abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:24:13 #1
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141483292

quote:
MIERLO-HOUT - IJssalon Nemanja aan de Hoofdstraat in Mierlo-Hout sluit vanwege een slepend conflict met buurman Jos van Nuenen tijdelijk de deuren. Dat tot ergernis van de buurtbewoners, die vinden dat de buurman zich aanstelt. Daar heeft Van Nuenen geen boodschap aan. "Ze terroriseren me, maar ik ben een volhouder."
Het conflict tussen de buurman en de ijssalon speelt al jaren. Volgens de buurman is het terras en de koelinstallatie van de ijssalon een bron van ergernis. "Het is alsof ik naast een kinderspeeltuin woon", zegt Van Nuenen.

Eigenaresse Elle de Brouwer is zich van geen kwaad bewust. "Wij hebben geen problemen. De mensen komen binnen om een ijsje te eten, dus daar zijn we vooral mee bezig", zegt ze.

'Debiele gast'
Na klachten van de buurman heeft de gemeente deze week de ijssalon verplicht een beveiliger in dienst te nemen om de geluidsoverlast te beperken. De eigenaren denken dat niet te kunnen betalen en vinden dat een bewaker niet thuishoort in een ijssalon. Ze sluiten daarom nu tijdelijk de deuren. Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.

De buurt vindt het conflict grote onzin, en dat heeft Van Nuenen geweten ook. "Als ik een boodschap doe, krijg ik allerlei dingen te horen. 'Je spoort niet, debiele gast. Achterlijke.'"

Er werd zelfs geprobeerd hem omver te rijden. "Ik maakte foto's van een auto die voor mijn huis stond", zegt Van Nuenen. Een bezoeker van de ijssalon stond daar fout geparkeerd. "Toen ik achter de auto stond, reed hij achteruit. Ik kwam onder de auto terecht."

'Hij daagt uit'
De buurt schuift de zwarte piet naar de buurman. "Hij daagt uit, intimideert en volgt mensen zelfs tot aan huis toe", zegt een buurtbewoner zaterdag. De buurt startte zelfs een petitie, die pleit voor behoud van ijssalon Nemanja. De petitie is inmiddels door meer dan duizend mensen ondertekend.

Van Nuenen trekt zich daar niets van aan en vindt vooral dat hij in zijn recht staat. Aanpassingen aan zijn huis om het geluid buiten te houden en ook een rechtszaak hebben hem naar eigen zeggen al duizenden euro's gekost. Van Nuenen verhuisde zijn woonkamer vanwege de overlast zelfs naar de achterkant van zijn woning.

Beveiliger
Over de komst van een beveiliger heeft de buurman geen mening. Hij is blij dat de rechter al besloten heeft dat het terras opgeruimd moest worden. Of dat voor altijd zal zijn, blijkt pas aan het einde van een bodemprocedure die Van Nuenen heeft aangespannen.

Hoe groot ook de ergernissen, Van Nuenen is niet van plan te verhuizen. "Ik heb zoveel geïnvesteerd in deze woning, dit is voor mij een heel speciaal huis. Ik wil hier niet weg."
http://www.omroepbrabant.(...)iseerd%E2%80%99.aspx

quote:
In Mierlo-Hout doet een petitie de ronde tegen de boze buurman van ijssalon Nemanja. Er zijn inmiddels 1200 handtekeningen tegen de man verzameld.

De buurman heeft al jaren ruzie met de ijssalon omdat hij overlast zou ondervinden van het clientèle. Zo heeft hij last van geluidsoverlast en klanten die op zijn tuinmuur hun ijs opeten. Hierdoor verloor de ijssalon vorige maand haar terrasvergunning.

De buurtbewoners vinden echter dat hij zich aanstelt en sindsdien is het bonje tussen de ijsliefhebbers in de buurt en de beklaagde buurman. Afgelopen maand riep de man 26 keer de hulp in van de politie en deed zes keer aangifte van bedreiging, mishandeling en poging tot doodslag. De gemeente heeft geëist dat er een bewaker bij de ijssalon komt te staan. De eigenaar besloot daarom de winkel tijdelijk te sluiten.
http://www.powned.tv/nieu(...)an_wil_geen_ijs.html

Check het interview met de buurman :D
Hij haat ook carnaval :(

(Filmpje rechts:Boze buurman Jos van Nuenen over overlast ijssalon Nemanja)
http://www.omroepbrabant.(...)iseerd%E2%80%99.aspx

Het vervolg: Burgemeester als bemiddelaar

ben benieuwd wanneer helmond weer een ijsje kan eten

http://www.ed.nl/regio/he(...)on-nemanja-1.4418998

HELMOND - Burgemeester Elly Blanksma werpt zich op als bemiddelaar in het conflict over ijssalon Nemanja in Mierlo-Hout.
There is only one religion
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:27:37 #2
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141483369
Straks geeft die ijscoman iedereen in mierlo-hout een gratis ijsje als hij weer open is :9~
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2014 @ 11:29:04 #3
862 Arcee
Look closer
pi_141483417
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_141483424
quote:
De gemeente gaat geen oordeel vellen, geeft een woordvoerster aan. "We proberen tot een gezamenlijke oplossing te komen. Belangrijk is dat we naar elkaar blijven luisteren."
Die laffe we bemiddelen alleen houding van de overheid :r
Soms prima hoor, maar in dit geval hebben ze gewoon en het bestemmingsplan gemaakt en de terrasvergunning afgegeven. Sta achter je besluit of herzie dat waar nodig.
pi_141483460
Grappig ook dat het in de winkelstraat is. Gaan ze straks de hele straat sluiten? Ambtenaren :')
Hier staat niets.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:31:05 #6
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141483481
quote:
ja dacht dat dat automatisch gebeurde bij aanklikken nieuw deel :@
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:37:55 #7
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141483688
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:31 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ja dacht dat dat automatisch gebeurde bij aanklikken nieuw deel :@
Eerste keer moet een mod even reeksen geloof ik :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:38:06 #8
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141483692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:30 schreef Prospos het volgende:
Grappig ook dat het in de winkelstraat is. Gaan ze straks de hele straat sluiten? Ambtenaren :')
Op de foto bij het artikel is dus de achterkant van de zaak te zien met de picknicktafels en een ruimte om uh lekker te voetballen?

man mag dan een zeur zijn maar mischien heeft hij een punt ,
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:39:34 #9
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_141483731
En een ambtenaar mishandeld door bezoekers ijssalon. Lekker volk daar.
opgezegd@fok.nl
pi_141483831
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:37 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Eerste keer moet een mod even reeksen geloof ik :)
Nee hoor, gewoon op 'Open nieuw deel' klikken als het topic vol is. Ook de eerste keer wordt dat automatisch gereekst. Topicnummer wordt ook automatisch verhoogd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:45:08 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141483845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon op 'Open nieuw deel' klikken als het topic vol is. Ook de eerste keer wordt dat automatisch gereekst. Topicnummer wordt ook automatisch verhoogd.
ik zie het :(
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:46:41 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141483893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Oh dan heb ik niks gezegd :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_141483908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Op de foto bij het artikel is dus de achterkant van de zaak te zien met de picknicktafels en een ruimte om uh lekker te voetballen?

man mag dan een zeur zijn maar mischien heeft hij een punt ,
Ja, want bij jou in de buurt wordt nooit gevoetbald? De buurkinderen voetballen ook bij mij in de steeg of in hun tuin. Er vliegt ook regelmatig een bal/frisbee/boemerang mijn tuin in. Lekker boeiend. Die gooi ik dan weer terug als ik hem zie liggen. Je hebt buren, die doen dingen. Maar om dat gelijk overlast te noemen.
Dat parkeren voor zijn oprit is natuurlijk wel een probleem, maar daar moeten de handhavers van de gemeente gewoon tegen op treden. Dat is toch niet de taak van een ondernemer?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:49:09 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141483960
Als de rechter dit besloten heeft, dan zal buurman wel een punt hebben. Ook ijssalons moeten zich aan geluidnormen houden.
censuur :O
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:51:30 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141484026
Taak van die ondernemer is de overlast te reduceren tot aanvaardbaar niveau, wat dat dan is valt over te discussieren.
iets met milieu/omgeving enzo
pi_141484284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:39 schreef FoXje het volgende:
En een ambtenaar mishandeld door bezoekers ijssalon. Lekker volk daar.
euhm
quote:
Volgens Bart Hartogs klopt het verhaal van de gemeente niet. Tegen hem is door de ambtenaar aangifte gedaan van mishandeling. ''Dit is echt onzin. Ik heb hem helemaal niet geslagen.''

De ambtenaar stond volgens Hartogs foto's te maken van zijn kinderen die hij op het muurtje van de buurman had gezet. ''We dachten dat de fotograaf in opdracht van de buurman foto's maakte van mijn kinderen. Dat pikte ik niet dus we hebben hem even vastgehouden, zijn fototoestel afgepakt en zijn foto's gewist. Meer is er niet gebeurd. Als de ambtenaar zich had gelegitimeerd, was het niet zo gelopen, maar hij wilde zijn identiteit niet bekendmaken.''
pleased to meet you
pi_141484357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:51 schreef Dance99Vv het volgende:
Taak van die ondernemer is de overlast te reduceren tot aanvaardbaar niveau, wat dat dan is valt over te discussieren.
iets met milieu/omgeving enzo
Had je dit gelezen?
quote:
Eerder sloot aan de andere kant van de buurman al schoenwinkel Luckydeal. Volgens Patty Gielen van de schoenenwinkel was de boze buurman niet de hoofdreden om de zaak te sluiten, maar heeft het er wel aan bijgedragen. ''Deze man maakt er een hobby van om iedereen te intimideren. Op het moment dat wij daar stonden te lossen, kwam hij al foto's van ons maken en belde hij de politie'', vertelt Gielen.
pleased to meet you
pi_141484436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:00 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm

[..]

Woord tegen woord.
Je hoort altijd van iemand anders af te blijven en ook van zijn spullen en dat heeft Hartogs niet gedaan.

De claim in het vorige topic die sommige users maakten dat de buurman die foto's van de kinderen zou hebben genomen kunnen we iig naar de prullenbak verwijzen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:09:49 #19
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141484563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Had je dit gelezen?

[..]

ja en nog wel meer,maar ik woon niet in helmond en heb het uit de media,vind het een interresant iets,ontneem mensen hun ijsje en heel het dorp staat op zijn kop
pi_141484610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Woord tegen woord.
Je hoort altijd van iemand anders af te blijven en ook van zijn spullen en dat heeft Hartogs niet gedaan.
Nou, als er een wildvreemd iemand foto's van mijn kinderen gaat maken zonder mijn toestemming wordt ik ook boos hoor, daar vraag je maar toestemming voor.

quote:
De claim in het vorige topic die sommige users maakten dat de buurman die foto's van de kinderen zou hebben genomen kunnen we iig naar de prullenbak verwijzen.
Huh wat? Dus omdat er een ambtenaar foto's heeft genomen heeft de buurman geen foto's genomen? Wat nou als ze allebei foto's hebben gemaakt? Schijnt de buurman wel vaker te doen, overal foto's van maken, zoals ook blijkt uit het verhaal van de schoenenwinkel.
pleased to meet you
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:13:21 #21
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141484666
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, als er een wildvreemd iemand foto's van mijn kinderen gaat maken zonder mijn toestemming wordt ik ook boos hoor, daar vraag je maar toestemming voor.

[..]

Huh wat? Dus omdat er een ambtenaar foto's heeft genomen heeft de buurman geen foto's genomen? Wat nou als ze allebei foto's hebben gemaakt? Schijnt de buurman wel vaker te doen, overal foto's van maken, zoals ook blijkt uit het verhaal van de schoenenwinkel.
enge man die foto's neemt van aan een ijsje likkende kinderen :o :9~
pi_141484745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Boos worden mag. Aan iemand zitten cq spullen vernielen mag niet.
Als jij er voor zorgt dat jouw kinderen geen zaken doen die niet toegestaan zijn, dan waren ze helemaal niet op de foto gezet. Hij heeft ze zelf op een plek neergezet waar dat niet mocht, dus had het zelf kunnen voorkomen.

quote:
Foto's van auto's/vrachtwagens ja. Die heb je ook nodig als bewijsmateriaal om aan te tonen dat de regels overtreden worden. Als iemand claimt dat hij foto's van kinderen maakt (wat dus als feit werd gepresenteerd in het vorige topic), kom dan ook maar met bewijs dat het idd zo is. Als men dat niet kan, dan is het laster en te scharen onder het kopje roddel en achterklap.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:17:56 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141484788
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Boos worden mag. Aan iemand zitten cq spullen vernielen mag niet.
Als jij er voor zorgt dat jouw kinderen geen zaken doen die niet toegestaan zijn, dan waren ze helemaal niet op de foto gezet. Hij heeft ze zelf op een plek neergezet waar dat niet mocht, dus had het zelf kunnen voorkomen.

[..]

Foto's van auto's/vrachtwagens ja. Die heb je ook nodig als bewijsmateriaal om aan te tonen dat de regels overtreden worden. Als iemand claimt dat hij foto's van kinderen maakt (wat dus als feit werd gepresenteerd in het vorige topic), kom dan ook maar met bewijs dat het idd zo is. Als men dat niet kan, dan is het laster en te scharen onder het kopje roddel en achterklap.
zucht ....en de gemoederen lopen al zo hoog op daar :{
pi_141485608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:09 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ja en nog wel meer,maar ik woon niet in helmond en heb het uit de media,vind het een interresant iets,ontneem mensen hun ijsje en heel het dorp staat op zijn kop
Dan lijkt me dat je gerust kunt aannemen dat er wel meer aan de hand is dan alleen een ijsje ontnemen...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_141485692
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:56 schreef Operc het volgende:

[..]

Eerder postte je dit:

[..]

Met de wetgeving in de hand iets afdwingen kan ik toch moeilijk 'als redelijke mensen' praten noemen. Dus inderdaad, zoals Meike26 aangaf, DS4 had in deze gelijk.
Hoezo niet? Er zijn regels die o.a. mijn belang beschermen, die overtreedt hij. Als ik dan met hem ga praten om hem te zeggen dat die regels wat mij betreft niet precies hoeven worden nageleefd, als hij maar om mijn concrete en meest zwaarwegende belangen denkt die ik hem daarbij aanwijs, wat is daar dan niet redelijk aan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')