Inderdaad.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Biedt je nou jezelf aan voor TS?
Je verwoordt het goed.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:11 schreef probeer het volgende:
Wauw, ik kom al een poosje op fok en lees vaak mee in R&P, maar dit ..
Ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit een topic ben tegengekomen waarin twee mensen zó erg individualistisch in een relatie staan.
Ze deelt je mee dat ze het niet meer ziet zitten, neemt niet eens de moeite om het fatsoenlijk uit te leggen of te motiveren, maar doet het af met 'ik weet het zelf ook niet' en 'gevoel en verstand liggen niet op 1 lijn'. Sorry hoor, maar ze komt over als iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen, laat staan voor een kind.
En jij .. (en dit is in mijn ogen nog kwalijker) .. Loopt hier droog te vermelden dat 'ze heeft besloten dat..'. Geen greintje van emotie, vechtlust, verwondering of iets wat ook maar in de buurt komt van een vader die er voor zijn gezin is, of wilt zijn. "ik deelde haar mee dat ik het geen goed idee vond". Wow. Alsof je geen zin hebt er ook maar iets aan te doen. Alsof je het allemaal wel prima vindt dat je vriendin, zonder duidelijke reden, je kind meeneemt. En 'maar ik zorg nog 1 dag per week voor hem hoor'. Echt waar? Kom op zeg, wat een bs.
Kan het je, buiten praktische zaken, überhaupt iets schelen? Want zo komt het totaal niet over.
Nul communicatie en alleen maar egoïsme. Van beiden. Ik heb medelijden met jullie kind.
Ik sta niet vaak versteld, maar dat is je met dit topic toch heel goed gelukt.
Idd. Alsof het een zakelijke overeenkomst betreft. En zelfs dat niet eens, want daar zijn partijen tenminste nog gebonden aan voorwaarden en regels, en kan je er niet onderuit met een 'och, boeiend' of een 'ik weet het niet hoor'.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je verwoordt het goed.
Het komt over alsof dit mensen zijn die toevallig bij elkaar in huis wonen en samen een kind hebben. Bij geen van beiden gaat het van harte en ze zijn nauwelijks bij elkaar betrokken.
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:34 schreef probeer het volgende:
Alsof het een zakelijke overeenkomst betreft. En zelfs dat niet eens, want daar zijn partijen tenminste nog gebonden aan voorwaarden en regels, en kan je er niet onderuit met een 'och, boeiend' of een 'ik weet het niet hoor'.
TS, houd je überhaupt van je vriendin? En van je kind? (ja, gruwelijk brutaal en gemeen om aan een ouder te vragen, daarmee suggererende dat het niet zo is .. maar in deze twijfel ik er toch echt aan)
Fijn om te lezenquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!![]()
Jammer dat ikzelf de TS ben![]()
Geen idee wat ik moet doen om dat geschetste beeld te bestrijden, en of ik dat wel moet doen. We zijn allebei zeer individualistisch ingesteld, dat is waar. Maar ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar, het is een bijzondere vrouw die enorm opgewekt is, een gevoelsmens is, lief, zacht en aardig is.
Dat ik van mijn kind hou hoop ik dat dat buiten kijf staat. Ik zou mijn leven ervoor geven.
Maar goed, het blijft allemaal in de verdediging. Lastig topic. Qua tips haal ik er tot nu toe uit dat eens op de strepen moet gaan staan bij haar, waar de fuck dit nou over gaat.
De vraag is volgens mij: hoe houd je je relatie goed als je allebei zo individualistisch bent ingesteld?quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!![]()
Jammer dat ikzelf de TS ben![]()
Geen idee wat ik moet doen om dat geschetste beeld te bestrijden, en of ik dat wel moet doen. We zijn allebei zeer individualistisch ingesteld, dat is waar. Maar ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar, het is een bijzondere vrouw die enorm opgewekt is, een gevoelsmens is, lief, zacht en aardig is.
Dat ik van mijn kind hou hoop ik dat dat buiten kijf staat. Ik zou mijn leven ervoor geven.
Maar goed, het blijft allemaal in de verdediging. Lastig topic. Qua tips haal ik er tot nu toe uit dat eens op de strepen moet gaan staan bij haar, waar de fuck dit nou over gaat.
Prioriteiten stellen. TS heeft gekozen voor vrienden, helaas.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:10 schreef fluffy2 het volgende:
Zozo wel regelmatig de kroeg in met lui? Je was toch zo vermoeid voor een uitje met het gezin? Maar dat kan wel.
Niet lullig bedoeld hoor maar open je ogen.. ik zou dit als vrouw zijnde ook niet accepteren.
Volgens mij ben jij gewoon klaar met je vrouw/vriendin.
Mooi gezegd. Misschien eens goed om mee te nemen in een komend gesprek -- welke dingen willen we allebei graag, en hebben we allebei ook energie voor. Ik heb onlangs ook gevraagd of we het niet over onze verschillen maar over onze overeenkomsten kunnen hebben, en dat waardeerde ze.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:05 schreef Lienekien het volgende:
De vraag is volgens mij: hoe houd je je relatie goed als je allebei zo individualistisch bent ingesteld?
Met op je strepen gaan staan kom je weer tegenover elkaar te staan, terwijl je volgens mij meer richting samenwerking, geven en nemen zou moeten.
Het lijkt me niet iets dat je kunt afdwingen
Check.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:55 schreef probeer het volgende:
niet eens zo zeer een backfire topic, maar hopelijk meer een wakker-schud topic.
Dat is min of meer automatisch werkelijkheid geworden door gebrek aan uren op d'r werk. Binnenkort kan ze echter wel wat meer werken (maar ook weer tijdelijk).quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:49 schreef computergirl het volgende:
Wat is er geworden van het plan van je vriendin om minder te werken TO?
Ben het eigenlijk wel met je eens, beide punten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:02 schreef Loveless85 het volgende:
Ach, het komt vooral doordat het hele moeheid verhaal klinkt als een smoes om gewoon niet naar t gekletst van je vriendin te luisteren, en de communicatie tussen jullie van een vrij droevig niveau is.
Bedenk wat je zelf wil, denk na over de gevolgen van dit soort acties, en praat er over met haar, en durf ook gewoon te zeggen dat je t er niet mee eens bent of t geen optie is dat ze met je kind vertrekt
Je zoekt de bevestiging in iemand die een band wil krijgen en je een hart onder de riem wilt steken?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:10 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Misschien eens goed om mee te nemen in een komend gesprek -- welke dingen willen we allebei graag, en hebben we allebei ook energie voor. Ik heb onlangs ook gevraagd of we het niet over onze verschillen maar over onze overeenkomsten kunnen hebben, en dat waardeerde ze.
Overigens herinner ik me nu dat een vriend me waarschuwde dat we niet teveel dingen apart moesten doen. Nu je dat individualisme zo noemt, komt die waarschuwing ineens weer terug.
[..]
Check.
[..]
Dat is min of meer automatisch werkelijkheid geworden door gebrek aan uren op d'r werk. Binnenkort kan ze echter wel wat meer werken (maar ook weer tijdelijk).
[..]
Ben het eigenlijk wel met je eens, beide punten.
Zojuist was d'r vader langsgekomen voor een biertje, om even te praten.
Erg verrassend gesprekhij vond het op zich geen slecht idee om eventjes afstand te nemen, en nam aan dat ze wel erop terug zou komen. Dit omdat hij dacht dat ze het best als zwaar zou ervaren, alleen met eenkindje. Hij gaf verder aan dat hij me heel goed begreep, omdat d'r moeder ook zo kon kakelen, en totaal geen aandacht voor het huishouden had
Nou excuse me, toen was ik eerlijk gezegd best wel opgelucht. Ik krijg hier best wat kritiek maar ik ben er van overtuigd dat ik het me niet inbeeld of een asociale pik ben of zo iets dergelijks.
Anyway, goeie discussie tot nu toe.
Thanks.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 06:37 schreef sigme het volgende:
Ik ken twee stellen die ook zijn gaan latten.
Het ene stel had toen drie kinderen, en pa en ma woonden vlak bij elkaar. Ze hebben vijf kinderen in totaal gekregen, en de kinderen hadden geen last van de 'vreemde' situatie. De meeste andere kinderen hebben ook gezinssituaties die in de jaren '50 niet voorkwamen.
Het andere stel had een baby, heeft wat veel huizen versleten in korte tijd (samen, apart, samen), maar ze eindigden in elk geval weer samen (hoewel ik niet weet of ze dat nu - vijf jaar later- nog zijn).
Dat. Met de kanttekening dat je LAT-ten wel voor de goede redenen moet doen in goed overleg, en niet 'eenzijdig' en om dingen te ontlopen, als 't ware.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Loveless85 het volgende:
Tof dat je nog een update komt geven, hulde daarvoor.
Fijn dat je ook eindelijk eens goed hebt kunnen praten, denk dat dat al een groot deel van het 'probleem' was. Lijkt me wel lastig nu triggers te houden om toch weer samen te gaan worden als het nu lekker gaat lopen, want ja; waarom dan teruggaan naar een situatie waar het 'mis liep'. Maar ja, zoals iemand anders al opmerkte in dit topic; als LAT-ten werkt voor jullie, why not? We zijn misschien inderdaad iets te focust op het traditionele 'huisje, boompje, beestje'
Ze vindt het toch nog het beste om even afstand te nemen, en ik denk dat ik het daar wel mee eens ben.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:17 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat jullie zo goed gepraat hebben. Maar waarom wil ze nog steeds tijdelijk apart gaan wonen dan? Succes iig!
Ik blijf het echt lastig vinden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:48 schreef Deckard het volgende:
Klinkt positief! Leuk en nu maar constant de confrontatie opzoeken.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dus ik ga bidden. Komt ze uit de keuken: "waar liggen de crackers?" Ik stop met bidden en zeg waar ze liggen.
En ik denk godverdomme, en loop naar de keuken. Dat gaat dan zo bij ons:
Wilde je nou in stilte ontbijten of in stilte bidden?quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik blijf het echt lastig vinden.
Ik kom de dag daarna naar beneden en zij geeft pap aan kindje. Ik zeg tegen d'r: ik wil even in stilte ontbijten, moet ik anders even boven (2e verdieping met tv) gaan zitten? Nee, zegt ze, ga lekker zitten en fijn dat je het vraagt.
Dus ik ga bidden. Komt ze uit de keuken: "waar liggen de crackers?" Ik stop met bidden en zeg waar ze liggen.
Ik: "Ik word echt helemaal debiel van dit soort dingen. Dat is nou de zoveelste keer."
Zij: "Nu ben je boos dus ik heb geen zin om te praten. En jij moet ook beter je grenzen aangeven, je kunt toch gewoon gebaren dat ik nu aan het storen ben?"
Ik: "Ik vroeg het nog aan je, ik geef mijn grenzen verdomme duidelijk aan maar jij walst er telkens overheen."
Zij: "Ja daar kan ik niks aan doen, ik flap gewoon dingen er uit, maar ik heb echt geen zin om het er nu over te hebben als je zo boos bent."
Ja, ik weet gewoon niet zo goed wat ik dan moet. Gewoon maar weer accepteren? Of vraag ik iets onmogelijks?
Dit is toch ook niet communiceren zeg? Dit is gewoon je frustratie even neergooien bij de ander.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik kom de dag daarna naar beneden en zij geeft pap aan kindje. Ik zeg tegen d'r: ik wil even in stilte ontbijten, moet ik anders even boven (2e verdieping met tv) gaan zitten? Nee, zegt ze, ga lekker zitten en fijn dat je het vraagt.
Ik: "Ik word echt helemaal debiel van dit soort dingen. Dat is nou de zoveelste keer."
Zij: "Nu ben je boos dus ik heb geen zin om te praten. En jij moet ook beter je grenzen aangeven, je kunt toch gewoon gebaren dat ik nu aan het storen ben?"
Ik: "Ik vroeg het nog aan je, ik geef mijn grenzen verdomme duidelijk aan maar jij walst er telkens overheen."
Zij: "Ja daar kan ik niks aan doen, ik flap gewoon dingen er uit, maar ik heb echt geen zin om het er nu over te hebben als je zo boos bent."
Ja, ik weet gewoon niet zo goed wat ik dan moet. Gewoon maar weer accepteren? Of vraag ik iets onmogelijks?
Idd je kunt toch ook gewoon op een normale manier zeggen dat je nog aan het bidden was? Hoeft toch niet meteen op zo'n boze toon? Dat zet de toon voor de rest van de dag meteen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is toch ook niet communiceren zeg? Dit is gewoon je frustratie even neergooien bij de ander.
Verwacht ook niet dat alles in eens perfect is als je er 1 keertje een beetje over gepraat hebt, het heeft tijd nodig om je op elkaar in te stellen. Geduld, flexibiliteit en af en toe rustig en vriendelijk om de tafel om te praten. Niet verwijtend, zeker niet op ruzie-toon, open gesprekken.
Ik heb het idee dat TS niet helemaal 100 is.quote:
Jambersquote:Op woensdag 16 juli 2014 10:55 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat TS niet helemaal 100 is.
Zo'n figuur van die vlaamse tvzender die van die vage figuren volgde.
Programma uit de jaren 90.
Dit is wel een erg overdreven reactie zeg, meteen beginnen met vloeken (als gelovige nota bene). Ze stelt je een doodsimpele vraag. Ik snap dat je aangegeven had dat je even rustig wilde bidden/eten, maar om nou meteen zo tegen haar uit te vallen? Wat vind je zelf van je reactie? Je komt over alsof je een hoop opgekropte frustraties hebt. Zijn er nog dingen die je dwars zitten waar je het niet over gehad hebt?quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Lijkt er op dat je ontzettend veel last van stress (van het werk?) hebt en het niet aan kan. Maar dat lijkt mij niet valide om dat af te reageren op haar.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Omdat ik die onderbrekingen zo frustrerend vind, heb ik mezelf aangeleerd om van tevoren te vragen of dat kan. Maar ook dat werkt niet, die mond stopt niet met praten gewoon omdat ik dat vraag. Het heeft echt geen enkele zin om dit soort dingen te zeggen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:08 schreef Lienekien het volgende:
ik vind het vervelend om bij het bidden gestoord te worden?
Je maakt wel overal een probleem van hè ? Ga jij toch even ergens anders bidden en in stilte ontbijten kun je voorlopig wel vergeten met een kind in huis, dat werkt niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ga je straks ook zo tekeer als je "dreumes"komt binnen walsen en zijn/haar nieuwe speeltje laat zien?quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als ik een dag voor de kleine zorg, dan gaat zo'n dag heel gemakkelijk. Beetje spelen, samen boodschappen doen, enz.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:19 schreef Godshand het volgende:
Ga je straks ook zo tekeer als je "dreumes"komt binnen walsen en zijn/haar nieuwe speeltje laat zien?
Lekkere vader ben jij
Uiteraard, maar: "waar liggen de crackers"? Echt waar? Als ik net gevraagd heb om een moment stilte. Ik kan nog steeds niet er bij dat zo'n eenvoudig verzoek zo lastig is. Echt, ik snap het gewoon niet.quote:En dan niet abnormaal reageren als ze jou echt nodig heeft, dat gaat vaker gebeuren:
Terug zou ik helemaal niet willen, ik ben dol op kind. En moeder eigenlijk ook, maar die frustratie met samenwonen vind ik zo tenenkrommend. Maar goed, die frustratie zal zij ook wel voelen dus ik snap wel dat ze zegt dat ze "op d'r tenen moet lopen" als ik thuiskom van m'n werk. Dat werk is niet stressvol maar ik ben het wel beu. Dus ik ga binnenkort iets anders doen.quote:Terug kan je niet meer, je hebt ze nu eenmaal
Als je echt serieus psychische problemen zelf hebt (je berichtjes klinken naar overspannenheid of zelfs depressie), kan er vanuit de GGZ eventueel een gezinsvoogd of gezinscoach jullie bij staan totdat jij minder stilte weer aankan.
Lees dit zelf nou nog eens. En nog eens. En nog eens. Blijkbaar is alles prima, totdat jij en je 'partner' samen zijn. Dan is opeens het huis te klein. Weet je echt heel zeker dat je bij haar wil zijn? Want zo kom je dus echt niet over. Ja, je zegt dat je van haar houdt, maar ze doet alles verkeerd lijkt het. Houd je echt van haar, of houd je alleen van het idee een relatie te hebben?quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Terug zou ik helemaal niet willen, ik ben dol op kind. En moeder eigenlijk ook, maar die frustratie met samenwonen vind ik zo tenenkrommend. Maar goed, die frustratie zal zij ook wel voelen dus ik snap wel dat ze zegt dat ze "op d'r tenen moet lopen" als ik thuiskom van m'n werk. Dat werk is niet stressvol maar ik ben het wel beu. Dus ik ga binnenkort iets anders doen.
En bovenstaande is ook een moment opname. Want als ik een dag ons kind verzorg, dan is er niks aan de hand. Gewoon lekker samen boodschappen doen, spelen in de zandbak, dat soort dingen. Kind helemaal blij, ik helemaal blij, niks aan de hand.
Dat is sowieso een voorwaarde als je begint aan kinderen. Dat je bereid bent om alle rust op te geven, want dat is er niet meer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Je maakt wel overal een probleem van hè ? Ga jij toch even ergens anders bidden en in stilte ontbijten kun je voorlopig wel vergeten met een kind in huis, dat werkt niet.
Als er gescholden wordt als je vraagt waar de crackers liggen snap ik ook wel hoe zij komt op ik moet op mijn tenen lopen. Zeker als zij een extrovert persoon is, ze zal zich dan continu in moeten houden, continu op moeten letten, continu zichzelf geweld aan moeten doen om in jouw behoefte te voorzien.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Maar goed, die frustratie zal zij ook wel voelen dus ik snap wel dat ze zegt dat ze "op d'r tenen moet lopen" als ik thuiskom van m'n werk. Dat werk is niet stressvol maar ik ben het wel beu.
Dat ja. Hoofdzaak lijkt mij om beide voeten op de grond en het hoofd koel te krijgen voor er ongelukken gebeurenquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:46 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Maar ik denk dat je gelijk hebt, en dat het veel serieuzer is dan ik dacht. Ik heb een afspraak staan met therapeut volgende week, en ga maar gewoon zeggen hoe het er voor staat. Namelijk vijf-voor-twaalf met alle seinen op rood, hoe lastig ik het ook vind om toe te geven. Bedankt voor de reality check.
Hangt van de dag af. Meestal spreken we af wie wat doet per dag. Dus als zij op een zaterdag sporten heeft en met een vriendin af wil spreken, dan doe ik de zorg die dag. En dan kan ze gewoon lekker doen wat ze wil op een dag. En omgekeerd ook, in die zin werkt dat prima.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:17 schreef Loveless85 het volgende:
Je lijkt wel oversensitief ofzoDas echt niet goed hoor, als je zo flipt.
De situatie is dus al dat zij jullie kind uit bed haalt, naar beneden brengt, en eten gaat geven, terwijl jij nog op je nest kan blijven liggen. Vervolgens ga jij uit bed en flip je ze je dan niet nóg meer met rust kan laten?Ik denk dat je eens ff heel rap iets minder aan jezelf moet gaan denken
Je moet je confrontatie opzoeken niet zo opvatten, niet als in ga lelijk doen tegen elkaar. Dat gaat over de koe bij de hoorns vatten en samen gaan zitten om te kijken hoe jullie dit samen gaan oplossen, tot een compromis kunnen komen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Hangt van de dag af. Meestal spreken we af wie wat doet per dag. Dus als zij op een zaterdag sporten heeft en met een vriendin af wil spreken, dan doe ik de zorg die dag. En dan kan ze gewoon lekker doen wat ze wil op een dag. En omgekeerd ook, in die zin werkt dat prima.
Overigens zocht ik deze keer gewoon eens de confrontatie op, terwijl ik het normaal bij zuchten en steunen laat. Wat natuurlijk ook een vorm van passief-agressief is, nu ik het zo neertyp
Hmm OK ik kan er echt zo moeilijk begrip voor opbrengen. Ik redeneer dan dat ik iets heel eenvoudigs vraag, maar wat jij zegt vind ik wel mooi, dat het de aard van het beestje is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:04 schreef erodome het volgende:
Dan ga ik niet naast hem zitten, want ik weet dat hij zijn best wel doet om me met rust te laten, maar dat het zijn aard is om vrij levendig te zijn.
Ik hou van zijn karakter, dat maakt hem juist perfect voor mij, ik balanceer hem, hij houdt me wat in beweging, zo vullen we elkaar aan. Ipv hem het kwalijk te nemen kijk ik liever naar wat het me allemaal oplevert en dat mis ik in het schrijven van de TS, ik hoor niets positiefs.
Dat dacht ik altijd wel, maar ik weet dat niet zo zeker meer. Ik merk dat ik gewoon niet doorheb hoe ik zelf doe, en zij is niet iemand die gemakkelijk haar gevoel onder woorden brengt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:45 schreef erodome het volgende:
Weten jullie wel hoe je normaal kan communiceren over problemen?
Dat heeft geen enkele zin, denk ik. Misschien is het hetzelfde als vragen of ik wat extraverter kan zijn. Ik vrees dat ik het maar gewoon moet accepteren of naar boven moet lopen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:57 schreef Loveless85 het volgende:
'goh schat, als ik net vraag of ik even een rustig momentje kan hebben beneden schiet het niet op als je gelijk daarna om iets komt vragen'.
Die zat echt niet te krijsen, hoor. En als ik d'r hoor krijsen, ga ik natuurlijk effe helpen. En we staan tegelijk op. Die zorg gaat verrassend goed de laatste tijd, er zit ritme in, iedereen weet wat 'ie moet doen, enz. Daar zit eigenlijk geen probleem.quote:Als bv. dat kind zit te krijsen omdat het een cracker wil snap ik best dat ze dat gewoon even komt vragen als ze ze niet kan vinden.
Ik laat mezelf gewoon niet zo snel erdoor storen, meestal antwoord ik vriendelijk maar kort en wijs erop dat ik aan het lezen ben. Dan is het wel weer even 10 minuutjes stilquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Hmm OK ik kan er echt zo moeilijk begrip voor opbrengen. Ik redeneer dan dat ik iets heel eenvoudigs vraag, maar wat jij zegt vind ik wel mooi, dat het de aard van het beestje is.
Maar hoe ga jij er dan mee om dat hij gewoon de hele avond doorpraat als je niks zegt? Vroeger was het dan zo dat ik dat wel trok. Als ik dan zei, joh ik zit even te lezen, dan hield het even op. Maar nu is dat onvoldoende dus dan ga ik of zij even naar boven. Maar om nou telkens apart te gaan zitten, dan heb ik ook weer een beetje het gevoel alsof je apart leeft.
[..]
Dat dacht ik altijd wel, maar ik weet dat niet zo zeker meer. Ik merk dat ik gewoon niet doorheb hoe ik zelf doe, en zij is niet iemand die gemakkelijk haar gevoel onder woorden brengt.
Maar je kan wel iets extroverter zijn, je introvertheid is geen smoes he, je mag dat niet gebruiken om je achter te verschuilen. Het verteld je wat over je kracht en je zwaktes, maar dat betekend niet dat je daar niets aan kan doen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Dat heeft geen enkele zin, denk ik. Misschien is het hetzelfde als vragen of ik wat extraverter kan zijn. Ik vrees dat ik het maar gewoon moet accepteren of naar boven moet lopen.
[..]
Die zat echt niet te krijsen, hoor. En als ik d'r hoor krijsen, ga ik natuurlijk effe helpen. En we staan tegelijk op. Die zorg gaat verrassend goed de laatste tijd, er zit ritme in, iedereen weet wat 'ie moet doen, enz. Daar zit eigenlijk geen probleem.
Maar goed, ik zit nu tegen te spreken terwijl ik tussen de wrakstukken sta
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:39 schreef erodome het volgende:
Zorg daarnaast dus voor momenten waarin de ander zijn ei even kwijt kan, niets ergers voor een extrovert dan altijd zich in moeten houden, regelmatig even lekker stuiteren is goed voor ze, even lekker de oren van je hoofd kletsen e.d.. Accepteer dat, waardeer het zelfs.
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:42 schreef erodome het volgende:
Een echte extrovert zal je nooit worden, maar je kan wel wat meer naar het midden schuiven en hetzelfde geld voor haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel begrijpelijk dat daar even de klad in is gekomen met een kleintje in huis, die gooien alles even door de war op een heerlijke manierquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:56 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Haha wat een heerlijke tips! Ja, ik kan het echt veel beter waarderen dan wat ik nu doe.
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Dat deden we ook en totdat de baby kwam, ging dat goed. Maar met het ouderschap denk ik dat we allebei weer naar ons oude gedrag zijn geschoven. Toen ze weer ging werken, kreeg ik tot in detail te horen hoe haar werkdag ging. En ik kreeg juist enorm (nog meer) behoefte om stil te zijn.
Nu er ritme is gekomen in het ouderschap, is het inderdaad goed om weer het compromis op te pakken en elkaar te waarderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |