abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:19:46 #1
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141234068
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.



Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?

ruudjuh31 21 februari t/m 28 februari
Cara 26 maart t/m 11 april 2014
Mathijst 28 maart - 10 april 2014
KingLysandus 29 maart tot 13 april 2014
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
Kabuto_Raiger 29 Juli - 29 Augustus
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:20:14 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141234071
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Misschien een domme vraag maar mag je met die JR Railpass gewoon in de trein stappen of komt daar ook nog een incheck-iets bij kijken?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141234082
Kan de OP trouwens eens worden opgeschoond? Die data zijn al lang achterhaald.
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:23:56 #4
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141234109
Welke data is nog wel relevant? Zie nog wat juli dingen e.d. staan?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141234133
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:20 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Er staat een mannetje bij een poortje bij het station aan wie je de pas aan laat zien. je kunt dus niet door d eklapdeurtjes (of je moet willen springen, maar dat staat weer zo onbeleefd :P )
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141234160
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:20 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Voor bullettreinen is het wel mogelijk een zitplaats te reserveren (gratis). Meestal niet nodig maar kan in de spits wel fijn zijn.
pi_141234182
quote:
Die Nakanoweg, is dat bij Tsumago en Magome, of is dat weer een andere route? Kamikochi NP ga ik even naar googelen!
Ja, het is bij die twee dorpjes. Als je wilt kun je ook nog doorlopen naar Narai.

quote:
Ja, die. Gunkanjima zegt me helemaal niks eigenlijk, zal morgen eens opzoeken wat/waar dat is. We hebben ons nog niet echt verdiept in wat we waar precies willen zien, zijn nu nog met de globale route bezig.
Oude mijnstad, gebouwd op een eiland. Je kunt er met de boot naartoe. Hele trip duurt een uurtje of 3. Mooie tocht en indrukwekkende bezienswaardigheid. Ook iets wat er niet eeuwig zal staan, het is nu al behoorlijk aan het afbrokkelen. Nog 10 jaar (of een paar flinke orkanen) en het is weg.

http://www.gunkan-jima.net/en

pi_141234189
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Welke data is nog wel relevant? Zie nog wat juli dingen e.d. staan?
Die zijn van vorig jaar. :)

Ik ga dit jaar van 25-9 t/m 27-10.
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:35:49 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141234236
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:26 schreef Pheno het volgende:

[..]

Er staat een mannetje bij een poortje bij het station aan wie je de pas aan laat zien. je kunt dus niet door d eklapdeurtjes (of je moet willen springen, maar dat staat weer zo onbeleefd :P )
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor bullettreinen is het wel mogelijk een zitplaats te reserveren (gratis). Meestal niet nodig maar kan in de spits wel fijn zijn.
Ah duidelijk! En waar kun je zoiets reserveren? Bij die hokjes op het station? We rijden niet perse in de spits, tenminste, dat hoeft niet. We komen 's ochtends aan in Tokyo (8.30) en blijven eerst een dagje acclimatiseren voor we richting Kyoto gaan. Dus we kunnen de dag er na gaan wanneer we willen.

Maar volgens mij is het in juli in Japan ook vakantie toch? Dus is de kans dat half Tokyo de bullettrain richting het noorden pakt aanwezig?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141234260
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:35 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

[..]

Ah duidelijk! En waar kun je zoiets reserveren? Bij die hokjes op het station? We rijden niet perse in de spits, tenminste, dat hoeft niet. We komen 's ochtends aan in Tokyo (8.30) en blijven eerst een dagje acclimatiseren voor we richting Kyoto gaan. Dus we kunnen de dag er na gaan wanneer we willen.

Maar volgens mij is het in juli in Japan ook vakantie toch? Dus is de kans dat half Tokyo de bullettrain richting het noorden pakt aanwezig?
Ja, in vakantieweken kan het ook handig zijn om een reservering te maken.

Hier wat meer info: http://www.jrpass.com/blo(...)ing-the-bullet-train

Volgens mij is het in sommige types zelfs verplicht maar dat weet ik niet helemaal zeker.
pi_141234317
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:35 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

[..]

Ah duidelijk! En waar kun je zoiets reserveren? Bij die hokjes op het station? We rijden niet perse in de spits, tenminste, dat hoeft niet. We komen 's ochtends aan in Tokyo (8.30) en blijven eerst een dagje acclimatiseren voor we richting Kyoto gaan. Dus we kunnen de dag er na gaan wanneer we willen.

Maar volgens mij is het in juli in Japan ook vakantie toch? Dus is de kans dat half Tokyo de bullettrain richting het noorden pakt aanwezig?
Je hebt een speciale JR office. Dus als je op JR Tokyo central station bent. Gelijk naar de office gaan, je JR pass laten activeren en reservering voor volgende dag ophalen. Als je wilt en je hebt de benodigde info voor je verdere reizen kan je die ook allemaal laten reserveren. Scheelt je wachttijd en reistijd naar JR office.

Als je licht reist hoef je eigenlijk niet te reserveren. Gewoon ervoor zorgen dat je op tijd bij de rij staat bij een non-reserved wagon. :)
pi_141234364
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:26 schreef Pheno het volgende:

[..]

Er staat een mannetje bij een poortje bij het station aan wie je de pas aan laat zien. je kunt dus niet door d eklapdeurtjes (of je moet willen springen, maar dat staat weer zo onbeleefd :P )
En daarbij niet je ticket laten zien. Anders nemen ze die in. Gewoon je Railway pass is genoeg. :) Metro systeem is het zo dat je ticket ingeslikt word in het de automaat bij uitchecken. :(

Mijn reisboek bevat heel weinig vervoersbewijzen. :{

Daarentegen zit het vol met stempels van de locaties die we hebben aangedaan :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:56:01 #13
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141234497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:42 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Je hebt een speciale JR office. Dus als je op JR Tokyo central station bent. Gelijk naar de office gaan, je JR pass laten activeren en reservering voor volgende dag ophalen. Als je wilt en je hebt de benodigde info voor je verdere reizen kan je die ook allemaal laten reserveren. Scheelt je wachttijd en reistijd naar JR office.

Als je licht reist hoef je eigenlijk niet te reserveren. Gewoon ervoor zorgen dat je op tijd bij de rij staat bij een non-reserved wagon. :)
Ah, we hebben onze reismomenten aardig gepland dus die zouden we inderdaad al kunnen reserveren. Handig! We reizen niet echt licht, ik neem een middelmatig-grootte koffer mee denk ik.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:56:13 #14
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141234502
Thanks allemaal!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141234879
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:35 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar volgens mij is het in juli in Japan ook vakantie toch? Dus is de kans dat half Tokyo de bullettrain richting het noorden pakt aanwezig?
Buiten lange weekenden, Golden Week en Nieuwjaar doen Japanners niet aan vakantie. Daarnaast is de bullettrein voor de gemiddelde Japanner onbetaalbaar. Het zijn vooral zakenmensen die gebruik maken van de trein, gewone mensen pakken het vliegtuig.

Ik vind een kaartje reserveren altijd wel relax, gewoon naar een loket gaan. Kan vaak zelfs nog een uurtje van tevoren. :)
  woensdag 18 juni 2014 @ 09:32:45 #16
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141235293
Oh dat wist ik niet! Tof. Ben benieuwd hoe wij ons gaan redden met het OV daar. De vorige keer dat ik in Tokyo was heb ik ongeveer een week achter iemand aangelopen die een soort 9292OV app had voor Tokyo en ben ik relatief in de buurt gebleven van Akihabara en omringende wijkjes.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141235771
Ik had voordat ik wegging alles alvast een beetje nagecheckt qua OV dus zodra ik er eenmaal was had ik het wel in mijn hoofd zitten. Een keer in Osaka stapte ik in een verkeerde metro, ging de andere kant op. Gelukkig kwam ik er meteen al achter haha.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_141235853
Nergens voor nodig nu. Als je internet hebt, dan is googlemaps je grote vriend. :) En je kan al je points of interest in een app invoeren van Stay. Heel handig als je wilt bv eten, maar niet weet wat er in je buurt voor leuks is.

Maar ook zonder bovenstaande gadgets, kan je met de metromap aardig uit de voeten. Het metrosysteem heeft kleurtjes, die de naam van het traject aangeeft. Daarbij hebben alle stations een nummer en bij elk spoor is aangegeven wat voor nummer dit station heeft en welk nummer het volgende station rechts is en wat het nummer is van het station links is. Als je weet dat Akihabara op de Hibiya lijn (grijze) zit en nummer 15 heeft, kan je zonder de kanji te begrijpen kjiken wat je ticketfare op het station waar je je bevindt.


We hadden voor 50 euro voor 14 dagen mobile internet geregeld. Scheelt echt navigatietijd. Want richting of gebouwen vragen aan japanners is niet aan ons besteed. Want ze begrijpen je niet. We waren in de buurt van Spa world, maar wist niet waar het precies was. Maar vragen aan de mensen heeft geen zin. Want ze kijken nogal waterig naar je, omdat ze niet begrijpen wat je zegt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Tarbot op 18-06-2014 10:02:36 ]
pi_141235960
Dubbelpost
pi_141235973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:56 schreef Tarbot het volgende:

We hadden voor 50 euro voor 14 dagen mobile internet geregeld. Scheelt echt navigatietijd. Want richting of gebouwen vragen aan japanners is niet aan ons besteed. Want ze begrijpen je niet. We waren in de buurt van Spa world, maar wist niet waar het precies was. Maar vragen aan de mensen heeft geen zin. Want ze kijken nogal waterig naar je, omdat ze niet begrijpen wat je zegt.
Ja hoor :')

Jammer dat je vast zit aan je scherm en daardoor contact met Japanners mist. Super om hulpvaardigheid mee te maken, hele blokken met je meelopen om je naar de juiste bestemming/station te brengen _O_

Kan geen ov bedenken wat zo briljant in elkaar zit als dat van Tokyo en sowieso in heel japan. Supermakkelijk, geen internet of wat nodig.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:12:49 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141236220
Wij waren wat verward aan het zoeken waar we precies heen moesten de vorige keer. Japanner kwam naar ons toe om te vragen waar we heen moesten, is iets van 4 haltes en twee verschillende lijnen meegereisd in de trein en heeft ons daarna nog naar het hostel gebracht wat ongeveer 10 minuten lopen was. :D

Zelfs toen we er waren heeft hij ons nog zijn telefoonnummer gegeven zodat we hem konden bellen als we de weg kwijt zouden raken. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141236325
Voor het metronetwerk heb ik ook geen internet nodig. Maar aangezien we onze reis niet volledig hebben uitgedokterd, vonden we internet handig. En we hebben het niet vaak gebruikt onderweg. Vaak gebruikten we internet savonds in het hotel.
pi_141236385
Vorige vakantie zijn we via couchsurfer een dagje op pad geweest met een Japanse. Nadat we voor de zoveelste keer werden aangesproken en zonder te vragen werden geholpen in een restaurant hoorden we van haar de opmerking:

" Oh my, people are so nice to you!"

Blijft bijzonder :)
pi_141238974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:30 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, het is bij die twee dorpjes. Als je wilt kun je ook nog doorlopen naar Narai.
Die stond al op mijn lijstje! Alleen even kijken of het een beetje goed bereikbaar is voor een dagtrip!
quote:
[..]

Oude mijnstad, gebouwd op een eiland. Je kunt er met de boot naartoe. Hele trip duurt een uurtje of 3. Mooie tocht en indrukwekkende bezienswaardigheid. Ook iets wat er niet eeuwig zal staan, het is nu al behoorlijk aan het afbrokkelen. Nog 10 jaar (of een paar flinke orkanen) en het is weg.

http://www.gunkan-jima.net/en

Thanks voor de tip! Ziet er erg tof uit, en dat een deel van James Bond erop gebaseerd is zal mn vriend sowieso wel kunnen overtuigen denk ik :D
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141241209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ja hoor

Jammer dat je vast zit aan je scherm en daardoor contact met Japanners mist. Super om hulpvaardigheid mee te maken, hele blokken met je meelopen om je naar de juiste bestemming/station te brengen

Kan geen ov bedenken wat zo briljant in elkaar zit als dat van Tokyo en sowieso in heel japan. Supermakkelijk, geen internet of wat nodig.
moet zeggen dat ik het toch verdomde handig vond bij aankomst de eerste dag, bleek een net gebouwd hotel te zijn, zelfs met navigatie en met hulp van mensen op straat nog lang over gedaan.

daarnaast zijn we ook 2x sochtends vroeg naar de vismarkt gelopen in tokyo als er niemand op straat is, dan is google maps ook erg handig :)
pi_141241397
ik heb nog nooit gereserveerd voor de bullet trein, de laatste keer zaten de gereserveerde rijtuigen een paar keer zelfs bijna vol, terwijl non-reserved bijna leeg was.... maar okee misschien is het een gok.
  Eindredactie Games donderdag 19 juni 2014 @ 21:45:39 #27
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141304883
Vast all duizend keer gevraagd: Kan je in in de Apple Store in Ginza ook macbooks kopen met een Amerikaans toetsenbord layout :P
Edit: ja dus :P

[ Bericht 20% gewijzigd door Oscar. op 19-06-2014 21:53:35 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 19 juni 2014 @ 22:00:55 #28
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141305822
Hebben ze geen McPork meer bij de McDonalds?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141311435
quote:
4s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:00 schreef donald_dick het volgende:
Hebben ze geen McPork meer bij de McDonalds?
Volgens mij niet. Ze hebben nu een Japan beef mince en een franse cordon bleu burger. Tijdje terug hadden ze een tonkatsu burger, helaas niet geprobeerd.
pi_141317006
quote:
4s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:45 schreef donald_dick het volgende:
Vast all duizend keer gevraagd: Kan je in in de Apple Store in Ginza ook macbooks kopen met een Amerikaans toetsenbord layout :P
Edit: ja dus :P
Dat :P

En McEbi ftw :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141317259
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:27 schreef Negentiendertig het volgende:
Volgens mij niet. Ze hebben nu een Japan beef mince en een franse cordon bleu burger. Tijdje terug hadden ze een tonkatsu burger, helaas niet geprobeerd.
Ik haal alleen koffie bij McDonald's.
Voor burgers zweer ik bij Mos Burger of Freshness Burger. Al heb ik de laatste keer Kua’Aina Burger geprobeerd. Was ook geweldig!
pi_141317661
quote:
4s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:45 schreef donald_dick het volgende:
Vast all duizend keer gevraagd: Kan je in in de Apple Store in Ginza ook macbooks kopen met een Amerikaans toetsenbord layout :P
Edit: ja dus :P
En niet vergeten voor betaling je paspoort te laten zien. Scheelt je weer 8% tax :)
Geldt op alles wat je koopt als je een macbook aanschaft :)
Alleen kunnen ze de iphones niet taxfree aanbieden. Heel vreemd allemaal.
pi_141319512
Vorig jaar een MacBook Pro 13" Retina voor iets minder dan 900 euro gekocht. :D
pi_141321130
Mijn reis staat eindelijk gepland :) 16 daagse reis van Seoul -> Busan -> Fukuoka -> Hiroshima -> Kyoto -> Osaka

Met nog een aantal tussenstoppen natuurlijk :)
pi_141321516
mos burger is ook lekker inderdaad, maar de mac daar is ook prima, misschien door de service en netheid toch lekkerder dan hier.
kan me nog herinneren dat we in de mac zaten en er een paar zaken mannen hun telefoons op tafel legde en toen in de rij gingen staan om te bestellen, moet je hier proberen, is je telefoon meteen weg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:00 schreef totalvamp het volgende:
Mijn reis staat eindelijk gepland 16 daagse reis van Seoul -> Busan -> Fukuoka -> Hiroshima -> Kyoto -> Osaka

Met nog een aantal tussenstoppen natuurlijk
hoelang blijf je in hiroshima, was daar 2 jaar geleden 2 dagen maar vond op het museum en het oorlogsmonument na geen heel bijzondere stad.
volgens mij was het museum daar trouwens voor studenten maar 50 cent entree
pi_141321744
Mijn trip is Tohoku (Noordelijk deel van het hoofdeiland) staat ook zo goed als vast.

1. Tokyo - Morioka - Hanamaki
2. Hanamaki - Shimokita - Yagen Valley
3. Yagen Valley - Cape Oma - Shimokita - Hirosaki
4. Hirosaki - Shirakami Sanchi - Aomori
5. Aomori
6. Aomori - Lake Towada - Nyuto Onsen
7. Nyuto Onsen - Hachimantai - Kakunodate
8. Kakunodate - Yamagata
9. Yamagata
10. Yamagata - Ginzan Onsen
11. Ginzan Onsen - Zao Onsen
12. Zao Onsen - Yamagata - Urawa

Tempels, gemumificeerde monikken, vulkanen, natuurparken, herfstkleurtjes, verse vis, kastelen en oude samurai huizen. Zin aan!
pi_141321959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:14 schreef 111210 het volgende:

kan me nog herinneren dat we in de mac zaten en er een paar zaken mannen hun telefoons op tafel legde en toen in de rij gingen staan om te bestellen, moet je hier proberen, is je telefoon meteen weg.

Dat vond ik overal wel apart. Winkelende mensen in een -drukke- Starbucks die eerst hun tassen van dure winkels als Chanel, Vuitton en Apple neerleggen op stoelen/tafels en vervolgens rustig in de rij gaan staan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141321970
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:14 schreef 111210 het volgende:
mos burger is ook lekker inderdaad, maar de mac daar is ook prima, misschien door de service en netheid toch lekkerder dan hier.
kan me nog herinneren dat we in de mac zaten en er een paar zaken mannen hun telefoons op tafel legde en toen in de rij gingen staan om te bestellen, moet je hier proberen, is je telefoon meteen weg.
hoelang blijf je in hiroshima, was daar 2 jaar geleden 2 dagen maar vond op het museum en het oorlogsmonument na geen heel bijzondere stad.
volgens mij was het museum daar trouwens voor studenten maar 50 cent entree
Gek genoeg vind ik het een heerlijk relaxte stad. Een van mijn lievelingsplekken in Japan. Het leven lijkt daar net wat minder hectisch te zijn dan in Tokyo of Osaka. Museum is indrukwekkend, en het Peace Park prachtig. Ergens aan de rand zit een terras met gratis WiFi waar je goedkoop Corona's kunt drinken. En daarna met een van de oude trams naar Okonomimura om Okonomiyaki te eten.

Miyajima eiland is een leuke dagtrip, net als het plaatsje Iwakuni dat vlakbij Hiroshima ligt.
pi_141323577
Heb je de herten gevoerd op Miyajima? En oesters gegeten aan een stokkie?
pi_141325013
Mos Burger helemaal vergeten uiteindelijk, had er graag een willen proberen. Alleen een keer een McDonald binnen gelopen omdat ik een wc nodig had. :D
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_141325674
Het mazda museam (nou ja, gewoon de fabriek) is daar toegankelijk. Ook leuk om eens van dichtbij te zien.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141326858
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:16 schreef Pheno het volgende:
Het mazda museam (nou ja, gewoon de fabriek) is daar toegankelijk. Ook leuk om eens van dichtbij te zien.
Wel een afspraak maken. Het is niet een museum die je zo binnen kan wandelen. ;)
pi_141326908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:51 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Wel een afspraak maken. Het is niet een museum die je zo binnen kan wandelen. ;)
Even bellen, no problemo :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141328146
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:29 schreef Aurelius het volgende:
Gek genoeg vind ik het een heerlijk relaxte stad. Een van mijn lievelingsplekken in Japan. Het leven lijkt daar net wat minder hectisch te zijn dan in Tokyo of Osaka. Museum is indrukwekkend, en het Peace Park prachtig. Ergens aan de rand zit een terras met gratis WiFi waar je goedkoop Corona's kunt drinken. En daarna met een van de oude trams naar Okonomimura om Okonomiyaki te eten.

Miyajima eiland is een leuke dagtrip, net als het plaatsje Iwakuni dat vlakbij Hiroshima ligt.
bij ons was het vrij slecht weer en hadden ons niet echt verdiept in de stad zelf omdat we er maar 2 dagen zaten, misschien als we inderdaad wat verder hadden gekeken of wat beter hadden geplant dan hadden we wel interessante dingen kunnen zien daar.
pi_141347419
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 07:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik haal alleen koffie bij McDonald's.
Voor burgers zweer ik bij Mos Burger of Freshness Burger. Al heb ik de laatste keer Kua’Aina Burger geprobeerd. Was ook geweldig!
'k kom niet meer bij Mos sinds ze de yakiniku rice burger niet meer hebben :P Freshness vind ik niet zo, Kuai Aina heb ik alleen buiten Japan geprobeerd. Mijn favoriete burger is de egg and bacon burger van de First Kitchen met consomé fries en een ice oolong cha

En voor koffie naar de Doutor *O*
pi_141408832
Iemand enig idee hoeveel overlap er is tussen de Lonely Planet van Japan, en de Lonely Planet van Tokio of Kyoto? Is die van Tokio of Kyoto de moeite waard als je de algemene Japan-gids al hebt?

Ze zijn nu via Groupon voor ¤12,99 voor 3 willekeurige boeken te koop namelijk, maar als het veel dubbelop is, is het alsnog het geld niet waard imo.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141408938
In mijn herinnering bestaat de LP voor Japan ongeveer uit 1/3 voor Tokio, 1/3 voor Kyoto en 1/3 voor de rest van het land.
pi_141408943
Er is altijd wat overlap, maar de stedengidsen zijn veel uitgebreider. De vraag is hoeveel je gaat plannen qua restaurants, cafe's etc, of ga je gewoon maar zien waar je terechtkomt. Bij het laatste is alleen de Japan-gids voldoende. Wil je veel meer plannen of elk gaatje in Kyoto checken dan is een stedengids extra wel nuttig.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141409038
Oke, alleen de Japan-gids dus :D Thanks!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141409249
Toerisme begint weer aardig aan te trekken. Sinds 2011 hebben we bijna geen toerist in Nikko gezien, ook niet in het hoogseizoen, maar de verdwenen angst voor Fukushima + aantrekkende wereldeconomie doen wonderen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 22 juni 2014 @ 15:53:49 #51
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141409276
Ik vond de Freshness Burger echt super nice. Prima prijzen en superchille kipburger. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141409557
freshness burger vond ik de lekkerste. ook de duurste trouwens, maar terecht.
mos burger heeft zn chili burger geschrapt, eeuwig zonde.
pi_141409859
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:52 schreef Lyrebird het volgende:
Toerisme begint weer aardig aan te trekken. Sinds 2011 hebben we bijna geen toerist in Nikko gezien, ook niet in het hoogseizoen, maar de verdwenen angst voor Fukushima + aantrekkende wereldeconomie doen wonderen.
Lage Yen helpt ook. ;)
pi_141409881
Geboekt! Rib uit mijn lijf, maar het is het waard. :)

http://www.fujiya-ginzan.com
  zondag 22 juni 2014 @ 16:31:32 #55
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141410642
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Aurelius het volgende:
Geboekt! Rib uit mijn lijf, maar het is het waard. :)

http://www.fujiya-ginzan.com
Nice, wij gaan een dag en nacht in zo'n ding voor we terug vliegen. Even helemaal relax voor de terugreis.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games zondag 22 juni 2014 @ 16:46:37 #56
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141411310
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:52 schreef Pheno het volgende:

[..]

Even bellen, no problemo :P
Op de site zelf boeken :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141412996
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Op de site zelf boeken :P
Nah, ik was al in Hiroshima, dus dan is bellen makkelijker :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games zondag 22 juni 2014 @ 17:36:24 #58
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141413042
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nah, ik was al in Hiroshima, dus dan is bellen makkelijker :P
of via de site doen in Hiroshima :P

de engelse toer Is toch alleen om 10 uur, de Japanse om 1300 btw
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141597907
Pff, wat een gedoe, een goed hotel uitzoeken in Tokyo. Allemaal van die kippenhokjes voor dik 100 euro per nacht... En elke keer is het zoeken naar een onuitspreekbare naam op de metrokaart om te kijken of het hotel een beetje gunstig ligt. Maar we hebben uiteindelijk een hotel geboekt! Met een kamer van 23m2 voor 85 euro, aan de Yamanote lijn, bij Shin-Okubo!

Nu alleen nog Kyoto en de Alpen!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141598143
Als het aan de yamanote lijn zit , zit je goed. Tokio is nu eenmaal wat duurder.
Kyoto valt wel mee, en waar zit je ergens in de alpen? Pik je nog een ryokan?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141600378
Op loopafstand van de yamanote-loop is top. Zo min mogelijk geklooi met overstappen en de verschillende maatschappijen om ergens te komen. 100 euro per nacht...wat een bedrag... Een capsulehotel of hostel voor hooguit 25 euro per nacht was geen optie? :P
pi_141601389
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:51 schreef Pheno het volgende:
Als het aan de yamanote lijn zit , zit je goed. Tokio is nu eenmaal wat duurder.
Kyoto valt wel mee, en waar zit je ergens in de alpen? Pik je nog een ryokan?
We hebben een ryokan geboekt in Magome of Tsumago, voor als we de wandeling daar gaan doen. We hadden als plan Nagano in de Alpen, maar zijn daar nu toch op teruggekomen, dus we moeten nog even kijken wat het precies gaat worden nu. Wellicht Nagoya en dan dagtripjes doen, maar dat weten we nog niet.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141601736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef BeHereNowM het volgende:
Op loopafstand van de yamanote-loop is top. Zo min mogelijk geklooi met overstappen en de verschillende maatschappijen om ergens te komen. 100 euro per nacht...wat een bedrag... Een capsulehotel of hostel voor hooguit 25 euro per nacht was geen optie? :P
Ach, 100 euro per nacht is het budget, en daar zitten we nu zelfs in Tokio onder, dus ik ben tevreden! En een capsule of hostel krijg ik m'n vriend nooit in, die vind 1 nachtje ryokan waarbij je een badkamer moet delen al meer dan genoeg. Ben ook maar 1 capsulehotel tegen gekomen in mijn zoektocht en die was alleen voor mannen :(
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141603622
Ik vraag me af of de Duitse bierhal nog te vinden is in Akihabara.
----
pi_141606717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:47 schreef koei het volgende:
Nu alleen nog Kyoto en de Alpen!
Aanrader voor Kyoto!

http://www.okimachi.com/index_en.html
pi_141613555
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 07:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Aanrader voor Kyoto!

http://www.okimachi.com/index_en.html
Zitten al helemaal vol voor de periode dat wij er zijn.

Sowieso verbaas ik me daar een beetje over, dat er zoveel al zo vroeg volgeboekt is! Vorig jaar hebben we een trip naar Canada gedaan, en konden we twee maanden van tevoren nog alles boeken, zowel in de grote steden als in de bergen. Als ik voor oktober zoek in Japan kom ik echt veel dingen tegen die al 'uitverkocht' zijn.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141614171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:04 schreef koei het volgende:
Zitten al helemaal vol voor de periode dat wij er zijn.

Sowieso verbaas ik me daar een beetje over, dat er zoveel al zo vroeg volgeboekt is! Vorig jaar hebben we een trip naar Canada gedaan, en konden we twee maanden van tevoren nog alles boeken, zowel in de grote steden als in de bergen. Als ik voor oktober zoek in Japan kom ik echt veel dingen tegen die al 'uitverkocht' zijn.
Oh jammer. Oktober is het begin van "Koyo" (herfstbladeren kijken). Japanners zijn daar gek op. Wij hebben tot nu toe geluk gehad. Slechts één ryokan was uitverkocht. Was jammer genoeg wel een van de hoogtepunten van de trip voor ons. Maar gelukkig een mooi alternatief kunnen vinden. :)

Probeer Hearton Hotel Kyoto eens, is ook wel ok (voor een business hotel).
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:00:28 #68
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141755481
Nog een week. :D

Blij dat ik op tijd Ghibli geboekt heb, hoor net van een maat die ook in Tokyo is wanneer ik er ben dat alles volzit rond die periode.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:02:09 #69
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141755498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:47 schreef koei het volgende:
Pff, wat een gedoe, een goed hotel uitzoeken in Tokyo. Allemaal van die kippenhokjes voor dik 100 euro per nacht... En elke keer is het zoeken naar een onuitspreekbare naam op de metrokaart om te kijken of het hotel een beetje gunstig ligt. Maar we hebben uiteindelijk een hotel geboekt! Met een kamer van 23m2 voor 85 euro, aan de Yamanote lijn, bij Shin-Okubo!

Nu alleen nog Kyoto en de Alpen!
Alsof je je gehele tijd in dat hok zit. Slapen is duur, zorg dat je op een chille plek zit met veel te zien en te doen en boeiend dat je dan in een kippenhok slaapt, als er een fatsoenlijk tweepersoonsbed staat is het toch prima?

Wij hebben vooral gekeken naar de ligging van bepaalde hotels in combinatie met wat recensies van mensen. Gemiddeld dure hotels met okay kamertjes.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141755705
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:02 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Alsof je je gehele tijd in dat hok zit. Slapen is duur, zorg dat je op een chille plek zit met veel te zien en te doen en boeiend dat je dan in een kippenhok slaapt, als er een fatsoenlijk tweepersoonsbed staat is het toch prima?

Wij hebben vooral gekeken naar de ligging van bepaalde hotels in combinatie met wat recensies van mensen. Gemiddeld dure hotels met okay kamertjes.
Ik vind het ook wel relaxt als de koffers gewoon open kunnen staan in de kamer, zonder dat je daar elke keer overheen moet. Of dat je makkelijk een normaal bed uit kunt stappen ipv zo'n twijfelaar die tegen een muur staat, zoals in heel veel hotels. Het is alleen voor 's nachts, maar het is wel vakantie, dus qua comfort wil ik ook wel wat. Een balzaal hoeft niet, maar gewoon je koffers kwijt kunnen en aan beide kanten het bed in kunnen lijken me geen hoge eisen, maar met een kamer van 13m2 red je dat gewoon niet, omdat ze wel overal een bureau in willen proppen. We hebben vorig jaar een trip door Canada gemaakt, misschien zijn we daar qua ruimte ook wel een beetje door verwend. En ook bij ons is het een combinatie van locatie en comfort waar we naar kijken.

We hebben nu wel alles geboekt. 22 overnachtingen voor zo'n 1700 euro met de huidige yen. Viel me eerlijk gezegd mee!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141755768
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:25 schreef koei het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel relaxt als de koffers gewoon open kunnen staan in de kamer, zonder dat je daar elke keer overheen moet. Of dat je makkelijk een normaal bed uit kunt stappen ipv zo'n twijfelaar die tegen een muur staat, zoals in heel veel hotels. Het is alleen voor 's nachts, maar het is wel vakantie, dus qua comfort wil ik ook wel wat. Een balzaal hoeft niet, maar gewoon je koffers kwijt kunnen en aan beide kanten het bed in kunnen lijken me geen hoge eisen, maar met een kamer van 13m2 red je dat gewoon niet, omdat ze wel overal een bureau in willen proppen. We hebben vorig jaar een trip door Canada gemaakt, misschien zijn we daar qua ruimte ook wel een beetje door verwend. En ook bij ons is het een combinatie van locatie en comfort waar we naar kijken.

We hebben nu wel alles geboekt. 22 overnachtingen voor zo'n 1700 euro met de huidige yen. Viel me eerlijk gezegd mee!
Had je misschien beter kunnen zoeken naar japanse kamers met tatami maten. Daar betaalden wij nog geen 40 euro voor, op 1 halte van Ueno. Ruimte zat omdat je je bed zo oprolt (en ook zonder op te rollen omdat ze er dus geen bureau inzetten).
pi_141755853
Ik heb t er wel eens over met mn vriendin hoeveel groter ons budget zou moeten zijn voordat we dat gingen uitgeven aan luxere hotelkamers. Conclusie: minstens 1000E per dag groter :D Veel liever extra geld voor lekker eten, shoppen, uitstapjes, souvenirs etc O+

10/20 E pppn om te slapen, meer hebben wij echt niet nodig.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:58:40 #73
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141756196
Eens met Koei: beetje ruimte op je kamer is gewoon lekker.
Boek doorgaans een twin in Sunroute, die zijn ook 23m2.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141756460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Had je misschien beter kunnen zoeken naar japanse kamers met tatami maten. Daar betaalden wij nog geen 40 euro voor, op 1 halte van Ueno. Ruimte zat omdat je je bed zo oprolt (en ook zonder op te rollen omdat ze er dus geen bureau inzetten).
Daar heb ik nog nooit op geslapen, dus vriend wilde het niet aan om dat langer dan 1 nacht te boeken. Wellicht een volgende trip!

Maar het ligt idd ook aan je budget. Wij geven ons geld vooral uit aan slapen en eten. Shoppen doen we amper en qua tripjes is het meeste niet zo duur. We hoeven iig niks te laten omdat het te duur is.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_141756595
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef koei het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit op geslapen, dus vriend wilde het niet aan om dat langer dan 1 nacht te boeken. Wellicht een volgende trip!

Maar het ligt idd ook aan je budget. Wij geven ons geld vooral uit aan slapen en eten. Shoppen doen we amper en qua tripjes is het meeste niet zo duur. We hoeven iig niks te laten omdat het te duur is.
Slaapt prima. En tatami ruikt zo heerlijk en typisch Japans!! O+
pi_141758727
Tatami en een futton slapen heerlijk! Vooral na een warm bad en een paar biertjes!
pi_141759672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:04 schreef koei het volgende:

[..]

Zitten al helemaal vol voor de periode dat wij er zijn.

Sowieso verbaas ik me daar een beetje over, dat er zoveel al zo vroeg volgeboekt is! Vorig jaar hebben we een trip naar Canada gedaan, en konden we twee maanden van tevoren nog alles boeken, zowel in de grote steden als in de bergen. Als ik voor oktober zoek in Japan kom ik echt veel dingen tegen die al 'uitverkocht' zijn.
De verdwenen angst voor Fukushima en de lagere Yen doen wonderen. De afgelopen drie jaar was er geen kip te zien in Nikko, voor ons het dichtsbijzijnde toeristenoord, maar nu kun je er weer over de hoofden lopen. Nou ja, dat niet, maar het is er wel veel drukker dan in de afgelopen jaren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_141760174
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb t er wel eens over met mn vriendin hoeveel groter ons budget zou moeten zijn voordat we dat gingen uitgeven aan luxere hotelkamers. Conclusie: minstens 1000E per dag groter Veel liever extra geld voor lekker eten, shoppen, uitstapjes, souvenirs etc

10/20 E pppn om te slapen, meer hebben wij echt niet nodig.
wij hadden 2 jaar terug alles van te voren geboekt, waren voor 2 weken iets minder dan 500 euro kwijt (35 euro per dag) daarvoor zaten we wel in prima hotels (3/4 sterren voor nederlandse begrippen)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:18 schreef Lyrebird het volgende:
De verdwenen angst voor Fukushima en de lagere Yen doen wonderen. De afgelopen drie jaar was er geen kip te zien in Nikko, voor ons het dichtsbijzijnde toeristenoord, maar nu kun je er weer over de hoofden lopen. Nou ja, dat niet, maar het is er wel veel drukker dan in de afgelopen jaren.
dat kan ik me ook nog wel herinneren, in 2 weken tijd een handje vol westerlingen tegen gekomen bij de touristische plekken
pi_141792782
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:45 schreef Aurelius het volgende:
Tatami en een futton slapen heerlijk! Vooral na een warm bad en een paar biertjes!
Ik vond het zwaar tegenvallen.
----
  woensdag 2 juli 2014 @ 08:09:45 #80
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141805856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:34 schreef 111210 het volgende:

[..]

wij hadden 2 jaar terug alles van te voren geboekt, waren voor 2 weken iets minder dan 500 euro kwijt (35 euro per dag) daarvoor zaten we wel in prima hotels (3/4 sterren voor nederlandse begrippen)

[..]

dat kan ik me ook nog wel herinneren, in 2 weken tijd een handje vol westerlingen tegen gekomen bij de touristische plekken
Ik ben voor 14 nachten ongeveer 1200 kwijt voor twee personen. Ook 3/4 sterren hotels. Zie wel, ik vind een chill bed vooral belangrijk, ruimte in de kamer niet zo.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games woensdag 2 juli 2014 @ 09:43:38 #81
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141807077
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 08:09 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik ben voor 14 nachten ongeveer 1200 kwijt voor twee personen. Ook 3/4 sterren hotels. Zie wel, ik vind een chill bed vooral belangrijk, ruimte in de kamer niet zo.
Een goed bed kan zo je vakantie maken of breken :P Hoewel ik ongeveer overal kan slapen, Treinen, bankjes en bussen. Alleen bij bussen is het wel gevaarlijk als je niet op tijd wakker wordt :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141807263
Val je dan ook zo in slaap in een overvolle metro? Haha niet normaal, zelfs tijdens mijn vliegtuig vlucht had ik enorm moeite om in slaap te komen.

Tatami en futton is heerlijk, op het eerste gezicht ziet zo'n futton er gek uit, maar ligt lekker. In Osaka had ik voor mijn doen (ook gewoon simpele hotelletjes overal) best wel een luxe kamer. Gigantisch bed met ingebouwde radio, haha non stop J-pop. _O-
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_141808879
ik val zo in slaap in een volle japanse metro, lol..

futtons zijn ook niet altijd hetzelfde. ik hele dunne gehad die voor geen meter lagen, maar ook echt geweldige, waar ik nooit meer uit wou komen.
pi_141808918
Ik heb maar 1 keer slecht geslapen op een futon en dat was in de winter in de Japanse alpen in een kamer zonder verwarming :') Dus dat had ook aan de kou kunnen liggen. Zo stijf als een plank de volgende dag.
pi_141808997
Ga in elk geval NIET naar de Dormy-inn keten. Wij overnachtten daar in Akihabara. Prima hotel op zich, super gelegen, maar ik had blauwe plekken op mijn heupen. Wat een smal en knoerthard kutbed was dat zeg. We zijn maar op de dekens gaan slapen, maar dan nog was het te hard. Zo'n dun futonnetje was er niets bij :N
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:12:37 #86
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141817383
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:43 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Een goed bed kan zo je vakantie maken of breken :P Hoewel ik ongeveer overal kan slapen, Treinen, bankjes en bussen. Alleen bij bussen is het wel gevaarlijk als je niet op tijd wakker wordt :)
Klopt, we zitten in 6 hotels denk ik, zo uit m'n hoofd, vast wel érgens een chill bed! :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141846604
Zijn trouwens alle problemen met het pinnen (ING) weer opgelost. Ik kon namelijk vorige zomer bij geen enkele bank/postkantoor of winkel pinnen, uiteindelijk met mijn creditcard kunnen redden. Ik heb nu wel een nieuwe pasje aangevraagd bij de ING met de nieuwe chip. Maar mensen die onlangs met een ING pas nog hebben gepind in Japan?
pi_141846629
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:39 schreef Simmertje het volgende:
Zijn trouwens alle problemen met het pinnen (ING) weer opgelost. Ik kon namelijk vorige zomer bij geen enkele bank/postkantoor of winkel pinnen, uiteindelijk met mijn creditcard kunnen redden. Ik heb nu wel een nieuwe pasje aangevraagd bij de ING met de nieuwe chip. Maar mensen die onlangs met een ING pas nog hebben gepind in Japan?
Januari 2014 zonder problemen gepind met ING.
pi_141846641
Wie heeft er ervaring met kamperen in Japan, en dan specifiek op Shikoku?
pi_141846915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Januari 2014 zonder problemen gepind met ING.
En bij welke vestigingen precies? Thanks trouwens.
pi_141846941
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En bij welke vestigingen precies? Thanks trouwens.
Post, maar ook gewoon bij 7-11.
pi_141847124
Ah top! Nou hopelijk deze zomer geen problemen dan.
pi_141849273
Vorige maand nergens problemen gehad met ING. Altijd bij 7-11 gedaan. Vergeet alleen niet je pasgebruik in te stellen op wereld.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  Eindredactie Games donderdag 3 juli 2014 @ 16:30:28 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141855889
iemand al de twilight express genomen :D
http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/pdf/ml/201407_e.pdf

Vooral de Carpetcar lijkt me leuk :)

en ik moest ook drie keer nadenken of berths wel goed gespeld was.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:49:28 #95
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141858511
Hebben jullie ervaring met dure spullen in hotelkamers? Dus kan ik in een gemiddeld drie- of viersterren hotel in Tokyo, Kyoto, Osaka of Hiroshima bijv. mijn laptop op de kamer laten tijdens een dagtrip?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games donderdag 3 juli 2014 @ 18:33:13 #96
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141859885
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie ervaring met dure spullen in hotelkamers? Dus kan ik in een gemiddeld drie- of viersterren hotel in Tokyo, Kyoto, Osaka of Hiroshima bijv. mijn laptop op de kamer laten tijdens een dagtrip?
kan je het niet afgeven aan de receptie?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141859941
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie ervaring met dure spullen in hotelkamers? Dus kan ik in een gemiddeld drie- of viersterren hotel in Tokyo, Kyoto, Osaka of Hiroshima bijv. mijn laptop op de kamer laten tijdens een dagtrip?
Kan prima. Je kunt evt je valuables in je koffer doen en die dicht :)
  Eindredactie Games donderdag 3 juli 2014 @ 18:42:27 #98
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141860170
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:35 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Kan prima. Je kunt evt je valuables in je koffer doen en die dicht :)
en dan nemen ze je koffer mee. :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:49:36 #99
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141860356
quote:
4s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

kan je het niet afgeven aan de receptie?
Het is meer dat ik het hier in Europa wel zou doen maar ik weet niet hoe het met de schoonmaaksters in Azië gesteld is. Beetje over één kam scheren maar dan heb ik in ieder geval een idee.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games donderdag 3 juli 2014 @ 18:58:05 #100
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141860617
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Het is meer dat ik het hier in Europa wel zou doen maar ik weet niet hoe het met de schoonmaaksters in Azië gesteld is. Beetje over één kam scheren maar dan heb ik in ieder geval een idee.
De meeste hotels hebben wel kluisjes, dus daar flikker ik altijd alles in. Laptop geef ik af bij de receptie als het niet anders kan. Voor de rest heb ik iets van, als je niet wil dat het gestolen of kapot gaat, dan moet je het niet meenemen op reis :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141861964
Ik zou t eerder in Japan in m'n kamer laten liggen dan in Europa..
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:57:35 #102
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141871042
quote:
4s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:58 schreef donald_dick het volgende:

[..]

De meeste hotels hebben wel kluisjes, dus daar flikker ik altijd alles in. Laptop geef ik af bij de receptie als het niet anders kan. Voor de rest heb ik iets van, als je niet wil dat het gestolen of kapot gaat, dan moet je het niet meenemen op reis :P
Klopt, maar ik moet draaien in Tokyo dus mijn laptop moet ik sowieso mee.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games donderdag 3 juli 2014 @ 22:59:31 #103
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141871111
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zou t eerder in Japan in m'n kamer laten liggen dan in Europa..
ja, dat ook, maar gelegenheid maakt een dief. En om nou te zeggen dat er geen misdaad in japan is ;)

quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:57 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Klopt, maar ik moet draaien in Tokyo dus mijn laptop moet ik sowieso mee.
Ik weet niet wat voor gear je gaat meenemen, maar als je het even uitlegt aan de clerk dan leggen ze het echt wel achter voor je neer en vraag dan om een bewijs dat je het hebt achtergelaten. Dan is de kans dat ze het jatten nog kleiner.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141877264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:04 schreef koei het volgende:
Sowieso verbaas ik me daar een beetje over, dat er zoveel al zo vroeg volgeboekt is! Vorig jaar hebben we een trip naar Canada gedaan, en konden we twee maanden van tevoren nog alles boeken, zowel in de grote steden als in de bergen. Als ik voor oktober zoek in Japan kom ik echt veel dingen tegen die al 'uitverkocht' zijn.
Ik wad vorig jaar 3 weken in Japan, alleen 4 nachten in Tokyo, 2 nachten in Yokohama en Hakone had ik van te voren geboekt (paar weken van te voren)
De rest via internet, vaak de avond ervoor of soms dezelfde dag nog.
Ik keek altijd wel of er een treinstation in de buurt was, de laatste week had ik een auto gehuurd dus toen was parkeren belangrijker.
Vaak zat ik in de businesshotels, een APA-hotel of zo.
pi_141878488
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 02:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik wad vorig jaar 3 weken in Japan, alleen 4 nachten in Tokyo, 2 nachten in Yokohama en Hakone had ik van te voren geboekt (paar weken van te voren)
De rest via internet, vaak de avond ervoor of soms dezelfde dag nog.
Ik keek altijd wel of er een treinstation in de buurt was, de laatste week had ik een auto gehuurd dus toen was parkeren belangrijker.
Vaak zat ik in de businesshotels, een APA-hotel of zo.
Hangt er ook wel vanaf wat je wil boeken. Ja, bijzondere ryokans of minshuku's zullen wel volzitten, zeker als het ook nog een aparte locatie is. Maar een businesshotel kun je bij wijze van spreken blind naar binnen lopen en er is nog wel plek.

Maar niemand al gekampeerd in Japan dus? Er was hier een jongen die heeft de 88 tempel tocht gedaan toch?

Wij willen die ook gaan doen, op de fiets. Ook niet helemaal rond en mogelijk wijken we ook wel een paar stukken af. Eigenlijk gaan we gewoon 3.5 week fietsen op shikoku dus :')
pi_141878521
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie ervaring met dure spullen in hotelkamers? Dus kan ik in een gemiddeld drie- of viersterren hotel in Tokyo, Kyoto, Osaka of Hiroshima bijv. mijn laptop op de kamer laten tijdens een dagtrip?
Ja de ervaring dat het in japan wel goed zit. In Hong Kong of China zou ik wat voorzichtiger zijn. Vaak is er wel een kluis in de kamer. En als je het niet vertrouwd kan je ook je koffer bij de receptie achterlaten. Je krijgt dan een kaartje mee of aan je koffer wordt je kamernummer/naam getagged.

Je kan er ook voor kiezen om je kamer niet te laten opmaken. Komt er helemaal niemand je kamer in. Toen heb ik mijn gloedje nieuwe macbook pro retina ook open en bloot in mijn kamer op de desk laten liggen. 's avonds toen we terug waren. Lag de laptop er nog ;)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 07:50:01 #107
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141878538
Thanks allemaal voor de reacties. Kom er wel uit dan!

Qua gear alleen mijn Macbook, normaal niet zo rouwig om materiaal wat vervangbaar is maar hier staat ook al m'n werkspul e.d. op. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141878572
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Thanks allemaal voor de reacties. Kom er wel uit dan!

Qua gear alleen mijn Macbook, normaal niet zo rouwig om materiaal wat vervangbaar is maar hier staat ook al m'n werkspul e.d. op. :D
Lijkt me zowieso handig om je werkspul op een kleine harddisk / usb te zetten. Als het kan. Of tenminste een belangrijk deel daarvan. En die bij je te hebben als je weg bent. Ik bedoel de japanners kan je over het algemeen wel vertrouwen. Maar je weet nooit met welke toeristen je te maken hebt.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:25:57 #109
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141878889
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:53 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Lijkt me zowieso handig om je werkspul op een kleine harddisk / usb te zetten. Als het kan. Of tenminste een belangrijk deel daarvan. En die bij je te hebben als je weg bent. Ik bedoel de japanners kan je over het algemeen wel vertrouwen. Maar je weet nooit met welke toeristen je te maken hebt.
Joa heb sowieso wel miljoen backups thuis.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141879228
quote:
4s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en dan nemen ze je koffer mee. :P
:D kan, kan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hangt er ook wel vanaf wat je wil boeken. Ja, bijzondere ryokans of minshuku's zullen wel volzitten, zeker als het ook nog een aparte locatie is. Maar een businesshotel kun je bij wijze van spreken blind naar binnen lopen en er is nog wel plek.

Maar niemand al gekampeerd in Japan dus? Er was hier een jongen die heeft de 88 tempel tocht gedaan toch?

Wij willen die ook gaan doen, op de fiets. Ook niet helemaal rond en mogelijk wijken we ook wel een paar stukken af. Eigenlijk gaan we gewoon 3.5 week fietsen op shikoku dus :')
Geen ervaring met kamperen in Japan. Ik heb in de outskirts van Osaka mensen wel eens zien kamperen, heel random langs een rivier. En in Mie prefecture ook. Eigenlijk geen idee of dat zomaar mag enzo?

Die user die die Shikokutocht heeft gedaan was Negasado volgens mij. Z'n blog/website kan ik niet meer vinden, hm.
pi_141880151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar niemand al gekampeerd in Japan dus? Er was hier een jongen die heeft de 88 tempel tocht gedaan toch?

Wij willen die ook gaan doen, op de fiets. Ook niet helemaal rond en mogelijk wijken we ook wel een paar stukken af. Eigenlijk gaan we gewoon 3.5 week fietsen op shikoku dus :')
Negasado heette die op Fok, dacht ik.

Ik heb ook een keer gekampeerd, maar dan in het binnenland van Shikoku. Is er iets bepaalds dat je wil weten?
pi_141880418
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Negasado heette die op Fok, dacht ik.

Ik heb ook een keer gekampeerd, maar dan in het binnenland van Shikoku. Is er iets bepaalds dat je wil weten?
Mag je wildkamperen? Ik begrijp dat dit op veel plaatsen moeilijk is, maar we zouden wel graag een paar keer ons tentje ergens op een strand zetten ofzo.

En weet je een goede site waar ik alvast campings kan opzoeken op fietsbare afstand van elkaar om een mooi rondje te kunnen maken? Wat moet ik me uberhaupt voorstellen van een Japanse camping? Zijn er toiletten en douches?
pi_141882226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mag je wildkamperen? Ik begrijp dat dit op veel plaatsen moeilijk is, maar we zouden wel graag een paar keer ons tentje ergens op een strand zetten ofzo.
Oh, daarvoor moet je echt bij Negasado zijn, denk ik. Daar heb ik geen ervaring mee!
quote:
En weet je een goede site waar ik alvast campings kan opzoeken op fietsbare afstand van elkaar om een mooi rondje te kunnen maken? Wat moet ik me uberhaupt voorstellen van een Japanse camping? Zijn er toiletten en douches?
De camping waar ik was, daar was bijna niks. Een paar gootstenen met stromend koud water in de open lucht en een hokje met zo'n chemisch toilet. Er was zelfs niet eens een prullenbak. Maar je kon er dan ook alleen te voet komen. Andere campings hebben ongetwijfeld meer voorzieningen.

Ik geloof niet dat er één campingsite is. Je hebt bijvoorbeeld http://www.campion.jp voor Kochi-prefectuur, http://www.miyoshinavi.jp/ is de tourisme-site van de gemeente Miyoshi, waar ook informatie over campings op staat (ook Engelstalig), etc. キャンプ場 is trouwens het Japanse woord voor camping, misschien handig voor bij het google'n.

O ja, de campings in grote steden zoals Kochi schijnen nog wel eens als daklozenopvang te functioneren.
pi_141882914
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh, daarvoor moet je echt bij Negasado zijn, denk ik. Daar heb ik geen ervaring mee!

[..]

De camping waar ik was, daar was bijna niks. Een paar gootstenen met stromend koud water in de open lucht en een hokje met zo'n chemisch toilet. Er was zelfs niet eens een prullenbak. Maar je kon er dan ook alleen te voet komen. Andere campings hebben ongetwijfeld meer voorzieningen.

Ik geloof niet dat er één campingsite is. Je hebt bijvoorbeeld http://www.campion.jp voor Kochi-prefectuur, http://www.miyoshinavi.jp/ is de tourisme-site van de gemeente Miyoshi, waar ook informatie over campings op staat (ook Engelstalig), etc. キャンプ場 is trouwens het Japanse woord voor camping, misschien handig voor bij het google'n.

O ja, de campings in grote steden zoals Kochi schijnen nog wel eens als daklozenopvang te functioneren.
Dank! We lazen op 1 site al wel dat er een boel campings gebouwd zijn naast natuurlijke onsen. Dat sprak ons ook wel aan. Moet je juist die nog wel weten te vinden natuurlijk :)

In grote steden zullen we ook eerder kiezen voor een hostel ofzo.
pi_141935192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mag je wildkamperen? Ik begrijp dat dit op veel plaatsen moeilijk is, maar we zouden wel graag een paar keer ons tentje ergens op een strand zetten ofzo.

In principe mag dat niet, al hebben ze wel gratis kampeer plekken.
  maandag 7 juli 2014 @ 09:24:24 #116
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141996709
Hoe erg is de uitloop van zo'n orkaan als nu bezig is? Ik heb ergens volgende week Hiroshima gepland.

Gezien er voor Shikoku ook wordt gezegd veiligheid te zoeken en dat niet zover van Hiroshima afligt vraag ik me af of ik die trip niet moet cancelen en lekker in de buurt van Kyoto en Osaka blijf.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 7 juli 2014 @ 09:42:47 #117
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_141997011
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe erg is de uitloop van zo'n orkaan als nu bezig is? Ik heb ergens volgende week Hiroshima gepland.

Gezien er voor Shikoku ook wordt gezegd veiligheid te zoeken en dat niet zover van Hiroshima afligt vraag ik me af of ik die trip niet moet cancelen en lekker in de buurt van Kyoto en Osaka blijf.
ik heb meegemaakt dat er ver op zee een tyfoon langstrok, ik was op reis richting okinawa. dat ging echt behoorlijk tekeer. een paar dagen kon ik nauwelijks iets doen, even naar de winkel was al lastig.
en over de bootreis zal ik het maar niet hebben, lol.. wat een ellende was dat.
  maandag 7 juli 2014 @ 09:46:55 #118
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141997084
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb meegemaakt dat er ver op zee een tyfoon langstrok, ik was op reis richting okinawa. dat ging echt behoorlijk tekeer. een paar dagen kon ik nauwelijks iets doen, even naar de winkel was al lastig.
en over de bootreis zal ik het maar niet hebben, lol.. wat een ellende was dat.
Ja mensen op Okinawa worden nu ook gewaarschuwd omdat die tyfoon in de buurt is. Hij trekt nog meer omhoog vandaar dat ik me afvraag of ik voor die twee dagen Hiroshima wel moet gaan. Als ik vervolgens in Hiroshima zit en niks kan doen dan kan ik net zo goed in Osaka blijven.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 7 juli 2014 @ 10:05:17 #119
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_141997399
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:46 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja mensen op Okinawa worden nu ook gewaarschuwd omdat die tyfoon in de buurt is. Hij trekt nog meer omhoog vandaar dat ik me afvraag of ik voor die twee dagen Hiroshima wel moet gaan. Als ik vervolgens in Hiroshima zit en niks kan doen dan kan ik net zo goed in Osaka blijven.
ja, is wel iets om rekening mee te houden. het ligt wel wat beschermder natuurlijk, hiroshima, aan de binnenzee.
  maandag 7 juli 2014 @ 10:12:32 #120
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141997557
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, is wel iets om rekening mee te houden. het ligt wel wat beschermder natuurlijk, hiroshima, aan de binnenzee.
Nou ja, ik ga pas volgende week naar Hiroshima, tot die tijd in Kyoto en Osaka, dus misschien is hij over een dag of 6-7 wel weer wat afgezwakt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 7 juli 2014 @ 10:19:08 #121
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_141997694
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nou ja, ik ga pas volgende week naar Hiroshima, tot die tijd in Kyoto en Osaka, dus misschien is hij over een dag of 6-7 wel weer wat afgezwakt.
effe goed in de gaten houden. als ik even kijk, gaat ie wel recht op het mainland af.. en dan krijg je er in osaka ook wel mee te maken.
pi_141997750
Ze willen nog wel eens een Shinkansen stil zetten als het hard stormt. Wel iets om rekening mee te houden als je op reis bent.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 7 juli 2014 @ 12:26:51 #123
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_142000909
t ziet er heftig uit...maar er staat ook dat als hij het mainland eenmaal bereikt, hij al afgezwakt zal zijn.

http://www.japantoday.com(...)eling-toward-okinawa
pi_142001082
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nou ja, ik ga pas volgende week naar Hiroshima, tot die tijd in Kyoto en Osaka, dus misschien is hij over een dag of 6-7 wel weer wat afgezwakt.
Dat sowieso.
  maandag 7 juli 2014 @ 13:36:09 #125
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142002886
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

effe goed in de gaten houden. als ik even kijk, gaat ie wel recht op het mainland af.. en dan krijg je er in osaka ook wel mee te maken.
Vrijdag vertrekken we naar Osaka.

Zal wel wat afgezwakt zijn dan. We zien het wel, paraplu maar mee. :7
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142003655
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe erg is de uitloop van zo'n orkaan als nu bezig is? Ik heb ergens volgende week Hiroshima gepland.

Gezien er voor Shikoku ook wordt gezegd veiligheid te zoeken en dat niet zover van Hiroshima afligt vraag ik me af of ik die trip niet moet cancelen en lekker in de buurt van Kyoto en Osaka blijf.
Ik heb twee jaar terug in Tokyo gezeten toen daar een tyfoon kort langs trok, en ik heb er niets van gemerkt. Wind wakkerde gedurende dag al iets aan en 's avonds heb ik het nog nooit zo hard zien regenen, maar de dag erop was het weer prima. We hebben één avond binnen moeten blijven, want nee, je kunt echt niet buiten zijn met dat weer.
pi_142005350
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb twee jaar terug in Tokyo gezeten toen daar een tyfoon kort langs trok, en ik heb er niets van gemerkt. Wind wakkerde gedurende dag al iets aan en 's avonds heb ik het nog nooit zo hard zien regenen, maar de dag erop was het weer prima. We hebben één avond binnen moeten blijven, want nee, je kunt echt niet buiten zijn met dat weer.
Ik op Okinawa, betrok smiddags, savonds harde wind, de volgende dag hoge golven, dat was alles. Maar was ook een kleintje.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:48:40 #128
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142007579
Haha ik ben nog een amateur met stormervaringen dus ik neem liever voorzorgsmaatregelen, ook al valt het uiteindelijk dan mee.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games maandag 7 juli 2014 @ 16:58:46 #129
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142009829
Ach heb wel eens vastgezeten door een typhoon bovenop op Miyajima. Dat was wel kicken :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:44:13 #130
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142112334
even voor een vriend navragen maar hoe zat het nou met de landingpermission?
moest je paspoort wel of niet 6 maanden geldig zijn na de trip?
(heb er zelf nooit zo heel erg op gelet maar even navragen kan geen kwaad :+ )
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2014 @ 23:44:42 #131
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142118330
weet iemand waar dit restaurant is:
http://www.zauo.com/index.html
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2014 @ 23:45:23 #132
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142118372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:44 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
even voor een vriend navragen maar hoe zat het nou met de landingpermission?
moest je paspoort wel of niet 6 maanden geldig zijn na de trip?
(heb er zelf nooit zo heel erg op gelet maar even navragen kan geen kwaad :+ )
volgens mij is dit niet nodig voor Japan, maar mocht het tripje toch langer worden, dan is het wel handig :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142124482
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:44 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
even voor een vriend navragen maar hoe zat het nou met de landingpermission?
moest je paspoort wel of niet 6 maanden geldig zijn na de trip?
(heb er zelf nooit zo heel erg op gelet maar even navragen kan geen kwaad :+ )
Hoeft niet.
pi_142124773
quote:
4s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:44 schreef donald_dick het volgende:
weet iemand waar dit restaurant is:
http://www.zauo.com/index.html
http://www.zauo.com/shoplist.html

Even door Google Translate gooien :)

Aantal in Fukuoka, Tokyo, eentje in Osaka, eentje in Nagoya. En nog 'n paar :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Negentiendertig op 10-07-2014 01:35:20 ]
  donderdag 10 juli 2014 @ 01:29:16 #135
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142124780
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 01:22 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Hoeft niet.
ah ok
thx for the info both of you
wel weird dat het de ene keer wel geld en de andere keer niet (qua landen dan :) )
zal aan hem doorgeven dat zijn paspoort gewoon geldig moet zijn gedurende zijn verblijf :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 02:56:38 #136
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142127298
Geland in Narita! Wolkig maar nog prima weer!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142129479
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 02:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Geland in Narita! Wolkig maar nog prima weer!
veel plezier!
pi_142131336
veel plezier!
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:11:44 #139
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142137129
Inmiddels wat regen. Volgens mij komen de Neoguri restanten morgen bij Tokio aan. Net vandaag Shinkansen plaatsje gereserveerd naar Osaka morgen dus wij zoeken de zon weer op!

JR Railpass werkt geweldig so far!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 14:11:59 #140
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142204463
Vandaag bij Koyasan geweest, super vet. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142316419
Nog 44 dagen! Derde keer in twee jaar, heerlijk!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:36:27 #142
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_142319379
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 14:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Vandaag bij Koyasan geweest, super vet. _O_
tof, ik ben daar nog steeds niet geweest..
pi_142322358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Simmertje het volgende:
Nog 44 dagen! Derde keer in twee jaar, heerlijk!
:(
----
pi_142323680
Jr. railpass werkt idd top en wat zijn Japanners behulpzaam.
pi_142327854
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Simmertje het volgende:
Nog 44 dagen! Derde keer in twee jaar, heerlijk!
Nog 3 dagen, eerste keer! :P
pi_142327974
Wees voorbereid om verslaafd te raken ;)
pi_142336770
zat net even te kijken naar tickets, zijn echt belachelijk duur geworden, ook voor volgend jaar zit er niks onder de 400 euro voor een enkele reis

ben 2 jaar terug voor iets meer dan 500 euro retour gevlogen
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:21:37 #148
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142351272
Ik vond Osaka trouwens de minst leuke stad tot nu toe. Kyoto is echt prachtig!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:24:34 #149
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142351280
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

tof, ik ben daar nog steeds niet geweest..
Was echt bijzonder, al die grafstenen en tombes van Warlords 1500 jaar geleden etc. Heel bijzondere sfeer.

Zijn er nog echt bijzondere tempels waar ik in Kyoto, Tokyo of Narita heen moet? Heb er tot dusver een paar bezocht en vind het een beetje een dertien-in-een-dozijn idee, dus misschien kan iemand wat tips geven.

Gister vier kilometer trapgelopen in 30 graden. Goed warm maar zoveel rode Torii bij elkaar is wel tof.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142352849
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:57 schreef 111210 het volgende:
zat net even te kijken naar tickets, zijn echt belachelijk duur geworden, ook voor volgend jaar zit er niks onder de 400 euro voor een enkele reis

ben 2 jaar terug voor iets meer dan 500 euro retour gevlogen
vorig jaar had ik in november een retourtje voor 550.
even wachten op aanbiedingen?
pi_142352968
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:24 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Was echt bijzonder, al die grafstenen en tombes van Warlords 1500 jaar geleden etc. Heel bijzondere sfeer.

Zijn er nog echt bijzondere tempels waar ik in Kyoto, Tokyo of Narita heen moet? Heb er tot dusver een paar bezocht en vind het een beetje een dertien-in-een-dozijn idee, dus misschien kan iemand wat tips geven.

Gister vier kilometer trapgelopen in 30 graden. Goed warm maar zoveel rode Torii bij elkaar is wel tof.
ja lijkt me inderdaad wel bijzonder.

okee de rode torii tempel heb je al gehad, lol. die is wel geweldig trouwens.

Ryoan-ji voor de zen tuin
Kiyomizu-dera
maar eigenlijk moet je gewoon een fiets huren in kyoto, en gaan rondzwerven.
pi_142353097
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja lijkt me inderdaad wel bijzonder.

okee de rode torii tempel heb je al gehad, lol. die is wel geweldig trouwens.

Ryoan-ji voor de zen tuin
Kiyomizu-dera
maar eigenlijk moet je gewoon een fiets huren in kyoto, en gaan rondzwerven.
Yep. Je zou de kinkaku-ji er ook nog aan kunnen toevoegen als echt een anders-dan-de-rest tempel, maar m'n favoriete tempel in Kyoto was er 1 die niet in de Lonely-Planet stond, kwamen we toevallig tegen tijdens een fietstochtje door de stad. Complete rust, geen toeristen, geweldig _O_
pi_142353128
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Yep. Je zou de kinkaku-ji er ook nog aan kunnen toevoegen als echt een anders-dan-de-rest tempel, maar m'n favoriete tempel in Kyoto was er 1 die niet in de Lonely-Planet stond, kwamen we toevallig tegen tijdens een fietstochtje door de stad. Complete rust, geen toeristen, geweldig _O_
ja precies, zoveel verborgen plekjes daar....
pi_142354372
De meeste temples waren echt foto momenten en dan weer verder haha. Met je fiets richting Kiyomizudera is wel geniaal om te doen. Mooiste momenten van Kyoto heb ik eigenlijk gewoon aan de Kamo River gehad, wat een magistrale plek. O+

En als je nog naar Nara gaat, weinig herten lastigvallen maar meteen Wakakusayama beklimmen! Volledig met een groep schoolkinderen gedaan, fantastisch.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:34:35 #155
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142359685
Vandaag wandelroute gedaan en nog wat dingen bekeken, en tempura gegeten. Ben bij die bamboo route geweest en de tuin die daarnaast zit (van een oude Japanse acteur) was ook heel tof, supermooi uitzicht over Kyoto.

Morgenochtend is de lampionnen-festival optocht en daarna gaan we met de fiets door Kyoto fietsen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:35:58 #156
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142359759
En gister nog pils gedronken aan de rivier, wat behandelen die gasten die meisjes slecht zeg, in Nederland had ik daar zeker wat van gezegd maar daar ben ik hier toch wat meer terughoudend over. In ieder geval trappen ze hun vriendinnetjes gewoon, en trekken ze hun aan hun haren omhoog. En de dames lopen zat rond te dartelen en komen steeds weer bij ze terug. Heel aparte waarneming.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142361479
quote:
13s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:35 schreef boem-dikkie het volgende:
En gister nog pils gedronken aan de rivier, wat behandelen die gasten die meisjes slecht zeg, in Nederland had ik daar zeker wat van gezegd maar daar ben ik hier toch wat meer terughoudend over. In ieder geval trappen ze hun vriendinnetjes gewoon, en trekken ze hun aan hun haren omhoog. En de dames lopen zat rond te dartelen en komen steeds weer bij ze terug. Heel aparte waarneming.
Dat is mij ook wel eens opgevallen, en er zijn ook buitenlanders die daar voor speciaal naar Japan komen. Eng volk (met name die buitenlanders).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142361617
klootzakken heb je overal
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:49:44 #159
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142362344
Hee Boem-Dikkie, zit je nog in Kyoto? Daar is nu ook het Gion Matsuri Festival aan de gang toch?

Morgen (17 juli) grote optocht en vanavond (16 juli) straatfeesten (net als gisteren en eergisteren) waar je alle wagens kan bekijken (én feestvierende japanners kan zien, én goudvissen kan vangen, én politieagenten met lightsabers kan zien én lichtgevende oortjes kan kopen O+ )

Wij waren in 2012 in Kyoto tijdens het festival en het was echt super gaaf! En de avonden ervoor waren eigenlijk nog gaver dan de optocht zelf ;)

Als je bij de optocht gaat kijken morgen, probeer dan bij een hoek te gaan staan. Hoe ze die grote karren 't hoekje om krijgen is echt geweldig om te zien! ^O^

http://www.japan-guide.com/e/e3942.html

Paar van onze foto's.. voor 't idee ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Radyhyn op 16-07-2014 14:56:14 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:23:41 #160
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142363550
Ja gister al meegelopen met de optocht en al je bovenstaande punten gezien haha. Heel gaaf inderdaad. Vooral mooi dat er eigenlijk niet een doel is of zo, iedereen loopt gewoon de hele tijd door en haalt bij een kraampje of winkel wat bier en snacks.

Morgenochtend om 9.00 is de hoofdoptocht, daar gaan we zeker even kijken!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:38:06 #161
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142364068
Leuk joh :)
Is inderdaad bijna niet te missen dat festival.
Wat voor temperatuur is het daar nu? Is het een beetje uit te houden?

Was je in Koyasan trouwens ook blijven overnachten in zo'n klooster? Of was het een dagtrip?

Die overdekte markt in Kyoto is trouwens ook leuk om doorheen te lopen en wij zijn toen ook nog gaan kijken bij het vissen met Aalscholvers.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 17 juli 2014 @ 01:46:20 #162
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142386591
Vandaag wordt het 33 graden, maar met zo'n wapperaar en korte kleding is het prima. Gewoon vaak bij zaakjes naar binnen gaan voor de airco en genoeg drinken. :D

Nee niet blijven overnachten, vond een dagtrip eigenlijk ook wel genoeg, wat ik al zei, dertien-in-een-dozijn tempels dus we hebben er twee bekeken en vooral de begraafplaats gecheckt. Daarna weer teruggegaan.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142387172
t wordt hier vrijdag ook 30+. maar dan zonder tempels, toch iets minder leuk. :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:20:01 #164
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142389576
Mooie fietstocht gedaan. Bij de Zoo onze fiets op een parkeerplaats gezet die blijkbaar van een bedrijf is. Kwamen we terug waren alle hekken dicht en afgesloten. Probeer ik een hek open te doen blijkt hij niet op slot, loop ik naar onze fietsen toe hebben die lui van het bedrijf er een slot omheen gedaan.

Wij wachten tot ze terugkwamen, kwam er een vet chagrijnig vrouwtje en haar collega met hun gebrekkige Engels vertellen dat het GEEN publieke parkeerplaats is, en dat ze het hotel waar we de fietsen hebben gehuurd hebben gebeld en dat er een hotelmedewerker komt om mee te discussiëren. :')

Dus wij 20 minuten wachten op die medewerker, daarna die medewerker nog 10 minuten praten, kregen we eindelijk onze fietsen terug. Ik dacht echt, wtf, geef gewoon die fietsen terug dan is het toch klaar. :')

De man van het hotel vond het ook allemaal wel lollig, die was de hele tijd naar ons aan het lachen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142393445
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:20 schreef pokkerdepok het volgende:
vorig jaar had ik in november een retourtje voor 550.
even wachten op aanbiedingen?
ja daarom, maar vond het vreemd omdat aeroflot normaal het hele jaar wel redelijke prijzen heeft gehad tussen de 500-650 euro voor een retourtje maar nu ook flink is gestegen

of komt dat omdat het tourisme weer aantrekt in japan?
pi_142393525
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef 111210 het volgende:

[..]

ja daarom, maar vond het vreemd omdat aeroflot normaal het hele jaar wel redelijke prijzen heeft gehad tussen de 500-650 euro voor een retourtje maar nu ook flink is gestegen

of komt dat omdat het tourisme weer aantrekt in japan?
KLM had vorig jaar echt hele mooie aanbiedingen voor Tokyo in de werelddealweken. Gewoon rechtstreekse vlucht en niet met :') Aeroflot :'). Die hebben wij toen geboekt.

Ik zou daar zeker nog even op wachten als je de tijd hebt.
pi_142393624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Aeroflot . Die hebben wij toen geboekt.
aeroflot is hoe ik het heb meegemaakt een 10x betere maatschapij dan klm, veel gastvrijer, prima toestellen (waren gewoon nieuwe airbussen met mediasetje om films te kijken)
hele vlucht biertjes bestellen (of vodka als je zou willen)

aeroflot (internationaal) is echt geen houten propellor vliegtuig, wat iedereen denkt :)
pi_142393665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:28 schreef 111210 het volgende:

[..]

aeroflot is hoe ik het heb meegemaakt een 10x betere maatschapij dan klm, veel gastvrijer, prima toestellen (waren gewoon nieuwe airbussen met mediasetje om films te kijken)
hele vlucht biertjes bestellen (of vodka als je zou willen)

aeroflot (internationaal) is echt geen houten propellor vliegtuig, wat iedereen denkt :)
Ik heb daar zelf ook een keer meegevlogen naar Tokyo en gastvrij?!?! :D Echt het meest onbeschofte volk wat ik ooit heb meegemaakt. In iedere situatie. Ongekend. (Het personeel op de luchthaven van Moskou vooral).

Tevens was het eten niet te doen, is overstappen gewoon kut, beenruimte was minder dan KLM en sinds augustus 2013 mag je op intercontinentale vluchten geen alcohol meer drinken vanwege dronken Russen.

Nee, doe mij dan maar dat directe ticket bij de KLM hoor. Absoluut niet de beste maatschappij maar verkies dat met ogen dicht boven Aeroflot.

Edit: je hebt trouwens gelijk dat het beeld in Nederland van die maatschappij ook nergens op slaat. Gewoon veilig en vliegtuigen waren inderdaad redelijk nieuw. Als het honderden euros zou schelen zou ik het nog wel eens doen, maar als het even kan alles behalve aeroflot voor zo'n lange vlucht.
pi_142393765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
en sinds augustus 2013 mag je op intercontinentale vluchten geen alcohol meer drinken vanwege dronken Russen.

ah oke, ik ging 2012 dus geen last van gehad toen

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
(Het personeel op de luchthaven van Moskou vooral).
ja oke dat klopt wel, maar heb er geen hinder aan ondervonden, waren gewoon chagrijnige mensen daar, maar was gratis wifi over het hele vliegveld, en tussenstop was 2uurtjes ofzo, dus meer dan prima voor ons.
pi_142394108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nee, doe mij dan maar dat directe ticket bij de KLM hoor. Absoluut niet de beste maatschappij maar verkies dat met ogen dicht boven Aeroflot.
Vorig jaar met Austrian gevlogen, beviel ook erg goed. Overstap in Wenen. Maar dit jaar gewoon rechtstreeks met KLM. Heeft toch de voorkeur. Ook fijne vertrek/aankomsttijden. KLM is niet luxe, maar wel degelijk. Ik stap in, koptelefoon op, krentenbollen mee voor onderweg, verstand op nul en na 11 uur vliegen snel richting de verse sushi!
pi_142394167
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:49 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Vorig jaar met Austrian gevlogen, beviel ook erg goed. Overstap in Wenen. Maar dit jaar gewoon rechtstreeks met KLM. Heeft toch de voorkeur. Ook fijne vertrek/aankomsttijden. KLM is niet luxe, maar wel degelijk. Ik stap in, koptelefoon op, krentenbollen mee voor onderweg, verstand op nul en na 11 uur vliegen snel richting de verse sushi!
Directe vluchten zijn gewoon erg fijn en wel een beetje extra geld waard.

In the end ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel, zeker in economy, maar vond ik Aeroflot er wel echt negatief bovenuit steken.
pi_142394192
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Directe vluchten zijn gewoon erg fijn en wel een beetje extra geld waard.

In the end ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel, zeker in economy, maar vond ik Aeroflot er wel echt negatief bovenuit steken.
Eens. Dit jaar voor 700 euro rechtstreekse tickets kunnen scoren met KLM. En dat is gewoon een goede prijs. Geen zin in overstapstress. Aeroflot is inderdaad een van die maatschappijen waar ik nooit mee zal vliegen. :D
pi_142394310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef 111210 het volgende:

[..]

ja daarom, maar vond het vreemd omdat aeroflot normaal het hele jaar wel redelijke prijzen heeft gehad tussen de 500-650 euro voor een retourtje maar nu ook flink is gestegen

of komt dat omdat het tourisme weer aantrekt in japan?
ja misschien wel... maar vorig jaar, had ik dus een rechtstreeks KLM ticket in november, 10 dagen voor de vlucht, voor 550. dat kan dit jaar misschien ook weer, gen idee.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:28 schreef 111210 het volgende:

[..]

aeroflot is hoe ik het heb meegemaakt een 10x betere maatschapij dan klm, veel gastvrijer, prima toestellen (waren gewoon nieuwe airbussen met mediasetje om films te kijken)
hele vlucht biertjes bestellen (of vodka als je zou willen)

aeroflot (internationaal) is echt geen houten propellor vliegtuig, wat iedereen denkt :)
en ik had ook een nieuw toestel, met persoonlijk media setje. was echt prima.
  Eindredactie Games donderdag 17 juli 2014 @ 14:19:35 #174
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142396888
Wat pas echt naaierig is, is als je bij KLM een ticket koopt en dan met Aeroflot vliegt. :')

Niet dat KLM nou zo goed is, in toen jaar tijd zat mijn koffer niet in het toestel waar ik in zat. 1 keer eindigde hij in LA en de andere keer bleef hij achter op Schiphol :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142397200
Aeroflot vorig jaar meegevlogen en moet toegeven dat ik van tevoren best wel een beetje argwaan had. Uiteindelijk had ik de heenreis een nooduitgang plek, geen enkele vertraging gehad en al mijn koffers zijn op de juiste bestemmingen aangekomen. Het voedsel was daarentegen niet geweldig en voor een (lauw) biertje moet je betalen. Verder moet je ook niet al te vriendelijk personeel verwachten. Maar ben toen uiteindelijk voor 530 retour gevlogen in het hoog seizoen, dus nam die flaws maar voor lief.

Iemand overigens al met Lufthansa naar Tokyo gevlogen, daar vlieg ik namelijk dit jaar mee.
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:09:39 #176
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142402600
Ik houd echt van de service van KLM, dat mensen (ook al is het misschien niet altijd zo) in ieder geval vrolijk lijken en doen ogen dat ze plezier hebben in hun werk en je willen helpen doet me altijd goed en maakt vluchten van 11 uur een stuk chiller.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:10:03 #177
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142402617
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik houd echt van de service van KLM, dat mensen (ook al is het misschien niet altijd zo) in ieder geval vrolijk lijken en doen ogen dat ze plezier hebben in hun werk en je willen helpen doet me altijd goed en maakt vluchten van 11 uur een stuk chiller.
Valium maakt het nog een stuk chiller ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142406904
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik houd echt van de service van KLM, dat mensen (ook al is het misschien niet altijd zo) in ieder geval vrolijk lijken en doen ogen dat ze plezier hebben in hun werk en je willen helpen doet me altijd goed en maakt vluchten van 11 uur een stuk chiller.
Eens, ik vind KLM ook uitstekend.
pi_142407129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:30 schreef Simmertje het volgende:

Iemand overigens al met Lufthansa naar Tokyo gevlogen, daar vlieg ik namelijk dit jaar mee.
Ga ik volgende maand doen. Overstap in Munchen. Wanneer ga jij? :D
pi_142413749
Eind augustus, maar via Frankfurt ;)
pi_142413944
Wij vlogen vorig jaar met Lufthansa over Munchen. Is me prima bevallen! Prima eten, en verder zo comfortabel als een 12 uur durende vlucht in economy class is natuurlijk.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 07:36:43 #182
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142430250
Terug in Tokyo. Zeer genoten van de dagen in Kyoto, wat een vette stad zeg. Nu nog 6 nachten in Tokyo doorbrengen en dan nog een nachtje in een Ryokan in Narita.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142432448
Ik vloog via Zurich met Swiss naar Tokyo en op de terugweg met Austria naar Wenen. Beide eigenlijk zeer netjes en bovendien had ik beide keren niemand naast me. Dus meer ruimte haha. Beetje jammer dat mijn vlucht naar Amsterdam vanuit Wenen opeens was geannuleerd bij aankomst daar, nog even drie uur extra wachten. :D
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_142456135
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om half september voor het eerst naar Japan te gaan. Ik wil daar een rondreis van 22 dagen maken, met het openbaar vervoer, en heb de volgende (globale) route in gedachten:

Fukuoka (hier vlieg ik heen)
Nagasaki
Hiroshima
Osaka
Kyoto
Matsumoto
Nikko (misschien als dagtrip vanuit Tokyo?)
Tokyo (hier vlieg ik van terug)

Ik zou graag jullie advies willen over deze route. Is deze route haalbaar binnen 22 dagen? Hoeveel dagen adviseren jullie per stad te verblijven? En heb ik wellicht nog bijzondere steden overgeslagen in de planning? Ik schat zelf in dat deze afstanden goed haalbaar zijn maar krijg graag advies van ervaren Japan-reizigers!
pi_142460110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:35 schreef pinguinsas het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om half september voor het eerst naar Japan te gaan. Ik wil daar een rondreis van 22 dagen maken, met het openbaar vervoer, en heb de volgende (globale) route in gedachten:

Fukuoka (hier vlieg ik heen)
Nagasaki
Hiroshima
Osaka
Kyoto
Matsumoto
Nikko (misschien als dagtrip vanuit Tokyo?)
Tokyo (hier vlieg ik van terug)

Ik zou graag jullie advies willen over deze route. Is deze route haalbaar binnen 22 dagen? Hoeveel dagen adviseren jullie per stad te verblijven? En heb ik wellicht nog bijzondere steden overgeslagen in de planning? Ik schat zelf in dat deze afstanden goed haalbaar zijn maar krijg graag advies van ervaren Japan-reizigers!
Wij doen bijna dezelfde route, ook half september in 23 dagen :D onze route is nu helemaal klaar. Wij komen ook aan in Fukuoka, maar dat is geen spannende stad, dus we gaan die dag gelijk door naar Nagasaki. Dit ons schema:
Nagasaki 3 nachten
Hiroshima 3 nachten
Kyoto 6 nachten
Magome 1 nacht
Nagano 3 nachten
Tokyo 6 nachten.

Verder doen we dagtripjes of stops onderweg bij miyajima, kobe & himeji, Osaka, nara, matsumoto, nikko, kamakura en hakone. Waarbij nikko en kamakura een beetje afhankelijk is van hoe tempelmoe we dan al zijn, wellicht dat we (een van) die skippen voor een extra dagje door Tokyo struinen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_142471622
Ik vond eerlijk gezegd Nikko een van de leukste plekken die ik op mijn reis had gezien. Niet allen de tempels wareb tof maar ook de natuur omheen. Prachtige kleuren in de herfst. Naast Nara zou ik Nikko zeker ook bezoeken.
  Eindredactie Games zaterdag 19 juli 2014 @ 10:53:12 #187
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142472336
Wat wil je 4 dagen in Nagano doen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142473753
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:12 schreef koei het volgende:
Wij doen bijna dezelfde route, ook half september in 23 dagen :D onze route is nu helemaal klaar. Wij komen ook aan in Fukuoka, maar dat is geen spannende stad, dus we gaan die dag gelijk door naar Nagasaki. Dit ons schema:
Nagasaki 3 nachten
Hiroshima 3 nachten
Kyoto 6 nachten
Magome 1 nacht
Nagano 3 nachten
Tokyo 6 nachten.

Verder doen we dagtripjes of stops onderweg bij miyajima, kobe & himeji, Osaka, nara, matsumoto, nikko, kamakura en hakone. Waarbij nikko en kamakura een beetje afhankelijk is van hoe tempelmoe we dan al zijn, wellicht dat we (een van) die skippen voor een extra dagje door Tokyo struinen.
Mooi programma! Dat wordt genieten! :)
pi_142477534
nagano is inderdaad niet zo bijzonder. kan je beter in osaka gaan zitten.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:27:40 #190
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142507366
Osaka vond ik na één dag al saai.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:28:12 #191
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142507372
Hebben jullie nog eettips waar ik heen moet in Tokio? Niet zo duur gaarne en ook gerechten zonder vis.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142509816
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie nog eettips waar ik heen moet in Tokio? Niet zo duur gaarne en ook gerechten zonder vis.
Hmm ryogoku station, er zit daar in een hoekje een tent die echt de lekkerste kip hebben.

Aan de kant van de 7/11.

1 Chome-3-1 Yokoami
Sumida-ku, Tōkyō-to

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 13:06:09 ]
pi_142512561
Is het museum in Hiroshima de moeite waard als je het museum in nagasaki al hebt gezien?
pi_142513530
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Osaka vond ik na één dag al saai.
Dat vind ik knap. Osaka is trouwens ook een ideale uitvalsbasis voor dagtochtjes in de hele Kansai-regio.
  zondag 20 juli 2014 @ 15:43:09 #195
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142514772
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat vind ik knap. Osaka is trouwens ook een ideale uitvalsbasis voor dagtochtjes in de hele Kansai-regio.
Zoveel niet gezien maar relatief vond ik Osaka het minst interessant vergeleken met waar ik voor de rest geweest ben.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 20 juli 2014 @ 15:43:59 #196
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142514801
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:36 schreef GeorgKacher het volgende:
Is het museum in Hiroshima de moeite waard als je het museum in nagasaki al hebt gezien?
Er is in één van de musea op het eiland nu een tentoonstelling over de memoirs van overlevenden die toen kind waren. Heel aangrijpend.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games zondag 20 juli 2014 @ 16:14:40 #197
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142516070
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie nog eettips waar ik heen moet in Tokio? Niet zo duur gaarne en ook gerechten zonder vis.
Wat is niet zo duur, anders gewoon chickies kijken shibuya 109.

Ninja Akasaka is leuk, maar redelijk duur :Y
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 20 juli 2014 @ 16:19:17 #198
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142516247
hoeveel kost een pakje malboro tegenwoordig in Japan? Nog steeds 400 yen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142517191
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie nog eettips waar ik heen moet in Tokio? Niet zo duur gaarne en ook gerechten zonder vis.
Koreaanse grill bovenin de Parco, Shibuya (Toraji heet die tent).
  zondag 20 juli 2014 @ 16:59:50 #200
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142517633
yosh de laatste reserveringen gedaan en formulier voor me simcard verstuurd.
9 dagen te gaan en ik vertrek richting NRT ^^
pi_142518503
quote:
4s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:19 schreef donald_dick het volgende:
hoeveel kost een pakje malboro tegenwoordig in Japan? Nog steeds 400 yen?
Klopt is steeds 400
  Eindredactie Games zondag 20 juli 2014 @ 17:26:29 #202
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142518645
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:23 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Klopt is steeds 400
dan ga ik het lekker daar kopen ipv op schiphol :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142538787
Iemand ervaring met vliegen naar Japan/Tokio via Dubai met Emirates? Ik ga over iets meer dan drie weken *O*
(Vind het alleen wel een beetje griezelig dat je dan over Syrië/Irak vliegt n.a.v. de vliegtuigramp in Oekraïne, maar die gedachte probeer ik uit mijn hoofd te zetten :X )
pi_142542985
Lijkt me wel een beetje omvliegen. Hoe lang doe je erover?
pi_142545570
Waar iets om op mijn "to eat" lijstje te zetten: De Sasebo Burger.

http://www.japanvisitor.com/japanese-culture/food/sasebo-burgers
pi_142545733
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:26 schreef Aurelius het volgende:
Lijkt me wel een beetje omvliegen. Hoe lang doe je erover?
Het is inderdaad een eindje omvliegen, in totaal is het 18 uur inclusief overstap. Het scheelde wel al gauw 300 euro per ticket in vergelijking met directe vluchten ;)
pi_142545767
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Osaka vond ik na één dag al saai.
-O-

Osaka _O_

quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie nog eettips waar ik heen moet in Tokio? Niet zo duur gaarne en ook gerechten zonder vis.
Een willekeurige izakaya? Toffe sfeer, allerlei niet dure hapjes en genoeg bier!

Hier staan wat echt goedkope in

http://tokyocheapo.com/food-and-drink/the-cheapest-beer-in-tokyo/

maar specifiek die zijn wel lastig te vinden.
pi_142545828
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:12 schreef koei het volgende:
Kamakura een beetje afhankelijk is van hoe tempelmoe we dan al zijn, wellicht dat we (een van) die skippen voor een extra dagje door Tokyo struinen.
Het leukste van Kamakura zijn niet de tempels maar het strand! Als het nog een beetje mooi weer is absoluut de moeite waard, ook al ben je tempelmoe ;)
pi_142545892
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:38 schreef Ljosgeisli het volgende:
Het is inderdaad een eindje omvliegen, in totaal is het 18 uur inclusief overstap. Het scheelde wel al gauw 300 euro per ticket in vergelijking met directe vluchten ;)
Ik ben ooit via Dubai naar India gevlogen. Emirates is een goede maatschappij, en het vliegveld in Dubai is erg efficient. Prima overstapplaats. Ik heb toen een wat ruimere overstap geboekt een nog een dagje Dubai bezocht. Voor de rest eigenlijk alleen ervaringen met overstappen in Wenen en :r Parijs :r. Rechtstreeks blijft toch het fijnste.
pi_142545916
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het leukste van Kamakura zijn niet de tempels maar het strand! Als het nog een beetje mooi weer is absoluut de moeite waard, ook al ben je tempelmoe ;)
Daar hoor ik ook goede dingen over, vooral Enochima. :)
pi_142546019
Met heel veel geluk:



Maar realistisch gezien ga je op een goede dag waarschijnlijk fuji niet zien omdat het dan vaak ook wat heiig is.

Wij zijn gewoon naar het strand van kamakura zelf geweest. Loop je in een kwartiertje naar toe vanaf het station. Leuk sfeertje, lekker warm water en een aantal toffe strandtenten.
pi_142546029
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie nog eettips waar ik heen moet in Tokio? Niet zo duur gaarne en ook gerechten zonder vis.
Yoshinoya voor gydon (beef bowl). MOS Burger en CoCo Curry. Dit zijn ketens die overal te vinden is. Voor yakitori kun je naar de wijken Yūrakuchō of Omoide Yokocho (Shinjuku) gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aurelius op 21-07-2014 10:56:59 ]
pi_142546436
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Een willekeurige izakaya? Toffe sfeer, allerlei niet dure hapjes en genoeg bier!

Hier staan wat echt goedkope in

http://tokyocheapo.com/food-and-drink/the-cheapest-beer-in-tokyo/
Voor goedkoop indrinken ga ik altijd naar de Museum of Yebisu Beer in Ebisu. Je kunt er allerlei soorten bier proeven voor maar 500 yen per glas. Helaas wel maar tot 19:00 uur. Het museum zelf is gratis.
pi_142546519
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:01 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Voor goedkoop indrinken ga ik altijd naar de Museum of Yebisu Beer in Ebisu. Je kunt er allerlei soorten bier proeven voor maar 500 yen per glas. Helaas wel maar tot 19:00 uur. Het museum zelf is gratis.
Ook geweest, heel leuk, maar echt goedkoop is dat niet he :P
pi_142546735
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie nog eettips waar ik heen moet in Tokio? Niet zo duur gaarne en ook gerechten zonder vis.
Je zou ook nog naar 1 van de all you can eats kunnen gaan bovenop de malls. Voor een fixed price zoveel eten EN drinken ( ook bier _O_ ) als je maar wilt. Echt hoogstaand is het eten niet maar wel veel keuze (ook geen vis). Met mooi weer hangt er echt een vakantiesfeertje en je eet aan lange tafels dus ook nog mogelijkheid beetje gesprekje aan te knopen met je buurman/vrouw.
pi_142546843
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ook geweest, heel leuk, maar echt goedkoop is dat niet he :P
Nja, je kunt natuurlijk altijd nog dronken salarymen verleiden met je Engelse skills. ;)
  Eindredactie Games maandag 21 juli 2014 @ 12:03:42 #217
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142548278
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:32 schreef Aurelius het volgende:
Waar iets om op mijn "to eat" lijstje te zetten: De Sasebo Burger.

http://www.japanvisitor.com/japanese-culture/food/sasebo-burgers
hmm ik zit toch een paar dagen in nagasaki, dus ik ga ff langs :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142548420
quote:
4s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

hmm ik zit toch een paar dagen in nagasaki, dus ik ga ff langs :P
We kwamen erop toen we dit TV-programma keken. :D

  Eindredactie Games maandag 21 juli 2014 @ 12:17:09 #219
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142548682
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:08 schreef Aurelius het volgende:

[..]

We kwamen erop toen we dit TV-programma keken. :D

die kerel gaat helemaal leip op die burger
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142556782
Ramen bij Kamakura was ook goed te doen. Restaurantje kwam ik voor het eerst tegen in Osaka maar op mijn laatste dag in Tokyo liep ik er toevallig ook langs in Shinjuku.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  maandag 21 juli 2014 @ 16:53:29 #221
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142559562
Thanks voor de tips!

Vanavond naar Tokyo Bay geweest, vet zeg, die Gundam, ferriswheel, uitzicht en natuurlijk het discogebouw! :D

En naar een catcafé, leuk idee wel alleen die katten waren behoorlijk lui en ongeinteresseerd, weer wat anders dan de extreem makke konijntjes op Bunny Island.

Morgen naar het Ghibli museum!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142565651
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:41 schreef Ljosgeisli het volgende:
Iemand ervaring met vliegen naar Japan/Tokio via Dubai met Emirates? Ik ga over iets meer dan drie weken *O*
(Vind het alleen wel een beetje griezelig dat je dan over Syrië/Irak vliegt n.a.v. de vliegtuigramp in Oekraïne, maar die gedachte probeer ik uit mijn hoofd te zetten :X )
Ik ben 2 x met Emirates, vanaf Amsterdam en via Dubai, naar Japan gevlogen. De eerste keer voor 475 Euro en de tweede keer voor 525 Euro. De overstap verloopt vlotjes en Emirates heeft een eigen terminal op Dubai International Airport wat het overzicht ten goede komt. 't Vliegveld kent prima voorzieningen en goede restaurants. Enig nadeel is dat je bij aankomst vanuit het vliegtuig vaak met de bus naar de juiste terminal wordt gebracht, dit kan enige tijd duren.

Service aan boord van Emirates vind ik prima. Ik ben ook al meerdere malen met Emirates naar Maleisië gevlogen en ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_142565886
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:08 schreef Aurelius het volgende:

[..]

We kwamen erop toen we dit TV-programma keken. :D

Goddomme, wat komen er toch ook een nerds in dat land :')
pi_142571002
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:18 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

Ik ben 2 x met Emirates, vanaf Amsterdam en via Dubai, naar Japan gevlogen. De eerste keer voor 475 Euro en de tweede keer voor 525 Euro. De overstap verloopt vlotjes en Emirates heeft een eigen terminal op Dubai International Airport wat het overzicht ten goede komt. 't Vliegveld kent prima voorzieningen en goede restaurants. Enig nadeel is dat je bij aankomst vanuit het vliegtuig vaak met de bus naar de juiste terminal wordt gebracht, dit kan enige tijd duren.

Service aan boord van Emirates vind ik prima. Ik ben ook al meerdere malen met Emirates naar Maleisië gevlogen en ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad.
Thanks voor de reactie, klinkt goed! ^O^
pi_142581376
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:53 schreef donald_dick het volgende:
Wat wil je 4 dagen in Nagano doen?
We wilden de Alpen in, en Nagano trok ons na lang twijfelen uiteindelijk meer dan nagoya. Het is gewoon jammer dat er zoveel reistijd zit tussen de echt leuke dorpjes, anders hadden we daar een hotel genomen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:37:05 #226
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142583652
Is iemand hier in die Ryokan in Narita geweest? Kan nergens een tattoo-policy vinden voor hun Onsen namelijk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games woensdag 23 juli 2014 @ 03:28:28 #227
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142624933
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:08 schreef Aurelius het volgende:

[..]

We kwamen erop toen we dit TV-programma keken. :D

ik ben ook ondervraagd door die gasten :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142625772
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:28 schreef donald_dick het volgende:
ik ben ook ondervraagd door die gasten :D
Ben je nog op de Japanse TV gekomen? Of was de reden van je bezoek niet boeiend genoeg?
pi_142625780
Zo gister de huurauto's en JR Passes East besteld...en een retour Tokyo - Hong Kong.

pi_142636152
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik ben ook ondervraagd door die gasten :D
Wij zijn ook ondervraagd is vast niet uitgezonden want we hadden haast
pi_142636216
Haha wij ook :D
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik ben ook ondervraagd door die gasten :D
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik ben ook ondervraagd door die gasten :D
Haha wij ook :D
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:51:06 #232
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142637793
ugh great...
hopelijk kom ik die gasten niet tegen _O-
  Eindredactie Games woensdag 23 juli 2014 @ 20:53:08 #233
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142654547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:51 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
ugh great...
hopelijk kom ik die gasten niet tegen _O-
snel uit de terminal lopen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:02:37 #234
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142655017
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:53 schreef donald_dick het volgende:

[..]

snel uit de terminal lopen :P
gaat niet _O-
moet me simkaart op het postkantoor daar ophalen :')
pi_142655151
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:37 schreef boem-dikkie het volgende:
Is iemand hier in die Ryokan in Narita geweest? Kan nergens een tattoo-policy vinden voor hun Onsen namelijk.
Volgens mij kun je met redelijk normale tattoos gewoon terecht. Al zijn de wat grotere vaak een probleem.

Mijn broertje kreeg ook flink wat aandacht met zijn tattoos, zeker in de metro. We werden ook nog aangesproken door liefhebbers ervan die het jammer vonden dat de maatschappij er nog zo over denkt. Ook nog een voormalig yakuza die even een praatje kwam doen.

Je kunt altijd even opbellen :P
  Eindredactie Games woensdag 23 juli 2014 @ 21:15:38 #236
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142655620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:02 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

gaat niet _O-
moet me simkaart op het postkantoor daar ophalen :')
ik moet zeggen dat die wifi router goed werkt!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:29:20 #237
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142656148
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:15 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat die wifi router goed werkt!
hehe ^^
mja heb een simkaart gehuurd voor me foon en krijg de mobile router van me apartment te leen lol
wel security deposit van 10k yen tho :P
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:32:03 #238
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142672473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:04 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Volgens mij kun je met redelijk normale tattoos gewoon terecht. Al zijn de wat grotere vaak een probleem.

Mijn broertje kreeg ook flink wat aandacht met zijn tattoos, zeker in de metro. We werden ook nog aangesproken door liefhebbers ervan die het jammer vonden dat de maatschappij er nog zo over denkt. Ook nog een voormalig yakuza die even een praatje kwam doen.

Je kunt altijd even opbellen :P
Ik ben er en zie verder geen signs. Nu in mijn Yukata chillen! :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142677025
Ok. Een JR pass kun je als Japanner ook met een buitenlandse verblijfsvergunning gebruiken, de JR East Pass niet, daar heb je echt een buitenlands paspoort voor nodig. Lekker uniform weer. :')

Blij dat ik er nu achterkom. :X
pi_142677252
Dat wordt langer auto huren in plaats van relax in de Shinkansen. Maar na een snelle berekening lijkt het zelf wat gunstiger uit te pakken qua kosten en totale reistijd. :)
pi_142682524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:02 schreef Aurelius het volgende:
Ok. Een JR pass kun je als Japanner ook met een buitenlandse verblijfsvergunning gebruiken, de JR East Pass niet, daar heb je echt een buitenlands paspoort voor nodig. Lekker uniform weer. :')

Blij dat ik er nu achterkom. :X
Doen ze in de praktijk erg moeilijk over, zelfs met een buitenlandse verblijfsvergunning :')
  Eindredactie Games donderdag 24 juli 2014 @ 15:49:12 #242
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142682888
Freaking hell, zit ik 10.000 kilometer van Nederland, zit ik nu een documentaire te kijken over Nederlandse molen de Zoeker :') Het is toch grappig hoe Japanners over Nederland denken.

Vandaag ook gecondoleerd over ' ons' vliegtuigramp. Toen ik aan mijn ontbijt zat was het op tv en de medewerkers van het hotel kwamen naar ons toe of we wilde uitleggen wat er allemaal gebeurd was :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142688819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:37 schreef Negentiendertig het volgende:
Doen ze in de praktijk erg moeilijk over, zelfs met een buitenlandse verblijfsvergunning :')
Ging vorig jaar probleemloos, maar deze keer wagen we het er maar niet op.
pi_142710926
Ben op dit moment een aardige selectie foto's van mn facebook af aan het halen voor in het langbeloofde album dat ik hier zou plaatsen van mijn maart/april reis.

Beetje laat, maar het is heerlijk om alle foto's weer even terug te kijken O+
Album komt er aan.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_142713600
Album reisje Cara : http://imgur.com/a/4XGSQ

170 foto's v.d 2000 :*
Klikken op een foto doet full resolution
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_142713667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ging vorig jaar probleemloos, maar deze keer wagen we het er maar niet op.
Je moet het maar treffen, denk ik. Laatste keer dat ik zo'n ding in moest wisselen was het bij het derde loket pas raak :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:45 schreef Cara het volgende:
Album reisje Cara : http://imgur.com/a/4XGSQ

170 foto's v.d 2000 :*
Klikken op een foto doet full resolution
Mooie foto's! :Y
pi_142713838
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:45 schreef Cara het volgende:
Album reisje Cara : http://imgur.com/a/4XGSQ

170 foto's v.d 2000 :*
Klikken op een foto doet full resolution
Aw wat ik mis de toiletten. Vooral random een warenhuis naar binnen gaan en alleen gebruikmaken van een toilet. _O-

https://www.flickr.com/photos/photografii/sets/72157645037159956/
Mijn pics so far.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_142713964
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:45 schreef Cara het volgende:
Album reisje Cara : http://imgur.com/a/4XGSQ

170 foto's v.d 2000 :*
Klikken op een foto doet full resolution
Leuk hoor! Heb nu weer zin om te gaan :')
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:54:18 #249
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_142717381
als we toch weer even bezig zijn, nog een keertje mijn fotos van afgelopen november, zwart/ wit

https://www.flickr.com/ph(...)s/72157642044081693/
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:29:55 #250
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142731347
Leuk als je nu in Tokyo bent: paar meter hoog Godzilla standbeeld:
http://www.bbcicecream.com/2014/07/23/midtown-meets-godzilla/
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:42:09 #251
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142731852
Weer terug in Amsterdam! Mooie twee week gehad.

Wat ik wel leuk vind is hoe snel je went aan de netheid van Japanners, vooral in de rij staan en netjes wachten. Bij een paar toeristische plekken geweest en vooral niet-Japanners (in dit geval vooral andere Aziaten) zijn echt extreem asociaal. Voordringen en schreeuwen (in de trein, bij shrines en tempels, op begraafplaatsen) vooral. :r
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:56:02 #252
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_142732427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:29 schreef matthijst het volgende:
Leuk als je nu in Tokyo bent: paar meter hoog Godzilla standbeeld:
http://www.bbcicecream.com/2014/07/23/midtown-meets-godzilla/
er is er nog een, zag ik toevallig van de week in een boek.

  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:57:17 #253
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142732482
Ha Godzilla gemist, had ik wel willen zien.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:57:39 #254
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_142732498
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Weer terug in Amsterdam! Mooie twee week gehad.

Wat ik wel leuk vind is hoe snel je went aan de netheid van Japanners, vooral in de rij staan en netjes wachten. Bij een paar toeristische plekken geweest en vooral niet-Japanners (in dit geval vooral andere Aziaten) zijn echt extreem asociaal. Voordringen en schreeuwen (in de trein, bij shrines en tempels, op begraafplaatsen) vooral. :r
en dan die nederlanders, he... :P

welkom terug
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:08:01 #255
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142732930
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en dan die nederlanders, he... :P

welkom terug
Mwah, weet niet hoe dat in gezinnen er aan toe gaat maar de koppeltjes die ik heb gezien probeerden zich zo goed mogelijk aan te passen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142735500
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Weer terug in Amsterdam! Mooie twee week gehad.

Wat ik wel leuk vind is hoe snel je went aan de netheid van Japanners, vooral in de rij staan en netjes wachten. Bij een paar toeristische plekken geweest en vooral niet-Japanners (in dit geval vooral andere Aziaten) zijn echt extreem asociaal. Voordringen en schreeuwen (in de trein, bij shrines en tempels, op begraafplaatsen) vooral. :r
Ik moet zeggen dat die beleefdheid, zeker in winkels, mij mateloos irriteert. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik ben veel te Westers om ook maar iets met dat beleefde gedrag te kunnen. Of niet autistisch genoeg, dat kan ook :P
  zaterdag 26 juli 2014 @ 07:14:26 #257
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142742090
Mwah, vind het wel chill. Dat iedereen netjes in een rij gaat staan voor de trein in plaats van dat gedram in Nederland. Maar goed dat kan ook makkelijker daar, als je de trein mist doordat je achteraan de rij staat wacht je gewoon 5 minuten. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142742444
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Weer terug in Amsterdam! Mooie twee week gehad.

Wat ik wel leuk vind is hoe snel je went aan de netheid van Japanners, vooral in de rij staan en netjes wachten. Bij een paar toeristische plekken geweest en vooral niet-Japanners (in dit geval vooral andere Aziaten) zijn echt extreem asociaal. Voordringen en schreeuwen (in de trein, bij shrines en tempels, op begraafplaatsen) vooral. :r
Daarom vond ik Kyoto de eerste dagen zo kut. Voelde alsof ik weer helemaal terug in Europa was.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 08:49:47 #259
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142742584
Ik had er in Kyoto geen last van. Vooral bij het Ghibli-museum (waar het overigens sowieso al té druk was om leuk rustig rond te kijken) en de Imperial Gardens bij Tokio station.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142743053
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 07:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Mwah, vind het wel chill. Dat iedereen netjes in een rij gaat staan voor de trein in plaats van dat gedram in Nederland. Maar goed dat kan ook makkelijker daar, als je de trein mist doordat je achteraan de rij staat wacht je gewoon 5 minuten. :D
Dat netjes wachten op de trein was wel fijn, dat dan weer wel. Of dat niemand zich met elkaar bemoeit, ook heerlijk. Maar die ceremonie bij het afrekenen, of als je ergens wat gaat eten. Dat was drie keer leuk, daarna wil je gewoon je producten afrekenen en wegwezen.
pi_142743384
Ik vond de meeste toeristen in Japan over het algemeen wel relaxed. Je kon juist op de vlucht naartoe al het verschil zien. in mijn geval omdat ik met Etihad vloog en een overstap maakte. Ik denk dat de aso's op de eerste vlucht allemaal naar Thailand en Bali vlogen, wat een asociaal kutvolk. De vlucht dan naar Japan daarentegen was echt heel rustig en chill.
pi_142744719
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 08:27 schreef ROFLOL het volgende:

[..]

Daarom vond ik Kyoto de eerste dagen zo kut. Voelde alsof ik weer helemaal terug in Europa was.
Toen ik in Kyoto was (december 2013), ben ik amper Europese toeristen tegengekomen. Wat een genot was dat.
pi_142745123
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:45 schreef TvhN het volgende:

[..]

Toen ik in Kyoto was (december 2013), ben ik amper Europese toeristen tegengekomen. Wat een genot was dat.
In eind maart zat het in het weekend overal vol met toeristen, maar doordeweeks zag je niemand. Ik weet nog goed dat we een donderdag in Harajuku over de hele dag misschien 3 losse toeristen hebben gezien.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_142778695
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald verkooppunt van de JR Pass?
  Eindredactie Games zondag 27 juli 2014 @ 14:56:39 #265
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142778773
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:54 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald verkooppunt van de JR Pass?
verleden keren in de treinwinkel in Amsterdam gekocht.die rekenen de dagprijs in yens af, plus ticketkosten.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 27 juli 2014 @ 14:58:21 #266
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142778822
Wat ik trouwens bagger vind is dat nu alle prijzen in Japan exclusief btw worden getoond. Soms weet je pas achteraf wat je moet betalen. Net zoals in Amerika :(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142782445
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:54 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald verkooppunt van de JR Pass?
JR Pass.com, wordt de dag nadat je hebt besteld thuisbezorgd met een koerier :)
  zondag 27 juli 2014 @ 17:33:17 #268
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142783253
hm... nog bars waar eredivisie wedstrijden worden vertoond :+ ?
pi_142786052
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

verleden keren in de treinwinkel in Amsterdam gekocht.die rekenen de dagprijs in yens af, plus ticketkosten.
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:06 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

JR Pass.com, wordt de dag nadat je hebt besteld thuisbezorgd met een koerier :)
Bedankt voor jullie antwoorden!
  Eindredactie Games maandag 28 juli 2014 @ 13:27:59 #270
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142810349
Mooi man
ik probeer in Beppu nog een barretje zoeken, maar ik kan alleen naar karaoke bars vinden waar de vrouwen bij de prijs zijn inbegrepen :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 28 juli 2014 @ 14:11:11 #271
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_142811825
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:27 schreef donald_dick het volgende:
Mooi man
ik probeer in Beppu nog een barretje zoeken, maar ik kan alleen naar karaoke bars vinden waar de vrouwen bij de prijs zijn inbegrepen :')
Is dat een probleem dan :P ?
  Eindredactie Games maandag 28 juli 2014 @ 14:12:24 #272
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142811858
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:11 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Is dat een probleem dan :P ?
wel als ik met mijn vrouw ben :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142851612
Er zijn ook karaoke bars waar de mannen bij de prijs zijn inbegrepen :)
  Eindredactie Games vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:45:29 #274
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_142957140
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:10 schreef Tarbot het volgende:
Er zijn ook karaoke bars waar de mannen bij de prijs zijn inbegrepen :)
ja wat moet ik daarmee :P kamomoto vond ik persoonlijk een plek die ik niemand kan aanraden. Er is niets te doen behalve een kasteel, tori en een plantsoen. We waren daar om naar mount aso te gaan, wat tenminste wel de moeite waard is.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_142991796
Ik heb Kumamoto (neem aan dat je dat bedoelt, Kamamoto is volgens Wikipedia een voetballer ;) ) op de planning staan als tussenstop tussen Nagasaki en Hiroshima. Inderdaad vanwege dat kasteel, Suizenji-Jojuen en een dagtocht naar Mount Aso.
pi_142993058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:26 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik heb Kumamoto (neem aan dat je dat bedoelt, Kamamoto is volgens Wikipedia een voetballer ;) ) op de planning staan als tussenstop tussen Nagasaki en Hiroshima. Inderdaad vanwege dat kasteel, Suizenji-Jojuen en een dagtocht naar Mount Aso.
is leuk, kumamoto. mooi kasteel, trammetje in centrum.
ik vond dat hele stuk japan leuk, de onderkant, zeg maar. rustiger, tropischer.
pi_142994157
Ik ben overigens nog in dubio of ik nu wel of niet 160 euro meer over heb voor een Green Pass, iemand die het mij kan aan- of afraden?
pi_143043310
En hoezo zou je dat willen? Ik vond de 'normale' coupés al van eerste klas kwaliteit als je ze vergelijkt met onze treinen hier. Verder als je niet tijdens de spitsuren gaat reizen is er zat plek (ik was er vorig jaar juli/augustus, dus vrije drukke periode) en heb je geen last van volle coupés. Ik zou die 160 euro lekker bewaren voor andere leuke dingen daar.
pi_143043322
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:02 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik ben overigens nog in dubio of ik nu wel of niet 160 euro meer over heb voor een Green Pass, iemand die het mij kan aan- of afraden?
Nooit gedaan, ook nooit behoefte aan gehad. "Tweede" klas is confortabel genoeg. Ook makkelijker om daar een gesprek aan te knoppen, volgens mij zitten in de Green Cars alleen zakenmannen.
pi_143043709
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:05 schreef Simmertje het volgende:
En hoezo zou je dat willen? Ik vond de 'normale' coupés al van eerste klas kwaliteit als je ze vergelijkt met onze treinen hier. Verder als je niet tijdens de spitsuren gaat reizen is er zat plek (ik was er vorig jaar juli/augustus, dus vrije drukke periode) en heb je geen last van volle coupés. Ik zou die 160 euro lekker bewaren voor andere leuke dingen daar.
Dit ja.
pi_143044102
Mensen die trouwens nog wat leuke korte tripjes weten vanuit Kyoto en/of Osaka? Vorig jaar alleen naar Nara geweest. Ik zat zelf te denken misschien aan Kobe, of is dat het niet echt waard?
pi_143044283
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:05 schreef Simmertje het volgende:
En hoezo zou je dat willen?
Vanuit het idee dat ik daar behoorlijk veel in de trein zal zitten en meer comfort dan wel prettig kan zijn. Maar ik heb inderdaad begrepen dat de standaardklasse ook al behoorlijk goed is, vandaar de twijfel.
pi_143044470
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:55 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die trouwens nog wat leuke korte tripjes weten vanuit Kyoto en/of Osaka? Vorig jaar alleen naar Nara geweest. Ik zat zelf te denken misschien aan Kobe, of is dat het niet echt waard?
Ik overweeg Koya of Ise, maar kort is het volgens mij niet en het valt voor een (groot) deel buiten de Japan Rail Pass.
pi_143044658
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:55 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die trouwens nog wat leuke korte tripjes weten vanuit Kyoto en/of Osaka? Vorig jaar alleen naar Nara geweest. Ik zat zelf te denken misschien aan Kobe, of is dat het niet echt waard?
Ik vond Kobe leuker dan Kyoto en Nara gecombineerd. Vooral het gebied rondom de haven vond ik erg leuk. Ze hebben er een heel aardig China town.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143044736
Kobe zitten ook veel sakebrouwerijen die rondleidingen verzorgen met proeverij. Aanrader.
pi_143044965
Middagje naar Minoo is ook wel leuk.
pi_143044989
En ik zou evt. een 'kansai through pass' kopen. Veel handiger dan alles per JR-trein te willen doen.
pi_143045078
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:55 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die trouwens nog wat leuke korte tripjes weten vanuit Kyoto en/of Osaka? Vorig jaar alleen naar Nara geweest. Ik zat zelf te denken misschien aan Kobe, of is dat het niet echt waard?
• Mt. Koyasan (met tempelovernachting) is een van mijn hoogtepunten van Japan. :)
• Ise Jingu is een van mijn andere hoogtepunten. _O_ Een van de meest bijzondere tempelcomplexen in Japan. Honderden jaren oud, maar elke 20 jaar worden alle gebouwen opnieuw opgebouwd. Toen ik er was in 2013, was het net nieuw. Heel raar gevoel. De sfeer is eeuwenoud, maar de gebouwen zien eruit alsof ze bij de Ikea zijn gehaald. :?

Kobe is niet zoveel aan. Soort van Yokohama. Ik ben er een keer op doorreis gestopt om de beroemde "Kobe-beef" te eten. Vlakbij het station zijn een aantal restaurants waar dit goedkoop kan. :Y)
pi_143047951
Ja, Yokohama is een van mijn andere favoriete steden. :P

Die ouwe meuk (tempels en zo) boeit me niet zo, maar voor een leuk wetenschapsmuseum, een mooi park of een groep Japanners die een open dag hebben (of zo) mag je me wakker maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143052183
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:47 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Soort van Yokohama. Ik ben er een keer op doorreis gestopt om de beroemde "Kobe-beef" te eten. Vlakbij het station zijn een aantal restaurants waar dit goedkoop kan. :Y)
Wat was goedkoop? Onze menu was het duurste van de hele reis. Was 24.000 yen.
pi_143052361
Als je van whisky houdt is het vanuit Osaka ook leuk om een dagtripje naar de yamazaki distileerderij te maken.





Helaas precies dicht toen wij er waren :'(
pi_143052554
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:44 schreef Tarbot het volgende:
Wat was goedkoop? Onze menu was het duurste van de hele reis. Was 24.000 yen.
:o

Toentertijd (3 jaar geleden) was het 5480 yen voor een Special Kobe Beef Sirloin Steak Set. En ik had van hun website een coupon voor een gratis biertje gehaald. :Y)

Steakland Kobe, tegenover het Hankyu Kobe Sannomiya treinstation. Er is in een straat een rijtje van 3 restaurants die elkaar fel beconcureren. Aanrader.

http://www.tripadvisor.nl(...)refecture_Kinki.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Aurelius op 04-08-2014 15:01:05 ]
pi_143054845
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:44 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Wat was goedkoop? Onze menu was het duurste van de hele reis. Was 24.000 yen.
Jezus. Het voedsel en de goede restaurants ontdekken is één van de belangrijkste redenen voor mij om te reizen, maar grofweg 250 euro aftikken voor een maaltijd (voor twee, neem ik aan?) gaat me toch echt te ver. Ik mag hopen dat het het geld waard was.
pi_143055117
Bij Jiro was het dacht ik 300 E voor 20 minuten. 17 happen sushi. _O_

Bij een topryokan ook wel eens zoiets betaald. Beetje sterrenrestaurant in NL betaal je al snel hetzelfde.
pi_143055556
Ik ben ook liefhebber van goed eten, maar dat soort bedragen ga ik echt niet betalen. Zeker niet in Japan waar je voor een klein bedrag overheerlijk kunt eten. En als (sushi) leek proef je echt niet het verschil tussen "gewone sushi" en die overhypte stukjes vis van Jiro.
pi_143055658
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:25 schreef Aurelius het volgende:
Ik ben ook liefhebber van goed eten, maar dat soort bedragen ga ik echt niet betalen. Zeker niet in Japan waar je voor een klein bedrag overheerlijk kunt eten. En als (sushi) leek proef je echt niet het verschil tussen "gewone sushi" en die overhypte stukjes vis van Jiro.
Hoe weet je dat dan? :D

Ik vind dat je wel degelijk verschil in kwaliteit proeft, zelfs in Japan, tussen bv sushi in een izakaya, een duurder gespecialiseerd restaurant of een toprestaurant met michelinsterren.

Het is allemaal wel goed, zeker in vergelijking met Nederland :)
pi_143055781
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe weet je dat dan? :D

Ik vind dat je wel degelijk verschil in kwaliteit proeft, zelfs in Japan, tussen bv sushi in een izakaya, een duurder gespecialiseerd restaurant of een toprestaurant met michelinsterren.
We hebben het geluk dat veel van mijn vrouw's vrienden bij Japanse eet- en reistijdschriften werken. Dus we krijgen genoeg tip met does en don'ts, en worden vaak meegenomen naar de meer obscure tentjes. Daarnaast kan zij de Japanse reviewsites lezen, dat scheelt ook! :D

Voor onder de 10.000 yen pp kun je echt goed eten/drinken. Meer zijn we nooit kwijt geweest. En dan heb ik zo'n beetje alle keukens wel gehad.
pi_143055961
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:32 schreef Aurelius het volgende:

[..]

We hebben het geluk dat veel van mijn vrouw's vrienden bij Japanse eet- en reistijdschriften werken. Dus we krijgen genoeg tip met does en don'ts, en worden vaak meegenomen naar de meer obscure tentjes. Daarnaast kan zij de Japanse reviewsites lezen, dat scheelt ook! :D

Voor onder de 10.000 yen pp kun je echt goed eten/drinken. Meer zijn we nooit kwijt geweest. En dan heb ik zo'n beetje alle keukens wel gehad.
Oe, doe mij ook zulke vrienden :D
pi_143056348
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oe, doe mij ook zulke vrienden :D
Nja, we moeten ze wel af en toe afremmen. Want ze willen meestal naar leuke nieuwe Franse en Italiaanse tentjes. Maar daar zit ik in Japan niet echt op te wachten. :D
pi_143056490
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:48 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nja, we moeten ze wel af en toe afremmen. Want ze willen meestal naar leuke nieuwe Franse en Italiaanse tentjes. Maar daar zit ik in Japan niet echt op te wachten. :D
brr, nee.

In 6 weken nog nooit een hap westers gegeten in Japan :) Op de filipijnen hield ik dat nog geen dag vol :')
pi_143056601
Ik kan me voorstellen dat je na een tijdje wat anders wilt, maar ik heb er geen problemen mee om 4-5 weken Japans te eten. In tegenstelling tot andere Aziatische keukens is er genoeg afwisseling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')