De Circassiers (spreken Arabisch en zijn veelal moslim) steunen Israel ook gewoon, in het leger een carriere najagen is voor hen dan ook een logische stap.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Omdat je beeld van Israël zo zwart wit is. Ik ken veel Arabieren die Israël steunen ( zelfs in het leger) Complot theorieën? Neen. Heb oa dit gevonden. Tip : bekijk alle filmpjes van deze user.
Is dat zo? Is dat niet joods?quote:Op woensdag 2 juli 2014 06:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar erfzonde is iets christelijks.
Het is verspilling van serverruimte om hier op te reageren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je verliest de discussie regelmatig op drogredenatie, maar nu dus ook door drogredenatie vermengd met ordinaire Godwins.
Misschien ben ik bevooroordeeld, maar dat is toch echt een voorbeeld minderheidssgroep pur sang. Ik ben weleens wezen kijken en uitgenodigd in Kfar Kama, prachtig.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De Circassiers (spreken Arabisch en zijn veelal moslim) steunen Israel ook gewoon, in het leger een carriere najagen is voor hen dan ook een logische stap.
In de Gelderlander stond een artikel. Volgens de tekst had Netanyahu gezegd dat alles gedaan zou worden om de daders voor het gerecht te slepen. Dus ik denk: "Klinkt goed." Een paar regels verder stond, dat de huizen van de verdachten al vast opgeblazen waren. En dat er nog wel meer wraak zou volgen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Absoluut. Eén potentiële terrorist minder!
Je moet eens ophouden met je eigen haat te projecteren op zij die het niet met je eens zijn. Ik weet dat je het niet snapt, maar de wereld is niet zwart-wit. Ik ben tegen haat.
OT: het bericht is nogal summier, maar dit moet dus niet kunnen, he. Hoezeer het zo langzamerhand te verwachten viel. In ieder geval weet je van Israël, het beschaafde land, dat zij achter de dader aan zullen gaan en die, na een proces, in de bak zullen smijten wegens moord. In de Palestijnse gebieden zal hetzelfde vrees ik niet gebeuren met de moordenaars van de drie Israëlische jongeren.
Dan vergeet je even dat de smouzen de medegrondleggers van Hamas waren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:43 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Lol, ja die ken ik. Die met dat hoge piepstemmetje. Die ze uit zijn rolstoel geblazen hebben. Zie de beelden nog voor me, dat de pallies met een wiel van zijn rolstoel in de lucht stonden te zwaaien. Prachtig. Was ook zo'n haatbaardje. 1 van de grondleggers van hamas zelfs. Zo mogen ze van mij allemaal eindigen.
Daar las ik laatst iets over, inderdaad. Dat het voor joden echt heel belangrijk is dat hun bestaan en het bestaan van hun land erkend wordt. Juist door Palestijnen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat maakt het toch niet beter?
Het niet-erkennen van Israël is juist het grote probleem en is wat vrede écht in de weg staat.
Routekaart naar vrede?quote:
Mijn respect!quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
'Palestijnse jongen dood na ontvoering'
[..]
Uw dank blief ik niet.
Hoe je dat in https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative ziet, zie ik dan weer niet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Het zijn Arabieren die wederom alle joden willen uitmoorden, dat accepteer ik niet nee.
Onzin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:32 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Als Israël wil zijn alle palestijnen vandaag nog dood. Als hamas de positie en middelen van Israël had was dat allang gebeurd, en had er geen jood meer geleefd in Israël.
Tja, hoe zat het ook al weer met die grote prijs die de smouzen in het leven geroepen hebben? Yad Vashem of Van Yashem, ik vergeet dat altijd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:59 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Ja de pallies/moslims zijn nogal vredelievend. Dat is overal ter wereld te zien. Er gebeurdt echt nooit wat uit naam van die religie.
Ja, dat wel. Ik kom er pas 's avonds in als anderen al een hele dag gereageerd hebben.quote:
Schrijf dan voor de verandering eens een leuke analyse of een betoog. Al die non-discussies waarin je je probeert te mengen lopen toch op niets uit, het is verspilde moeite.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Ik kom er pas 's avonds in als anderen al een hele dag gereageerd hebben.
Dus moet ik een en ander inhalen.
Ach, ik heb ook wel eens een hele dag aan een stuk door zitten reageren.
Vet van mij: De keel doorsnijden misschien?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:25 schreef DonaldDuck85 het volgende:
[..]
Ach, gaan we mierenneuken? Vermoorden is in jou ogen niet erg, zolang het maar humaan gebeurdt? Typerend.
Lekker figuur trouwens, om fatah en hezbollah te steunen. Rot op daarheen dan. Onze samenleving zit niet op extremisten te wachten. In de westerse wereld zou geen plaats mogen zijn voor figuren met deze achterlijke ideeën.
Daar heb je een goed punt! Ik heb wel eens voorgesteld om alle argumenten te coderen en in een verzameling te verzamelen. Dan kunnen we bij herhaling gewoon naar een code verwijzen. Hebben we al gehad, zie IIIb of zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:45 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Schrijf dan voor de verandering eens een leuke analyse of een betoog. Al die non-discussies waarin je je probeert te mengen lopen toch op niets uit, het is verspilde moeite.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:18 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daar ga je sowieso al de fout in. Dankzij de dienstplicht zijn 95% van de mensen die in het leger dienen uberhaupt onschuldig en willen dat hele conflict ook niet.
Jaja. Als je zo 95 % van de soldaten tot onschuldige burgers kunt verklaren, heb je wel een punt. En als je dan de civiele overheidsorganen van de Gaza tot militair bestempelt, heb je nog meer gelijk.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:18 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel schiet op miltaire doelen. Hezbollah schiet op civiele doelen. Heel groot verschil.
Je discussieert hier al 7 jaar over Israel.. en dan is een simpel betoog te veel gevraagdquote:Op donderdag 3 juli 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt! Ik heb wel eens voorgesteld om alle argumenten te coderen en in een verzameling te verzamelen. Dan kunnen we bij herhaling gewoon naar een code verwijzen. Hebben we al gehad, zie IIIb of zo.
Zowel een analyse als een betoog zijn lastig. Ik heb al diverse pogingen gedaan, maar die haalden niks uit. Er zijn af en toe aanzetten tot serieuze discussies, maar die verzanden al snel in bijkomende herrie.
Op dit moment probeer ik vooral duidelijk te maken dat het verdriet om de dood van een kind niet alleen joden, maar ook Palestijnen treft. Maar treft amper doel, omdat Palestijnen niet als mensen gezien worden. Of misschien worden Palestijnen wel niet als mensen gezien om dat verdriet niet toe te hoeven laten.
En andersom, natuurlijk.
Jodendom kent geen erfzondequote:Op woensdag 2 juli 2014 23:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dat zo? Is dat niet joods?
Is buiten deze orde, maar toch graag antwoord. Desnoods via pm.
Geldt natuurlijk net zo goed voor de Israëliërs.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:18 schreef Intrepidity het volgende:
Toch mooi. 3 Israelische jongeren worden ontvoerd en de Palestijnen spreken er schande van dat het leger komt uitzoeken wat er gebeurd is, en dat ze veel te overdreven reageren. 1 Palestijnse jongere wordt dood gevonden en de hele zooi staat te rellen.Die dubbele standaard is wel zo verschrikkelijk irritant..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |