SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroïdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je gaf zelf aan dat je vrij lui was, uit pak/fles is het makkelijkst danquote:Die je zelf zet? (warm) of gewoon zo'n plastic liter fles?
fuck, laatste post. Aan iemand anders de eer voor een nieuw topic![]()
![]()
top. Verder ben ik ook van plan om Whey Perfection te bestellen. Maar alleen dit drinken zal niks doen. Dus vanaf het moment dat ik dat neem zal ik ook echt hard moeten gaan trainen right?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:13 schreef KoningSjon het volgende:
[..]
Je gaf zelf aan dat je vrij lui was, uit pak/fles is het makkelijkst dan
En werkt dat echt goed?
- Voorkeur welke smaak het beste is?SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Het is gewoon eiwit, dus het werkt net zo goed als een stuk vlees eten of 3 eieren.
Als je eiwit tekort komt kan je een shake nemen om dat makkelijk aan te vullen. Het is geen wondermiddel of een soort anabolen ofzo.![]()
Ah, dus voor Kcal zal je echt nog zelf moeten eten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:20 schreef Sapstengel het volgende:
Het is gewoon eiwit, dus het werkt net zo goed als een stuk vlees eten of 3 eieren.
Als je eiwit tekort komt kan je een shake nemen om dat makkelijk aan te vullen. Het is geen wondermiddel of een soort anabolen ofzo.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Ik hoorde dat als je chocolaquote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:18 schreef Basxt het volgende:
[..]
top. Verder ben ik ook van plan om Whey Perfection te bestellen. Maar alleen dit drinken zal niks doen. Dus vanaf het moment dat ik dat neem zal ik ook echt hard moeten gaan trainen right?
En werkt dat echt goed?
- Voorkeur welke smaak het beste is?
neemt je door de inname van de kleur in je bloedbaan ook langzamer bruin wordt, je spieren worden dan dus nog bruiner en droger! Neem chocola![]()
waarom geloof ik dit niet helemaal.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik hoorde dat als je chocola
neemt je door de inname van de kleur in je bloedbaan ook langzamer bruin wordt, je spieren worden dan dus nog bruiner en droger! Neem chocola
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Klopt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:22 schreef Basxt het volgende:
[..]
Ah, dus voor Kcal zal je echt nog zelf moeten eten.
Ja er zitten wel kcals in, rond de 400 per 100gr. Maarja als je dat voor de calorieën gaat nemen ben je een vermogen kwijt. Neem zelf 1x per dag 35gram met 400ml volle melk, zit je ongeveer aan 40gr eiwit en 400kcal.
Als het puur om de kcal gaat is havermout een goed, 40 cent voor een halve kilo. Doe zelf dat in de blender om tot poeder te vermalen. Berg in een shakebeker, volle melk erbij. Eventueel nog wat whey of een lepel olijfolie.![]()
400 is voor mij soms al te veel.. :/quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt.
Ja er zitten wel kcals in, rond de 400 per 100gr. Maarja als je dat voor de calorieën gaat nemen ben je een vermogen kwijt. Neem zelf 1x per dag 35gram met 400ml volle melk, zit je ongeveer aan 40gr eiwit en 400kcal.
Als het puur om de kcal gaat is havermout een goed, 40 cent voor een halve kilo. Doe zelf dat in de blender om tot poeder te vermalen. Berg in een shakebeker, volle melk erbij. Eventueel nog wat whey of een lepel olijfolie.
Thanks voor die laatste tip, dat ga ik dan maar eens proberen
Mijn ontbijt is altijd gewoon halve liter volle melk met 50gr havermoutpoeder erin. 500kcal, drink je in een paar minuten weg.![]()
de tering.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:34 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn ontbijt is altijd gewoon halve liter volle melk met 50gr havermoutpoeder erin. 500kcal, drink je in een paar minuten weg.
Valt heel erg mee als ik sommige ontbijten hier zie. Of iemand als RaymondK die in de bulk 5500kcal per dag eet![]()
![]()
en die havermoutpoeder is dus wat je in de blender had gestopt?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:34 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn ontbijt is altijd gewoon halve liter volle melk met 50gr havermoutpoeder erin. 500kcal, drink je in een paar minuten weg.SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Klopt, ik koop gewoon altijd die euroshopper, 39 cent ofzo voor 500 gram. Bij de plus is het een ander merk maar zelfde spul.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:39 schreef Basxt het volgende:
[..]
en die havermoutpoeder is dus wat je in de blender had gestopt?
Dan gooi ik altijd een half pak in de blender, beetje vermalen en eventueel met de blender schudden zodat alles is geraakt. Daarna is het vergelijkbaar met die fine oats die je bijvoorbeeld bij bodyenfitshop.nl kunt bestellen. Echt de perfecte budget weight gainer, helemaal samen met volle melk.
Zo ziet het eruit. Voedingswaarden per 100gr:
Chocolademelk is trouwens ook een goede, gewoon liter volle chocolademelk verspreid over de dag drinken. Met rond de 90kcal per 100ml zit je al aan 900 op een dag, alleen door een paar glazen te drinken.![]()
Thanks kerel dit ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:46 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, ik koop gewoon altijd die euroshopper, 39 cent ofzo voor 500 gram. Bij de plus is het een ander merk maar zelfde spul.
Dan gooi ik altijd een half pak in de blender, beetje vermalen en eventueel met de blender schudden zodat alles is geraakt. Daarna is het vergelijkbaar met die fine oats die je bijvoorbeeld bij bodyenfitshop.nl kunt bestellen. Echt de perfecte budget weight gainer, helemaal samen met volle melk.
[ afbeelding ]
Zo ziet het eruit. Voedingswaarden per 100gr:
[ afbeelding ]
Chocolademelk is trouwens ook een goede, gewoon liter volle chocolademelk verspreid over de dag drinken. Met rond de 90kcal per 100ml zit je al aan 900 op een dag, alleen door een paar glazen te drinken.![]()
Dus nogmaals, als je dit neemt zoals jij beschrijft: ochtend beginnen met zo'n havermout melk shake en over de dag normaal eten (brood) plus liter chocolademelk dan zit je wel goed?
Is dit nou dan alleen voor spieren of maak je hier gewoon ook veel vet mee?SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Of het goed zit is bij iedereen anders natuurlijk. Ik zou gewoon een tijdje je calorieën tellen en je gewicht in de gaten houden. Bijvoorbeeld elke dag 3000kcal eten voor 2-3 weken. Als je in die tijd aankomt, dan is het een prima hoeveelheid. Kom je niet aan, kun je de calorieën iets verhogen. Kom je te snel aan dan ga je op 2800 zitten. Gewoon meten en experimenteren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:49 schreef Basxt het volgende:
[..]
Thanks kerel dit ziet er goed uit!![]()
Dus nogmaals, als je dit neemt zoals jij beschrijft: ochtend beginnen met zo'n havermout melk shake en over de dag normaal eten (brood) plus liter chocolademelk dan zit je wel goed?
Is dit nou dan alleen voor spieren of maak je hier gewoon ook veel vet mee?
Ik neem het zoals ik beschrijf en kom met 3500kcal per dag ongeveer 0.5-1 kilo per maand aan. Iemand anders zal misschien 3 kilo aankomen, terwijl een reus juist afvalt.
Vet krijg je vaak wel ja, gewoon vanwege het feit dat je boven je onderhoud eet. Je kunt dit natuurlijk minimaal doen (200kcal boven onderhoud bijvoorbeeld) zodat de hoeveelheid vet die je aankomt ook gering is. Maar ik vind dat zelf irritant en heb liever gewoon wat vet wat ik daarna weer weg dieet.![]()
Je kan ook altijd nog zoiets als dit in je donder gooien. http://www.bodyenfitshop.(...)rition/serious-mass/
Niet het meest gezonde, maar does the trick.![]()
Met 4 broodjes en een avond maaltijd zit hij waarschijnlijk net aan de 1500kcal. Ik zou hem geen 3500kcal aanraden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Of het goed zit is bij iedereen anders natuurlijk. Ik zou gewoon een tijdje je calorieën tellen en je gewicht in de gaten houden. Bijvoorbeeld elke dag 3000kcal eten voor 2-3 weken. Als je in die tijd aankomt, dan is het een prima hoeveelheid. Kom je niet aan, kun je de calorieën iets verhogen. Kom je te snel aan dan ga je op 2800 zitten. Gewoon meten en experimenteren.
Ik neem het zoals ik beschrijf en kom met 3500kcal per dag ongeveer 0.5-1 kilo per maand aan. Iemand anders zal misschien 3 kilo aankomen, terwijl een reus juist afvalt.
Vet krijg je vaak wel ja, gewoon vanwege het feit dat je boven je onderhoud eet. Je kunt dit natuurlijk minimaal doen (200kcal boven onderhoud bijvoorbeeld) zodat de hoeveelheid vet die je aankomt ook gering is. Maar ik vind dat zelf irritant en heb liever gewoon wat vet wat ik daarna weer weg dieet.Zeker als hij niet traint.
![]()
Door spiermassa neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Sapstengel het volgende:
en kom met 3500kcal per dag ongeveer 0.5-1 kilo per maand aan.SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Ik heb de geschiedenis niet gelezen, haakte pas ergens later in.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met 4 broodjes en een avond maaltijd zit hij waarschijnlijk net aan de 1500kcal. Ik zou hem geen 3500kcal aanraden.Zeker als hij niet traint.
Maar inderdaad, 3500 is niet slim![]()
![]()
Heb je daar wat aan als je extreem amateuristisch kracht doet? (kamer dumbelletjes)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:54 schreef Snakey het volgende:
Je kan ook altijd nog zoiets als dit in je donder gooien. http://www.bodyenfitshop.(...)rition/serious-mass/
Niet het meest gezonde, maar does the trick.
kom nog niet bij de 1000 per dag. Ik zie mijn gewicht gewoon elke maand minder worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met 4 broodjes en een avond maaltijd zit hij waarschijnlijk net aan de 1500kcal. Ik zou hem geen 3500kcal aanraden.Zeker als hij niet traint.
(komt trouwens ook door die fucking feesten waar ik heen ga.. shit is niet goed voor je massa)
Mjah 126gr koolhydraten per 100gr. Ik drink meestal gewoon 0.5 - 1 liter cola per dagquote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:54 schreef Snakey het volgende:
Niet het meest gezonde, maar does the trick.Niet puur spiermassa, zit ook wel vet bij. Als je net begint met trainen kun je wel serieuze gains maken, maar dan is een kilo pure spiermassa ook wel heel erg optimistisch.quote:![]()
Hmm ja. De genetics heb ik wel, dus dat zit wel goed. Zal niet zo moeilijk moeten zijn om wat er eerst zat weer snel terug te krijgen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mjah 126gr koolhydraten per 100gr. Ik drink meestal gewoon 0.5 - 1 liter cola per dag
[..]
Niet puur spiermassa, zit ook wel vet bij. Als je net begint met trainen kun je wel serieuze gains maken, maar dan is een kilo pure spiermassa ook wel heel erg optimistisch.SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Mja, nou ja. Je zit hier dan inderdaad verkeerd. Als je zulke dingen doet, waar op zich niks mis is, maar je hebt andere doelen, zal je iets moeten laten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:02 schreef Basxt het volgende:
[..]
kom nog niet bij de 1000 per dag. Ik zie mijn gewicht gewoon elke maand minder worden.
(komt trouwens ook door die fucking feesten waar ik heen ga.. shit is niet goed voor je massa)
Daar ga ik m'n energie niet in steken.![]()
![]()
Vandaar: amateuristischquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mja, nou ja. Je zit hier dan inderdaad verkeerd. Als je zulke dingen doet, waar op zich niks mis is, maar je hebt andere doelen, zal je iets moeten laten.
Daar ga ik m'n energie niet in steken.Ik snap best dat de troep kut is, maar doe het dan ook zélden.
Toch bedankt!
Wat is de beste methode om progressie te blijven boeken?
Reps blijven verhogen tot een bepaald punt en hierna 'terugvallen' in reps met hoger gewicht?![]()
Dat kan, Periodiseren is ook een mogelijkheid zoals een 5/3/1. Of progressief gewicht toevoegen tot je een deload nodig hebt zoals Starting Strength.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:26 schreef KoningSjon het volgende:
Wat is de beste methode om progressie te blijven boeken?
Reps blijven verhogen tot een bepaald punt en hierna 'terugvallen' in reps met hoger gewicht?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Pulserende kramp in hamstrings, nooit gehad. Kreupel een beetje door de gym heen.
En front squats / narrow squats / narrow leg press for dat dere outer sweep?Voel bij leg extension machine eigenlijk alleen maar die 'teardrop'. (& it shows)
![]()
110 op de DL![]()
![]()
en 42,5 nu wel gefixed op de OHP.
I love dis feeling
Even een vraag over ademhaling op de OHP....
Ik weet nog steeds niet wanneer ik een teug adem moet nemen, onderin of bovenin? Bij de eerste rep doe ik het onderin omdat het gewicht dan dood hangt zeg maar, en vervolgens neem ik bij de 2e rep als ik gelocked sta een grote ademteug en dan gebruik ik het momentum van het stuiteren op m'n borst om de bar omhoog te brengen. Alleen onderin ademhalen voelt ook wel goed soms, ik weet geen raad.![]()
![]()
Even rusten vriend.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:04 schreef Panzermaus het volgende:
Pulserende kramp in hamstrings, nooit gehad. Kreupel een beetje door de gym heen.
En front squats / narrow squats / narrow leg press for dat dere outer sweep?Voel bij leg extension machine eigenlijk alleen maar die 'teardrop'. (& it shows)
![]()
iirc was het met een gemiddelde sporter. Ik kan het nu zo 1-2-3 niet vinden, maar ik zal vannacht/morgen eens kijken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:45 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag weer wat de gemiddelde proefpersoon was? De beginnende/gemiddelde sporter? Of was het een ervaren groep?If not now, then when.![]()
De laterale kop (buitenkant) wordt vooral gepakt door oly squats te doen met de knieën wijd. Zoals hier:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:04 schreef Panzermaus het volgende:
De mediale kop (binnenkant) train je vooral met eind extensie en een narrow stance.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Eerste rep ademhalen voordat je hem unracked terwijl de bar nog op neus hoogte staat. Dan eronder en pressen. Vervolgens bovenin ademhalen telkens.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:25 schreef BredeBroeder het volgende:
110 op de DL![]()
![]()
en 42,5 nu wel gefixed op de OHP.
I love dis feeling
Even een vraag over ademhaling op de OHP....
Ik weet nog steeds niet wanneer ik een teug adem moet nemen, onderin of bovenin? Bij de eerste rep doe ik het onderin omdat het gewicht dan dood hangt zeg maar, en vervolgens neem ik bij de 2e rep als ik gelocked sta een grote ademteug en dan gebruik ik het momentum van het stuiteren op m'n borst om de bar omhoog te brengen. Alleen onderin ademhalen voelt ook wel goed soms, ik weet geen raad.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik weet niet of op je borstbeen laten stuiteren wel de bedoeling is.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
4x140kg. BP.![]()
einen persönlichen Rekord zerbrochen.![]()
Ooit 1x 140 gehaald, toen een keer 2x. En toen maanden weer lopen kutten met maxen van 130 met piepen als een klein meisje onderin
Nu paar dagen na die deep tissue op aan raden van hem gestreched op de juiste manier, en oefening gedaan om mn schouders terug naar achter te "rollen" kwa houding
t was nog niet optimaal, met het zakken de eerste keer, de laatste 20cm nogsteeds pijnlijk, maar al 100x beter...
Volgens mij is het dus gewoon mn chest die mn schouders naar voren pulled waardoor het fout gaat.
Rear delts ook als eerste oefening van een schouderdag vanaf nu.![]()
Nice! Congrats.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:45 schreef RaymondK het volgende:
4x140kg. BP.![]()
Ooit 1x 140 gehaald, toen een keer 2x. En toen maanden weer lopen kutten met maxen van 130 met piepen als een klein meisje onderin
Nu paar dagen na die deep tissue op aan raden van hem gestreched op de juiste manier, en oefening gedaan om mn schouders terug naar achter te "rollen" kwa houding
t was nog niet optimaal, met het zakken de eerste keer, de laatste 20cm nogsteeds pijnlijk, maar al 100x beter...
Volgens mij is het dus gewoon mn chest die mn schouders naar voren pulled waardoor het fout gaat.
Rear delts ook als eerste oefening van een schouderdag vanaf nu.If not now, then when.![]()
Kijk met 3 plates zou ik ook weer graag gaan benchen ipv met pussy weightsquote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:45 schreef RaymondK het volgende:
4x140kg. BP.![]()
Rear delts ook als eerste oefening van een schouderdag vanaf nu.
CongratsStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Beest!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:45 schreef RaymondK het volgende:
4x140kg. BP.![]()
Rear delts ook als eerste oefening van een schouderdag vanaf nu.![]()
![]()
Dankjewel, de OHP is de enige oefening waar nog een hoop verbetering in kan voor mij, zeker nu het zwaar wordt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:45 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Eerste rep ademhalen voordat je hem unracked terwijl de bar nog op neus hoogte staat. Dan eronder en pressen. Vervolgens bovenin ademhalen telkens.![]()
Scannen met fitnesspallquote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:51 schreef Teddyburrr het volgende:
Hoeveel calorieën zitten er in die Finkbrau bier van de lidl? Weet iemand dat hier?Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Hoe krijg jij dat in vredes naam weg?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:34 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn ontbijt is altijd gewoon halve liter volle melk met 50gr havermoutpoeder erin. 500kcal, drink je in een paar minuten weg.
Heb net geprobeerd het te drinken.. niet gelukt.
Ongeveer 6 eetlepels haverout gemixt in een blender en dat in een glas met melk gedaan.
Ik doe het in zo'n shakebeker en schud het dan door elkaar. Als je 10gr per 100ml melk doet is het bijna gewoon melk, merk je nauwelijks dat er havermout doorheen zit.![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:45 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag weer wat de gemiddelde proefpersoon was? De beginnende/gemiddelde sporter? Of was het een ervaren groep?Het is eigenlijk 3x10 vs. 7x3. Wel in well-trained men iig.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
iirc was het met een gemiddelde sporter. Ik kan het nu zo 1-2-3 niet vinden, maar ik zal vannacht/morgen eens kijken.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24714538If not now, then when.![]()
Ah jah.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:47 schreef Sapstengel het volgende:
Ik doe het in zo'n shakebeker en schud het dan door elkaar. Als je 10gr per 100ml melk doet is het bijna gewoon melk, merk je nauwelijks dat er havermout doorheen zit.
Zeg ik heb nu ook de variety pack binnen van Whey.
Is één pakje per dag goed voor beginner? (28 gram)SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.![]()
Ligt aan de rest wat je eetquote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:41 schreef Basxt het volgende:
[..]
Ah jah.
Zeg ik heb nu ook de variety pack binnen van Whey.
Is één pakje per dag goed voor beginner? (28 gram)
Ik hou meestal 1.5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht aan
Maar denk dat je in het begin wel iets lager kan aanhoudenStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Me knie maakt al 2 weken geluidjes bij het lopen van de trap en het squatten. Bij de trap knakt het 3 keer zachtjes, en bij elke traptrede. Bij het squatten hoor ik een vrij duidelijke knak als ik beneden parallel ga. Ik merkte het de dag nadat ik een keer met knee wraps heb lopen squatten (singles). Voorlopig kappen met beenoefeningen? Iemand een idee wat het kan zijn? Verbosity ofzo?
Moet er ook bij zeggen dat m'n knie de eerste week een beetje dik of puffy aan voelde (niet zichtbaar). Is nu minder of bijna weg, maar goed.![]()
Is maar geluid heb ik ook welquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:06 schreef Faeroer het volgende:
Me knie maakt al 2 weken geluidjes bij het lopen van de trap en het squatten. Bij de trap knakt het 3 keer zachtjes, en bij elke traptrede. Bij het squatten hoor ik een vrij duidelijke knak als ik beneden parallel ga. Ik merkte het de dag nadat ik een keer met knee wraps heb lopen squatten (singles). Voorlopig kappen met beenoefeningen? Iemand een idee wat het kan zijn? Verbosity ofzo?
Gewoon door squatten?Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Huh, Rip leert zijn athleten de low bar met de ellebogen naar boven wijzend als het ware;
maar ik begreep juist dat je de ellebogen beter naar binnen kunt drukken voor betere spanning en stevigheid, en dat merk ik zelf ook tijdens de squat.
Am confused.If not now, then when.![]()
Wanneer je de ellebogen omhoog brengt zal je met de pols meer druk uitoefenen op de bar. Je handen zijn er niet om het gewicht omhoog te houden maar de stang als het ware in de rug te duwen en op zijn plaats te houden. Ellebogen naar binnen zorgt voor een grotere 'shelf/richel' en meer spanning in de rug en trekt hem in de gleuf bovenop je schouderblad (boven de linea scapulae).quote:Op zondag 6 juli 2014 02:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Huh, Rip leert zijn athleten de low bar met de ellebogen naar boven wijzend als het ware;
maar ik begreep juist dat je de ellebogen beter naar binnen kunt drukken voor betere spanning en stevigheid, en dat merk ik zelf ook tijdens de squat.
Am confused.
De een zorgt er dus voor dat je de stang 'in' de rug duwt en stevigheid biedt. De ander zorgt voor een beter steunvlak oftewel de richel door meer aan te spannen van de rug musculatuur en trekt de stang er meer in.
Je kan er eens mee spelen en beide proberen te combineren.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Heb het zelf rond de quartersquat bijna altijd op de eerste reps. Maar zo lang het geen klachten veroorzaakt behalve de crepitaties (knak geluiden) zelf zou ik me geen zorgen maken.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:06 schreef Faeroer het volgende:
Moet er ook bij zeggen dat m'n knie de eerste week een beetje dik of puffy aan voelde (niet zichtbaar). Is nu minder of bijna weg, maar goed.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Yeah, maar ik heb mijn polsen redelijk vrij terwijl ik de ellebogen naar binnen druk en niet zoals hij het in het filmpje voordoet wat onnodige druk op je polsen en ellebogen zet.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:04 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wanneer je de ellebogen omhoog brengt zal je met de pols meer druk uitoefenen op de bar. Je handen zijn er niet om het gewicht omhoog te houden maar de stang als het ware in de rug te duwen en op zijn plaats te houden. Ellebogen naar binnen zorgt voor een grotere 'shelf/richel' en meer spanning in de rug en trekt hem in de gleuf bovenop je schouderblad (boven de linea scapulae).
De een zorgt er dus voor dat je de stang 'in' de rug duwt en stevigheid biedt. De ander zorgt voor een beter steunvlak oftewel de richel door meer aan te spannen van de rug musculatuur en trekt de stang er meer in.
Je kan er eens mee spelen en beide proberen te combineren.
Ik zie veel world-class lifters ook met de ellebogen naar binnen squatten. Sommigen in mijn gym squatten met de ellebogen naar boven en daar zie je duidelijk dat de bar niet echt stevig op hun rug ligt en vaak veel beweegt - wellicht doen ze niet correct waardoor het beweegt oid.
Mja, komt allemaal weer neer op individual preference denk ik. Ik zal het zeker eens proberen.If not now, then when.![]()
Hoi,
Ik wil graag (weer) serieus beginnen met sporten vanaf maandag, ik heb acht weken vakantie en veel discipline. Daarna ga ik er uiteraard mee door maar ik heb nu eerst in ieder geval een flinke stok achter de deur. Ik sport op deze manier: eerst krachttraining, dan cardio. Mijn cardio is voornamelijk boksen. Voor krachttraining heb ik veel oefeningen (squats, lunges, planks, wall sits, crunches etc.) maar qua gewichten moet ik met zwaarder gaan trainen. Ik heb nu namelijk twee gewichtjes van 2 kilo en ik doe altijd 3x10-13. Zouden jullie aanraden meer reps of sets te doen als dit mogelijk is? Ik kan soms best meer squats maar heb dan bijvoorbeeld al 3x13 gedaan, zou het dan goed zijn om door te gaan? En is even wachten dan effectief? Ik lees soms over squat challenges en dat is totaal iets anders dan wat ik ken na me flink ingelezen te hebben.
Ik kan best die 250 squats halen na 30 dagen, maar wat ik altijd heb geleerd is om 3 sets te doen van 10-13 (of zo) reps. Dat dat effectiever zou zijn, zelfs. Hoe zit dat?
Over die gewichten: ik wil nu gaan trainen met meer gewicht dan die twee kilo, hoe kan ik dat het beste doen? Als ik per kilo gewichten koop blijf ik natuurlijk bezig. Wat zouden jullie aanraden? 2 kilo haal ik makkelijk in ieder geval, vaak doe ik er een plastic tas aan vast met iets erin om het zwaarder te maken maar ik ben nu echt toe aan nieuwe gewichten.
Hoe vaak moet ik sporten? Zes keer per week, met één rustdag, of is dat te vaak? Ik heb echt discipline en kan me ertoe zetten om zes keer per week te sporten namelijk.
Ik ben 23 jaar, 1.79 meter en 78 kilo. Ik zou het wel prettig vinden om negen kilo te verliezen in de eerstvolgende acht weken, maar we zullen zien of dat gaat lukken. Ik heb er de discipline in ieder geval wel voor. Ik ben vegetariër dus aan eiwitten komen is niet altijd makkelijk maar ik eet relatief veel (magere) kwark en bonen. Ik heb relatief veel vet. Dat is altijd al zo geweest. Op mijn benen heb ik bijvoorbeeld veel vet, dat is niet iets wat ik me verbeeld of zo. Soms klopt dat niet met hoeveel ik weeg, want ik heb ook 69 kilo gewogen en had toen nog steeds veel vet. Gezond eten doe ik, dus sporten is iets waar ik me harder voor moet maken, want dat is bij mij pas echt effectief.
PS. Is wandelen effectief? Ik maak soms een heel lange wandeling, ongeveer 6 km. per uur dus snelwandelen. Meestal in het weekend. Mijn hart slaat er wel snel van dus dat lijkt me op zich ook wel cardio...? Ik wandel dan bijvoorbeeld drie uur, afwisselend snel en 'ontspannen'. En wat moet je doen voordat je begint met sporten? Stretchen, jumping jacks? Allebei?
Alvast bedankt.
![]()
Ik wil het heel graag maar het lukt me maar niet om het goed in mijn hoofd te krijgen. Het is net wiskunde voor mij (dat vind ik ook heel moeilijk). Ik lees ook steeds verschillende dingen en ik wil gewoon weten wat ik moet doen en dan ga ik het doen en dan gaat het me lukken. Als jullie vragen hebben, vraag me deze dan vooral. Ik wil gewoon beginnen met goed sporten.![]()
Als je wilt afvallen ga dan gewoon minder eten en veel cardio'en, val je vanzelf af. Je kan KT erbij doen, hoeft geen squat challenge te zijn o.i.d., , maar gewone squats bijv.![]()
Dus zoveel mogelijk squats is niet beter? Als ik 3x13 squats doe is dat prima?quote:Op zondag 6 juli 2014 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
Als je wilt afvallen ga dan gewoon minder eten en veel cardio'en, val je vanzelf af. Je kan KT erbij doen, hoeft geen squat challenge te zijn o.i.d., , maar gewone squats bijv.![]()
Ik eet trouwens tussen de 1100 en 1300 calorieën. Dat lijkt misschien weinig maar dat schijnt te kloppen qua BMR. Ik kan er ook vrij veel van eten.![]()
Wat is deze?quote:Op zondag 6 juli 2014 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
Als je wilt afvallen ga dan gewoon minder eten en veel cardio'en, val je vanzelf af. Je kan KT erbij doen, hoeft geen squat challenge te zijn o.i.d., , maar gewone squats bijv.
Investeer in een sportschoollidmaatschap. 1300 kcal lijkt mij te laag, je zou het eens uit moeten rekenen met de Harris-Benedict (?) formule.
Ga met gewichten aan de gang, bijv Starting Strenght. Let wel, je zal hierdoor waarschijnlijk geen 9 kilo afvallen, maar wel meer vet verliezen.
Graag aanvulling van de KTveteranen aub![]()
Zie bovenstaandquote:Op zondag 6 juli 2014 08:05 schreef Grunge. het volgende:
Ik eet trouwens tussen de 1100 en 1300 calorieën. Dat lijkt misschien weinig maar dat schijnt te kloppen qua BMR. Ik kan er ook vrij veel van eten.![]()
Hoe zwaar ben je nu? Post eens een foto, dan schatten wij je vetpercentage. Dat je verschillende dingen leest komt omdat er verschillende manieren zijn om je doel te bereiken elk met haar eigen nuances. De OP is echter een goede indicator van de huidige perceptie van de waarheid. Je kan je eventueel nog afvragen of krachttraining wel de meest geschikte weg is en waarom je bijvoorbeeld geen kettlebelltraining of zelfs Crossfit (crossfitquote:Op zondag 6 juli 2014 03:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik wil het heel graag maar het lukt me maar niet om het goed in mijn hoofd te krijgen. Het is net wiskunde voor mij (dat vind ik ook heel moeilijk). Ik lees ook steeds verschillende dingen en ik wil gewoon weten wat ik moet doen en dan ga ik het doen en dan gaat het me lukken. Als jullie vragen hebben, vraag me deze dan vooral. Ik wil gewoon beginnen met goed sporten.) zou doen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Wut? Dat is ongeveer de helft van je ADH, zeker als je ook nog dagelijks gaat sporten. Ik denk dat je ondervoed in het ziekenhuis raakt voordat je je afvaldoel hebt gehaald. Die voedingsstoffen doen namelijk meer dan alleen energie aanmaken. Met zo weinig calorieën moet je je micro's héél goed in de gaten houden.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:05 schreef Grunge. het volgende:
Is er een reden dat je niet 'gewoon' naar de sportschool gaat ipv thuis kutten met gewichtjes en squats zonder gewicht etc?quote:Op zondag 6 juli 2014 03:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik wil het heel graag maar het lukt me maar niet om het goed in mijn hoofd te krijgen. Het is net wiskunde voor mij (dat vind ik ook heel moeilijk). Ik lees ook steeds verschillende dingen en ik wil gewoon weten wat ik moet doen en dan ga ik het doen en dan gaat het me lukken. Als jullie vragen hebben, vraag me deze dan vooral. Ik wil gewoon beginnen met goed sporten.
Over je squatjes: 3x13 squat zonder gewicht gaat natuurlijk veel minder uithalen dan 3x13 squat met een stang van 20kg. Zoveel mogelijk squats is niet beter, want na de 50e squat raak je gewoon ontzettend moe en verzuurd zonder dat je daarmee je spieren écht aanspreekt.'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
jaquote:Op zondag 6 juli 2014 12:43 schreef Snorrenbaard het volgende:
Scheelt het veel in efficentie of je squat in een smith machine of squat rack?![]()
als je krachttrainer bent is barbell handiger, zo kan je je form steeds verder ontwikkelen en daarop het gewicht aanpassen. voor een bodybuilder kan de smith heel erg handig zijn, zij kunnen d.m.v. de smith machine beter bepaalde spieren aanspreken door het anders plaatsen van de voeten/handen/ellebogen die bij barbell vaak onhandig uit kunnen pakken.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:43 schreef Snorrenbaard het volgende:
Scheelt het veel in efficentie of je squat in een smith machine of squat rack?
het gaat er allemaal om wat je wilt bereiken, maar als beginner zal ik zeker beginnen met free weights voor bijna elke oefening die ook met een machine te bereiken is.
[ Bericht 6% gewijzigd door FunkyHomosapien op 06-07-2014 13:03:34 ]'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Het is meer dat er in mijn gym bijna geen ruimte is om squats te doen zonder iemand te hinderen, zelfde geld voor deadlifts.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:51 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
als je krachttrainer bent is barbell handiger, zo kan je je form steeds verder ontwikkelen en daarop het gewicht aanpassen. voor een bodybuilder kan de smith heel erg handig zijn, zij kunnen d.m.v. de smith machine beter bepaalde spieren aanspreken door het anders plaatsen van de voeten/handen/ellebogen die bij barbell vaak onhandig uit kunnen pakken.
het gaat er allemaal om wat je wilt bereiken, maar als beginner zal ik zeker beginnen met free weights voor bijna elke oefening die ook met een machine te bereiken is.![]()
Dat is jammer, want je zal daardoor wel degelijk minder progressie zien, zowel qua kracht als spier. Maar Smith squat is altijd beter dan geen squat!quote:Op zondag 6 juli 2014 13:07 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Het is meer dat er in mijn gym bijna geen ruimte is om squats te doen zonder iemand te hinderen, zelfde geld voor deadlifts.'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
als ze flinke dumbells hebben kun je die ook nog gebruiken. Hoewel ik betwijfel of ze die hebben als er al geen ruimte is om te sq/dl.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:07 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Het is meer dat er in mijn gym bijna geen ruimte is om squats te doen zonder iemand te hinderen, zelfde geld voor deadlifts.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
30kg max, niet dat ik daar in de buurt van kom.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
als ze flinke dumbells hebben kun je die ook nog gebruiken. Hoewel ik betwijfel of ze die hebben als er al geen ruimte is om te sq/dl.![]()
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?quote:Op zondag 6 juli 2014 13:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
30kg max, niet dat ik daar in de buurt van kom.![]()
Ja Fitland heettie, hebben ook extreem veel cardio apparaten, het is dat ik via school maar 20 euro per maand hoef te betalen anders was ik allang weggeweest.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?
[ Bericht 1% gewijzigd door Snorrenbaard op 06-07-2014 13:49:34 ]![]()
de twee meest hardcore gyms in breda hebben allebei fit in hun naam.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
De Fitland waar ik wel eens kom is een van de kleinere, en die heeft gewoon een squatrack + zeeën van ruimte om te deadliften.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:39 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Ja Fitland heettie, hebben ook extreem veel cardio apparaten, het is dat ik via school maar 20 euro per maand hoef te betalen anders was ik allang weggeweest.![]()
Het alternatief is een andere gym zoeken, niet de SM gaan gebruiken.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Dat is jammer, want je zal daardoor wel degelijk minder progressie zien, zowel qua kracht als spier. Maar Smith squat is altijd beter dan geen squat!![]()
En anders kun je misschien squatten bij wat stands, omhoog en unracken. Mijn squatrack heeft ook geen safety bars![]()
Mensen moeten echt eens stoppen met zowat ieder persoon starting strength aan te raden.Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.quote:
Qua cardio: doe het niet teveel. Je kunt beter 2-3 HIIT cardio sessies per week pakken en als het echt moet wat zwemmen/wandelen voor max. 30 min oid. Teveel cardio en vnml veel langzame cardio is namelijk ook niet echt gezond. Afvallen met een voedingstekort is veel makkelijker dan door te bewegen.
Ik zou verder wel even naar je voeding kijken, want 1100-1300 kcal voor jouw stats lijkt mij wel erg weinig, en dat inclusief het vele cardio wat je doet is geen goede combo.If not now, then when.![]()
Bron dat veel langzame cardio slecht is?quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mensen moeten echt eens stoppen met zowat ieder persoon starting strength aan te raden.
[..]
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.
Qua cardio: doe het niet teveel. Je kunt beter 2-3 HIIT cardio sessies per week pakken en als het echt moet wat zwemmen/wandelen voor max. 30 min oid. Teveel cardio en vnml veel langzame cardio is namelijk ook niet echt gezond. Afvallen met een voedingstekort is veel makkelijker dan door te bewegen.
Ik zou verder wel even naar je voeding kijken, want 1100-1300 kcal voor jouw stats lijkt mij wel erg weinig, en dat inclusief het vele cardio wat je doet is geen goede combo.
Afvallen met een tekort door voeding is niet makkelijker dan met een tekort door cardio.
Meer cardio=meer eten=win?![]()
dus een 60kg squat met dumbells. Morgen kun je beginnen.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
30kg max, niet dat ik daar in de buurt van kom.krap een jaar geleden was dat de default reactie hier: SSquote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mensen moeten echt eens stoppen met zowat ieder persoon starting strength aan te raden.
[..]
Wat hypes betreft kunnen we er hier ook wat van.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
het gaat om het deficit. 45min langzame cardio levert je mss 600 kCal op.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:44 schreef MarkZorro het volgende:
[..]
Bron dat veel langzame cardio slecht is?
Afvallen met een tekort door voeding is niet makkelijker dan met een tekort door cardio.
Meer cardio=meer eten=win?
Dat heb je sneller bereikt door wat minder te eten. Kun je in de 45 min. serieus gaan trainenDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik zal eens kijken of er studies zijn. Ik heb het in ieder geval vaker gehoord van mensen zoals Layne Norton, Alberto Nunez, Eric Helms.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:44 schreef MarkZorro het volgende:
[..]
Bron dat veel langzame cardio slecht is?
Meer cardio=meer eten=win?
Naja, als jij liever cardio wilt doen om een deficit te bereiken dan is dat aan jou.Maar wat stinkie zegt.
If not now, then when.![]()
Starting strength is vooral bedoeld voor de beginnende sporter die gericht is op kracht om daarna over te stappen eventueel hypertrofie,oly lifts of powerliften.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.
Ik zou verder wel even naar je voeding kijken, want 1100-1300 kcal voor jouw stats lijkt mij wel erg weinig, en dat inclusief het vele cardio wat je doet is geen goede combo.
Maar voor gevallen zoals haar is het inderdaad niet de juiste aanbeveling.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Als ik meer dan 1300 calorieën eet kom ik aan. Feit. Ik heb mijn metabolisme waarschijnlijk opgefucked in het verleden.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door Grunge. op 07-07-2014 06:47:44 ]![]()
Ik ga morgen wel even een foto plaatsen, of vandaag maar dan later dus. Wat voor foto moet dat zijn? Gewoon in mijn sportlegging en een shirtjequote:Op zondag 6 juli 2014 12:01 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hoe zwaar ben je nu? Post eens een foto, dan schatten wij je vetpercentage. Dat je verschillende dingen leest komt omdat er verschillende manieren zijn om je doel te bereiken elk met haar eigen nuances. De OP is echter een goede indicator van de huidige perceptie van de waarheid. Je kan je eventueel nog afvragen of krachttraining wel de meest geschikte weg is en waarom je bijvoorbeeld geen kettlebelltraining of zelfs Crossfit (crossfit) zou doen.
?
![]()
Serieus, ik kom aan van meer. Ik heb in het verleden veel minder gegeten hoor, zelfs 200 calorieën op sommige dagen. Dan hebben we het dus over een boterham met halvajam en een gaasje chocolademelk light.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wut? Dat is ongeveer de helft van je ADH, zeker als je ook nog dagelijks gaat sporten. Ik denk dat je ondervoed in het ziekenhuis raakt voordat je je afvaldoel hebt gehaald. Die voedingsstoffen doen namelijk meer dan alleen energie aanmaken. Met zo weinig calorieën moet je je micro's héél goed in de gaten houden.! Die tijd is gelukkig over maar meer dan 1300 calorieën is nog steeds geen goed idee voor mij.
![]()
Maar je hoeft toch niet per se naar de sportschool? Ik heb boksgear thuis dus daar red ik het sowieso mee. Qua krachttraining is het dus wat moeilijker. Nu is het ding om zwaardere gewichten te regelen.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:36 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Is er een reden dat je niet 'gewoon' naar de sportschool gaat ipv thuis kutten met gewichtjes en squats zonder gewicht etc?
Over je squatjes: 3x13 squat zonder gewicht gaat natuurlijk veel minder uithalen dan 3x13 squat met een stang van 20kg. Zoveel mogelijk squats is niet beter, want na de 50e squat raak je gewoon ontzettend moe en verzuurd zonder dat je daarmee je spieren écht aanspreekt.![]()
Maar het moet toch ook wel zonder sportschool kunnen? Ik wil er echt alles voor doen, ik heb de discipline.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oké, dus teveel cardio is te ongezond. Waarom is dat? En hoe zit het met opbouwen? Ik heb nu al een tijdje niet meer gesport, ben op mijn bek gegaan op een stoep, lag tot op het bot open en dat is wat me ervan belemmerde en nu moet ik weer beginnen. Ik vind het zo moeilijk om te bepalen wat goed is. Ik durf echt niet meer te eten dan 1300 calorieën. Het is echt veel. Als ik meer dan dat eet ben ik de volgende dag veel zwaarder. Ik eet één boterham per dag (met pindakaas en kaas dus heus niet te weinig) en geen aardappel, vooral veel eiwitten uit magere kwark en ei en zo. Dat is toch goed? Verder bonen, groente, vegetarische vleesvervangers, noten, fruit...
[ Bericht 10% gewijzigd door Grunge. op 07-07-2014 06:54:35 ]![]()
Wat zijn je stats? Op 1300 kcal lijkt het me fysisch onmogelijk dat je aan komt.quote:Op maandag 7 juli 2014 06:47 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Maar het moet toch ook wel zonder sportschool kunnen? Ik wil er echt alles voor doen, ik heb de discipline.
Oké, dus teveel cardio is te ongezond. Waarom is dat? En hoe zit het met opbouwen? Ik heb nu al een tijdje niet meer gesport, ben op mijn bek gegaan op een stoep, lag tot op het bot open en dat is wat me ervan belemmerde en nu moet ik weer beginnen. Ik vind het zo moeilijk om te bepalen wat goed is. Ik durf echt niet meer te eten dan 1300 calorieën. Het is echt veel. Als ik meer dan dat eet ben ik de volgende dag veel zwaarder. Ik eet één boterham per dag (met pindakaas en kaas dus heus niet te weinig) en geen aardappel, vooral veel eiwitten uit magere kwark en ei en zo. Dat is toch goed? Verder bonen, groente, vegetarische vleesvervangers, noten, fruit...
Edit: Ah, ik zie het al. Mijn vriendin had ook een fucked up metabolisme. Wat bij haar hielp is om meer carbs te eten en een zeer klein deficit te creëren met haar voeding. Dit icm 2 keer per week kracht + HIIT.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ethanolic op 07-07-2014 07:55:05 ]Deathlift or Die.![]()
Is het zo weinig? Hoe kom ik aan mijn stats?quote:Op maandag 7 juli 2014 07:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat zijn je stats? Op 1300 kcal lijkt het me fysisch onmogelijk dat je aan komt.![]()
Bedoelde je lengte + gewicht, maar die had ik even gemist.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:54 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Is het zo weinig? Hoe kom ik aan mijn stats?
Deathlift or Die.![]()
Méér carbs? Ik snap het nietquote:Op maandag 7 juli 2014 07:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat zijn je stats? Op 1300 kcal lijkt het me fysisch onmogelijk dat je aan komt.
Edit: Ah, ik zie het al. Mijn vriendin had ook een fucked up metabolisme. Wat bij haar hielp is om meer carbs te eten en een zeer klein deficit te creëren met haar voeding. Dit icm 2 keer per week kracht + HIIT..
![]()
1.79 meter en 78 kilo.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:55 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Bedoelde je lengte + gewicht, maar die had ik even gemist.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: