Ik drink niet in de vruchtbare week richting eisprong en de afwacht week naar NOD. Gewoon omdat ik mij daar fijner bij voel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef Lot_1 het volgende:
Maar Kimpossible en anderen die daar wat strikter mee omgaan: dronken jullie daarvoor dan wel regelmatig? En viel het niet op dat je nu ineens niet drinkt?
Ik ben zeker twee avonden in de week bij vrienden. En áltijd drink ik dan alcohol. Niet veel, twee glazen wijn ofzo, maar ik kan garanderen dat ik er vragen over krijg als ik ineens stop met drinken.
Bij borstvoeding kan ik er geen probleem in zien om af en toe goed getimed één glas te drinken. Je kind krijgt na dan toch toch melk met minder dan 0,5 promille binnen, aangezien het van bloed wordt gemaakt? En in één uur is die vijf promille toch weer afgebroken?
Dat beweer ik ook niet,.maar t valt.voor mij wel onder n andere categorie dan af en toe een wijntje... Dan zal best een zeikwijf zijn maar ik zou mij dan toch wat minder druk maken over wat vrienden wel of niet vinden/denken...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Limone het volgende:
Kom op zeg. Twee avonden 2 glazen wijn maakt je niet meteen een gevaarlijke alcoholist.
nee, de eerste twee keer niet. Maar die liepen ook niet goed af. Daarna rigoureus gestopt. En daarna wel een plakker. Geen idee of het invloed had, maar het voelde gewoon niet meer goed, die alcohol.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:33 schreef Lot_1 het volgende:
haha SQ, was jij al gestopt voor je zwanger werd?
Heb je het tegen mij? Wat bedoel je dan? Volgens borstvoeding.com en de link die Olf post zeg ik toch niet zoveel raars?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef Kimpossible het volgende:
En ik zou me nog wel even iets beter inlezen wat bv en drank betreft
Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:10 schreef Moppert het volgende:
[..]
je zegt dat als je laat positief test dat het geen probleem is. Weldegelijk kan het voor de 6 weken wel een probleem zijn.
Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:49 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde zeg maar 4w+3 ofzo, ipv voor NOD zoals hier meestal gebeurt... Da's alles.
Maar prima, ik begrijp het uit alle reacties, het is een probleem blijkbaar. Al vind ik als student 2x per week 2 wijntjes echt niet erg, ofzo. Niets schokkends aan. Ik vind dat een beetje reeël blijven ook wel op z'n plek is.
ontaardquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:59 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh! Ik ben ook pro-alcohol! En voorstander van de chillpill. Proost!
Dit snap ik wel heel goed!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Lot_1 het volgende:
Het is inderdaad wel een optie om het te vertellen als er naar gevraagd wordt. Maar ik heb nog niet zo'n zin om er heel erg mee bezig te zijn, ik heb het gevoel dat ik er meer druk op leg als meerdere mensen het weten.
Thanks, dat is het inderdaad precies.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit snap ik wel heel goed!Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier
) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Onoverkomelijk? Nee. Jammer? Ja.
Pure liefde!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en ook wel een beetje addergebroed
nee nee, hier wordt enkel gebatst!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Thanks, dat is het inderdaad precies.![]()
En iedereen bedankt, ik ben er wel uit denk ikIk stop niet met drinken maar zal wel minderen en als ik mogelijk zwanger ben (net voor m'n nod*) dan sla ik een keer over en bedenk ik wel een smoesje.
*kijk nou, ik gebruik zo'n debiele afkortingstraks heb ik het nog over 'klussen'
FFFquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee nee, hier wordt enkel gebatst!
Succes ladies
Alcohol vergelijken met een stressvolle baan. Really?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit snap ik wel heel goed!Prima als anderen het oke vinden als iedereen het weet, maar dat geldt niet voor iedereen. Onze omgeving verwacht al zeker 2-3 jaar dat er bij ons wel een kleine komt en ik drink (zeker naar de maatstaven hier
) heel regelmatig; sowieso op elk feestje. Dus zodra ik één keer niet drink, weet ik zeker dat iedereen weet hoe laat het is.
Onoverkomelijk? Nee. Jammer? Ja.
En opmerkingen als "waarom zou je het risico nemen?" vind ik nogal lullig eigenlijk. Alsof van alle mogelijke gedragingen bekend is hoe groot het risico is. Zo'n opmerking maak je toch ook niet tegen iemand met een stressvolle baan?
Maar goed, binnen de grenzen (niet bewust drinken als je weet dat je zwanger bent) moet iedereen vooral doen waar zij zich goed bij voelt denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |