quote:Op maandag 23 juni 2014 22:25 schreef Risu het volgende:
Adem in........ En adem uit....
Het probleem wat ik heb, is dat ik eigenlijk nooit ergens last van heb, behalve dus die spotting, (al vind ik dat niet echt een last) die nu dus ineens wegblijft net zoals die ene andere keer. Dus vandaar dat het dan ineens toch gaat spoken. Maar ik wacht echt nog wel hoor.
Dat de datum is veranderd, is omdat de eisprong later was dan verwacht. Wanneer hij nou precies was, weet ik niet (3positieve ovutesten op rij) maar hij was zeker weten op uiterlijk de 12e. Appje zeg de 11e en dan kom je op nod = 25 uit. Dus ik wacht dat nog even af. Misschien zelfs nog langer omdat het een rotdag is om te testen voor mij.
Vooralsnog is het nu iig weer avond en kan ik weer gewoon gaan slapen.
Het is absoluut NIET nodig om te stoppen met drinken als je zwanger wilt worden. In extreme gevallen kan overmatig alcoholgebruik een zwangerschap verhinderen, maar dan heb je sowieso hulp nodigquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:32 schreef Lot_1 het volgende:
Een vraagje,
omdat ik over een tijdje ga stoppen met de pil, ben ik me maar eens aan het inlezen, en ik lees her en der op het internet dat het belangrijk is om te stoppen met alcohol drinken wanneer je zwanger wilt worden.
Maar als ik stop met regelmatig een wijntje te drinken, dan hebben onze vrienden direct door dat er iets aan de hand is. En daar heb ik helemaal geen zin in. Ik begrijp dat je niet tijdens je zwangerschap moet drinken, maar ik zou het vervelend nieuws vinden als ik ook daarvoor al niet meer mag drinken.
Hoe gaan jullie daar mee om?
(bron: http://www.strakszwangerworden.nl/)quote:Ja, om verschillende redenen kun je beter geen alcohol drinken:
Van alcohol word je minder vruchtbaar. Dat betekent dat je minder makkelijk zwanger wordt. Dat kan al gebeuren als je minder dan 1 glas wijn of bier per dag drinkt.
Blijf je toch doordrinken terwijl je probeert zwanger te worden? Meestal ontdek je pas na een paar weken dat je zwanger bent. In die periode vormen de organen van je kind zich al. Als je blijft drinken, kan dat slecht zijn voor de gezondheid van het kind in je buik. En je hebt een grotere kans op een miskraam.
Ben je gestopt maar blijft je man alcohol drinken rond het moment dat je zwanger wordt? Ook dan loop je een grotere kans op een miskraam.
Niet waar! Ook zonder die bloedband kan het wel degelijk effect hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:39 schreef Cwen het volgende:
[..]
Het is absoluut NIET nodig om te stoppen met drinken als je zwanger wilt worden. In extreme gevallen kan overmatig alcoholgebruik een zwangerschap verhinderen, maar dan heb je sowieso hulp nodig.
En zelfs als je bijv. laat positief zou testen is er geen probleem: tot ca. 8 weken heb je nog geen bloedband met het kindje en komt jouw alcohol dus niet bij hem/haar terecht. Maar we houden het hier in NL graag zo veilig mogelijk, dus zwanger = niet drinken. Prima, maar niet drinken vóór de zwangerschap is volledige onzin.
Kortom: lekker nog even van je wijntjes genieten hoor!
Lieve hemel ja, dat zeg ik er toch ook bij?quote:
je zegt dat als je laat positief test dat het geen probleem is. Weldegelijk kan het voor de 6 weken wel een probleem zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:00 schreef Cwen het volgende:
[..]
Lieve hemel ja, dat zeg ik er toch ook bij?
En het zal 6 wk zijn ipv 8. En nee, ik heb nergens gezegd dat je maar lekker moet zuipen. Om precies te zijn, ik drink zelf geen alcohol. Maar het gaat hier om VOOR de zwangerschap.
Maar ik zal me afzijdig houden, ontaard als ik blijkbaar ben.
De bron was trouwens m'n vk.
2 avonden.in de week vind ik al weer van een andere categorie dan af en toe een drankje... En ik mag hopen dat je wb de melk wel een grap maakt....quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef Lot_1 het volgende:
Maar Kimpossible en anderen die daar wat strikter mee omgaan: dronken jullie daarvoor dan wel regelmatig? En viel het niet op dat je nu ineens niet drinkt?
Ik ben zeker twee avonden in de week bij vrienden. En áltijd drink ik dan alcohol. Niet veel, twee glazen wijn ofzo, maar ik kan garanderen dat ik er vragen over krijg als ik ineens stop met drinken.
Bij borstvoeding kan ik er geen probleem in zien om af en toe goed getimed één glas te drinken. Je kind krijgt na dan toch toch melk met minder dan 0,5 promille binnen, aangezien het van bloed wordt gemaakt? En in één uur is die vijf promille toch weer afgebroken?
ik wilde al in een hoekje kruipenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Limone het volgende:
Kom op zeg. Twee avonden 2 glazen wijn maakt je niet meteen een gevaarlijke alcoholist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |