abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141279495
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
J0ycie88 11 mei
Risu 25 juni
Cholula 9 juli
Rammeltje 12 juli
Gevalletje 12 juli
Maltezer 15 juli

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Bloesem. (01-2014)
Gevalletje (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)
Rammeltje (04-2014)
Malteser (05-2014)
Twist02 (06-2014)
Sproetjes (06-2014)
Sara82 (04-2014)
(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cholula op 19-06-2014 21:10:56 ]
pi_141279548
Mijn vraag voor sproetjes:
Geldt bij jullie ook dat je niet meer naar de schietbaan mag ivm met de ontwikkeling van het gehoor bij de foetus?
pi_141279570
Ik heb spierpijn!
Nieuwe lerares bij aqua gespartel, ben meteen actiever dan daarvoor en dus spierpijn!
Gisteravond voelde mijn borsten wat onaangenaam, maar ik wil geen hoop houden. Vanmorgen voelde het al anders, maar ja, spierpijn! Dus dat kan het ook gewoon zijn.
Nog een weekje volhouden. Vanavond lekker uit eten. :Y)
pi_141279603
Oh ja, kun je mijn nod nog even veranderen in 25e? Dat klopt iets beter denk ik.
pi_141280118
Mijn NOD mag veranderd worden naar

12 juli
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:15:14 #6
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141282055
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:23 schreef Cholula het volgende:
Mijn vraag voor sproetjes:
Geldt bij jullie ook dat je niet meer naar de schietbaan mag ivm met de ontwikkeling van het gehoor bij de foetus?
Inderdaad ontwikkeling van het gehoor :) en stel je zal net op straat je vuurwapen moeten trekken. Daarom gewoon meteen inleveren.

Beantwoord dan ook meteen de vraag van sara82. Maar ik kan niet makkelijk quoten vanuit een gesloten topic op mn telefoon :p
pi_141282503
Dat betekent dus dat je, zodra het raak is, meteen je leidinggevende moet informeren?

Risu je klachten klinken hoopgevend! Ik weet van mezelf dat ik na een goede training meer last heb van mijn borstspieren en niet echt van mijn borsten. (Niet zoals ik dat had toen ik zwanger bleek)
Misschien is er voor jou ook een verschil te merken?
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:10:25 #8
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141283565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:33 schreef Cholula het volgende:
Dat betekent dus dat je, zodra het raak is, meteen je leidinggevende moet informeren?

In principe wel, maar het is ook deels je eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat ik het aankijk wanneer het zou lukken, mochten we geluk hebben en lukt het binnen nu en oktober: ik zit nu op school dus gebruik mijn vwp nu niet/amper. Maar als het na oktober is vind ik het ook wel een moeilijke keuze... Het liefst ga ik meteen niet meer in uniform de straat op.. maar ik wil het ook niet meteen aan mijn collega's vertellen eigenlijk... pas als het "zeker" is natuurlijk
pi_141285287
Mijn NOD is 15 juli.

Vraagje (sorry voor de details): Ik ben sinds dinsdag ongesteld. Dinsdag was het vrij normaal, woensdag bijna niets meer en vandaag helemaal niks meer. Ik blijf ontzettend pijnlijke, gespannen borsten houden.
Komt het jullie bekend voor dat je menstruatie veel korter duurt dan 'vroeger'? Voor de AC was ik altijd een ruime week ongesteld. Tijdens de pil was ik altijd een dag of 5 ongesteld. Nu dus maar ruim één dag. Herkenbaar?
pi_141288959
Je bent sinds mei gestopt met de pil? Misschien heeft je lijf even wat tijd nodig om te resetten?
pi_141290093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:56 schreef Cholula het volgende:
Je bent sinds mei gestopt met de pil? Misschien heeft je lijf even wat tijd nodig om te resetten?
Ja, dat is ook geen enkel probleem hoor. Ik had al niet eens verwacht dat mijn lijf het zo maar weer zou doen :). Maar één dag menstruatie is wel echt het walhalla ;).
pi_141294218
Toen je vijftien was had je ervoor getekend ;)
pi_141296920
Bij mij was het voor de pil altijd een dag of 3-4, tijdens de pil nog minder (maar slikte 'm bijna altijd door, dus ook minder vaak) en sinds ik gestopt ben toch wel een dag of 5-6. Maar de laatste keer (4 weken terug) opeens ook maar weer 3-4.

Dus het kan inderdaad best wat wisselen, zeker als je nog niet zo lang gestopt bent.
pi_141298882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:48 schreef rammeltje het volgende:
Mijn NOD mag veranderd worden naar

12 juli
Die van mij ook! :D
pi_141299245
Meiden ik verhuis een topic verder maar lees nog alles bij jullie mee en zal ook nog wel reageren:)
pi_141299277
Heb de bijsluiter van ovulatietesten nog niet gelezen, maar dacht bij uitleg van Stormqueen in het gesloten topic wel even "Oh.. Moet ik wel goed opletten dan"! Eens zien hoe het gaat over ruim een week!

Hier nu poging 2 van de Etos capsules. Foliumzuur en vitamine pil waren 1x daags en die van de Etos 2x. Na 2 avonden "oeps, die van vanochtend vergeten" maar een paar dagen de oude weer gebruikt. Nu 2 dagen 'S ochtends eraan gedacht!

Vriendin gaat een test kopen! Eens kijken of het ontpillen is of gewoon nu al raak!
pi_141299358
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:11 schreef Danaa het volgende:
Meiden ik verhuis een topic verder maar lees nog alles bij jullie mee en zal ook nog wel reageren:)
Leuk! Hoop dat er binnenkort meerderen van hier mee kunnen verhuizen!
pi_141299544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:11 schreef Danaa het volgende:
Veel plezier en een hele fijne zwangerschap! :)

Hopelijk geef je inderdaad het goede voorbeeld voor een hoop meiden hier! ;)
pi_141300129
Gevalletje, uiteraard hoop ik dat net zo hard!!

En ja, dat met de capsules had ik ook! 2x is soms moeilijk om erin te houden qua ritme van je dag.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:37:08 #20
409579 LuDann
All the way
pi_141304290
Interessant om te lezen over de discussie met betrekking tot zwangerschap en veiligheid in bepaalde beroepsgroepen. :)

Danaa: heel veel plezier gewenst, geniet ervan!

Zou de NOD van J0ycie88 er niet uit kunnen inmiddels? Aangezien die in mei was?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:12 schreef Gevalletje het volgende:
Heb de bijsluiter van ovulatietesten nog niet gelezen, maar dacht bij uitleg van Stormqueen in het gesloten topic wel even "Oh.. Moet ik wel goed opletten dan"! Eens zien hoe het gaat over ruim een week!

Hier nu poging 2 van de Etos capsules. Foliumzuur en vitamine pil waren 1x daags en die van de Etos 2x. Na 2 avonden "oeps, die van vanochtend vergeten" maar een paar dagen de oude weer gebruikt. Nu 2 dagen 'S ochtends eraan gedacht!

Vriendin gaat een test kopen! Eens kijken of het ontpillen is of gewoon nu al raak!
Ik duim met je mee, zou erg leuk zijn te lezen dat het in 1 keer raak is bij iemand. :)

Oh god ja, elke dag denken aan die capsules. :') Ik moet nu dus 3 keer per dag medicijnen slikken tegen epilepsie en dat was écht een ramp in het begin. Mijn ritme was nietbestaand zeg maar, zo at ik bijvoorbeeld ook maar 1 keer per dag (avondeten) en snackte ik vooral tussendoor. Dan is een ritme qua medicatie innemen ook lastig aan te leren. Nu gaat het goed en omdat ik toch daaraan moet denken gaan vitamines ook gewoon in 1 hups mee. Dat scheelt.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:41:38 #21
409579 LuDann
All the way
pi_141304642
Hebben jullie trouwens ook wel eens die twijfel of je wel geschikt bent voor kinderen omdat je een sloddervos bent? Mijn huis is niet smerig, maar toegegeven, een rommeltje is het wel...
pi_141305187
Ik kan dat echt niet onthouden hoor als ik 2 keer per dag zo'n pil moet. Ik vind een per dag al een uitdaging.
En ja, tot zover dus het niet letten op kwaaltjes. Loop al de hele dag met vage krampjes en ik was bij een vriendin vanmiddag. Haar dochter kroop op schoot en plantte zo een elleboog in mijn borst en meteen weer :X oh ja, die deed zeer.
Maar ja, een 2,0 op de schaal van Risu dus :P
Hoeft nog niks te zeggen, en ik probeer ook nergens op te hopen. Verder heb ik me vanavond heulemaal vollgepropt in een all you can eat restaurant (waar ik met die vriendin was, zonder kids gelukkig, druktemakers) dus nu heb ik maagpijn :')
Maar wel weer leuke dag gehad. Het gaat dus weer top met mij. ^O^

En oh ja, ik ben niet zodanig een sloddervos, maar wel aardig lui ingesteld. Dus dat wordt nog wat.
pi_141305245
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:33 schreef Cholula het volgende:

Risu je klachten klinken hoopgevend! Ik weet van mezelf dat ik na een goede training meer last heb van mijn borstspieren en niet echt van mijn borsten. (Niet zoals ik dat had toen ik zwanger bleek)
Misschien is er voor jou ook een verschil te merken?
WEEK 5
Foto2Het hoofd zal zich iets oprichten. De ogen, neus en mond beginnen zich nu duidelijk af te tekenen. De ogen zijn al zo ver ontwikkeld dat het netvlies zich begint te vormen. Ook het gehoorkanaal en trommelvliezen worden gevormd. De ledematen ontwikkelen zich verder en gaan schijfjes vormen. De beentjes en voetjes groeien iets langzamer dan de armpjes en handjes.

Week 6
Het oor is zich behoorlijk aan het ontwikkelen, zo wordt o.a. het gehoorkanaal aangelegd

dusssssssssssssssssssssss:
Dus vrij direct na streepjes plassen idd ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_141305540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:41 schreef LuDann het volgende:
Hebben jullie trouwens ook wel eens die twijfel of je wel geschikt bent voor kinderen omdat je een sloddervos bent? Mijn huis is niet smerig, maar toegegeven, een rommeltje is het wel...
Dan zou ik door mijn man nooit aan kinderen kunnen beginnen.

Twee kids vandaag over de vloer gehad en het was nog geen bende. manlief komt nog geen 5 minuten binnen na het werk en ik liep even naar de keuken. Als of er een bom ontploft was! :o

anyways.. kids krijgen een standje als ze dingen enorm troepen en laten slingeren en slopen... manlief dit keer van mijn nichtje :') "Je sokken trek je toch niet hier uit? Je sokken laat je hier toch niet liggen!?" :(

O+

Ik vind altijd dat je mag zien dat er in een huis geleefd word.. maar het moet wel leefbaar zijn ;)

Overigens! :* Blij je weer hier te zien O+ O+ *O* O+ O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:56:53 #25
409579 LuDann
All the way
pi_141305557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:50 schreef Risu het volgende:
Ik kan dat echt niet onthouden hoor als ik 2 keer per dag zo'n pil moet. Ik vind een per dag al een uitdaging.
En ja, tot zover dus het niet letten op kwaaltjes. Loop al de hele dag met vage krampjes en ik was bij een vriendin vanmiddag. Haar dochter kroop op schoot en plantte zo een elleboog in mijn borst en meteen weer :X oh ja, die deed zeer.
Hoeft nog niks te zeggen, en ik probeer ook nergens op te hopen. Verder heb ik me vanavond heulemaal vollgepropt in een all you can eat restaurant (waar ik met die vriendin was, zonder kids gelukkig, druktemakers) dus nu heb ik maagpijn :')

En oh ja, ik ben niet zodanig een sloddervos, maar wel aardig lui ingesteld. Dus dat wordt nog wat.
Jeutje, spannend! Ik zou dan toch ook wel een beetje stiekem gaan fantaseren hoor. Ik duim voor je, Risu. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. :) En ook om te lezen dat ik niet de enige ben die over luiheid/slordigheid nadenkt. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:51 schreef Dottey het volgende:

[..]

WEEK 5
Foto2Het hoofd zal zich iets oprichten. De ogen, neus en mond beginnen zich nu duidelijk af te tekenen. De ogen zijn al zo ver ontwikkeld dat het netvlies zich begint te vormen. Ook het gehoorkanaal en trommelvliezen worden gevormd. De ledematen ontwikkelen zich verder en gaan schijfjes vormen. De beentjes en voetjes groeien iets langzamer dan de armpjes en handjes.

Week 6
Het oor is zich behoorlijk aan het ontwikkelen, zo wordt o.a. het gehoorkanaal aangelegd

Snel! :o Dan moet je ook wel echt op tijd je zwangerschapstesten doen zeg!

Mijn ene niet-uitgedragen zwangerschap wist ik pas met 6 weken dat ik zwanger was überhaupt. Met 4 weken testte ik Omo-wit dus toen pas 2 weken later herhaald.
pi_141305666
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:50 schreef Risu het volgende:

zodra hij voorbij de 3.0 gaat ga ik duimen ;) Want tot nu toe heb je volgens mij 2.0 op de schaal van Risu vaker in de weken voor je ongesteld moet worden.. ;)

down to earth modus :*
Lekker relaxed aan nu dus.. en nog steeds uitbuiken? :9
pi_141305754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jeutje, spannend! Ik zou dan toch ook wel een beetje stiekem gaan fantaseren hoor. Ik duim voor je, Risu. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. :) En ook om te lezen dat ik niet de enige ben die over luiheid/slordigheid nadenkt. :')

[..]

Snel! :o Dan moet je ook wel echt op tijd je zwangerschapstesten doen zeg!

Mijn ene niet-uitgedragen zwangerschap wist ik pas met 6 weken dat ik zwanger was überhaupt. Met 4 weken testte ik Omo-wit dus toen pas 2 weken later herhaald.
Ja, enorm snel! Het is dan nog geen optimaal gehoor natuurlijk.. maar toch ;)
pi_141305788
even bijlezen want de laatste pagina heb ik geloof ik gemist van het vorige deeltje..
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:01:49 #29
409579 LuDann
All the way
pi_141305883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef Dottey het volgende:

[..]

Dan zou ik door mijn man nooit aan kinderen kunnen beginnen.

Twee kids vandaag over de vloer gehad en het was nog geen bende. manlief komt nog geen 5 minuten binnen na het werk en ik liep even naar de keuken. Als of er een bom ontploft was! :o

anyways.. kids krijgen een standje als ze dingen enorm troepen en laten slingeren en slopen... manlief dit keer van mijn nichtje :') "Je sokken trek je toch niet hier uit? Je sokken laat je hier toch niet liggen!?" :(

O+

Ik vind altijd dat je mag zien dat er in een huis geleefd word.. maar het moet wel leefbaar zijn ;)

Overigens! :* Blij je weer hier te zien O+ O+ *O* O+ O+
Herkenbaar. _O- Die van mij gaat er ook automatisch van uit dat ik alles wel opruim. Terug van werkreis? Die koffer laat ik gewoon halfuitgepakt midden in de woonkamer staan. Dat idee. En dan beledigd als ik het niet opruim. Ja, weet ik veel wat ik met al dat technische spul moet? Mag er normaal niet aankomen! :o :D

Dank je, ook 'blij' weer terug te zijn. Iets sneller dan ik een paar dagen terug in mijn hoofd had, maar als je er eenmaal aan denkt... Lastig om er dan niet mee bezig te zijn. :P

Ben het helemaal eens met je stelling trouwens! Een huis is er om in geleefd te worden. Net als spullen, die zijn er om gebruikt te worden.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:02:13 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_141305908
quote:

[..]

WEEK 5

Week 6

Dat lijkt me vanaf de bevruchting, niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie ;)
disclaimer
pi_141306028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat lijkt me vanaf de bevruchting, niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie ;)
Daar hebben we toch zo een mooie discussie over gehad.
Moment vanaf je bevruchting vind ik "zwanger". Het embryo gaat dan tenslotte ook al celdelen en ontwikkelen.

Ik doe niet mee aan de +2 bonus fictief verzonnen weken :P

edit: Ter verduidelijking.. als je streepjes plast na je NOD ben je voor mij nog geen +5 weken....
maar binnen twee a drie weken na je streepjes te hebben geplast het aan je baas vertellen vind ik ook rete snel ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:04:57 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_141306072
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:04 schreef Dottey het volgende:

[..]

Daar hebben we toch zo een mooie discussie over gehad.
Moment vanaf je bevruchting vind ik "zwanger". Het embryo gaat dan tenslotte ook al celdelen en ontwikkelen.

Ik doe niet mee aan de +2 bonus fictief verzonnen weken :P
het gaat niet zozeer om wat jij vindt, maar wat door de medische wereld gehandhaafd wordt :+
Ik snap jouw punt, maar daar maak je het jezelf alleen maar lastig mee ;)
disclaimer
pi_141306119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het gaat niet zozeer om wat jij vindt, maar wat door de medische wereld gehandhaafd wordt :+
Ik snap jouw punt, maar daar maak je het jezelf alleen maar lastig mee ;)
heul niet :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:06:12 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_141306148
Dan geef ik voor de anderen wel even aan dat ds respectievelijk week 7 & 8 bedoeld wordt :D
disclaimer
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:06:37 #35
409579 LuDann
All the way
pi_141306177
Maar als je dus n.a.v een echo hoort dat je 6 weken bent, is dat dan gerekend vanaf de bevruchting? Ik vind dat maar verwarrend hoor.

Edit: ik vind het dus verwarrend om te rekenen vanaf een ander moment dan de bevruchting.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:08:07 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_141306292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:06 schreef LuDann het volgende:
Maar als je dus n.a.v een echo hoort dat je 6 weken bent, is dat dan gerekend vanaf de bevruchting? Ik vind dat maar verwarrend hoor.
Nee, als jij van een arts te horen krijgt 6 weken, 8 weken, 12 weken of 41 weken is dat altijd vanaf het moment van je laatste menstruatie.
Maar omdat niet iedereen regelmatig menstrueert is dat niet erg betrouwbaar. Dus meten ze dat altijd aan de hand van het formaat van het embryo. Ja, dan worden er dus twee weken bij opgeteld. Maar die twee weken tellen wel degelijk mee, omdat dan al begonnen is aan het rijpen van de eicel die uiteindelijk bevrucht wordt.
disclaimer
pi_141306349
quote:
Oh god, YES! Ben echt erg! Koningin der stapels! Stapels administratie, stapels was, stapels prullaria, en alles komt via minimaal 3 semipermanente plekken op de eindbestemming aan.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:09:50 #38
409579 LuDann
All the way
pi_141306420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, als jij van een arts te horen krijgt 6 weken, 8 weken, 12 weken of 41 weken is dat altijd vanaf het moment van je laatste menstruatie.
Oke, dat was eerder niet in me opgekomen. Op het moment van die echo was mijn menstruatie namelijk al een paar maanden niet geweest en mijn eisprong ook onmogelijk in te schatten.
pi_141306487
quote:
Tegen de tijd dat je je nek breekt over kinderspeelgoed dan ga je vanzelf wel opruimen.....
pi_141306525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
Dan geef ik voor de anderen wel even aan dat ds respectievelijk week 7 & 8 bedoeld wordt :D
euh ik plukte dat van een site..
bron

Hier beschrijven we de wonderbaarlijke ontwikkeling van een zwangerschap. Week 1 en 2, vanaf de eerste dag van je menstruatie tot aan je eisprong
ze starten met beschrijven vanaf week 4.. (week twee dus eigenlijk na bevruchting)

week 6 is dus eigenlijk 4 weken na je bevruchting.. (hoe dan ook een week na je NOD) gehoorontwikkeling.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:11:43 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_141306559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oke, dat was eerder niet in me opgekomen. Op het moment van die echo was mijn menstruatie namelijk al een paar maanden niet geweest en mijn eisprong ook onmogelijk in te schatten.
ik heb er even een edit bij gezet. Eigenlijk krijg je er dus 14 dagen bij vanaf moment van bevruchting.
disclaimer
pi_141306578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:06 schreef LuDann het volgende:
a.v een echo hoort dat je 6 weken bent, is dat dan gerekend vanaf de bevruchting? Ik vind dat maar verwarrend hoor.
Nee, dat is voor je ei ook maar gesprongen is.,

Zwanger voordat er ook maar een bevruchting plaats heeft gevonden :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:13:01 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_141306655
Mja, deze discussie is verder zinloos :P Het is nou eenmaal zo ;)
disclaimer
pi_141306721
Als je baalt dat je ongesteld bent geworden, bedenk je dan dat het ook zomaar de 1e dag van je zwangerschap kan zijn.
pi_141306826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar omdat niet iedereen regelmatig menstrueert is dat niet erg betrouwbaar. Dus meten ze dat altijd aan de hand van het formaat van het embryo. Ja, dan worden er dus twee weken bij opgeteld. Maar die twee weken tellen wel degelijk mee, omdat dan al begonnen is aan het rijpen van de eicel die uiteindelijk bevrucht wordt.
Als ze daar bij mij vanuit gaan ... de grote van de baby O+ Dan ben ik 6 weken, 10 weken en hup met 5 maanden zwanger zijn klaar denk ik :9 Manlief was een reus! :o
pi_141306882
als ik mijn laatste post nog eens zo effe lees, denk ik damned.. weet waaraan je begint Dotje!

Arme jij .. uit elkaar gerukt.. :9

Ik kan nu nog lachen! _O-
pi_141306902
Ik geloof dat tot een bepaald aantal weken de meeste baby's gelijk op gaan. Daarna komen pas de verschillen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:19:36 #48
409579 LuDann
All the way
pi_141307110
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Oh god, YES! Ben echt erg! Koningin der stapels! Stapels administratie, stapels was, stapels prullaria, en alles komt via minimaal 3 semipermanente plekken op de eindbestemming aan.
_O_

Dat is de reactie waar ik stiekem op hoopte. Mijn post ligt wel eens een maand of 2 op een tafeltje. Ik open het, handel het af en het gaat op de stapel. :@ Ik voel me aan je verwant nu. *; IK BEN NIET MEER ALLEEN. [/dramaqueen]
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je je nek breekt over kinderspeelgoed dan ga je vanzelf wel opruimen.....
:D Ik hoop daarvoor al. :P

---

Bedankt voor de heldere uitleg dames. Ben het dus met Dottey eens, maar zal voor het gemak ook maar de termen die over het algemeen gebruikt worden handhaven. ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:24:00 #49
409579 LuDann
All the way
pi_141307386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:17 schreef Dottey het volgende:
als ik mijn laatste post nog eens zo effe lees, denk ik damned.. weet waaraan je begint Dotje!

Arme jij .. uit elkaar gerukt.. :9

Ik kan nu nog lachen! _O-
Ik zag laatst een GIF-je van een dwarsdoorsnede van een vrouw van in bevalling. OMG. Dan realiseer je je weer wat er allemaal wel niet verschoven, opgerekt en misvormd wordt. :o
pi_141307472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:19 schreef LuDann het volgende:

[..]

_O_

Dat is de reactie waar ik stiekem op hoopte. Mijn post ligt wel eens een maand of 2 op een tafeltje. Ik open het, handel het af en het gaat op de stapel. :@ Ik voel me aan je verwant nu. *; IK BEN NIET MEER ALLEEN. [/dramaqueen]

[..]

:D Ik hoop daarvoor al. :P

---

Bedankt voor de heldere uitleg dames. Ben het dus met Dottey eens, maar zal voor het gemak ook maar de termen die over het algemeen gebruikt worden handhaven. ;)
O+

Ik lees net dat je een datum hebt!!!!!! *O* Dat wist ik nog niet! Slechte whapper! o|O
:D Wat fijn om ook naar Mei uit te kijken! O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:32:31 #51
409579 LuDann
All the way
pi_141307900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:25 schreef Dottey het volgende:

[..]

O+

Ik lees net dat je een datum hebt!!!!!! *O* Dat wist ik nog niet! Slechte whapper! o|O
:D Wat fijn om ook naar Mei uit te kijken! O+
Solly. :@ Was het zelfs vergeten om mijn ouders te vertellen. :') Maar inderdaad, op de dag af 4 jaar nadat we elkaar hebben leren kennen stappen we in het welbekende bootje. Als er niks heel dringends tussenkomt tenminste. ;)
pi_141308062
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Solly. :@ Was het zelfs vergeten om mijn ouders te vertellen. :') Maar inderdaad, op de dag af 4 jaar nadat we elkaar hebben leren kennen stappen we in het welbekende bootje. Als er niks heel dringends tussenkomt tenminste. ;)
ahhhhhhhhw O+ Wat een mooie datum voor jullie! O+
pi_141308118
Hier ondertussen een meningsverschil over onze wedstrijd "om de dag batsen"

:') Vanavond is de beslissing :9
Ik voeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dat ik mag gaan shoppen!!! whoot whoot!

:9
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:37:14 #54
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141308227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:12 schreef Gevalletje het volgende:
Bedoel je die zwanger worden capsules? Moeten die 2x? :') heb ik weer slecht zitten lezen... Neem er elke ochtend 1 haha

quote:

[..]

WEEK 5

Week 6

Hmmm dan indd maar meteen informeren indd haha ;) maar vind t ook snel.. Maargoed wil ook geen risico. Daarom zijn veel collega's ook vaak eerst een paar weken "gewoon ziek" maar weet stiekem vaak iedereen ook wel genoeg. Maarja als het nog tijdens mijn schoolperiode mocht gebeuren heb ik nog even tijd

En Dottey mag shoppen *O*

[ Bericht 24% gewijzigd door sproetjes op 19-06-2014 22:43:53 ]
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:43:35 #55
409579 LuDann
All the way
pi_141308758
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:34 schreef Dottey het volgende:

[..]

ahhhhhhhhw O+ Wat een mooie datum voor jullie! O+
Dank je wel, lief van je. O+
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:35 schreef Dottey het volgende:
Hier ondertussen een meningsverschil over onze wedstrijd "om de dag batsen"

:') Vanavond is de beslissing :9
Ik voeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dat ik mag gaan shoppen!!! whoot whoot!

:9
De enige geldige reden om een keer seks over te slaan. *O*
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:37 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Bedoel je die zwanger worden capsules? Moeten die 2x? :') heb ik weer slecht zitten lezen... Neem er elke ochtend 1 haha
Ligt er een beetje aan welke je hebt. Ik heb er ook gehad waarvan je in 1 keer 2 capsules in moest nemen (snap daar de logica niet achter trouwens, stop dan die 2 capsules in eentje zou je denken). En je hebt ze ook die je gewoon in 1 pil hebt.
pi_141308774
Ja die Etos zwanger worden moeten 2x per dag maar ik vergeet de 2e bijna dagelijks, hoop dat het niet veel uit maakt.
Hier in twijfel of ik een afspraak ga maken bij de huisarts, ben al een jaar bezig nu zonder ook maar iets... Maar ben "bang" dat de huisarts niets wil doen en mij gewoon weg stuurt met de boodschap dat ik maar af moet gaan vallen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:45:04 #57
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141308856
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:43 schreef -ik86- het volgende:
Ja die Etos zwanger worden moeten 2x per dag maar ik vergeet de 2e bijna dagelijks, hoop dat het niet veel uit maakt.
Hier in twijfel of ik een afspraak ga maken bij de huisarts, ben al een jaar bezig nu zonder ook maar iets... Maar ben "bang" dat de huisarts niets wil doen en mij gewoon weg stuurt met de boodschap dat ik maar af moet gaan vallen.
Dan ga ik vanaf morgen er maar snel twee pakken en hopen inderdaad dat t niet veel uitmaakt dat ik er al een paar weken 1 te weinig pak dan
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:45:52 #58
409579 LuDann
All the way
pi_141308915
quote:
Oej, lastig... Heb je verder wel een regelmatige cyclus?
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:47:39 #59
409579 LuDann
All the way
pi_141309035
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:45 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Dan ga ik vanaf morgen er maar snel twee pakken en hopen inderdaad dat t niet veel uitmaakt dat ik er al een paar weken 1 te weinig pak dan
Ach, als je verder normaal eet dan zul je al die vitamines enzo gewoon goed binnenkrijgen denk ik hoor, met eentje. Foliumzuur zit ook in gewoon voedsel en als je dan de helft van de voorgeschreven dosis binnen hebt gehad zul je in totaal wel op die 400 uitkomen schat ik. :Y
pi_141309891
Wat betreft de pillen en het vergeten: ik poets sowieso twee keer per dag mijn tanden en de strip met pillen ligt naast mijn tandenborstel dus ik kom standaard met mijn hand tegen de pillen aan. Probeer het dan nog maar te vergeten!

Ik vind overigens het lawaai wat van een handwapen afkomt best mee vallen. Maar nu ik er over nadenk is dat natuurlijk niet het geval in een gesloten ruimte en je hebt uiteraard niet in de hand waar je wapen afvuurt.

En slordig? Dat zijn (8> en ik allebei wel een beetje. Al moet ik zeggen dat het steeds iets beter gaat. Dat komt voornamelijk doordat we bijna elke week wel vrienden over de vloer hebben en dan moet het huis toch iets opgeruimd zijn.
pi_141310169
quote:
Waarom zou je niet langs de huisarts gaan? Als hij zegt dat je moet afvallen kun je vragen om een verwijzing richting ziekenhuis. Voor hetzelfde geld ligt het niet aan je gewicht en ben jij nu voor niets aan het opzien tegen het een bezoekje wat zo voorbij is.
Oftewel mijn advies: als je naar de huisarts wil gaan, vooral doen! Hij/zij zit er om jou te helpen. :*
pi_141314072
Qua opruimen: ben ook niet heel erg netjes.. Gekke is dat ik veel sneller ergens anders opruim en het dan niet erg vind, als ik thuis ben stopt dat gevoel weer :P.

Toen zwangere vriendin paar jaar geleden iets zei over het aantal maanden en de weken die er dan niet bij leken te kloppen, snapte ik er niks meer van! Sinds ik ermee bezig ben snap ik het pas!

Balen ik86! En je huisarts is er inderdaad om je te helpen ;)

quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:13 schreef Kyara het volgende:
Als je baalt dat je ongesteld bent geworden, bedenk je dan dat het ook zomaar de 1e dag van je zwangerschap kan zijn.
Oh dat klinkt wel mooi O+ Ga er voortaan op die manier over denken, klinkt veel beter dan "weer niet gelukt"!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 07:32:04 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141317246
Je kunt sowieso niet uitgaan van de bevruchting als datum of eisprong. Er kunnen dagen zitten tussen seks en bevruchting, en dan weer een variabel aantal dagen tussen bevruchting en innesteling.

Daarom is grootte van de foetus rond tien weken leidend, dan is er nog geen verschil tussen grote en kleine babies. Voor die tien weken tellen ze dan wel vanaf dag 1 van de cyclus, alsof je een perfect regelmatige cyclus van 28 dagen met eisprong en bevruchting op dag 14 hrbt gehad en geen vertraagde innesteling. Simpelweg omdat de meeste gegevens en onderzoeken van oudsher de termijn zo berekenden en de data over de foetus/het embryo zo vergelijkbaar zijn.
Kwak
pi_141318741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:58 schreef Dottey het volgende:

[..]

zodra hij voorbij de 3.0 gaat ga ik duimen ;) Want tot nu toe heb je volgens mij 2.0 op de schaal van Risu vaker in de weken voor je ongesteld moet worden.. ;)

down to earth modus :*
Lekker relaxed aan nu dus.. en nog steeds uitbuiken? :9
O+
In bed gisteravond nog wel ja. Maar vrij vlug gaan slapen, een dag met twee kids is best vermoeiend.
Vandaag is de spierpijn iets minder (behalve die in mijn linkerkuit }:| ) maar de borsten zijn vanaf wakker worden al 2,0 en niet zoals gisteren pas na opstaan en rondlopen. Ik wacht nog af.
pi_141323035
Klinkt toch wel spannend Risu! Het is je zó gegund! :*

Oh, en opruimen zal een kleintje hier ook echt van papa moeten leren; ik ben ook van de opvatting dat je mag zien dat er geleefd wordt in een huis ;)

Vanmorgen toch maar alvast wat testjes gehaald, liep ik weer compleet paranoïde door de Kruidvat :') Ik zie het dan echt voor me dat ik m'n moeder, schoonmoeder en (schoon)zussen allemaal tegelijk tegenkom ofzo!
pi_141324314
3,0
Daar gaan de voornemens niet op te letten. Die krampjes hadden wel weg mogen blijven trouwens. Die zijn irritanter.

Ik weet nog wel dat ik de eerste keer testjes haalde, en foliumzuur enzo. Echt om je heen kijken enzo.
Terwijl ik daar alleen maar mijn schoonmoeder tegen het lijf kan lopen. Die kans is echt superklein dan.
Lachen toch :D
pi_141324380
Dot mag toch nog niet shoppen.. *O*

Ik denk dat ik richting mijn eisprong zit want en app geeft het aan en mijn hormonen knallen de pan uit :P

Ik ben overigens opruimerig in bepaalde kamers. Mijn werkhok in de schuur is een bende. Mede door ruimte gebrek en omdat manlief elke keer mijn plastic bakken inpikt voor zijn hobby. En op zolder in mijn werkstudio waar ik schilder, naai, haak, brei, snijd, ontwerp is het een fijne bende.
En waar manlief zijn hobby heeft opgeslagen (bier brouwen).
Maar in de slaapkamers en woonkamer is het toch altijd redelijk netjes. Ik doe eens in de week alles aan de kant en grondig poetsen. (moet wel met drie (ver)harige huisdieren).
pi_141324648
jeeej Dotje *O* :*

herken je het vd vorige x risu?
S. 2014
J. 2016
pi_141324807
Ja, akelig bekent terein nou. Maar ik weet ook wel dat het niks hoeft te betekenen, en vooralsnog probeer ik niet naar de wc te rennen voor het broekloeren. Nod duurt nog wel even en ik vind het eigenlijk allemaal wel eng. omdat het zo bekent is, en ik eigenlijk nog nooit iets positiefs heb gezien aan die krampjes.
Misschien dat ik morgen een paracetamol pak als het aanhoud, dan hoef ik er niet zo aan te denken. :@

En yaay dot *O* gaat de goeie kant op!
pi_141324853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:53 schreef Risu het volgende:
Ja, akelig bekent terein nou. Maar ik weet ook wel dat het niks hoeft te betekenen, en vooralsnog probeer ik niet naar de wc te rennen voor het broekloeren. Nod duurt nog wel even en ik vind het eigenlijk allemaal wel eng. omdat het zo bekent is, en ik eigenlijk nog nooit iets positiefs heb gezien aan die krampjes.
Misschien dat ik morgen een paracetamol pak als het aanhoud, dan hoef ik er niet zo aan te denken. :@

En yaay dot *O* gaat de goeie kant op!
Geen paracetamol!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sorry voor mijn vlotte en snelle en BAM ik schrijf het gelijk op reactie :*

[ Bericht 14% gewijzigd door Dottey op 20-06-2014 13:13:23 ]
pi_141324910
Ja mevrouw. :o
Dan pak ik wel een kruikje. Lekker warm. :)
pi_141325028
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:54 schreef Dottey het volgende:

[..]

Geen paracetamol!
mis ik iets? pcm mag toch gewoon?
S. 2014
J. 2016
pi_141325053
Hier inmiddels ongesteld geworden. Dus dat maakt het 32-23-32, lekker overzichtelijk ;)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:04:19 #74
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141325232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:54 schreef Dottey het volgende:

[..]

Geen paracetamol!
PCM mag gewoon hoor, echt onzin om jezelf te kwellen terwijl je misschien niet eens zwanger bent...
Kwak
pi_141326002
Ik weet nog dat ik aan het begin van mijn vorige zwangerschap doodziek was (als in griep/koorts). Huisartspraktijk gebeld want als je zwanger bent lijk je ineens niks meer te mogen. Pcm mocht wel maar met mate. Ibuprofen werd sterk afgeraden. En dan praat ik over een advies van maart 2012. Misschien dat het inmiddels weer is bijgesteld. Dat weet ik dan weer niet.
pi_141326082
ibuprofen mag voor zover ik weet nog steeds niet, kan ook de vruchtbaarheid beinvloeden, maar pcm gebruik ik zelf ook als ik nu echt heel veel pijn heb en toch doormoet...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:56:22 #77
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141327034
Hmmm ook hier al sinds woensdag pijnlijke borsten, misselijk sinds vanmorgen en rare krampjes die toch echt anders zijn als wanneer ik ongesteld moet worden.

Zal wel gewoon ziek zijn :). Hopelijk zet t niet door want ik denk dat ik morgen mijn vrijgezellenfeest heb :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:56:20 #78
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141329500
Nou ja volgens mij gaan die onderzoeken nog altijd over langdurig gebruik van vrij hoge doseringen.

Ik zou er niet teveel waarde aan hechten als t om 1 PCM gaat...
Kwak
pi_141329879
Ik denk ook niet dat pcm kaad kan, maar om er nou een te pakken omdat het vervelend voelt vind ik eigenlijk ook wat overdreven.
Ik hou het dus sowieso op een kruikje of netwat. Die krampen gaan vanzelf wel weg.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:28:24 #80
140412 Danaa
🍎
pi_141335367
Toen ik deze week bij de HA zat voor mijn zwangerschap werd mij verteld dat ik PCM mag slikken maar inderdaad zonder caffeine of codeine.
Ibuprofen word inderdaad sterk afgeraden.
pi_141337035
Wat spannend sproetjes en Risu!

Ik had vanmiddag een positieve ovutest, vijf dagen voor ik het eigenlijk verwacht!
pi_141337403
In de categorie 'spannend:

Cyclus sinds stoppen met de pil: 24 - 26 - 26

Eerste ronde zonder condooms en zit nu op dag 28...

:@ :X

Vanavond een bruiloft, dus ik nip maar heel zuinig mee van de champagne bij de toost en verder hoop ik dat het niemand opvalt als ik het bij fris hou ;)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:44:41 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141338372
Waarom test je niet even dan zodat je zeker weet of je wel of niet kunt drinken? Spannend wel!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:08:29 #84
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141339599
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:22 schreef twist02 het volgende:
In de categorie 'spannend:

Cyclus sinds stoppen met de pil: 24 - 26 - 26

Eerste ronde zonder condooms en zit nu op dag 28...

:@ :X

Vanavond een bruiloft, dus ik nip maar heel zuinig mee van de champagne bij de toost en verder hoop ik dat het niemand opvalt als ik het bij fris hou ;)
Oooooh spannend! Ik drink gewoon helemaal niet meer sinds het stoppen met AC. Dus ik moet ook maar nippen aan de champagne op mn eigen bruiloft haha
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:26:19 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_141340410
mijn bruiloft was destijds voor mij de reden om pas daarna met de rubbers te stoppen :P
Ik had van de huisarts van die menstruatie-uitstel-pillen gekregen omdat ik anders precies op mijn bruiloft en tijdens de huwelijksreis in de rode zee zou zitten. Twee dagen na de bruiloft breekt mijn menstruatie door, dwars door die pillen heen, heb ik alsnog mijn hele vakantie in de rooie lappen gezeten :')
Maar twist, idd, zou gewoon even snel een KV-testje doen eigenlijk ;)
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:41:42 #86
140412 Danaa
🍎
pi_141341208
Ja Twist waarom niet!!

Drie dames die het op dit moment spannend maken hier :Y
pi_141346533
Spannend :Y

/terug in lurkmodus ;)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:17:56 #88
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141350073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:22 schreef twist02 het volgende:
Vanavond een bruiloft, dus ik nip maar heel zuinig mee van de champagne bij de toost en verder hoop ik dat het niemand opvalt als ik het bij fris hou
Waarom dan wel nippen? Doe een test of drink niet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:35:32 #89
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141351148
Omg ik ben al week van de hormonen, misselijkheid, krampjes en stiekeme spanning... Stuurt O+ me net dit:

Ennnnn jank :') O+
pi_141351160
Wat dat aangaat heb ik het wel makkelijk, ik drink namelijk sowieso niet.
Op de bruiloft van broerlief zat ik bij de niet-drinkers. Mijn vader, zusje en zwangere (nieuwe) schoonzusje. Mijn arme oma had ineens 3 glaasjes voor der neus na het toasten, want die schoven we door. Maar geen vragen ofzo van mensen. Ze accepteren van mij dat ik niet drink, en zo ook van mijn vader en zusje. Ik snap wel dat het anders zou zijn als je normaal welleens wat drinkt.

Maar ja, op dag 28 na een cyclus van minder, zou ik wel een test gedaan hebben, zo nieuwsgierig ben ik wel. Moet je wel bedenken dat het alsnog te vroeg kan zijn en je negatief kan testen als het toch positief is. Dat belet me ook om nu meteen al te testen bij mezelf. (Wel al testen in huis)
pi_141351278
:o wat lief! Dat gaat mijn vent dus nooit doen. Die is een ramp in de keuken. Maar hij zal wel met kind op schoot een game gaan spelen denk ik zo. Maar ja, dat doe ik ook wel.
pi_141351757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:35 schreef sproetjes het volgende:
Omg ik ben al week van de hormonen, misselijkheid, krampjes en stiekeme spanning... Stuurt O+ me net dit:

[ afbeelding ]
Ennnnn jank :') O+
O+ lief!

mijn man zal niet snel in de keuken staan, maar was wel alle disneydvd's achteruit de kast aan t halen...
gamen doet mijn man ook maar mooi niet met mn dochter op schoot.. (hij speelt of hele bloederige ranzige games of WoW...al is ie de laatste tijd wel klaar met WoW)
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:46:02 #93
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141351888
In de draagdoek en dan gamen is heel handig. :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141352169
Ik heb helemaal niks met gamen, dus sta ook niet te springen als manlief achter de pc gaat zitten met die kleine, en dan al helemaal geen spel als WoW waarbij je soms gewoon niet weg kan lopen.... Gelukkig zijn we het daar inmiddels over eens :+

maar als je zelf gamer bent of beide zal je dr andere standaarden op nahouden, ook niks mis mee, verschil moet er zijn.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:20:40 #95
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141354208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb helemaal niks met gamen, dus sta ook niet te springen als manlief achter de pc gaat zitten met die kleine, en dan al helemaal geen spel als WoW waarbij je soms gewoon niet weg kan lopen.... Gelukkig zijn we het daar inmiddels over eens :+

maar als je zelf gamer bent of beide zal je dr andere standaarden op nahouden, ook niks mis mee, verschil moet er zijn.
Alsof gamen samen moet gaan met andere standaarden? Mijn vent is ook van de spelletjes waar ie eigenlijk niet bij weg kan lopen, maar als z'n dochter hem nodig heeft of breeduit zit te glimlachen weet ie niet snel genoeg hoe ie 'afk' kan gaan O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:25:52 #96
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141354520
What the hell als een kind in de doek slaapt terwijl je gamed of slaapt terwijl je op fok mensen lastig loopt te vallen met de obstipatie van je kind is toch precies hetzelfde. Dichtbij je ouders zijn..

En je kan altijd weglopen. of je scherm uitdrukken.
En welke standaarden heeft een gamer? :')
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141354635
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:20 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Alsof gamen samen moet gaan met andere standaarden? Mijn vent is ook van de spelletjes waar ie eigenlijk niet bij weg kan lopen, maar als z'n dochter hem nodig heeft of breeduit zit te glimlachen weet ie niet snel genoeg hoe ie 'afk' kan gaan O+
met standaard bedoel ik meer de manier waarop je er tegenaan kijkt, ik als totale niet gamer vind dingen als WoW echt :') en snap ook echt niet dat mensen daar hele dagen mee bezig kunnen zijn,Bedoel niet dat t 1 beter is dan t andere, absoluut niet :)

mijn brein krijgt t gewoon niet goed verwoord... :'(
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:35:43 #98
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141355174
T klonk als 'als je games laat je je kind vast huilen of stel je het bloot aan dikke agressie', maar dat zul je vast niet bedoeld hebben ;)
pi_141355455
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:35 schreef Kimpossible het volgende:
T klonk als 'als je games laat je je kind vast huilen of stel je het bloot aan dikke agressie', maar dat zul je vast niet bedoeld hebben ;)
nee absoluut niet :) en ik ben ook niet anti pc games...

Ik geef t op, ik kom er niet uit! :'(

In my defence, 32 wkn zwanger en een verweekt brein
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:05:43 #100
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141356870
Pas maar op hoor, billenkoek enzo ;)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141363525
Haha deze discussie.
Ik was wel van plan om met kind in draagdoek te gaan spelen. Wat heeft dat kind er nou aan als ik me kapot verveel de hele dag omdat ik er de hele tijd aandacht aan moet geven ofzo. Ja ik zal echt niet meer hele dagen erachter zitten, en als het kind me nodig heeft, kan ik ook afk gaan.
Aandacht kan ook met kind in doek. Het soort spel wat ik speel kan ik makkelijk even aan de kant leggen.

En ik snap best dat mensen het niet zien dat hele dagen spelen leuk is. Gamen met geweld sta ik ook niet toe met kind erbij. Maar ik speel eigenlijk niks gewelddadigs en manlief past zich maar aan.

Eerst maar eens een kind maken :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:12:01 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141363538
ik snap gamen echt niet :@ ik vind het zo vréselijk stom!

maar goed, ik haak, brei en kijk series, ieder zijn ding. ik kan me alleen niet voorstellen dat ik nu al plan om één van die dingen met baby in doek te doen, eerlijk gezegd. eerst maar eens zien hoe het gaat als t kleintje er is. vermoed niet dat ik daar veel tijd voor ga hebben.
Kwak
pi_141363597
Woensdag zijn we bij de dokter geweest, en die heeft ons eigenlijk wel gerust gesteld. Ze zei dat het niet uitzonderlijk was dat de menstruatie op zich laat wachten na jaren pilgebruik (en daarvoor ook onregelmatige cyclussen). Wel vindt zij het gunstig dat ik al 1 keer een echte menstruatie heb gehad. Ze snapte heel goed dat het voor ons erg frustrerend en vervelend is en wilde ons in principe al wel doorverwijzen. Maar na er samen met de huisarts over gesproken te hebben hebben we besloten om tot na de vakantie af te wachten. Wanneer het dan nog niet beter gaat gaan we voor een doorverwijzing.
Volgens de HA zou ik last kunnen hebben van PCO (ook gezien mijn overgewicht) of gewoon van het ontpillen. En na de doorverwijzing zou dat ook onderzocht worden. Ze heeft al oplossingen aan gedragen mocht dat zo zijn. Denk aan chlomid e.d. Kortom, we gingen met een positief gevoel naar huis. We voelden ons erg begrepen. We willen heel graag een kindje, maar vinden ook dat mijn lichaam de kans moet krijgen om het zelf op te pakken dus daarom de keus om nog even te wachten met de doorverwijzing (zal voor sommige misschien een gekke keuze zijn namelijk).

Dus ik ga me niet meer teveel bezighouden met hoe lang mijn cyclus nu is. Wel ben ik teunisbloemolie gaan slikken om mijn cyclus een beetje te ondersteunen. En volgens de dokter moet ik gaan leven als een zwangeren, want je weet het maar nooit.. (dat neem ik wel een heel klein beetje met een korreltje zout)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:27:31 #104
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141363681
Wat fijn dat je nu iets meer geruststelling hebt Joycie :) hopelijk helpt die teunisbloemolie :)

Ik ben al vanaf 8 uur wakker *zucht*.. Ik weet inmiddels zeker dat straks mijn vrijgezellenfeest is (tegelijkertijd met die van O+ ) en dat ze om 11.30 voor de deur staan (lang leve mijn ouders die weten dat ik slecht tegen verrassingen kan en me gisteravond maar hebben verteld dat ik voorbereid moet zijn).

Dus nu dilemma wat doe ik aan?!! En hopen dat de misselijkheid zakt straks!
pi_141363962
Sproetjes, veel plezier straks. Doe gewoon iets aan wat lekker zit, officieel weet je toch van niks. :D

Joycie, niet gek dat je wacht hoor, zou ik ook gedaan hebben. Die teunisbloem dinges hoor ik wel vaker goede dingen over.
Maar meteen al leven als een zwangere vind ik ietwat overdreven. Ik zou wel de echt gevaarlijke dingen laten (drank, drugs (asprine enzo), roken) maar verder wel gewoon dingen blijven eten die ik lekker vond.

Andere hobbies die ik heb doe ik overigens niet met kind in doek. Ben veel te bang dat ik het kind prik met die naald. Series kijken doe ik eigenlijk alleen tijdens was vouwen, dus dat gaat ook wat lastig dan. :P
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:59:20 #106
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141364032
Dankje :D en ik ga indd ook maar voor iets gemakkelijks :P
pi_141364076
Veel plezier Sproetjes, en trek iets gemakkelijks aan!

En Risu dat had ik me ook al bedacht. Nu slik ik sowieso qua pijnstillers alleen PCM. Roken doe ik al niet. En drinken ook amper dus dat wil ik iig ook laten staan.
Ga wel proberen wat af te vallen. Dus wat regelmatiger te eten. Maar de biefstuk laat ik nog niet staan ;)
pi_141366025
Mijn man is ook n gamer. Maar niet online, geloof ik en ook niet zoveel meer als vroeger. Van mij mag hij, ook met kind op schoot/in draagdoek. Koken doet hij ook. En meer dan ik.

Trouwens. Mn tetten doen zeer en ik heb weer steken in mn liezen. :')
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:34:39 #109
140412 Danaa
🍎
pi_141367114
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:54 schreef Cygne het volgende:
Mijn man is ook n gamer. Maar niet online, geloof ik en ook niet zoveel meer als vroeger. Van mij mag hij, ook met kind op schoot/in draagdoek. Koken doet hij ook. En meer dan ik.

Trouwens. Mn tetten doen zeer en ik heb weer steken in mn liezen. :')
Kom maar door met die strepen dan!!
pi_141367212
Volgens mij komt er binnenkort een streepjesregen aan!
pi_141367395
Ik gooi t maar op pms nog.
Vandaag is nod. Test denk ik volgende week. Als ik voor die tijd nog geen bloed heb gezien.
pi_141367501
Over testen en drinken:
Ik wil sowieso niet meteen bij één dag overtijd gaan testen. Nog los van het aantal testen dat dat misschien wel kost ( :+ ), denk ik dat ik liever teleurgesteld word door ongesteld te worden dan door een negatieve test. Vooral omdat je in het laatste geval nog steeds geen echte zekerheid hebt.

Als ik vandaag nog steeds niet ongesteld word, doe ik denk ik morgen een testje. Mocht die positief zijn, kunnen O+ en ik de hele dag lekker samen stuiteren! ;)

Als ik gisteren een positieve test had gehad, is-ie morgen vast ook nog positief. Als-ie negatief was geweest, had ik nog geen zekerheid gehad. Voor het drinken had het dus niet uitgemaakt.
Dus heb vrolijk mee getoost, 2 nipjes genomen en verder lekker fris gedronken.

En ja: ik ben normaal gesproken een "gezellige" drinker ( :') ), dus het was mensen inderdaad opgevallen als ik de champagne bij voorbaat af had geslagen. Leek me een prima oplossing zo.
Nu nog wat verzinnen voor de komende weken die bomvol zitten met feestjes... :{
pi_141367638
Wat betreft gamen heb ik daar niet zo'n moeite mee. Vind het wel belangrijk dat ouders nog steeds gewoon op hun kind letten en reageren/aandacht geven wanneer nodig, maar dat geldt net zo goed als ze een boek lezen.

Zo ken ik ook moeders die anti-gamen zijn, maar permanent hun mobiel vasthebben en niet eens opkijken als er een peuter "mama-mama-mama-mama" naast ze staat te roepen. Tsja.

Sproetjes: O+ O+ daar word je inderdaad wel week van ja!
En veel plezier vandaag!

J0ycie: fijn dat je wat gerustgesteld bent!

Cygne: ook al spannend dus! Ik duim voor je!
pi_141367683
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:52 schreef twist02 het volgende:
Over testen en drinken:
Ik wil sowieso niet meteen bij één dag overtijd gaan testen. Nog los van het aantal testen dat dat misschien wel kost ( :+ ), denk ik dat ik liever teleurgesteld word door ongesteld te worden dan door een negatieve test. Vooral omdat je in het laatste geval nog steeds geen echte zekerheid hebt.

Als ik vandaag nog steeds niet ongesteld word, doe ik denk ik morgen een testje. Mocht die positief zijn, kunnen O+ en ik de hele dag lekker samen stuiteren! ;)

Als ik gisteren een positieve test had gehad, is-ie morgen vast ook nog positief. Als-ie negatief was geweest, had ik nog geen zekerheid gehad. Voor het drinken had het dus niet uitgemaakt.
Dus heb vrolijk mee getoost, 2 nipjes genomen en verder lekker fris gedronken.

En ja: ik ben normaal gesproken een "gezellige" drinker ( :') ), dus het was mensen inderdaad opgevallen als ik de champagne bij voorbaat af had geslagen. Leek me een prima oplossing zo.
Nu nog wat verzinnen voor de komende weken die bomvol zitten met feestjes... :{

antibiotica en drank gaan ook niet samen ;) en niemand die dat kan controleren
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:26:34 #115
140412 Danaa
🍎
pi_141368481
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Haha die heb ik afgelopen weekend gebruikt!!
Maar nu naderen er veel verjaardagen, voetbalavond wbt WK en een festival!
Ik denk me suf en ga anders feestjes afzeggen om niet verdacht te worden.....
pi_141368560
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja, alleen is dat zo'n standaard-smoesje in mijn ogen en ik kan dus echt niet liegen ook :{

Vorig jaar ook een keer niets gedronken bij een feestje vanwege voedselvergiftiging (ik zag er ook echt beroerd uit) en niemand geloofde me :'( (terwijl dat dus echt zo was)
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:31:41 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_141368596
Gewoon de auto pakken. Altijd een prima excuus :)
disclaimer
pi_141368679
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Gewoon de auto pakken. Altijd een prima excuus :)
Ja, ware het niet dat ik al een paar jaar geen auto meer gereden heb... ;( Dus daar moet ik eigenlijk inderdaad weer mee beginnen

Ik ben een lastig geval, ik weet het ;)
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:01:43 #119
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141369375
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:57 schreef twist02 het volgende:

Sproetjes: O+ O+ daar word je inderdaad wel week van ja!
En veel plezier vandaag!
Dankje! Net huilend aan mijn twee beste vriendinnen (die mij kwamen ophalen) verteld dat ik al dagen misselijk en kriebelig ben en pijntjes heb. Ze hadden al verwacht dat er zoiets zou zijn. Ze houden er vandaag rekening en we gaan niks geks doen gelukkig :)
Eigenlijk mag ik niemand iets vertellen van vriendlief maar ik kon net niet meer stil zijn over onze plannen. En ach die twee zeggen toch niks tegen niemand.
pi_141369492
:* hopelijk toch een leuke dag. Wel handig als sommige ervan weten hoor.

Ikzelf heb al de hele middag het idee dat ik ongesteld ben. Loop ik naar de wc, spierwit schoon inlegkruisje. Ik geloof er niks van, borsten doen nog steeds niet meer pijn dan gisteren. Ben maar afleiding gaan zoeken in een borduurwerkje. Die mag ook wel een keer af komen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:11:00 #121
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141369587
Hier idem gevoel risu! Het voelt net niet als ongesteld zijn maar ik ga wel steeds kijken indd!
pi_141373583
Mijn oog flipt.
En die flipt alleen maar de laatste dag voor menstruatie. Zal morgen wel doorbreken dan.
pi_141374576
Handig, zo'n oog.
Hier nog niks. Vandaag 10dpo ofzoiets, normaal begint dan de spotting zo'n beetje. Misschien morgen.
pi_141376347
Dan komt de teleurstelling nog voor t bloed. :P

De symptomen zijn elke maand anders. Behalve dat oog. Dat stopt met accommoderen of zo.
pi_141382787
Spannende tijden voor een aantal dames hier, hopelijk binnenkort wat streepjes!

Fijn dat je arts je gerust kon stellen Joycie!

Handig zo'n oog Cygne :P. Bij mij wisselt het nogal. Van geen klachten tot dagen ervoor buikpijn, geen spotting of al 1-3 dagen van tevoren..
Begon me net af te vragen wanneer m'n vruchtbare dagen zullen zijn, voor het eerst met ovulatietesten. Als het in het midden zit is het volgend weekend, waar ik 2 dansvoorstellingen heb. Wordt een druk weekendje denk ik :P
  zondag 22 juni 2014 @ 00:51:57 #126
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141394736
Was een leuke dag :) zonder flauwe opdrachten enzo. Moest veel foto's maken, op het terras gezeten en daarna sushi gegeten :D mijn vriendinnen zijn lief!
ik wilde dus echt geen vreselijke hysterische opdrachten doen en verkleed rondlopen enzo maar was daar wel heel bang voor
pi_141398792
Verdorie, ik ben al wakker. Dat was het laatste symptoom dat ik nog miste van de vorige keer.
Gisteren was het ook vroeg, maar ik dacht toen nog aan toeval. Ben nu al klaarwakker.
De teleurstelling wordt zo natuurlijk wel steeds groter. :{
Weer een dag afleiding zoeken maar. En nu al vanaf half 7 ! :O

Sproetjes, wat fijn dat het zo leuk was. Toch nog allemaal meegevallen.
pi_141399481
Dames mijn NOD mag er wel uit hoor. Hoop toch echt dat ik voor 11 mei volgend jaar ongesteld ben.. en anders in ieder geval streepjes zie ;)
pi_141400713
Hmm, 3 dagen overtijd, maar een blanco test :{

Fijn dat m'n lijf uitgerekend de eerste 'echte' ronde kiest om van cycluslengte te gaan wisselen... :{w
pi_141400760
Balen twist!

Wat maak je het spannend Risu! Ga je woensdag op het vroegst testen?
pi_141400851
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Dames mijn NOD mag er wel uit hoor. Hoop toch echt dat ik voor 11 mei volgend jaar ongesteld ben.. en anders in ieder geval streepjes zie ;)
Ik kan niet meer aanpassen, misschien komt er een modje langs. Ik hoop dat je eerder streepjes ziet! :*
  zondag 22 juni 2014 @ 11:11:28 #132
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141400869
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:04 schreef twist02 het volgende:

Fijn dat m'n lijf uitgerekend de eerste 'echte' ronde kiest om van cycluslengte te gaan wisselen... :{w
-O- das klote twist02
Daar ben ik ook wel bang voor :(. Ik moet nog een week tot mijn NOD. DUURT LANG!
  zondag 22 juni 2014 @ 11:18:24 #133
140412 Danaa
🍎
pi_141401029
quote:

Nou! Dit is ontzettend teleurstellend! Je hebt er behoorlijk hoop door gekregen....
pi_141401275
:( stomme langer wordende cyclusjes ook. Die van mij werden alleen korter. Hopelijk straks alsnog positief, of anders maar snel ongesteld en door naar de volgende ronde.

Ja ikzelf ga voorlopig niet testen. Vorige keer was hij 1 dag na nod licht positief, dus wacht sowieso nod af.
pi_141401995
Balen, twist.
Ik denk dat t hier ook een langere cyclus is. Vorige maand was ie 24 dagen. Nu zit ik op dag 27
pi_141402897
quote:

Je bent toch ook pas net met AC gestopt of vergis ik me nu?
S. 2014
J. 2016
pi_141406093
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je bent toch ook pas net met AC gestopt of vergis ik me nu?
Ben in maart gestopt met de pil en toen eerst nog met condooms, juist omdat ik bang was voor een hele lange of onregelmatige cyclus. Maar sindsdien 24 - 26 - 26 dagen, dus had eigenlijk de stille hoop op een mooie regelmatige cyclus.

Een dag verschil kan natuurlijk altijd, maar na 3 dagen kreeg ik inderdaad al wel een beetje hoop.

Aan de andere kant leek het me ook wel sterk dat het in één keer raak zou zijn, dus ik rekende op zich nergens op. Maar nu heb ik wel zoiets van "schiet maar op met die nieuwe ronde!" ;)
pi_141407005
verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141407094
Wat een spannende toestanden lees ik boven mijn vorige post!

Ik hoop heeeeeeel hard te kunnen juigen en blij janken om mooie strepen! Laat maar komen die regen!

Overigens! Goed te lezen dat het vrijgezellenfeestje zo geslaagd was!

Zelf ben ik goed nuchter. Deze dagen is mijn eisprong geweest of komt soon.. maar wel zien wel.
Ik voel geen klachten afgezien van dat ik zo rete emo of sjago ben. Ik heb ook deze maand eens geen pukkels. Maar of dat nou een goed teken is... geen idee..
pi_141407210
Noh wat lief dottey! Ik gun jou zo hard dat kindje van jezelf!

Ik had ineens zin om schoon te maken. Ik haat poetsen. :')

En mn oog doet weer normaal. *O*
pi_141407374
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:53 schreef Cygne het volgende:
Noh wat lief dottey! Ik gun jou zo hard dat kindje van jezelf!

Ik had ineens zin om schoon te maken. Ik haat poetsen. :')

En mn oog doet weer normaal. *O*
:D om je oog! :*
pi_141407560

[ Bericht 100% gewijzigd door Cygne op 22-06-2014 17:33:53 (offtopic) ]
pi_141420164
Ah gelukkig Sproetjes dat je vrijgezellendag leuk was en niet te gek! Herinner me ineens dat we bij m'n schoonzus naar een erotisch diner zijn geweest. :') met hier en daar een ietwat gênante opdracht voor dr en na afloop een getagde foto op Facebook van mij waarbij ik een broodje in de vorm van een penis van een bord moest pakken. Zonder handen.. Wat was dat een foto zeg! :@ :')

Je houdt het wel spannend zeg Risu!

Twist, zal je natuurlijk net zien dat je cyclus nu ineens weer langer is inderdaad..

En ahh Dottey! Hoop dat het snel raak is voor je!
pi_141421291
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 00:51 schreef sproetjes het volgende:
Was een leuke dag :) zonder flauwe opdrachten enzo. Moest veel foto's maken, op het terras gezeten en daarna sushi gegeten :D mijn vriendinnen zijn lief!
ik wilde dus echt geen vreselijke hysterische opdrachten doen en verkleed rondlopen enzo maar was daar wel heel bang voor
Leuk!
Ik wilde ook niet verkleed en geen stomme opdrachten.

Mijn angst bleek niet ongegrond. :') :r

Ik voel echt niet de minste behoefte om een test te doen, trouwens. Verwacht elk moment bloed te zien.
  zondag 22 juni 2014 @ 20:31:09 #145
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141421494
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:05 schreef Gevalletje het volgende:
Ah gelukkig Sproetjes dat je vrijgezellendag leuk was en niet te gek! Herinner me ineens dat we bij m'n schoonzus naar een erotisch diner zijn geweest. :') met hier en daar een ietwat gênante opdracht voor dr en na afloop een getagde foto op Facebook van mij waarbij ik een broodje in de vorm van een penis van een bord moest pakken. Zonder handen.. Wat was dat een foto zeg! :@ :')
Daar is een van mijn vriendinnen pas nog geweest voor een ander vrijgezellenfeest. Ze vond t vreselijk :')
pi_141422773
Wat fijn dat je een leuke vrijgezellendag hebt sproetjes! Ik had ook echt geen zin in stomme opdrachten en ik was erg blij dat mijn vriendinnen dat ook begrepen (en mijn vrijgezellefeestje was in Spanje O+ )

Dottey:
Je spoiler klinkt eigenlijk heel niet :( , maar dat komt waarschijnlijk door de positiviteit die er uit straalt, zoals bij veel van je posts.
En we hebben onze NOD ongeveer gelijk denk ik!

Cygne wanneer mag je (van jezelf) testen?

Wat betreft wisselende cyclussen, ik dacht vorig jaar ongeveer te weten waar ik aan toe was. Een jaar na het stoppen met de pil lag de lengte tussen de 35 en 50 dagen. Het klinkt heel flauw, maar het loslaten gaf rust (en een redelijk gelijkmatige cyclus. Hoewel ik ook nog steeds ook credits geef aan de Etos pillen). Ik denk echt dat rust in je hoofd ook rust in je lichaam/baarmoeder/rest van je lichaam geeft. * Zeker in de eerste maanden van het-we-gaan-voor-een-baby-traject vond/vind ik het belangrijk dat niet alles daarvoor in het teken stond/stond. Een paar maanden langer wachten, maakt uiteindelijk niet uit op een heel leven. (Maar dat is misschien de hippie-met-het-niet-bijpassende-beroep in mij die zo denkt)

*disclaimer: ik bedoel niet dat vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen het te druk in hun hoofd hebben en daarom meer moeite hebben met zwanger worden, absoluut niet zelfs!
pi_141433642
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:31 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Daar is een van mijn vriendinnen pas nog geweest voor een ander vrijgezellenfeest. Ze vond t vreselijk :')
Haha! Ach, we waren met een klein groepje en we hebben wel gelachen. M'n schoonzus was heel netjes en wilde niet aan de halfontklede butlers zitten. Dit in tegenstelling tot een ander aankomend bruidje daar, die nam het er wel van..
pi_141434267
Cholula, rust zal waarschijnlijk goed helpen. Van een beetje rondgelurk hier heb ik paar keer gezien dat vrouwen die moeilijk zwanger werden even rust namen en dan ineens zwanger werden (als ik het helemaal goed gelezen heb, zo heel lang heb ik nog niet gelurkt..). En dan denk ik "gewoon niet teveel aan denken, dat is beter!" wat dan juist weer niet lukt :P. Heb expres eerste maanden hier niet/nauwelijks meegelezen omdat ik dacht dat het me onrustiger zou maken. Maar nu heb ik het gevoel dat ik juist rustiger ben doordat ik m'n gedachtes soms even kwijt kan. Nu maar afwachten of het werkt!

Cygne, ik hoop toch gewoon dat het bloed uitblijft en het raak is hoor!
pi_141435998
loslaten is het beste en ook het moeilijkste, want hoe laat je iets los wat je zo ontzettend graag wilt?... En als je inzicht hebt in je eigen cyclus en dus weet wanneer je eisprong enz is, wordt loslaten nog veel moeilijker..
Dat hele proberen en wachten is eigenlijk heel niet leuk... :P
S. 2014
J. 2016
pi_141436565
Ik vind dat proberen dus hartstikke leuk *)
pi_141439311
Ik kon niet slapen, dus heb ik er na een paar uur wakker liggen toch maar een testje tegenaan gegooid. NIks van verwacht want ik had alleen testen liggen waar ik de vorige keer na positieve clearblue en positieve kv 2v5 praktisch een negatieve test mee had.
Maar een minuut of 2 zag ik dit.

Foto is gemaakt met telefoon terwijl het donker was buiten.
pi_141439350
Nou dat lijkt mij duidelijk, gefeliciteerd! *O* *O*
pi_141439365
En daarna kwam het dus helemaal niet meer van slapen. _O-
pi_141439395
Gefeliciteerd!! Hopen op een plakker!
pi_141439401
Dat hoop ik ook, Cassandra al heb ik er dit keer wel een veel beter gevoel over.
pi_141439413
*O* gefeliciteerd!
  maandag 23 juni 2014 @ 06:34:58 #157
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141439436
Jaaaaaaaa! Hoera voor Cygne! *O*

Ik moet me inhouden niet te testen, ik kan schijnbaar met deze testen vanaf 4 dagen voor NOD al iets zien... Woensdag dus maar ik wacht wel gewoon zondag af, kijken of mn "klachten" aanhoude

[ Bericht 23% gewijzigd door sproetjes op 23-06-2014 06:43:14 ]
pi_141439456
Test van de vorige keer met dezelfde termijn. KV2V5 dus super gevoelig.

En dit is die van vandaag.

Ik heb er wel vertrouwen in.
O+
  maandag 23 juni 2014 @ 06:44:56 #159
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141439474
Oooh dat is echt een super test!! nogmaals: GEFELICITEEEEEEEEEEERD :*
pi_141439497
Ik zou idd wachten met testen tot minimaal nod. Dan weet je 't écht zeker.
Ik heb honderdmiljoenmiljard keer symptomen gehad die op zwangerschap wezen maar toch menstruatieklachten bleken te zijn.
pi_141439547
Cygne gefeliciteerd!!!! Wat ontzettend gaaf! *O* *O* *O*
pi_141439582
Had m'n schoonvader toch gelijk, met z'n goed nieuws toen ik geen alcohol wilde. _O-
pi_141439585
Wauw gefeliciteerd *O* mooie strepen.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik toch een dag eerder een test deed, maar werd wakker voor de uitslag kwam. Ik vind het allemaal wel raar dit, en zo zie je maar weer dat het niet allemaal hetzelfde gaat. Deze keer wel last van mijn borsten, maar lang niet zo erg als de vorige keer. De krampen hetzelfde. Soms een flinke steek, maar over het algemeen voel ik vrij weinig. Dat de spotting uitblijft vind ik nog het meest spannend, want ik ga er eigenlijk niet vanuit dat mijn cyclus na bijna anderhalf jaar ineens de spotting weglaat. Maar, je weet maar nooit.
Afwachten maar.
  maandag 23 juni 2014 @ 07:14:44 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_141439596
Whoa cygne, gefeliciteerd! Vroege vogel! *O*
disclaimer
pi_141439611
Ik ga duimen, Risu!
  maandag 23 juni 2014 @ 07:19:52 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141439627
Cygne gefeliciteerd *O*

Risu, jij bent ook aan de beurt vind ik :*
KuikenGuppy
pi_141439719
Cygne gefeliciteerd!!! *O*
pi_141439831
Cygne wat super! Gefeliciteerd! *O*

Risu ik duim nog steeds voor je!
  maandag 23 juni 2014 @ 08:15:40 #169
140412 Danaa
🍎
pi_141439992
Wiiehhhoeeeeeee Cygne!!
Geweldig... Gefeliciteerd!
  maandag 23 juni 2014 @ 08:55:13 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141440425
Cygne gefeliciteerd!!
pi_141441406
Gefeliciteerd Cygne! *O*
pi_141441483
Gefeliciteerd Cygne!
pi_141441510
Prachtige streep Cygne! O+
S. 2014
J. 2016
pi_141443931
Cygne gefeliciteerd *O*

Spanned Risu!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141444756
Gefeli Cygne!
pi_141445877
Cygne gefeliciteerd *O*
pi_141449457
Dank voor de lieve reacties. O+
En nu streepjesregen, Cholula, Dottey, Risu, huphup! :*

En de rest ook natuurlijk.
pi_141452206
Gefeliciteerd Cygne! *O*

Op naar de volgende streepjes voor Risu en Sproetjes denk ik!
En vervolgens ook de rest :P
pi_141452548
Dit topic moet leeg. ^O^
pi_141452642
Goeie dingen komen vaak niet in enkelvoud, dus er gaat vast nog wel wat volgen :Y
Daar maak ik graag plaats voor in de lijst!
pi_141453778
Geweldig cygne! Gefeliciteerd meis!
pi_141454673
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 14:25 schreef Cygne het volgende:

Aan wat lief!! O+

En ik zie in z&g dat we dichtbij elkaar wonen!
pi_141456559
Ik heb een 50/50 idee. 12dpo nu, spotting hoort er al te zijn. Dat is altijd minstens 4 dagen van te voren geweest. 3 dagen kan ik nog snappen, maar ik heb nu nog niks.
Borsten deden vanmorgen weer minder zeer, dus ik zat al :{ maar nu toch weer meer en ik zit nog steeds een beetje :{
Net krampen, dus hup naar de wc, maar nee niks.
Ik ben een beetje bang dat het dus raak is, maar dat ik volgende week dus weer ongesteld word, beetje herhaling dus. Ik weet niet zo goed of ik maar moet gaan testen, want ik denk niet dat een positief resultaat me meer hoop geeft ofzo. Gek hoe je zo kan denken, terwijl je heel hard bezig bent om zwanger te worden. 8)7
Komt misschien ook omdat de vorige keer de test donkerder was op de dag dat het begon mis te gaan, dus ik haal daar ook geen voldoening meer uit denk ik.

Iemand nog wijze 'down to earth' woorden voor me.
pi_141458030
Ik zou sowieso je NOD afwachten... En t wel of niet hebben van klachten zegt zo weinig...
Rustig ademhalen is t beste wat ik je kan meegeven nu :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 19:10:27 #185
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141460023
Ik moest googlen voor dpo :$
Ik hoop ook op een streepjes regen hier binnenkort :D

En Risu ik snap je wel, ik wordt ook ongeduldig en ben soms ook teveel met het "wegblijven van klachten bezig". Voor mij is t nu overdag heel goed te doen/weg en 's morgens en 's avonds drama met misselijkheid en "krampjes"
pi_141460347
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:10 schreef sproetjes het volgende:
Ik moest googlen voor dpo :$
Ik hoop ook op een streepjes regen hier binnenkort :D

En Risu ik snap je wel, ik wordt ook ongeduldig en ben soms ook teveel met het "wegblijven van klachten bezig". Voor mij is t nu overdag heel goed te doen/weg en 's morgens en 's avonds drama met misselijkheid en "krampjes"
De termen leer je vanzelf :P

ik had 6 maanden iedere keer klachten rond NOD, 7e maand, 1x seks, geen enkele klacht/symptoom en inmiddels ben ik ruim 32 weken zwanger... T zegt echt heel weinig, en vergis je ook niet in het psychologische effect wat je kunt veroorzaken..(niet tegen iemand in t bijzonder trouwens)
S. 2014
J. 2016
pi_141463014
Ik moest dpo ook opzoeken.. Bleek nog te kloppen ook met mijn gok! Spannend Sproetjes!
Ik heb ook vaak rare krampjes en dingetjes voor m'n NOD en het wisselt ook elke keer. En dan soms ineens een korte vlaag duizeligheid met misselijkheid laatste dagen. T is dat ik nog voor m'n eisprong zit anders zou ik alweer gaan denken :P.

En ook spannend voor jou Risu! Snap dat het dubbel voelt voor je.. Heb geen ervaring en geen goed advies.. Denk maar zo positief mogelijk denken en eerst je NOD afwachten, al zal dat waarschijnlijk lastig zijn. Enige wat ik wel zeker weet is dat ik hoop dat het raak is en een plakker is!
pi_141463395
Ik doe niet aan dpo. Alleen nod.
Overigens. Klachten van zwangerschap en pms lijken zoveel op elkaar. Het blijft gissen.
pi_141463493
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:11 schreef Cygne het volgende:
Ik doe niet aan dpo. Alleen nod.
Overigens. Klachten van zwangerschap en pms lijken zoveel op elkaar. Het blijft gissen.
Jouw oog gaf de verrassing al weg :P
S. 2014
J. 2016
pi_141463591
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jouw oog gaf de verrassing al weg :P
Die eikel gaf vals menstruatie alarm.
Nu kan ik m nooit meer vertrouwen. :'(
pi_141463688
menstruatie- en zwangerschapsklachten lijken ook gewoon heel erg op elkaar, in dat opzicht kan het nog alleen kanten voor je op cygne. Ik hoop de goede voor je.
pi_141463695
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:14 schreef Cygne het volgende:

[..]

Beter zo als andersom ;)
S. 2014
J. 2016
pi_141463757
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Beter zo als andersom ;)
Goed punt. :P
  maandag 23 juni 2014 @ 20:24:26 #194
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141464054
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:16 schreef ferrari_rood het volgende:
menstruatie- en zwangerschapsklachten lijken ook gewoon heel erg op elkaar, in dat opzicht kan het nog alleen kanten voor je op cygne. Ik hoop de goede voor je.
Ze is al zwanger :P
pi_141464393
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik denk dat je risu bedoelt.
pi_141465324
Ik plof op het wachtbankje. Ovutesten zijn al twee dagen negatief en ik verwacht volgende week zaterdag ongesteld te worden. Gelukkig heb ik twee redelijk uitdagende weken op mijn werk dus voor ik het weet is het zaterdag.

Risu er is zo weinig van te zeggen. Je had in eerste instantie toch vandaag als nod? Is er een reden waarom je dat hebt gewijzigd en wat doet je temperatuur? Als je er zo mee bezig bent, is het dan niet een idee om toch er een testje tegenaan te gooien?
Want stel nou dat het raak is en het gaat volgende week toch mis, dan kun je misschien stappen ondernemen met een arts. (Ik weet niet of je dat wilt)
En als je dat niet wilt, voor je het weet is het woensdag :*
pi_141466919
Cygne!!!!!! O+ O+ *O* *O*

ik val bijna in een juig van mijn stoel! Wat heerlijk!!!!!!

gefeliciteerd!!! :*
pi_141467377
Risu: Down to earth woordjes ;)

Elke keer weer maak je jezelf lekker knetter gestoord in bepaalde weken. Natuurlijk omdat je heel erg graag streepjes wilt plassen. Dat begrijpt iedereen, ook ik natuurlijk. Pijnlijke tetten die net over 2.0 van de schaal van richter zitten.. beetje duwen hier, beetje prikken daar. Slapeloze nachten, want misschien is het wel zo ver... mijmeren en hopen midden in de nacht.. want dan is ons brein het actiefst :')
Natuurlijk geeft je lichaam weer veel hintjes en tips.. , maar vergeet ook niet dat je lichaam gekke humor heeft. Die houd wel van een stom flauw grapje en houd je graag voor de gek.
Er zit ECHT ECHT niets anders op dan even je schoenen uit te schoppen en lekker achterover te chillen met een kop thee en eventueel die kruik.. Niet om de twee seconde je broek naar beneden trekken om te kijken of je nou een drupje ziet of erin tuurt.... ;)
Probeer wat te relaxen. Nu al stress hebben om het mogelijke daar raakt je lichaam ook van opgefokt.. Nog even je geduld op de proef stellen.. nog even .. je kunt het dus... CHILL! Relax!!!

:*
pi_141467702
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 14:25 schreef Cygne het volgende:

ah lief dat ik in de reeks zit... denk echter dat het hem niet gaat worden.
manlief vind om de dag erg zwaar en zelfs met de "weddenschap" heeft hij er moeite mee.

Hij begon goed en dapper O+ maar nu we rond de eisprong zitten zijn het precies zware dagen en veel weg en en en ..

Denk dat ik het hem nog wel vergeef ook als ik toch geen wolletjes mag kopen. 2 dagen niets gebeurd.... of afgemaakt ... maar ik wil er niet om zeuren, want ik heb het idee dat ik dan alleen maar push en de lol er af raakt. We zien het wel.. zoals het advies wat ik eerder gaf, probeer ik natuurlijk zelf ook toe te passen. chill en relax ;)
pi_141467759
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:14 schreef Cygne het volgende:

[..]

Mijn oog flipt ook wel eens.. maar dat is als ik honds en dan ook honds moe ben en er niet aan toe geven wil :')
pi_141470311
Adem in........ En adem uit....

Het probleem wat ik heb, is dat ik eigenlijk nooit ergens last van heb, behalve dus die spotting, (al vind ik dat niet echt een last) die nu dus ineens wegblijft net zoals die ene andere keer. Dus vandaar dat het dan ineens toch gaat spoken. Maar ik wacht echt nog wel hoor.

Dat de datum is veranderd, is omdat de eisprong later was dan verwacht. Wanneer hij nou precies was, weet ik niet (3positieve ovutesten op rij) maar hij was zeker weten op uiterlijk de 12e. Appje zeg de 11e en dan kom je op nod = 25 uit. Dus ik wacht dat nog even af. Misschien zelfs nog langer omdat het een rotdag is om te testen voor mij.
Vooralsnog is het nu iig weer avond en kan ik weer gewoon gaan slapen. :Z
pi_141471374
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:25 schreef Risu het volgende:
Adem in........ En adem uit....

Het probleem wat ik heb, is dat ik eigenlijk nooit ergens last van heb, behalve dus die spotting, (al vind ik dat niet echt een last) die nu dus ineens wegblijft net zoals die ene andere keer. Dus vandaar dat het dan ineens toch gaat spoken. Maar ik wacht echt nog wel hoor.

Dat de datum is veranderd, is omdat de eisprong later was dan verwacht. Wanneer hij nou precies was, weet ik niet (3positieve ovutesten op rij) maar hij was zeker weten op uiterlijk de 12e. Appje zeg de 11e en dan kom je op nod = 25 uit. Dus ik wacht dat nog even af. Misschien zelfs nog langer omdat het een rotdag is om te testen voor mij.
Vooralsnog is het nu iig weer avond en kan ik weer gewoon gaan slapen. :Z
:*
pi_141479466
Spannend Risu :*

Hier dus netjes een menstruatie na 29 dagen. Die is inmiddels weer voorbij, maar ik blijf ongelooflijk gespannen borsten houden. Een heel beurs gevoel. Is dat een bekend symptoom als je net gestopt bent met AC?

Komende weken zal ik hier weinig of zelfs niet zijn. Vriend en ik gaan ^) en zijn aansluitend op huwelijksreis. Ik hoop uiteraard op bergen streepjes als ik terug ben!! Dat er maar veel dames zijn die niet meer hier posten maar in Z&G.
pi_141481035
Veel plezier Malteser! Trouwen is leuk!
pi_141481849
Nice Malteser! En graag terugkomen van huwelijksreis met twee strepen!

Vandaag is mijn NOD, gisteravond wit getest (nieuwsgierig :-P), maar voel verder geen menstruatie aankomen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:30:40 #206
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141481894
Geniet ervan malteser!!
pi_141485091
Dankjulliewel! We gaan ons best doen :9 .
pi_141485502
Spannend Minarosa! Heb je normaal een regelmatige cyclus? ( sorry als je het al honderd keer hebt verteld,ik ben een zeef op het moment)
pi_141485813
Tot nu toe drie keer een cyclus van exact 42 dagen en eentje van 56 dagen. De twee hiervoor waren 42. En vandaag is het dus dag 42, maar ik koester niet echt verwachtingen na de spierwitte test van gisteravond.
pi_141491121
Zo, dat zijn aardig lange cycli! Dan heb ik eigenlijk weinig te klagen met m'n 26 dagen! ;)

Inmiddels dag 32 hier en nog steeds niks... Ik kan er best vrede mee hebben dat het niet raak is, maar die onduidelijkheid vind ik wel vervelend :{ maar dat zal ongetwijfeld voor meer mensen hier gelden!
pi_141491542
Lastig hoor die onduidelijkheid.
Ik had een cyclus van 24/25 dagen. Tweede menstruatie na pil was 28 dagen en die na de miskraam ook. Dan ga je toch wel hopen.
pi_141492057
Potverdikkie! Wat lijkt het me fijn om ook zo'n korte cyclus te hebben.... hier na 24 dagen nog niet eens twee streepjes op een ovutest gepiest.... duuuuuurt lang!
pi_141492414
Oh en risu: i'll keep my fingers crossed for you!
pi_141494046
Ook vandaag nog niks. Wel weer een keer het gevoel dat het ging doorbreken, maar dat was gauw weer weg. Dat heb ik nou denk ik een keer of 3, 4 gehad denk ik.
Morgen lekker op stap met schoonmoeder. Afleiding! :D
pi_141495306
@Sara: pfff, kan me voorstellen dat dat lang duurt ja!
Anderen hebben er natuurlijk niks aan, maar dan is zo'n forum toch wel fijn om het even in perspectief te plaatsen! En om te beseffen dat ik het inderdaad zo slecht nog niet getroffen heb! ;)

:* voor iedereen die 'm wil / kan gebruiken!
pi_141495372
Risu in jouw geval had ik al tien keer getest denk ik, ik kan me moeilijk concentreren als ik bij elk krampje denk 'zou het?'. Testen geeft me dan weer even (jammerlijke) rust - dan let ik tenminste niet meer overal op. Maar jouw NOD is ook nog niet geweest of wel?
pi_141495672
Een vraagje,

omdat ik over een tijdje ga stoppen met de pil, ben ik me maar eens aan het inlezen, en ik lees her en der op het internet dat het belangrijk is om te stoppen met alcohol drinken wanneer je zwanger wilt worden.

Maar als ik stop met regelmatig een wijntje te drinken, dan hebben onze vrienden direct door dat er iets aan de hand is. En daar heb ik helemaal geen zin in. Ik begrijp dat je niet tijdens je zwangerschap moet drinken, maar ik zou het vervelend nieuws vinden als ik ook daarvoor al niet meer mag drinken.

Hoe gaan jullie daar mee om?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141495917
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:32 schreef Lot_1 het volgende:
Een vraagje,

omdat ik over een tijdje ga stoppen met de pil, ben ik me maar eens aan het inlezen, en ik lees her en der op het internet dat het belangrijk is om te stoppen met alcohol drinken wanneer je zwanger wilt worden.

Maar als ik stop met regelmatig een wijntje te drinken, dan hebben onze vrienden direct door dat er iets aan de hand is. En daar heb ik helemaal geen zin in. Ik begrijp dat je niet tijdens je zwangerschap moet drinken, maar ik zou het vervelend nieuws vinden als ik ook daarvoor al niet meer mag drinken.

Hoe gaan jullie daar mee om?
Het is absoluut NIET nodig om te stoppen met drinken als je zwanger wilt worden. In extreme gevallen kan overmatig alcoholgebruik een zwangerschap verhinderen, maar dan heb je sowieso hulp nodig ;).
En zelfs als je bijv. laat positief zou testen is er geen probleem: tot ca. 8 weken heb je nog geen bloedband met het kindje en komt jouw alcohol dus niet bij hem/haar terecht. Maar we houden het hier in NL graag zo veilig mogelijk, dus zwanger = niet drinken. Prima, maar niet drinken vóór de zwangerschap is volledige onzin.

Kortom: lekker nog even van je wijntjes genieten hoor!
Home is where the O+ is...
pi_141496073
Oeh dank je Cwen, ik voel me echt opgelucht :@ :D Heb je misschien ook een bron hiervoor? Want op het grote boze internet lees ik dit soort dingen:

quote:
Ja, om verschillende redenen kun je beter geen alcohol drinken:

Van alcohol word je minder vruchtbaar. Dat betekent dat je minder makkelijk zwanger wordt. Dat kan al gebeuren als je minder dan 1 glas wijn of bier per dag drinkt.
Blijf je toch doordrinken terwijl je probeert zwanger te worden? Meestal ontdek je pas na een paar weken dat je zwanger bent. In die periode vormen de organen van je kind zich al. Als je blijft drinken, kan dat slecht zijn voor de gezondheid van het kind in je buik. En je hebt een grotere kans op een miskraam.
Ben je gestopt maar blijft je man alcohol drinken rond het moment dat je zwanger wordt? Ook dan loop je een grotere kans op een miskraam.
(bron: http://www.strakszwangerworden.nl/)
pi_141496437
Hoi Lot, ik drink zelf ook gewoon nog een biertje zo nu en dan hoor! Ik merk wel dat je automatisch een soort voorzichtiger wordt. Maar het valt echt niemand op als je wat meer fris drinkt tussendoor. En dat radler-bier is ook een goede uitvinding. Scheelt ruim de helft in alcohol.
pi_141497488
Ja, dan wordt dat wel mijn plan van aanpak, gewoon wat minderen. Kan ik alvast wennen voor ik zwanger wordt :P En radler is ook prima te drinken inderdaad! :)
pi_141499527
Hoewel ik het op zich wel eens ben met Cwen vind ik enige nuancering wel op z'n plaats:

Over die bloedband: ik lees meestal dat het 6 weken (ipv 8) duurt voordat die tot stand komt. Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat er verder geen enkele relatie tussen jou en de embryo bestaat. Ik zou die eerste 6 of 8 weken dus zeker niet zien als vrijbrief om gewoon alles te kunnen doen (vooral omdat je niet weet wanneer die precies in zijn gegaan).

Wat betreft vruchtbaarheid weet ik niet hoe dat echt zit, maar stellen die lastig zwanger worden krijgen volgens mij als eerste tip om allebei te stoppen met drinken, dus mogelijk zit er wel een kern van waarheid in.

Dat gezegd hebbende ben ik het er wel mee eens dat een paar wijntjes in de periode tot een positieve test op zich moeten kunnen.
pi_141500511
Ik heb wel gedronken toen ik probeerde zwanger te worden. Een maand geleden besloten om niks meer te drinken. En toen positieve test. Misschien toeval, misschien niet.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:45:24 #224
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141501463
*ontlurkt*

Mijn situatie is niet te vergelijken natuurlijk. Maar ik drink gewoon, nou ja, ik drink sowieso amper. Maar er is een verschil tussen drinken en drinken natuurlijk. Je kan best wel een wijntje of wat anders drinken. Maar meteen alles links laten liggen zou ik niet doen. Wat de meesten wel doen is niet meer drinken vanaf de eisprong.
Ik zelf drink niet als ik begin met spuiten (ivf) maar dat is een gevoelsmatig iets
Oh en ik kreeg niet te horen dat er gestopt moest worden met drinken, maar ik denk dat het komt door de hoeveelheid die je wekelijks nuttigt, moest namelijk een vragenlijstje hierover invullen. En zoals met alles wat slecht voor je kan zijn, doe het met mate. En vooral doe waar je goed bij voelt.
Be happy with the little things in life
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:47:57 #225
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141501636
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:39 schreef Cwen het volgende:

[..]

Het is absoluut NIET nodig om te stoppen met drinken als je zwanger wilt worden. In extreme gevallen kan overmatig alcoholgebruik een zwangerschap verhinderen, maar dan heb je sowieso hulp nodig ;).
En zelfs als je bijv. laat positief zou testen is er geen probleem: tot ca. 8 weken heb je nog geen bloedband met het kindje en komt jouw alcohol dus niet bij hem/haar terecht. Maar we houden het hier in NL graag zo veilig mogelijk, dus zwanger = niet drinken. Prima, maar niet drinken vóór de zwangerschap is volledige onzin.

Kortom: lekker nog even van je wijntjes genieten hoor!
Niet waar! Ook zonder die bloedband kan het wel degelijk effect hebben.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:51:48 #226
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141501890
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:54:56 #227
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141502100
Ja maar volgens mij mogen het duidelijk zijn dat er een verschil is tussen een drankje en je iedere avond vol laten lopen. Je gaat me niet vertellen dat als je normaal met alcohol omgaat dit meteen fas tot gevolg heeft. Ik vind dit wel angst zaaien en dat is niet nodig. Gebruik je verstand mbt dit soort zaken en volg je gevoel

[ Bericht 3% gewijzigd door droomvrouwtje op 24-06-2014 20:01:23 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:56:16 #228
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141502210
Lot, alcohol tijdens de menstruatie of eerste week daarna vind/vond ik ethisch niet zon probleem, maar daar omheen drinken is niet mijn ding en kritisch als ik ben betrap ik mezelf ook wel op het oordelen daarover/beoordelen van doordrinken en doorroken in de eerste, O zo belangrijke weken.
Wat moppert zegt. Fas is geen grapje :) en dat hoeft idd niet na 1 wijntje, maar waarom je het risico zou nemen snap ik niet.

Maar: keuzes, keuzes ;)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:59:17 #229
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141502432
Het kan al wel na 1 wijntje en zelfs al is het niet direct fas het kan al wel gevolgen hebben. Fas is niet enkel iets wat bij verslaafden voor komt.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141502503
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:51 schreef Moppert het volgende:
[ afbeelding ]
Lieve hemel ja, dat zeg ik er toch ook bij?

En het zal 6 wk zijn ipv 8. En nee, ik heb nergens gezegd dat je maar lekker moet zuipen. Om precies te zijn, ik drink zelf geen alcohol. Maar het gaat hier om VOOR de zwangerschap.

Maar ik zal me afzijdig houden, ontaard als ik blijkbaar ben ;).

De bron was trouwens m'n vk.
pi_141502549
Het lastige met het onderwerp alcohol en FAS is dat er weinig tot geen onderzoek naar gedaan kan worden. Bijvoorbeeld omdat er geen controlegroep gemaakt kan worden. :Y) Het blijft allemaal giss(t)en. Ja het kán na een wijntje, maar het kan ook niet na 50 wijn.
pi_141503103
Ik kies ervoor om de eerste twee dagen van mijn menstruatie iets alcoholisch te drinken. Ik vind het persoonlijk geen opgave en als mensen menen dat ze daar een opmerking over moeten plaatsen zijn ze daar volledig vrij in. Bij mijn leefstijl (veel sporten, gezond eten) past iedere week een wijntje sowieso niet.
Ja, het kan even duren voor je zwanger bent, maar (daar komt ie weer) wat is een paar maanden op een leven en misschien wel belangrijker op het leven van je toekomstige kindje?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:10:11 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141503163
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:00 schreef Cwen het volgende:

[..]

Lieve hemel ja, dat zeg ik er toch ook bij?

En het zal 6 wk zijn ipv 8. En nee, ik heb nergens gezegd dat je maar lekker moet zuipen. Om precies te zijn, ik drink zelf geen alcohol. Maar het gaat hier om VOOR de zwangerschap.

Maar ik zal me afzijdig houden, ontaard als ik blijkbaar ben ;).

De bron was trouwens m'n vk.
je zegt dat als je laat positief test dat het geen probleem is. Weldegelijk kan het voor de 6 weken wel een probleem zijn.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:13:13 #234
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141503318
Om nog maar niet te spreken over een evt. Borstvoedingsperiode. Ik dronk al zelden, als in, 2 x op een jaar of zo, maar als je bv geeft is het schijnbaar ook heel moeilijk om de grens te stellen bij 'nee' en 'niet', want de vage gezichten de je daar mee opwekt :D. Ik vind het not done. Ook een beetje alcohol.
pi_141503612
Ik drink wel een wijntje, als I op bed ligt, net veel gedronken heeft en ik er zeker van ben dat ze pas in de ochtend weer dorstig is en er afgekolfde melk in de koelkast staat of als ik, zoals dit weekend, een feestje heb en ik weet dat ik pas over 12 uur weer een voeding zal doen. En de afgekolfde melk die ik in de tussentijd heb, gooi ik weg.

Wat 'done' is als het gaat om een glas moet echt ieder voor zichzelf bepalen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:20:09 #236
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141503730
Dat is zeker zo. En wat jij beschrijft is imo ook 'done', maar ik zie het in mijn omgeving ook wel anders. En voor mezelf vind ik het uberhaupt te veel moeite voor een wijntje :P
pi_141503885
Ik ga ervan uit dat ieder volwassen genoeg is om een keuze te maken, Voor mij is het makkelijk oordelen want ik drink al nooit, maar ik kan mij indenken dat als je bezig bent met zwanger raken en nog niks weet dat je een drankje best lekker vind...

Eigen keuze, eigen verantwoording, en als er een onderbouwend artikel is, dan is dat fijn maar laat de ander dan alsnog zelf de keuze maken ipv elkaar direct neer te knuppelen als we het niet eens zijn..
S. 2014
J. 2016
pi_141503910
+1 met Franny. Ik wacht zelfs minder lang. Het gaat om promillages, niet om white russians. En dan slaapt ze tenminste lekker door!

grapje hè jongens. Ik wacht natuurlijk wel lang genoeg.
pi_141503911
Ik kolf sowieso om een voorraadje op de bouwen, dus het is geen speciale moeite.

Op borstvoeding.com wordt er ook wel over geschreven met duidelijke uitleg. Ik vind dat je wel moet nadenken over wat je doet en jezelf moet informeren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141503919
Maar Kimpossible en anderen die daar wat strikter mee omgaan: dronken jullie daarvoor dan wel regelmatig? En viel het niet op dat je nu ineens niet drinkt?

Ik ben zeker twee avonden in de week bij vrienden. En áltijd drink ik dan alcohol. Niet veel, twee glazen wijn ofzo, maar ik kan garanderen dat ik er vragen over krijg als ik ineens stop met drinken.

Bij borstvoeding kan ik er geen probleem in zien om af en toe goed getimed één glas te drinken. Je kind krijgt na dan toch toch melk met minder dan 0,5 promille binnen, aangezien het van bloed wordt gemaakt? En in één uur is die vijf promille toch weer afgebroken?
pi_141504057
borstvoeding.com houdt twee uur aan.

Tja, Lot, maakt het uit dat je vrienden er naar vragen? Je kan ook zeggen dat jullie bezig zijn.
pi_141504058
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef Lot_1 het volgende:
Maar Kimpossible en anderen die daar wat strikter mee omgaan: dronken jullie daarvoor dan wel regelmatig? En viel het niet op dat je nu ineens niet drinkt?

Ik ben zeker twee avonden in de week bij vrienden. En áltijd drink ik dan alcohol. Niet veel, twee glazen wijn ofzo, maar ik kan garanderen dat ik er vragen over krijg als ik ineens stop met drinken.

Bij borstvoeding kan ik er geen probleem in zien om af en toe goed getimed één glas te drinken. Je kind krijgt na dan toch toch melk met minder dan 0,5 promille binnen, aangezien het van bloed wordt gemaakt? En in één uur is die vijf promille toch weer afgebroken?
2 avonden.in de week vind ik al weer van een andere categorie dan af en toe een drankje... En ik mag hopen dat je wb de melk wel een grap maakt.... :{
S. 2014
J. 2016
pi_141504322
Kom op zeg. Twee avonden 2 glazen wijn maakt je niet meteen een gevaarlijke alcoholist. :D
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:29:55 #244
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141504326
Ik heb een tijd niet gedronken ivm kinderwens. Hier viel het eigenlijk niet op, ik ben sowieso al vaak de BOB. Ik denk eerlijk gezegd dat het mijn vrienden of familie überhaupt niet zou opvallen als ik drank zou laten staan. Andersom net zo, ik denk niet meteen dat een anders dan zwanger is of een kinderwens heeft. Er zijn tig reden waarom je niet wilt/kan drinken, lekker boeiend ;)
pi_141504337
Als je zo bang bent voor vragen dan zijn er tal van alternatieve antwoorden:
Ik drink even niet want mijn huid is onrustig en mijn schoonheidsspecialist zegt dat alcohol daar een rol in speelt.
Ik drink niet omdat het me niet smaakt ( standaard vervolgvraag: 'ben je zwanger' kun je beantwoorden met het eerlijke antwoord niet dat ik weet)
En zo kun je zelf vast ook wat antwoorden bedenken.
pi_141504473
Hehe, gm, ik ben nog student.. 't Voelt al heel netjes, ik heb er wel heftiger tijden op zitten ;)

En na 9 maanden geen drank zal ik heus niet direct terug gaan naar wekelijks drinken hoor. Maar zo nu en dan een drankje waarna je minstens 2 uur wacht met voeden lijkt me inderdaad niet zo'n probleem, helemaal als je kind wat groter is. Ik zie mezelf nog wel een jaar of langer voeden ;)

Het is inderdaad wel een optie om het te vertellen als er naar gevraagd wordt. Maar ik heb nog niet zo'n zin om er heel erg mee bezig te zijn, ik heb het gevoel dat ik er meer druk op leg als meerdere mensen het weten. 't Is ook direct een hele vriendengroep die op de hoogte is. Het is meer dat een kindje heel erg welkom is, maar als het nog een half jaartje duurt is het ook geen probleem. Ik zal het er eens met de man over hebben :Y En een rijtje standaardsmoezen vind ik ook wel een idee. Of mijn man stiekem de wijn voeren ;)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:32:54 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_141504508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Limone het volgende:
Kom op zeg. Twee avonden 2 glazen wijn maakt je niet meteen een gevaarlijke alcoholist. :D
ik wilde al in een hoekje kruipen ;(
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:33:15 #248
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141504536
Nou en wat limone zegt. Elke dag zou wat anders zijn.. Maar misschien is het wel de kijk op überhaupt gebruik van alcohol of iets wel veel of niet veel is of wel of niet not done
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:33:17 #249
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141504538
Ik ben geen heel regelmatige drinker nee, lot, maar ik ben uberhaupt wel iemand van de categorie dat het me weinig kan interesseren wat iemand vindt of opvalt ;)

Mijn kindje of kinderwens was veel belangrijker dan dat Pietje bedacht dat dat weleens te maken zou kunnen hebben met a of b. :9
pi_141504543
haha SQ, was jij al gestopt voor je zwanger werd?
pi_141504569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef Lot_1 het volgende:

Ik drink niet in de vruchtbare week richting eisprong en de afwacht week naar NOD. Gewoon omdat ik mij daar fijner bij voel.

Hiervoor dronk ik altijd wel een wijntje, maar ik drink nu dan gewoon thee of fris. Ik ben gewoon begonnen met zeggen dat ik er gewoon geen trek in had en daarom een theetje of fris wilde. Dat alleen bij gekke blikken. Of ik ben gewoon de bob tijdens die week...

:D

vrienden kijken niet gek meer op. Beste vrienden weten dat we proberen en die vragen dan of ik in een speciale week zit dat ze wijn halen of niet :D Ik vind dat wel lief O+
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:34:28 #252
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141504615
En ik zou me nog wel even iets beter inlezen wat bv en drank betreft O-)
pi_141504669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Limone het volgende:
Dat beweer ik ook niet,.maar t valt.voor mij wel onder n andere categorie dan af en toe een wijntje... Dan zal best een zeikwijf zijn maar ik zou mij dan toch wat minder druk maken over wat vrienden wel of niet vinden/denken...

Maar goed, ik drink zelf nooit dus misschien zie ik het allemaal wat te zwart/wit
S. 2014
J. 2016
pi_141504701
Wat betreft alcohol en borstvoeding, ik vond deze tabel fijn (op pagina 2):

http://www.beststart.org/(...)_alc_deskref_eng.pdf
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:36:37 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_141504780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:33 schreef Lot_1 het volgende:
haha SQ, was jij al gestopt voor je zwanger werd?
nee, de eerste twee keer niet. Maar die liepen ook niet goed af. Daarna rigoureus gestopt. En daarna wel een plakker. Geen idee of het invloed had, maar het voelde gewoon niet meer goed, die alcohol.

Een jaar geleden dacht ik er in elk geval lichter over dan nu ;) moet er wel bij zeggen dat ik véél kan drinken. Ofja. Kon.
disclaimer
pi_141504834
Thanks Olf, handig dit ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef Kimpossible het volgende:
En ik zou me nog wel even iets beter inlezen wat bv en drank betreft O-)
Heb je het tegen mij? Wat bedoel je dan? Volgens borstvoeding.com en de link die Olf post zeg ik toch niet zoveel raars?
pi_141504947
Ik weet niet of alcohol een rol speelt bij miskramen in zoverre... Ik drink nooit en ik leef vrij gezond en ik kreeg er ook een. Dus het is iig geen uitsluitende factor.
Daarbij moet ik zeggen dat ik wel gestopt ben met aspirine, en de cafeïne laat ik ook vaker staan.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:40:55 #258
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141505055
Nou ja, ik vind het vrij krap. Maar nogmaals, dat zijn keuzes.

Nogmaals, ik ben vrij kritisch wbt alcohol en babies. Of roken, for that matter. Zoals franny beschrijft vind ik al een veel fijner beleid. Ik snap gewoon niet waarom je t risico zou nemen of het zo strak zou timen.

Maar jij misschien ook wel niet als die kleine er eenmaal is :D
pi_141505177
Ah, een 'wacht maar' O+

Geintje, waarschijnlijk heb je daar wel gelijk in :Y Ik zit nu ook in een net wat ander leefritme.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:44:41 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141505241
Haha ik dacht het en jij gooide m erin :+ one of many!
pi_141505477
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:10 schreef Moppert het volgende:

[..]

je zegt dat als je laat positief test dat het geen probleem is. Weldegelijk kan het voor de 6 weken wel een probleem zijn.
Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.

Maar prima, ik begrijp het uit alle reacties, het is een probleem blijkbaar. Al vind ik als student 2x per week 2 wijntjes echt niet erg, ofzo. Niets schokkends aan. Ik vind dat een beetje reeël blijven ook wel op z'n plek is.
pi_141505995
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:49 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.

Maar prima, ik begrijp het uit alle reacties, het is een probleem blijkbaar. Al vind ik als student 2x per week 2 wijntjes echt niet erg, ofzo. Niets schokkends aan. Ik vind dat een beetje reeël blijven ook wel op z'n plek is.
Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost! >:O
pi_141506089
Die tabel is wel handig, Olf. Ik weeg, mede door de borstvoeding, op het moment geen drol dus dat is wel een extra factor om rekening mee te houden.

Eerlijk gezegd was ik best blij dat I. op een gegeven moment zo lekker doorsliep dat ik 's avonds, nadat zij op bed was gelegd, een wijntje kon inschenken. De hele dag doe ik alles voor haar, maar dat glas wijn 's avonds is voor mij een moment van even bijkomen en tot 'mezelf' komen. Kan me best voorstellen dat sommige mensen dat raar vinden of vinden dat je dan 'een probleem' hebt, maar voor mij werkt het zo. En ik ben ook wel iemand die het dan ook bij 1 glas kan houden.

Verder wil ik iedereen hier veel succes wensen! (topic gaat immers niet over borstvoeding!). :) .
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:01:43 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_141506112
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:59 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost! >:O
ontaard :'(
disclaimer
pi_141506225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Lot_1 het volgende:

Het is inderdaad wel een optie om het te vertellen als er naar gevraagd wordt. Maar ik heb nog niet zo'n zin om er heel erg mee bezig te zijn, ik heb het gevoel dat ik er meer druk op leg als meerdere mensen het weten.
Dit snap ik wel heel goed! :Y Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier :+ ) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Onoverkomelijk? Nee. Jammer? Ja.

En opmerkingen als "waarom zou je het risico nemen?" vind ik nogal lullig eigenlijk. Alsof van alle mogelijke gedragingen bekend is hoe groot het risico is. Zo'n opmerking maak je toch ook niet tegen iemand met een stressvolle baan?

Maar goed, binnen de grenzen (niet bewust drinken als je weet dat je zwanger bent) moet iedereen vooral doen waar zij zich goed bij voelt denk ik :)
pi_141506304
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ontaard :'(
oooh als dat alles is.. *)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:07:23 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_141506416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:05 schreef Limone het volgende:

[..]

oooh als dat alles is.. *)
en ook wel een beetje addergebroed O+
disclaimer
pi_141506692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dit snap ik wel heel goed! :Y Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier :+ ) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Thanks, dat is het inderdaad precies. :Y

En iedereen bedankt, ik ben er wel uit denk ik :) Ik stop niet met drinken maar zal wel minderen en als ik mogelijk zwanger ben (net voor m'n nod*) dan sla ik een keer over en bedenk ik wel een smoesje.

*kijk nou, ik gebruik zo'n debiele afkorting :o straks heb ik het nog over 'klussen'
pi_141506757
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en ook wel een beetje addergebroed O+
Pure liefde! ^)

Over liefde gesproken: die ga ik nu maar even niet consumeren. Als het weer over alcohol gaat, meld ik mij weer!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:14:58 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_141506828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

En iedereen bedankt, ik ben er wel uit denk ik :) Ik stop niet met drinken maar zal wel minderen en als ik mogelijk zwanger ben (net voor m'n nod*) dan sla ik een keer over en bedenk ik wel een smoesje.

*kijk nou, ik gebruik zo'n debiele afkorting :o straks heb ik het nog over 'klussen'
nee nee, hier wordt enkel gebatst!

Succes ladies :Y)
disclaimer
pi_141506914
Krikken voor nageslacht, een kvn'etje dus. :+
pi_141507032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee nee, hier wordt enkel gebatst!

Succes ladies :Y)
FFF :Y)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:36:39 #273
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141508315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:

[..]

En opmerkingen als "waarom zou je het risico nemen?" vind ik nogal lullig eigenlijk. Alsof van alle mogelijke gedragingen bekend is hoe groot het risico is. Zo'n opmerking maak je toch ook niet tegen iemand met een stressvolle baan?

Maar goed, binnen de grenzen (niet bewust drinken als je weet dat je zwanger bent) moet iedereen vooral doen waar zij zich goed bij voelt denk ik :)
Alcohol vergelijken met een stressvolle baan. Really? :')

Ik ga even heel hard proberen om hier niet verder op in te gaan. Maar dat mislukt al. (8>
pi_141508839
KP, wat precies het risico is als je 1 glas wijn neemt, is niet bekend. Bij meerdere glazen per week wel. Het advies in NL is nu eenmaal echter om elk risico te vermijden. Dat doen ze omdat ze geen misverstanden willen veroorzaken.

Maar stress is ook een factor die van invloed kan zijn op je zwangerschap. Net als 100000 andere factoren. Het is nogal ingewikkeld, toch?
pi_141508908
Godverdorie zeg, de boobs doen vandaag wel een heel stuk meer pijn dan gisteren. :X
Nou is het meer richting een 5,0
Vraag me af hoe dat met slapen gaat straks :D
pi_141508932
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:45 schreef Franny_G het volgende:
KP, wat precies het risico is als je 1 glas wijn neemt, is niet bekend. Bij meerdere glazen per week wel. Het advies in NL is nu eenmaal echter om elk risico te vermijden. Dat doen ze omdat ze geen misverstanden willen veroorzaken.

Maar stress is ook een factor die van invloed kan zijn op je zwangerschap. Net als 100000 andere factoren. Het is nogal ingewikkeld, toch?
+1. Jongens, het is léven dat we creeëren. Da's niet simpel.
pi_141509982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Dat is ook precies mijn aanpak :Y

'Klussen' krijg ik mijn strot toetsenbord niet uit :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:36 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Alcohol vergelijken met een stressvolle baan. Really? :')

Ik ga even heel hard proberen om hier niet verder op in te gaan. Maar dat mislukt al. (8>
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:45 schreef Franny_G het volgende:

Dit bedoelde ik vooral inderdaad :Y Mijn punt is dat ik niet durf te stellen dat 1 glas alcohol erger/minder erg is dan stress
pi_141510110
Even ter verduidelijking, ik zat er deze keer niet in te prikken de hele tijd, ik liep gewoon de trap af, en de bounce zeg maar die ik altijd heb en normaal niet merkbaar is, gaf nu ineens een omg... Ik heb een bounce! Reactie.. En ik voelde ze flink. Net bh uitgedaan en ik hoef ze niet eens aan te raken. 5,0... Misschien eerder 6,0
Nog steeds geen spotting btw. Morgen nod. Ga misschien toch maar even testen dan.
pi_141510178
Risu, ik wil je vooral geen hoop aanpraten, maar ik vind het toch wel spannend klinken hoor!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:16:26 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141510981
Oh Risu dat was hier beide keren de belangrijkste indicator. Spannend, ik duim mee!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:17:06 #281
140412 Danaa
🍎
pi_141511020
Ooeeeee Risu! Jij zal vroeg wakker zijn morgen!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:19:18 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_141511216
Spannend, Risu! Ik hoop het zo voor je!
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:31:04 #283
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141511940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:01 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat is ook precies mijn aanpak :Y

'Klussen' krijg ik mijn strot toetsenbord niet uit :')

[..]

[..]

Dit bedoelde ik vooral inderdaad :Y Mijn punt is dat ik niet durf te stellen dat 1 glas alcohol erger/minder erg is dan stress
Op die fiets ;) wat Franny zegt, daar ben ik het inderdaad mee eens, maar we wéten dat alcohol de boel geen goed doet (en stress evenmin, maar voor mij is dat een factor uit een heel andere categorie), vandaar dat ik er zelf geen risico mee zou nemen. Net als met ibuprofen, carpaccio en kattenpoep. Nee, je hoeft je leven niet on hold te zetten bij een kinderwens, maar je kunt er op zijn minst rekening mee houden en de risico's niet expres opzoeken. Maar goed, ik realiseer me ook dat ik daarin misschien wat voorzichtiger ben dan anderen en ben van mening dat iedereen lekker moet doen wat bij haar past :) Alleen als er over gediscussieerd wordt, dan heb ik er wel een mening over.

En nu! Nu ga ik duimen draaien voor Risu en kom ik pas weer posten als ze streepjes piest. Make it quick, love! *O*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:42:35 #284
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141512661
Oooh Risu spannend!! Hier geen pijnlijke boobs meer, wel nog af en toe steken erin.

Misselijkheid is wat minder maar heb 0.0 energie en huil om alles :') ik ga maar slapen :Z
pi_141516199
Oh risu! Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoor!!
pi_141522325
:o
pi_141522350
:) :D *O* :o :'( :D

SPOILER
pi_141522372
Streepjes regen! Gefeliciteerd!!! *O*
(Het was eigenlijk geen verrassing meer ;) )
pi_141522383
Hij is deze keer meteen al donkerder dan vorige keer met 5 weken pas. Dus dat geeft me gek genoeg iets meer hoop dat ie deze keer wel blijft plakken.
  woensdag 25 juni 2014 @ 07:10:54 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141522385
Ja Risu! T kon bijna niet anders :D. Gefeliciteerd!!!
  woensdag 25 juni 2014 @ 07:15:21 #291
344469 Amsel
zonder t
pi_141522397
Oooh ja Risu *O*
pi_141522399
*O* *O* *O* *O* jaaaa gefeliciteerd!!!

Let the rain begin! :D
  woensdag 25 juni 2014 @ 07:18:50 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_141522410
Dat zijn goede strepen Risu! Gefeliciteerd *O* *O*
disclaimer
pi_141522423
Risu gefeliciteerd! O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 07:23:37 #295
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141522424
Jaaaaa gefeliciteerd!! *O*
pi_141522494
Streepjes voor Risu! Gefeliciteerd!
pi_141522497
Risu!! *O*
  woensdag 25 juni 2014 @ 07:40:10 #298
140412 Danaa
🍎
pi_141522509
Wauuuwwww wat geweldig!!
Gefeliciteerd!
Dat is dan denk ik net aan een maart kindje.
pi_141522523
Dank je wel allemaal.

Ja, maart. eisprong weet ik niet precies, maar als ik van 27 mei eerste dag uitga, is het 3 maart.

Wat zijn er al veel mensen wakker.. Normaal lig ik nog op een oor.
pi_141522561
Jaaa wat goed! Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 25 juni 2014 @ 07:50:40 #301
140412 Danaa
🍎
pi_141522573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 07:42 schreef Risu het volgende:
Dank je wel allemaal.

Ja, maart. eisprong weet ik niet precies, maar als ik van 27 mei eerste dag uitga, is het 3 maart.

Wat zijn er al veel mensen wakker.. Normaal lig ik nog op een oor.
Al aan het werk;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')