abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:58:58 #91
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141937747
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:57 schreef Phaidra het volgende:
Hoi :W, ik kom weer aanwaaien na 2 weken vakantie. Ik zag een aantal nieuwe streepjes *O* Gefeliciteerd dames!!

Chanty, inmiddels ben je alweer 2 weken mama, maar ook dan is het nog leuk om gefeliciteerd te worden, toch? Van harte *O*

Dyre, wat een mooi meisje heb je daar O+. Wat een enorme achtbaan zeg!! Gelukkig is er ingegrepen en maken jullie het goed :*.

Ik ben vandaag ook 7 weken, als mijn berekening klopt. Vorige week heb ik bloedverlies gehad, maar na 1x hield het weer op. Ik vind het nu wel een stuk spannender, maar kwaaltjes genoeg dus ik denk wel dat het nog goed zit. Maandag de verloskundige bellen :)
Heb je t fijn gehad? Spannend wel, en alweer 7 weken ook!
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:00:26 #92
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141937802
Ik ben bij B. wel doorgestroomd naar het babytopic, maar daar ook afgehaakt uiteindelijk. Bij E. was ik ondanks de bv, rapley en dragen nog niet alternatief genoeg. En deze keer zie ik het allemaal wel. Ik lees vaak wel trouw mee, maar reageren doe ik niet zo vlot. Ik denk altijd dat er niemand op mijn reactie zit te wachten.
pi_141937806
Ben ook benieuwd naar Blue, ik denk dat ze nog aan het bikkelen is...

Ik heb al paar dagen dat ik af en toe een krampachtige, zeurderig gevoel in mijn onderrug heb. Het lijken wel oefenweeen maar dan in mijn rug :D
Ik wist trouwens niet eens (totdat mijn schoonzus beviel) dat er ook rug -en beenweeën bestonden!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:02:19 #94
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141937876
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:00 schreef geppie het volgende:

Ik heb al paar dagen dat ik af en toe een krampachtige, zeurderig gevoel in mijn onderrug heb. Het lijken wel oefenweeen maar dan in mijn rug :D
Ik wist trouwens niet eens (totdat mijn schoonzus beviel) dat er ook rug -en beenweeën bestonden!
Helaas herken ik maar al te goed rug- en beenweeën. Dat zijn tot nu toe de enige weeën die ik bij de bevallingen heb gehad.

Ik heb ook de afgelopen 2 nachten wat krampjes in mijn buik gehad. Maar ik viel toch uiteindelijk weer in slaap.
pi_141937982
Zo ik heb even een heel stel berichten moeten bijlezen, er is flink getypt de afgelopen uren :)

Kwak, zo eng he, als je dan niet goed wordt in zo'n groep. Ik moest lachen om het stoel verhaal _O-

Gefeliciteerd GM en dat is wel moeilijk lijkt me als je kindjes dan geen contact kunnen hebben. Wie weet komt het nog goed :)

Ik hoop ook dat veel doorgaan naar het volgende forum/topic, want ik heb ook wel behoefte aan klankborden net als Crump! Ken haast geen mensen met (recente!) baby's ;) en de keuzes zijn echt ongelooflijk veel, daar heb ik soms nu al wat zenuwen over hihi. :P

De ervaring van Dyre heeft me ook wel aan het denken gezet. Net zoals hier nu meiden toch wel aan een naam/babykamer/geboortekaartjes gaan denken, heb ik dat ook. Geboortekaartjes, pff, ik steek mijn kop nog even in het zand, al had ik wel een paar favorieten opgeslagen die mijn man 'ook wel goed' vond ;( O-)

Maar ik heb nu ineens wat de zenuwen over de zwangerschapscursus die misschien toch wel errug laat is (pas beginnen met 33 weken :{ ). Als ik de cursus ervoor had moeten doen, had ik al weken geleden moeten beginnen (en was daar nog niet aan toe + dat ik minstens 1 les had moeten missen door vakantie). Straks begint het hier net zo als bij Dyre met 32/33 weken ofzo al, aaaaah, niet voorbereid zijn kan ik niet tegen :X 8)7
pi_141938010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:00 schreef geppie het volgende:

Oh dat heb ik ook, een soort moeheids zeur in je rug...
Wat gaan we toch lekker samen op he... :D
Mijn ma heeft allemaal rugweeen gehad dus ben benieuwd :P

oh en sugar, ik vind het altijd wel leuk/fijn om te lezen van ervaren moeders..
S. 2014
J. 2016
pi_141938022
En niet in je buik die weeën gevoeld Sugar? Kan me er weinig bij voorstellen, hoe je dat zou moeten opvangen. Iets van tegendruk helpt dat dan? Dat je man tegen je rug aandrukt heel hard ofzo
pi_141938052
GROM.

Ik ging een wit babywasje draaien, samen met de wiegbekleding en welgeteld één hydrofiele doek uit een zak van schoonmams. Even vergeten dat die zak al 30 jaar in een huis stond waar dagelijks sigaren worden gerookt. En nu ruiken alle witte rompers en truitjes en de wiegbekleding naar sigaren. :|W .
pi_141938055
Geppie wanneer ben jij bij je 1e eigenlijk bevallen?
S. 2014
J. 2016
pi_141938058
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:49 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd GM!

Ik weet gewoon nog niet hoe ik het allemaal wil doen. Maar ik weet wel zeker dat iedereen het anders doet en dat lijkt me niet meer dan normaal... Of is dat heel naïef?
oh absoluut hoor, alleen is het ineens heel persoonlijk als iemand dan jouw keus afschildert als halve kindermishandeling. En dat kan de drang om te posten wel doen afnemen. Op de een of andere manier is het hele 'kom niet aan mijn kint' gevoel gewoon echt heel sterk en commentaar, al dan niet verborgen op keuzes die je maakt voor je kint hangt daar sterk mee samen.

maar goed, ik vond het babytopic supernuttig hoor bjj de oudste, hoe doen anderen het, wat voor eten geven zjj hun kind, hoe zit dat met koorts, wanneer bel je de huisarts, wat moet je doen bjj ontroostbaar huilen enz enz. Alleen als je dus het gevoel hebt dat je er niet tussen past dan wordt t wat anders.
:)
pi_141938083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:05 schreef geppie het volgende:
En niet in je buik die weeën gevoeld Sugar? Kan me er weinig bij voorstellen, hoe je dat zou moeten opvangen. Iets van tegendruk helpt dat dan? Dat je man tegen je rug aandrukt heel hard ofzo
Helpt dat TENS-apparaat ook niet bij rugweëen?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:08:12 #102
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141938100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:05 schreef geppie het volgende:
Uiteindelijk wel wat in mijn buik gevoeld, maar niet zo erg als rug en benen. Bij mij hielp tegendruk niet, maar ik stond tijdens de weeën te wiebelen om de pijn in mijn benen te verlichten.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:09:09 #103
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141938139
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh absoluut hoor, alleen is het ineens heel persoonlijk als iemand dan jouw keus afschildert als halve kindermishandeling. En dat kan de drang om te posten wel doen afnemen. Op de een of andere manier is het hele 'kom niet aan mijn kint' gevoel gewoon echt heel sterk en commentaar, al dan niet verborgen op keuzes die je maakt voor je kint hangt daar sterk mee samen.

maar goed, ik vond het babytopic supernuttig hoor bjj de oudste, hoe doen anderen het, wat voor eten geven zjj hun kind, hoe zit dat met koorts, wanneer bel je de huisarts, wat moet je doen bjj ontroostbaar huilen enz enz. Alleen als je dus het gevoel hebt dat je er niet tussen past dan wordt t wat anders.
Ja kan ik me voorstellen :Y

En gatver Razz!
Kwak
pi_141938165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:08 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel wat in mijn buik gevoeld, maar niet zo erg als rug en benen. Bij mij hielp tegendruk niet, maar ik stond tijdens de weeën te wiebelen om de pijn in mijn benen te verlichten.
Maar je herkende ze wel direct als weeen?

Vind dat dan weer zo'n actie dat je denkt gewoon rugpijn te hebben terwijl t weeen zijn...
S. 2014
J. 2016
pi_141938242
Oh lord, weer iets waar ik mezelf druk over kan gaan maken :') ik hoop dat de zw gymjuf hier ook nog wat tips voor heeft. Voor de zekerheid :P

Ik ben bij 39.1 van M.avie bevallen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:12:15 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141938257
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vind dat dan weer zo'n actie dat je denkt gewoon rugpijn te hebben terwijl t weeen zijn...
Dat had mijn moeder... Kan als je geen weeën verwacht zeg maar. Zij lag in t ziekenhuis te wachten op en geplande KS twee weken voor de UD. Ze dacht dat t gewoon een slecht bed was, en met scoliose had ze altijd al snel rugpijn. Oeps! Toen werd t een spoedje met bijna volledige ontsluiting ;)
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:14:40 #107
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141938380
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Bij de eerste niet zozeer, maar als ik ongesteld word heb ik dezelfde soort pijn in mijn rug en benen. Toen het dus begon te 'golven', als in van geen pijn naar licht, fel, weer licht en geen pijn, bedacht ik me dat het wel eens weeën konden zijn. Na kort overleg met mijn moeder kwamen we tot de conclusie dat zij dezelfde soort weeën had.
Bij de 2e herkende ik het direct!
pi_141938408
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat had mijn moeder... Kan als je geen weeën verwacht zeg maar. Zij lag in t ziekenhuis te wachten op en geplande KS twee weken voor de UD. Ze dacht dat t gewoon een slecht bed was, en met scoliose had ze altijd al snel rugpijn. Oeps! Toen werd t een spoedje met bijna volledige ontsluiting ;)
Hmmmz niet echt een geruststellende gedachte... Ik heb al een aantal keer spit in mn rug gehad dus qua rugpijn ben ik wel wat gewend... Maar zolang ik t met pcm kan temmen zullen t geen weeen zijn...

Maar ik heb mn kind opgedragen tot minimaal de 37 weken te blijven zitten en die gaat natuurlijk gewoon luisteren naar dr moeder...
:+
S. 2014
J. 2016
pi_141938455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:14 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Bij de eerste niet zozeer, maar als ik ongesteld word heb ik dezelfde soort pijn in mijn rug en benen. Toen het dus begon te 'golven', als in van geen pijn naar licht, fel, weer licht en geen pijn, bedacht ik me dat het wel eens weeën konden zijn. Na kort overleg met mijn moeder kwamen we tot de conclusie dat zij dezelfde soort weeën had.
Bij de 2e herkende ik het direct!
Oke, dus wel echt met pieken en dalen... *noteert* :P
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:16:51 #110
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_141938487
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hmmmz niet echt een geruststellende gedachte... Ik heb al een aantal keer spit in mn rug gehad dus qua rugpijn ben ik wel wat gewend... Maar zolang ik t met pcm kan temmen zullen t geen weeen zijn...

Maar ik heb mn kind opgedragen tot minimaal de 37 weken te blijven zitten en die gaat natuurlijk gewoon luisteren naar dr moeder...
Douchen werkt ook goed! Onder de douche (of in bad) nemen voorweeën of 'gewoon' rugpijn af. Maar weeën gaan juist gewoon keihard door.
pi_141938603
Goed om te weten!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:25:40 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141938861
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Zij had geen internet enzo. Was nogal bleu... Golvende beweging van de pijn zou ik op letten inderdaad :Y

En die van jou blijft vast keurig tot 41.5 zitten ofzo :P
Kwak
pi_141938989
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb je t fijn gehad? Spannend wel, en alweer 7 weken ook!
Heerlijk! We zaten op een kleinschalige camping in een chalet met voor de deur een speeltuin en peuterbadje, ideaal voor ons stuiterballetje :P. Weer was wel wat wisselvallig, maar ook genoeg zon gehad O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141939725
Dat wordt mijn bevalling. Denken dat ik last van m'n buik/rug heb en dan het ziekenhuis bellen, even langskomen en whoops mevroi, je hebt 8 cm! Even uurtje wachten en dan mijn kind eruit niezen :Y

Verder herken ik veel laatste loodjes kwaaltjes die hier beschreven worden, maar ik vind ze geen van allen pijnlijk (terwijl ik wel de indruk krijg dat anderen dat vinden). Dus ik heb óf een goeie pijngrens, of er gebeurt hier echt niets nog. En dat terwijl ik na 2 dagen verlof al rusteloos ben :') . Na donderdag mag ze komen, dan heb ik mijn weekje vrij gehad en ben ik er klaar voor :P
pi_141939736
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oke, dus wel echt met pieken en dalen... *noteert* :P
:Y zo gingen mijn rug weeen inderdaad wel...

ondingen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141939909
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat wordt mijn bevalling. Denken dat ik last van m'n buik/rug heb en dan het ziekenhuis bellen, even langskomen en whoops mevroi, je hebt 8 cm! Even uurtje wachten en dan mijn kind eruit niezen :Y

Verder herken ik veel laatste loodjes kwaaltjes die hier beschreven worden, maar ik vind ze geen van allen pijnlijk (terwijl ik wel de indruk krijg dat anderen dat vinden). Dus ik heb óf een goeie pijngrens, of er gebeurt hier echt niets nog. En dat terwijl ik na 2 dagen verlof al rusteloos ben :') . Na donderdag mag ze komen, dan heb ik mijn weekje vrij gehad en ben ik er klaar voor :P
Zo heeft mn schoonzus t dus ongeveer gedaan... Vannacht wat rugpijn gekregen, uiteindelijk de vk gebeld, die was er om 7:30 , al 8 cm dus hop naar t ziekenhuis en om 8:30 is mini geboren.
S. 2014
J. 2016
pi_141940078
Zo wat heerlijk zeg zo'n bevalling :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141940166
Ik zei al, zo'n bevalling wil ik ook wel :P
S. 2014
J. 2016
pi_141940332
Weet niet of dat zo fijn is voor het kindje, zo'n razendsnelle bevalling...
pi_141940347
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier teken ik ook voor! :P

quote:
Verder herken ik veel laatste loodjes kwaaltjes die hier beschreven worden, maar ik vind ze geen van allen pijnlijk (terwijl ik wel de indruk krijg dat anderen dat vinden). Dus ik heb óf een goeie pijngrens, of er gebeurt hier echt niets nog.
Zo ervaar ik het ook een beetje, het zijn wat vervelende en soms zeurderige kwaaltjes maar pijn nee. Nóg niet iig. En zo'n hoge pijngrens heb ik geloof ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')