Haha idd dat vroeg ik me ook al af. Dit is echt iets waar ik geen geld voor ga uitgevenquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:40 schreef Sorella het volgende:
Zit er goud tussen de peper en de zout verstopt
Grapje, mooi stelletje
ik ook niet maar ik geef wel geld uit voor spullen wat een ander niet zou doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Haha idd dat vroeg ik me ook al af. Dit is echt iets waar ik geen geld voor ga uitgeven
He he ik weet het belachlijk duur. Maar hij is is echt mooi, robuust en zwaar en maakt heel mooi geluid als je eraan draait. Rktktktktkquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:40 schreef Sorella het volgende:
Zit er goud tussen de peper en de zout verstopt
Grapje, mooi stelletje
Zelf kaas maken, leuk idee
Ik snap um.... Voor mij niet echt speciaal handig.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Een van de voordelen (heb ik niet zelf uitgezocht) is de energie rekening. 1 uur oven is 8 uur crockpot. Verder durf ik de oven niet aan te zetten/houden als ik niet thuis ben, laat staan het gasfornuis (heb 2 ondernemende katten rondlopen) en de crockpot zet ik nu gewoon in de badkamer met de deur dicht.
Tot nu toe ben ik wel grotendeels thuis geweest als het ding aan stond maar wil toch binnenkort eens draadjesvlees gaan maken in het ding en dan 's morgens aanzetten en als ik thuiskom is het gaar en kan ik eten.
En och...ik had nog kastruimte over
Fijn dingetje! Pulled pork is een aanraderquote:Op woensdag 10 september 2014 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze stond al een tijdje op mijn lijstje en dankzij een flink aantal cadeaubonnen is hij nu van het lijstje af.Als eerste een boullion gemaakt en die was alvast goed gelukt.
Ik heb er ook 1 gekocht en de kwaliteit van het vacuum en de seals vind ik verrassend goed. En daarbij mijn tweede aanschaf: een 6 liter (klein dus) sous-vide bad.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:20 schreef Oceanonix het volgende:
Helemaal blij met mijn Princess vacuumsealer.
![]()
![]()
![]()
sorry geen plaatje om mee te patsen
Staat uiteraard op het "to make" lijstje 😉quote:Op woensdag 10 september 2014 23:05 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Fijn dingetje! Pulled pork is een aanrader.
Dat is toch zo'n heetwaterkraan?quote:Op woensdag 10 september 2014 22:57 schreef Isegrim het volgende:
Soort Quooker? Ik vind die dingen echt doodeng.
Ah ja, ik dacht dat het wel herkend werd. Het is een rookgenerator om koud te kunnen roken. Houtmot er in en dan het open einde aan steken. Goed voor 8 tot 10 uur rook zonder warmteontwikkeling. Je kan 'm in een rookoven gebruiken maar ik leg 'm onder in een kogelbbq (Weber). Dat gaat ook prima.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:29 schreef Erasmo het volgende:
Iets voor de rookoven maak ik daarop uit?
Online besteld bij Fonq. Het merk is Barbecook.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:52 schreef mark_dabomb het volgende:
Waar heb je die smoker vandaan?
Of citroentrekker! Toen waren we 4 namen verder voor zo'n simpel dingetje..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb de mijne onder de naam sambaltrekker gekocht.
Poleerdoeken halen bij de sligro /ispc. Moet je inderdaad naar zoeken.quote:Op zondag 14 september 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goede theedoeken zijn zeldzaam.
Ik heb een paar jaar geleden deze gekochtquote:Op zondag 14 september 2014 13:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Poleerdoeken halen bij de sligro /ispc. Moet je inderdaad naar zoeken.
Die dingen worden "pompdoek" genoemd in Nederland. Genoeg o.a. online te vinden.quote:Op zondag 14 september 2014 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden deze gekocht
[ afbeelding ]
Grubentücher worden ze genoemd uit het textielmuseum in Bocholt. Zijn dik en zwaar en je moet ze eerst 10 keer wassen voor ze perfect zijn maar gaan dan decennialang mee.
Kosten 4,50 per stuk. Nooit betere gevonden. Waren oorspronkelijk in gebruik als handdoek bij de kompels.
Ha, daar heb ik er ook een paar van. Maargoed, inderdaad je moet het soort hebben dat eerst een paar keer gewassen wordt, zonder verzachter.quote:Op zondag 14 september 2014 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Grubentücher worden ze genoemd uit het textielmuseum in Bocholt. Zijn dik en zwaar en je moet ze eerst 10 keer wassen voor ze perfect zijn maar gaan dan decennialang mee.
Kosten 4,50 per stuk. Nooit betere gevonden. Waren oorspronkelijk in gebruik als handdoek bij de kompels.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:54 schreef Sylvana het volgende:
Volgende koop wordt een vleesthermometer die je buiten de oven kunt leggen en die je kunt instellen op tijd/temperatuur
Blauwtand: http://idevicesinc.com/igrill/quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]Met een wifi verbinding in de lamsbout of zo
Whaha dat zou helemaal ideaal zijnquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]Met een wifi verbinding in de lamsbout of zo
Ja zo'n 1 wil ik ookquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:33 schreef Sorella het volgende:
Als je toch geld uit wil geven voor een digitale kern thermometer neem er dan 1 waarvan je de kern themp. in kan stellen met een alarm die afgaat als de temp bereikt is.
Hartstikke makkelijkoja het koordje wordt heet.
Ik ook maar het trekt zo moeilijk de naald uit het vlees met een ovenwant dus de eerste keer zonder en dat voel je wel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja zo'n 1 wil ik ook
En wel oppassen met het koordje dan, al heb ik toch altijd ovenwanten aan als ik iets in de oven zet of eruit haal
Dat kan onbeperktquote:Op woensdag 10 september 2014 00:20 schreef Sjeen het volgende:
Nee, dat is kefir.
Hierbij zoek je een lekkere yoghurt in de winkel. Ik gebruik Pur Natur van de Appie als starter en daarna steeds de zelfgemaakte yoghurt. Dat kan een keer of tien, geloof ik.
Je schijnt ook met probiotica of gedroogde yoghurtculturen te kunnen werken.
Om af te drogen gebruik ik van die roze Vileda doeken die bedoeld zijn voor glazen.quote:Op zondag 14 september 2014 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Microvezel gebruik ik voor dat soort dingen, werkt geweldig om mijn RVS keuken streeploos te krijgenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:59 schreef Sorella het volgende:
Daar eens even naar kijken voor mijn inductie kookplaat om vlugger streeploos te krijgen
Ik heb net besloten mijn 4100 de deur uit te doen. Het aanrecht is te vol geworden met als recentste aanschaffen een slowjuicer en een sous-videbad, en die foodprocessor gebruik ik nauwelijks nog. Met koksmes, Bamix en blender kan ik alles hakken en snijden wat ik wil. Alleen voor de eiwitklopper heb ik nog geen gelijkwaardig alternatief.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef MiestOr het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst: Magimix 4200 XL
[ afbeelding ]
Allereerst zelf een boemboe gemaakt erin
Robin, er zitten 3 verschillende grote bakjes bij, met bijpassende messen zodat je voor de grote en kleine klusjes uit de voeten kan!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:18 schreef RobinOok het volgende:
Is die niet een beetje te groot voor boemboe?
Als je geen weeshuis te voeden hebt?
Of beviel het wel?
Ik wil zo'n kleintje kopen binnenkort.
Aha! Vandaar. Duidelijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:04 schreef MiestOr het volgende:
[..]
Robin, er zitten 3 verschillende grote bakjes bij, met bijpassende messen zodat je voor de grote en kleine klusjes uit de voeten kan!
Het is allemaal aan een stuk, zeg maar. De vorm is vooral om een tarte tatin handig om te kunnen draaien op een bord.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:54 schreef Sorella het volgende:
tuurlijk telt dat ook lienekien, mare is dat 1 los handvat ? Ik heb zoiets nog nooit gezien, leuk
Wat voor bonus programma piet ?
Ik zou de magimix patissier wel willen kopen (iemand nog belangstelling voor een kitchenaid en magimix 3200 xl)
De schaal heb ik ook (creuset toch?) en een tarte tatin heb ik ook gemaakt...maar ovenrisotto? Heb je daar een recept van?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:50 schreef Lienekien het volgende:
Tot nu toe een ovenrisotto mee gemaakt en een hartige tarte tatin.
Le Creuset tarte tatinvorm van 20cm volgens de link. Of je moet natuurlijk willen weten waar hij vandaan komt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:54 schreef Sorella het volgende:
Heb je een link of zoiets lienekien ?
Stom van mij om niet op het plaatje te klikkenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:35 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Le Creuset tarte tatinvorm van 20cm volgens de link. Of je moet natuurlijk willen weten waar hij vandaan komt.
Ik kwam een lekker recept tegen voor nougat waarbij suiker tot 140 graden gesmolten moest worden. Maar ik heb dus geen suikerthermometer. Nu zie ik dat die niet zo heel duur zijn. Maar kun je deze ook gebruiken voor bijvoorbeeld met meten van chocolade wanneer je dit aan het tempereren bent? Wanneer je op zo'n 30 graden uit moet komen? Of heb je hier alleen wat aan bij het smelten van suiker?quote:Op zondag 14 september 2014 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe thermometer gekocht, vooral voor suikerwerk. Net in kokend water gehouden en gaf keurig 100 graden celcius aan.
Met chocolaterie heb ik me nooit zo bezig gehouden, zo veel weet ik daar niet van,quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:55 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik kwam een lekker recept tegen voor nougat waarbij suiker tot 140 graden gesmolten moest worden. Maar ik heb dus geen suikerthermometer. Nu zie ik dat die niet zo heel duur zijn. Maar kun je deze ook gebruiken voor bijvoorbeeld met meten van chocolade wanneer je dit aan het tempereren bent? Wanneer je op zo'n 30 graden uit moet komen? Of heb je hier alleen wat aan bij het smelten van suiker?
http://www.kookwinkel.nl/(...)mrvsglansenzwart.asp
Als je deze specifieke thermometer bedoelt: daarop staat 30 graden niet aangegeven, dus dat lijkt me niet zo handig. Zo'n thermometer kan wel gewoon gebruikt worden voor andere dingen dan suiker smelten, dat wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:55 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik kwam een lekker recept tegen voor nougat waarbij suiker tot 140 graden gesmolten moest worden. Maar ik heb dus geen suikerthermometer. Nu zie ik dat die niet zo heel duur zijn. Maar kun je deze ook gebruiken voor bijvoorbeeld met meten van chocolade wanneer je dit aan het tempereren bent? Wanneer je op zo'n 30 graden uit moet komen? Of heb je hier alleen wat aan bij het smelten van suiker?
http://www.kookwinkel.nl/(...)mrvsglansenzwart.asp
Deze hebben ze bij de Ikea voor 8 euroquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Whaha dat zou helemaal ideaal zijnMaar ik bedoel gewoon met een dun koordje
![]()
Zoiets als dit:
[ afbeelding ]
Hij is binnen, zit nu in de vaatwasser en heb appels, aardbeien en frambozen gekocht om te persenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Uit het bonusprogramma
[ afbeelding ]
Ik zal eens kijken dan, bedankt oor de tipquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:08 schreef KungFuTepelKlem het volgende:
[..]
Deze hebben ze bij de Ikea voor 8 euro
Werk er al een tijdje mee en bevalt zeer goed.
Tip van de dag! Bedankt!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Met deze aanbieding: http://kiosk.hearst.nl/elle-eten/429-6x-elle-eten-global-koksmes
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:22 schreef KungFuTepelKlem het volgende:
[..]
Tip van de dag! Bedankt!
Dat heet boterhammes. Om boterhammen te besmeren. Met boter, jam, etc.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:58 schreef Molo het volgende:
Een buckelmesser (weet niet wat de Nederlandse naam ervoor is).
Liefde voor dit mes
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat heet boterhammes. Om boterhammen te besmeren. Met boter, jam, etc.
Jij bent zo blij als een hond met zes lullen nu?quote:
Ik werd er heel mutserig emo vanquote:Op zaterdag 1 november 2014 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent zo blij als een hond met zes lullen nu?
Zou ik ook zijn
Nou zoiets wil ik ook wel krijgenquote:Op zaterdag 1 november 2014 20:06 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik werd er heel mutserig emo van. Heel erg blij mee
.
Have fun with it! Die van mij staat al de hele dag aan. Brood, pizza, boter, pepernoten. Alles zo gedaan!quote:
Dank jequote:Op zaterdag 1 november 2014 22:07 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Have fun with it! Die van mij staat al de hele dag aan. Brood, pizza, boter, pepernoten. Alles zo gedaan!
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:51 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik koop echt niets meer want ik ga nu sparen voor een ijsmachine.
'Zéven lullen' is het.quote:Op zaterdag 1 november 2014 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent zo blij als een hond met zes lullen nu?
Zou ik ook zijn
quote:
Eigenlijk is het ook een aap, maar het maakt allemaal niet uit. Off topic, wat een prachtig en heerlijk broodje was die pan de muerto!quote:
Errug he, ik kon het niet latenquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:59 schreef Sylvana het volgende:
Uhm Sorella, kun je met die pastamachine ook ijs maken???
[..]
Heb die kommen set ook sinds kort, erg handig inderdaad!quote:Op zondag 2 november 2014 11:46 schreef Sorella het volgende:
[..]
Errug he, ik kon het niet latenmaar ik heb nog tot de lente
Joseph joseph is volgens mij wel een goed merk, die kommen set lijkt me hartstikke handig,
Die zal ik delen in het foodgawker topicquote:Op zondag 2 november 2014 19:51 schreef SuperFood het volgende:
[..]
de betere kadootjespics van je eerste baksels?
De kommen en het keukengereedschap zijn zonder twijfel van goede kwaliteit.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:11 schreef Perenijsje het volgende:
[ afbeelding ] Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee of het kwalitatief hoogwaardig spul is,
Oh super!quote:Op zondag 2 november 2014 11:34 schreef n0a het volgende:
[..]pistache obsessie
.
[..]
Eigenlijk is het ook een aap, maar het maakt allemaal niet uit. Off topic, wat een prachtig en heerlijk broodje was die pan de muerto!
Composiet zo te zien, inderdaad kartonachtig. Ziet er minder leuk uit op de plank van de kast, maar resultaat is net zo goed (En ze zijn veel goedkoper, je kan ze vanaf 4 euro krijgen uit Duitslandquote:
deze!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Met deze aanbieding: http://kiosk.hearst.nl/elle-eten/429-6x-elle-eten-global-koksmes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |