was jij dus weer analoog gaan roken.

Kwestie van proberen, proberen en proberen (en dus niet meteen 5 flesjes van een bepaalde smaak kopen :|W ). Misschien heb je pas over een jaar dé smaak voor jezelf gevonden. Maar zolang je het niet probeert, zul je er ook nooit achter gaan komen. Ga eens proefpakketten bestellen, reviews lezen, etcetera. Zo moeilijk is het allemaal niet; het kost alleen even een kleine investering, maar is waarschijnlijk uiteindelijk nog steeds goedkoper als roken-roken.

En daarnaast: Waarom stel je die (dikgedrukte) vragen daar niet op het forum? :').
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 12:05:09 #186
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142844001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:58 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oeh ik word wel benieuwd naar die goddelijke smaakjes van je!
Ik heb er ook nog 1 die is ietwat zoutig, maar als ik veel fruit eet ook wel wat zoets heeft. Proberen?
pi_142844024
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:00 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Het is beginners soms echt een warboel.

Kun jij al je likes en dislikes eens onder elkaar zetten. Zonder onnodige info over geslachtsdelen en je mening over wat anderen doen?

Dan ga ik eens bedenken of ik iets goeds zou kunnen voorstellen.
+
Je gaat duidelijk minder roken
Ik was verbaasd over de long/keel hit. Die is goed.
Geen gezeur meer met aanstekers of rekening houden met mensen die anti roken zijn

-
Gepiel met vullen.
Het lijkt (tot nu toe) toch te weinig op een echte sigaret kijkend naar smaak. Maar misschien is de Havanna iets voor mij.
Apparaten die echt goed af te stellen zijn zijn vaak ENORM groot. Al ziet dat er op een plaatje vaak anders uit.
Er is teveel te koop. Ik ben pas een week bezig en heb al zo'n 4 x dingen besteld.
pi_142844076
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:03 schreef Anne het volgende:

[..]

Die heeft helemaal 0,0 niks weg van een nerd of hipster.

[..]

Wees blij dat ze zoveel keuze hebben, want als ze alleen Drum hadden gehad, was jij dus weer analoog gaan roken.

Kwestie van proberen, proberen en proberen (en dus niet meteen 5 flesjes van een bepaalde smaak kopen :|W ). Misschien heb je pas over een jaar dé smaak voor jezelf gevonden. Maar zolang je het niet probeert, zul je er ook nooit achter gaan komen. Ga eens proefpakketten bestellen, reviews lezen, etcetera. Zo moeilijk is het allemaal niet; het kost alleen even een kleine investering, maar is waarschijnlijk uiteindelijk nog steeds goedkoper als roken-roken.

En daarnaast: Waarom stel je die (dikgedrukte) vragen daar niet op het forum? :').
Het gaat mij erom dat men het die naam geeft maar het totaal niet lijkt op Drum. Men roept maar iets.

Die stel ik daar ook. Maar uiteindelijk is het iets persoonlijks. Heel veel mensen vinden die pro tank mini geweldig. Ik niet direct.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 12:08:23 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142844091
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:06 schreef Marzoen het volgende:
Ik ben pas een week bezig en heb al zo'n 4 x dingen besteld.
Misschien andersom doen dan. Eerst advies inwinnen en veel lezen en dan iets kopen.

Maar het hoort er ook wel een beetje bij. Ik heb een kwartaal gekloot met goedkope rommel uit de lokale winkel in de stad hier, voordat ik het zat was en iets goeds kocht (na advies van hier).
Smaakjes is echt een kwestie van héél veel proberen. Heb hier nog 20 flesjes staan die ik niet lekker vond (allemaal probeerflesjes van 5 of 7ml)
pi_142844152
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:07 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat men het die naam geeft maar het totaal niet lijkt op Drum. Men roept maar iets.

Die stel ik daar ook. Maar uiteindelijk is het iets persoonlijks. Heel veel mensen vinden die pro tank mini geweldig. Ik niet direct.
Als je je inleest, dan zul je lezen dat geen enkele tabakssmaak nagebootst kan worden; het kan er enkel in de buurt komen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:10:40 #191
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142844155
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:03 schreef Anne het volgende:

[..]

Die heeft helemaal 0,0 niks weg van een nerd of hipster.

Achja het is ook een vooroordeel van mij natuurlijk.
pi_142844164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:06 schreef Marzoen het volgende:

[..]

+
Je gaat duidelijk minder roken
Ik was verbaasd over de long/keel hit. Die is goed.
Geen gezeur meer met aanstekers of rekening houden met mensen die anti roken zijn

-
Gepiel met vullen.
Het lijkt (tot nu toe) toch te weinig op een echte sigaret kijkend naar smaak. Maar misschien is de Havanna iets voor mij.
Apparaten die echt goed af te stellen zijn zijn vaak ENORM groot. Al ziet dat er op een plaatje vaak anders uit.
Er is teveel te koop. Ik ben pas een week bezig en heb al zo'n 4 x dingen besteld.
Ik vind het grote aanbod juist een dik pluspunt. Dat je teveel koopt is toch meer een eigenschap van jezelf dan een nadeel aan de e-sigaretten? Liever iets teveel aanbod en mezelf in bedwang moeten houden dan zeer beperkt aanbod en dus eigenlijk niet genoeg goede spullen/
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:11:18 #193
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142844177
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog 1 die is ietwat zoutig, maar als ik veel fruit eet ook wel wat zoets heeft. Proberen?
Wat is de PG/VG verhouding daarvan :D

Niet dat ik interesse heb, heur
pi_142844201
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Misschien andersom doen dan. Eerst advies inwinnen en veel lezen en dan iets kopen.

Maar het hoort er ook wel een beetje bij. Ik heb een kwartaal gekloot met goedkope rommel uit de lokale winkel in de stad hier, voordat ik het zat was en iets goeds kocht (na advies van hier).
Smaakjes is echt een kwestie van héél veel proberen. Heb hier nog 20 flesjes staan die ik niet lekker vond (allemaal probeerflesjes van 5 of 7ml)
Dat heb ik gedaan dus. En dan valt iets tegen. Maar dat is persoonlijk smaak dus. Het grappige is dus dat eigenlijk die goedkope EGO set het beste werkt. Behalve dat de air flow wat te groot is. Die heb ik dus afgeplakt. Maar je leest ook over mensen die dagelijks 4 setjes gebruiken. 1 voor bij vrienden. 1 voor op kantoor. 1 voor in de auto. 1 voor thuis. Dat gaat mij te ver. Ik wil gewoon 1 normale set die niet te groot is. Een supergrote tank hoef ik niet. Dan neem ik wel zo'n flesje mee. Ik stop alles in een mooie bril hoes trouwens. Want zo'n ego hoes is zo groot dat je bijna een tas moet meenemen.
pi_142844208
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:11 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Wat is de PG/VG verhouding daarvan :D

Niet dat ik interesse heb, heur
Veel P. gok ik.
pi_142844218
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je je inleest, dan zul je lezen dat geen enkele tabakssmaak nagebootst kan worden; het kan er enkel in de buurt komen.
Op tabaksgebied vond ik die avana (of althans sigaar smaak) behoorlijk goed. Al was de throat hit iets minder.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:13:36 #197
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142844248
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Veel P. gok ik.
Poeh dat zal wel een throathit van jewelste geven dan :P
pi_142844290
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:10 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik vind het grote aanbod juist een dik pluspunt. Dat je teveel koopt is toch meer een eigenschap van jezelf dan een nadeel aan de e-sigaretten? Liever iets teveel aanbod en mezelf in bedwang moeten houden dan zeer beperkt aanbod en dus eigenlijk niet genoeg goede spullen/
Je gaat je afvragen of je nu niet dat ene ringetje ook nog moet kopen. Of dat ene tankje. Ik kocht als laatste zo'n air flow ring van Kanger. Dat past kijkend naar grote totaal niet bij mijn set. En dan de keuzes in coils. Je zou toch verwachten dat een bepaalde coil gewoon het beste is. Nu 'moet' ik dubbele en enkele coils kopen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 12:15:45 #199
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142844313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:11 schreef Marzoen het volgende:

Dat gaat mij te ver. Ik wil gewoon 1 normale set die niet te groot is.
Maar je hoeft toch ook niet te doen wat een ander doet? Ik heb geen Vamo V5 met een Aerotank Mega, omdat ik het te groot vind en niet handig om mee te nemen, dus koop ik het niet.
Ik heb 2 Protank Mini 2's en dat is voor mij ideaal. Heb er 2 kleine batterijen en een grotere bij.
Zo zul je dat toch ook echt zelf moeten ontdekken.
Als je je voorkeuren hier opschrijft, zijn er 1 of 2 die álle apparaten kennen en je zo wat advies kunnen geven.
pi_142844337
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je gaat je afvragen of je nu niet dat ene ringetje ook nog moet kopen. Of dat ene tankje. Ik kocht als laatste zo'n air flow ring van Kanger. Dat past kijkend naar grote totaal niet bij mijn set. En dan de keuzes in coils. Je zou toch verwachten dat een bepaalde coil gewoon het beste is. Nu 'moet' ik dubbele en enkele coils kopen.
Volgens mij moet jij je echt eens gaan inlezen. Sommige mensen moeten niks hebben van dual coils, andere zweren erbij. Er is niks 'het beste'. Het is vrijwel allemaal persoonlijke voorkeur.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 12:17:03 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142844348
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Veel P. gok ik.
100% P. Je moet er ook een behoorlijke tijd vrij hard aan trekken voordat ie los komt en na 1x is de batterij leeg. Maar het is wel een ervaring.
pi_142844432
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:15 schreef Kreator het volgende:
Vamo V5
Die wilde ik kopen dus. Tot iemand mij het advies gaf eens een filmpje te kijken over dat apparaat en te kijken naar hoe groot het was. Enorm dus.

Ik weet al wat ik wil denk ik. De JustFog Booster set. Dat gaf iemand hier ook al aan. Die is klein maar wel instelbaar. Alleen kan je weer niet zien hoever je coil heen is.

Wat mij verder opvalt is dat de (mijn) omgeving toch vrij negatief is. "stop dan gewoon" hoor ik veel. Ik kan ook gewoon door blijven roken.....
pi_142844451
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je gaat je afvragen of je nu niet dat ene ringetje ook nog moet kopen. Of dat ene tankje. Ik kocht als laatste zo'n air flow ring van Kanger. Dat past kijkend naar grote totaal niet bij mijn set. En dan de keuzes in coils. Je zou toch verwachten dat een bepaalde coil gewoon het beste is. Nu 'moet' ik dubbele en enkele coils kopen.
Ja, zo schuif je jouw eigen problemen dus af op een product. Goed bezig. Ik heb gewoon op aanraden van iemand een iTaste MVP 2.0 gekocht en hij bevalt goed dus ik laat me niet gekmaken. Ik rook hier lekker een tijdje mee verder en ga wat smaakjes proberen. Wellicht dat ik binnenkort ook eens wat anders probeer, maar ik voel me nergens toe gedwongen.
pi_142844453
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:16 schreef Anne het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij je echt eens gaan inlezen. Sommige mensen moeten niks hebben van dual coils, andere zweren erbij. Er is niks 'het beste'. Het is vrijwel allemaal persoonlijke voorkeur.
Dat inlezen werkt dus niet. Merk jij een verschil tussen een dual of enkele coil?
pi_142844490
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ja, zo schuif je jouw eigen problemen dus af op een product. Goed bezig. Ik heb gewoon op aanraden van iemand een iTaste MVP 2.0 gekocht en hij bevalt goed dus ik laat me niet gekmaken. Ik rook hier lekker een tijdje mee verder en ga wat smaakjes proberen. Wellicht dat ik binnenkort ook eens wat anders probeer, maar ik voel me nergens toe gedwongen.
Nee. Ik zeg dat je zoveel keuzes hebt (zeker als je allerlei adviezen opvolgt) dat je uiteindelijk allerlei rare combinaties hebt. Het gaat niet over dwang. Het gaat over adviezen opvolgen.
pi_142844586
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:57 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Cool he!
Op zich een fraai apparaat. Jammer dat het zo groot is. Blij dat ik het niet besteld heb. Daar zie ik mij op een receptie nog niet mee staan. Al is het dan wel erg duidelijk dat je geen sigaret aan het roken bent. Wat mij trouwens opvalt is de enorme hoeveelheid rook/damp die nog uit je longen komt. Hoe kan dat? Dat is vaak nog meer dan bij een sigaret.
pi_142844833
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:38 schreef G.Fawkes het volgende:
Oei oei oei! Ontzettend blij met de Aspire Nautilus mini. Echt goede smaak!

Hadden jullie mijn review al gespot trouwens?

Nette review trouwens :Y (net pas tijd gehad om 'm ff te checken).
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:37:41 #208
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_142844954
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog 1 die is ietwat zoutig, maar als ik veel fruit eet ook wel wat zoets heeft. Proberen?
Ja daaaag, en dan zeker met zo'n onhandig groot ding rond sjouwen...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 12:48:00 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142845252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:37 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja daaaag, en dan zeker met zo'n onhandig groot ding rond sjouwen...
Tis net een kinderarmpje. ;(.

Overigens zag ik net deze (bedankt, tukker):



Ook wel een briljant ding. Niet te groot.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:00:12 #210
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_142845583
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tis net een kinderarmpje. ;(.

Overigens zag ik net deze (bedankt, tukker):

[ afbeelding ]

Ook wel een briljant ding. Niet te groot.
Ik hou niet van pijpende mannen :N
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_142845656
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tis net een kinderarmpje. ;(.

Overigens zag ik net deze (bedankt, tukker):

[ afbeelding ]

Ook wel een briljant ding. Niet te groot.
Ik zat me gisteren nog af te vragen of er niet gewoon e-cigs waren in de vorm van een pijp. Dit komt toch al wel in de buurt :).
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:03:21 #212
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142845659
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:06 schreef Marzoen het volgende:

[..]

+
Je gaat duidelijk minder roken
Ik was verbaasd over de long/keel hit. Die is goed.
Geen gezeur meer met aanstekers of rekening houden met mensen die anti roken zijn

-
Gepiel met vullen.
Het lijkt (tot nu toe) toch te weinig op een echte sigaret kijkend naar smaak. Maar misschien is de Havanna iets voor mij.
Apparaten die echt goed af te stellen zijn zijn vaak ENORM groot. Al ziet dat er op een plaatje vaak anders uit.
Er is teveel te koop. Ik ben pas een week bezig en heb al zo'n 4 x dingen besteld.
Weet je wat het is. Hoe liquid smaakt is volledig afhankelijk van de setup die hebt. Of die de smaak dan weer lekker vindt is afhankelijk van je eigen smaak.

Aantal regels zijn

Lagere weerstand is warmere damp. Meer damp productie.
Hogere weerstandis koudere damp. Minder damp productie.

Top coils zorgt voor warmere damp maar ook dat je soms je tankje moet kantelen.
Bottom coil zorgt voor koelere damp en hoef je je tankje niet te kantelen. Kan soms wel makkelijker gaan borrelen.

Dual coils produceren meestal meer dan maar verbruiken meestal ook meer liquid.

Over de grootte: Meestal is het inleveren op batterijduur of het wordt wat langer. Daar is helaas maar weinig aan te doen. De JustFog Booster bv kunnen 18350 batterijen in. Die zijn max 800mAh en daar doe je weer niet de hele dag mee..
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:03:36 #213
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142845664
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Nette review trouwens :Y (net pas tijd gehad om 'm ff te checken).
Thx :)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:04:35 #214
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142845684
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tis net een kinderarmpje. ;(.

Overigens zag ik net deze (bedankt, tukker):

[ afbeelding ]

Ook wel een briljant ding. Niet te groot.
Ik heb van die e-pipe wel eens gehoord dat de contactpunten vrij slecht zouden zijn. Snel warm worden en niet werken. Is dit de Kamry?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 13:12:49 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142845942
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:04 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik heb van die e-pipe wel eens gehoord dat de contactpunten vrij slecht zouden zijn. Snel warm worden en niet werken. Is dit de Kamry?
Mechman Mini Pipe.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:20:19 #216
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142846175
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mechman Mini Pipe.
Dan heb ik iets gezegd. Die ken ik niet. Ziet er wel leuk uit ja. Zeker met de Kanger Aerotank erop
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:02:34 #217
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142847344
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:03 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Weet je wat het is. Hoe liquid smaakt is volledig afhankelijk van de setup die hebt. Of die de smaak dan weer lekker vindt is afhankelijk van je eigen smaak.

Aantal regels zijn

Lagere weerstand is warmere damp. Meer damp productie.
Hogere weerstandis koudere damp. Minder damp productie.

Top coils zorgt voor warmere damp maar ook dat je soms je tankje moet kantelen.
Bottom coil zorgt voor koelere damp en hoef je je tankje niet te kantelen. Kan soms wel makkelijker gaan borrelen.

Dual coils produceren meestal meer dan maar verbruiken meestal ook meer liquid.

Over de grootte: Meestal is het inleveren op batterijduur of het wordt wat langer. Daar is helaas maar weinig aan te doen. De JustFog Booster bv kunnen 18350 batterijen in. Die zijn max 800mAh en daar doe je weer niet de hele dag mee..
Topcoil moet je met een grote boog omheen lopen imo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:16:09 #218
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_142847752
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:02 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Topcoil moet je met een grote boog omheen lopen imo.
Ik gebruik af en toe nog steeds de iClear30, prima ding :)
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_142847805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:03 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Weet je wat het is. Hoe liquid smaakt is volledig afhankelijk van de setup die hebt. Of die de smaak dan weer lekker vindt is afhankelijk van je eigen smaak.

Aantal regels zijn

Lagere weerstand is warmere damp. Meer damp productie.
Hogere weerstandis koudere damp. Minder damp productie.

Top coils zorgt voor warmere damp maar ook dat je soms je tankje moet kantelen.
Bottom coil zorgt voor koelere damp en hoef je je tankje niet te kantelen. Kan soms wel makkelijker gaan borrelen.

Dual coils produceren meestal meer dan maar verbruiken meestal ook meer liquid.

Over de grootte: Meestal is het inleveren op batterijduur of het wordt wat langer. Daar is helaas maar weinig aan te doen. De JustFog Booster bv kunnen 18350 batterijen in. Die zijn max 800mAh en daar doe je weer niet de hele dag mee..
Dat kantelen begrijp ik al niet. Ik ben bang voor lekkage. Dan borrelt het inderdaad. Ik vind die 1 coil prima kijkend naar damp. Zelfs meer damp dan ik wil ......maar ik wil wel de throat hit hebben. Maar mensen kijken je dan echt aan of je normaal aan het roken bent. Vervelend. Ik ben niet makkelijk in een discussie. Dan wordt het boosheid. "zo'n rookwolk moet ook slecht voor mij zijn met nicotine" Maar ik weet er te weinig over daar werkelijk een wetenschappelijk onderzoek bij te halen. Daar is veel onduidelijkheid.

Die just fog is het dus ook niet. Of je moet een tweede batterij meenemen....of opladen in de auto. Dat alles maakt het zo moeilijk. Je denkt iets perfects gevonden te hebben. En dat is het dan ook weer niet.
pi_142847864
Je kan ook nog zelf coils maken met watten etc. Dan raak ik helemaal in paniek.
pi_142847933
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:02 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Topcoil moet je met een grote boog omheen lopen imo.
Het zou fijn zijn als je het even onderbouwt.
pi_142847967
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je het even onderbouwt.
Dat weer. Dan heb je top en bottom coils. Het zal een studie worden.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 14:28:08 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142848139
Tja, is toch gewoon hetzelfde als met een auto. De één rijdt erin en weet amper hoe je moet tanken, de ander moet persé een sportwagen met 500pk en wil die tot het laatste schroefje uit elkaar halen en in elkaar zetten.
Die 'paniek' omdat je nog niet weet hoe je een motorblok uit elkaar haalt, terwijl je nog niet eens een auto hebt gekocht snap ik niet zo.

De eerste maand dat ik hier meelas dacht ik dat ik gek werd, zoveel termen waar je nog nooit van hebt gehoord. Maar daarvan is 90% na een tijdje wel duidelijk en de overige 10% is voor dampfreaks.
pi_142848194
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:28 schreef Kreator het volgende:
Tja, is toch gewoon hetzelfde als met een auto. De één rijdt erin en weet amper hoe je moet tanken, de ander moet persé een sportwagen met 500pk en wil die tot het laatste schroefje uit elkaar halen en in elkaar zetten.
Die 'paniek' omdat je nog niet weet hoe je een motorblok uit elkaar haalt, terwijl je nog niet eens een auto hebt gekocht snap ik niet zo.

De eerste maand dat ik hier meelas dacht ik dat ik gek werd, zoveel termen waar je nog nooit van hebt gehoord. Maar daarvan is 90% na een tijdje wel duidelijk en de overige 10% is voor dampfreaks.
Dat laatste is het tijdperk waar ik nu in zit dus. Ik doe het pas een week. Teveel aan informatie werkt niet.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:34:46 #225
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142848343
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:16 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ik gebruik af en toe nog steeds de iClear30, prima ding :)
Dat is ook de enige topcoil die goed is volgens mij. Ik vind de draw overigens te strak, dus ik gebruik de mijne niet. Wel echt een goede smaak.

Verder is ook bijna niets met topcoil toch? Behalve die goede meukdingen die bij Ego-T's worden geleverd
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142848369
Het kan zo makkelijk zijn. Voor m'n broer een vision spinner met pt mini 3 en wat sample juice pakketten gekocht. Geweldige set om mee te dampen en over de termen hoeft ie al helemaal niet na te denken. Even de goede smaak ontdekken en zo nu en dan de coil vervangen en klaar
Kindness
pi_142848403
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:35 schreef GeorgeMichael het volgende:
Het kan zo makkelijk zijn. Voor m'n broer een vision spinner met pt mini 3 en wat sample juice pakketten gekocht. Geweldige set om mee te dampen en over de termen hoeft ie al helemaal niet na te denken. Even de goede smaak ontdekken en zo nu en dan de coil vervangen en klaar
Zo simpel kan het zijn. Wijs hem niet naar web sites.
pi_142851475
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:36 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Zo simpel kan het zijn. Wijs hem niet naar web sites.
:').

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:29 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat laatste is het tijdperk waar ik nu in zit dus. Ik doe het pas een week. Teveel aan informatie werkt niet.
Misschien moet je dan gewoon even rustig alles op je inwerken en een beetje bekend worden met het terrein voordat je over vanalles en nogwat je bek opentrekt. Begint wel een beetje vermoeiend te worden. Ik kom ook pas net kijken dus ik heb gewoon nog weinig verstand en geen mening over de producten, en probeer die dan ook niet elke post te ventileren hier.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:08:44 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142853509
Pfff, en dan vinden ze mij een negatieve zeikjosti :') :D _O-

Gelukkig is er altijd baas boven baas; ik weet nu dat ik best wel meeval B-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:49:38 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142854531
Yeah baby *O* B-)

De Sint is weer langsgeweest *O*

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142854832
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:06 schreef picodealion het volgende:

[..]

:').

[..]

Misschien moet je dan gewoon even rustig alles op je inwerken en een beetje bekend worden met het terrein voordat je over vanalles en nogwat je bek opentrekt. Begint wel een beetje vermoeiend te worden. Ik kom ook pas net kijken dus ik heb gewoon nog weinig verstand en geen mening over de producten, en probeer die dan ook niet elke post te ventileren hier.
Ik heb gewoon een mening over zaken. Ik ga door als mensen dat irritant vinden. Mijn mening baseer ik op die 100+ euro aan spullen die ik nu heb. Wanneer mag je volgens jou wel iets zeggen?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:06:01 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142854979
Als je rond de 100¤ aan liquid hebt geconsumeerd, dan heb je een béétje wat te vertellen. Je eerste flessie is nog niet eens leeg man..

100¤ aan spullen kopen is een makkie.. 15 pakkies peuken.. pff.. een week analoog roken? anderhalf? dramaqueen :O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142855306
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef Sounddragon het volgende:
Als je rond de 100¤ aan liquid hebt geconsumeerd, dan heb je een béétje wat te vertellen. Je eerste flessie is nog niet eens leeg man..

100¤ aan spullen kopen is een makkie.. 15 pakkies peuken.. pff.. een week analoog roken? anderhalf? dramaqueen :O
Dus daar ligt de grens voor jou? Je moet eerst 100 euro aan flesjes oproken.

Ik heb gewoon nu een mening. En die is niet eens negatief. Maar dat willen doorgeslagen figuren als jij niet zien. Jij bent de drama queen. Niet ik.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:36:34 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142855957
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:16 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dus daar ligt de grens voor jou? Je moet eerst 100 euro aan flesjes oproken.

Ik heb gewoon nu een mening. En die is niet eens negatief. Maar dat willen doorgeslagen figuren als jij niet zien. Jij bent de drama queen. Niet ik.
Nee sufknuppel; JIJ stelt toch dat er ergens een grens ligt? ik geef alleen een stom antwoord in dezelfde strekking als de vraag. Jij wilt graag je onbedwingbare hokjesdrang hier op ons projecteren. Ik doe verder niks, ik help je alleen een handje in een poging je te laten inzien hoe achterlijk je zit te doen al de heel dag. :*

Misschien dat je nog gaat inzien dat je een beetje triest zit te doen hier, maar eerlijk gezegd heb ik weinig hoop dat je gefrustreerde autistische hersentjes zich zo ver zullen laten stimuleren.

Ik ga wat nuttigs doen; aan mijn kinderarmpje sabbelen ofzo..

Mafkees |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142856023
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee sufknuppel; JIJ stelt toch dat er ergens een grens ligt? ik geef alleen een stom antwoord in dezelfde strekking als de vraag. Jij wilt graag je onbedwingbare hokjesdrang hier op ons projecteren. Ik doe verder niks, ik help je alleen een handje in een poging je te laten inzien hoe achterlijk je zit te doen al de heel dag. :*

Misschien dat je nog gaat inzien dat je een beetje triest zit te doen hier, maar eerlijk gezegd heb ik weinig hoop dat je gefrustreerde autistische hersentjes zich zo ver zullen laten stimuleren.

Ik ga wat nuttigs doen; aan mijn kinderarmpje sabbelen ofzo..

Mafkees |:(
Ga inderdaad iets nuttigs doen.
pi_142857062
Gezellig hier :)
Morgen komen hopelijk mijn spulletjes binnen en zal dan ook eens een foto maken.
Nu op zoek naar een meter om ohm en voltage te meten en kanthal en biowick om zelf coils te fabriceren. Oja en dan heb ik nog een tangetje en een pincet en een boortje o.i.d. nodig dan hoef ik manlief zijn gereedschaps lades niet te plunderen en een doos met vakjes
pi_142858953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:12 schreef Sorella het volgende:
Gezellig hier :)
Morgen komen hopelijk mijn spulletjes binnen en zal dan ook eens een foto maken.
Nu op zoek naar een meter om ohm en voltage te meten en kanthal en biowick om zelf coils te fabriceren. Oja en dan heb ik nog een tangetje en een pincet en een boortje o.i.d. nodig dan hoef ik manlief zijn gereedschaps lades niet te plunderen en een doos met vakjes
Gelukkig bewijs je mijn punt. Totaal zelfs.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:45:20 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142860716
- lamaar ook, too much honour -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sounddragon op 29-07-2014 21:01:15 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142861056
Elke hobby kost geld maar met deze hobby hou ik geld over, het is gezonder als roken en het is leuk als je je eigen spullen kan maken, volgende stap zelf liquids mengen.

De een is tevreden met zijn e-sig met 1.6 ml tank en 650 mah batterij. De ander gaat een stapje verder en koopt daarna een 1350 mah batterij met 2,4 ml tank en verstelbaar voltage en is daar tevreden mee.
Voor de rest is dat niet genoeg en die gaan zelf coils maken, liquid mengen en proberen de (voor hun) perfecte e-sig samen te stellen.

Gewoon doen wat je leuk vind, anderen in hun waarde laten en voor de rest; Happy days
pi_142861417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:52 schreef Sorella het volgende:
Elke hobby kost geld maar met deze hobby hou ik geld over, het is gezonder als roken en het is leuk als je je eigen spullen kan maken, volgende stap zelf liquids mengen.

De een is tevreden met zijn e-sig met 1.6 ml tank en 650 mah batterij. De ander gaat een stapje verder en koopt daarna een 1350 mah batterij met 2,4 ml tank en verstelbaar voltage en is daar tevreden mee.
Voor de rest is dat niet genoeg en die gaan zelf coils maken, liquid mengen en proberen de (voor hun) perfecte e-sig samen te stellen.

Gewoon doen wat je leuk vind, anderen in hun waarde laten en voor de rest; Happy days
qft ^O^ _O_

[ Bericht 10% gewijzigd door marc0871 op 29-07-2014 21:10:56 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:02:28 #241
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142861476
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:01 schreef marc0871 het volgende:

Ik haal hem net weer weg, laat lekker in de sjit zakken, ik negeer hem verder gewoon :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142861670
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik haal hem net weer weg, laat lekker in de sjit zakken, ik negeer hem verder gewoon :W
truth :Y
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:15:55 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142870268
De Mothers Milk is lekkah, maar niet zo lekker als de Sucker Punch :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 juli 2014 @ 08:40:03 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142873675
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:08 schreef Sounddragon het volgende:
Pfff, en dan vinden ze mij een negatieve zeikjosti :') :D _O-
Ik vind dit niet. Wie vindt dit wel dan? Ik vind wel dat je een lekker wijf als vriendin hebt en dat zorgt voor wrijving. Maar voor de rest ben je wel ok hoor.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 juli 2014 @ 08:41:22 #245
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142873691
EINDELIJK.

Customs clearance processing complete NETHERLANDS July 29, 2014 10:42 pm
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:53:20 #246
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_142873826
quote:
5s.gif Op woensdag 30 juli 2014 08:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind dit niet. Wie vindt dit wel dan? Ik vind wel dat je een lekker wijf als vriendin hebt en dat zorgt voor wrijving. Maar voor de rest ben je wel ok hoor.
:D
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:26:04 #247
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142874232
quote:
5s.gif Op woensdag 30 juli 2014 08:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind dit niet. Wie vindt dit wel dan? Ik vind wel dat je een lekker wijf als vriendin hebt en dat zorgt voor wrijving. Maar voor de rest ben je wel ok hoor.
mensen in mijn RL omgeving :+

Vandaag mag je d'r een kusje geven, ze is jarig :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 juli 2014 @ 09:37:02 #248
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142874423
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:26 schreef Sounddragon het volgende:

Vandaag mag je d'r een kusje geven, ze is jarig :*
DIT GA IK DOEN. BEDANKT VOOTR DE TIP!!!!!!!!!!
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:39:22 #249
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142874471
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:15 schreef Sounddragon het volgende:
De Mothers Milk is lekkah, maar niet zo lekker als de Sucker Punch :P
Ik vind Mothers milk echt lekker maar dat moet ik die sucker punch toch ook gaan proberen. Waar damp je de suicide bunny in?
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:41:04 #250
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142874504
Gefeliciteerd Anne!

[ Bericht 70% gewijzigd door G.Fawkes op 30-07-2014 09:58:52 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:30:56 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142875457
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:39 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik vind Mothers milk echt lekker maar dat moet ik die sucker punch toch ook gaan proberen. Waar damp je de suicide bunny in?
gisteravond in de Kayfun, vandaag in een AT mega op de Xgun.

Sucker Punch is veeeel zoeter :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 30 juli 2014 @ 14:54:02 #252
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142883937
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

gisteravond in de Kayfun, vandaag in een AT mega op de Xgun.

Sucker Punch is veeeel zoeter :P
Ik kreeg Mothers Milk niet echt lekker wickend in mijn kayfun. Misschien dan toch te veel wick gebruikt. Ga vanavond de kayfun rewicken denk ik.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 juli 2014 @ 14:58:33 #253
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142884128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:54 schreef G.Fawkes het volgende:
Mothers Milk
God Bless 'Murica..
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:02:43 #254
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142884270
quote:
9s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

God Bless 'Murica..
Zo lang je er niet te lang bij stilstaat klinkt de naam best tof. Nu even niet dus
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:32:41 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142889709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:54 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik kreeg Mothers Milk niet echt lekker wickend in mijn kayfun. Misschien dan toch te veel wick gebruikt. Ga vanavond de kayfun rewicken denk ik.
Ik heb er een 2mm in zitten in .30 op 1.8 Ohm ofzo, en ik werd er ook niet echt blij van. Vandaar dat hij nu in de Aerotank zit, en dat werkt prima ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:48:36 #256
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_142890159
http://www.ebay.nl/itm/Fl(...)tem4866857394&_uhb=1

had laatste deze gekocht, in 1 dag leeggerookt :')
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_142891801
Dat is zo,n weggooi e-sig ? wel leuke kleurtjes

Mijn e-sigs



Van links naar rechts:

batterijen voor de vamo v5 upgrade 18360 (1 voor reserve)
doosje 1 smaakjes, doosje 2 tabaks smaken
Vamo v5 upgrade met aerotank
Kanger emow, beide vandaag binnen gekregen
Vison spinner 2 met protank 2,1 maand geleden binnen gekregen
ego q met iclear 16, eergisteren binnen gekregen bij 10 liquids
2 maal Kanger evods ruim 3 maanden terug mee begonnen
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:20:14 #258
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142901222
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:51 schreef Sorella het volgende:
Dat is zo,n weggooi e-sig ? wel leuke kleurtjes

Mijn e-sigs

[ link | afbeelding ]

Van links naar rechts:

batterijen voor de vamo v5 upgrade 18360 (1 voor reserve)
doosje 1 smaakjes, doosje 2 tabaks smaken
Vamo v5 upgrade met aerotank
Kanger emow, beide vandaag binnen gekregen
Vison spinner 2 met protank 2,1 maand geleden binnen gekregen
ego q met iclear 16, eergisteren binnen gekregen bij 10 liquids
2 maal Kanger evods ruim 3 maanden terug mee begonnen
Zow, niet normaal joh! daar staat zomaar voor 300¤ handel, ik snap dat niet hoor, zó veel geld uitgeven aan die zooi allemaal. :{w :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142904156
:Y
Die kanger emow trekt als een tierelier en de vamo moet ik op mijn gemak bestuderen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:25:30 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142904493
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:18 schreef Sorella het volgende:
:Y
Die kanger emow trekt als een tierelier en de vamo moet ik op mijn gemak bestuderen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfelde over een EMOW Mega, maar die is alleen VV, en niet echt een powerhouse, dus ik denk dat het wat leukers gaat worden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142904640
100 eur per maand aan shag rookte ik weg, waren het sigaretten geweest was ik 3 keer meer kwijt geweest in de maand.
wat is vv ?

Mijn man vind het allemaal wel goed die is aan het uitzoeken hoe dat zit met de coils :*
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:39:20 #262
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142905282
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:27 schreef Sorella het volgende:
100 eur per maand aan shag rookte ik weg, waren het sigaretten geweest was ik 3 keer meer kwijt geweest in de maand.
wat is vv ?

Mijn man vind het allemaal wel goed die is aan het uitzoeken hoe dat zit met de coils :*
Variabel Voltage; net als je spinner. Een domme mod zeg maar, maar dan niet blauw :+

Je Vamo is ook VV, maar ook VW, da's een slimme ;)

Ik rookte ook shag, iets meer als 100¤ per maand, en ik ben denk ik duurder uit inmiddels, nu 4 maanden bezig, maar ik ga er wel van uit dat dat kopen stopt als je gewoon een goede set met de goede spullen hebt, en die ben ik nu aan het verzamelen. Daarna is het alleen nog coils maken of kopen, en sapjes, en wellicht dingen vervangen die stuk gaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142905951
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Variabel Voltage; net als je spinner. Een domme mod zeg maar, maar dan niet blauw :+

Je Vamo is ook VV, maar ook VW, da's een slimme ;)

Ik rookte ook shag, iets meer als 100¤ per maand, en ik ben denk ik duurder uit inmiddels, nu 4 maanden bezig, maar ik ga er wel van uit dat dat kopen stopt als je gewoon een goede set met de goede spullen hebt, en die ben ik nu aan het verzamelen. Daarna is het alleen nog coils maken of kopen, en sapjes, en wellicht dingen vervangen die stuk gaan.
De emow stop ik makkelijk weg als ik moet werken, de spinner en vamo zijn voor thuis en de andere reserve maar ik heb zo,n vermoeden dat die in de kast belanden.
het verzamelen is bij mij wel gebeurt nu dus voor de rest wat jij typt.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:52:53 #264
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_142924014
Als dit geen vapeporn is weet ik het ook niet meer.

http://www.reddit.com/r/e(...)apv_box_mod_info_in/


"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Official ESF Kreviewer donderdag 31 juli 2014 @ 16:03:44 #265
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142924404
quote:
11s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Als dit geen vapeporn is weet ik het ook niet meer.

http://www.reddit.com/r/e(...)apv_box_mod_info_in/

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind dat echt lelijk. Dit is voor mij alles behalve vapeporn.
Dan vind ik zo'n houten apparaat zoals van SoundDragon veel mooier.
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:05:34 #266
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_142924462
Ik ben zelf wel een fan van boxmods. Maar kijk eens naar die specs man!
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Official ESF Kreviewer donderdag 31 juli 2014 @ 16:22:36 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142924911
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:05 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik ben zelf wel een fan van boxmods. Maar kijk eens naar die specs man!
Ja, dat doet mij minder dan jou. :).

Had al wel vaker op Reddit (lees er dagelijks) gezien dat boxmods populair zijn.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:30:45 #268
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142934978
Adruino aangestuurd volgens mij. Zag het op reddit. Echt tof!

Ik heb overigens de ohmwrecker sx350 besteld :D
pi_142939654
Vandaag was mijn eerste geheel sigaretvrije dag *O*. Dat was niet eens met opzet, ik had gepland om deze week nog af te bouwen en uiterlijk morgen mijn laatste te roken. Bleek nergens voor nodig.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:19:56 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142941925
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:30 schreef G.Fawkes het volgende:
Adruino aangestuurd volgens mij. Zag het op reddit. Echt tof!

Ik heb overigens de ohmwrecker sx350 besteld :D
die is ook lekker zeg. En niet eens zo duur.

Heb net een rdna besteld :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:05:29 #271
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142946038
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:17 schreef picodealion het volgende:
Vandaag was mijn eerste geheel sigaretvrije dag *O*. Dat was niet eens met opzet, ik had gepland om deze week nog af te bouwen en uiterlijk morgen mijn laatste te roken. Bleek nergens voor nodig.
Gaat vrij makkelijk als je toch nicotine binnenkrijgt hè. :). En dan heb je straks ook weer meer lucht.
pi_142949717
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:17 schreef picodealion het volgende:
Vandaag was mijn eerste geheel sigaretvrije dag *O*. Dat was niet eens met opzet, ik had gepland om deze week nog af te bouwen en uiterlijk morgen mijn laatste te roken. Bleek nergens voor nodig.
Gefeliciteerd :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:52:10 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142950522
quote:
11s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:52 schreef PalmRoyale het volgende:
Als dit geen vapeporn is weet ik het ook niet meer.

http://www.reddit.com/r/e(...)apv_box_mod_info_in/

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben het met krea eens..

Is een leuk device, voor de funktie, maar mooi is het zeker niet. Prachtig design in je meterkast ofzo, of als waterdichte verdeeldoos in de tuin, voor de verlichting :+

vind ik

Ik krijg binnenkort een mechmod-versie binnen van de Xgun. Ben benieuwd.. Is van dezelfde afzender als die geweldige Nemesis :+ :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:53:33 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142950577
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:17 schreef picodealion het volgende:
Vandaag was mijn eerste geheel sigaretvrije dag *O*. Dat was niet eens met opzet, ik had gepland om deze week nog af te bouwen en uiterlijk morgen mijn laatste te roken. Bleek nergens voor nodig.
feli's *O*

Makkie he, met zulke 'hulpmiddelen' ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:11:48 #275
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142951269
Woah, ik kijk een paar dagen niet in dit topic en er komt een geweldige zeikert langs :')

Mijn ADV Ohm setup was altijd 0.7-0.8 Ohm, maar tegenwoordig heb ik nieuw, dikker kanthal en is het 0.4 geworden :+

Ik heb per ongeluk 2x Zenith besteld, omdat ik dacht dat ik een Tobh had besteld :|W

Omdat mijn Nemesis heerlijk tegen mijn brass GP Paps had lopen krassen, heb ik hem met mijn dremel een schuurbeurtje gegeven. Man, wat is het een lelijk ding geworden. |:(

Spullen die volgende week waarschijnlijk binnenkomen: Stingray X, magneetjes voor de Nemesis, 2x Zenith en een Mephisto.

Ik moet met ¤20 de maand augustus doorkomen, dat gaat nevernooit lukken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:20:55 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142951608
Ik heb mijn Vision Spinner met splijtingsreactie geprobeerd te downmodden:

235U + 1 neutron \rightarrow 2 neutronen + 92Kr + 142Ba + E (energie)
235U + 1 neutron \rightarrow 2 neutronen + 94Sr + 140Xe + E
235U + 1 neutron \rightarrow 3 neutronen + 90Kr + 143Ba + E

maar ik krijg geen merkbare Ohm-discrepantie, dus ik heb mijn brass gp paps met tobh customization in een vloeibare aggregatietoestand gecoild.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:30:17 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:16:04 #278
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142953666
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:20 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn Vision Spinner met splijtingsreactie geprobeerd te downmodden:

235U + 1 neutron \rightarrow 2 neutronen + 92Kr + 142Ba + E (energie)
235U + 1 neutron \rightarrow 2 neutronen + 94Sr + 140Xe + E
235U + 1 neutron \rightarrow 3 neutronen + 90Kr + 143Ba + E

maar ik krijg geen merkbare Ohm-discrepantie, dus ik heb mijn brass gp paps met tobh customization in een vloeibare aggregatietoestand gecoild.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:17:15 #279
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142953716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja precies. :D. Zo las ik jouw post ook. Doe er ff wat plaatjes bij ofzo, ik snap er geen reet van. Je moet haast 12 jaar electronic sigaret engineering hebben gestudeerd om dat te ontcijferen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:49:15 #280
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142954942
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja precies. :D. Zo las ik jouw post ook. Doe er ff wat plaatjes bij ofzo, ik snap er geen reet van. Je moet haast 12 jaar electronic sigaret engineering hebben gestudeerd om dat te ontcijferen.
Mijn ADV Ohm setup was altijd 0.7-0.8 Ohm, maar tegenwoordig heb ik nieuw, dikker kanthal en is het 0.4 geworden :+
Kanthal:


Coil en Ohm:


Ik heb per ongeluk 2x Zenith besteld, omdat ik dacht dat ik een Tobh had besteld :|W

Zenith:


Tobh:


Omdat mijn Nemesis heerlijk tegen mijn brass GP Paps had lopen krassen, heb ik hem met mijn dremel een schuurbeurtje gegeven. Man, wat is het een lelijk ding geworden. |:(

Nemesis:


Brass GP Paps:


Dremel:


Spullen die volgende week waarschijnlijk binnenkomen: Stingray X, magneetjes voor de Nemesis, 2x Zenith en een Mephisto.

Stingray X:


Magneetjes voor Nemesis:


Ik moet met ¤20 de maand augustus doorkomen, dat gaat nevernooit lukken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:51:47 #281
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142955041
Kijk! Daar kan ik wat mee. Die Stingray ziet er wel vet uit trouwens. En ik moest lachen bij het dremelplaatje.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:59:26 #282
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142955331
Nieuwe mode; de ratmod :7 B-)

Ik hoorde van Anne dat ze daarstraks de postbode heeft klemgereden, dus met wat mazzel heb ik ook weer wat nieuws straks.. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:06:38 #283
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142955622
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:51 schreef Kreator het volgende:
Kijk! Daar kan ik wat mee. Die Stingray ziet er wel vet uit trouwens. En ik moest lachen bij het dremelplaatje.
Die Stingray is de reden van een week ruzie met mijn vriendin :7
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:09:22 #284
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142955729
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Die Stingray is de reden van een week ruzie met mijn vriendin :7
Kost zo'n grapje dan?

En wat is het voordeel van zo'n apparaat tov laten we zeggen een Vamo V5?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:27:45 #285
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142956448
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kost zo'n grapje dan?

En wat is het voordeel van zo'n apparaat tov laten we zeggen een Vamo V5?
Het is een kloon van ¤20 :')

Maar ze vond dat ik al genoeg had, ik niet natuurlijk.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:29:18 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142956532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Het is een kloon van ¤20 :')

Maar ze vond dat ik al genoeg had, ik niet natuurlijk.
"FUCK JOU, WIJF. Jij had al genoeg jurkjes, dus waarom heb je die dan weer gekocht? NOU?! HE?!?"

Mooi man, terugvechten. Zinloos wel, maar mooi.
pi_142957151
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
Nieuwe mode; de ratmod :7 B-)

Ik hoorde van Anne dat ze daarstraks de postbode heeft klemgereden, dus met wat mazzel heb ik ook weer wat nieuws straks.. :P
En het zijn pakketjes omhuld door vuilniszakken. Dus veel vertrouwen in het product hebben ze zelf volgens mij niet.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:11:30 #288
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142963824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Het is een kloon van ¤20 :')

Maar ze vond dat ik al genoeg had, ik niet natuurlijk.
Heb je een PM gestuurd voor de Zenith. Wil er wel eentje overnemen als dat kan. Ik heb nog een extra origen liggen hier maar volgens mij heb jij die al
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:11:37 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142963828
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kost zo'n grapje dan?

En wat is het voordeel van zo'n apparaat tov laten we zeggen een Vamo V5?
Is een mech, houder voor batterij, vuurknop en plek voor een dikke atomizer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Die Stingray is de reden van een week ruzie met mijn vriendin :7
Wel apart dat je een week bonje hebt over 20¤, wat kost een week kusjekroel? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:12:22 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142963853
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:45 schreef Anne het volgende:

[..]

En het zijn pakketjes omhuld door vuilniszakken. Dus veel vertrouwen in het product hebben ze zelf volgens mij niet.
Lekker goedkoop heah.. pay peanuts enzo :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:20:08 #291
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142964132
Kayfun V3.1 kloon;



En een Aqua dualcoil met regelbare luchtshit.. werkt als een jekko dat ding _O_



De Kayfun moeten we effe over praten met die sjineesjes, want die snappen niet dat de chimney tot in de topcap hoort te lopen _O-





Maarja, ik zei het natuurlijk al:

quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lekker goedkoop heah.. pay peanuts enzo :+
O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:39:05 #292
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142964667


Lekker weekendje dampen!

Ziet er mooi uit SD.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:43:30 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142964784
De Aqua uit elkaar getrokken;



Passing is perfect; chimney uit één stuk, de topcap is een glijstuk met een O-ring, kom ik dalijk op.

Pre-wicked, dus liquid erin en fikken maar. Makkie om te rebuilden ook zo te zien.



Het luchtsysteem is simpel doch doeltreffend; je schroeft de hele tank inclusief de topcap omhoog, waardoor de luchtgaatjes in de base vrij komen. Vandaar ook de O-ring afdichting van de topcap; die moet kunnen draaien en omhoog glijden. Heel kewl, en werkt perfect ^O^

Dicht:



Open:



Me likes.

Enige minpuntje tot nu toe; niet alle driptips passen erop; het gat is vrij ruim, dus alleen tips met een dikkere O-ring passen goed.. Maardageefnie; die heb ik ook :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:43:38 #294
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142964786
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

"FUCK JOU, WIJF. Jij had al genoeg jurkjes, dus waarom heb je die dan weer gekocht? NOU?! HE?!?"

Mooi man, terugvechten. Zinloos wel, maar mooi.
Al geprobeerd, maar het hielp niet. Negeren helpt wel, maar dan gaat ze huilen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:11 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Heb je een PM gestuurd voor de Zenith. Wil er wel eentje overnemen als dat kan. Ik heb nog een extra origen liggen hier maar volgens mij heb jij die al
Origen heb ik al, ja. Je hebt PM terug.
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kost zo'n grapje dan?

En wat is het voordeel van zo'n apparaat tov laten we zeggen een Vamo V5?
Vergeet ik zowaar de laatste vraag te beantwoorden :o

Het is een mech. Dus alleen een batterijhouder met een knopje om contact te maken.
Voordelen:
Vaak mooier (alleen persoonlijke smaak natuurlijk)
Geen restricties qua wattage. Mijn record is 147 watt

Nadelen:
Geen volt/watt kunnen instellen
Niet kunnen zien wanneer de batterij bijna leeg is. Je voelt het wel, maar als je te laat bent heb je de batterij verneukt
Geen restricties qua wattage. Ga je te hoog met verkeerde batterijen, dan krijg je gaten in je hand. Letterlijk.
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is een mech, houder voor batterij, vuurknop en plek voor een dikke atomizer.

[..]

Wel apart dat je een week bonje hebt over 20¤, wat kost een week kusjekroel? :+
Het ging er eigenlijk om dat ik niet steeds meer moet kopen, maar daar heb ik schijt aan.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:45:50 #295
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142964859
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:39 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker weekendje dampen!

Ziet er mooi uit SD.
Ik heb pas een VV gekocht die ik niet lekker vind.. kopuh? (of ruilen voor iets anders, je hebt vast nog wel PG's staan)

Volgens mij is VV niet my kind of liquid; alleen de strawberry Granita kan me bekoren.. de rest vind ik wel OK, maar niet geweldig.. en die laatste vind ik helemaal niks..

[ Bericht 3% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2014 18:53:28 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:56:29 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142965189
Voor de dripliefhebbers heb ik nog een prachtige Cats kloon liggen trouwens.. drippen lijkt me niks, wil ik niet proberen ook.. vond hem mooi, en er stond in de beschrijving dat het een RTA was.. maar niet dus :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:56:38 #297
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142967009
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb pas een VV gekocht die ik niet lekker vind.. kopuh? (of ruilen voor iets anders, je hebt vast nog wel PG's staan)

Volgens mij is VV niet my kind of liquid; alleen de strawberry Granita kan me bekoren.. de rest vind ik wel OK, maar niet geweldig.. en die laatste vind ik helemaal niks..
Kan em wel ruilen hoor. Heb hier nog 10 of 12 flesjes van 15ml met PG staan, sommige niet helemaal vol meer. :)
Hoeveel MG heeft die van jou?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:58:33 #298
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142967066
12Mg Nicotine.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:16:26 #299
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142967694
Ah, da's mooi. Volgens mij zijn al mijn liquids 11 of 16mg.
Als je me je adres PM't, zal ik morgen ff kijken of ik tijd heb om em op te sturen. :)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:34:06 #300
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142987480
Stil hier; iedereen dampend op een terrasje in de zon?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:34:19 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142987483
Of bang om hem vol te maken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')