In de maand mei, maar tochquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nokia en MS gaan hier roemloos ten onder
Had het op Tweakers gelezen ja... Maar da's logisch ivm de overname van Nokia. Veel dubbele functies die niet dubbel nodig zijn. Gebeurt bij zo'n beetje elke overname.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
MS gaat ontslagrondes in
http://www.ad-hoc-news.de(...)k--/de/News/37840711
Daar ging het volgens mij niet om, maar om dat er al muziek op de iPod stond die niet in iTunes stond, ergo, gesynct met een andere PC of iets dergelijks. Muziek toevoegen zonder de muziek op de iPod te wissen kan dan niet met iTunes.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:16 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Muziek op m'n iPhone beheer ik via iTunes doormiddel van het iPhone icoontje dat verschijnt rechtsbovenin het programma. Van daaruit heb je een tapje "muziek". Daar kun je beheren welke muziek je vanuit iTunes op je iPhone wilt zetten en wat niet. Dat zal dan ook wel voor iPods gelden lijkt me.
Hun aandelen bewijzen dat nu al enige tijd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nokia en MS gaan hier roemloos ten onder
Waarom niet? Office is een erg mooi sw pakketquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Dimens het volgende:
Software van Microsoft op je Mac installeren.
Heb je MS gebeld?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:27 schreef broer het volgende:
Ik heb sinds een maandje Office for Mac. Deze week update gedaan naar 14.4.3 en sindsdien zit Word vrijwel continu op een cpu van veertig procent - laptop gloeiend heet en batterij binnen twee uur leeg. Lekker handig.
Hebben meer mensen last met die update? En weet iemand wat eraan te doen is? Een downgrade naar 1.4.4.2 zal er wel niet inzitten...
Ik werkte tot nu toe altijd met Pages, maar voor één opdrachtgever voldeed dat niet meer. Helaas.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Dimens het volgende:
Nee, nog niet. Ik wilde eerst even zien of dit een algemeen probleem was of dat het aan mij lag.quote:
Ligt dus niet aan jou.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:43 schreef broer het volgende:
[..]
Ik werkte tot nu toe altijd met Pages, maar voor één opdrachtgever voldeed dat niet meer. Helaas.
Oké, dank je wel.quote:Op maandag 14 juli 2014 09:41 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nee normaal zou een telefoon pas na 3,5 uur leeg moeten zijn op GPS, dus ik zou de telefoon maar even na laten kijken als ik jou was.
ik hou ook echt van Pages. Maar helaas is er niet met APA-normen mee te werken. Word kan dat echt 100x beter helaas, dus ik moet wel met Word werken...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:43 schreef broer het volgende:
[..]
Ik werkte tot nu toe altijd met Pages, maar voor één opdrachtgever voldeed dat niet meer. Helaas.
[..]
Nee, nog niet. Ik wilde eerst even zien of dit een algemeen probleem was of dat het aan mij lag.
Het is in het begin speciaal voor mac gemaakt, zie niet in waarom dat nu dan ineens niet meer zou kunnen. Buiten dat gebruiken de meeste bederijven nu eenmaal MS en werkt office for mac daardoor fijner dan de programma's van apple zelf. Ik vind words, pages en numbers opzich wel fijn, maar office for mac fijner.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef Dimens het volgende:
Waarom zou dat problematisch zijn? Heb een MacBook air, een MacBook pro en een iMac met SSD en HD en een iMac met HD naar Maverics geupdate, geen enkel probleem anders dan dat ik het netwerk password opnieuw moest invullen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:19 schreef Firenzo het volgende:
Iemand ervaring met het upgraden van het OS in het geval van een MacBook met SSD+HDD combi (en symlinks en dergelijken). Ik zou graag niet een fresh install willen hoeven doen, vandaar..
Dat is nou net mijn vraag: of iemand ervaringen heeft. Fijn om te horen dat het bij jou niet problematisch was. Ik heb namelijk erg weinig zin in het herstructureren van symlinks en dergelijke. Mocht het problematisch zijn dan is het de moeite mijnsinziens niet waardquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou dat problematisch zijn? Heb een MacBook air, een MacBook pro en een iMac met SSD en HD en een iMac met HD naar Maverics geupdate, geen enkel probleem anders dan dat ik het netwerk password opnieuw moest invullen.
Vergeet geen backup te draaien zodat je mocht het misgaan een rollback kan makenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:33 schreef Firenzo het volgende:
[..]
Dat is nou net mijn vraag: of iemand ervaringen heeft. Fijn om te horen dat het bij jou niet problematisch was. Ik heb namelijk erg weinig zin in het herstructureren van symlinks en dergelijke. Mocht het problematisch zijn dan is het de moeite mijnsinziens niet waard
Will do. Draai 3 dagelijks een TM backu, dus dat komt vast goed.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergeet geen backup te draaien zodat je mocht het misgaan een rollback kan maken
Voor zover ik weet is er geen direct knippen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:39 schreef YuckFou het volgende:
Tijd voor het volgende rondje vragen....
Ik blijf nogal moeite hebben met Apples manier van foto's&video's verwerken en ben nu vooral op zoek naar de filmpjes die vanaf mn iPhone komen, iemand enig idee waar die opgeslagen worden?
Daarnaast, mijn knippen werkt niet, Appletoets, links of rechts van de spatiebalk +X doet niks terwijl +C of +V wel normaal funktioneren..anyone?
Hoe fucked is dat als dat echt zo isquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er geen direct knippen.
Ik doe altijd Cmd C en dan Cmd Alt V, dan verplaatst ie ipv kopiëren
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Hoe fucked is dat als dat echt zo is
Daarnaast is zoeken ook dramatisch, ik zoek eerst op *.MOV en krijg dan alleen in "this mac" resultaten, wil ik in onderliggende mappen zoeken komt er niks terug, kom op hey
Anders verklaar je je even nader als ik ergens het punt van de veel geroemde OS X functionaliteit mis ofzoquote:
alleen .mov is voldoende. Bij os x is de asterix ook een optie in bestandsnamen en ik ga er van uit dat je geen file hebt die *.mov heetquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:46 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Anders verklaar je je even nader als ik ergens het punt van de veel geroemde OS X functionaliteit mis ofzo
Eigenlijk wil ik gewoon 15+ filmpjes van werk deze zomer op Youtube uploaden, het zoeken kost tot nu toe meer tijd dan het uploaden, dat frustreert nogal....
Ah ja, movquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:59 schreef n8n het volgende:
alleen .mov is voldoende. Bij os x is de asterix ook een optie in bestandsnamen en ik ga er van uit dat je geen file hebt die *.mov heet
er zijn ook talloze library apps om collecties te beheren in de app store. Finder kan ook omgaan met tags en labels maar weet verder ook niet hoe jij alles georganiseerd hebt. Als je binnen een map op mov zoekt krijg je gewoon alles bestandsnamen met mov er in. Als je op het plusje klikt kan je ook extra filters instellen zoals datum, bestandstype of -grootte etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:00 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ah ja, mov
Ik ben VJ en gebruik mn Mac eigenlijk vooral daarvoor, ik heb plm 9000 movs erop staan, see my problem?
Ik ben op zoek naar een ACDsee achtige fotomanager ipv dat vervloekte iPhoto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |