Dat is sowieso een voorwaarde als je begint aan kinderen. Dat je bereid bent om alle rust op te geven, want dat is er niet meer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Je maakt wel overal een probleem van hè ? Ga jij toch even ergens anders bidden en in stilte ontbijten kun je voorlopig wel vergeten met een kind in huis, dat werkt niet.
Als er gescholden wordt als je vraagt waar de crackers liggen snap ik ook wel hoe zij komt op ik moet op mijn tenen lopen. Zeker als zij een extrovert persoon is, ze zal zich dan continu in moeten houden, continu op moeten letten, continu zichzelf geweld aan moeten doen om in jouw behoefte te voorzien.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Maar goed, die frustratie zal zij ook wel voelen dus ik snap wel dat ze zegt dat ze "op d'r tenen moet lopen" als ik thuiskom van m'n werk. Dat werk is niet stressvol maar ik ben het wel beu.
Dat ja. Hoofdzaak lijkt mij om beide voeten op de grond en het hoofd koel te krijgen voor er ongelukken gebeurenquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Maar ik denk dat je gelijk hebt, en dat het veel serieuzer is dan ik dacht. Ik heb een afspraak staan met therapeut volgende week, en ga maar gewoon zeggen hoe het er voor staat. Namelijk vijf-voor-twaalf met alle seinen op rood, hoe lastig ik het ook vind om toe te geven. Bedankt voor de reality check.
Hangt van de dag af. Meestal spreken we af wie wat doet per dag. Dus als zij op een zaterdag sporten heeft en met een vriendin af wil spreken, dan doe ik de zorg die dag. En dan kan ze gewoon lekker doen wat ze wil op een dag. En omgekeerd ook, in die zin werkt dat prima.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:17 schreef Loveless85 het volgende:
Je lijkt wel oversensitief ofzoDas echt niet goed hoor, als je zo flipt.
De situatie is dus al dat zij jullie kind uit bed haalt, naar beneden brengt, en eten gaat geven, terwijl jij nog op je nest kan blijven liggen. Vervolgens ga jij uit bed en flip je ze je dan niet nóg meer met rust kan laten?Ik denk dat je eens ff heel rap iets minder aan jezelf moet gaan denken
Je moet je confrontatie opzoeken niet zo opvatten, niet als in ga lelijk doen tegen elkaar. Dat gaat over de koe bij de hoorns vatten en samen gaan zitten om te kijken hoe jullie dit samen gaan oplossen, tot een compromis kunnen komen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Hangt van de dag af. Meestal spreken we af wie wat doet per dag. Dus als zij op een zaterdag sporten heeft en met een vriendin af wil spreken, dan doe ik de zorg die dag. En dan kan ze gewoon lekker doen wat ze wil op een dag. En omgekeerd ook, in die zin werkt dat prima.
Overigens zocht ik deze keer gewoon eens de confrontatie op, terwijl ik het normaal bij zuchten en steunen laat. Wat natuurlijk ook een vorm van passief-agressief is, nu ik het zo neertyp
Hmm OK ik kan er echt zo moeilijk begrip voor opbrengen. Ik redeneer dan dat ik iets heel eenvoudigs vraag, maar wat jij zegt vind ik wel mooi, dat het de aard van het beestje is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:04 schreef erodome het volgende:
Dan ga ik niet naast hem zitten, want ik weet dat hij zijn best wel doet om me met rust te laten, maar dat het zijn aard is om vrij levendig te zijn.
Ik hou van zijn karakter, dat maakt hem juist perfect voor mij, ik balanceer hem, hij houdt me wat in beweging, zo vullen we elkaar aan. Ipv hem het kwalijk te nemen kijk ik liever naar wat het me allemaal oplevert en dat mis ik in het schrijven van de TS, ik hoor niets positiefs.
Dat dacht ik altijd wel, maar ik weet dat niet zo zeker meer. Ik merk dat ik gewoon niet doorheb hoe ik zelf doe, en zij is niet iemand die gemakkelijk haar gevoel onder woorden brengt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:45 schreef erodome het volgende:
Weten jullie wel hoe je normaal kan communiceren over problemen?
Dat heeft geen enkele zin, denk ik. Misschien is het hetzelfde als vragen of ik wat extraverter kan zijn. Ik vrees dat ik het maar gewoon moet accepteren of naar boven moet lopen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:57 schreef Loveless85 het volgende:
'goh schat, als ik net vraag of ik even een rustig momentje kan hebben beneden schiet het niet op als je gelijk daarna om iets komt vragen'.
Die zat echt niet te krijsen, hoor. En als ik d'r hoor krijsen, ga ik natuurlijk effe helpen. En we staan tegelijk op. Die zorg gaat verrassend goed de laatste tijd, er zit ritme in, iedereen weet wat 'ie moet doen, enz. Daar zit eigenlijk geen probleem.quote:Als bv. dat kind zit te krijsen omdat het een cracker wil snap ik best dat ze dat gewoon even komt vragen als ze ze niet kan vinden.
Ik laat mezelf gewoon niet zo snel erdoor storen, meestal antwoord ik vriendelijk maar kort en wijs erop dat ik aan het lezen ben. Dan is het wel weer even 10 minuutjes stilquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Hmm OK ik kan er echt zo moeilijk begrip voor opbrengen. Ik redeneer dan dat ik iets heel eenvoudigs vraag, maar wat jij zegt vind ik wel mooi, dat het de aard van het beestje is.
Maar hoe ga jij er dan mee om dat hij gewoon de hele avond doorpraat als je niks zegt? Vroeger was het dan zo dat ik dat wel trok. Als ik dan zei, joh ik zit even te lezen, dan hield het even op. Maar nu is dat onvoldoende dus dan ga ik of zij even naar boven. Maar om nou telkens apart te gaan zitten, dan heb ik ook weer een beetje het gevoel alsof je apart leeft.
[..]
Dat dacht ik altijd wel, maar ik weet dat niet zo zeker meer. Ik merk dat ik gewoon niet doorheb hoe ik zelf doe, en zij is niet iemand die gemakkelijk haar gevoel onder woorden brengt.
Maar je kan wel iets extroverter zijn, je introvertheid is geen smoes he, je mag dat niet gebruiken om je achter te verschuilen. Het verteld je wat over je kracht en je zwaktes, maar dat betekend niet dat je daar niets aan kan doen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Dat heeft geen enkele zin, denk ik. Misschien is het hetzelfde als vragen of ik wat extraverter kan zijn. Ik vrees dat ik het maar gewoon moet accepteren of naar boven moet lopen.
[..]
Die zat echt niet te krijsen, hoor. En als ik d'r hoor krijsen, ga ik natuurlijk effe helpen. En we staan tegelijk op. Die zorg gaat verrassend goed de laatste tijd, er zit ritme in, iedereen weet wat 'ie moet doen, enz. Daar zit eigenlijk geen probleem.
Maar goed, ik zit nu tegen te spreken terwijl ik tussen de wrakstukken sta
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:39 schreef erodome het volgende:
Zorg daarnaast dus voor momenten waarin de ander zijn ei even kwijt kan, niets ergers voor een extrovert dan altijd zich in moeten houden, regelmatig even lekker stuiteren is goed voor ze, even lekker de oren van je hoofd kletsen e.d.. Accepteer dat, waardeer het zelfs.
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:42 schreef erodome het volgende:
Een echte extrovert zal je nooit worden, maar je kan wel wat meer naar het midden schuiven en hetzelfde geld voor haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel begrijpelijk dat daar even de klad in is gekomen met een kleintje in huis, die gooien alles even door de war op een heerlijke manierquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:56 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.
Nu er ritme is gekomen in het ouderschap, is het inderdaad goed om weer het compromis op te pakken en elkaar te waarderen.
Als ik dit zo lees, denk ik dat een beetje apart wonen best wel kan werken. Maar het belangrijkste is wat ik je hier toch wel een aantal maal zie zeggen: stel jezelf ook open, blijf proberen. En zoek praktische oplossingen. Zij gaat niet echt veranderen, jij ook niet. Het is mooi als jullie beide iets minder gestoord worden door elkaars gedrag, maar het is ook mooi als de problemen deels te vermijden zijn. Ga lekker (en niet boos) een uurtje boven zitten, en ga dan weer beneden zitten en laat de woordenstroom over je heen komen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:56 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.
Nu er ritme is gekomen in het ouderschap, is het inderdaad goed om weer het compromis op te pakken en elkaar te waarderen.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:22 schreef vera166 het volgende:
Ben ik de enige die snapt dat het irritant is dat iemand constant zn mond open heeft??
Dus ze moet het dan maar zelf uitzoeken? Ze vraagt het godverdomme niets voor niets. Zeker als jij die verdomde crackers net hebt verplaats van een vaste plek.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Uiteraard, maar: "waar liggen de crackers"? Echt waar? Als ik net gevraagd heb om een moment stilte. Ik kan nog steeds niet er bij dat zo'n eenvoudig verzoek zo lastig is. Echt, ik snap het gewoon niet.
Want 5 minuten zonder crackers is niet met het leven verenigbaar?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus ze moet het dan maar zelf uitzoeken? Ze vraagt het godverdomme niets voor niets.
Je kan het ook de andere kant op overdrijven. Prima dat hij rust wil, maar A) hadden ze dan niet aan kinderen moeten beginnen, en B) als je met iemand samenleeft moet je nou eenmaal communiceren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 06:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Want 5 minuten zonder crackers is niet met het leven verenigbaar?
als iemand specifiek vraagt om stilte voor het bidden en je gaat vervolgens lopen krijsen om dat je geen crackers kan vinden is wat mij betreft ook niet normaal.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je kan het ook de andere kant op overdrijven. Prima dat hij rust wil, maar A) hadden ze dan niet aan kinderen moeten beginnen, en B) als je met iemand samenleeft moet je nou eenmaal communiceren.
Ik snap best dat hij geen trek heeft in het continue getetter en iedere brainfart van haar bespreken, maar als iemand om een cracker vraagt en je valt zó uit dan is t ook niet helemaal goed hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |