abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141358893
Laatste nieuws:

Op donderdag 18 juni werden 2 schoenen met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama.

Het vermoeden is sterk dat dit de stoffelijke resten van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon en Kris Kremers uit Amersfoort zijn.

Op dit moment wordt DNA-onderzoek verricht met behulp van de ouders van de beide studentes.

De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.

'Ouders hebben schoenen herkend'
Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.

De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."

Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 21-06-2014 18:27:04 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141358997
Bovenaan de loop is nog een heel eind lopen. Je moet dan ook nog terug. Hoeveel uur lopen is dat? 3 of 4 of zo? 15.00 weg, 18.00 daar en dan 21.00 weer in Boquete? Apart plan voor twee dames alleen.
pi_141359031
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ma-gaat-verder.dhtml

quote:
'Schoenen zelfde als bij vertrek van Schiphol': zoektocht Panama gaat verder
Since 2005!
pi_141359094
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-panama#node_915866

quote:
© Facebook
Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.

De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."

Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.
Since 2005!
pi_141359220
Die botten zijn 6 kilometer verder stroomopwaarts gevonden.
pi_141359393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:56 schreef Halcon het volgende:
Die botten zijn 6 kilometer verder stroomopwaarts gevonden.
dan wat?

Waar is wat precies gevonden?

- Rugzak
- schoen 1
- schoen 2
- botten?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 21 juni 2014 @ 01:01:19 #8
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_141359440
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:08 schreef El_Matador het volgende:

Dit kaartje is NIET van gisteren, maar van 15 mei. Het is een zoekgebied, niet de plek waar de resten gevonden zijn.
Je hebt gelijk, dit kaartje gaat over een eerdere valse tip van een anonieme beller. Alhoewel je je kan afvragen of het echt een valse tip was want die zoekplek ligt net langs een rivier die uitkomt op het punt waar de tas is gevonden. Misschien net op de verkeerde plek gezocht?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_141359562
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dan wat?

Waar is wat precies gevonden?

- Rugzak
- schoen 1
- schoen 2
- botten?
Dan die rugzak. De schoenen lagen volgens die indiaan ook kilometers uit elkaar en in 1 schoen zat een voet.

Rugzak gevonden in iets wat ze Alto Romero noemen. 6 uur verder (lopend) en stroomopwaarts hebben ze los van elkaar dingen gevonden. De schoenen lagen uit elkaar, volgens die indiaan bastante lejos en volgens het AD kilometers en in een van die schoenen zat een stuk van een linkervoet.

El indígena señaló que ellos fueron peinando el área, poco a poco, y se encontraron con las zapatillas, que tenía un pedazo de pie y luego más arriba había otro zapato, con olor fuerte a pudredumbre.
pi_141359581
Ze zijn ook weer op de Pianista aan het zoeken naar aanwijzingen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:09:18 #11
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_141359707
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:31 schreef koudekachel het volgende:
maar die amber zat toch ook in panama? ik snap niet dat je met een echt account zulke dingen gaat verzinnen
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon mogelijk gevonden, Panama #5
Zie ook halverwege http://www.geenstijl.nl/m(...)llen_gevonden_i.html
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_141359907
Van Boquete naar de top van die berg is 20 km of zo?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:16:10 #13
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_141359928

Bij punt 1 zijn er watervallen, mogelijk hebben ze deze willen bekijken.
Misschien heeft er toen iemand voorgesteld op de top van de berg te gaan kijken voor het uitzicht (punt 3).
Vanaf daar is het alleen maar bergafwaarts, en stroomt er een rivier direct naar het vindingspunt.
Er moet dan daar iets gebeurd zijn.
Bedenk dat het weer in het regenwoud zeer snel kan veranderen, vooral als je ook nog eens wat hoger op een berg bent.
Wellicht gleed er een van de twee uit, en dook de ander er achteraan? Later dan verdronken..
Dat pad op de kaart is vlakbij de pianistas route, plus een van de laagste punten over de bergtop.
Dat plus dat er een waterval is, is dit toch de meest waarschijnlijke route.
Denk dat alleen de foto's van de camera of mobieltjes meer duidelijkheid kunnen brengen.
pi_141360033
Die hebben al meer duidelijkheid gebracht. Reken daar maar op.

Hoe ver is het van Boquete naar punt 1 en van punt 1 naar punt 3?

Het lijkt mij een hele onderneming eigenlijk. Niet iets waar je om 15.00 uur nog aan begint.

Uit dat kaartje maak ik op een kilometer of 20, voorzichtig ingeschat. In geval van een ongeluk moeten ze daar in elk geval in de buurt geraakt zijn. 20 km doe je uren over bergop. Avontuurlijk waren ze naar verluid ook niet.

Om 15.00 besluit je om naar de top van een berg te gaan waar je dan pakweg 20.00 aan zult komen? En dan als het pikdonker is, teruglopen om daar om 01.00 's nachts aan te komen?

Dat is of een heel slecht doordacht plan of niet zoals het gegaan is.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:20:21 #15
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141360078
Vanuit Boquete hebben ze een taxi genomen naar het gebied waar El Pianista trail begint, ca. 4 km verderop. Dat is een feit. Mijn hypothese: Vanuit dat gebied loopt er ook een riviertje terug naar Boquete, dat zullen ze geweten hebben, want het is een klein dorp en dat riviertje loopt er dwars door heen. Tijdens de wandeling zijn ze echter verdwaald. Op enig moment komen ze een riviertje tegen en hebben wellicht geconcludeerd dat dat het riviertje moet zijn dat naar Boquete stroomt. Ze besluiten logischerwijs dat riviertje te volgen. Het is een andere rivier, de verkeerde kant op, maar sommige mensen hebben gewoon totaal geen richtingsgevoel. Kaart of kompas hadden ze niet. Na verloop van tijd zullen ze wel gemerkt hebben dat ze een verkeerde route volgden, maar besluiten dan toch door te lopen, langs en door de rivier naar beneden, in de hoop dan maar een ander dorp tegen te komen. Ze zijn tamelijk ver gekomen, maar waren helaas uiteindelijk toch niet opgewassen tegen de elementen en de harde wetten van de jungle. Geen mysterie, geen misdrijf, maar een paar verkeerde keuzes gecombineerd met wat domme pech.
  † In Memoriam † zaterdag 21 juni 2014 @ 01:24:12 #16
230491 Zith
pls tip
pi_141360258
vrouwen he
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_141360265
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vanuit Boquete hebben ze een taxi genomen naar het gebied waar El Pianista trail begint, ca. 4 km verderop. Dat is een feit. Mijn hypothese: Vanuit dat gebied loopt er ook een riviertje terug naar Boquete, dat zullen ze geweten hebben, want het is een klein dorp en dat riviertje loopt er dwars door heen. Tijdens de wandeling zijn ze echter verdwaald. Op enig moment komen ze een riviertje tegen en hebben wellicht geconcludeerd dat dat het riviertje moet zijn dat naar Boquete stroomt. Ze besluiten logischerwijs dat riviertje te volgen. Het is een andere rivier, de verkeerde kant op, maar sommige mensen hebben gewoon totaal geen richtingsgevoel. Kaart of kompas hadden ze niet. Na verloop van tijd zullen ze wel gemerkt hebben dat ze een verkeerde route volgden, maar besluiten dan toch door te lopen, langs en door de rivier naar beneden, in de hoop dan maar een ander dorp tegen te komen. Ze zijn tamelijk ver gekomen, maar waren helaas uiteindelijk toch niet opgewassen tegen de elementen en de harde wetten van de jungle. Geen mysterie, geen misdrijf, maar een paar verkeerde keuzes gecombineerd met wat domme pech.
Ze hebben bergop gelopen en niet zo'n klein stukje ook niet. Minimaal enkele kilometers.... Lijkt mij dus sterk eigenlijk.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:26:27 #18
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_141360345
Dit gaat dus over die anonieme tip van 15 mei (vertaald met google translate, bron):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoor, het matched wel heel goed met de recente informatie :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:28:21 #19
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_141360416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:19 schreef Halcon het volgende:
Die hebben al meer duidelijkheid gebracht. Reken daar maar op.

Hoe ver is het van punt 1 naar punt 3?

Het lijkt mij een hele onderneming eigenlijk. Niet iets waar je om 15.00 uur nog aan begint.
Beetje lastig om te zeggen vanwege de lage resolutie in Google Earth van dat gebied, maar tussen de 700 meter en 1500 meter.
Van de top van die heuvel (punt 3) naar de vindplaats is het in vogelvlucht 33 km, maar als je de loop van de rivier volgt is het ca. 44 km.

Hier nog een kaart van het gebied. Het kruisje in het midden is de top van de heuvel/watervallen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:28:35 #20
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141360423
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hebben bergop gelopen en niet zo'n klein stukje ook niet. Minimaal enkele kilometers.... Lijkt mij dus sterk eigenlijk.
Natuurlijk hebben ze bergop gelopen. En ook bergaf. Afwisselend. Het is in de bergen niet zo dat je continu in een stijle lijn omhoog loopt. Een echte hiker heeft natuurlijk wel een hoogtemeter en voelt ook wel of hij per saldo stijgt of daalt, maar voor een onervaren wandelaar is dat niet zo simpel.
pi_141360454
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:28 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Beetje lastig om te zeggen vanwege de lage resolutie in Google Earth van dat gebied, maar tussen de 700 meter en 1500 meter.
Van de top van die heuvel (punt 3) naar de vindplaats is het in vogelvlucht 33 km, maar als je de loop van de rivier volgt is het ca. 44 km.
En Boquete naar punt 1?
pi_141360480
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze bergop gelopen. En ook bergaf. Afwisselend. Het is in de bergen niet zo dat je continu in een stijle lijn omhoog loopt. Een echte hiker heeft natuurlijk wel een hoogtemeter en voelt ook wel of hij per saldo stijgt of daalt, maar voor een onervaren wandelaar is dat niet zo simpel.
Dit lijkt me toch een redelijk duidelijke bergkam.

Die rivier aan de noordkant is heel anders dan die aan de zuidkant.

pi_141360496
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dan weet je toch dat je fout zit? Het is niet constant steil, maar je weet meestal wel of je aan het stijgen bent of meer aan het dalen. Verschil tussen omhoog en omlaag lopen merk je zelfs de eerste keer in de bergen.
pi_141360544
Wat zegt die gastfamilie eigenlijk??

zaterdag 21 juni 2014 @ 01:33:50 #25
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_141360585
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:30 schreef Halcon het volgende:
Dan weet je toch dat je fout zit? Het is niet constant steil, maar je weet meestal wel of je aan het stijgen bent of meer aan het dalen. Verschil tussen omhoog en omlaag lopen merk je zelfs de eerste keer in de bergen.
Als ze naar die watervallen gingen, dan gingen ze bewust bergop omdat die nou eenmaal daar liggen.
Wat daarna gebeurd is blijft gissen, maar het feit is dat ze aan de andere kant van de bergen zijn gevonden.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:34:09 #26
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141360592
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit lijkt me toch een redelijk duidelijke bergkam.

[ afbeelding ]

Die rivier aan de noordkant is heel anders dan die aan de zuidkant.
Dat is een kunstmatig ingekleurd kaartje. Zo verschillend is het ook weer niet aan beide kanten van die bergrug, daar heb ik filmpjes van gezien. Een bioloog ziet misschien verschil in vegetatie en een geoloog verschil in gesteente, maar voor gewone mensen is het allemaal steen en groen. Bovendien was het donker.
pi_141360616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:33 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Als ze naar die watervallen gingen, dan gingen ze bewust bergop omdat die nou eenmaal daar liggen.
Wat daarna gebeurd is blijft gissen, maar het feit is dat ze aan de andere kant van de bergen zijn gevonden.
Die top is zo te zien echt een eind lopen. Dat loop je niet in twee uurtjes...
pi_141360650
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:32 schreef El_Matador het volgende:
Wat zegt die gastfamilie eigenlijk??
Daar lees je niets over.... Ook wel raar.

Alleen dat hun spullen daar lagen. Wat achteraf niet helemaal juist bleek te zijn.
pi_141360688
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is een kunstmatig ingekleurd kaartje.
:?

quote:
Zo verschillend is het ook weer niet aan beide kanten van die bergrug, daar heb ik filmpjes van gezien. Een bioloog ziet misschien verschil in vegetatie en een geoloog verschil in gesteente, maar voor gewone mensen is het allemaal steen en groen. Bovendien was het donker.
Het gaat niet om gesteente of ecologie, maar om topografie (dat geven de kleuren aan). De bergkam steekt uit het landschap, het is niet een of ander heuveltje van oh ffies verkeerd lopen en een ander riviertje volgen.

zaterdag 21 juni 2014 @ 01:37:53 #30
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141360705
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:33 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Inderdaad, in het begin was het juist de bedoeling om te stijgen, dat hoort bij die Pianista. Maar ze zijn iets te ver doorgestegen, en vervolgens aan de verkeerde kant weer afgedaald.
pi_141360749
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad, in het begin was het juist de bedoeling om te stijgen, dat hoort bij die Pianista. Maar ze zijn iets te ver doorgestegen, en vervolgens aan de verkeerde kant weer afgedaald.
Dan heb je het over kilometers hè....
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:40:50 #32
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141360788
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

[..]

Het gaat niet om gesteente of ecologie, maar om topografie (dat geven de kleuren aan). De bergkam steekt uit het landschap, het is niet een of ander heuveltje van oh ffies verkeerd lopen en een ander riviertje volgen.
Van grote afstand is het allemaal overzichtelijk en eenvoudig. Maar als je zelf in de bergen loopt, wat ik vaak heb gedaan, is je zicht heel beperkt. Er is niet 1 duidelijke kam. Er zijn talloze kammen en kammetjes in alle windrichtingen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:41:47 #33
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_141360815
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:19 schreef Halcon het volgende:
Hoe ver is het van Boquete naar punt 1?
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:35 schreef Halcon het volgende:
Die top is zo te zien echt een eind lopen. Dat loop je niet in twee uurtjes...
Ze namen eerst de taxi naar het begin van het wandelpad.
Vanaf daar is het zo'n 6km naar de watervallen, dit is best te doen in 2 uurtjes, aangezien daar nog weinig jungle is (zeker aan het begin).
pi_141360826
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Van grote afstand is het allemaal overzichtelijk en eenvoudig. Maar als je zelf in de bergen loopt, wat ik vaak heb gedaan, is je zicht heel beperkt. Er is niet 1 duidelijke kam. Er zijn talloze kammen en kammetjes in alle windrichtingen.
Jij hebt zelf vaak in de bergen gelopen. Hoe groot is de kans dat 2 meiden alleen, tegen alle adviezen van hun mededorpelingen in, om 15:00 nog de bergen ingaan (zonder kaart?)?

pi_141360841
En met die schoentjes....
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:43:08 #36
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141360855
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan heb je het over kilometers hè....
Ja, misschien een uurtje te ver doorgelopen of in de verkeerde richting. Dat kan.
pi_141360870
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:41 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

[..]

Ze namen eerst de taxi naar het begin van het wandelpad.
Vanaf daar is het zo'n 6km naar de watervallen, dit is best te doen in 2 uurtjes, aangezien daar nog weinig jungle is (zeker aan het begin).
watervallen zijn onderaan de berg. Daarvoor hoef je geen minstens 400 meter hoge (en dat is de laagste pas) berg over.

pi_141360919
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, misschien een uurtje te ver doorgelopen of in de verkeerde richting. Dat kan.
Een uur bergop? Terwijl Boquete lager ligt...

Het scenario verdwaald kun je eigenlijk al wel doorstrepen. Voor het scenario 'ongeluk' moeten ze eerst heel ver gelopen hebben, wat ook onwaarschijnlijk lijkt te zijn, dus streep dat ook maar door.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:48:03 #39
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141360984
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij hebt zelf vaak in de bergen gelopen. Hoe groot is de kans dat 2 meiden alleen, tegen alle adviezen van hun mededorpelingen in, om 15:00 nog de bergen ingaan (zonder kaart?)?
Dat weet ik niet precies, maar ik heb in Jemen bij een georganiseerde hike, waarbij uitgebreide wandelervaring een eis was, wel eens twee Amerikaanse meisjes ontmoet. Bij navraag ter plaatse bleek hun ervaring te zijn dat ze dagelijks een paar km naar school liepen... die zijn vanzelfsprekend op de eerste dag al afgehaakt.
pi_141361013
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies, maar ik heb in Jemen bij een georganiseerde hike, waarbij uitgebreide wandelervaring een eis was, wel eens twee Amerikaanse meisjes ontmoet. Bij navraag ter plaatse bleek hun ervaring te zijn dat ze dagelijks een paar km naar school liepen... die zijn vanzelfsprekend op de eerste dag al afgehaakt.
En die zijn toen alleen wat gaan rondlopen in onherbergzame gebieden?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 01:50:13 #41
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141361038
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

En die zijn toen alleen wat gaan rondlopen in onherbergzame gebieden?
Nee, die hebben gewoon twee weken op een stoel in het kamp gezeten.
pi_141361100
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, die hebben gewoon twee weken op een stoel in het kamp gezeten.
Dat is dus mijn punt. Die gaan niet alleen, zonder voorbereiding, lastige en lange tochten maken.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 02:00:43 #43
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141361286
quote:

[..]

Dat hangt van de karakters van die meiden af en die zijn mij onbekend. Bovendien, "de bergen ingaan", ze waren al in de bergen. Boquete ligt hoog. Een dorp, met even verderop een populaire wandelroute. Ik denk dat een echte wandelaar die eerste 4 km ook zelf wel even loopt, om alvast de benen even te strekken, in plaats van een taxi te nemen. Tenzij je heel weinig tijd hebt, maar ik las ergens dat ze juist een week niets te doen hadden. Wat ze op die dag tot 15 uur hebben gedaan, weet ik niet. Enfin, ervaren wandelaars waren het sowieso niet, wat blijkt uit die goedkope Perry schoenen. De keuze om daar te gaan wandelen was niet verstandig, maar wel voorstelbaar.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 02:04:30 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141361362
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt. Die gaan niet alleen, zonder voorbereiding, lastige en lange tochten maken.
Dat ligt er dus maar aan, als ze denken aan de eis "experienced hiker" te voldoen omdat ze lopend naar school gaan dan denken ze waarschijnlijk ook dat ze wel een bergwandelingetje kunnen maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 02:05:40 #45
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_141361378
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:43 schreef El_Matador het volgende:
watervallen zijn onderaan de berg. Daarvoor hoef je geen minstens 400 meter hoge (en dat is de laagste pas) berg over.
Er zijn daar 3 watervallen, van laag naar hoog:
http://discoveringpanama.(...)d-hiking-in-boquete/
Bij de bovenste is een meertje, waar wel eens in gezwommen wordt. Mischien dat ze daarom die bh's bij hadden?

hier een filmpje van deze hike:
vanaf 20:10 zie je pas hoe hoog het daar is.
Hier nog een ander filmpje:
Misschien dat ze nog hoger wilden na die 3e?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 02:15:58 #46
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141361507
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 02:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt er dus maar aan, als ze denken aan de eis "experienced hiker" te voldoen omdat ze lopend naar school gaan dan denken ze waarschijnlijk ook dat ze wel een bergwandelingetje kunnen maken.
Websites die gidsen verhuren voor hikes rond Boquete gebruiken drie categoriën: beginner, moderate, en experienced. El Pianista valt in de categorie moderate, gemiddeld dus. Ik kan me voorstellen dat twee jonge en sportieve meiden, hoewel ongetraind, hebben gedacht dat wel aan te kunnen. Terecht ook, lijkt me, maar dan wel mét een gids voor de route. Want dat moderate slaat alleen op de moeilijkheid van de hike, niet op het zelf navigeren (nota bene zonder kompas, zonder hoogtemeter, zonder kaart, zonder gps).
pi_141362092
Je valt maar een beetje in herhaling matadrol:

quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:

Maar waarom dat nog om 15:00 's middags?
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

3 uur voordat het donker is? Onmogelijk, dat doe je echt niet als weldenkend mens.

quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, maar waarom zou je daarmee meegaan? Om 15:00 nog onbekende bergen ingaan is echt niet iets wat iemand doet....
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iets van 50 km lopen, uit pure verdwaling als je om 15:00 de wandeling begint.

quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sowieso al om 15:00 vertrekken tegen alle adviezen van de dorpelingen -die ze goed kenden- in is NIET logisch.
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om 15:00 de bergen nog ingaan is no-go, echt.

quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan nog de vraag: waarom zou je om 15:00 nog de bergen ingaan? Alleen?
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• waarom klim je om 15:00 een berg op?

quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- waarom om 15:00? - telefoon?

quote:

[..]

En dat is nog maar een klein deeltje.

Zelfde lijstjes zijn ook te maken van "400 meter hoge bergkam", "witte zool", "dan volg je gewoon de sterren", "als je daar gaat wonen" en zo nog een stuk of 10 onderwerpen.

Misschien moet je daar anders eens gaan helpen (onder)zoeken.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141362115
Panama is een gevaarlijk land, voor je het weet worden zelfs organen geript en de rest gedumpt.
pi_141362133
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 03:36 schreef sig000 het volgende:
Panama is een gevaarlijk land, voor je het weet worden zelfs organen geript en de rest gedumpt.
14.gif

:{
pi_141362146
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 03:36 schreef sig000 het volgende:
.

Prima locatie echter om de hunger games na te spelen.
pi_141362158
Wat is een mens waard? Blijkbaar in onderdelen meer dan het geheel. ;(
pi_141362515
Wanneer die rugzak gedurende weken kilometers lang is meegesleept door een rivier lijkt het me niet logisch dat de glazen nog keurig in de zonnebrillen zitten zoals op de foto te zien is of dat de brillen uberhaupt nog heel zijn, wat wel het geval is.

Het gespeculeer over een mogelijke aanhouding vind ik niet vreemd, luttele dagen na de vondst van de tas opeens de schoenen met dit verhaal:

quote:
"De schoenen die in Panama zijn gevonden bij de zoektocht naar de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon lagen kilometers ver van elkaar vandaan. Dat zegt de Panamees die de beide schoenen heeft gevonden tegen de Panamese zender TVN-2.
'Ik vond eerst een zwarte schoen en later vond ik een andere schoen. Die lag heel ver bij de plek vandaan waar ik de eerste schoen vond, vele kilometers,' aldus de man"
bron: AD

De schoenen lagen kilometers verwijderd van de tas, en vele kilometers uit elkaar, in een onherbergzaamgebied, beide gevonden door 1 man, die moet dan in een straal van bv 5 kilometer steeds in rechte lijnen heen en weer moet zijn gaan lopen, en dan die 2 schoenen vinden in zo'n kort tijdsbestek dat is zelfs nog lastig met een heel zoekteam.
Dat verhaal lijkt me dus vrijwel onmogelijk, hoe het wel zit geen idee.
pi_141362539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 05:33 schreef Za het volgende:
Wanneer die rugzak gedurende weken kilometers lang is meegesleept door een rivier lijkt het me niet logisch dat de glazen nog keurig in de zonnebrillen zitten zoals op de foto te zien is of dat de brillen uberhaupt nog heel zijn, wat wel het geval is.

Het gespeculeer over een mogelijke aanhouding vind ik niet vreemd, luttele dagen na de vondst van de tas opeens de schoenen met dit verhaal:

[..]

bron: AD

De schoenen lagen kilometers verwijderd van de tas, en vele kilometers uit elkaar, in een onherbergzaamgebied, beide gevonden door 1 man, die moet dan in een straal van bv 5 kilometer steeds in rechte lijnen heen en weer moet zijn gaan lopen, en dan die 2 schoenen vinden in zo'n kort tijdsbestek dat is zelfs nog lastig met een heel zoekteam.
Dat verhaal lijkt me dus vrijwel onmogelijk, hoe het wel zit geen idee.
In een stevige tas kan dat wel. zo'n rivier is onvoorspelbaar, stroomopwaarts zoeken zullen ze waarschijnlijk gaan doen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 07:36:25 #54
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141362924
Maar de politie zegt toch dat ze die pianista route hebben uitgelopen? Of alleen dat ze eraan zijn begonnen. Dat weten ze zeker. Dat was na de vondst van de tas. Nav de foto's?
Wat een verschil in pers, met die vermiste volleybalster hoorden we veel sneller details.
Waarom geen duidelijkheid over de laatste foto's? Ivm daderinformatie? Foto's van schoenen, bot en inhoud tas konden wel.
pi_141362960
Welk stukje nieuws heb ik gemist dan? Ze hadden toch juist bij dat hostel aangegeven dat ze te moe waren om te wandelen en juist terug wilden? En langs de weg op een taxi of bus gingen wachten??
Gaap Goals rulezzz!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 07:46:59 #56
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141362986
Dan moet ik straks even zoeken (zit nu mobiel), volgens mij deel 7 waar dat voorbij kwam. volgens mij was het een vertaald stukje of een post van een user, sorry, weet het nu even niet.
pi_141362991
Maakt niet uit, geen haast, maar ik hoor het graag een keer.
Gaap Goals rulezzz!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 08:27:00 #58
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141363227
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 07:48 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maakt niet uit, geen haast, maar ik hoor het graag een keer.
http://cyberwarzone.com/p(...)-found-lisanne-kris/

Een na laatste zin.
Weet niet hoe betrouwbaar dat is.

En er moet ook nog een post zijn, met een uitleg over waar die pianista route eindigt en waar de tas in/bij de rivier is gevonden, dat dat erop zou wijzen dat de dames de route zouden hebben uitgelopen.
pi_141363429
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 03:47 schreef sig000 het volgende:
Was al bekend en een paard is in Nederland meer waard dan een mens. Bedankt man
pi_141363707
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 08:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Was al bekend en een paard is in Nederland meer waard dan een mens. Bedankt man
Paarden gaan illegaal de gehakt in.
pi_141363887
Mijn vraagtekens:
1) wat was er niet genoteerd "uit respect voor de familie"
2) hoe komen die meiden over de bergpas, lijkt mij ook onwaarschijnlijk
3) hoe vindt één kerel alle items als ze op kilometers van elkaar in de jungle liggen
4) wat hebben ze op de camera's gevonden?
pi_141364001
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:45 schreef Poolbal het volgende:
Mijn vraagtekens:
1) wat was er niet genoteerd "uit respect voor de familie"
2) hoe komen die meiden over de bergpas, lijkt mij ook onwaarschijnlijk
3) hoe vindt één kerel alle items als ze op kilometers van elkaar in de jungle liggen
4) wat hebben ze op de camera's gevonden?
1 heeft te maken met 4. Kan niet anders.

3 zou wel kunnen als hij zoekt en weet waar ongeveer te zoeken.

Op 2 weten ze vermoedelijk het antwoord ook al. Het lijkt mij vrij zeker dat ze in elk geval niet op eigen initiatief die berg over zijn gegaan.
pi_141364064
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 07:36 schreef Marrije het volgende:
Maar de politie zegt toch dat ze die pianista route hebben uitgelopen? Of alleen dat ze eraan zijn begonnen. Dat weten ze zeker. Dat was na de vondst van de tas. Nav de foto's?
Wat een verschil in pers, met die vermiste volleybalster hoorden we veel sneller details.
Waarom geen duidelijkheid over de laatste foto's? Ivm daderinformatie? Foto's van schoenen, bot en inhoud tas konden wel.
Het onderzoek loopt nog, politie wil zo min mogelijk prijsgeven (wellicht met het oog op eventuele daders, rekening houdend met een misdrijf). Begrijpelijk wel, we moeten even geduld hebben.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_141364110
quote:
Ik denk dat die foto's niet officieel zijn vrijgegeven maar gewoon zijn gelekt naar de pers voor een lekker zakcentje.
pi_141364117
Ik heb een Local gesproken op FB
Vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de watervallen is het
voor een geoefende klimmer al 2 1/2 uur lopen
als je er van uitgaat dat ze de route kenden waren ze dus rond
half 6 a 6 uur bij de waterval .
Vanaf dat punt zie je Boquete liggen en er loopt zelfs een riviertje
direct terug naar Boquete -gewoon volgen en je loopt in 2 uur terug)
Bij die waterval is nog net gsm bereik

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141364150
quote:
Ze zijn daar ook aan het zoeken. Dus ze gaan er vanuit dat ze daar hebben gelopen. Uitgelopen is niets over gezegd. Na de vondst zijn ze daar weer gaan zoeken. Dan heb je iets. Ze hebben daar immers al eerder intensief gezocht.

Is daar nog een topic over? Over die volleybalster?
pi_141364192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:06 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Dan kun je normaliter dus makkelijk terug als je zou willen. Niet logisch om dan nog verder te lopen naar de top. Dan moet je nog een poos lopen en in het donker. En je moet nog terug.
pi_141364229
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 08:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

http://cyberwarzone.com/p(...)-found-lisanne-kris/

Een na laatste zin.
Weet niet hoe betrouwbaar dat is.

En er moet ook nog een post zijn, met een uitleg over waar die pianista route eindigt en waar de tas in/bij de rivier is gevonden, dat dat erop zou wijzen dat de dames de route zouden hebben uitgelopen.
Als je alleen de pianista loopt en die tas valt daar ergens in het water of op de grond, dan kan die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet door moeder natuur op de plek terechtkomen waar de tas is gevonden.
pi_141364230
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze zijn daar ook aan het zoeken. Dus ze gaan er vanuit dat ze daar hebben gelopen. Uitgelopen is niets over gezegd. Na de vondst zijn ze daar weer gaan zoeken. Dan heb je iets. Ze hebben daar immers al eerder intensief gezocht.

Is daar nog een topic over? Over die volleybalster?
Ingrid Visser, moet je maar even zoeken. Zijn topics over volgeschreven.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141364250
quote:
Alsof je daar recht op hebt.. laat die mensen gewoon hun werk doen.
pi_141364338
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kun je normaliter dus makkelijk terug als je zou willen. Niet logisch om dan nog verder te lopen naar de top. Dan moet je nog een poos lopen en in het donker. En je moet nog terug.
Dat riviertje terug naar Bouete is de Rio Caldera
bovendien zie je vanaf de watervallen (punt1) ook overal nog huizen staan
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141364354
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat riviertje terug naar Bouete is de Rio Caldera
bovendien zie je vanaf de watervallen (punt1) ook overal nog huizen staan
Dan is daar verdwalen niet heel logisch. Optie verdwalen kan sowieso al wel de prullenbak in, denk ik.
pi_141364379
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 03:47 schreef sig000 het volgende:
Het is een walgelijke gedachte dat iemand ontvoerd en vermoord kan worden voor zijn organen.
pi_141364403
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is een walgelijke gedachte dat iemand ontvoerd en vermoord kan worden voor zijn organen.
Dat zal niet gebeurd zijn. Als je in staat bent organen zo te verwijderen dat ze nog bruikbaar zijn, dan kun je ook wel de rest van het lichaam en de spullen laten verdwijnen.
pi_141364428
dit zei die local uit Boquete

Ik kan gewoon geen manier bedenken hoe de 2 tot Rio CULUBRE gelopen zouden zijn via het pianistenpad en daarna richting cerro punta en verder zonder een verharde weg of bebouwing tegen te komen

Die hellingen zijn zo stijl dat het wel opgevallen had moeten zijn dat ze verkeerd liepen.Ik zou haast voelen dat ze dan gedwongen zouden zijn
  zaterdag 21 juni 2014 @ 10:32:05 #76
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141364433
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:17 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Alsof je daar recht op hebt.. laat die mensen gewoon hun werk doen.
Hoe kom je daar nou bij? Ik vraag het me af, zonder te denken dat ik daar recht op heb. En ik laat die mensen ook nog eens hun werk doen. Echt :o
pi_141364474
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:31 schreef StaceySinger het volgende:

Ik kan gewoon geen manier bedenken hoe de 2 tot Rio CULUBRE gelopen zouden zijn via het pianistenpad en daarna richting cerro punta en verder zonder een verharde weg of bebouwing tegen te komen

Die hellingen zijn zo stijl dat het wel opgevallen had moeten zijn dat ze verkeerd liepen.Ik zou haast voelen dat ze dan gedwongen zouden zijn
Ja, verdwalen kun je uitsluiten. Vrijwillig die route ook. Ze zijn niet voor niets op dat pianistenpad aan het kijken.

Tot hoe ver kun je met een auto geraken daar?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 10:35:31 #78
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141364482
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

1 heeft te maken met 4. Kan niet anders.

3 zou wel kunnen als hij zoekt en weet waar ongeveer te zoeken.

Op 2 weten ze vermoedelijk het antwoord ook al. Het lijkt mij vrij zeker dat ze in elk geval niet op eigen initiatief die berg over zijn gegaan.
Volgens mij was 1 al eerder aan de orde (tijdens de zoekactie door de nederlanders met speurhonden) dan punt 4 (het vinden van de tas en dus fotos zien op de camera).
pi_141364518
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

Volgens mij was 1 al eerder aan de orde (tijdens de zoekactie door de nederlanders met speurhonden) dan punt 4 (het vinden van de tas en dus fotos zien op de camera).
Volgens mij ging het over foto's en andere details. Daar maakte ik uit op dat dat was n.a.v. de vondst van de camera en de telefoons.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 10:39:15 #80
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141364556
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:31 schreef StaceySinger het volgende:

In dat laatste geval mag je hopen dat zijn dna nog ergens op achter is gebleven en dat het matcht met een eerder misdrijf.
Ik denk aan een misdrijf en dat de tas in de rivier is gegooid en de lichamen ongeveer daar waar eea gevonden is. Dan zou het iemand moeten zijn die de omgeving goed kent.
pi_141364584
Hoe warm was het daar om 3 uur 's middags?
pi_141364617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

In dat laatste geval mag je hopen dat zijn dna nog ergens op achter is gebleven en dat het matcht met een eerder misdrijf.
Ik denk aan een misdrijf en dat de tas in de rivier is gegooid en de lichamen ongeveer daar waar eea gevonden is. Dan zou het iemand moeten zijn die de omgeving goed kent.
Ze zijn niet op hetzelfde moment gedumpt in elk geval (de tas en de lichamen).
pi_141364639
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, verdwalen kun je uitsluiten. Vrijwillig die route ook. Ze zijn niet voor niets op dat pianistenpad aan het kijken.

Tot hoe ver kun je met een auto geraken daar?
op 700 meter van de Waterval is een B&B en daar kan je met de auto komen
en die zie je ook liggen want die staat op een heuvel

pi_141364721
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

op 700 meter van de Waterval is een B&B en daar kan je met de auto komen
en die zie je ook liggen want die staat op een heuvel

[ afbeelding ]
En daarna is het ook nog ergens verharde weg?
pi_141364842
HJ Korterink heeft wat geschreven:

In De Telegraaf een duidelijk overzicht van de gebeurtenissen rond de verdwijning van Kris en Lisanne in Panama. John van den Heuvel gaat uitvoerig in op de frictie tussen de verschillende betrokken instanties, in Nederland en Panama, en de familie. Waarbij hij een belangrijke rol toedicht aan Fred Teeven als vredestichter.

Voor het eerst ook wat antwoorden op feitelijke details. Dat de schoenen en botresten enkele kilometers ‘verderop’ zijn gevonden dan de rugzak. De rugzak lag in de rivier op ongeveer acht kilometer lopen van Boquete, de plek waar vandaan ze waren vertrokken. Uit wat ik tot nu toe heb begrepen over de stroming en de waterstand lijkt het erop dat de rugzak ongeveer op deze plek, misschien iets verder stroomopwaarts, in het water is gekomen. Het is mij niet duidelijk hoe ver de kortste route is van Boquete naar de rivier.

De rugzak kan op verschillende manier in het water terecht zijn gekomen. Gegooid, door iemand die er vanaf wilde. Per ongeluk, doordat iemand is gevallen of onverwacht door de stroom is meegesleurd. Of – en dat ligt naar mijn idee het meest voor hand: dat hij aan de over lag en toen het water begon te stijgen is meegedreven.

Zijn de meisjes op de plek geweest war de rugzak in het water is beland? Is dat logisch? En hoe logisch is het dat ze daarna verder zijn gedwaald? En was dat in stroomafwaartse of landinwaarts?

Er wordt nog steeds rekening gehouden met een misdrijf. Dat kan, maar erg logisch is het niet. Waarom zou iemand de moeite nemen de lichamen zo’n eind door de jungle te vervoeren? Of hen zover mee te nemen? En hoe dan?

‘Gewoon verdwaald’ ligt het meest voor de hand. Blijft de vraag waarom ze geen contact zochten, ze hadden hun telefoons bij zich. Die vraag zou eigenlijk allang beantwoord kunnen zijn, op basis van de laatste telecomgegevens. Geen bereik of batterijen leeg.

Wat je ook kunt concluderen is dat alle zoektochten door professionals en anderen in dezen geen bijdrage hebben geleverd aan de oplossing: het toevallig vinden van een rugtas is het enige. Hooguit kun je denken dat zonder de publiciteit die indiaan de rugtas naar zijn tent had meegenomen en het als ‘gevonden voorwerp’ had beschouwd.

Wat ik niet denk.

Wat een enorm matig stuk zeg, voor iemand die zichzelf misdaadjournalist noemt.
pi_141364912
Er zullen toch wel andere mensen op die dag gewandeld hebben als het zo'n bekend wandelgebied is?
Worry is a misuse of imagination
pi_141365022
Dit stond er in de Volkskrant vandaag: Aan de hand van het sporen- en dna- onderzoek hoopt de Panamese recherche te kunnen vaststellen wat er met de vrouwen is gebeurd. Een misdrijf wordt niet uitgesloten, maar er lijken steeds meer aanwijzingen te zijn dat de vrouwen zijn verdwaald. Zo werd onlangs hun rugzak gevonden met de waardevolle spullen er nog in, zoals telefoons, camera en geld. Bovendien loopt de route waarop de vrouwen wandelden door naar de rivier waarin de menselijke resten zijn gevonden, aldus de officier van justitie. Het is denkbaar dat de vrouwen te ver zijn doorgelopen op de Pianista Trail.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:07:20 #88
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141365027
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:01 schreef Probability het volgende:
Er zullen toch wel andere mensen op die dag gewandeld hebben als het zo'n bekend wandelgebied is?
Misschien niet (meer) op dat tijdstip.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141365034
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:01 schreef Probability het volgende:
Ja, op de Pianista wel. Daar buiten is de vraag, zeker op dat tijdstip.
Marcos Marcusi, dirigente comunitario, señaló que lo que ellos creen es que las jóvenes fueron arrastradas por el río al intentar cruzarlo.

A medida que uno avanza en el sendero del pianista se encuentra con peligrosos puentes con pocas maderas, y aun así lo cruzan muchas personas. Debajo, el caudal del río es muy fuerte.

Entre las enormes piedras a orillas del río se pueden encontrar con culebras o peligrosas arañas.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:08:49 #90
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141365052
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, op de Pianista wel. Daar buiten is de vraag, zeker op dat tijdstip.
Marcos Marcusi, dirigente comunitario, señaló que lo que ellos creen es que las jóvenes fueron arrastradas por el río al intentar cruzarlo.

A medida que uno avanza en el sendero del pianista se encuentra con peligrosos puentes con pocas maderas, y aun así lo cruzan muchas personas. Debajo, el caudal del río es muy fuerte.

Entre las enormes piedras a orillas del río se pueden encontrar con culebras o peligrosas arañas.
ik kan geen spaans. :{
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141365059
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:07 schreef ntm het volgende:
Dit stond er in de Volkskrant vandaag: Aan de hand van het sporen- en dna- onderzoek hoopt de Panamese recherche te kunnen vaststellen wat er met de vrouwen is gebeurd. Een misdrijf wordt niet uitgesloten, maar er lijken steeds meer aanwijzingen te zijn dat de vrouwen zijn verdwaald. Zo werd onlangs hun rugzak gevonden met de waardevolle spullen er nog in, zoals telefoons, camera en geld. Bovendien loopt de route waarop de vrouwen wandelden door naar de rivier waarin de menselijke resten zijn gevonden, aldus de officier van justitie. Het is denkbaar dat de vrouwen te ver zijn doorgelopen op de Pianista Trail.
Dan lopen ze uren te ver door, tegen een steile berg op?
pi_141365083
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Noob
pi_141365108
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:56 schreef Halcon het volgende:
Er wordt nog steeds rekening gehouden met een misdrijf. Dat kan, maar erg logisch is het niet. Waarom zou iemand de moeite nemen de lichamen zo’n eind door de jungle te vervoeren? Of hen zover mee te nemen? En hoe dan?
Dat hoort bij het complot, en iedereen trapt er met open ogen in.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_141365132
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Komt er op neer dat hij denkt dat ze door de rivier gegrepen zijn toen ze die rivier over wilden steken. Sommige bruggetjes zijn ook vrij zwak, die rivier is levensgevaarlijk en er zitten veel gevaarlijke slangen en spinnen.
pi_141365171
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:11 schreef waht het volgende:

[..]

Dat hoort bij het complot, en iedereen trapt er met open ogen in.
Nou, na alles gisterenavond eens gelezen te hebben en die kaartjes bekeken te hebben, kan dit bijna onmogelijk geen misdrijf zijn. Hoewel de Panamezen erg graag lijken te willen dat de dames verdwaald zijn of in de rivier zijn gevallen, zie ik niet in hoe dan. Als je ziet waar die trail ligt, waar de berg en waar alles is gevonden....
pi_141365312
1600 meter daar al

Moderator zaterdag 21 juni 2014 @ 11:22:01 #97
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141365321
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:06 schreef VNA9216 het volgende:

[..]

Ik denk dat die foto's niet officieel zijn vrijgegeven maar gewoon zijn gelekt naar de pers voor een lekker zakcentje.
Ik had gelezen idd dat die foto's door de vinder zijn gemaakt en verkocht.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141365363
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:22 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik had gelezen idd dat die foto's door de vinder zijn gemaakt en verkocht.
Zo gaat dat. De media erbij halen heeft voor- en nadelen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:24:55 #99
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141365387
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:07 schreef ntm het volgende:
een gids in dat gebied vertelde dat de meiden vanaf die trail tot waar de tas is gevonden, 4x de rivier overgestoken zouden moeten zijn.
pi_141365485
quote:

In De Telegraaf een duidelijk overzicht van de gebeurtenissen rond de verdwijning van Kris en Lisanne in Panama. John van den Heuvel gaat uitvoerig in op de frictie tussen de verschillende betrokken instanties, in Nederland en Panama, en de familie. Waarbij hij een belangrijke rol toedicht aan Fred Teeven als vredestichter.

Voor het eerst ook wat antwoorden op feitelijke details. Dat de schoenen en botresten enkele kilometers ‘verderop’ zijn gevonden dan de rugzak. De rugzak lag in de rivier op ongeveer acht kilometer lopen van Boquete, de plek waar vandaan ze waren vertrokken. Uit wat ik tot nu toe heb begrepen over de stroming en de waterstand lijkt het erop dat de rugzak ongeveer op deze plek, misschien iets verder stroomopwaarts, in het water is gekomen. Het is mij niet duidelijk hoe ver de kortste route is van Boquete naar de rivier.

De rugzak kan op verschillende manier in het water terecht zijn gekomen. Gegooid, door iemand die er vanaf wilde. Per ongeluk, doordat iemand is gevallen of onverwacht door de stroom is meegesleurd. Of – en dat ligt naar mijn idee het meest voor hand: dat hij aan de over lag en toen het water begon te stijgen is meegedreven.

Zijn de meisjes op de plek geweest war de rugzak in het water is beland? Is dat logisch? En hoe logisch is het dat ze daarna verder zijn gedwaald? En was dat in stroomafwaartse of landinwaarts?

‘Gewoon verdwaald’ ligt het meest voor de hand. Blijft de vraag waarom ze geen contact zochten, ze hadden hun telefoons bij zich. Die vraag zou eigenlijk allang beantwoord kunnen zijn, op basis van de laatste telecomgegevens. Geen bereik of batterijen leeg.

Wat je ook kunt concluderen is dat alle zoektochten door professionals en anderen in dezen geen bijdrage hebben geleverd aan de oplossing: het toevallig vinden van een rugtas is het enige. Hooguit kun je denken dat zonder de publiciteit die indiaan de rugtas naar zijn tent had meegenomen en het als ‘gevonden voorwerp’ had beschouwd.

Wat ik niet denk.

Omdat 'ie jouw conclusie niet deelt?
pi_141365541
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, omdat hij veel vragen stelt die met wat research makkelijk te beantwoorden zijn.

En vragen die je je wel kunt stellen, stelt hij niet....
pi_141365585
Wat een hoop padvinders in dit topic
pi_141365614
Als daar zoveel wandelaars lopen is het wel vreemd dat de meiden tijdens de wandeling op de Pianista door niemand zijn gezien.
pi_141365664
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:33 schreef TheStranger1158 het volgende:
Idd, allemaal van die betweterige internet detectives die nog steeds een misdrijf zien achter dit tragisch ongeval. :')
pi_141366384
Heb de laatste topics doorgelezen en wat mij ook nog wel reeel lijkt is dat ze hebben afgesproken met twee gasten. Het plan was om buiten het zich van hun appartement te gaan seksen. Hiervoor zijn ze 'romantisch' naar die waterval gelopen. Hierna is er iets gebeurd waardoor ze misschien zijn opgejaagd de andere kant op, de bergen in (poging tot beroving oid?).

[ Bericht 1% gewijzigd door V-for-Vendetta op 21-06-2014 12:18:21 ]
pi_141366462
Wat verwoord je het mooi...
  † In Memoriam † zaterdag 21 juni 2014 @ 12:14:57 #107
230491 Zith
pls tip
pi_141366559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:33 schreef TheStranger1158 het volgende:
Missing White Girl syndrome.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_141367040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Heb de laatste topics doorgelezen en wat mij ook nog wel reeel lijkt is dat ze hebben afgesproken met twee gasten. Het plan was om buiten het zich van hun appartement te gaan seksen. Hiervoor zijn ze 'romantisch' naar die waterval gelopen. Hierna is er iets gebeurd waardoor ze misschien zijn opgejaagd de andere kant op, de bergen in (poging tot beroving oid?).
:') :') :') :')
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:39:34 #109
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141367231
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Missing White Girl syndrome.
Dat posten is nog sneuer dan die padvinders...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141367335
Alle experts zeggen ongeluk maar heel fok denkt weer dat het een misdrijf is :')
There are only 151 Pokémon.
pi_141367618
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
Alle experts zeggen ongeluk maar heel fok denkt weer dat het een misdrijf is :')
Iedereen beargumenteert zijn idee hierover, maar Eenskijken post weer een one-linertje.
pi_141368040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:34 schreef Loekie1 het volgende:
Als daar zoveel wandelaars lopen is het wel vreemd dat de meiden tijdens de wandeling op de Pianista door niemand zijn gezien.
Er lopen helemaal niet zo veel wandelaars. Meeste toeristen gaan in die regio naar Vulcan Baru. Of de watervallen, maar naar ik begrepen heb gaan de meesten daar met de auto/een excursie naar toe.
pi_141368045
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
Ongeluk zou best kunnen verdwalen denk het niet.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:15:43 #114
28167 matthijst
pi_141368162
Pfff, iemand een google map?
Onlangs werd de zoektocht toegespitst op een moeilijk toegankelijk gebied op acht uur lopen van Boquete, waar een rugzak van de meisjes is gevonden. Dat is in de provincie Bocas del Toro rond de rivier de Culebra.

Als ik "Rio Culebra" invoer krijg ik een rivier die 100km rechtsboven Boquete ligt?
Zelfde voor "Bocas del Toro": 40 km boven Boguete.

8 uur lopen in de bergen...
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:16:03 #115
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141368176
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een uur bergop? Terwijl Boquete lager ligt...

Het scenario verdwaald kun je eigenlijk al wel doorstrepen. Voor het scenario 'ongeluk' moeten ze eerst heel ver gelopen hebben, wat ook onwaarschijnlijk lijkt te zijn, dus streep dat ook maar door.
:') :') :')
pi_141368230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:11 schreef MeloD het volgende:

[..]

Er lopen helemaal niet zo veel wandelaars. Meeste toeristen gaan in die regio naar Vulcan Baru. Of de watervallen, maar naar ik begrepen heb gaan de meesten daar met de auto/een excursie naar toe.
de meeste wandelaars die de watervallen bezoeken, gaan rond een uur of 5 weer terug
dus er klopt iets niet
pi_141368258
Je kan niks uitsluiten, als ze aan het eind van hun tocht een ongeluk gehad hebben of aangevallen zijn door een beest, in paniek weggerend de verkeerde kant op...Ik weet zelf niet hoe laat de duisternis daar invalt maar dan verdwaal je al snel denk ik...
pi_141368321
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:18 schreef Xan21 het volgende:
.Ik weet zelf niet hoe laat de duisternis daar invalt maar dan verdwaal je al snel denk ik...
Uur of 19:00

StaceySinger, klopt!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:23:59 #119
28167 matthijst
pi_141368405
Zonsondergang om 18:30 begin april.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:24:38 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141368418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:06 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Dan is het donker, verdwalen is een goede optie.
pi_141368419
Misschien in slaap gevallen bij een uitrustplek en uiteindelijk verdwaald, je bent een sitting duck voor een groot jachtdier zoals een poema of jaguar in het donker.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:26:57 #122
28167 matthijst
pi_141368490
U zult beginnen met de wandeling Sendero El Retoño, een gemakkelijke 2 km loop Trail vol natuurlijke schoonheid en gewoon geweldig om vogels te spotten. Meestal vlak, deze wandeling neemt u mee door weelderig nevelwoud, over kleine bruggen met ruisende beekjes en door een door bamboe gevormde tunnel.

Na de El Retoño trail te hebben afgelegd, zult u de La Cascada trail nemen, een 4 km wandeling die u naar een bergkam leidt met een uitzicht op de vallei en een spectaculaire waterval. Het is een ongeveer 2 km lange bergopwaartse wandeling naar de waterval, met een beklimming van ongeveer 300 meter (vanaf 2180 m). Op het pad komt u drie "Miradores" (observatie platforms) tegen met prachtig uitzicht op de bergen en valleien.

Niet zo heel spannend dus. Je hoeft dr geen topsporter voor te zijn :D
pi_141368493
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:24 schreef Xan21 het volgende:
Misschien in slaap gevallen bij een uitrustplek en uiteindelijk verdwaald, je bent een sitting duck voor een groot jachtdier zoals een poema of jaguar in het donker.
Er staan daar ook genoeg koeien in een weitje, zo gevaarlijk is het daar niet met jachtdieren.
pi_141368582
dit is een waterval filmpje uit panama
je ziet op het eind een blond meisje door het beeld wandelen
heel even
pi_141368603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:30 schreef StaceySinger het volgende:
dit is een waterval filmpje uit panama
je ziet op het eind een blond meisje door het beeld wandelen
heel even
[ afbeelding ]
ja en?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:33:07 #126
28167 matthijst
pi_141368628
wat is je punt?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:35:54 #127
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141368699
quote:

Wat ik niet denk.

Omdat ie niet aan jouw verwachtingen voldoet?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:37:38 #128
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141368746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

:D
pi_141368916
Eerwraak.
Ze vroege er vast zelf om
Als vrouw nooit alleen op vakantie gaan.

NWS / Moslima vermoord op straat in Engeland
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:49:51 #130
28167 matthijst
pi_141369066
Rugzak op 8 uur lopen van Boguete gevonden. Wat zit men hier dan al 4 topics dramaqueentje te spelen dat het allemaal nooit kan en die bergen kom je niet over, blablabla?
Die gasten die die rugzak gevonden hebben wonen aan de andere kant van die bergen en zijn met dat ding naar Boguete gelopen...
pi_141369632
Ik geloof gewoon helemaal niks van verhalen mbt verdwalen.
Ze zouden nooit zelf veder dan die watervallen zijn gaan lopen als je zo weinig spullen bij je hebt en bovendien is tot daar de weg makkelijk terug te vinden op een redelijk pad.
Als je wel zou verdwalen dan wil je altijd je tas met spullen bij je houden en het is dus dan niet logisch dat de spullen en botten zover uit elkaar gevonden zijn.
Ik denk dat de daders zich nu rot lachen want doordat de lichamen (botten)zo laat gevonden zijn lijkt het erop alsof ze verdwaalt zijn omdat ze geen sporen meer terug kunnen vinden.
pi_141369680
En wat voor dieren breken heupbotten? Een lichaam is gauw ontbonden, maar zouden ze zo erg door aaseters en ander gedierte aangevroten zijn dat er van de kleding en overige botten in de buurt niets meer te bekennen is?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:27:27 #133
28167 matthijst
pi_141369972
Decomposition may separate the foot from the body because the ankle is relatively weak, and the buoyancy caused by air either inside or trapped within a shoe would allow it to float away. According to SFU entomologist Gail Anderson, extremities such as the hands, feet, and head often detach as a body decomposes in the water, although they rarely float.
pi_141369990
Bij verdwaling moeten ze hun camara of telefoons nog gebruikt hebben. (dat is nog te achterhalen)
Wordt er helemaal niks meer gevonden op die telefoons of camera dan kan je er eigelijk wel vanuit gaan dat ze onder dwang die wandeling zijn gaan maken naar de plek waar ze gevonden zijn.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:30:37 #135
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141370043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:49 schreef matthijst het volgende:
Rugzak op 8 uur lopen van Boguete gevonden. Wat zit men hier dan al 4 topics dramaqueentje te spelen dat het allemaal nooit kan en die bergen kom je niet over, blablabla?
Die gasten die die rugzak gevonden hebben wonen aan de andere kant van die bergen en zijn met dat ding naar Boguete gelopen...
met als verschil dat die meiden dood zijn. Tis best oppassen daar, stijl, glad, gevaarlijke slangen. We weten ook niet of ze over de bergen xijn gegaan, meegesleurd met de rivier kan ook nog. Of meegesleurd door iemand.
pi_141370209
Tijd voor een apart slowchat speculaasje topic imo..
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141370240
Wat wel apart blijft is dat ook die Britse jongen daar precies is verdwenen enkele jaren geleden. Ook nooit opgelost.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41:11 #138
117098 Hathor
Effe niet
pi_141370311
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:43 schreef redbullll het volgende:
Eerwraak.
Ze vroege er vast zelf om

Speciaal een account aangemaakt om dit soort kwaliteitsposts rond te spuien?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_141370322
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Speciaal een account aangemaakt om dit soort kwaliteitsposts rond te spuien?
Actie.... reactie
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42:05 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_141370334
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:41 schreef redbullll het volgende:

[..]

Actie.... reactie
Waarop?
pi_141370351
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

met als verschil dat die meiden dood zijn. Tis best oppassen daar, stijl, glad, gevaarlijke slangen. We weten ook niet of ze over de bergen xijn gegaan, meegesleurd met de rivier kan ook nog. Of meegesleurd door iemand.
Wat ik begreep zijn de eerste 3 uur lopen vanaf dat pad waar ze zijn vertokken helemaal niet zo gevaarlijk en zouden ze al lang weer zijn omgekeerd als ze voor donker terug in Boguete willen zijn. Of denk je dat die meiden van plan waren om te gaan kamperen in de jungle ?
pi_141370360
En later is er op die plaats nog een verbrand lichaam gevonden dat was begraven.
Lijkt me niet echt een veilige plaats daar.
pi_141370368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarop?
Reacties in deze topic

zaterdag 21 juni 2014 @ 14:44:32 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_141370396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:42 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Wat ik begreep zijn de eerste 3 uur lopen vanaf dat pad waar ze zijn vertokken helemaal niet zo gevaarlijk en zouden ze al lang weer zijn omgekeerd als ze voor donker terug in Boguete willen zijn. Of denk je dat die meiden van plan waren om te gaan kamperen in de jungle ?
Gisteren was er een local op tv die stellig beweerde dat het daar zeer moeilijk begaanbaar zou zijn, een kleine misstap en je stort een eind naar beneden en komt dan ergens terecht waar je nog maar moeilijk uit komt.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:45:20 #145
117098 Hathor
Effe niet
pi_141370419
quote:
Dat topic staat volledig los van deze, waarom dat erbij betrekken in een topic waar het totaal irrelevant is?
pi_141370579
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:14 schreef Poolbal het volgende:
En wat voor dieren breken heupbotten? Een lichaam is gauw ontbonden, maar zouden ze zo erg door aaseters en ander gedierte aangevroten zijn dat er van de kleding en overige botten in de buurt niets meer te bekennen is?
in 2,5 maand?

ja.

Verdwalen 50 km in de verkeerde richting bergop is bij vol bewustzijn onmogelijk.

Een misdrijf is het meest logische.

zaterdag 21 juni 2014 @ 14:53:19 #147
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141370583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:42 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

ik denk aan iemand met snode plannen dat is uitgedraaid op een misdrijf, maar wat ik denk heb ik al zo vaak gezegd.
pi_141370604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gisteren was er een local op tv die stellig beweerde dat het daar zeer moeilijk begaanbaar zou zijn, een kleine misstap en je stort een eind naar beneden en komt dan ergens terecht waar je nog maar moeilijk uit komt.
Zou goed kunnen dat zoiets is gebeurd, in het donker.
pi_141370607
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja dat is in het gebied waar ze gevonden zijn ! De eerste uren van die route waar ze begonnen zijn valt dat wel mee. Ze hadden ook helemaal geen plannen om zover te gaan lopen, zeg dat ze naar die watervallen zijn gaan kijken dan waren ze daarna wel weer terug gegaan richting Boguete.
pi_141370883
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:54 schreef forzaudinese het volgende:

zeg dat ze naar die watervallen zijn gaan kijken dan waren ze daarna wel weer terug gegaan richting Boguete.
Als dat zo is, zouden ze niet de bergkam overgaan. Dat zijn ze in welk scenario (behalve ontvoering) wel gegaan, omdat anders nooit die rugzak stroomafwaarts kan liggen van de bergkam (zie OP).

Maar nu is het wel een beetje onduidelijk; die rugzak zou gevonden zijn op 8 uur lopen van Boquete? Dat is nog steeds over de kam, maar wel 25-30 km van waar de lichaamsdelen zijn gevonden... Die laatsten kunnen door de rivier en roofvogels zo ver verspreid zijn natuurlijk.

pi_141370939
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:43 schreef redbullll het volgende:

Dat is wat extreem.

Gewoon waakzaamheid betrachten.
pi_141370948
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:12 schreef forzaudinese het volgende:
Ik geloof gewoon helemaal niks van verhalen mbt verdwalen.
Ze zouden nooit zelf veder dan die watervallen zijn gaan lopen als je zo weinig spullen bij je hebt en bovendien is tot daar de weg makkelijk terug te vinden op een redelijk pad.
Als je wel zou verdwalen dan wil je altijd je tas met spullen bij je houden en het is dus dan niet logisch dat de spullen en botten zover uit elkaar gevonden zijn.
Ik denk dat de daders zich nu rot lachen want doordat de lichamen (botten)zo laat gevonden zijn lijkt het erop alsof ze verdwaalt zijn omdat ze geen sporen meer terug kunnen vinden.
Dat de spullen en schoenen zo ver uit elkaar zijn gevonden, kan natuurlijk ook door de dieren gebeurd zijn. Je kunt je beter afvragen waarom de daders de moeite nemen om die dingen te verspreiden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_141370982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou goed kunnen dat zoiets is gebeurd, in het donker.
Dan nog moeten ze ver uit de richting zijn geweest.
pi_141370983
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:54 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Ja dat is in het gebied waar ze gevonden zijn ! De eerste uren van die route waar ze begonnen zijn valt dat wel mee. Ze hadden ook helemaal geen plannen om zover te gaan lopen, zeg dat ze naar die watervallen zijn gaan kijken dan waren ze daarna wel weer terug gegaan richting Boguete.
Het punt is dat we helemaal niet weten wat hun plannen waren.
pi_141370987
Mensen die denken dat je niet kunt verdwalen daar moeten dat verhaal van die toeriste nog maar eens lezen.
pi_141370994
Dan is er nog maar één scenario: een uit de hand gelopen potje verstoppertje.

Wat bot. Alleen mensen met een rugzakje maken zulke flauwe grappen, maar bij de meeste scenario's wringt de schoen wel. Hoe dan ook, we volgen de ontwikkelingen op de voet.
pi_141371009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:12 schreef Poolbal het volgende:
Dan is er nog maar één scenario: een uit de hand gelopen potje verstoppertje.

Wat bot. Alleen mensen met een rugzakje maken zulke flauwe grappen, maar bij de meeste scenario's wringt de schoen wel. Hoe dan ook, we volgen de ontwikkelingen op de voet.
Grappig man, echt 14.gif
pi_141371032
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:13 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Grappig man, echt [ afbeelding ]
Ik zat zelf ook met een strak gezicht achter de computer, geen zorgen.
pi_141371049
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die denken dat je niet kunt verdwalen daar moeten dat verhaal van die toeriste nog maar eens lezen.
quote:
"The Jungle is not for People"

Yesterday, before the news broke, I had a cup of tea with a woman in my neighborhood. Her daughter is an experienced traveller and hiker. She was in Panamá and Boquete in January.
The woman said: Of course, my daughter told me all about her stay in Boquete, she showed me the pictures, we talked about it ... everything. But it only hit me, really HIT me what this was like, when Kris and Lisanne disappeared.
You know, you don't expect it, but Boquete is stone cold at night. There are not really that many tourists and my daughter and her partner saw no one during their walks. They keep on telling that there are settlements where Kris and Lisanne could have asked for help.... my daughter met NO ONE on the tracks. On TV we keep seeing this big rock with El Pianista written on it, but beyond that, there hardly are any signs at all. Or maybe just in one or two places, if you are lucky enough to find them. There is a map, of sorts. It shows the trails, yes it does. But the many other roads that are there too are NOT on that map at all. So you come at a crossing and you have no idea. My daughter said: Ma, you have to leave a kind of mark yourself so that you can find the way back when you return or get lost. Because there is no one to help you. And there are so many roads, paths, senderitos and everything looks alike. Alike! We went on a hike and returned after half a mile, because the track split into two and we did not have a clue. We did another hike and came by a river. We could either follow it or cross it. We had no idea, map or no map. So we decided to stay on our side of the river and return home. To be on the safe side. If all else fails, you can best follow the river downstream, even if you have to walk in the water.
The mother looked at me and said: She is right, you know. If you follow the river downstream, it may take a while, but it will get you somewhere.

All of a sudden, we went very quiet.

If you follow water downstream, it will get you somewhere. Except if you are already on the other side of the Continental Divide. Then it will get you further from home and deeper into trouble.
pi_141371084
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat de spullen en schoenen zo ver uit elkaar zijn gevonden, kan natuurlijk ook door de dieren gebeurd zijn. Je kunt je beter afvragen waarom de daders de moeite nemen om die dingen te verspreiden.
Mischien zijn ze eerst vrijwillig meegelopen met de daders maar er komt een moment dat er een worsteling heeft plaats gevonden en de rugzak mischien is achter gebleven. Ze zijn vervolgens veder meegenomen onder dwang en uiteindelijk vermoord/verkracht paar km veder op.
pi_141371128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Binnen een kleine straal verdwalen lijkt me heel makkelijk zonder kaart. 8 uur (!) de berg op gaan lopen terwijl je weet dat het dorp aan de zuidkant van die bergen ligt, is totaal niet logisch als 'verdwalen'.

pi_141371134
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dat zo is, zouden ze niet de bergkam overgaan. Dat zijn ze in welk scenario (behalve ontvoering) wel gegaan, omdat anders nooit die rugzak stroomafwaarts kan liggen van de bergkam (zie OP).

Maar nu is het wel een beetje onduidelijk; die rugzak zou gevonden zijn op 8 uur lopen van Boquete? Dat is nog steeds over de kam, maar wel 25-30 km van waar de lichaamsdelen zijn gevonden... Die laatsten kunnen door de rivier en roofvogels zo ver verspreid zijn natuurlijk.
als je iemand gaat ontvoeren, ga je er toch geen 30 km mee langs een rivier lopen slepen ?
pi_141371155
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

als je iemand gaat ontvoeren, ga je er toch geen 30 km mee langs een rivier lopen slepen ?
Nee, de lichaamsdelen kunnen makkelijk door de rivier of roofvogels verplaatst zijn.

Die rugzak wordt niet uit zichzelf de bergen over geholpen.

pi_141371254
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:16 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Mischien zijn ze eerst vrijwillig meegelopen met de daders maar er komt een moment dat er een worsteling heeft plaats gevonden en de rugzak mischien is achter gebleven. Ze zijn vervolgens veder meegenomen onder dwang en uiteindelijk vermoord/verkracht paar km veder op.
Natuurlijk.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:25:46 #165
28167 matthijst
pi_141371301
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

in 2,5 maand?

ja.

Verdwalen 50 km in de verkeerde richting bergop is bij vol bewustzijn onmogelijk.

Een misdrijf is het meest logische.
Waar haal je steeds die 50km vandaan?
8 uur lopen zeggen ze?
pi_141371302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Kijk als je echt een tocht van meerdere dagen wilt gaan maken dan meld je dat bij het adres waar je verblijft. Daarnaast hebben ze toch ook niet echt veel spullen meegenomen voor een lange wandeling?

[ Bericht 0% gewijzigd door forzaudinese op 21-06-2014 15:31:19 ]
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:27:55 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141371351
quote:

[..]

of ze zijn daar pas vermoord, kan ook nog
pi_141371358
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:25 schreef matthijst het volgende:

[..]

Waar haal je steeds die 50km vandaan?
8 uur lopen zeggen ze?
Kijk de OP. De lichaamsdelen zijn gevonden op zo'n 50 km van Boquete (40+ hemelsbreed + al dat klim- en klauterwerk). De tas is (veel) verder stroomopwaarts, maar wel aan de noordkant van de kam gevonden. Dat zou op 8 uur lopen moeten zijn, maar op hoeveel kilometer en waar?

pi_141371388
quote:

[..]

Nee, dat doe je inderdaad op de Pianista trail zelf en je belt een jaguar die die rugzak over de berg sleept. :')
pi_141371390
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:
lichaamsdelen
waar zijn die lichaamsdelen dan precies gevonden ?
heb je een kaartje ?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:29:43 #171
28167 matthijst
pi_141371392
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Inderdaad, vanaf die waterval schijn je een stukje terug te kunnen lopen en dan een ander pad omhoog naar een uitzichtpunt. Misschien hebben ze dat geprobeerd? En wie weet hoe de bewegwijzering daar is. Je bent zo de weg kwijt in het donker op een berg. Overdag ook trouwens, als er maar weinig aangegeven staat :)
pi_141371407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar zijn die lichaamsdelen dan precies gevonden ?
heb je een kaartje ?
Ja, bij het gele punt in de OP, staan een aantal kaartjes.

pi_141371419
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:23 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Wat is hier raar aan? Ze zijn onderweg iemand/een groepje tegen gekomen en gevraagd of ze een mooi plekje weten om in de omgeving te bekijken. Ze zijn mee gegaan maar vervolgens is dat misgelopen omdat de daders andere plannen hadden.
pi_141371469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:30 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Wat is hier raar aan? Ze zijn onderweg iemand/een groepje tegen gekomen en gevraagd of ze een mooi plekje weten om in de omgeving te bekijken. Ze zijn mee gegaan maar vervolgens is dat misgelopen omdat de daders andere plannen hadden.
Niet meer om 15:00 's middags lijkt me. Al is het de enige manier om die bergkam over te steken, dat doe je niet als je simpel verdwaald bent...

zaterdag 21 juni 2014 @ 15:35:32 #175
28167 matthijst
pi_141371511
Wat is de bron van die kaartjes?
Want als ik bocas del toro intik op google maps zie ik een plaats aan het water en op dat plaatje in de op is geen water te bekennen?

En weet iemand waar die rivier waar het gevonden is loopt, want die bestaat volgens google maps ook niet op die lokatie.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:37:00 #176
28167 matthijst
pi_141371542
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet meer om 15:00 's middags lijkt me. Al is het de enige manier om die bergkam over te steken, dat doe je niet als je simpel verdwaald bent...
Die hele klim naar de waterval was maar 300 meter omhoog?
Als je tussendoor een paar keer iets naar beneden bent gegaan dan ben je daarna zo de weg kwijt.... "Ja, maar we gingen toen straks ook wat omlaag, dus het zal wel kloppen dat we omhoog gaan nu".
pi_141371579
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:37 schreef matthijst het volgende:

[..]

Die hele klim naar de waterval was maar 300 meter omhoog?
Als je tussendoor een paar keer iets naar beneden bent gegaan dan ben je daarna zo de weg kwijt.... "Ja, maar we gingen toen straks ook wat omlaag, dus het zal wel kloppen dat we omhoog gaan nu".
Ja, en dan kom je aan de top en heb je een haarscherpe bergkam en erachter een heel ander landschap, andere vegetatie en andere klimaten. Dat is een heel andere afdaling dan naar het zuiden, terug naar Boquete.

pi_141371589
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:09 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is wat extreem.

Gewoon waakzaamheid betrachten.
Zou jij je dochter/vrouw alleen op vakantie laten gaan(naar zuid amerika bijv)
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:40:24 #179
28167 matthijst
pi_141371612
Klim naar de hoogste piek:
http://www.theadrenalist.(...)anamas-highest-peak/

Most people begin the Volcan Baru hike at about midnight, which lets you see dawn from the top of Panama.
The trail is moderately strenuous. It’s definitely a work out, but nothing that someone in moderate shape wouldn’t be able to conquer.
pi_141371626
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, bij het gele punt in de OP, staan een aantal kaartjes.
weet je de coördinaten misschien ?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:41:20 #181
28167 matthijst
pi_141371634
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
Ja, en dan kom je aan de top en heb je een haarscherpe bergkam en erachter een heel ander landschap, andere vegetatie en andere klimaten. Dat is een heel andere afdaling dan naar het zuiden, terug naar Boquete.
Dan is het inmiddels donker? En het idee achter verdwalen is dat je niet meer weet waar je heen moet?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:41:27 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141371641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef redbullll het volgende:

[..]

Over my dead body.
pi_141371650
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

weet je de coördinaten misschien ?
Staan in het vorige topic, heb ik zo ingevoerd in Google Earth. Die bocht in de rivier is waar lichaamsdelen zijn gevonden. Waar die rugzak is gevonden is onduidelijk.

zaterdag 21 juni 2014 @ 15:42:36 #184
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_141371662
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Genoeg vrouwen die ik ken die dat echt totaal niet door zouden hebben, 'gewoon allemaal bos' :').
Daarbij hebben de meeste vrouwen ook een richtingsgevoel van een amoebe.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_141371663
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staan in het vorige topic, heb ik zo ingevoerd in Google Earth. Die bocht in de rivier is waar lichaamsdelen zijn gevonden. Waar die rugzak is gevonden is onduidelijk.
oh ok
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:42:41 #186
92279 N.icka
Windforce 11
pi_141371665
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Over my dead body.
Als ze volwassen zijn maken ze dat zelf wel uit.
pi_141371678
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:41 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dan is het inmiddels donker? En het idee achter verdwalen is dat je niet meer weet waar je heen moet?
Dan moet je dus zover lopen dat je 's nachts nog bij een punt komt dat als je valt zowel jij als je rugzak precies in (of naast, en later overstromend) die rivier terechtkomt die naar de vindplaats stroomt.

pi_141371685
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Over my dead body.
^O^
pi_141371691
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:42 schreef N.icka het volgende:

[..]

Bij jullie wel ja ..
Ziek.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:44:07 #190
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141371701
Het script is kort. Naïeve meisjes gaan arme mensen helpen. Verdwalen in het bos en worden opgegeten door de wilde dieren.
pi_141371712
quote:

[..]

Panama is niet Zuid-Amerika.

Maar ja, al zou ze het zelf niet doen. We gaan lekker samen.

zaterdag 21 juni 2014 @ 15:46:17 #192
92279 N.icka
Windforce 11
pi_141371749
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:43 schreef redbullll het volgende:

[..]

Bij jullie wel ja ..
Ziek.
welke jullie ? en wat is er ziek aan dat volwassen vrouwen hun eigen beslissingen maken ?
pi_141371755
quote:

[..]

Ja hoor, mits goed voorbereid. Als je geen (weloverwogen) risico's neemt is het leven een saaie bedoening.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:47:07 #194
377423 8Mile
La Flame
pi_141371768
quote:

[..]

Ik wel.
pi_141371774
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het script is kort. Naïeve meisjes gaan arme mensen helpen. Verdwalen in het bos :N en worden opgegeten door de wilde dieren.
Aannames alom en ze kloppen niet met de feiten. :*

pi_141371913
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:47 schreef 8Mile het volgende:

[..]

Ik wel.
Ja hoor.

Ik vind het sowieso een beetje overdreven hoe de media het brengt. De verdwenen 'tienermeiden' .
Je bent met 21-22 toch geen tiener meer?
pi_141371936
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja hoor.

Ik vind het sowieso een beetje overdreven hoe de media het brengt. De verdwenen 'tienermeiden' .
Dat heb ik niet gelezen? Wel studentes, wat gewoon klopt.

zaterdag 21 juni 2014 @ 15:55:15 #198
28167 matthijst
pi_141371951
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
Dan moet je dus zover lopen dat je 's nachts nog bij een punt komt dat als je valt zowel jij als je rugzak precies in (of naast, en later overstromend) die rivier terechtkomt die naar de vindplaats stroomt.
Ze hoeven toch niet direct de eerste nacht overleden te zijn?
Het schijnt vrij normaal om een rivier te volgen als je de weg kwijt bent.

The Río Changuinola is the offical name of the Río Culebra.
pi_141371955
Gisteren bij het journaal was het geloof ik spraken ze over 'tieners'.
pi_141371966
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja hoor.

Ik heb ook geen tienermeiden zien staan. Wel studentes, vrouwen, meiden en meisjes. Maar ik denk dat veel oude mensen 21/22-jarigen ook nog meisjes vinden, dus.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:58:05 #201
28167 matthijst
pi_141372020
Kan me voorstellen dat je hier rap de weg kwijt bent:
pi_141372048
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:58 schreef matthijst het volgende:
Kan me voorstellen dat je hier rap de weg kwijt bent:
[ afbeelding ]
Waar is dit?

En ja, als je eenmaal de bergkam over bent, ben je snel de weg kwijt. Maar waarom de bergkam over?

zaterdag 21 juni 2014 @ 16:07:49 #203
28167 matthijst
pi_141372196
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Vermoedelijke vindplaats" staat er in dat originele Spaanse plaatje?
Niet heel betrouwbaar als je het mij vraagt? Gezien de afstand.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:09:44 #204
28167 matthijst
pi_141372248
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar is dit?

En ja, als je eenmaal de bergkam over bent, ben je snel de weg kwijt. Maar waarom de bergkam over?
Jij bekijkt het allemaal van veels te hoog over: als je erin loopt zie je geen bergkam meer, maar heuvels, paden en bomen. Het zijn geen piramides waar je tegenop loopt: om de 50 meter kan wel een bocht zitten. 't is niet dat ze ff belden met de NSA voor een satellietfoto van hun locatie?
pi_141372306
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:42 schreef N.icka het volgende:

[..]

^O^
pi_141372400
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ze hoeven toch niet direct de eerste nacht overleden te zijn?
Bij de eerste zonsopkomst weet je toch dat je 180 graden fout zit? ;)

pi_141372437
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

"Vermoedelijke vindplaats" staat er in dat originele Spaanse plaatje?
Niet heel betrouwbaar als je het mij vraagt? Gezien de afstand.
Nee, niet die Google Earth screenshot, dat was op 15 mei.

De coordinaten staan in de OP, bij Vindplaats. Ja, dat is bevestigd.

Die rugzak echter, dat district ligt nog verder naar het noorden, richting de Bocas del Toro... Kan geen exacte plaatsduiding vinden.

pi_141372460
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:11 schreef De_Pel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^
Ik zou een Panamese hond er nog vanaf schoppen, maar als dit je smaak is, ga je gang.

zaterdag 21 juni 2014 @ 16:18:27 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141372482
Ze hebben vast aan een kikker gelikt om te trippen, vervolgens zijn ze onwel geworden, verkracht en vermoord door een groep doodshoofdaapjes die vervolgens mijnheer panter hebben gebeld om te vragen of hij mee wilde helpen om de lichamen te verbergen.
pi_141372498
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jij bekijkt het allemaal van veels te hoog over:
Nee.
quote:
als je erin loopt zie je geen bergkam meer, maar heuvels, paden en bomen. Het zijn geen piramides waar je tegenop loopt: om de 50 meter kan wel een bocht zitten. 't is niet dat ze ff belden met de NSA voor een satellietfoto van hun locatie?
Bekijk die plaatjes dan, je moet eerst belachelijk stijgen ('s nachts!) om aan de andere kant van de waterscheiding te komen. Waar ook de omgeving heel anders is.

zaterdag 21 juni 2014 @ 16:19:06 #211
92279 N.icka
Windforce 11
pi_141372507
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:11 schreef De_Pel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^
Wat heeft die foto met dit topic te maken of mijn opmerking te maken ?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:20:04 #212
28167 matthijst
pi_141372533
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je overschat mensen.
pi_141372541
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En het mos zit aan de verkeerde kant van de boom en de vegetatie is anders en de grote beer en de poolster staan anders en en en en en :')
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:20:28 #214
28167 matthijst
pi_141372548
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Bekijk die plaatjes dan, je moet eerst belachelijk stijgen ('s nachts!) om aan de andere kant van de waterscheiding te komen. Waar ook de omgeving heel anders is.
Met jou valt niet te discussiëren omdat je er vanuit gaat dat iedereen altijd overal de weg weet. En laat dat nou juist het probleem met verdwalen zijn: je bent de weg kwijt.
pi_141372571
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:20 schreef matthijst het volgende:

[..]

Je overschat mensen.
Kom op, west en oost uit elkaar houden, is geen overschatting. :')

pi_141372605
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:47 schreef 8Mile het volgende:

[..]

Ik wel.
Ik ook maar dan vertel ik ze ook over mijn ervaringen daar en ervaringen van vrienden: pistolen, iets te aardige mensen, wilde dieren en jungles.

Het is in Zuid- en Midden-Amerika niet 'net zoals in Amsterdam waar ook erge dingen gebeuren'. Er liggen veel meer gevaren op de loer.

Ik ben op alle continenten geweest m.u.v. Australie en hoe meer ik op andere continenten ben geweest hoe meer ik Europa waardeer.

De mensen zijn wel heel aardig in Zuid- en Midden-Amerika, en de lokale wijven zijn lekker en sletterig.

Ik ga graag weer!

Van de week had ik twee Zuid-Amerikaanse logéés en die hebben mij verteld dat het juist goed is dat als ik in dergelijke landen ben ik gevoelens van paranoia ervaar.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:22:21 #217
28167 matthijst
pi_141372619
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan niet. Vraag het eens 10 random mensen zou ik zeggen.
pi_141372644
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hier in het topic wisten zelfs de niet reisdames het. De poolster dan weer niet. :X

pi_141372666
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat is hem ondertussen al 130 keer uitgelegd, net als dat de gemiddelde Nederlander niet meer navigeert op de poolster etc, maar die kerel heeft echt het inbeeldingsvermogen van een vetvrije meergranenpannenkoek. |:(

Heb je hem daar tijdelijk voor 20 minuten van overtuigd, dan begint hij het riedeltje over de bergkam of over 15:00 uur weer.
pi_141372670
quote:

[..]

Nou, ik weet dat in het vlakke NL nog niet eens. Ik ben dan ook wel eens al gedesoriënteerd als ik een winkel uitkom. Dus ik kan me best voorstellen dat mensen verdwalen in een bos.
pi_141372706
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:24 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Nou, ik weet dat in het vlakke NL nog niet eens. Ik ben dan ook wel eens al gedesoriënteerd als ik een winkel uitkom. Dus ik kan me best voorstellen dat mensen verdwalen in een bos.
Jij weet niet eens dat de zon in het oosten opkomt en in het westen ondergaat? :o

En jij bent natuurlijk geen vrouw die in Midden-Amerika gaat wonen, die meiden zien er absoluut niet onnozel uit.

pi_141372726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:24 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Dat is hem ondertussen al 130 keer uitgelegd, net als dat de gemiddelde Nederlander niet meer navigeert op de poolster etc, maar die kerel heeft echt het inbeeldingsvermogen van een vetvrije meergranenpannenkoek. |:(

Heb je hem daar tijdelijk voor 20 minuten van overtuigd, dan begint hij het riedeltje over de bergkam of over 15:00 uur weer.
Jij denkt dat jij een "uitleg" aan mij geeft? Zo van; "ik weet het beter en ik zal het jou es eventjes uitleggen, onnozele"?

:N

zaterdag 21 juni 2014 @ 16:26:43 #223
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_141372738
quote:

[..]

Dit denken :')_!!!
pi_141372778
Wat is nu de gangbare hypothese? Verdwaald of een misdrijf?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:28:09 #225
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141372790
El_Matador is de Ray Mears van Nederland.
pi_141372832
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:26 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dit denken :')_!!!
Hallo, dat is een van de meest basale dingen die iedereen weet, kom nou, niet iedereen heeft een IQ van 80.

pi_141372893
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hallo, dat is een van de meest basale dingen die iedereen weet, kom nou, niet iedereen heeft een IQ van 80.
Natuurlijk weet iedereen dat.
Maar in een vreemde omgeving is het toch moeilijk in te schatten. Er bestaat niet voor niks zoiets als een kompas.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:31:23 #228
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_141372903
quote:

[..]

Ik weet dat zelf ook wel, maar ik ken genoeg vrouwen met totaal geen richtingsgevoel en die daar echt niet uitkomen of aan denken. Nee dat zijn geen vrouwen met een IQ van 80 :')
pi_141372914
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dat jij een "uitleg" aan mij geeft? Zo van; "ik weet het beter en ik zal het jou es eventjes uitleggen, onnozele"?

:N
:')
pi_141372930
Probleem is denk ik vooral dat als je in zo'n mega jungle eenmaal verdwaald bent, die hele jungle je ook overrompeld opeens. En dat het dan echt niet zo makkelijk meer oost/west bedenken is. En dat sommige mensen dat blijkbaar wel kunnen hoera voor hen! Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je onbewust steeds verder verdwaald.
don't be the same.. be better!
pi_141372944
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Natuurlijk weet iedereen dat.
Maar in een vreemde omgeving is het toch moeilijk in te schatten. Er bestaat niet voor niks zoiets als een kompas.
Die wet blijft gelijk; de Aarde draait niet opeens de andere kant op.

Als de zon opkomt, weet je waar het oosten is. Dan weet je dus ook waar het zuiden is, waar je heenmoet, en niet het noorden waar de meiden -mits ze niet 50 km door de rivier zijn meegesleurd- heengegaan zijn.

pi_141372945
quote:

[..]

Het is ook basale kennis dat bovenstaande een onrealistische overschatting is.
Conscience do cost.
pi_141372972
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die wet blijft gelijk; de Aarde draait niet opeens de andere kant op.

Als de zon opkomt, weet je waar het oosten is. Dan weet je dus ook waar het zuiden is, waar je heenmoet, en niet het noorden waar de meiden -mits ze niet 50 km door de rivier zijn meegesleurd- heengegaan zijn.
Ja, maar als je in een heuvelachtig oerwoud loopt kan het wel eens zijn dat je de zon niet kunt zien. Laat staan tijdens een tropisch buitje.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:34:30 #234
28167 matthijst
pi_141373014
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij weet niet eens dat de zon in het oosten opkomt en in het westen ondergaat? :o

En jij bent natuurlijk geen vrouw die in Midden-Amerika gaat wonen, die meiden zien er absoluut niet onnozel uit.
Niks met onnozel te maken en wat heeft wonen in MA ermee te maken?
Hoop mensen weten het gewoon niet.
pi_141373037
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus je vind me onnozel? Ik weet best waar de zon op komt maar de zon is er niet altijd.

Ga indd waarschijnlijk nooit daar wonen maar een gebrek aan richtingsgevoel heeft niets met onnozelheid te maken. Heb voor mn master onderzoek gedaan naar wayfinding. Weet zodoende dus wel dat sowieso heel veel mensen die geen of een verkeerde mental map van de omgeving hebben waar ze zich in bevinden.
pi_141373038
En tevens ook al zou ik geconstateerd hebben waar het oosten en westen is, dan zou ik verder nog niet weten hoe mij dat zou redden als ik niet weet waar ik heen moet. Het hele landschap helpt ook niet bepaald mee..
don't be the same.. be better!
pi_141373092
Dat ze daar woonden, betekent dat ze globaal de omgeving kenden en wisten dat ze niet 40 km naar het noorden moesten.

Maar goed, zonder die El Pianista trail precies in kaart is het onmogelijk speculeren over hoe en waar ze terechtgekomen zijn.

pi_141373417
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:36 schreef El_Matador het volgende:
Dat ze daar woonden, betekent dat ze globaal de omgeving kenden en wisten dat ze niet 40 km naar het noorden moesten.

Maar goed, zonder die El Pianista trail precies in kaart is het onmogelijk speculeren over hoe en waar ze terechtgekomen zijn.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:54:06 #239
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141373642
We praten hier wel over de lonely-planet-generatie: jongens en meisjes die graag al verre reizen maken, omdat dat interessant overkomt, terwijl ze er qua levenservaring, wandelconditie, en algemene kennis nog niet echt aan toe zijn. Laat zulke kinderen bijv. eerst eens met een kaart en kompas van Utrecht naar Maastricht lopen. Kijken of dat lukt en daarna praten we weer verder.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:57:48 #240
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_141373765
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
We praten hier wel over de lonely-planet-generatie: jongens en meisjes die graag al verre reizen maken, omdat dat interessant overkomt, terwijl ze er qua levenservaring, wandelconditie, en algemene kennis nog niet echt aan toe zijn. Laat zulke kinderen bijv. eerst eens met een kaart en kompas van Utrecht naar Maastricht lopen. Kijken of dat lukt en daarna praten we weer verder.
Doe niet zo stoer.
2000 light years from home
pi_141373772
quote:
Dit ja.

Net als die pubers die denken oud genoeg te zijn om er op los te neuken, maar als voorspel nog K3 kijken ^O^
pi_141373826
Ik zou mede door deze tragedie nooit meer in een vreemd land de natuur in gaan zonder de app My Tracks en een vette externe batterij.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141373897
quote:
klopt ... en je koopt voor 400 euro al een hele nette Garmin
pi_141374041
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Niks met onnozel te maken en wat heeft wonen in MA ermee te maken?
Hoop mensen weten het gewoon niet.
Ik denk dat veel mensen wel weten dat de zon opkomt in het oosten, maar niet weten welke richting zo op moeten gaan, omdat ze zo verdwaald zijn.
pi_141374066
En vergeet niet dat het ook heel moeilijk is in een rechte lijn te blijven lopen, zeker als je geen goed overzicht hebt. Doordat de zon draait in de loop van de dag, wijk je toch weer heel makkelijk van een bepaalde richting af.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141374171
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:07 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen wel weten dat de zon opkomt in het oosten, maar niet weten welke richting zo op moeten gaan, omdat ze zo verdwaald zijn.
Dat is het dus; ze moeten (hemelsbreed; zonder stijging van een meter of 400-500) minstens 10 km gelopen hebben om in de eerste rivier te vallen die naar het noorden stroomt. Als ze de route via de watervallen volgen, is dat nog (veel) verder:

De afstanden zijn echt enorm; geen simpele verdwaling.

zaterdag 21 juni 2014 @ 17:15:17 #247
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141374282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt ... en je koopt voor 400 euro al een hele nette Garmin
Voor minder ook nog wel. Heb je gelijk een kompas en hoogtemeter. Nadeel van deze moderne hulpmiddelen is dat mensen op bepaalde vlakken echt niet meer leren nadenken. En dus soms letterlijk het verschil tussen oost en west niet weten.

Richtinggevoel, kaartlezen, afstanden schatten, enz. zijn allemaal zaken die je kunt leren. In de praktijk, niet uit een boekje. Maar begin eerst in je eigen dorp, daarna je eigen provincie, je eigen land, enz. Daar gaan enige jaren overheen. Ik zie echter veel jongen mensen, begin 20, die zonder veel benul een ticket kopen en vervolgens in de lonely planet opzoeken waar het "leuk" is en waar ze dus naar toe moeten met z'n allen. Gaat meestal wel goed, maar niet altijd dus.
pi_141374410
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Voor minder ook nog wel. Heb je gelijk een kompas en hoogtemeter. Nadeel van deze moderne hulpmiddelen is dat mensen op bepaalde vlakken echt niet meer leren nadenken. En dus soms letterlijk het verschil tussen oost en west niet weten.

Richtinggevoel, kaartlezen, afstanden schatten, enz. zijn allemaal zaken die je kunt leren. In de praktijk, niet uit een boekje. Maar begin eerst in je eigen dorp, daarna je eigen provincie, je eigen land, enz. Daar gaan enige jaren overheen.
Voor de doorgewinterde hiker misschien.

quote:
Ik zie echter veel jongen mensen, begin 20, die zonder veel benul een ticket kopen en vervolgens in de lonely planet opzoeken waar het "leuk" is en waar ze dus naar toe moeten met z'n allen. Gaat meestal wel goed, maar niet altijd dus.
Dat was niet het geval; de dames waren geen simpele backpackers op reis. :)

Zonder kaart op pad gaan is natuurlijk wel oerstom. 's nachts nog een berg opgaan ook.

Iets anders, het flesje water:

Er lijkt nog een bodempje water in te zitten. Waar komt het vandaan? Uit de rivier omdat de meiden dorst hadden? uit de kraan in Boquete? Of een gekocht flesje waar gekocht water in zat?

Dat kan veel zeggen over het moment waarop het gebeurd is. Lijkt me sterk dat je die hele tocht overleeft op een half flesje water.

pi_141374489
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Richtinggevoel, kaartlezen, afstanden schatten, enz. zijn allemaal zaken die je kunt leren. In de praktijk, niet uit een boekje. Maar begin eerst in je eigen dorp, daarna je eigen provincie, je eigen land, enz. Daar gaan enige jaren overheen. Ik zie echter veel jongen mensen, begin 20, die zonder veel benul een ticket kopen en vervolgens in de lonely planet opzoeken waar het "leuk" is en waar ze dus naar toe moeten met z'n allen. Gaat meestal wel goed, maar niet altijd dus.
het makkelijke is dat met de Trip and Waypoint Manager zo weer terug loopt :)
pi_141374656
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor de doorgewinterde hiker misschien.

[..]

Dat was niet het geval; de dames waren geen simpele backpackers op reis. :)

Zonder kaart op pad gaan is natuurlijk wel oerstom. 's nachts nog een berg opgaan ook.

[ afbeelding ]

Er lijkt nog een bodempje water in te zitten. Waar komt het vandaan? Uit de rivier omdat de meiden dorst hadden? uit de kraan in Boquete? Of een gekocht flesje waar gekocht water in zat?

Dat kan veel zeggen over het moment waarop het gebeurd is. Lijkt me sterk dat je die hele tocht overleeft op een half flesje water.
Allemaal dingen die ze natuurlijk onderzoeken nu.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:30:02 #251
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141374756
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gewoon bijgevuld uit de rivier waar ze langs liepen. Bergwater is gewoon te drinken, mits je hebt gecontroleerd dat er minstens 100 m stroomopwaarts geen kadaver in ligt te rotten.
pi_141374791
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Gewoon bijgevuld uit de rivier waar ze langs liepen. Bergwater is gewoon te drinken, mits je hebt gecontroleerd dat er minstens 100 m stroomopwaarts geen kadaver in ligt te rotten.
In een tropisch gebied? :{
pi_141374799
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Gewoon bijgevuld uit de rivier waar ze langs liepen.
Dat moet blijken nu idd. Lijkt me niet zo'n moeilijke analyse.

zaterdag 21 juni 2014 @ 17:31:53 #254
28167 matthijst
pi_141374812
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:
Nee, veel aannemelijker dat iemand de lichamen heeft meegenomen en gedumpt?
pi_141374829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die rivier stroomt snel, is koud. Pas lager wordt het echt tropisch, als je op die bergkam staat is het fokking koud. Hoe verder je afdaalt hoe tropischer.

Maar ik denk niet dat ze (ver) naar het noorden afgedaald zijn, maar dat de rivier de rugzak heeft meegesleept. De schoenen en benen zouden door roofvogels meegenomen kunnen zijn.

pi_141374831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, veel aannemelijker dat iemand de lichamen heeft meegenomen en gedumpt?
Nee, hoe kom je daarbij?

zaterdag 21 juni 2014 @ 17:33:29 #257
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141374851
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Geen probleem, zolang het stromend water is natuurlijk. Nooit uit een stilstaande plas drinken.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:40:32 #258
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141375014
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze hebben er dagen, misschien zelfs wel weken over kunnen doen. Dan is 10 of 20 km echt niet te ver. Op basis van de stoffelijke overschotten is vermoedelijk niet meer te achterhalen wanneer (en hoe) ze precies overleden zijn. Maar als ze foto's hebben genomen, of mogelijk op een andere manier een digitaal of auditief logboek hebben bijgehouden, dan kan er meer worden gereconstrueerd hoe hun laatste dagen zijn verlopen.
pi_141375061
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ze hebben er dagen, misschien zelfs wel weken over kunnen doen. Dan is 10 of 20 km echt niet te ver. Op basis van de stoffelijke overschotten is vermoedelijk niet meer te achterhalen wanneer (en hoe) ze precies overleden zijn. Maar als ze foto's hebben genomen, of mogelijk op een andere manier een digitaal of auditief logboek hebben bijgehouden, dan kan er meer worden gereconstrueerd hoe hun laatste dagen zijn verlopen.
Aangezien de Panamezen en ook de Nederlandse recherche uitgaat van een misdrijf, zou je zeggen dat die foto's veel informatie moeten opleveren.

Verdwaling (alleen) is op dit moment niet het meest waarschijnlijke scenario. Niemand die dat aanneemt, en zeker de mensen niet met meer kennis van de zaak. Dat zegt wel wat.

zaterdag 21 juni 2014 @ 17:45:42 #260
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141375145
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aangezien de Panamezen en ook de Nederlandse recherche uitgaat van een misdrijf, zou je zeggen dat die foto's veel informatie moeten opleveren.

Verdwaling (alleen) is op dit moment niet het meest waarschijnlijke scenario. Niemand die dat aanneemt, en zeker de mensen niet met meer kennis van de zaak. Dat zegt wel wat.
Er is nog geen enkele aanwijzing voor een misdrijf.
pi_141375177
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Geen voor ons bekende aanwijzing.
pi_141375206
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er zijn nog minder aanwijzingen voor verdwalen.

Degenen met meer informatie gaan uit van een misdrijf, dat doe je niet zomaar. :)

zaterdag 21 juni 2014 @ 17:48:58 #263
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141375234
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:46 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Geen voor ons bekende aanwijzing.
Ja okay, we weten niet wat er mogelijk verborgen wordt gehouden. Want een verdwaling is voor iedereen wel prettiger - zowel voor de toeristische sector als voor de familie van de meiden.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:50:01 #264
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141375255
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Degenen met meer informatie gaan uit van een misdrijf, dat doe je niet zomaar. :)
Welke Panamees gaat dan uit van een misdrijf? Heb ik nog niets over gelezen.
pi_141375275
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In de artikels die hier steeds voorbijkomen blijft het over een ongeluk gaan.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:52:40 #266
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141375316
Je kunt nog niets uitsluiten, maar een misdrijf is wel onwaarschijnlijk. Er moet dan eerst een motief zijn.
pi_141375353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Je kunt nog niets uitsluiten, maar een misdrijf is wel onwaarschijnlijk. Er moet dan eerst een motief zijn.
2 opvallende knappe lange buitenlandse blonde meiden in een jungle waar niemand ze ooit vindt?

Dat is motief genoeg.

zaterdag 21 juni 2014 @ 17:57:48 #268
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141375450
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

2 opvallende knappe lange buitenlandse blonde meiden in een jungle waar niemand ze ooit vindt?

Dat is motief genoeg.
Dat zou een motief kunnen zijn voor een verkrachting of een ontvoering o.i.d. Maar niet een motief om iemand het bos in te jagen.
pi_141375482
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zou een motief kunnen zijn voor een verkrachting of een ontvoering o.i.d. Maar niet een motief om iemand het bos in te jagen.
Daar is dan ook geen bewijs voor. De vindplaats is zo ver weg dat de rivier en roofvogels veel makkelijker die spullen kunnen verplaatsen dan dat die meiden werkelijk 50 kilometer verkeerd zijn gelopen.

pi_141375498
SPOILER: Dit is pas een motief
pi_141375724
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Er hoeft niet per se een motief te zijn, genoeg moordzaken waarbij iemand op verkeerde plek + verkeerde tijdstip is. Je weet soms niet wat voor gekken er rondlopen op de wereld. Het blijft nu gissen allemaal, ben toch wel benieuwd...
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:08:45 #272
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141375745
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar is dan ook geen bewijs voor. De vindplaats is zo ver weg dat de rivier en roofvogels veel makkelijker die spullen kunnen verplaatsen dan dat die meiden werkelijk 50 kilometer verkeerd zijn gelopen.
Het blijft allemaal wat speculeren met weinig gegevens. Ik vraag me af hoeveel informatie er in de komende weken nog vrijkomt. Tot dusver worden er best veel gelekt, zoals die foto's. Voor de familie is het minder prettig als ze de overige delen van het skelet een voor een op het internet tegenkomen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:17:50 #273
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141375985
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bron?
pi_141376170
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Bron?
Misdrijf niet meer uit te sluiten
zondag 15 juni 2014

Hoewel de families van de in Boquete, Panama vermiste Kris en Lisanne niets uitsluiten, houdt men er na de vondst van spullen van de vrouwen in een rivier (op 8 uur afstand lopen van Boquete) terdege rekening mee dat er een misdrijf in het spel is. In diverse media wordt gemeld dat de tas met spullen (telefoons, verzekeringspasje, geld en een digitale camera) mogelijk is meegevoerd door de rivier toen die gewzwollen is door overvloedige regenval. Toen het peil daalde is de tas mogelijk in de struiken beland. Hierdoor is het moeilijk exact aan te geven waar de tas in het water is beland. Dat benoeilijkt een eventuele zoektocht. De hoop is er voorlopig op gevestigd dat er gegevens in de telefoons staan die bruikbaar zijn voor de opsporing. Te denken valt aan locatiebepaling of mogelijke contact met personen die nog niet in beeld zijn geweest bij het onderzoek.

Bron: Vermist

==========================================

Families Kris en Lisanne gesterkt in vermoeden misdrijf Panama
Foto van Kris Kremers en Lisanne Vroon | Archief fbf.nl |
Foto: Archief fbf.nl

zondag, juni 15, 2014 - 11:26 Gewijzigd op: zondag, juni 15, 2014 - 18:18

Panana/Amersfoort - De families van de twee vermiste meisjes Kris en Lisanne en de autoriteiten in Panama gaan nog altijd uit van een misdrijf.

Zie ook de onderste nieuwslinks in de OP.

zaterdag 21 juni 2014 @ 18:33:10 #275
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141376449
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

zondag 15 juni 2014

Hoewel de families van de in Boquete, Panama vermiste Kris en Lisanne niets uitsluiten, houdt men er na de vondst van spullen van de vrouwen in een rivier (op 8 uur afstand lopen van Boquete) terdege rekening mee dat er een misdrijf in het spel is. In diverse media wordt gemeld dat de tas met spullen (telefoons, verzekeringspasje, geld en een digitale camera) mogelijk is meegevoerd door de rivier toen die gewzwollen is door overvloedige regenval. Toen het peil daalde is de tas mogelijk in de struiken beland. Hierdoor is het moeilijk exact aan te geven waar de tas in het water is beland. Dat benoeilijkt een eventuele zoektocht. De hoop is er voorlopig op gevestigd dat er gegevens in de telefoons staan die bruikbaar zijn voor de opsporing. Te denken valt aan locatiebepaling of mogelijke contact met personen die nog niet in beeld zijn geweest bij het onderzoek.

Panana/Amersfoort - De families van de twee vermiste meisjes Kris en Lisanne en de autoriteiten in Panama gaan nog altijd uit van een misdrijf.

1. Dit is een vreemde formulering. Als je "niets uitsluit", is ook een misdrijf dus nog mogelijk. Maar daar houdt men dan nu (15 juni) "terdege" rekening mee. Wat betekent dat "terdege"? Niets, vrees ik.

2. Dit gaat over NL, niet over Panama.

3. Op 15 juni was het noodzakelijk om een misdrijf te suggereren, omdat de Panamezen opgehouden waren met zoeken. Ze moesten dus weer aangezwengeld worden.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:34:22 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141376485
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:07 schreef ntm het volgende:

[..]

Er hoeft niet per se een motief te zijn, genoeg moordzaken waarbij iemand op verkeerde plek + verkeerde tijdstip is. Je weet soms niet wat voor gekken er rondlopen op de wereld. Het blijft nu gissen allemaal, ben toch wel benieuwd...
precies, er is tenslotte eerder daar iemand verdwenen. Kan toevallig zijn, misschien ook niet.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:36:50 #277
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141376555
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

precies, er is tenslotte eerder daar iemand verdwenen. Kan toevallig zijn, misschien ook niet.
Die waren ook gewoon verdwaald.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:39:12 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141376639
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die waren ook gewoon verdwaald.
over die jongen, die brit, is toch niks bekend? Of was dat niet daar?
pi_141376695
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

1. Dit is een vreemde formulering. Als je "niets uitsluit", is ook een misdrijf dus nog mogelijk. Maar daar houdt men dan nu (15 juni) "terdege" rekening mee. Wat betekent dat "terdege"? Niets, vrees ik.
Nee, geen vreemde formulering, gewoon het meest logische scenario is een misdrijf, niet een simpele verdwaling.

quote:
2. Dit gaat over NL, niet over Panama.
Er staat nota bene bij dat de Panamese autoriteiten er net zo over denken.

quote:
3. Op 15 juni was het noodzakelijk om een misdrijf te suggereren, omdat de Panamezen opgehouden waren met zoeken. Ze moesten dus weer aangezwengeld worden.
_O- Fantast. :')

pi_141376739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

over die jongen, die brit, is toch niks bekend? Of was dat niet daar?
Jongen? Hoe, wat, waar?

We hebben een vrouw en een Australier, die zijn in Costa Rica in hetzelfde park verdwaald geraakt en overleden, zij op een eiland, hij in de jungle.

En we hebben een VSAmerikaanse vrouw uit het dorp die haar huurauto niet terugbracht maar verder niet vermist was.

Vooralsnog is er geen verleden van misdaad in Boquete volgens mij.

zaterdag 21 juni 2014 @ 18:43:41 #281
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141376798
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jongen? Hoe, wat, waar?

We hebben een vrouw en een Australier, die zijn in Costa Rica in hetzelfde park verdwaald geraakt en overleden, zij op een eiland, hij in de jungle.

En we hebben een VSAmerikaanse vrouw uit het dorp die haar huurauto niet terugbracht maar verder niet vermist was.

Vooralsnog is er geen verleden van misdaad in Boquete volgens mij.
quote:
De twee zijn waarschijnlijk in een natuurgebied in de bergachtige streek verdwenen. In augustus 2009 verdween in hetzelfde gebied de 29-jarige Britse toerist Alex Humphrey. Van hem is nooit een spoor gevonden.
bron: http://www.vermist.nl/nie(...)rmissingen-per-jaar/

(eerste die ik vond)
pi_141376817
zat net dit te lezen - oeps -
Criminals in Boquete
http://henhouse.freesmfho(...)pic,5.msg7.html#msg7
pi_141377015
Als het klopt dat er al drie arrestaties verricht zijn en meer volgen en we houden in ons achterhoofd dat in het altijd levensgevaarlijke Zuid Amerika men ook niet al te slim is... Dan is het arresteren van mensen toch opmerkelijk voor een ongeluk/simpele verdwaling
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:07:32 #284
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141377673
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

zondag 15 juni 2014

:')
Dit sluit de rest wel uit? :')
pi_141377931
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:49 schreef opgebaarde het volgende:
Als het klopt dat er al drie arrestaties verricht zijn
Feit.

quote:
en meer volgen
Dat was een verkeerde vertaling van een FOK!ker hier.

quote:
en we houden in ons achterhoofd dat in het altijd levensgevaarlijke Zuid Amerika men ook niet al te slim is... Dan is het arresteren van mensen toch opmerkelijk voor een ongeluk/simpele verdwaling
Dat is waar, men is niet al te slim in Zuid-Amerika.

zaterdag 21 juni 2014 @ 19:12:51 #287
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141378442
"Del lugar donde encontraron las mochilas al sitio de los nuevos hallazgos toma seis horas caminando." The new evidence was discovered six hours walking distance from the place where the backpack was found.

http://www.tvn-2.com/Noti(...)os-de-hallazgos.aspx
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:23:53 #289
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141378489
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Feit.

Waar kan ik dat teruglezen?
pi_141378740
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:23 schreef StaceySinger het volgende:
"Del lugar donde encontraron las mochilas al sitio de los nuevos hallazgos toma seis horas caminando." The new evidence was discovered six hours walking distance from the place where the backpack was found.

http://www.tvn-2.com/Noti(...)os-de-hallazgos.aspx
"Lisanne y Kris entraron al sendero de El Pianista. Estamos convencidos de ello”.

Dus ze hebben El Pianista gekozen.

De rugzak is gevonden 6 uur (terug; naar het zuiden) lopen van de vindplaats van de schoenen en 8 uur lopen van Boquete naar het noorden dus. Dan zou die vindplaats in 14 uur te bereiken zijn vanaf Boquete? Lijkt me een zeer stevige wandeling en klauteren langs/over rivieren enzo. Lijkt me heel sterk.

Die 8 uur vanaf Boquete wordt ook soms vertaald als 8 kilometer, wat lang geen 8 uur is).

pi_141378756
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Waar kan ik dat teruglezen?
OP. Tv2, Panama.

pi_141378791
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als het kalf verdronken is....
Beter voorkomen we nieuwe verdronken kalveren, zullen ze denken.

zaterdag 21 juni 2014 @ 19:29:54 #294
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141378817
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

OP. Tv2, Panama.
Geef gewoon een linkje van het nieuwsbericht.
pi_141378844
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Geef gewoon een linkje van het nieuwsbericht.
Gozer, zoek ff zelf ofzo. Ik heb genoeg aan dit topic gewerkt. :*

zaterdag 21 juni 2014 @ 19:30:54 #296
28167 matthijst
pi_141378868
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat blijf je zwammen met je 50km? Ze hebben het over 8 uur lopen en de rest een paar km verder.
pi_141378917
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wat blijf je zwammen met je 50km? Ze hebben het over 8 uur lopen en de rest een paar km verder.
"Zwammen". :') Kijk die kaartjes dan.

zaterdag 21 juni 2014 @ 19:32:34 #298
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141378952
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gozer, zoek ff zelf ofzo. Ik heb genoeg aan dit topic gewerkt. :*
https://www.google.nl/sea(...)ome&es_sm=0&ie=UTF-8

Google doet blijkbaar moeilijk.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:34:18 #299
28167 matthijst
pi_141379021
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, geen vreemde formulering, gewoon het meest logische scenario is een misdrijf, niet een simpele verdwaling.
De familie ja, die willen zo lang mogelijk volhouden dat het niet aan hun dochters gelegen heeft.

quote:
Er staat nota bene bij dat de Panamese autoriteiten er net zo over denken.

Nee, er staat "men", en dan hebben ze het over de familie.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:36:49 #300
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141379128
Meisjes zijn verdwaald, overleden en opgegeten. Alleen de volgorde van die gebeurtenissen is nog niet helemaal duidelijk.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:37:22 #301
28167 matthijst
pi_141379145
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Zwammen". :') Kijk die kaartjes dan.
Het is OF, OF heh, simpeltje:
OF je kaartje klopt en het is 50 kilometer, die dan schijnbaar in 8 uur te lopen is (en dan is het dus allemaal vrijwel vlak), OF die homemade kaartjes van je kloppen niet.

Welke zou het zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')