Wat is deze?quote:Op zondag 6 juli 2014 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
Als je wilt afvallen ga dan gewoon minder eten en veel cardio'en, val je vanzelf af. Je kan KT erbij doen, hoeft geen squat challenge te zijn o.i.d., , maar gewone squats bijv.
Zie bovenstaandquote:Op zondag 6 juli 2014 08:05 schreef Grunge. het volgende:
Ik eet trouwens tussen de 1100 en 1300 calorieën. Dat lijkt misschien weinig maar dat schijnt te kloppen qua BMR. Ik kan er ook vrij veel van eten.
Hoe zwaar ben je nu? Post eens een foto, dan schatten wij je vetpercentage. Dat je verschillende dingen leest komt omdat er verschillende manieren zijn om je doel te bereiken elk met haar eigen nuances. De OP is echter een goede indicator van de huidige perceptie van de waarheid. Je kan je eventueel nog afvragen of krachttraining wel de meest geschikte weg is en waarom je bijvoorbeeld geen kettlebelltraining of zelfs Crossfit (crossfitquote:Op zondag 6 juli 2014 03:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik wil het heel graag maar het lukt me maar niet om het goed in mijn hoofd te krijgen. Het is net wiskunde voor mij (dat vind ik ook heel moeilijk). Ik lees ook steeds verschillende dingen en ik wil gewoon weten wat ik moet doen en dan ga ik het doen en dan gaat het me lukken. Als jullie vragen hebben, vraag me deze dan vooral. Ik wil gewoon beginnen met goed sporten.
Wut? Dat is ongeveer de helft van je ADH, zeker als je ook nog dagelijks gaat sporten. Ik denk dat je ondervoed in het ziekenhuis raakt voordat je je afvaldoel hebt gehaald. Die voedingsstoffen doen namelijk meer dan alleen energie aanmaken. Met zo weinig calorieën moet je je micro's héél goed in de gaten houden.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:05 schreef Grunge. het volgende:
Ik eet trouwens tussen de 1100 en 1300 calorieën. Dat lijkt misschien weinig maar dat schijnt te kloppen qua BMR. Ik kan er ook vrij veel van eten.
Is er een reden dat je niet 'gewoon' naar de sportschool gaat ipv thuis kutten met gewichtjes en squats zonder gewicht etc?quote:Op zondag 6 juli 2014 03:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik wil het heel graag maar het lukt me maar niet om het goed in mijn hoofd te krijgen. Het is net wiskunde voor mij (dat vind ik ook heel moeilijk). Ik lees ook steeds verschillende dingen en ik wil gewoon weten wat ik moet doen en dan ga ik het doen en dan gaat het me lukken. Als jullie vragen hebben, vraag me deze dan vooral. Ik wil gewoon beginnen met goed sporten.
jaquote:Op zondag 6 juli 2014 12:43 schreef Snorrenbaard het volgende:
Scheelt het veel in efficentie of je squat in een smith machine of squat rack?
als je krachttrainer bent is barbell handiger, zo kan je je form steeds verder ontwikkelen en daarop het gewicht aanpassen. voor een bodybuilder kan de smith heel erg handig zijn, zij kunnen d.m.v. de smith machine beter bepaalde spieren aanspreken door het anders plaatsen van de voeten/handen/ellebogen die bij barbell vaak onhandig uit kunnen pakken.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:43 schreef Snorrenbaard het volgende:
Scheelt het veel in efficentie of je squat in een smith machine of squat rack?
Het is meer dat er in mijn gym bijna geen ruimte is om squats te doen zonder iemand te hinderen, zelfde geld voor deadlifts.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:51 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
als je krachttrainer bent is barbell handiger, zo kan je je form steeds verder ontwikkelen en daarop het gewicht aanpassen. voor een bodybuilder kan de smith heel erg handig zijn, zij kunnen d.m.v. de smith machine beter bepaalde spieren aanspreken door het anders plaatsen van de voeten/handen/ellebogen die bij barbell vaak onhandig uit kunnen pakken.
het gaat er allemaal om wat je wilt bereiken, maar als beginner zal ik zeker beginnen met free weights voor bijna elke oefening die ook met een machine te bereiken is.
Dat is jammer, want je zal daardoor wel degelijk minder progressie zien, zowel qua kracht als spier. Maar Smith squat is altijd beter dan geen squat!quote:Op zondag 6 juli 2014 13:07 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Het is meer dat er in mijn gym bijna geen ruimte is om squats te doen zonder iemand te hinderen, zelfde geld voor deadlifts.
als ze flinke dumbells hebben kun je die ook nog gebruiken. Hoewel ik betwijfel of ze die hebben als er al geen ruimte is om te sq/dl.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:07 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Het is meer dat er in mijn gym bijna geen ruimte is om squats te doen zonder iemand te hinderen, zelfde geld voor deadlifts.
30kg max, niet dat ik daar in de buurt van kom.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
als ze flinke dumbells hebben kun je die ook nog gebruiken. Hoewel ik betwijfel of ze die hebben als er al geen ruimte is om te sq/dl.
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?quote:Op zondag 6 juli 2014 13:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
30kg max, niet dat ik daar in de buurt van kom.
Ja Fitland heettie, hebben ook extreem veel cardio apparaten, het is dat ik via school maar 20 euro per maand hoef te betalen anders was ik allang weggeweest.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?
de twee meest hardcore gyms in breda hebben allebei fit in hun naam.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?
De Fitland waar ik wel eens kom is een van de kleinere, en die heeft gewoon een squatrack + zeeën van ruimte om te deadliften.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:39 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Ja Fitland heettie, hebben ook extreem veel cardio apparaten, het is dat ik via school maar 20 euro per maand hoef te betalen anders was ik allang weggeweest.
Het alternatief is een andere gym zoeken, niet de SM gaan gebruiken.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Dat is jammer, want je zal daardoor wel degelijk minder progressie zien, zowel qua kracht als spier. Maar Smith squat is altijd beter dan geen squat!
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.quote:
Bron dat veel langzame cardio slecht is?quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mensen moeten echt eens stoppen met zowat ieder persoon starting strength aan te raden.
[..]
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.
Qua cardio: doe het niet teveel. Je kunt beter 2-3 HIIT cardio sessies per week pakken en als het echt moet wat zwemmen/wandelen voor max. 30 min oid. Teveel cardio en vnml veel langzame cardio is namelijk ook niet echt gezond. Afvallen met een voedingstekort is veel makkelijker dan door te bewegen.
Ik zou verder wel even naar je voeding kijken, want 1100-1300 kcal voor jouw stats lijkt mij wel erg weinig, en dat inclusief het vele cardio wat je doet is geen goede combo.
dus een 60kg squat met dumbells. Morgen kun je beginnen.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
30kg max, niet dat ik daar in de buurt van kom.
krap een jaar geleden was dat de default reactie hier: SSquote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mensen moeten echt eens stoppen met zowat ieder persoon starting strength aan te raden.
[..]
het gaat om het deficit. 45min langzame cardio levert je mss 600 kCal op.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:44 schreef MarkZorro het volgende:
[..]
Bron dat veel langzame cardio slecht is?
Afvallen met een tekort door voeding is niet makkelijker dan met een tekort door cardio.
Meer cardio=meer eten=win?
Ik zal eens kijken of er studies zijn. Ik heb het in ieder geval vaker gehoord van mensen zoals Layne Norton, Alberto Nunez, Eric Helms.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:44 schreef MarkZorro het volgende:
[..]
Bron dat veel langzame cardio slecht is?
Afvallen met een tekort door voeding is niet makkelijker dan met een tekort door cardio.
Meer cardio=meer eten=win?
Starting strength is vooral bedoeld voor de beginnende sporter die gericht is op kracht om daarna over te stappen eventueel hypertrofie,oly lifts of powerliften.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.
Qua cardio: doe het niet teveel. Je kunt beter 2-3 HIIT cardio sessies per week pakken en als het echt moet wat zwemmen/wandelen voor max. 30 min oid. Teveel cardio en vnml veel langzame cardio is namelijk ook niet echt gezond. Afvallen met een voedingstekort is veel makkelijker dan door te bewegen.
Ik zou verder wel even naar je voeding kijken, want 1100-1300 kcal voor jouw stats lijkt mij wel erg weinig, en dat inclusief het vele cardio wat je doet is geen goede combo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |