abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141504569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef Lot_1 het volgende:
Maar Kimpossible en anderen die daar wat strikter mee omgaan: dronken jullie daarvoor dan wel regelmatig? En viel het niet op dat je nu ineens niet drinkt?

Ik ben zeker twee avonden in de week bij vrienden. En áltijd drink ik dan alcohol. Niet veel, twee glazen wijn ofzo, maar ik kan garanderen dat ik er vragen over krijg als ik ineens stop met drinken.

Bij borstvoeding kan ik er geen probleem in zien om af en toe goed getimed één glas te drinken. Je kind krijgt na dan toch toch melk met minder dan 0,5 promille binnen, aangezien het van bloed wordt gemaakt? En in één uur is die vijf promille toch weer afgebroken?
Ik drink niet in de vruchtbare week richting eisprong en de afwacht week naar NOD. Gewoon omdat ik mij daar fijner bij voel.

Hiervoor dronk ik altijd wel een wijntje, maar ik drink nu dan gewoon thee of fris. Ik ben gewoon begonnen met zeggen dat ik er gewoon geen trek in had en daarom een theetje of fris wilde. Dat alleen bij gekke blikken. Of ik ben gewoon de bob tijdens die week...

:D

vrienden kijken niet gek meer op. Beste vrienden weten dat we proberen en die vragen dan of ik in een speciale week zit dat ze wijn halen of niet :D Ik vind dat wel lief O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:34:28 #252
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141504615
En ik zou me nog wel even iets beter inlezen wat bv en drank betreft O-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_141504669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Limone het volgende:
Kom op zeg. Twee avonden 2 glazen wijn maakt je niet meteen een gevaarlijke alcoholist. :D
Dat beweer ik ook niet,.maar t valt.voor mij wel onder n andere categorie dan af en toe een wijntje... Dan zal best een zeikwijf zijn maar ik zou mij dan toch wat minder druk maken over wat vrienden wel of niet vinden/denken...

Maar goed, ik drink zelf nooit dus misschien zie ik het allemaal wat te zwart/wit
S. 2014
J. 2016
pi_141504701
Wat betreft alcohol en borstvoeding, ik vond deze tabel fijn (op pagina 2):

http://www.beststart.org/(...)_alc_deskref_eng.pdf
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:36:37 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_141504780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:33 schreef Lot_1 het volgende:
haha SQ, was jij al gestopt voor je zwanger werd?
nee, de eerste twee keer niet. Maar die liepen ook niet goed af. Daarna rigoureus gestopt. En daarna wel een plakker. Geen idee of het invloed had, maar het voelde gewoon niet meer goed, die alcohol.

Een jaar geleden dacht ik er in elk geval lichter over dan nu ;) moet er wel bij zeggen dat ik véél kan drinken. Ofja. Kon.
disclaimer
pi_141504834
Thanks Olf, handig dit ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef Kimpossible het volgende:
En ik zou me nog wel even iets beter inlezen wat bv en drank betreft O-)
Heb je het tegen mij? Wat bedoel je dan? Volgens borstvoeding.com en de link die Olf post zeg ik toch niet zoveel raars?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_141504947
Ik weet niet of alcohol een rol speelt bij miskramen in zoverre... Ik drink nooit en ik leef vrij gezond en ik kreeg er ook een. Dus het is iig geen uitsluitende factor.
Daarbij moet ik zeggen dat ik wel gestopt ben met aspirine, en de cafeïne laat ik ook vaker staan.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:40:55 #258
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141505055
Nou ja, ik vind het vrij krap. Maar nogmaals, dat zijn keuzes.

Nogmaals, ik ben vrij kritisch wbt alcohol en babies. Of roken, for that matter. Zoals franny beschrijft vind ik al een veel fijner beleid. Ik snap gewoon niet waarom je t risico zou nemen of het zo strak zou timen.

Maar jij misschien ook wel niet als die kleine er eenmaal is :D
pi_141505177
Ah, een 'wacht maar' O+

Geintje, waarschijnlijk heb je daar wel gelijk in :Y Ik zit nu ook in een net wat ander leefritme.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:44:41 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141505241
Haha ik dacht het en jij gooide m erin :+ one of many!
pi_141505477
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:10 schreef Moppert het volgende:

[..]

je zegt dat als je laat positief test dat het geen probleem is. Weldegelijk kan het voor de 6 weken wel een probleem zijn.
Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.

Maar prima, ik begrijp het uit alle reacties, het is een probleem blijkbaar. Al vind ik als student 2x per week 2 wijntjes echt niet erg, ofzo. Niets schokkends aan. Ik vind dat een beetje reeël blijven ook wel op z'n plek is.
Home is where the O+ is...
pi_141505995
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:49 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.

Maar prima, ik begrijp het uit alle reacties, het is een probleem blijkbaar. Al vind ik als student 2x per week 2 wijntjes echt niet erg, ofzo. Niets schokkends aan. Ik vind dat een beetje reeël blijven ook wel op z'n plek is.
Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost! >:O
pi_141506089
Die tabel is wel handig, Olf. Ik weeg, mede door de borstvoeding, op het moment geen drol dus dat is wel een extra factor om rekening mee te houden.

Eerlijk gezegd was ik best blij dat I. op een gegeven moment zo lekker doorsliep dat ik 's avonds, nadat zij op bed was gelegd, een wijntje kon inschenken. De hele dag doe ik alles voor haar, maar dat glas wijn 's avonds is voor mij een moment van even bijkomen en tot 'mezelf' komen. Kan me best voorstellen dat sommige mensen dat raar vinden of vinden dat je dan 'een probleem' hebt, maar voor mij werkt het zo. En ik ben ook wel iemand die het dan ook bij 1 glas kan houden.

Verder wil ik iedereen hier veel succes wensen! (topic gaat immers niet over borstvoeding!). :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:01:43 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_141506112
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:59 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost! >:O
ontaard :'(
disclaimer
pi_141506225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Lot_1 het volgende:

Het is inderdaad wel een optie om het te vertellen als er naar gevraagd wordt. Maar ik heb nog niet zo'n zin om er heel erg mee bezig te zijn, ik heb het gevoel dat ik er meer druk op leg als meerdere mensen het weten.
Dit snap ik wel heel goed! :Y Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier :+ ) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Onoverkomelijk? Nee. Jammer? Ja.

En opmerkingen als "waarom zou je het risico nemen?" vind ik nogal lullig eigenlijk. Alsof van alle mogelijke gedragingen bekend is hoe groot het risico is. Zo'n opmerking maak je toch ook niet tegen iemand met een stressvolle baan?

Maar goed, binnen de grenzen (niet bewust drinken als je weet dat je zwanger bent) moet iedereen vooral doen waar zij zich goed bij voelt denk ik :)
pi_141506304
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ontaard :'(
oooh als dat alles is.. *)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:07:23 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_141506416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:05 schreef Limone het volgende:

[..]

oooh als dat alles is.. *)
en ook wel een beetje addergebroed O+
disclaimer
pi_141506692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dit snap ik wel heel goed! :Y Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier :+ ) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Thanks, dat is het inderdaad precies. :Y

En iedereen bedankt, ik ben er wel uit denk ik :) Ik stop niet met drinken maar zal wel minderen en als ik mogelijk zwanger ben (net voor m'n nod*) dan sla ik een keer over en bedenk ik wel een smoesje.

*kijk nou, ik gebruik zo'n debiele afkorting :o straks heb ik het nog over 'klussen'
pi_141506757
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en ook wel een beetje addergebroed O+
Pure liefde! ^)

Over liefde gesproken: die ga ik nu maar even niet consumeren. Als het weer over alcohol gaat, meld ik mij weer!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:14:58 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_141506828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Thanks, dat is het inderdaad precies. :Y

En iedereen bedankt, ik ben er wel uit denk ik :) Ik stop niet met drinken maar zal wel minderen en als ik mogelijk zwanger ben (net voor m'n nod*) dan sla ik een keer over en bedenk ik wel een smoesje.

*kijk nou, ik gebruik zo'n debiele afkorting :o straks heb ik het nog over 'klussen'
nee nee, hier wordt enkel gebatst!

Succes ladies :Y)
disclaimer
pi_141506914
Krikken voor nageslacht, een kvn'etje dus. :+
pi_141507032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee nee, hier wordt enkel gebatst!

Succes ladies :Y)
FFF :Y)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:36:39 #273
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141508315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:

[..]

En opmerkingen als "waarom zou je het risico nemen?" vind ik nogal lullig eigenlijk. Alsof van alle mogelijke gedragingen bekend is hoe groot het risico is. Zo'n opmerking maak je toch ook niet tegen iemand met een stressvolle baan?

Maar goed, binnen de grenzen (niet bewust drinken als je weet dat je zwanger bent) moet iedereen vooral doen waar zij zich goed bij voelt denk ik :)
Alcohol vergelijken met een stressvolle baan. Really? :')

Ik ga even heel hard proberen om hier niet verder op in te gaan. Maar dat mislukt al. (8>
pi_141508839
KP, wat precies het risico is als je 1 glas wijn neemt, is niet bekend. Bij meerdere glazen per week wel. Het advies in NL is nu eenmaal echter om elk risico te vermijden. Dat doen ze omdat ze geen misverstanden willen veroorzaken.

Maar stress is ook een factor die van invloed kan zijn op je zwangerschap. Net als 100000 andere factoren. Het is nogal ingewikkeld, toch?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141508908
Godverdorie zeg, de boobs doen vandaag wel een heel stuk meer pijn dan gisteren. :X
Nou is het meer richting een 5,0
Vraag me af hoe dat met slapen gaat straks :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')