Dat laatste sowieso als je leest hoe het er aan toe gaat. Kan me niet voorstellen dat die vriendin nog terug wil, en TS háár nog terug wil. Wordt volgens mij voor beide een verademing als ze op zichzelf zitten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
als iemand specifiek vraagt om stilte voor het bidden en je gaat vervolgens lopen krijsen om dat je geen crackers kan vinden is wat mij betreft ook niet normaal.
deze 2 personen zijn een slechte match
Natuurlijk wel. Maar misschien waren die crackers het enige wat zo'n kind wil eten die dag...quote:Op donderdag 17 juli 2014 06:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Want 5 minuten zonder crackers is niet met het leven verenigbaar?
Jawel, maar dat beviel totaal niet. Ze had ten eerste moeite om uberhaupt onder woorden te brengen wat ze voelde. En ze is erg gevoelig, dus wat ik zei, voelde ze als zeer zware kritiek.quote:
We waren toen 3 jaar bij elkaar, waarvan 2 jaar samenwonen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:09 schreef Chai het volgende:
Hoe lang waren jullie bij elkaar en woonden jullie samen voordat jullie een kindje kregen?
Ach, ik zou jezelf niet teveel kwalijk nemen, als ze niet wil, wil ze niet meer. Als je er toen hard in was gevlogen en een stok voor het LAT'ten had gestoken was het wellicht toen direct geklapt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ja, ik dacht dat ik heel open-minded was door dat latten te accepteren. Achteraf was ik gewoon naief. Misschien was het beter geweest om dat niet te accepteren en dat we samen het probleem hadden aangepakt.
Nu is het allemaal voor haar wel heel soepeltjes op een breuk uitgelopen. Rustig apart wonen, rustig afspraak maken over de omgang, en dan hopla: je verbreekt de relatie.
Op een bepaalde manier heb ik me flink genaaid gevoeld. Maar ze zegt dat ze "er alles aan gedaan heeft". En daar kan ik wel wat van vinden, maar om in die negatieve shit te duiken, dat heeft nu gewoon geen enkele zin meer.
Maar de volgende keer zou ik het niet pikken.
Van het deel wat ik tot nu toe gelezen heb gaat het toch vooral om dat jouw behoeftes vervuld worden maar haar behoeftes daar lijk je weinig om te geven. Als ze dan nog als tussen oplossing wil latten omdat je dan door de weeks je rust heb, en uiteindelijk klapt je relatie toch, dan licht het meer in de lijn der verwachting dat je in die 2 schamele dagen samen nog steeds weinig in haar behoefte hebt kunnen of willen vervullen. Dat genaaid voelen volg ik dus even niet. Als iemand slachtoffer is dan is het je kind.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:30 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ja, ik dacht dat ik heel open-minded was door dat latten te accepteren. Achteraf was ik gewoon naief. Misschien was het beter geweest om dat niet te accepteren en dat we samen het probleem hadden aangepakt.
Nu is het allemaal voor haar wel heel soepeltjes op een breuk uitgelopen. Rustig apart wonen, rustig afspraak maken over de omgang, en dan hopla: je verbreekt de relatie.
Op een bepaalde manier heb ik me flink genaaid gevoeld. Maar ze zegt dat ze "er alles aan gedaan heeft". En daar kan ik wel wat van vinden, maar om in die negatieve shit te duiken, dat heeft nu gewoon geen enkele zin meer.
Maar de volgende keer zou ik het niet pikken.
Nee, ik heb nooit naar een tweede verlangd. En nu helemaal niet, deze moet 100% mijn aandacht en energie krijgen, voor haar hele leven.quote:
We hebben binnenkort een gesprekje, ze wilde graag wat dingen kwijt over het verleden. Je zult best gelijk hebben. Ik vind het lastig om objectief te zien. Maar goed, alhoewel zij de knoop heeft doorgehakt, is dat natuurlijk niet voor niks geweest.quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:00 schreef Koral het volgende:
Van het deel wat ik tot nu toe gelezen heb gaat het toch vooral om dat jouw behoeftes vervuld worden maar haar behoeftes daar lijk je weinig om te geven
quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als ze het écht niet meer trok, kon je ook niet veel anders dan het accepteren he?
Yep, is ook zo.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:34 schreef Loveless85 het volgende:
Ach, ik zou jezelf niet teveel kwalijk nemen, als ze niet wil, wil ze niet meer.
Ik keek net terug -- je voorgevoel klopte dus.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:18 schreef Inaithnir het volgende:
Alle wijze woorden zijn al gezegd. Heel veel sterkte TS
Bedankt! En met name Motorbloempje die ik er nog nooit op betrapt heb dat ze een blad voor de mond neemt. Dus dat is serieus adviesquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
probeer vooral naar oplossingen te kijken voor dingen in de toekomst
Kut voor je man, probeer in ieder geval te onthouden dat een relatie een spel is dat 2 kanten op gaat, ga je zelf dus zeker niet voorhouden dat je een mislukkeling bent en dat dit allemaal jouw schuld is! Want je kan ook het ook omdraaien natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:31 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Update met zeer, zeer slecht nieuws.
Twee maanden geleden heeft ze de relatie verbroken. Ze kwam tot de realisatie dat ze niet gelukkig was. Ze heeft veel verdriet van dat ik zo moe was en niks wilde doen de afgelopen tijd. Ook had ze het gevoel dat ze met mijn buien zeer op haar tenen moest lopen en zich erop moest aanpassen.
Het is moeilijk uit te drukken hoe ik me voel. De realisatie dat ik geen gezin meer heb, dat is buitengewoon lastig. Zelfs na twee maanden dringt het maar langzaam door. Ik heb zowel mondeling als in een mailtje een voorstel gedaan om de problemen aan te pakken, maar ze wil dat niet.
Daarna kwam het lastige gedeelte, alles formeel maken. We zijn financieel verder niet aan elkaar verbonden, maar we hebben een ouderschapsplan gemaakt. Daar staan uiteraard lastige dingen in, bijv. dat je de vakanties verdeelt. Daar schrok ze enorm van, daar had ze niet aan gedacht.
Als ik mocht kiezen, waren we direct weer bij elkaar. Toch herhaalt ze bepaalde punten die ik hierboven ook genoemd zie. Als alles goed gaat, passen we prima bij elkaar. Als het wat tegen zit, dan wil zij praten en ik zonder me af.
Nou kan ikzelf dat accepteren, maar zij zegt dat ze daar ongelukkig van wordt. Tsja... ik kan haar dus niet gelukkig maken.
Mijn track record wat exen betreft is niet groot maar met allebei kan ik prima door een deur. Nu komt daar een derde bij.
Het is hoe dan ook geen keus, ik moet er gewoon het beste van maken voor mijn kind. Dus ik heb gehamerd op goede en heldere afspraken in het ouderschapsplan, want het schijnt dat dit de goede omgang tussen ouders steunt, en dat een goede omgang loyaliteitsproblemen bij je kind voorkomt. En tegelijk ben ik zo flexibel mogelijk in de praktijk, en dat lijkt zij ook te doen. We houden rekening met elkaars werk en vrije tijd.
Ik heb geen idee wat ik mijn kind moet vertellen als ze opgroeit. Ik schaam de ogen uit m'n kop dat dit gezin uiteen is gevallen. Dat mijn relatie wordt toegevoegd aan de statistieken, met zo'n jong kind, hoe kan ik dat in hemelsnaam verantwoorden?
Maar het is zoals het is, en ik probeer haar - en mezelf - te vergeven dat dit is gebeurd. Ik mis enorm dat er niemand is voor een knuffel. Mijn ouders vinden het ontzettend jammer maar ze nemen een neutrale positie in en hebben toegezegd dat iedereen welkom is met de feestdagen. Dus in dat opzicht zijn geen spanningen. En ik heb mijn baan nog, en mijn huis en vrienden. Op momenten voel ik me ook weer heel goed in staat om het zelf te rooien, mijn dochter vindt het heerlijk om bij m'n ouders te zijn en ik heb een goeie vriend die me door dit proces heen loodst. We zullen zien hoe het gaat.
Ik had liever gehad van niet, maar ja, het zij zo. Zorg dat je nu jezelf en je kind voorop zet, zorg dat ze niet de dupe wordt hiervan. Een scheiding hoeft niet vechtend, scheldend en met haat en nijd. Het werkte gewoon niet, jullie waren gewoon te verschillend. Accepteer dat, en probeer een goede omgeving te creëren waarin je dochter gelukkig kan zijn. Als jullie voor haar bij elkaar waren gebleven, was ze waarschijnlijk ongelukkig geworden (vechtende ouders, etc.). Misschien lastig, maar probeer er het goede in te zien.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:42 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik keek net terug -- je voorgevoel klopte dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |