abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:45:15 #121
3542 Gia
User under construction
pi_141559480
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:12 schreef skrn het volgende:
Weet ik niet, maar er zijn wel meer conflicten tussen ondernemers en/of buurtbewoners in Nederland en het is niet zo dat massaal ondernemers hun deuren moeten sluiten voor bezwaarmakende bewoners. Sterker nog : gemeentes reageren buitengewoon langzaam. Er moet wel het een en ander gebeuren voordat een gemeente tot het intrekken van een vergunning overgaat.
Dat is juist het rare, een cafe, middenin een woonwijk, heeft een terras, vaak jongeren die daar rondhangen en overlast veroorzaken, en die mag open blijven.

Wat m.i. logisch is, omdat het cafe geen verantwoordelijkheid draagt over het gedrag van hun gasten, als ze het café verlaten hebben.

Maar waarom moet dan een ijssalon in een winkelstraat, sluiten?
pi_141560280
Ik kom zelf uit Helmond en wat zou deze meneer dan van Adelaars (snackbar) vinden? Of van Snookertown, waar mensen 's nachts dronken naar buiten komen vallen? Oh wacht... die staan vast veel te sterk en hebben teveel geld in vergelijking bij de ijssalon. Wat een zeikerd. Ik ben wel vaker een frietje bij Adelaars gaan halen en het is me nooit opgevallen dat ze daar zoveel overlast veroorzaken.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:43:39 #123
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141562052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat mij betreft worden gemeenteambtenaren die hiermee komen vervolgd! Moet je je voorstellen dat je op openbare wegen iets maakt waar alleen bejaarden last van hebben... Kijken hoe lang dat goed gaat!
Als het jongeren betreft mag alles maar...
Die pieptoon jaagt niet alleen jongeren weg maar iedereen. Bij het station in Heerlen waar de bussen ook nog eens een halt maken hebben ze die hoge pieptoon ook bedacht. Dit om het tuig weg te houden. Maar je zult maar een gehoorapparaat dragen. Had laatst daar 20 min schaft. Ben maar ergens anders ff een peukje gaan roken.

In België station Luik daar draaide ze voorheen klassieke muziek om het tuig weg te houden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_141562841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is een openbare weg dus niet zeuren.
Nee dat is het niet, het is de tuin van de buurman, met zijn muurtje
pleased to meet you
  donderdag 26 juni 2014 @ 01:29:38 #125
3542 Gia
User under construction
pi_141562946
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:58 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik kom zelf uit Helmond en wat zou deze meneer dan van Adelaars (snackbar) vinden? Of van Snookertown, waar mensen 's nachts dronken naar buiten komen vallen? Oh wacht... die staan vast veel te sterk en hebben teveel geld in vergelijking bij de ijssalon. Wat een zeikerd. Ik ben wel vaker een frietje bij Adelaars gaan halen en het is me nooit opgevallen dat ze daar zoveel overlast veroorzaken.
Er gaan nu mensen een ijsje halen bij Adelaars en, demonstratief, opeten bij Nemanja voor de deur.

Het is dat de eigenaren hebben opgeroepen tot rust en vooral geen actie voeren, dat het rustig blijft. Gelukkig.
Maar ik houd mijn hart vast voor wat er gebeurt als Nemanja er definitief mee zou stoppen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:09:14 #126
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141573761
*O* *O* *O*

Vanaf vrijdag weer ijsjes eten bij de ijsalon in mierlo=hout

HELMOND - IJssalon Nemanja opent vanaf vrijdag weer haar deuren, zij huurt bovendien een bewaker in. De ijssalon was dichtgegaan na een hoog opgelopen conflict met de buurman, die veelvuldig klaagde over overlast.
Voor de deur van de ijssalon komt een beveiliger te staan. De bewaker was een aanvullende eis van de gemeente op de vergunning van de ijssalon. In eerste instantie zagen de eigenaren van de ijssalon die eis niet zitten. Zij besloten daarop zaterdag om de deuren tijdelijk te sluiten.

Eigenaar wil niet zeggen waarom hij nu wel weer open is gegaan

Waarom eigenaar Jan de Brouwer van gedachte is veranderd, wilde hij niet vertellen. In het persbericht van de gemeente zegt hij: 'Wij zijn verantwoordelijk voor onze onderneming en het gedrag van de bezoekers van onze zaak en de overlast die dat gedrag veroorzaakt. We willen de situatie zo snel mogelijk normaliseren'.

Ondertussen wordt er samen met de gemeente Helmond gezocht naar een oplossing zonder de inzet van een beveiliger.

http://www.ed.nl/regio/he(...)ent-deuren-1.4422926
There is only one religion
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:35:31 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141574497
Een beveiliger en dat voor een ijsalon. Wie had dit ooit kunnen bedenken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_141574586
Nederland. :')
pi_141574682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:09 schreef Dance99Vv het volgende:
*O* *O* *O*

Vanaf vrijdag weer ijsjes eten bij de ijsalon in mierlo=hout

HELMOND - IJssalon Nemanja opent vanaf vrijdag weer haar deuren, zij huurt bovendien een bewaker in. De ijssalon was dichtgegaan na een hoog opgelopen conflict met de buurman, die veelvuldig klaagde over overlast.
Voor de deur van de ijssalon komt een beveiliger te staan. De bewaker was een aanvullende eis van de gemeente op de vergunning van de ijssalon. In eerste instantie zagen de eigenaren van de ijssalon die eis niet zitten. Zij besloten daarop zaterdag om de deuren tijdelijk te sluiten.

Eigenaar wil niet zeggen waarom hij nu wel weer open is gegaan

Waarom eigenaar Jan de Brouwer van gedachte is veranderd, wilde hij niet vertellen. In het persbericht van de gemeente zegt hij: 'Wij zijn verantwoordelijk voor onze onderneming en het gedrag van de bezoekers van onze zaak en de overlast die dat gedrag veroorzaakt. We willen de situatie zo snel mogelijk normaliseren'.

Ondertussen wordt er samen met de gemeente Helmond gezocht naar een oplossing zonder de inzet van een beveiliger.

http://www.ed.nl/regio/he(...)ent-deuren-1.4422926
Ondanks dat de eigenaar een enorme draaikont is, prima dat hij eindelijk wat doet aan de overlast die door zijn zaak wordt veroorzaakt. Had hij veel eerder moeten doen, dan was al dit gedoe niet nodig geweest.

Ook mooi dat de buurman wederom de erkenning krijgt over zijn klachten, nadat al eerder de terrasvergunning was ingetrokken. Het kan niet zo zijn dat de overlastgever maar overal mee weg komt.
pi_141574985
Maar, wat is dan nu de taak van de beveiliger? En tot hoever reikt deze?

Bv het aanspreken van overlastgevers, blijft dit beperkt tot het pand en grondgebied van Nemanja, of reikt zijn taakstelling verder?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 26 juni 2014 @ 15:03:13 #131
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141575453
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ondanks dat de eigenaar een enorme draaikont is, prima dat hij eindelijk wat doet aan de overlast die door zijn zaak wordt veroorzaakt. Had hij veel eerder moeten doen, dan was al dit gedoe niet nodig geweest.

Ook mooi dat de buurman wederom de erkenning krijgt over zijn klachten, nadat al eerder de terrasvergunning was ingetrokken. Het kan niet zo zijn dat de overlastgever maar overal mee weg komt.
Ben ik niet helemaal met je eens, de ijssalon neemt zijn verantwoordelijkheid , maar mensen blijven ,ook in de toekomst ,maar praten.
Kinderen zal je blijven horen en zullen blijven spelen.
Ook de laatse zin zegt dat er met de gemeente een oplossing wordt gezocht zonder beveiliger(niet met buurman)
There is only one religion
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:05:57 #132
3542 Gia
User under construction
pi_141582986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:50 schreef Montagui het volgende:

Bv het aanspreken van overlastgevers, blijft dit beperkt tot het pand en grondgebied van Nemanja, of reikt zijn taakstelling verder?
Met zo'n beveiliger zijn in elk geval de kindjes veilig voor de boze buurman.

Ben op zich ook benieuwd of hij mensen gaat verhinderen door de gang te lopen.
In principe kan dat niet, natuurlijk, maar goed, in principe is een beveiliger in een ijssalon al belachelijk.

Ik hoop dat de bemoeienis van onze burgermoeder er in elk geval voor zorgt dat de gemeente niet alleen de klachten van de buurman ziet, maar ook de buurman dwingt een goede oplossing te accepteren.
En dan denk ik, bijvoorbeeld, aan terrasschermen aan de zijde van die buurman.
Zal hij ook wel bezwaar tegen hebben, vanwege het uitzicht, maar dat dient de gemeente dan ongegrond te verklaren, omdat mijnheer zelf al leilindes voor zijn ramen heeft staan.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:38:31 #133
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141584206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:50 schreef Montagui het volgende:

Deze beveiliger is in privedienst, niet in dienst van de overheid. Hij mag gerust dingen zeggen op de openbare weg, maar dit doet hij dan uit zichzelf en heeft 0 waarde. Hij heeft geen boa rechten zeg maar.
pi_141601835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:35 schreef Cherna het volgende:
Een beveiliger en dat voor een ijsalon. Wie had dit ooit kunnen bedenken.
Dit dus, de politici in het communistische Oostblok waren indertijd oud en seniel, waardoor ze de grip op de werkelijkheid compleet kwijt waren. Wat is het excuus van deze gemeenteraad?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_141602664
Het valt mij op dat de eigenaar dit zegt in het persbericht van de gemeente, met de toevoeging 'om de zaak zo snel mogelijk te normaliseren'. En ondertussen wordt dan gezocht naar een oplossing zonder bewaker. Klinkt een beetje als een koehandel, waarbij de altijd zeikende buurman de wind uit de zeilen wordt genomen. Ze zullen het als gemeente ook wel zat zijn, om de haverklap weer een oproep door die buurman, het zou me niet verbazen als de gemeente de helft van die beveiliging gaat betalen, is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan op al die oproepen moeten reageren.
pleased to meet you
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:41:00 #136
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141603211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:22 schreef moussie het volgende:
Het valt mij op dat de eigenaar dit zegt in het persbericht van de gemeente, met de toevoeging 'om de zaak zo snel mogelijk te normaliseren'. En ondertussen wordt dan gezocht naar een oplossing zonder bewaker. Klinkt een beetje als een koehandel, waarbij de altijd zeikende buurman de wind uit de zeilen wordt genomen. Ze zullen het als gemeente ook wel zat zijn, om de haverklap weer een oproep door die buurman, het zou me niet verbazen als de gemeente de helft van die beveiliging gaat betalen, is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan op al die oproepen moeten reageren.
Mwoa, het is vrij gemakkelijk om die buurman een zeikerd te noemen. Maar de man kan best wel een punt hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem (zoals het in het nieuws is) ook een zeikerd (je gaat immers naast een horeca gelegenheid wonen), maar de exacte gegevens van zijn eventuele overlast vind je nergens. Pas wanneer die naar buiten komen kan je echt oordelen (alhoewel het hier vanaf mijn zolderkamertje wel lekker oordelen is).
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:06:30 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141603966
Wij kunnen niet beoordelen hoe erg de geluidsoverlast is maar het is logisch dat de eigenaar er voor moet zorgen dat de mensen die daar in de buurt wonen niet onevenredig veel overlast ondervinden van zijn bedrijf. Incidenteel mag er eens wat herrie zijn maar als het continue is dan is het aan de eigenaar om de bron van het geluidsoverlast aan te pakken (sensibilisering). Geluidsisolatie lijkt mij geen goede oplossing aangezien je ook vaak een raam moet open zetten, zeker met dit weer. Ik zou graag willen weten wie/wat er eerder was, die ijszaak of de buurtbewoners. Als er al een ijszaak zit dan moet je daar niet naast gaan wonen als je niet tegen dat geluid kan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141603981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:30 schreef Prospos het volgende:
Grappig ook dat het in de winkelstraat is.
Ja? Het ziet er juist uit als een woonhuis.

Vraag is; wie was er eerder; de buurman of de ijssalon? Een buurman die naast een ijssalon gaat wonen en klaagt over kinderen is natuurlijk zelf 'fout'. Als het eerst een woonhuis was en zonder overleg met de buurman plemp je er een ijssalon neer, kan ik me voorstellen dat de buurman wat bozig reageert.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou graag willen weten wie/wat er eerder was, die ijszaak of de buurtbewoners. Als er al een ijszaak zit dan moet je daar niet naast gaan wonen als je niet tegen dat geluid kan.
Dat dus. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:08:48 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141604020
Check het anders even op google maps.... het is gewoon een winkelstraat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141604050
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:08 schreef Leandra het volgende:
Check het anders even op google maps.... het is gewoon een winkelstraat.
Waren die andere winkels er al toen de buurman er kwam wonen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 27 juni 2014 @ 01:21:26 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141604263
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn in ditzelfde pand al twee eerdere winkels door de buurman "weggepest"....
Het was schijnbaar al een winkelstraat voor de buurman geboren was.
Wat niet heel vreemd is met een naam als "Hoofdstraat"... ik denk niet dat er veel plaatsen zijn met een Hoofdstraat die geen winkelstraat is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141604328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn in ditzelfde pand al twee eerdere winkels door de buurman "weggepest"....
Van dezelfde eigenaar? Wat zei de gemeente daarvan dan?

quote:
Het was schijnbaar al een winkelstraat voor de buurman geboren was.
Wat niet heel vreemd is met een naam als "Hoofdstraat"... ik denk niet dat er veel plaatsen zijn met een Hoofdstraat die geen winkelstraat is.
Goed punt. Die huizen zien er wel erg woonhuizerig uit, maar Mierlo zal niet zo groot zijn en geld voor fatsoenlijke winkels is er niet. :+

pi_141604346
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Mwoa, het is vrij gemakkelijk om die buurman een zeikerd te noemen. Maar de man kan best wel een punt hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem (zoals het in het nieuws is) ook een zeikerd (je gaat immers naast een horeca gelegenheid wonen), maar de exacte gegevens van zijn eventuele overlast vind je nergens. Pas wanneer die naar buiten komen kan je echt oordelen (alhoewel het hier vanaf mijn zolderkamertje wel lekker oordelen is).
Correctie: de man is niet naast een horeca zaak gaan wonen, hij is in een woon/winkelstraat gaan wonen. Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat hij die kinderen iedere dag best wel irritant vindt, en die vieze plakkende rommel en vingertjes zou ik me ook kapot aan ergeren .. maar ja, dit is dus niet de eerste zaak waar die het mee aan de stok heeft. Waar hij commentaar op had bij de zaken die eerder in dit pand zaten weet ik niet, maar aan de andere kant zat ooit een schoenenwinkel, en die kregen commentaar op het lossen van hun handel, met foto's erbij uiteraard.
pleased to meet you
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:46:41 #144
3542 Gia
User under construction
pi_141604663
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou graag willen weten wie/wat er eerder was, die ijszaak of de buurtbewoners. Als er al een ijszaak zit dan moet je daar niet naast gaan wonen als je niet tegen dat geluid kan.
Er klaagt maar één buurman.
Die woonde er al toen de zaak een ijssalon werd, nadat hij eerder een antiquair, een bloemenzaak en een caravanshop had weggeklaagd.
pi_141604695
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:46 schreef Gia het volgende:
een caravanshop
In dat geval terecht. Een ijslikkend kindje kan je nog vertederen, maar caravans... :r en caravanbezitters... :r :r

vrijdag 27 juni 2014 @ 01:56:53 #146
3542 Gia
User under construction
pi_141604789
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:

Waar nu de makelaar zit, was vroeger een soort van buurthuis, waar ook de fanfare repeteerde, met een cafégedeelte.
Van Nuenen woont er nu 30 jaar, dus dat gebouw, aan de andere kant van hem, had toen al die functie niet meer. Ook daar hebben in de loop der jaren meerdere bedrijven gezeten, o.a. een blokker-achtige winkel.
Tegenover hem zaten vroeger, enkele kroegen, 2 bakkers, een slager en dat zijn al zo lag als ik me kan herinneren, ben 50, winkels geweest.

Zoals ik al eerder zei hebben in het pand waar het over gaat, meerdere bedrijven gezeten. Of daar al een bedrijf inzat toen Van Nuenen daar ging wonen, weet ik niet.
Ik zal morgen eens in een boek kijken of ik daar oude foto's van heb.

Maar, stel het wordt een woonhuis, met een grote achtertuin, en er komt een gezin met kinderen wonen, dan wordt hij daar ook niet blij van. Want dan is het kindergeluid dichter bij zijn achtertuin, dan nu.
Stel je voor, zomers een zwembad in de tuin met hordes uitgelaten kinderen!
pi_141604808
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar nu de makelaar zit, was vroeger een soort van buurthuis, waar ook de fanfare repeteerde, met een cafégedeelte.
Van Nuenen woont er nu 30 jaar, dus dat gebouw, aan de andere kant van hem, had toen al die functie niet meer. Ook daar hebben in de loop der jaren meerdere bedrijven gezeten, o.a. een blokker-achtige winkel.
Tegenover hem zaten vroeger, enkele kroegen, 2 bakkers, een slager en dat zijn al zo lag als ik me kan herinneren, ben 50, winkels geweest.

Zoals ik al eerder zei hebben in het pand waar het over gaat, meerdere bedrijven gezeten. Of daar al een bedrijf inzat toen Van Nuenen daar ging wonen, weet ik niet.
Ik zal morgen eens in een boek kijken of ik daar oude foto's van heb.

Maar, stel het wordt een woonhuis, met een grote achtertuin, en er komt een gezin met kinderen wonen, dan wordt hij daar ook niet blij van. Want dan is het kindergeluid dichter bij zijn achtertuin, dan nu.
Stel je voor, zomers een zwembad in de tuin met hordes uitgelaten kinderen!
Ja, die vent spoort niet. Daarom snap ik niet dat de gemeente er nog naar luistert, issie heel machtig/heeftie vriendjes ofzo?

vrijdag 27 juni 2014 @ 02:02:43 #148
3542 Gia
User under construction
pi_141604892
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van dezelfde eigenaar? Wat zei de gemeente daarvan dan?

[..]

Goed punt. Die huizen zien er wel erg woonhuizerig uit, maar Mierlo zal niet zo groot zijn en geld voor fatsoenlijke winkels is er niet. :+
Andere eigenaren.

De meeste huizen op de hoofdstraat zijn van voor de oorlog.
De meeste winkels zijn allemaal vrij nieuw, zeker aan de overkant.

Heel vroeger was Mierlo-Hout niet veel meer dan deze hoofdstraat en enkele zijstraatjes. Toen reed er nog een tram, er was een molen en een heleboel akkerland.

Op de hoofdstraat had je de broodnodige winkeltjes, zoals de bakker, slager, kapper, schoenmaker, kruidenier en wat kroegen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:03:53 #149
3542 Gia
User under construction
pi_141604910
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In dat geval terecht. Een ijslikkend kindje kan je nog vertederen, maar caravans... :r en caravanbezitters... :r :r
Er stonden gern caravans, ging meer over benodigdheden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:29:40 #150
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141605194
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Correctie: de man is niet naast een horeca zaak gaan wonen, hij is in een woon/winkelstraat gaan wonen. Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat hij die kinderen iedere dag best wel irritant vindt, en die vieze plakkende rommel en vingertjes zou ik me ook kapot aan ergeren .. maar ja, dit is dus niet de eerste zaak waar die het mee aan de stok heeft. Waar hij commentaar op had bij de zaken die eerder in dit pand zaten weet ik niet, maar aan de andere kant zat ooit een schoenenwinkel, en die kregen commentaar op het lossen van hun handel, met foto's erbij uiteraard.
Correctie: de man is wél naast een horeca zaak gaan wonen. Dat het pand op dat moment niet in gebruik was als horeca gelegenheid doet niets af aan het feit dat er een lopende horeca vergunning verleend is voor dat pand. Dat hij dus kinderen ergerlijk vind ligt aan zijn eigen bekrompenheid en achterlijkheid in het niet controleren van de omgeving voor het overgaan tot het kopen van een pand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')