De achterkant is opslag.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Op de foto bij het artikel is dus de achterkant van de zaak te zien met de picknicktafels en een ruimte om uh lekker te voetballen?
man mag dan een zeur zijn maar mischien heeft hij een punt ,
Woon mijn hele leven al op het Hout en net als overal wonen er sensatiebeluste mensen die 'er wel es even wat aan zullen doen'.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:34 schreef Escapist het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het een bekende familie is uit Helmond, maar wel dat het een bekende familie is in Helmond. Veel contacten, dus veel mensen die sowieso achter hen staan. Zo gaat dat lekker rond, dus uiteindelijk doet vrijwel heel Mierlo-Hout mee…en ik kan nou niet zeggen (ik woon er ook) dat dat een heel net en slim volkje is.
Ennn ik denk dat wij dan op een andere facebook kijken. Ik ben ook een bekende van de familie en 'ik kreeg net een leuk idee ingefluisterd van een klant!' over het dwarszitten van de buurman is bijvoorbeeld wel degelijk gezegd. Helaas kan ik niet laten zien wat men op facebook heeft gezegd, aangezien de facebookpagina 'stop de buurman van Nemanja' is verwijderd toen de interesse van de media opkwam…heel slim. Maar wel jammer. Goed dat men toen wel tot het inzicht was gekomen dat het wellicht niet handig was om dat soort dingen op facebook te gooien, maar een beetje laf om eerst alles op facebook te (laten) zetten en dan vervolgens te verwijderen en te doen alsof ze nooit iets verkeerds hebben gedaan.
Voor mensen uit 't Hout werkt dat wellicht, maar voor de rechter niet. Een petitie is dan inderdaad verstandiger, maar daarin is niet aangegeven om wie het nu precies gaat en daarnaast staat deze vol spelfouten, dus geen idee of deze voldoende rechtskracht heeft. Het zou heel mooi zijn als de ijssalon kan blijven bestaan, daar ben ik ook zeker voor, maar ik kan meneer van Nuenen gerust begrijpen. Daarbij pakt hij het gewoon slim aan, ik denk namelijk dat het moeilijk wordt om hem te betrappen op een overtreding.
Ten eerste .. iedereen? Het is een onbekende die zonder uitleg en zonder toestemming foto's maakt van die kinderen en blijkbaar weigert te vertellen wie die is. Zou jij dat zomaar laten gebeuren?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:15 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dus iedereen die niet met een ID zwaait mag je mishandelen ?
Nee, maar iemand die foto's van mijn kind staat te maken mag zich wel bij mij verantwoorden, en als hij dat niet doet dan zal ik hem vriendelijk, doch dringend, verzoeken de foto's van mijn kind te wissen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:15 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dus iedereen die niet met een ID zwaait mag je mishandelen ?
De rechter heeft voor zover ik heb gelezen geoordeeld dat de gemeente verzuimd heeft om goed onderzoek te doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Als de rechter dit besloten heeft, dan zal buurman wel een punt hebben. Ook ijssalons moeten zich aan geluidnormen houden.
Dat heb ik iig niet gelezen. Wat er wel is gezegd (oa door mij) is dat je niet meteen bij ieder wissewasje op je strepen moet gaan staan.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:44 schreef Lienekien het volgende:
Uiteraard. Maar de geluiden die ik hier ook beluister is dat je al fout zit als je voor je eigen belang wilt opkomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een paar van die ellenlange posts van jou er niet zo veel trek meer in had om de nuance nog te zoeken in je reacties.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heb ik iig niet gelezen. Wat er wel is gezegd (oa door mij) is dat je niet meteen bij ieder wissewasje op je strepen moet gaan staan.
Nuance, af en toe lastig kennelijk...
Maar goed... Als je in een groep idioten nog steeds eruit springt als opperidioot vind ik dat ook geen goed teken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:34 schreef Escapist het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat het een bekende familie is uit Helmond, maar wel dat het een bekende familie is in Helmond. Veel contacten, dus veel mensen die sowieso achter hen staan. Zo gaat dat lekker rond, dus uiteindelijk doet vrijwel heel Mierlo-Hout mee…en ik kan nou niet zeggen (ik woon er ook) dat dat een heel net en slim volkje is.
Ennn ik denk dat wij dan op een andere facebook kijken. Ik ben ook een bekende van de familie en 'ik kreeg net een leuk idee ingefluisterd van een klant!' over het dwarszitten van de buurman is bijvoorbeeld wel degelijk gezegd. Helaas kan ik niet laten zien wat men op facebook heeft gezegd, aangezien de facebookpagina 'stop de buurman van Nemanja' is verwijderd toen de interesse van de media opkwam…heel slim. Maar wel jammer. Goed dat men toen wel tot het inzicht was gekomen dat het wellicht niet handig was om dat soort dingen op facebook te gooien, maar een beetje laf om eerst alles op facebook te (laten) zetten en dan vervolgens te verwijderen en te doen alsof ze nooit iets verkeerds hebben gedaan.
Voor mensen uit 't Hout werkt dat wellicht, maar voor de rechter niet. Een petitie is dan inderdaad verstandiger, maar daarin is niet aangegeven om wie het nu precies gaat en daarnaast staat deze vol spelfouten, dus geen idee of deze voldoende rechtskracht heeft. Het zou heel mooi zijn als de ijssalon kan blijven bestaan, daar ben ik ook zeker voor, maar ik kan meneer van Nuenen gerust begrijpen. Daarbij pakt hij het gewoon slim aan, ik denk namelijk dat het moeilijk wordt om hem te betrappen op een overtreding.
Maar je nam wel de moeite om er iets in te lezen wat er niet stond...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een paar van die ellenlange posts van jou er niet zo veel trek meer in had om de nuance nog te zoeken in je reacties.
hoezo naar de prullenbak? Dat deze man foto's heeft gemaakt, wil toch niet zeggen dat die buurman dat niet óók heeft gedaan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Woord tegen woord.
Je hoort altijd van iemand anders af te blijven en ook van zijn spullen en dat heeft Hartogs niet gedaan.
De claim in het vorige topic die sommige users maakten dat de buurman die foto's van de kinderen zou hebben genomen kunnen we iig naar de prullenbak verwijzen.
Die man heeft in interviews zelfs toegegeven dat hij meer dan 200 foto's heeft gemaakt,van mensen, groot en klein, op zijn muurtje, van de parasols, van mensen die op de hekjes van de voetgangerssluis zitten, ja zelfs van mensen, die gezellig kletsend door die gang lopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hoezo naar de prullenbak? Dat deze man foto's heeft gemaakt, wil toch niet zeggen dat die buurman dat niet óók heeft gedaan?
Iedereen heeft het recht om foto's te maken op de openbare weg, het ging er hier specifiek om dat iemand claimde dat hij die kinderen op het muurtje had gezet en er foto's van had gemaakt. Die claim kan dus naar de prullenbak, want het was Hartogs die zijn kinderen op het murrtje heeft gezet (wat al tegen de regels is) en het was een ambtenaar die er foto's van nam.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hoezo naar de prullenbak? Dat deze man foto's heeft gemaakt, wil toch niet zeggen dat die buurman dat niet óók heeft gedaan?
De overlast zit tussen de oren van Van Nuenen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om foto's te maken op de openbare weg, het ging er hier specifiek om dat iemand claimde dat hij die kinderen op het muurtje had gezet en er foto's van had gemaakt. Die claim kan dus naar de prullenbak, want het was Hartogs die zijn kinderen op het murrtje heeft gezet (wat al tegen de regels is) en het was een ambtenaar die er foto's van nam.
Als het een café of coffeeshop was geweest ipv een ijssalon, dan was de toko allang gesloten gezien de overlast die het veroorzaakt.
Hoeveel overlast is er dan feitelijk? De situatie is toch zeker alleen dat er één persoon is die klaagt, en een vergunning van tafel heeft gekregen omdat de gemeente voor verlening ervan niet goed onderzoek heeft gedaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als het een café of coffeeshop was geweest ipv een ijssalon, dan was de toko allang gesloten gezien de overlast die het veroorzaakt.
De terrasvergunning is opgeschort. De rechter vond dat partijen er maar samen uit moeten komen. Het is dus niet zo dat de terrasvergunning ten onrechte was verstrekt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef Igen het volgende:
Hoeveel overlast is er dan feitelijk? De situatie is toch zeker alleen dat er één persoon is die klaagt, en een vergunning van tafel heeft gekregen omdat de gemeente voor verlening ervan niet goed onderzoek heeft gedaan.
Ik lees nergens dat is vastgesteld dat er (te) veel overlast is en dat daarom geen vergunning had mogen worden verleend. Het is slechts een procedurele fout geweest.
volgens mij ging het in die claim om foto's in het algemeen en niet om die ene foto waardoor die man mishandeld is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om foto's te maken op de openbare weg, het ging er hier specifiek om dat iemand claimde dat hij die kinderen op het muurtje had gezet en er foto's van had gemaakt. Die claim kan dus naar de prullenbak, want het was Hartogs die zijn kinderen op het murrtje heeft gezet (wat al tegen de regels is) en het was een ambtenaar die er foto's van nam.
Dat heeft helemaal niemand geclaimd, je verkondigt nu onzin, Gia zei dat hij foto's heeft gemaakt en verder niets, en dat klopt dus, dat zegt die nota bene zelf in een interview!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het was daarvoor een winkel met caravan-spullen en daarvoor een bloemenzaak, die zullen ook wel verschrikkelijke overlast hebben gegeven, net zoals de inmiddels gesloten schoenenwinkel aan de andere kant.quote:Als het een café of coffeeshop was geweest ipv een ijssalon, dan was de toko allang gesloten gezien de overlast die het veroorzaakt.
Dat meen je niet!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:07 schreef Dance99Vv het volgende:
Tevens is het wachten op de volgende onder handen genomen ondernemer,
.......hij heeft overal last van. gisteravond hoorde ik van een buurtbewoner dat hij nu zich gaat richten op de fotograaf tegenover hem. hij zou last hebben van de lichtflitsen als er geflitst wordt.
proest...
Uit mijn duim niet maar ik kon het dus ook moeilijk serieus nemen,kwam van een reactie van ob (omroep brabant) of uit EDquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat meen je niet!
Die fotograaf zit er al een jaar of 15, en nu heeft hij er last van?
Daarbij is deur naar de studio niet in het zicht van Van Nuenen, maar haaks daarop, dus hij kan die flitsen niet zien.
Ik hoop echt dat je dit uit je duim zuigt.
Hij maakte foto's van de situatie, toevallig waren daar ook kinderen. Op de openbare weg mag je fotograferen wat je wilt. Dit toont gewoon aan wat voor volk daar komt. Succes aan de buurman.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar iemand die foto's van mijn kind staat te maken mag zich wel bij mij verantwoorden, en als hij dat niet doet dan zal ik hem vriendelijk, doch dringend, verzoeken de foto's van mijn kind te wissen.
Als die situatie toevallig "kinderen op een muurtje" is, dan vraag je toestemming aan de ouders om die kinderen te fotograferen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:38 schreef FoXje het volgende:
[..]
Hij maakte foto's van de situatie, toevallig waren daar ook kinderen. Op de openbare weg mag je fotograferen wat je wilt. Dit toont gewoon aan wat voor volk daar komt. Succes aan de buurman.
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar iemand vasthouden en zijn foto's wissen is gewoon aso gedrag. Je kunt ook eerst vriendelijk informeren wat die meneer aan het doen is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die situatie toevallig "kinderen op een muurtje" is, dan vraag je toestemming aan de ouders om die kinderen te fotograferen.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat die Hartog zijn kinderen niet op dat muurtje had moeten zetten klopt, maar dat geeft een wildvreemde die zich niet identificeert als gemeentelijke ambtenaar het recht niet om dan maar foto's te gaan maken van die kinderen. Had die ambtenaar zich maar moeten identificeren, had die het kunnen voorkomen.
[..]
Ja vast, hij maakt alleen foto's van de auto's/vrachtwagens, niet van de personen die ze laden of lossen. En hij maakt ook alleen een foto van zijn muurtje natuurlijk, niet van de kinderen die erop zitten? Erg logisch, ja ..
Volgens mij mag je op de openbare weg nog steeds filmen/foto's maken, maar goed. En als je in de dierentuin loopt met je kids, ga je dan ook iedereen die foto's maakt en waarbij de kans groot is dat jouw kinderen ook gekiekt worden aanpakken en de foto's wissen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste .. iedereen? Het is een onbekende die zonder uitleg en zonder toestemming foto's maakt van die kinderen en blijkbaar weigert te vertellen wie die is. Zou jij dat zomaar laten gebeuren?
En tja, ten tweede zeggen ze hem even vastgehouden te hebben en de foto's gewist te hebben, en wie van de twee hier nou de waarheid spreekt zullen alleen diegenen weten die erbij waren.
Maar als je denkt dat je heden ten dage zomaar even wat foto's kan nemen van jonge kinderen zonder de ouders om toestemming te vragen, en desgevraagd weigert jezelf te identificeren, nou sorry hoor, maar volgens mij ben je dan een beetje wereldvreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |