Nee, omdat hij veel vragen stelt die met wat research makkelijk te beantwoorden zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Omdat 'ie jouw conclusie niet deelt?
Idd, allemaal van die betweterige internet detectives die nog steeds een misdrijf zien achter dit tragisch ongeval.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:33 schreef TheStranger1158 het volgende:
Wat een hoop padvinders in dit topic
Missing White Girl syndrome.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:33 schreef TheStranger1158 het volgende:
Wat een hoop padvinders in dit topic
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Heb de laatste topics doorgelezen en wat mij ook nog wel reeel lijkt is dat ze hebben afgesproken met twee gasten. Het plan was om buiten het zich van hun appartement te gaan seksen. Hiervoor zijn ze 'romantisch' naar die waterval gelopen. Hierna is er iets gebeurd waardoor ze misschien zijn opgejaagd de andere kant op, de bergen in (poging tot beroving oid?).
Iedereen beargumenteert zijn idee hierover, maar Eenskijken post weer een one-linertje.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
Alle experts zeggen ongeluk maar heel fok denkt weer dat het een misdrijf is
Er lopen helemaal niet zo veel wandelaars. Meeste toeristen gaan in die regio naar Vulcan Baru. Of de watervallen, maar naar ik begrepen heb gaan de meesten daar met de auto/een excursie naar toe.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:34 schreef Loekie1 het volgende:
Als daar zoveel wandelaars lopen is het wel vreemd dat de meiden tijdens de wandeling op de Pianista door niemand zijn gezien.
Ongeluk zou best kunnen verdwalen denk het niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
Alle experts zeggen ongeluk maar heel fok denkt weer dat het een misdrijf is
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 01:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een uur bergop? Terwijl Boquete lager ligt...
Het scenario verdwaald kun je eigenlijk al wel doorstrepen. Voor het scenario 'ongeluk' moeten ze eerst heel ver gelopen hebben, wat ook onwaarschijnlijk lijkt te zijn, dus streep dat ook maar door.
de meeste wandelaars die de watervallen bezoeken, gaan rond een uur of 5 weer terugquote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:11 schreef MeloD het volgende:
[..]
Er lopen helemaal niet zo veel wandelaars. Meeste toeristen gaan in die regio naar Vulcan Baru. Of de watervallen, maar naar ik begrepen heb gaan de meesten daar met de auto/een excursie naar toe.
Uur of 19:00quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:18 schreef Xan21 het volgende:
.Ik weet zelf niet hoe laat de duisternis daar invalt maar dan verdwaal je al snel denk ik...
Dan is het donker, verdwalen is een goede optie.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:06 schreef StaceySinger het volgende:
Ik heb een Local gesproken op FB
Vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de watervallen is het
voor een geoefende klimmer al 2 1/2 uur lopen
als je er van uitgaat dat ze de route kenden waren ze dus rond
half 6 a 6 uur bij de waterval .
Vanaf dat punt zie je Boquete liggen en er loopt zelfs een riviertje
direct terug naar Boquete -gewoon volgen en je loopt in 2 uur terug)
Bij die waterval is nog net gsm bereik
[ afbeelding ]
Er staan daar ook genoeg koeien in een weitje, zo gevaarlijk is het daar niet met jachtdieren.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:24 schreef Xan21 het volgende:
Misschien in slaap gevallen bij een uitrustplek en uiteindelijk verdwaald, je bent een sitting duck voor een groot jachtdier zoals een poema of jaguar in het donker.
ja en?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:30 schreef StaceySinger het volgende:
dit is een waterval filmpje uit panama
je ziet op het eind een blond meisje door het beeld wandelen
heel even
[ afbeelding ]
Omdat ie niet aan jouw verwachtingen voldoet?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:56 schreef Halcon het volgende:
HJ Korterink heeft wat geschreven:
In De Telegraaf een duidelijk overzicht van de gebeurtenissen rond de verdwijning van Kris en Lisanne in Panama. John van den Heuvel gaat uitvoerig in op de frictie tussen de verschillende betrokken instanties, in Nederland en Panama, en de familie. Waarbij hij een belangrijke rol toedicht aan Fred Teeven als vredestichter.
Voor het eerst ook wat antwoorden op feitelijke details. Dat de schoenen en botresten enkele kilometers ‘verderop’ zijn gevonden dan de rugzak. De rugzak lag in de rivier op ongeveer acht kilometer lopen van Boquete, de plek waar vandaan ze waren vertrokken. Uit wat ik tot nu toe heb begrepen over de stroming en de waterstand lijkt het erop dat de rugzak ongeveer op deze plek, misschien iets verder stroomopwaarts, in het water is gekomen. Het is mij niet duidelijk hoe ver de kortste route is van Boquete naar de rivier.
De rugzak kan op verschillende manier in het water terecht zijn gekomen. Gegooid, door iemand die er vanaf wilde. Per ongeluk, doordat iemand is gevallen of onverwacht door de stroom is meegesleurd. Of – en dat ligt naar mijn idee het meest voor hand: dat hij aan de over lag en toen het water begon te stijgen is meegedreven.
Zijn de meisjes op de plek geweest war de rugzak in het water is beland? Is dat logisch? En hoe logisch is het dat ze daarna verder zijn gedwaald? En was dat in stroomafwaartse of landinwaarts?
Er wordt nog steeds rekening gehouden met een misdrijf. Dat kan, maar erg logisch is het niet. Waarom zou iemand de moeite nemen de lichamen zo’n eind door de jungle te vervoeren? Of hen zover mee te nemen? En hoe dan?
‘Gewoon verdwaald’ ligt het meest voor de hand. Blijft de vraag waarom ze geen contact zochten, ze hadden hun telefoons bij zich. Die vraag zou eigenlijk allang beantwoord kunnen zijn, op basis van de laatste telecomgegevens. Geen bereik of batterijen leeg.
Wat je ook kunt concluderen is dat alle zoektochten door professionals en anderen in dezen geen bijdrage hebben geleverd aan de oplossing: het toevallig vinden van een rugtas is het enige. Hooguit kun je denken dat zonder de publiciteit die indiaan de rugtas naar zijn tent had meegenomen en het als ‘gevonden voorwerp’ had beschouwd.
Wat ik niet denk.
Wat een enorm matig stuk zeg, voor iemand die zichzelf misdaadjournalist noemt.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Omdat 'ie jouw conclusie niet deelt?
met als verschil dat die meiden dood zijn. Tis best oppassen daar, stijl, glad, gevaarlijke slangen. We weten ook niet of ze over de bergen xijn gegaan, meegesleurd met de rivier kan ook nog. Of meegesleurd door iemand.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:49 schreef matthijst het volgende:
Rugzak op 8 uur lopen van Boguete gevonden. Wat zit men hier dan al 4 topics dramaqueentje te spelen dat het allemaal nooit kan en die bergen kom je niet over, blablabla?
Die gasten die die rugzak gevonden hebben wonen aan de andere kant van die bergen en zijn met dat ding naar Boguete gelopen...
Speciaal een account aangemaakt om dit soort kwaliteitsposts rond te spuien?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:43 schreef redbullll het volgende:
Eerwraak.
Ze vroege er vast zelf om
Als vrouw nooit alleen op vakantie gaan.
NWS / Moslima vermoord op straat in Engeland
Actie.... reactiequote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Speciaal een account aangemaakt om dit soort kwaliteitsposts rond te spuien?
Waarop?quote:
Wat ik begreep zijn de eerste 3 uur lopen vanaf dat pad waar ze zijn vertokken helemaal niet zo gevaarlijk en zouden ze al lang weer zijn omgekeerd als ze voor donker terug in Boguete willen zijn. Of denk je dat die meiden van plan waren om te gaan kamperen in de jungle ?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
met als verschil dat die meiden dood zijn. Tis best oppassen daar, stijl, glad, gevaarlijke slangen. We weten ook niet of ze over de bergen xijn gegaan, meegesleurd met de rivier kan ook nog. Of meegesleurd door iemand.
Gisteren was er een local op tv die stellig beweerde dat het daar zeer moeilijk begaanbaar zou zijn, een kleine misstap en je stort een eind naar beneden en komt dan ergens terecht waar je nog maar moeilijk uit komt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:42 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Wat ik begreep zijn de eerste 3 uur lopen vanaf dat pad waar ze zijn vertokken helemaal niet zo gevaarlijk en zouden ze al lang weer zijn omgekeerd als ze voor donker terug in Boguete willen zijn. Of denk je dat die meiden van plan waren om te gaan kamperen in de jungle ?
Dat topic staat volledig los van deze, waarom dat erbij betrekken in een topic waar het totaal irrelevant is?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:43 schreef redbullll het volgende:
[..]
Reacties in deze topic
NWS / Moslima vermoord op straat in Engeland
in 2,5 maand?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:14 schreef Poolbal het volgende:
En wat voor dieren breken heupbotten? Een lichaam is gauw ontbonden, maar zouden ze zo erg door aaseters en ander gedierte aangevroten zijn dat er van de kleding en overige botten in de buurt niets meer te bekennen is?
ik denk aan iemand met snode plannen dat is uitgedraaid op een misdrijf, maar wat ik denk heb ik al zo vaak gezegd.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:42 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Wat ik begreep zijn de eerste 3 uur lopen vanaf dat pad waar ze zijn vertokken helemaal niet zo gevaarlijk en zouden ze al lang weer zijn omgekeerd als ze voor donker terug in Boguete willen zijn. Of denk je dat die meiden van plan waren om te gaan kamperen in de jungle ?
Zou goed kunnen dat zoiets is gebeurd, in het donker.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gisteren was er een local op tv die stellig beweerde dat het daar zeer moeilijk begaanbaar zou zijn, een kleine misstap en je stort een eind naar beneden en komt dan ergens terecht waar je nog maar moeilijk uit komt.
Ja dat is in het gebied waar ze gevonden zijn ! De eerste uren van die route waar ze begonnen zijn valt dat wel mee. Ze hadden ook helemaal geen plannen om zover te gaan lopen, zeg dat ze naar die watervallen zijn gaan kijken dan waren ze daarna wel weer terug gegaan richting Boguete.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gisteren was er een local op tv die stellig beweerde dat het daar zeer moeilijk begaanbaar zou zijn, een kleine misstap en je stort een eind naar beneden en komt dan ergens terecht waar je nog maar moeilijk uit komt.
Als dat zo is, zouden ze niet de bergkam overgaan. Dat zijn ze in welk scenario (behalve ontvoering) wel gegaan, omdat anders nooit die rugzak stroomafwaarts kan liggen van de bergkam (zie OP).quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:54 schreef forzaudinese het volgende:
zeg dat ze naar die watervallen zijn gaan kijken dan waren ze daarna wel weer terug gegaan richting Boguete.
Dat is wat extreem.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:43 schreef redbullll het volgende:
Als vrouw nooit alleen op vakantie gaan.
Dat de spullen en schoenen zo ver uit elkaar zijn gevonden, kan natuurlijk ook door de dieren gebeurd zijn. Je kunt je beter afvragen waarom de daders de moeite nemen om die dingen te verspreiden.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:12 schreef forzaudinese het volgende:
Ik geloof gewoon helemaal niks van verhalen mbt verdwalen.
Ze zouden nooit zelf veder dan die watervallen zijn gaan lopen als je zo weinig spullen bij je hebt en bovendien is tot daar de weg makkelijk terug te vinden op een redelijk pad.
Als je wel zou verdwalen dan wil je altijd je tas met spullen bij je houden en het is dus dan niet logisch dat de spullen en botten zover uit elkaar gevonden zijn.
Ik denk dat de daders zich nu rot lachen want doordat de lichamen (botten)zo laat gevonden zijn lijkt het erop alsof ze verdwaalt zijn omdat ze geen sporen meer terug kunnen vinden.
Dan nog moeten ze ver uit de richting zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat zoiets is gebeurd, in het donker.
Het punt is dat we helemaal niet weten wat hun plannen waren.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:54 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Ja dat is in het gebied waar ze gevonden zijn ! De eerste uren van die route waar ze begonnen zijn valt dat wel mee. Ze hadden ook helemaal geen plannen om zover te gaan lopen, zeg dat ze naar die watervallen zijn gaan kijken dan waren ze daarna wel weer terug gegaan richting Boguete.
Grappig man, echtquote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:12 schreef Poolbal het volgende:
Dan is er nog maar één scenario: een uit de hand gelopen potje verstoppertje.
Wat bot. Alleen mensen met een rugzakje maken zulke flauwe grappen, maar bij de meeste scenario's wringt de schoen wel. Hoe dan ook, we volgen de ontwikkelingen op de voet.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die denken dat je niet kunt verdwalen daar moeten dat verhaal van die toeriste nog maar eens lezen.
quote:"The Jungle is not for People"
Yesterday, before the news broke, I had a cup of tea with a woman in my neighborhood. Her daughter is an experienced traveller and hiker. She was in Panamá and Boquete in January.
The woman said: Of course, my daughter told me all about her stay in Boquete, she showed me the pictures, we talked about it ... everything. But it only hit me, really HIT me what this was like, when Kris and Lisanne disappeared.
You know, you don't expect it, but Boquete is stone cold at night. There are not really that many tourists and my daughter and her partner saw no one during their walks. They keep on telling that there are settlements where Kris and Lisanne could have asked for help.... my daughter met NO ONE on the tracks. On TV we keep seeing this big rock with El Pianista written on it, but beyond that, there hardly are any signs at all. Or maybe just in one or two places, if you are lucky enough to find them. There is a map, of sorts. It shows the trails, yes it does. But the many other roads that are there too are NOT on that map at all. So you come at a crossing and you have no idea. My daughter said: Ma, you have to leave a kind of mark yourself so that you can find the way back when you return or get lost. Because there is no one to help you. And there are so many roads, paths, senderitos and everything looks alike. Alike! We went on a hike and returned after half a mile, because the track split into two and we did not have a clue. We did another hike and came by a river. We could either follow it or cross it. We had no idea, map or no map. So we decided to stay on our side of the river and return home. To be on the safe side. If all else fails, you can best follow the river downstream, even if you have to walk in the water.
The mother looked at me and said: She is right, you know. If you follow the river downstream, it may take a while, but it will get you somewhere.
All of a sudden, we went very quiet.
If you follow water downstream, it will get you somewhere. Except if you are already on the other side of the Continental Divide. Then it will get you further from home and deeper into trouble.
Mischien zijn ze eerst vrijwillig meegelopen met de daders maar er komt een moment dat er een worsteling heeft plaats gevonden en de rugzak mischien is achter gebleven. Ze zijn vervolgens veder meegenomen onder dwang en uiteindelijk vermoord/verkracht paar km veder op.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:09 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat de spullen en schoenen zo ver uit elkaar zijn gevonden, kan natuurlijk ook door de dieren gebeurd zijn. Je kunt je beter afvragen waarom de daders de moeite nemen om die dingen te verspreiden.
Binnen een kleine straal verdwalen lijkt me heel makkelijk zonder kaart. 8 uur (!) de berg op gaan lopen terwijl je weet dat het dorp aan de zuidkant van die bergen ligt, is totaal niet logisch als 'verdwalen'.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die denken dat je niet kunt verdwalen daar moeten dat verhaal van die toeriste nog maar eens lezen.
als je iemand gaat ontvoeren, ga je er toch geen 30 km mee langs een rivier lopen slepen ?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat zo is, zouden ze niet de bergkam overgaan. Dat zijn ze in welk scenario (behalve ontvoering) wel gegaan, omdat anders nooit die rugzak stroomafwaarts kan liggen van de bergkam (zie OP).
Maar nu is het wel een beetje onduidelijk; die rugzak zou gevonden zijn op 8 uur lopen van Boquete? Dat is nog steeds over de kam, maar wel 25-30 km van waar de lichaamsdelen zijn gevonden... Die laatsten kunnen door de rivier en roofvogels zo ver verspreid zijn natuurlijk.
Nee, de lichaamsdelen kunnen makkelijk door de rivier of roofvogels verplaatst zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als je iemand gaat ontvoeren, ga je er toch geen 30 km mee langs een rivier lopen slepen ?
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:16 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Mischien zijn ze eerst vrijwillig meegelopen met de daders maar er komt een moment dat er een worsteling heeft plaats gevonden en de rugzak mischien is achter gebleven. Ze zijn vervolgens veder meegenomen onder dwang en uiteindelijk vermoord/verkracht paar km veder op.
Waar haal je steeds die 50km vandaan?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
in 2,5 maand?
ja.
Verdwalen 50 km in de verkeerde richting bergop is bij vol bewustzijn onmogelijk.
Een misdrijf is het meest logische.
Kijk als je echt een tocht van meerdere dagen wilt gaan maken dan meld je dat bij het adres waar je verblijft. Daarnaast hebben ze toch ook niet echt veel spullen meegenomen voor een lange wandeling?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het punt is dat we helemaal niet weten wat hun plannen waren.
of ze zijn daar pas vermoord, kan ook nogquote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als je iemand gaat ontvoeren, ga je er toch geen 30 km mee langs een rivier lopen slepen ?
Kijk de OP. De lichaamsdelen zijn gevonden op zo'n 50 km van Boquete (40+ hemelsbreed + al dat klim- en klauterwerk). De tas is (veel) verder stroomopwaarts, maar wel aan de noordkant van de kam gevonden. Dat zou op 8 uur lopen moeten zijn, maar op hoeveel kilometer en waar?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Waar haal je steeds die 50km vandaan?
8 uur lopen zeggen ze?
Nee, dat doe je inderdaad op de Pianista trail zelf en je belt een jaguar die die rugzak over de berg sleept.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar zijn die lichaamsdelen dan precies gevonden ?quote:
Inderdaad, vanaf die waterval schijn je een stukje terug te kunnen lopen en dan een ander pad omhoog naar een uitzichtpunt. Misschien hebben ze dat geprobeerd? En wie weet hoe de bewegwijzering daar is. Je bent zo de weg kwijt in het donker op een berg. Overdag ook trouwens, als er maar weinig aangegeven staatquote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het punt is dat we helemaal niet weten wat hun plannen waren.
Ja, bij het gele punt in de OP, staan een aantal kaartjes.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar zijn die lichaamsdelen dan precies gevonden ?
heb je een kaartje ?
Wat is hier raar aan? Ze zijn onderweg iemand/een groepje tegen gekomen en gevraagd of ze een mooi plekje weten om in de omgeving te bekijken. Ze zijn mee gegaan maar vervolgens is dat misgelopen omdat de daders andere plannen hadden.quote:
Niet meer om 15:00 's middags lijkt me. Al is het de enige manier om die bergkam over te steken, dat doe je niet als je simpel verdwaald bent...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:30 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Wat is hier raar aan? Ze zijn onderweg iemand/een groepje tegen gekomen en gevraagd of ze een mooi plekje weten om in de omgeving te bekijken. Ze zijn mee gegaan maar vervolgens is dat misgelopen omdat de daders andere plannen hadden.
Die hele klim naar de waterval was maar 300 meter omhoog?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet meer om 15:00 's middags lijkt me. Al is het de enige manier om die bergkam over te steken, dat doe je niet als je simpel verdwaald bent...
Ja, en dan kom je aan de top en heb je een haarscherpe bergkam en erachter een heel ander landschap, andere vegetatie en andere klimaten. Dat is een heel andere afdaling dan naar het zuiden, terug naar Boquete.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die hele klim naar de waterval was maar 300 meter omhoog?
Als je tussendoor een paar keer iets naar beneden bent gegaan dan ben je daarna zo de weg kwijt.... "Ja, maar we gingen toen straks ook wat omlaag, dus het zal wel kloppen dat we omhoog gaan nu".
Zou jij je dochter/vrouw alleen op vakantie laten gaan(naar zuid amerika bijv)quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:09 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is wat extreem.
Gewoon waakzaamheid betrachten.
weet je de coördinaten misschien ?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, bij het gele punt in de OP, staan een aantal kaartjes.
Dan is het inmiddels donker? En het idee achter verdwalen is dat je niet meer weet waar je heen moet?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
Ja, en dan kom je aan de top en heb je een haarscherpe bergkam en erachter een heel ander landschap, andere vegetatie en andere klimaten. Dat is een heel andere afdaling dan naar het zuiden, terug naar Boquete.
Over my dead body.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef redbullll het volgende:
[..]
Zou jij je dochter/vrouw alleen op vakantie laten gaan(naar zuid amerika bijv)
Staan in het vorige topic, heb ik zo ingevoerd in Google Earth. Die bocht in de rivier is waar lichaamsdelen zijn gevonden. Waar die rugzak is gevonden is onduidelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
weet je de coördinaten misschien ?
Genoeg vrouwen die ik ken die dat echt totaal niet door zouden hebben, 'gewoon allemaal bos'quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en dan kom je aan de top en heb je een haarscherpe bergkam en erachter een heel ander landschap, andere vegetatie en andere klimaten. Dat is een heel andere afdaling dan naar het zuiden, terug naar Boquete.
oh okquote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Staan in het vorige topic, heb ik zo ingevoerd in Google Earth. Die bocht in de rivier is waar lichaamsdelen zijn gevonden. Waar die rugzak is gevonden is onduidelijk.
Dan moet je dus zover lopen dat je 's nachts nog bij een punt komt dat als je valt zowel jij als je rugzak precies in (of naast, en later overstromend) die rivier terechtkomt die naar de vindplaats stroomt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dan is het inmiddels donker? En het idee achter verdwalen is dat je niet meer weet waar je heen moet?
Bij jullie wel ja ..quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:42 schreef N.icka het volgende:
[..]
Als ze volwassen zijn maken ze dat zelf wel uit.
Panama is niet Zuid-Amerika.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef redbullll het volgende:
[..]
Ja hoor, mits goed voorbereid. Als je geen (weloverwogen) risico's neemt is het leven een saaie bedoening.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef redbullll het volgende:
[..]
Ik wel.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef redbullll het volgende:
[..]
Aannames alom en ze kloppen niet met de feiten.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het script is kort. Naïeve meisjes gaan arme mensen helpen. Verdwalen in het bosen worden opgegeten door de wilde dieren.
Ja hoor.quote:
Dat heb ik niet gelezen? Wel studentes, wat gewoon klopt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja hoor.
Ik vind het sowieso een beetje overdreven hoe de media het brengt. De verdwenen 'tienermeiden' .
Je bent met 21-22 toch geen tiener meer?
Ze hoeven toch niet direct de eerste nacht overleden te zijn?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
Dan moet je dus zover lopen dat je 's nachts nog bij een punt komt dat als je valt zowel jij als je rugzak precies in (of naast, en later overstromend) die rivier terechtkomt die naar de vindplaats stroomt.
Ik heb ook geen tienermeiden zien staan. Wel studentes, vrouwen, meiden en meisjes. Maar ik denk dat veel oude mensen 21/22-jarigen ook nog meisjes vinden, dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja hoor.
Ik vind het sowieso een beetje overdreven hoe de media het brengt. De verdwenen 'tienermeiden' .
Je bent met 21-22 toch geen tiener meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |