Bestel je hier 1 flesje virgin vapor om die tijd te overbruggen:quote:Op maandag 28 juli 2014 12:09 schreef Kreator het volgende:
July 22, 2014 , 5:20 pm
Customs Clearance
NETHERLANDS
Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 5:20 pm on July 22, 2014.
...14 juli besteld en sinds 22 juli ligt het bij de douane. Wat een aidszooi is dat zeg.. Ben compleet door de liquids heen en door die fucking allergie kan ik geen PG liquids kopen.

je bent er zelf bij, in hoe ver je daarin gaat.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:18 schreef Marzoen het volgende:
Maar even in alle eerlijkheid. Het wordt een soort hype. Ik ben/was zelf een vrij zware roker. Elektronisch roken helpt enorm. Maar de smaak is niet goed. Daarnaast laat je je meeslepen in een ellende van aanschaf van apparatuur. Dat moet geen hobby worden.

vooral dit.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef picodealion het volgende:
Roken had al geen hobby moeten worden.

Aardig wat smaken geprobeerd. Ik ga wel om.....nu nog niet 100%. Ik heb zo'n set gekocht voor mijn moeder maar dan op sigaar gebied. Dat smaakt beter dan 'Drum'. Mijn ergernis zit hem meer in het steeds meer en beter kopen. Ik heb een setje van 100 euro er binnen twee weken uit. Uiteindelijk blijk Ego toch wel goed te werken. Dan kan je allerlei dingen kopen.... Ik heb nu net zo'n mini pro tank met air flow control. Dat is echt minder dan de simpelste Ego tank. Het moet geen hobby worden. Ook niet iets dat popie jopie wordt. Zie alle smaken.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:46 schreef marc0871 het volgende:
[..]
je bent er zelf bij, in hoe ver je daarin gaat.
persoonlijk zou ik 3 á 4 tientjes in de maand aan apparatuur kunnen uitgeven, voordat ik duurder uit zou zijn dan met roken.
je kan het natuurlijk ook opzij leggen, en er aan het eind van het jaar, of later, wat leuks/nuttigs mee doen.
maar dat is ieder voor zich.
wat de smaak betreft; er zijn ik weet niet hoeveel merken e-juice, die allemaal verschillende smaken leveren.
als je nu alleen tabakssmaken hebt geprobeerd; kom eens uit je comfort-zone, en probeer eens andere smaken.
dan zal je eens een miskoop doen. big deal.
misschien kan je ze hier zelfs wel ruilen
uiteindelijk is er vast wel een smaak die je bevalt

Klopt. Met al die rare smaken en apparatuur wordt dat het soms wel natuurlijk. Dat heb ik er tegen. Voor de rest werkt het goed. Ik rook veel minder echte sigarettenquote:Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef picodealion het volgende:
Roken had al geen hobby moeten worden.

zoals ik al zei; daar ben je zelf bij.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:54 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Aardig wat smaken geprobeerd. Ik ga wel om.....nu nog niet 100%. Ik heb zo'n set gekocht voor mijn moeder maar dan op sigaar gebied. Dat smaakt beter dan 'Drum'. Mijn ergernis zit hem meer in het steeds meer en beter kopen. Ik heb een setje van 100 euro er binnen twee weken uit. Uiteindelijk blijk Ego toch wel goed te werken. Dan kan je allerlei dingen kopen.... Ik heb nu net zo'n mini pro tank met air flow control. Dat is echt minder dan de simpelste Ego tank. Het moet geen hobby worden. Ook niet iets dat popie jopie wordt. Zie alle smaken.

Stap eens af van die tabakssmaken; ik doe af en toe nog eens een paar druppies tabak bij een lekkere zoete fruitsmaak als ik daar zin in heb. Tabak blijven roken met al het lekkers wat er te koop is, is zóóó jezelf te kort doenquote:Op maandag 28 juli 2014 21:18 schreef Marzoen het volgende:
Maar even in alle eerlijkheid. Het wordt een soort hype. Ik ben/was zelf een vrij zware roker. Elektronisch roken helpt enorm. Maar de smaak is niet goed. Daarnaast laat je je meeslepen in een ellende van aanschaf van apparatuur. Dat moet geen hobby worden.

Ik ben een zware roker. Ik hou niet van fruitsmaak. Ik ben op zoek naar iets dat op roken lijkt. Maar daar zit het probleem denk ik. Je hebt een groep die dit allemaal wel leuk en populair vindt. En je hebt een groep werkelijke rokers die echt niets hebben aan de smaak annanas.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Stap eens af van die tabakssmaken; ik doe af en toe nog eens een paar druppies tabak bij een lekkere zoete fruitsmaak als ik daar zin in heb. Tabak blijven roken met al het lekkers wat er te koop is, is zóóó jezelf te kort doen![]()
Als je het tegen heug en meug doet, ben je denk ik niet op de goede weg

Ik zat tegen het kettingroken aan (zware shag) en heb voor de aardigheid in mei een setje aangeschaft, gewoon om te proberen (het ging niet eens om stoppen met roken), inclusief Dekang Turkish Blend 18mg nicotine. Ik heb sindsdien geen shagje meer gedraaid, ja 1 keer om te proeven maar ik proefde niets meer...quote:Op maandag 28 juli 2014 22:36 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik ben een zware roker. Ik hou niet van fruitsmaak. Ik ben op zoek naar iets dat op roken lijkt. Maar daar zit het probleem denk ik. Je hebt een groep die dit allemaal wel leuk en populair vindt. En je hebt een groep werkelijke rokers die echt niets hebben aan de smaak annanas.

Die is ook viez volgens mijquote:Op maandag 28 juli 2014 22:36 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik ben een zware roker. Ik hou niet van fruitsmaak. Ik ben op zoek naar iets dat op roken lijkt. Maar daar zit het probleem denk ik. Je hebt een groep die dit allemaal wel leuk en populair vindt. En je hebt een groep werkelijke rokers die echt niets hebben aan de smaak annanas.

probeer eens de moccacino van diamond flavours. of een andere koffiesmaak.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:36 schreef Marzoen het volgende:
[..]

Natuurlijk kan en neem ik dat producenten niet kwalijk. Dat is zaken doen. Maar het is erg onoverzichtelijk.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:06 schreef marc0871 het volgende:
[..]
zoals ik al zei; daar ben je zelf bij.
je kan het zo gek maken als je wil, of je houd het bij een simpel setje.
jouw keus, jouw beslissing.
en wat jij 'popie jopie gedoe' vind, is gewoon diversificeren, zodat een product voor zo veel mogelijk mensen interessant is.
je kan het de producenten niet kwalijk nemen dat ze dat doen.
neem er van mee wat voor jou werkt, en laat de rest voor wat het is.
anders kan het idd een prijzige 'hobby' worden.
maar dat is roken ook.
en een stuk schadelijker bovendien.

Goede tip. Dank. Ga ik proberen. Was/ben je zelf een roker?quote:Op maandag 28 juli 2014 23:48 schreef marc0871 het volgende:
[..]
probeer eens de moccacino van diamond flavours. of een andere koffiesmaak.
de bittere, gebrande smaak lijkt nog een beetje op sigarettenrook.

van de ene op de andere dag roker af.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:18 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Goede tip. Dank. Ga ik proberen. Was/ben je zelf een roker?

IK rookte zo'n 40/50 sigaretten per dag. Dat is nu nu 10- Het werkt dus soms wel. Waar ik iets tegen heb is de hype.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:56 schreef marc0871 het volgende:
[..]
van de ene op de andere dag roker af.
nou was ik geen zware roker.
ruim 2 pakjes halfzware shag per week.
ik had na een dag dampen al zoiets van 'jemig. heb ik dít 25 jaar lekker gevonden?'
ik had een week of 8 geleden, toen ik begon met dampen, nog een restje tabak over.
die heb ik vorige week weggegooid.

het is een hype, en het is hip.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:58 schreef Marzoen het volgende:
[..]
IK rookte zo'n 40/50 sigaretten per dag. Dat is nu nu 10- Het werkt dus soms wel. Waar ik iets tegen heb is de hype.

Hip en hype is gevaarlijk op dit gebied.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:04 schreef marc0871 het volgende:
[..]
het is een hype, en het is hip.
maar zo moet je het ff niet zien.
roken werd vroeger ook als hip en stoer gezien.
nu ben je een paria.
als het jou van de sigaretten af kan helpen, doe je het vooral voor jezelf en je gezondheid.
wat een ander er dan van vind, moet je lekker schijt aan hebben.

roken is gevaarlijker.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:06 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Hip en hype is gevaarlijk op dit gebied.

Zeker. Beginnen met dit als je niet rookt en je denkt dat het hip is ook. Misschien ben ik te negatief. Ik zit op zo'n forum voor dit soort mensen. Het valt op dat het vooral over mooie spullen gaat. Niet over smaak.quote:

true.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:09 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Zeker. Beginnen met dit als je niet rookt en je denkt dat het hip is ook. Misschien ben ik te negatief. Ik zit op zo'n forum voor dit soort mensen. Het valt op dat het vooral over mooie spullen gaat. Niet over smaak.

Ik merk nu al hoeveel het aan goeds doet. Ik hoest veel minder. De walm en lucht is 0. Alleen positief eigenlijk. Ik heb zelfs mijn moeder van 80 een set gegeven om sigaren te roken. Zelfs zij gaat overstag. Positief dus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
true.
maar je moet hun probleem niet jouw probleem maken.
dat zoeken ze maar lekker zelf uit.
jij hebt voorlopig eerst 40/50 dagelijkse 'problemen' uit te bannen.
lijkt me al een opgave op zich.
met dampen ben je iig die schadelijke rook kwijt.
dat is het eerste.
doordat je heel anders dampt dan dat je rookt, heb je meteen de gewoonte te pakken.
en daarna kan je wat aan de verslaving doen, door de nicotine te minderen.
denk niet dat je meteen van je verslaving af bent.
dat kan zomaar een jaar duren.
maar denk eens hoeveel je ermee doet voor je gezondheid.
meer geur/smaak. meer lucht. geen reutelende en piepende adem meer.
en hoeveel plezier je jezelf en anderen doet, doordat je niet de hele dag in een walm van rook rondloopt.
en het kan allemaal met een setje van 4 tientjes, en een paar tientjes aan e-juice per maand.

Precies. Ik moet juist mijn best doen om niet compleet voor lul te lopen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:34 schreef Sounddragon het volgende:
In het wereldje waarin ik werktechnisch verkeer is het juist helemaal niet hip, en word je nogal eens lacherig benaderd over je 'waterpijp' of 'fluit zonder geluid', ik ken ook helemaal niemand die is gaan dampen terwijl hij/zij niet eerst rookte, dus ik snap dat 'hip&hype' argument niet helemaal; helemaal níet eigenlijk.
Dampen is voor veel mensen hét (werkende) handvat waarmee ze kunnen stoppen met roken, en sommige mensen bevalt het zodanig goed dat ze er wat betere apparatuur voor kopen, en ja, dat is vaak wat mooier of groter.. Ik vind het een beetje kort door de bocht om iedereen met meer als een basic ego meteen op een berg hipsters en meelopers te flikkeren, alleen omdat jij het maar een modeding vindt. Waarom gebruik je het zelf dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |