Een appelboorquote:Op maandag 14 juli 2014 20:14 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb werkelijk waar geen idee wat het is
quote:Op maandag 14 juli 2014 20:14 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb werkelijk waar geen idee wat het is
Nope! Een citrusrasp. Ik dacht dat ik dat erbij had gezetquote:
Dat was precies waar ik m voor wilde hebben! En bijv. frittata ofzoquote:Op maandag 14 juli 2014 20:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Waar haal je zo'n koekenpan vandaan Lonaa?
Handig voor aanbraden en dan nagaren in de oven.
Ow, ik wist het ook niet en zocht op google op deze afbeelding en toen kreeg ik een appelboorquote:Op maandag 14 juli 2014 20:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Nope! Een citrusrasp. Ik dacht dat ik dat erbij had gezet
Die rondjes aan de bovenkant zet je op je citrusvrucht, en dan kan je raspen. Gaat veel makkelijker dan met grote rasp.
Hehe, het is een soort kammetje ofzo. Ik geloofde niet dat het zou werken en de AH had ze voor 2 euro in de bonus, dus kocht ik er 1. Het werkt! Veel beter dan mijn gewone rasp.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ow, ik wist het ook niet en zocht op google op deze afbeelding en toen kreeg ik een appelboor
Fijn dat het werkt dan en dat is geen geld iddquote:Op maandag 14 juli 2014 20:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hehe, het is een soort kammetje ofzo. Ik geloofde niet dat het zou werken en de AH had ze voor 2 euro in de bonus, dus kocht ik er 1. Het werkt! Veel beter dan mijn gewone rasp.
Oh, ja, dan heb je er niet zoveel aan.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Fijn dat het werkt dan en dat is geen geld idd![]()
Maar ik zal het toch nooit kopen, want ben allergisch voor citrus
Nee,niet qua Google ads, maar gewoon zoals hier in dit topic dat minilot er nu wat van gekocht heb, of in andere topics over spullen die mensen gekocht hebben etc. Of bij een foto van bereidingen dat er iets van Zyliss te zien is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Selectieve perceptie.Of Google Ads, dat kan ook.
Ik heb de mijne onder de naam sambaltrekker gekocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:33 schreef minilot het volgende:
O, en dat dingetje van Lonaa heet een zesteur.
Gisteren gekocht en vandaag in de praktijk getest. Na drie keer snijden valt het mesje er tussenuit, dat in hele kleine plastic dopjes blijkt te zitten. Nadat ik het mesje een keer of vier terug heb geplaatst, heb ik het maar even opgegeven. Ik ga er maar vanuit dat ik een slecht exemplaar heb gezien jouw resultaten, maar ik heb er nog geen hele wortel mee kunnen snijden. En ik heb hem in een winkel in Belgie gekocht waar k niet zo eentweedrie naar terug kanquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:26 schreef minilot het volgende:
O, ik wil hier nog wel even patsen met een ander goedkoop keukenspeeltje voor luie donders waar ik heel veel lol mee heb:
De Zyliss juliennesnijder!
[
[ [url=http://oi57.tinypic.com/29zr0aq.jpg]afbeelding ]
Dikke aanrader dus
O, dat is balen zeg! Is het wel van zat specifieke merk? Want ik heb bijvoorbeeld bij de Xenos al eens een versie zien liggen die er ook wat gammel uitzag.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:50 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Gisteren gekocht en vandaag in de praktijk getest. Na drie keer snijden valt het mesje er tussenuit, dat in hele kleine plastic dopjes blijkt te zitten. Nadat ik het mesje een keer of vier terug heb geplaatst, heb ik het maar even opgegeven. Ik ga er maar vanuit dat ik een slecht exemplaar heb gezien jouw resultaten, maar ik heb er nog geen hele wortel mee kunnen snijden. En ik heb hem in een winkel in Belgie gekocht waar k niet zo eentweedrie naar terug kan. Jammer want hij doet het goed, als hij het doet.
Haha idd dat vroeg ik me ook al af. Dit is echt iets waar ik geen geld voor ga uitgevenquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:40 schreef Sorella het volgende:
Zit er goud tussen de peper en de zout verstopt
Grapje, mooi stelletje
ik ook niet maar ik geef wel geld uit voor spullen wat een ander niet zou doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Haha idd dat vroeg ik me ook al af. Dit is echt iets waar ik geen geld voor ga uitgeven
He he ik weet het belachlijk duur. Maar hij is is echt mooi, robuust en zwaar en maakt heel mooi geluid als je eraan draait. Rktktktktkquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:40 schreef Sorella het volgende:
Zit er goud tussen de peper en de zout verstopt
Grapje, mooi stelletje
Zelf kaas maken, leuk idee
Ik snap um.... Voor mij niet echt speciaal handig.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Een van de voordelen (heb ik niet zelf uitgezocht) is de energie rekening. 1 uur oven is 8 uur crockpot. Verder durf ik de oven niet aan te zetten/houden als ik niet thuis ben, laat staan het gasfornuis (heb 2 ondernemende katten rondlopen) en de crockpot zet ik nu gewoon in de badkamer met de deur dicht.
Tot nu toe ben ik wel grotendeels thuis geweest als het ding aan stond maar wil toch binnenkort eens draadjesvlees gaan maken in het ding en dan 's morgens aanzetten en als ik thuiskom is het gaar en kan ik eten.
En och...ik had nog kastruimte over
Fijn dingetje! Pulled pork is een aanraderquote:Op woensdag 10 september 2014 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze stond al een tijdje op mijn lijstje en dankzij een flink aantal cadeaubonnen is hij nu van het lijstje af.Als eerste een boullion gemaakt en die was alvast goed gelukt.
Ik heb er ook 1 gekocht en de kwaliteit van het vacuum en de seals vind ik verrassend goed. En daarbij mijn tweede aanschaf: een 6 liter (klein dus) sous-vide bad.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:20 schreef Oceanonix het volgende:
Helemaal blij met mijn Princess vacuumsealer.
![]()
![]()
![]()
sorry geen plaatje om mee te patsen
Staat uiteraard op het "to make" lijstje 😉quote:Op woensdag 10 september 2014 23:05 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Fijn dingetje! Pulled pork is een aanrader.
Dat is toch zo'n heetwaterkraan?quote:Op woensdag 10 september 2014 22:57 schreef Isegrim het volgende:
Soort Quooker? Ik vind die dingen echt doodeng.
Ah ja, ik dacht dat het wel herkend werd. Het is een rookgenerator om koud te kunnen roken. Houtmot er in en dan het open einde aan steken. Goed voor 8 tot 10 uur rook zonder warmteontwikkeling. Je kan 'm in een rookoven gebruiken maar ik leg 'm onder in een kogelbbq (Weber). Dat gaat ook prima.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:29 schreef Erasmo het volgende:
Iets voor de rookoven maak ik daarop uit?
Online besteld bij Fonq. Het merk is Barbecook.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:52 schreef mark_dabomb het volgende:
Waar heb je die smoker vandaan?
Of citroentrekker! Toen waren we 4 namen verder voor zo'n simpel dingetje..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb de mijne onder de naam sambaltrekker gekocht.
Poleerdoeken halen bij de sligro /ispc. Moet je inderdaad naar zoeken.quote:Op zondag 14 september 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goede theedoeken zijn zeldzaam.
Ik heb een paar jaar geleden deze gekochtquote:Op zondag 14 september 2014 13:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Poleerdoeken halen bij de sligro /ispc. Moet je inderdaad naar zoeken.
Die dingen worden "pompdoek" genoemd in Nederland. Genoeg o.a. online te vinden.quote:Op zondag 14 september 2014 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden deze gekocht
[ afbeelding ]
Grubentücher worden ze genoemd uit het textielmuseum in Bocholt. Zijn dik en zwaar en je moet ze eerst 10 keer wassen voor ze perfect zijn maar gaan dan decennialang mee.
Kosten 4,50 per stuk. Nooit betere gevonden. Waren oorspronkelijk in gebruik als handdoek bij de kompels.
Ha, daar heb ik er ook een paar van. Maargoed, inderdaad je moet het soort hebben dat eerst een paar keer gewassen wordt, zonder verzachter.quote:Op zondag 14 september 2014 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Grubentücher worden ze genoemd uit het textielmuseum in Bocholt. Zijn dik en zwaar en je moet ze eerst 10 keer wassen voor ze perfect zijn maar gaan dan decennialang mee.
Kosten 4,50 per stuk. Nooit betere gevonden. Waren oorspronkelijk in gebruik als handdoek bij de kompels.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:54 schreef Sylvana het volgende:
Volgende koop wordt een vleesthermometer die je buiten de oven kunt leggen en die je kunt instellen op tijd/temperatuur
Blauwtand: http://idevicesinc.com/igrill/quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]Met een wifi verbinding in de lamsbout of zo
Whaha dat zou helemaal ideaal zijnquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]Met een wifi verbinding in de lamsbout of zo
Ja zo'n 1 wil ik ookquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:33 schreef Sorella het volgende:
Als je toch geld uit wil geven voor een digitale kern thermometer neem er dan 1 waarvan je de kern themp. in kan stellen met een alarm die afgaat als de temp bereikt is.
Hartstikke makkelijkoja het koordje wordt heet.
Ik ook maar het trekt zo moeilijk de naald uit het vlees met een ovenwant dus de eerste keer zonder en dat voel je wel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja zo'n 1 wil ik ook
En wel oppassen met het koordje dan, al heb ik toch altijd ovenwanten aan als ik iets in de oven zet of eruit haal
Dat kan onbeperktquote:Op woensdag 10 september 2014 00:20 schreef Sjeen het volgende:
Nee, dat is kefir.
Hierbij zoek je een lekkere yoghurt in de winkel. Ik gebruik Pur Natur van de Appie als starter en daarna steeds de zelfgemaakte yoghurt. Dat kan een keer of tien, geloof ik.
Je schijnt ook met probiotica of gedroogde yoghurtculturen te kunnen werken.
Om af te drogen gebruik ik van die roze Vileda doeken die bedoeld zijn voor glazen.quote:Op zondag 14 september 2014 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Microvezel gebruik ik voor dat soort dingen, werkt geweldig om mijn RVS keuken streeploos te krijgenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:59 schreef Sorella het volgende:
Daar eens even naar kijken voor mijn inductie kookplaat om vlugger streeploos te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |