quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Misschien een domme vraag maar mag je met die JR Railpass gewoon in de trein stappen of komt daar ook nog een incheck-iets bij kijken?
Er staat een mannetje bij een poortje bij het station aan wie je de pas aan laat zien. je kunt dus niet door d eklapdeurtjes (of je moet willen springen, maar dat staat weer zo onbeleefdquote:
Voor bullettreinen is het wel mogelijk een zitplaats te reserveren (gratis). Meestal niet nodig maar kan in de spits wel fijn zijn.quote:
Ja, het is bij die twee dorpjes. Als je wilt kun je ook nog doorlopen naar Narai.quote:Die Nakanoweg, is dat bij Tsumago en Magome, of is dat weer een andere route? Kamikochi NP ga ik even naar googelen!
Oude mijnstad, gebouwd op een eiland. Je kunt er met de boot naartoe. Hele trip duurt een uurtje of 3. Mooie tocht en indrukwekkende bezienswaardigheid. Ook iets wat er niet eeuwig zal staan, het is nu al behoorlijk aan het afbrokkelen. Nog 10 jaar (of een paar flinke orkanen) en het is weg.quote:Ja, die. Gunkanjima zegt me helemaal niks eigenlijk, zal morgen eens opzoeken wat/waar dat is. We hebben ons nog niet echt verdiept in wat we waar precies willen zien, zijn nu nog met de globale route bezig.
Die zijn van vorig jaar.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Welke data is nog wel relevant? Zie nog wat juli dingen e.d. staan?
quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er staat een mannetje bij een poortje bij het station aan wie je de pas aan laat zien. je kunt dus niet door d eklapdeurtjes (of je moet willen springen, maar dat staat weer zo onbeleefd)
Ah duidelijk! En waar kun je zoiets reserveren? Bij die hokjes op het station? We rijden niet perse in de spits, tenminste, dat hoeft niet. We komen 's ochtends aan in Tokyo (8.30) en blijven eerst een dagje acclimatiseren voor we richting Kyoto gaan. Dus we kunnen de dag er na gaan wanneer we willen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor bullettreinen is het wel mogelijk een zitplaats te reserveren (gratis). Meestal niet nodig maar kan in de spits wel fijn zijn.
Ja, in vakantieweken kan het ook handig zijn om een reservering te maken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:35 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
[..]
Ah duidelijk! En waar kun je zoiets reserveren? Bij die hokjes op het station? We rijden niet perse in de spits, tenminste, dat hoeft niet. We komen 's ochtends aan in Tokyo (8.30) en blijven eerst een dagje acclimatiseren voor we richting Kyoto gaan. Dus we kunnen de dag er na gaan wanneer we willen.
Maar volgens mij is het in juli in Japan ook vakantie toch? Dus is de kans dat half Tokyo de bullettrain richting het noorden pakt aanwezig?
Je hebt een speciale JR office. Dus als je op JR Tokyo central station bent. Gelijk naar de office gaan, je JR pass laten activeren en reservering voor volgende dag ophalen. Als je wilt en je hebt de benodigde info voor je verdere reizen kan je die ook allemaal laten reserveren. Scheelt je wachttijd en reistijd naar JR office.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:35 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
[..]
Ah duidelijk! En waar kun je zoiets reserveren? Bij die hokjes op het station? We rijden niet perse in de spits, tenminste, dat hoeft niet. We komen 's ochtends aan in Tokyo (8.30) en blijven eerst een dagje acclimatiseren voor we richting Kyoto gaan. Dus we kunnen de dag er na gaan wanneer we willen.
Maar volgens mij is het in juli in Japan ook vakantie toch? Dus is de kans dat half Tokyo de bullettrain richting het noorden pakt aanwezig?
En daarbij niet je ticket laten zien. Anders nemen ze die in. Gewoon je Railway pass is genoeg.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er staat een mannetje bij een poortje bij het station aan wie je de pas aan laat zien. je kunt dus niet door d eklapdeurtjes (of je moet willen springen, maar dat staat weer zo onbeleefd)
Ah, we hebben onze reismomenten aardig gepland dus die zouden we inderdaad al kunnen reserveren. Handig! We reizen niet echt licht, ik neem een middelmatig-grootte koffer mee denk ik.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:42 schreef Tarbot het volgende:
[..]
Je hebt een speciale JR office. Dus als je op JR Tokyo central station bent. Gelijk naar de office gaan, je JR pass laten activeren en reservering voor volgende dag ophalen. Als je wilt en je hebt de benodigde info voor je verdere reizen kan je die ook allemaal laten reserveren. Scheelt je wachttijd en reistijd naar JR office.
Als je licht reist hoef je eigenlijk niet te reserveren. Gewoon ervoor zorgen dat je op tijd bij de rij staat bij een non-reserved wagon.
Buiten lange weekenden, Golden Week en Nieuwjaar doen Japanners niet aan vakantie. Daarnaast is de bullettrein voor de gemiddelde Japanner onbetaalbaar. Het zijn vooral zakenmensen die gebruik maken van de trein, gewone mensen pakken het vliegtuig.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:35 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja hoorquote:Op woensdag 18 juni 2014 09:56 schreef Tarbot het volgende:
We hadden voor 50 euro voor 14 dagen mobile internet geregeld. Scheelt echt navigatietijd. Want richting of gebouwen vragen aan japanners is niet aan ons besteed. Want ze begrijpen je niet. We waren in de buurt van Spa world, maar wist niet waar het precies was. Maar vragen aan de mensen heeft geen zin. Want ze kijken nogal waterig naar je, omdat ze niet begrijpen wat je zegt.
Die stond al op mijn lijstje! Alleen even kijken of het een beetje goed bereikbaar is voor een dagtrip!quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:30 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, het is bij die twee dorpjes. Als je wilt kun je ook nog doorlopen naar Narai.
Thanks voor de tip! Ziet er erg tof uit, en dat een deel van James Bond erop gebaseerd is zal mn vriend sowieso wel kunnen overtuigen denk ikquote:[..]
Oude mijnstad, gebouwd op een eiland. Je kunt er met de boot naartoe. Hele trip duurt een uurtje of 3. Mooie tocht en indrukwekkende bezienswaardigheid. Ook iets wat er niet eeuwig zal staan, het is nu al behoorlijk aan het afbrokkelen. Nog 10 jaar (of een paar flinke orkanen) en het is weg.
http://www.gunkan-jima.net/en
moet zeggen dat ik het toch verdomde handig vond bij aankomst de eerste dag, bleek een net gebouwd hotel te zijn, zelfs met navigatie en met hulp van mensen op straat nog lang over gedaan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ja hoor
Jammer dat je vast zit aan je scherm en daardoor contact met Japanners mist. Super om hulpvaardigheid mee te maken, hele blokken met je meelopen om je naar de juiste bestemming/station te brengen
Kan geen ov bedenken wat zo briljant in elkaar zit als dat van Tokyo en sowieso in heel japan. Supermakkelijk, geen internet of wat nodig.
Volgens mij niet. Ze hebben nu een Japan beef mince en een franse cordon bleu burger. Tijdje terug hadden ze een tonkatsu burger, helaas niet geprobeerd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:00 schreef donald_dick het volgende:
Hebben ze geen McPork meer bij de McDonalds?
Datquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:45 schreef donald_dick het volgende:
Vast all duizend keer gevraagd: Kan je in in de Apple Store in Ginza ook macbooks kopen met een Amerikaans toetsenbord layout
Edit: ja dus
Ik haal alleen koffie bij McDonald's.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:27 schreef Negentiendertig het volgende:
Volgens mij niet. Ze hebben nu een Japan beef mince en een franse cordon bleu burger. Tijdje terug hadden ze een tonkatsu burger, helaas niet geprobeerd.
En niet vergeten voor betaling je paspoort te laten zien. Scheelt je weer 8% taxquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:45 schreef donald_dick het volgende:
Vast all duizend keer gevraagd: Kan je in in de Apple Store in Ginza ook macbooks kopen met een Amerikaans toetsenbord layout
Edit: ja dus
hoelang blijf je in hiroshima, was daar 2 jaar geleden 2 dagen maar vond op het museum en het oorlogsmonument na geen heel bijzondere stad.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:00 schreef totalvamp het volgende:
Mijn reis staat eindelijk gepland 16 daagse reis van Seoul -> Busan -> Fukuoka -> Hiroshima -> Kyoto -> Osaka
Met nog een aantal tussenstoppen natuurlijk
Dat vond ik overal wel apart. Winkelende mensen in een -drukke- Starbucks die eerst hun tassen van dure winkels als Chanel, Vuitton en Apple neerleggen op stoelen/tafels en vervolgens rustig in de rij gaan staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:14 schreef 111210 het volgende:
kan me nog herinneren dat we in de mac zaten en er een paar zaken mannen hun telefoons op tafel legde en toen in de rij gingen staan om te bestellen, moet je hier proberen, is je telefoon meteen weg.
Gek genoeg vind ik het een heerlijk relaxte stad. Een van mijn lievelingsplekken in Japan. Het leven lijkt daar net wat minder hectisch te zijn dan in Tokyo of Osaka. Museum is indrukwekkend, en het Peace Park prachtig. Ergens aan de rand zit een terras met gratis WiFi waar je goedkoop Corona's kunt drinken. En daarna met een van de oude trams naar Okonomimura om Okonomiyaki te eten.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:14 schreef 111210 het volgende:
mos burger is ook lekker inderdaad, maar de mac daar is ook prima, misschien door de service en netheid toch lekkerder dan hier.
kan me nog herinneren dat we in de mac zaten en er een paar zaken mannen hun telefoons op tafel legde en toen in de rij gingen staan om te bestellen, moet je hier proberen, is je telefoon meteen weg.
hoelang blijf je in hiroshima, was daar 2 jaar geleden 2 dagen maar vond op het museum en het oorlogsmonument na geen heel bijzondere stad.
volgens mij was het museum daar trouwens voor studenten maar 50 cent entree
Wel een afspraak maken. Het is niet een museum die je zo binnen kan wandelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:16 schreef Pheno het volgende:
Het mazda museam (nou ja, gewoon de fabriek) is daar toegankelijk. Ook leuk om eens van dichtbij te zien.
Even bellen, no problemoquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:51 schreef Tarbot het volgende:
[..]
Wel een afspraak maken. Het is niet een museum die je zo binnen kan wandelen.
bij ons was het vrij slecht weer en hadden ons niet echt verdiept in de stad zelf omdat we er maar 2 dagen zaten, misschien als we inderdaad wat verder hadden gekeken of wat beter hadden geplant dan hadden we wel interessante dingen kunnen zien daar.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:29 schreef Aurelius het volgende:
Gek genoeg vind ik het een heerlijk relaxte stad. Een van mijn lievelingsplekken in Japan. Het leven lijkt daar net wat minder hectisch te zijn dan in Tokyo of Osaka. Museum is indrukwekkend, en het Peace Park prachtig. Ergens aan de rand zit een terras met gratis WiFi waar je goedkoop Corona's kunt drinken. En daarna met een van de oude trams naar Okonomimura om Okonomiyaki te eten.
Miyajima eiland is een leuke dagtrip, net als het plaatsje Iwakuni dat vlakbij Hiroshima ligt.
'k kom niet meer bij Mos sinds ze de yakiniku rice burger niet meer hebbenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:34 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik haal alleen koffie bij McDonald's.
Voor burgers zweer ik bij Mos Burger of Freshness Burger. Al heb ik de laatste keer Kua’Aina Burger geprobeerd. Was ook geweldig!
Lage Yen helpt ook.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:52 schreef Lyrebird het volgende:
Toerisme begint weer aardig aan te trekken. Sinds 2011 hebben we bijna geen toerist in Nikko gezien, ook niet in het hoogseizoen, maar de verdwenen angst voor Fukushima + aantrekkende wereldeconomie doen wonderen.
Nice, wij gaan een dag en nacht in zo'n ding voor we terug vliegen. Even helemaal relax voor de terugreis.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Aurelius het volgende:
Geboekt! Rib uit mijn lijf, maar het is het waard.
http://www.fujiya-ginzan.com
Op de site zelf boekenquote:
Nah, ik was al in Hiroshima, dus dan is bellen makkelijkerquote:
of via de site doen in Hiroshimaquote:Op zondag 22 juni 2014 17:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nah, ik was al in Hiroshima, dus dan is bellen makkelijker
We hebben een ryokan geboekt in Magome of Tsumago, voor als we de wandeling daar gaan doen. We hadden als plan Nagano in de Alpen, maar zijn daar nu toch op teruggekomen, dus we moeten nog even kijken wat het precies gaat worden nu. Wellicht Nagoya en dan dagtripjes doen, maar dat weten we nog niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:51 schreef Pheno het volgende:
Als het aan de yamanote lijn zit , zit je goed. Tokio is nu eenmaal wat duurder.
Kyoto valt wel mee, en waar zit je ergens in de alpen? Pik je nog een ryokan?
Ach, 100 euro per nacht is het budget, en daar zitten we nu zelfs in Tokio onder, dus ik ben tevreden! En een capsule of hostel krijg ik m'n vriend nooit in, die vind 1 nachtje ryokan waarbij je een badkamer moet delen al meer dan genoeg. Ben ook maar 1 capsulehotel tegen gekomen in mijn zoektocht en die was alleen voor mannenquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef BeHereNowM het volgende:
Op loopafstand van de yamanote-loop is top. Zo min mogelijk geklooi met overstappen en de verschillende maatschappijen om ergens te komen. 100 euro per nacht...wat een bedrag... Een capsulehotel of hostel voor hooguit 25 euro per nacht was geen optie?
Zitten al helemaal vol voor de periode dat wij er zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 07:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Aanrader voor Kyoto!
http://www.okimachi.com/index_en.html
Oh jammer. Oktober is het begin van "Koyo" (herfstbladeren kijken). Japanners zijn daar gek op. Wij hebben tot nu toe geluk gehad. Slechts één ryokan was uitverkocht. Was jammer genoeg wel een van de hoogtepunten van de trip voor ons. Maar gelukkig een mooi alternatief kunnen vinden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:04 schreef koei het volgende:
Zitten al helemaal vol voor de periode dat wij er zijn.
Sowieso verbaas ik me daar een beetje over, dat er zoveel al zo vroeg volgeboekt is! Vorig jaar hebben we een trip naar Canada gedaan, en konden we twee maanden van tevoren nog alles boeken, zowel in de grote steden als in de bergen. Als ik voor oktober zoek in Japan kom ik echt veel dingen tegen die al 'uitverkocht' zijn.
Alsof je je gehele tijd in dat hok zit. Slapen is duur, zorg dat je op een chille plek zit met veel te zien en te doen en boeiend dat je dan in een kippenhok slaapt, als er een fatsoenlijk tweepersoonsbed staat is het toch prima?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:47 schreef koei het volgende:
Pff, wat een gedoe, een goed hotel uitzoeken in Tokyo. Allemaal van die kippenhokjes voor dik 100 euro per nacht... En elke keer is het zoeken naar een onuitspreekbare naam op de metrokaart om te kijken of het hotel een beetje gunstig ligt. Maar we hebben uiteindelijk een hotel geboekt! Met een kamer van 23m2 voor 85 euro, aan de Yamanote lijn, bij Shin-Okubo!
Nu alleen nog Kyoto en de Alpen!
Ik vind het ook wel relaxt als de koffers gewoon open kunnen staan in de kamer, zonder dat je daar elke keer overheen moet. Of dat je makkelijk een normaal bed uit kunt stappen ipv zo'n twijfelaar die tegen een muur staat, zoals in heel veel hotels. Het is alleen voor 's nachts, maar het is wel vakantie, dus qua comfort wil ik ook wel wat. Een balzaal hoeft niet, maar gewoon je koffers kwijt kunnen en aan beide kanten het bed in kunnen lijken me geen hoge eisen, maar met een kamer van 13m2 red je dat gewoon niet, omdat ze wel overal een bureau in willen proppen. We hebben vorig jaar een trip door Canada gemaakt, misschien zijn we daar qua ruimte ook wel een beetje door verwend. En ook bij ons is het een combinatie van locatie en comfort waar we naar kijken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Alsof je je gehele tijd in dat hok zit. Slapen is duur, zorg dat je op een chille plek zit met veel te zien en te doen en boeiend dat je dan in een kippenhok slaapt, als er een fatsoenlijk tweepersoonsbed staat is het toch prima?
Wij hebben vooral gekeken naar de ligging van bepaalde hotels in combinatie met wat recensies van mensen. Gemiddeld dure hotels met okay kamertjes.
Had je misschien beter kunnen zoeken naar japanse kamers met tatami maten. Daar betaalden wij nog geen 40 euro voor, op 1 halte van Ueno. Ruimte zat omdat je je bed zo oprolt (en ook zonder op te rollen omdat ze er dus geen bureau inzetten).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:25 schreef koei het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel relaxt als de koffers gewoon open kunnen staan in de kamer, zonder dat je daar elke keer overheen moet. Of dat je makkelijk een normaal bed uit kunt stappen ipv zo'n twijfelaar die tegen een muur staat, zoals in heel veel hotels. Het is alleen voor 's nachts, maar het is wel vakantie, dus qua comfort wil ik ook wel wat. Een balzaal hoeft niet, maar gewoon je koffers kwijt kunnen en aan beide kanten het bed in kunnen lijken me geen hoge eisen, maar met een kamer van 13m2 red je dat gewoon niet, omdat ze wel overal een bureau in willen proppen. We hebben vorig jaar een trip door Canada gemaakt, misschien zijn we daar qua ruimte ook wel een beetje door verwend. En ook bij ons is het een combinatie van locatie en comfort waar we naar kijken.
We hebben nu wel alles geboekt. 22 overnachtingen voor zo'n 1700 euro met de huidige yen. Viel me eerlijk gezegd mee!
Daar heb ik nog nooit op geslapen, dus vriend wilde het niet aan om dat langer dan 1 nacht te boeken. Wellicht een volgende trip!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Had je misschien beter kunnen zoeken naar japanse kamers met tatami maten. Daar betaalden wij nog geen 40 euro voor, op 1 halte van Ueno. Ruimte zat omdat je je bed zo oprolt (en ook zonder op te rollen omdat ze er dus geen bureau inzetten).
Slaapt prima. En tatami ruikt zo heerlijk en typisch Japans!!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef koei het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit op geslapen, dus vriend wilde het niet aan om dat langer dan 1 nacht te boeken. Wellicht een volgende trip!
Maar het ligt idd ook aan je budget. Wij geven ons geld vooral uit aan slapen en eten. Shoppen doen we amper en qua tripjes is het meeste niet zo duur. We hoeven iig niks te laten omdat het te duur is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |