Ja Fitland heettie, hebben ook extreem veel cardio apparaten, het is dat ik via school maar 20 euro per maand hoef te betalen anders was ik allang weggeweest.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?
de twee meest hardcore gyms in breda hebben allebei fit in hun naam.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
heeft je sportschool toevallig de term "health of fit" erin?
De Fitland waar ik wel eens kom is een van de kleinere, en die heeft gewoon een squatrack + zeeën van ruimte om te deadliften.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:39 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Ja Fitland heettie, hebben ook extreem veel cardio apparaten, het is dat ik via school maar 20 euro per maand hoef te betalen anders was ik allang weggeweest.
Het alternatief is een andere gym zoeken, niet de SM gaan gebruiken.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Dat is jammer, want je zal daardoor wel degelijk minder progressie zien, zowel qua kracht als spier. Maar Smith squat is altijd beter dan geen squat!
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.quote:
Bron dat veel langzame cardio slecht is?quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mensen moeten echt eens stoppen met zowat ieder persoon starting strength aan te raden.
[..]
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.
Qua cardio: doe het niet teveel. Je kunt beter 2-3 HIIT cardio sessies per week pakken en als het echt moet wat zwemmen/wandelen voor max. 30 min oid. Teveel cardio en vnml veel langzame cardio is namelijk ook niet echt gezond. Afvallen met een voedingstekort is veel makkelijker dan door te bewegen.
Ik zou verder wel even naar je voeding kijken, want 1100-1300 kcal voor jouw stats lijkt mij wel erg weinig, en dat inclusief het vele cardio wat je doet is geen goede combo.
dus een 60kg squat met dumbells. Morgen kun je beginnen.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
30kg max, niet dat ik daar in de buurt van kom.
krap een jaar geleden was dat de default reactie hier: SSquote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mensen moeten echt eens stoppen met zowat ieder persoon starting strength aan te raden.
[..]
het gaat om het deficit. 45min langzame cardio levert je mss 600 kCal op.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:44 schreef MarkZorro het volgende:
[..]
Bron dat veel langzame cardio slecht is?
Afvallen met een tekort door voeding is niet makkelijker dan met een tekort door cardio.
Meer cardio=meer eten=win?
Ik zal eens kijken of er studies zijn. Ik heb het in ieder geval vaker gehoord van mensen zoals Layne Norton, Alberto Nunez, Eric Helms.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:44 schreef MarkZorro het volgende:
[..]
Bron dat veel langzame cardio slecht is?
Afvallen met een tekort door voeding is niet makkelijker dan met een tekort door cardio.
Meer cardio=meer eten=win?
Starting strength is vooral bedoeld voor de beginnende sporter die gericht is op kracht om daarna over te stappen eventueel hypertrofie,oly lifts of powerliften.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zoals de anderen al zeiden kun je beter eerst in een sportschool abonnement investeren voordat we je echt kunnen helpen op het gebied van trainen.
Qua cardio: doe het niet teveel. Je kunt beter 2-3 HIIT cardio sessies per week pakken en als het echt moet wat zwemmen/wandelen voor max. 30 min oid. Teveel cardio en vnml veel langzame cardio is namelijk ook niet echt gezond. Afvallen met een voedingstekort is veel makkelijker dan door te bewegen.
Ik zou verder wel even naar je voeding kijken, want 1100-1300 kcal voor jouw stats lijkt mij wel erg weinig, en dat inclusief het vele cardio wat je doet is geen goede combo.
Als ik meer dan 1300 calorieën eet kom ik aan. Feit. Ik heb mijn metabolisme waarschijnlijk opgefucked in het verleden.quote:
Ik ga morgen wel even een foto plaatsen, of vandaag maar dan later dus. Wat voor foto moet dat zijn? Gewoon in mijn sportlegging en een shirtjequote:Op zondag 6 juli 2014 12:01 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hoe zwaar ben je nu? Post eens een foto, dan schatten wij je vetpercentage. Dat je verschillende dingen leest komt omdat er verschillende manieren zijn om je doel te bereiken elk met haar eigen nuances. De OP is echter een goede indicator van de huidige perceptie van de waarheid. Je kan je eventueel nog afvragen of krachttraining wel de meest geschikte weg is en waarom je bijvoorbeeld geen kettlebelltraining of zelfs Crossfit (crossfit) zou doen.
Serieus, ik kom aan van meer. Ik heb in het verleden veel minder gegeten hoor, zelfs 200 calorieën op sommige dagen. Dan hebben we het dus over een boterham met halvajam en een gaasje chocolademelk light.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wut? Dat is ongeveer de helft van je ADH, zeker als je ook nog dagelijks gaat sporten. Ik denk dat je ondervoed in het ziekenhuis raakt voordat je je afvaldoel hebt gehaald. Die voedingsstoffen doen namelijk meer dan alleen energie aanmaken. Met zo weinig calorieën moet je je micro's héél goed in de gaten houden.
Maar je hoeft toch niet per se naar de sportschool? Ik heb boksgear thuis dus daar red ik het sowieso mee. Qua krachttraining is het dus wat moeilijker. Nu is het ding om zwaardere gewichten te regelen.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:36 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Is er een reden dat je niet 'gewoon' naar de sportschool gaat ipv thuis kutten met gewichtjes en squats zonder gewicht etc?
Over je squatjes: 3x13 squat zonder gewicht gaat natuurlijk veel minder uithalen dan 3x13 squat met een stang van 20kg. Zoveel mogelijk squats is niet beter, want na de 50e squat raak je gewoon ontzettend moe en verzuurd zonder dat je daarmee je spieren écht aanspreekt.
Maar het moet toch ook wel zonder sportschool kunnen? Ik wil er echt alles voor doen, ik heb de discipline.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat zijn je stats? Op 1300 kcal lijkt het me fysisch onmogelijk dat je aan komt.quote:Op maandag 7 juli 2014 06:47 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Maar het moet toch ook wel zonder sportschool kunnen? Ik wil er echt alles voor doen, ik heb de discipline.
Oké, dus teveel cardio is te ongezond. Waarom is dat? En hoe zit het met opbouwen? Ik heb nu al een tijdje niet meer gesport, ben op mijn bek gegaan op een stoep, lag tot op het bot open en dat is wat me ervan belemmerde en nu moet ik weer beginnen. Ik vind het zo moeilijk om te bepalen wat goed is. Ik durf echt niet meer te eten dan 1300 calorieën. Het is echt veel. Als ik meer dan dat eet ben ik de volgende dag veel zwaarder. Ik eet één boterham per dag (met pindakaas en kaas dus heus niet te weinig) en geen aardappel, vooral veel eiwitten uit magere kwark en ei en zo. Dat is toch goed? Verder bonen, groente, vegetarische vleesvervangers, noten, fruit...
Is het zo weinig? Hoe kom ik aan mijn stats?quote:Op maandag 7 juli 2014 07:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat zijn je stats? Op 1300 kcal lijkt het me fysisch onmogelijk dat je aan komt.
Bedoelde je lengte + gewicht, maar die had ik even gemist.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:54 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Is het zo weinig? Hoe kom ik aan mijn stats?
Méér carbs? Ik snap het nietquote:Op maandag 7 juli 2014 07:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat zijn je stats? Op 1300 kcal lijkt het me fysisch onmogelijk dat je aan komt.
Edit: Ah, ik zie het al. Mijn vriendin had ook een fucked up metabolisme. Wat bij haar hielp is om meer carbs te eten en een zeer klein deficit te creëren met haar voeding. Dit icm 2 keer per week kracht + HIIT.
1.79 meter en 78 kilo.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:55 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Bedoelde je lengte + gewicht, maar die had ik even gemist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |