abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142038381
Ah LB, niet tof ;( Bij mama is het altijd het fijnst he. Hoe vaak gaat ze nog naar het kdv nu? Hopelijk lukt het ze daar om haar te troosten en op te vrolijken. En studeren, heb ik dat gemist? Of gewoon vergeten, as usual :@
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:56:10 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142038424
Ik heb er een hard hoofd in LE, dit is al de hele afgelopen week zo :{ (dus voel ik me ook nog elke ochtend een kutwijf als ik haar erheen breng ;( )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142038502
En haar niet brengen is geen optie? Je wil het kdv aanhouden voor tijdens de studie en als je weer werk vindt, denk ik?

Gaat het beter als je vriend haar brengt?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:06:36 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142038734
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:58 schreef L-E het volgende:
En haar niet brengen is geen optie? Je wil het kdv aanhouden voor tijdens de studie en als je weer werk vindt, denk ik?

Gaat het beter als je vriend haar brengt?
Niet brengen = niet studeren. Of, alleen als ze slaapt.

Het lullige is, ze vindt het er normaal gesproken heel leuk. Nu een fase dat ze dus erg aan mij hangt (hoewel het ook krijsen is als papa haar brengt hoor), maar juist nu we nog 2 weekjes volledige opvang hadden (zodat ik even flink kan werken). Na de vakantie gaat ze nog maar 3 ochtenden.
pi_142041581
L-E, lief is dat als ze dat zeggen aan te telefoon. Riley doet dat ook. Ik smelt altijd een beetje dan O+

Oh knoeien met ‘antilek’ bekers. Mijn dochter kan het. Die weet die dingen zo te draaien dat er een druppeltje uitkomt. En trots dat ze dan is :D

LB hoe zielig en moeilijk is dat. Het zijn fases altijd, maar als je net in zo’n fase zit. Sterkte :*
Om het te lezen klinkt het ook wel heel O+

Riley hoest op dit moment heel erg. Heel sneu. Vanmorgen spuugde ze er zelfs een beetje van. Zijn er al hoestdrankjes die je aan 17 maanden oude dreumesjes mag geven?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:45:52 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142041852
Oei Omen, volgens mij heb je alleen nog maar dingen als tussikind en thijmsiroop... De rest is zo'n beetje vanaf 2 jaar geloof ik. Sterkte voor je dametje!

Ik ben nog niet gebeld :?
pi_142041933
Dank je. Dan weet ik in ieder geval welke drankjes ik mag kopen.

Als je je zorgen maakt zelf bellen hoor LB. :*
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:53:54 #108
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142047583
Beterschap voor Riley Omen :*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_142047637
Omen, thee met honing werkt verzachtend voor de keel. Beterschap voor Riley!

LB, heb je al gebeld?
pi_142048613
Mag ze al honing hebben?
Thee lust ze sowieso heel graag. Ik heb een kleine theeleut O+
's Avonds drinkt ze niet meer melk als laatste flesje, maar thee O+
pi_142048655
Honing mag vanaf 1 jaar :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:19:07 #112
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142050608
Omen, wat sneu he, als je je kleintje zo ziet hoesten maar je kunt er zelf zo weinig aan doen.. Tijm thee met wat honing?! Hoop dat ze snel opknapt!

LB, wat naar dat E. zo verdrietig is op de opvang, opeens. Zou het helpen om een sjaal of iets van jezelf mee te geven, zodat ze jou ruikt? Of als je een paar nachten met een knuffeltje van haar slaapt. Dat ze je misschien minder mist?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:25:18 #113
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142050840
Mijn meiske is heel blij met haar nieuwe schoentjes (en een gevonden snoepbak :') )

Ze is ook al een echte kunstenares <3

En zoals het een echte kleine hippie betaamt komt ze na het buitenspelen thuis met een bloemetje in haar haren!

Handen klappen is helemaal hip these days en ook 'telefoneren' is hier een graag-gedane hobby ja! Met van alles en nog wat aan d'r oor, en dan inderdaad 'HAJOOW???!' roepen. Maar als er dan echt een oma of opa aan de werkelijke telefoon is, dan kijkt ze er toch wel wat verschrikt bij en zegt ze opeens niet zo heel veel meer :D want dat is wel erg gek natuurlijk ;)
pi_142050957
Djens nieuwe woord ... poepen! :') _O-

Vorige week met dat hete weer liep ze lekker in haar blote niksie buiten. We hadden bezoek met andere kleine kindjes die ook kwamen zwemmen. Gaat ze me daar ineens op haar hurken een drolletje zitten draaien op de tegels _O- .

Dus nu wordt het naar mij idee hoog tijd voor een potje (hoewel ikhier eerst niet aan wilde .. gelijk op de grote wc ermee :+ ).

Maar nu krijg ik weer van mensen te horen dat ik daar niet aan moet beginnen. Ik moet maar een wc verkleiner kopen.

Maar dat lijkt me niet handig omdat ze die dingen op andere plaatsen niet hebben :?

Met een potje kun je veel makkelijker oefen lijkt me?

Tegenwoordig gaat ze ook met kleren aan in de hurkhouding en zegt ze poepen! Dus ze voelt de aandrang wel lijkt me. Dan is zon potje toch veel sneller gepakt als dat je met kind en al naar de wc rent?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:29:53 #115
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142051033
Klinkt wel als een goed moment Twinkle! Plus het is nu zomer, dus weinig/minder kleding inderdaad.
pi_142051224
Wij hebben met Lars ook een potje gebruikt (en nog steeds :@) Met name omdat wij op de bovenverdieping geen toilet hebben, en dus eerst het hele huis door moeten voordat we 's nachts zouden kunnen plassen. Maar da's geheel wat je zelf wilt. Wij hebben juist die brilverkleiner weer amper gebruikt bij hem, omdat we het zo'n onding vonden om telkens op en af te zetten, en Lars vond het zelf fijner zonder. (want dan is het precies als bij mama en papa!)
Maar misschien gaat het met Femke straks wel weer heel anders..

Wel lekker snel als ze er nu al mee bezig is! O+ Succes!
pi_142052030
Wij hebben nooit een potje gebruikt. Hadden hem wel maar intresseerde hem niks.
We een wc verkleiner met trapje zodat hij zelf kon.
Ja even lastig als je zelf moet dan moest je hem er af halen (hier zat hij er dus standaard op). En na een half jaar gewoon op de wc.
buitenshuis trouwens ook gewoon zonder verkleiner en hielden wij hem vast.

ela wat heb je toch een prachtig meisje.

hier had kyan vandaag voor het eerst regenlaarzen aan. Het eerste wat hij deed was op een plas afrennen en stampen. Hij wilde niet meer mee naar binnen :D
pi_142052607
Toffe schoenen Ela!

Ik breek ff in met een vraag: er waren hier laatst toch wat kindjes met 6e ziekte? Ellie heeft nl kleine rozerode vlekjes op 'r hoofd en romp, en is 's nachts echt ontroostbaar aan het krijsen, nauwelijks stil te krijgen. Had ik dat nou hier ook gelezen? Herkenbaar?
Home is where the O+ is...
pi_142053753
Cwen bij de 6e ziekte krijgen ze eerst 3 dagen hoge koorts en daarna pas vlekjes. Maar je hebt ook 5e ziekte en allerlei andere vlekjesziekten. Ff huisarts vragen?

Ela wat staan ze haar mooi O+

Omen beterschap!

Ik ga die kiddyboo ook bestellen denk ik.
pi_142053885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:09 schreef Cwen het volgende:
Toffe schoenen Ela!

Ik breek ff in met een vraag: er waren hier laatst toch wat kindjes met 6e ziekte? Ellie heeft nl kleine rozerode vlekjes op 'r hoofd en romp, en is 's nachts echt ontroostbaar aan het krijsen, nauwelijks stil te krijgen. Had ik dat nou hier ook gelezen? Herkenbaar?
Zou dat ook een mug kunnen zijn? Kweenie hoe ze slaapt dat ze ook op haar romp zitten hoor, maar dat was hier de verklaring van de cb arts :@ Kleine rode pukkeltjes waren het. Ik dacht eerst waterpokken of zesde ziekte, maar er kwam maar geen ziek :') En zo'n onding in je oor snachts... Het is maar een idee!
Sarcasme. Herken het.
pi_142054931
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Zou dat ook een mug kunnen zijn? Kweenie hoe ze slaapt dat ze ook op haar romp zitten hoor, maar dat was hier de verklaring van de cb arts :@ Kleine rode pukkeltjes waren het. Ik dacht eerst waterpokken of zesde ziekte, maar er kwam maar geen ziek :') En zo'n onding in je oor snachts... Het is maar een idee!
Nah, geen mug gok ik... Het zijn geen pukkeltjes maar vlekjes. En ziekjes is ze wel, helaas.

Bedankt voor de input allemaal. Voor nu laat ik de ha wel. Ze heeft nl wel wat verhoging gehad, maar is nu op het ziekige en het krijsen na weer normaal. We zien wel hoe 't verder gaat.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:19:40 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142055156
Cwen, zesde ziekte is inderdaad eerst hoge koorts en daarna pas vlekjes.

E had last van warmteuitslag, dat jeukte denk ik, waardoor ze 's nachts niet sliep. Een lauw badje hielp hier toen goed. Maar kan inderdaad ook een andere vlekjesziekte zijn. Als ze zo krijst 's nachts zou ik even de huisarts bellen. Het klinkt wel zielig zeg -O-

Ela O+
Je tip voor op het dagverblijf gaat m niet worden denk ik. Het is vooral heel erg drama als ik net wegloop. Daarna kunnen ze haar vaak wel afleiden, maar de laatste tijd heeft ze gewoon echt heel veel 1 op 1 aandacht nodig als ze verdrietig is.
pi_142056424
Ela wat een mooie foto's O+
Handjes klappen en 'telefoneren'. Hoe lief O+

Twinkle *O* voor Djenna's nieuwe woord
En klinkt als een goed moment om te gaan oefenen met poepen op het potje
_O- voor het drolletje op de tegel

As wat grappig dat hij meteen in de plassen stampte :D

Cwen beterschap voor jouw meisje :*

LB hoe was de rest van de dag op het kdv gegaan?

Riley viel net op haar gezichtje. Heel hard huilen. Gelukkig geen bloed. Nadat we haar allemaal opgepakt en gekust hadden werd ze wel stil. En toen mijn vader de gitaar pakte was het weer helemaal goed O+
pi_142056555
Eh.. Mijn kind hakt net even een halve citroen weg, inclusief schil :') Ik wilde haar laten proeven wat zuur is :') Mijn risotto daarentegen moet ze niet :(

Raar kind O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:14:50 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142059960
Oeh, Isa :X En dan risotto afslaan :o dat is juist zo lekker!

En Riley :X kusje op de zere plek :*

E had een fijne middag Omen O+ Ze was na haar slaapje door de leidster op schoot genomen, op de bank in de gang waar ze de andere kindjes mooi kon overzien, en daar had ze langzaamaan weer wat praatjes gekregen en was liedjes gaan zingen O+ Ook weer gegeten en gedronken, en daarna nog een keer geslapen :z Ik had inmiddels al weer gebeld en gevraagd of ze me lieten weten wanneer ze wakker werd, dus toen ben ik haar op gaan halen en hebben we nog een wandelingetje gemaakt. Ze zat lekker in mijn nieuwe mei tai op mn rug te dansen op de liedjes die ik zong *;
pi_142061263
Ik heb een foto van dat moment gemaakt maar vanwege rare mensen op internet zet ik hem er niet op.

Maar hij gaat wel in het plakboek _O-
pi_142061442
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:14 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, Isa :X En dan risotto afslaan :o dat is juist zo lekker!

En Riley :X kusje op de zere plek :*

E had een fijne middag Omen O+ Ze was na haar slaapje door de leidster op schoot genomen, op de bank in de gang waar ze de andere kindjes mooi kon overzien, en daar had ze langzaamaan weer wat praatjes gekregen en was liedjes gaan zingen O+ Ook weer gegeten en gedronken, en daarna nog een keer geslapen :z Ik had inmiddels al weer gebeld en gevraagd of ze me lieten weten wanneer ze wakker werd, dus toen ben ik haar op gaan halen en hebben we nog een wandelingetje gemaakt. Ze zat lekker in mijn nieuwe mei tai op mn rug te dansen op de liedjes die ik zong *;
Wat fijn LB, dat ze het toch nog een beetje leuk heeft gehad bij het kdv. Ook fijn dat die leidster de tijd voor haar genomen heeft!

En dansen O+ Isa begint er ook mee. Dat is toch het schattigste wat er bestaat O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_142063730
Het valt me trouwens enorm op hoeveel Isa deze sprong ook weer leert. Ze lijkt je nu echt te begrijpen als je tegen haar praat. Althans, sommige dingen zoals "leg maar terug", of "ga je verstoppen!", of "ga maar pakken voor mama". Ik vind het zo leuk. En ze herhaalt nieuwe dingen enorm, zoals schoentjes aan je handjes doen, dingetjes in en uit een bakje doen. Als ze loopt met een bakje maisboogjes vliegen ze alle kanten op. Dan gaat ze zitten om ze weer in het bakje te doen. Alles in een zakje is kattenvoer en moet in het etensbakje van de kat (dus ook nootjes). Ze kletst tegen boekjes, zingt, probeert brillen/hoedjes op haar hoofd te zetten. Ze kijkt naar haar fles om te zien of er limonade in zit of water, en als het iets onverwachts is, is ze helemaal verbaast! Ik vind haar zo leuk, en ik ben zo trots dat ze al zo veel kan!! O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:42:15 #129
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142064637
Beterschap voor je meisje Ela.

Je dame heeft een byzondere smaak Spirit :Y) .

LB, blij dat E het vanmiddag nog zo naar haar zin heeft gehad.

En dansende dreumes zijn ^O^

Cwen, D heeft bij de huiduitslag van de zesde ziekte geen jeuk gehad.
Als je het niet vertrouwd, ha bellen?

Zaterdagavond postte ik hier een linkje over warme-uitslag. Dat ga ik dus niet meer doen. Zondag-ochtend werd D ermee wakker. Voor de zekerheid maar even mee naar de balie-ass geweest van onze ha, maar idd warmte-uitslag en niets anders raars gelukkig.

[ Bericht 2% gewijzigd door -mandy- op 08-07-2014 21:47:43 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_142064685
LB fijn dat de dag verder goed ging. En liedjes zingen in de draagdoek O+

Spirit je hele stuk O+

Riley pakte toen ik bij mijn ouders was mijn schoenen en kwam ze brengen. Ze wilde naar huis O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:43:13 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142064706
Oooooh Spirit wat herkenbaar!!! O+ En ik vind het ook zo leuk! *O*

Ook nieuw vanuit deze ontwikkelingsstap zijn de Dreumes Driftbuien overigens :') ze kan echt enorm krijsen en squeeken als ze iets niet mag, of als je de deur dichtdoet waar ze doorheen had willen gaan :o
pi_142064860
Mandy ik kan je filmpje niet zien -O-

LB. Dreumesdriftbuien :* :D
pi_142064891
Dat vind ik ook spirit! Zo leuk O+

Als ik dan roep voor ze gaat slapen: pak je speen maar en kom bij mama liggen. En dat dan echt doet O+

Ook vind ik het leuk hoe veel verschil er zit tussen de oudste en de jongst. De oudste was echt een sulletje :@ en zat nergens aan. We hoefde niets aan de kant te zetten of zo. Fee maait alles er af. Heeft alles in dr handen. En klimt over al op :')

Ik vind ze zo leuk O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:47:31 #134
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142064957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:45 schreef Omentielvo het volgende:
Mandy ik kan je filmpje niet zien -O-

LB. Dreumesdriftbuien :* :D
Hmm, raar. Ik haal 'm weg en dan post ik m zo nog een keertje
Nu doet ie het wel
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:50:08 #135
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142065106
Deze video moet ik gewoon even laten zien.
Ik ben zoooooooooooooooooo trots op m'n mannetje :* O+ *; .

We hadden van een overbuurvrouw even een babywalker te leen voor D om te kijken of het wat was voor hem. Dit was het resultaat *; .
Geluid mag wel uit want ik zit er ook tussendoor te kwekken.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:53:38 #136
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142065359
Noh, kijk hem daar gaan zo trots! Tijd voor een blokkenwagen Mandy!

LB, wat fijn dat er een leidster was die even wat tijd had voor je kleine meis <3 En wat lief he, zo'n dansende dreumes achterop :D
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:54:07 #137
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142065397
Spirit, wat een lief stukje! Ik vind het ook elke keer zo knap wat ze allemaal gewoon maar kan!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:55:11 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142065481
Kleine loperd!! _O_

En ja ik ben héél blij met die leidsters. Dit is notabene niet eens een van de vaste leidsters, maar ze zijn allemaal zo lief. De vaste leidsters zeiden laatst ook al dat ze gerust een uur met een kindje gaan knuffelen als dat helpt (alleen E wilde die dag helemaal niet getroost worden ;( ), en dat vond ik ook zo tof O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:58:00 #139
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142065703
Dat is wel echt heel erg fijn ja plus dat ze je ook zo op de hoogte houden de hele dag :) Is het studeren ook een beetje gelukt?
pi_142065800
Mandy wat een leuk filmpje O+

LB O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:59:52 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142065839
Nou studeren vandaag niet, maar ik heb wel mijn Frans even afgestoft en een mooie mail gestuurd naar de camping waar we heen willen *)

Plus wat aan een sollicitatiebrief gesleuteld. En een afwijzing binnengekregen voor de zoveelste baan.... :%
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:02:04 #142
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142065950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:53 schreef elamanilo het volgende:
Noh, kijk hem daar gaan zo trots! Tijd voor een blokkenwagen Mandy!

LB, wat fijn dat er een leidster was die even wat tijd had voor je kleine meis <3 En wat lief he, zo'n dansende dreumes achterop :D
Echt wel O+ !
D heeft deze al gekregen van zijn peetoom, ook echt een leuk ding maar hij loopt nog te wijduit met z'n benen om daarachter te kunnen lopen.
Ik ben druk op marktplaats en op facebook-groepen op zoek naar een babywalker!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:03:44 #143
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142066068
Wat voor beroepsopleiding volg je bij de LOI LB?

Suc6 met solliciteren!
pi_142066272
Over afwijzingen kan ik meepraten :')

In September ga ik weer verder met mn praktijk diploma. *O* Ik heb uitstel gevraagd omdat het me even te veel werd de mantelzorg voor familieleden, een baby en het huishouden. En dan ook nog de peuter en mn opleiding :')

Ik heb wel weer zin om te beginnen maar hoop tegen die tijd wel dat fee ook blijft slapen als ik dr op bed leg :')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:15:13 #145
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142067030

Nieuwe sandaaltjes filmpje
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:20:08 #146
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142067340
Wat lief Ela!
pi_142067405
Ze loopt ook echt van 'oeh, ik heb nieuwe schoenen aan!' O+ .

Ela, ik zag dat ze een leuk armbandje en ketting om heeft. Maak je die zelf of zijn ze ergens van?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:31:26 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142069205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:15 schreef elamanilo het volgende:

Ohhh!! O+! De kleine knapperd!!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:53:32 #149
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142071438
Franny, haar armbandje is een bedelarmbandje met daaraan verschillende bedeltjes, eentje van mij en m'n lief, eentje van m'n ouders, eentje van m'n zusje en van m'n broertje, en eentje van m'n opa&oma. Heeft ze voor d'r eerste verjaardag gekregen! En het kettinkje is een barnsteen kettinkje, barnsteen scheidt, bij contact met de huid, een stofje af wat ontstekingsremmend en pijnstillend werkt, dat helpt als ze tandjes krijgt. Barnsteen heb je vaak in lichte kleuren, maar het bestaat ook in donker, ik heb er eentje met donkere steentjes uitgezocht omdat ik dat mooier bij haar vind staan :) Hier, bij ekobebe, heb ik het kettinkje vandaan trouwens, staat ook uitleg!
pi_142072583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Oooooh Spirit wat herkenbaar!!! O+ En ik vind het ook zo leuk! *O*

Ook nieuw vanuit deze ontwikkelingsstap zijn de Dreumes Driftbuien overigens :') ze kan echt enorm krijsen en squeeken als ze iets niet mag, of als je de deur dichtdoet waar ze doorheen had willen gaan :o
Jaaa!! Of als je het waagt om iets af te pakken :@
Sarcasme. Herken het.
pi_142072875
Wat goed en knap al die lopende kindjes!

Hier voor het eerst sinds lange tijd een ziek meisje. Al twee nachten flink aan het spoken .. dat zijn we al niet gewend van der. En nu ook nog eens dikke koorts. Hopelijk wil het vannacht wat beter met een paracetamolletje. Ze gloeit gewoon helemaal.

Mja extra reden voor nachtelijke knuffelpartijen O+
pi_142073173
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:15 schreef elamanilo het volgende:

O+ O+ O+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:18:11 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142073521
Ah beterschap voor je meisje Twinkle!

L0t :W hoe gaat ie daar?
pi_142073940
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:53 schreef elamanilo het volgende:
Franny, haar armbandje is een bedelarmbandje met daaraan verschillende bedeltjes, eentje van mij en m'n lief, eentje van m'n ouders, eentje van m'n zusje en van m'n broertje, en eentje van m'n opa&oma. Heeft ze voor d'r eerste verjaardag gekregen! En het kettinkje is een barnsteen kettinkje, barnsteen scheidt, bij contact met de huid, een stofje af wat ontstekingsremmend en pijnstillend werkt, dat helpt als ze tandjes krijgt. Barnsteen heb je vaak in lichte kleuren, maar het bestaat ook in donker, ik heb er eentje met donkere steentjes uitgezocht omdat ik dat mooier bij haar vind staan :) Hier, bij ekobebe, heb ik het kettinkje vandaan trouwens, staat ook uitleg!
Dankjewel. Mooie spullen sowieso op die site!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:46:11 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142076100
Oei, ik heb ook op die ekobebe site gekeken.... al die boxpakjes O+

Ik krijg het wel meteen een beetje benauwd van die veiligheidswaarschuwingen bij de kettingen :X
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:49:08 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142076498
Ohhhhh die ledikantdekens :9~
pi_142082015
Ela wat een lief filmpje O+

Tally ik snap dat studeren op een wat lager pitje stond :*

Twinkle beterschap :*
pi_142082278
Na de zoveelste huilbui lekker tussen papa en mama in gelegd en toen was het goed O+

Ze gloeit ook niet meer zo dus ik verwacht dat de koorts wel aardig gezakt is :s)
pi_142083049
Beterschap twinkle. :*

Hier een mopperdag en het regent :{

Ik heb de Teletubbies aangezet...wat een rust. :@
pi_142083195
Hmm nog steeds 39.4 :{
Maar ze is wel levendig en wil lekker spelen. Dus ik ga er geen paracetamol tegen aan gooien zolang ze zich nog enigzins goed voelt. Maar ik had dat niet verwacht omdat ze niet meer zo gloeit.

Wel prutoogjes, slecht eten en drinken :{

Op momenten als deze ben ik wel blij dat ik gewoon lekker bij haar kan blijven :)
pi_142083498
Beterschap voor je ziekje Twinkle. Fijn dat ze lekker haar mama bij zich heeft O+ Volgens mij is dat nog het beste medicijn in dit soort gevallen ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_142083532
Om er nog even op terug te komen: aantal van jullie vroegen mij laatst hoe het met mijzelf is.
Nou, het gaat best goed. De storm is gaan liggen, lijkt het wel. Ook tussen man en mij gaat het beter. Dat was ook niet rozengeur en manenschijn.
Anyway, ik probeer steeds kalm te zijn en te blijven doen wat ik moet doen. Dingen regelen etc. De zaken op orde houden.
We hebben nu 2 weken vakantie dus dat is ook erg fijn.

Van de sollicitatie heb ik nog altijd niets gehoord. Was 20 juni op gesprek en ze zeiden dat ik de eerste week van juli wat zou horen.
Het is nu inmiddels de 2e week van juli dus ik heb gister even een mailtje naar hun gestuurd met de vraag of zij mij misschien kunnen vertellen wanneer ik dan wel iets hoor. Misschien dat ik iets verkeerd begrepen had. Zoiets. :)

Dus de spanning van die baan zit er nog. Ik wil het zo graag, maar hoe langer het duurt, hoe meer ik denk dat ik het niet geworden bent.
Maar goed, misschien komen ze er gewoon niet uit. :)
pi_142083693
Ik moet even mijn meisje spammen hoor :@ Ik schreef gisteren al hoe tof ik haar vond natuurlijk, maar vanochtend haalde ik weer zo'n ontzettend vrolijk meisje uit bed! Ze is zo leuk :D Bij het kdv moest ze wel even huilen, supernep, toen we weggingen (we brengen haar vaak samen) maar dat was echt binnen 2 seconden ofzo weer over toen ze iets anders interessants in het oog kreeg :')

Daarover gesproken, we gaan haar waarschijnlijk naar een kdv bij ons in de straat doen. Morgen kijken! Ik wil het eigenlijk niet, want ze heeft het zo naar haar zin waar ze nu zit en de leidsters zijn zo tof, maar het zou gewoon zoveel makkelijker voor ons zijn omdat we dan geen omwegen meer hoeven te maken met halen en brengen. Mij zou het heel veel rust brengen, omdat haar vader haar dan ook kan ophalen als hij met het ov is en ik me dus niet hoef te haasten als ik weetikveelwaar in Nederland aan het werk ben. We gaan dus gewoon openminded kijken en beslissen later.

En gewoon nog een leuke kdv anekdote: ik ging Isa laatst in mn eentje ophalen en was haar net enorm aan het knuffelen, toen vlak achter mij de vader van een ander kindje binnen kwam. Ook man met rugtas, baard en blond haar. Dus Isa rent echt vol enthousiasme op die man af (PAPA!!) en had halverwege pas door dat het papa helemaal niet was :D Die kop van haar was echt goud waard, die verwarring! O+

Afgelopen zondag zijn we spontaan een dage naar Scheveningen gegaan, naar Seaworld omdat Isa de aquaria bij de bouwmarkt altijd zo tof vindt :D Nou, echt, wat een succes! Ik heb haar echt nog nooit zo druk en enthousiast meegemaakt. Ze rende van hot naar her en weer terug en vond alles even mooi O+ Ik kan dit ook echt aanraden want het grootste deel kun je je mini gewoon "los" laten rondrennen O+ Plaatjes bij het praatje:
Weg

En mn monster heeft iets nieuws ontdekt: op je kop staan. Dat is reuze grappig :D
Weg

En wat ook reuze grappig is, is een bril opzetten, of een hoedje ofzo. Ze hoeft er maar eentje te zien of die grijphandjes zijn niet in bedwang te houden :D
Weg

Tot zover mn spam O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Spirit82 op 09-07-2014 21:12:34 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_142084687
Spirit O+ O+ wat een leuke spam!
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:13:11 #165
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142085514
Ohh, wat een leuk meisje Spirit! Wat een goed idee ook van Seaworld! Opsekop <3
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:17:56 #166
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142085639
Oh Spirit wat een leuke foto's en wat schrijf je lief over je meisje!

Twinkle, beterschap :* .

Ik heb via fb een babywalker op de kop kunnen tikken die we vanavond mogen gaan halen :D .
Ik ken d'er eentje die vanaf morgen alles onveilig gaat maken met dat ding :P *; .
pi_142086739
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:17 schreef -mandy- het volgende:
Oh Spirit wat een leuke foto's en wat schrijf je lief over je meisje!

Twinkle, beterschap :* .

Ik heb via fb een babywalker op de kop kunnen tikken die we vanavond mogen gaan halen :D .
Ik ken d'er eentje die vanaf morgen alles onveilig gaat maken met dat ding :P *; .
Vet he! Djen had het ding bij de go ontdekt. Toen heb ik er eentje gekocht dezelfde dag. Kind helemaal gelukkig O+

Spirit leuke spam O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:20:49 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142087566
Pfoe Twinkle, is je meisje nog steeds vrolijk? Wat een koorts zeg.

Venco, wat fijn dat je je zoveel beter voelt!

Spirit! O+ En die opdekop-foto is ook al zo herkenbaar! :D

Mandy, goeie zet! Hij vond t echt leuk he?
pi_142088681
Ja ze speelt wel lekker. Drinkt ook goed. Eten niet.. alleen fruit krijg ik er in.

Net werd ze wat mieperig. Schone luier.. gelijk even temperatuur gemeten.. 39,6 -O- . Ik geef haar maar zelden paracetamol maar dit vond ik wel een goed moment. Daarna lekker in bed gelegd en ze was zo vertrokken. Ik denk dat ze ook maar beter veel kan slapen hierdoor. Komt goed :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:35:43 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142090163
Ook de zesde ziekte misschien?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_142090471
Ik heb er even op gegoogled wamt ik heb me tot op heden nog niet echt hoeven informeren over kinderziektes. Behalve pseudo kroep en een keertje flink verkouden of wat verhoging is ze nooit echt ziek geweest.

Voor nu maak ik me weinig zorgen zolang ze goed drinkt en goed reageert. Kan ook geen vlekjes ontdekken dus hopelijk blijven die ook weg.

Lees wel op google dat het een typische ziekte is zo tussen de 9 - 12 maanden? Die zijn we ruimschoots voorbij. Einde van de maand wordt ze alweer 21 maanden.

Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:45:28 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142090589
Vlekjes komen bij de zesde ziekte pas na de koorts. Koorts is ineens weg en dan beginnen de vlekken.

Volgens de site die mijn huisarts adviseerde voor medische info is het een typische kinderziekte tussen de 6 mnd en 3 jaar. Dus is het niet zo gek met 21 maand.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:47:54 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142090677
Nouja je kunt er ook niks mee Twink, dus lekker zo doorgaan lijkt me :Y Slaap is idd goed!

E ligt er overigens ook al een beste tijd in :o Bijna 3 uur!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:31:23 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142092366
Ik ben jaloers, zou ook wel 3 uurtjes willen slapen :+.

Noor heeft sinds een aantal dagen dat ze als ze wakker wordt, telkens begint te huilen. Ook het inslapen gaat echt moeizaam. Soms moeten we er echt heen, maar meestal is het een paar minuutjes en dan valt ze wel weer in slaap. Weer een heel nieuw fenomeen dit :?. Ze zit niet in een sprong volgens Het Boek. Koorts had ze niet, vieze luier ook niet, honger evenmin. Géén idee.
pi_142093147
XM dat hebben wij hier ook .. dat huilend wakker worden. Vooral na haar middagslaap. Geen idee wat het is of waar het vandaan komt. Snapte er in het begin niks van. Soms een paar dagen niet en dan ineens wel weer.

Wat ik nu doe is gewoon lekker knuffelen O+
pi_142094146
Oh, Stick wordt al 14 maanden huilend wakker na elk slaapje :@ Ook 's nachts ja. Ben benieuwd wanneer dat stopt.

Twinkle, goed drinken en zo veel mogelijk slapen idd. Beterschap!
pi_142096154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:11 schreef L-E het volgende:
Oh, Stick wordt al 14 maanden huilend wakker na elk slaapje :@ Ook 's nachts ja. Ben benieuwd wanneer dat stopt.

Twinkle, goed drinken en zo veel mogelijk slapen idd. Beterschap!
Hier ook hoor LE. Het is zelden dat ze wakker word en zegt/roept Mama ofzo. Altijd meteen huilen.
pi_142098634
Hier ook heeeeeel lang huilend wakker worden gehad. Nog steeds trouwens, als het midden in de nacht is, maar sochtends is ze steeds vaker aan het kletsen/roepen O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:04:11 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142102682
E ligt soms te kletsen, soms hoor je ineens "paard! hihihiii", soms huilt ze... Maar dan altijd wat jengelen. Als ze heel verkouden is en weinig lucht krijgt is het echt snikken.

Mijn oppaskindje werd ook altijd huilend wakker. Verschilt blijkbaar gewoon per kindje.

Ohja XM ik heb nu spijt dat ik niet ook even ben gaan liggen :')
pi_142103087
Venco fijn dar het beter gaat met je. En ik duim nog voor je sollicitatie :*

Spirit jouw spam O+

Mandy gaaf dat je een easywalker heb morgen *O*

Twinkle :* voor jouw zieke! maar vrolijke meisje

LB. Mooie tijd. Drie uur

XM. Riley heeft dat ook wel eens dat ze huilend wakker wordt. Soms ook 's nachts. Dan schrik ik me rot. Maar voordat ik mijn deur open heb, slaapt ze al. Echt heel vreemd

Riley is vandaag een dagje thuis gebleven van het kdv. Mijn ouders en zus pasten op. O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:18:02 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142107868
Ah, dan heeft ze vast wel een fijne dag gehad he Omen?

Wij hebben zaterdag een bruiloft in Utrecht, en ik had er helemaal niet zo'n zin in. Meeste vrienden zijn ook uitgenodigd, dus oppas werd lastig.... ik had al half bedacht dat ik gewoon het feest 's avonds ging skippen en lekker naar huis. Maar mijn moeder komt nu oppassen en vond dat ik gewoon ook even lekker moest feesten, dus zij en haar vriend blijven hier ook slapen O+

En nu maar hopen dat het ook allemaal lekker verloopt!
pi_142111103
Dreumes huilt ook altijd als ie wakker wordt. En dat wordt ie elke nacht nog wel een of meerdere keren. Onze oudste was echt een andere slaper.

Onze kinderen gaan straks naar een andere opvang en ik moet er wel van slikken. Ik gok dat dreumes het allemaal wel best gaat vinden. Ik denk zelfs dat zijn spraak een enorme sprong gaat maken. Hij gaat van een gastouder naar een kdv.
pi_142112174
Spirit: je spam gemist. Wat schrijf je lief O+
Riley weer ok ? Na de val ?
LB: Geen zin om haar toch thuis te houden en studeren uit te stellen ?
LE: Wel een hele boeiende visie, maar waar ligt die grens dan ? Fysiek dus ? Als ze naar de tandarts moeten omdat er gaatjes zijn mag dat dan wel ? Bij moet tandenpoetsen en ik probeer het zo lief mogelijk.
Mandy en Ela: Lieve filmpjes O+
Twink: beterschap
Wat vergeet ik ? :@

Hier al druk met verjaardag voorbereiden O+

[ Bericht 0% gewijzigd door kleinzusje op 09-07-2014 22:53:11 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_142112670
LB wat lief van je moeder O+

Olivia. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe kdv gaat zijn voor jouw kinderen? Merk je al verandering in het praten. Of is de logopedie daar nog te weinig voor geweest?

Kleinzusje verjaardagsvoorbereidingen O+
pi_142116385
Logopediste is pas 1 keer geweest. Vorige week was ze ziek. Keelontsteking en stem kwijt. Dat werkt dus niet. Vrijdag komt ze weer. Er lijken steeds wat woordjes bij te komen. Boomba zegt ie nu ook.
pi_142119539
Bestaat er een eco steen waardoor ze tot 12 uur doorpitten ? :D

All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_142128215
Olivia. Leuk dat er steeds meer woordjes komen *O*

Kleinzusje :D
  donderdag 10 juli 2014 @ 06:45:47 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142128298
Pff Noor is echt wel 30x wakker geworden. Telkens huilen. Paracetamol gegeven maar maakte geen verschil. Bij ons gelegd, maar das feesten natuurlijk. Ik begrijp er niks van. Afgelopen weekend beetje begonnen dit, maar het wordt steeds erger. Ze sliep zonder een kik het klokje rond voorheen!

Maar ff stokjes tussen mn oogleden vandaag :').
pi_142128317
Oliva wat doet de logopediste dan precies? Of was het nog maar een kennismakingsbezoek?
Ben benieuwd hoe dat gaat bij zo'n klein kind.
pi_142128419
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 06:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pff Noor is echt wel 30x wakker geworden. Telkens huilen. Paracetamol gegeven maar maakte geen verschil. Bij ons gelegd, maar das feesten natuurlijk. Ik begrijp er niks van. Afgelopen weekend beetje begonnen dit, maar het wordt steeds erger. Ze sliep zonder een kik het klokje rond voorheen!

Maar ff stokjes tussen mn oogleden vandaag :').
Ha, dat zal je leren te klagen dat je kind zoveel slaapt! Voel je ook hoe wij het hebben :P

Maar serieus, tandjes? Sprong?
Sarcasme. Herken het.
pi_142128664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 06:53 schreef Fieder het volgende:
Oliva wat doet de logopediste dan precies? Of was het nog maar een kennismakingsbezoek?
Ben benieuwd hoe dat gaat bij zo'n klein kind.
t was nu een kennismakingsgesprek. En toen eenmaal het ijs bij dreumes gebroken was ging ze met de kinderen spelen. En dan een woord vaak gebruiken. Pak de bal maar, waar is de bal? Mag ik de bal. En dan nadruk leggen op het woord bal. Klinkt heel logisch. Wij hebben dit doorgezet met bal, en 2 dagen later zei hij bal.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:51:57 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142128970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 07:31 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ha, dat zal je leren te klagen dat je kind zoveel slaapt! Voel je ook hoe wij het hebben :P

Maar serieus, tandjes? Sprong?
:'( I feel your pain. Tandjes.. mja die bobbels in haar kaken zitten er nu al 3 maand en dan had ik verwacht dat de pcm wat zou doen. Vooralsnog gokken we op fikse verlatingsangst.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:58:05 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142129027
Nora heeft het nu ook 2 keer gehad, beide keren na een week of 2 weer over. Ik blijf altijd maar roepen dat het een faaaaase is en hoop dat ze er snel weer doorheen is.
Heb je ook geprobeerd om een flesje te geven, XM? Hier heeft ze soms ook ineens weer meer honger.

Over flesjes gesproken; wat geven jullie je dreumes aan melk? Ik zit hier natuurlijk nog 2 weken illegaal :P en op het moment krijgt ze nog opvolgmelk. Maar ik had begrepen dat ze met een jaar gewone melk mag?
Ze drinkt nu 's avonds voor het slapen gaan (of iets van een uur na het slapen gaan) nog een fles. Wordt dat dan een fles met gewone melk?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142129142
Ik vind gewone melk zo'n raar idee bij mij pasgeboren baby :@ :') We zijn het ontbijt (pap) wel met gewone melk gaan maken en soms krijgt ze ook een flesje gewone melk, maar opvolgmelk voelt op dit moment nog beter voor haar. Dat is puur mijn psyche, want ze vindt het allemaal lekker en het is beide goed.
Sarcasme. Herken het.
pi_142129328
XM als ik dingen niet kan verklaren zeg ik ook maar tegen mezelf het is een faaaaaaase.

Gisteravond en vannacht nog fikse koorts. Veel huilen. Vanmorgen lijkt het eindelijk beter te gaan met 37.8 *O*

Wij zijn rond de eerste verjaardag over gegaan op gewone halfvolle melk. Drinken we zelf ook. Heb het pak opvolgmelk opgemaakt en niks nieuws meer gekocht. Volgens mij kreeg ze toen al geen avondfles meer maar gewoon melk bij het ontbijt en lunch. En zo doen we het nog steeds :)

Eigenlijk jammer dat ik dat allemaal nooit opgeschreven en bijgehouden heb. Had ik een beetje een referentiekader voor de nieuwe baby. Nu lijkt het alsof ik soms het wiel weer opnieuw uit moet vinden.
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:26:26 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142129407
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind gewone melk zo'n raar idee bij mij pasgeboren baby :@ :') We zijn het ontbijt (pap) wel met gewone melk gaan maken en soms krijgt ze ook een flesje gewone melk, maar opvolgmelk voelt op dit moment nog beter voor haar. Dat is puur mijn psyche, want ze vindt het allemaal lekker en het is beide goed.
Haha, dat heb ik met vlees :)
Maar zat er idd aan te denken om haar pap met gewone melk te maken, maar ze drinkt 's avonds dus ook nog een fles en weet niet zo goed of je daar dan gewone melk in 'moet' doen.

Ze krijgt bij jou gewoon nog die nummmer 2 opvolgmelk, Spirit? Dus geen dreumesmelk/opgroeimelk/of-hoe-heten-ze-allemaal-melk?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142129524
Twinkle fijn dat het beter gaat! Ik heb ook niks opgeschreven :'( kan wel veel via fok terugvinden maar zoveel werk

XM sterkte! :*

Olivia klinkt idd logisch! Wat goed dat je meteen resultaat zag.

L weigert nog steeds alle melk. Opvolg wil hij niet maar gewone melk ook niet. Kreeg als tip van een collega dat je er wat cacao door kan doen. Maar lust hij dan ooit nog wel melk? Wordt er zo zenuwachtig van dat hij al weken bijna geen zuivel krijgt :X

Ik hoorde weer van iemand anders dat er alleen in NL zoveel op melk wordt gehamerd. In andere landen liggen de normen van hoeveel zuivel een kind moet krijgen veel lager. Weet iemand hier toevallig meer van?
pi_142129607
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:26 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Haha, dat heb ik met vlees :)
Maar zat er idd aan te denken om haar pap met gewone melk te maken, maar ze drinkt 's avonds dus ook nog een fles en weet niet zo goed of je daar dan gewone melk in 'moet' doen.

Ze krijgt bij jou gewoon nog die nummmer 2 opvolgmelk, Spirit? Dus geen dreumesmelk/opgroeimelk/of-hoe-heten-ze-allemaal-melk?
Ik was vergeten dat ze nog een middagfles krijgt. Op het kdv geven ze grwoon nr 2, maar thuis krijgt ze nr 4. Smiddags en soms, als ze moeilijk slaapt, ook savonds. Zit ook geen rationale achter, maar gewoon omdat het op dat pal staat :')
Sarcasme. Herken het.
pi_142129632
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:33 schreef Fieder het volgende:
Twinkle fijn dat het beter gaat! Ik heb ook niks opgeschreven :'( kan wel veel via fok terugvinden maar zoveel werk

XM sterkte! :*

Olivia klinkt idd logisch! Wat goed dat je meteen resultaat zag.

L weigert nog steeds alle melk. Opvolg wil hij niet maar gewone melk ook niet. Kreeg als tip van een collega dat je er wat cacao door kan doen. Maar lust hij dan ooit nog wel melk? Wordt er zo zenuwachtig van dat hij al weken bijna geen zuivel krijgt :X

Ik hoorde weer van iemand anders dat er alleen in NL zoveel op melk wordt gehamerd. In andere landen liggen de normen van hoeveel zuivel een kind moet krijgen veel lager. Weet iemand hier toevallig meer van?
Als je je er zorgen over maakt, zou je ook wat meer boter kunnen smeren, kaas op brood doen of zuivelspread en yoghurt als toetje geven? Is ook allemaal melkproduct natuurlijk :)
Sarcasme. Herken het.
pi_142129644
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:33 schreef Fieder het volgende:

Stevige zuivellobby in NL ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')