Joden zijn dus vele malen meer waard voor je dan Palestijnen, racist.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:14 schreef Intrepidity het volgende:
Als ik het rode knopje had had ik die hele strook al lang de zee in geschoven, dat terroristenbolwerk.
True that, maar dat wordt vaak ''vergeten''quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Het probleem met media ( waar onder tweets) is dat we geen goed beeld krijgen. Ben je momenteel in Israël SadPanda?
Iedereen heeft een mening over Israël/ Palestina. Geen enkel probleem. Alleen is het daar niet zwart /wit als het lijkt. Echt niet.
Neem bijvoorbeeld de nederzettingen. Veel mensen weten niet dat hier veel Palestijnen erbij betrokken zijn . Ja je leest het goed: Palestijnen die samen met Israëli's de huizen bouwen.
Dit is geen sneer naar de Palestijnen eveneens niet om de settlers in een goed daglicht te plaatsen. Ik wil hiermee alleen aangeven dat het echt niet zo simpel is als het lijkt. En zeker niet voor mensen zoals jij oa die gewoon in NL bevinden die denken dat het zus of zo is in Israël.
En je TT plaats je onderhand bij elke NWS topic. Aan al jouw post is te merken dat je absoluut niet neutraal bent, al denk ik dat je gewoon stoer doet. Het is ook stoer om dit te zeggen. Maar het kan zijn dat je gewoon een Hezbolla fan bent. Je denkt veel te weten maar de waarheid is ietsjes anders. Je zou schrikken hoeveel leden van de Hezbolla beweging tevens voor de Mossad werken
Ja zeker. Ze zijn beide schuld. Waar twee vechten... En de bevolking.....de gewone mensen die werken voor hun brood en zorgen voor hun kinderen zijn de dupe. Wie ze ook zijn, welke religie ze ook hebben, zij blijven de dupe van het hele conflict.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
True that, maar dat wordt vaak ''vergeten''
Zo gaat dat al duizenden jaren met vrijwel elk conflict en dat zal op deze manier ook duizenden jaren doorgaan. Aard van het beestje. Helaas.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ja zeker. Ze zijn beide schuld. Waar twee vechten... En de bevolking.....de gewone mensen die werken voor hun brood en zorgen voor hun kinderen zijn de dupe. Wie ze ook zijn, welke religie ze ook hebben, zij blijven de dupe van het hele conflict.
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ben je momenteel in Israël SadPanda?
Natuurlijk zijn die er, maar ik zie niet waarom dat de situatie verandert. Waren zou dat ook maar iets veranderen? Het zijn relatief gezien maar heel weinig.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Neem bijvoorbeeld de nederzettingen. Veel mensen weten niet dat hier veel Palestijnen erbij betrokken zijn . Ja je leest het goed: Palestijnen die samen met Israëli's de huizen bouwen.
Dit is geen sneer naar de Palestijnen eveneens niet om de settlers in een goed daglicht te plaatsen. Ik wil hiermee alleen aangeven dat het echt niet zo simpel is als het lijkt. En zeker niet voor mensen zoals jij oa die gewoon in NL bevinden die denken dat het zus of zo is in Israël.
Ja, die staat ook bij het Syrië topic deel 133, en 134 omdat ik het ben vergeten aan te passen. Je kan dus ook overdrijven...quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
En je TT plaats je onderhand bij elke NWS topic.
Waarom zou dat stoer zijn? Je bent wel heel zielig als je op een forum stoer wil doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
al denk ik dat je gewoon stoer doet. Het is ook stoer om dit te zeggen. Maar het kan zijn dat je gewoon een Hezbolla fan bent.
Complottheorieën kunnen beter in een ander topic.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Je denkt veel te weten maar de waarheid is ietsjes anders. Je zou schrikken hoeveel leden van de Hezbolla beweging tevens voor de Mossad werken
Waar heb ik dat gezegd? Terroristen zijn minder waard dan andere mensen, dat is mijn mening. En daar kun je je nooit tegen verdedigen als ze zo laf zijn dat ze hun wapens in scholen en huizen verbergen. Dan moet je ook niet janken dat die geraakt worden natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Joden zijn dus vele malen meer waard voor je dan Palestijnen, racist.
Jij wil de hele gazastrook plat gooien, met 1,657 miljoen doden als gevolg omdat een paar terroristen een tiental/honderdtal Israëliërs vermoord.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Terroristen zijn minder waard dan andere mensen, dat is mijn mening. En daar kun je je nooit tegen verdedigen als ze zo laf zijn dat ze hun wapens in scholen en huizen verbergen. Dan moet je ook niet janken dat die geraakt worden natuurlijk.
Als het aan die "paar" terroristen (zeg maar gerust 25% oid) lag, waren alle 7.9mln Israeliers inmiddels al dood. Helaas voor hun zijn ze redelijk onkundig.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij wil de hele gazastrook plat gooien, met 1,657 miljoen doden als gevolg omdat een paar terroristen een tiental/honderdtal Israëliërs vermoord.
Bron dat 25% van de Palestijnse bevolking in de Gazastrook betrokken is bij terrorisme?quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:53 schreef Intrepidity het volgende:
"paar" terroristen (zeg maar gerust 25% oid)
Dus? Dat gebeurt dus niet, je zegt het zelf.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:53 schreef Intrepidity het volgende:
Als het aan die "paar" terroristen (zeg maar gerust 25% oid) lag, waren alle 7.9mln Israeliers inmiddels al dood. Helaas voor hun zijn ze redelijk onkundig.
---quote:In the Deaths of 3 Israeli Teens, Likud Policies are also Implicated
By Juan Cole | Jul. 1, 2014 |
The kidnapping and killing of three Israeli squatter youth whose parents usurped Palestinian land has produced a paroxysm of hatred and calls for reprisals in Israel. Whoever is responsible for it, the killing of the youth was a horrid and inexcusable crime, and the heart of any parent goes out to the bereaved families.
It should be noted that during the Israeli dragnet in the West Bank, some 9 Palestinians, some youth or children, have also been killed, and hundreds arbitrarily arrested. The heart of any parent also goes out to those bereaved families.
SABC: “UN concerned about Palestinian arrests”
But assuming that Palestinians were the culprits, the social and political structures fostered by Prime Minister Binyamin Netanyahu’s Likud Party form an essential context here. Social scientists always contextualize, an anathema to propagandists and the more glib of the journalists, who confuse it with excusing things. To put things in context is not to justify anything, it is to seek and understanding of human actions beyond the simple demonization of the Other.
The Likud has a policy of keeping the Palestinians stateless. Stateless people lack the right to have rights, in the phrase of Hannah Arendt and the US Chief Justice Warren Burger. They have no state to back their rights, therefore they have no real title to their property, no rights over their land, water or air, nor really even control of their own bodies. In some ways their situation is analogous to that of slaves.
Since the stateless lack a state, they also lack law and order. What most struck me from my last visit to a Palestinian refugee camp was how much of a frontier situation it was. There are no police. Everyone has to fend for themselves. And it is easy for predatory gangs to form.
That is, statelessness produces small violent groups such as Islamic Jihad and perhaps the Palestinian branch of the so-called “Islamic State” of Abu Bakr al-Baghdadi. It produces them because in the absence of formal state structures, such groups thrive in the interstices of society. And it produces them because statelessness and the consequent deprivation of basic human rights produces potent grievances.
If the Likud really wants an end to such incidents, then it should negotiate in good faith to bring about the kind of Palestinian state that could actually police Palestinian lives. Instead, Mr. Netanyahu, despite public denials, wants to make a Palestinian state forever impossible, because he sees it as a danger to his brand of Iron Wall Zionism, which is aggressive and expansionist and Jewish-supremacist. Netanyahu did everything he could to torpedo Secretary of State John Kerry’s peace process. One side-effect of statelessness is lawlessness. Netanyahu is actively choosing it.
Likewise, the Likud Party (and its coalition partners, some more barracuda-like than even the Likud itself) is dedicated to a vast project of stealing Palestinian land and resources on the West Bank. They are building beehives of colonies, which are solely Jewish and racist in character, excluding the native Palestinians from dwellings built on their own territory. The intended end game here of people like Avigdor Lieberman is likely that once a majority of the population in the West Bank is Israeli, an incident like the one that just took place will be used as a pretext to simply chase all the Palestinians out to Jordan or Egypt and then lock them out of their own country– i.e. a repeat of what was done in 1948.
It should be fairly obvious that if you take adolescents into the middle of the Palestinian West Bank and steal Palestinian land and build houses on it and shoot at Palestinians trying to harvest their crops nearby and bulldoze down their homes or dig tube wells so deep as to cause the Palestinian wells to run dry– if you engage in this settler-colonial enterprise, then you are exposing those adolescents you drag with you into it to danger.
It is still wrong. Violence in anything other than direct self-defense is always wrong, and innocent non-combatant life must never be taken. A resistance movement is legitimate, but its quarrel must be with soldiers.
In the way of politics, the killing will be used by the Israeli Right wing to demonize all Palestinians and to justify collective punishment of innocents among them, and as a pretext to take further property and rights away from them. Mr. Netanyahu seems to think he can use the murders as a basis for a campaign to destroy the Hamas Party-Militia in Gaza altogether. But Hamas is a side effect of Israeli brutalization of Palestinians in Gaza, who live under an economic siege, and if it were destroyed, something worse would take its place. Intolerable situations produce resistance, and resistance movements are often fanatical. Of course, the Israeli crackdown actions will produce a backlash from Palestinians in turn. The Likud, with its Ku Klux Klan kind of ideology, thrives on such a backlash– just as the Klan liked to see defiant African-Americans in the days of Jim Crow so as to make it easier to stage a lynching.
The Likudniks, whether in Israel or in the US, seem blithely unaware that they are operating in the same world as Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki. He didn’t expect suddenly to lose a third of the territory he controlled. While the surprises awaiting the Likudniks aren’t exactly like those that confronted al-Maliki, that there will be unpleasant surprises is fairly predictable. Grasping, indictive and petty policy always produces tragedies for those who pursue it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
Wat ik uiteindelijk wil is dat de situatie zichzelf oplost en dat iedereen in rust en vrede kan leven, de palestijnen in de gazastrook en de (wat mij betreft gehele inclusief oost jeruzalem) westelijke oever. De enige taal die de Palestijnen en Arabieren in het algemeen helaas verstaan is die van geweld, en die ideale situatie gaat er toch niet komen. Aangezien dit conflict doorgaat totdat iedereen van minstens 1 kant uitgeroeid is blijkbaar.. En deze post mijn mening bevat en niet die van jou of van de rest van de wereld, vind IK het bestaan van Israel belangrijker dan dat van Palestina. Maar dat komt door mijn persoonlijke binding, en dat maakt me geen racist. Iedereen heeft een mening. Jij ziet ook liever Israel dan Palestina verdwijnen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bron dat 25% van de Palestijnse bevolking in de Gazastrook betrokken is bij terrorisme?
[..]
Dus? Dat gebeurt dus niet, je zegt het zelf.
Nogmaals:
Je wil 1,657 miljoen mensen doden om het leven van een tiental/honderdtal Israëliërs te redden.
Jij kan nog steeds niet uitleggen wat er nou zo slecht is aan het vredesakkoord waarvoor de Palestijnen ook waren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:59 schreef Intrepidity het volgende:
De enige taal die de Palestijnen en Arabieren in het algemeen helaas verstaan is die van geweld, en die ideale situatie gaat er toch niet komen.
Dat is de keuze niet. Als je niet besluit 1,657 miljoen mensen te doden, gebeurt er niks anders dan wat er de afgelopen 20 jaar is gebeurt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:59 schreef Intrepidity het volgende:
En deze post mijn mening bevat en niet die van jou of van de rest van de wereld, vind IK het bestaan van Israel belangrijker dan dat van Palestina.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zie dat sneupanda weer eens bezig is met het verheerlijken van de meest gruwelijke terroristen.
Niks, ik heb het ook niet afgeblazen ofzo hoor. Wat mij betreft had Israel daar voor moeten stemmen. Net zoals de Palestijnen ook enkele goede akkoorden afgeblazen hebben. Helaas maar waar. Zal mij een worst wezen van wie Oost-Jeruzalem is of dat de kolonisten blijven waar ze nu zijn of 3 hoog achter in Tel Aviv gaan wonen. Zolang het duidelijk is dat beide staten bestaansrecht hebben.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij kan nog steeds niet uitleggen wat er nou zo slecht is aan het vredesakkoord waarvoor de Palestijnen ook waren.
Zeg dan niet dat Palestijnen alleen de taal van geweld kennen terwijl ze voor vrede zijn en een goed vredesvoorstel doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Niks, ik heb het ook niet afgeblazen ofzo hoor. Wat mij betreft had Israel daar voor moeten stemmen. Net zoals de Palestijnen ook enkele goede akkoorden afgeblazen hebben. Helaas maar waar.
Een enkel voorstel maakt alle afgelopen daden niet ongedaan. Of wil je zeggen dat daarmee alle opgeblazen Egged bussen, het pesach bloedbad, etc ongedaan gemaakt zijn? Zand erover? Ik heb meer Palestijnen zichzelf zien opblazen in een winkelcentrum dan dat ik dat Israeli's heb zien doen. Dat er ook een goed voorstel op de tafel lag ooit verandert daar niets aan. Het zijn laffe daden die blijven hangen, niet de loze woorden af en toe.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zeg dan niet dat Palestijnen alleen de taal van geweld kennen terwijl ze voor vrede zijn en een goed vredesvoorstel doen.
Welke goede akkoorden hebben de Palestijnen afgeblazen?
Ja, zand erover. Anders kan je ook wel over de misdaden van de Israëliërs beginnen. En al die misdaden van de Israëliërs werden door een gekozen regering gepleegd terwijl dat in Palestina niet gebeurd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Intrepidity het volgende:
Een enkel voorstel maakt alle afgelopen daden niet ongedaan. Of wil je zeggen dat daarmee alle opgeblazen Egged bussen, het pesach bloedbad, etc ongedaan gemaakt zijn? Zand erover?
Ik zou beter opletten... De afgelopen besprekingen zijn gefaald omdat Israël had afgesproken wat gevangenen vrij te laten maar daar hielden ze zich niet aan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Intrepidity het volgende:
En de afgelopen besprekingen bijvoorbeeld.
Dat is dan ook niet genoeg.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Intrepidity het volgende:
Israel heeft zelfs aangeboden de gebieden met kolonisten in te wisselen voor gebieden in de Negev en het gebied rond Umm al Fahm. Een groter gebied zelfs. Maar dat was weer niet goed genoeg.
Omdat je beeld van Israël zo zwart wit is. Ik ken veel Arabieren die Israël steunen ( zelfs in het leger) Complot theorieën? Neen. Heb oa dit gevonden. Tip : bekijk alle filmpjes van deze user.quote:
Dan moet je ook het terrorisme van Israël bestrijden.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Niks, ik heb het ook niet afgeblazen ofzo hoor. Wat mij betreft had Israel daar voor moeten stemmen. Net zoals de Palestijnen ook enkele goede akkoorden afgeblazen hebben. Helaas maar waar. Zal mij een worst wezen van wie Oost-Jeruzalem is of dat de kolonisten blijven waar ze nu zijn of 3 hoog achter in Tel Aviv gaan wonen. Zolang het duidelijk is dat beide staten bestaansrecht hebben.
En dat bereik je niet met terrorisme. Dat moet bestreden worden. En hard.
Ik weet wel dat er Arabieren wonen in Israël en een deel daarvan is voor Israël. Net als er ook Joden zijn die tegen Israel zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Omdat je beeld van Israël zo zwart wit is. Ik ken veel Arabieren die Israël steunen ( zelfs in het leger) Complot theorieën? Neen. Heb oa dit gevonden. Tip : bekijk alle filmpjes van deze user.
Laat ik het anders formuleren: gros van de Arabische Israëli's willen niks met Hezbolla of Hamas te maken hebben. Ze willen rust. Net als Israëli's dat willen. En je bewering is waar. Maar Arabische Israëli's worden ook beschermd ( omdat ik de illusie krijg dat je denkt dat Israël alleen voor mensen zouden zijn die joods zijn) Zij horen bij Israël en velen voelen dat ook.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik weet wel dat er Arabieren wonen in Israël en een deel daarvan is voor Israël. Net als er ook Joden zijn die tegen Israel zijn.
Israël is een prima plek om te wonen, gaat in vergelijking met buurlanden erg goed om met haar EIGEN bevolking en is een democratie.
Maar dat verandert 0,0 aan wat Israël met de Palestijnen doet.
Zeggen dat veel Hezbollah leden bij de Mossad horen en die invloed hebben op Hezbollah, noem ik een complottheorie
Nee, niet het gros. In 2006 stemde maar 30% op zionistische partijen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:22 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: gros van de Arabische Israëli's willen niks met Hezbolla of Hamas te maken hebben. Ze willen rust. Net als Israëli's dat willen. En je bewering is waar. Maar Arabische Israëli's worden ook beschermd ( omdat ik de illusie krijg dat je denkt dat Israël alleen voor mensen zouden zijn die joods zijn) Zij horen bij Israël en velen voelen dat ook.
Dan kan de media een ander plaatje voorschotelen ( we krijgen immers altijd een andere beeld via media dan de werkelijkheid) Nogmaals: denk niet te zwart/ wit.
Welnee.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:12 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
ik waarneem overcompenseer gedrag. jij moet wel eckt een kleine pikkie hebben ja.
gr freud
Kijk eens aan: concrete informatie. Zij het met een vermoeden van beïnvloeding, maar dan wel aan beide kanten. Het wisselt nogal van jaar tot jaar, van 1 op 1 tot 1 op 100.quote:Op woensdag 2 juli 2014 03:12 schreef TrueRust het volgende:
[..]
Ook al gaat 'het' daar om, dan nog zou ik graag willen weten hoe je aan die informatie komt.
http://en.wikipedia.org/w(...)es_1948.E2.80.932011
6400 vs 1500 is weliswaar disproportioneel maar geen tienvoud. +- 10% Joodse slachtoffers is minderjarig, aan de kant van de Palestijnen is dat meer dan 25%. Dat is inderdaad een discrepantie maar dat strookt niet met de conclusie dat de Joden onbeschaafd zijn, en de Palestijnen onschuldige, vredesgezinde slachtoffers.
De Circassiers (spreken Arabisch en zijn veelal moslim) steunen Israel ook gewoon, in het leger een carriere najagen is voor hen dan ook een logische stap.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Omdat je beeld van Israël zo zwart wit is. Ik ken veel Arabieren die Israël steunen ( zelfs in het leger) Complot theorieën? Neen. Heb oa dit gevonden. Tip : bekijk alle filmpjes van deze user.
Is dat zo? Is dat niet joods?quote:Op woensdag 2 juli 2014 06:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar erfzonde is iets christelijks.
Het is verspilling van serverruimte om hier op te reageren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je verliest de discussie regelmatig op drogredenatie, maar nu dus ook door drogredenatie vermengd met ordinaire Godwins.
Misschien ben ik bevooroordeeld, maar dat is toch echt een voorbeeld minderheidssgroep pur sang. Ik ben weleens wezen kijken en uitgenodigd in Kfar Kama, prachtig.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De Circassiers (spreken Arabisch en zijn veelal moslim) steunen Israel ook gewoon, in het leger een carriere najagen is voor hen dan ook een logische stap.
In de Gelderlander stond een artikel. Volgens de tekst had Netanyahu gezegd dat alles gedaan zou worden om de daders voor het gerecht te slepen. Dus ik denk: "Klinkt goed." Een paar regels verder stond, dat de huizen van de verdachten al vast opgeblazen waren. En dat er nog wel meer wraak zou volgen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Absoluut. Eén potentiële terrorist minder!
Je moet eens ophouden met je eigen haat te projecteren op zij die het niet met je eens zijn. Ik weet dat je het niet snapt, maar de wereld is niet zwart-wit. Ik ben tegen haat.
OT: het bericht is nogal summier, maar dit moet dus niet kunnen, he. Hoezeer het zo langzamerhand te verwachten viel. In ieder geval weet je van Israël, het beschaafde land, dat zij achter de dader aan zullen gaan en die, na een proces, in de bak zullen smijten wegens moord. In de Palestijnse gebieden zal hetzelfde vrees ik niet gebeuren met de moordenaars van de drie Israëlische jongeren.
Dan vergeet je even dat de smouzen de medegrondleggers van Hamas waren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:43 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Lol, ja die ken ik. Die met dat hoge piepstemmetje. Die ze uit zijn rolstoel geblazen hebben. Zie de beelden nog voor me, dat de pallies met een wiel van zijn rolstoel in de lucht stonden te zwaaien. Prachtig. Was ook zo'n haatbaardje. 1 van de grondleggers van hamas zelfs. Zo mogen ze van mij allemaal eindigen.
Daar las ik laatst iets over, inderdaad. Dat het voor joden echt heel belangrijk is dat hun bestaan en het bestaan van hun land erkend wordt. Juist door Palestijnen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat maakt het toch niet beter?
Het niet-erkennen van Israël is juist het grote probleem en is wat vrede écht in de weg staat.
Routekaart naar vrede?quote:
Mijn respect!quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
'Palestijnse jongen dood na ontvoering'
[..]
Uw dank blief ik niet.
Hoe je dat in https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative ziet, zie ik dan weer niet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Het zijn Arabieren die wederom alle joden willen uitmoorden, dat accepteer ik niet nee.
Onzin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:32 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Als Israël wil zijn alle palestijnen vandaag nog dood. Als hamas de positie en middelen van Israël had was dat allang gebeurd, en had er geen jood meer geleefd in Israël.
Tja, hoe zat het ook al weer met die grote prijs die de smouzen in het leven geroepen hebben? Yad Vashem of Van Yashem, ik vergeet dat altijd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:59 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Ja de pallies/moslims zijn nogal vredelievend. Dat is overal ter wereld te zien. Er gebeurdt echt nooit wat uit naam van die religie.
Ja, dat wel. Ik kom er pas 's avonds in als anderen al een hele dag gereageerd hebben.quote:
Schrijf dan voor de verandering eens een leuke analyse of een betoog. Al die non-discussies waarin je je probeert te mengen lopen toch op niets uit, het is verspilde moeite.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Ik kom er pas 's avonds in als anderen al een hele dag gereageerd hebben.
Dus moet ik een en ander inhalen.
Ach, ik heb ook wel eens een hele dag aan een stuk door zitten reageren.
Vet van mij: De keel doorsnijden misschien?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:25 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Ach, gaan we mierenneuken? Vermoorden is in jou ogen niet erg, zolang het maar humaan gebeurdt? Typerend.
Lekker figuur trouwens, om fatah en hezbollah te steunen. Rot op daarheen dan. Onze samenleving zit niet op extremisten te wachten. In de westerse wereld zou geen plaats mogen zijn voor figuren met deze achterlijke ideeën.
Daar heb je een goed punt! Ik heb wel eens voorgesteld om alle argumenten te coderen en in een verzameling te verzamelen. Dan kunnen we bij herhaling gewoon naar een code verwijzen. Hebben we al gehad, zie IIIb of zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:45 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Schrijf dan voor de verandering eens een leuke analyse of een betoog. Al die non-discussies waarin je je probeert te mengen lopen toch op niets uit, het is verspilde moeite.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:18 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daar ga je sowieso al de fout in. Dankzij de dienstplicht zijn 95% van de mensen die in het leger dienen uberhaupt onschuldig en willen dat hele conflict ook niet.
Jaja. Als je zo 95 % van de soldaten tot onschuldige burgers kunt verklaren, heb je wel een punt. En als je dan de civiele overheidsorganen van de Gaza tot militair bestempelt, heb je nog meer gelijk.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:18 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel schiet op miltaire doelen. Hezbollah schiet op civiele doelen. Heel groot verschil.
Je discussieert hier al 7 jaar over Israel.. en dan is een simpel betoog te veel gevraagdquote:Op donderdag 3 juli 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt! Ik heb wel eens voorgesteld om alle argumenten te coderen en in een verzameling te verzamelen. Dan kunnen we bij herhaling gewoon naar een code verwijzen. Hebben we al gehad, zie IIIb of zo.
Zowel een analyse als een betoog zijn lastig. Ik heb al diverse pogingen gedaan, maar die haalden niks uit. Er zijn af en toe aanzetten tot serieuze discussies, maar die verzanden al snel in bijkomende herrie.
Op dit moment probeer ik vooral duidelijk te maken dat het verdriet om de dood van een kind niet alleen joden, maar ook Palestijnen treft. Maar treft amper doel, omdat Palestijnen niet als mensen gezien worden. Of misschien worden Palestijnen wel niet als mensen gezien om dat verdriet niet toe te hoeven laten.
En andersom, natuurlijk.
Jodendom kent geen erfzondequote:Op woensdag 2 juli 2014 23:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dat zo? Is dat niet joods?
Is buiten deze orde, maar toch graag antwoord. Desnoods via pm.
Geldt natuurlijk net zo goed voor de Israëliërs.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:18 schreef Intrepidity het volgende:
Toch mooi. 3 Israelische jongeren worden ontvoerd en de Palestijnen spreken er schande van dat het leger komt uitzoeken wat er gebeurd is, en dat ze veel te overdreven reageren. 1 Palestijnse jongere wordt dood gevonden en de hele zooi staat te rellen.Die dubbele standaard is wel zo verschrikkelijk irritant..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |