quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kreeg de rillingen van het woord 'dreumes', we zitten potdomme niet in OUD!
Was niet mijn keuze, hè? Heb je een betere suggestie?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef smegmanus het volgende:
Wauw, beroerde keuze en met name voor je kind. Maar zolang jij je energie maar terugkrijgt TS, dat is het belangrijkst.. je kind op de 2de plaats is dan ook heel logisch
Dat, of in het viva mutsen-forum.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand anders maakt de keuzes voor jou dan?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:36 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Was niet mijn keuze, hè? Heb je een betere suggestie?
Ja, ze is erg vaag in het waarom van het latten. Ik moet een beetje raden wat het nu precies is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:38 schreef trovey het volgende:
Om energietekort uit elkaar gaan....wat moet ik dan in vredesnaam onder dat energietekort verstaan?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef Escapist het volgende:
...waarom ga jij niet doordeweeks in die andere woning wonen?
Vriendin deelt mij haar keuze mee, maar zij is een aantal jaren geleden bij mij ingetrokken. Ik denk niet dat ik ergens anders ga wonen, dat mag ze zelf doen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:40 schreef smegmanus het volgende:
Iemand anders maakt de keuzes voor jou dan?
Het klinkt vooral alsof je (als in jij) gewoon nooit aan kinderen had moeten beginnen, al dan niet op dit moment in je leven of in z'n geheel niet. Als je al geen zin hebt/kunt maken om dingen met je gezin te doen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja, ze is erg vaag in het waarom van het latten. Ik moet een beetje raden wat het nu precies is.
Maar goed, m'n vriendin kan echt uren kletsen, en ik trek dat echt niet. Dus dan meld ik vriendelijk dat ik nu eventjes ga lezen of wat dan ook.
Ze had zich ook veel voorgesteld van weekendjes weg met het gezin, maar dat vind ik echt zo'n optrek met een kind. Bovendien blijft het huis dan een zooi, schoonmaken laat zij graag zitten maar dat vind ik lastig. Ik heb dus op dit moment geen energie om weekendjes weg te gaan met z'n tweeen of drieeen.
Ik denk dat het niet zijn keuze was, maar de keuze van zijn vriendin. Die had geen zin om met een moeie kerel samen te leven en heeft liever dat haar kind de hele tijd heen en weer gesleept wordt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef Escapist het volgende:
...waarom ga jij niet doordeweeks in die andere woning wonen? Beetje lullig om je kind heen en weer te slepen omdat jij moe bent.
Klinkt als een gevalletje bureau jeugdzorg zul je bedoelen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:52 schreef Abbadon het volgende:
Klinkt alsof je vriendin graag de lusten heeft van een relatie/kind, maar minder goed met de lasten omgaat...dan maar meedelen dat je het huis uit gaat en eenzijdig gaat latten vind ik wel absurd trouwens, zeker als er kennelijk niet eens echt duidelijk aan jou is uitgelegd waarom...klinkt als begin van het einde, dit
Met andere woorden praat met elkaar en maak afspraken over wat je net allemaal getypt hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja, ze is erg vaag in het waarom van het latten. Ik moet een beetje raden wat het nu precies is.
Maar goed, m'n vriendin kan echt uren kletsen, en ik trek dat echt niet. Dus dan meld ik vriendelijk dat ik nu eventjes ga lezen of wat dan ook.
Ze had zich ook veel voorgesteld van weekendjes weg met het gezin, maar dat vind ik echt zo'n optrek met een kind. Bovendien blijft het huis dan een zooi, schoonmaken laat zij graag zitten maar dat vind ik lastig. Ik heb dus op dit moment geen energie om weekendjes weg te gaan met z'n tweeen of drieeen.
Mooie principekwestie waar je kind dadelijk de dupe is. Denk niet dat je op die manier moet denken als er een kindje in beeld is. Jij bent toch degene die te moe is voor het gepraat/leuke dingen/opruimen? Ik begrijp je standpunt tegenover je vriendin, maar je zadelt je kind op met een hoop onrust.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:42 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
Vriendin deelt mij haar keuze mee, maar zij is een aantal jaren geleden bij mij ingetrokken. Ik denk niet dat ik ergens anders ga wonen, dat mag ze zelf doen.
Ik zou dat ook never nooit doen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:55 schreef Escapist het volgende:
[..]
Mooie principekwestie waar je kind dadelijk de dupe is. Denk niet dat je op die manier moet denken als er een kindje in beeld is. Jij bent toch degene die te moe is voor het gepraat/leuke dingen/opruimen? Ik begrijp je standpunt tegenover je vriendin, maar je zadelt je kind op met een hoop onrust.
Ik zou haar niet kinderachtig noemen, wel een tikkeltje naïef. Dit is haar eerste serieuze relatie, en ik heb het idee dat het haar inderdaad vies tegenvalt. Ik weet uit mijn eerste relatie dat ik ook vrij dramatisch reageerde als het niet naar m'n zin ging. Nu ben ik niet meer zo verwachtingsvol wat die ander betreft.quote:
Haha, dat is gewoon onmogelijk. Ze kan gewoon niet haar mond houden, moet telkens weer het gesprek aanknopen. Gaat ook niet veranderen in de komende tijd.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:50 schreef Michelinmannetje het volgende:Maak afspraken b.v.: dat er na het eten totdat de kleine naar bed gaat tijd is voor elkaar en dat je daarna behoefte hebt aan wat tijd voor jezelf.
Gedaan, maar er komt weinig concreets uit. Ze heeft gewoon moeite om haar gevoel onder woorden te brengen. Ook van deze beslissing zegt ze zelf dat het geen beslissing is waarbij gevoel en verstand op 1 lijn liggen.quote:Als ik een tip mag geven die bij mij wel geholpen heeft: Praat over verwachtingen die je van elkaar hebt.
Sorry, ik ga echt niet mijn huis uit voor de capriolen van een vrouw. Denk je dat ik een fucking deurmat ben, of zo?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:55 schreef Escapist het volgende:
Jij bent toch degene die te moe is voor het gepraat/leuke dingen/opruimen? Mooie principekwestie waar je kind dadelijk de dupe is
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:54 schreef trovey het volgende:
Uit elkaar gaan is wel heel snel opgeven, zeker als er een kind bij betrokken is
Ja, en ja, was wens van allebei.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:07 schreef computergirl het volgende:
leuterde ze voorheen ook zoveel?
was kinderwens van allebei of ben je voor het blok gezet?
Haha, ik had een TR gemaakt voor TT wijziging en het woord dreumes is vervangenquote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
No shit....quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Haha, ik had een TR gemaakt voor TT wijziging en het woord dreumes is vervangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Gewoon je poot stijf houden. Maakt niet uit joh, dat je kind zonder vader opgroeit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:03 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Sorry, ik ga echt niet mijn huis uit voor de capriolen van een vrouw. Denk je dat ik een fucking deurmat ben, of zo?
Boeiend, het is je kind maar. Liever je wijf en kind opgerot dan tegen haar aan moeten praten omdat je moe bent.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, zeg. "Ja, we wilden allebei dit kind".
En dan gaan janken over moe zijn. Ja... het mag dan wel zo zijn dat de gemiddelde ouder veelal de voordelen naar buiten brengt over het ouderschap om dat het allemaal zo fantastisch is moet zijn, maar iedere mongool weet dat het (ook) een gedoe is, vermoeiend is, etc. etc. Daar lekker makkelijk aan toe geven en het kind ervan de dupe laten worden.![]()
Niets tegen LAT-relaties hoor, maar om deze redenen...?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:16 schreef bijdehand het volgende:
Maakt niet uit joh, dat je kind zonder vader opgroeit
Dus wat jij in essentie zegt, is: "je moet niet zeuren want dat wist je van tevoren". Of mis ik iets?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
Daar lekker makkelijk aan toe geven en het kind ervan de dupe laten worden.
Dit een beetje ja. Ik kan me voorstellen dat het lastig is als iemand een 'probleem' heeft wat zo'n invloed op je relatie heeft. Maar om dan maar je vriendin en kind te laten verkassen en op je eentje te gaan zitten wordt het ook niet beter van lijkt me. Bovendien kan je dit niet uitleggen aan je kind, die snapt niet dat papa en mama niet uit elkaar zijn, maar dat het een LAT-relatie is omdat papa zo vaak moe is. Die ziet dat jullie eerst altijd samen waren, en nu ineens apart wonen. En wat als je kind hier weer aan gewend is, dan weer gaan hokken en wéér z'n hele thuissituatie omgooien?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, zeg. "Ja, we wilden allebei dit kind".
En dan gaan janken over moe zijn. Ja... het mag dan wel zo zijn dat de gemiddelde ouder veelal de voordelen naar buiten brengt over het ouderschap om dat het allemaal zo fantastisch is moet zijn, maar iedere mongool weet dat het (ook) een gedoe is, vermoeiend is, etc. etc. Daar lekker makkelijk aan toe geven en het kind ervan de dupe laten worden.![]()
Tegen d'r scharrel natuurlijk, duh. Die hoort dat gezeur over hoe haar dag was wel even aan, als hij er daarna weer op mag. Daar is TS natuurlijk ook te moe voorquote:Op donderdag 10 juli 2014 12:38 schreef computergirl het volgende:
tegen wie gaat je vriendin nu aanpraten s avonds?
Dus eigenlijk is er geen probleem? Gewoon doen waar jullie zin in hebben, maar ik weet niet of dit voordelig is voor jullie kindje.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:28 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Vriendin heeft enige tijd geleden aangegeven dat ze wil gaan latten. Ze heeft reeds een andere woning betrokken in de buurt, en in de basis ingericht.
Reden is dat ze moeilijk zichzelf kan zijn. Sinds de geboorte heb ik echt chronisch energie tekort en het eindeloze geklets na het avondeten van vroeger, dat lukt gewoon niet. Ze wil ook weekendjes weg, maar ook daar heb ik op dit moment geen energie voor. Dat energie-tekort, daar ben ik voor in gesprek met een professional.
Er is nog genoeg liefde verder, daar gaat het niet om. Het gaat om het samenleven. Kennelijk, want vriendin is niet iemand die verbaal altijd heldere uiteenzettingen maakt (en dat is oké).
Maar goed, we hebben wat afspraken gemaakt. Ze gaat vanaf volgende week daar volgens een afgesproken schema met kindje slapen. We hebben verder afgesproken dat we in het weekend als gezin bij elkaar komen.
Ik vind het allemaal erg spannend. Met name hoe dreumes omgaat met de wekelijkse wisseling van slaapplek.
Wie heeft er ervaringen? Tips? Wat wel/niet te doen?
Je hebt niet in de gaten hoe dichtbij je er zit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:03 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Sorry, ik ga echt niet mijn huis uit voor de capriolen van een vrouw. Denk je dat ik een fucking deurmat ben, of zo?
Ik ben niet te moe voor opruimen, in tegendeel: ik doe ruim mijn deel van het huishouden. Het kostte behoorlijk moeite om mijn vriendin zover te krijgen dat ze uberhaupt iets deed in het huishouden. Als ik thuis kwam, was het best een rommeltje en kon ik na het werk ook nog gaan opruimen. Dat gebeurt nog steeds zo nu en dan, maar is wel beter.
Qua praten: we praten tijdens het avondeten, en daarna nog wat, maar ik heb ook gewoon even stilte nodig. Ik heb echt geprobeerd om wat meer te praten, maar ik ben ook een introvert. Op een gegeven moment word ik dol van dat geouwehoer.
Qua weekenden weg: dat doen we, zeg, 2x per jaar tot nu toe. Daarnaast 1x in de paar weken hapje eten samen.
[..]We gaan niet uit elkaar?
Precies, vertel eens iets over de aanleiding, het hele 'ik heb energietekort en werk er met een professional aan'-gedeelte is nogal wat magertjes. Heb je nog een baan? Zit je in de ziektewet? Wat voor professional? Is het lichamelijk of psychisch?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:43 schreef Zolder het volgende:
Maar wat is het nu eigenlijk: is ts overmatig moe, of verwacht vriendin ts onrechtmatig veel van de relatie (het is geen sprookje) en is het zo'n kletskous die iedereen moe maakt met haar kletspraat?
En dat dus!quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Je hebt niet in de gaten hoe dichtbij je er zit.
1 dag, nou dan is het goed, laat je je kind maar 6/7e van de week in de steekquote:Op donderdag 10 juli 2014 12:31 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? We zijn in het weekend samen als gezin, ik blijf 1 dag per week voor ons kind zorgen.
A shoulder to cry on becomes a dick to ride on. TS, heeft ze 'goede vrienden' van het mannelijk geslacht?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tegen d'r scharrel natuurlijk, duh. Die hoort dat gezeur over hoe haar dag was wel even aan, als hij er daarna weer op mag. Daar is TS natuurlijk ook te moe voor
plus het weekendquote:Op donderdag 10 juli 2014 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
1 hele dag! Nou, je wilde dat kind wel heel graag!![]()
Tsja, ik heb geen invloed op haar beslissingen. Ik heb opgemerkt dat ik het een slecht idee vond, en daarmee heb ik het een paar maanden uitgesteld. Maar ze kwam er op terug en heeft het toch gedaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:38 schreef Loveless85 het volgende:
Als er zoveel liefde is, waarom lukt het dan niet je relatie zo in te richten dat je er beide genoeg voldoening uit haalt, of het in ieder geval uit te houden is tot jij aan je moeheid hebt gewerkt.
Heb reeds afspraak gehad met therapeut, en die heeft wat literatuur meegegeven incl. een aantal oefeningen. Prima kerel, en ik ben enthousiast er over.quote:Ik zou als ik jou was zsm zorgen dat je iets aan dat chronische energie-tekort doet, hoe komt het, hoe kom je er vanaf? Werk je? Kan je daar niet wat terugschroeven? Vertel daar eens wat meer over.
Ben jij er wel klaar voor om vadertje te spelen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:31 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]Hoe kom je daar nou bij? We zijn in het weekend samen als gezin, ik blijf 1 dag per week voor ons kind zorgen.
[..]
Dus wat jij in essentie zegt, is: "je moet niet zeuren want dat wist je van tevoren". Of mis ik iets?
Iedereen doet toch wel eens impulsaankopen. Nou, dat kan met kinderen ook dus.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ja. Of nou ja, dit is wel heel makkelijk. Moe zijn is natuurlijk, ondanks dat je 't van te voren weet, niet fijn, maar het lijkt alsof je het wel prima vindt en er verder geen ene moer aan wilt doen, je vrouw en je kind lekker laat oprotten zodat je straks thuis elke avond met één hand in je broek en de ander in een zak chips voor de TV in slaap kan vallen zonder lastiggevallen te worden door gepraat of gejank.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:31 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]Hoe kom je daar nou bij? We zijn in het weekend samen als gezin, ik blijf 1 dag per week voor ons kind zorgen.
[..]
Dus wat jij in essentie zegt, is: "je moet niet zeuren want dat wist je van tevoren". Of mis ik iets?
Nu nog een baan, binnenkort hetzelfde werk maar dan freelance. Professional is therapeut. Of het lichamelijk of psychisch is, geen idee.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:43 schreef Loveless85 het volgende:
Precies, vertel eens iets over de aanleiding, het hele 'ik heb energietekort en werk er met een professional aan'-gedeelte is nogal wat magertjes. Heb je nog een baan? Zit je in de ziektewet? Wat voor professional? Is het lichamelijk of psychisch?
Daar merkt je kind weinig van, die ene dag in de week, denk je niet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nu nog een baan, binnenkort hetzelfde werk maar dan freelance. Professional is therapeut. Of het lichamelijk of psychisch is, geen idee.
Kijk, eerlijk gezegd vind ik het ook wel meevallen met de vermoeidheid. Ik had wel wat struggles verwacht, en het lijkt me logisch dat het ouderschap ervoor zorgt dat je energie minder is dan vroeger. Maar ik wil het zo goed/serieus mogelijk oppakken, dus ga er mee aan de slag.
Het komt op mij over als een lichte depressie.. je schrijft t alsof je het al geaccepteerd hebt, en jij de schuldige bent zonder verdere acties of reacties.. ik denk dat er genoeg mannen zijn die de muren klein slaan uit frustratie..quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nu nog een baan, binnenkort hetzelfde werk maar dan freelance. Professional is therapeut. Of het lichamelijk of psychisch is, geen idee.
Kijk, eerlijk gezegd vind ik het ook wel meevallen met de vermoeidheid. Ik had wel wat struggles verwacht, en het lijkt me logisch dat het ouderschap ervoor zorgt dat je energie minder is dan vroeger. Maar ik wil het zo goed/serieus mogelijk oppakken, dus ga er mee aan de slag.
Tot nu toe heb ik ouderschapsverlof opgenomen en zorg twee dagen in de week voor de kleine.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Je heeft dat kind toch samen? En dan kom je je nu ff hier op je borst kloppen dat je wel Twee!!! Hele!!! Dagen!!! voor die kleine zorgt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:54 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik ouderschapsverlof opgenomen en zorg twee dagen in de week voor de kleine.
Waarom heb ik het idee dat je in elk bericht het slechtste probeert te lezen?
Leer eens lezen, het is 3 dagenquote:Op donderdag 10 juli 2014 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar merkt je kind weinig van, die ene dag in de week, denk je niet.
Omdat je in elke post het alleen maar over jezelf hebt en niet over je kind.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:54 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik ouderschapsverlof opgenomen en zorg twee dagen in de week voor de kleine.
Waarom heb ik het idee dat je in elk bericht het slechtste probeert te lezen?
Welk advies zou je me geven?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:57 schreef Scorpie het volgende:
Omdat je in elke post het alleen maar over jezelf hebt en niet over je kind.
euh denk aan je kind.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:00 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Welk advies zou je me geven?
Stop met advies zoeken, ga eens luisteren naar je gevoel, besteed tijd aan je kind en geniet er ook eens van. Je bent veel te veel bezig met randzaken waardoor je nooit tot rust komt heb ik het idee.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:00 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja hoor, dat wel. Zij kan haar dingen doen, ik die van mij. Kindje is gezond, slaapt goed, eet uitstekend, eigenlijk niks aan de hand op dat vlak. Maar moeders wil graag gaan latten. Kijk, ik kan het ook niet helemaal uitleggen, ik probeer gewoon te roeien met de riemen die ik heb.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:56 schreef Parzival het volgende:
vraagje.... heb je wel een eigen hobby?
doe je leuke dingen (voorjezelf!) in het weekend?
Maken jullie (zij en jij) genoeg tijd voor jezelf?
wellicht dat jullie gewoon TE veel bij elkaar zijn.. 24u per dag en geen eigen prive leven meer hebben naast jullie leven samen..
Ik ben moblo niet, maar ik zou niet gaan latten en werken aan de problemen. En als jij te moe bent, kun je af en toe misschien even een nachtje bijtanken bij familie of in een hotel, daarvoor ga je niet je kind heen-en-weer slepen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:00 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Toch klinkt het meer als.. "we gaan uit elkaar maar dit is een mooie excuus om het niet geheel af te sluiten.. "quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:02 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja hoor, dat wel. Zij kan haar dingen doen, ik die van mij. Kindje is gezond, slaapt goed, eet uitstekend, eigenlijk niks aan de hand op dat vlak. Maar moeders wil graag gaan latten. Kijk, ik kan het ook niet helemaal uitleggen, ik probeer gewoon te roeien met de riemen die ik heb.
Dat zou kunnen, maar ook daar heb ik geen invloed op. Kijk, als ze zegt: "ik wil niet meer", dan kan ik moeilijk zeggen: OK aan de ketting met jou!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:04 schreef Parzival het volgende:
Toch klinkt het meer als.. "we gaan uit elkaar maar dit is een mooie excuus om het niet geheel af te sluiten.. "
Doe ik al, af en toe ga ik langs m'n ouders voor een langer weekend. Dan kan ik de zorg even delen, en m'n moeder vind het helemaal geweldig.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben moblo niet, maar ik zou niet gaan latten en werken aan de problemen. En als jij te moe bent, kun je af en toe misschien even een nachtje bijtanken bij familie of in een hotel, daarvoor ga je niet je kind heen-en-weer slepen.
En neem een schoonmaakster.
En ga vissen.
Mijn gevoel zegt me: stomme hoer, wat de neuk doe je nou, je maakt het godverdomme alleen maar erger. Maar goed, dat gaat weinig veranderen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Stop met advies zoeken, ga eens luisteren naar je gevoel, besteed tijd aan je kind en geniet er ook eens van. Je bent veel te veel bezig met randzaken waardoor je nooit tot rust komt heb ik het idee.
Zoek een leuke jonge meid uitquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:07 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Schoonmaakster is inderdaad een optie, ik moet nog die knoop doorhakken.
Zo zo, hier komen wat frustraties naar boven.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:10 schreef fluffy2 het volgende:
Ik vind jullie beide waardeloze ouders!
Kom op zeg... moe? Jezus kerel ik moet in mijn eentje voor twee kids zorgen en ook nog 32 uu werken. Een huis onderhouden en boodschappen doen. Ja een baby is zwaar dat vraagt een hoop aandacht! Maar ga alsjeblieft niet zitten muggenstiften dat je zo moe bent dat je godver geen weekendje weg kan. Of geen leuk dagje weg kan af en toe. Daar zou ik ook snel flauw van worden! Dus in dat opzicht snapik je vriendin wel.
Mijn gevoel zegt ook dat jullie jong zijn?
Jullie waren hier nog niet aan toe... jou vriendin had ook beter haar best moeten doen op een aantal zaken. Praat met elkaar pak je ballen bij elkaar en vecht voor je gezin (beide!).
je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit alleen maar meer afstand tussen jullie komt nu ze elders woont.
Goed van je, hier is een medaille!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:10 schreef fluffy2 het volgende:
Jezus kerel ik moet in mijn eentje voor twee kids zorgen en ook nog 32 uu werken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | |@@@@| |####| |@@@@| |####| |@@@@| |####| \@@@@| |####/ \@@@| |###/ `@@|_____|##' (O) .-'''''-. .' * * * `. : * * : : * * : `. * * * .' `-.....-' |
De vraag is eigenlijk: wie heeft er tips? Wie heeft er ervaringen?quote:
Hij wil bevestiging dat hij goed bezig is oid. Kan hij zich minder schuldig voelen als hij geen tijd investeert in zijn kindje.quote:
Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt. Hoe kom je er bij dat ik minder tijd in kind wil stoppen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:16 schreef complicate het volgende:
[..]
Hij wil bevestiging dat hij goed bezig is oid. Kan hij zich minder schuldig voelen als hij geen tijd investeert in zijn kindje.
Maar wát is nou het probleem? Je hebt moeheid, maar die valt wel mee? Plus doe je daarnaast nog wel werk, ga je voor jezelf beginnen (hint: energievreter!), en doe je het huishouden? Maar je bent te moe om wat leuks te doen, of je wordt gewoon moe van je vriendin?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Haha moedergevoelensquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo zo, hier komen wat frustraties naar boven.
Jongen, lees zelf wat je post dan kom je zelf tot die conclusie.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:17 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt. Hoe kom je er bij dat ik minder tijd in kind wil stoppen?
Misschien moet je eens aan haar vragen waarom jullie een gezin uit elkaar moeten halen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:16 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Tot nu toe mag ik vooral de situatie verklaren.
Nou ehh wellicht het feit dat je kind voor het grootste deel van de week niet meer bij je woont? Ik roep zomaar wat hoor...quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:17 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt. Hoe kom je er bij dat ik minder tijd in kind wil stoppen?
Nouja, een baby is nu eenmaal vermoeiend. Om te verwachten dat alles hetzelfde blijft, is niet realistisch. Maar meteen opgeven is ook een beetje naïef... vooral omdat het kind in dit geval de dupe wordt van de ruggengraatloosheid van de ouder(?).quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo zo, hier komen wat frustraties naar boven.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:10 schreef fluffy2 het volgende:
Ik vind jullie beide waardeloze ouders!
Kom op zeg... moe? Jezus kerel ik moet in mijn eentje voor twee kids zorgen en ook nog 32 uu werken. Een huis onderhouden en boodschappen doen. Ja een baby is zwaar dat vraagt een hoop aandacht! Maar ga alsjeblieft niet zitten muggenstiften dat je zo moe bent dat je godver geen weekendje weg kan. Of geen leuk dagje weg kan af en toe. Daar zou ik ook snel flauw van worden! Dus in dat opzicht snapik je vriendin wel.
Mijn gevoel zegt ook dat jullie jong zijn?
Jullie waren hier nog niet aan toe... jou vriendin had ook beter haar best moeten doen op een aantal zaken. Praat met elkaar pak je ballen bij elkaar en vecht voor je gezin (beide!).
je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit alleen maar meer afstand tussen jullie komt nu ze elders woont.
Maar het is een dreumes, dus tussen de 1 en 2 waarschijnlijk? Dan mag je juist wel verwachten dat t íets minder wordt omdat er nachtjes doorgeslapen worden etc.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, een baby is nu eenmaal vermoeiend. Om te verwachten dat alles hetzelfde blijft, is niet realistisch. Maar meteen opgeven is ook een beetje naïef... vooral omdat het kind in dit geval de dupe wordt van de ruggengraatloosheid van de ouder(?).
Ik krijg daar gewoon geen helder antwoord op. Gisteren vroeg ik wat ze dan andere mensen vertelt. Toen zei ze: "tegen iedereen wat anders". Toen ik bleef doorvragen, was uiteindelijk het antwoord: "ik vind het heel ingewikkeld allemaal, maar ik kom er later nog wel op terug". Vrouwen-gebrabbel dus.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien moet je eens aan haar vragen waarom jullie een gezin uit elkaar moeten halen.
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:21 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik krijg daar gewoon geen helder antwoord op. Gisteren vroeg ik wat ze dan andere mensen vertelt. Toen zei ze: "tegen iedereen wat anders". Toen ik bleef doorvragen, was uiteindelijk het antwoord: "ik vind het heel ingewikkeld allemaal, maar ik kom er later nog wel op terug". Vrouwen-gebrabbel dus.
Ik kan moeilijk d'r kielhalen totdat er een zinnig antwoord uitkomt.
Klinkt alsof jullie lekker communiceren. Volgens mij ligt daar het probleem, en zou ik daar eens naar kijken (met al die professionals). Want als je 40u (of meer) kan werken, voor jezelf gaat beginnen, én het huishouden doet lijkt t me erg sterk dat je daadwerkelijk een of andere chronische vermoeidheid hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:21 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik krijg daar gewoon geen helder antwoord op. Gisteren vroeg ik wat ze dan andere mensen vertelt. Toen zei ze: "tegen iedereen wat anders". Toen ik bleef doorvragen, was uiteindelijk het antwoord: "ik vind het heel ingewikkeld allemaal, maar ik kom er later nog wel op terug". Vrouwen-gebrabbel dus.
Dat kan je wel. Althans, niet kielhalen, maar je mist de ruggengraat om gewoon zelf eens beslissingen te nemen merk ik. Alles wat ze doet laat je maar gebeuren.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:21 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Precies, je neemt genoegen met géén antwoord. Er zit nogal iets tussen kielhalen en het maar accepteren in. Ze neemt wel je kind mee hé, met een halfslachtig excuus, en jij denkt 'noh, het zal wel'.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan je wel. Althans, niet kielhalen, maar je mist de ruggengraat om gewoon zelf eens beslissingen te nemen merk ik. Alles wat ze doet laat je maar gebeuren.
Dit... lekker rust voor ts nu.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Maar je neemt er wel lekker makkelijk en snel genoegen mee dat je vrouw je kind meeneemt. "Ja, nee, kan haar moeilijk dwingen", maar echt moeilijk maak je het haar ook niet zo te lezen. Als een relatie niet meer werkt, dan werkt 't niet meer, dat gebeurt, maar dit is toch wel zo halfslachtig. Of nog niet eens halfslachtig.. eerder 1/10slachtig.
Ik heb wel effe genoeg van jou.quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef Burdie het volgende:
Kielhalen niet, maar gewoon zeggen: "dit gaat niet gebeuren want het is slecht voor ons kind" is toch niet zo moeilijk?
Hmm, daar zeggen jullie zo wat, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Dat kan je wel. Althans, niet kielhalen, maar je mist de ruggengraat om gewoon zelf eens beslissingen te nemen merk ik. Alles wat ze doet laat je maar gebeuren.
GMTAquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Maar je neemt er wel lekker makkelijk en snel genoegen mee dat je vrouw je kind meeneemt. "Ja, nee, kan haar moeilijk dwingen", maar echt moeilijk maak je het haar ook niet zo te lezen. Als een relatie niet meer werkt, dan werkt 't niet meer, dat gebeurt, maar dit is toch wel zo halfslachtig. Of nog niet eens halfslachtig.. eerder 1/10slachtig.
Wat ik wel opmerkelijk vind, en wellicht zelfs een wetenschappelijke doorbraak is;quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik heb wel effe genoeg van jou.
[..]
[..]
Hmm, daar zeggen jullie zo wat, zo had ik het nog niet bekeken.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik heb wel effe genoeg van jou.
Hoe kan het zijn dat je daar zelf niet op bent gekomen? Was je te druk met je eigen issues misschien?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Hmm, daar zeggen jullie zo wat, zo had ik het nog niet bekeken.
OK, lastige opmerkingen, ik merk dat er nu een gevoelige snaar wordt geraakt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Parzival het volgende:
* Ga volledig uit elkaar of vecht ervoor
* Neem een leuke vlotte hippe sexy schoonmaakster
* Ga niet uit elkaar
* Grow a pair
* Communiceren
Dude, vrouwen lopen zwanger rond alleen omdat ik ze aankeek.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:26 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe heb je in jezusnaam je vriendin zwanger kunnen schoppen als je geen ballen hebt?
Nee, ik denk het niet. We neuken nog steeds gewoon de sterren van de hemel. Ja, misschien is het zo'n type die dag 1 kan neuken en dag 2 keihard kan zeggen: "bye bye zwaai zwaai". Maar ik denk het niet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:28 schreef Parzival het volgende:
Denk je niet dat ze eigenlijk gewoon wil scheiden?
ik ga ervanuit dat dit geen LAT is maar gewoon een scheiding.. want erg veel blijft er niet over..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind het echt heel raar om te gaan LAT-ten om deze reden, als er eigenlijk niet over gecommuniceerd wordt.
Geweldige basis om je samen voort te planten dit!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ja, misschien is het zo'n type die dag 1 kan neuken en dag 2 keihard kan zeggen: "bye bye zwaai zwaai". Maar ik denk het niet.
Gaaf, had je nou ook maar zo je woordje klaar naar je wijfquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dude, vrouwen lopen zwanger rond alleen omdat ik ze aankeek.
Ik heb het idee dat de bye bye zwaai zwaai fase al is aangebroken maar je dat nog niet door hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Nee, ik denk het niet. We neuken nog steeds gewoon de sterren van de hemel. Ja, misschien is het zo'n type die dag 1 kan neuken en dag 2 keihard kan zeggen: "bye bye zwaai zwaai". Maar ik denk het niet.
Hij is aan het oefenen, dude!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gaaf, had je nou ook maar zo je woordje klaar naar je wijf
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij is aan het oefenen, dude!
Ooohhh nu snap ik eindelijk het doel van dit topicquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij is aan het oefenen, dude!
Euh:quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
wij denken allemaal dat ze in een huisje moeten wonen met de kleine met beide ouders enzo..
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
och och Dokter Phil!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
Beste responders..
Laten we wel stellen dat wij allemaal "het perfecte" plaatje volgens onze normen en waarden projecteren op TS.. wij denken allemaal dat ze in een huisje moeten wonen met de kleine met beide ouders enzo..
maar soms werkt dat niet.. soms slaat mama papa en vaker andersom.. soms werken twee mensen niet helemaal lekker samen en botsen ze.. en dan is het beter als ze apart wonen.. kunnen ze nog steeds heel veel van elkaar houden, celibaat zijn (optioneel) en lief zijn naar elkaar en goed voor het kind zorgen..
TS: Het is aan jullie om dit te bespreken.. werkt dit voor jullie.. hebben jullie een test periode afgesproken? Zijn jullie ook zo eerlijk naar elkaar om als je echt niet meer samen wilt, je dit ook kan delen?
IIG Succes!
Niks tegen een goede oplossing hoor, maar dit rammelt aan alle kanten, TS lijkt het eigenlijk niet te willen, en geeft zelf al toe dat het met de hele moeheid ook allemaal wel meevalt. Wees dan gewoon een vent en kom de echte oorzaak waarom het schijnbaar niet werkt onder ogen, en ga niet een beetje halfslachtig akkoord met dat je vriendin op zichzelf gaat (met je kind!) in de hoop dat dat ineens wat doet veranderen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
Beste responders..
Laten we wel stellen dat wij allemaal "het perfecte" plaatje volgens onze normen en waarden projecteren op TS.. wij denken allemaal dat ze in een huisje moeten wonen met de kleine met beide ouders enzo..
maar soms werkt dat niet.. soms slaat mama papa en vaker andersom.. soms werken twee mensen niet helemaal lekker samen en botsen ze.. en dan is het beter als ze apart wonen.. kunnen ze nog steeds heel veel van elkaar houden, celibaat zijn (optioneel) en lief zijn naar elkaar en goed voor het kind zorgen..
TS: Het is aan jullie om dit te bespreken.. werkt dit voor jullie.. hebben jullie een test periode afgesproken? Zijn jullie ook zo eerlijk naar elkaar om als je echt niet meer samen wilt, je dit ook kan delen?
IIG Succes!
Dit is al het einde. Het is ook gewoon totaal onlogisch, zij wil meer interactie, dusss gaat ze op zichzelf. Rightquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:42 schreef complicate het volgende:
Het probleem is gewoon dat dit het begin is van een einde. En de TS weigert dat in te zien.
Ts moet gewoon leren opkomen voor zijn kind en zichzelf.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit is al het einde. Het is ook gewoon totaal onlogisch, zij wil meer interactie, dusss gaat ze op zichzelf. RightPablo die staat daar nu al de muren te witten hoor, en pakt de vriendin van TS' zo ook gelijk even mee als ze langskomt.
nee.. dat duurt nog even een maandje ofzo.. eerst nog sex met dr ex.. net als Fred.. (liedje)..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit is al het einde. Het is ook gewoon totaal onlogisch, zij wil meer interactie, dusss gaat ze op zichzelf. RightPablo die staat daar nu al de muren te witten hoor, en pakt de vriendin van TS' zo ook gelijk even mee als ze langskomt.
Ik zet er 1000 euro op.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:46 schreef Parzival het volgende:
[..]
nee.. dat duurt nog even een maandje ofzo.. eerst nog sex met dr ex.. net als Fred.. (liedje)..
daarna pas.. "ik heb iemand anders leren kennen.."
(en bookmark deze bovenstaande zin maar.. ik zet er 100 euro op dat die komen gaat)
heeft die over een paar maanden genoeg geld voor een leuke schoonmaaksterquote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:48 schreef Parzival het volgende:
[..]
heeft die over een paar maanden genoeg geld voor een leuke schoonmaakster
wij zijn dan ook geen gecertificeerde therapeuten die 250euro per uur krijgen..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vrees dat wij nu ook wat te direct communiceren met TS, dan klapt hij dicht.
TS, we ehh,... denken misschien,,,.... dat we er nog even over na gaan denken... Je vragen enzo.... het is gewoon zo denk ik, maar wellicht is het ook anders..... je hoort ehhmmm... nog van ons, ok? Toedels
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb het idee dat de bye bye zwaai zwaai fase al is aangebroken maar je dat nog niet door hebt.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:33 schreef Loveless85 het volgende:
Gaaf, had je nou ook maar zo je woordje klaar naar je wijf
Allemaal goeie opmerkingen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
Tuurlijk wel, het is ook zijn kind.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:56 schreef Zolder het volgende:
Leer eens lezen, het is 3 dagentwee daarvan is de moeder er ook bij. Ik vermoed dat TS geen dag meer van mams had kunnen krijgen, want die mist dan natuurlijk haar kindje.
Dat is een lange tijd.. ik zou er 4 maanden van maken..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Misschien is het goed om te zeggen: dit is de tijd die we nemen hiervoor.
Hoe kunnen jullie dat betalen? In vorige topics was het al een heel punt dat ze tijdens de zwangerschap aankondigde dat ze minder wilde gaan werken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
[..]
Allemaal goeie opmerkingen.
Die woning die ze heeft gehuurd is gemeubileerd. Dus dat is 9 maanden en dan moet ze iets anders vinden. Misschien is het goed om te zeggen: dit is de tijd die we nemen hiervoor.
LOL, nee hoor, diegene die wat mij betreft niks bijdragen, die krijgen geen reply.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vrees dat wij nu ook wat te direct communiceren met TS, dan klapt hij dicht.
Ik verwacht als freelancer fors beter te gaan verdienen. Bovendien heb ik geleerd om beter met m'n geld om te gaan. Inmiddels heb ik een flinke buffer gespaard.quote:
De tijd voor wat? Elke dag dat je niet samen bent is een dag dat je niet kan werken aan de situatie, samen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Allemaal goeie opmerkingen.
Die woning die ze heeft gehuurd is gemeubileerd. Dus dat is 9 maanden en dan moet ze iets anders vinden. Misschien is het goed om te zeggen: dit is de tijd die we nemen hiervoor.
sorry.. ik hoop dat ik dit goed begrijp..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:00 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik verwacht als freelancer fors beter te gaan verdienen. Bovendien heb ik geleerd om beter met m'n geld om te gaan. Inmiddels heb ik een flinke buffer gespaard.
Kan, maar wat is dan 'hiervoor'?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/401007]Allem-Wilexander
Ik heb toch heel wat vragen gesteld die er toe doen dacht ik, maar krijg ook geen reply.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:59 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
LOL, nee hoor, diegene die wat mij betreft niks bijdragen, die krijgen geen reply.
Het wordt alleen een backfire-topic als ik huilie ga doen.
Te laat!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:59 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Nee, doet ze zelf maar. Ze gaat wat meer werken. Nog steeds vind ik dat ze vrij forse huur gaat betalen, maar goed, ze heeft flink wat spaargeld.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:02 schreef Parzival het volgende:
Zij wil ergens anders wonen.. en jij betaalt?
Mwah.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb toch heel wat vragen gesteld die er toe doen dacht ik.
Je reageert inderdaad niet op bepaalde mensen en bepaalde vragen. En raad eens, dat zijn nou net die vragen die je de ogen openen of niet? Luister TS, iedereen hier heeft eerlijk waar het beste met je voor, en hoewel niet iedereen even tactvol is daarin, stellen we die vragen juist omdat we je willen laten inzien dat dit gigantisch verkeerd gaat op deze manier.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:59 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
LOL, nee hoor, diegene die wat mij betreft niks bijdragen, die krijgen geen reply.
oh ok.. tsja als het gemeubileerd is dan moet ze betaluh..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nee, doet ze zelf maar. Ze gaat wat meer werken. Nog steeds vind ik dat ze vrij forse huur gaat betalen, maar goed, ze heeft flink wat spaargeld.
ik gok op een jaar of 30.. is dit het, wat willen we nu, moet ik nog 60 jaar zo verder, is er niets meer, waar is die spanning die er was in mijn 20er jaren toen ik kon dansen, flirten, nachten doorhalen, dronken thuiskomen met vriendinnen en elke jongen naar me luisterde.. ook al was het om me in bed te krijgen..quote:
Kom op, man. De wilde Fok-horden ontzien niets en niemand.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:12 schreef Inaithnir het volgende:
iedereen hier heeft eerlijk waar het beste met je voor
tussen de regels door, hebben sommigen heldere momenten waarin een mogelijke steun, hint, tip, advies of vleugje empathie zou kunnen doorschemeren..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:19 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Kom op, man. De wilde Fok-horden ontzien niets en niemand.
Tuurlijk, die krijgen antwoord. En soms mis ik ook gewoon wel eens wat, hè?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:22 schreef Parzival het volgende:
tussen de regels door, hebben sommigen heldere momenten waarin een mogelijke steun, hint, tip, advies of vleugje empathie zou kunnen doorschemeren..
Allebei halverwege 30. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik verlang naar vroeger, of zo. Heb voor mijn tijd met haar een beetje rondgeneukt, en dat is toch minder lekker dan met de vrouw waar ik van hou. Dus dat is het niet wat mij betreft. En af en toe ga ik met lui effe de kroeg in, is nog steeds leuk om door te zakken. En dat gebeurd genoeg, niet te veel, niet te weinig.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:18 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik gok op een jaar of 30.. is dit het, wat willen we nu, moet ik nog 60 jaar zo verder, is er niets meer, waar is die spanning die er was in mijn 20er jaren toen ik kon dansen, flirten, nachten doorhalen, dronken thuiskomen met vriendinnen en elke jongen naar me luisterde.. ook al was het om me in bed te krijgen..
Snap je nou echt niet dat het werkelijke probleem veel complexer is?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:02 schreef bijdehand het volgende:
Ooit moet je aan je kindje uitleggen waarom je hem/haar in de steek liet. Ga je dan echt zeggen 'papa was te moe om met mama te praten na het werk dus was het genoeg geweest'?
Het 30ers dilemma is ook iets lastiger uit te leggen..het is niet een oh was ik maar weer 20 want toen was alles beter.. maar meer een.. ik wil iets veranderen want 'dit' lijkt op een sleur.. alles is verder in orde, er is financiele ruimte, er is liefde, een kindje, een goed leuk huis.. alles is OK.. alles is goed.. en toch blijft er iets knagen..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:24 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Tuurlijk, die krijgen antwoord. En soms mis ik ook gewoon wel eens wat, hè?
[..]
Allebei halverwege 30. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik verlang naar vroeger, of zo. Heb voor mijn tijd met haar een beetje rondgeneukt, en dat is toch minder lekker dan met de vrouw waar ik van hou. Dus dat is het niet wat mij betreft. En af en toe ga ik met lui effe de kroeg in, is nog steeds leuk om door te zakken. En dat gebeurd genoeg, niet te veel, niet te weinig.
Wat haar betreft, ik hoor wel dat ze vriendinnen om haar heen mist die ook een kindje hebben. Of die wel een kindje hebben maar ver weg wonen. Misschien is ze een beetje eenzaam? Dat weet ik niet, ik zal het eens vragen.
Ja, ze willen van elkaar af, maar blijven hoop houden door het een lat-relatie te noemen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:26 schreef Zolder het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet dat het werkelijke probleem veel complexer is?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
Geweldige basis om je samen voort te planten
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
je kind lekker laat oprotten zodat je straks thuis elke avond met één hand in je broek en de ander in een zak chips voor de TV in slaap kan vallen zonder lastiggevallen te worden door gepraat of gejank.
quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
Het klinkt vooral alsof je (als in jij) gewoon nooit aan kinderen had moeten beginnen
quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
Omdat het hele gebeuren vooral op me overkomt alsof het allemaal alleen nog steeds om jou/jullie draait en niet (ook) om het kind.
Wat zit je nou de hele tijd negatief te doen?quote:
Vrouwengebrabbel, ga niet voor een vrouw mijn huis uit, ze kletst de oren van mijn hoofd, wil geen leuke uitjes doen want dat is zo'n gedoe met een kleine.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:21 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Klinkt als echt geweldige oplossing voor je kind ja, mama weg bij papa, én meer werken. Misschien moeten jullie eens niet verschuilen achter 'we neuken de sterren van de hemel' en 'chronische moeheid', en gewoon je problemen onder ogen zien, en oplossen. Of écht kappen, niet zo'n halfslachtige 'we gaan LATten'-oplossing, uiteindelijk gaat dat toch ook op niets uitlopen, of hoe had je het gezien? Je wéét neem ik aan al dat het positief ervaren gaat worden, zij heeft jouw 'gezeur' niet meer, jij hebt meer energie want hoeft niet meer met haar te praten. Wat gaat dan ooit de prikkel zijn toch weer samen te wonen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nee, doet ze zelf maar. Ze gaat wat meer werken. Nog steeds vind ik dat ze vrij forse huur gaat betalen, maar goed, ze heeft flink wat spaargeld.
Dat is vaker zo met forummers hier: er is maar één oplossing en dat is de oplossing van de desbetreffende forummer. Pak jij het anders dan, dan krijg je bijzonder veel negativiteit over je heen. Best vreemd! Iedereen deelt zijn/haar leven anders in en dat is niet altijd goed of fout.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:29 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat zit je nou de hele tijd negatief te doen?
Ja, ik wil niet meteen van het negatiefste uit gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:42 schreef Inaithnir het volgende:
Hoewel ik een prima functionerend LAT-gezin ken (hij woont hier, zij in Frankrijk nota bene, 2 kinderen), lijkt dit me meer een verhulde stap op weg naar scheiding.
Zo extreem is het natuurlijk niet. Een dag bij mij, 1 of 2 dagen bij haar, en vervolgens het weekend bij elkaar.quote:Ze neemt verdorie je kind mee. En jij vindt het wel best?
Dat zijn goede punten. En dat is wat Scorpie en Loveless ook al zeiden, het is van mijn kant nogal meegaand allemaal. Het gebeurt maar allemaal, en dat zit me helemaal niet lekker.quote:Luister, ik snap goed dat je medische klachten hebt, maar als je vriendin van je hield, zou ze daar toch mee om moeten kunnen gaan (en niet op deze manier bedoel ik dan)? Ik snap ook niet dat zij het zo'n ramp vindt als jij 's avonds zegt "lieverd, ik wil nu graag even alleen zijn en een boekje lezen" of iets dergelijks. Blijkbaar hebben jullie verkeerde verwachtingen van elkaar.
Als jullie echt van elkaar houden, verzinnen jullie wel iets beters dan dit. Ik vrees helaas het ergste voor je TS.
Nu som je al het negatieve op, en dan zet je het tegen het positieve, om het belachelijk neer te zetten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:34 schreef erodome het volgende:
Vrouwengebrabbel, ga niet voor een vrouw mijn huis uit, ze kletst de oren van mijn hoofd, wil geen leuke uitjes doen want dat is zo'n gedoe met een kleine.
Maar we houden zoveel van elkaar, kunnen elkaar alleen maar amper luchten of zien!
Dat is inderdaad een lastigequote:Op donderdag 10 juli 2014 14:34 schreef Loveless85 het volgende:
Je wéét neem ik aan al dat het positief ervaren gaat worden, zij heeft jouw 'gezeur' niet meer, jij hebt meer energie want hoeft niet meer met haar te praten. Wat gaat dan ooit de prikkel zijn toch weer samen te wonen?
Daar ben je nu al feitelijk mee bezig.. al heb je dat niet door.. waarschijnlijk door de verpakking die eromheen zit..quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:02 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Het zou een absolute nachtmerrie zijn voor mij om uit elkaar te gaan.
Ik zet alleen maar het negatieve even bij elkaar zodat het wat duidelijker is. Dat is niet het belachelijk neer zetten, dat is even opsommen wat er negatief is en dat is fiks wat, zo erg dat jullie blijkbaar het niet trekken om bij elkaar in huis te wonen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:02 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nu som je al het negatieve op, en dan zet je het tegen het positieve, om het belachelijk neer te zetten.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De tijd voor wat? Elke dag dat je niet samen bent is een dag dat je niet kan werken aan de situatie, samen.
ja, ik vond dit gewoon een lastige. Aan de ene kant heb je helemaal gelijk. Aan de andere kant hebben sommige problemen ook eventjes tijd nodig. Maar goed, dan ben ik weer dingen aan het verzinnen voor haar kant van het verhaal en dat moet ook een keer klaar zijn. Dus ik wist gewoon niet zo goed wat ik hier op moet zeggen.quote:
Mwah, ik weet niet hoor. Qua seks is het prima. Als dat nou shit zou zijn, dan was het heel anders geweest.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:36 schreef Loveless85 het volgende:
Tijd om andere mannen te palen die niet overal moe van worden natuurlijk, duhhhhhh
Ik zou eens beginnen met niet voor haar denken, en wat meer op je strepen gaan staan en aangeven dat je dit geen oplossing vindt. Eventueel met ook naar haar de vraag wat in godsnaam ooit de prikkel weer gaat zijn om wél weer samen te gaan wonen, aangezien je zelf ook wel inziet dat het waarschijnlijk over en weer positief ervaren gaat worden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:54 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
ja, ik vond dit gewoon een lastige. Aan de ene kant heb je helemaal gelijk. Aan de andere kant hebben sommige problemen ook eventjes tijd nodig. Maar goed, dan ben ik weer dingen aan het verzinnen voor haar kant van het verhaal en dat moet ook een keer klaar zijn. Dus ik wist gewoon niet zo goed wat ik hier op moet zeggen.
[..]
Mwah, ik weet niet hoor. Qua seks is het prima. Als dat nou shit zou zijn, dan was het heel anders geweest.
Je doet dus eigenlijk niks met je kind?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Inderdaad vrij egoïstisch: het is mijn huis en ik wilde geen kind DUS zij moet maar verhuizenquote:Op donderdag 10 juli 2014 11:55 schreef Escapist het volgende:
[..]
Mooie principekwestie waar je kind dadelijk de dupe is. Denk niet dat je op die manier moet denken als er een kindje in beeld is. Jij bent toch degene die te moe is voor het gepraat/leuke dingen/opruimen? Ik begrijp je standpunt tegenover je vriendin, maar je zadelt je kind op met een hoop onrust.
Hij wilde wel een kind, of tenminste; hij zegt dat het een bewuste keuze was.quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Inderdaad vrij egoïstisch: het is mijn huis en ik wilde geen kind DUS zij moet maar verhuizen
Biedt je nou jezelf aan voor TS?quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Die smetvrees heeft en dol is op schoonmaken
Inderdaad.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Biedt je nou jezelf aan voor TS?
Je verwoordt het goed.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:11 schreef probeer het volgende:
Wauw, ik kom al een poosje op fok en lees vaak mee in R&P, maar dit ..
Ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit een topic ben tegengekomen waarin twee mensen zó erg individualistisch in een relatie staan.
Ze deelt je mee dat ze het niet meer ziet zitten, neemt niet eens de moeite om het fatsoenlijk uit te leggen of te motiveren, maar doet het af met 'ik weet het zelf ook niet' en 'gevoel en verstand liggen niet op 1 lijn'. Sorry hoor, maar ze komt over als iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen, laat staan voor een kind.
En jij .. (en dit is in mijn ogen nog kwalijker) .. Loopt hier droog te vermelden dat 'ze heeft besloten dat..'. Geen greintje van emotie, vechtlust, verwondering of iets wat ook maar in de buurt komt van een vader die er voor zijn gezin is, of wilt zijn. "ik deelde haar mee dat ik het geen goed idee vond". Wow. Alsof je geen zin hebt er ook maar iets aan te doen. Alsof je het allemaal wel prima vindt dat je vriendin, zonder duidelijke reden, je kind meeneemt. En 'maar ik zorg nog 1 dag per week voor hem hoor'. Echt waar? Kom op zeg, wat een bs.
Kan het je, buiten praktische zaken, überhaupt iets schelen? Want zo komt het totaal niet over.
Nul communicatie en alleen maar egoïsme. Van beiden. Ik heb medelijden met jullie kind.
Ik sta niet vaak versteld, maar dat is je met dit topic toch heel goed gelukt.
Idd. Alsof het een zakelijke overeenkomst betreft. En zelfs dat niet eens, want daar zijn partijen tenminste nog gebonden aan voorwaarden en regels, en kan je er niet onderuit met een 'och, boeiend' of een 'ik weet het niet hoor'.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je verwoordt het goed.
Het komt over alsof dit mensen zijn die toevallig bij elkaar in huis wonen en samen een kind hebben. Bij geen van beiden gaat het van harte en ze zijn nauwelijks bij elkaar betrokken.
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:34 schreef probeer het volgende:
Alsof het een zakelijke overeenkomst betreft. En zelfs dat niet eens, want daar zijn partijen tenminste nog gebonden aan voorwaarden en regels, en kan je er niet onderuit met een 'och, boeiend' of een 'ik weet het niet hoor'.
TS, houd je überhaupt van je vriendin? En van je kind? (ja, gruwelijk brutaal en gemeen om aan een ouder te vragen, daarmee suggererende dat het niet zo is .. maar in deze twijfel ik er toch echt aan)
Fijn om te lezenquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!![]()
Jammer dat ikzelf de TS ben![]()
Geen idee wat ik moet doen om dat geschetste beeld te bestrijden, en of ik dat wel moet doen. We zijn allebei zeer individualistisch ingesteld, dat is waar. Maar ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar, het is een bijzondere vrouw die enorm opgewekt is, een gevoelsmens is, lief, zacht en aardig is.
Dat ik van mijn kind hou hoop ik dat dat buiten kijf staat. Ik zou mijn leven ervoor geven.
Maar goed, het blijft allemaal in de verdediging. Lastig topic. Qua tips haal ik er tot nu toe uit dat eens op de strepen moet gaan staan bij haar, waar de fuck dit nou over gaat.
De vraag is volgens mij: hoe houd je je relatie goed als je allebei zo individualistisch bent ingesteld?quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!![]()
Jammer dat ikzelf de TS ben![]()
Geen idee wat ik moet doen om dat geschetste beeld te bestrijden, en of ik dat wel moet doen. We zijn allebei zeer individualistisch ingesteld, dat is waar. Maar ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar, het is een bijzondere vrouw die enorm opgewekt is, een gevoelsmens is, lief, zacht en aardig is.
Dat ik van mijn kind hou hoop ik dat dat buiten kijf staat. Ik zou mijn leven ervoor geven.
Maar goed, het blijft allemaal in de verdediging. Lastig topic. Qua tips haal ik er tot nu toe uit dat eens op de strepen moet gaan staan bij haar, waar de fuck dit nou over gaat.
Prioriteiten stellen. TS heeft gekozen voor vrienden, helaas.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:10 schreef fluffy2 het volgende:
Zozo wel regelmatig de kroeg in met lui? Je was toch zo vermoeid voor een uitje met het gezin? Maar dat kan wel.
Niet lullig bedoeld hoor maar open je ogen.. ik zou dit als vrouw zijnde ook niet accepteren.
Volgens mij ben jij gewoon klaar met je vrouw/vriendin.
Mooi gezegd. Misschien eens goed om mee te nemen in een komend gesprek -- welke dingen willen we allebei graag, en hebben we allebei ook energie voor. Ik heb onlangs ook gevraagd of we het niet over onze verschillen maar over onze overeenkomsten kunnen hebben, en dat waardeerde ze.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:05 schreef Lienekien het volgende:
De vraag is volgens mij: hoe houd je je relatie goed als je allebei zo individualistisch bent ingesteld?
Met op je strepen gaan staan kom je weer tegenover elkaar te staan, terwijl je volgens mij meer richting samenwerking, geven en nemen zou moeten.
Het lijkt me niet iets dat je kunt afdwingen
Check.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:55 schreef probeer het volgende:
niet eens zo zeer een backfire topic, maar hopelijk meer een wakker-schud topic.
Dat is min of meer automatisch werkelijkheid geworden door gebrek aan uren op d'r werk. Binnenkort kan ze echter wel wat meer werken (maar ook weer tijdelijk).quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:49 schreef computergirl het volgende:
Wat is er geworden van het plan van je vriendin om minder te werken TO?
Ben het eigenlijk wel met je eens, beide punten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:02 schreef Loveless85 het volgende:
Ach, het komt vooral doordat het hele moeheid verhaal klinkt als een smoes om gewoon niet naar t gekletst van je vriendin te luisteren, en de communicatie tussen jullie van een vrij droevig niveau is.
Bedenk wat je zelf wil, denk na over de gevolgen van dit soort acties, en praat er over met haar, en durf ook gewoon te zeggen dat je t er niet mee eens bent of t geen optie is dat ze met je kind vertrekt
Je zoekt de bevestiging in iemand die een band wil krijgen en je een hart onder de riem wilt steken?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:10 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Misschien eens goed om mee te nemen in een komend gesprek -- welke dingen willen we allebei graag, en hebben we allebei ook energie voor. Ik heb onlangs ook gevraagd of we het niet over onze verschillen maar over onze overeenkomsten kunnen hebben, en dat waardeerde ze.
Overigens herinner ik me nu dat een vriend me waarschuwde dat we niet teveel dingen apart moesten doen. Nu je dat individualisme zo noemt, komt die waarschuwing ineens weer terug.
[..]
Check.
[..]
Dat is min of meer automatisch werkelijkheid geworden door gebrek aan uren op d'r werk. Binnenkort kan ze echter wel wat meer werken (maar ook weer tijdelijk).
[..]
Ben het eigenlijk wel met je eens, beide punten.
Zojuist was d'r vader langsgekomen voor een biertje, om even te praten.
Erg verrassend gesprekhij vond het op zich geen slecht idee om eventjes afstand te nemen, en nam aan dat ze wel erop terug zou komen. Dit omdat hij dacht dat ze het best als zwaar zou ervaren, alleen met eenkindje. Hij gaf verder aan dat hij me heel goed begreep, omdat d'r moeder ook zo kon kakelen, en totaal geen aandacht voor het huishouden had
Nou excuse me, toen was ik eerlijk gezegd best wel opgelucht. Ik krijg hier best wat kritiek maar ik ben er van overtuigd dat ik het me niet inbeeld of een asociale pik ben of zo iets dergelijks.
Anyway, goeie discussie tot nu toe.
Thanks.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 06:37 schreef sigme het volgende:
Ik ken twee stellen die ook zijn gaan latten.
Het ene stel had toen drie kinderen, en pa en ma woonden vlak bij elkaar. Ze hebben vijf kinderen in totaal gekregen, en de kinderen hadden geen last van de 'vreemde' situatie. De meeste andere kinderen hebben ook gezinssituaties die in de jaren '50 niet voorkwamen.
Het andere stel had een baby, heeft wat veel huizen versleten in korte tijd (samen, apart, samen), maar ze eindigden in elk geval weer samen (hoewel ik niet weet of ze dat nu - vijf jaar later- nog zijn).
Dat. Met de kanttekening dat je LAT-ten wel voor de goede redenen moet doen in goed overleg, en niet 'eenzijdig' en om dingen te ontlopen, als 't ware.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Loveless85 het volgende:
Tof dat je nog een update komt geven, hulde daarvoor.
Fijn dat je ook eindelijk eens goed hebt kunnen praten, denk dat dat al een groot deel van het 'probleem' was. Lijkt me wel lastig nu triggers te houden om toch weer samen te gaan worden als het nu lekker gaat lopen, want ja; waarom dan teruggaan naar een situatie waar het 'mis liep'. Maar ja, zoals iemand anders al opmerkte in dit topic; als LAT-ten werkt voor jullie, why not? We zijn misschien inderdaad iets te focust op het traditionele 'huisje, boompje, beestje'
Ze vindt het toch nog het beste om even afstand te nemen, en ik denk dat ik het daar wel mee eens ben.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:17 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat jullie zo goed gepraat hebben. Maar waarom wil ze nog steeds tijdelijk apart gaan wonen dan? Succes iig!
Ik blijf het echt lastig vinden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:48 schreef Deckard het volgende:
Klinkt positief! Leuk en nu maar constant de confrontatie opzoeken.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dus ik ga bidden. Komt ze uit de keuken: "waar liggen de crackers?" Ik stop met bidden en zeg waar ze liggen.
En ik denk godverdomme, en loop naar de keuken. Dat gaat dan zo bij ons:
Wilde je nou in stilte ontbijten of in stilte bidden?quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik blijf het echt lastig vinden.
Ik kom de dag daarna naar beneden en zij geeft pap aan kindje. Ik zeg tegen d'r: ik wil even in stilte ontbijten, moet ik anders even boven (2e verdieping met tv) gaan zitten? Nee, zegt ze, ga lekker zitten en fijn dat je het vraagt.
Dus ik ga bidden. Komt ze uit de keuken: "waar liggen de crackers?" Ik stop met bidden en zeg waar ze liggen.
Ik: "Ik word echt helemaal debiel van dit soort dingen. Dat is nou de zoveelste keer."
Zij: "Nu ben je boos dus ik heb geen zin om te praten. En jij moet ook beter je grenzen aangeven, je kunt toch gewoon gebaren dat ik nu aan het storen ben?"
Ik: "Ik vroeg het nog aan je, ik geef mijn grenzen verdomme duidelijk aan maar jij walst er telkens overheen."
Zij: "Ja daar kan ik niks aan doen, ik flap gewoon dingen er uit, maar ik heb echt geen zin om het er nu over te hebben als je zo boos bent."
Ja, ik weet gewoon niet zo goed wat ik dan moet. Gewoon maar weer accepteren? Of vraag ik iets onmogelijks?
Dit is toch ook niet communiceren zeg? Dit is gewoon je frustratie even neergooien bij de ander.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik kom de dag daarna naar beneden en zij geeft pap aan kindje. Ik zeg tegen d'r: ik wil even in stilte ontbijten, moet ik anders even boven (2e verdieping met tv) gaan zitten? Nee, zegt ze, ga lekker zitten en fijn dat je het vraagt.
Ik: "Ik word echt helemaal debiel van dit soort dingen. Dat is nou de zoveelste keer."
Zij: "Nu ben je boos dus ik heb geen zin om te praten. En jij moet ook beter je grenzen aangeven, je kunt toch gewoon gebaren dat ik nu aan het storen ben?"
Ik: "Ik vroeg het nog aan je, ik geef mijn grenzen verdomme duidelijk aan maar jij walst er telkens overheen."
Zij: "Ja daar kan ik niks aan doen, ik flap gewoon dingen er uit, maar ik heb echt geen zin om het er nu over te hebben als je zo boos bent."
Ja, ik weet gewoon niet zo goed wat ik dan moet. Gewoon maar weer accepteren? Of vraag ik iets onmogelijks?
Idd je kunt toch ook gewoon op een normale manier zeggen dat je nog aan het bidden was? Hoeft toch niet meteen op zo'n boze toon? Dat zet de toon voor de rest van de dag meteen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is toch ook niet communiceren zeg? Dit is gewoon je frustratie even neergooien bij de ander.
Verwacht ook niet dat alles in eens perfect is als je er 1 keertje een beetje over gepraat hebt, het heeft tijd nodig om je op elkaar in te stellen. Geduld, flexibiliteit en af en toe rustig en vriendelijk om de tafel om te praten. Niet verwijtend, zeker niet op ruzie-toon, open gesprekken.
Ik heb het idee dat TS niet helemaal 100 is.quote:
Jambersquote:Op woensdag 16 juli 2014 10:55 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat TS niet helemaal 100 is.
Zo'n figuur van die vlaamse tvzender die van die vage figuren volgde.
Programma uit de jaren 90.
Dit is wel een erg overdreven reactie zeg, meteen beginnen met vloeken (als gelovige nota bene). Ze stelt je een doodsimpele vraag. Ik snap dat je aangegeven had dat je even rustig wilde bidden/eten, maar om nou meteen zo tegen haar uit te vallen? Wat vind je zelf van je reactie? Je komt over alsof je een hoop opgekropte frustraties hebt. Zijn er nog dingen die je dwars zitten waar je het niet over gehad hebt?quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Lijkt er op dat je ontzettend veel last van stress (van het werk?) hebt en het niet aan kan. Maar dat lijkt mij niet valide om dat af te reageren op haar.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Omdat ik die onderbrekingen zo frustrerend vind, heb ik mezelf aangeleerd om van tevoren te vragen of dat kan. Maar ook dat werkt niet, die mond stopt niet met praten gewoon omdat ik dat vraag. Het heeft echt geen enkele zin om dit soort dingen te zeggen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:08 schreef Lienekien het volgende:
ik vind het vervelend om bij het bidden gestoord te worden?
Je maakt wel overal een probleem van hè ? Ga jij toch even ergens anders bidden en in stilte ontbijten kun je voorlopig wel vergeten met een kind in huis, dat werkt niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ga je straks ook zo tekeer als je "dreumes"komt binnen walsen en zijn/haar nieuwe speeltje laat zien?quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als ik een dag voor de kleine zorg, dan gaat zo'n dag heel gemakkelijk. Beetje spelen, samen boodschappen doen, enz.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:19 schreef Godshand het volgende:
Ga je straks ook zo tekeer als je "dreumes"komt binnen walsen en zijn/haar nieuwe speeltje laat zien?
Lekkere vader ben jij
Uiteraard, maar: "waar liggen de crackers"? Echt waar? Als ik net gevraagd heb om een moment stilte. Ik kan nog steeds niet er bij dat zo'n eenvoudig verzoek zo lastig is. Echt, ik snap het gewoon niet.quote:En dan niet abnormaal reageren als ze jou echt nodig heeft, dat gaat vaker gebeuren:
Terug zou ik helemaal niet willen, ik ben dol op kind. En moeder eigenlijk ook, maar die frustratie met samenwonen vind ik zo tenenkrommend. Maar goed, die frustratie zal zij ook wel voelen dus ik snap wel dat ze zegt dat ze "op d'r tenen moet lopen" als ik thuiskom van m'n werk. Dat werk is niet stressvol maar ik ben het wel beu. Dus ik ga binnenkort iets anders doen.quote:Terug kan je niet meer, je hebt ze nu eenmaal
Als je echt serieus psychische problemen zelf hebt (je berichtjes klinken naar overspannenheid of zelfs depressie), kan er vanuit de GGZ eventueel een gezinsvoogd of gezinscoach jullie bij staan totdat jij minder stilte weer aankan.
Lees dit zelf nou nog eens. En nog eens. En nog eens. Blijkbaar is alles prima, totdat jij en je 'partner' samen zijn. Dan is opeens het huis te klein. Weet je echt heel zeker dat je bij haar wil zijn? Want zo kom je dus echt niet over. Ja, je zegt dat je van haar houdt, maar ze doet alles verkeerd lijkt het. Houd je echt van haar, of houd je alleen van het idee een relatie te hebben?quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Terug zou ik helemaal niet willen, ik ben dol op kind. En moeder eigenlijk ook, maar die frustratie met samenwonen vind ik zo tenenkrommend. Maar goed, die frustratie zal zij ook wel voelen dus ik snap wel dat ze zegt dat ze "op d'r tenen moet lopen" als ik thuiskom van m'n werk. Dat werk is niet stressvol maar ik ben het wel beu. Dus ik ga binnenkort iets anders doen.
En bovenstaande is ook een moment opname. Want als ik een dag ons kind verzorg, dan is er niks aan de hand. Gewoon lekker samen boodschappen doen, spelen in de zandbak, dat soort dingen. Kind helemaal blij, ik helemaal blij, niks aan de hand.
Dat is sowieso een voorwaarde als je begint aan kinderen. Dat je bereid bent om alle rust op te geven, want dat is er niet meer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Je maakt wel overal een probleem van hè ? Ga jij toch even ergens anders bidden en in stilte ontbijten kun je voorlopig wel vergeten met een kind in huis, dat werkt niet.
Als er gescholden wordt als je vraagt waar de crackers liggen snap ik ook wel hoe zij komt op ik moet op mijn tenen lopen. Zeker als zij een extrovert persoon is, ze zal zich dan continu in moeten houden, continu op moeten letten, continu zichzelf geweld aan moeten doen om in jouw behoefte te voorzien.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Maar goed, die frustratie zal zij ook wel voelen dus ik snap wel dat ze zegt dat ze "op d'r tenen moet lopen" als ik thuiskom van m'n werk. Dat werk is niet stressvol maar ik ben het wel beu.
Dat ja. Hoofdzaak lijkt mij om beide voeten op de grond en het hoofd koel te krijgen voor er ongelukken gebeurenquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Maar ik denk dat je gelijk hebt, en dat het veel serieuzer is dan ik dacht. Ik heb een afspraak staan met therapeut volgende week, en ga maar gewoon zeggen hoe het er voor staat. Namelijk vijf-voor-twaalf met alle seinen op rood, hoe lastig ik het ook vind om toe te geven. Bedankt voor de reality check.
Hangt van de dag af. Meestal spreken we af wie wat doet per dag. Dus als zij op een zaterdag sporten heeft en met een vriendin af wil spreken, dan doe ik de zorg die dag. En dan kan ze gewoon lekker doen wat ze wil op een dag. En omgekeerd ook, in die zin werkt dat prima.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:17 schreef Loveless85 het volgende:
Je lijkt wel oversensitief ofzoDas echt niet goed hoor, als je zo flipt.
De situatie is dus al dat zij jullie kind uit bed haalt, naar beneden brengt, en eten gaat geven, terwijl jij nog op je nest kan blijven liggen. Vervolgens ga jij uit bed en flip je ze je dan niet nóg meer met rust kan laten?Ik denk dat je eens ff heel rap iets minder aan jezelf moet gaan denken
Je moet je confrontatie opzoeken niet zo opvatten, niet als in ga lelijk doen tegen elkaar. Dat gaat over de koe bij de hoorns vatten en samen gaan zitten om te kijken hoe jullie dit samen gaan oplossen, tot een compromis kunnen komen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Hangt van de dag af. Meestal spreken we af wie wat doet per dag. Dus als zij op een zaterdag sporten heeft en met een vriendin af wil spreken, dan doe ik de zorg die dag. En dan kan ze gewoon lekker doen wat ze wil op een dag. En omgekeerd ook, in die zin werkt dat prima.
Overigens zocht ik deze keer gewoon eens de confrontatie op, terwijl ik het normaal bij zuchten en steunen laat. Wat natuurlijk ook een vorm van passief-agressief is, nu ik het zo neertyp
Hmm OK ik kan er echt zo moeilijk begrip voor opbrengen. Ik redeneer dan dat ik iets heel eenvoudigs vraag, maar wat jij zegt vind ik wel mooi, dat het de aard van het beestje is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:04 schreef erodome het volgende:
Dan ga ik niet naast hem zitten, want ik weet dat hij zijn best wel doet om me met rust te laten, maar dat het zijn aard is om vrij levendig te zijn.
Ik hou van zijn karakter, dat maakt hem juist perfect voor mij, ik balanceer hem, hij houdt me wat in beweging, zo vullen we elkaar aan. Ipv hem het kwalijk te nemen kijk ik liever naar wat het me allemaal oplevert en dat mis ik in het schrijven van de TS, ik hoor niets positiefs.
Dat dacht ik altijd wel, maar ik weet dat niet zo zeker meer. Ik merk dat ik gewoon niet doorheb hoe ik zelf doe, en zij is niet iemand die gemakkelijk haar gevoel onder woorden brengt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:45 schreef erodome het volgende:
Weten jullie wel hoe je normaal kan communiceren over problemen?
Dat heeft geen enkele zin, denk ik. Misschien is het hetzelfde als vragen of ik wat extraverter kan zijn. Ik vrees dat ik het maar gewoon moet accepteren of naar boven moet lopen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:57 schreef Loveless85 het volgende:
'goh schat, als ik net vraag of ik even een rustig momentje kan hebben beneden schiet het niet op als je gelijk daarna om iets komt vragen'.
Die zat echt niet te krijsen, hoor. En als ik d'r hoor krijsen, ga ik natuurlijk effe helpen. En we staan tegelijk op. Die zorg gaat verrassend goed de laatste tijd, er zit ritme in, iedereen weet wat 'ie moet doen, enz. Daar zit eigenlijk geen probleem.quote:Als bv. dat kind zit te krijsen omdat het een cracker wil snap ik best dat ze dat gewoon even komt vragen als ze ze niet kan vinden.
Ik laat mezelf gewoon niet zo snel erdoor storen, meestal antwoord ik vriendelijk maar kort en wijs erop dat ik aan het lezen ben. Dan is het wel weer even 10 minuutjes stilquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Hmm OK ik kan er echt zo moeilijk begrip voor opbrengen. Ik redeneer dan dat ik iets heel eenvoudigs vraag, maar wat jij zegt vind ik wel mooi, dat het de aard van het beestje is.
Maar hoe ga jij er dan mee om dat hij gewoon de hele avond doorpraat als je niks zegt? Vroeger was het dan zo dat ik dat wel trok. Als ik dan zei, joh ik zit even te lezen, dan hield het even op. Maar nu is dat onvoldoende dus dan ga ik of zij even naar boven. Maar om nou telkens apart te gaan zitten, dan heb ik ook weer een beetje het gevoel alsof je apart leeft.
[..]
Dat dacht ik altijd wel, maar ik weet dat niet zo zeker meer. Ik merk dat ik gewoon niet doorheb hoe ik zelf doe, en zij is niet iemand die gemakkelijk haar gevoel onder woorden brengt.
Maar je kan wel iets extroverter zijn, je introvertheid is geen smoes he, je mag dat niet gebruiken om je achter te verschuilen. Het verteld je wat over je kracht en je zwaktes, maar dat betekend niet dat je daar niets aan kan doen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Dat heeft geen enkele zin, denk ik. Misschien is het hetzelfde als vragen of ik wat extraverter kan zijn. Ik vrees dat ik het maar gewoon moet accepteren of naar boven moet lopen.
[..]
Die zat echt niet te krijsen, hoor. En als ik d'r hoor krijsen, ga ik natuurlijk effe helpen. En we staan tegelijk op. Die zorg gaat verrassend goed de laatste tijd, er zit ritme in, iedereen weet wat 'ie moet doen, enz. Daar zit eigenlijk geen probleem.
Maar goed, ik zit nu tegen te spreken terwijl ik tussen de wrakstukken sta
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:39 schreef erodome het volgende:
Zorg daarnaast dus voor momenten waarin de ander zijn ei even kwijt kan, niets ergers voor een extrovert dan altijd zich in moeten houden, regelmatig even lekker stuiteren is goed voor ze, even lekker de oren van je hoofd kletsen e.d.. Accepteer dat, waardeer het zelfs.
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:42 schreef erodome het volgende:
Een echte extrovert zal je nooit worden, maar je kan wel wat meer naar het midden schuiven en hetzelfde geld voor haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel begrijpelijk dat daar even de klad in is gekomen met een kleintje in huis, die gooien alles even door de war op een heerlijke manierquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:56 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.
Nu er ritme is gekomen in het ouderschap, is het inderdaad goed om weer het compromis op te pakken en elkaar te waarderen.
Als ik dit zo lees, denk ik dat een beetje apart wonen best wel kan werken. Maar het belangrijkste is wat ik je hier toch wel een aantal maal zie zeggen: stel jezelf ook open, blijf proberen. En zoek praktische oplossingen. Zij gaat niet echt veranderen, jij ook niet. Het is mooi als jullie beide iets minder gestoord worden door elkaars gedrag, maar het is ook mooi als de problemen deels te vermijden zijn. Ga lekker (en niet boos) een uurtje boven zitten, en ga dan weer beneden zitten en laat de woordenstroom over je heen komen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:56 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.
Nu er ritme is gekomen in het ouderschap, is het inderdaad goed om weer het compromis op te pakken en elkaar te waarderen.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:22 schreef vera166 het volgende:
Ben ik de enige die snapt dat het irritant is dat iemand constant zn mond open heeft??
Dus ze moet het dan maar zelf uitzoeken? Ze vraagt het godverdomme niets voor niets. Zeker als jij die verdomde crackers net hebt verplaats van een vaste plek.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Uiteraard, maar: "waar liggen de crackers"? Echt waar? Als ik net gevraagd heb om een moment stilte. Ik kan nog steeds niet er bij dat zo'n eenvoudig verzoek zo lastig is. Echt, ik snap het gewoon niet.
Want 5 minuten zonder crackers is niet met het leven verenigbaar?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus ze moet het dan maar zelf uitzoeken? Ze vraagt het godverdomme niets voor niets.
Je kan het ook de andere kant op overdrijven. Prima dat hij rust wil, maar A) hadden ze dan niet aan kinderen moeten beginnen, en B) als je met iemand samenleeft moet je nou eenmaal communiceren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 06:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Want 5 minuten zonder crackers is niet met het leven verenigbaar?
als iemand specifiek vraagt om stilte voor het bidden en je gaat vervolgens lopen krijsen om dat je geen crackers kan vinden is wat mij betreft ook niet normaal.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je kan het ook de andere kant op overdrijven. Prima dat hij rust wil, maar A) hadden ze dan niet aan kinderen moeten beginnen, en B) als je met iemand samenleeft moet je nou eenmaal communiceren.
Ik snap best dat hij geen trek heeft in het continue getetter en iedere brainfart van haar bespreken, maar als iemand om een cracker vraagt en je valt zó uit dan is t ook niet helemaal goed hoor.
Dat laatste sowieso als je leest hoe het er aan toe gaat. Kan me niet voorstellen dat die vriendin nog terug wil, en TS háár nog terug wil. Wordt volgens mij voor beide een verademing als ze op zichzelf zitten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
als iemand specifiek vraagt om stilte voor het bidden en je gaat vervolgens lopen krijsen om dat je geen crackers kan vinden is wat mij betreft ook niet normaal.
deze 2 personen zijn een slechte match
Natuurlijk wel. Maar misschien waren die crackers het enige wat zo'n kind wil eten die dag...quote:Op donderdag 17 juli 2014 06:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Want 5 minuten zonder crackers is niet met het leven verenigbaar?
Jawel, maar dat beviel totaal niet. Ze had ten eerste moeite om uberhaupt onder woorden te brengen wat ze voelde. En ze is erg gevoelig, dus wat ik zei, voelde ze als zeer zware kritiek.quote:
We waren toen 3 jaar bij elkaar, waarvan 2 jaar samenwonen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:09 schreef Chai het volgende:
Hoe lang waren jullie bij elkaar en woonden jullie samen voordat jullie een kindje kregen?
Ach, ik zou jezelf niet teveel kwalijk nemen, als ze niet wil, wil ze niet meer. Als je er toen hard in was gevlogen en een stok voor het LAT'ten had gestoken was het wellicht toen direct geklapt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ja, ik dacht dat ik heel open-minded was door dat latten te accepteren. Achteraf was ik gewoon naief. Misschien was het beter geweest om dat niet te accepteren en dat we samen het probleem hadden aangepakt.
Nu is het allemaal voor haar wel heel soepeltjes op een breuk uitgelopen. Rustig apart wonen, rustig afspraak maken over de omgang, en dan hopla: je verbreekt de relatie.
Op een bepaalde manier heb ik me flink genaaid gevoeld. Maar ze zegt dat ze "er alles aan gedaan heeft". En daar kan ik wel wat van vinden, maar om in die negatieve shit te duiken, dat heeft nu gewoon geen enkele zin meer.
Maar de volgende keer zou ik het niet pikken.
Van het deel wat ik tot nu toe gelezen heb gaat het toch vooral om dat jouw behoeftes vervuld worden maar haar behoeftes daar lijk je weinig om te geven. Als ze dan nog als tussen oplossing wil latten omdat je dan door de weeks je rust heb, en uiteindelijk klapt je relatie toch, dan licht het meer in de lijn der verwachting dat je in die 2 schamele dagen samen nog steeds weinig in haar behoefte hebt kunnen of willen vervullen. Dat genaaid voelen volg ik dus even niet. Als iemand slachtoffer is dan is het je kind.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ja, ik dacht dat ik heel open-minded was door dat latten te accepteren. Achteraf was ik gewoon naief. Misschien was het beter geweest om dat niet te accepteren en dat we samen het probleem hadden aangepakt.
Nu is het allemaal voor haar wel heel soepeltjes op een breuk uitgelopen. Rustig apart wonen, rustig afspraak maken over de omgang, en dan hopla: je verbreekt de relatie.
Op een bepaalde manier heb ik me flink genaaid gevoeld. Maar ze zegt dat ze "er alles aan gedaan heeft". En daar kan ik wel wat van vinden, maar om in die negatieve shit te duiken, dat heeft nu gewoon geen enkele zin meer.
Maar de volgende keer zou ik het niet pikken.
Nee, ik heb nooit naar een tweede verlangd. En nu helemaal niet, deze moet 100% mijn aandacht en energie krijgen, voor haar hele leven.quote:
We hebben binnenkort een gesprekje, ze wilde graag wat dingen kwijt over het verleden. Je zult best gelijk hebben. Ik vind het lastig om objectief te zien. Maar goed, alhoewel zij de knoop heeft doorgehakt, is dat natuurlijk niet voor niks geweest.quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:00 schreef Koral het volgende:
Van het deel wat ik tot nu toe gelezen heb gaat het toch vooral om dat jouw behoeftes vervuld worden maar haar behoeftes daar lijk je weinig om te geven
quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als ze het écht niet meer trok, kon je ook niet veel anders dan het accepteren he?
Yep, is ook zo.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:34 schreef Loveless85 het volgende:
Ach, ik zou jezelf niet teveel kwalijk nemen, als ze niet wil, wil ze niet meer.
Ik keek net terug -- je voorgevoel klopte dus.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:18 schreef Inaithnir het volgende:
Alle wijze woorden zijn al gezegd. Heel veel sterkte TS
Bedankt! En met name Motorbloempje die ik er nog nooit op betrapt heb dat ze een blad voor de mond neemt. Dus dat is serieus adviesquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
probeer vooral naar oplossingen te kijken voor dingen in de toekomst
Kut voor je man, probeer in ieder geval te onthouden dat een relatie een spel is dat 2 kanten op gaat, ga je zelf dus zeker niet voorhouden dat je een mislukkeling bent en dat dit allemaal jouw schuld is! Want je kan ook het ook omdraaien natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:31 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Update met zeer, zeer slecht nieuws.
Twee maanden geleden heeft ze de relatie verbroken. Ze kwam tot de realisatie dat ze niet gelukkig was. Ze heeft veel verdriet van dat ik zo moe was en niks wilde doen de afgelopen tijd. Ook had ze het gevoel dat ze met mijn buien zeer op haar tenen moest lopen en zich erop moest aanpassen.
Het is moeilijk uit te drukken hoe ik me voel. De realisatie dat ik geen gezin meer heb, dat is buitengewoon lastig. Zelfs na twee maanden dringt het maar langzaam door. Ik heb zowel mondeling als in een mailtje een voorstel gedaan om de problemen aan te pakken, maar ze wil dat niet.
Daarna kwam het lastige gedeelte, alles formeel maken. We zijn financieel verder niet aan elkaar verbonden, maar we hebben een ouderschapsplan gemaakt. Daar staan uiteraard lastige dingen in, bijv. dat je de vakanties verdeelt. Daar schrok ze enorm van, daar had ze niet aan gedacht.
Als ik mocht kiezen, waren we direct weer bij elkaar. Toch herhaalt ze bepaalde punten die ik hierboven ook genoemd zie. Als alles goed gaat, passen we prima bij elkaar. Als het wat tegen zit, dan wil zij praten en ik zonder me af.
Nou kan ikzelf dat accepteren, maar zij zegt dat ze daar ongelukkig van wordt. Tsja... ik kan haar dus niet gelukkig maken.
Mijn track record wat exen betreft is niet groot maar met allebei kan ik prima door een deur. Nu komt daar een derde bij.
Het is hoe dan ook geen keus, ik moet er gewoon het beste van maken voor mijn kind. Dus ik heb gehamerd op goede en heldere afspraken in het ouderschapsplan, want het schijnt dat dit de goede omgang tussen ouders steunt, en dat een goede omgang loyaliteitsproblemen bij je kind voorkomt. En tegelijk ben ik zo flexibel mogelijk in de praktijk, en dat lijkt zij ook te doen. We houden rekening met elkaars werk en vrije tijd.
Ik heb geen idee wat ik mijn kind moet vertellen als ze opgroeit. Ik schaam de ogen uit m'n kop dat dit gezin uiteen is gevallen. Dat mijn relatie wordt toegevoegd aan de statistieken, met zo'n jong kind, hoe kan ik dat in hemelsnaam verantwoorden?
Maar het is zoals het is, en ik probeer haar - en mezelf - te vergeven dat dit is gebeurd. Ik mis enorm dat er niemand is voor een knuffel. Mijn ouders vinden het ontzettend jammer maar ze nemen een neutrale positie in en hebben toegezegd dat iedereen welkom is met de feestdagen. Dus in dat opzicht zijn geen spanningen. En ik heb mijn baan nog, en mijn huis en vrienden. Op momenten voel ik me ook weer heel goed in staat om het zelf te rooien, mijn dochter vindt het heerlijk om bij m'n ouders te zijn en ik heb een goeie vriend die me door dit proces heen loodst. We zullen zien hoe het gaat.
Ik had liever gehad van niet, maar ja, het zij zo. Zorg dat je nu jezelf en je kind voorop zet, zorg dat ze niet de dupe wordt hiervan. Een scheiding hoeft niet vechtend, scheldend en met haat en nijd. Het werkte gewoon niet, jullie waren gewoon te verschillend. Accepteer dat, en probeer een goede omgeving te creëren waarin je dochter gelukkig kan zijn. Als jullie voor haar bij elkaar waren gebleven, was ze waarschijnlijk ongelukkig geworden (vechtende ouders, etc.). Misschien lastig, maar probeer er het goede in te zien.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:42 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik keek net terug -- je voorgevoel klopte dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |