abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 22 juni 2014 @ 11:02:11 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_141400659

quote:
MIERLO-HOUT - IJssalon Nemanja aan de Hoofdstraat in Mierlo-Hout sluit vanwege een slepend conflict met buurman Jos van Nuenen tijdelijk de deuren. Dat tot ergernis van de buurtbewoners, die vinden dat de buurman zich aanstelt. Daar heeft Van Nuenen geen boodschap aan. "Ze terroriseren me, maar ik ben een volhouder."
Het conflict tussen de buurman en de ijssalon speelt al jaren. Volgens de buurman is het terras en de koelinstallatie van de ijssalon een bron van ergernis. "Het is alsof ik naast een kinderspeeltuin woon", zegt Van Nuenen.

Eigenaresse Elle de Brouwer is zich van geen kwaad bewust. "Wij hebben geen problemen. De mensen komen binnen om een ijsje te eten, dus daar zijn we vooral mee bezig", zegt ze.

'Debiele gast'
Na klachten van de buurman heeft de gemeente deze week de ijssalon verplicht een beveiliger in dienst te nemen om de geluidsoverlast te beperken. De eigenaren denken dat niet te kunnen betalen en vinden dat een bewaker niet thuishoort in een ijssalon. Ze sluiten daarom nu tijdelijk de deuren. Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.

De buurt vindt het conflict grote onzin, en dat heeft Van Nuenen geweten ook. "Als ik een boodschap doe, krijg ik allerlei dingen te horen. 'Je spoort niet, debiele gast. Achterlijke.'"

Er werd zelfs geprobeerd hem omver te rijden. "Ik maakte foto's van een auto die voor mijn huis stond", zegt Van Nuenen. Een bezoeker van de ijssalon stond daar fout geparkeerd. "Toen ik achter de auto stond, reed hij achteruit. Ik kwam onder de auto terecht."

'Hij daagt uit'
De buurt schuift de zwarte piet naar de buurman. "Hij daagt uit, intimideert en volgt mensen zelfs tot aan huis toe", zegt een buurtbewoner zaterdag. De buurt startte zelfs een petitie, die pleit voor behoud van ijssalon Nemanja. De petitie is inmiddels door meer dan duizend mensen ondertekend.

Van Nuenen trekt zich daar niets van aan en vindt vooral dat hij in zijn recht staat. Aanpassingen aan zijn huis om het geluid buiten te houden en ook een rechtszaak hebben hem naar eigen zeggen al duizenden euro's gekost. Van Nuenen verhuisde zijn woonkamer vanwege de overlast zelfs naar de achterkant van zijn woning.

Beveiliger
Over de komst van een beveiliger heeft de buurman geen mening. Hij is blij dat de rechter al besloten heeft dat het terras opgeruimd moest worden. Of dat voor altijd zal zijn, blijkt pas aan het einde van een bodemprocedure die Van Nuenen heeft aangespannen.

Hoe groot ook de ergernissen, Van Nuenen is niet van plan te verhuizen. "Ik heb zoveel geïnvesteerd in deze woning, dit is voor mij een heel speciaal huis. Ik wil hier niet weg."
http://www.omroepbrabant.(...)iseerd%E2%80%99.aspx

quote:
In Mierlo-Hout doet een petitie de ronde tegen de boze buurman van ijssalon Nemanja. Er zijn inmiddels 1200 handtekeningen tegen de man verzameld.

De buurman heeft al jaren ruzie met de ijssalon omdat hij overlast zou ondervinden van het clientèle. Zo heeft hij last van geluidsoverlast en klanten die op zijn tuinmuur hun ijs opeten. Hierdoor verloor de ijssalon vorige maand haar terrasvergunning.

De buurtbewoners vinden echter dat hij zich aanstelt en sindsdien is het bonje tussen de ijsliefhebbers in de buurt en de beklaagde buurman. Afgelopen maand riep de man 26 keer de hulp in van de politie en deed zes keer aangifte van bedreiging, mishandeling en poging tot doodslag. De gemeente heeft geëist dat er een bewaker bij de ijssalon komt te staan. De eigenaar besloot daarom de winkel tijdelijk te sluiten.
http://www.powned.tv/nieu(...)an_wil_geen_ijs.html

Check het interview met de buurman :D
Hij haat ook carnaval :(

(Filmpje rechts:Boze buurman Jos van Nuenen over overlast ijssalon Nemanja)

[ Bericht 7% gewijzigd door Paul op 22-06-2014 11:14:16 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 22 juni 2014 @ 11:04:10 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141400709
't wordt toch een kutzomer :(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_141400759
Wat een kansloze die buurman... Zo hekel aan dat soort volk.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:07:34 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141400773
Je zal er maar naast wonen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141400776
Woonde die man er al toen de ijssalon er kwam, of andersom?
pi_141400805
Dit lijkt me een leuke case voor de rijdende rechter
pi_141400829
Ze moeten voor dat soort zeikerds een speciaal dorp maken op de meest afgelegen plek van Nederland. Met daarbij GEEN winkels, GEEN pleinen, GEEN mooie plekjes waar mensen kunnen hangen en met een straatverbod na 8 uur.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:10:19 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141400835
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:06 schreef larry_flynt het volgende:
Wat een kansloze die buurman... Zo hekel aan dat soort volk.
Gun jou een ijssalon als buren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:12:32 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_141400896
Omdat een ijscoboer en een stel ijsjeslikkende kindjes toevallig de gunfactor hebben, zouden ze zich niet aan de regels hoeven houden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 22 juni 2014 @ 11:13:10 #10
80791 crew  Paul
pi_141400916

(Filmpje rechts:Boze buurman Jos van Nuenen over overlast ijssalon Nemanja)

pi_141400939
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gun jou een ijssalon als buren
Prima!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 22 juni 2014 @ 11:16:18 #12
80791 crew  Paul
pi_141400988
Dit lijkt me een zaak voor:

pi_141401008
quote:
Na klachten van de buurman heeft de gemeente deze week de ijssalon verplicht een beveiliger in dienst te nemen om de geluidsoverlast te beperken. De eigenaren denken dat niet te kunnen betalen en vinden dat een bewaker niet thuishoort in een ijssalon. Ze sluiten daarom nu tijdelijk de deuren. Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
Een beveiliger moet er zijn voor veiligheid, niet om tegen iedereen te zeggen dat ze niet teveel geluid mogen maken.

Trouwens van geluidsoverlast is toch pas sprake na 22:00 uur of iets dergelijks? Lijkt me niet dat een ijssalon nog geopend is na die tijd?

Ik denk dat deze "leuke" buurman een paar vriendjes heeft bij de gemeente helmond :r
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 22 juni 2014 @ 11:18:17 #14
80791 crew  Paul
pi_141401027
Die buurman zal wel op gegeven moment weggaan daar. Hij is nu al een keer overreden door een bewoner. Dit gaat hij echt niet meer lang trekken, zoveel haat van mensen tegen hem.
pi_141401053
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:18 schreef Paul het volgende:
Die buurman zal wel op gegeven moment weggaan daar. Hij is nu al een keer overreden door een bewoner. Dit gaat hij echt niet meer lang trekken, zoveel haat van mensen tegen hem.
Hij komt over als een psychopaat, mensen filmen en volgen naar hun huis.
pi_141401079
Een van de reacties onder dat artikel:

quote:
Het is een winkelstraat, nog van voor ik geboren werd. Ik ben nu 41. Toen meneer van Nuenen dit huis kocht, wist hij dat. Hij wist ook van het bestemmingsplan van het pand naast zijn woonhuis. Dat meneer spijt heeft, dat hij achteraf de verkeerde beslissing heeft genomen, moet niet ten koste gaan van de investering die Nemamja heeft gedaan. Nemamja heeft het recht om daar hun winkel te exploiteren
Ik vind het uitermate kinderachtig en zelfzuchtig van dhr van Nuenen om de fout die hij zelf heeft gemaakt, met de bijbehorende kosten die hij gemaakt heeft voor zijn huis, over de rug van Nemamja recht te trekken.
Mij is geleerd vroeger, zoals je de mensen behandelt, zo krijg je het ook terug in het leven. Nu heeft hij een ijssalon naast zich,die overdag opereert. Heeft hij liever een shoarmatent naast zich die in de late uren opereert met zatlappen als klandizie?
pi_141401083
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door eight op 22-06-2014 11:26:15 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141401084
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:19 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hij komt over als een psychopaat, mensen filmen en volgen naar hun huis.
Ik zou die camera uit z'n handen slaan als ie mij loopt te filmen en als hij niet stopt als ik daarom vraag
pi_141401105
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:21 schreef eight het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat die ijssalon er later is gekomen. Als dat waar is dan heeft die kerel wel recht van spreken. Een ijssalon zorgt nu eenmaal voor flink wat overlast en daarnaast heeft de buurman zelf genoeg gedaan om van de overlast af te komen, zoals het verplaatsen van de woonkamer.
In me reactie boven je zie je dat het een winkelstraat is waar die is gaan wonen. Dan vraag je er ook om...

Vorige winkel schijnt ie ook al weggejaagd te hebben:

quote:
Een andere winkel en die heeft ie ook weg gejaagd.aan wie ligt dit dan?
pi_141401155
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]

In me reactie boven je zie je dat het een winkelstraat is waar die is gaan wonen. Dan vraag je er ook om...
Mee eens.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141401164
Het kan best een zeikerd zijn, maar het lijkt mij normaal dat een horeca-uitbater zorgt dat zijn publiek binnen de grenzen van zijn terrasvergunning blijft en niet voor teveel geluidsoverlast zorgt. Daar kunnen ze een beveiliger voor inhuren, maar dit klinkt een beetje als een ondernemer die slechts tijd vrij maakt voor het draaien van omzet en dat ten koste laat gaan van de buren, om dan een zielig verhaaltje te houden waarvan hij weet dat het in goede aarde valt bij zijn klandizie die die buurman toch al niet mogen. Zo probeert hij via sociale druk te bereiken dat hij door kan gaan met geld verdienen door de lasten van zijn nering over de schutting te mikken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_141401168

[ Bericht 100% gewijzigd door eight op 22-06-2014 11:25:23 ]
pi_141401198
Wat een zeikerd.
Ура для россии
pi_141401214
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:02 schreef Paul het volgende:

Prima kerel, staat volledig in z'n recht dan
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_141401226
quote:
Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
quote:
..en klanten die op zijn tuinmuur hun ijs opeten. Hierdoor verloor de ijssalon vorige maand haar terrasvergunning.
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.

quote:
"Toen ik achter de auto stond, reed hij achteruit. Ik kwam onder de auto terecht."
Dat heet doodslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')