Leg uit? Ben wel heel benieuwd hoe jij de eigenaar van een winkel verantwoordelijk wil maken voor hetgeen want klanten van die winkel doen. Vooral als die klanten niet meer in de winkel aanwezig zijn.quote:
Het is een grijs gebied, maar als ondernemer kun je bij wangedrag wat vaak voorkomt niet met de handen over elkaar zeggen "kan ik er wat aan doen?".quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:02 schreef Tukker87 het volgende:
Leg uit? Ben wel heel benieuwd hoe jij de eigenaar van een winkel verantwoordelijk wil maken voor hetgeen want klanten van die winkel doen. Vooral als die klanten niet meer in de winkel aanwezig zijn.
Ik weet zeker dat veel klanten van Nemanja ook klant zijn bij de tegenover gelegen Jumbo, of de iets verderop gelegen AH.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:12 schreef DS4 het volgende:
Het is een grijs gebied, maar als ondernemer kun je bij wangedrag wat vaak voorkomt niet met de handen over elkaar zeggen "kan ik er wat aan doen?".
De vergunning kan er door worden ingetrokken.
Uiteraard hebben we het dan niet over ieder incident, maar als jouw klanten structureel overlast veroorzaken kun je het beste daar wat tegen doen. Het word je niet zo zeer aangerekend, maar het kan wel consequenties voor je hebben.
Ik wilde alleen maar aangeven dat jouw opmerking te absoluut is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:19 schreef Gia het volgende:
Ik weet zeker dat veel klanten van Nemanja ook klant zijn bij de tegenover gelegen Jumbo, of de iets verderop gelegen AH.
Veel kinderen kopen van hun zakgeld snoep, of blikjes energy, die ze achteloos wegwerpen. Toch worden die zaken niet gesloten.
En daar is maar één verklaring voor, er wordt niet over geklaagd.
Er zijn nu mensen die, uit protest, klachten hebben ingediend over de drukke heeklaan, een cafe en cafetaria midden in een woonwijk, en mogelijk nog meer.
En dat zijn dan zaken waar terecht over geklaagd wordt.
Hier vlakbij is een cafetaria dat al meerdere malen overvallen is.
Hun klanten bestaan deels uit opgeschoten jongelui, die met brommers en scooters door de gangen achter seniorenwoningen crossen.
De gemeente heeft geprobeerd met een hoge pieptoon, deze hinder op te lossen.
Maar het cafetaria en de naast gelegen kroeg hoeven niet dicht.
Omdat het hun schuld niet is.
En net zomin is het de schuld van Jan, Elle en Pieter dat klanten na het verlaten van de zaak, zich niet aan de wet houden.
Wat mij betreft worden gemeenteambtenaren die hiermee komen vervolgd! Moet je je voorstellen dat je op openbare wegen iets maakt waar alleen bejaarden last van hebben... Kijken hoe lang dat goed gaat!quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:19 schreef Gia het volgende:
De gemeente heeft geprobeerd met een hoge pieptoon, deze hinder op te lossen.
Het is een openbare weg dus niet zeuren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die situatie toevallig "kinderen op een muurtje" is, dan vraag je toestemming aan de ouders om die kinderen te fotograferen.
'dus'?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is een openbare weg dus niet zeuren.
Filmen mag, foto's niet zomaar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik weet niet of het kerkhof nog in gebruik is, maar tijdens een begrafenis kan het behoorlijk storend zijn als iemand met z'n oude barrel de speech bij het graf iedere keer overstemt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:01 schreef Gia het volgende:
Ben ik benieuwd wie daar dan over geklaagd heeft.
Hij zit tussen een makelaarskantoor en de ijssalon, daar woont niemand.
En de lijken op het kerkhof achter hem zullen toch ook niet geklaagd hebben, lijkt me.
Zijn achtertuin grenst aan een zijde aan de pastorietuin, dus misschien was het mijnheer pastoor wel...
Het moet van beide kanten komen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk heeft de buurman meerdere aso buren, want hij blijft buren wegpesten, dus wellicht had de buurman een andere woonomgeving moeten kiezen, want hij kan er kennelijk niet mee omgaan in een winkelstraat te wonen.
Dat begrijpen sommigen hier niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:36 schreef skrn het volgende:
[..]
Het moet van beide kanten komen.
.
Nogmaals : ik weet de situatie niet voor deze man, maar ik vind het best stuitend hoe men denkt dat deze man geen enkel punt heeft als het gaat om overlast. Alsof een ijssalon, met het verkeer, het publiek, de kinderen, geen overlast kan veroorzaken.
Herrinnert iemand zich dit nogquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Filmen mag, foto's niet zomaar.
Bron? Dit zou wel een heel erg achterlijke wet zijn... Namelijk: 1 foto maken mag niet, 24 foto's per seconde maken mag wel!quote:
Misschien heeft de man wel hooikoorts.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:45 schreef Leandra het volgende:
En de bloemenzaak veroorzaakte ook zoveel overlast?
Er hangen een miljoen-miljard camera's in dit land die je 24/7 in de gaten houden en dan zijn een paar foto's van die ene fotograaf ineens een probleemquote:
Dat is juist het rare, een cafe, middenin een woonwijk, heeft een terras, vaak jongeren die daar rondhangen en overlast veroorzaken, en die mag open blijven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:12 schreef skrn het volgende:
Weet ik niet, maar er zijn wel meer conflicten tussen ondernemers en/of buurtbewoners in Nederland en het is niet zo dat massaal ondernemers hun deuren moeten sluiten voor bezwaarmakende bewoners. Sterker nog : gemeentes reageren buitengewoon langzaam. Er moet wel het een en ander gebeuren voordat een gemeente tot het intrekken van een vergunning overgaat.
Die pieptoon jaagt niet alleen jongeren weg maar iedereen. Bij het station in Heerlen waar de bussen ook nog eens een halt maken hebben ze die hoge pieptoon ook bedacht. Dit om het tuig weg te houden. Maar je zult maar een gehoorapparaat dragen. Had laatst daar 20 min schaft. Ben maar ergens anders ff een peukje gaan roken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat mij betreft worden gemeenteambtenaren die hiermee komen vervolgd! Moet je je voorstellen dat je op openbare wegen iets maakt waar alleen bejaarden last van hebben... Kijken hoe lang dat goed gaat!
Als het jongeren betreft mag alles maar...
Nee dat is het niet, het is de tuin van de buurman, met zijn muurtjequote:Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Er gaan nu mensen een ijsje halen bij Adelaars en, demonstratief, opeten bij Nemanja voor de deur.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:58 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik kom zelf uit Helmond en wat zou deze meneer dan van Adelaars (snackbar) vinden? Of van Snookertown, waar mensen 's nachts dronken naar buiten komen vallen? Oh wacht... die staan vast veel te sterk en hebben teveel geld in vergelijking bij de ijssalon. Wat een zeikerd. Ik ben wel vaker een frietje bij Adelaars gaan halen en het is me nooit opgevallen dat ze daar zoveel overlast veroorzaken.
Ondanks dat de eigenaar een enorme draaikont is, prima dat hij eindelijk wat doet aan de overlast die door zijn zaak wordt veroorzaakt. Had hij veel eerder moeten doen, dan was al dit gedoe niet nodig geweest.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:09 schreef Dance99Vv het volgende:
![]()
![]()
![]()
Vanaf vrijdag weer ijsjes eten bij de ijsalon in mierlo=hout
HELMOND - IJssalon Nemanja opent vanaf vrijdag weer haar deuren, zij huurt bovendien een bewaker in. De ijssalon was dichtgegaan na een hoog opgelopen conflict met de buurman, die veelvuldig klaagde over overlast.
Voor de deur van de ijssalon komt een beveiliger te staan. De bewaker was een aanvullende eis van de gemeente op de vergunning van de ijssalon. In eerste instantie zagen de eigenaren van de ijssalon die eis niet zitten. Zij besloten daarop zaterdag om de deuren tijdelijk te sluiten.
Eigenaar wil niet zeggen waarom hij nu wel weer open is gegaan
Waarom eigenaar Jan de Brouwer van gedachte is veranderd, wilde hij niet vertellen. In het persbericht van de gemeente zegt hij: 'Wij zijn verantwoordelijk voor onze onderneming en het gedrag van de bezoekers van onze zaak en de overlast die dat gedrag veroorzaakt. We willen de situatie zo snel mogelijk normaliseren'.
Ondertussen wordt er samen met de gemeente Helmond gezocht naar een oplossing zonder de inzet van een beveiliger.
http://www.ed.nl/regio/he(...)ent-deuren-1.4422926
Ben ik niet helemaal met je eens, de ijssalon neemt zijn verantwoordelijkheid , maar mensen blijven ,ook in de toekomst ,maar praten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ondanks dat de eigenaar een enorme draaikont is, prima dat hij eindelijk wat doet aan de overlast die door zijn zaak wordt veroorzaakt. Had hij veel eerder moeten doen, dan was al dit gedoe niet nodig geweest.
Ook mooi dat de buurman wederom de erkenning krijgt over zijn klachten, nadat al eerder de terrasvergunning was ingetrokken. Het kan niet zo zijn dat de overlastgever maar overal mee weg komt.
Met zo'n beveiliger zijn in elk geval de kindjes veilig voor de boze buurman.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:50 schreef Montagui het volgende:
Maar, wat is dan nu de taak van de beveiliger? En tot hoever reikt deze?
Bv het aanspreken van overlastgevers, blijft dit beperkt tot het pand en grondgebied van Nemanja, of reikt zijn taakstelling verder?
Deze beveiliger is in privedienst, niet in dienst van de overheid. Hij mag gerust dingen zeggen op de openbare weg, maar dit doet hij dan uit zichzelf en heeft 0 waarde. Hij heeft geen boa rechten zeg maar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:50 schreef Montagui het volgende:
Maar, wat is dan nu de taak van de beveiliger? En tot hoever reikt deze?
Bv het aanspreken van overlastgevers, blijft dit beperkt tot het pand en grondgebied van Nemanja, of reikt zijn taakstelling verder?
Dit dus, de politici in het communistische Oostblok waren indertijd oud en seniel, waardoor ze de grip op de werkelijkheid compleet kwijt waren. Wat is het excuus van deze gemeenteraad?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:35 schreef Cherna het volgende:
Een beveiliger en dat voor een ijsalon. Wie had dit ooit kunnen bedenken.
Mwoa, het is vrij gemakkelijk om die buurman een zeikerd te noemen. Maar de man kan best wel een punt hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem (zoals het in het nieuws is) ook een zeikerd (je gaat immers naast een horeca gelegenheid wonen), maar de exacte gegevens van zijn eventuele overlast vind je nergens. Pas wanneer die naar buiten komen kan je echt oordelen (alhoewel het hier vanaf mijn zolderkamertje wel lekker oordelen is).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:22 schreef moussie het volgende:
Het valt mij op dat de eigenaar dit zegt in het persbericht van de gemeente, met de toevoeging 'om de zaak zo snel mogelijk te normaliseren'. En ondertussen wordt dan gezocht naar een oplossing zonder bewaker. Klinkt een beetje als een koehandel, waarbij de altijd zeikende buurman de wind uit de zeilen wordt genomen. Ze zullen het als gemeente ook wel zat zijn, om de haverklap weer een oproep door die buurman, het zou me niet verbazen als de gemeente de helft van die beveiliging gaat betalen, is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan op al die oproepen moeten reageren.
Ja? Het ziet er juist uit als een woonhuis.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:30 schreef Prospos het volgende:
Grappig ook dat het in de winkelstraat is.
Dat dus.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou graag willen weten wie/wat er eerder was, die ijszaak of de buurtbewoners. Als er al een ijszaak zit dan moet je daar niet naast gaan wonen als je niet tegen dat geluid kan.
Waren die andere winkels er al toen de buurman er kwam wonen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:08 schreef Leandra het volgende:
Check het anders even op google maps.... het is gewoon een winkelstraat.
Er zijn in ditzelfde pand al twee eerdere winkels door de buurman "weggepest"....quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waren die andere winkels er al toen de buurman er kwam wonen?
Van dezelfde eigenaar? Wat zei de gemeente daarvan dan?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn in ditzelfde pand al twee eerdere winkels door de buurman "weggepest"....
Goed punt. Die huizen zien er wel erg woonhuizerig uit, maar Mierlo zal niet zo groot zijn en geld voor fatsoenlijke winkels is er niet.quote:Het was schijnbaar al een winkelstraat voor de buurman geboren was.
Wat niet heel vreemd is met een naam als "Hoofdstraat"... ik denk niet dat er veel plaatsen zijn met een Hoofdstraat die geen winkelstraat is.
Correctie: de man is niet naast een horeca zaak gaan wonen, hij is in een woon/winkelstraat gaan wonen. Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat hij die kinderen iedere dag best wel irritant vindt, en die vieze plakkende rommel en vingertjes zou ik me ook kapot aan ergeren .. maar ja, dit is dus niet de eerste zaak waar die het mee aan de stok heeft. Waar hij commentaar op had bij de zaken die eerder in dit pand zaten weet ik niet, maar aan de andere kant zat ooit een schoenenwinkel, en die kregen commentaar op het lossen van hun handel, met foto's erbij uiteraard.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, het is vrij gemakkelijk om die buurman een zeikerd te noemen. Maar de man kan best wel een punt hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem (zoals het in het nieuws is) ook een zeikerd (je gaat immers naast een horeca gelegenheid wonen), maar de exacte gegevens van zijn eventuele overlast vind je nergens. Pas wanneer die naar buiten komen kan je echt oordelen (alhoewel het hier vanaf mijn zolderkamertje wel lekker oordelen is).
Er klaagt maar één buurman.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou graag willen weten wie/wat er eerder was, die ijszaak of de buurtbewoners. Als er al een ijszaak zit dan moet je daar niet naast gaan wonen als je niet tegen dat geluid kan.
In dat geval terecht. Een ijslikkend kindje kan je nog vertederen, maar caravans...quote:
Waar nu de makelaar zit, was vroeger een soort van buurthuis, waar ook de fanfare repeteerde, met een cafégedeelte.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:
Waren die andere winkels er al toen de buurman er kwam wonen?
Ja, die vent spoort niet. Daarom snap ik niet dat de gemeente er nog naar luistert, issie heel machtig/heeftie vriendjes ofzo?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar nu de makelaar zit, was vroeger een soort van buurthuis, waar ook de fanfare repeteerde, met een cafégedeelte.
Van Nuenen woont er nu 30 jaar, dus dat gebouw, aan de andere kant van hem, had toen al die functie niet meer. Ook daar hebben in de loop der jaren meerdere bedrijven gezeten, o.a. een blokker-achtige winkel.
Tegenover hem zaten vroeger, enkele kroegen, 2 bakkers, een slager en dat zijn al zo lag als ik me kan herinneren, ben 50, winkels geweest.
Zoals ik al eerder zei hebben in het pand waar het over gaat, meerdere bedrijven gezeten. Of daar al een bedrijf inzat toen Van Nuenen daar ging wonen, weet ik niet.
Ik zal morgen eens in een boek kijken of ik daar oude foto's van heb.
Maar, stel het wordt een woonhuis, met een grote achtertuin, en er komt een gezin met kinderen wonen, dan wordt hij daar ook niet blij van. Want dan is het kindergeluid dichter bij zijn achtertuin, dan nu.
Stel je voor, zomers een zwembad in de tuin met hordes uitgelaten kinderen!
Andere eigenaren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Van dezelfde eigenaar? Wat zei de gemeente daarvan dan?
[..]
Goed punt. Die huizen zien er wel erg woonhuizerig uit, maar Mierlo zal niet zo groot zijn en geld voor fatsoenlijke winkels is er niet.
Er stonden gern caravans, ging meer over benodigdheden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In dat geval terecht. Een ijslikkend kindje kan je nog vertederen, maar caravans...en caravanbezitters...
![]()
Correctie: de man is wél naast een horeca zaak gaan wonen. Dat het pand op dat moment niet in gebruik was als horeca gelegenheid doet niets af aan het feit dat er een lopende horeca vergunning verleend is voor dat pand. Dat hij dus kinderen ergerlijk vind ligt aan zijn eigen bekrompenheid en achterlijkheid in het niet controleren van de omgeving voor het overgaan tot het kopen van een pand.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Correctie: de man is niet naast een horeca zaak gaan wonen, hij is in een woon/winkelstraat gaan wonen. Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat hij die kinderen iedere dag best wel irritant vindt, en die vieze plakkende rommel en vingertjes zou ik me ook kapot aan ergeren .. maar ja, dit is dus niet de eerste zaak waar die het mee aan de stok heeft. Waar hij commentaar op had bij de zaken die eerder in dit pand zaten weet ik niet, maar aan de andere kant zat ooit een schoenenwinkel, en die kregen commentaar op het lossen van hun handel, met foto's erbij uiteraard.
Ooh, dat wist ik niet. Maar ja, zoals gezegd heeft hij dus problemen met iedereen, misschien vindt die het gewoon leuk om over van alles te zeiken en was die eigenlijk heel blij met die ijssalon, meer redenen om te klagen? Of hij dacht dat met zijn hobby (MG's opknappen) links en rechts geen woonhuizen ideaal is voor hem, hij maakt namelijk een pokkeherrie met die dingen, en neemt nu lekker rancuneus wraak op alles en iedereen omdat die vlieger niet opging?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 02:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Correctie: de man is wél naast een horeca zaak gaan wonen. Dat het pand op dat moment niet in gebruik was als horeca gelegenheid doet niets af aan het feit dat er een lopende horeca vergunning verleend is voor dat pand. Dat hij dus kinderen ergerlijk vind ligt aan zijn eigen bekrompenheid en achterlijkheid in het niet controleren van de omgeving voor het overgaan tot het kopen van een pand.
Maar dan is er kans op een gezin met kinderen, zwembad in de tuin, voetbalgoaltje, enzquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:51 schreef ReplaR het volgende:
Ik krijg de indruk dat die buurman net zolang doorgaat met wegjagen tot de gemeente het zat is en besluit er helemaal geen winkel meer in te plaatsen.
vroeger kregen zulke mannen de hele dorpsjeugd over zich heen (belletje trekken, brandende krant met stront, modder tegen ruiten, etc) en als ze echt vervelend werden dan kregen ze klappen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan is er kans op een gezin met kinderen, zwembad in de tuin, voetbalgoaltje, enz
Daarvan ondervindt hij veel meer overlast. Dus daar gaat hij ook over klagen.
Die man zou buiten het dorp moeten gaan wonen, op een ruim perceel.
Mwa, vergelijkbare zaken heeft hij ook al over zich heen gekregen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:27 schreef driemie het volgende:
vroeger kregen zulke mannen de hele dorpsjeugd over zich heen (belletje trekken, brandende krant met stront, modder tegen ruiten, etc) en als ze echt vervelend werden dan kregen ze klappen.
Nu is dat beschaafd en terroriseren zulke etters hele buurten
doe straks even een ooggetuige verslag van de nieuwe situatiequote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, vergelijkbare zaken heeft hij ook al over zich heen gekregen.
Zeiken tegen zijn voordeur, bijvoorbeeld.
Ouderwetse praktijken die nergens naar leiden.
Moet men niet doen.
Hoorde dat hij, tegenwoordig, regelmatig bij 't kruidvat onder de luifel gaat staan, tegenover hem en voorbij de parkeerplaats, om zijn woning in de gaten te houden.
Camera in de aanslag.
Hij spoort echt niet!
Maar goed, ik ga boodschappen en de situatie in ogenschouw nemen, genietend van een overheerlijk ijsje (van melk die vannacht nog in een koe zat)
Heerlijk ijsje gehad, citroen, zooo fris!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:58 schreef Dance99Vv het volgende:
doe straks even een ooggetuige verslag van de nieuwe situatie
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Heerlijk ijsje gehad, citroen, zooo fris!
De beveiliger kwam vragen of wij ergens overlast van hebben. Lol.
De buurman was voor het huis ergens mee bezig. Volgens mij durft hij nu niet te etteren vanwege die breedgeschouderde man in pak. Haha.
Hoorde bij de slager dat de onenigheid met de pastoor kwam door het paasfeest.
Op paaszaterdag is er namelijk, traditioneel, een paasvuur in de tuin van de pastorie.
De kinderen horen daar het paasverhaal op hun niveau, terwijl de volwassenen de mis volgen in de kerk.
Tja, en bij vuur is de aanwezigheid van de brandweer verplicht en dáár heeft Van Nuenen last van.
Eén keer per jaar, op paaszaterdag.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:55 schreef Dance99Vv het volgende:
van de brandweer ? kan moeilijk mijn lachen meer inhouden
je kan er dus op rekenen dat hij overlast ondervind van de beveiliger (kwestie van tijd)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén keer per jaar, op paaszaterdag.
Hoorde ook dat hij het al aan de stok heeft gehad met vrijwel alle andere ondernemers op het plein.
Hij gaat tegen iedereen tekeer en overal ziet hij overlast in.
De ironie daarvan. Extra drukte nu er een beveiliger is en jullie als inwoners de ijssalon graag willen helpen met het betalen daarvan. Drukte = meer mensen die praten en lachen, meer kinderen die praten en lachen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:53 schreef Gia het volgende:
Dat laatste zou best weleens kunnen, moussie, zijn perceel/tuin grenst aan de rechterzijde aan de pastorietuin. Zou zomaar kunnen dat zijn hobby de oorzaak is van de onenigheid met de pastoor.
Maar goed. Straks boodschappen en dan denk ik dat ik maar eens een lekker ijsje ga eten. Ze moeten nu een beveiliger betalen en ik zorg graag voor wat extra's in de kassa.
(zo denkt de meerderheid van de houtenaren erover, dus ze gaan het druk krijgen)
Door de brievenbus?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet men niet doen.
Met dat zeikincident lag hij al in zijn auto, op wacht.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:15 schreef Cherna het volgende:
Door de brievenbus?
Ik mis nog afgebroken luciferstokjes in de sloten proppen. Die kwam dan in de ochtend niet meer in zijn eigen auto. Zo werd bij ons in het dorp afgerekend met mensen die de bal stuk staken of je een pak slaag gaven als je belletje trok en je werd gepakt.
Thuis kon je niets vertellen want dan kreeg je daar ook nog een pak slaag. Dan zat er niets anders op dan zelf in actie te komen.
De ijssalon heeft structureel overlast veroorzaakt daarom zijn ze hun terrasvergunning ook kwijt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het lijkt er op dat hij snel van een mug een olifant maakt maar onderschat niet hoe vervelend het kan zijn om daarnaast te wonen. Veel herrie gedurende veel uren. Het is niet eens de herrie zelf die het probleem is maar het feit dat de persoon er geen controle over heeft. Al is het voordeel van een ijscozaak dat die vaste openingstijden heeft op een redelijk tijdstip, beter dat dan een kroeg naast je deur, een kroeg die geen fatsoenlijke geluidsisolatie heeft en de 'muziek' veel te hard zet) waardoor je vele honderden meters verder het geluid hoort of tokkieburen die mensen binnen een straal van honderden meters mee laten genieten van hun 'feestje'. Gek eigenlijk dat de politie in Nederland daar zo weinig aan doet, er zijn van die buurten waarin het elke week raak is. Op zijn tijd wat geluidsoverlast hoort er bij maar het moet niet structureel zijn, het moet incidenteel zijn.
Heeft dat niet met geluid te makenquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bron? Dit zou wel een heel erg achterlijke wet zijn... Namelijk: 1 foto maken mag niet, 24 foto's per seconde maken mag wel!
Zijn een hoop aannamesquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De ijssalon heeft structureel overlast veroorzaakt daarom zijn ze hun terrasvergunning ook kwijt.
Daarna weigerden ze om een bewaker aan te stellen, wat bij een overlastgevend pand vrij normaal is, maar nu zijn ze alsnog gedraaid en dat is op zcih positief dat de veroorzaker zijn verantwoordelijkheid neemt en dat niet wederom het slachtoffer de klos is....dat gebeurt al veel te vaak in Nederland.
Zo zo, jij weet exact wat er aan de hand is, hoor ik. Zit je in de gemeente of ben je toevallig de buurman?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De ijssalon heeft structureel overlast veroorzaakt daarom zijn ze hun terrasvergunning ook kwijt.
Daarna weigerden ze om een bewaker aan te stellen, wat bij een overlastgevend pand vrij normaal is, maar nu zijn ze alsnog gedraaid en dat is op zcih positief dat de veroorzaker zijn verantwoordelijkheid neemt en dat niet wederom het slachtoffer de klos is....dat gebeurt al veel te vaak in Nederland.
Echte lowlife Tokkie dus, die niet wil accepteren dat-ie ZELF fout zit?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:15 schreef Cherna het volgende:
Ik mis nog afgebroken luciferstokjes in de sloten proppen. Die kwam dan in de ochtend niet meer in zijn eigen auto. Zo werd bij ons in het dorp afgerekend met mensen die de bal stuk staken of je een pak slaag gaven als je belletje trok en je werd gepakt.
Oh, er wordt wel tegen de deur aan gezeken maar die vent mag dan niet zijn eigen woning in de gaten houden?!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet men niet doen.
Hoorde dat hij, tegenwoordig, regelmatig bij 't kruidvat onder de luifel gaat staan, tegenover hem en voorbij de parkeerplaats, om zijn woning in de gaten te houden.
Camera in de aanslag.
Hij spoort echt niet!
Maar goed, ik ga boodschappen en de situatie in ogenschouw nemen, genietend van een overheerlijk ijsje (van melk die vannacht nog in een koe zat)
Als jij met je buren overhoop ligt, ga je dan 50 meter voor je huis, in de schaduw staan om stiekem je woning in de gaten te houden?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:12 schreef skrn het volgende:
Oh, er wordt wel tegen de deur aan gezeken maar die vent mag dan niet zijn eigen woning in de gaten houden?!
En je hebt wel van heel veel dingen horen zeggen. Wordt er nog in dat dorp wel gezegd waar het op staat of gebeurt alles achterbaks?
Het laat je maar niet los zie ik.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij met je buren overhoop ligt, ga je dan 50 meter voor je huis, in de schaduw staan om stiekem je woning in de gaten te houden?
Zo van 'ik doe net of ik niet thuis ben, zodat dan iemand misschien iets uitvreet en dan kan ik die pakken, haha'
Mijn zus heeft hem zien staan, donderdag.
opvulling van je dag hè. Zo gaat dat in dorpen. Lekker roddelen, klagen zeuren en etteren.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het laat je maar niet los zie ik.
Tjonge , je hebt er bijna een dagtaak van gemaakt om hier die ijssalon te verdedigen.
Hoeveel gratis ijs schuift dat nou?
Als je met je buren overhoop ligt, ga je dan tegen hun deur staan te zeiken?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij met je buren overhoop ligt, ga je dan 50 meter voor je huis, in de schaduw staan om stiekem je woning in de gaten te houden?
Zo van 'ik doe net of ik niet thuis ben, zodat dan iemand misschien iets uitvreet en dan kan ik die pakken, haha'
Mijn zus heeft hem zien staan, donderdag.
Misschien wel, veel anders is er niet te doen in zo'n dorp.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
opvulling van je dag hè. Zo gaat dat in dorpen. Lekker roddelen, klagen zeuren en etteren.
Allicht; ik zou ook niet bij Gia in 't dorp willen wonen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:01 schreef Wespensteek het volgende:
Arme buurman wat moet die een rotleven hebben.
Die zie je nooit. Ligt de hele dag te fok!kenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:57 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Allicht; ik zou ook niet bij Gia in 't dorp willen wonen.
Precies.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
opvulling van je dag hè. Zo gaat dat in dorpen. Lekker roddelen, klagen zeuren en etteren.
Als een gemeente een bedrijf sluit op basis van klachten welke zijn ingediend door 1 persoon, dan is er sowieso al iets mis...Zeer zeker als het bij meerdere ondernemers gebeurt is dankzij dezelfde persoon klachten indient!quote:Op maandag 30 juni 2014 02:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die de Brouwer trekt zich dus niets aan van het besluit van de gemeente. De opdracht is gegeven om het lawaai onder controle te houden en ze huurt iemand in die af en toe in een busje voorbij rijdt. Als de gemeente dit gesol pikt dan heeft het geen enkele autoriteit meer, dan kan het beter maar nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Vrijdag liep er wel degelijk iemand rond.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:20 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar wie nou die beveiliger betaald is een raadsel
Een beveiliger staat er trouwens niet aan de deur. "Maar hij is aanwezig, hij hoeft alleen niet bij de ingang te staan", zegt eigenaresse Elle de Brouwer enigszins cryptisch. Even later rijdt er een beveiligingsbusje voorbij. Over wie dat betaalt, haalt ze lachend haar schouders op: "Ik zeg niks."
http://www.ed.nl/regio/he(...)or-feestje-1.4425290
Nieuwe verkiezingen voor een ijssalon...quote:Op maandag 30 juni 2014 02:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die de Brouwer trekt zich dus niets aan van het besluit van de gemeente. De opdracht is gegeven om het lawaai onder controle te houden en ze huurt iemand in die af en toe in een busje voorbij rijdt. Als de gemeente dit gesol pikt dan heeft het geen enkele autoriteit meer, dan kan het beter maar nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Of het is zo afgesproken met de gemeente, en ze betalen het samen. Het nieuws van die bewaker die er vanaf de volgende dag zou komen werd bekend gemaakt in een persbericht van de gemeente en ondertussen zouden ijssalon en gemeente samen zoeken naar een permanente oplossing.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je doet wel een flinke aanname, ze zegt nota bene dat hij aanwezig is maar niet aan de deur staat, en dan maak jij ervan dat dat langsrijdende busje de enige vorm van aanwezigheid zou zijn?quote:Op maandag 30 juni 2014 02:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |