Als ik uitgemaakt wordt voor 'arabierenhater' en SadPanda ze over een kam scheert, dan mag ik dat niet?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn een stuk of 20 Arabische landen. Wat is dat nou voor argument. Alsof die landen één entiteit vormen.
Er zijn ook genoeg landen waar de joden heen kunnen, ze zijn daar veilig en kozen er vrijwillig voor om naar Israël te vertrekken..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik haat Arabieren niet. Maar er zijn al een stuk of 20 arabische landen..
Jij hebt het over landen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Als ik uitgemaakt wordt voor 'arabierenhater' en SadPanda ze over een kam scheert, dan mag ik dat niet?
Nee, ik zeg dat als ik door mijn reactie 'Of de joden rotten weer op naar hun thuisland.' een jodenhater bent. Dan ben jij een arabierenhater volgens die redenatie.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Als ik uitgemaakt wordt voor 'arabierenhater' en SadPanda ze over een kam scheert, dan mag ik dat niet?
Je argument was dat omdat er 20 Arabische landen zijn, het kleine Israël dus wel dat kleine stukje land mag hebben. Die argumentatie gaat nergens over.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
arabieren wonen in arabierenlanden ja
Ik zou je geen jodenhater noemen. Hooguit een zionistenhater. Er is een groot verschil.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat als ik door mijn reactie 'Of de joden rotten weer op naar hun thuisland.' een jodenhater bent. Dan ben jij een arabierenhater volgens die redenatie.
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik haat Arabieren niet. Maar er zijn al een stuk of 20 arabische landen.. Moet dat postzegeltje joods land dan ook nog afgepakt worden?
Ik had het dan ook niet over jou maar underdog.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik zou je geen jodenhater noemen. Hooguit een zionistenhater. Er is een groot verschil.
Hij heeft het constant over "de Joden"..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik zou je geen jodenhater noemen. Hooguit een zionistenhater. Er is een groot verschil.
We kunnen het ook omdraaien, er zijn vast wel landen waar de palestijnen terecht kunnen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg landen waar de joden heen kunnen, ze zijn daar veilig en kozen er vrijwillig voor om naar Israël te vertrekken..
Klopt, maar ik kan wel tussen de regels doorlezen. Je kunt veel over SadPanda zeggen, maar niet dat hij zich antisemitisch opstelt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft het constant over "de Joden"..
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:08 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan wel tussen de regels doorlezen. Je kunt veel over SadPanda zeggen, maar niet dat hij zich antisemitisch opstelt.
Ben ik antinederlands als ik het woord "Alle Nederlanders" in de mond neem?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Niet antisemitisch? dus als je alle Joden gaat generaliseren ben je niet antisemitisch bezig?
Jij bent zeker antiNederlanders als je alle Nederlanders gaan generaliseren op een negatieve manier ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ben ik antinederlands als ik het woord "Alle Nederlanders" in de mond neem?
Dat geflame hier ook altijd.. Wordt een schijtirritant topic..
"Alle joden moeten dood" zou antisemitisch zijn
Nee, antizionistisch.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent zeker antiNederlanders als je alle Nederlanders gaan generaliseren op een negatieve manier ja.
"Joden moeten terug naar hun thuisland" is een ordinaire antisemitische uitspraak.
Er is geen politieke stroming die oproept dat het heilige land van de moslims nederland is en dat ze daar en masse naartoe moeten verhuizen. Die vergelijking gaat dus niet op.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
Als Wilders roept dat alle moslims terug moeten naar hun islamlanden is hij anti-ISIS ofzo?
Veel Joden willen dat ook niet, de vergelijking gaat dus wel degelijk op.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:15 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Er is geen politieke stroming die oproept dat het heilige land van de moslims nederland is en dat ze daar en masse naartoe moeten verhuizen. Die vergelijking gaat dus niet op.
Antisemiet is gewoon een woord wat veel te vaak en te makkelijk gebruikt wordt tegenwoordig. Als je in Israel 2 etentstentjes naast elkaar hebt, een joods en een palestijnse, en je gaat bij de arabier naar binnen dan word je onderhand al als antisemiet gelabeld. Het gaat hier over het gebied Israel, niet over joden in het algemeen. Wellicht dat SadPanda wel degelijk een jodenhater is, maar dat heb ik nog niet zo duidelijk opgevangen. Dat kan SadPanda je ongetwijfeld wel zelf vertellen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel Joden willen dat ook niet, de vergelijking gaat dus wel degelijk op.
Lekker boeiend. Ik vind het goede argumentatie.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je argument was dat omdat er 20 Arabische landen zijn, het kleine Israël dus wel dat kleine stukje land mag hebben. Die argumentatie gaat nergens over.
Tuurlijk wel. Palestijnen zijn niet zo verschillend van Jordaniërs of Egyptenaren als ze beweren.. Ieder volk heeft levensruimte nodig. Egypte en Jordanië zijn praktisch leeg..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je argument was dat omdat er 20 Arabische landen zijn, het kleine Israël dus wel dat kleine stukje land mag hebben. Die argumentatie gaat nergens over.
Arabische gemeenschap.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:25 schreef Tukker87 het volgende:
Wel apart dat hamas dit allemaal kan betalen, hebben die externe donors o.i.d.?
Iran levert een hoop wapens bijvoorbeeld. In maart is er door Israel nog een schip vol langeafstandsraketten onderschept.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:25 schreef Tukker87 het volgende:
Wel apart dat hamas dit allemaal kan betalen, hebben die externe donors o.i.d.?
quote:Arab states draft Gaza truce deal; Hamas refuses to consider it
Israel says there is room for discussion, while Hamas appears to be waiting some tangible victory to present to Palestinian people.
Arab states draft Gaza truce deal; Hamas refuses to consider it
Israel says there is room for discussion, while Hamas appears to be waiting some tangible victory to present to Palestinian people.
Egypt and another Arab country, most likely Qatar, have put together an initial draft of a cease-fire between Israel and Hamas, and presented it to both parties Saturday.
Hamas has so far refused to discuss the terms of the cease-fire, while Israel has expressed to the authors its willingness to meet to discuss the details of the deal.
The cease-fire draft is divided into two sections: security and socioeconomic.
The security aspect includes among other items the demands by Hamas for the release of 56 prisoners who were freed as part of the 2011 Shalit swap deal, but rearrested by Israel during the IDF operation followed the abduction and murder of three Israeli teens in the West Bank last month. They are also demanding the release of the senior Hamas members in the West Bank who were also detained during the same operation, known as Brother's Keeper.
The socioeconomic aspect includes principles reached after the end of Operation Pillar of Defense in 2012, including the expansion of the fishing area off the coast of Gaza, which was recently reduced by the IDF, a reduction in the size of Israel's security perimeter on its border with Gaza, the admittance of building materials into Gaza and the easing of the blockade on the Rafah crossing between Gaza and Egypt.
Hamas at present is refusing to discuss a cease-fire. The organization is still looking for the tangible victory that has so far eluded it, such as heavy damage during a rocket strike on central Israel. It appears that Hamas is even ready for an IDF ground incursion, which would cost it dear, so long as it can present an image of victory to the Palestinian public by the end of the fighting. At the close of Pillar of Defense, this came in the form of a rocket strike on an apartment building in Rishon Lezion.
Israel, for its part, has told those behind the draft that there is a basis for discussion, in particular the socioeconomic sections.
Doe niet zo achterlijk..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Joden moeten terug naar hun thuisland" is een ordinaire antisemitische uitspraak.
Jep met zelfmoord terroristen valt niet te onderhandelen. Het is lullig voor de palestijnen in Gaza dat hun land gestolen is door Hamas voor een oorlog die niet te winnen is. Ze gaan net zolang door totdat ze er in slagen om grote schade aan te richten in Israel met als uiteindelijke doel de totale vernietiging van de staat.quote:
Ik zei het dan ook als reactie op de opmerking dat de Palestijnen naar Jordanië moeten.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:07 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
We kunnen het ook omdraaien, er zijn vast wel landen waar de palestijnen terecht kunnen.
En jij over "de Arabieren/Palestijnen". Hypocriet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft het constant over "de Joden"..
Nee, dat was verzonnen:quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:27 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In maart is er door Israel nog een schip vol langeafstandsraketten onderschept.
Het artikel begint al met "Some U.S. intelligence analysts and Middle East security officials believe"quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat was verzonnen:
http://mobile.reuters.com/article/idUSBREA2O11720140325?irpc=932
Waar, maar de islam is daarbovenop ook nog eens een gradatie erger dan de andere religies, als het om haat, geweld, onderdrukking en overheersing gaat. En JA, dat is INCLUSIEF het christendom, voor iemand daarover begint!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die het Jodendom een religie aanhangen zijn net zo debiel als moslims hoor..
Dat zijn allesbehalve keiharde feiten, ben ik bang. De informatievoorziening uit Palestina is notoir onbetrouwbaar (Pallywood).quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bombardementen van Israël treffen vooralsnog ook gewoon civiele doelen. Gisteravond weer een shitload aan beelden van dode Palestijnse kindjes. Dat zijn wel de keiharde feiten waarmee we geconfronteerd worden. Precisie of niet - het kost levens en niet zo weinig ook.
Lees het artikel eerst even. Israël zei dat ze voor Gaza bestemt waren maar eigenlijk was het voor terroristen in Sinai, dat zeiden ze om gezichtsverlies voor Egypte te besparen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het artikel begint al met "Some U.S. intelligence analysts and Middle East security officials believe"
En daarnaast, dat Hamas hetzelfde type raket bezit is inmiddels een feit, dus of er nou een schiplading onderschept is of niet, dat verandert weinig.
Die M302 die op de foto's stonden heeft Israel dan zelf van Iran gekocht ofzo?
Only a Sith deals in absolutes...quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Afkomstig van iemand die elke moslim bombardeert tot Jodenhater omdat 'hun religie dat hen zou vertellen'. Get a life. Je bent net zo erg als een willekeurige anti-semiet wat dat betreft. De protocollen van de moslim zeker.
En de terroristen in Sinai hadden het dan wel weer naar Gaza gesmokkeld. Dit omdat de kust van Gaza hermetisch afgesloten is. Verandert niets aan het doel van die wapens.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Lees het artikel eerst even. Israël zei dat ze voor Gaza bestemt waren maar eigenlijk was het voor terroristen in Sinai, dat zeiden ze om gezichtsverlies voor Egypte te besparen.
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou, Arabieren die zich inzetten voor een truce. Ingevolge de redenering van Karrs is dit onmogelijk. Immers, ze hangen bijna allen de religie van vrede aan en dat betekent dat ze Israël moeten haten (aldus Karrs).
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 06:25 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Totaal niet belangrijk. Alsof Turkije ook maar iets in te brengen heeft op het wereldtoneel.
Nee. Jij weet niet wat er gaande is in Sinai.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:23 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En de terroristen in Sinai hadden het dan wel weer naar Gaza gesmokkeld. Dit omdat de kust van Gaza hermetisch afgesloten is. Verandert niets aan het doel van die wapens.
Wie zegt dat er vrede komt? Niemand gelooft daar toch echt meer in als we gewoon eerlijk zijn. Er komt geen Palestijnse staat noch vrede. Het gaat nog lang zo doormodderen. En beide partijen hebben een beetje gelijk in hun redenen waarom er geen vrede komt. Soms heb je dat, dat er geen uitweg meer is en een weg is ingezet zonder einde. Deadlock.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:01 schreef Intrepidity het volgende:
Wil iemand me eens uitleggen hoe er ooit vrede komt, wat Israel ook doet?
Hypocriet? Ik heb meerdere keren toegegeven dat ik geen hoge pet op heb van arabieren.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En jij over "de Arabieren/Palestijnen". Hypocriet.
Wat zit je dan te zeiken over dat ik moet op houden met 'jodenhaat'?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hypocriet? Ik heb meerdere keren toegegeven dat ik geen hoge pet op heb van arabieren.
Welnee... allemaal even debielquote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar, maar de islam is daarbovenop ook nog eens een gradatie erger dan de andere religies, als het om haat, geweld, onderdrukking en overheersing gaat. En JA, dat is INCLUSIEF het christendom, voor iemand daarover begint!![]()
Er is niets mis met haat.. maar geef het gewoontoe. Haat vind ik zelf ook een groot woord. Maar ik heb geen hoge pet op van arabieren in het algemeen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat zit je dan te zeiken over dat ik moet op houden met 'jodenhaat'?
'Jodenhaat' mag niet maar Arabierenhaat wel?
Aan beide kanten worden kinderen geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:01 schreef Intrepidity het volgende:
Ik leg deze hier even neer:
Ik heb echter geen haat tegen Joden... Wel tegen zionisten.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is niets mis met haat.. maar geef het gewoontoe. Haat vind ik zelf ook een groot woord. Maar ik heb geen hoge pet op van arabieren in het algemeen.
Omdat we naar de gevolgen kijken (logisch dit is wat we zien) en denken dat dit de werkelijke oorzaken zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:01 schreef Intrepidity het volgende:
Nee. Turkije heeft geen ene moet in te brengen. Denk je nou echt dat Israël of er ander zelf recepterend land zich ook maar iets aan trekt van Turkije? Nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:25 schreef expans het volgende:
[..]
Hij post de uitspraken van Turkse officials, ik leg uit waarom ze die uitspraken maken.
Dus wel relevant betreffende de huidige crisis in Gaza.
Wat een zweverig stukje onzin..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Omdat we naar de gevolgen kijken (logisch dit is wat we zien) en denken dat dit de werkelijke oorzaken zijn.
Nee hoor, de informatievoorziening is vrij duidelijk - van journalisten ter plekke - niet van de Palestijnen. Dat jij het niet wil geloven, dat is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zijn allesbehalve keiharde feiten, ben ik bang. De informatievoorziening uit Palestina is notoir onbetrouwbaar (Pallywood).
Dat het levens kost is natuurlijk een feit, maar beelden van dode kinderen in Palestina vertrouw ik niet. Sorry. Zou jij ook niet moeten doen.
Tja, dat volgt impliciet uit je redenering - daar kan ik verder niets aan doen. Dat jij nu anti-islam - anti-moslim en anti-arabieren bent, louter omdat je verblind bent door je liefde voor het pure Groot-Israel...quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Only a Sith deals in absolutes...
Vingerwapper lekker verder.
Want Jordaniers en Egyptenaren zijn niet verschillend. Dat laat al zien hoeveel je weet van de regio. En jahoor Jordanie en Egypte zijn praktisch leeg.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:26 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Palestijnen zijn niet zo verschillend van Jordaniërs of Egyptenaren als ze beweren.. Ieder volk heeft levensruimte nodig. Egypte en Jordanië zijn praktisch leeg..
Egypte: bevolkingsdichtheid 84 mensen/km2quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want Jordaniers en Egyptenaren zijn niet verschillend. Dat laat al zien hoeveel je weet van de regio. En jahoor Jordanie en Egypte zijn praktisch leeg.![]()
![]()
![]()
Ja. En nu lekker naar bewoonbaar gebied vertalen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:33 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Egypte: bevolkingsdichtheid 84 mensen/km2
Jordanie: bevolkingsdichtheid 64 mensen/km2
Israel: bevolkingsdichtheid 386 mensen/km2
Westelijke jordaanoever: bevolkingsdichtheid 417 mensen/km2
Relatief leeg dus ja.
Israel was ook een grote bak zand voor de stichting van de staat. Met een beetje verstand kun je een hele boel bewoonbaar maken.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. En nu lekker naar bewoonbaar gebied vertalen.
Onzin - de Sahara vergelijken met een paar zandbankjes in Israel.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:36 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel was ook een grote bak zand voor de stichting van de staat. Met een beetje verstand kun je een hele boel bewoonbaar maken.
Gewoon even een Palestijnse staat stichten in de Sinaï.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. En nu lekker naar bewoonbaar gebied vertalen.
http://en.wikipedia.org/w(...)_image_of_Israel.jpgquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin - de Sahara vergelijken met een paar zandbankjes in Israel.
Ik denk dat er geen vrede komt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:01 schreef Intrepidity het volgende:
Het verschil tussen op de grens van de woestijn zitten en midden in de woestijn zitten.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)_image_of_Israel.jpg
Zie je die mooie lijn thv de Egyptische grens? Het verschil tussen bewoonbaar maken en z'n gang laten gaan.
Als je het woord laat aan extremisten wordt het nooit wat.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:01 schreef Intrepidity het volgende:
Klopt. Laten dat nou net de mensen zijn in zowel Gaza als Israel die aan de macht zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je het woord laat aan extremisten wordt het nooit wat.
We denken dat de waarlijke gevolgen de oorzaken zijn en dat de waarlijke oorzaken de gevolgen zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:54 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt. Laten dat nou net de mensen zijn in zowel Gaza als Israel die aan de macht zijn
Dit keer begon het toch door de moord op 3 Israelische tieners? De raketten kwamen als reactie op de luchtaanvallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:56 schreef Aloulou het volgende:
Het is tijd voor de palestijnen om vanwege strategische redenen (Israel is veel te sterk) gewapend verzet achter zich te laten. Het gewapende verzet speelt Israel juist in de kaart. In die zin is Abbass een veel groter gevaar voor Netanyahu dan Hamas. Netanyahu wil namelijk geen Palestijnse staat naar de grenzen van 67, en Abbass is ondanks geweldloos verzet zeker geen slaaf van Israel gezien zijn eigenzinnige houding naar de VN te stappen bijv. Geweldloos verzet levert op dat Israel zich niet kan verschuilen achter "zelfverdediging tegen terroristen" en de discussie kan gaan over waar het probleem echt ligt; Israel bouwt nog dagelijks nederzettingen en maakt daarmee een Palestijnse zaak onmogelijk. En daar moet het nou net overgaan, dus de Palestijnen moeten zorgen alles op te zeggen wat deze discussie ondersneeuwt zoals gewapend verzet van lullige ongeleide raketjes.
Zodra de discussie over een Palestijnse staat gaat en nederzettingen waarbij gewapend verzet is omgetoverd tot geweldloos verzet wordt ook Amerika ongemakkelijker. Voor hen is het nederzettingenbeleid wat al jaren regeert in Israel al tijden zeer ongemakkelijk maar tot noch toe sneeuwt dat onder omdat Israel "zichzelf constant moet verdedigen tegen terroristische groepen en Amerika steunt de joodse staat daar volledig in".
Palestijnen moeten op zo'n manier Israel en Amerika isoleren, wannt internationaal gezien is er brede consensus dat Palestijnen wel recht hebben op een eigen staat en langs de lijnen van 67. Zo kan je ook naar de VN stappen (eenzijdig) en daarmee nog meer druk op Amerika zetten. Het argument van "terrorisme" is vervallen en daarmee ligt de bal bij Amerika om hun partner-in-crime in het M-Oosten in toom te houden.
Het geeft geen garantie deze strategie maar levert meer op dan 60 jaar weggegooid leed in de Arabisch-Israelische oorlogen waarbij Palestijnen geen enkele stap dichterbij zijn gekomen. De enige mogelijkheid voor de Palestijnen is om de publieke opinie verder voor zich te winnen, internationale gemeenschap en Amerika te isoleren naast Israel.
Ah, de beruchte demonstratie. Wilders was al boos dat de politie de boel niet uit elkaar heeft geslagen.quote:
Niet schelden, ook niet stiekum. Anders ren ik naar Yvonne.quote:
Wilders moet niet huilen, die bordjes waren toen al weggehaald door de organisatie.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, de beruchte demonstratie. Wilders was al boos dat de politie de boel niet uit elkaar heeft geslagen.
Dat was maar een excuus. De echte aanleiding is de samenwerking tussen Hamas en Fatah.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:10 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Dit keer begon het toch door de moord op 3 Israelische tieners?
Onzin.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb echter geen haat tegen Joden... Wel tegen zionisten.
Je vraagt het onmogelijke van Gaza, het is een gebied dat (op)gebouwd is op gewelddadig verzet, het denken en doen daar wordt er volledig door beheerst (wat des te meer geldt voor Hamas). Daarnaast blijft Hamas -als de status quo wordt gehandhaafd- decennia lang nog aan de macht/quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:56 schreef Aloulou het volgende:
Het geeft geen garantie deze strategie maar levert meer op dan 60 jaar weggegooid leed in de Arabisch-Israelische oorlogen waarbij Palestijnen geen enkele stap dichterbij zijn gekomen. De enige mogelijkheid voor de Palestijnen is om de publieke opinie verder voor zich te winnen, internationale gemeenschap en Amerika te isoleren naast Israel.
Klopt, en als men gewapend verzet niet overboord gooit verliest men alles: nooit een Palestijnse staat. Men zal dus moeten kiezen en de geschiedenis zal uitwijzen wat het gaat worden.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:37 schreef jamesdeen het volgende:
Je vraagt het onmogelijke van Gaza, het is een gebied dat (op)gebouwd is op gewelddadig verzet, het denken en doen daar wordt er volledig door beheerst (wat des te meer geldt voor Hamas). Daarnaast blijft Hamas -als de status quo wordt gehandhaafd- decennia lang nog aan de macht
Gaza is gedoemd tot falen zolang het a. een geïsoleerd stukje land is en b. zolang Hamas aan de macht is.
Ik heb het over het algemeen natuurlijk. Dat bijvoorbeeld Hamas zegt dat ze "nog wel het recht hebben op gewapend verzet maar uit strategische overwegingen opschorten". En daarmee op de lijn van Abbass komen te zitten. Verzet, ja. Maar niet gewapend meer. Het levert immers niets op.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:10 schreef Fruitdrink het volgende:
Dit keer begon het toch door de moord op 3 Israelische tieners? De raketten kwamen als reactie op de luchtaanvallen.
Stoppen met gewapend verzet van dubieuze strijdgroepjes. Israel geen reden meer geven te zeiken dat ze zich tegen "Terroristen moeten verdedigen". En dan focussen op de waar het echt om gaat; nederzettingenbeleid wat Israel's onwil blootlegt en als X-aantal stappen zijn ondernomen en geen respons zelf stappen ondernemen voor een Palestijnse staat (VN).quote:Wat moet er nog allemaal gebeuren voordat de Palestijnen de publieke opinie voor zich winnen? Nog meer nederzettingen, moorden en gevangenen?
Weet iemand nog die keer dat Hitler eerst met een kleine mortiergranaat een schoorsteen sloopte en folders uitdeelde om te waarschuwen dat een aanval aanstaande was?quote:
Omdat ik het over 'de joden' heb, maar dat is geen jodenhaat.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Al meerdere keren gedaan, blijf mijzelf niet herhalen.
Je generaliseert, wat voor woord je daarbij wil plakken moet je lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik het over 'de joden' heb, maar dat is geen jodenhaat.
Nee, want het boekje in heilig en daar staat in dat de Joden dood moeten.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:55 schreef tfors het volgende:
Ik heb deze thread niet bijgehouden, maar snapt iemand wat de strategie van Hamas is? Als je je onderdrukt voelt door iemand die 10 keer sterker is op militair gebied, dan ga je toch niet het gevecht aan?
Hebben ze dan niets geleerd van Mandela, Ghandi, Martin Luther King en dat soort mensen?
PLO gaf het gewapende verzet op, toen kwam Hamas dankzij Israël op. Als Hamas en anderen het gewapende verzet opgeven komen er wel weer anderen op.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:56 schreef Aloulou het volgende:
Het is tijd voor de palestijnen om vanwege strategische redenen (Israel is veel te sterk) gewapend verzet achter zich te laten. Het gewapende verzet speelt Israel juist in de kaart. In die zin is Abbass een veel groter gevaar voor Netanyahu dan Hamas. Netanyahu wil namelijk geen Palestijnse staat naar de grenzen van 67, en Abbass is ondanks geweldloos verzet zeker geen slaaf van Israel gezien zijn eigenzinnige houding naar de VN te stappen bijv. Geweldloos verzet levert op dat Israel zich niet kan verschuilen achter "zelfverdediging tegen terroristen" en de discussie kan gaan over waar het probleem echt ligt; Israel bouwt nog dagelijks nederzettingen en maakt daarmee een Palestijnse zaak onmogelijk. En daar moet het nou net overgaan, dus de Palestijnen moeten zorgen alles op te zeggen wat deze discussie ondersneeuwt zoals gewapend verzet van lullige ongeleide raketjes.
Zodra de discussie over een Palestijnse staat gaat en nederzettingen waarbij gewapend verzet is omgetoverd tot geweldloos verzet wordt ook Amerika ongemakkelijker. Voor hen is het nederzettingenbeleid wat al jaren regeert in Israel al tijden zeer ongemakkelijk maar tot noch toe sneeuwt dat onder omdat Israel "zichzelf constant moet verdedigen tegen terroristische groepen en Amerika steunt de joodse staat daar volledig in".
Palestijnen moeten op zo'n manier Israel en Amerika isoleren, wannt internationaal gezien is er brede consensus dat Palestijnen wel recht hebben op een eigen staat en langs de lijnen van 67. Zo kan je ook naar de VN stappen (eenzijdig) en daarmee nog meer druk op Amerika zetten. Het argument van "terrorisme" is vervallen en daarmee ligt de bal bij Amerika om hun partner-in-crime in het M-Oosten in toom te houden.
Vertel.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:02 schreef theunderdog het volgende:
De Palestijnen hebben tijdens de Oslo-akkoorden van 1993 geweigerd om over vrede te praten. En ze streefde de vernietiging van Israel na.
Dat ligt eraan. Hamas of andere type Moslimbroederschappartij dat opkwam is niet dan normaal in de Arabische wereld. Fatah = seculier en Hamas = MB-variant. En dan heb je ideologisch gezien wel de twee kampen gehad. Hamas en Fatah zijn veruit de dominantste partijen in de hele Palestijnse samenleving en geen enkele andere (splinter)partij komt dichtbij hun politieke vertegenwoordiging en instituties. Dus ik ben niet zo bang dat er een andere partij komt die dan hun macht aantast. Wel heb je nu ook al gevaar van splintergroepjes en dan vooral ISIS-jihadistische groepjes, die ook een probleem bijv voor Hamas in Gaza vormen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:00 schreef SadPanda het volgende:
PLO gaf het gewapende verzet op, toen kwam Hamas dankzij Israël op. Als Hamas en anderen het gewapende verzet opgeven komen er wel weer anderen op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |