quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:04 schreef kalinhos het volgende:
Bij tackles etc is er vaak nog wel ergens een bal in de buurt. Bouaouzan was ook 2 minuten te laat bij Kokmeijer, maar er was ergens nog wel een bal. Hier was nergens een bal in de buurt. Als iemand opeens zomaar op het middenveld iemand tacklet als daar geen bal in de buurt is (beetje wat je met FIFA 'wel eens kan doen op de PS3) krijg je daar ook een veel hogere straf voor.
Die mag je van mij ook schorsen tot z'n 44e. Ik kan me de wedstrijd/jaartal nie therinneren maar dat hij die speler van de tegenpartij van Real ook herhaaldelijk schopte toen die al viel is wmb ook gewoon een gigantische schorsing waard.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:05 schreef Scarface150993 het volgende:
Alle kritiek mag inderdaad naar deze man doorverwezen worden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In het screenshot van die video is er al meer een bal aanwezig dan in de situatie met Suarez.
En de rest van zijn carriere een verplichting dat hij bij het betreden van een voetbalveld een muilkorf draagt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:00 schreef k3vil het volgende:
Mijns inziens is een bijt niet erger dan een elleboogstoot, en van laatstgenoemde hebben we er genoeg van gezien in het voetbal.
Suarez hoogstens een wedstrijdje schorsen maar meer niet.
Ik begrijp je punt, maar ik ben het niet met je eens.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ik ben bang dat je ook nog serieus het punt mist he? eng gewoon.
Dat jij bijten erger vindt dan iemand zijn knieën kapot schoppen omdat er toevallig een bal in de buurt is...quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar ik ben het niet met je eens.
Wat precies is er 'eng' aan?
Ja kijk weet je ik zou het verklaren met het feit dat hij niet goed in zijn hoofd is. Daarom zou ik dit ook een APARTE actie noemen en niet een VERSCHRIKKELIJK RAMPZALIGE actie... Omdat hij gestoord is en dit een aparte actie is wil niet zeggen dat de straf verhoog moet worden. Ik vind dat ze de straf moeten bepalen op basis van de schade die is toegebracht of de intentie van de actie ofzoiets.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:02 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dan lees je het verkeerd.
Wat wel meespeelt natuurlijk is dat het zijn 3e x is. De 1e keer kan je nog denken "Ok, Bakkal staat op z'n tenen, provoceert....niet goed te praten maar het is een soort natuurlijke reactie. Pepe had in die situatie Bakkal waarschijnlijk een kopstoot gegeven, en die speler van NEC/Vitesse had 'm in zijn neus gebeten" De 2e x denk je al "Hoe krijgtie het weer voor elkaar door het wéér te doen" en de 3e x ...tsja
Vind ik ook een heel raar fenomeen, waar ik het niet mee eens ben, maar goed.....dat is meer iets voor op een ander subforum.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat is toch met meer dingen in de maatschappij.
Witte-boorden criminaliteit kost een maatschappij veel meer dan enkel een straatroof, toch wordt een straatroof etc zwaarder bestraft.
quote:Kopstoot of elleboog kan je nog ergens in de vuur van 't spel doen, etc. Vaak is er dan al een duel aan vooraf gegaan. Chielini liep daar gewoon op z'n gemakkie in zijn strafschopgebied en wordt ineens vanuit het niets aangevallen.
Ik heb het niet over spelsituaties waarin bij een duel om de bal iemand zwaar geblesseerd raakt, maar over situaties waarin er geen enkele intentie is om de bal te spelen en men (uit frustratie/ergernis whatever) een elleboogstoot/kopstoot e.d. uitdeelt. (Zidane als voorbeeld....ook geen bal in de buurt)quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:57 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik zie toch echt wel verschil tussen dingen die gebeuren vanuit het voetballen zelf, die ellebogen worden vaak uitgedeeld omdat er een bal aankomt. Inkomen met een gestrekt been kan enorm veel letsel opleveren, maar daar is de intentie wel een bal bemachtigen. Achter iemand aankomen en er je tanden inzetten terwijl er geen bal in de buurt is, is gewoon ziek. En als je dat voor de 3e keer doet, dan ga je wat mij betreft richting een witte jas met hele lange mouwen.
2quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:09 schreef Brecht35 het volgende:
Ik vind het ongelofelijk triest dat mensen vinden dat Suárez levenslang geschorst moet worden terwijl ze beenhouwers gewoon op het veld willen laten staan. Van een beet eindigt je carrière niet, horrortackles doen dat wel.
Imo moet Suárez geschorst worden(maar ik ga niet huilen als ie dat niet wordt, one love for Uruguay <3 ), maar zeker niet harder of even hard als beenhouwers.
Ook die mag je, zeker na herhaling, harder schorsen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat jij bijten erger vindt dan iemand zijn knieën kapot schoppen omdat er toevallig een bal in de buurt is...
Spelers die met gestrekt been naar iemand zijn knieën/bovenbeen gaan hebben geen enkele intentie om de bal te spelen. Dat de bal wel in de buurt is is volstrekt irrelevant.
Zeg ook meestalquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies !
Neem nu dit:
Je kan duidelijk zien dat ze allemaal de bal willen spelen.
Ahja.. als je het zo bekijkt..quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook die mag je, zeker na herhaling, harder schorsen.
Suarez heeft in totaal 17wedstr schorsing gehad voor 2x bijten. Als het dan nog een 3e x doet, dan zou het nogal vreemd zijn om nu 1-2 wedstrijdjes te geven niet waar?
En kreeg 10 wedstrijden schorsing en werd door zijn club ook nog eens de rest van het seizoen geschorst. Zet daar de recidivist Suarez langs die al eens 7 en 10 wedstrijden schorsing kreeg en je komt uit op mooie 15 wedstrijden schorsing voor internationale wedstrijden wat mij betreft. En ja, ook de bond van Uruguay kan eenzelfde statement maken zoals Sparta deed. Maar gezien de woorden van de bondscoach...quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Het feit dat er een bal in de buurt is, wil niet zeggen dat de intentie er is om de bal te raken. De psychopaat bouaouzan ging vol voor de man.
Ja het zou vreemd zijn, ik verwacht ook wel een flinke schorsing. Maar als je alles niet om zou draaien zouden we er op uit komen dat: een 1-2 wedstrijdjes schorsing nu relevant is en dat die schorsingen van hiervoor juist heel vreemd zijn!quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook die mag je, zeker na herhaling, harder schorsen.
Suarez heeft in totaal 17wedstr schorsing gehad voor 2x bijten. Als het dan nog een 3e x doet, dan zou het nogal vreemd zijn om nu 1-2 wedstrijdjes te geven niet waar?
1: Gelukkig gebeuren dit soort dingen in principe heel erg weinig inderdaad..quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:11 schreef ser het volgende:
[..]
Zeg ook meestalen met duizenden wedstrijden per week gebeuren dit soort dingen (helaas) valt wel op dat het vooral in de 'mindere' competities voorkomt. Maar die mogen ook zwaar gestraft worden, minstens net zo lang niet spelen als de geblesseerde speler, en daarna nog de schorsing erover heen. En voor recidivisten (Pepe, Ramos etc.) mag ook een multiplier ingezet worden.
Ja klopt, bij een bijt in je nek kun je ook nooit meer voetballen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:12 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
En kreeg 10 wedstrijden schorsing en werd door zijn club ook nog eens de rest van het seizoen geschorst. Zet daar de recidivist Suarez langs die al eens 7 en 10 wedstrijden schorsing kreeg en je komt uit op mooie 15 wedstrijden schorsing voor internationale wedstrijden wat mij betreft. En ja, ook de bond van Uruguay kan eenzelfde statement maken zoals Sparta deed. Maar gezien de woorden van de bondscoach...
oooooohh... dus FIFA heeft nu ook regels tegen mensen die niet sporen en mentaal niet in orde zijn? Ik stel voor dat we voor elke wedstrijd even alle spelers mentaal testen, alle onvoldoendes krijgen meteen een rode kaart.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:12 schreef Stiggie het volgende:
Hoe kan je het nou vergelijken met een elleboog stoot. Je als je iemand zn neus breekt is het vergelijkbaar wellicht want dan doe je het met een bepaalde snelheid en kracht die nergens op slaat. Verder is het lichaam gebruiken toegestaan en dat je daar lichtelijk mee over de schreef kan gaan is een veel logischer gevolg dan spontaan iemand te gaan bijten.
Iemand bijten spoor je niet. Hetzelfde als iemand met je vingers in de ogen gaan prikken, net zo loco.
Hier gaat het om...quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:14 schreef Disorder het volgende:
Waarom plaatsen mensen hier beelden van afgrijselijke horror-tackles om aan te tonen dat de straf voor Suarez niet erger dan die van de uitvoerders van die tackles mag zijn? Rare vergelijking. Alsof een magere straf voor zo'n tackle betekent dat we het erger vinden wat Suarez heeft gedaan als we willen dat hij lang geschorst wordt. Daar gaat het toch niet om? Wat mij betreft dienen beide overtreders zware straffen te krijgen.
Mee eens. Maar dan is wat mij betreft de discussie niet dat Suarez lichter gestraft moet worden, maar die horrortackels zwaarder.quote:
De fifa gaat hem toch een dikke schorsing geven dus ja de fifa heeft regels tegen mensen die niet sporenquote:oooooohh... dus FIFA heeft nu ook regels tegen mensen die niet sporen en mentaal niet in orde zijn? Ik stel voor dat we voor elke wedstrijd even alle spelers mentaal testen, alle onvoldoendes krijgen meteen een rode kaart.
Mee eens.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:16 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dan is wat mij betreft de discussie niet dat Suarez lichter gestraft moet worden, maar die horrortackels zwaarder.
Ik probeerde de juiste woorden ervoor te vinden. Maar dit bedoelde ik dus.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:16 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dan is wat mij betreft de discussie niet dat Suarez lichter gestraft moet worden, maar die horrortackels zwaarder.
Ja, stil maar weer.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:16 schreef Guanabana het volgende:
Ruige rugby'ers die lachen zich rot om deze hommo-discussie.
Nee eens, alles wat niet direct met het spel te maken heeft is een misdraging op het veld en moet zwaarder gestraft worden. Ik denk dat de verontwaardiging hier groter is omdat het om bijten gaat, wat gewoon heel raar afwijkend gedrag is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vind ik ook een heel raar fenomeen, waar ik het niet mee eens ben, maar goed.....dat is meer iets voor op een ander subforum.
[..]
[..]
Ik heb het niet over spelsituaties waarin bij een duel om de bal iemand zwaar geblesseerd raakt, maar over situaties waarin er geen enkele intentie is om de bal te spelen en men (uit frustratie/ergernis whatever) een elleboogstoot/kopstoot e.d. uitdeelt. (Zidane als voorbeeld....ook geen bal in de buurt)
Zal ook iedereen veroordelen, maar dan heb je het over 4/5 wedstrijden en klaar, terwijl bijten hogere straffen oplevert en ook nog eens veel meer verontwaardiging oproept. Dat kan toch niet alleen te verklaren zijn uit de ernst van de overtreding?
Want bij rugby wordt er wel gebeten en is dat prima??? Dacht het niet daar is bijten een hele lange schorsing, en terecht!quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:16 schreef Guanabana het volgende:
Ruige rugby'ers die lachen zich rot om deze hommo-discussie.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 02:15 schreef El_Matador het volgende:
Voor het leven schorsen, niet minder.
Was het een reactie op een actie, was het goed te praten. Nu is het vanuit het niets op een Italiaan aflopen en hem bijten.
Nooit meer op de velden toelaten die gek.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:42 schreef OnePlusOne het volgende:
Mensen die dit goedpraten en verwijzen naar andere overtredingen.
Wat krijgen we straks? In de ogen prikken en aan de haren trekken?
![]()
![]()
Dat hele land is afhankelijk van deze grafmongool. Zeker nu Cavani als een drol speelt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:26 schreef Hathor het volgende:
Dat hele land mag zich onderhand wel eens de ogen uit de kop gaan schamen, allemaal houden ze Suarez de hand boven het hoofd, zijn ploeggenoten, zijn coach, de pers, allemaal proberen ze de feiten te verdraaien, en ze gaan zelfs zo ver dat Chiellini zelf de dader zou zijn door hem notabene een klap met de schouder te hebben gegeven, of hij zou zichzelf in de schouder hebben gebeten tijdens zijn val. Het is echt ongelofelijk hoe dat hele land zich massaal hier onderuit probeert te kronkelen.
Aan zijn lichaamstaal kon je idd duidelijk zien dat ie wist dat het voorbij wasquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:44 schreef vaarsuvius het volgende:
Iemand pics van Luis S. direct na de match? Ik las dat ie er nogal bedroefd uitzag alsof hij zich al realiseerde dat het einde verhaal voor hem is.
Zeg het maar wat je liever hebt....iemand die je aan je haren trekt of je knieschijf kapot schopt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:42 schreef OnePlusOne het volgende:
Sneue mensen die blijven wijzen naar anderen. Two wrongs don't make a rightquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeg het maar wat je liever hebt....iemand die je aan je haren trekt of je knieschijf kapot schopt.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik praat niets goed. Het enige wat ik aangeef is dat een levenslange schorsing niet in verhouding staat met deze actie. In dat geval zouden meerdere overtredingen zwaarder aangepakt moeten worden, bijvoorbeeld de eerder genoemde horror tackles.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:42 schreef OnePlusOne het volgende:
![]()
![]()
Aan zijn gezichtsuitdrukking te zien direct na afloop realiseerde hij zich dat ook heel goed. Maar hij heeft er blijkbaar lang over kunnen nadenken want tijdens de persconferentie zat ie met een stalen gezicht recht in de camera te liegen dat het een lieve lust was.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:44 schreef vaarsuvius het volgende:
Iemand pics van Luis S. direct na de match? Ik las dat ie er nogal bedroefd uitzag alsof hij zich al realiseerde dat het einde verhaal voor hem is.
doet dat terzake?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeg het maar wat je liever hebt....iemand die je aan je haren trekt of je knieschijf kapot schopt.
Ja.quote:
Begrijp ik, maar waar zou je voor kiezen?quote:ik heb beiden liever niet, maakt me nogal cranky
die gozer is niet helemaal 100%quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Aan zijn gezichtsuitdrukking te zien direct na afloop realiseerde hij zich dat ook heel goed. Maar hij heeft er blijkbaar lang over kunnen nadenken want tijdens de persconferentie zat ie met een stalen gezicht recht in de camera te liegen dat het een lieve lust was.
Helemaal mee eens. De komende straf moet sowieso omhoog geschroefd worden. Ik denk echter dat ze dit ook wel zullen doen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:57 schreef OnePlusOne het volgende:
Ik vind horrortackles en ellebogen en weet ik veel wat ook veel erger als een beet. Alleen is dit de zoveelste keer dat Suarez dezelfde fout maakt. Hij was al gewaarschuwd met zijn schorsingen van 7 en 10 wedstrijden. Dat hij nu dezelfde fout maakt en daar (hoogstwaarschijnlijk) een flinke straf voor krijgt kan ik echt niet mee zitten. Hij moest beter weten. Die jongen had na het Evra/ Ivanovic debacle de wereld aan zijn voeten. En dan doet die dit. Kan geen medelijden met hem hebben. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
waarom?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |