Ik heb wel effe genoeg van jou.quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef Burdie het volgende:
Kielhalen niet, maar gewoon zeggen: "dit gaat niet gebeuren want het is slecht voor ons kind" is toch niet zo moeilijk?
Hmm, daar zeggen jullie zo wat, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Dat kan je wel. Althans, niet kielhalen, maar je mist de ruggengraat om gewoon zelf eens beslissingen te nemen merk ik. Alles wat ze doet laat je maar gebeuren.
GMTAquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Maar je neemt er wel lekker makkelijk en snel genoegen mee dat je vrouw je kind meeneemt. "Ja, nee, kan haar moeilijk dwingen", maar echt moeilijk maak je het haar ook niet zo te lezen. Als een relatie niet meer werkt, dan werkt 't niet meer, dat gebeurt, maar dit is toch wel zo halfslachtig. Of nog niet eens halfslachtig.. eerder 1/10slachtig.
Wat ik wel opmerkelijk vind, en wellicht zelfs een wetenschappelijke doorbraak is;quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik heb wel effe genoeg van jou.
[..]
[..]
Hmm, daar zeggen jullie zo wat, zo had ik het nog niet bekeken.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik heb wel effe genoeg van jou.
Hoe kan het zijn dat je daar zelf niet op bent gekomen? Was je te druk met je eigen issues misschien?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Hmm, daar zeggen jullie zo wat, zo had ik het nog niet bekeken.
OK, lastige opmerkingen, ik merk dat er nu een gevoelige snaar wordt geraakt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:25 schreef Parzival het volgende:
* Ga volledig uit elkaar of vecht ervoor
* Neem een leuke vlotte hippe sexy schoonmaakster
* Ga niet uit elkaar
* Grow a pair
* Communiceren
Dude, vrouwen lopen zwanger rond alleen omdat ik ze aankeek.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:26 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe heb je in jezusnaam je vriendin zwanger kunnen schoppen als je geen ballen hebt?
Nee, ik denk het niet. We neuken nog steeds gewoon de sterren van de hemel. Ja, misschien is het zo'n type die dag 1 kan neuken en dag 2 keihard kan zeggen: "bye bye zwaai zwaai". Maar ik denk het niet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:28 schreef Parzival het volgende:
Denk je niet dat ze eigenlijk gewoon wil scheiden?
ik ga ervanuit dat dit geen LAT is maar gewoon een scheiding.. want erg veel blijft er niet over..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind het echt heel raar om te gaan LAT-ten om deze reden, als er eigenlijk niet over gecommuniceerd wordt.
Geweldige basis om je samen voort te planten dit!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ja, misschien is het zo'n type die dag 1 kan neuken en dag 2 keihard kan zeggen: "bye bye zwaai zwaai". Maar ik denk het niet.
Gaaf, had je nou ook maar zo je woordje klaar naar je wijfquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dude, vrouwen lopen zwanger rond alleen omdat ik ze aankeek.
Ik heb het idee dat de bye bye zwaai zwaai fase al is aangebroken maar je dat nog niet door hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Nee, ik denk het niet. We neuken nog steeds gewoon de sterren van de hemel. Ja, misschien is het zo'n type die dag 1 kan neuken en dag 2 keihard kan zeggen: "bye bye zwaai zwaai". Maar ik denk het niet.
Hij is aan het oefenen, dude!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gaaf, had je nou ook maar zo je woordje klaar naar je wijf
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij is aan het oefenen, dude!
Ooohhh nu snap ik eindelijk het doel van dit topicquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij is aan het oefenen, dude!
Euh:quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
wij denken allemaal dat ze in een huisje moeten wonen met de kleine met beide ouders enzo..
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
Niets tegen LAT-relaties hoor, maar om deze redenen...?
och och Dokter Phil!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
Beste responders..
Laten we wel stellen dat wij allemaal "het perfecte" plaatje volgens onze normen en waarden projecteren op TS.. wij denken allemaal dat ze in een huisje moeten wonen met de kleine met beide ouders enzo..
maar soms werkt dat niet.. soms slaat mama papa en vaker andersom.. soms werken twee mensen niet helemaal lekker samen en botsen ze.. en dan is het beter als ze apart wonen.. kunnen ze nog steeds heel veel van elkaar houden, celibaat zijn (optioneel) en lief zijn naar elkaar en goed voor het kind zorgen..
TS: Het is aan jullie om dit te bespreken.. werkt dit voor jullie.. hebben jullie een test periode afgesproken? Zijn jullie ook zo eerlijk naar elkaar om als je echt niet meer samen wilt, je dit ook kan delen?
IIG Succes!
Niks tegen een goede oplossing hoor, maar dit rammelt aan alle kanten, TS lijkt het eigenlijk niet te willen, en geeft zelf al toe dat het met de hele moeheid ook allemaal wel meevalt. Wees dan gewoon een vent en kom de echte oorzaak waarom het schijnbaar niet werkt onder ogen, en ga niet een beetje halfslachtig akkoord met dat je vriendin op zichzelf gaat (met je kind!) in de hoop dat dat ineens wat doet veranderen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
Beste responders..
Laten we wel stellen dat wij allemaal "het perfecte" plaatje volgens onze normen en waarden projecteren op TS.. wij denken allemaal dat ze in een huisje moeten wonen met de kleine met beide ouders enzo..
maar soms werkt dat niet.. soms slaat mama papa en vaker andersom.. soms werken twee mensen niet helemaal lekker samen en botsen ze.. en dan is het beter als ze apart wonen.. kunnen ze nog steeds heel veel van elkaar houden, celibaat zijn (optioneel) en lief zijn naar elkaar en goed voor het kind zorgen..
TS: Het is aan jullie om dit te bespreken.. werkt dit voor jullie.. hebben jullie een test periode afgesproken? Zijn jullie ook zo eerlijk naar elkaar om als je echt niet meer samen wilt, je dit ook kan delen?
IIG Succes!
Dit is al het einde. Het is ook gewoon totaal onlogisch, zij wil meer interactie, dusss gaat ze op zichzelf. Rightquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:42 schreef complicate het volgende:
Het probleem is gewoon dat dit het begin is van een einde. En de TS weigert dat in te zien.
Ts moet gewoon leren opkomen voor zijn kind en zichzelf.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit is al het einde. Het is ook gewoon totaal onlogisch, zij wil meer interactie, dusss gaat ze op zichzelf. RightPablo die staat daar nu al de muren te witten hoor, en pakt de vriendin van TS' zo ook gelijk even mee als ze langskomt.
nee.. dat duurt nog even een maandje ofzo.. eerst nog sex met dr ex.. net als Fred.. (liedje)..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit is al het einde. Het is ook gewoon totaal onlogisch, zij wil meer interactie, dusss gaat ze op zichzelf. RightPablo die staat daar nu al de muren te witten hoor, en pakt de vriendin van TS' zo ook gelijk even mee als ze langskomt.
Ik zet er 1000 euro op.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:46 schreef Parzival het volgende:
[..]
nee.. dat duurt nog even een maandje ofzo.. eerst nog sex met dr ex.. net als Fred.. (liedje)..
daarna pas.. "ik heb iemand anders leren kennen.."
(en bookmark deze bovenstaande zin maar.. ik zet er 100 euro op dat die komen gaat)
heeft die over een paar maanden genoeg geld voor een leuke schoonmaaksterquote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:48 schreef Parzival het volgende:
[..]
heeft die over een paar maanden genoeg geld voor een leuke schoonmaakster
wij zijn dan ook geen gecertificeerde therapeuten die 250euro per uur krijgen..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vrees dat wij nu ook wat te direct communiceren met TS, dan klapt hij dicht.
TS, we ehh,... denken misschien,,,.... dat we er nog even over na gaan denken... Je vragen enzo.... het is gewoon zo denk ik, maar wellicht is het ook anders..... je hoort ehhmmm... nog van ons, ok? Toedels
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb het idee dat de bye bye zwaai zwaai fase al is aangebroken maar je dat nog niet door hebt.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:33 schreef Loveless85 het volgende:
Gaaf, had je nou ook maar zo je woordje klaar naar je wijf
Allemaal goeie opmerkingen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef Parzival het volgende:
Tuurlijk wel, het is ook zijn kind.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:56 schreef Zolder het volgende:
Leer eens lezen, het is 3 dagentwee daarvan is de moeder er ook bij. Ik vermoed dat TS geen dag meer van mams had kunnen krijgen, want die mist dan natuurlijk haar kindje.
Dat is een lange tijd.. ik zou er 4 maanden van maken..quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Misschien is het goed om te zeggen: dit is de tijd die we nemen hiervoor.
Hoe kunnen jullie dat betalen? In vorige topics was het al een heel punt dat ze tijdens de zwangerschap aankondigde dat ze minder wilde gaan werken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
[..]
Allemaal goeie opmerkingen.
Die woning die ze heeft gehuurd is gemeubileerd. Dus dat is 9 maanden en dan moet ze iets anders vinden. Misschien is het goed om te zeggen: dit is de tijd die we nemen hiervoor.
LOL, nee hoor, diegene die wat mij betreft niks bijdragen, die krijgen geen reply.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vrees dat wij nu ook wat te direct communiceren met TS, dan klapt hij dicht.
Ik verwacht als freelancer fors beter te gaan verdienen. Bovendien heb ik geleerd om beter met m'n geld om te gaan. Inmiddels heb ik een flinke buffer gespaard.quote:
De tijd voor wat? Elke dag dat je niet samen bent is een dag dat je niet kan werken aan de situatie, samen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Allemaal goeie opmerkingen.
Die woning die ze heeft gehuurd is gemeubileerd. Dus dat is 9 maanden en dan moet ze iets anders vinden. Misschien is het goed om te zeggen: dit is de tijd die we nemen hiervoor.
sorry.. ik hoop dat ik dit goed begrijp..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:00 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik verwacht als freelancer fors beter te gaan verdienen. Bovendien heb ik geleerd om beter met m'n geld om te gaan. Inmiddels heb ik een flinke buffer gespaard.
Kan, maar wat is dan 'hiervoor'?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/401007]Allem-Wilexander
Ik heb toch heel wat vragen gesteld die er toe doen dacht ik, maar krijg ook geen reply.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:59 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
LOL, nee hoor, diegene die wat mij betreft niks bijdragen, die krijgen geen reply.
Het wordt alleen een backfire-topic als ik huilie ga doen.
Te laat!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:59 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Nee, doet ze zelf maar. Ze gaat wat meer werken. Nog steeds vind ik dat ze vrij forse huur gaat betalen, maar goed, ze heeft flink wat spaargeld.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:02 schreef Parzival het volgende:
Zij wil ergens anders wonen.. en jij betaalt?
Mwah.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb toch heel wat vragen gesteld die er toe doen dacht ik.
Je reageert inderdaad niet op bepaalde mensen en bepaalde vragen. En raad eens, dat zijn nou net die vragen die je de ogen openen of niet? Luister TS, iedereen hier heeft eerlijk waar het beste met je voor, en hoewel niet iedereen even tactvol is daarin, stellen we die vragen juist omdat we je willen laten inzien dat dit gigantisch verkeerd gaat op deze manier.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:59 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
LOL, nee hoor, diegene die wat mij betreft niks bijdragen, die krijgen geen reply.
oh ok.. tsja als het gemeubileerd is dan moet ze betaluh..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nee, doet ze zelf maar. Ze gaat wat meer werken. Nog steeds vind ik dat ze vrij forse huur gaat betalen, maar goed, ze heeft flink wat spaargeld.
ik gok op een jaar of 30.. is dit het, wat willen we nu, moet ik nog 60 jaar zo verder, is er niets meer, waar is die spanning die er was in mijn 20er jaren toen ik kon dansen, flirten, nachten doorhalen, dronken thuiskomen met vriendinnen en elke jongen naar me luisterde.. ook al was het om me in bed te krijgen..quote:
Kom op, man. De wilde Fok-horden ontzien niets en niemand.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:12 schreef Inaithnir het volgende:
iedereen hier heeft eerlijk waar het beste met je voor
tussen de regels door, hebben sommigen heldere momenten waarin een mogelijke steun, hint, tip, advies of vleugje empathie zou kunnen doorschemeren..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:19 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Kom op, man. De wilde Fok-horden ontzien niets en niemand.
Tuurlijk, die krijgen antwoord. En soms mis ik ook gewoon wel eens wat, hè?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:22 schreef Parzival het volgende:
tussen de regels door, hebben sommigen heldere momenten waarin een mogelijke steun, hint, tip, advies of vleugje empathie zou kunnen doorschemeren..
Allebei halverwege 30. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik verlang naar vroeger, of zo. Heb voor mijn tijd met haar een beetje rondgeneukt, en dat is toch minder lekker dan met de vrouw waar ik van hou. Dus dat is het niet wat mij betreft. En af en toe ga ik met lui effe de kroeg in, is nog steeds leuk om door te zakken. En dat gebeurd genoeg, niet te veel, niet te weinig.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:18 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik gok op een jaar of 30.. is dit het, wat willen we nu, moet ik nog 60 jaar zo verder, is er niets meer, waar is die spanning die er was in mijn 20er jaren toen ik kon dansen, flirten, nachten doorhalen, dronken thuiskomen met vriendinnen en elke jongen naar me luisterde.. ook al was het om me in bed te krijgen..
Snap je nou echt niet dat het werkelijke probleem veel complexer is?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:02 schreef bijdehand het volgende:
Ooit moet je aan je kindje uitleggen waarom je hem/haar in de steek liet. Ga je dan echt zeggen 'papa was te moe om met mama te praten na het werk dus was het genoeg geweest'?
Het 30ers dilemma is ook iets lastiger uit te leggen..het is niet een oh was ik maar weer 20 want toen was alles beter.. maar meer een.. ik wil iets veranderen want 'dit' lijkt op een sleur.. alles is verder in orde, er is financiele ruimte, er is liefde, een kindje, een goed leuk huis.. alles is OK.. alles is goed.. en toch blijft er iets knagen..quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:24 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Tuurlijk, die krijgen antwoord. En soms mis ik ook gewoon wel eens wat, hè?
[..]
Allebei halverwege 30. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik verlang naar vroeger, of zo. Heb voor mijn tijd met haar een beetje rondgeneukt, en dat is toch minder lekker dan met de vrouw waar ik van hou. Dus dat is het niet wat mij betreft. En af en toe ga ik met lui effe de kroeg in, is nog steeds leuk om door te zakken. En dat gebeurd genoeg, niet te veel, niet te weinig.
Wat haar betreft, ik hoor wel dat ze vriendinnen om haar heen mist die ook een kindje hebben. Of die wel een kindje hebben maar ver weg wonen. Misschien is ze een beetje eenzaam? Dat weet ik niet, ik zal het eens vragen.
Ja, ze willen van elkaar af, maar blijven hoop houden door het een lat-relatie te noemen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:26 schreef Zolder het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet dat het werkelijke probleem veel complexer is?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
Geweldige basis om je samen voort te planten
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
je kind lekker laat oprotten zodat je straks thuis elke avond met één hand in je broek en de ander in een zak chips voor de TV in slaap kan vallen zonder lastiggevallen te worden door gepraat of gejank.
quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kreeg de rillingen van het woord 'dreumes', we zitten potdomme niet in OUD!
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
Het klinkt vooral alsof je (als in jij) gewoon nooit aan kinderen had moeten beginnen
quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
1 hele dag! Nou, je wilde dat kind wel heel graag!![]()
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
Omdat het hele gebeuren vooral op me overkomt alsof het allemaal alleen nog steeds om jou/jullie draait en niet (ook) om het kind.
Wat zit je nou de hele tijd negatief te doen?quote:
Vrouwengebrabbel, ga niet voor een vrouw mijn huis uit, ze kletst de oren van mijn hoofd, wil geen leuke uitjes doen want dat is zo'n gedoe met een kleine.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:21 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik krijg daar gewoon geen helder antwoord op. Gisteren vroeg ik wat ze dan andere mensen vertelt. Toen zei ze: "tegen iedereen wat anders". Toen ik bleef doorvragen, was uiteindelijk het antwoord: "ik vind het heel ingewikkeld allemaal, maar ik kom er later nog wel op terug". Vrouwen-gebrabbel dus.
Ik kan moeilijk d'r kielhalen totdat er een zinnig antwoord uitkomt.
Klinkt als echt geweldige oplossing voor je kind ja, mama weg bij papa, én meer werken. Misschien moeten jullie eens niet verschuilen achter 'we neuken de sterren van de hemel' en 'chronische moeheid', en gewoon je problemen onder ogen zien, en oplossen. Of écht kappen, niet zo'n halfslachtige 'we gaan LATten'-oplossing, uiteindelijk gaat dat toch ook op niets uitlopen, of hoe had je het gezien? Je wéét neem ik aan al dat het positief ervaren gaat worden, zij heeft jouw 'gezeur' niet meer, jij hebt meer energie want hoeft niet meer met haar te praten. Wat gaat dan ooit de prikkel zijn toch weer samen te wonen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nee, doet ze zelf maar. Ze gaat wat meer werken. Nog steeds vind ik dat ze vrij forse huur gaat betalen, maar goed, ze heeft flink wat spaargeld.
Dat is vaker zo met forummers hier: er is maar één oplossing en dat is de oplossing van de desbetreffende forummer. Pak jij het anders dan, dan krijg je bijzonder veel negativiteit over je heen. Best vreemd! Iedereen deelt zijn/haar leven anders in en dat is niet altijd goed of fout.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:29 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat zit je nou de hele tijd negatief te doen?
Ja, ik wil niet meteen van het negatiefste uit gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:42 schreef Inaithnir het volgende:
Hoewel ik een prima functionerend LAT-gezin ken (hij woont hier, zij in Frankrijk nota bene, 2 kinderen), lijkt dit me meer een verhulde stap op weg naar scheiding.
Zo extreem is het natuurlijk niet. Een dag bij mij, 1 of 2 dagen bij haar, en vervolgens het weekend bij elkaar.quote:Ze neemt verdorie je kind mee. En jij vindt het wel best?
Dat zijn goede punten. En dat is wat Scorpie en Loveless ook al zeiden, het is van mijn kant nogal meegaand allemaal. Het gebeurt maar allemaal, en dat zit me helemaal niet lekker.quote:Luister, ik snap goed dat je medische klachten hebt, maar als je vriendin van je hield, zou ze daar toch mee om moeten kunnen gaan (en niet op deze manier bedoel ik dan)? Ik snap ook niet dat zij het zo'n ramp vindt als jij 's avonds zegt "lieverd, ik wil nu graag even alleen zijn en een boekje lezen" of iets dergelijks. Blijkbaar hebben jullie verkeerde verwachtingen van elkaar.
Als jullie echt van elkaar houden, verzinnen jullie wel iets beters dan dit. Ik vrees helaas het ergste voor je TS.
Nu som je al het negatieve op, en dan zet je het tegen het positieve, om het belachelijk neer te zetten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:34 schreef erodome het volgende:
Vrouwengebrabbel, ga niet voor een vrouw mijn huis uit, ze kletst de oren van mijn hoofd, wil geen leuke uitjes doen want dat is zo'n gedoe met een kleine.
Maar we houden zoveel van elkaar, kunnen elkaar alleen maar amper luchten of zien!
Dat is inderdaad een lastigequote:Op donderdag 10 juli 2014 14:34 schreef Loveless85 het volgende:
Je wéét neem ik aan al dat het positief ervaren gaat worden, zij heeft jouw 'gezeur' niet meer, jij hebt meer energie want hoeft niet meer met haar te praten. Wat gaat dan ooit de prikkel zijn toch weer samen te wonen?
Daar ben je nu al feitelijk mee bezig.. al heb je dat niet door.. waarschijnlijk door de verpakking die eromheen zit..quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:02 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Het zou een absolute nachtmerrie zijn voor mij om uit elkaar te gaan.
Ik zet alleen maar het negatieve even bij elkaar zodat het wat duidelijker is. Dat is niet het belachelijk neer zetten, dat is even opsommen wat er negatief is en dat is fiks wat, zo erg dat jullie blijkbaar het niet trekken om bij elkaar in huis te wonen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:02 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nu som je al het negatieve op, en dan zet je het tegen het positieve, om het belachelijk neer te zetten.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De tijd voor wat? Elke dag dat je niet samen bent is een dag dat je niet kan werken aan de situatie, samen.
ja, ik vond dit gewoon een lastige. Aan de ene kant heb je helemaal gelijk. Aan de andere kant hebben sommige problemen ook eventjes tijd nodig. Maar goed, dan ben ik weer dingen aan het verzinnen voor haar kant van het verhaal en dat moet ook een keer klaar zijn. Dus ik wist gewoon niet zo goed wat ik hier op moet zeggen.quote:
Mwah, ik weet niet hoor. Qua seks is het prima. Als dat nou shit zou zijn, dan was het heel anders geweest.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:36 schreef Loveless85 het volgende:
Tijd om andere mannen te palen die niet overal moe van worden natuurlijk, duhhhhhh
Ik zou eens beginnen met niet voor haar denken, en wat meer op je strepen gaan staan en aangeven dat je dit geen oplossing vindt. Eventueel met ook naar haar de vraag wat in godsnaam ooit de prikkel weer gaat zijn om wél weer samen te gaan wonen, aangezien je zelf ook wel inziet dat het waarschijnlijk over en weer positief ervaren gaat worden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:54 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
ja, ik vond dit gewoon een lastige. Aan de ene kant heb je helemaal gelijk. Aan de andere kant hebben sommige problemen ook eventjes tijd nodig. Maar goed, dan ben ik weer dingen aan het verzinnen voor haar kant van het verhaal en dat moet ook een keer klaar zijn. Dus ik wist gewoon niet zo goed wat ik hier op moet zeggen.
[..]
Mwah, ik weet niet hoor. Qua seks is het prima. Als dat nou shit zou zijn, dan was het heel anders geweest.
Je doet dus eigenlijk niks met je kind?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja, ze is erg vaag in het waarom van het latten. Ik moet een beetje raden wat het nu precies is.
Maar goed, m'n vriendin kan echt uren kletsen, en ik trek dat echt niet. Dus dan meld ik vriendelijk dat ik nu eventjes ga lezen of wat dan ook.
Ze had zich ook veel voorgesteld van weekendjes weg met het gezin, maar dat vind ik echt zo'n optrek met een kind. Bovendien blijft het huis dan een zooi, schoonmaken laat zij graag zitten maar dat vind ik lastig. Ik heb dus op dit moment geen energie om weekendjes weg te gaan met z'n tweeen of drieeen.
Inderdaad vrij egoïstisch: het is mijn huis en ik wilde geen kind DUS zij moet maar verhuizenquote:Op donderdag 10 juli 2014 11:55 schreef Escapist het volgende:
[..]
Mooie principekwestie waar je kind dadelijk de dupe is. Denk niet dat je op die manier moet denken als er een kindje in beeld is. Jij bent toch degene die te moe is voor het gepraat/leuke dingen/opruimen? Ik begrijp je standpunt tegenover je vriendin, maar je zadelt je kind op met een hoop onrust.
Hij wilde wel een kind, of tenminste; hij zegt dat het een bewuste keuze was.quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Inderdaad vrij egoïstisch: het is mijn huis en ik wilde geen kind DUS zij moet maar verhuizen
Biedt je nou jezelf aan voor TS?quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Die smetvrees heeft en dol is op schoonmaken
Inderdaad.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Biedt je nou jezelf aan voor TS?
Je verwoordt het goed.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:11 schreef probeer het volgende:
Wauw, ik kom al een poosje op fok en lees vaak mee in R&P, maar dit ..
Ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit een topic ben tegengekomen waarin twee mensen zó erg individualistisch in een relatie staan.
Ze deelt je mee dat ze het niet meer ziet zitten, neemt niet eens de moeite om het fatsoenlijk uit te leggen of te motiveren, maar doet het af met 'ik weet het zelf ook niet' en 'gevoel en verstand liggen niet op 1 lijn'. Sorry hoor, maar ze komt over als iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen, laat staan voor een kind.
En jij .. (en dit is in mijn ogen nog kwalijker) .. Loopt hier droog te vermelden dat 'ze heeft besloten dat..'. Geen greintje van emotie, vechtlust, verwondering of iets wat ook maar in de buurt komt van een vader die er voor zijn gezin is, of wilt zijn. "ik deelde haar mee dat ik het geen goed idee vond". Wow. Alsof je geen zin hebt er ook maar iets aan te doen. Alsof je het allemaal wel prima vindt dat je vriendin, zonder duidelijke reden, je kind meeneemt. En 'maar ik zorg nog 1 dag per week voor hem hoor'. Echt waar? Kom op zeg, wat een bs.
Kan het je, buiten praktische zaken, überhaupt iets schelen? Want zo komt het totaal niet over.
Nul communicatie en alleen maar egoïsme. Van beiden. Ik heb medelijden met jullie kind.
Ik sta niet vaak versteld, maar dat is je met dit topic toch heel goed gelukt.
Idd. Alsof het een zakelijke overeenkomst betreft. En zelfs dat niet eens, want daar zijn partijen tenminste nog gebonden aan voorwaarden en regels, en kan je er niet onderuit met een 'och, boeiend' of een 'ik weet het niet hoor'.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je verwoordt het goed.
Het komt over alsof dit mensen zijn die toevallig bij elkaar in huis wonen en samen een kind hebben. Bij geen van beiden gaat het van harte en ze zijn nauwelijks bij elkaar betrokken.
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:34 schreef probeer het volgende:
Alsof het een zakelijke overeenkomst betreft. En zelfs dat niet eens, want daar zijn partijen tenminste nog gebonden aan voorwaarden en regels, en kan je er niet onderuit met een 'och, boeiend' of een 'ik weet het niet hoor'.
TS, houd je überhaupt van je vriendin? En van je kind? (ja, gruwelijk brutaal en gemeen om aan een ouder te vragen, daarmee suggererende dat het niet zo is .. maar in deze twijfel ik er toch echt aan)
Fijn om te lezenquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!![]()
Jammer dat ikzelf de TS ben![]()
Geen idee wat ik moet doen om dat geschetste beeld te bestrijden, en of ik dat wel moet doen. We zijn allebei zeer individualistisch ingesteld, dat is waar. Maar ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar, het is een bijzondere vrouw die enorm opgewekt is, een gevoelsmens is, lief, zacht en aardig is.
Dat ik van mijn kind hou hoop ik dat dat buiten kijf staat. Ik zou mijn leven ervoor geven.
Maar goed, het blijft allemaal in de verdediging. Lastig topic. Qua tips haal ik er tot nu toe uit dat eens op de strepen moet gaan staan bij haar, waar de fuck dit nou over gaat.
De vraag is volgens mij: hoe houd je je relatie goed als je allebei zo individualistisch bent ingesteld?quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:49 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ah, wordt het toch nog een backfire topic!![]()
Jammer dat ikzelf de TS ben![]()
Geen idee wat ik moet doen om dat geschetste beeld te bestrijden, en of ik dat wel moet doen. We zijn allebei zeer individualistisch ingesteld, dat is waar. Maar ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden als van haar, het is een bijzondere vrouw die enorm opgewekt is, een gevoelsmens is, lief, zacht en aardig is.
Dat ik van mijn kind hou hoop ik dat dat buiten kijf staat. Ik zou mijn leven ervoor geven.
Maar goed, het blijft allemaal in de verdediging. Lastig topic. Qua tips haal ik er tot nu toe uit dat eens op de strepen moet gaan staan bij haar, waar de fuck dit nou over gaat.
Prioriteiten stellen. TS heeft gekozen voor vrienden, helaas.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:10 schreef fluffy2 het volgende:
Zozo wel regelmatig de kroeg in met lui? Je was toch zo vermoeid voor een uitje met het gezin? Maar dat kan wel.
Niet lullig bedoeld hoor maar open je ogen.. ik zou dit als vrouw zijnde ook niet accepteren.
Volgens mij ben jij gewoon klaar met je vrouw/vriendin.
Mooi gezegd. Misschien eens goed om mee te nemen in een komend gesprek -- welke dingen willen we allebei graag, en hebben we allebei ook energie voor. Ik heb onlangs ook gevraagd of we het niet over onze verschillen maar over onze overeenkomsten kunnen hebben, en dat waardeerde ze.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:05 schreef Lienekien het volgende:
De vraag is volgens mij: hoe houd je je relatie goed als je allebei zo individualistisch bent ingesteld?
Met op je strepen gaan staan kom je weer tegenover elkaar te staan, terwijl je volgens mij meer richting samenwerking, geven en nemen zou moeten.
Het lijkt me niet iets dat je kunt afdwingen
Check.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:55 schreef probeer het volgende:
niet eens zo zeer een backfire topic, maar hopelijk meer een wakker-schud topic.
Dat is min of meer automatisch werkelijkheid geworden door gebrek aan uren op d'r werk. Binnenkort kan ze echter wel wat meer werken (maar ook weer tijdelijk).quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:49 schreef computergirl het volgende:
Wat is er geworden van het plan van je vriendin om minder te werken TO?
Ben het eigenlijk wel met je eens, beide punten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:02 schreef Loveless85 het volgende:
Ach, het komt vooral doordat het hele moeheid verhaal klinkt als een smoes om gewoon niet naar t gekletst van je vriendin te luisteren, en de communicatie tussen jullie van een vrij droevig niveau is.
Bedenk wat je zelf wil, denk na over de gevolgen van dit soort acties, en praat er over met haar, en durf ook gewoon te zeggen dat je t er niet mee eens bent of t geen optie is dat ze met je kind vertrekt
Je zoekt de bevestiging in iemand die een band wil krijgen en je een hart onder de riem wilt steken?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:10 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Misschien eens goed om mee te nemen in een komend gesprek -- welke dingen willen we allebei graag, en hebben we allebei ook energie voor. Ik heb onlangs ook gevraagd of we het niet over onze verschillen maar over onze overeenkomsten kunnen hebben, en dat waardeerde ze.
Overigens herinner ik me nu dat een vriend me waarschuwde dat we niet teveel dingen apart moesten doen. Nu je dat individualisme zo noemt, komt die waarschuwing ineens weer terug.
[..]
Check.
[..]
Dat is min of meer automatisch werkelijkheid geworden door gebrek aan uren op d'r werk. Binnenkort kan ze echter wel wat meer werken (maar ook weer tijdelijk).
[..]
Ben het eigenlijk wel met je eens, beide punten.
Zojuist was d'r vader langsgekomen voor een biertje, om even te praten.
Erg verrassend gesprekhij vond het op zich geen slecht idee om eventjes afstand te nemen, en nam aan dat ze wel erop terug zou komen. Dit omdat hij dacht dat ze het best als zwaar zou ervaren, alleen met eenkindje. Hij gaf verder aan dat hij me heel goed begreep, omdat d'r moeder ook zo kon kakelen, en totaal geen aandacht voor het huishouden had
Nou excuse me, toen was ik eerlijk gezegd best wel opgelucht. Ik krijg hier best wat kritiek maar ik ben er van overtuigd dat ik het me niet inbeeld of een asociale pik ben of zo iets dergelijks.
Anyway, goeie discussie tot nu toe.
Thanks.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 06:37 schreef sigme het volgende:
Ik ken twee stellen die ook zijn gaan latten.
Het ene stel had toen drie kinderen, en pa en ma woonden vlak bij elkaar. Ze hebben vijf kinderen in totaal gekregen, en de kinderen hadden geen last van de 'vreemde' situatie. De meeste andere kinderen hebben ook gezinssituaties die in de jaren '50 niet voorkwamen.
Het andere stel had een baby, heeft wat veel huizen versleten in korte tijd (samen, apart, samen), maar ze eindigden in elk geval weer samen (hoewel ik niet weet of ze dat nu - vijf jaar later- nog zijn).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |