abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:18:34 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141929789
Zwangerschap & geboorte

2014

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:19:15 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141929815
Nog aanpassingen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:20:01 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_141929848
Dyre, wat een mooi popje O+
disclaimer
pi_141929910
Oohh Dyre, wat een snoezig meisje O+
pi_141930207
Dyre O+

Heb ik nu over de naam heen gelezen trouwens of niet gepost?
pi_141930213
Pfff. ik ga ff op bed liggen denk ik... Begint toch (ongemerkt) steeds zwaarder te worden.
pi_141930227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Dyre O+

Ja goeie! Ik ben ook nieuwsgierig!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:35:17 #8
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_141930368
Ow Dyre, wat een mupke!

Na 2 weken heb ik eindelijk weer de tijd gevonden om 's middags ff te pitten. En wat dat doet dat een mens goed :)! Kan ik hopelijk vanavond mooi de wedstrijd af kijken in m'n juichpakkie
:') .

En ik quote even de eerste post van Dyre van afgelopen nacht voor degenen die de naam gemist hebben ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:37:49 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141930431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Dyre O+

OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1393

L.isa O+
pi_141930457
L.isa, mooie naam :)
pi_141930537
Oh Dyre wat een popje!

Vriend heeft vandaag met andere vriend flink geklust in de babykamer, waarschijnlijk morgen helemaal klaar qua stucwerk O+
Maar wat voelde ik me een nutteloze faalhaas, helemaal kapot van even boodschappen doen terwijl 2 mannen zich kapot zweten ;(
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_141930626
Ooh dyre wat een popje! O+

En idd Geppie, vreemd he dat wij ook zo'n formaat kindje (1week verder) bij ons dragen.
S. 2014
J. 2016
pi_141930875
prachtige foto Dyre!

Hier na de lunch met man begonnen aan meubel nummer 2 in babykamer, maar nadat ik de handleiding had gepakt, had ik al geen puf meer en buik deed pijn, voelde me hangerig. (8> stelde voor om te gaan slapen, hij zelf ook _O- en heb vervolgens twee uur liggen pitten (en kwijlen, overdag kwijl ik altijd :@ :X ) maar ben nu weer misselijk en nergens zin in. Misschien groeispurtje, want de baby is wel erg rustig.
pi_141930880
Dyre wat een mooi klein meisje heb je daar O+
pi_141931144
Ik kwijl ook als een gek :@

Hier loopt de stress een beetje op; de klusroemeen is weer terecht. In die zin dat we weten dat ie pas eind juLi ipv juNi weer naar NL komt. De meeste klusmensen hebben geen tijd en het is bijna bouwvak. Mijn man snapt volgens mij totáál niet :') waar ik me druk om maak want ik moet nog zes weken... Nou we zien het bij Dyre, het kan altijd eerder!

Had jij alles al gereed voor de komst van de baby, Dyre?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_141931579
Hier is het ook 1 grote bouwput en eigenlijk berust ik me wel in de situatie zoals die is. Ik weet dat we daar niet zo veel invloed op hebben. De kleertjes liggen gewassen en gestreken in de kast. Het bedje staat klaar. Komt goed :Y

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan
pi_141931846
Ja dat heb ik voor mezelf ook besloten, bedje (eerst nog even verven :P) in elkaar, kleertjes wassen en de boel loslaten... Ik moet écht even zen worden voordat de hele kermis gaat beginnen, maar ik lijk wel in complete oorlog met mijn hormonen te verkeren :(
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:41:50 #18
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141932455
Dyre :o wat een speedy! En wat is ze mooi en "af" nog zo klein!

Ik hoop dat ze snel mee naar huis mag.

En Blue is vast bezig, zet m op!

Sugar, sterkte met je oma.

Razz 29 weken al! Genieten van je verlof/vakantie nu? Is begonnen bij jullie toch?

Wij waren gisteren naar de musical van schoonzus je. Vooraf uit eten en ik kon natuurlijk maar en halve portie op, en het was zo vreselijk benauwd! Was bij dat ik in een theaterzaal met airco kon gaan zitten... Tien bleek het een lopende voorstelling te zijn. Met twee groepen steeds van scène naar scène en verschillende ruimtes in het gebouw. Krap. Heet. Nergens zitplaats (op de grond ging ook niet). Na drie scènes kreeg ik t stikbenauwd, sterretjes, en begon ik van paniek te huilen. Uit de groep gelopen en met cola opgelapt door de productie assistente. Daarna heeft vriendje met een stoel achter me aangelopen naar alle scènes. :')

Bij schoonouders geslapen, op tijd weer weg en toen we thuis waren eerst lekker weer naar bed gegaan en gedut en geslapen O+ heerlijke luie dag, had ik wel nodig. Zijn pas sinds een uur of half drie echt op :@
Kwak
pi_141932538
Geppie, héél herkenbaar. Babykamer is sinds kort af (sinds vorige week) en het heeft me heel wat stress bezorgd. Vriend vroeg zich ook af waar ik me in godsnaam druk over maakte. Ondertussen kwam het stoom uit mijn oren omdat hij zo verschrikkelijk rustig deed :') p
pi_141932549
Hallo mama's van fok!
Ik heb een probleem en zou graag advies van mama's willen. Ik wil niemand tegen het been stoten en ik weet dat mensen zoals ik niet echt gewaardeerd worden door mama's die al heel lang zwanger willen worden, dus sorry
Om eerst maar even voorop te stellen, ik wil al heel erg lang kinderen en mijn vriend wil later ook erg graag kinderen. Nu twijfel ik heel erg of ik zwanger ben of niet. MOCHT het wel zo zijn is het kindje natuurlijk gewoon heel erg welkom.
Ik slik trouwens gewoon dagelijks de pil. We hebben eigenlijk altijd sex met condoom behalve die paar keer voor de bloeding..

Ongeveer 5 dagen tot een week na onze sex kreeg ik een bloeding, dacht er niet heel erg over na, word wel vaker ongesteld door de pil heen. Tot ik me later besefte dat ik helemaal geen krampen had, geen enkele pijn en dit heb ik altijd als ik ongesteld door de pil ben. Ook duurde deze bloeding -licht roze- maar 2 dagen..
Ik had altijd honger 's avonds maar sinds kort heb ik totaal geen trek meer in eten. Avondeten doe ik wel, ontbijt soms ook maar ik ben sowieso door maagklachten geen eter 's ochtends, altijd misselijk.
Ook ben ik nu al 2,5 week constant misselijk in de avond. Soms ook overdag al lijkt het dan wel minder.
Ook heb ik sinds een kleine week een streep onder mijn navel, die heeft er nooit gezeten en ik kan geen enkele reden verzinnen waarom die er opeens zou verschijnen.
Ook voel ik af en toe rare dingen onder mijn navel, een soort gebobbel ofzo.. Kan het niet heel goed uitleggen want het voelt zo raar.

De bloeding is nu een kleine 3 weken geleden en ik heb al twee testen gedaan, beide negatief.. Ik word er een beetje gek van. Stiekem begin je toch te hopen dat je het wel bent en ik wil na 3 weken nog niet naar de dokter voor een bloedtest.. Dus nog langer wachten ..
pi_141932672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:44 schreef Bubble_ het volgende:
Hallo mama's van fok!
Ik heb een probleem en zou graag advies van mama's willen. Ik wil niemand tegen het been stoten en ik weet dat mensen zoals ik niet echt gewaardeerd worden door mama's die al heel lang zwanger willen worden, dus sorry
Om eerst maar even voorop te stellen, ik wil al heel erg lang kinderen en mijn vriend wil later ook erg graag kinderen. Nu twijfel ik heel erg of ik zwanger ben of niet. MOCHT het wel zo zijn is het kindje natuurlijk gewoon heel erg welkom.
Ik slik trouwens gewoon dagelijks de pil. We hebben eigenlijk altijd sex met condoom behalve die paar keer voor de bloeding..

Ongeveer 5 dagen tot een week na onze sex kreeg ik een bloeding, dacht er niet heel erg over na, word wel vaker ongesteld door de pil heen. Tot ik me later besefte dat ik helemaal geen krampen had, geen enkele pijn en dit heb ik altijd als ik ongesteld door de pil ben. Ook duurde deze bloeding -licht roze- maar 2 dagen..
Ik had altijd honger 's avonds maar sinds kort heb ik totaal geen trek meer in eten. Avondeten doe ik wel, ontbijt soms ook maar ik ben sowieso door maagklachten geen eter 's ochtends, altijd misselijk.
Ook ben ik nu al 2,5 week constant misselijk in de avond. Soms ook overdag al lijkt het dan wel minder.
Ook heb ik sinds een kleine week een streep onder mijn navel, die heeft er nooit gezeten en ik kan geen enkele reden verzinnen waarom die er opeens zou verschijnen.
Ook voel ik af en toe rare dingen onder mijn navel, een soort gebobbel ofzo.. Kan het niet heel goed uitleggen want het voelt zo raar.

De bloeding is nu een kleine 3 weken geleden en ik heb al twee testen gedaan, beide negatief.. Ik word er een beetje gek van. Stiekem begin je toch te hopen dat je het wel bent en ik wil na 3 weken nog niet naar de dokter voor een bloedtest.. Dus nog langer wachten ..
Wanneer had je ongesteld moeten worden? Beweging onder je navel kan gewoon je darm zijn, een eventuele baby is het zeker niet...

Verder is het goed mogelijk dat je gewoon een darmvirus/buikgriep hebt opgelopen maar voor zekerheid zul je toch naar de huisarts moeten.
S. 2014
J. 2016
pi_141932680
Als jullie zo graag kinderen willen, waarom dien jullie het dan dubbel safe?

Kan er voor de rest weinig zinnigs op zeggen eigenlijk. Als de testen negatief zijn...
pi_141932773
quote:

Bladiebla

Maar wat is het probleem nou?
pi_141932816
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:50 schreef geppie het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem nou?
Jouw quote aanpassing _O-
S. 2014
J. 2016
pi_141932834
Dat ze niet weet of ze zwanger is. Denk ik.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:52:49 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141932864
Lijkt me meer iets voor wachten op het tweede streepje :@

Overigens.

En ik maak eindelijk weer eens een bijleespost met een zwangergerelateerd verhaal erbij over mezelf... En nou sneeuwt ie onder. En nou ben ik heel hormonaal en vind ik dat stom :') :@
Kwak
pi_141932999
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:52 schreef kwakz0r het volgende:

Overigens.

En ik maak eindelijk weer eens een bijleespost met een zwangergerelateerd verhaal erbij over mezelf... En nou sneeuwt ie onder. En nou ben ik heel hormonaal en vind ik dat stom :') :@
Sorry dat ik het zeg Kwak, maar ik vind dat je relatief veel zeurt. Daar reageer ik niet op, althans ik probeer er dan overheen te lezen om geen rel te veroorzaken.
pi_141933035
Iemand die bijleest komt alles toch vanzelf tegen? En dan zullen ze vast wel reageren...
Ik reageer ook niet overal op.. Soms omdat ik ook niet weet wat ik moet zeggen :@

Fijn iig dat je vandaag lekker bij kon komen.

Herkenbaar hoor dames vd hormonen en de niet begrijpende mannen... Gelukkig is alles hier nu wel klaar...
S. 2014
J. 2016
pi_141933115
Als iets klaar is, begin ik te miepen over het volgende :') Zo is in allerijl nog de bovenverdieping behangen en we zijn nu bezig met de plinten beneden. En als dat af is, is er wrs wéér iets :')
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:06:11 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141933266
quote:
Dingen.
Je vraag past beter hier: SEX / [TVT] De Pil deel 13
KuikenGuppy
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:08:18 #31
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933331
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:57 schreef geppie het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg Kwak, maar ik vind dat je relatief veel zeurt. Daar reageer ik niet op, althans ik probeer er dan overheen te lezen om geen rel te veroorzaken.
Ja? Dat zou wel kunnen.

Doe ik niet expres, en zal er beter op letten. Ik probeer wel bewust gezellig te reageren op anderen en dan niet altijd zelf iets te zeggen als ik niks positiefs weet.

Aan de andere kant ís er ook wel eens gewoon even niks leuks of gezelligs te melden. Misschien zat ik de laatste weken in een wat dieper dipje dan ik me realiseerde.

Overigens: Ik vond het verhaaltje van gisteren zelf niet heel negatief. Eerder "OMG, zwangere troela lot rond met stoel :') ". En mijn heerlijke relax ochtend ook niet, eerlijk gezegd.
Kwak
pi_141933459
Dyre, wat is je dochter prachtig, zo klein, zo af! O+

Bubble, wat vervelend dat je zo onzeker bent hierover. Er zijn andere topics (zie tip Burdie en Kwakzor) waar je vraag misschien beter past? En je hebt waarschijnlijk een huisarts die je ook met dit soort vragen kunt bestoken. Succes!

Kwak, wat vervelend dat je zo naar werd tijdens de voorstelling, maar wat fijn dat er zo goed voor je gezorgd is en je vandaag de tijd had om bij te komen!

En dames, succes met jullie mannen die de urgentie van het afmaken van de babykamer niet zien... Ik ben hier zelf diegene :@

Hier steken in den doosch. Mijn eerste kind is nooit ingedaald, dus herken het niet. Zou dit kind wel indalen? Ben heel benieuwd!
Gisteren 35 weken, en dinsdag liggingsecho, maar ik heb niet het idee dat er nog gekoprold is, dus verwacht wel een goede ligging.

Ben zo benieuwd naar Blue!
pi_141933540
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:52 schreef kwakz0r het volgende:

Overigens.

En ja, je bent hormonaal ;) , er zaten 7 posts tussen je vorige post en deze post, dus nog iets te vroeg voor de ondersneeuw-conclusie. Komt goed! :*
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:14:53 #34
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:11 schreef marel88 het volgende:
Dyre, wat is je dochter prachtig, zo klein, zo af! O+

Bubble, wat vervelend dat je zo onzeker bent hierover. Er zijn andere topics (zie tip Burdie en Kwakzor) waar je vraag misschien beter past? En je hebt waarschijnlijk een huisarts die je ook met dit soort vragen kunt bestoken. Succes!

Kwak, wat vervelend dat je zo naar werd tijdens de voorstelling, maar wat fijn dat er zo goed voor je gezorgd is en je vandaag de tijd had om bij te komen!

En dames, succes met jullie mannen die de urgentie van het afmaken van de babykamer niet zien... Ik ben hier zelf diegene :@

Hier steken in den doosch. Mijn eerste kind is nooit ingedaald, dus herken het niet. Zou dit kind wel indalen? Ben heel benieuwd!
Gisteren 35 weken, en dinsdag liggingsecho, maar ik heb niet het idee dat er nog gekoprold is, dus verwacht wel een goede ligging.

Ben zo benieuwd naar Blue!
Een kokosnoot in je bekken, Ole *O* ik heb geen idee hoe het voelt overigens maar dat is mijn beeld erbij :P
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:16:36 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:14 schreef marel88 het volgende:

[..]

En ja, je bent hormonaal ;) , er zaten 7 posts tussen je vorige post en deze post, dus nog iets te vroeg voor de ondersneeuw-conclusie. Komt goed! :*
Er reageert ook nooit iemand op mijn kattenfoto's. Ik heb een trauma denk ik.

En ze is zo mooi!
Kwak
pi_141933617
Liggingsecho Marel88? Is dat gewoon bij VK?

Ik heb het idee dat jullie veel meer echo's krijgen. Ik heb in totaal 2 x echo bij VK gehad en 3 in zkh. Geen idee of dat een normaal aantal is :) Ook nu de laatste weken geen echo gehad. VK voelt, meet en luistert enkomt tOT de conclusie dat alles goed is en baby is ingedaald.

Het zal misschien ook wel per praktijk verschillen?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:18:14 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933670
Volgens mij is één echo standaard, met 12 wkn, en nog een met twintig als je die wilt. Alle andere zijn extra.
Kwak
pi_141933682
Ooohhh die steken in den doosch... Vervloekt heb ik ze!
Tralalalaaa
pi_141933717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:14 schreef marel88 het volgende:

[..]

+1

Mensen lezen terug en reageren op wat ze willen, dan na 7 posts al een: " niemand leest mijn verhaal" post te plaatsen... Tja..

Ik ben een poosje terug gewezen om mijn toch vaak wat negatieve benadering van dingen, maar ik lees van jou ook idd vaak toch negatieve dingen en dan heb ik niet zo'n zin om te reageren of ik wordt bot en reageer dan maar niet... :@
S. 2014
J. 2016
pi_141933765
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En ze is zo mooi!
[ afbeelding ]
O+
pi_141933768
Vroeg ik me ook af, Sunshine. Mijn VK voelt hoe de beeb ligt, en bij vermoeden van stuit of als ze niet zeker weet wordt je doorgestuurd voor een echo. Zelfde qua grootte van de beeb. Ze meet de symfyse-something en als die erg ver van het lijntje valt, wordt je duurgestuurd. Anders niet.

Ik heb ook aardig wat steken daar benee trouwens. Maar echt pijnlijk vind ik ze (nog) niet, wel irritant. (Sta je op je werk en trek je ineens een rare bek en buig je in reflex een beetje voorover.
Collega: alles goed? Ik: ehm. Ja hoor. Er wil iemand naar benee :P)
pi_141933772
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Is dat dan ook daadwerkelijk indalen?
Want met steken kan ik dansen als de beste :P
S. 2014
J. 2016
pi_141933782
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Een kokosnoot in je bekken, Ole *O* ik heb geen idee hoe het voelt overigens maar dat is mijn beeld erbij :P
Ja, zo voelt het ongeveer :X en dan ook echt het idee dat ie zich met z'n voetjes afzet aan de bovenkant. Ik zei tegen m'n man donderdagavond "ik denk dat ons kind onderweg is naar de uitgang". Hij trok bleek weg. Zo moet ik het dus niet meer noemen, hij dacht dat ik bedoelde dat de bevalling begonnen was.

Sunshine, ik heb 2 reguliere echo's gehad (termijnecho en 20-wekenecho) en 2 hele vroege echo's omdat mijn vorige zwangerschap een miskraam werd en ik die eerste weken niet zo goed doorkwam zonder af en toe bevestiging. Dus afgezien van die extra echo's zou dit de derde worden en die is wel standaard bij onze praktijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oke, tnx, ik nu ook ja. Een niet ingedaald kind is ook niet alles (eerste 10 uur weeén hadden alleen als resultaat dat ze ingedaald was) maar wel indalen heeft ook zo z'n nadelen blijkbaar.
pi_141933801
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En ze is zo mooi!
[ afbeelding ]
Kijk, dit vind ik dan wel weer humor ^O^
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:21:58 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_141933813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Liggingsecho Marel88? Is dat gewoon bij VK?

Ik heb het idee dat jullie veel meer echo's krijgen. Ik heb in totaal 2 x echo bij VK gehad en 3 in zkh. Geen idee of dat een normaal aantal is :) Ook nu de laatste weken geen echo gehad. VK voelt, meet en luistert enkomt tOT de conclusie dat alles goed is en baby is ingedaald.

Het zal misschien ook wel per praktijk verschillen?
dat vind ik vrij veel hoor :Y ik heb er 3 "gehad", (de andere 2 waren vrijwillig en heb ik zelf betaald) en krijg er nog 1 waarschijnlijk ;)
disclaimer
pi_141933834
Kwak, je hebt een vieze poes :r
pi_141933855
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik begon hier met bijlezen en schoot genant hard in de lach :') :D
:)
pi_141933879
quote:
_O-
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:24:11 #49
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933886
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

+1

Mensen lezen terug en reageren op wat ze willen, dan na 7 posts al een: " niemand leest mijn verhaal" post te plaatsen... Tja..

Ik ben een poosje terug gewezen om mijn toch vaak wat negatieve benadering van dingen, maar ik lees van jou ook idd vaak toch negatieve dingen en dan heb ik niet zo'n zin om te reageren of ik wordt bot en reageer dan maar niet... :@
Ik heb al gereageerd op geppie, zoals ik zei zal ik er beter op letten.

Bot zijn mag overigens ook, hoe niet ik anders raden dat mensen mijn posts allemaal zo negatief vinden? Die van daarnet vond ik dat zelf in elk geval niet.

Ik was me namelijk wel bewust van mijn eigen negatieve humeur de laatste weken en heb heel vaak expres maar niets gepost. Blijkbaar is het zelfs als ik denk leuk te zijn nog steeds negatief :') ( :') voor mezelf dus he?)
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:24:33 #50
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141933897
Sunshine, dan heb je er meer gehad dan ik. Ik heb een termijnecho, SEO en liggingsecho gehad. Meer niet.

Kwak, jammer dat de avond anders verliep dan je had verwacht.

Razz, het is voor mij helaas 2,5 uur rijden naar mijn ouders in het noorden. Mijn vader heeft me verboden om te komen. Ook ivm mijn bloeddruk.

Dyre, wat een mooi popje heb je daar O+

Meiden, bedankt voor de sterktewensen.

Ik heb echt een baaldag vandaag. Met boodschappen wel een hoop lekkere dingen in huis gehaald. Vanavond met vriend maar lekker voetbal kijken op de bank. Ik hoop dat B. en E. lekker op tijd gaan slapen. Ik heb mezelf getrakteerd op een stoomreiniger om het poetsen wat makkelijker te maken. Want mijn poetslijstje is enorm!
pi_141933952
Ik heb er nu vier gehad: vitaliteitsecho met zeven weken in verband met bloedverlies, termijnecho met tien weken, pretecho (geslachtsbepaling) bij zeventien weken en de SEO. Ik verwacht nu verder geen echo's meer.

Over mannen die aangespoord moeten worden... Sinds mijn positieve test is mijn vriend bezig met een enorme kluslijst met dingen die per se af moeten voor de baby er is. Logisch ook wel. Welk kind wil geboren worden in een huis waar geen internetkabels naar elke ruimte lopen, of waar het houtwerk van de gevel of schuur niet in de olie staat. Of, God forbid, zonder complete zelfgemaakte steigerhouten tuinset? :o.

Als ik 'm niet had tegen gehouden was de babykamer drie weken geleden al klaar geweest. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:26:15 #52
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141933960
quote:
_O- O+

Mot ik daarvoor naar de dokter? Ik wil wel het beste voor me allesie, me hartje, me kint. Of kan dat ook gewoon met chilly?
Kwak
pi_141934027
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb al gereageerd op geppie, zoals ik zei zal ik er beter op letten.

Bot zijn mag overigens ook, hoe niet ik anders raden dat mensen mijn posts allemaal zo negatief vinden? Die van daarnet vond ik dat zelf in elk geval niet.

Ik was me namelijk wel bewust van mijn eigen negatieve humeur de laatste weken en heb heel vaak expres maar niets gepost. Blijkbaar is het zelfs als ik denk leuk te zijn nog steeds negatief :') ( :') voor mezelf dus he?)
:*

Overigens vind ik de rode kitty wel echt heel tof :+ O+

Mn kind is aan t dansen maar af en toe denk ik dat ze spasmes heeft.. raar getril op 1 plek... :')
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:28:15 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934033
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb er nu vier gehad: vitaliteitsecho met zeven weken in verband met bloedverlies, termijnecho met tien weken, pretecho (geslachtsbepaling) bij zeventien weken en de SEO. Ik verwacht nu verder geen echo's meer.

Over mannen die aangespoord moeten worden... Sinds mijn positieve test is mijn vriend bezig met een enorme kluslijst met dingen die per se af moeten voor de baby er is. Logisch ook wel. Welk kind wil geboren worden in een huis waar geen internetkabels naar elke ruimte lopen, of waar het houtwerk van de gevel of schuur niet in de olie staat. Of, God forbid, zonder complete zelfgemaakte steigerhouten tuinset? :o.

Als ik 'm niet had tegen gehouden was de babykamer drie weken geleden al klaar geweest. :').
_O- kun je die van mij niet aansteken? Die is geboren zonder gevoel voor urgentie. Het is denk ik genetisch :'(
Kwak
pi_141934057
De termijnecho wordt in principe standaard uitgevoerd en iedere zwangere in NL krijgt de combinatietest en 20-weken echo aangeboden. (waarvan vrouwen <36 jaar nu nog zelf moeten betalen voor de combinatietest, vanaf 1 jan. moeten ook vrouwen >36 jaar betalen, wordt het gelijk getrokken.)
De 20 weken echo wordt wel vergoed door de overheid.

Andere echo's zouden in theorie alleen op indicatie uitgevoerd moeten worden. Zoals bloedverlies, een groei of ligging waarover getwijfeld wordt, het vervolgen van een afwijkende bevinding bij 20 weken echo zoals laag-liggende placenta of afwijking bij t kind ook.

In de praktijk is het een poosje hip geweest om iedere zwangere standaard 2 groeiecho's, een placentalocalisatie en een liggingsecho aan te bieden. Inmiddels zijn we daar weer van teruggekomen maar het verschilt een beetje per praktijk zeg maar.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:29:02 #56
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934060
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:*

Overigens vind ik de rode kitty wel echt heel tof :+ O+

Mn kind is aan t dansen maar af en toe denk ik dat ze spasmes heeft.. raar getril op 1 plek... :')
Krabben, net als een kat, met dr teen aan dr oor!
Kwak
pi_141934098
Ik las die post niet zo heel negatief, eigenlijk. Mooi opgelost met die stoel. ^O^

En die poes. Dat kom niet goed. Je ken beter naar de dokter gaan anders is het niet goed voor je kint, je prinsje. :'(
pi_141934104
Hey Kwak, een dikke :* voor jou want je hebt bijna vakantie en dan kun je *poef* alles laten gaan. Zul je zien dat je humeur enorm opknapt. Merk ik namelijk wel nu. Niks hoeven O+ .
pi_141934112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:24 schreef Sugarsnap het volgende:
Sunshine, dan heb je er meer gehad dan ik. Ik heb een termijnecho, SEO en liggingsecho gehad. Meer niet.

Kwak, jammer dat de avond anders verliep dan je had verwacht.

Razz, het is voor mij helaas 2,5 uur rijden naar mijn ouders in het noorden. Mijn vader heeft me verboden om te komen. Ook ivm mijn bloeddruk.

Dyre, wat een mooi popje heb je daar O+

Meiden, bedankt voor de sterktewensen.

Ik heb echt een baaldag vandaag. Met boodschappen wel een hoop lekkere dingen in huis gehaald. Vanavond met vriend maar lekker voetbal kijken op de bank. Ik hoop dat B. en E. lekker op tijd gaan slapen. Ik heb mezelf getrakteerd op een stoomreiniger om het poetsen wat makkelijker te maken. Want mijn poetslijstje is enorm!
Oeh ik heb een stoomeend, en hij heeft al heel veel gestoomd bij anderen mensen :P
S. 2014
J. 2016
pi_141934171
Stoomreiniger. O+
pi_141934177
Nog even Kwak dan houd ik erover op; het is, denk ik, niet eens zo zeer je negativiteit maar dat je dingen veelal op jezelf betrekt.
Voorbeeld; gedoe met die pakjes met voeten eraan, dat sommige, slanke(re) meiden moeite hadden met broeken kopen noemde jij letterlijk wedstrijdje slankste zijn, dat men niet (meteen) op jou reageert etc
Dat bedoelde ik iig met 'gezeur'.
Misschien beter idd als je er even op gewezen wordt net als GM enige tijd geleden, dan kun je er wat aan doen.
pi_141934187
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Krabben, net als een kat, met dr teen aan dr oor!
Nu heb ik daar n beeld bij...
S. 2014
J. 2016
pi_141934291
Dyre wat is ze lief!

Sugarsnap wat moeilijk dat je er ook niet naar toe kunt.. Veel sterkte :*

Kwakzor klinkt naar van je avond gisteren, wel voorzichtig doen! Goed van het luie dagje vandaag. En misschien is het niet alleen wat je nu of de laatste tijd vertelde, maar meer die het soort post erna die dan irritatie oproept. Ook al zeg je erbij dat je hormonaal bent.
Balen dat je je ook negatiever voelt dan ervoor, hoop voor je dat het gauw weer beter wordt. :*

En al die al dan niet klussende mannen!
Ik herken wel dat het af moet, het kwam ook een beetje door Dyre dat ik opeens weer over namen wilde nadenken, je weet maar nooit.

Ik weet niet of ik nog iemand of iets vergeet nu.

Feenix en Speeseend zijn al een tijdje stil! Wel verschil tussen voor het eerst moeder worden of het al eens meegemaakt hebben ook denk ik. Ik las een oud zwangerschapstopic en echt weinig mensen die erna nog lang blijven hangen! Of nouja vroeger dan.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:40:12 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141934468
Dyre met je mini mensje O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:42:49 #65
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934587
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:32 schreef geppie het volgende:
Nog even Kwak dan houd ik erover op; het is, denk ik, niet eens zo zeer je negativiteit maar dat je dingen veelal op jezelf betrekt.
Voorbeeld; gedoe met die pakjes met voeten eraan, dat sommige, slanke(re) meiden moeite hadden met broeken kopen noemde jij letterlijk wedstrijdje slankste zijn, dat men niet (meteen) op jou reageert etc
Dat bedoelde ik iig met 'gezeur'.
Misschien beter idd als je er even op gewezen wordt net als GM enige tijd geleden, dan kun je er wat aan doen.
Jup, dat is mijn valkuil en zo op een rijtje vind ik t zelf ook stom gedoe.

Ik kan dat minder goed inhouden/voor mezelf relativeren als ik gewoon niet lekker in mijn vel zit denk ik :Y

Had ik beter mijn zorgen en verdrietjes wel kunnen delen en dat gezeik achterwege kunnen laten ;) maar achteraf kijk je een koe in de kont :P
Kwak
pi_141934600
Bedoel je ná de bevalling Helio? Dat ze dan niet doorstromen naar het babytopic?
Ik heb 6 jaar geleden ook in z&g gepost maar daarna vond ik op een of andere manier geen aansluiting in het volgende topic. Dit vind ik eigenlijk ook een meer betrokken, leuker groepje als toentertijd dus grotere kans dat ik nu ook blijf plakken.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:46:46 #67
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141934810
Chanty, hoe is t met je mannetje? Is ie nog steeds zo knap? O+

J. Heeft vergeten de bankgiroloterij op te zeggen ( :') ) maar nu hebben we wel al een gratis diner, een natuurdvd en een bakboek O+ gewonnen. Het is net bezorgd, morgen koekjes bakken O+
Kwak
pi_141934852
Ja dat bedoel ik, of wel even doorstromen maar dan niet meer posten.
In ieder geval heel veel namen in oude zwangerschapstopics die je nu nooit meer terugziet.
Snap ik ook wel, zwanger zijn is heel anders dan een baby hebben :P en aansluiting is ook wel belangrijk.
pi_141935607
ik ben nie weg te krijgen anders hoor uit dit topic :+

bij mn oudste heb ik wel heel actief gepost, t/m het peutertopic denk ik? bij de jongste werd dat al minder. Geen behoefte aan en ook weinig aansluiting gevoelsmatig.
pi_141935918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:42 schreef geppie het volgende:
Bedoel je ná de bevalling Helio? Dat ze dan niet doorstromen naar het babytopic?
Ik heb 6 jaar geleden ook in z&g gepost maar daarna vond ik op een of andere manier geen aansluiting in het volgende topic. Dit vind ik eigenlijk ook een meer betrokken, leuker groepje als toentertijd dus grotere kans dat ik nu ook blijf plakken.
maar we komen langzaam allemaal naar het babytopic! ^O^
pi_141936139
Dyre O+ wat een plaaatje!

Geppie: "bladiebla" :') ik gnorkte

Kwak met vieze poes _O-

Sugar :* Ik kan me voorstellen dat je dan de neiging hebt op stel en sprong naar het noorden te racen.. maar, als het helpt.. in het noorden kun je waarschijnlijk net zo weinig doen als thuis. Kun je binnenkort samen met je (8> die kant op? dat jij niet hoeft te rijden?

omg omg omg HOE IS HET MET BLUE?? :o
pi_141936200
het verschilt ook een beetje per zoveel tijd, een kind opvoeden is zo ontzettend persoonlijk. Het ene jaar zit er in het babytopic een hele club moeders die flesvoeding geven, of bijvoorbeeld juist moeders die van het lang doorvoeden met borstvoeding zijn. Of er zit een hele club van de rijstwafelgestapo of juist joh frietjes zijn gewoon aardappels. En dat zijn nog randzaken, het wordt pas echt wat als je als streng/oude stempel type tussen de UP'ers zit of juist andersom. Er vallen altijd mensen weg omdat je gewoon geen aansluiting hebt.

En als het je tweede is merk je gewoon (althans ik wel) dat de aansluiting op een ander vlak er niet meer is. Je maakt je wat minder snel druk over dingen wellicht. De hele wel of geen pyjamapapje discussie heb je al een keer gevoerd en die tandjes en stapjes en sprongetjes heb je ook al wel n keer gezien.
pi_141936410
Oh, nu voel ik me nogal verwend overkomen, alsof ik die echo's niet genoeg vond :@ Zo was het niet bedoeld hoor!

Kwak, bij sommigen hakt het gewoon flink in, de hormonen. Het is dan altijd wel even fijn om even weer op je plek gezet te worden (klinkt misschien beetje lullig, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen :P ) :P zonder dat er kwade bedoelingen zijn.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:25:04 #74
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141936435
Wat een mooi popje Dyre en wat is ze al groot!

Zal Blue de wedstrijd vanavond gaan missen?! *)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_141936459
Morgen waarschijnlijk een Blue-babietje *O* *O* *O* Of vanavond al natuurlijk O+
pi_141936473
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:17 schreef mignonne het volgende:
het verschilt ook een beetje per zoveel tijd, een kind opvoeden is zo ontzettend persoonlijk. Het ene jaar zit er in het babytopic een hele club moeders die flesvoeding geven, of bijvoorbeeld juist moeders die van het lang doorvoeden met borstvoeding zijn. Of er zit een hele club van de rijstwafelgestapo of juist joh frietjes zijn gewoon aardappels. En dat zijn nog randzaken, het wordt pas echt wat als je als streng/oude stempel type tussen de UP'ers zit of juist andersom. Er vallen altijd mensen weg omdat je gewoon geen aansluiting hebt.

En als het je tweede is merk je gewoon (althans ik wel) dat de aansluiting op een ander vlak er niet meer is. Je maakt je wat minder snel druk over dingen wellicht. De hele wel of geen pyjamapapje discussie heb je al een keer gevoerd en die tandjes en stapjes en sprongetjes heb je ook al wel n keer gezien.
Dit kan ik me wel voorstellen ja. Je bent in dit topic ook maar een klein jaar, en zelfs in die tijd zie je denk ik constant dezelfde vragen voorbij komen van zwangeren die minder ver zijn :) alles wat ik hier heb gevraagd in de eerste weken heb ik ook later alweer voorbij zien komen. het leuke is dan wel dat je ook antwoord kan geven 8-)

en als je een kindje op te voeden hebt heb je denk ik wel 100 keuzes extra te maken per dag, hoe ga ik hier mee om/wat geef ik mijn kind te eten enzovoort. Kan me zomaar voorstellen dat als niet iedereen het met je eens is in die keuzes je snel stopt met praten daarover. Maar ik denk dat ik het toch zeker wel ga proberen in het babytopic, want ik heb nog altijd weinig mensen om me heen met kinderen, dus ik vind een beetje klankborden soms wel fijn. En horen dat andere mensen dezelfde ervaringen hebben O+
pi_141936512
Rijstwafelgestapo _O- Jij mag niet eens dit topic verlaten Mignonne O+
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:31:31 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_141936661
Ja, ik zie mezelf wel minder aansluiting vinden bij "Hoezo moet de baby naar zijn eigen kamer, hij is pas 18 maanden :o" orde bijvoorbeeld. Dus het is even afwachten hoe deze groep zich ontwikkelt of ik wel of niet blijf hangen ;)
disclaimer
pi_141936673
We zijn oom en tante geworden... *O* een meisje van 2900 gram en 45 cm (41 wkn)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_141936711
Gefeliciteerd GM! Mooie naam ook O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')