abonnement Unibet Coolblue
pi_141827786
Als iemand een beter idee heeft voor de TT, roep gerust. :P
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:36:15 #3
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141833759
Och het past momenteel wel bij mijn gekloot ermee...wellicht kan iTunes er nog tussen :')
Het blijft een gevecht, schijf wordt gezien inmiddels, iTuneslibrary daarheen verplaatst zodat hij niet kansloos muziek gaat kopieren naar mn Mac maar dat op die schijf laat, nu loopt iTunes vast op het aanmaken van de library :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_141845701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:38 schreef Operc het volgende:
Als ik die encryptie gebruik kan iemand die mijn harde schijf zou hebben zonder wachtwoord de bestanden niet kunnen zien dus? :)
Klopt (en jij zelf ook niet mocht je het wachtwoord vergeten ;))

Je kunt dit ook op de interne HDD doen:
http://support.apple.com/kb/HT4790?viewlocale=nl_NL&locale=en_US
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141846281
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]

Klopt (en jij zelf ook niet mocht je het wachtwoord vergeten ;))

Je kunt dit ook op de interne HDD doen:
http://support.apple.com/kb/HT4790?viewlocale=nl_NL&locale=en_US
Top, bedankt :)
pi_141847582
Gebruiken jullie externe opladers voor jullie telefoon? Hebben jullie aanraders? Die van de Action sowieso niet want die kunnen kennelijk ontploffen. :D
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:27:20 #7
141482 Q.
JurassiQ
pi_141847837
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:18 schreef Chule het volgende:
Gebruiken jullie externe opladers voor jullie telefoon? Hebben jullie aanraders? Die van de Action sowieso niet want die kunnen kennelijk ontploffen. :D
Beetje fatsoenlijk merk dus. Goedkoop is duurkoop.
For great justice!
  Eindredactie Games donderdag 3 juli 2014 @ 18:39:26 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141860070
Waarom doet het versturen vanuit het magazijn van Apple altijd zo lang ;(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:13:00 #9
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141861176
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:18 schreef Chule het volgende:
Gebruiken jullie externe opladers voor jullie telefoon? Hebben jullie aanraders? Die van de Action sowieso niet want die kunnen kennelijk ontploffen. :D
Ik heb deze https://www.powertravelle(...)rmonkey-extreme-12v/

Gebruik hem eigenlijk te weinig (zonnepaneel zelfs nog nooit gebruikt :') ), ik gebruik hem ook meestal om 12v dingen aan te sluiten en minder voor mijn telefoon.


Deze is trouwens helemaal geweldig, maar ook een beetje te :P .
Kun je zelfs je mb mee opladen :P .

[ Bericht 29% gewijzigd door DaMook op 03-07-2014 19:27:37 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 juli 2014 @ 19:23:53 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141861570
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:18 schreef Chule het volgende:
Gebruiken jullie externe opladers voor jullie telefoon? Hebben jullie aanraders? Die van de Action sowieso niet want die kunnen kennelijk ontploffen. :D
Alles waarin energie opgeslagen zit kan ontploffen.
pi_141866034
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:18 schreef Chule het volgende:
Gebruiken jullie externe opladers voor jullie telefoon? Hebben jullie aanraders? Die van de Action sowieso niet want die kunnen kennelijk ontploffen. :D
Externe opladers? als in, van die dingen die je in het stopcontact propt ?

ik heb er een van m'n oude (HTC) telefoon.
Zolang het tussen de 500 mA en 1,5A blijft, is er weinig aan het handje :-)

de echt goedkope plastic troep zakt hier onder of gaat er ver overheen ( en wordt joekeltje warm )

De originelle apple adapters zijn iig prima, of een van de betere merken als je nog wat hebt liggen :-)
Vooral dat wat hier boven staat.
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:20:26 #12
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141866231
Mijn nifty staat op read only, wat ik ook probeer. Iemand tips ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_141870541
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:20 schreef DaMook het volgende:
Mijn nifty staat op read only, wat ik ook probeer. Iemand tips ?


http://www.ifusio.com/blo(...)rive-read-only-issue
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 07:27:33 #14
141482 Q.
JurassiQ
pi_141878393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alles waarin energie opgeslagen zit kan ontploffen.
Maar wel hoe goedkoper hoe makkelijker dat gebeurt.
For great justice!
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:40:43 #15
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_141878998
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Maar wel hoe goedkoper hoe makkelijker dat gebeurt.
Een goeie bom is duurder :+
pi_141889600
Bedankt voor de reacties.
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:13 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik heb deze https://www.powertravelle(...)rmonkey-extreme-12v/

Gebruik hem eigenlijk te weinig (zonnepaneel zelfs nog nooit gebruikt :') ), ik gebruik hem ook meestal om 12v dingen aan te sluiten en minder voor mijn telefoon.

Deze is trouwens helemaal geweldig, maar ook een beetje te :P .
Kun je zelfs je mb mee opladen :P .
Mooi dingetje, maar wat aan de prijzige kant.
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:15 schreef amvrosios het volgende:

[..]

Externe opladers? als in, van die dingen die je in het stopcontact propt ?

ik heb er een van m'n oude (HTC) telefoon.
Zolang het tussen de 500 mA en 1,5A blijft, is er weinig aan het handje :-)

de echt goedkope plastic troep zakt hier onder of gaat er ver overheen ( en wordt joekeltje warm )

De originelle apple adapters zijn iig prima, of een van de betere merken als je nog wat hebt liggen :-)
Ik bedoel externe accu's. Of bedoelen wij nu hetzelfde? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141894707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:44 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt! Vandaag binnengekregen en hij blijft weer vastzitten _O_
  vrijdag 4 juli 2014 @ 23:53:04 #18
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141913212
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:35 schreef YuckFou het volgende:
Schijf is HFS+ inmiddels, volgepompt en hangt nu aan mn TC, dat werkt tot zover dat alles nu vastloopt op het updaten van mn library :')
amper 900Gb, maar via USB 2.0 en dat ging vrij traag, vooral muziek duurt ff, zijn iets van 50000 losse mp3's
Edit; Ik krijg tot nu toe niks geklaard met die 2e schijf, hij wordt gezien, ik kan hem benaderen, maar een bestand afspelen met iTunes of Xplayer lukt niet, dan blijft t prachtig kleurenwieltje draaien en draaien :')
*back to the drawingboard*
Dat was woensdag, sindsdien staat ie non-stop aan voor iTunes, de library is klaar geloof ik, ik ben nu alleen hierop aan t wachten:


:')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142036745
Morgen Mac'ers

Al eerder gesteld maar misschien dat iemand een praktijkervaring heeft die hij met mij wil delen.

1 van mijn Mac's heeft plotseling een dunne rode verticale streep door het scherm lopen.
Heeft altijd ergens opgeborgen gestaan en wordt amper gebruikt,maar toch dit euvel dus.

Waarschijnlijk(bijna zeker) een kapotte LCD scherm dus vervanging.
Nu las ik ergens dat zoiets hooguit ¤ 500+ zal kosten? inclusief BTW. Het is een MBP 17 inch btw voor wie het fijne wil weten en aan zijn 4? jaar bezig dat ik 'm heb.

Een Macresellter sprak bij een eerste diagnose al over ¤1700,- inclusief BTW. |:( (de oplichters)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 09:39:46 ]
pi_142036770
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:38 schreef Iwanius het volgende:
Morgen Mac'ers

Al eerder gesteld maar misschien dat iemand een praktijkervaring heeft die hij met mij wil delen.

1 van mijn Mac's heeft plotseling een dunne rode verticale streep door het scherm lopen.
Heeft altijd ergens opgeborgen gestaan en wordt amper gebruikt,maar toch dit euvel dus.

Waarschijnlijk(bijna zeker) een kapotte LCD scherm dus vervanging.
Nu las ik ergens dat zoiets hooguit ¤ 500+ zal kosten? inclusief BTW. Het is een MBP 17 inch btw voor wie het fijne wil weten.
Exact hetzelfde gehad, die dunne rode streep van 1 pixel dun ongeveer. Nooit vervangen, wel prijsopgaaf gehad van Cardservices. Koste inderdaad net geen 600 euro dacht ik (uit mijn hoofd).
pi_142089390
Iemand hier ervaring met een Airport Express? Ik ben een vervanger aan het zoeken voor het brakke draadloze netwerk dat uit het standaard Ziggo modem komt.

Wat is overigens het verschil met een Airport Extreme (zonder HDD) behalve de prijs en grote? :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:16:37 #22
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142089478
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:14 schreef davedavy het volgende:
Iemand hier ervaring met een Airport Express? Ik ben een vervanger aan het zoeken voor het brakke draadloze netwerk dat uit het standaard Ziggo modem komt.

Wat is overigens het verschil met een Airport Extreme (zonder HDD) behalve de prijs en grote? :')
doe het niet.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:22:09 #23
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_142089671
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:14 schreef davedavy het volgende:
Iemand hier ervaring met een Airport Express? Ik ben een vervanger aan het zoeken voor het brakke draadloze netwerk dat uit het standaard Ziggo modem komt.

Wat is overigens het verschil met een Airport Extreme (zonder HDD) behalve de prijs en grote? :')
zet gewoon ziggo hotspots uit en gebruik je 5ghz netwerk.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:38:21 #24
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142090275
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:22 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

zet gewoon ziggo hotspots uit en gebruik je 5ghz netwerk.
5Ghz is leuk als je in een iglo woont. beetje ok router hoeft niet zo duur te zijn, voor 60e heb je al een prima ding. Ziggo modem op bridge mode laten zetten en gaan met die banaan.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142090481
Hoi, na lang sparen wil ik om te dj'en en producen, grafisch vormgeven en video editing een macbook pro 15 inch 2.6 ghz met 1 tb flash opslag halen, nogal prijzig maar het is dan ook een investering voor op zijn minst de komende 5 jaar. Is ie nergens goedkoper te halen dan de 2999 (studentenkorting er al af) die ik nu wil gaan betalen?
pi_142090510
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:22 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

zet gewoon ziggo hotspots uit en gebruik je 5ghz netwerk.
Waarom moet hotspots uit? Ik gebruik namelijk nu ook het 5ghz netwerk met hotspots aan.

Overigens is een express al not done, dat ding heeft maat 1 netwerkpoort ;(
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:47:57 #27
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_142112550
Net een nieuwe Macbook gekocht, al weer een tijd geleden dat ik op OS X heb gewerkt, laatste machine was een Mac Mini G4 met 10.4 was dat volgens mij.

Ff snel 2 vraagjes:
Hoe krijg ik de resolutie van mijn scherm op 2560x1400?
Wat is het rootwachtwoord, of misschien anders, waar stel ik het root account in?
pi_142112865
$1,099 iMac review: Lose 50% of your performance to save 18% of the money
MacBook-turned-desktop isn't bad, but only makes sense if you're buying in bulk.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 10 juli 2014 @ 17:09:24 #30
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142142966
quote:
Is geen verschil. Althans, typenummer is anders, maar dat is het ook.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:54:20 #31
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142164036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:48 schreef Scrummie het volgende:

Jep :). Instructies staan daar ook geloof ik, stap voor stap :)
Ik heb parallels gedownloaded maar begrijp er echt geen hol van, ik vrees dat mijn ICT capaciteiten hier zo'n beetje stoppen...1 .sfx en 3.rar bestanden en ik heb geen idee wat ik ermee moet doen, en nee de MS site vertelt het me ook niet:
" Getting started with VMs
Instructions

Download all SFX and RAR files for the VM.
From the terminal, allow the downloaded file to execute by typing chmod +x filename.sfx on the SFX file only.
Run the SFX file from a terminal, such as by ./filename.sfx and it will expand into the PVM you can open with Parallels.

Alternative Extraction Option

Regardless of the host platform that you are using, if you have problems using the self extracting archive, you can always install a program that can extract RAR files and use that to extract the VM.
"
ja klinkt logisch, werkt niet en ik snap t niet....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142165213
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:54 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb parallels gedownloaded maar begrijp er echt geen hol van, ik vrees dat mijn ICT capaciteiten hier zo'n beetje stoppen...1 .sfx en 3.rar bestanden en ik heb geen idee wat ik ermee moet doen, en nee de MS site vertelt het me ook niet:
" Getting started with VMs
Instructions

Download all SFX and RAR files for the VM.
From the terminal, allow the downloaded file to execute by typing chmod +x filename.sfx on the SFX file only.
Run the SFX file from a terminal, such as by ./filename.sfx and it will expand into the PVM you can open with Parallels.

Alternative Extraction Option

Regardless of the host platform that you are using, if you have problems using the self extracting archive, you can always install a program that can extract RAR files and use that to extract the VM.
"
ja klinkt logisch, werkt niet en ik snap t niet....
Probeer eens via de App store "The Unarchiver" te installeren en daarmee die rar bestandjes uit te pakken? Als het goed is (uit mijn hoofd) krijg je dan dat .sfx bestand waar die instructies het over hebben, en ik geloof dat je die dan kan openen met VMWare.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 11:43:49 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142165374
Ik heb de sfx en de 3 rar bestanden gedonloaded en uitgepakt, de sfx heb ik via de terminal proberen te openen zoals in de instructie op de site maar er gebeurt niks en ik krijg na uitpakken 4 losse mappen van de parallels getiteld IE11[blablabla]-1.pvm vervolgens loop ik vast.....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142235160
Mijn iPhone 5 is laatst terwijl hij 100% was opgeladen in drie uur tijd leeggelopen door de app My Tracks. Ik had hem aan staan tijdens een wandeling. Weet iemand of dit een slecht programma is?
pi_142236480
quote:
5s.gif Op zondag 13 juli 2014 10:38 schreef bridgefan het volgende:
Mijn iPhone 5 is laatst terwijl hij 100% was opgeladen in drie uur tijd leeggelopen door de app My Tracks. Ik had hem aan staan tijdens een wandeling. Weet iemand of dit een slecht programma is?
Gaat altijd hard met GPS he
pi_142243744
Weet iemand hier hoeveel studentenkorting je kan krijgen op een macbook air?
Ik kan een 11 inch macbook air via de apple store kopen voor 873,62 en dan krijg ik er een 70 kadokaart bij.
Bij andere online shops kan ik m voor 835 kopen.
Gaat er bij apple nou nog wat vanaf of niet, en zo niet : weet iemand waar ze studentenkorting geven of waar je goedkoop een macbook air kan kopen?
pi_142246442
Ik gebruik mijn MBP Mid 2009 in clamshell mode nu ik mijn Dell U2713HM ( O+ ) heb. Helaas is de WiFi-ontvangst in clamshell mode niet al te best. Iemand ervaring met een goede 802.11n USB netwerkkaart?
pi_142246641
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:56 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Gaat altijd hard met GPS he
Maar dat betekent dat het normaal is dat je telefoon dan na drie uur leeg is? Vind het zo gek dat ze een app maken om te meten hoe veel je precies wandelt terwijl ik nog bezig ben met mijn wandeling op het moment dat mijn telefoon leeg is door die app.
  zondag 13 juli 2014 @ 18:00:45 #39
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_142247839
Even hier binnenvallen. Ik kreeg gister een MBP 15" uit mid 2009 cadeau. Leuk ding, maar wel een paar kleine gebreken die verholpen moeten worden zoals scharnieren vastzetten, trackpad click weer aan de praat krijgen. Het grootste probleem is de accu, die zit op 46% en gaat net 2 uur mee. Heb al een beetje rondgekeken en er zijn 2 opties: een Yanec accu of Blu-basic. De Yanec is 5600mAh en de Blu-basic 7000mAh. Prijzen zijn ongeveer gelijk, maar weet iemand hoe het met de kwaliteit zit? Yanec heeft sowieso 2 jaar garantie vs 1 jaar van Blu-basic.

Lang verhaal kort? Iemand ervaring met Yanec of Blu-basic accu's voor een MBP?

Laten vervangen voor apple is geen optie, bijna 2 keer zo duur en lange wachttijd voor een erg makkelijke "reparatie".
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_142260111
quote:
5s.gif Op zondag 13 juli 2014 18:00 schreef Drinky het volgende:
Even hier binnenvallen. Ik kreeg gister een MBP 15" uit mid 2009 cadeau. Leuk ding, maar wel een paar kleine gebreken die verholpen moeten worden zoals scharnieren vastzetten, trackpad click weer aan de praat krijgen. Het grootste probleem is de accu, die zit op 46% en gaat net 2 uur mee. Heb al een beetje rondgekeken en er zijn 2 opties: een Yanec accu of Blu-basic. De Yanec is 5600mAh en de Blu-basic 7000mAh. Prijzen zijn ongeveer gelijk, maar weet iemand hoe het met de kwaliteit zit? Yanec heeft sowieso 2 jaar garantie vs 1 jaar van Blu-basic.

Lang verhaal kort? Iemand ervaring met Yanec of Blu-basic accu's voor een MBP?

Laten vervangen voor apple is geen optie, bijna 2 keer zo duur en lange wachttijd voor een erg makkelijke "reparatie".
Als je je trackpad niet meer kan indrukken verhelp je dat waarschijnlijk ook gelijk door de accu te vervangen. Heb soortgelijk iets gehad met mijn Macbook uit 2008. Accu was iets opgezwollen en daardoor kon ik de trackpad niet meer indrukken.

Met het merk heb ik geen ervaringen, ik heb een originele accu via Ebay besteld voor iets minder geld.
  Eindredactie Games zondag 13 juli 2014 @ 22:30:36 #41
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142262019
grappig, mijn net bestelde macbook air 11 inch laat nog zien dat het een mid 2013 versie is :(
is dit een bug of ben ik genaaid door apple?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142262341
quote:
4s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:30 schreef donald_dick het volgende:
grappig, mijn net bestelde macbook air 11 inch laat nog zien dat het een mid 2013 versie is :(
is dit een bug of ben ik genaaid door apple?
Wat staat er als processor bij Over deze Mac?
  Donald Duck held zondag 13 juli 2014 @ 22:40:02 #43
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_142262598
quote:
4s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:30 schreef donald_dick het volgende:
grappig, mijn net bestelde macbook air 11 inch laat nog zien dat het een mid 2013 versie is :(
is dit een bug of ben ik genaaid door apple?
Ze zijn intern hetzelfde model: MacBookAir6,1
Het verschil tussen mid-2013 en early-2014 is enkel de processor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Eindredactie Games zondag 13 juli 2014 @ 22:41:19 #44
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142262696
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:36 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Wat staat er als processor bij Over deze Mac?
1.4 Ghz Intel Core i5. Terwijl de 2013 versie de 1.3 Ghz versie had, toch?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142262714
quote:
4s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

1.4 Ghz Intel Core i5. Terwijl de 2013 versie de 1.3 Ghz versie had, toch?
Ja, je hebt dus wel de 2014 versie
  Eindredactie Games zondag 13 juli 2014 @ 22:44:35 #46
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142262942
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:41 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Ja, je hebt dus wel de 2014 versie

:(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142263074
quote:
4s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:44 schreef donald_dick het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:(
Vreemd dat hij mid 2013 aangeeft. Zou gewoon early 2014 moeten staan :P
  Eindredactie Games zondag 13 juli 2014 @ 22:48:41 #48
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142263163
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:47 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Vreemd dat hij mid 2013 aangeeft. Zou gewoon early 2014 moeten staan :P
ja daarom. Ik heb al een threat gestart bij Apple :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Donald Duck held zondag 13 juli 2014 @ 22:49:05 #49
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_142263187
Dat is dus omdat de interne modelnummers van early 2014 en mid 2013 hetzelfde zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Eindredactie Games zondag 13 juli 2014 @ 22:51:01 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142263302
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is dus omdat de interne modelnummers van early 2014 en mid 2013 hetzelfde zijn
Hmm bummer. Wel idioot dat de marketingafdeling wel het verschil maakt.

Maakt ook geen reet uit, deze gaat waarschijnlijk ook 7 jaar mee :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142263324
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is dus omdat de interne modelnummers van early 2014 en mid 2013 hetzelfde zijn
Zie op Macrumors gewoon mensen met early 2014. Is dus gewoon een bug. Iemand anders heeft daar een bug dat het er in het sloveens onder staat. Er lijken dus meer bugs in About this Mac bij de Air uit 2014

Oplossing bij dat probleem was:
quote:
"Probably a bad cached name from the Applecare servers. Please delete the file at:

~/Library/Preferences/com.apple.SystemProfiler.plist and reboot"
  Donald Duck held zondag 13 juli 2014 @ 22:53:27 #52
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_142263449
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:51 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Zie op Macrumors gewoon mensen met early 2014. Is dus gewoon een bug. Iemand anders heeft daar een bug dat het er in het sloveens onder staat. Er lijken dus meer bugs in About this Mac bij de Air uit 2014
Hmm, dus toch?
Ik baseerde het op dit lijstje van Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Macbook_air#Specifications
Het modelnummer is hetzelfde, leek me daardoor logisch dat OS X ze ook als hetzelfde zag
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_142263539
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:53 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hmm, dus toch?
Ik baseerde het op dit lijstje van Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Macbook_air#Specifications
Het modelnummer is hetzelfde, leek me daardoor logisch dat OS X ze ook als hetzelfde zag
Ja zie het topic.
  Eindredactie Games zondag 13 juli 2014 @ 23:09:48 #54
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142264506
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:51 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Zie op Macrumors gewoon mensen met early 2014. Is dus gewoon een bug. Iemand anders heeft daar een bug dat het er in het sloveens onder staat. Er lijken dus meer bugs in About this Mac bij de Air uit 2014

Oplossing bij dat probleem was:

[..]

we gaan dat eens proberen, brb.

Werkte niet helaas :(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 13 juli 2014 @ 23:15:02 #55
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142264802
Ik kan natuurlijk ook de plist aanpassen :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142265050
Ik zie hier iemand met hetzelfde probleem op apple forum. Misschien dat daar ergens een oplossing tussen staat.
  zondag 13 juli 2014 @ 23:35:29 #57
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_142266277
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:03 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Als je je trackpad niet meer kan indrukken verhelp je dat waarschijnlijk ook gelijk door de accu te vervangen. Heb soortgelijk iets gehad met mijn Macbook uit 2008. Accu was iets opgezwollen en daardoor kon ik de trackpad niet meer indrukken.

Met het merk heb ik geen ervaringen, ik heb een originele accu via Ebay besteld voor iets minder geld.
Ja zoiets had ik ook al gelezen over dat de accu de trackpad kan beïnvloeden. Denk dat ik mijn accu bij Macbook-adapters ga bestellen, ze zeggen eigen merk en online kan ik geen negatieve reviews vinden dus dat zal wel goed zitten hopelijk.

Ondertussen erachter gekomen dat bluetooth niet herkend wordt (gewoon helemaal niet te vinden, laat staan aan te zetten). Heb na een hoop gekut apple hardware test aan de praat gekregen maar die kon geen fouten vinden.

Wel grappig, ben meer aan het sleutelen aan deze Mac dan aan mijn Dell, maakt een Apple toch nog leuk :D. Moet wel zeggen, voor browsen, FB e.d. is het echt ideaal. Tabs en notificaties die syncen met mijn iPhone. Het enige wat me echt tegenvalt is het geluid, maar dat is met bijna elke laptop zo.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_142273108
Hallo hipsterfanboys en girls.

Ik heb dacht ik een simpel probleem maar de oplossing is niet simpel.

Ik wil nieuwe muziek op mijn iPod zetten maar niet dat de bestaande muziek gewist wordt. Ik heb alles gezocht in deze nieuwe iTunesversie 11.3.

Hoe pak ik dit aan? Het is belangrijk voor de vakantie... :(
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 14 juli 2014 @ 08:42:27 #59
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142273609
quote:
15s.gif Op maandag 14 juli 2014 07:06 schreef El_Matador het volgende:
Hallo hipsterfanboys en girls.

Ik heb dacht ik een simpel probleem maar de oplossing is niet simpel.

Ik wil nieuwe muziek op mijn iPod zetten maar niet dat de bestaande muziek gewist wordt. Ik heb alles gezocht in deze nieuwe iTunesversie 11.3.

Hoe pak ik dit aan? Het is belangrijk voor de vakantie... :(
Als de bestaande muziek niet in iTunes staat, dan zul je die eerst moeten toevoegen. iTunes synchroniseert namelijk gewoon je lijst uit iTunes en wist je huidige muziek op je iPod. Wil je extra muziek toevoegen en de huidige muziek niet wissen, dan moet je handmatig beheren met een 3rd party tool. Google helpt je dan vast verder.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:34:19 #60
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_142274085
http://www.mediamarkt.nl/(...)6219.html?langId=-11

MacBook Air voor de liefhebbers.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_142274170
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:24 schreef bridgefan het volgende:

[..]

Maar dat betekent dat het normaal is dat je telefoon dan na drie uur leeg is? Vind het zo gek dat ze een app maken om te meten hoe veel je precies wandelt terwijl ik nog bezig ben met mijn wandeling op het moment dat mijn telefoon leeg is door die app.
Nee normaal zou een telefoon pas na 3,5 uur leeg moeten zijn op GPS, dus ik zou de telefoon maar even na laten kijken als ik jou was.
pi_142275654
quote:
4s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:48 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja daarom. Ik heb al een threat gestart bij Apple :P
Apple bedreigen lijkt me niet handig :P
  maandag 14 juli 2014 @ 12:14:09 #63
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142277552
Even een heel ander soort vraagje...hoe doen Mac mensen foto's beheren?
Alles vanuit iPhoto? En dan mappen ofzo aanmaken en alles wat prive is verbergen ofzo?
Dat snap ik dus niet, ook niet op je iPhone, t is net alsof Macdevelopers geen sexleven hebben of aan prono doen, ik snap niet waarom je niet op je iPhone mapjes kan maken en je fotos daarin kan zetten zodat die uit je fotorol verdwenen zijn en je die niet per ongeluk aan bijvoorbeeld je moeder laat zien...
In iPhoto loop ik ongeveer tegen t zelfde op, alles wordt van mn mobiel getrokken en daarna moet ik gaan schiften en verbergen om het toonbaar aan anderen te maken...
Maar ff 2 mappies in elkaar zetten, de boel daarin en t is weg voor t oog lijkt niet echt te lukken :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142277609
quote:
15s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:14 schreef YuckFou het volgende:
Even een heel ander soort vraagje...hoe doen Mac mensen foto's beheren?
Alles vanuit iPhoto? En dan mappen ofzo aanmaken en alles wat prive is verbergen ofzo?
Dat snap ik dus niet, ook niet op je iPhone, t is net alsof Macdevelopers geen sexleven hebben of aan prono doen, ik snap niet waarom je niet op je iPhone mapjes kan maken en je fotos daarin kan zetten zodat die uit je fotorol verdwenen zijn en je die niet per ongeluk aan bijvoorbeeld je moeder laat zien...
In iPhoto loop ik ongeveer tegen t zelfde op, alles wordt van mn mobiel getrokken en daarna moet ik gaan schiften en verbergen om het toonbaar aan anderen te maken...
Maar ff 2 mappies in elkaar zetten, de boel daarin en t is weg voor t oog lijkt niet echt te lukken :')
waarom porno opslaan
  maandag 14 juli 2014 @ 12:17:22 #65
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142277630
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:16 schreef no1uknow het volgende:
waarom porno opslaan
Het gaat me meer om foto's die ik via whatsapp krijg :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142277649
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:17 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Het gaat me meer om foto's die ik via whatsapp krijg :')
uitzetten dat whatsapp alles automagisch opslaat, bij mij werkt dat prima, 95% van wat ik gestuurd krijg wil ik toch niet in m'n filmrol hebben
  maandag 14 juli 2014 @ 12:22:32 #67
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142277774
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:17 schreef no1uknow het volgende:
uitzetten dat whatsapp alles automagisch opslaat, bij mij werkt dat prima, 95% van wat ik gestuurd krijg wil ik toch niet in m'n filmrol hebben
Blijft staan dat ik het nog steeds idioot vindt dat alles per se in 1 filmrol moet en je dat niet naar mapjes kan verplaatsen, maar goed, dat is mn iPhone, op mn Mac is het helemaal bal, want daar staat alles door elkaar, in stacks, of gebeurtenissen of god weet wat ze verzinnen, maar de enige manier om de minder publieke fotos weg te halen is dus met foto's verbergen en verder niet?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142277952
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:34 schreef Houniet het volgende:
http://www.mediamarkt.nl/(...)6219.html?langId=-11

MacBook Air voor de liefhebbers.
Er is echt iets niet goed met die website. Vanochtend geprobeerd met mijn iPhone te openen en toen liep Safari vast. Nou ja, dat kan denk ik dan.

Daarna via mijn PC geopend in Chrome, Chrome tabblad gestopt met werken. In Safari op de Mac werkt het ook niet lekker. Duurt ellenlang voordat het geladen is en terwijl de pagina laadt, loopt de rest van Safari ook vast. :r
pi_142278216
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:22 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Blijft staan dat ik het nog steeds idioot vindt dat alles per se in 1 filmrol moet en je dat niet naar mapjes kan verplaatsen, maar goed, dat is mn iPhone, op mn Mac is het helemaal bal, want daar staat alles door elkaar, in stacks, of gebeurtenissen of god weet wat ze verzinnen, maar de enige manier om de minder publieke fotos weg te halen is dus met foto's verbergen en verder niet?
Ja. Het idee achter iPhoto is natuurlijk dat iPhoto de foto's voor jou sorteert zodat je dat zelf niet hoeft te doen. Vind je dat vervelend, zoek je een ander programma.
  maandag 14 juli 2014 @ 13:40:10 #70
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142280485
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:38 schreef no1uknow het volgende:
Ja. Het idee achter iPhoto is natuurlijk dat iPhoto de foto's voor jou sorteert zodat je dat zelf niet hoeft te doen. Vind je dat vervelend, zoek je een ander programma.
Het debiele is dat ik merk ernstig gehecht te zijn aan de manier van mapjes waarmee ik natuurlijk 20 jaar in windows heb gewerkt, nu probeer ik dat om te buigen en de paden van de Mac devers te volgen hoe zij dingen hebben bedacht, maar ik loop er dan dus tegenaan dat ik niet voor elkaar krijg wat ik wil, de oplossing was uiteindelijk simpel, de mastermap van iPhoto naar mn finerfavorites slepen et voila, ik kan gelijk in de mappen kutten :)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 14 juli 2014 @ 13:48:46 #71
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142280850
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:28 schreef Dimens het volgende:

[..]

Er is echt iets niet goed met die website. Vanochtend geprobeerd met mijn iPhone te openen en toen liep Safari vast. Nou ja, dat kan denk ik dan.

Daarna via mijn PC geopend in Chrome, Chrome tabblad gestopt met werken. In Safari op de Mac werkt het ook niet lekker. Duurt ellenlang voordat het geladen is en terwijl de pagina laadt, loopt de rest van Safari ook vast. :r
Windows 7 bak&Firefox, open in 1 seconde met cookie melding :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142281193
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:48 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Windows 7 bak&Firefox, open in 1 seconde met cookie melding :')
Safari doet hij het nu ook goed. iPhone opent nog steeds niet helemaal lekker en eenmaal geopend kun je niet in- en uitzoomen.
pi_142284827
quote:
3s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:42 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Als de bestaande muziek niet in iTunes staat, dan zul je die eerst moeten toevoegen. iTunes synchroniseert namelijk gewoon je lijst uit iTunes en wist je huidige muziek op je iPod. Wil je extra muziek toevoegen en de huidige muziek niet wissen, dan moet je handmatig beheren met een 3rd party tool. Google helpt je dan vast verder.
Ja, schijtsoftware is het, niet normaal. :r :r

Welke 3rd party software? Google helpt niet echt, alleen dat er miljoenen mensen zijn die net als ik die klote iTunes HATEN. :r

Heb nu KiwiG Phontunes, iemand hier bekend mee? hij herkent mijn iPod niet? :?

Pffffff, de reden dat ik die Appleshit zo min mogelijk gebruik. Gebruiksvriendelijkheid = 0.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 18-07-2014 14:10:12 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juli 2014 @ 19:16:36 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  Redactie Games woensdag 16 juli 2014 @ 03:54:02 #75
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142351439
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:53:23 #77
141482 Q.
JurassiQ
pi_142353308
quote:
De PowerPC was ook van Apple en IBM samen. En Motorola. Ik snap de ophef niet. Het is geen 1984 meer.
For great justice!
pi_142353348
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:53 schreef Q. het volgende:

[..]

De PowerPC was ook van Apple en IBM samen. En Motorola. Ik snap de ophef niet. Het is geen 1984 meer.
Inderdaad, die berichten gelijk alweer 'Apple is doomed :')'. Ze doen ook net of er onder Jobs alleen maar pareltjes zijn uitgekomen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:58:55 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142353417
quote:
Uitstekend idee,
Er zijn steeds meer mensen die een iPad of Macbook gebruiken op kantoor nu er steeds meer BYOD wordt toegepast.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:59:43 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142353437
Mensen moeten naar de toekomst kijken, niet naar het verleden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142353490
"In het verleden is het al 3 keer mis gegaan. Maar daar gaan we niet naar kijken, we richten ons alleen op de toekomst."

- Mensen die gaan falen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:05:18 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142353546
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:02 schreef Dimens het volgende:
"In het verleden is het al 3 keer mis gegaan. Maar daar gaan we niet naar kijken, we richten ons alleen op de toekomst."

- Mensen die gaan falen.
Het is ook ongelofelijk dat Apple jou niet CEO heeft gemaakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:16:19 #83
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142354759
Vraagje waar de mensen hier mij misschien mee kunnen helpen... De laatste tijd heb ik last van een wegvallende verbinding op m'n iPhone 5. Gaat om het GSM gedeelte. De carrier (KPN, provider YouFone) staat nog wel in beeld, maar zonder enig bereik. Reboot lost het probleem tijdelijk op, maar het komt telkens weer terug.

iPhone al opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Sterker nog, het probleem was meteen vanaf installatie aanwezig. Nu vermoed ik dat het mogelijk zit in de carrier instellingen zit, maar ik vraag me af of het mogelijk is om die update te weigeren en toch gebruik te maken van 3G?

En uiteraard of dit probleem herkend wordt en of er oplossingen bekend zijn... Google hielp niet echt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juli 2014 @ 11:05:35 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142355072
Test eens een andere sim
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:08:41 #86
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:16:43 #87
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_142355343
quote:
3s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:42 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Als de bestaande muziek niet in iTunes staat, dan zul je die eerst moeten toevoegen. iTunes synchroniseert namelijk gewoon je lijst uit iTunes en wist je huidige muziek op je iPod. Wil je extra muziek toevoegen en de huidige muziek niet wissen, dan moet je handmatig beheren met een 3rd party tool. Google helpt je dan vast verder.
Muziek op m'n iPhone beheer ik via iTunes doormiddel van het iPhone icoontje dat verschijnt rechtsbovenin het programma. Van daaruit heb je een tapje "muziek". Daar kun je beheren welke muziek je vanuit iTunes op je iPhone wilt zetten en wat niet. Dat zal dan ook wel voor iPods gelden lijkt me.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Redactie Games woensdag 16 juli 2014 @ 13:54:07 #88
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142360393
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:48 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142362530
Lol
quote:
De iPhone 5s is de bestverkochte smartphone ter wereld en verslaat daarmee massatoestellen zoals de Galaxy S5 en Galaxy S4. Toch doet ook de iPhone 5c het niet onaardig: hij staat nog in de top 5. De cijfers werden samengesteld door Counterpoint op basis van verkoopcijfers (dus niet op basis van verscheepte toestellen). Counterpoint keek naar de populariteit van smartphones in 35 landen wereldwijd.

De top 10 voor mei 2014 ziet er als volgt uit:


Vraag een willekeurige wereldburger welk merk smartphone hij heeft en je hebt bijna 100% kans dat het een van deze drie namen is: Apple, Samsung of Xiaomi. Andere namen maken geen schijn van kans. Uit de cijfers blijkt ook dat Apple’s strategie om oudere iPhone-modellen te blijven verkopen succesvol is, want de iPhone 4s staat nog steeds in de top 10. In tegenstelling tot de iPhone 5, die je niet meer via Apple, maar nog wel via telecomwinkels nog wel kunt kopen.

Apple gaat op 22 juli de nieuwste kwartaalcijfers bekendmaken, waaruit moet blijken of de verkopen nog steeds crescendo gaan. Maar gezien het feit dat deze cijfers uit mei 2014 dateren, weten we eigenlijk de uitkomst al: Apple heeft waarschijnlijk wéér een verkooprecord gebroken. En bij Samsung? De tech-gigant lijkt over zijn top heen te zijn, schreven Nederlandse media vorig week. Samsung moest een winstwaarschuwing afgeven en de verkoop van de Galaxy S5 valt tegen. Samsung blijkt met z’n plastic toestellen vooral concurrentie te ondervinden van Chinese fabrikanten zoals Huawei, Xiaomi en Oppo, terwijl Apple daar veel minder last van heeft.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:01:20 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142362701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:55 schreef RvLaak het volgende:
Lol

[..]

Nokia en MS gaan hier roemloos ten onder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142362790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nokia en MS gaan hier roemloos ten onder
In de maand mei, maar toch :+
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:07:44 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142362915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

In de maand mei, maar toch :+
MS gaat ontslagrondes in
http://www.ad-hoc-news.de(...)k--/de/News/37840711
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142363040
quote:
Had het op Tweakers gelezen ja... Maar da's logisch ivm de overname van Nokia. Veel dubbele functies die niet dubbel nodig zijn. Gebeurt bij zo'n beetje elke overname.
pi_142374075
@Nozzman Tof dat je het nieuwe logo van iCulture hebt ontworpen! Wist niet dat je bij Mangrove werkte ook. En gefeliciteerd daarmee natuurlijk :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:56:30 #95
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142378413
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:16 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Muziek op m'n iPhone beheer ik via iTunes doormiddel van het iPhone icoontje dat verschijnt rechtsbovenin het programma. Van daaruit heb je een tapje "muziek". Daar kun je beheren welke muziek je vanuit iTunes op je iPhone wilt zetten en wat niet. Dat zal dan ook wel voor iPods gelden lijkt me.
Daar ging het volgens mij niet om, maar om dat er al muziek op de iPod stond die niet in iTunes stond, ergo, gesynct met een andere PC of iets dergelijks. Muziek toevoegen zonder de muziek op de iPod te wissen kan dan niet met iTunes.
pi_142438356
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

Nokia en MS gaan hier roemloos ten onder
Hun aandelen bewijzen dat nu al enige tijd. ;)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:27:08 #97
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_142444958
Ik heb sinds een maandje Office for Mac. Deze week update gedaan naar 14.4.3 en sindsdien zit Word vrijwel continu op een cpu van veertig procent - laptop gloeiend heet en batterij binnen twee uur leeg. Lekker handig.

Hebben meer mensen last met die update? En weet iemand wat eraan te doen is? Een downgrade naar 1.4.4.2 zal er wel niet inzitten...
pi_142445036
Software van Microsoft op je Mac installeren. :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:34:20 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142445224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Dimens het volgende:
Software van Microsoft op je Mac installeren. :')
Waarom niet? Office is een erg mooi sw pakket
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:34:56 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142445248
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:27 schreef broer het volgende:
Ik heb sinds een maandje Office for Mac. Deze week update gedaan naar 14.4.3 en sindsdien zit Word vrijwel continu op een cpu van veertig procent - laptop gloeiend heet en batterij binnen twee uur leeg. Lekker handig.

Hebben meer mensen last met die update? En weet iemand wat eraan te doen is? Een downgrade naar 1.4.4.2 zal er wel niet inzitten...
Heb je MS gebeld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:43:26 #101
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_142445649
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Dimens het volgende:
Software van Microsoft op je Mac installeren. :')
Ik werkte tot nu toe altijd met Pages, maar voor één opdrachtgever voldeed dat niet meer. Helaas.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je MS gebeld?
Nee, nog niet. Ik wilde eerst even zien of dit een algemeen probleem was of dat het aan mij lag.
pi_142445968
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:43 schreef broer het volgende:

[..]

Ik werkte tot nu toe altijd met Pages, maar voor één opdrachtgever voldeed dat niet meer. Helaas.

Ligt dus niet aan jou.
pi_142455249
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:41 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Nee normaal zou een telefoon pas na 3,5 uur leeg moeten zijn op GPS, dus ik zou de telefoon maar even na laten kijken als ik jou was.
Oké, dank je wel.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:47:20 #104
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_142464334
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:43 schreef broer het volgende:

[..]

Ik werkte tot nu toe altijd met Pages, maar voor één opdrachtgever voldeed dat niet meer. Helaas.

[..]

Nee, nog niet. Ik wilde eerst even zien of dit een algemeen probleem was of dat het aan mij lag.
ik hou ook echt van Pages. Maar helaas is er niet met APA-normen mee te werken. Word kan dat echt 100x beter helaas, dus ik moet wel met Word werken...
pi_142547644
Sinds gister een gloednieuwe Macbook Air 13 inch met 8 GB RAM :D :D :D :D
I'm loving it!
pi_142586431
Iemand ervaring met het upgraden van het OS in het geval van een MacBook met SSD+HDD combi (en symlinks en dergelijken). Ik zou graag niet een fresh install willen hoeven doen, vandaar..
Immer.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:45:19 #107
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142586819
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Dimens het volgende:
Software van Microsoft op je Mac installeren. :')
Het is in het begin speciaal voor mac gemaakt, zie niet in waarom dat nu dan ineens niet meer zou kunnen. Buiten dat gebruiken de meeste bederijven nu eenmaal MS en werkt office for mac daardoor fijner dan de programma's van apple zelf. Ik vind words, pages en numbers opzich wel fijn, maar office for mac fijner.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:52:18 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142586946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:19 schreef Firenzo het volgende:
Iemand ervaring met het upgraden van het OS in het geval van een MacBook met SSD+HDD combi (en symlinks en dergelijken). Ik zou graag niet een fresh install willen hoeven doen, vandaar..
Waarom zou dat problematisch zijn? Heb een MacBook air, een MacBook pro en een iMac met SSD en HD en een iMac met HD naar Maverics geupdate, geen enkel probleem anders dan dat ik het netwerk password opnieuw moest invullen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142591105
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou dat problematisch zijn? Heb een MacBook air, een MacBook pro en een iMac met SSD en HD en een iMac met HD naar Maverics geupdate, geen enkel probleem anders dan dat ik het netwerk password opnieuw moest invullen.
Dat is nou net mijn vraag: of iemand ervaringen heeft. Fijn om te horen dat het bij jou niet problematisch was. Ik heb namelijk erg weinig zin in het herstructureren van symlinks en dergelijke. Mocht het problematisch zijn dan is het de moeite mijnsinziens niet waard ;)
Immer.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:40:14 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142591402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:33 schreef Firenzo het volgende:

[..]

Dat is nou net mijn vraag: of iemand ervaringen heeft. Fijn om te horen dat het bij jou niet problematisch was. Ik heb namelijk erg weinig zin in het herstructureren van symlinks en dergelijke. Mocht het problematisch zijn dan is het de moeite mijnsinziens niet waard ;)
Vergeet geen backup te draaien zodat je mocht het misgaan een rollback kan maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142593286
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergeet geen backup te draaien zodat je mocht het misgaan een rollback kan maken
Will do. Draai 3 dagelijks een TM backu, dus dat komt vast goed.
Immer.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:39:53 #112
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142610258
Tijd voor het volgende rondje vragen....

Ik blijf nogal moeite hebben met Apples manier van foto's&video's verwerken en ben nu vooral op zoek naar de filmpjes die vanaf mn iPhone komen, iemand enig idee waar die opgeslagen worden?

Daarnaast, mijn knippen werkt niet, Appletoets, links of rechts van de spatiebalk +X doet niks terwijl +C of +V wel normaal funktioneren..anyone? :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 22 juli 2014 @ 20:42:16 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_142610365
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:39 schreef YuckFou het volgende:
Tijd voor het volgende rondje vragen....

Ik blijf nogal moeite hebben met Apples manier van foto's&video's verwerken en ben nu vooral op zoek naar de filmpjes die vanaf mn iPhone komen, iemand enig idee waar die opgeslagen worden?

Daarnaast, mijn knippen werkt niet, Appletoets, links of rechts van de spatiebalk +X doet niks terwijl +C of +V wel normaal funktioneren..anyone? :')
Voor zover ik weet is er geen direct knippen.

Ik doe altijd Cmd C en dan Cmd Alt V, dan verplaatst ie ipv kopiëren
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:44:37 #114
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142610460
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:42 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is er geen direct knippen.

Ik doe altijd Cmd C en dan Cmd Alt V, dan verplaatst ie ipv kopiëren
Hoe fucked is dat als dat echt zo is :{
Daarnaast is zoeken ook dramatisch, ik zoek eerst op *.MOV en krijg dan alleen in "this mac" resultaten, wil ik in onderliggende mappen zoeken komt er niks terug, kom op hey :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:45:52 #115
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142610521
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:44 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Hoe fucked is dat als dat echt zo is :{
Daarnaast is zoeken ook dramatisch, ik zoek eerst op *.MOV en krijg dan alleen in "this mac" resultaten, wil ik in onderliggende mappen zoeken komt er niks terug, kom op hey :')
:')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:46:38 #116
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142610563
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:45 schreef n8n het volgende:
:')
Anders verklaar je je even nader als ik ergens het punt van de veel geroemde OS X functionaliteit mis ofzo :{

Eigenlijk wil ik gewoon 15+ filmpjes van werk deze zomer op Youtube uploaden, het zoeken kost tot nu toe meer tijd dan het uploaden, dat frustreert nogal....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:59:13 #117
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142611224
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:46 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Anders verklaar je je even nader als ik ergens het punt van de veel geroemde OS X functionaliteit mis ofzo :{

Eigenlijk wil ik gewoon 15+ filmpjes van werk deze zomer op Youtube uploaden, het zoeken kost tot nu toe meer tijd dan het uploaden, dat frustreert nogal....
alleen .mov is voldoende. Bij os x is de asterix ook een optie in bestandsnamen en ik ga er van uit dat je geen file hebt die *.mov heet
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:00:10 #118
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142611291
En verplaatsen doe ik altijd met 2 Finder vesters open, heb eigenlijk altijd minimaal 2 Finder vesters open.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:00:22 #119
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142611303
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:59 schreef n8n het volgende:
alleen .mov is voldoende. Bij os x is de asterix ook een optie in bestandsnamen en ik ga er van uit dat je geen file hebt die *.mov heet
Ah ja, mov :')
Ik ben VJ en gebruik mn Mac eigenlijk vooral daarvoor, ik heb plm 9000 movs erop staan, see my problem? :')
Ik ben op zoek naar een ACDsee achtige fotomanager ipv dat vervloekte iPhoto
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:02:51 #120
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142611449
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:00 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ah ja, mov :')
Ik ben VJ en gebruik mn Mac eigenlijk vooral daarvoor, ik heb plm 9000 movs erop staan, see my problem? :')
Ik ben op zoek naar een ACDsee achtige fotomanager ipv dat vervloekte iPhoto
er zijn ook talloze library apps om collecties te beheren in de app store. Finder kan ook omgaan met tags en labels maar weet verder ook niet hoe jij alles georganiseerd hebt. Als je binnen een map op mov zoekt krijg je gewoon alles bestandsnamen met mov er in. Als je op het plusje klikt kan je ook extra filters instellen zoals datum, bestandstype of -grootte etc.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:05:15 #121
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142611617
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:02 schreef n8n het volgende:
er zijn ook talloze library apps om collecties te beheren in de app store. Finder kan ook omgaan met tags en labels maar weet verder ook niet hoe jij alles georganiseerd hebt. Als je binnen een map op mov zoekt krijg je gewoon alles bestandsnamen met mov er in. Als je op het plusje klikt kan je ook extra filters instellen zoals datum, bestandstype of -grootte etc.
Dit is nu de tweede of derde keer dat ik iets nodig heb om de meest basale dingen een beetje georganiseerd te krijgen, yeuh, maar goed, ik zal erin duiken...
Ik heb niks georganiseerd, dat is het juist, vroegah flikkerde ik alle foto's in 1 map en zocht die uit, nu doet iPhoto dat voor me en ben ik alles kwijt, ik heb de Matser map al aan mn shortcuts toegevoegd, maar daarbinnen zoeken op mov lukt dus niet :(
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:07:03 #122
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142611748
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:05 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dit is nu de tweede of derde keer dat ik iets nodig heb om de meest basale dingen een beetje georganiseerd te krijgen, yeuh, maar goed, ik zal erin duiken...
Ik heb niks georganiseerd, dat is het juist, vroegah flikkerde ik alle foto's in 1 map en zocht die uit, nu doet iPhoto dat voor me en ben ik alles kwijt, ik heb de Matser map al aan mn shortcuts toegevoegd, maar daarbinnen zoeken op mov lukt dus niet :(
je kan nog steeds alle foto's in 1 map flikkeren. iPhoto is optioneel. Wat bedoel je met master map?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:14:16 #123
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142612230
Dit begrijp ik dus niet.... 2 screenshotjes, vlak na elkaar, de ene loopt gelijk vol, de ander vind niks???


Wat doe ik nou verkeerd???
Hij moet dan toch de mov's in de map Masters vinden??
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142614079
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:17 schreef dotKoen het volgende:
Ik gebruik mijn MBP Mid 2009 in clamshell mode nu ik mijn Dell U2713HM ( O+ ) heb. Helaas is de WiFi-ontvangst in clamshell mode niet al te best. Iemand ervaring met een goede 802.11n USB netwerkkaart?
Iemand nog een idee?
pi_142619448
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:14 schreef YuckFou het volgende:
Dit begrijp ik dus niet.... 2 screenshotjes, vlak na elkaar, de ene loopt gelijk vol, de ander vind niks???
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat doe ik nou verkeerd???
Hij moet dan toch de mov's in de map Masters vinden??
Verschillende mappen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 01:54:51 #126
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_142623749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:35 schreef Dimens het volgende:

[..]

Verschillende mappen.
zoekt hij dan niet in onderliggende mappen? :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_142656123
Mijn vriendin heeft op haar iphone 4 een geluidsfragment per ongeluk gedelete

Ze beweerd dat het terug te halen is, iemand een idee?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juli 2014 @ 21:29:46 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142656176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijn vriendin heeft op haar iphone 4 een geluidsfragment per ongeluk gedelete

Ze beweerd dat het terug te halen is, iemand een idee?
in de backup.
pi_142656208
Hoe is die te vinden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 09:11:03 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142670759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is die te vinden?
In itunes of icloud
pi_142672450
Vandaag Yosemite beta *O*
pi_142672963
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:31 schreef OverRated het volgende:
Vandaag Yosemite beta *O*
Aankomende dagen weer veel geklaag van users over dingen die niet perfect werken in de beta. *O*
  Eindredactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:03 #133
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142673022
Hoe lang duurt het activeren van Apple care?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:27 #134
141482 Q.
JurassiQ
pi_142673033
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:31 schreef OverRated het volgende:
Vandaag Yosemite beta *O*
Leuk! *O*
For great justice!
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:35 #135
141482 Q.
JurassiQ
pi_142673039
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:51 schreef Dimens het volgende:

[..]

Aankomende dagen weer veel geklaag van users over dingen die niet perfect werken in de beta. *O*
Ik heb er nu al zin in. *O*
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 11:19:56 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142673831
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:54 schreef donald_dick het volgende:
Hoe lang duurt het activeren van Apple care?
Instant.
  Eindredactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 15:02:43 #137
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142681408
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Instant.
Hmm, ik ververste na een paar uur de pagina, maar hij bleef op pending staan. Net even ingelogd op de selfservice pagina en daar staat nu een groen vinkje bij Covered by the AppleCare Protection Plan. Dus het zal nu wel goed zitten, ondanks dat ik nog geen email heb gehad :?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:03:27 #138
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_142681425
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  Eindredactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 15:04:15 #139
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142681450
Ik zie nu dat OSX automatisch de tijd heeft aangepast, iets wat windows 8 dus niet doet :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142681593
quote:
4s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:04 schreef donald_dick het volgende:
Ik zie nu dat OSX automatisch de tijd heeft aangepast, iets wat windows 8 dus niet doet :D
Hoe bedoel je?
  Eindredactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 15:12:56 #141
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142681735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Owja, dat is misschien wel handig om erbij te zeggen. Ik zit nu in een andere tijdzone :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142681801
quote:
4s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:12 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Owja, dat is misschien wel handig om erbij te zeggen. Ik zit nu in een andere tijdzone :P
Dat is wel een handige functie ja.
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:00:25 #143
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_142685925
Ik heb vandaag voor iemand een Time Capsule (1e generatie) gerepareerd: http://knutselblog.tweakb(...)et-een-baksteen.html
pi_142689555
Open beta van Yosemite is uit
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:52:40 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142689691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:47 schreef FredVleespet het volgende:
Open beta van Yosemite is uit de kast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142691094
Ik ben downloadende! :D
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:46:23 #147
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142691677
Twijfel nog of ik het gewoon op mn main machine gooi. Hmmmmmmmm ja denk het wel. Nog mensen met ernstige problemen?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142692663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef n8n het volgende:
Twijfel nog of ik het gewoon op mn main machine gooi. Hmmmmmmmm ja denk het wel. Nog mensen met ernstige problemen?
Problemen ja. Af en toe crashen van apps. Apps die nog niet compatible zijn. En iCloud heb ik uitgezet omdat je anders documenten kwijt kan raken.
pi_142693080
Arstechnica: Preview: A closer look at OS X Yosemite, just in time for the public beta
The first public OS X beta in over a decade brings quite a few changes with it.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142693711
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef n8n het volgende:
Twijfel nog of ik het gewoon op mn main machine gooi. Hmmmmmmmm ja denk het wel. Nog mensen met ernstige problemen?
Het staat hier op een imac uit 2008.. Loopt goed. wel haperingen af en toe maar optimalisatie moet nog komen denk ik..
pi_142693853
Heavy loads
pi_142694797
Schijf aan het partitioneren, duurt lang :'(
pi_142695049
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:36 schreef Dimens het volgende:
Heavy loads
als die opstart bedoel je? hopelijk alleen omdat het een beta is en komt de optimalisatie goed..
pi_142696251
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:01 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

als die opstart bedoel je? hopelijk alleen omdat het een beta is en komt de optimalisatie goed..
Nee, de website voor de open beta.
pi_142696968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:23 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee, de website voor de open beta.
oh.. Ik heb nu ineens een heel laadbalkje als die opstart :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:10:08 #156
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142698639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:10 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Problemen ja. Af en toe crashen van apps. Apps die nog niet compatible zijn. En iCloud heb ik uitgezet omdat je anders documenten kwijt kan raken.
Even onderzoeken dan, iCloud gebruik ik niet echt (of echt niet heb echt geen idee).
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:33 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Het staat hier op een imac uit 2008.. Loopt goed. wel haperingen af en toe maar optimalisatie moet nog komen denk ik..
Ja zit nu nog allemaal debug-code in en allemaal zut en dingen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142701597
het vergrendel slotje voor bepaalde instellingen is kapot :')
pi_142702820
Meh, nog veel schoonheidsfoutjes in Yosemite. Maar eindelijk een beetje vlot een niet tabblad openen is wel fijn. Iets wat in Lion tot Mavericks bagger werkt.
pi_142703965
"Extensies" was volgens mij nog door niemand genoemd. Wel een mooie toevoeging aan Yosemite. Kun je mooi Airdrop en Twitter uitschakelen als je het niet gebruikt en E-mail en Facebook wel tussen je "Delen" knop laten.
pi_142705057
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:14 schreef YuckFou het volgende:
Dit begrijp ik dus niet.... 2 screenshotjes, vlak na elkaar, de ene loopt gelijk vol, de ander vind niks???
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat doe ik nou verkeerd???
Hij moet dan toch de mov's in de map Masters vinden??
ik weet niet of iemand hier al antwoord op heeft gegeven maar zou het niet zo kunnen zijn dat de iPhoto Library, en dus de Masters map, niet geindexeerd zijn (in Spotlight) en dat de zoekfunctie daarom niks vindt? Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:31:59 #161
141482 Q.
JurassiQ
pi_142709572
Beta downloading.
For great justice!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:10:44 #162
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142712664
Websites zien er zwaar old skool uit met Safari 8. Zouden Safari om moeten dopen tot time machine
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142713904
Beta werkt best prima. Had het minder verwacht. De optie om favorites bar te laten zien werkt bij mij niet. Maar dat overzichtje wat je krijgt als je op de adresbalk klikt is ook wel handig. Net als op de iPhone.

En als je CMD+T doet in Safari, kun je niet meteen typen maar moet je eerst op de adresbalk klikken. ;( Of zie ik dan een optie over het hoofd?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:09:53 #164
141482 Q.
JurassiQ
pi_142714256
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:56 schreef OverRated het volgende:
Beta werkt best prima. Had het minder verwacht. De optie om favorites bar te laten zien werkt bij mij niet. Maar dat overzichtje wat je krijgt als je op de adresbalk klikt is ook wel handig. Net als op de iPhone.

En als je CMD+T doet in Safari, kun je niet meteen typen maar moet je eerst op de adresbalk klikken. ;( Of zie ik dan een optie over het hoofd?
Klopt maar met CMD-L kom je in de adresbalk terecht.
For great justice!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:10:33 #165
141482 Q.
JurassiQ
pi_142714278
Ziet er wel lekker fris uit, de beta. Volgens mij werkt Chrome niet zo lekker, de Chrome Helper loopt steeds vast volgens Activity Monitor.
For great justice!
pi_142714306
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Klopt maar met CMD-L kom je in de adresbalk terecht.
Ah dank ^O^
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:12:07 #167
141482 Q.
JurassiQ
pi_142714322
Animaties zijn wat traag maar goed, mn C2D MBP uit 2010 is ook niet de snelste meer.
For great justice!
pi_142714741
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:12 schreef Q. het volgende:
Animaties zijn wat traag maar goed, mn C2D MBP uit 2010 is ook niet de snelste meer.
Werken op mijn MacBook Air Mid 2013 ook niet lekker. Ligt niet aan de hardware.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:29:46 #169
141482 Q.
JurassiQ
pi_142714837
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:26 schreef Dimens het volgende:

[..]

Werken op mijn MacBook Air Mid 2013 ook niet lekker. Ligt niet aan de hardware.
Vooral Mission Control animeert nogal ellendig traag. Maar hey, it's a beta. :7
For great justice!
pi_142714928
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:29 schreef Q. het volgende:

[..]

Vooral Mission Control animeert nogal ellendig traag. Maar hey, it's a beta. :7
Ze moeten het gofferdomme gewoon goed maken bij Apple. beta of niet.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:33:19 #171
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142714931
Ik blijf lekker tot de officiële release op Mavericks werken, geen zin in beta ellende. :+
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:34:25 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142714967
Macbook Pro 2013 draait het wel ok op, nog niet heel veel getest verder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142715123
De Yosemite beta is wel chill, had veel meer fouten en irritatie verwacht. Kan niet wachten om een clean installation te doen zodra het helemaal af is.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:20:04 #174
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142733432
Localhost werkt hier niet op 10.10. Oops
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142743084
Goedemorgen dushi's,

Ik verblijf dus voor een lange tijd in het buitenland en op het moment zit ik voor een paar weken vast in een huis met extreem traag internet (Ik kan niet eens youtube streamen, wil ik niet dat de video elke 10 seconden hapert voor een minuut omdat het nog gebufferd wilt worden). Ik wil graag het RTL Nieuws en het NOS Journaal blijven kijken hier dus ik vroeg mij af: Hoe kan ik een uitzending van RTL Nieuws of het NOS Journaal downloaden om het later offline te bekijken? Is hier een app of Safari/Chrome extensie hiervoor?

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 26-07-2014 09:48:24 ]
pi_142743840
Als je UPC hebt kan je tegenwoordig overal kijken met je UPC login, en ook op afstand de recorder in je decoder starten, mits je dat hebt uiteraard.

En anders uitzendingemist.nl en rtlgemist?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:56:10 #177
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_142743852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:55 schreef Ener-G het volgende:
Als je UPC hebt kan je tegenwoordig overal kijken met je UPC login :)
Niet in het buitenland...
pi_142744036
Yosemite net geïnstalleerd op een MacBook late 2008*. Installatie ging prima, FOK! loopt prima. Niks meer aan doen.

*Ja, dat is dus op een laptop van 6 (zes) jaar oud ja.

[ Bericht 28% gewijzigd door zovty op 26-07-2014 11:17:56 ]
pi_142746994
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:56 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Niet in het buitenland...
Kan dat niet gewoon met een DNS unblocker? Zoals met Netflix.

https://unlocator.com
pi_142747156
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:55 schreef Ener-G het volgende:
Als je UPC hebt kan je tegenwoordig overal kijken met je UPC login, en ook op afstand de recorder in je decoder starten, mits je dat hebt uiteraard.

En anders uitzendingemist.nl en rtlgemist?
Ik zei dat ik niet kan streamen...
pi_142747503
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:58:50 #182
141482 Q.
JurassiQ
pi_142749521
Ik hou nu al van Yosemite
For great justice!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:25:36 #183
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142750330
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142751502
quote:
Real-world-like licht alsof het echt metaal is? Te skuomorphisch, kan echt niet. :r
  zaterdag 26 juli 2014 @ 16:34:06 #185
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142752185
Ik had yosemite al, mar ik wou eigenlijk terug naar mavericks en dan als yosemite volledig uit was een clean instap doen. echter deed ik iets fout en nu heb ik een clean instap en draai op yosemite :') ik weet niet of dat verstandig is als beta zijnde.

animaties gaan nu nog trager dan eerst. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2014 16:41:23 ]
  zondag 27 juli 2014 @ 12:47:56 #187
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142775153
Meer mensen met Yosemite waar localhost/127.0.0.1 niet werkt? hier werkt het in geen enkele browser, server niet gevonden.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 27 juli 2014 @ 16:24:39 #188
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_142781329
Ik heb hier momenteel een macbook en een windows pc staan. Beide op dezelfde wifi. Als ik in de finder kijk zie ik vaak de eerste paar minuten mijn pc niet staan. Terwijl als ik via recente onderdelen een map op de pc open gaat dat direct goed en op dat moment verschijnt mijn pc ook netjes onder gedeeld in de finder.
Is er een manier om die lijst bij gedeelde computers handmatig te verversen zodat hij gelijk zoekt naar de pc's in het netwerk als ik dat wil.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_142789945
iPad vast in herstelmodus na een update... krijg hem er ook niet uit.

Herstellen met iTunes en dan iCloud backup terugzetten?
pi_142819123
Morgen misschien een minor refresh voor de huidige rMBP's.

Wellicht interessant dat het basismodel uitgerust zal zijn met 16g RAM.

http://www.macrumors.com/(...)-pro-update-july-29/

http://tweakers.net/nieuw(...)processorupdate.html
pi_142819233
quote:
Ik moet altijd een beetje huilen van de reacties op Tweakers.
  maandag 28 juli 2014 @ 17:30:19 #192
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_142819244
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:29 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik moet altijd een beetje huilen van de reacties op Tweakers.
Ik lees het niet eens..
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_142819320
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:30 schreef Houniet het volgende:

[..]

Ik lees het niet eens..
Is misschien maar beter ook.
  maandag 28 juli 2014 @ 17:32:57 #194
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_142819332
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:32 schreef Dimens het volgende:

[..]

Is misschien maar beter ook.
Of je moet je vervelen :P.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_142819689
De komende week vernieuwde MB's zou wel fijn zijn. 10 procent korting vanuit de uni + een Applestore-cadeau bon ter waarde van 70 euro als je een Mac aanschaft voor 9 september.

[ Bericht 2% gewijzigd door Exorbitantes op 28-07-2014 20:29:01 ]
pi_142825404
Hmm, MacBook Air microfoon (intern) lijkt ineens dood te zijn. Hebben mensen hier daar ervaring mee? :o

Wilde even Skypen, maar de microfoon pakt alleen nog maar gekraak op, en ruis, en dan heel zacht je stem. (getest in Logic Pro) Het gekke is dat geluid 'in de laptop' wel heel hard wordt geregistreerd. Dus zodra je erop tapt/typed/etc, hoor je het keihard op de opname. Alsof de microfoon naar binnen is gevallen ofzo, kan dat?

Heb al een PRAM-reset geprobeerd, input volume vol open, mute staat niet aan en ambient noise reduction aan/uit, etc. Hij is net een maand buiten garantie. ;(
pi_142825691
Kan iemand mij helpen?

Er is dus een app en een spel. '' the test, fun for friends'', Ik had het geïnstalleerd op mijn iphone en gister avond geen problemen. Nou, vanochtend kon ik ineens niet meer inloggen, wat ik raar vond... maar goed, kan storing zijn. Je moet perse met Facebook inloggen, en gister werkte dat..

maar nu nog steeds niet, bij andere doet die het wel en ook op mijn iPad doet die het niet. beide apparaten zitten op 7.1.3 en het is een iPhone 5S en een iPad 3. Alles geprobeerd. Koppeling van FB verwijderd, app verwijderd, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding. :')

Op internet kan ik ook niks vinden dat iemand hier ook last van heeft :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 20:36:17 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 juli 2014 @ 20:40:00 #198
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142825831
quote:
5s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:27 schreef Panzermaus het volgende:
Hmm, MacBook Air microfoon (intern) lijkt ineens dood te zijn. Hebben mensen hier daar ervaring mee? :o

Wilde even Skypen, maar de microfoon pakt alleen nog maar gekraak op, en ruis, en dan heel zacht je stem. (getest in Logic Pro) Het gekke is dat geluid 'in de laptop' wel heel hard wordt geregistreerd. Dus zodra je erop tapt/typed/etc, hoor je het keihard op de opname. Alsof de microfoon naar binnen is gevallen ofzo, kan dat?

Heb al een PRAM-reset geprobeerd, input volume vol open, mute staat niet aan en ambient noise reduction aan/uit, etc. Hij is net een maand buiten garantie. ;(
bellen, coulance vragen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 28 juli 2014 @ 22:16:14 #199
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142829834
Op mijn iPhone 5 begint mijn muziek de laatste tijd opeens spontaan te spelen. In het Control Center (het menu dat je vanuit de locksreen kunt openen door naar boven te swipen) zie ik de naam van het liedje staan. Hoe kan ik zorgen dat die muziek niet aan gaat?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 28 juli 2014 @ 22:16:48 #200
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_142829877
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:16 schreef Federer-fan het volgende:
Op mijn iPhone 5 begint mijn muziek de laatste tijd opeens spontaan te spelen. In het Control Center (het menu dat je vanuit de locksreen kunt openen door naar boven te swipen) zie ik de naam van het liedje staan. Hoe kan ik zorgen dat die muziek niet aan gaat?
Niet op 'play' klikken.
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 juli 2014 @ 22:21:46 #201
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_142830184
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:16 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Niet op 'play' klikken.
xD
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 22:44:07 #202
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_142831342
Weet iemand hoe ik een venster vastzet, zoals in bijvoorbeeld windows? Dus niet de normale fullscreen mode maar gewoon op het primaire desktop fullscreen en dan vast. desnoods mbv een app
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 28 juli 2014 @ 23:30:34 #203
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_142833779
iPad Mini Retina gekocht als e-reader / Hearthstone tablet (en ook nog wel wat andere dingen) voor naast m'n desktop en rMBP 13''. Bevalt zéér goed tot nu toe. Prachtig schermpje en alles draait gewoon super snel en soepel.

Apple ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:34:07 #204
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_142839662
edit: foute post.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 29 juli 2014 @ 11:07:20 #205
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_142842369
Apple Store is weer online. Nieuwe rMBP's.
pi_142844904
Standaard 8GB RAM is wel mooi plus optie tot 1TB flash.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 12:37:29 #207
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_142844948
Maar nog steeds Intel HD :') :') :') :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:18:33 #208
141482 Q.
JurassiQ
pi_142846123
Mn MBP moet eens aan de 8 Gig RAM. Merk je daar nog veel van als je nu 4 hebt, al een SSD en weinig applicaties tegelijk draait op een 2010 MBP?
For great justice!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:23:29 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142846260
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:18 schreef Q. het volgende:
Mn MBP moet eens aan de 8 Gig RAM. Merk je daar nog veel van als je nu 4 hebt, al een SSD en weinig applicaties tegelijk draait op een 2010 MBP?
ligt eraan wat voor een applicaties
Als je bv aan video edit doet, of software compileert heb je enorme i/o belasting, dan ja.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:43:45 #210
141482 Q.
JurassiQ
pi_142846819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ligt eraan wat voor een applicaties
Als je bv aan video edit doet, of software compileert heb je enorme i/o belasting, dan ja.
Veel verder dan Safari, Mail en Spotify kom ik niet. :P
For great justice!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:49:22 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142846952
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Veel verder dan Safari, Mail en Spotify kom ik niet. :P
Dan ga je er niet veel van merken, anders dan in je portemonee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:50:08 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142846973
Ik heb nog een Air met 2GB en die gebruik ik voor Apple Remote Desktopbeheer en wat software pushen, zelfs die vind ik nooit traag.

Maar meer is altijd beter.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:08:57 #213
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142853515
MacBook retina heeft standaard 8 en 16gb maar nu betaal je dus 200!!! extra om van 128 naar 256gb opslag te gaan. Per saldo schiet je er dus niks mee op :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:03:06 #214
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_142864337
Iemand die mij kan overhalen om een aTV3 te halen?

Diep van binnen wil ik, maar ergens word ik tegengehouden omdat ik er niet veel nut van zie? :{

iPhone en Macbook zijn al in huis overigens...
pi_142870542
Tering, ik ben gewoon wat YouTube-filmpjes/muziek aan het kijken/luisteren en mijn MacBook wordt even ontzettend heet. Misschien maar eens kijken of er stof in de ventilator zit, is alweer een paar maanden geleden dat ik dat heb gedaan.

Ik lig wel in bed maar heb zo'n IKEA ding waar ik hem op heb gezet, dus hij staat op een vlakke ondergrond en absoluut niet in de dekens :?

  woensdag 30 juli 2014 @ 00:30:21 #216
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142870564
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:29 schreef J.Appleseed het volgende:
Tering, ik ben gewoon wat YouTube-filmpjes/muziek aan het kijken/luisteren en mijn MacBook wordt even ontzettend heet. Misschien maar eens kijken of er stof in de ventilator zit, is alweer een paar maanden geleden dat ik dat heb gedaan.

Ik lig wel in bed maar heb zo'n IKEA ding waar ik hem op heb gezet, dus hij staat op een vlakke ondergrond en absoluut niet in de dekens :?

[ afbeelding ]
flash
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142870572
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:30 schreef n8n het volgende:

[..]

flash
Sowieso. Kutprogramma :r Maar 84 C is toch wel érrug warm voor alleen Flash, of onderschat ik dat stukje klotesoftware nu?
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:32:49 #218
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142870621
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:30 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Sowieso. Kutprogramma :r Maar 84 C is toch wel érrug warm voor alleen Flash, of onderschat ik dat stukje klotesoftware nu?
ja en je kan het verwijderen. Soms flash nodig maar dan open je de pagina met chrome, die heeft het ingebouwd
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:33:10 #219
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142870626
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:03 schreef Saninl het volgende:
Iemand die mij kan overhalen om een aTV3 te halen?

Diep van binnen wil ik, maar ergens word ik tegengehouden omdat ik er niet veel nut van zie? :{

iPhone en Macbook zijn al in huis overigens...
wat wil je er mee doen?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142870661
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar nog steeds Intel HD :') :') :') :')
Eigenlijk best wel heel triest dat alleen de duurste 15-inch MacBook Pro een dedicated GPU heeft :') Zelfs het "instapmodel" 15 inch, die toch al een royale 2000 euro kost, heeft een Intel Iris Pro GPU. Ik weet niet hoeveel beter die is dan de gewone Iris Pro en hoe laatstgenoemde zich verhoudt tegenover de HD5000, maar toch.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:32 schreef n8n het volgende:

[..]

ja en je kan het verwijderen. Soms flash nodig maar dan open je de pagina met chrome, die heeft het ingebouwd
Ik heb het sowieso niet geïnstalleerd. Java ook niet. Gebruik Chrome inderdaad als dat nodig is, ik heb gemerkt dat YouTube bij sommige video's wel al op HTML5 over is in Safari. Dat mogen ze wel bij alle video's doen.
pi_142870703
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:30 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Sowieso. Kutprogramma :r Maar 84 C is toch wel érrug warm voor alleen Flash, of onderschat ik dat stukje klotesoftware nu?
Heb je HTML5 als speler ingesteld?
https://www.youtube.com/html5?gl=NL&hl=nl
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142870719
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:37 schreef Aether het volgende:

[..]

Heb je HTML5 als speler ingesteld?
https://www.youtube.com/html5?gl=NL&hl=nl
In Safari sowieso wel, die heeft geen andere keus want ik heb Flash en Java niet geïnstalleerd. Ik gebruikte nu Chrome omdat de meeste video's die ik daar wilde bekijken niet in HTML5 afgespeeld konden worden.
pi_142870759
Heeft iemand Yosemite icm met Netflix getest?
http://techblog.netflix.c(...)n-os-x-yosemite.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142870800
quote:
5s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:41 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand Yosemite icm met Netflix getest?
http://techblog.netflix.c(...)n-os-x-yosemite.html
Hmm, nee, heb Yosemite er vrij snel weer afgegooid want de BassJump-software deed het helemaal niet op die Beta en die wil ik toch wel graag gebruiken.

Wel fijn dat zij ook overgaan op HTML5, Silverlight is ook alweer zo'n grafprogramma wat je alleen daarvoor nodig hebt.
pi_142882894
Nieuwe video van de iPad Mini. *O*


Oh heh.. wacht eens even?
  woensdag 30 juli 2014 @ 14:40:16 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_142883407
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:25 schreef Dimens het volgende:
Nieuwe video van de iPad Mini. *O*


Oh heh.. wacht eens even?
http://tweakers.net/revie(...)-adem-uit-china.html
For great justice!
pi_142883453
quote:


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 14:41:29 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:25:08 #228
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142884937
Hebben jullie ook het probleem in Word for Mac 2011 dat wanneer je snel omhoog wil scrollen met een Magic Mouse naar de eerste pagina, hij elke keer zichzelf terugwerpt naar ergens halverwege het document? Alsof je te ver scrollt en hij onderaan weer opnieuw begint?
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:27:49 #229
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142885020
quote:
is dus de Chinese Amazon.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:41:10 #230
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_142888037
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:33 schreef n8n het volgende:

[..]

wat wil je er mee doen?
Alles draadloos richting de tv sturen ipv bedraad?
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:54:53 #231
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142888473
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:41 schreef Saninl het volgende:

[..]

Alles draadloos richting de tv sturen ipv bedraad?
Nou dat kan, gebruik dat ding hier elke dag.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:57:22 #232
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142888563
Even wat de neuk nou weer... Heb een TM backup van 200GB, wil deze naar een SSD van 256 GB overzetten, krijg ik een melding dat de doelschijf te klein is. Wat is deze en hoe los ik het op?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142913101
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:25 schreef BigSmurf het volgende:
Hebben jullie ook het probleem in Word for Mac 2011 dat wanneer je snel omhoog wil scrollen met een Magic Mouse naar de eerste pagina, hij elke keer zichzelf terugwerpt naar ergens halverwege het document? Alsof je te ver scrollt en hij onderaan weer opnieuw begint?
Soms...nu jet het zo aankaart. Lees even mee op mogelijke antwoorden/oplossingen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:06:35 #234
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142920453
Zijn er mensen met een NAS aanwezig? Vroeg me af of Time Machine (indien aanwezig) blijft werken na een OS update, lees er verschillende verhalen over. Heb geen zin om nu geld uit te geven aan een NAS die over 2 maanden onbruikbaar is door Yosemite
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:28:28 #235
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142921112
quote:
17s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:06 schreef n8n het volgende:
Zijn er mensen met een NAS aanwezig? Vroeg me af of Time Machine (indien aanwezig) blijft werken na een OS update, lees er verschillende verhalen over. Heb geen zin om nu geld uit te geven aan een NAS die over 2 maanden onbruikbaar is door Yosemite
Ik volg niet helemaal wat je bedoelt. Time Machine zelf gaat toch niet stuk vanwege een OS update? Waarom zou je NAS dan onbruikbaar worden? Alsof bijvoorbeeld Synology hun NAS geen ondersteuning geeft voor Yosemite.

De backup zelf zou corrupt kunnen raken, maar dan moet je zorgen dat je een TM-backup maakt vóór de update, en als alles goed werkt een volledig nieuwe maken.
  Redactie Games donderdag 31 juli 2014 @ 14:49:05 #236
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142921832
Omdat Apple soms weleens het protocol/standaard qua communicatie weleens aanpast en daardoor ook de werking van Time-machine. Ik heb het al diverse keren gehad. Dat ze een weer een firmware-update van de NAS moesten uitbrengen omdat er in de laatste versie van OS X weer iets veranderd was waardoor de Time-Machine back-up niet te bereiken was. En dat komt ook deels omdat Apple de bron ervan niet vrijgeeft en deels dat 3rd party hardware fabrikanten dus een soort eigen interpretatie van dat protocol maar moeten maken. Je zou verwachten dat ze het ook onder een bepaalde licentie konden uitbrengen, waardoor je wel gegarandeerde werking zou verwachten.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142923908
Na lang wikken/wegen een Macbook pro 13 inch aangeschaft. Bij mijn oude Windows/Linux laptop is na ongeveer 1,5 jaar de grafische kaart kapot gegaan, in de winkel zeiden ze dat ik beter een nieuwe kan kopen dan hem te laten repareren. De linux/windows combinatie werkte sowieso maar half, grafische driver bij linux werkte maar half. Ook vanwege een redelijk goed aanbod (16gb RAM/500 gb SSD, zonder retina display) een Macbook aangeschaft. Compatibiliteit met Linux zou als het goed is beter moeten zijn dan met Windows.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_142924166
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:50 schreef Felagund het volgende:
Compatibiliteit met Linux zou als het goed is beter moeten zijn dan met Windows.
Wil je Linux installeren of Macs BSD variant gebruiken?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142924216
quote:
7s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Wil je Linux installeren of Macs BSD variant gebruiken?
Ik wil gewoon het OS van Mac blijven gebruiken. Programma's die ik veel gebruik zijn hiervoor ook beschikbaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:00:58 #240
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142924319
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:50 schreef Felagund het volgende:
Na lang wikken/wegen een Macbook pro 13 inch aangeschaft. Bij mijn oude Windows/Linux laptop is na ongeveer 1,5 jaar de grafische kaart kapot gegaan, in de winkel zeiden ze dat ik beter een nieuwe kan kopen dan hem te laten repareren. De linux/windows combinatie werkte sowieso maar half, grafische driver bij linux werkte maar half. Ook vanwege een redelijk goed aanbod (16gb RAM/500 gb SSD, zonder retina display) een Macbook aangeschaft. Compatibiliteit met Linux zou als het goed is beter moeten zijn dan met Windows.
Waarom geen retina? Was non-retina zoveel goedkoper?
pi_142924395
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:00 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Waarom geen retina? Was non-retina zoveel goedkoper?
Werd volgens mij niet direct in deze configuratie aangeboden, ik heb het ook niet per se nodig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:25:24 #242
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142925004
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik volg niet helemaal wat je bedoelt. Time Machine zelf gaat toch niet stuk vanwege een OS update? Waarom zou je NAS dan onbruikbaar worden? Alsof bijvoorbeeld Synology hun NAS geen ondersteuning geeft voor Yosemite.

De backup zelf zou corrupt kunnen raken, maar dan moet je zorgen dat je een TM-backup maakt vóór de update, en als alles goed werkt een volledig nieuwe maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Omdat Apple soms weleens het protocol/standaard qua communicatie weleens aanpast en daardoor ook de werking van Time-machine. Ik heb het al diverse keren gehad. Dat ze een weer een firmware-update van de NAS moesten uitbrengen omdat er in de laatste versie van OS X weer iets veranderd was waardoor de Time-Machine back-up niet te bereiken was. En dat komt ook deels omdat Apple de bron ervan niet vrijgeeft en deels dat 3rd party hardware fabrikanten dus een soort eigen interpretatie van dat protocol maar moeten maken. Je zou verwachten dat ze het ook onder een bepaalde licentie konden uitbrengen, waardoor je wel gegarandeerde werking zou verwachten.
Beter had ik het niet kunnen zeggen, in ieder geval bij Lion lees ik dat er gewacht moest worden op een update. Heb ook al een chat gehad met de support van Netgear met mijn vraag maar geen antwoord na 3 medewerkers gesproken te hebben ;( Was benieuwd naar ervaringen om een inschatting te maken naar de kans dat het straks niet meer werkt.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Redactie Games donderdag 31 juli 2014 @ 16:32:51 #243
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142925210
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:25 schreef n8n het volgende:

[..]

[..]

Beter had ik het niet kunnen zeggen, in ieder geval bij Lion lees ik dat er gewacht moest worden op een update. Heb ook al een chat gehad met de support van Netgear met mijn vraag maar geen antwoord na 3 medewerkers gesproken te hebben ;( Was benieuwd naar ervaringen om een inschatting te maken naar de kans dat het straks niet meer werkt.
Lion was de slechtste versie van OS X imo, maar goed Netgear had destijds na een maand geloof ik een firmware update voor hun NAS. Ik kan het weten aangezien ik zelf ook een Netgear NAS heb en destijds gedoe had met m'n Time-machine backup wat niet meer gevonden kon worden. Ze zijn er meestal wel goed bij, betreft wijzigingen. QNAP/Thecus kan ik echt niemand aanraden als het om hun software/firmwareupgrades gaat. Synology is betreft software wel altijd beter, dan alle andere NAS fabrikanten.

Anders wacht je gewoon een maandje met het upgraden van je mac naar OS X 10.10. Kijk of ze dan een firmware-update uitgebracht hebben en dan doe je je NAS firmware upgraden en daarna je OS van je mac. 10.10 is trouwens nog steeds beta, dus ik zou er sowieso niet aan beginnen als je er dagelijks mee moet werken.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:37:44 #244
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142925340
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:25 schreef n8n het volgende:

[..]


[..]

Beter had ik het niet kunnen zeggen, in ieder geval bij Lion lees ik dat er gewacht moest worden op een update. Heb ook al een chat gehad met de support van Netgear met mijn vraag maar geen antwoord na 3 medewerkers gesproken te hebben ;( Was benieuwd naar ervaringen om een inschatting te maken naar de kans dat het straks niet meer werkt.
Grappig, dat wist ik niet. Ik dacht dat een simpele, snelle firmware update daarvoor gewoon genoeg was. Behoorlijk onhandig. Maar ik mag toch aannemen dat bedrijven als Netgear, Synology en QNAP nu al aan het testen zijn met de beta's van Yosemite? En dat zij dus bij de lancering van Yosemite voor het algehele publiek vrij snel met een update komen?
  Redactie Games donderdag 31 juli 2014 @ 16:40:11 #245
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142925405
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:37 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Grappig, dat wist ik niet. Ik dacht dat een simpele, snelle firmware update daarvoor gewoon genoeg was. Behoorlijk onhandig. Maar ik mag toch aannemen dat bedrijven als Netgear, Synology en QNAP nu al aan het testen zijn met de beta's van Yosemite?
Dat zou je kunnen ondertussen wel kunnen verwachten, met het public-beta programma voor OS X wat Apple ondertussen gestart heeft, maar dat was destijds wel anders. Meeste fabrikanten zetten het wel in hun firmware-release notes als ze iets van Yosemite-support geïmplementeerd hebben.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:41:59 #246
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142925455
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:32 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Lion was de slechtste versie van OS X imo, maar goed Netgear had destijds na een maand geloof ik een firmware update voor hun NAS. Ik kan het weten aangezien ik zelf ook een Netgear NAS heb en destijds gedoe had met m'n Time-machine backup wat niet meer gevonden kon worden. Ze zijn er meestal wel goed bij, betreft wijzigingen. QNAP/Thecus kan ik echt niemand aanraden als het om hun software/firmwareupgrades gaat. Synology is betreft software wel altijd beter, dan alle andere NAS fabrikanten.

Anders wacht je gewoon een maandje met het upgraden van je mac naar OS X 10.10. Kijk of ze dan een firmware-update uitgebracht hebben en dan doe je je NAS firmware upgraden en daarna je OS van je mac. 10.10 is trouwens nog steeds beta, dus ik zou er sowieso niet aan beginnen als je er dagelijks mee moet werken.
Ja ik wacht eerst Yosemite wel af, zijn hier beide bijna student-af dus was op zoek naar een manier om wat serieuzer ons werk/inkomen veilig te archiveren. Het zou sowieso een Synology of een Netgear worden, bedankt.
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:37 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Grappig, dat wist ik niet. Ik dacht dat een simpele, snelle firmware update daarvoor gewoon genoeg was. Behoorlijk onhandig. Maar ik mag toch aannemen dat bedrijven als Netgear, Synology en QNAP nu al aan het testen zijn met de beta's van Yosemite? En dat zij dus bij de lancering van Yosemite voor het algehele publiek vrij snel met een update komen?
Ik verwacht het wel maar je zult net zien dat ze na 2 jaar zeggen later, hier maken we geen updates meer voor
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:17:52 #247
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_142929828
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:54 schreef n8n het volgende:

[..]

Nou dat kan, gebruik dat ding hier elke dag.
voor zowel Mac als iPhone?

Kunnen games ook op groot beeld? Of alleen multimedia als afbeeldingen en films?
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:24:37 #248
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142930069
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:17 schreef Saninl het volgende:

[..]

voor zowel Mac als iPhone?

Kunnen games ook op groot beeld? Of alleen multimedia als afbeeldingen en films?
Gebruik het voor muziek met iTunes Match (¤25/jaar, ook voor al m'n andere devices) en films, die stream ik vanaf m'n mac met Beamer.app. Series met Netflix of ook Beamer. Soms voor YouTube vanaf een telefoon als er bezoek is voor muziek en dergelijke.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142940677
Wat gebeurt er eigenlijk met al die voorraden "late 2013" rMBP's?

Worden die nu voor een lagere prijs verkocht? Of gaat er een deel terug naar Apple en "refreshen" ze? Of iets anders?

[ Bericht 0% gewijzigd door Exorbitantes op 01-08-2014 02:17:30 ]
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:59:57 #250
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142944218
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:44 schreef Exorbitantes het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met al die vooraden "late 2013" rMBP's?

Worden die nu voor een lagere prijs verkocht? Of gaat er een deel terug naar Apple en "refreshen" ze? Of iets anders?
Apple heeft een voorraad voor 1 dag voor zover ik weet, dus voorraden zal wel meevallen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:57:40 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_142950739
Wifi van de Apple Store in Den Haag werkt al hoor.
pi_142953738
Ik heb een probleem met de volgorde van foto's in albums op mijn iPad mini. Via een Lighting-SD connector van Apple heb ik met succes alle foto's van mijn vakantie op de iPad gekregen. Ik zie ook dat er datums mee zijn gestuurd met de foto's, deze kloppen ook.

Maar als ik van de foto's uit de importmap een album wil maken, staan alle foto's kris kras door en elkaar en niet meer op volgorde van datum. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan fixen? Het zijn 666 foto's dus handmatig is geen optie.

Alvast bedankt :)

Edit: of de mogelijkheid om de geïmporteerde foto's in de filmrol te plaatsen ipv aparte importmappen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Black-Death op 01-08-2014 14:19:36 ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_142957551
Apple’s multi-terabit, $100M CDN is live—with paid connection to Comcast
Big content delivery network will help Apple deliver iOS and OS X upgrades


Apple's long-rumored content delivery network (CDN) has gone live in the US and Europe, delivering traffic directly to Comcast and other Internet service providers thanks to paid interconnection deals, Frost & Sullivan analyst Dan Rayburn reported today.

The CDN can deliver multiple terabits of data per second and will help Apple more efficiently distribute new releases of iOS and OS X.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:03:42 #254
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142957802
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:56 schreef Aether het volgende:
Apple’s multi-terabit, $100M CDN is live—with paid connection to Comcast
Big content delivery network will help Apple deliver iOS and OS X upgrades


Apple's long-rumored content delivery network (CDN) has gone live in the US and Europe, delivering traffic directly to Comcast and other Internet service providers thanks to paid interconnection deals, Frost & Sullivan analyst Dan Rayburn reported today.

The CDN can deliver multiple terabits of data per second and will help Apple more efficiently distribute new releases of iOS and OS X.
Mag ook wel nu iCloud eindelijk een beetje leuk betaalbaar wordt

Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:51:17 #256
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142963245
quote:
Zinnen die met “And” beginnen ;(
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:19:28 #259
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142972124
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:00 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Wat een 'onderzoek' :')
Harvard University ja
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142974067
quote:
8s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:19 schreef n8n het volgende:

[..]

Harvard University ja
afkomstig van een student aan Harvard, hieronder een essentieel citaat over het onderzoek van iemand die les geeft aan dezelfde faculteit bij Harvard:
quote:
Every major iPhone release coincides with a major new operating system release. Though Apple would not comment on the matter, one could speculate — and many have — that a new operating system, optimized for new phones, would slow down older phones. This could also explain the Samsung-iPhone difference: Because only 18 percent of Android users have the latest operating systems on their phones, whereas 90 percent of iPhone users do, any slowdown from a new operating system would be naturally bigger for iPhones.
http://www.nytimes.com/20(...)-conundrum.html?_r=0
pi_142974639
Oeps
Ajax Amsterdam
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:23:12 #263
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142988763
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:06 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

afkomstig van een student aan Harvard, hieronder een essentieel citaat over het onderzoek van iemand die les geeft aan dezelfde faculteit bij Harvard:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)-conundrum.html?_r=0
je hapt :@
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_142988775
Ik vind dat Apple hier iets aan moet doen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:24:00 #265
141482 Q.
JurassiQ
pi_142988778
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:06 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

afkomstig van een student aan Harvard, hieronder een essentieel citaat over het onderzoek van iemand die les geeft aan dezelfde faculteit bij Harvard:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)-conundrum.html?_r=0
Dus nu is het feit dat die Samsung-troep geen enkele upgrade krijgt positief? :')!
For great justice!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:24:39 #266
141482 Q.
JurassiQ
pi_142988801
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:23 schreef Dimens het volgende:
Ik vind dat Apple hier iets aan moet doen.
Ja, net als Samsung maar 1 update geven zodat de apparaten niet trager worden. *O*
For great justice!
pi_142988863
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, net als Samsung maar 1 update geven zodat de apparaten niet trager worden. *O*
Apple moet maar zorgen dat alles snel blijft. Sterker nog, ik vind dat Apple maar moet zorgen dat bepaalde technieken ook beschikbaar worden in oudere toestellen want ik vind het belachelijk dat je daarvoor een nieuw toestel moet aanschaffen. Oudere toestellen moeten met een update meer hardware krijgen zoals dat ook mogelijk is op een PC. Daar kun je ook meer RAM downloaden, op sommige sites zelfs gratis.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:30:32 #268
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_142988961
Ik ben via de Linuxmachine op m'n werkt over SSH aan het tunnelen naar de screen sharing service van m'n nieuwe Mac Mini om alvast wat dingen te installeren zodat ik het maandag kan gebruiken. Echt een nergasm hier, hoor :P
  Redactie Games zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:31:47 #269
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142989006
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, net als Samsung maar 1 update geven zodat de apparaten niet trager worden. *O*
Volgens mij worden ze dan ook al trager.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:33:32 #270
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_142989056
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:27 schreef Dimens het volgende:

[..]

Apple moet maar zorgen dat alles snel blijft. Sterker nog, ik vind dat Apple maar moet zorgen dat bepaalde technieken ook beschikbaar worden in oudere toestellen want ik vind het belachelijk dat je daarvoor een nieuw toestel moet aanschaffen. Oudere toestellen moeten met een update meer hardware krijgen zoals dat ook mogelijk is op een PC. Daar kun je ook meer RAM downloaden, op sommige sites zelfs gratis.
Oude toestellen worden niet echt trager vind ik. Enige uitzondering is iOS 7, dat de iPhone 4 niet zo goed trekt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Redactie Games zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:40:34 #271
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142989236
Meer dan 2 jaar support op je toestel m.b.t firmware-updates is anderzijds ook wel fijn. Kun je bij de meeste android-toestellen wel vergeten.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:54:28 #272
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142989660
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oude toestellen worden niet echt trager vind ik. Enige uitzondering is iOS 7, dat de iPhone 4 niet zo goed trekt.
En zelfs die werkt nog best prima als je animaties uitzet. Niet zo vlot als een 5(S) natuurlijk, maar voor een toestel van 4 (!) jaar oud is dat niet vreemd. De eerste Galaxy S is ook uit 2010, die flikker je nu echt binnen no-time uit het raam.
pi_142993620
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Dus nu is het feit dat die Samsung-troep geen enkele upgrade krijgt positief? :')!
Waarom betrek je Samsung erbij?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:48:28 #274
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142993803
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, net als Samsung maar 1 update geven zodat de apparaten niet trager worden. *O*
Die software is al traag om mee te beginnen :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:18:24 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142997573
Omdat google zoekopdrachten pieken bij het uitkomen van een nieuw (uitgebreider) OS maakt apple doelbewust telefoons trager :')

Een correlatie houdt nog geen causaal verband in.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:50:11 #276
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142998558
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Omdat google zoekopdrachten pieken bij het uitkomen van een nieuw (uitgebreider) OS maakt apple doelbewust telefoons trager :')

Een correlatie houdt nog geen causaal verband in.
Daarbij bepaald google wat we zien in de zoekresultaten. Wij van wc eend bevelen aan wc eend enzo:P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_142999518
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Black-Death het volgende:
Ik heb een probleem met de volgorde van foto's in albums op mijn iPad mini. Via een Lighting-SD connector van Apple heb ik met succes alle foto's van mijn vakantie op de iPad gekregen. Ik zie ook dat er datums mee zijn gestuurd met de foto's, deze kloppen ook.

Maar als ik van de foto's uit de importmap een album wil maken, staan alle foto's kris kras door en elkaar en niet meer op volgorde van datum. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan fixen? Het zijn 666 foto's dus handmatig is geen optie.

Alvast bedankt :)

Edit: of de mogelijkheid om de geïmporteerde foto's in de filmrol te plaatsen ipv aparte importmappen.
Anyone? Vooral de vraag van m'n edit. Dat eerste is goed gekomen :)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:45:49 #278
230788 n8n
Pragmatisch
pi_143002281
Wil Mavericks opnieuw installeren, de beta van Yosemite is toch nog erg… beta. Weet iemand welke mappen handig zijn om te backuppen? Vooralsnog heb ik:
m'n home folder.
M’n vhost.conf
Aantal tools die ik online heb gedownload
Safari browser geschiedenis een cookies
Keychain
M’n SSL keys

Muziek staat op iTunes Match dus dat is geen probleem, alles wat met lamp/composer/homebrew/npm te maken heeft wil ik opnieuw installeren, heb het gevoel dat het nu een bende is. Verder gok ik dat Safari geschiedenis en m'n wachtwoorden via iCloud geregeld zijn? Zou echt balen als ik m’n keychain kwijt ben.

Vergeet ik nog wat?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_143003934
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:41 schreef davedavy het volgende:

[..]

Waarom betrek je Samsung erbij?
Pavlov.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:47:54 #280
230788 n8n
Pragmatisch
pi_143019057
OSX opnieuw geïnstalleerd, zelfde documenten en heb nu 180GB vrij in plaats van 70. Sinds 10.4 was ~/Library/ uitgegroeid tot 40GB _O-
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_143048857
Mijn iphone 5 laadt niet

Wat kan je daar tegen doen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_143049485
Met een tandenstoker even die dikke pluim pocket lint uit het opladergat van je telefoon pulken :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:21:43 #283
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_143049549
De stekker van je oplader in het stopcontact doen wil ook wel eens helpen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 augustus 2014 @ 13:21:45 #284
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_143049553
Zijn er reviews / recensies van de verschillen in snelheid van een rMBP early 2013 en de huidige? (13', 3Ghz, 8GB, 500GB SSD)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_143050061
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:21 schreef NJ het volgende:
De stekker van je oplader in het stopcontact doen wil ook wel eens helpen.
Wat een internet held he
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_143050084
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Ener-G het volgende:
Met een tandenstoker even die dikke pluim pocket lint uit het opladergat van je telefoon pulken :P
Merci, al kon ik er niet al te veel zichtbaars uithalen

Werkt nu in elk geval _O_
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_143050648
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zijn er reviews / recensies van de verschillen in snelheid van een rMBP early 2013 en de huidige? (13', 3Ghz, 8GB, 500GB SSD)
Alleen wat SSD tests en 15" Geekbench scores.

http://www.macrumors.com/(...)cbook-pro-benchmark/
http://www.macrumors.com/(...)acbook-pro-ssd-test/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Games maandag 4 augustus 2014 @ 16:05:22 #288
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_143054895
Het is vast positief bedoeld maar..



Really? :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:14:05 #289
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_143057239
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:44 schreef Exorbitantes het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met al die voorraden "late 2013" rMBP's?

Worden die nu voor een lagere prijs verkocht? Of gaat er een deel terug naar Apple en "refreshen" ze? Of iets anders?
Media Markt heeft nu een heel deel van het 2013 assortiment afgeprijsd in de folder staan. Zij hebben blijkbaar nog voorraad waar ze vanaf willen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:15:42 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143057285
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is vast positief bedoeld maar..

[ afbeelding ]

Really? :')
Bij de Ah ToGo liepen ze van het weekend allemaal in roze shirts met "AH to Gay" erop :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:17:57 #291
104871 remlof
Europees federalist
pi_143057357
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bij de Ah ToGo liepen ze van het weekend allemaal in roze shirts met "AH to Gay" erop :P.
_O-
  Redactie Games maandag 4 augustus 2014 @ 17:45:34 #292
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_143058487
Iets met overtrokken Gay-gedoe.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Sport / Supervogel maandag 4 augustus 2014 @ 19:11:46 #293
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143061076
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iets met overtrokken Gay-gedoe.. :')
#powertojoehoe _O_
pi_143064765
Beetje jammer :') Ik had een mailtje moeten krijgen dat Yosemite beta beschikbaar is, zie ik nu dat hij er allang is :P

Maar over Yosemite beta, wie heeft het hier al? Ik wil opzich heel graag meedoen. (Super nieuwsgierig natuurlijk en ik wil graag helpen met het verbeteren.) Maar wel met een Macbook Late '09...
Zijn er nu al mensen met oudere MB(P/A)'s die meedoen met het beta programma? Bevalt het een beetje of is het toch te zwaar?

En hoe zit het precies met het maken van een propere backup mocht het mis gaan? Ik ben al aan het snuffelen bij Apple en ik zie dat er veel mogelijkheden zijn. Maar als ik het zo lees dan moet ik helemaal terug naar Snow Leopard (fabrieksinstellingen, ik heb de dvd's overigens nog) en dan een time machine backup terugplaatsen? Hoe kom ik van Yosemite naar Mavericks? (Apple raad aan om dan gewoon te wachten totdat Yosemite officieel beschikbaar is en dan dat gewoon te doen maar ik vind het nog een beetje wazig als je toch echt terug moet...)

Alvast heel erg bedankt ^O^

Edit: Oh ik zie dat je hem ook op een aparte partitie kan zetten, even doorsnuffelen...
Edit2: Dual boot ziet er toppie uit :) Dan zijn gelijk alle 'problemen' hierboven opgelost! Vanavond maar weer eens een backup maken en morgen eens rustig Yosemite regelen :) (En nu nog flink googlen)

[ Bericht 6% gewijzigd door JoelBaka op 04-08-2014 21:08:46 ]
pi_143066891
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:14 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Media Markt heeft nu een heel deel van het 2013 assortiment afgeprijsd in de folder staan. Zij hebben blijkbaar nog voorraad waar ze vanaf willen.
Misleidende actie. Wilde bijna mijn bestelling bij de Apple store annuleren, maar bij de MM gaat het nog om "late 2013" modellen. Staat ook nergens in de folder.
pi_143067124
Ik was net zo dom om de simkaart verkeerd in mijn iPhone 5C te steken, zonder tray. :') |:(

Is dat nog zonder schade eruit te krijgen?
pi_143067637
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:47 schreef JoelBaka het volgende:

Zijn er nu al mensen met oudere MB(P/A)'s die meedoen met het beta programma? Bevalt het een beetje of is het toch te zwaar?
Ik draai nu een weekje Yosemite op mijn mid 2009 MBP (2,66 GHz, wel 8 GB RAM en een SSD), draait prima.
pi_143068323
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zijn er reviews / recensies van de verschillen in snelheid van een rMBP early 2013 en de huidige? (13', 3Ghz, 8GB, 500GB SSD)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
pi_143081794
Vandaag komt RTL Z met het nieuws dat Androids marktaandeel nu groter is dan iOS. Maar dat is toch al lang..?

http://daskapital.nl/2014/02/dasgrafiek_android_op_80.html
http://www.bloovi.be/nieu(...)ijft-achterop-hinken
  FOK!fotograaf dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:27:35 #300
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_143083795
Apple Store Den Haag gaat zaterdag 9 augustus open!
https://www.apple.com/nl/retail/denhaag/
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Games dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:31:18 #301
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_143083911
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:27 schreef Xilantof het volgende:
Apple Store Den Haag gaat zaterdag 9 augustus open!
https://www.apple.com/nl/retail/denhaag/
Ik ga kijken..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')