abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141943661
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ophelia_ op 06-07-2014 06:25:41 ]
pi_141943725
LB, de foto uit Mandy's link, zo ziet warmteuitslag bij Isa er ook uit, maar dat is echt uitslag rond haar mond van kwijlen icm de speen.
Sarcasme. Herken het.
pi_141943797
LB. Ik vind die vlekjes er niet uitzien als wartmeuitslag. Maar ik hoop dat het geen pokken zijn hoor. :*
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:18:38 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141943805
Ja die uitslag rond de mond heeft E ook regelmatig idd. Verder eigenlijk nooit wat, behalve dus de laatste dagen.

Nouja en t maakt nu dus ook niet echt meer uit. Mijn zwangere vriendin blijft thuis omdat ze bang is dat het rode hond of vijfde ziekte is. En op kraamvisite kunnen we toch nog niet omdat de incubatietijd van die pokke-pokken nog iig tot maandag is....

-O-

* LB heeft 3 uur geslapen vannacht en heeft een pesthumeur :')
Ik ga wel gewoon ff een potje janken ofzo, misschien lucht dat op.
pi_141943864
Oh LB. Hopelijk slaap je vannacht beter. En blijken die vlekjes geen pokken te zijn. :*
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:21:12 #6
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141943888
Wat Omen zegt +1
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:33:56 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141944305
Lief, dank jullie!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:12:10 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141945870
Ik heb inmiddels 3 kinderen met waterpokken gehad en ik herken deze vlekken niet als waterpokken eerlijk gezegd. Hopelijk heb ik gelijk ;)

En even een virtuele knuffel en hopelijk een goede nacht vannacht :*
pi_141946232
Kyara is een kenner in mijn ogen :D
Dus geen waterpokken.

Kyara wanneer ga jij nou op vakantie? Al helemaal ingepakt?
pi_141946301
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 22:12 schreef Kyara het volgende:
Ik heb inmiddels 3 kinderen met waterpokken gehad en ik herken deze vlekken niet als waterpokken eerlijk gezegd. Hopelijk heb ik gelijk ;)

En even een virtuele knuffel en hopelijk een goede nacht vannacht :*
Ik dacht hetzelfde, maar een echte kenner wil ik mezelf niet noemen met nog maar 1 ervaring ;)

Hopelijk vannacht een betere nacht :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141946665
LB, ik vind t lijken op een allergische reactie die Ow op een gegeven moment had. Waar het door kwam zijn we nooit achtergekomen :)

Zo en nu weer voetbal...
pi_141947218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 22:34 schreef Loj het volgende:
LB, ik vind t lijken op een allergische reactie die Ow op een gegeven moment had. Waar het door kwam zijn we nooit achtergekomen :)

Zo en nu weer voetbal...
Dat dacht ik ook ( zonder ervaring). Soort reactie op wasmiddel ? Nieuwe kleren ?......
Als ze last heeft bellen :*

Cadeau: We hebben een klein keuken fornuisje gekocht en gaan dat opknappen. We vieren het de dag zelf en hebben een enorme lijst uitgestuurd :D Na het feestje weten we wat ze heeft gekregen en gaan wij het aanvullen. De Ikea keuken is echt te groot voor hier. Maar we denken aan een microstep. Dat willen we dan kopen als ze er aan toe is. Nu nog te moeilijk ! De dag zelf is al zo druk en heftig, dat we haar niet gaan overvoeren met extra kadootjes. Ik heb natuurlijk wel de halve stad leeg gekocht aan frutsels en jurkjes :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:55:58 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141947472
Van mijn moeder is nog zo'n oud poppenfornuisje, dat is ook zo leuk O+

(zoiets, deze foto is van marktplaats)

Werkt ook echt, je kunt er kleine flensjes op bakken :D (alleen niet zo kindveilig :X )
pi_141948839
Echt ? met wat ? vuur ?
pi_141949521
Elektriciteit gok ik?
pi_141949736
LB dit lijken geen vlekjes van 6e ziekte. Dat ziet er echt anders uit.
Ik zou ook denken aan warmte uitslag.
pi_141950897
Ohhh wat tof LB!! Nu moet ik ook een fornuisje voor Isa :D
Sarcasme. Herken het.
  zondag 6 juli 2014 @ 00:23:13 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141951866
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 23:27 schreef kleinzusje het volgende:
Echt ? met wat ? vuur ?
Ja geloof ik wel :Y

Uit de jaren '50, geen electriciteit dus ;)
  zondag 6 juli 2014 @ 00:27:51 #19
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141952111
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 23:27 schreef kleinzusje het volgende:
Echt ? met wat ? vuur ?
Met van die mini aanmaakblokjes :) Heb ook zoiets gehad, zo leuk O+
pi_141952162
Zo ziet Nena's exceem eruit als het weer oplaait
  zondag 6 juli 2014 @ 00:33:11 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141952440
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:28 schreef Troeta het volgende:
Zo ziet Nena's exceem eruit als het weer oplaait
Oh fuck echt? Dat zit wel in de de familie namelijk en in haar elleboog zitten 2 ruwe plekjes.
pi_141952950
Hi LB, ik gluur ook even mee, en het doet mij ook aan eczeem denken. I. heeft er ook last van en met warm weer kan het oplaaien of verergeren. I. heeft het sowieso op haar armpjes en een beetje op haar benen, maar soms ook wel op buikje en rug.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141960215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
Van mijn moeder is nog zo'n oud poppenfornuisje, dat is ook zo leuk O+

[ afbeelding ]
(zoiets, deze foto is van marktplaats)

Werkt ook echt, je kunt er kleine flensjes op bakken :D (alleen niet zo kindveilig :X )
Die zijn zo gaaf! O+
pi_141960533
LB leuk keukentje O+

Hier vanmorgen een dreumes die vroeg wakker was (voor half 7 vind ik vroeg) dus nog even bij mij in bed genomen. Ze slaapt dan niet meer, maar klimt zo af en toe op me, leg haar hoofdje dan op me en dan krijg ik zo'n geweldig lieve en grote knuffel van haar O+
pi_141960921
Dan is het toch nog lekker wakker worden zo O+
pi_141961204
Hier ziet eczeem er juist weer heel anders uit ;)
Ik zou gewoon als ze t morgen nog heeft ff langs de ha gaan :)

Mijn slaapdraakje heeft gisteren trouwens super geslapen bij Cwen, daarna is hij thuis na slechts 3 kwartier weer gaan slapen en vanochtend om half 10!!! werd hij pas weer wakker!!! Wow!! :D
pi_141961343
LB wat sneu dat je plannen zo in het water vallen, vooral de kraamvisite -O- ik zou ook even naar de ha gaan, misschien kan hij uitsluiten dat het pokjes zijn. Het lijkt iig niet op 6e ziekte

Omen dat vind ik ook altijd zo fijn O+

Loj wat goed *O*

Hier gister heel even een geschrokken mannetje, sinds wanneer steken we vuurwerk af bij voetbal? }:| gelukkig ging hij snel weer slapen
pi_141961441
Loj, fijn! *O*

Ja, hier ook vuurwerk...
Home is where the O+ is...
pi_141963791
Geen vuurwerk hier, alleen gillende papa en mama ;) Maar ze zijn er gelukkig niet wakker van geworden.
En vanochtend mocht ik zomaar uitslapen tot 9:00u... schatjes!

Loj ook goed geslapen, lekker! En echte logeerpartijtjes al, gezellig!

Ondanks het tijdstip is dat toch wel heel fijn wakker worden, Omen O+

Wat een lief keukentje! Ik hoop er nog op om in een eventueel volgend huis een Ikea-keukentje kwijt te kunnen... ;)

Eczeem en vlekjes heb ik (gelukkig) geen verstand van, dus daarmee kan ik helaas niet helpen.

Wij gaan vanmiddag op stap: uitje van de personeelsvereniging van mijn werk. Eerst een 'cursus boerin' en daarna een BBQ. Ben van plan om Femke vooral veel in de draagdoek te hebben, en ik heb er al helemaal zin in om lekker met m'n schatjes te pronken... :@ Kunnen mijn collegaatjes eens in levende lijve zien over wie ik het altijd heb ;)
  zondag 6 juli 2014 @ 12:44:38 #30
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141964460
Ik lees overal (hier, FB :P ) over vuurwerk en lawaai na het voetbal. Hier was het gewoon stil. Ik ben geen voetbalkijker, en wij sliepen gewoon, niks gehoord toen de wedstrijd afgelopen was. Vanochtend de uitslag op nu.nl gelezen :@

Soms toch wel lekker, zo'n rustig dorp... Ik hoor nu wel de hele dag kinderen, want we zitten vlak bij het zwembad, maar net ver genoeg wel om me er niet aan te hoeven ergeren.

En nu weer over dreumessen: J. heeft wat nieuws geleerd: hij kan opeens uit een gewone open beker drinken, en wil nu niets anders meer. Liefst mama's drinken natuurlijk c_/ maar da's niet erg, want ik drink vooral water en heul slappe citroenranja...
  zondag 6 juli 2014 @ 13:10:54 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141965263
Omen, gezellig klinkt dat! *;

Loj, wauw!! Vaker mee uit 'logeren' nemen dus :D

En nog meer slaapkopjes, lekker zeg!

Hier was een goeie nacht :Y Alleen jammer dat dat voetbal zo lang duurde en ik het tķch wel af wilde zien :') Dus wel kort geslapen, maarrrr vriendje liet mij liggen en ging er met E uit om half 8. Later heeft ie haar weer bij me gelegd en is ze al drinkend weer in slaap gevallen tot half 10 *O*

Nu slaapt ze en ga ik scones bakken, want ik krijg zo 2 vriendinnen op bezoek voor een high tea :9 c_/
  zondag 6 juli 2014 @ 15:20:20 #32
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141968629
Loj *O* Een heerlijke nacht!

Hier ook vuurwerk en harde muziek en zulks, maar ze is er lekker doorheen geslapen :z
Vanmorgen werd ze rond 10 uur wakker, dus wij hebben ook wel goed uit kunnen slapen na het voetbal ;)

Omen, lief, zo gaat het hier ook vaak 's ochtends <3

Ik ga nog een poging doen om kleine kleertjes uit te zoeken, of ik er al iets van weg kan/wil doen :')
pi_141968832
Loj wat fijn *O*

En allemaal uitslapende kindjes. Wat lekker *O*

Hoe gaat het vandaag LB? Zijn de vlekjes al wat minder? En gaat het ook weer wat beter met jou? :*

Ela ik ben benieuwd hoe het kleertjes uitzoeken gaat. Riley heeft maat 74. Dus ik houd vraag en aanbod maar in de gaten ;) O-)
  zondag 6 juli 2014 @ 16:10:29 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141970085
Wat fijn al die uitslapende kindjes!
Hier ook uit mogen slapen tot 7.45u - dat is lang voor Nora :P

Hoe gaat het met de vlekjes, LB? Het lijken me toch echt geen pokjes, dan had je nu toch al wel blaasjes gezien?
Dochter van een vriendin had zulke plekken na het eten van aardbeien. Ik zou dus ook eerder denken aan een allergische reactie.

Wat knap mousemicky! En handig ook :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_141974482
Mouse dat hebben we hier ook .. Ik moet voortaan mijn drinken goed weg zetten want anders heeft zij het te pakken :') :D
  zondag 6 juli 2014 @ 18:22:43 #36
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141975138
Yeah, het is gelukt met kleertjes uitzoeken!
Omen, hier zit ze ook in maat 74, dus die heb ik nog niet echt in de aanbieding ;)
pi_141975349
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:22 schreef elamanilo het volgende:
Yeah, het is gelukt met kleertjes uitzoeken!
Omen, hier zit ze ook in maat 74, dus die heb ik nog niet echt in de aanbieding ;)
Ik moet echt nog een meisje zie ik O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141975502
Ik moet ook nog een meisje O+
  zondag 6 juli 2014 @ 18:37:29 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141975566
Ah nee, mijn meisje is al te groot voor de kleertjes!
pi_141977382
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 07:53 schreef Omentielvo het volgende:
LB leuk keukentje O+

Hier vanmorgen een dreumes die vroeg wakker was (voor half 7 vind ik vroeg) dus nog even bij mij in bed genomen. Ze slaapt dan niet meer, maar klimt zo af en toe op me, leg haar hoofdje dan op me en dan krijg ik zo'n geweldig lieve en grote knuffel van haar O+
Heerlijk O+
pi_141977406
Lekker van het uitslapen , knap van het drinken en lastig van de uitslag !
pi_141977461
Ik vind het zo geweldig super fantastisch dat mn meisje bijna 2 wordt O+
pi_141977628
pats:

- Ze probeert te springen en het lukt ( een beetje)
- Ze maakt zinnen van 3 woordjes
- Ze legt dr koppie tegen me aan en zegt mamamamamamamama... met kusjes
- Ze schreeuwt in de winkel "mama, aan, mooi, kopen, pinnen"
- Ze poept al een half jaar op het potje
- Drinkt uit alles behalve dreumes bekers
- Ze eet haring als een malle
- Ze danst in het park op de muziek
-Ze gooit alle boekjes uit de kast en roep "op"
- Ze gaat eten en zegt "mmmmmmmmmmmmmmmm, namamamamamam, eten !!!!"
- ze........ enz enz enz
pi_141977661
/einde dagboek
pi_141977710
Dat lijstje O+
pi_141977840
Ben in een sentimentele slijm bui :D O+
  zondag 6 juli 2014 @ 19:54:14 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141978213
KZ O+

Omen ja vandaag is veel beter :Y
Ben een beetje misselijk van de brownies, muffins en crumble :')
  zondag 6 juli 2014 @ 19:54:38 #48
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141978233
Ohhh KZ <3 Wat klinkt ze heerlijk! En groot!
  zondag 6 juli 2014 @ 19:58:09 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141978370
Haha kz, wat een heerlijk lijstje! O+
pi_141978901
quote:
17s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:35 schreef kleinzusje het volgende:
Das zo'n heerlijke leeftijd vind ik. 3 ook hoor :P Maar bij 2 zijn ze echt niet klein meer en zijn het gewoon hele kleine dametjes met ontzettende eigenwijze buien O+
  zondag 6 juli 2014 @ 21:03:11 #51
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141981614
KZ O+
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_141985411
Topic stopper :@
pi_141985768
quote:
17s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:35 schreef kleinzusje het volgende:
Wanneer ook alweer?

Ik vind het ook tof want dan kom je bij de peuters meekletsen (toch??) :D
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_141995017
Kz!! O+ (gelukkig zei je bijna 2, kunnen we nog heel ff genieten van je liefdes-pats lijstjes :D

Ik ben vandaag wat oude kleding van Ow gaan uitzoeken, dat hij daar ooit in paste joh :o

Trouwens herkenbaar? Ow had vanochtend uitslag op z'n billen, dus waarschijnlijk wat luieruitslag. Maar dit is een grote felrode plek met van die bultjes (die wit worden als je erop drukt). Lijkt een beetje op brandneteluitslag. Iemand dat wel eens gezien als luieruitslag?

[ Bericht 12% gewijzigd door Loj op 07-07-2014 09:14:58 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 09:35:37 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141996886
Klinkt wel als een plaatje dat ik voorbij zag komen toen ik googlede op warmteuitslag Loj...

Heeft ie misschien nog iets anders gegeten of gedronken?
  maandag 7 juli 2014 @ 09:38:06 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141996926
Ik heb net weer weg moeten lopen van een hysterisch krijsend kindje :'( Ik haat dat zo ;( Maar we hebben nu nog opvang en ik moet toch ooit mn studie afmaken.

Ze hangt ontzettend aan mij de laatste dagen, ook dr vader mag haar niet zomaar bij me weg pakken. Heel lief, maar het maakt dit soort dingen nķg moeilijker...
pi_141997093
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:38 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb net weer weg moeten lopen van een hysterisch krijsend kindje :'( Ik haat dat zo ;( Maar we hebben nu nog opvang en ik moet toch ooit mn studie afmaken.

Ze hangt ontzettend aan mij de laatste dagen, ook dr vader mag haar niet zomaar bij me weg pakken. Heel lief, maar het maakt dit soort dingen nķg moeilijker...
Dat heb ik al sinds Fee dr geboorte. Ik moet dr op bed leggen anders gaat ze niet slapen. En gisteravond werd ze wakker en ging Papa dr troosten en raakte ze nog meer overstuur. Ik kom boven en ze valt meteen weer in slaap.
  maandag 7 juli 2014 @ 09:48:58 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141997121
O verschrikkelijk Tally.... :@ Heel vleiend natuurlijk, maar mijn hart kan echt niet zo vaak breken hoor :X

Ik weet gelukkig dat E over het algemeen wel snel weer bijtrekt, en ken dit ook nog van vroeger van mijn oppaskindje.
pi_141997198
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:48 schreef LadyBlack het volgende:
O verschrikkelijk Tally.... :@ Heel vleiend natuurlijk, maar mijn hart kan echt niet zo vaak breken hoor :X

Ik weet gelukkig dat E over het algemeen wel snel weer bijtrekt, en ken dit ook nog van vroeger van mijn oppaskindje.
Ik vind het vooral zwaar :')
Even zwemmen van de week met de oudste resulteerde in 2 uur hard en hysterisch huilen (hoorde ik van mijn vader die even ging oppassen). Slapen wilde ze niet terwijl ze bij mijn vader altijd meteen in slaap valt. En dit was niet de enige keer helaas.

Fee trekt pas bij als ik er ben. Eerder niet en is het net zolang huilen totdat ze gaat spugen :')
pi_141997424
KZ O+

Ik moet weer 4 dagen naar Odessa voor het werk :{ en ik zei gisteren tegen Luc toen ik hem ging instoppen dat we dan morgen ochtend naar Schiphol gingen om mij weg te brengen. Hij raakte helemaal overstuur ;( Oeps :@ Ik had hem de afgelopen paar dagen al steeds verteld dat ik weg moest. En vanmorgen in de auto keek hij echt heel zielig. Mama niet weg. Nee! *snif*

De vorige keer toen ik naar NY moest is hij lang overstuur geweest toen ik weer thuis was. Hopelijk gaat het nu beter nu hij gewoon thuis blijft bij mijn man.
pi_141997735
Ohh wat sneu :{
Wat hebben die kleintjes al veel door he!

Is het weer wat rustiger in Odessa?

Djen is echt een papa's kindje. Als ze getroost wil worden en ze kan kiezen tussen ons twee dan kiest ze voor papa. Als papa de hond gaat uit laten of even naar de winkel of whatever is het brullen. Ze eist al zijn aandacht op terwijl ik rustig een boek kan lezen op de bank ofzo. Papa zit in de ziektewet met een tennisarm en dat vindt ze maar wat gezellig zo ;)
pi_141998446
Oh wat naar voor jullie zeg. Isa heeft ook af en toe van die buien, maar over het algemeen is er geen probleem als we haar bij oma of het kdv afzetten, gelukkig! Als ze verdrietig is, laat ze zich ook goed troosten door papa of oma of een kdv leidster, tenzij mama in de buurt is. Zodra ze mij ziet of hoort gaat ze een standje harder huilen en moet ze naar mij toe. Mijn man heeft het daar best moeilijk mee :@ Dat ze dan liever bij mij is dan bij hem, want hij zorgt toch ook goed voor haar? Hij lijkt niet te snappen dat mama gewoon "beter" is op dit momenten.
Sarcasme. Herken het.
pi_142004386
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:56 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wat naar voor jullie zeg. Isa heeft ook af en toe van die buien, maar over het algemeen is er geen probleem als we haar bij oma of het kdv afzetten, gelukkig! Als ze verdrietig is, laat ze zich ook goed troosten door papa of oma of een kdv leidster, tenzij mama in de buurt is. Zodra ze mij ziet of hoort gaat ze een standje harder huilen en moet ze naar mij toe. Mijn man heeft het daar best moeilijk mee :@ Dat ze dan liever bij mij is dan bij hem, want hij zorgt toch ook goed voor haar? Hij lijkt niet te snappen dat mama gewoon "beter" is op dit momenten.
Mijn man vind dat ook moeilijk. Gister ben ik dan uiteindelijk er toch naar toen gelopen en toen zei hij ook: en we hadden het vanmiddag toch zo gezellig -O- Dat hadden ze idd maar Mama zat er wel bij :')
pi_142015570
LB hoe was de rest van de dag met E gegaan op het KDV?

Zielig die kindjes die zo overstuur zijn als een van de ouders weg is :*
  maandag 7 juli 2014 @ 19:53:11 #65
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142016764
Wij hebben de eerste 'schoentjes' (sandaaltjes) vandaag gekocht, van shoesme, maatje 21:

pi_142017023
Oh Ela wat zijn ze mooi. Ik wil heel gauw een foto zien dat N. ze aan heeft O+
pi_142017285
Superleuk!! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_142018015
Ela die zijn vet!
pi_142018358
Loj Jan heeft een vergelijkbare uitslag bij zijn balletjes gehad bleek een schimmeltje te zijn tijdje smeren met crčme en was het weg, ik dacht eerst ook aan luieruitslag

Ela die zijn leuk!!

Skoap hopelijk valt het mee, vreselijk als jhe zo weg moet gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 07-07-2014 20:42:35 ]
pi_142018442
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wanneer ook alweer?

Ik vind het ook tof want dan kom je bij de peuters meekletsen (toch??) :D
19 juli !

Ja tuurlijk ! Moet nog mee gaan lezen daar ;)

Ela : Ze zijn prachtig O+

Lastig ontroostbare kindjes ( nah ja, lastig te troosten) en ouders die weg gaan. Hier trekt ze ook naar mij. Zeker als ze niet lekker is of tandjes/kiezen krijgt. Heb denk ik echt wel mazzel met mn meisje. Ze is bijna nooit overstuur, huilt weinig en is heel goed te troosten. Maar ik breng haar ook echt zelden weg.
  maandag 7 juli 2014 @ 20:34:45 #71
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142019056
Oooh, ela, leuk!
Over uitslag kan ik hier niet meepraten (gelukkig).

J. is vandaag weer glansrijk door de 18 maanden keuring gekomen, 9350gr en 79.5cm, -2 en -1 lijn. En hij is vandaag uit z'n eerste schoenen gegroeid :'(. Dagdag eerste schoentjes }:| , ze waren zo leuk en duur :(
pi_142019184
Wij hebben voor Jan een nieuwe loopfiets gekocht eentje op 2 wielen staat officieel op vanaf 3 maar hij doe het het verrassend goed met 20 maanden! Hij kan net hij de grond komen met schoenen gaat het nog iets beter. Dus het weekend even goed getest achter de volkstuinen maar ging super!
Verder is hij vliegtuigspotter :-) als hij de witte strepen in de lucht ziet roept hij kijk! En nu ook vltuig :-)

Verder heeft hij eindelijk oma gezegd! Opa al een paar weken geleden al maar oma niet dus gelijk geluidsfragment via whatsapp naar oma gestuurd :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teun heeft nu ook zijn eerste vaccinaties gehad en kwamer erg goed door heen! Bijna niet huilen bij de prik en daarna niet echt ziek.
Vandaag een echo gehad van de lever omdat hij 9 hemangioompjes had en die kunnen ook bij hoge uitzondering op de lever zitten maar de lever was goed :-)
pi_142019392
Ela ze zijn echt leuk! En passen goed bij N met die kraaltjes!

Loj het klinkt als een schimmelinfectie, even langs de ha voor zalfje

L wil opeens geen tanden meer poetsen. Ik was juist zo blij dat hij het leuk vond, maar helaas, niet meer. Weer een strijdmoment erbij, naast eten en verschonen -O-
pi_142019546
Fieder hier ook een strijd elke avond hoor het poetsen... Maar we zetten door!
pi_142019602
Oeps foutje verkeerde knop ingedrukt
pi_142021122
Oh, ik laat tanden poetsen geen strijd zijn hoor. Vaak vindt hij het leuk, dan poetsen we goed. Soms wil hij absoluut niet, dan geef ik hem de tandenborstel en uiteindelijk belandt dat toch wel in zijn mond, tegen de tandjes aan. Maar ik vind het een groot goed mijn kinderen mee te geven dat zij de baas zijn over wat er met ze gebeurt op fysiek gebied, dwang zetten achter tanden poetsen doen we dus niet :)
pi_142021439
Kleinzusje. Ik ga jouw missen hoor. En na jou volgen nog meer meisjes snel :'(

Goitske wat een leuke foto's
Oma was zeker trots O+

Fieder. Niet fijn.
Bij mij helpt samen poetsen heel goed. Als ik mijn tanden aan het poetsen ben, heb ik haar in mijn ene arm en ik poets mijn tanden en zij de hare. Vaak 'helpt' ze mij mee met mijn tanden poetsen. En als ik klaar ben met mijn tanden poets ik haar tanden even na.
En daarna gaan we spoelen met listerine. Ik echt en zij houdt dan de schoongespoelde dop vast en doe die tegen haar mondje alsof ze een slokje neem.
pi_142022119
Lief Omen ! Zo boeiend schrijf ik toch niet ? Riley is al meer een peuter dan mijnes :)
Omen op FB en hier/daar lekker meelezen. !
Het peutertopic is 2 jaar. Best spannend om daar zo aan te sluiten. Ben nog niet bijgelezen.
pi_142022748
Komen er geen tandjes door Fieder? Dat lijkt hier iedere keer de reden te zijn dat het even moeilijk gaat. Zodra de tandjes door waren was het tandenpoetsgedoe iedere keer als sneeuw voor de zon verdwenen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:05 schreef Omentielvo het volgende:
Kleinzusje. Ik ga jou missen hoor. En na jou volgen nog meer meisjes snel :'(

En jij dus ook ;)
Maar je kunt natuurlijk ook al eerder mee gaan posten bij de peuters, noem het voorbereiding of integratie. ;)
pi_142023606
Kleinzusje. Altijd vol liefde schrijf je. En jouw lijstjes O+

Ophelia. Die van mij is pas 17 maanden. Dus nog lang geen peuter :D
Tijd gaat trouwens zo snel. Over twee weken is ze gewoon al anderhalf. :o
pi_142024230
LE jan poetst echt niet, hij doet de borstel tussen zijn lippen en zuigt de tandpasta er af thats it. Hij mag zelf beginnen, neem ik het over, zelf eindigen en de borstel terug zetten. Ik heb zelf een hele slechte tanden, wil hem dit echt besparen
pi_142024413
Omen oma was zooo trots, gok dat ze de hele camping rond is gegaan :-)
pi_142025108
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:37 schreef Omentielvo het volgende:

Tijd gaat trouwens zo snel.
En dat is nou precies wat ik bedoel. ;) / :X (<-wtf, het is zo snel gegaan dat die laatste vier maanden vast ook zo voorbij vliegen (of zes en een beetje voor jou))

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:47 schreef Goitske het volgende:
LE jan poetst echt niet, hij doet de borstel tussen zijn lippen en zuigt de tandpasta er af thats it. Hij mag zelf beginnen, neem ik het over, zelf eindigen en de borstel terug zetten. Ik heb zelf een hele slechte tanden, wil hem dit echt besparen
Maar er is natuurlijk een verschil tussen een gup die meewerkt helpen poetsen of een kind dat niet wil dwingen om te poetsen. Volgens mij doelt L-E vooral op het laatste.

Otje heeft sinds gisteren door dat het echt ontzettend grappig is om "nee" te zeggen wanneer ik "ja" zeg, en wanneer ik overstap naar "nee" zegt ze "ja" met zo'n ontzettend ondeugende snoet. _O- O+
pi_142033910
Idd, ik heb het echt over dwang.

Omen, anderhalf klinkt echt Heel Groot!
pi_142035069
Onze dreumes mag over heel veel dingen zelf beslissen, maar tanden poetsen moet echt. Dus dat gaat even met wat dwang als dat nodig is. Er zijn dagen dat het heel soepel gaat maar ook dat het huilen is. Daarna een dikke knuffel en het is weer over. Die fases hebben we ook met peuter gehad.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 07:35:53 #86
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142035423
Ik vind dat wel een lastige idd, tandenpoetsen. Ik wil ook niet dat het een strijd is, maar op het moment gebeurt het tandenpoetsen nogal halfslachtig. Als ik haar zelf de tandenborstel geef dan zuigt ze er alleen op. Als ik het dan overneem om te poetsen houdt ze haar tong voor haar tanden en probeert ze weer op de tandenborstel te zuigen.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat goed krijg. Ik blijf het spelenderwijs proberen, maar kan niet zeggen dat het echt lukt, maar dwingen wil ik echt niet.

Iemand misschien tips? :)
pi_142035430
Nou goed, ieder zijn keuze natuurlijk. Ik zie het moeten in tanden poetsen niet :) Niet genoeg om het onder dwang te doen tenminste. En het gaat me echt niet om dat korte moment dat ze ervan huilen, puur om het feit dat je tegen hun zin in een lichamelijke grens overschrijdt. En ik weet heus dat veel mensen dat overdreven vinden ;) maar mijn kind is de baas over zijn lichaam. Niet ik, zijn papa, een dokter, een juf, of welke ander dan ook. Ik doe dan liever aan voorleven en laat zien dat we allemaal twee keer per dag onze tanden poetsen, de interesse wordt dan ook wel gewekt en bij de oudste kwam het ook echt helemaal goed, zonder enige dwang :)

Sylver, hoe oud is ze nu?

Mijn dreumes deed gisteren mijn telefoon aan zijn oor en zei: HAJJJOOOOOO??! Hij is zo lief O+

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 08-07-2014 07:43:43 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 07:38:29 #88
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142035442
11,5 maand. En ik sta er hetzelfde in als jij L-E :Y

En wat lief! 'Hajjjoooo!' O+
pi_142035786
Mja, tussenweg hier. Tandenpoetsen moet gewoon van mij, geen discussie, maar de ene keer poetsen we beter dan de andere keer. Als hij goed meewerkt prijs ik hem uitbundig en maak ik gebruik van dat moment, maar als het drama is gaat de trucendoos open en poets (aai :P) ik gewoon kort. Overslaan gebeurt iig niet.
pi_142035801
(8> mag alleen maar de tanden van M. poetsen. Dat doet ie met race geluiden/ liedjes. En eerst zelf doen en dan nog even helpen. Soms is het ook wel strijd, met name het helpen, mini is in zelluf doen fase.

Oh trouwens ook tuitbekers zijn ineens voor baby's }:| Na leuk oefenen met echte beker, wil hij nou geen tuitbeker meer, maar hij is nog helemaal niet klaar met oefenen. Gisteren had hij een beker gevonden en goot hij zijn drinken uit de tuitbeker in de gewone. Het was al behoorlijk chaos toen ik er achter kwam...
pi_142035813
Ik ben met Mineola.
En als ik na elke haal de tandenborstel nat maak vindt hij het leuker dus dat doe ik ook wel eens. Beetje creatief zorgen dat hij het geen ramp vindt.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:27:39 #92
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142035875
Ik sla ook niet over, maar ik hoop eigenlijk dat het nog een beetje de leeftijd is en dat het beter gaat als ze een dreumes is :+

Nu poetsen we ook vaak samen mijn tanden, maar als we dan haar tanden gaan poetsen zit haar tong elke keer in de weg. Ze duwt de borstel weg met haar tong om vervolgens weer op de tandenborstel te gaan zuigen. Nu is het dus elke keer een gehannes om toch die borstel over haar 4,5 tand te krijgen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:29:45 #93
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142035900
Zolena is zo'n Avent oefenbeker misschien een idee?

Niet dat het dan helemaal droog blijft hier, maar beter dan met een gewone open beker :)
pi_142035942
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:29 schreef Sylver_ het volgende:
Zolena is zo'n Avent oefenbeker misschien een idee?

[ afbeelding ]

Niet dat het dan helemaal droog blijft hier, maar beter dan met een gewone open beker :)
Ik ben fan van de kiddyboo 360.

Die avent is echt zo onhandig omdat er drinken in die rand blijft zitten.
Luc werd altijd kleddernat van/met dat ding. En vooral er hard mee schudden was leuk zodra er water in de rand zat :')
pi_142035953
Ja die heb ik ook. Was de laatste keer niet zo'n succes, maar wel de moeite waard om weer te proberen. :)

Ja dat ja, schudden deed hij de vorige keer.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:38:40 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142035989
Hier bijt ze aan de bovenkant en laat er aan de onderkant dan water uit lopen, dus hier werkt het ook niet echt :P

Is die Kiddyboo wel echt antilek?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:41:09 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142036009
De Kiddyboo was hier een week een succes ;(. Maar ach, de hema rietjesbeker gaat wel op het moment.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_142036010
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:38 schreef Sylver_ het volgende:
Hier bijt ze aan de bovenkant en laat er aan de onderkant dan water uit lopen, dus hier werkt het ook niet echt :P

Is die Kiddyboo wel echt antilek?
Nou als je echt wilt kan je er nog steeds mee knoeien maar veel minder makkelijk dan met die avent.
En er zit dus niet zo'n raar "tussenstuk" in als bij die avent waar water/drinken in kan blijven staan.
Dat alleen al maakt dat ik deze beker 100x fijner vind.

Klumsy heeft nu ook zo'n beker voor Lola nadat Lola zeiknat was geworden van die avent beker.
En die is er nu ook erg blij mee.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:45:29 #99
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142036063
Thanks, ik zal 'm even onthouden voor het geval ze niet meer uit de Hema rietjesbeker wil drinken :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:51:37 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142038310
Goffer.... ;( net even het dagverblijf gebeld maar E was weer superverdrietig daar ;( Ze wou niks eten of drinken, heeft nu net een halfuurtje geslapen... dus ze gingen kijken of ze daar misschien van opgeknapt was en nu wat wou eten of drinken, maar ik verwacht eigenlijk dat ze zo bellen of ik dr weer op kom halen (op mijn verzoek hoor).

Echt niet leuk dat ze het zo moeilijk heeft -O- Hier thuis is er niks aan de hand, dus het is echt behoefte aan mij blijkbaar. Net op een moment dat ik juist zo mn best doe om te solliciteren en studeren! Terwijl ik dat niet eens graag wil ;(
pi_142038381
Ah LB, niet tof ;( Bij mama is het altijd het fijnst he. Hoe vaak gaat ze nog naar het kdv nu? Hopelijk lukt het ze daar om haar te troosten en op te vrolijken. En studeren, heb ik dat gemist? Of gewoon vergeten, as usual :@
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:56:10 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142038424
Ik heb er een hard hoofd in LE, dit is al de hele afgelopen week zo :{ (dus voel ik me ook nog elke ochtend een kutwijf als ik haar erheen breng ;( )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142038502
En haar niet brengen is geen optie? Je wil het kdv aanhouden voor tijdens de studie en als je weer werk vindt, denk ik?

Gaat het beter als je vriend haar brengt?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:06:36 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142038734
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:58 schreef L-E het volgende:
En haar niet brengen is geen optie? Je wil het kdv aanhouden voor tijdens de studie en als je weer werk vindt, denk ik?

Gaat het beter als je vriend haar brengt?
Niet brengen = niet studeren. Of, alleen als ze slaapt.

Het lullige is, ze vindt het er normaal gesproken heel leuk. Nu een fase dat ze dus erg aan mij hangt (hoewel het ook krijsen is als papa haar brengt hoor), maar juist nu we nog 2 weekjes volledige opvang hadden (zodat ik even flink kan werken). Na de vakantie gaat ze nog maar 3 ochtenden.
pi_142041581
L-E, lief is dat als ze dat zeggen aan te telefoon. Riley doet dat ook. Ik smelt altijd een beetje dan O+

Oh knoeien met ‘antilek’ bekers. Mijn dochter kan het. Die weet die dingen zo te draaien dat er een druppeltje uitkomt. En trots dat ze dan is :D

LB hoe zielig en moeilijk is dat. Het zijn fases altijd, maar als je net in zo’n fase zit. Sterkte :*
Om het te lezen klinkt het ook wel heel O+

Riley hoest op dit moment heel erg. Heel sneu. Vanmorgen spuugde ze er zelfs een beetje van. Zijn er al hoestdrankjes die je aan 17 maanden oude dreumesjes mag geven?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:45:52 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142041852
Oei Omen, volgens mij heb je alleen nog maar dingen als tussikind en thijmsiroop... De rest is zo'n beetje vanaf 2 jaar geloof ik. Sterkte voor je dametje!

Ik ben nog niet gebeld :?
pi_142041933
Dank je. Dan weet ik in ieder geval welke drankjes ik mag kopen.

Als je je zorgen maakt zelf bellen hoor LB. :*
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:53:54 #108
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142047583
Beterschap voor Riley Omen :*
pi_142047637
Omen, thee met honing werkt verzachtend voor de keel. Beterschap voor Riley!

LB, heb je al gebeld?
pi_142048613
Mag ze al honing hebben?
Thee lust ze sowieso heel graag. Ik heb een kleine theeleut O+
's Avonds drinkt ze niet meer melk als laatste flesje, maar thee O+
pi_142048655
Honing mag vanaf 1 jaar :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:19:07 #112
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142050608
Omen, wat sneu he, als je je kleintje zo ziet hoesten maar je kunt er zelf zo weinig aan doen.. Tijm thee met wat honing?! Hoop dat ze snel opknapt!

LB, wat naar dat E. zo verdrietig is op de opvang, opeens. Zou het helpen om een sjaal of iets van jezelf mee te geven, zodat ze jou ruikt? Of als je een paar nachten met een knuffeltje van haar slaapt. Dat ze je misschien minder mist?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:25:18 #113
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142050840
Mijn meiske is heel blij met haar nieuwe schoentjes (en een gevonden snoepbak :') )

Ze is ook al een echte kunstenares <3

En zoals het een echte kleine hippie betaamt komt ze na het buitenspelen thuis met een bloemetje in haar haren!

Handen klappen is helemaal hip these days en ook 'telefoneren' is hier een graag-gedane hobby ja! Met van alles en nog wat aan d'r oor, en dan inderdaad 'HAJOOW???!' roepen. Maar als er dan echt een oma of opa aan de werkelijke telefoon is, dan kijkt ze er toch wel wat verschrikt bij en zegt ze opeens niet zo heel veel meer :D want dat is wel erg gek natuurlijk ;)
pi_142050957
Djens nieuwe woord ... poepen! :') _O-

Vorige week met dat hete weer liep ze lekker in haar blote niksie buiten. We hadden bezoek met andere kleine kindjes die ook kwamen zwemmen. Gaat ze me daar ineens op haar hurken een drolletje zitten draaien op de tegels _O- .

Dus nu wordt het naar mij idee hoog tijd voor een potje (hoewel ikhier eerst niet aan wilde .. gelijk op de grote wc ermee :+ ).

Maar nu krijg ik weer van mensen te horen dat ik daar niet aan moet beginnen. Ik moet maar een wc verkleiner kopen.

Maar dat lijkt me niet handig omdat ze die dingen op andere plaatsen niet hebben :?

Met een potje kun je veel makkelijker oefen lijkt me?

Tegenwoordig gaat ze ook met kleren aan in de hurkhouding en zegt ze poepen! Dus ze voelt de aandrang wel lijkt me. Dan is zon potje toch veel sneller gepakt als dat je met kind en al naar de wc rent?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:29:53 #115
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142051033
Klinkt wel als een goed moment Twinkle! Plus het is nu zomer, dus weinig/minder kleding inderdaad.
pi_142051224
Wij hebben met Lars ook een potje gebruikt (en nog steeds :@) Met name omdat wij op de bovenverdieping geen toilet hebben, en dus eerst het hele huis door moeten voordat we 's nachts zouden kunnen plassen. Maar da's geheel wat je zelf wilt. Wij hebben juist die brilverkleiner weer amper gebruikt bij hem, omdat we het zo'n onding vonden om telkens op en af te zetten, en Lars vond het zelf fijner zonder. (want dan is het precies als bij mama en papa!)
Maar misschien gaat het met Femke straks wel weer heel anders..

Wel lekker snel als ze er nu al mee bezig is! O+ Succes!
pi_142052030
Wij hebben nooit een potje gebruikt. Hadden hem wel maar intresseerde hem niks.
We een wc verkleiner met trapje zodat hij zelf kon.
Ja even lastig als je zelf moet dan moest je hem er af halen (hier zat hij er dus standaard op). En na een half jaar gewoon op de wc.
buitenshuis trouwens ook gewoon zonder verkleiner en hielden wij hem vast.

ela wat heb je toch een prachtig meisje.

hier had kyan vandaag voor het eerst regenlaarzen aan. Het eerste wat hij deed was op een plas afrennen en stampen. Hij wilde niet meer mee naar binnen :D
pi_142052607
Toffe schoenen Ela!

Ik breek ff in met een vraag: er waren hier laatst toch wat kindjes met 6e ziekte? Ellie heeft nl kleine rozerode vlekjes op 'r hoofd en romp, en is 's nachts echt ontroostbaar aan het krijsen, nauwelijks stil te krijgen. Had ik dat nou hier ook gelezen? Herkenbaar?
pi_142053753
Cwen bij de 6e ziekte krijgen ze eerst 3 dagen hoge koorts en daarna pas vlekjes. Maar je hebt ook 5e ziekte en allerlei andere vlekjesziekten. Ff huisarts vragen?

Ela wat staan ze haar mooi O+

Omen beterschap!

Ik ga die kiddyboo ook bestellen denk ik.
pi_142053885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:09 schreef Cwen het volgende:
Toffe schoenen Ela!

Ik breek ff in met een vraag: er waren hier laatst toch wat kindjes met 6e ziekte? Ellie heeft nl kleine rozerode vlekjes op 'r hoofd en romp, en is 's nachts echt ontroostbaar aan het krijsen, nauwelijks stil te krijgen. Had ik dat nou hier ook gelezen? Herkenbaar?
Zou dat ook een mug kunnen zijn? Kweenie hoe ze slaapt dat ze ook op haar romp zitten hoor, maar dat was hier de verklaring van de cb arts :@ Kleine rode pukkeltjes waren het. Ik dacht eerst waterpokken of zesde ziekte, maar er kwam maar geen ziek :') En zo'n onding in je oor snachts... Het is maar een idee!
Sarcasme. Herken het.
pi_142054931
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Zou dat ook een mug kunnen zijn? Kweenie hoe ze slaapt dat ze ook op haar romp zitten hoor, maar dat was hier de verklaring van de cb arts :@ Kleine rode pukkeltjes waren het. Ik dacht eerst waterpokken of zesde ziekte, maar er kwam maar geen ziek :') En zo'n onding in je oor snachts... Het is maar een idee!
Nah, geen mug gok ik... Het zijn geen pukkeltjes maar vlekjes. En ziekjes is ze wel, helaas.

Bedankt voor de input allemaal. Voor nu laat ik de ha wel. Ze heeft nl wel wat verhoging gehad, maar is nu op het ziekige en het krijsen na weer normaal. We zien wel hoe 't verder gaat.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:19:40 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142055156
Cwen, zesde ziekte is inderdaad eerst hoge koorts en daarna pas vlekjes.

E had last van warmteuitslag, dat jeukte denk ik, waardoor ze 's nachts niet sliep. Een lauw badje hielp hier toen goed. Maar kan inderdaad ook een andere vlekjesziekte zijn. Als ze zo krijst 's nachts zou ik even de huisarts bellen. Het klinkt wel zielig zeg -O-

Ela O+
Je tip voor op het dagverblijf gaat m niet worden denk ik. Het is vooral heel erg drama als ik net wegloop. Daarna kunnen ze haar vaak wel afleiden, maar de laatste tijd heeft ze gewoon echt heel veel 1 op 1 aandacht nodig als ze verdrietig is.
pi_142056424
Ela wat een mooie foto's O+
Handjes klappen en 'telefoneren'. Hoe lief O+

Twinkle *O* voor Djenna's nieuwe woord
En klinkt als een goed moment om te gaan oefenen met poepen op het potje
_O- voor het drolletje op de tegel

As wat grappig dat hij meteen in de plassen stampte :D

Cwen beterschap voor jouw meisje :*

LB hoe was de rest van de dag op het kdv gegaan?

Riley viel net op haar gezichtje. Heel hard huilen. Gelukkig geen bloed. Nadat we haar allemaal opgepakt en gekust hadden werd ze wel stil. En toen mijn vader de gitaar pakte was het weer helemaal goed O+
pi_142056555
Eh.. Mijn kind hakt net even een halve citroen weg, inclusief schil :') Ik wilde haar laten proeven wat zuur is :') Mijn risotto daarentegen moet ze niet :(

Raar kind O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:14:50 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142059960
Oeh, Isa :X En dan risotto afslaan :o dat is juist zo lekker!

En Riley :X kusje op de zere plek :*

E had een fijne middag Omen O+ Ze was na haar slaapje door de leidster op schoot genomen, op de bank in de gang waar ze de andere kindjes mooi kon overzien, en daar had ze langzaamaan weer wat praatjes gekregen en was liedjes gaan zingen O+ Ook weer gegeten en gedronken, en daarna nog een keer geslapen :z Ik had inmiddels al weer gebeld en gevraagd of ze me lieten weten wanneer ze wakker werd, dus toen ben ik haar op gaan halen en hebben we nog een wandelingetje gemaakt. Ze zat lekker in mijn nieuwe mei tai op mn rug te dansen op de liedjes die ik zong *;
pi_142061263
Ik heb een foto van dat moment gemaakt maar vanwege rare mensen op internet zet ik hem er niet op.

Maar hij gaat wel in het plakboek _O-
pi_142061442
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:14 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, Isa :X En dan risotto afslaan :o dat is juist zo lekker!

En Riley :X kusje op de zere plek :*

E had een fijne middag Omen O+ Ze was na haar slaapje door de leidster op schoot genomen, op de bank in de gang waar ze de andere kindjes mooi kon overzien, en daar had ze langzaamaan weer wat praatjes gekregen en was liedjes gaan zingen O+ Ook weer gegeten en gedronken, en daarna nog een keer geslapen :z Ik had inmiddels al weer gebeld en gevraagd of ze me lieten weten wanneer ze wakker werd, dus toen ben ik haar op gaan halen en hebben we nog een wandelingetje gemaakt. Ze zat lekker in mijn nieuwe mei tai op mn rug te dansen op de liedjes die ik zong *;
Wat fijn LB, dat ze het toch nog een beetje leuk heeft gehad bij het kdv. Ook fijn dat die leidster de tijd voor haar genomen heeft!

En dansen O+ Isa begint er ook mee. Dat is toch het schattigste wat er bestaat O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_142063730
Het valt me trouwens enorm op hoeveel Isa deze sprong ook weer leert. Ze lijkt je nu echt te begrijpen als je tegen haar praat. Althans, sommige dingen zoals "leg maar terug", of "ga je verstoppen!", of "ga maar pakken voor mama". Ik vind het zo leuk. En ze herhaalt nieuwe dingen enorm, zoals schoentjes aan je handjes doen, dingetjes in en uit een bakje doen. Als ze loopt met een bakje maisboogjes vliegen ze alle kanten op. Dan gaat ze zitten om ze weer in het bakje te doen. Alles in een zakje is kattenvoer en moet in het etensbakje van de kat (dus ook nootjes). Ze kletst tegen boekjes, zingt, probeert brillen/hoedjes op haar hoofd te zetten. Ze kijkt naar haar fles om te zien of er limonade in zit of water, en als het iets onverwachts is, is ze helemaal verbaast! Ik vind haar zo leuk, en ik ben zo trots dat ze al zo veel kan!! O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:42:15 #129
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142064637
Beterschap voor je meisje Ela.

Je dame heeft een byzondere smaak Spirit :Y) .

LB, blij dat E het vanmiddag nog zo naar haar zin heeft gehad.

En dansende dreumes zijn ^O^

Cwen, D heeft bij de huiduitslag van de zesde ziekte geen jeuk gehad.
Als je het niet vertrouwd, ha bellen?

Zaterdagavond postte ik hier een linkje over warme-uitslag. Dat ga ik dus niet meer doen. Zondag-ochtend werd D ermee wakker. Voor de zekerheid maar even mee naar de balie-ass geweest van onze ha, maar idd warmte-uitslag en niets anders raars gelukkig.

[ Bericht 2% gewijzigd door -mandy- op 08-07-2014 21:47:43 ]
pi_142064685
LB fijn dat de dag verder goed ging. En liedjes zingen in de draagdoek O+

Spirit je hele stuk O+

Riley pakte toen ik bij mijn ouders was mijn schoenen en kwam ze brengen. Ze wilde naar huis O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:43:13 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142064706
Oooooh Spirit wat herkenbaar!!! O+ En ik vind het ook zo leuk! *O*

Ook nieuw vanuit deze ontwikkelingsstap zijn de Dreumes Driftbuien overigens :') ze kan echt enorm krijsen en squeeken als ze iets niet mag, of als je de deur dichtdoet waar ze doorheen had willen gaan :o
pi_142064860
Mandy ik kan je filmpje niet zien -O-

LB. Dreumesdriftbuien :* :D
pi_142064891
Dat vind ik ook spirit! Zo leuk O+

Als ik dan roep voor ze gaat slapen: pak je speen maar en kom bij mama liggen. En dat dan echt doet O+

Ook vind ik het leuk hoe veel verschil er zit tussen de oudste en de jongst. De oudste was echt een sulletje :@ en zat nergens aan. We hoefde niets aan de kant te zetten of zo. Fee maait alles er af. Heeft alles in dr handen. En klimt over al op :')

Ik vind ze zo leuk O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:47:31 #134
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142064957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:45 schreef Omentielvo het volgende:
Mandy ik kan je filmpje niet zien -O-

LB. Dreumesdriftbuien :* :D
Hmm, raar. Ik haal 'm weg en dan post ik m zo nog een keertje
Nu doet ie het wel
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:50:08 #135
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142065106
Deze video moet ik gewoon even laten zien.
Ik ben zoooooooooooooooooo trots op m'n mannetje :* O+ *; .

We hadden van een overbuurvrouw even een babywalker te leen voor D om te kijken of het wat was voor hem. Dit was het resultaat *; .
Geluid mag wel uit want ik zit er ook tussendoor te kwekken.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:53:38 #136
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142065359
Noh, kijk hem daar gaan zo trots! Tijd voor een blokkenwagen Mandy!

LB, wat fijn dat er een leidster was die even wat tijd had voor je kleine meis <3 En wat lief he, zo'n dansende dreumes achterop :D
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:54:07 #137
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142065397
Spirit, wat een lief stukje! Ik vind het ook elke keer zo knap wat ze allemaal gewoon maar kan!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:55:11 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142065481
Kleine loperd!! _O_

En ja ik ben héél blij met die leidsters. Dit is notabene niet eens een van de vaste leidsters, maar ze zijn allemaal zo lief. De vaste leidsters zeiden laatst ook al dat ze gerust een uur met een kindje gaan knuffelen als dat helpt (alleen E wilde die dag helemaal niet getroost worden ;( ), en dat vond ik ook zo tof O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:58:00 #139
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142065703
Dat is wel echt heel erg fijn ja plus dat ze je ook zo op de hoogte houden de hele dag :) Is het studeren ook een beetje gelukt?
pi_142065800
Mandy wat een leuk filmpje O+

LB O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:59:52 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142065839
Nou studeren vandaag niet, maar ik heb wel mijn Frans even afgestoft en een mooie mail gestuurd naar de camping waar we heen willen *)

Plus wat aan een sollicitatiebrief gesleuteld. En een afwijzing binnengekregen voor de zoveelste baan.... :%
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:02:04 #142
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142065950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:53 schreef elamanilo het volgende:
Noh, kijk hem daar gaan zo trots! Tijd voor een blokkenwagen Mandy!

LB, wat fijn dat er een leidster was die even wat tijd had voor je kleine meis <3 En wat lief he, zo'n dansende dreumes achterop :D
Echt wel O+ !
D heeft deze al gekregen van zijn peetoom, ook echt een leuk ding maar hij loopt nog te wijduit met z'n benen om daarachter te kunnen lopen.
Ik ben druk op marktplaats en op facebook-groepen op zoek naar een babywalker!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:03:44 #143
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142066068
Wat voor beroepsopleiding volg je bij de LOI LB?

Suc6 met solliciteren!
pi_142066272
Over afwijzingen kan ik meepraten :')

In September ga ik weer verder met mn praktijk diploma. *O* Ik heb uitstel gevraagd omdat het me even te veel werd de mantelzorg voor familieleden, een baby en het huishouden. En dan ook nog de peuter en mn opleiding :')

Ik heb wel weer zin om te beginnen maar hoop tegen die tijd wel dat fee ook blijft slapen als ik dr op bed leg :')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:15:13 #145
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142067030

Nieuwe sandaaltjes filmpje
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:20:08 #146
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142067340
Wat lief Ela!
pi_142067405
Ze loopt ook echt van 'oeh, ik heb nieuwe schoenen aan!' O+ .

Ela, ik zag dat ze een leuk armbandje en ketting om heeft. Maak je die zelf of zijn ze ergens van?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:31:26 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142069205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:15 schreef elamanilo het volgende:

Ohhh!! O+! De kleine knapperd!!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:53:32 #149
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142071438
Franny, haar armbandje is een bedelarmbandje met daaraan verschillende bedeltjes, eentje van mij en m'n lief, eentje van m'n ouders, eentje van m'n zusje en van m'n broertje, en eentje van m'n opa&oma. Heeft ze voor d'r eerste verjaardag gekregen! En het kettinkje is een barnsteen kettinkje, barnsteen scheidt, bij contact met de huid, een stofje af wat ontstekingsremmend en pijnstillend werkt, dat helpt als ze tandjes krijgt. Barnsteen heb je vaak in lichte kleuren, maar het bestaat ook in donker, ik heb er eentje met donkere steentjes uitgezocht omdat ik dat mooier bij haar vind staan :) Hier, bij ekobebe, heb ik het kettinkje vandaan trouwens, staat ook uitleg!
pi_142072583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Oooooh Spirit wat herkenbaar!!! O+ En ik vind het ook zo leuk! *O*

Ook nieuw vanuit deze ontwikkelingsstap zijn de Dreumes Driftbuien overigens :') ze kan echt enorm krijsen en squeeken als ze iets niet mag, of als je de deur dichtdoet waar ze doorheen had willen gaan :o
Jaaa!! Of als je het waagt om iets af te pakken :@
Sarcasme. Herken het.
pi_142072875
Wat goed en knap al die lopende kindjes!

Hier voor het eerst sinds lange tijd een ziek meisje. Al twee nachten flink aan het spoken .. dat zijn we al niet gewend van der. En nu ook nog eens dikke koorts. Hopelijk wil het vannacht wat beter met een paracetamolletje. Ze gloeit gewoon helemaal.

Mja extra reden voor nachtelijke knuffelpartijen O+
pi_142073173
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:15 schreef elamanilo het volgende:

O+ O+ O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:18:11 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142073521
Ah beterschap voor je meisje Twinkle!

L0t :W hoe gaat ie daar?
pi_142073940
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:53 schreef elamanilo het volgende:
Franny, haar armbandje is een bedelarmbandje met daaraan verschillende bedeltjes, eentje van mij en m'n lief, eentje van m'n ouders, eentje van m'n zusje en van m'n broertje, en eentje van m'n opa&oma. Heeft ze voor d'r eerste verjaardag gekregen! En het kettinkje is een barnsteen kettinkje, barnsteen scheidt, bij contact met de huid, een stofje af wat ontstekingsremmend en pijnstillend werkt, dat helpt als ze tandjes krijgt. Barnsteen heb je vaak in lichte kleuren, maar het bestaat ook in donker, ik heb er eentje met donkere steentjes uitgezocht omdat ik dat mooier bij haar vind staan :) Hier, bij ekobebe, heb ik het kettinkje vandaan trouwens, staat ook uitleg!
Dankjewel. Mooie spullen sowieso op die site!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:46:11 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142076100
Oei, ik heb ook op die ekobebe site gekeken.... al die boxpakjes O+

Ik krijg het wel meteen een beetje benauwd van die veiligheidswaarschuwingen bij de kettingen :X
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:49:08 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142076498
Ohhhhh die ledikantdekens :9~
pi_142082015
Ela wat een lief filmpje O+

Tally ik snap dat studeren op een wat lager pitje stond :*

Twinkle beterschap :*
pi_142082278
Na de zoveelste huilbui lekker tussen papa en mama in gelegd en toen was het goed O+

Ze gloeit ook niet meer zo dus ik verwacht dat de koorts wel aardig gezakt is :s)
pi_142083049
Beterschap twinkle. :*

Hier een mopperdag en het regent :{

Ik heb de Teletubbies aangezet...wat een rust. :@
pi_142083195
Hmm nog steeds 39.4 :{
Maar ze is wel levendig en wil lekker spelen. Dus ik ga er geen paracetamol tegen aan gooien zolang ze zich nog enigzins goed voelt. Maar ik had dat niet verwacht omdat ze niet meer zo gloeit.

Wel prutoogjes, slecht eten en drinken :{

Op momenten als deze ben ik wel blij dat ik gewoon lekker bij haar kan blijven :)
pi_142083498
Beterschap voor je ziekje Twinkle. Fijn dat ze lekker haar mama bij zich heeft O+ Volgens mij is dat nog het beste medicijn in dit soort gevallen ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_142083532
Om er nog even op terug te komen: aantal van jullie vroegen mij laatst hoe het met mijzelf is.
Nou, het gaat best goed. De storm is gaan liggen, lijkt het wel. Ook tussen man en mij gaat het beter. Dat was ook niet rozengeur en manenschijn.
Anyway, ik probeer steeds kalm te zijn en te blijven doen wat ik moet doen. Dingen regelen etc. De zaken op orde houden.
We hebben nu 2 weken vakantie dus dat is ook erg fijn.

Van de sollicitatie heb ik nog altijd niets gehoord. Was 20 juni op gesprek en ze zeiden dat ik de eerste week van juli wat zou horen.
Het is nu inmiddels de 2e week van juli dus ik heb gister even een mailtje naar hun gestuurd met de vraag of zij mij misschien kunnen vertellen wanneer ik dan wel iets hoor. Misschien dat ik iets verkeerd begrepen had. Zoiets. :)

Dus de spanning van die baan zit er nog. Ik wil het zo graag, maar hoe langer het duurt, hoe meer ik denk dat ik het niet geworden bent.
Maar goed, misschien komen ze er gewoon niet uit. :)
pi_142083693
Ik moet even mijn meisje spammen hoor :@ Ik schreef gisteren al hoe tof ik haar vond natuurlijk, maar vanochtend haalde ik weer zo'n ontzettend vrolijk meisje uit bed! Ze is zo leuk :D Bij het kdv moest ze wel even huilen, supernep, toen we weggingen (we brengen haar vaak samen) maar dat was echt binnen 2 seconden ofzo weer over toen ze iets anders interessants in het oog kreeg :')

Daarover gesproken, we gaan haar waarschijnlijk naar een kdv bij ons in de straat doen. Morgen kijken! Ik wil het eigenlijk niet, want ze heeft het zo naar haar zin waar ze nu zit en de leidsters zijn zo tof, maar het zou gewoon zoveel makkelijker voor ons zijn omdat we dan geen omwegen meer hoeven te maken met halen en brengen. Mij zou het heel veel rust brengen, omdat haar vader haar dan ook kan ophalen als hij met het ov is en ik me dus niet hoef te haasten als ik weetikveelwaar in Nederland aan het werk ben. We gaan dus gewoon openminded kijken en beslissen later.

En gewoon nog een leuke kdv anekdote: ik ging Isa laatst in mn eentje ophalen en was haar net enorm aan het knuffelen, toen vlak achter mij de vader van een ander kindje binnen kwam. Ook man met rugtas, baard en blond haar. Dus Isa rent echt vol enthousiasme op die man af (PAPA!!) en had halverwege pas door dat het papa helemaal niet was :D Die kop van haar was echt goud waard, die verwarring! O+

Afgelopen zondag zijn we spontaan een dage naar Scheveningen gegaan, naar Seaworld omdat Isa de aquaria bij de bouwmarkt altijd zo tof vindt :D Nou, echt, wat een succes! Ik heb haar echt nog nooit zo druk en enthousiast meegemaakt. Ze rende van hot naar her en weer terug en vond alles even mooi O+ Ik kan dit ook echt aanraden want het grootste deel kun je je mini gewoon "los" laten rondrennen O+ Plaatjes bij het praatje:
Weg

En mn monster heeft iets nieuws ontdekt: op je kop staan. Dat is reuze grappig :D
Weg

En wat ook reuze grappig is, is een bril opzetten, of een hoedje ofzo. Ze hoeft er maar eentje te zien of die grijphandjes zijn niet in bedwang te houden :D
Weg

Tot zover mn spam O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Spirit82 op 09-07-2014 21:12:34 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_142084687
Spirit O+ O+ wat een leuke spam!
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:13:11 #165
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142085514
Ohh, wat een leuk meisje Spirit! Wat een goed idee ook van Seaworld! Opsekop <3
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:17:56 #166
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142085639
Oh Spirit wat een leuke foto's en wat schrijf je lief over je meisje!

Twinkle, beterschap :* .

Ik heb via fb een babywalker op de kop kunnen tikken die we vanavond mogen gaan halen :D .
Ik ken d'er eentje die vanaf morgen alles onveilig gaat maken met dat ding :P *; .
pi_142086739
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:17 schreef -mandy- het volgende:
Oh Spirit wat een leuke foto's en wat schrijf je lief over je meisje!

Twinkle, beterschap :* .

Ik heb via fb een babywalker op de kop kunnen tikken die we vanavond mogen gaan halen :D .
Ik ken d'er eentje die vanaf morgen alles onveilig gaat maken met dat ding :P *; .
Vet he! Djen had het ding bij de go ontdekt. Toen heb ik er eentje gekocht dezelfde dag. Kind helemaal gelukkig O+

Spirit leuke spam O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:20:49 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142087566
Pfoe Twinkle, is je meisje nog steeds vrolijk? Wat een koorts zeg.

Venco, wat fijn dat je je zoveel beter voelt!

Spirit! O+ En die opdekop-foto is ook al zo herkenbaar! :D

Mandy, goeie zet! Hij vond t echt leuk he?
pi_142088681
Ja ze speelt wel lekker. Drinkt ook goed. Eten niet.. alleen fruit krijg ik er in.

Net werd ze wat mieperig. Schone luier.. gelijk even temperatuur gemeten.. 39,6 -O- . Ik geef haar maar zelden paracetamol maar dit vond ik wel een goed moment. Daarna lekker in bed gelegd en ze was zo vertrokken. Ik denk dat ze ook maar beter veel kan slapen hierdoor. Komt goed :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:35:43 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142090163
Ook de zesde ziekte misschien?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_142090471
Ik heb er even op gegoogled wamt ik heb me tot op heden nog niet echt hoeven informeren over kinderziektes. Behalve pseudo kroep en een keertje flink verkouden of wat verhoging is ze nooit echt ziek geweest.

Voor nu maak ik me weinig zorgen zolang ze goed drinkt en goed reageert. Kan ook geen vlekjes ontdekken dus hopelijk blijven die ook weg.

Lees wel op google dat het een typische ziekte is zo tussen de 9 - 12 maanden? Die zijn we ruimschoots voorbij. Einde van de maand wordt ze alweer 21 maanden.

Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:45:28 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142090589
Vlekjes komen bij de zesde ziekte pas na de koorts. Koorts is ineens weg en dan beginnen de vlekken.

Volgens de site die mijn huisarts adviseerde voor medische info is het een typische kinderziekte tussen de 6 mnd en 3 jaar. Dus is het niet zo gek met 21 maand.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:47:54 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142090677
Nouja je kunt er ook niks mee Twink, dus lekker zo doorgaan lijkt me :Y Slaap is idd goed!

E ligt er overigens ook al een beste tijd in :o Bijna 3 uur!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:31:23 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142092366
Ik ben jaloers, zou ook wel 3 uurtjes willen slapen :+.

Noor heeft sinds een aantal dagen dat ze als ze wakker wordt, telkens begint te huilen. Ook het inslapen gaat echt moeizaam. Soms moeten we er echt heen, maar meestal is het een paar minuutjes en dan valt ze wel weer in slaap. Weer een heel nieuw fenomeen dit :?. Ze zit niet in een sprong volgens Het Boek. Koorts had ze niet, vieze luier ook niet, honger evenmin. Géén idee.
pi_142093147
XM dat hebben wij hier ook .. dat huilend wakker worden. Vooral na haar middagslaap. Geen idee wat het is of waar het vandaan komt. Snapte er in het begin niks van. Soms een paar dagen niet en dan ineens wel weer.

Wat ik nu doe is gewoon lekker knuffelen O+
pi_142094146
Oh, Stick wordt al 14 maanden huilend wakker na elk slaapje :@ Ook 's nachts ja. Ben benieuwd wanneer dat stopt.

Twinkle, goed drinken en zo veel mogelijk slapen idd. Beterschap!
pi_142096154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:11 schreef L-E het volgende:
Oh, Stick wordt al 14 maanden huilend wakker na elk slaapje :@ Ook 's nachts ja. Ben benieuwd wanneer dat stopt.

Twinkle, goed drinken en zo veel mogelijk slapen idd. Beterschap!
Hier ook hoor LE. Het is zelden dat ze wakker word en zegt/roept Mama ofzo. Altijd meteen huilen.
pi_142098634
Hier ook heeeeeel lang huilend wakker worden gehad. Nog steeds trouwens, als het midden in de nacht is, maar sochtends is ze steeds vaker aan het kletsen/roepen O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:04:11 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142102682
E ligt soms te kletsen, soms hoor je ineens "paard! hihihiii", soms huilt ze... Maar dan altijd wat jengelen. Als ze heel verkouden is en weinig lucht krijgt is het echt snikken.

Mijn oppaskindje werd ook altijd huilend wakker. Verschilt blijkbaar gewoon per kindje.

Ohja XM ik heb nu spijt dat ik niet ook even ben gaan liggen :')
pi_142103087
Venco fijn dar het beter gaat met je. En ik duim nog voor je sollicitatie :*

Spirit jouw spam O+

Mandy gaaf dat je een easywalker heb morgen *O*

Twinkle :* voor jouw zieke! maar vrolijke meisje

LB. Mooie tijd. Drie uur

XM. Riley heeft dat ook wel eens dat ze huilend wakker wordt. Soms ook 's nachts. Dan schrik ik me rot. Maar voordat ik mijn deur open heb, slaapt ze al. Echt heel vreemd

Riley is vandaag een dagje thuis gebleven van het kdv. Mijn ouders en zus pasten op. O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:18:02 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142107868
Ah, dan heeft ze vast wel een fijne dag gehad he Omen?

Wij hebben zaterdag een bruiloft in Utrecht, en ik had er helemaal niet zo'n zin in. Meeste vrienden zijn ook uitgenodigd, dus oppas werd lastig.... ik had al half bedacht dat ik gewoon het feest 's avonds ging skippen en lekker naar huis. Maar mijn moeder komt nu oppassen en vond dat ik gewoon ook even lekker moest feesten, dus zij en haar vriend blijven hier ook slapen O+

En nu maar hopen dat het ook allemaal lekker verloopt!
pi_142111103
Dreumes huilt ook altijd als ie wakker wordt. En dat wordt ie elke nacht nog wel een of meerdere keren. Onze oudste was echt een andere slaper.

Onze kinderen gaan straks naar een andere opvang en ik moet er wel van slikken. Ik gok dat dreumes het allemaal wel best gaat vinden. Ik denk zelfs dat zijn spraak een enorme sprong gaat maken. Hij gaat van een gastouder naar een kdv.
pi_142112174
Spirit: je spam gemist. Wat schrijf je lief O+
Riley weer ok ? Na de val ?
LB: Geen zin om haar toch thuis te houden en studeren uit te stellen ?
LE: Wel een hele boeiende visie, maar waar ligt die grens dan ? Fysiek dus ? Als ze naar de tandarts moeten omdat er gaatjes zijn mag dat dan wel ? Bij moet tandenpoetsen en ik probeer het zo lief mogelijk.
Mandy en Ela: Lieve filmpjes O+
Twink: beterschap
Wat vergeet ik ? :@

Hier al druk met verjaardag voorbereiden O+

[ Bericht 0% gewijzigd door kleinzusje op 09-07-2014 22:53:11 ]
pi_142112670
LB wat lief van je moeder O+

Olivia. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe kdv gaat zijn voor jouw kinderen? Merk je al verandering in het praten. Of is de logopedie daar nog te weinig voor geweest?

Kleinzusje verjaardagsvoorbereidingen O+
pi_142116385
Logopediste is pas 1 keer geweest. Vorige week was ze ziek. Keelontsteking en stem kwijt. Dat werkt dus niet. Vrijdag komt ze weer. Er lijken steeds wat woordjes bij te komen. Boomba zegt ie nu ook.
pi_142119539
Bestaat er een eco steen waardoor ze tot 12 uur doorpitten ? :D

pi_142128215
Olivia. Leuk dat er steeds meer woordjes komen *O*

Kleinzusje :D
  donderdag 10 juli 2014 @ 06:45:47 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142128298
Pff Noor is echt wel 30x wakker geworden. Telkens huilen. Paracetamol gegeven maar maakte geen verschil. Bij ons gelegd, maar das feesten natuurlijk. Ik begrijp er niks van. Afgelopen weekend beetje begonnen dit, maar het wordt steeds erger. Ze sliep zonder een kik het klokje rond voorheen!

Maar ff stokjes tussen mn oogleden vandaag :').
pi_142128317
Oliva wat doet de logopediste dan precies? Of was het nog maar een kennismakingsbezoek?
Ben benieuwd hoe dat gaat bij zo'n klein kind.
pi_142128419
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 06:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pff Noor is echt wel 30x wakker geworden. Telkens huilen. Paracetamol gegeven maar maakte geen verschil. Bij ons gelegd, maar das feesten natuurlijk. Ik begrijp er niks van. Afgelopen weekend beetje begonnen dit, maar het wordt steeds erger. Ze sliep zonder een kik het klokje rond voorheen!

Maar ff stokjes tussen mn oogleden vandaag :').
Ha, dat zal je leren te klagen dat je kind zoveel slaapt! Voel je ook hoe wij het hebben :P

Maar serieus, tandjes? Sprong?
Sarcasme. Herken het.
pi_142128664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 06:53 schreef Fieder het volgende:
Oliva wat doet de logopediste dan precies? Of was het nog maar een kennismakingsbezoek?
Ben benieuwd hoe dat gaat bij zo'n klein kind.
t was nu een kennismakingsgesprek. En toen eenmaal het ijs bij dreumes gebroken was ging ze met de kinderen spelen. En dan een woord vaak gebruiken. Pak de bal maar, waar is de bal? Mag ik de bal. En dan nadruk leggen op het woord bal. Klinkt heel logisch. Wij hebben dit doorgezet met bal, en 2 dagen later zei hij bal.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:51:57 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142128970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 07:31 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ha, dat zal je leren te klagen dat je kind zoveel slaapt! Voel je ook hoe wij het hebben :P

Maar serieus, tandjes? Sprong?
:'( I feel your pain. Tandjes.. mja die bobbels in haar kaken zitten er nu al 3 maand en dan had ik verwacht dat de pcm wat zou doen. Vooralsnog gokken we op fikse verlatingsangst.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:58:05 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142129027
Nora heeft het nu ook 2 keer gehad, beide keren na een week of 2 weer over. Ik blijf altijd maar roepen dat het een faaaaase is en hoop dat ze er snel weer doorheen is.
Heb je ook geprobeerd om een flesje te geven, XM? Hier heeft ze soms ook ineens weer meer honger.

Over flesjes gesproken; wat geven jullie je dreumes aan melk? Ik zit hier natuurlijk nog 2 weken illegaal :P en op het moment krijgt ze nog opvolgmelk. Maar ik had begrepen dat ze met een jaar gewone melk mag?
Ze drinkt nu 's avonds voor het slapen gaan (of iets van een uur na het slapen gaan) nog een fles. Wordt dat dan een fles met gewone melk?
pi_142129142
Ik vind gewone melk zo'n raar idee bij mij pasgeboren baby :@ :') We zijn het ontbijt (pap) wel met gewone melk gaan maken en soms krijgt ze ook een flesje gewone melk, maar opvolgmelk voelt op dit moment nog beter voor haar. Dat is puur mijn psyche, want ze vindt het allemaal lekker en het is beide goed.
Sarcasme. Herken het.
pi_142129328
XM als ik dingen niet kan verklaren zeg ik ook maar tegen mezelf het is een faaaaaaase.

Gisteravond en vannacht nog fikse koorts. Veel huilen. Vanmorgen lijkt het eindelijk beter te gaan met 37.8 *O*

Wij zijn rond de eerste verjaardag over gegaan op gewone halfvolle melk. Drinken we zelf ook. Heb het pak opvolgmelk opgemaakt en niks nieuws meer gekocht. Volgens mij kreeg ze toen al geen avondfles meer maar gewoon melk bij het ontbijt en lunch. En zo doen we het nog steeds :)

Eigenlijk jammer dat ik dat allemaal nooit opgeschreven en bijgehouden heb. Had ik een beetje een referentiekader voor de nieuwe baby. Nu lijkt het alsof ik soms het wiel weer opnieuw uit moet vinden.
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:26:26 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142129407
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind gewone melk zo'n raar idee bij mij pasgeboren baby :@ :') We zijn het ontbijt (pap) wel met gewone melk gaan maken en soms krijgt ze ook een flesje gewone melk, maar opvolgmelk voelt op dit moment nog beter voor haar. Dat is puur mijn psyche, want ze vindt het allemaal lekker en het is beide goed.
Haha, dat heb ik met vlees :)
Maar zat er idd aan te denken om haar pap met gewone melk te maken, maar ze drinkt 's avonds dus ook nog een fles en weet niet zo goed of je daar dan gewone melk in 'moet' doen.

Ze krijgt bij jou gewoon nog die nummmer 2 opvolgmelk, Spirit? Dus geen dreumesmelk/opgroeimelk/of-hoe-heten-ze-allemaal-melk?
pi_142129524
Twinkle fijn dat het beter gaat! Ik heb ook niks opgeschreven :'( kan wel veel via fok terugvinden maar zoveel werk

XM sterkte! :*

Olivia klinkt idd logisch! Wat goed dat je meteen resultaat zag.

L weigert nog steeds alle melk. Opvolg wil hij niet maar gewone melk ook niet. Kreeg als tip van een collega dat je er wat cacao door kan doen. Maar lust hij dan ooit nog wel melk? Wordt er zo zenuwachtig van dat hij al weken bijna geen zuivel krijgt :X

Ik hoorde weer van iemand anders dat er alleen in NL zoveel op melk wordt gehamerd. In andere landen liggen de normen van hoeveel zuivel een kind moet krijgen veel lager. Weet iemand hier toevallig meer van?
pi_142129607
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:26 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Haha, dat heb ik met vlees :)
Maar zat er idd aan te denken om haar pap met gewone melk te maken, maar ze drinkt 's avonds dus ook nog een fles en weet niet zo goed of je daar dan gewone melk in 'moet' doen.

Ze krijgt bij jou gewoon nog die nummmer 2 opvolgmelk, Spirit? Dus geen dreumesmelk/opgroeimelk/of-hoe-heten-ze-allemaal-melk?
Ik was vergeten dat ze nog een middagfles krijgt. Op het kdv geven ze grwoon nr 2, maar thuis krijgt ze nr 4. Smiddags en soms, als ze moeilijk slaapt, ook savonds. Zit ook geen rationale achter, maar gewoon omdat het op dat pal staat :')
Sarcasme. Herken het.
pi_142129632
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:33 schreef Fieder het volgende:
Twinkle fijn dat het beter gaat! Ik heb ook niks opgeschreven :'( kan wel veel via fok terugvinden maar zoveel werk

XM sterkte! :*

Olivia klinkt idd logisch! Wat goed dat je meteen resultaat zag.

L weigert nog steeds alle melk. Opvolg wil hij niet maar gewone melk ook niet. Kreeg als tip van een collega dat je er wat cacao door kan doen. Maar lust hij dan ooit nog wel melk? Wordt er zo zenuwachtig van dat hij al weken bijna geen zuivel krijgt :X

Ik hoorde weer van iemand anders dat er alleen in NL zoveel op melk wordt gehamerd. In andere landen liggen de normen van hoeveel zuivel een kind moet krijgen veel lager. Weet iemand hier toevallig meer van?
Als je je er zorgen over maakt, zou je ook wat meer boter kunnen smeren, kaas op brood doen of zuivelspread en yoghurt als toetje geven? Is ook allemaal melkproduct natuurlijk :)
Sarcasme. Herken het.
pi_142129644
quote:

Stevige zuivellobby in NL ....
pi_142129702
Ik meen gehoord of gelezen te hebben dat alle melk boven nr 2 idd alleen maar commercie is en niet noodzakelijk :Y

Ben er zelf nooit aan begonnen.

Fieder lijkt me lastig! Misschien dat melk in NL idd een beetje overrated is. Ik weet ook niet of je dit bv voldoende kunt ondervangen door andere melkgerelateerde dingen aan te bieden zoals boter op dr boterham en vla?
pi_142129751
Fieder, er zijn idd hele volksstammen die heel gezond oud worden zonder ooit melk te drinken. Hier gebeurt het ook niet (man en ik lusten het niet, en onze oudste krijgt er galbulten van), calcium zit bijvoorbeeld ook veel in broccoli (en dat eten we dan wel wekelijks). Wel eten we elke ochtend (biologische) yoghurt, lust L. dat niet? Of als toetje?

kz, de grens ligt bij hun eigen veiligheid/gezondheid. Die komt niet in het geding als wij eens per week een avondje minder goed de tanden poetsen. Voor de duidelijkheid: het is niet zo dat zijn tanden nooit worden gepoetst omdat hij niet wil he :) Hij eet geen geraffineerde suiker, en na fruit drinkt hij water dus dat spoelt wat fruitsuikers weg. Dus als hij af en toe heel duidelijk aangeeft dat hij iets niet wil, in dit geval tanden poetsen, dan ga ik niet zijn grens over. Ik vind het waardevol hem serieus te nemen daarin, ik heb de ervaring dat dat er ook voor zorgt dat als dingen echt moeten dat wel wordt ondergaan omdat ze weten dat het dan ook echt van belang is.
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:48:59 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142129801
Fieder: en yoghurt, kwark en karnemelk?

Peuter van een vriendin lust ook geen melk, maar wel karnemelk :)
pi_142129832
Hij eet twee boterhammen, daar doe ik dik boter op. Na het avondeten wil hij soms wat yoghurt maar dat is max 100 ml. Meestal wil hij dit ook niet. Kaas lust hij niet.
Zuivelspread kan ik nog wel proberen! Kwark ook, dat kan hij zelf mss ook beter eten dan yoghurt.

LE broccoli lust hij ook niet :P maar wel geruststellend om te lezen!
pi_142130157
Dreumes drinkt geen melk meer. Hij is dr geen fan van. Hij eet wel graag kaas, toetjes etc. Dus ik vind het wel prima.
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:32:19 #206
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142130665
XM, wij hadden vorige week opeens uit het niets een paar van die nachten :O
Hier dachten we ook aan tandjes, maar van buiten laat ze nooit zoveel zien en ik zag de hele tijd niet meer dan 4 boventanden en 2 ondertanden. Dus ik dacht ook dat er niet zoveel was gebeurd.. Maar toen ik gisteren dan toch maar eens voelde met m'n vinger, bleek er bovenin een heuse kies te zijn :o
De afgelopen twee nachten heeft ze wel redelijk geslapen, maar wel bijna non-stop aan de borst gelegen. Dus wellicht zijn er nog meer tanden, danwel kiezen onderweg hier :)
pi_142131116
O en kiesjes lijken me echt hell voor die kleintjes :X
Meer nog dan de andere tandjes. Zijn echt kanonnen soms!
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:06:03 #208
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142131451
Noor krijgt 's ochtends 180/6 met pap, uit een bordje. Op het kdv een beker melk en 's avonds nog wat yoghurt. Als dit pak Nutrilon op is, gaan we eens proberen of ze haar bambix ook blieft met gewone melk.

Mja, ik hoop écht dat die kiezen eens een keer doorkomen. Wat ik al zei, die bulten zitten er al drie maanden, als het niet langer is -O-. Maar doorkomen, ho maar :{w.

En madam blijft mutsen met eten. Gisteren had een vriendin gekookt ook voor Noor, bord met losse elemenen zeg maar. Zalm, groentefrietjes en tomaatjes. Nou, mooi niet dat ze het at. Zij nog zo: "Ja maar ze mag dit al hebben hoor!" Ja, dat weet ik, maar ze wil het niet, want het is niet gepureerd en gemengd :'( ;(. 't Zal voor de 18e vast wel een keer lukken toch? :')
pi_142131745
XM Noor en Djen schelen volgens mij wel een aantal maanden maar ook dat herken ik!

Wij proberen hier eerst altijd stukjes. Wil dat niet.. dan gaat het in de blender en krijgt ze het gepureerd :Y

Komt echt wel goed op een dag :Y
pi_142131797
Fieder, mijne drinkt ook geen melk. Ik heb het in het verleden wel regelmatig aangeboden, maar hij vond het niet lekker. Melk is wmb absoluut geen must, we drinken het zelf ook niet. Hij eet wel graag yoghurt, dus ik geef hem 's ochtends en 's avonds een flinke bak zodat hij wel genoeg calcium binnenkrijgt.

XM, 'losse elementen' werkt hier ook (nog) niet goed. Eenpansgerechten eet hij het beste. Het klinkt misschien wat zweverig :+ maar ik beeld me altijd in dat een bord met meerdere onderdelen onrustig oogt. Dat je niet weet waar je moet beginnen zeg maar, met al die verschillende kleuren en structuren. Vanuit die gedachte snap ik heel goed waarom hij liever een bord chili con carne heeft :D
pi_142132356
Mijn oudste lust ook geen gewone melk, maar wel karnemelk. Daar moet dan wel een beetje diksap in :')
Rosalie dronk eerst vanaf een jaar volle melk (is advies tot 4 jaar), maar dat was te vet en daar kreeg ze bultjes/pukkeltjes van. Nu met halfvolle melk gaat dat goed.
Toetje eten ze maar zozo.
Wel altijd boter op brood en regelmatig ook (smeer)kaas.

Die zuiveldiscussue vind ik lastig. Hele volksstammen zijn er groot mee geworden. En nu hoor ik ineens steeds vaker om me heen dat het onnatuurlijk is. Dat wij het enige zoogdier zijn die melk drinkt van een ander zoogdier. En dat we daarom beter sojamelk/rijstmelk/cocosmelk kunnen drinken....
Ik weet het niet en hou me maar vast aan de gewoonten die ik ken. In dit geval dus melk bij de boterham.
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:46:10 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142132407
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:41 schreef kleinzusje het volgende:
LB: Geen zin om haar toch thuis te houden en studeren uit te stellen ?

Oh waar ik al niet zin in heb...... heb dr net weer krijsend in handen van een leidster gegeven :'(
Maar studeren uitstellen betekent dus per definitie weer een kutbaantje, terwijl ik met opleiding nog enige kans heb op iets fatsoenlijks. En niet werken is hier gewoon niet de afspraak. Althans, nog niet (Als we nog een kindje zouden krijgen liggen de kaarten misschien anders)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 08:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]
Vooralsnog gokken we op fikse verlatingsangst.
Boks ;( Heb vannacht ook weer in het logeerbed gebivakkeerd met een kindje aan me vastgeplakt. Elke keer dat ik hoest of dat er iets onverwachts gebeurt schrikt ze zich helemaal de tering en komt ze piepend naar me toe :? Mijn kind, dat nergens bang voor was! :o Pffff wat hebben ze het toch moeilijk die kleintjes -O-
quote:

Ik zou m niet aanwennen om alleen chocolademelk te lusten (al doe je er natuurlijk zelf niet perse suiker door, maargoed). Heb je karnemelk al eens geprobeerd? Ik vind t niet te zuipen maar mijn kind schijnt het wel te lusten :D En dat hameren op melk is sowieso nogal omstreden. Ik geloof zelf ook wel in dat je kind zelf wel weet wat het nodig heeft. tot op zekere hoogte uiteraard oO<
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:20 schreef Mineola het volgende:
XM, 'losse elementen' werkt hier ook (nog) niet goed. Eenpansgerechten eet hij het beste. Het klinkt misschien wat zweverig :+ maar ik beeld me altijd in dat een bord met meerdere onderdelen onrustig oogt. Dat je niet weet waar je moet beginnen zeg maar, met al die verschillende kleuren en structuren. Vanuit die gedachte snap ik heel goed waarom hij liever een bord chili con carne heeft :D
E gaat dan vooral eerst heftig erin graaien, pikt dan de lekkere stukjes eruit en mikt de rest op de grond :') Dus ik heb het bord meestal voor mijn neus staan, en geef haar een voor een wat stukjes aan. Eerst groenten, daarna de overige elementen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:50:03 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142132515
Ohja en LE, ik vind die tandenpoets'discussie' interessant dus kom er ook nog even op terug. E vond tandenpoetsen eerst matig vervelend, en als ze sowieso al uit dr hum was (en nog maar 3 tanden had) bespaarde ik haar the fuss ook wel eens. Maar nu is het elke avond krijsen, totdat de tandenborstel uit haar mond is en dan is het ook meteen weer goed.

Als ik haar grens dus aanhou, zou ik dr tanden nooit kunnen poetsen. En mijn gebit is ook flink slecht, en dat van mn moeder en oma ook, dus ik wil t wel goed doen...

PS had je mijn pm nog gekregen?
pi_142133186
Wij poetsen al sinds ze 4 maanden is, toen ze 2 ondertanden had. Het hele "gebit", puur om te wennen en onderdeel te maken van het ritueel. In het begin hield ze altijd papa's tandenborstel vast om haar bezig te houden. Er zijn periodes dat het lastig gaat en ze haar tong in de weg houdt, en soms heeft ze gewoon echt geen zin. We doen er niet moeilijk over. Wij poetsen eerst voor zover mogelijk en daarna "poetst" ze zelf. Man en ik doen het wel bijna altijd samen. De een leidt haar af en de ander poetst.
Sarcasme. Herken het.
pi_142134408
XM :* voor de nacht.

Sylver, Riley krijgt nu gewone melk. Is eigenlijk heel geleidelijk gegaan. Ik ben na haar eerste verjaardag nog even doorgegaan met opvolgmelk, maar naarmate vast voedsel haar hoofdvoedsel is, zijn de flesjes met opvolgmelk verminderd

Spirit, je hebt geen pasgeboren baby meer. Toevallig kwam vandaag een collega langs met haar dochtertje van vier weken (rammelende eierstokken ftw ofzo) en heb ik zelf ook officieel moeten bekennen dat die van mij niet meer pasgeboren is :D
Ik wil nu weer een baby O+

Ela, fijn dat jouw nachten weer beter gaan. Kan jij wel een beetje slapen met dreumes aan je borst O+

Qua eten gaat het nog steeds goed met Riley (behalve dan fruit als het geen appel, banaan of mandarijn is) Soms wil ze echt een prakje. Soms eet ze eerst de bonen. Meestal begint ze met vlees
Melk drink ze ’s ochtends en dan krijgt ze nog een yoghurthapje. Op dit moment is ze meer van de thee O+

LB :* voor jouw plakkerige, eenkennige kindje. Klinkt O+, maar is niet altijd even handig lijkt me.

Tandenpoetsen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Die vijf tandjes die ze nu heeft lukken nog wel. En ik poets ze elke dag na, zolang zij het toe staat.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:11:23 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142137115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:50 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en LE, ik vind die tandenpoets'discussie' interessant dus kom er ook nog even op terug. E vond tandenpoetsen eerst matig vervelend, en als ze sowieso al uit dr hum was (en nog maar 3 tanden had) bespaarde ik haar the fuss ook wel eens. Maar nu is het elke avond krijsen, totdat de tandenborstel uit haar mond is en dan is het ook meteen weer goed.

Als ik haar grens dus aanhou, zou ik dr tanden nooit kunnen poetsen. En mijn gebit is ook flink slecht, en dat van mn moeder en oma ook, dus ik wil t wel goed doen...
Ja, idem hier.
pi_142137216
XM ik herken het ook, L eet alleen potjes. Daarna geef ik hem altijd stukjes van ons bord en af en toe eet hij daar wat van :P Echt opvallend is dat hij telkens wat anders 'lust'. De ene week verslindt hij cherrytomaatjes en de week daarna worden ze in de gordijnen gesmeten. :')

Zware nachten -O- :*

Wat fijn om te lezen dat er meer kinderen geen melk drinken. Ik ga wat meer met toetjes experimenteren en me er dan maar bij neerleggen. En niks op het cb vertellen :X
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:16:08 #218
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142137281
Ja, dat was hier met bietjes. Die waren lekker. Maar vlogen nu alle kanten op. En hier wordt idd af en toe gebedeld, dus dan geef ik haar ook altijd wat, om het stukjes eten aan te moedigen. En dan word ik overmoedig en bied ik het ook als avondeten aan. What was I thinking :{w.
pi_142140734
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef Omentielvo het volgende:

Spirit, je hebt geen pasgeboren baby meer.
Omen, wat doe je :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_142141281
Sorry Spirit :*
Ik had het iets tactvoller moeten brengen :D
Maar toen ik vandaag die baby van 4 weken zag besefte ik weer eens dat de tijd zo snel is gegaan :'( O+
pi_142141429
Ik volg ook nog even de tandendiscussie, want ik heb een vraag. Ellie vindt poetsen tot dusver leuk, we poetsen elke avond, eerst zij en dan ik na. Ik poets met tandpasta, m'n man niet want die vindt teveel fluoride schadelijk. Nu zag ik op Ellie's ondertandjes gelige aanslag. Kan ze nu al last hebben van tandsteen? Herkent iemand dit?
pi_142142107
Net even met de huisarts overlegd. Morgen toch even met ons sneutje naar de dokter. Vanaf dinsdag alleen nog maar boven de 39 graden gemeten m.u.v. vanochtend, toen was het 38,6. Had effe gebeld voor advies want ik maak me niet direct zorgen maar vervelend is het wel.

Verwacht ook niet een ander advies te krijgen, anders zoals we nu al handelen. Maar better safe than sorry :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:45:39 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142142195
Lijkt me verstandig Twinkle :).

Lijkt op koortsverloop zoals noor het had. Die kwam ook amper onder de 39 uit.

Beterschap :*
pi_142142649
Oh, maar dat ik de grenzen van mijn kind wil bewaken wil toch niet zeggen dat jullie dat op dezelfde manier moeten doen? Je kiest de manier die het best bij je kind past, neem ik aan. Wellicht zou ik er heel anders in staan als er nooit gepoetst kon worden, maar dat weet ik niet, want dat is het geval niet :)

LB, er staan nog 7 pm's te wachten op antwoord :@ ik ga het vanavond doen!
  donderdag 10 juli 2014 @ 17:35:59 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142143811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:00 schreef L-E het volgende:
Oh, maar dat ik de grenzen van mijn kind wil bewaken wil toch niet zeggen dat jullie dat op dezelfde manier moeten doen? Je kiest de manier die het best bij je kind past, neem ik aan. Wellicht zou ik er heel anders in staan als er nooit gepoetst kon worden, maar dat weet ik niet, want dat is het geval niet :)

LB, er staan nog 7 pm's te wachten op antwoord :@ ik ga het vanavond doen!
Oh geen haast hoor, als je m maar gezien hebt :)

En ik was meer benieuwd hoe jij dan zorgt dat er wel gepoetst wordt ;)
pi_142148304
Twinkle, is ze er nog wel happy onder of voelt ze zich nu ook ziek? Beterschap :*

Waar kopen jullie spijkerbroekjes? Ik had altijd die van h&m maar die passen niet meer, op de juiste lengte zijn ze te wijd van boven. Zakken zo van zn kont :D en gedoe met een riem zie ik niet zitten.
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:27:55 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142148869
ik had voor M vaak de spijkerbroekjes van de Hema. Met elastiek en een touwtje in de taille. Die vielen wel mooi vond ik.
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:29:22 #228
426379 elamanilo
elämänilo
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:33:43 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142149124
en de slim fit van lindex vond ik ook fijn.
pi_142149467
De broekjes van Esprit vallen ook mooi bij mijn slankie :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:43:31 #231
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142149576
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:12 schreef Fieder het volgende:
Twinkle, is ze er nog wel happy onder of voelt ze zich nu ook ziek? Beterschap :*

Waar kopen jullie spijkerbroekjes? Ik had altijd die van h&m maar die passen niet meer, op de juiste lengte zijn ze te wijd van boven. Zakken zo van zn kont :D en gedoe met een riem zie ik niet zitten.
Ik koop alleen maar de slim fit van noppies in de sale. Dat zijn de enige die qua verhouding precies goed zijn voor mijn dunne. Af en toe vind ik ook wat bij just small, maar die hadden nu in de zomer geen slim fit spijkerbroeken -O-

H&M en Hema is hier standaard te breed, ookal heet het slim fit. Dan zijn namelijk alleen de pijpen iets smaller, en niet de kont/taille :{w
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:44:17 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142149615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:29 schreef elamanilo het volgende:
Zara?
Zara voor jongens is breed en kort, de broeken die ik geprobeerd heb nog erger dan H&M...
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:46:07 #233
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142149683
Hier ook gen riem trouwens. Wel af en toe een dapper snapper in te leuke broekjes die te wijd zijn.
Nog steeds wel een beetje frommeleffect, maar geen gedoe met elke keer riem aan en uit, dapper snapper kan gewoon aan de broek blijven totdat ie in de was moet ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door mousemicky op 10-07-2014 20:46:47 (Drie op een rij...) ]
pi_142149776
Wat n handig ding! Waar koop je die?
pi_142149911
Beste spijkerbroekjes ever voor smalle jongetjes zijn van Name It, wmb :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:52:57 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142149980
Ehr, ik heb m geloof ik via een webshop, denk musjes: http://www.musjes.com/dutch/original-dappersnapper.html

Veel verschillende kleurtjes ^O^ (maar hier gewoon een donkerblauwe)...
pi_142150519
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:12 schreef Fieder het volgende:

Ja dat ging de afgelopen dagen dus een beetje op en af. Maar dat hing ook samen met haar temperatuur denk ik. Vandaag overdag ontzettend hangerig en huilerig. Ik dacht dat ze misschien wel moe zou zijn (buiten haar gebruikelijke patroon zeg maar), maar van slapen is het toen niet gekomen.

Gewoon veel knuffelen en er voor haar zijn, ondanks dat deze dagen en nachten ook voor mij slopend zijn.

Vanavond leek ze weer wat op te knappen. Ze had ook iets gegeten (thank God!), zelfs nog even met buurmeisje gespeeld/gelachen. Nu ligt ze lekker luchtig aangekleed te slapen met 39.1, maar het is hier erg benauwd (onweert en regent hier nu net).

En die snotoogjes blijven zielig. Heb je ze gepoetst, kun je een minuut later opnieuw beginnen en daar heeft ze echt een pesthekel aan. Krijsen, KRIJSEN!

Straks nam ik haar even mee naar de friettent. Zo'n vrouw zat haar de hele tijd aan te kijken. Keek ze mij op een gegeven moment aan met zo'n blik van: Is het teveel moeite om 's morgens even met een schoon washandje over dat gezicht te gaan?

Kan het niet helpen... Kan alleen maar hopen dat het snel weg is.
pi_142150631
LB, hij vindt het erg leuk als we elkaars tanden poetsen. Dus we poetsen samen mijn tanden, dan even zijn tanden, dan weer mijnes, etc, om en om dus. Ik doe het altijd als hij op zijn rug op de commode ligt, terwijl ik hem dan omkleed en verschoon gaat hij alvast wat spelen met de tandenborstel. En als hij wel wat bozig wordt tijdens het poetsen, schuif ik zijn romper omhoog en ga ik blazen op zijn buik, of kusjes geven onder zijn oksel. Daar moet hij zo van lachen dat de tandjes poetsen ook wel weer geinig is ;)

Vanmiddag een major beslissing genomen: ik ga de bv afbouwen. Zit er al langer tegenaan te hikken, maar ik blijf maar afvallen en mijn grens is wel bereikt merk ik. Ik zou wel graag naar een situatie toe gaan waarbij hij alleen snachts nog twee keer drinkt ofzo, maar ik weet niet of we dat zo voor het zeggen hebben. Zal alles bij elkaar nog wel even duren, gezien zijn borstenliefde.
pi_142151734
Twinkle wat sneu :*

L-E jouw manier van tandenpoetsen is wel erg handig. Ik heb Riley op mij ene arm en dan poetsen we eerst samen onze tanden (zij helpt mij dan) en daarna poets ik haar tandjes in de badkamer
Vandaag was ze aan het rondlopen en werd de tandenborstel als schoonmaakding gebruikt. :D

Jeetje zeker een major beslissing. :*
pi_142151922
Twinkle, die vrouw bij de friettent :') Zo kreeg ik laatst wat afkeurende blikken omdat de oudste mijn pinpas in het pinapparaat bij de Jumbo mocht doen. The horror! :') Waarom mensen overal iets van moeten vinden is beyond me. Beterschap voor je meisje, hopen dat ze snel opknapt :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 21:53:59 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142152947
Oei LE, dat is wel echt een major beslissing geweest he? Maar als je er zo van afvalt dan denk ik dat het voor jou inderdaad een heel goede keus is. En verder ben je voor Stick sowieso de tofste en liefste moeder, dus hij went er vast aan :*

Hoe vaak drinkt hij nog bij je? Drinkt hij inmiddels overdag ook andere dingen? E drinkt water uit dr rietjesbeker of een plastic glas, maar daar hoef ik denk ik 's nachts ook niet mee aan te komen. Die 'voeding' zou ik ook als laatste laten vallen.
pi_142152993
LE, dat is idd major! Heel moeilijk, maar ik denk ook heel verstandig. Hoe vaak drinkt hij nog per dag?
pi_142153081
Overdag bieden we water en sap aan, maar vaak als hij op schoot zit begint hij aan mijn shirt te trekken. Soms ook als hij net gedronken heeft, ik krijg het idee dat het dan meer gewenning is dan iets anders. Mama = borst, natuurlijk. Ik ga daar wat strenger in zijn (dat was ik niet, ik ben zo lekker lui geworden van bv :') )

Ik heb even geteld, en we zitten op ongeveer 8 a 12 voedingen per dag :@ Bij 14 maanden hoeft dat natuurlijk echt niet.
pi_142153187
Kun je niet gewoon zelf wat meer eten ?
pi_142153226
Dat doe ik al, maar dat werkt blijkbaar niet.
pi_142153286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:01 schreef L-E het volgende:
Dat doe ik al, maar dat werkt blijkbaar niet.
Samen bij de friet tent van Twinkle afspreken :D
pi_142153560
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:00 schreef kleinzusje het volgende:
Kun je niet gewoon zelf wat meer eten ?
Dat is echt heel lastig. Met zoveel voedingen is het al nodig om ca. 500 kcal extra te eten om op gewicht te blijven, het dubbele om aan te komen. Dus als je normaal 2000 kcal binnenkrijgt, moet daar nog eens 1000 bij. Dat is bizar veel! Ik heb een tijdje op een dergelijk dieet gezeten en dat was no fun :N.

Succes LE :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_142153640
Maar relacteren met als doel 10 kilo af te vallen is natuurlijk een no go :D
pi_142153723
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:11 schreef kleinzusje het volgende:
Probeer het eens?? :D
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_142153844
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Probeer het eens?? :D
Dus jij zegt dat ik te dik ben :(
pi_142153958
Nouhou, ik wíst dat het een valstrik was. Maar je impliceerde dat je daaraan dacht (of dat was mijn interpretatie) en ik ben altijd in voor een wetenschappelijk onderzoek. Dussss :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_142154048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:18 schreef Phaidra het volgende:
Nouhou, ik wíst dat het een valstrik was. Maar je impliceerde dat je daaraan dacht (of dat was mijn interpretatie) en ik ben altijd in voor een wetenschappelijk onderzoek. Dussss :*.
Ik ben gewoon vreselijk jaloers op borstvoedende afvallers ;)
pi_142154234
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:21 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon vreselijk jaloers op borstvoedende afvallers ;)
Niet nodig joh! O+
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:35:11 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142154542
Oh als ik zou weten dat juf het nu wel zou snappen.. :')
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:40:34 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142154716
Nou, met een tweeling aan de borst vliegen de kilo's er hier ook niet af helaas.

LE, huge beslissing :*

Verder even :W vanaf mijn vakantieadres dus reageer wat hapsnap,
pi_142155796
Hoi Kyara :W
pi_142160247
Het is 03:15 en ik zit aan een uitsmijter terwijl mijn jongste zoon in de box een boekje over auto's leest :')
pi_142160287
De oudste is nu ook wakker en beneden. Lang leve onweer. O+
  vrijdag 11 juli 2014 @ 04:29:23 #259
381212 Gulara
From the future
pi_142160403
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 03:29 schreef L-E het volgende:
De oudste is nu ook wakker en beneden. Lang leve onweer. O+
Klinkt gezellig. O+ :O
pi_142160705
Wat een ruk dag gisteren. Had me zo verheugd om Luc weer te zien. Maar vliegtuig had vertraging. Dus ging mijn transfer niet halen. Ik vloog vrij laat dus er was geen andere vlucht naar huis meer :( Vlak voor de landing moesten we opeens een doorstart maken wegens noodweer. Dat ging allemaal heel raar en duurde wel 15 min voor we uitleg kregen wat er aan de hand was. Daarna naar een andere luchthaven in Polen , daarna weer terug naar Warschauw. Nog verschrikkelijke turbulentie onderweg en passagiers aan het huilen van de angst.. Toen nog gezeik met mijn bagage en
tegen 23:00 eindelijk in het hotel. Zit nu gelukkig te wachten om mijn vlucht naar Amsterdam van 7:25. Maar zal blij zijn als ik thuis ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 11-07-2014 09:53:26 ]
pi_142160734
L-E O+

Skoap dat valt heel erg tegen. O+
  vrijdag 11 juli 2014 @ 07:43:18 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142160969
Ohh Skoap :{ wat een vlucht! Vandaag maar extra hard knuffelen O+

LE :X
On the bright side; dat zijn wel weer extra calorieën oO<
Ohja en dat zijn idd nog veel voedingen! Gewoon overdag zoveel mogelijk anders proberen op te lossen! Ik voed nu enigzins op de klok; rond de ochtendslaap, tussen 15 en 16u, en voor t slapengaan. Plus tussendoor als ik t anders ook niet meer weet of bij sneu hangerig.
pi_142161450
Skoap, dat klinkt afschuwelijk. Keihard knuffelen straks!
pi_142161884
LE klinkt als een weloverwogen beslissing :* succes met afbouwen
Kyara :W
Skoap wat een nachtmerrie :o

Pff het dwarse gedrag gaat hier van kwaad tot erger. Hij wil nu zijn vitaminedruppels ook niet meer. Voorheen vond hij die heerlijk. Bij alles wat moet gebeuren (tanden poetsen, luier verschonen, eten) is het eerst strijd, krijsen, huilen, op de grond gooien. Na een tijdje negeren en daarna afleiden lukt het meestal wel. Maar wat kost het een energie -O- Zijn dit nou dreumesbuien of doe ik iets verkeerd, word er beetje wanhopig van ;(
pi_142161914
Al in de buurt van thuis, Skoap? Balen zeg...
(Al moest ik wel grinniken om de verlaging van het vliegtuig. Eens wat anders dan verhoging ;) )

Dappere beslissing L-E. :* Succes!

Hier gisteravond ook flink onweer, maar de kindjes hadden er gelukkig geen last van. (Al was Lars wel telkens huilend wakker, maar dat had meer te maken met zijn vreselijke hoest dan met het onweer. Arme kerel studeert voor zeehond)

Toevallig dat het hier over tandjespoetsen gaat. Toen ik gister Femke een schone luier aandeed, en we gezellig op het aankleedkussen aan het kietelen en giechelen en schaterlachen waren, zag ik zomaar...

... een randje van een tandje!! *O*

Femke krijgt (eindelijk) een boventandje erbij! *O*
pi_142162016
Fieder, kan het zijn dat het voor L erg belangrijk is om de controle te hebben, om mee te beslissen? Mijn oudste had (heeft!) dat ook enorm, en dat kan resulteren in enorme buien om de kleinste dingen. Wat altijd hielp is hem het gevoel geven dat zijn mening ook mee telde. Wil je beneden luier verschonen, of boven? Wil je kaas of worst op brood? Laten helpen met de luier pakken, laten helpen met het broodje smeren, etc. Wil je niet eten? Dan eten we niet (als mogelijk, 's avonds zou ik dat niet snel doen want een hongerig kind 's nachts is niet tof) Grenzen bieden en binnen die grenzen kijken of er voor hem wat ruimte is om te bewegen. Deed hier echt wonderen, hij voelde zich gezien en gehoord en dat leverde heel wat minder strijd op :)
pi_142162058
*O*

En :* voor Lars

Fieder lastig als ze zulke buien hebben. Zielig voor de dreumes en de ouders. Helaas geen tips.:*
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:31:38 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142162155
Jeee Femke! Hopelijk zonder al teveel moeite straks een bekkie ol tanden *O*

Fieder dat klinkt inderdaad heel vermoeiend :{ Wat LE zegt klinkt goed, ik hoop dat zo'n aanpak wat helpt. Oh en niet bang zijn dat je hem daarmee de regie geeft of dat hij dan de baas is he! Ze pakken het hier op het kdv ook zo aan, dus dat zal best werken :)
pi_142162328
Ow Fieder, ik had jouw post een beetje over het hoofd gezien geloof ik. Vervelend is dat he?
Maar inderdaad, wat L-E zegt is wel een goede. Geef hem keuzes (alleen keuzes waarbij je zelf beide varianten ziet zitten natuurlijk ;) )
Dat helpt hier bij de kleuter zelfs nog.

Wedstrijdjes wil ook nog wel eens helpen. "Ik denk dat ik eerder mijn brood op heb dan jij, racen?" maar mischien dat ie daar nog iets te klein voor is. Overigens wil dit ook nog wel eens vreselijk vermoeiend worden als ze zelf ķveral een wedstrijd van gaan maken ;)
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:44:39 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142162445
Hier is het nu hip om je brood aan mama / papa / de kdv-leidster te voeren :Y) O+ En dan af en toe halverwege weer afhaken en t stukje lekker in je eigen bakkes schuiven *O* :D

Het went overigens al, dat ze nu zo krijst bij het afscheid op het kdv :@ Ik weet dat het een fase is, en dat ze er uiteindelijk wel een prima dag heeft. En zo niet, dan bellen ze me. Dus ik geef haar een kus, vertel dat ik haar straks weer op kom halen en loop dan toch maar gewoon weg. En straks weer knuffelen! O+
pi_142162624
Fieder dreumesbuien zijn ook vermoeiend. Ik laat dingen soms gaan, dan maar niet. En laten kiezen is nog niet zo makkelijk want hij snapt nog niet alles. Maar bijvoorbeeld wel ga je mee naar boven en hem dan zelf laten klauteren helpt al enorm. En liedjes zingen. En gekke bekken trekken. En de d-druppels mik ik gewoon bij zijn drinken in. :)

Skoap, wat stom langer wachten en wat eng die turbulentie :o .

Tandje voor Femke *O*

LB verdrietig dat huilen bij kdv. Je weet al dat het een fase is en dat ze waarschijnlijk als je de hoek om bent alweer ophoudt maar toch.
pi_142162682
Hier is het hip om van alles te geven. Alles. Zelfs als je niets hebt, of alleen denkbeeldige pluisjes ;)

Wij zien de hele dag zo'n uitgestoken handje ;) O+ O+

LB :* (Ook dat is een fase, komt allemaal goed)
pi_142162709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:17 schreef Shandaly het volgende:
Al in de buurt van thuis, Skoap? Balen zeg...
(Al moest ik wel grinniken om de verlaging van het vliegtuig. Eens wat anders dan verhoging)

Femke krijgt (eindelijk) een boventandje erbij! *O*
:D

En een tandje *O*

Hopelijk knapt Lars snel weer op
pi_142162779
LE succes met het afbouwen.

Vermoeiend he Fieder. Bij ons ging het ook een tijd zo en de aanpak die LE beschrijft hielp enorm bij ons.
pi_142162854
Shandaly, herkenbaar dat uitgestoken handje!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:48:48 #276
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142163890
L-E :* Lijkt me heel verdrietig als je zo'n beslissing moet maken. En verder een O+ voor Sticker!

Fieder, dat klinkt niet leuk inderdaad.
Zelf vind ik het echt belangrijk om mijn kindje te leren naar haar eigen gevoel en lichaam te luisteren en ik geloof er ook heilig in dat mijn kindje, hoe klein ook, heel erg goed in staat is om zelf aan te geven wat ze nodig heeft. Is er nergens mogelijkheid om losser met de situaties om te gaan? Wáárom verlang je bepaalde dingen van hem? Zijn die werkelijk nodig? Wat gebeurd er dan als je het niet doet? Kun je het hem uitleggen? Zijn er andere manieren om hetzelfde resultaat te bereiken? Kun je hem laten leiden?

Shandaly, wat schattig O+ En ook hier herkenbaar!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 12:44:36 #277
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142167436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:15 schreef Fieder het volgende:

Pff het dwarse gedrag gaat hier van kwaad tot erger. Hij wil nu zijn vitaminedruppels ook niet meer. Voorheen vond hij die heerlijk. Bij alles wat moet gebeuren (tanden poetsen, luier verschonen, eten) is het eerst strijd, krijsen, huilen, op de grond gooien. Na een tijdje negeren en daarna afleiden lukt het meestal wel. Maar wat kost het een energie -O- Zijn dit nou dreumesbuien of doe ik iets verkeerd, word er beetje wanhopig van ;(
Klinkt bekend, ik hou het op dreumesbuien...
Avondeten is hier vooral een krijsmoment (want moe). We hebben het losgelaten, niet eten, jammer dan, ook prima. Hij krijgt wel altijd toetje, en wordt tot nu toe niet wakker van de honger. Luier verschonen was ook drama, maar gaat nu weer beter. Staan vindt ie wel leuk, dus bij plasluiers doen we dat. Tanden poetsen moet (en als ie schreeuwt, kan ik er goed bij ;))

De vitaminedruppels gaan hier trouwens door de pap, en als we dat vergeten door de fles voor het slapengaan ;)
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:17:27 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142168476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:11 schreef kleinzusje het volgende:
Oh dat is het dus? Bram drinkt nog maar 4x per dag. *opvoeren dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:18:35 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142168510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:15 schreef Fieder het volgende:

Klinkt als normaal inderdaad. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142171716
Mijn dreumes is stuk. Vannacht wakker van half 2 tot half 6 (en mijn man zijn wekker ging om 6 uur, I kid you not, arme hij), dus ik dacht: die slaapt vandaag overdag even goed bij. Dat waren 40 minuten in totaal. Hij zal vannacht zo moe zijn dat slapen wel GEWELDIG zal gaan! Toch? O+
pi_142171818
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:49 schreef L-E het volgende:
Mijn dreumes is stuk. Vannacht wakker van half 2 tot half 6 (en mijn man zijn wekker ging om 6 uur, I kid you not, arme hij), dus ik dacht: die slaapt vandaag overdag even goed bij. Dat waren 40 minuten in totaal. Hij zal vannacht zo moe zijn dat slapen wel GEWELDIG zal gaan! Toch? O+
:Y vast :)

Arme jullie :*
pi_142175096
quote:
Ik zal maar geen antwoord geven he ;)

Maar wel :*
pi_142175366
Mag ik trouwens ff heel blij vermelden dat Ow al een uur heerlijk zelf aan t spelen is O+
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:24:42 #284
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142178414
Hihi, zo dacht ik gisteren: Hmm als ik d'r nu vanmiddag wakker maak na 1 slaapcyclus, dan gaat ze misschien in de avond wel weer iets eerder?! ........
Toch heb ik op een of andere manier opnieuw hoop voor vanavond ( :') ) ze heeft vanmiddag ook alleen maar even in de auto geslapen. We zullen het zien!
pi_142180492
Loj, hoe is het, zo zwanger en zware nachten en een dreumes, enzo? :)

En wij hebben het niet zwaar hoor! Sticker is zo leuk, zo lief, zo om op te vreten 24/7, ik ben zo dol op 'm O+
pi_142180668
Ik kan ook niet lang boos/chagrijnig blijven op mijn twee hoor. Wakker worden 'snachts vind ik dan ook niet erg. Misschien makkelijk gezegd omdat ik geen baan heb. Maar ze zal wel wakker worden voor een reden :)

Meer slaap zou fijn zijn maar niet dan niet :)
pi_142182147
LB raar he dat je daaraan kunt wennen? :*

Shandaly denkbeeldige pluisjes O+

Tico hoe is het met Bram?

LE die slaapt van 8 tot 8 nu, zeker weten

Loj wat lief! Waar speelt hij dan mee? Dat gaat straks van pas komen als de baby er is
pi_142182604
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:30 schreef L-E het volgende:
Loj, hoe is het, zo zwanger en zware nachten en een dreumes, enzo? :)

En wij hebben het niet zwaar hoor! Sticker is zo leuk, zo lief, zo om op te vreten 24/7, ik ben zo dol op 'm O+
Dat denk ik zeker ook als ik jou zo hoor! O+
Maar je kreeg gewoon :* voor je nacht ;)

Hier prima hoor, beetje druk door verhuizing/afronding schooljaar/overdracht want bijna verlof :)

Maar Ow is echt superleuk momenteel O+ speelt veel (met vooral z'n auto's em dino's momenteel Fieder O+ ) en wordt gewoon echt groot en wijs.

Ik ben echt zo gelukkig he :D

en ja de nachten zijn over het algemeen niet goed, maar Ow geeft mij ook weer zoveel positieve energie
pi_142184850
Lb :@ hoeft niet hoor. Je weet dat je kindje daar goed zit en het krijsen tijdelijk. :*

Shandaly wat een herkenbaarheid op die foto's O+

L-E met een dreumes die stuk is :D.
En jouw liefde voor hem O+

Loj wat fijn dat hij zo lekker zelf gespeeld heeft O+
En O+, omdat je zo van hem geniet

Tally O+

Hier een leuke dag met een superlieve dreumes. O+
pi_142188197
Vergeet ik nog te vertellen. Vanmorgen belde ik naar mijn moeder en dan geef ik Riley ook even de telefoon. Meestal drukt ze meteen op het rode knopje, maar nu had ze een heel 'gesprek' met mijn moeder. O+
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:54:02 #291
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142188530
Dreumesbuien ... herkenbaar.

Succes met het afbouwen LE.

Hopelijk gaat komende nacht beter voor jullie LE :* .

Wat lief van Riley Omen!

Delen en geven doet D ook heel graag, fruit, stukjes brood ... zo lief ...

Sneu dat het afscheiden nemen nog zo krijsen is Lb :*

De rest ben ik vergeten. Komt door de hitte van vandaag.
D had er vanmiddag ook behoorlijk last van, na het zwembadje buiten, heerlijk binnen gespeeld en geknuffeld

[ Bericht 0% gewijzigd door -mandy- op 12-07-2014 09:44:11 ]
pi_142191778
quote:
succes.. ^O^
pi_142198463
En L-E. Heeft Sticker geweldig geslapen?

Mandy klink als een leuke dag

Gisteren heb ik Riley laat in de middag nog even laten slapen, want ze was echt moe. Dus gisteren pas om 8 uur naar bed. Vanmorgen om half zeven was ze weer wakker :D
Lekker geknuffeld, filmpjes gekeken en gelezen. En nu ligt ze weer op bed. I love her O+
  zaterdag 12 juli 2014 @ 09:46:55 #294
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142199297
Hoe was jullie nacht LE?

Hier een uitslapende dreumes. Hij lag er om 21u in, en na 2x zielig huilen vannacht slaapt hij nu nog.

*O* voor het tandje van Femke!
pi_142199397
Lekker Mandy!

Omen dan zal ze het nodig hebben gehad :D

LE Heftig besluit. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je er zelf aan onderdoor gaat, lichamelijk of geestelijk gezien. Maar je hebt het echt vet lang vol gehouden hoor! ^O^

Djen is officieel weer koortsvrij denk ik. Tenminste, gisteren geen koorts meer gemeten. Tis altijd al een warmbloedje geweest (meestal rond de 37.5). En de snotoogjes zijn ook bijna weg *O* . En slapen doet ze ook weer goed *O* . Dus dat hebben we ook weer overleefd.

Hebben jullie ook altijd de neiging, dat als ze lief aan het spelen zijn en helemaal in hun eigen spel zitten, dingen te zeggen als: oooww wat knap! Oooww wat goed!! Wat ben jij lief aan het spelen?

Soms denk ik dat ik beter mijn mond kan houden want dan zit ze zo in haar spel :')
pi_142199451
Twinkle wat fijn *O*
Ik las van de week ergens een engels artikel dat je inderdaad tijdens het spel beter geen opmerkingen kan maken. Op die manier zou je zelfs de concentratie kunnen verminderen op de lange termijn. Kan het even niet meer terugvinden...

Omen wat lief dat ze met je moeder ging kletsen! En gezellig zo samen in bed

Mandy lekker uitslapertje heb je!

Ik had volgens mij nog niet gejompeld voor het randje van het tandje van Femke *O*
pi_142199511
Twinkle fijn dat ze weer beter is *O*
En inderdaad wat Fieder zegt. Beter lekker laten spelen. Een paar bladzijdes terug staat dat stukje.

Mandy *O* voor de uitslapende dreumes

En ik heb ook een uitslapende dreumes. Die ligt nu nog te slapen. Ze wilde alleen even zeker stellen dat mama niet uitslaapt :D
pi_142199544
Oh las ik het hier? :D best lastig want je wilt lief spelen ook graag benoemen. Ik doe het iig zelf heel vaak: 'wat zit jij lief te spelen' enzo. Maar kan dus beter achteraf.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 10:38:21 #299
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142200027
prinses <3 :D

[ Bericht 97% gewijzigd door elamanilo op 12-07-2014 16:40:36 ]
  zaterdag 12 juli 2014 @ 18:49:52 #300
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142212330
Awww! O+
pi_142212655
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')