Inderdaad ontwikkeling van het gehoorquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:23 schreef Cholula het volgende:
Mijn vraag voor sproetjes:
Geldt bij jullie ook dat je niet meer naar de schietbaan mag ivm met de ontwikkeling van het gehoor bij de foetus?
In principe wel, maar het is ook deels je eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat ik het aankijk wanneer het zou lukken, mochten we geluk hebben en lukt het binnen nu en oktober: ik zit nu op school dus gebruik mijn vwp nu niet/amper. Maar als het na oktober is vind ik het ook wel een moeilijke keuze... Het liefst ga ik meteen niet meer in uniform de straat op.. maar ik wil het ook niet meteen aan mijn collega's vertellen eigenlijk... pas als het "zeker" is natuurlijkquote:Op donderdag 19 juni 2014 12:33 schreef Cholula het volgende:
Dat betekent dus dat je, zodra het raak is, meteen je leidinggevende moet informeren?
Ja, dat is ook geen enkel probleem hoor. Ik had al niet eens verwacht dat mijn lijf het zo maar weer zou doenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:56 schreef Cholula het volgende:
Je bent sinds mei gestopt met de pil? Misschien heeft je lijf even wat tijd nodig om te resetten?
Die van mij ook!quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:48 schreef rammeltje het volgende:
Mijn NOD mag veranderd worden naar
12 juli
Leuk! Hoop dat er binnenkort meerderen van hier mee kunnen verhuizen!quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:11 schreef Danaa het volgende:
Meiden ik verhuis een topic verder maar lees nog alles bij jullie mee en zal ook nog wel reageren:)
Veel plezier en een hele fijne zwangerschap!quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:11 schreef Danaa het volgende:
Meiden ik verhuis een topic verder maar lees nog alles bij jullie mee en zal ook nog wel reageren:)
Ik duim met je mee, zou erg leuk zijn te lezen dat het in 1 keer raak is bij iemand.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:12 schreef Gevalletje het volgende:
Heb de bijsluiter van ovulatietesten nog niet gelezen, maar dacht bij uitleg van Stormqueen in het gesloten topic wel even "Oh.. Moet ik wel goed opletten dan"! Eens zien hoe het gaat over ruim een week!
Hier nu poging 2 van de Etos capsules. Foliumzuur en vitamine pil waren 1x daags en die van de Etos 2x. Na 2 avonden "oeps, die van vanochtend vergeten" maar een paar dagen de oude weer gebruikt. Nu 2 dagen 'S ochtends eraan gedacht!
Vriendin gaat een test kopen! Eens kijken of het ontpillen is of gewoon nu al raak!
WEEK 5quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:33 schreef Cholula het volgende:
Dat betekent dus dat je, zodra het raak is, meteen je leidinggevende moet informeren?
Risu je klachten klinken hoopgevend! Ik weet van mezelf dat ik na een goede training meer last heb van mijn borstspieren en niet echt van mijn borsten. (Niet zoals ik dat had toen ik zwanger bleek)
Misschien is er voor jou ook een verschil te merken?
Dan zou ik door mijn man nooit aan kinderen kunnen beginnen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:41 schreef LuDann het volgende:
Hebben jullie trouwens ook wel eens die twijfel of je wel geschikt bent voor kinderen omdat je een sloddervos bent? Mijn huis is niet smerig, maar toegegeven, een rommeltje is het wel...
Jeutje, spannend! Ik zou dan toch ook wel een beetje stiekem gaan fantaseren hoor. Ik duim voor je, Risu. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:50 schreef Risu het volgende:
Ik kan dat echt niet onthouden hoor als ik 2 keer per dag zo'n pil moet. Ik vind een per dag al een uitdaging.
En ja, tot zover dus het niet letten op kwaaltjes. Loop al de hele dag met vage krampjes en ik was bij een vriendin vanmiddag. Haar dochter kroop op schoot en plantte zo een elleboog in mijn borst en meteen weeroh ja, die deed zeer.
Maar ja, een 2,0 op de schaal van Risu dus![]()
Hoeft nog niks te zeggen, en ik probeer ook nergens op te hopen. Verder heb ik me vanavond heulemaal vollgepropt in een all you can eat restaurant (waar ik met die vriendin was, zonder kids gelukkig, druktemakers) dus nu heb ik maagpijn![]()
Maar wel weer leuke dag gehad. Het gaat dus weer top met mij.
En oh ja, ik ben niet zodanig een sloddervos, maar wel aardig lui ingesteld. Dus dat wordt nog wat.
Snel!quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
WEEK 5
Foto2Het hoofd zal zich iets oprichten. De ogen, neus en mond beginnen zich nu duidelijk af te tekenen. De ogen zijn al zo ver ontwikkeld dat het netvlies zich begint te vormen. Ook het gehoorkanaal en trommelvliezen worden gevormd. De ledematen ontwikkelen zich verder en gaan schijfjes vormen. De beentjes en voetjes groeien iets langzamer dan de armpjes en handjes.
Week 6
Het oor is zich behoorlijk aan het ontwikkelen, zo wordt o.a. het gehoorkanaal aangelegd
dusssssssssssssssssssssss:
Dus vrij direct na streepjes plassen idd
zodra hij voorbij de 3.0 gaat ga ik duimenquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:50 schreef Risu het volgende:
Ik kan dat echt niet onthouden hoor als ik 2 keer per dag zo'n pil moet. Ik vind een per dag al een uitdaging.
En ja, tot zover dus het niet letten op kwaaltjes. Loop al de hele dag met vage krampjes en ik was bij een vriendin vanmiddag. Haar dochter kroop op schoot en plantte zo een elleboog in mijn borst en meteen weeroh ja, die deed zeer.
Maar ja, een 2,0 op de schaal van Risu dus![]()
Hoeft nog niks te zeggen, en ik probeer ook nergens op te hopen. Verder heb ik me vanavond heulemaal vollgepropt in een all you can eat restaurant (waar ik met die vriendin was, zonder kids gelukkig, druktemakers) dus nu heb ik maagpijn![]()
Maar wel weer leuke dag gehad. Het gaat dus weer top met mij.
En oh ja, ik ben niet zodanig een sloddervos, maar wel aardig lui ingesteld. Dus dat wordt nog wat.
Ja, enorm snel! Het is dan nog geen optimaal gehoor natuurlijk.. maar tochquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef LuDann het volgende:
[..]
Jeutje, spannend! Ik zou dan toch ook wel een beetje stiekem gaan fantaseren hoor. Ik duim voor je, Risu. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.En ook om te lezen dat ik niet de enige ben die over luiheid/slordigheid nadenkt.
[..]
Snel!Dan moet je ook wel echt op tijd je zwangerschapstesten doen zeg!
Mijn ene niet-uitgedragen zwangerschap wist ik pas met 6 weken dat ik zwanger was überhaupt. Met 4 weken testte ik Omo-wit dus toen pas 2 weken later herhaald.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dan zou ik door mijn man nooit aan kinderen kunnen beginnen.
Twee kids vandaag over de vloer gehad en het was nog geen bende. manlief komt nog geen 5 minuten binnen na het werk en ik liep even naar de keuken. Als of er een bom ontploft was!![]()
anyways.. kids krijgen een standje als ze dingen enorm troepen en laten slingeren en slopen... manlief dit keer van mijn nichtje"Je sokken trek je toch niet hier uit? Je sokken laat je hier toch niet liggen!?"
![]()
![]()
Ik vind altijd dat je mag zien dat er in een huis geleefd word.. maar het moet wel leefbaar zijn![]()
Overigens!Blij je weer hier te zien
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat lijkt me vanaf de bevruchting, niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatiequote:Op donderdag 19 juni 2014 21:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
WEEK 5
Foto2Het hoofd zal zich iets oprichten. De ogen, neus en mond beginnen zich nu duidelijk af te tekenen. De ogen zijn al zo ver ontwikkeld dat het netvlies zich begint te vormen. Ook het gehoorkanaal en trommelvliezen worden gevormd. De ledematen ontwikkelen zich verder en gaan schijfjes vormen. De beentjes en voetjes groeien iets langzamer dan de armpjes en handjes.
Week 6
Het oor is zich behoorlijk aan het ontwikkelen, zo wordt o.a. het gehoorkanaal aangelegd
Daar hebben we toch zo een mooie discussie over gehad.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat lijkt me vanaf de bevruchting, niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie
het gaat niet zozeer om wat jij vindt, maar wat door de medische wereld gehandhaafd wordtquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:04 schreef Dottey het volgende:
[..]
Daar hebben we toch zo een mooie discussie over gehad.
Moment vanaf je bevruchting vind ik "zwanger". Het embryo gaat dan tenslotte ook al celdelen en ontwikkelen.
Ik doe niet mee aan de +2 bonus fictief verzonnen weken
heul nietquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het gaat niet zozeer om wat jij vindt, maar wat door de medische wereld gehandhaafd wordt![]()
Ik snap jouw punt, maar daar maak je het jezelf alleen maar lastig mee
Nee, als jij van een arts te horen krijgt 6 weken, 8 weken, 12 weken of 41 weken is dat altijd vanaf het moment van je laatste menstruatie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:06 schreef LuDann het volgende:
Maar als je dus n.a.v een echo hoort dat je 6 weken bent, is dat dan gerekend vanaf de bevruchting? Ik vind dat maar verwarrend hoor.
Oh god, YES! Ben echt erg! Koningin der stapels! Stapels administratie, stapels was, stapels prullaria, en alles komt via minimaal 3 semipermanente plekken op de eindbestemming aan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:41 schreef LuDann het volgende:
Hebben jullie trouwens ook wel eens die twijfel of je wel geschikt bent voor kinderen omdat je een sloddervos bent? Mijn huis is niet smerig, maar toegegeven, een rommeltje is het wel...
Oke, dat was eerder niet in me opgekomen. Op het moment van die echo was mijn menstruatie namelijk al een paar maanden niet geweest en mijn eisprong ook onmogelijk in te schatten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, als jij van een arts te horen krijgt 6 weken, 8 weken, 12 weken of 41 weken is dat altijd vanaf het moment van je laatste menstruatie.
Tegen de tijd dat je je nek breekt over kinderspeelgoed dan ga je vanzelf wel opruimen.....quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:41 schreef LuDann het volgende:
euh ik plukte dat van een site..quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
Dan geef ik voor de anderen wel even aan dat ds respectievelijk week 7 & 8 bedoeld wordt
ik heb er even een edit bij gezet. Eigenlijk krijg je er dus 14 dagen bij vanaf moment van bevruchting.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oke, dat was eerder niet in me opgekomen. Op het moment van die echo was mijn menstruatie namelijk al een paar maanden niet geweest en mijn eisprong ook onmogelijk in te schatten.
Nee, dat is voor je ei ook maar gesprongen is.,quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:06 schreef LuDann het volgende:
a.v een echo hoort dat je 6 weken bent, is dat dan gerekend vanaf de bevruchting? Ik vind dat maar verwarrend hoor.
Als ze daar bij mij vanuit gaan ... de grote van de babyquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, als jij van een arts te horen krijgt 6 weken, 8 weken, 12 weken of 41 weken is dat altijd vanaf het moment van je laatste menstruatie.
Maar omdat niet iedereen regelmatig menstrueert is dat niet erg betrouwbaar. Dus meten ze dat altijd aan de hand van het formaat van het embryo. Ja, dan worden er dus twee weken bij opgeteld. Maar die twee weken tellen wel degelijk mee, omdat dan al begonnen is aan het rijpen van de eicel die uiteindelijk bevrucht wordt.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Oh god, YES! Ben echt erg! Koningin der stapels! Stapels administratie, stapels was, stapels prullaria, en alles komt via minimaal 3 semipermanente plekken op de eindbestemming aan.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je je nek breekt over kinderspeelgoed dan ga je vanzelf wel opruimen.....
Ik zag laatst een GIF-je van een dwarsdoorsnede van een vrouw van in bevalling. OMG. Dan realiseer je je weer wat er allemaal wel niet verschoven, opgerekt en misvormd wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:17 schreef Dottey het volgende:
als ik mijn laatste post nog eens zo effe lees, denk ik damned.. weet waaraan je begint Dotje!
Arme jij .. uit elkaar gerukt..![]()
Ik kan nu nog lachen!
quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:19 schreef LuDann het volgende:
[..]![]()
Dat is de reactie waar ik stiekem op hoopte. Mijn post ligt wel eens een maand of 2 op een tafeltje. Ik open het, handel het af en het gaat op de stapel.Ik voel me aan je verwant nu.
IK BEN NIET MEER ALLEEN. [/dramaqueen]
[..]Ik hoop daarvoor al.
![]()
---
Bedankt voor de heldere uitleg dames. Ben het dus met Dottey eens, maar zal voor het gemak ook maar de termen die over het algemeen gebruikt worden handhaven.
Solly.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:25 schreef Dottey het volgende:
[..]![]()
Ik lees net dat je een datum hebt!!!!!!Dat wist ik nog niet! Slechte whapper!
![]()
Wat fijn om ook naar Mei uit te kijken!
ahhhhhhhhwquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:32 schreef LuDann het volgende:
[..]
Solly.Was het zelfs vergeten om mijn ouders te vertellen.
Maar inderdaad, op de dag af 4 jaar nadat we elkaar hebben leren kennen stappen we in het welbekende bootje. Als er niks heel dringends tussenkomt tenminste.
Bedoel je die zwanger worden capsules? Moeten die 2x?quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:12 schreef Gevalletje het volgende:
Hier nu poging 2 van de Etos capsules. Foliumzuur en vitamine pil waren 1x daags en die van de Etos 2x. Na 2 avonden "oeps, die van vanochtend vergeten" maar een paar dagen de oude weer gebruikt. Nu 2 dagen 'S ochtends eraan gedacht!
Hmmm dan indd maar meteen informeren indd hahaquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
WEEK 5
Week 6
Dank je wel, lief van je.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:34 schreef Dottey het volgende:
[..]
ahhhhhhhhwWat een mooie datum voor jullie!
De enige geldige reden om een keer seks over te slaan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:35 schreef Dottey het volgende:
Hier ondertussen een meningsverschil over onze wedstrijd "om de dag batsen"Vanavond is de beslissing
![]()
Ik voeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dat ik mag gaan shoppen!!! whoot whoot!
Ligt er een beetje aan welke je hebt. Ik heb er ook gehad waarvan je in 1 keer 2 capsules in moest nemen (snap daar de logica niet achter trouwens, stop dan die 2 capsules in eentje zou je denken). En je hebt ze ook die je gewoon in 1 pil hebt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:37 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Bedoel je die zwanger worden capsules? Moeten die 2x?heb ik weer slecht zitten lezen... Neem er elke ochtend 1 haha
Dan ga ik vanaf morgen er maar snel twee pakken en hopen inderdaad dat t niet veel uitmaakt dat ik er al een paar weken 1 te weinig pak danquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:43 schreef -ik86- het volgende:
Ja die Etos zwanger worden moeten 2x per dag maar ik vergeet de 2e bijna dagelijks, hoop dat het niet veel uit maakt.
Hier in twijfel of ik een afspraak ga maken bij de huisarts, ben al een jaar bezig nu zonder ook maar iets... Maar ben "bang" dat de huisarts niets wil doen en mij gewoon weg stuurt met de boodschap dat ik maar af moet gaan vallen.
Oej, lastig... Heb je verder wel een regelmatige cyclus?quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:43 schreef -ik86- het volgende:
Ja die Etos zwanger worden moeten 2x per dag maar ik vergeet de 2e bijna dagelijks, hoop dat het niet veel uit maakt.
Hier in twijfel of ik een afspraak ga maken bij de huisarts, ben al een jaar bezig nu zonder ook maar iets... Maar ben "bang" dat de huisarts niets wil doen en mij gewoon weg stuurt met de boodschap dat ik maar af moet gaan vallen.
Ach, als je verder normaal eet dan zul je al die vitamines enzo gewoon goed binnenkrijgen denk ik hoor, met eentje. Foliumzuur zit ook in gewoon voedsel en als je dan de helft van de voorgeschreven dosis binnen hebt gehad zul je in totaal wel op die 400 uitkomen schat ik.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:45 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Dan ga ik vanaf morgen er maar snel twee pakken en hopen inderdaad dat t niet veel uitmaakt dat ik er al een paar weken 1 te weinig pak dan
Waarom zou je niet langs de huisarts gaan? Als hij zegt dat je moet afvallen kun je vragen om een verwijzing richting ziekenhuis. Voor hetzelfde geld ligt het niet aan je gewicht en ben jij nu voor niets aan het opzien tegen het een bezoekje wat zo voorbij is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:43 schreef -ik86- het volgende:
Oh dat klinkt wel mooiquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:13 schreef Kyara het volgende:
Als je baalt dat je ongesteld bent geworden, bedenk je dan dat het ook zomaar de 1e dag van je zwangerschap kan zijn.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:58 schreef Dottey het volgende:
[..]
zodra hij voorbij de 3.0 gaat ga ik duimenWant tot nu toe heb je volgens mij 2.0 op de schaal van Risu vaker in de weken voor je ongesteld moet worden..
![]()
down to earth modus![]()
Lekker relaxed aan nu dus.. en nog steeds uitbuiken?
Geen paracetamol!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:53 schreef Risu het volgende:
Ja, akelig bekent terein nou. Maar ik weet ook wel dat het niks hoeft te betekenen, en vooralsnog probeer ik niet naar de wc te rennen voor het broekloeren. Nod duurt nog wel even en ik vind het eigenlijk allemaal wel eng. omdat het zo bekent is, en ik eigenlijk nog nooit iets positiefs heb gezien aan die krampjes.
Misschien dat ik morgen een paracetamol pak als het aanhoud, dan hoef ik er niet zo aan te denken.![]()
En yaay dotgaat de goeie kant op!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry voor mijn vlotte en snelle en BAM ik schrijf het gelijk op reactie
[ Bericht 14% gewijzigd door Dottey op 20-06-2014 13:13:23 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
PCM mag gewoon hoor, echt onzin om jezelf te kwellen terwijl je misschien niet eens zwanger bent...quote:
Oooooh spannend! Ik drink gewoon helemaal niet meer sinds het stoppen met AC. Dus ik moet ook maar nippen aan de champagne op mn eigen bruiloft hahaquote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:22 schreef twist02 het volgende:
In de categorie 'spannend:
Cyclus sinds stoppen met de pil: 24 - 26 - 26
Eerste ronde zonder condooms en zit nu op dag 28...![]()
Vanavond een bruiloft, dus ik nip maar heel zuinig mee van de champagne bij de toost en verder hoop ik dat het niemand opvalt als ik het bij fris hou
Waarom dan wel nippen? Doe een test of drink niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:22 schreef twist02 het volgende:
Vanavond een bruiloft, dus ik nip maar heel zuinig mee van de champagne bij de toost en verder hoop ik dat het niemand opvalt als ik het bij fris hou
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:35 schreef sproetjes het volgende:
Omg ik ben al week van de hormonen, misselijkheid, krampjes en stiekeme spanning... Stuurtme net dit:
[ afbeelding ]
Ennnnn jank![]()
Alsof gamen samen moet gaan met andere standaarden? Mijn vent is ook van de spelletjes waar ie eigenlijk niet bij weg kan lopen, maar als z'n dochter hem nodig heeft of breeduit zit te glimlachen weet ie niet snel genoeg hoe ie 'afk' kan gaanquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb helemaal niks met gamen, dus sta ook niet te springen als manlief achter de pc gaat zitten met die kleine, en dan al helemaal geen spel als WoW waarbij je soms gewoon niet weg kan lopen.... Gelukkig zijn we het daar inmiddels over eens
maar als je zelf gamer bent of beide zal je dr andere standaarden op nahouden, ook niks mis mee, verschil moet er zijn.
met standaard bedoel ik meer de manier waarop je er tegenaan kijkt, ik als totale niet gamer vind dingen als WoW echtquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:20 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Alsof gamen samen moet gaan met andere standaarden? Mijn vent is ook van de spelletjes waar ie eigenlijk niet bij weg kan lopen, maar als z'n dochter hem nodig heeft of breeduit zit te glimlachen weet ie niet snel genoeg hoe ie 'afk' kan gaan
nee absoluut nietquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:35 schreef Kimpossible het volgende:
T klonk als 'als je games laat je je kind vast huilen of stel je het bloot aan dikke agressie', maar dat zul je vast niet bedoeld hebben
Kom maar door met die strepen dan!!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:54 schreef Cygne het volgende:
Mijn man is ook n gamer. Maar niet online, geloof ik en ook niet zoveel meer als vroeger. Van mij mag hij, ook met kind op schoot/in draagdoek. Koken doet hij ook. En meer dan ik.
Trouwens. Mn tetten doen zeer en ik heb weer steken in mn liezen.
antibiotica en drank gaan ook niet samenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:52 schreef twist02 het volgende:
Over testen en drinken:
Ik wil sowieso niet meteen bij één dag overtijd gaan testen. Nog los van het aantal testen dat dat misschien wel kost (), denk ik dat ik liever teleurgesteld word door ongesteld te worden dan door een negatieve test. Vooral omdat je in het laatste geval nog steeds geen echte zekerheid hebt.
Als ik vandaag nog steeds niet ongesteld word, doe ik denk ik morgen een testje. Mocht die positief zijn, kunnenen ik de hele dag lekker samen stuiteren!
Als ik gisteren een positieve test had gehad, is-ie morgen vast ook nog positief. Als-ie negatief was geweest, had ik nog geen zekerheid gehad. Voor het drinken had het dus niet uitgemaakt.
Dus heb vrolijk mee getoost, 2 nipjes genomen en verder lekker fris gedronken.
En ja: ik ben normaal gesproken een "gezellige" drinker (), dus het was mensen inderdaad opgevallen als ik de champagne bij voorbaat af had geslagen. Leek me een prima oplossing zo.
Nu nog wat verzinnen voor de komende weken die bomvol zitten met feestjes...![]()
Haha die heb ik afgelopen weekend gebruikt!!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
antibiotica en drank gaan ook niet samenen niemand die dat kan controleren
Ja, alleen is dat zo'n standaard-smoesje in mijn ogen en ik kan dus echt niet liegen ookquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
antibiotica en drank gaan ook niet samenen niemand die dat kan controleren
Ja, ware het niet dat ik al een paar jaar geen auto meer gereden heb...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Gewoon de auto pakken. Altijd een prima excuus
Dankje! Net huilend aan mijn twee beste vriendinnen (die mij kwamen ophalen) verteld dat ik al dagen misselijk en kriebelig ben en pijntjes heb. Ze hadden al verwacht dat er zoiets zou zijn. Ze houden er vandaag rekening en we gaan niks geks doen gelukkigquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:57 schreef twist02 het volgende:
Sproetjes:![]()
daar word je inderdaad wel week van ja!
En veel plezier vandaag!
Ik kan niet meer aanpassen, misschien komt er een modje langs. Ik hoop dat je eerder streepjes ziet!quote:Op zondag 22 juni 2014 09:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Dames mijn NOD mag er wel uit hoor. Hoop toch echt dat ik voor 11 mei volgend jaar ongesteld ben.. en anders in ieder geval streepjes zie
quote:Op zondag 22 juni 2014 11:04 schreef twist02 het volgende:
Hmm, 3 dagen overtijd, maar een blanco test![]()
Fijn dat m'n lijf uitgerekend de eerste 'echte' ronde kiest om van cycluslengte te gaan wisselen...
Nou! Dit is ontzettend teleurstellend! Je hebt er behoorlijk hoop door gekregen....quote:Op zondag 22 juni 2014 11:04 schreef twist02 het volgende:
Fijn dat m'n lijf uitgerekend de eerste 'echte' ronde kiest om van cycluslengte te gaan wisselen...
Je bent toch ook pas net met AC gestopt of vergis ik me nu?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:04 schreef twist02 het volgende:
Ben in maart gestopt met de pil en toen eerst nog met condooms, juist omdat ik bang was voor een hele lange of onregelmatige cyclus. Maar sindsdien 24 - 26 - 26 dagen, dus had eigenlijk de stille hoop op een mooie regelmatige cyclus.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je bent toch ook pas net met AC gestopt of vergis ik me nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op zondag 22 juni 2014 14:53 schreef Cygne het volgende:
Noh wat lief dottey! Ik gun jou zo hard dat kindje van jezelf!
Ik had ineens zin om schoon te maken. Ik haat poetsen.![]()
En mn oog doet weer normaal.
Leuk!quote:Op zondag 22 juni 2014 00:51 schreef sproetjes het volgende:
Was een leuke dagzonder flauwe opdrachten enzo. Moest veel foto's maken, op het terras gezeten en daarna sushi gegeten
mijn vriendinnen zijn lief!
ik wilde dus echt geen vreselijke hysterische opdrachten doen en verkleed rondlopen enzo maar was daar wel heel bang voor
Daar is een van mijn vriendinnen pas nog geweest voor een ander vrijgezellenfeest. Ze vond t vreselijkquote:Op zondag 22 juni 2014 20:05 schreef Gevalletje het volgende:
Ah gelukkig Sproetjes dat je vrijgezellendag leuk was en niet te gek! Herinner me ineens dat we bij m'n schoonzus naar een erotisch diner zijn geweest.met hier en daar een ietwat gênante opdracht voor dr en na afloop een getagde foto op Facebook van mij waarbij ik een broodje in de vorm van een penis van een bord moest pakken. Zonder handen.. Wat was dat een foto zeg!
![]()
Haha! Ach, we waren met een klein groepje en we hebben wel gelachen. M'n schoonzus was heel netjes en wilde niet aan de halfontklede butlers zitten. Dit in tegenstelling tot een ander aankomend bruidje daar, die nam het er wel van..quote:Op zondag 22 juni 2014 20:31 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Daar is een van mijn vriendinnen pas nog geweest voor een ander vrijgezellenfeest. Ze vond t vreselijk
Aan wat lief!!quote:Op maandag 23 juni 2014 14:25 schreef Cygne het volgende:
Dank voor de lieve reacties.![]()
En nu streepjesregen, Cholula, Dottey, Risu, huphup!![]()
En de rest ook natuurlijk.
De termen leer je vanzelfquote:Op maandag 23 juni 2014 19:10 schreef sproetjes het volgende:
Ik moest googlen voor dpo :$
Ik hoop ook op een streepjes regen hier binnenkort
En Risu ik snap je wel, ik wordt ook ongeduldig en ben soms ook teveel met het "wegblijven van klachten bezig". Voor mij is t nu overdag heel goed te doen/weg en 's morgens en 's avonds drama met misselijkheid en "krampjes"
Jouw oog gaf de verrassing al wegquote:Op maandag 23 juni 2014 20:11 schreef Cygne het volgende:
Ik doe niet aan dpo. Alleen nod.
Overigens. Klachten van zwangerschap en pms lijken zoveel op elkaar. Het blijft gissen.
Die eikel gaf vals menstruatie alarm.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jouw oog gaf de verrassing al weg
Beter zo als andersomquote:Op maandag 23 juni 2014 20:14 schreef Cygne het volgende:
[..]
Die eikel gaf vals menstruatie alarm.
Nu kan ik m nooit meer vertrouwen.
Ze is al zwangerquote:Op maandag 23 juni 2014 20:16 schreef ferrari_rood het volgende:
menstruatie- en zwangerschapsklachten lijken ook gewoon heel erg op elkaar, in dat opzicht kan het nog alleen kanten voor je op cygne. Ik hoop de goede voor je.
Ik denk dat je risu bedoelt.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:16 schreef ferrari_rood het volgende:
menstruatie- en zwangerschapsklachten lijken ook gewoon heel erg op elkaar, in dat opzicht kan het nog alleen kanten voor je op cygne. Ik hoop de goede voor je.
ah lief dat ik in de reeks zit... denk echter dat het hem niet gaat worden.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:25 schreef Cygne het volgende:
Dank voor de lieve reacties.![]()
En nu streepjesregen, Cholula, Dottey, Risu, huphup!![]()
En de rest ook natuurlijk.
Mijn oog flipt ook wel eens.. maar dat is als ik honds en dan ook honds moe ben en er niet aan toe geven wilquote:Op maandag 23 juni 2014 20:14 schreef Cygne het volgende:
[..]
Die eikel gaf vals menstruatie alarm.
Nu kan ik m nooit meer vertrouwen.
quote:Op maandag 23 juni 2014 22:25 schreef Risu het volgende:
Adem in........ En adem uit....
Het probleem wat ik heb, is dat ik eigenlijk nooit ergens last van heb, behalve dus die spotting, (al vind ik dat niet echt een last) die nu dus ineens wegblijft net zoals die ene andere keer. Dus vandaar dat het dan ineens toch gaat spoken. Maar ik wacht echt nog wel hoor.
Dat de datum is veranderd, is omdat de eisprong later was dan verwacht. Wanneer hij nou precies was, weet ik niet (3positieve ovutesten op rij) maar hij was zeker weten op uiterlijk de 12e. Appje zeg de 11e en dan kom je op nod = 25 uit. Dus ik wacht dat nog even af. Misschien zelfs nog langer omdat het een rotdag is om te testen voor mij.
Vooralsnog is het nu iig weer avond en kan ik weer gewoon gaan slapen.
Het is absoluut NIET nodig om te stoppen met drinken als je zwanger wilt worden. In extreme gevallen kan overmatig alcoholgebruik een zwangerschap verhinderen, maar dan heb je sowieso hulp nodigquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:32 schreef Lot_1 het volgende:
Een vraagje,
omdat ik over een tijdje ga stoppen met de pil, ben ik me maar eens aan het inlezen, en ik lees her en der op het internet dat het belangrijk is om te stoppen met alcohol drinken wanneer je zwanger wilt worden.
Maar als ik stop met regelmatig een wijntje te drinken, dan hebben onze vrienden direct door dat er iets aan de hand is. En daar heb ik helemaal geen zin in. Ik begrijp dat je niet tijdens je zwangerschap moet drinken, maar ik zou het vervelend nieuws vinden als ik ook daarvoor al niet meer mag drinken.
Hoe gaan jullie daar mee om?
(bron: http://www.strakszwangerworden.nl/)quote:Ja, om verschillende redenen kun je beter geen alcohol drinken:
Van alcohol word je minder vruchtbaar. Dat betekent dat je minder makkelijk zwanger wordt. Dat kan al gebeuren als je minder dan 1 glas wijn of bier per dag drinkt.
Blijf je toch doordrinken terwijl je probeert zwanger te worden? Meestal ontdek je pas na een paar weken dat je zwanger bent. In die periode vormen de organen van je kind zich al. Als je blijft drinken, kan dat slecht zijn voor de gezondheid van het kind in je buik. En je hebt een grotere kans op een miskraam.
Ben je gestopt maar blijft je man alcohol drinken rond het moment dat je zwanger wordt? Ook dan loop je een grotere kans op een miskraam.
Niet waar! Ook zonder die bloedband kan het wel degelijk effect hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:39 schreef Cwen het volgende:
[..]
Het is absoluut NIET nodig om te stoppen met drinken als je zwanger wilt worden. In extreme gevallen kan overmatig alcoholgebruik een zwangerschap verhinderen, maar dan heb je sowieso hulp nodig.
En zelfs als je bijv. laat positief zou testen is er geen probleem: tot ca. 8 weken heb je nog geen bloedband met het kindje en komt jouw alcohol dus niet bij hem/haar terecht. Maar we houden het hier in NL graag zo veilig mogelijk, dus zwanger = niet drinken. Prima, maar niet drinken vóór de zwangerschap is volledige onzin.
Kortom: lekker nog even van je wijntjes genieten hoor!
Lieve hemel ja, dat zeg ik er toch ook bij?quote:
je zegt dat als je laat positief test dat het geen probleem is. Weldegelijk kan het voor de 6 weken wel een probleem zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:00 schreef Cwen het volgende:
[..]
Lieve hemel ja, dat zeg ik er toch ook bij?
En het zal 6 wk zijn ipv 8. En nee, ik heb nergens gezegd dat je maar lekker moet zuipen. Om precies te zijn, ik drink zelf geen alcohol. Maar het gaat hier om VOOR de zwangerschap.
Maar ik zal me afzijdig houden, ontaard als ik blijkbaar ben.
De bron was trouwens m'n vk.
2 avonden.in de week vind ik al weer van een andere categorie dan af en toe een drankje... En ik mag hopen dat je wb de melk wel een grap maakt....quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef Lot_1 het volgende:
Maar Kimpossible en anderen die daar wat strikter mee omgaan: dronken jullie daarvoor dan wel regelmatig? En viel het niet op dat je nu ineens niet drinkt?
Ik ben zeker twee avonden in de week bij vrienden. En áltijd drink ik dan alcohol. Niet veel, twee glazen wijn ofzo, maar ik kan garanderen dat ik er vragen over krijg als ik ineens stop met drinken.
Bij borstvoeding kan ik er geen probleem in zien om af en toe goed getimed één glas te drinken. Je kind krijgt na dan toch toch melk met minder dan 0,5 promille binnen, aangezien het van bloed wordt gemaakt? En in één uur is die vijf promille toch weer afgebroken?
ik wilde al in een hoekje kruipenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Limone het volgende:
Kom op zeg. Twee avonden 2 glazen wijn maakt je niet meteen een gevaarlijke alcoholist.
Ik drink niet in de vruchtbare week richting eisprong en de afwacht week naar NOD. Gewoon omdat ik mij daar fijner bij voel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef Lot_1 het volgende:
Maar Kimpossible en anderen die daar wat strikter mee omgaan: dronken jullie daarvoor dan wel regelmatig? En viel het niet op dat je nu ineens niet drinkt?
Ik ben zeker twee avonden in de week bij vrienden. En áltijd drink ik dan alcohol. Niet veel, twee glazen wijn ofzo, maar ik kan garanderen dat ik er vragen over krijg als ik ineens stop met drinken.
Bij borstvoeding kan ik er geen probleem in zien om af en toe goed getimed één glas te drinken. Je kind krijgt na dan toch toch melk met minder dan 0,5 promille binnen, aangezien het van bloed wordt gemaakt? En in één uur is die vijf promille toch weer afgebroken?
Dat beweer ik ook niet,.maar t valt.voor mij wel onder n andere categorie dan af en toe een wijntje... Dan zal best een zeikwijf zijn maar ik zou mij dan toch wat minder druk maken over wat vrienden wel of niet vinden/denken...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Limone het volgende:
Kom op zeg. Twee avonden 2 glazen wijn maakt je niet meteen een gevaarlijke alcoholist.
nee, de eerste twee keer niet. Maar die liepen ook niet goed af. Daarna rigoureus gestopt. En daarna wel een plakker. Geen idee of het invloed had, maar het voelde gewoon niet meer goed, die alcohol.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:33 schreef Lot_1 het volgende:
haha SQ, was jij al gestopt voor je zwanger werd?
Heb je het tegen mij? Wat bedoel je dan? Volgens borstvoeding.com en de link die Olf post zeg ik toch niet zoveel raars?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef Kimpossible het volgende:
En ik zou me nog wel even iets beter inlezen wat bv en drank betreft
Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:10 schreef Moppert het volgende:
[..]
je zegt dat als je laat positief test dat het geen probleem is. Weldegelijk kan het voor de 6 weken wel een probleem zijn.
Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:49 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.
Maar prima, ik begrijp het uit alle reacties, het is een probleem blijkbaar. Al vind ik als student 2x per week 2 wijntjes echt niet erg, ofzo. Niets schokkends aan. Ik vind dat een beetje reeël blijven ook wel op z'n plek is.
ontaardquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:59 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost!
Dit snap ik wel heel goed!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Lot_1 het volgende:
Het is inderdaad wel een optie om het te vertellen als er naar gevraagd wordt. Maar ik heb nog niet zo'n zin om er heel erg mee bezig te zijn, ik heb het gevoel dat ik er meer druk op leg als meerdere mensen het weten.
Thanks, dat is het inderdaad precies.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit snap ik wel heel goed!Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier
) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Onoverkomelijk? Nee. Jammer? Ja.
Pure liefde!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en ook wel een beetje addergebroed
nee nee, hier wordt enkel gebatst!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Thanks, dat is het inderdaad precies.![]()
En iedereen bedankt, ik ben er wel uit denk ikIk stop niet met drinken maar zal wel minderen en als ik mogelijk zwanger ben (net voor m'n nod*) dan sla ik een keer over en bedenk ik wel een smoesje.
*kijk nou, ik gebruik zo'n debiele afkortingstraks heb ik het nog over 'klussen'
FFFquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee nee, hier wordt enkel gebatst!
Succes ladies
Alcohol vergelijken met een stressvolle baan. Really?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit snap ik wel heel goed!Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier
) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Onoverkomelijk? Nee. Jammer? Ja.
En opmerkingen als "waarom zou je het risico nemen?" vind ik nogal lullig eigenlijk. Alsof van alle mogelijke gedragingen bekend is hoe groot het risico is. Zo'n opmerking maak je toch ook niet tegen iemand met een stressvolle baan?
Maar goed, binnen de grenzen (niet bewust drinken als je weet dat je zwanger bent) moet iedereen vooral doen waar zij zich goed bij voelt denk ik
+1. Jongens, het is léven dat we creeëren. Da's niet simpel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:45 schreef Franny_G het volgende:
KP, wat precies het risico is als je 1 glas wijn neemt, is niet bekend. Bij meerdere glazen per week wel. Het advies in NL is nu eenmaal echter om elk risico te vermijden. Dat doen ze omdat ze geen misverstanden willen veroorzaken.
Maar stress is ook een factor die van invloed kan zijn op je zwangerschap. Net als 100000 andere factoren. Het is nogal ingewikkeld, toch?
Dat is ook precies mijn aanpakquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Thanks, dat is het inderdaad precies.![]()
En iedereen bedankt, ik ben er wel uit denk ikIk stop niet met drinken maar zal wel minderen en als ik mogelijk zwanger ben (net voor m'n nod*) dan sla ik een keer over en bedenk ik wel een smoesje.
*kijk nou, ik gebruik zo'n debiele afkortingstraks heb ik het nog over 'klussen'
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:36 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Alcohol vergelijken met een stressvolle baan. Really?![]()
Ik ga even heel hard proberen om hier niet verder op in te gaan. Maar dat mislukt al.
Dit bedoelde ik vooral inderdaadquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:45 schreef Franny_G het volgende:
KP, wat precies het risico is als je 1 glas wijn neemt, is niet bekend. Bij meerdere glazen per week wel. Het advies in NL is nu eenmaal echter om elk risico te vermijden. Dat doen ze omdat ze geen misverstanden willen veroorzaken.
Maar stress is ook een factor die van invloed kan zijn op je zwangerschap. Net als 100000 andere factoren. Het is nogal ingewikkeld, toch?
Op die fietsquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat is ook precies mijn aanpak
'Klussen' krijg ik mijn strot toetsenbord niet uit
[..]
[..]
Dit bedoelde ik vooral inderdaadMijn punt is dat ik niet durf te stellen dat 1 glas alcohol erger/minder erg is dan stress
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al aan het werk;)quote:Op woensdag 25 juni 2014 07:42 schreef Risu het volgende:
Dank je wel allemaal.
Ja, maart. eisprong weet ik niet precies, maar als ik van 27 mei eerste dag uitga, is het 3 maart.
Wat zijn er al veel mensen wakker.. Normaal lig ik nog op een oor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |