abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141609221
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Correctie: de man is wél naast een horeca zaak gaan wonen. Dat het pand op dat moment niet in gebruik was als horeca gelegenheid doet niets af aan het feit dat er een lopende horeca vergunning verleend is voor dat pand. Dat hij dus kinderen ergerlijk vind ligt aan zijn eigen bekrompenheid en achterlijkheid in het niet controleren van de omgeving voor het overgaan tot het kopen van een pand.
Ooh, dat wist ik niet. Maar ja, zoals gezegd heeft hij dus problemen met iedereen, misschien vindt die het gewoon leuk om over van alles te zeiken en was die eigenlijk heel blij met die ijssalon, meer redenen om te klagen? Of hij dacht dat met zijn hobby (MG's opknappen) links en rechts geen woonhuizen ideaal is voor hem, hij maakt namelijk een pokkeherrie met die dingen, en neemt nu lekker rancuneus wraak op alles en iedereen omdat die vlieger niet opging?
pleased to meet you
pi_141609751
Ik krijg de indruk dat die buurman net zolang doorgaat met wegjagen tot de gemeente het zat is en besluit er helemaal geen winkel meer in te plaatsen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:53:01 #153
3542 Gia
User under construction
pi_141609787
Dat laatste zou best weleens kunnen, moussie, zijn perceel/tuin grenst aan de rechterzijde aan de pastorietuin. Zou zomaar kunnen dat zijn hobby de oorzaak is van de onenigheid met de pastoor.

Maar goed. Straks boodschappen en dan denk ik dat ik maar eens een lekker ijsje ga eten. Ze moeten nu een beveiliger betalen en ik zorg graag voor wat extra's in de kassa.
(zo denkt de meerderheid van de houtenaren erover, dus ze gaan het druk krijgen)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:55:35 #154
3542 Gia
User under construction
pi_141609834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:51 schreef ReplaR het volgende:
Ik krijg de indruk dat die buurman net zolang doorgaat met wegjagen tot de gemeente het zat is en besluit er helemaal geen winkel meer in te plaatsen.
Maar dan is er kans op een gezin met kinderen, zwembad in de tuin, voetbalgoaltje, enz
Daarvan ondervindt hij veel meer overlast. Dus daar gaat hij ook over klagen.

Die man zou buiten het dorp moeten gaan wonen, op een ruim perceel.
pi_141610747
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan is er kans op een gezin met kinderen, zwembad in de tuin, voetbalgoaltje, enz
Daarvan ondervindt hij veel meer overlast. Dus daar gaat hij ook over klagen.

Die man zou buiten het dorp moeten gaan wonen, op een ruim perceel.
vroeger kregen zulke mannen de hele dorpsjeugd over zich heen (belletje trekken, brandende krant met stront, modder tegen ruiten, etc) en als ze echt vervelend werden dan kregen ze klappen.

Nu is dat beschaafd en terroriseren zulke etters hele buurten
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:01:19 #156
3542 Gia
User under construction
pi_141611729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:27 schreef driemie het volgende:

vroeger kregen zulke mannen de hele dorpsjeugd over zich heen (belletje trekken, brandende krant met stront, modder tegen ruiten, etc) en als ze echt vervelend werden dan kregen ze klappen.

Nu is dat beschaafd en terroriseren zulke etters hele buurten
Mwa, vergelijkbare zaken heeft hij ook al over zich heen gekregen.
Zeiken tegen zijn voordeur, bijvoorbeeld.
Ouderwetse praktijken die nergens naar leiden.
Moet men niet doen.

Hoorde dat hij, tegenwoordig, regelmatig bij 't kruidvat onder de luifel gaat staan, tegenover hem en voorbij de parkeerplaats, om zijn woning in de gaten te houden.
Camera in de aanslag.

Hij spoort echt niet!

Maar goed, ik ga boodschappen en de situatie in ogenschouw nemen, genietend van een overheerlijk ijsje (van melk die vannacht nog in een koe zat)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:58:10 #157
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141613373
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet men niet doen.

Hoorde dat hij, tegenwoordig, regelmatig bij 't kruidvat onder de luifel gaat staan, tegenover hem en voorbij de parkeerplaats, om zijn woning in de gaten te houden.
Camera in de aanslag.

Hij spoort echt niet!

Maar goed, ik ga boodschappen en de situatie in ogenschouw nemen, genietend van een overheerlijk ijsje (van melk die vannacht nog in een koe zat)
doe straks even een ooggetuige verslag van de nieuwe situatie ;)
There is only one religion
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:53:07 #158
3542 Gia
User under construction
pi_141617305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:58 schreef Dance99Vv het volgende:

doe straks even een ooggetuige verslag van de nieuwe situatie ;)
Heerlijk ijsje gehad, citroen, zooo fris!
De beveiliger kwam vragen of wij ergens overlast van hebben. Lol.

De buurman was voor het huis ergens mee bezig. Volgens mij durft hij nu niet te etteren vanwege die breedgeschouderde man in pak. Haha.

Hoorde bij de slager dat de onenigheid met de pastoor kwam door het paasfeest.
Op paaszaterdag is er namelijk, traditioneel, een paasvuur in de tuin van de pastorie.
De kinderen horen daar het paasverhaal op hun niveau, terwijl de volwassenen de mis volgen in de kerk.
Tja, en bij vuur is de aanwezigheid van de brandweer verplicht en dáár heeft Van Nuenen last van.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:55:17 #159
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141617362
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Heerlijk ijsje gehad, citroen, zooo fris!
De beveiliger kwam vragen of wij ergens overlast van hebben. Lol.

De buurman was voor het huis ergens mee bezig. Volgens mij durft hij nu niet te etteren vanwege die breedgeschouderde man in pak. Haha.

Hoorde bij de slager dat de onenigheid met de pastoor kwam door het paasfeest.
Op paaszaterdag is er namelijk, traditioneel, een paasvuur in de tuin van de pastorie.
De kinderen horen daar het paasverhaal op hun niveau, terwijl de volwassenen de mis volgen in de kerk.
Tja, en bij vuur is de aanwezigheid van de brandweer verplicht en dáár heeft Van Nuenen last van.
:? van de brandweer ? kan moeilijk mijn lachen meer inhouden
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:16:09 #160
3542 Gia
User under construction
pi_141617988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:55 schreef Dance99Vv het volgende:

:? van de brandweer ? kan moeilijk mijn lachen meer inhouden
Eén keer per jaar, op paaszaterdag.

Hoorde ook dat hij het al aan de stok heeft gehad met vrijwel alle andere ondernemers op het plein.
Hij gaat tegen iedereen tekeer en overal ziet hij overlast in.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:25:29 #161
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141618274
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Eén keer per jaar, op paaszaterdag.

Hoorde ook dat hij het al aan de stok heeft gehad met vrijwel alle andere ondernemers op het plein.
Hij gaat tegen iedereen tekeer en overal ziet hij overlast in.
je kan er dus op rekenen dat hij overlast ondervind van de beveiliger (kwestie van tijd) ;)

Dus eind goed allgood .....
pi_141622606
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:53 schreef Gia het volgende:
Dat laatste zou best weleens kunnen, moussie, zijn perceel/tuin grenst aan de rechterzijde aan de pastorietuin. Zou zomaar kunnen dat zijn hobby de oorzaak is van de onenigheid met de pastoor.

Maar goed. Straks boodschappen en dan denk ik dat ik maar eens een lekker ijsje ga eten. Ze moeten nu een beveiliger betalen en ik zorg graag voor wat extra's in de kassa.
(zo denkt de meerderheid van de houtenaren erover, dus ze gaan het druk krijgen)
De ironie daarvan. Extra drukte nu er een beveiliger is en jullie als inwoners de ijssalon graag willen helpen met het betalen daarvan. Drukte = meer mensen die praten en lachen, meer kinderen die praten en lachen. :+

Ik heb dit hele topic mee gelurkt en het is heel veel 'ik heb horen vertellen' en dat zijn in dorpen verhalen die je vaak met een flinke korrel zout moet nemen, maar het zijn uiteindelijk zoveel verhalen dat er waarschijnlijk toch een kern van waarheid in zit over de buurman.

(Ik handel klachten af en zo had ik eens een klant die voor de zoveelste keer terug was bij ons bedrijf met een klacht. Ze had het regelmatig erover dat ze ook bij bedrijf x, y en z een klacht ging indienen of had lopen. Ze vroeg me zelfs nog of dat aan haar lag. "Welnee joh, mevrouw :o". Tsja, als je iets anders met je problemen met bedrijven omgaat, ze de kans geeft om op te lossen ipv direct op hoge poten van alles te eisen... Het doet me er heel erg aan denken, deze buurman. Weinig redelijkheid.)
Live for now, forget forever
  vrijdag 27 juni 2014 @ 18:15:21 #163
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141622990
quote:

[..]

Moet men niet doen.

Door de brievenbus?
Ik mis nog afgebroken luciferstokjes in de sloten proppen. Die kwam dan in de ochtend niet meer in zijn eigen auto. Zo werd bij ons in het dorp afgerekend met mensen die de bal stuk staken of je een pak slaag gaven als je belletje trok en je werd gepakt.
Thuis kon je niets vertellen want dan kreeg je daar ook nog een pak slaag. Dan zat er niets anders op dan zelf in actie te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 27-06-2014 18:48:52 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:19:03 #164
3542 Gia
User under construction
pi_141624818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:15 schreef Cherna het volgende:

Door de brievenbus?
Ik mis nog afgebroken luciferstokjes in de sloten proppen. Die kwam dan in de ochtend niet meer in zijn eigen auto. Zo werd bij ons in het dorp afgerekend met mensen die de bal stuk staken of je een pak slaag gaven als je belletje trok en je werd gepakt.
Thuis kon je niets vertellen want dan kreeg je daar ook nog een pak slaag. Dan zat er niets anders op dan zelf in actie te komen.
Met dat zeikincident lag hij al in zijn auto, op wacht.
Dus die lucifer had dan voorkomen dat hij 's morgens zijn huis in kwam.

Ben wel benieuwd wat er nu voor definitieve oplossing gaat komen.
Serre, terrasafscheiding, platanen voor de deur, zelf een muurtje bouwen voor de kids.....legio mogelijkheden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:48:40 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141625772
Het lijkt er op dat hij snel van een mug een olifant maakt maar onderschat niet hoe vervelend het kan zijn om daarnaast te wonen. Veel herrie gedurende veel uren. Het is niet eens de herrie zelf die het probleem is maar het feit dat de persoon er geen controle over heeft. Al is het voordeel van een ijscozaak dat die vaste openingstijden heeft op een redelijk tijdstip, beter dat dan een kroeg naast je deur, een kroeg die geen fatsoenlijke geluidsisolatie heeft en de 'muziek' veel te hard zet) waardoor je vele honderden meters verder het geluid hoort of tokkieburen die mensen binnen een straal van honderden meters mee laten genieten van hun 'feestje'. Gek eigenlijk dat de politie in Nederland daar zo weinig aan doet, er zijn van die buurten waarin het elke week raak is. Op zijn tijd wat geluidsoverlast hoort er bij maar het moet niet structureel zijn, het moet incidenteel zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:07:33 #166
3542 Gia
User under construction
pi_141626441
Hij veroorzaakt zelf ook overlast met zijn auto's, daar zal ook wel over geklaagd zijn in het verleden. Vervelend voor hem, maar daar kan Nemanja niets aan doen.

Ik hoop dat de gemeente samen met de eigenaren tot een goede oplossing komt, en de buurman hier aan mee moet werken.
Dus, bijvoorbeeld, een serre, deels ondoorzichtig aan de zijde van de buurman (van binnen een mooi Italiaans landschap of zo), wat voorkomt dat mensen aan die zijde buiten gaan staan.

Mensen die door de gang lopen, zijn niet per definitie klanten van Nemanja. Hun gedrag is dan ook niet de verantwoordelijkheid van Nemanja.

Van Nuenen schijnt de gang (grond) van de gemeente te willen kopen om bij zijn tuin te trekken. Als de gemeente daarmee akkoord gaat, dan is het hek helemaal van de dam, want dat treft vrijwel alle ondernemers.
pi_141626551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het lijkt er op dat hij snel van een mug een olifant maakt maar onderschat niet hoe vervelend het kan zijn om daarnaast te wonen. Veel herrie gedurende veel uren. Het is niet eens de herrie zelf die het probleem is maar het feit dat de persoon er geen controle over heeft. Al is het voordeel van een ijscozaak dat die vaste openingstijden heeft op een redelijk tijdstip, beter dat dan een kroeg naast je deur, een kroeg die geen fatsoenlijke geluidsisolatie heeft en de 'muziek' veel te hard zet) waardoor je vele honderden meters verder het geluid hoort of tokkieburen die mensen binnen een straal van honderden meters mee laten genieten van hun 'feestje'. Gek eigenlijk dat de politie in Nederland daar zo weinig aan doet, er zijn van die buurten waarin het elke week raak is. Op zijn tijd wat geluidsoverlast hoort er bij maar het moet niet structureel zijn, het moet incidenteel zijn.
De ijssalon heeft structureel overlast veroorzaakt daarom zijn ze hun terrasvergunning ook kwijt.
Daarna weigerden ze om een bewaker aan te stellen, wat bij een overlastgevend pand vrij normaal is, maar nu zijn ze alsnog gedraaid en dat is op zcih positief dat de veroorzaker zijn verantwoordelijkheid neemt en dat niet wederom het slachtoffer de klos is....dat gebeurt al veel te vaak in Nederland.
pi_141642333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bron? Dit zou wel een heel erg achterlijke wet zijn... Namelijk: 1 foto maken mag niet, 24 foto's per seconde maken mag wel!
Heeft dat niet met geluid te maken :?
Ik weet dat beveiligingscamera's geen microfoons mogen hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141642379
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De ijssalon heeft structureel overlast veroorzaakt daarom zijn ze hun terrasvergunning ook kwijt.
Daarna weigerden ze om een bewaker aan te stellen, wat bij een overlastgevend pand vrij normaal is, maar nu zijn ze alsnog gedraaid en dat is op zcih positief dat de veroorzaker zijn verantwoordelijkheid neemt en dat niet wederom het slachtoffer de klos is....dat gebeurt al veel te vaak in Nederland.
Zijn een hoop aannames :') .
De vergunning is ingetrokken omdat de gemeente zijn werk niet goed had gedaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141650316
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zo zo, jij weet exact wat er aan de hand is, hoor ik. Zit je in de gemeente of ben je toevallig de buurman?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:19:39 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141651571
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:15 schreef Cherna het volgende:
Echte lowlife Tokkie dus, die niet wil accepteren dat-ie ZELF fout zit?
censuur :O
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:38:40 #172
3542 Gia
User under construction
pi_141655083
Ach ja, het belangrijkste is dat ze weer open zijn.
Fijn voor jong en oud. De bejaarden, uit het verzorgingshuis ertegenover, komen er ook graag een ijsje halen, of bonbons.
pi_141660649
quote:

[..]

Moet men niet doen.

Camera in de aanslag.

Hij spoort echt niet!

Oh, er wordt wel tegen de deur aan gezeken maar die vent mag dan niet zijn eigen woning in de gaten houden?!

En je hebt wel van heel veel dingen horen zeggen. Wordt er nog in dat dorp wel gezegd waar het op staat of gebeurt alles achterbaks?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:46:04 #174
3542 Gia
User under construction
pi_141664438
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:12 schreef skrn het volgende:

Oh, er wordt wel tegen de deur aan gezeken maar die vent mag dan niet zijn eigen woning in de gaten houden?!

En je hebt wel van heel veel dingen horen zeggen. Wordt er nog in dat dorp wel gezegd waar het op staat of gebeurt alles achterbaks?
Als jij met je buren overhoop ligt, ga je dan 50 meter voor je huis, in de schaduw staan om stiekem je woning in de gaten te houden?
Zo van 'ik doe net of ik niet thuis ben, zodat dan iemand misschien iets uitvreet en dan kan ik die pakken, haha'

Mijn zus heeft hem zien staan, donderdag.
pi_141664796
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Als jij met je buren overhoop ligt, ga je dan 50 meter voor je huis, in de schaduw staan om stiekem je woning in de gaten te houden?
Zo van 'ik doe net of ik niet thuis ben, zodat dan iemand misschien iets uitvreet en dan kan ik die pakken, haha'

Mijn zus heeft hem zien staan, donderdag.
Het laat je maar niet los zie ik.

Tjonge , je hebt er bijna een dagtaak van gemaakt om hier die ijssalon te verdedigen.

Hoeveel gratis ijs schuift dat nou?

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 28-06-2014 22:59:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')