abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:18:34 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141929789
Zwangerschap & geboorte

2014

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:19:15 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141929815
Nog aanpassingen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:20:01 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_141929848
Dyre, wat een mooi popje O+
disclaimer
pi_141929910
Oohh Dyre, wat een snoezig meisje O+
pi_141930207
Dyre O+

Heb ik nu over de naam heen gelezen trouwens of niet gepost?
pi_141930213
Pfff. ik ga ff op bed liggen denk ik... Begint toch (ongemerkt) steeds zwaarder te worden.
pi_141930227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Dyre O+

Ja goeie! Ik ben ook nieuwsgierig!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:35:17 #8
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_141930368
Ow Dyre, wat een mupke!

Na 2 weken heb ik eindelijk weer de tijd gevonden om 's middags ff te pitten. En wat dat doet dat een mens goed :)! Kan ik hopelijk vanavond mooi de wedstrijd af kijken in m'n juichpakkie
:') .

En ik quote even de eerste post van Dyre van afgelopen nacht voor degenen die de naam gemist hebben ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:37:49 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141930431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Dyre O+

OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1393

L.isa O+
pi_141930457
L.isa, mooie naam :)
pi_141930537
Oh Dyre wat een popje!

Vriend heeft vandaag met andere vriend flink geklust in de babykamer, waarschijnlijk morgen helemaal klaar qua stucwerk O+
Maar wat voelde ik me een nutteloze faalhaas, helemaal kapot van even boodschappen doen terwijl 2 mannen zich kapot zweten ;(
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_141930626
Ooh dyre wat een popje! O+

En idd Geppie, vreemd he dat wij ook zo'n formaat kindje (1week verder) bij ons dragen.
S. 2014
J. 2016
pi_141930875
prachtige foto Dyre!

Hier na de lunch met man begonnen aan meubel nummer 2 in babykamer, maar nadat ik de handleiding had gepakt, had ik al geen puf meer en buik deed pijn, voelde me hangerig. (8> stelde voor om te gaan slapen, hij zelf ook _O- en heb vervolgens twee uur liggen pitten (en kwijlen, overdag kwijl ik altijd :@ :X ) maar ben nu weer misselijk en nergens zin in. Misschien groeispurtje, want de baby is wel erg rustig.
pi_141930880
Dyre wat een mooi klein meisje heb je daar O+
pi_141931144
Ik kwijl ook als een gek :@

Hier loopt de stress een beetje op; de klusroemeen is weer terecht. In die zin dat we weten dat ie pas eind juLi ipv juNi weer naar NL komt. De meeste klusmensen hebben geen tijd en het is bijna bouwvak. Mijn man snapt volgens mij totáál niet :') waar ik me druk om maak want ik moet nog zes weken... Nou we zien het bij Dyre, het kan altijd eerder!

Had jij alles al gereed voor de komst van de baby, Dyre?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_141931579
Hier is het ook 1 grote bouwput en eigenlijk berust ik me wel in de situatie zoals die is. Ik weet dat we daar niet zo veel invloed op hebben. De kleertjes liggen gewassen en gestreken in de kast. Het bedje staat klaar. Komt goed :Y

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan
pi_141931846
Ja dat heb ik voor mezelf ook besloten, bedje (eerst nog even verven :P) in elkaar, kleertjes wassen en de boel loslaten... Ik moet écht even zen worden voordat de hele kermis gaat beginnen, maar ik lijk wel in complete oorlog met mijn hormonen te verkeren :(
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:41:50 #18
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141932455
Dyre :o wat een speedy! En wat is ze mooi en "af" nog zo klein!

Ik hoop dat ze snel mee naar huis mag.

En Blue is vast bezig, zet m op!

Sugar, sterkte met je oma.

Razz 29 weken al! Genieten van je verlof/vakantie nu? Is begonnen bij jullie toch?

Wij waren gisteren naar de musical van schoonzus je. Vooraf uit eten en ik kon natuurlijk maar en halve portie op, en het was zo vreselijk benauwd! Was bij dat ik in een theaterzaal met airco kon gaan zitten... Tien bleek het een lopende voorstelling te zijn. Met twee groepen steeds van scène naar scène en verschillende ruimtes in het gebouw. Krap. Heet. Nergens zitplaats (op de grond ging ook niet). Na drie scènes kreeg ik t stikbenauwd, sterretjes, en begon ik van paniek te huilen. Uit de groep gelopen en met cola opgelapt door de productie assistente. Daarna heeft vriendje met een stoel achter me aangelopen naar alle scènes. :')

Bij schoonouders geslapen, op tijd weer weg en toen we thuis waren eerst lekker weer naar bed gegaan en gedut en geslapen O+ heerlijke luie dag, had ik wel nodig. Zijn pas sinds een uur of half drie echt op :@
Kwak
pi_141932538
Geppie, héél herkenbaar. Babykamer is sinds kort af (sinds vorige week) en het heeft me heel wat stress bezorgd. Vriend vroeg zich ook af waar ik me in godsnaam druk over maakte. Ondertussen kwam het stoom uit mijn oren omdat hij zo verschrikkelijk rustig deed :') p
pi_141932549
Hallo mama's van fok!
Ik heb een probleem en zou graag advies van mama's willen. Ik wil niemand tegen het been stoten en ik weet dat mensen zoals ik niet echt gewaardeerd worden door mama's die al heel lang zwanger willen worden, dus sorry
Om eerst maar even voorop te stellen, ik wil al heel erg lang kinderen en mijn vriend wil later ook erg graag kinderen. Nu twijfel ik heel erg of ik zwanger ben of niet. MOCHT het wel zo zijn is het kindje natuurlijk gewoon heel erg welkom.
Ik slik trouwens gewoon dagelijks de pil. We hebben eigenlijk altijd sex met condoom behalve die paar keer voor de bloeding..

Ongeveer 5 dagen tot een week na onze sex kreeg ik een bloeding, dacht er niet heel erg over na, word wel vaker ongesteld door de pil heen. Tot ik me later besefte dat ik helemaal geen krampen had, geen enkele pijn en dit heb ik altijd als ik ongesteld door de pil ben. Ook duurde deze bloeding -licht roze- maar 2 dagen..
Ik had altijd honger 's avonds maar sinds kort heb ik totaal geen trek meer in eten. Avondeten doe ik wel, ontbijt soms ook maar ik ben sowieso door maagklachten geen eter 's ochtends, altijd misselijk.
Ook ben ik nu al 2,5 week constant misselijk in de avond. Soms ook overdag al lijkt het dan wel minder.
Ook heb ik sinds een kleine week een streep onder mijn navel, die heeft er nooit gezeten en ik kan geen enkele reden verzinnen waarom die er opeens zou verschijnen.
Ook voel ik af en toe rare dingen onder mijn navel, een soort gebobbel ofzo.. Kan het niet heel goed uitleggen want het voelt zo raar.

De bloeding is nu een kleine 3 weken geleden en ik heb al twee testen gedaan, beide negatief.. Ik word er een beetje gek van. Stiekem begin je toch te hopen dat je het wel bent en ik wil na 3 weken nog niet naar de dokter voor een bloedtest.. Dus nog langer wachten ..
pi_141932672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:44 schreef Bubble_ het volgende:
Hallo mama's van fok!
Ik heb een probleem en zou graag advies van mama's willen. Ik wil niemand tegen het been stoten en ik weet dat mensen zoals ik niet echt gewaardeerd worden door mama's die al heel lang zwanger willen worden, dus sorry
Om eerst maar even voorop te stellen, ik wil al heel erg lang kinderen en mijn vriend wil later ook erg graag kinderen. Nu twijfel ik heel erg of ik zwanger ben of niet. MOCHT het wel zo zijn is het kindje natuurlijk gewoon heel erg welkom.
Ik slik trouwens gewoon dagelijks de pil. We hebben eigenlijk altijd sex met condoom behalve die paar keer voor de bloeding..

Ongeveer 5 dagen tot een week na onze sex kreeg ik een bloeding, dacht er niet heel erg over na, word wel vaker ongesteld door de pil heen. Tot ik me later besefte dat ik helemaal geen krampen had, geen enkele pijn en dit heb ik altijd als ik ongesteld door de pil ben. Ook duurde deze bloeding -licht roze- maar 2 dagen..
Ik had altijd honger 's avonds maar sinds kort heb ik totaal geen trek meer in eten. Avondeten doe ik wel, ontbijt soms ook maar ik ben sowieso door maagklachten geen eter 's ochtends, altijd misselijk.
Ook ben ik nu al 2,5 week constant misselijk in de avond. Soms ook overdag al lijkt het dan wel minder.
Ook heb ik sinds een kleine week een streep onder mijn navel, die heeft er nooit gezeten en ik kan geen enkele reden verzinnen waarom die er opeens zou verschijnen.
Ook voel ik af en toe rare dingen onder mijn navel, een soort gebobbel ofzo.. Kan het niet heel goed uitleggen want het voelt zo raar.

De bloeding is nu een kleine 3 weken geleden en ik heb al twee testen gedaan, beide negatief.. Ik word er een beetje gek van. Stiekem begin je toch te hopen dat je het wel bent en ik wil na 3 weken nog niet naar de dokter voor een bloedtest.. Dus nog langer wachten ..
Wanneer had je ongesteld moeten worden? Beweging onder je navel kan gewoon je darm zijn, een eventuele baby is het zeker niet...

Verder is het goed mogelijk dat je gewoon een darmvirus/buikgriep hebt opgelopen maar voor zekerheid zul je toch naar de huisarts moeten.
S. 2014
J. 2016
pi_141932680
Als jullie zo graag kinderen willen, waarom dien jullie het dan dubbel safe?

Kan er voor de rest weinig zinnigs op zeggen eigenlijk. Als de testen negatief zijn...
pi_141932773
quote:

Bladiebla

Maar wat is het probleem nou?
pi_141932816
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:50 schreef geppie het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem nou?
Jouw quote aanpassing _O-
S. 2014
J. 2016
pi_141932834
Dat ze niet weet of ze zwanger is. Denk ik.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:52:49 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141932864
Lijkt me meer iets voor wachten op het tweede streepje :@

Overigens.

En ik maak eindelijk weer eens een bijleespost met een zwangergerelateerd verhaal erbij over mezelf... En nou sneeuwt ie onder. En nou ben ik heel hormonaal en vind ik dat stom :') :@
Kwak
pi_141932999
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:52 schreef kwakz0r het volgende:

Overigens.

En ik maak eindelijk weer eens een bijleespost met een zwangergerelateerd verhaal erbij over mezelf... En nou sneeuwt ie onder. En nou ben ik heel hormonaal en vind ik dat stom :') :@
Sorry dat ik het zeg Kwak, maar ik vind dat je relatief veel zeurt. Daar reageer ik niet op, althans ik probeer er dan overheen te lezen om geen rel te veroorzaken.
pi_141933035
Iemand die bijleest komt alles toch vanzelf tegen? En dan zullen ze vast wel reageren...
Ik reageer ook niet overal op.. Soms omdat ik ook niet weet wat ik moet zeggen :@

Fijn iig dat je vandaag lekker bij kon komen.

Herkenbaar hoor dames vd hormonen en de niet begrijpende mannen... Gelukkig is alles hier nu wel klaar...
S. 2014
J. 2016
pi_141933115
Als iets klaar is, begin ik te miepen over het volgende :') Zo is in allerijl nog de bovenverdieping behangen en we zijn nu bezig met de plinten beneden. En als dat af is, is er wrs wéér iets :')
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:06:11 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141933266
quote:
Dingen.
Je vraag past beter hier: SEX / [TVT] De Pil deel 13
KuikenGuppy
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:08:18 #31
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933331
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:57 schreef geppie het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg Kwak, maar ik vind dat je relatief veel zeurt. Daar reageer ik niet op, althans ik probeer er dan overheen te lezen om geen rel te veroorzaken.
Ja? Dat zou wel kunnen.

Doe ik niet expres, en zal er beter op letten. Ik probeer wel bewust gezellig te reageren op anderen en dan niet altijd zelf iets te zeggen als ik niks positiefs weet.

Aan de andere kant ís er ook wel eens gewoon even niks leuks of gezelligs te melden. Misschien zat ik de laatste weken in een wat dieper dipje dan ik me realiseerde.

Overigens: Ik vond het verhaaltje van gisteren zelf niet heel negatief. Eerder "OMG, zwangere troela lot rond met stoel :') ". En mijn heerlijke relax ochtend ook niet, eerlijk gezegd.
Kwak
pi_141933459
Dyre, wat is je dochter prachtig, zo klein, zo af! O+

Bubble, wat vervelend dat je zo onzeker bent hierover. Er zijn andere topics (zie tip Burdie en Kwakzor) waar je vraag misschien beter past? En je hebt waarschijnlijk een huisarts die je ook met dit soort vragen kunt bestoken. Succes!

Kwak, wat vervelend dat je zo naar werd tijdens de voorstelling, maar wat fijn dat er zo goed voor je gezorgd is en je vandaag de tijd had om bij te komen!

En dames, succes met jullie mannen die de urgentie van het afmaken van de babykamer niet zien... Ik ben hier zelf diegene :@

Hier steken in den doosch. Mijn eerste kind is nooit ingedaald, dus herken het niet. Zou dit kind wel indalen? Ben heel benieuwd!
Gisteren 35 weken, en dinsdag liggingsecho, maar ik heb niet het idee dat er nog gekoprold is, dus verwacht wel een goede ligging.

Ben zo benieuwd naar Blue!
pi_141933540
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:52 schreef kwakz0r het volgende:

Overigens.

En ja, je bent hormonaal ;) , er zaten 7 posts tussen je vorige post en deze post, dus nog iets te vroeg voor de ondersneeuw-conclusie. Komt goed! :*
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:14:53 #34
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:11 schreef marel88 het volgende:
Dyre, wat is je dochter prachtig, zo klein, zo af! O+

Bubble, wat vervelend dat je zo onzeker bent hierover. Er zijn andere topics (zie tip Burdie en Kwakzor) waar je vraag misschien beter past? En je hebt waarschijnlijk een huisarts die je ook met dit soort vragen kunt bestoken. Succes!

Kwak, wat vervelend dat je zo naar werd tijdens de voorstelling, maar wat fijn dat er zo goed voor je gezorgd is en je vandaag de tijd had om bij te komen!

En dames, succes met jullie mannen die de urgentie van het afmaken van de babykamer niet zien... Ik ben hier zelf diegene :@

Hier steken in den doosch. Mijn eerste kind is nooit ingedaald, dus herken het niet. Zou dit kind wel indalen? Ben heel benieuwd!
Gisteren 35 weken, en dinsdag liggingsecho, maar ik heb niet het idee dat er nog gekoprold is, dus verwacht wel een goede ligging.

Ben zo benieuwd naar Blue!
Een kokosnoot in je bekken, Ole *O* ik heb geen idee hoe het voelt overigens maar dat is mijn beeld erbij :P
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:16:36 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:14 schreef marel88 het volgende:

[..]

En ja, je bent hormonaal ;) , er zaten 7 posts tussen je vorige post en deze post, dus nog iets te vroeg voor de ondersneeuw-conclusie. Komt goed! :*
Er reageert ook nooit iemand op mijn kattenfoto's. Ik heb een trauma denk ik.

En ze is zo mooi!
Kwak
pi_141933617
Liggingsecho Marel88? Is dat gewoon bij VK?

Ik heb het idee dat jullie veel meer echo's krijgen. Ik heb in totaal 2 x echo bij VK gehad en 3 in zkh. Geen idee of dat een normaal aantal is :) Ook nu de laatste weken geen echo gehad. VK voelt, meet en luistert enkomt tOT de conclusie dat alles goed is en baby is ingedaald.

Het zal misschien ook wel per praktijk verschillen?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:18:14 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933670
Volgens mij is één echo standaard, met 12 wkn, en nog een met twintig als je die wilt. Alle andere zijn extra.
Kwak
pi_141933682
Ooohhh die steken in den doosch... Vervloekt heb ik ze!
Tralalalaaa
pi_141933717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:14 schreef marel88 het volgende:

[..]

+1

Mensen lezen terug en reageren op wat ze willen, dan na 7 posts al een: " niemand leest mijn verhaal" post te plaatsen... Tja..

Ik ben een poosje terug gewezen om mijn toch vaak wat negatieve benadering van dingen, maar ik lees van jou ook idd vaak toch negatieve dingen en dan heb ik niet zo'n zin om te reageren of ik wordt bot en reageer dan maar niet... :@
S. 2014
J. 2016
pi_141933765
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En ze is zo mooi!
[ afbeelding ]
O+
pi_141933768
Vroeg ik me ook af, Sunshine. Mijn VK voelt hoe de beeb ligt, en bij vermoeden van stuit of als ze niet zeker weet wordt je doorgestuurd voor een echo. Zelfde qua grootte van de beeb. Ze meet de symfyse-something en als die erg ver van het lijntje valt, wordt je duurgestuurd. Anders niet.

Ik heb ook aardig wat steken daar benee trouwens. Maar echt pijnlijk vind ik ze (nog) niet, wel irritant. (Sta je op je werk en trek je ineens een rare bek en buig je in reflex een beetje voorover.
Collega: alles goed? Ik: ehm. Ja hoor. Er wil iemand naar benee :P)
pi_141933772
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Is dat dan ook daadwerkelijk indalen?
Want met steken kan ik dansen als de beste :P
S. 2014
J. 2016
pi_141933782
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Een kokosnoot in je bekken, Ole *O* ik heb geen idee hoe het voelt overigens maar dat is mijn beeld erbij :P
Ja, zo voelt het ongeveer :X en dan ook echt het idee dat ie zich met z'n voetjes afzet aan de bovenkant. Ik zei tegen m'n man donderdagavond "ik denk dat ons kind onderweg is naar de uitgang". Hij trok bleek weg. Zo moet ik het dus niet meer noemen, hij dacht dat ik bedoelde dat de bevalling begonnen was.

Sunshine, ik heb 2 reguliere echo's gehad (termijnecho en 20-wekenecho) en 2 hele vroege echo's omdat mijn vorige zwangerschap een miskraam werd en ik die eerste weken niet zo goed doorkwam zonder af en toe bevestiging. Dus afgezien van die extra echo's zou dit de derde worden en die is wel standaard bij onze praktijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oke, tnx, ik nu ook ja. Een niet ingedaald kind is ook niet alles (eerste 10 uur weeén hadden alleen als resultaat dat ze ingedaald was) maar wel indalen heeft ook zo z'n nadelen blijkbaar.
pi_141933801
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En ze is zo mooi!
[ afbeelding ]
Kijk, dit vind ik dan wel weer humor ^O^
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:21:58 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_141933813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Liggingsecho Marel88? Is dat gewoon bij VK?

Ik heb het idee dat jullie veel meer echo's krijgen. Ik heb in totaal 2 x echo bij VK gehad en 3 in zkh. Geen idee of dat een normaal aantal is :) Ook nu de laatste weken geen echo gehad. VK voelt, meet en luistert enkomt tOT de conclusie dat alles goed is en baby is ingedaald.

Het zal misschien ook wel per praktijk verschillen?
dat vind ik vrij veel hoor :Y ik heb er 3 "gehad", (de andere 2 waren vrijwillig en heb ik zelf betaald) en krijg er nog 1 waarschijnlijk ;)
disclaimer
pi_141933834
Kwak, je hebt een vieze poes :r
pi_141933855
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik begon hier met bijlezen en schoot genant hard in de lach :') :D
:)
pi_141933879
quote:
_O-
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:24:11 #49
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933886
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

+1

Mensen lezen terug en reageren op wat ze willen, dan na 7 posts al een: " niemand leest mijn verhaal" post te plaatsen... Tja..

Ik ben een poosje terug gewezen om mijn toch vaak wat negatieve benadering van dingen, maar ik lees van jou ook idd vaak toch negatieve dingen en dan heb ik niet zo'n zin om te reageren of ik wordt bot en reageer dan maar niet... :@
Ik heb al gereageerd op geppie, zoals ik zei zal ik er beter op letten.

Bot zijn mag overigens ook, hoe niet ik anders raden dat mensen mijn posts allemaal zo negatief vinden? Die van daarnet vond ik dat zelf in elk geval niet.

Ik was me namelijk wel bewust van mijn eigen negatieve humeur de laatste weken en heb heel vaak expres maar niets gepost. Blijkbaar is het zelfs als ik denk leuk te zijn nog steeds negatief :') ( :') voor mezelf dus he?)
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:24:33 #50
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141933897
Sunshine, dan heb je er meer gehad dan ik. Ik heb een termijnecho, SEO en liggingsecho gehad. Meer niet.

Kwak, jammer dat de avond anders verliep dan je had verwacht.

Razz, het is voor mij helaas 2,5 uur rijden naar mijn ouders in het noorden. Mijn vader heeft me verboden om te komen. Ook ivm mijn bloeddruk.

Dyre, wat een mooi popje heb je daar O+

Meiden, bedankt voor de sterktewensen.

Ik heb echt een baaldag vandaag. Met boodschappen wel een hoop lekkere dingen in huis gehaald. Vanavond met vriend maar lekker voetbal kijken op de bank. Ik hoop dat B. en E. lekker op tijd gaan slapen. Ik heb mezelf getrakteerd op een stoomreiniger om het poetsen wat makkelijker te maken. Want mijn poetslijstje is enorm!
pi_141933952
Ik heb er nu vier gehad: vitaliteitsecho met zeven weken in verband met bloedverlies, termijnecho met tien weken, pretecho (geslachtsbepaling) bij zeventien weken en de SEO. Ik verwacht nu verder geen echo's meer.

Over mannen die aangespoord moeten worden... Sinds mijn positieve test is mijn vriend bezig met een enorme kluslijst met dingen die per se af moeten voor de baby er is. Logisch ook wel. Welk kind wil geboren worden in een huis waar geen internetkabels naar elke ruimte lopen, of waar het houtwerk van de gevel of schuur niet in de olie staat. Of, God forbid, zonder complete zelfgemaakte steigerhouten tuinset? :o.

Als ik 'm niet had tegen gehouden was de babykamer drie weken geleden al klaar geweest. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:26:15 #52
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933960
quote:
_O- O+

Mot ik daarvoor naar de dokter? Ik wil wel het beste voor me allesie, me hartje, me kint. Of kan dat ook gewoon met chilly?
Kwak
pi_141934027
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb al gereageerd op geppie, zoals ik zei zal ik er beter op letten.

Bot zijn mag overigens ook, hoe niet ik anders raden dat mensen mijn posts allemaal zo negatief vinden? Die van daarnet vond ik dat zelf in elk geval niet.

Ik was me namelijk wel bewust van mijn eigen negatieve humeur de laatste weken en heb heel vaak expres maar niets gepost. Blijkbaar is het zelfs als ik denk leuk te zijn nog steeds negatief :') ( :') voor mezelf dus he?)
:*

Overigens vind ik de rode kitty wel echt heel tof :+ O+

Mn kind is aan t dansen maar af en toe denk ik dat ze spasmes heeft.. raar getril op 1 plek... :')
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:28:15 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934033
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb er nu vier gehad: vitaliteitsecho met zeven weken in verband met bloedverlies, termijnecho met tien weken, pretecho (geslachtsbepaling) bij zeventien weken en de SEO. Ik verwacht nu verder geen echo's meer.

Over mannen die aangespoord moeten worden... Sinds mijn positieve test is mijn vriend bezig met een enorme kluslijst met dingen die per se af moeten voor de baby er is. Logisch ook wel. Welk kind wil geboren worden in een huis waar geen internetkabels naar elke ruimte lopen, of waar het houtwerk van de gevel of schuur niet in de olie staat. Of, God forbid, zonder complete zelfgemaakte steigerhouten tuinset? :o.

Als ik 'm niet had tegen gehouden was de babykamer drie weken geleden al klaar geweest. :').
_O- kun je die van mij niet aansteken? Die is geboren zonder gevoel voor urgentie. Het is denk ik genetisch :'(
Kwak
pi_141934057
De termijnecho wordt in principe standaard uitgevoerd en iedere zwangere in NL krijgt de combinatietest en 20-weken echo aangeboden. (waarvan vrouwen <36 jaar nu nog zelf moeten betalen voor de combinatietest, vanaf 1 jan. moeten ook vrouwen >36 jaar betalen, wordt het gelijk getrokken.)
De 20 weken echo wordt wel vergoed door de overheid.

Andere echo's zouden in theorie alleen op indicatie uitgevoerd moeten worden. Zoals bloedverlies, een groei of ligging waarover getwijfeld wordt, het vervolgen van een afwijkende bevinding bij 20 weken echo zoals laag-liggende placenta of afwijking bij t kind ook.

In de praktijk is het een poosje hip geweest om iedere zwangere standaard 2 groeiecho's, een placentalocalisatie en een liggingsecho aan te bieden. Inmiddels zijn we daar weer van teruggekomen maar het verschilt een beetje per praktijk zeg maar.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:29:02 #56
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934060
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:*

Overigens vind ik de rode kitty wel echt heel tof :+ O+

Mn kind is aan t dansen maar af en toe denk ik dat ze spasmes heeft.. raar getril op 1 plek... :')
Krabben, net als een kat, met dr teen aan dr oor!
Kwak
pi_141934098
Ik las die post niet zo heel negatief, eigenlijk. Mooi opgelost met die stoel. ^O^

En die poes. Dat kom niet goed. Je ken beter naar de dokter gaan anders is het niet goed voor je kint, je prinsje. :'(
pi_141934104
Hey Kwak, een dikke :* voor jou want je hebt bijna vakantie en dan kun je *poef* alles laten gaan. Zul je zien dat je humeur enorm opknapt. Merk ik namelijk wel nu. Niks hoeven O+ .
pi_141934112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:24 schreef Sugarsnap het volgende:
Sunshine, dan heb je er meer gehad dan ik. Ik heb een termijnecho, SEO en liggingsecho gehad. Meer niet.

Kwak, jammer dat de avond anders verliep dan je had verwacht.

Razz, het is voor mij helaas 2,5 uur rijden naar mijn ouders in het noorden. Mijn vader heeft me verboden om te komen. Ook ivm mijn bloeddruk.

Dyre, wat een mooi popje heb je daar O+

Meiden, bedankt voor de sterktewensen.

Ik heb echt een baaldag vandaag. Met boodschappen wel een hoop lekkere dingen in huis gehaald. Vanavond met vriend maar lekker voetbal kijken op de bank. Ik hoop dat B. en E. lekker op tijd gaan slapen. Ik heb mezelf getrakteerd op een stoomreiniger om het poetsen wat makkelijker te maken. Want mijn poetslijstje is enorm!
Oeh ik heb een stoomeend, en hij heeft al heel veel gestoomd bij anderen mensen :P
S. 2014
J. 2016
pi_141934171
Stoomreiniger. O+
pi_141934177
Nog even Kwak dan houd ik erover op; het is, denk ik, niet eens zo zeer je negativiteit maar dat je dingen veelal op jezelf betrekt.
Voorbeeld; gedoe met die pakjes met voeten eraan, dat sommige, slanke(re) meiden moeite hadden met broeken kopen noemde jij letterlijk wedstrijdje slankste zijn, dat men niet (meteen) op jou reageert etc
Dat bedoelde ik iig met 'gezeur'.
Misschien beter idd als je er even op gewezen wordt net als GM enige tijd geleden, dan kun je er wat aan doen.
pi_141934187
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Krabben, net als een kat, met dr teen aan dr oor!
Nu heb ik daar n beeld bij...
S. 2014
J. 2016
pi_141934291
Dyre wat is ze lief!

Sugarsnap wat moeilijk dat je er ook niet naar toe kunt.. Veel sterkte :*

Kwakzor klinkt naar van je avond gisteren, wel voorzichtig doen! Goed van het luie dagje vandaag. En misschien is het niet alleen wat je nu of de laatste tijd vertelde, maar meer die het soort post erna die dan irritatie oproept. Ook al zeg je erbij dat je hormonaal bent.
Balen dat je je ook negatiever voelt dan ervoor, hoop voor je dat het gauw weer beter wordt. :*

En al die al dan niet klussende mannen!
Ik herken wel dat het af moet, het kwam ook een beetje door Dyre dat ik opeens weer over namen wilde nadenken, je weet maar nooit.

Ik weet niet of ik nog iemand of iets vergeet nu.

Feenix en Speeseend zijn al een tijdje stil! Wel verschil tussen voor het eerst moeder worden of het al eens meegemaakt hebben ook denk ik. Ik las een oud zwangerschapstopic en echt weinig mensen die erna nog lang blijven hangen! Of nouja vroeger dan.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:40:12 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141934468
Dyre met je mini mensje O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:42:49 #65
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934587
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:32 schreef geppie het volgende:
Nog even Kwak dan houd ik erover op; het is, denk ik, niet eens zo zeer je negativiteit maar dat je dingen veelal op jezelf betrekt.
Voorbeeld; gedoe met die pakjes met voeten eraan, dat sommige, slanke(re) meiden moeite hadden met broeken kopen noemde jij letterlijk wedstrijdje slankste zijn, dat men niet (meteen) op jou reageert etc
Dat bedoelde ik iig met 'gezeur'.
Misschien beter idd als je er even op gewezen wordt net als GM enige tijd geleden, dan kun je er wat aan doen.
Jup, dat is mijn valkuil en zo op een rijtje vind ik t zelf ook stom gedoe.

Ik kan dat minder goed inhouden/voor mezelf relativeren als ik gewoon niet lekker in mijn vel zit denk ik :Y

Had ik beter mijn zorgen en verdrietjes wel kunnen delen en dat gezeik achterwege kunnen laten ;) maar achteraf kijk je een koe in de kont :P
Kwak
pi_141934600
Bedoel je ná de bevalling Helio? Dat ze dan niet doorstromen naar het babytopic?
Ik heb 6 jaar geleden ook in z&g gepost maar daarna vond ik op een of andere manier geen aansluiting in het volgende topic. Dit vind ik eigenlijk ook een meer betrokken, leuker groepje als toentertijd dus grotere kans dat ik nu ook blijf plakken.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:46:46 #67
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934810
Chanty, hoe is t met je mannetje? Is ie nog steeds zo knap? O+

J. Heeft vergeten de bankgiroloterij op te zeggen ( :') ) maar nu hebben we wel al een gratis diner, een natuurdvd en een bakboek O+ gewonnen. Het is net bezorgd, morgen koekjes bakken O+
Kwak
pi_141934852
Ja dat bedoel ik, of wel even doorstromen maar dan niet meer posten.
In ieder geval heel veel namen in oude zwangerschapstopics die je nu nooit meer terugziet.
Snap ik ook wel, zwanger zijn is heel anders dan een baby hebben :P en aansluiting is ook wel belangrijk.
pi_141935607
ik ben nie weg te krijgen anders hoor uit dit topic :+

bij mn oudste heb ik wel heel actief gepost, t/m het peutertopic denk ik? bij de jongste werd dat al minder. Geen behoefte aan en ook weinig aansluiting gevoelsmatig.
pi_141935918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:42 schreef geppie het volgende:
Bedoel je ná de bevalling Helio? Dat ze dan niet doorstromen naar het babytopic?
Ik heb 6 jaar geleden ook in z&g gepost maar daarna vond ik op een of andere manier geen aansluiting in het volgende topic. Dit vind ik eigenlijk ook een meer betrokken, leuker groepje als toentertijd dus grotere kans dat ik nu ook blijf plakken.
maar we komen langzaam allemaal naar het babytopic! ^O^
pi_141936139
Dyre O+ wat een plaaatje!

Geppie: "bladiebla" :') ik gnorkte

Kwak met vieze poes _O-

Sugar :* Ik kan me voorstellen dat je dan de neiging hebt op stel en sprong naar het noorden te racen.. maar, als het helpt.. in het noorden kun je waarschijnlijk net zo weinig doen als thuis. Kun je binnenkort samen met je (8> die kant op? dat jij niet hoeft te rijden?

omg omg omg HOE IS HET MET BLUE?? :o
pi_141936200
het verschilt ook een beetje per zoveel tijd, een kind opvoeden is zo ontzettend persoonlijk. Het ene jaar zit er in het babytopic een hele club moeders die flesvoeding geven, of bijvoorbeeld juist moeders die van het lang doorvoeden met borstvoeding zijn. Of er zit een hele club van de rijstwafelgestapo of juist joh frietjes zijn gewoon aardappels. En dat zijn nog randzaken, het wordt pas echt wat als je als streng/oude stempel type tussen de UP'ers zit of juist andersom. Er vallen altijd mensen weg omdat je gewoon geen aansluiting hebt.

En als het je tweede is merk je gewoon (althans ik wel) dat de aansluiting op een ander vlak er niet meer is. Je maakt je wat minder snel druk over dingen wellicht. De hele wel of geen pyjamapapje discussie heb je al een keer gevoerd en die tandjes en stapjes en sprongetjes heb je ook al wel n keer gezien.
pi_141936410
Oh, nu voel ik me nogal verwend overkomen, alsof ik die echo's niet genoeg vond :@ Zo was het niet bedoeld hoor!

Kwak, bij sommigen hakt het gewoon flink in, de hormonen. Het is dan altijd wel even fijn om even weer op je plek gezet te worden (klinkt misschien beetje lullig, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen :P ) :P zonder dat er kwade bedoelingen zijn.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:25:04 #74
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141936435
Wat een mooi popje Dyre en wat is ze al groot!

Zal Blue de wedstrijd vanavond gaan missen?! *)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_141936459
Morgen waarschijnlijk een Blue-babietje *O* *O* *O* Of vanavond al natuurlijk O+
pi_141936473
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:17 schreef mignonne het volgende:
het verschilt ook een beetje per zoveel tijd, een kind opvoeden is zo ontzettend persoonlijk. Het ene jaar zit er in het babytopic een hele club moeders die flesvoeding geven, of bijvoorbeeld juist moeders die van het lang doorvoeden met borstvoeding zijn. Of er zit een hele club van de rijstwafelgestapo of juist joh frietjes zijn gewoon aardappels. En dat zijn nog randzaken, het wordt pas echt wat als je als streng/oude stempel type tussen de UP'ers zit of juist andersom. Er vallen altijd mensen weg omdat je gewoon geen aansluiting hebt.

En als het je tweede is merk je gewoon (althans ik wel) dat de aansluiting op een ander vlak er niet meer is. Je maakt je wat minder snel druk over dingen wellicht. De hele wel of geen pyjamapapje discussie heb je al een keer gevoerd en die tandjes en stapjes en sprongetjes heb je ook al wel n keer gezien.
Dit kan ik me wel voorstellen ja. Je bent in dit topic ook maar een klein jaar, en zelfs in die tijd zie je denk ik constant dezelfde vragen voorbij komen van zwangeren die minder ver zijn :) alles wat ik hier heb gevraagd in de eerste weken heb ik ook later alweer voorbij zien komen. het leuke is dan wel dat je ook antwoord kan geven 8-)

en als je een kindje op te voeden hebt heb je denk ik wel 100 keuzes extra te maken per dag, hoe ga ik hier mee om/wat geef ik mijn kind te eten enzovoort. Kan me zomaar voorstellen dat als niet iedereen het met je eens is in die keuzes je snel stopt met praten daarover. Maar ik denk dat ik het toch zeker wel ga proberen in het babytopic, want ik heb nog altijd weinig mensen om me heen met kinderen, dus ik vind een beetje klankborden soms wel fijn. En horen dat andere mensen dezelfde ervaringen hebben O+
pi_141936512
Rijstwafelgestapo _O- Jij mag niet eens dit topic verlaten Mignonne O+
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:31:31 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_141936661
Ja, ik zie mezelf wel minder aansluiting vinden bij "Hoezo moet de baby naar zijn eigen kamer, hij is pas 18 maanden :o" orde bijvoorbeeld. Dus het is even afwachten hoe deze groep zich ontwikkelt of ik wel of niet blijf hangen ;)
disclaimer
pi_141936673
We zijn oom en tante geworden... *O* een meisje van 2900 gram en 45 cm (41 wkn)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_141936711
Gefeliciteerd GM! Mooie naam ook O+
pi_141936822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik zie mezelf wel minder aansluiting vinden bij "Hoezo moet de baby naar zijn eigen kamer, hij is pas 18 maanden :o" orde bijvoorbeeld. Dus het is even afwachten hoe deze groep zich ontwikkelt of ik wel of niet blijf hangen ;)
+1
pi_141936850
Ik zie tzt wel of ik door ga naar t babytopic... Ik vind de groep zwangere nu wel gezellig en die komen natuurlijk ook daarheen/of zijn er al heen, maar idd als t allemaal over linksdraaiende zure rechtspringende yoghurt gaat en een hapje vla met 7 mnd als mishandeling gezien wordt dan vrees ik dat ik snel klaar ben... :@
S. 2014
J. 2016
pi_141936870
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd GM! Mooie naam ook O+
Dank je :)
S. 2014
J. 2016
pi_141937156
GM gefeliciteerd *O*

Dyre, wat een lief popje O+
In life, every ending is a new beginning..
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:46:46 #85
52229 Chanty
pi_141937255
Ik ben wel heel blij met het babytopic maar mis jullie wel dus jullie MOETEN overkomen ;)
pi_141937286
Gefeliciteerd GM! mooie naam!

Het zal idd wel afwachten zijn hoe we ons ontpoppen als moeders. Het enige wat ik weet is dat je aan het begin allerlei ideeën/principes erop na houdt die je bijkans zodra het kindje er is, laat varen...
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:49:10 #87
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141937335
Gefeliciteerd GM!

Ik weet gewoon nog niet hoe ik het allemaal wil doen. Maar ik weet wel zeker dat iedereen het anders doet en dat lijkt me niet meer dan normaal... Of is dat heel naïef?
Kwak
pi_141937412
Ik hoop dat er vooruitgang is bij BE :s)

Heb zelf al twee dagen voorwerk/kramp/hoe je het ook mag noemen. Maar ik houd mezelf voor dat er niks aan de hand is zolang er geen tsunami is of ik kapot ga van de pijn.

Maar neemt niet weg dat ik heel benieuwd ben naar ons ventje O+
Vind het nog steeds een raar idee om een jommetje in mijn buik te hebben en de kleertjes in de kast te zien hangen. Maar dat komt vast goed als ik hem over niet al te lange tijd mag vast houden O+

Overigens morgen 37 weken en dus LLM'er :o
pi_141937679
Dyra war een poppetje O+

Risu fijn dat het een plakkertje is *O*
pi_141937689
Hoi :W, ik kom weer aanwaaien na 2 weken vakantie. Ik zag een aantal nieuwe streepjes *O* Gefeliciteerd dames!!

Chanty, inmiddels ben je alweer 2 weken mama, maar ook dan is het nog leuk om gefeliciteerd te worden, toch? Van harte *O*

Dyre, wat een mooi meisje heb je daar O+. Wat een enorme achtbaan zeg!! Gelukkig is er ingegrepen en maken jullie het goed :*.

Ik ben vandaag ook 7 weken, als mijn berekening klopt. Vorige week heb ik bloedverlies gehad, maar na 1x hield het weer op. Ik vind het nu wel een stuk spannender, maar kwaaltjes genoeg dus ik denk wel dat het nog goed zit. Maandag de verloskundige bellen :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:58:58 #91
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141937747
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:57 schreef Phaidra het volgende:
Hoi :W, ik kom weer aanwaaien na 2 weken vakantie. Ik zag een aantal nieuwe streepjes *O* Gefeliciteerd dames!!

Chanty, inmiddels ben je alweer 2 weken mama, maar ook dan is het nog leuk om gefeliciteerd te worden, toch? Van harte *O*

Dyre, wat een mooi meisje heb je daar O+. Wat een enorme achtbaan zeg!! Gelukkig is er ingegrepen en maken jullie het goed :*.

Ik ben vandaag ook 7 weken, als mijn berekening klopt. Vorige week heb ik bloedverlies gehad, maar na 1x hield het weer op. Ik vind het nu wel een stuk spannender, maar kwaaltjes genoeg dus ik denk wel dat het nog goed zit. Maandag de verloskundige bellen :)
Heb je t fijn gehad? Spannend wel, en alweer 7 weken ook!
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:00:26 #92
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141937802
Ik ben bij B. wel doorgestroomd naar het babytopic, maar daar ook afgehaakt uiteindelijk. Bij E. was ik ondanks de bv, rapley en dragen nog niet alternatief genoeg. En deze keer zie ik het allemaal wel. Ik lees vaak wel trouw mee, maar reageren doe ik niet zo vlot. Ik denk altijd dat er niemand op mijn reactie zit te wachten.
pi_141937806
Ben ook benieuwd naar Blue, ik denk dat ze nog aan het bikkelen is...

Ik heb al paar dagen dat ik af en toe een krampachtige, zeurderig gevoel in mijn onderrug heb. Het lijken wel oefenweeen maar dan in mijn rug :D
Ik wist trouwens niet eens (totdat mijn schoonzus beviel) dat er ook rug -en beenweeën bestonden!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:02:19 #94
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141937876
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:00 schreef geppie het volgende:

Ik heb al paar dagen dat ik af en toe een krampachtige, zeurderig gevoel in mijn onderrug heb. Het lijken wel oefenweeen maar dan in mijn rug :D
Ik wist trouwens niet eens (totdat mijn schoonzus beviel) dat er ook rug -en beenweeën bestonden!
Helaas herken ik maar al te goed rug- en beenweeën. Dat zijn tot nu toe de enige weeën die ik bij de bevallingen heb gehad.

Ik heb ook de afgelopen 2 nachten wat krampjes in mijn buik gehad. Maar ik viel toch uiteindelijk weer in slaap.
pi_141937982
Zo ik heb even een heel stel berichten moeten bijlezen, er is flink getypt de afgelopen uren :)

Kwak, zo eng he, als je dan niet goed wordt in zo'n groep. Ik moest lachen om het stoel verhaal _O-

Gefeliciteerd GM en dat is wel moeilijk lijkt me als je kindjes dan geen contact kunnen hebben. Wie weet komt het nog goed :)

Ik hoop ook dat veel doorgaan naar het volgende forum/topic, want ik heb ook wel behoefte aan klankborden net als Crump! Ken haast geen mensen met (recente!) baby's ;) en de keuzes zijn echt ongelooflijk veel, daar heb ik soms nu al wat zenuwen over hihi. :P

De ervaring van Dyre heeft me ook wel aan het denken gezet. Net zoals hier nu meiden toch wel aan een naam/babykamer/geboortekaartjes gaan denken, heb ik dat ook. Geboortekaartjes, pff, ik steek mijn kop nog even in het zand, al had ik wel een paar favorieten opgeslagen die mijn man 'ook wel goed' vond ;( O-)

Maar ik heb nu ineens wat de zenuwen over de zwangerschapscursus die misschien toch wel errug laat is (pas beginnen met 33 weken :{ ). Als ik de cursus ervoor had moeten doen, had ik al weken geleden moeten beginnen (en was daar nog niet aan toe + dat ik minstens 1 les had moeten missen door vakantie). Straks begint het hier net zo als bij Dyre met 32/33 weken ofzo al, aaaaah, niet voorbereid zijn kan ik niet tegen :X 8)7
pi_141938010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:00 schreef geppie het volgende:

Oh dat heb ik ook, een soort moeheids zeur in je rug...
Wat gaan we toch lekker samen op he... :D
Mijn ma heeft allemaal rugweeen gehad dus ben benieuwd :P

oh en sugar, ik vind het altijd wel leuk/fijn om te lezen van ervaren moeders..
S. 2014
J. 2016
pi_141938022
En niet in je buik die weeën gevoeld Sugar? Kan me er weinig bij voorstellen, hoe je dat zou moeten opvangen. Iets van tegendruk helpt dat dan? Dat je man tegen je rug aandrukt heel hard ofzo
pi_141938052
GROM.

Ik ging een wit babywasje draaien, samen met de wiegbekleding en welgeteld één hydrofiele doek uit een zak van schoonmams. Even vergeten dat die zak al 30 jaar in een huis stond waar dagelijks sigaren worden gerookt. En nu ruiken alle witte rompers en truitjes en de wiegbekleding naar sigaren. :|W .
pi_141938055
Geppie wanneer ben jij bij je 1e eigenlijk bevallen?
S. 2014
J. 2016
pi_141938058
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:49 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd GM!

Ik weet gewoon nog niet hoe ik het allemaal wil doen. Maar ik weet wel zeker dat iedereen het anders doet en dat lijkt me niet meer dan normaal... Of is dat heel naïef?
oh absoluut hoor, alleen is het ineens heel persoonlijk als iemand dan jouw keus afschildert als halve kindermishandeling. En dat kan de drang om te posten wel doen afnemen. Op de een of andere manier is het hele 'kom niet aan mijn kint' gevoel gewoon echt heel sterk en commentaar, al dan niet verborgen op keuzes die je maakt voor je kint hangt daar sterk mee samen.

maar goed, ik vond het babytopic supernuttig hoor bjj de oudste, hoe doen anderen het, wat voor eten geven zjj hun kind, hoe zit dat met koorts, wanneer bel je de huisarts, wat moet je doen bjj ontroostbaar huilen enz enz. Alleen als je dus het gevoel hebt dat je er niet tussen past dan wordt t wat anders.
pi_141938083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:05 schreef geppie het volgende:
En niet in je buik die weeën gevoeld Sugar? Kan me er weinig bij voorstellen, hoe je dat zou moeten opvangen. Iets van tegendruk helpt dat dan? Dat je man tegen je rug aandrukt heel hard ofzo
Helpt dat TENS-apparaat ook niet bij rugweëen?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:08:12 #102
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141938100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:05 schreef geppie het volgende:
Uiteindelijk wel wat in mijn buik gevoeld, maar niet zo erg als rug en benen. Bij mij hielp tegendruk niet, maar ik stond tijdens de weeën te wiebelen om de pijn in mijn benen te verlichten.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:09:09 #103
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141938139
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh absoluut hoor, alleen is het ineens heel persoonlijk als iemand dan jouw keus afschildert als halve kindermishandeling. En dat kan de drang om te posten wel doen afnemen. Op de een of andere manier is het hele 'kom niet aan mijn kint' gevoel gewoon echt heel sterk en commentaar, al dan niet verborgen op keuzes die je maakt voor je kint hangt daar sterk mee samen.

maar goed, ik vond het babytopic supernuttig hoor bjj de oudste, hoe doen anderen het, wat voor eten geven zjj hun kind, hoe zit dat met koorts, wanneer bel je de huisarts, wat moet je doen bjj ontroostbaar huilen enz enz. Alleen als je dus het gevoel hebt dat je er niet tussen past dan wordt t wat anders.
Ja kan ik me voorstellen :Y

En gatver Razz!
Kwak
pi_141938165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:08 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel wat in mijn buik gevoeld, maar niet zo erg als rug en benen. Bij mij hielp tegendruk niet, maar ik stond tijdens de weeën te wiebelen om de pijn in mijn benen te verlichten.
Maar je herkende ze wel direct als weeen?

Vind dat dan weer zo'n actie dat je denkt gewoon rugpijn te hebben terwijl t weeen zijn...
S. 2014
J. 2016
pi_141938242
Oh lord, weer iets waar ik mezelf druk over kan gaan maken :') ik hoop dat de zw gymjuf hier ook nog wat tips voor heeft. Voor de zekerheid :P

Ik ben bij 39.1 van M.avie bevallen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:12:15 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141938257
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vind dat dan weer zo'n actie dat je denkt gewoon rugpijn te hebben terwijl t weeen zijn...
Dat had mijn moeder... Kan als je geen weeën verwacht zeg maar. Zij lag in t ziekenhuis te wachten op en geplande KS twee weken voor de UD. Ze dacht dat t gewoon een slecht bed was, en met scoliose had ze altijd al snel rugpijn. Oeps! Toen werd t een spoedje met bijna volledige ontsluiting ;)
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:14:40 #107
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141938380
quote:

[..]

Bij de eerste niet zozeer, maar als ik ongesteld word heb ik dezelfde soort pijn in mijn rug en benen. Toen het dus begon te 'golven', als in van geen pijn naar licht, fel, weer licht en geen pijn, bedacht ik me dat het wel eens weeën konden zijn. Na kort overleg met mijn moeder kwamen we tot de conclusie dat zij dezelfde soort weeën had.
Bij de 2e herkende ik het direct!
pi_141938408
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat had mijn moeder... Kan als je geen weeën verwacht zeg maar. Zij lag in t ziekenhuis te wachten op en geplande KS twee weken voor de UD. Ze dacht dat t gewoon een slecht bed was, en met scoliose had ze altijd al snel rugpijn. Oeps! Toen werd t een spoedje met bijna volledige ontsluiting ;)
Hmmmz niet echt een geruststellende gedachte... Ik heb al een aantal keer spit in mn rug gehad dus qua rugpijn ben ik wel wat gewend... Maar zolang ik t met pcm kan temmen zullen t geen weeen zijn...

Maar ik heb mn kind opgedragen tot minimaal de 37 weken te blijven zitten en die gaat natuurlijk gewoon luisteren naar dr moeder...
:+
S. 2014
J. 2016
pi_141938455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:14 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Bij de eerste niet zozeer, maar als ik ongesteld word heb ik dezelfde soort pijn in mijn rug en benen. Toen het dus begon te 'golven', als in van geen pijn naar licht, fel, weer licht en geen pijn, bedacht ik me dat het wel eens weeën konden zijn. Na kort overleg met mijn moeder kwamen we tot de conclusie dat zij dezelfde soort weeën had.
Bij de 2e herkende ik het direct!
Oke, dus wel echt met pieken en dalen... *noteert* :P
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:16:51 #110
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141938487
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hmmmz niet echt een geruststellende gedachte... Ik heb al een aantal keer spit in mn rug gehad dus qua rugpijn ben ik wel wat gewend... Maar zolang ik t met pcm kan temmen zullen t geen weeen zijn...

Maar ik heb mn kind opgedragen tot minimaal de 37 weken te blijven zitten en die gaat natuurlijk gewoon luisteren naar dr moeder...
Douchen werkt ook goed! Onder de douche (of in bad) nemen voorweeën of 'gewoon' rugpijn af. Maar weeën gaan juist gewoon keihard door.
pi_141938603
Goed om te weten!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:25:40 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141938861
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Zij had geen internet enzo. Was nogal bleu... Golvende beweging van de pijn zou ik op letten inderdaad :Y

En die van jou blijft vast keurig tot 41.5 zitten ofzo :P
Kwak
pi_141938989
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb je t fijn gehad? Spannend wel, en alweer 7 weken ook!
Heerlijk! We zaten op een kleinschalige camping in een chalet met voor de deur een speeltuin en peuterbadje, ideaal voor ons stuiterballetje :P. Weer was wel wat wisselvallig, maar ook genoeg zon gehad O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141939725
Dat wordt mijn bevalling. Denken dat ik last van m'n buik/rug heb en dan het ziekenhuis bellen, even langskomen en whoops mevroi, je hebt 8 cm! Even uurtje wachten en dan mijn kind eruit niezen :Y

Verder herken ik veel laatste loodjes kwaaltjes die hier beschreven worden, maar ik vind ze geen van allen pijnlijk (terwijl ik wel de indruk krijg dat anderen dat vinden). Dus ik heb óf een goeie pijngrens, of er gebeurt hier echt niets nog. En dat terwijl ik na 2 dagen verlof al rusteloos ben :') . Na donderdag mag ze komen, dan heb ik mijn weekje vrij gehad en ben ik er klaar voor :P
pi_141939736
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oke, dus wel echt met pieken en dalen... *noteert* :P
:Y zo gingen mijn rug weeen inderdaad wel...

ondingen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141939909
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat wordt mijn bevalling. Denken dat ik last van m'n buik/rug heb en dan het ziekenhuis bellen, even langskomen en whoops mevroi, je hebt 8 cm! Even uurtje wachten en dan mijn kind eruit niezen :Y

Verder herken ik veel laatste loodjes kwaaltjes die hier beschreven worden, maar ik vind ze geen van allen pijnlijk (terwijl ik wel de indruk krijg dat anderen dat vinden). Dus ik heb óf een goeie pijngrens, of er gebeurt hier echt niets nog. En dat terwijl ik na 2 dagen verlof al rusteloos ben :') . Na donderdag mag ze komen, dan heb ik mijn weekje vrij gehad en ben ik er klaar voor :P
Zo heeft mn schoonzus t dus ongeveer gedaan... Vannacht wat rugpijn gekregen, uiteindelijk de vk gebeld, die was er om 7:30 , al 8 cm dus hop naar t ziekenhuis en om 8:30 is mini geboren.
S. 2014
J. 2016
pi_141940078
Zo wat heerlijk zeg zo'n bevalling :D
pi_141940166
Ik zei al, zo'n bevalling wil ik ook wel :P
S. 2014
J. 2016
pi_141940332
Weet niet of dat zo fijn is voor het kindje, zo'n razendsnelle bevalling...
pi_141940347
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier teken ik ook voor! :P

quote:
Verder herken ik veel laatste loodjes kwaaltjes die hier beschreven worden, maar ik vind ze geen van allen pijnlijk (terwijl ik wel de indruk krijg dat anderen dat vinden). Dus ik heb óf een goeie pijngrens, of er gebeurt hier echt niets nog.
Zo ervaar ik het ook een beetje, het zijn wat vervelende en soms zeurderige kwaaltjes maar pijn nee. Nóg niet iig. En zo'n hoge pijngrens heb ik geloof ik niet.
pi_141940400
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet niet of dat zo fijn is voor het kindje, zo'n razendsnelle bevalling...
Kindje doet t prima voor zover ik begrijp.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:58:38 #122
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141940497
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:56 schreef geppie het volgende:

[..]

Hier teken ik ook voor! :P

[..]

Zo ervaar ik het ook een beetje, het zijn wat vervelende en soms zeurderige kwaaltjes maar pijn nee. Nóg niet iig. En zo'n hoge pijngrens heb ik geloof ik niet.
Ik heb ook een paar kwaaltjes die vervelend zijn, maar niet pijnlijk ofzo. Wat ik wel erg vervelend vind is dat mijn handen door het vocht bijna constant tintelen en stijf zijn. Ik mag graag haken, maar ik kan nu al een paar weken geen haaknaald meer vasthouden.
pi_141940551
Ik heb dit ook maar via de zwangerschapsgym, maar daar zeiden ze dat een bevalling voor de baby een heel stressvolle gebeurtenis is. En dat het het beste is voor de baby om er wel een aantal uurtjes over te doen...
pi_141940792
Ik heb vaak zo'n "oh-god-ik-wordt-weer-ongesteld-gevoel, in buik en rug. Dus vervelend, maar echt pijn wil ik het niet noemen. En wat steken richting de uitgang, maar het maggeen naam hebben, eigenlijk.

Het enige wat ik wel pijn vind doen (doch niet onoverkomelijk ofzo) is me met volle blaas van linker-tot rechterzij omkeren. Dan moet ik echt mijn buik vasthouden omdat het anders echt verrot zeer doet. Alsof al mn ingewanden door elkaar klutsen ofzo. Sowieso is een volle blaas pijnlijk, eigenlijk. En dan toch zo diep slapen dat je moet hollen naar de plee he :')
pi_141941100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb vaak zo'n "oh-god-ik-wordt-weer-ongesteld-gevoel, in buik en rug. Dus vervelend, maar echt pijn wil ik het niet noemen. En wat steken richting de uitgang, maar het maggeen naam hebben, eigenlijk.

Het enige wat ik wel pijn vind doen (doch niet onoverkomelijk ofzo) is me met volle blaas van linker-tot rechterzij omkeren. Dan moet ik echt mijn buik vasthouden omdat het anders echt verrot zeer doet. Alsof al mn ingewanden door elkaar klutsen ofzo. Sowieso is een volle blaas pijnlijk, eigenlijk. En dan toch zo diep slapen dat je moet hollen naar de plee he :')
Ken jij rennen met n volle blaas ja? Ik waggel dan krom naar de plee, maar idd pijnlijk is t zo'n volle blaas...
S. 2014
J. 2016
pi_141941393
Ja, nou is de wc niet ver hoor haha. Maar een klein galopje zit er nog wel in. Raar op zich. Ook de trap kan ik nog met een vaartje af hobbelen. De trap op is een ander verhaal overigens. En ik moet het ook niet 2x achter elkaar doen hoor, dan is m'n batterijtje leeg :P

Ik had BI maar dat is gewoon weg. Of nou ja, ik heb iig geen pijn meer, zolang ik rustig aan doe. Die chiropractorbehandelingen hebben echt enorm geholpen. Kost een duit, maar ben erg tevreden. En volgens mij is mijn buik ook vrij klein, als ik alle 40 plusserdames rond me mag geloven :)
pi_141941640
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja, nou is de wc niet ver hoor haha. Maar een klein galopje zit er nog wel in. Raar op zich. Ook de trap kan ik nog met een vaartje af hobbelen. De trap op is een ander verhaal overigens. En ik moet het ook niet 2x achter elkaar doen hoor, dan is m'n batterijtje leeg :P

Ik had BI maar dat is gewoon weg. Of nou ja, ik heb iig geen pijn meer, zolang ik rustig aan doe. Die chiropractorbehandelingen hebben echt enorm geholpen. Kost een duit, maar ben erg tevreden. En volgens mij is mijn buik ook vrij klein, als ik alle 40 plusserdames rond me mag geloven :)
Dat vraagt om een foto! O-)
S. 2014
J. 2016
pi_141941683
Ik had beenweeen en die waren echt ruk. Kon er niks mee en vind het heel lastig uitleggen hoe zoiets nu voelt.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 20:29:22 #129
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141941881
wat ik helemaal lastig vond/vind aan rug- en beenweeën is dat ze slecht opgepikt worden door de CTG. Die gaf wel weeën aan, maar niet zo sterk, terwijl ik ze toch best heftig vond.
pi_141942031
quote:

[..]

Zo dacht ik idd geen voorwerk te hebben gehad, maar toen ik aan het bevallen was herkende ik die gekke kloppende rugpijn ineens :P

Hier was de truc dat vriend over mn rug wreef zodat ik op zijn aanraking kon focussen ipv op de wee.
pi_141942034
beenweeen klinken wel mysterieus ja.. weeen moeten samentrekkingen van je baarmoeder zijn toch?.. in je benen? :{

ik ben een weeen noob :') en ook vergeten waar ik het trema ook alweer vind :')
pi_141942035
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat vraagt om een foto! O-)
Komt eraan, bij uitzondering ;)

Staat in buikentopic :)
pi_141942220
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:32 schreef Crumpette het volgende:
beenweeen klinken wel mysterieus ja.. weeen moeten samentrekkingen van je baarmoeder zijn toch?.. in je benen? :{

Maar menstruatiepijn kun je ook in je benen voelen dus ik vind t niet heel vreemd dat je een wee ook in je been voelt...
S. 2014
J. 2016
pi_141942233
Ik had buik- en rugweeën. Buikweeën leken lange tijd op darmkrampen, helemaal lastig om te herkennen als je darmen als voorbereiding worden leeggemaakt :+. Achteraf had ik al sinds 7 uur 's ochtends weeën, maar rond 13 uur viel het kwartje pas :'). Rond 15 uur 6 cm en om 17.08 is mini geboren.

Volle blaas met dikke buik of überhaupt omdraaien :X. Kreeg ik ook snel harde buiken van op het laatst. Ook in de auto als we over hobbels/ drempels reden. Die harde buiken vond ik echt naar. Niet echt pijnlijk, maar toch een vervelend gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 05-07-2014 20:42:14 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141942314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:58 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Ik heb ook een paar kwaaltjes die vervelend zijn, maar niet pijnlijk ofzo. Wat ik wel erg vervelend vind is dat mijn handen door het vocht bijna constant tintelen en stijf zijn. Ik mag graag haken, maar ik kan nu al een paar weken geen haaknaald meer vasthouden.
Ja dat is echt ruk! Ik had dat meer aan het begin van het tweede trimester en toen had ik het haken net door en dan wil je eigenlijk niet stoppen. Ik dacht trouwens dat het door het krampachtige haken kwam ipv zwangerschapsgerateerde issue :D
pi_141942329
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar menstruatiepijn kun je ook in je benen voelen dus ik vind t niet heel vreemd dat je een wee ook in je been voelt...
ja dat ken ik dus ook niet.. geloof ik. Met Pcos heb ik in mijn leven denk ik 6 a 8 keer een spontane menstruatie gehad. Vrij licht altijd, en ander anticonceptie gestuurd, en ook vrij licht.
pi_141942372
en dat omdraaien, is hier ook al pijnlijk :X steken auw! dan ga ik maar niet omdraaien :')
pi_141942552
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:40 schreef Crumpette het volgende:
en dat omdraaien, is hier ook al pijnlijk :X steken auw! dan ga ik maar niet omdraaien :')
Dat doe ik nu dus ook niet, heel de nacht lig ik zonder dat te willen op 1 zij, met kussen onder buik. Gevolg dat mijn linker bip in slaap valt en verrot zeer doet de dag erna. Nee, wist ook niet dat ik dat kon 8-)
pi_141942573
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:32 schreef Crumpette het volgende:

Ik had er ook nog nooit van gehoord :D .. ik dacht wtf is dit dan weer?

En naweeen .. ook heel fijn als de klus geklaard is :') .

Maar ik ben er nog :Y) . En velen met mij. En ik heb relatief snel een volgend kindje aangedurfd. Dus laat je niet afschrikken ;) . Ieder ervaart het op zijn eigen manier :)

Ja draaien in bed is nu ook niet leuk meer.. moet echt met beleid. Kan alleen nog op linker of rechter zij slapen.. vrij eentonig wel.

Maar nog een paar weekjes! ^O^
pi_141942691
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:45 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik had er ook nog nooit van gehoord :D .. ik dacht wtf is dit dan weer?

En naweeen .. ook heel fijn als de klus geklaard is :') .

Maar ik ben er nog :Y) . En velen met mij. En ik heb relatief snel een volgend kindje aangedurfd. Dus laat je niet afschrikken ;) . Ieder ervaart het op zijn eigen manier :)

Ja draaien in bed is nu ook niet leuk meer.. moet echt met beleid. Kan alleen nog op linker of rechter zij slapen.. vrij eentonig wel.

Maar nog een paar weekjes! ^O^
maar naweeen klinken dan weer logisch, als je baarmoeder terug naar haar oude vorm wil..

ik vind dat draaien vooral frappant omdat ik nog heuls niet groot ben. Vriendin van me zei gisteren dat als ze het niet zou weten ze het niet zou kunnen zien, hoogstens dat ik een beetje aangekomen ben :') leuk. bedoelt ze verder niet naar hoor overigens :D
pi_141942831
Maar niet iedereen heeft naweeën toch?! Ik kan me dat helemaal niet herinneren. Ik dacht dat je daar meer kans op had als je een soort van stortbevalling hebt.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 20:56:39 #142
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141942994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:48 schreef Crumpette het volgende:

[..]

maar naweeen klinken dan weer logisch, als je baarmoeder terug naar haar oude vorm wil..

ik vind dat draaien vooral frappant omdat ik nog heuls niet groot ben. Vriendin van me zei gisteren dat als ze het niet zou weten ze het niet zou kunnen zien, hoogstens dat ik een beetje aangekomen ben :') leuk. bedoelt ze verder niet naar hoor overigens :D
Wedden.. Straks in 1 x -plof!!!-

En dan denk je wtf, where did that come from :o .

Ik hou het buikentopic in de gaten :p.

Of nee dat moet in wacht maar.....-vorm he >:) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_141943040
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:52 schreef geppie het volgende:
Maar niet iedereen heeft naweeën toch?! Ik kan me dat helemaal niet herinneren. Ik dacht dat je daar meer kans op had als je een soort van stortbevalling hebt.
ja.
of bij een tweede, dan zie je het veel meer.

succes daarmee c_/ :+

zonder gekheid, mijn oma zei altijd "ieder krijgt zn setje weeën hoor, als t niet tijdens je bevalling is, dan ervoor of erna." En echt, ik heb de eerste paar dagen bij de tweede tijdens het voeden regelmatig nog flink gepuft om die weeën weg te puffen.
pi_141943053
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:56 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Wedden.. Straks in 1 x -plof!!!-

En dan denk je wtf, where did that come from :o .

Ik hou het buikentopic in de gaten :p.

Of nee dat moet in wacht maar.....-vorm he >:) .
ja idd. Nou ik wacht wel hoor! en dan mogen jullie allemaal een dansje doen :P

ik hoop het niet, als je in een keer POEF doet krijg je ook vast meer strepen.. -O- of althans dat klinkt logisch in mijn oren.
pi_141943145
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:57 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja idd. Nou ik wacht wel hoor! en dan mogen jullie allemaal een dansje doen :P

ik hoop het niet, als je in een keer POEF doet krijg je ook vast meer strepen.. -O- of althans dat klinkt logisch in mijn oren.
Hoeft niet. Ik deed poef, en geen streep te bekennen nog. Moet wel zeggen dat ik voor de zwangerschap een buikje had en dat mijn huid nooit strak is geweest daar.

En de enige zekerheid met bevallen is dat je sowieso niet weet hoe het zal zijn. Zoveel is me wel duidelijk geworden na wat lurken hier :D
pi_141943179
Dat lijkt me ook maar niks hoor, naweeen. Dan ben je klaar, mag je nog meer gaan liggen puffen :{w

Ik vond mijn buik een beetje groter lijken dus ik heb voor de gein eens opgemeten. 2 cm meer sinds de laatste meting in maart. Hallo darmpjes :W
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:01:16 #147
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141943180
Crumpette, je kan je buik geloof ik redelijk uitzetten van jezelf. Denk dat dat wel een voordeel is. Je huid is in ieder geval in staat om zonder strepen tot die grootte uit te zetten!
pi_141943314
dat zowiezo :') en ik ben ook wel eens zwaarder geweest, en ik heb nooit een strakke buik gehad. Dus dat scheelt allemaal. hoop ik.

Mijn avondeten smaakte me niet zoals normaal vandaag, dus niet alles opgegeten... en nou heb ik al weer trek >:) zo maar eens even rondsnuffelen in de keuken!
pi_141943392
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja.
of bij een tweede, dan zie je het veel meer.

succes daarmee c_/ :+

zonder gekheid, mijn oma zei altijd "ieder krijgt zn setje weeën hoor, als t niet tijdens je bevalling is, dan ervoor of erna." En echt, ik heb de eerste paar dagen bij de tweede tijdens het voeden regelmatig nog flink gepuft om die weeën weg te puffen.
Ik had ze bij nr. 1 al behoorlijk. Brrrr. En de kans bij de tweede ook weer groter, hoera! :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:18:25 #150
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141943798
Ah, naweeën, bij E. heb ik ze idd ook gehad. Nog iets om naar uit te kijken...
pi_141943976
Mijn kind komt gewoon naar buiten gegleden op 1 zucht... En weeen en drama doe ik niet aan :+
S. 2014
J. 2016
pi_141944174
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn kind komt gewoon naar buiten gegleden op 1 zucht... En weeen en drama doe ik niet aan :+
Natuurlijk!

Die komt uit je navel toch :Y)
SPOILER
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:30:27 #153
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141944201
Excellente keuze!!

Oh wacht.. -O- keuze..?!
pi_141944281
Mweh, ;( ik heb vanochtend een paar hele kleine streepjes ontdekt, en het moet niet zoveel uitmaken, maar stiekem ben ik bang dat m'n hele buik straks rood van de strepen is! :(

En die bevalling, ik laat 't maar gewoon over me heen komen :+ merk dat alle verhalen me juist helpen, of ze nou soepel verliepen of niet, ik weet wat er eventueel kan gebeuren! Merk dat ik daar ook totaal geen moeite meer heb, met de bevallingsverhalen :)

SPOILER
pi_141944352
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Natuurlijk!

SPOILER
Jouw dochter O+

En eens wb het spastische gedoe, ben er nog niet uit hoe ik het precies ga verpakken maar dat ligt ook aan de leeftijd en wijsheid van mn dochter natuurlijk.
S. 2014
J. 2016
pi_141944374
Uit je navel lijkt me trouwens ook niet zo prettig :D

En begrijpelijk ook wel dat sommigen niet blijven hangen na het zwangertopic, een baby hebben en meningen daarover zijn ook weer heel anders. Maar, ik ben van iedereen hier wel weer heel benieuwd tot wat voor moeders ze zich ontpoppen.

Krijgerrtje balen van de strepen!

En jeej 2 cm (buik) voor Risu!

Er waren zoveel posts bij dat ik kwam kijken voor een baby voor Blue, maar nog niet dus!
pi_141944566
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jouw dochter O+

En eens wb het spastische gedoe, ben er nog niet uit hoe ik het precies ga verpakken maar dat ligt ook aan de leeftijd en wijsheid van mn dochter natuurlijk.
Ja nou echt hoor pffrt :') ik heb er pas wat over gezegd toen ze er zelf naar vroeg overigens hoor. Zó fanatiek ben ik nou ook weer niet. Maar als ze vraagt "hoe komt zo'n baby dan weer úit je buik mam?" ja dan vind ik het vreemd om te zeggen dat het uit je navel komt. Gewoon, uit je plasser dus. Een kind van 4 heeft daar wat minder de associatie van scheuren en pijn en bloed bij als t goed is :P

Krijgertje :* das niet raar hoor, dat had k ook. Ik had zelf overal flesjes handenalcohol staan, als k iemand zag met plekjes bij de mond, eerst handen wassen. En als t niet echt noodzakelijk was, dan niet aanraken. Klaar. Je kind is te kostbaar om daar lichtzinnig over te denken. Risico geldt vooral voor de eerste 6 maanden overigens.
pi_141944730
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Natuurlijk!

SPOILER
Ik had hier precies hetzelfde; Mama, waarom zeggen de kindjes in de kring dat ze uit de buik van hun moeder komen? We komen toch uit jullie kiki (=stom woord, I know, maar ingesleten :') ) ?
pi_141944732
Kwakzor
Een :* voor jou. Het viel me op dat je last van hormonen(en werkdruk/stress) had en vind dat altijd rot om te lezen. Hoop dat als je vakantie hebt, je je beter voelt.

Krijgerrtje
-O- dat is minder leuk

Zag net ook wat beginnende strepen op het midden van mijn buik. Buikpijn van gister was dus iets met groeipijn.
Heb wel meer strepen maar gelukkig werden die altijd wit ( met behulp van zon / zonnebank :@ )

Verder een :* voor LLM'ers
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:43:46 #160
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141944747
Mignonne, ik kreeg die vraag van de week ook van B! Ik was zo overdonderd dat ik niet zo snel antwoord kon geven, maar vriend pakte het goed op door idd te vertellen dat de baby uit mama's plasser komt. Hij vond het raar, maar accepteerde het wel.
pi_141945166
Sinds 17.09 zijn wij de trotse ouders van een jongetje O+

Uiteindelijk via een ks ivm hoog liggend kindje, gedraaid koppie waardoor het niet door wilde dalen en de ontsluiting bleef steken.
En bij mij ging het helemaal op qua pijn ondanks Remifemtanyl die al heel vroeg aanhing.
Was goed zo, hadden er vrede mee en om 16.30 was het besluit genomen en meteen actie.

Om 17.45 was ik terug op de kamer, heb al die tijd met ons mannetje op m'n borst gelegen.
Borstvoedingstalentje volgens de verpleging!
Nu ligt hij lekker bij papa aangekleed helder om zich heen te kijken.
Verdere details horen jullie later, ga nu voetbal kijken met m'n mannen!
pi_141945168
Mijn man ging snacks klaarzetten voor de wedstrijd..

Zwangerproof right :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_141945193
oooooooh blue van harte met je zoon!!
pi_141945215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ link | afbeelding ]

_O-
pi_141945218
Blue gefeliciteerd! Een zoon *G*
S. 2014
J. 2016
pi_141945267
Blue gefeliciteerd! een zoon! O+ *O*

GM aahhh O+ lief
pi_141945273
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:53 schreef BlueEyes het volgende:

Uiteindelijk via een ks ivm hoog liggend kindje, gedraaid koppie waardoor het niet door wilde dalen en de ontsluiting bleef steken.
En bij mij ging het helemaal op qua pijn ondanks Remifemtanyl die al heel vroeg aanhing.
Was goed zo, hadden er vrede mee en om 16.30 was het besluit genomen en meteen actie.

Om 17.45 was ik terug op de kamer, heb al die tijd met ons mannetje op m'n borst gelegen.
Een zoon!!!
Limegroene gordijntjes! *G* toch? :+
Lekker genieten!!!
pi_141945297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Haha lekker!
Goede lotion voor je buik erbij :9

Eet smakelijk :Y)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:57:11 #169
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141945310
Blue O+ van harte mama! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:58:22 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141945354
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:53 schreef BlueEyes het volgende:

Van harte gefeliciteerd Blue! Een jongetje! O+ Je klinkt gelukkig *;
Rust maar lekker uit met je gezin!
pi_141945363
Gefeliciteerd Blue! *O* *O* Een zoon! Geniet ervan met je mannen!
pi_141945387
Gefeliciteerd Blue! *O*
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:59:29 #173
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141945401
Blue van harte met je zoon
En nu lekker uitrusten en genieten O+
W
Z
E
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:00:43 #174
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141945453
Blue, gefeliciteerd met je zoon! Heel nieuwsgierig naar de details, maar geniet eerst maar van het voetbal en je mannen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:02:40 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141945535
Gefeliciteerd blue!! *O*
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:03:50 #176
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141945578
Blue gefeliciteerd met je zoon!! *O*
pi_141945597
Oooh een manneke. Gefeliciteerd! *O*
Ben benieuwd naar de naam enzo, maar doe maar lekker rustig aan. Heerlijk genieten van je zoontje en je man.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:04:25 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141945613
Blue gefeliciteerd met jullie zoon!
pi_141945625
BlueEyes gefeliciteerd *O* BV talentje O+ geniet !!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_141945649
Woehoe Blue *O* van harte! Ik ben nieuwsgierig naar de details O+
pi_141945675
Blue! *O* Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! O+
pi_141945717
Gefeliciteerd BlueEyes met de geboorte van jullie zoon!! *O*
Tralalalaaa
pi_141945808
Blue, gefeliciteerd!! O+ :D *O*
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:11:10 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_141945841
Blue, gefeliciteerd met je zoon! O+
disclaimer
pi_141945862
Blue gefeliciteerd met je mannetje! *O*
pi_141945905
Blue van harte met jullie zoon! *O*
pi_141945953
Blue, gefeliciteerd met jullie zoon!! *G* Fijn dat je nu al goed terugkijkt op de bevalling en de ks. Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig! Je klinkt zo heerlijk verliefd! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:16:00 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141945974
Blue, gefeliciteerd *O*
Toch een jongen dus ;).
Genieten met z'n drietjes, en succes met het herstel :*
KuikenGuppy
pi_141946103
Blue, een jongetje <3 Van harte gefeliciteerd!!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:21:13 #190
52229 Chanty
pi_141946144
Oh blue een jongetje Ik wist het! Gefeliciteerd! *O* keizersnedes zijn wel hip de laatste tijd 8-) Ik wens je een vlot herstel toe en geniet van je ventje.
pi_141946153
Blue. Gefeliciteerd. *O* w/
pi_141946238
Blue, gefeliciteerd! *G*
Home is where the O+ is...
pi_141946439
Blue gefeliciteerd!
pi_141946527
Blue gefeliciteerd *O*
pi_141946553
BE! Jaaaa!!gefeliciteerd met je mannetje! Geniet! O+
♥ J & S
pi_141946739
Blue, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_141947334
Gefeliciteerd Blue!!!!! *O* *O* *O*
pi_141947428
Wat leuk! Een jongen! Gefeliciteerd Blue! *O*

Ik hoop dat ik heel snel mag volgen.. :D
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:55:30 #199
348178 NotTheSame
pi_141947461
Gefeliciteerd Blue!!!
pi_141947483
Gefeliciteerd met jullie zoon, Blue!
pi_141947561
Blue jullie zoon is er! Van harte!! *G* *G*

Dyre gefeliciteerd met jullie minimeisje O+ *O*
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:59:25 #202
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_141947598
Blue gefeliciteerd met jullie jochie!!!! *O*

Haha geweldig nu voetbal kijken met je mannen :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_141947862
Blue wat leuk een manneke :D
Nooit meer hoofdpijn! (Of ja.. je snapt me hopelijk wel ;) )

Hoop voor je op een goed herstel. Nu lekker genieten :*
Ben benieuwd naar de naam!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 23:08:34 #204
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_141947964
Blue van harte *O* . Hoop op een voorspoedig herstel van de ks.

Dyre, wat een poppetje zag ik in t vorige topic!
pi_141948469
Blue, wat geweldig dat ie er is, gefeliciteerd!
Geniet van je mannen en hoop dat je goed herstelt, laat je verwennen O+
  zondag 6 juli 2014 @ 00:00:37 #206
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_141950639
Blue gefeliciteerd!
pi_141950893
Jaaa! Gefeliciteerd Blue!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_141951761
Van harte, Blue! Ben benieuwd naar de naam. :) .

Dyre, ook gefeliciteerd met jullie mooie meisje!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 juli 2014 @ 00:37:48 #209
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141952756
Oh jongens dat voetbal, dat kan ik niet aan hoor! Vriendje is onrustig en ijsbeert steeds door de kamer :P schattig.
Kwak
pi_141952881
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:37 schreef kwakz0r het volgende:
Oh jongens dat voetbal, dat kan ik niet aan hoor! Vriendje is onrustig en ijsbeert steeds door de kamer :P schattig.
denk er om meid, straks heel je vruchtwater zuur van de zenuwen!
pi_141952899
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ook :D
Home is where the O+ is...
pi_141952995
Ooj manmanman wat een spanning! Wat een kutelftal....
S. 2014
J. 2016
  zondag 6 juli 2014 @ 00:41:09 #213
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141952998
Ik heb de verlengingen gemist :Z...

10 uur beginnen haal ik echt niet meer :P .

Nu wel weer spanninnng

[ Bericht 5% gewijzigd door AwayTL op 06-07-2014 00:46:40 ]
pi_141953056
Ik lees hier om afleiding te hebben. Penalties. :% .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 juli 2014 @ 00:46:06 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141953420
Pffffff
Kwak
  zondag 6 juli 2014 @ 00:46:25 #216
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141953457
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

denk er om meid, straks heel je vruchtwater zuur van de zenuwen!
_O- zure baby!
Kwak
  zondag 6 juli 2014 @ 00:47:27 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141953577
Yay!
KuikenGuppy
  zondag 6 juli 2014 @ 00:48:57 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_141953793
Pppfffrrrrrtttt
disclaimer
  zondag 6 juli 2014 @ 00:49:17 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141953824
Ik heb de beslissende save niet gezien (staarde expres naar mijn telefoon), maar vriendje zat mijn rug te krabben en gaf me en enorme pets op mn rug dus ik gilde gewoon mee!

Tijd voor vuurwerk en ambulances/politie in de buurt!
Kwak
  zondag 6 juli 2014 @ 00:49:20 #220
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141953830
*O* *O* *O*
pi_141953906
K heb de kleine wakker gejuicht :@
  zondag 6 juli 2014 @ 00:51:13 #222
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141953992
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:50 schreef DagenNachtdromer het volgende:
K heb de kleine wakker gejuicht :@
Vuurwerk hier ook *O* :{
  zondag 6 juli 2014 @ 00:52:24 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_141954079
Ik ben zo blij dat ik in beschaafd gebied woon :')
Hier in het buurthuis alleen een paar simpelen die staan te schreeuwen en klappen _O-
disclaimer
  zondag 6 juli 2014 @ 00:55:22 #224
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141954287
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:52 schreef Stormqueen het volgende:
Hier in het buurthuis alleen een paar simpelen die staan te schreeuwen en klappen _O-
Vlakbij het Haga he, dat helpt :7
Wel paar juichende mensen met een trage verbinding :')
  zondag 6 juli 2014 @ 00:55:29 #225
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141954294
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:52 schreef Stormqueen het volgende:
Integratie man! Ik woon in/naast een wijk met 97% procent niet-westerse allochtonen. En vet feest als Nederland wint elke keer. :Y
Kwak
  zondag 6 juli 2014 @ 00:55:59 #226
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141954326
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Vlakbij het Haga he, dat helpt :7
Wel paar juichende mensen met een trage verbinding :')
Wij wonen bij elkaar om de hoek volgens mij :P
Kwak
  zondag 6 juli 2014 @ 00:56:49 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141954361
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wij wonen bij elkaar om de hoek volgens mij :P
Ohh gezellig! Ik woon in de wijk Leyenburg, jij? :D
pi_141954583
Sodemieters, mijn vliezen braken bijna van de spanning :+
  zondag 6 juli 2014 @ 01:06:07 #229
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141954890
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Ohh gezellig! Ik woon in de wijk Leyenburg, jij? :D
Vlakbij Soestdijkseplein! Wel in de buurt, maar er was iemand anders in t den Haag topic die op de de la Rey woont volgens mij, dat is echt rolafstand :P
Kwak
  zondag 6 juli 2014 @ 01:07:24 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141954970
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Vlakbij Soestdijkseplein! Wel in de buurt, maar er was iemand anders in t den Haag topic die op de de la Rey woont volgens mij, dat is echt rolafstand :P
Ohh idd dichtbij! Hier vlakbij Monnickendamplein :Y)
Leuk, zie ik je misschien een keer per ongeluk expres!
  zondag 6 juli 2014 @ 01:12:26 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141955211
Den Haag O+
KuikenGuppy
pi_141955343
Pfft jezus!! Eerst de wedstrijd, toen harde buiken daardoor, en nu vinden een paar van die *#&'+debielen het leuk om halve bommen op t parkeerterrein te gooien hier beneden... Schik me de tering, en heel mn buik kneiterhard...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  zondag 6 juli 2014 @ 01:15:51 #233
298849 mignonne
mignonne
pi_141955348
Aan deze kant onder den haag is t heerlijk rustig c_/
pi_141955366
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:00 schreef geppie het volgende:
Sodemieters, mijn vliezen braken bijna van de spanning :+
Nou dat zei ik ook tegen vent.

Hij maakte een van zijn vele droge opmerkingen en ik schiet me toch in een lachstuip! Was even bang dat ik hem er spontaan uit zou drukken.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:22:53 #235
344469 Amsel
zonder t
pi_141955599
Een zoon voor Blue!! O+
  zondag 6 juli 2014 @ 04:11:38 #236
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_141959420
Proficiat Blue, veel geluk met je zoon!!
pi_141960430
Ik ben halverwege gaan slapen :@ en voor straf nu weer wakker :D en 21 weken vandaag.

Benieuwd naar naam en foto's van Blue! Hopelijk heb je iets kunnen slapen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Heliotrope op 06-07-2014 08:06:16 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 07:59:39 #238
425055 Sicilia
Sicilia
pi_141960563
Blue van harte met jullie zoon *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_141960594
Ik wou de wedstrijd kijken maar viel na een half uur in slaap :') duusss...

Kwak wij wonen ook niet ver uit elkaar :Y regentessekwartier hier!
pi_141960621
Zo en wie gaat er vandaag bevallen? We zijn goed op dreef hier ineens! :7
  zondag 6 juli 2014 @ 08:54:52 #241
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141960765
Ik heb overal doorheen geslapen :')
Moest net gewoon op teletext naar de uitslag zoeken.
Wel heerlijk geslapen in m'n dooie buurt :)
W
Z
E
pi_141960789
Ik ben gewoon gaan slapen. En later ben ik wakker geschreeuwd, dus ben ik maar even gaan plassen. Nadat de herriemakers weer naar binnen gingen kon ik ook weer slapen, en nu ben ik moe.

Iemand een oplossing voor die rommelende darmen? Normaal is een pds aanval maar hooguit 2 dagen. Heb er nu al af en aan 2 weken last van. Erg vervelend wel.
pi_141960826
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:59 schreef Risu het volgende:
Ik ben gewoon gaan slapen. En later ben ik wakker geschreeuwd, dus ben ik maar even gaan plassen. Nadat de herriemakers weer naar binnen gingen kon ik ook weer slapen, en nu ben ik moe.

Iemand een oplossing voor die rommelende darmen? Normaal is een pds aanval maar hooguit 2 dagen. Heb er nu al af en aan 2 weken last van. Erg vervelend wel.
Hoort er een beetje bij helaas.. het duurde voor mij wel een week of 6 voor mijn darmen een beetje een nieuwe balans kregen. Nog niet optimaal, maar beter dan in het begin! Ik kan je alleen maar aanraden veel te drinken, en vezels te blijven eten.. en als het echt niet gaat kun je dingen bij de apotheek halen voor wat betere doorloop. Mijn vk had het over iets genaamd "colon clean", vrij verkrijgbaar, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

gedroogde abrikozen ^O^
pi_141960898
Kiwi's? Roosvicee laxo?

Ikzelf zit aan de lactulose. Ook vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Toch wel een soort van mijlpaaltje hier. Vandaag 37 weken en dus officieel LLM'er. Die ziektewet heeft toch zijn dienst bewezen *O*
pi_141960934
37 weken *O*

Het probleem bij mij is eerder dat het te snel komt. Veel drinken dus om het weer aan te vullen. Naja, gaat wel weer over.
  zondag 6 juli 2014 @ 09:27:02 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141960947
Blue, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Herstel maar goed!

*G*
pi_141960951
Aaah gefeliciteerd Blue, met jullie zoon! :D
en oeh, wat komt een 'spontane' ks ineens vaak voor hier in het forum, dat wil ik dus echt niet, grote angst :'(

Voetbal ja, met buikpijn (hele dag al, en darmkrampen) toch de avond uitgezeten met moeite en daarna als een blok geslapen, met als tussendoortje nog een flinke wc gang, maar dat luchtte enorm op en daarna kon ik weer zonder last te hebben heerlijk verder slapen. Gedroomd dat ik met goed licht mijn baby kon zien zitten in mijn buik (röntgen idee) :7 8-)
pi_141960953
Ik denk ook dat het er een beetje bijhoort Risu, iig al voor mensen zonder prikkelbare darm. Ik neem aan dat je alle tips die daarbij horen al uitvoert. Misschien nog een overleg met je huisarts waard?

Wauw 37 weken Twinkle!

Hoe is het met Sunshine?
pi_141960997
37 weken! Heb je nou ook meldplicht hier? *O*
  zondag 6 juli 2014 @ 09:34:20 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141961021
"Colon clean" is psyllium vezels. Niks spannends verder dus, maar werkt wel heel goed :).

Twinkle meldplicht *O*!
KuikenGuppy
pi_141961028
Ah, kijk aan.

Risu idd als je pds hebt weet je dit ws allemaal al.. ik zou even de dokter vragen geloof ik.
pi_141961158
Helio 21 weken en Twinkle 37 weken!! *O*

En ik ga ook ff voor mezelf juichen: nieuwe mijlpaal: 26 weken vandaag!

Maar op deze feestelijke dag, heb ik ook afscheid moeten nemen van m'n navel :')
lieve navel, geniet van je vakantie en tot over 4 maanden ;)
pi_141961172
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:50 schreef Loj het volgende:
Helio 21 weken en Twinkle 37 weken!! *O*

En ik ga ook ff voor mezelf juichen: nieuwe mijlpaal: 26 weken vandaag!

Maar op deze feestelijke dag, heb ik ook afscheid moeten nemen van m'n navel :')
lieve navel, geniet van je vakantie en tot over 4 maanden ;)
een half jaar zwanger! *O*
pi_141961213
:W dag navel van Loj

De mijne is superdiep, vraag me af of die ooit plopt. Moet wel op tijd de piercing eruit halen volgens mij.

Ja die darmen, ik kijk het nog even aan. Zo erg is het nog niet. En anders stap ik wel even naar ha inderdaad. Bedankt dames. ^O^
pi_141961267
Oohh blue, gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Loj, een half jaar!!

Ik heb hier lekker plafonddienst gehouden vannacht :') Ik dacht echt op een gegeven moment of ik echt serieus een nacht ging overslaan. Toch nog in slaap gevallen en nu moeeeee.
pi_141961280
Risu, als het om harde ontlasting gaat, kan je ook speltbrood proberen. Beetje overhyped, maar het kan wel helpen :)
pi_141961299
En ja, navel gaat ploppen, geloof me :')

Mijn navel lijkt in de verste verte niet meer op een navel :)
pi_141961412
Mijnes is wat platter/ondieper maar heus nog een navel hoor :Y
  zondag 6 juli 2014 @ 10:19:53 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141961425
Die van mij is ook nooit geplopt. Was bij 48+3 onderhand wel helemaal plat. Denk dat ie nu weer die kant op gaat :7
  zondag 6 juli 2014 @ 10:21:50 #260
348178 NotTheSame
pi_141961444
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Die van mij is ook nooit geplopt. Was bij 48+3 onderhand wel helemaal plat. Denk dat ie nu weer die kant op gaat :7
Jeutje, 48+3? ;)
  zondag 6 juli 2014 @ 10:22:51 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141961454
Ik overdrijf graag over mijn olifantendracht
pi_141961459
Mijn vriend vond mijn geplopte navel eng :') edit: net als Spees was mijn navel plat / non-existent. Niet echt geplopt eigenlijk.

Risu, geen tips helaas. Bij mij mondt pds eerder uit in verstopping. Ik drink venkelthee en heb movicolon als het te lang duurt. Mij is verzekerd dat dat heel veilig is tijdens de zwangerschap. Maar na de eerste weken had ik de vorige keer juist geen last meer van pds. Als sneeuw voor de zo'n verdwenen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 6 juli 2014 @ 10:23:42 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_141961461
Ik denk ook niet dat mijn navel plopt/plat wordt, daarvoor heb ik echt te veel spekkies ;)
disclaimer
pi_141961501
Hier juist heel vroeg al een geplopte navel met een bescheiden buik. Ik vind het er zo lelijk uitzien dat ik liever m'n blote buik niet laat zien aan anderen :@
  zondag 6 juli 2014 @ 10:28:55 #265
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141961525
Mijn navel plopt ook niet denk ik. Vraag mij wel eens af of er uberhaupt een bodem is in die put...
pi_141961543
Kortom: je weet t niet vantevoren :P
Denk ook niet dat die van mij gaat ploppen. Dan moet mijn buik in de max 4 weken die ik nog heb wel heel hard groeien. Maar ´t kan natuurlijk :P
  zondag 6 juli 2014 @ 10:33:44 #267
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141961585
Blue gefeliciteerd met jullie zoon!!
pi_141961656
Die van mij is bijna helemaal plat en gaat ook niet ploppen denk ik. Tijdens de vorige zwangerschap niet geplopt en erna was het echt zo'n heel diep gat geworden. Ik mis m'n pre-zwangerschapsnaveltje... En mijn man vindt navels sowieso eng.

Ik heb net een linea negra gespot! Die was er de vorige zwangerschap al veel eerder volgens mij, ik dacht dat het nu niet zou komen misschien...

En had ik al gezegd dat ik zo blij ben met het weer! Lekker wisselvallig, wind, af en toe zon maar niet te warm. Heerlijk LL-weer!
  zondag 6 juli 2014 @ 10:38:29 #269
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141961657
Nog nooit een geplopte navel gehad, die van mij is erg diep.
  zondag 6 juli 2014 @ 10:42:31 #270
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_141961716
Mijn navel was vorige week opeens veranderd in een halve smiley, maakte dat mijn buik er heel vrolijk uitzag :D
Lijkt alleen nu weer weggetrokken en in originele staat teruggekeerdte zijn.
pi_141961848
Oh, lang niet bij iedereen dus :@ Dacht eigenlijk in meer of mindere mate van wel :@

En benieuwd naar een babyfoto van blue *O* *O* !!
  zondag 6 juli 2014 @ 10:59:12 #272
367380 LaLouchi
Lalouchi
pi_141962013
Goedemorgen, baby is nog binnen -O-
pi_141962119
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:59 schreef LaLouchi het volgende:
Goedemorgen, baby is nog binnen -O-
LL, waarom baal jij er nu al van dat je nog niet bevallen bent? Zijn er redenen om aan te nemen en/of te hopen dat je voor je UD bevalt? Gaat het niet goed meer met jou of de baby? Dat heb ik even gemist, sorry als je het al eerder hebt uitgelegd.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:10:35 #274
73386 Fazz
onderweg
pi_141962240
Blue, gefeliciteerd met je zoon! *O*

En Dyre, ik had het helemaal gemist... Gefeliciteerd met je dochter! *O*

Een spoedig herstel toegewenst voor jullie beide! :*
pi_141962831
Mijn navel gaat dit keer op in mijn bowlingbal. Ik heb geen navel meer :')
pi_141962863
Blue zoon *O*

Geen plopnavel hier vorige keer.

Ben beetje ziek, beeh, kon gisteren niks binnen houden. Dreumes had ook last dus hij zal me wel aangestoken hebben -O-
En ook bandenpijn, was even vergeten hoe irritant dat was. Kan niet zitten en ook al niet lang liggen in zelfde houding. -O- /klaagpost.
pi_141963379
Even vraagje tussendoor; mag je de boxkleden, hydrofielen en beddengoed ook niet met wasverzachter wassen?
Of geldt dat alleen voor de kleertjes?
pi_141963513
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:04 schreef marel88 het volgende:

[..]

LL, waarom baal jij er nu al van dat je nog niet bevallen bent? Zijn er redenen om aan te nemen en/of te hopen dat je voor je UD bevalt? Gaat het niet goed meer met jou of de baby? Dat heb ik even gemist, sorry als je het al eerder hebt uitgelegd.
Jij vraagt het, ik dacht het.
Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
  zondag 6 juli 2014 @ 12:11:12 #279
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141963593
Nou ja, hoewel balen misschien niet helemaal het goeie woord is en het niet per se reëel is om al vóór je UD teleurgesteld te zijn iedere ochtend, kan ik me ook best voorstellen dat je er met 39+2 best klaar voor/mee bent hoor.
pi_141963952
LL zou toch misschien ingeleid worden? Of had ik dat verkeerd gelezen?

Beterschap Zolena :*

Navels.. Hier is ie al voor de helft verdwenen :+

Geppie
Ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat de 1e keer allemaal heb gewassen. Ik geloof alleen met neutral en dan in de droger (dan is het ook zacht)

En *O* voor de mijlpalen

Volgens mij zijn m'n boefjes gedraaid! :D ze zijn lekker druk
pi_141964442
Mn navel is minder diep en er zit een bodem in, Maar om te ploppen heeft ie nog een stukje te gaan.

Geppie: ik heb alles voor mini zonder wasverzachter gedaan.

Risu: lijnzaad doet wonderen voor pds darmen in de zwangerschap.
S. 2014
J. 2016
  zondag 6 juli 2014 @ 13:25:25 #282
367380 LaLouchi
Lalouchi
pi_141965658
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:25 schreef Zoë23 het volgende:
LL zou toch misschien ingeleid worden? Of had ik dat verkeerd gelezen?

Beterschap Zolena :*

Navels.. Hier is ie al voor de helft verdwenen :+

Geppie
Ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat de 1e keer allemaal heb gewassen. Ik geloof alleen met neutral en dan in de droger (dan is het ook zacht)

En *O* voor de mijlpalen

Volgens mij zijn m'n boefjes gedraaid! :D ze zijn lekker druk
Ja klopt, heb ik aanstaande donderdag een gesprek over bij de gyn :)

@ de rest die zich afvroeg waarom ik daarvan baal voor de UD, omdat ik al vanaf 35 weken hele pijnlijke voorweeën heb, omdat ik vrij ernstig BI heb waardoor ik niet eens meer met mijn dochtertje naar de speeltuin kan bijv, en omdat ik al weken nog amper slaap :{ Ben het gewoon goed zat en erg op.
pi_141965665
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou ja, hoewel balen misschien niet helemaal het goeie woord is en het niet per se reëel is om al vóór je UD teleurgesteld te zijn iedere ochtend, kan ik me ook best voorstellen dat je er met 39+2 best klaar voor/mee bent hoor.
Daarom vroeg ik het ook, idd. Als je helemaal niet meer fit bent ofzo, of je bloeddruk stijgt kan ik het me goed voorstellen. Maar het is ook jammer om wekenlang teleurgesteld wakker te worden terwijl eerste kindjes bijvoorbeeld gemiddeld met 40.5 geboren worden. En ik wist niet meer of en wat er bij LL voor redenen waren, dus dacht ik check het ff...
pi_141965687
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:25 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ja klopt, heb ik aanstaande donderdag een gesprek over bij de gyn :)
Aha, dat wist ik dus niet meer. Waarom?
  zondag 6 juli 2014 @ 13:29:04 #285
367380 LaLouchi
Lalouchi
pi_141965757
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:26 schreef marel88 het volgende:

[..]

Aha, dat wist ik dus niet meer. Waarom?
Heb mijn bovenstaande post even aangepast, maar dus vanwege die BI, lichamelijke klachten en erg op zijn.
pi_141966057
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:29 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Heb mijn bovenstaande post even aangepast, maar dus vanwege die BI, lichamelijke klachten en erg op zijn.
Wat balen dat de laatste loodjes zo zwaar zijn. Dan hoop ik met je mee dat de bevalling snel uit zichzelf begint of dat je snel inleidbaar bent. Het lijkt me zo naar om niet meer goed voor je andere kindje te kunnen zorgen. :* voor jou.

En even voor de duidelijkheid, ik realiseer me dat hoe je een zwangerschap beleeft zo persoonlijk is dat je uit moet kijken met / niet moet oordelen. Maar juist omdat ik tijdens mijn vorige zwangerschap verbaasd was dat de weeën met 39.5 begonnen, ben ik altijd benieuwd waarom anderen met die termijn "balen" als het nog niet begonnen is.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:43:26 #287
367380 LaLouchi
Lalouchi
pi_141966152
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:40 schreef marel88 het volgende:

[..]

Wat balen dat de laatste loodjes zo zwaar zijn. Dan hoop ik met je mee dat de bevalling snel uit zichzelf begint of dat je snel inleidbaar bent. Het lijkt me zo naar om niet meer goed voor je andere kindje te kunnen zorgen. :* voor jou.

En even voor de duidelijkheid, ik realiseer me dat hoe je een zwangerschap beleeft zo persoonlijk is dat je uit moet kijken met / niet moet oordelen. Maar juist omdat ik tijdens mijn vorige zwangerschap verbaasd was dat de weeën met 39.5 begonnen, ben ik altijd benieuwd waarom anderen met die termijn "balen" als het nog niet begonnen is.
Ik zal ergens denk ik ook wel heel erg verbaasd zijn, maar toch hoop ik dat het eens door zet. En dan niet eens voor mezelf maar meer voor mijn dochter. Ben met haar ook ingeleid met 42wkn dus de kans dat het uit zichzelf begint is wel wat kleiner denk ik. Maarja ik mag verder niet klagen, de baby doet het hartstikke goed :)
pi_141966488
Tsjah, ik hoor hier niet echt meer helemaal thuis geloof ik, maar overstappen naar het babytopic is nog een beetje eng :P en misschien zijn jullie ook wel benieuwd naar een update vanuit het ziekenhuis: onze kleine meid doet het hartstikke goed! Ze ligt nu op de nicu, maar mag zodra het gaat naar de medium care-afdeling. Ze krijgt sondevoeding waar ze het hartstikke goed op doet. Hopelijk komt de borstvoeding hier snel op gang, dan mengen ze dat met elkaar en uiteindelijk natuurlijk alleen op de borstvoeding.

Met mijzelf gaat het ook prima. Ik las hier iemand wiens grootste angst het was om een (spoed) keizersnede te krijgen. Ik kan alleen maar zeggen dat het me heel erg meegevallen is. Ja, de ruggenprik is echt niet fijn en het hele idee van een 'onnatuurlijke' bevalling is natuurlijk wennen. Maar mijn herstel gaat super. 48 uur geleden wist ik nog van niks en nu ben ik alweer uit bed en heb lekker zelf kunnen douchen en lopen. De morfinepomp is weg, infuus en katheter zijn eruit en ook het bloeden valt me heel erg mee.
Het litteken is echt een supersmal lijntje en stiekem ben ik wel trots op dit aandenken O+

Tuurlijk is het niet allemaal een roze wolk:toen ze gisteren een nieuw infuus bij haar moesten prikken lukte dat niet goed en ze hebben in het voetje en hoofdje meerdere keren moeten proberen. Ze was echt ontroostbaar aan het huilen en ik voel me dan zo rot dat ik wel net zo hard mee wil janken. Het liefste wil je haar gewoon in je trui verstoppen en mee naar huis nemen waar al die slangetjes en stress niet hoeft, maar ze ligt hier echt op de beste plaats natuurlijk.

Het is wel heel gek om 'ineens' niet meer zwanger te zijn :o De clichés zijn toch waar: geniet ervan dames zolang het gaat O+
pi_141966791
Dyre, wat klink je realistisch en optimistisch! Fijn dat het met jullie naar omstandigheden goed gaat. Hopelijk kan je meisje met steeds minder toeters en bellen toe, zodat ze lekker onder je trui (of nou ja, in de maxi-cosi misschien) mee naar huis kan.

quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:43 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ik zal ergens denk ik ook wel heel erg verbaasd zijn, maar toch hoop ik dat het eens door zet. En dan niet eens voor mezelf maar meer voor mijn dochter. Ben met haar ook ingeleid met 42wkn dus de kans dat het uit zichzelf begint is wel wat kleiner denk ik. Maarja ik mag verder niet klagen, de baby doet het hartstikke goed :)
O, als je eerste zo lang bleef zitten is die kans misschien niet heel groot nee. En dat idee van "ik mag niet klagen" hebben veel mensen tijdens een zwangerschap hè... Ik vind dat alles "mag", maar het helpt mij idd wel om ook oog te houden voor wat wel goed gaat. Fijn dat jouw mini het nog hartstikke goed doet!
pi_141966897
Dyre, nog van harte met je meisje *O*. Fijn dat ze het al zo goed doet op de nicu.

Blue, jij nog gefeliciteerd met je jongetje *O*.
pi_141966903
Wow Dyre, heftig allemaal. En ik was het (denk ik) die zo'n angst heeft tegen keizersnede en goed om te lezen dat het je toch meeviel (al kan ik me dat nauwelijks voorstellen haha). Wat geweldig dat ze zo goed gaat en jij ook al zo snel weer wat kan lopen enzo.
  zondag 6 juli 2014 @ 14:20:03 #292
367380 LaLouchi
Lalouchi
pi_141967246
Heftig Dyre! Maar fijn dat ze misschien binnekort al naar de medium care mag! Hoelang blijf jij zelf nu nog in het ziekenhuis?
pi_141967319
Dyre, fijn dat ze het al zo goed doet. Geniet ook van deze tijd en een kleine tip:
Neem alle hulp aan die je kan krijgen :*

M'n zus kwam net vertellen dat ze ook weer zwanger was! Leuk :D
Zij zei alleen dat ze al een gesprek hadden gepland in t ziekenhuis voor met 20 weken, waarin ze gaat aangeven dat ze met 37/38 weken al ingeleid wil worden. De vorige keer had ze veel last van haar rug en een beginnende hernia.
Ik vind dat zo bizar, je hebt toch nog geen idee hoe het gaat lopen!
Persoonlijk ben ik alleen aan t hopen dat ik de 40 weken ga halen dit keer en zou ik er gewoon trots op zijn mocht ik de 41 weken halen (42 weken wordt t niet ivm bloeddruk en zeer waarschijnlijk geen inleiding).
Maar dat is natuurlijk ieder z'n eigen mening :)
pi_141967416
Dyre, dat klinkt goed allemaal! O+ behalve van dat prikken dan.. maar dat houdt binnenkort op hopelijk.
pi_141967744
Dyre wat een mooi nieuws O+

Pas om 3 uur naar bed gaan was een heeeel slecht plan.. Pffft erg brak..
S. 2014
J. 2016
pi_141967761
Dyre, klinkt goed! Je bent gewoon mama! O+
En zo klink je ook meteen, heel anders, bijzonder 8-)

26 weken voor Loj!
pi_141967811
La louchi, respect voor jou hoor. Op een gegeven moment ben je ook gewoon op. En jij hebt nog een ander kindje waar je voor moet klaar staan. Lijkt me erg zwaar...
pi_141967852
Dyre als eerste gefeliciteerd en meteen nog een tip. Leg er een schriftje neer en schrijf alle gebeurtenissen leuk en minder leuk op. Mijn geheugen liet mij zo in de steek. En een fototoestel neerleggen zodat je foto's kunt maken

Blue ook gefeliciteerd met je zoon, hoe is je bloeddruk nu?
  zondag 6 juli 2014 @ 15:20:21 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141968631
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:56 schreef Risu het volgende:
:W dag navel van Loj

De mijne is superdiep, vraag me af of die ooit plopt. Moet wel op tijd de piercing eruit halen volgens mij.

Ja die darmen, ik kijk het nog even aan. Zo erg is het nog niet. En anders stap ik wel even naar ha inderdaad. Bedankt dames. ^O^
Ik dacht dat ook, maar hij wordt steeds platter! zal zo eens even een fotootje proberen te maken...
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:59 schreef Risu het volgende:

Ik heb t ook vooral vanaf (voor) de test tot en met een week of 9 gehad, en nu af en toe ineens een aanvalletje (zoals vanmiddag). Ik heb ook altijd voornamelijk diarree en geen verstopping. Int begin was het echt op de klok een half uurtje na t eten of drinken en ik werd er echt naar van, daardoor denk ik ook wel minder zin in eten enzo.

Ik heb dus niet echt tips, maar voor mijn gevoel is het echt zoveel beter geworden na 8/9 weken :Y
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:06 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Hoort er een beetje bij helaas.. het duurde voor mij wel een week of 6 voor mijn darmen een beetje een nieuwe balans kregen. Nog niet optimaal, maar beter dan in het begin! Ik kan je alleen maar aanraden veel te drinken, en vezels te blijven eten.. en als het echt niet gaat kun je dingen bij de apotheek halen voor wat betere doorloop. Mijn vk had het over iets genaamd "colon clean", vrij verkrijgbaar, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

gedroogde abrikozen ^O^
ja dit dus. alleen zijn vezels bij mij niet echt extra nodig, ik haal genoeg uit mn voeding en soms prikkelt t teveel (psyllium moet ik echt niet nemen bijvoorbeeld).
Kwak
pi_141968731
quote:
...
Oh, ja, maar ik heb dus altijd verstopping :+ dacht dat dat de grote zwangerschapskwaal was ook, vandaar dat ik vezels zei. Want met zwanger werd het wel degelijk erger :').

Hoe ist met jou? Je week overleefd! vakantie?
  zondag 6 juli 2014 @ 15:28:49 #301
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141968831
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Oh, ja, maar ik heb dus altijd verstopping :+ dacht dat dat de grote zwangerschapskwaal was ook, vandaar dat ik vezels zei. Want met zwanger werd het wel degelijk erger :').

Hoe ist met jou? Je week overleefd! vakantie?
oh, ja, ik vergeet altijd dat pds dat ook kan doen :') en idd verstopping is de zwangerschapskwaal... dat heb ik nu af en toe (als in, ik "ga" niet meer elke dag, en dan wel makkelijk). ik heb echt sprintjes moeten trekken naar t toilet, en iedereen ging er dan vanuit dat ik moest plassen, want zwanger _O-

Ja week overleefd! helaas nog geen vakantie, zometeen nakijken en dan nog twee weken flink aan de bak met lessen (1 week) en aflsuitende activiteiten/vergaderingen/inwerken nieuwe collega's etc. Sectieleider komt vanaf de 14e weer terug, tot die tijd moet ik nog wat dingen waarnemen.

Maar dit lekkere rustige weekend heeft wel goed geholpen :Y ben echt bijgekomen.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')