Het is geen pvda die arbeid in de naam heeft en verder niks met werken te maken heeft.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:18 schreef zaid het volgende:
[..]
dat ze dat zeggen betekent niet dat het ook zo is...
Hehehehe PVV vrijheid snapte em.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is geen pvda die arbeid in de naam heeft en verder niks met werken te maken heeft.
Ook dat ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hehehehe PVV vrijheid snapte em.
quote:Op maandag 16 juni 2014 16:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is geen pvda die arbeid in de naam heeft en verder niks met werken te maken heeft.
quote:Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef BlueJeans het volgende:
Terechte klacht. Heb dat filmpje gezien van een uur. Ik hoor alleen maar Allah de grootste. Mongooltjes.
Wat zijn ze dan?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:18 schreef zaid het volgende:
[..]
dat ze dat zeggen betekent niet dat het ook zo is...
een stel autisten die de islam misbruiken om hun daden goed te pratenquote:
Ah, zie hier mijn klachtquote:Op maandag 16 juni 2014 16:35 schreef zaid het volgende:
[..]
een stel autisten die de islam misbruiken om hun daden goed te praten
Ze misbruiken de Islam niet, want ze willen juist een Islamitische staat richtenquote:Op maandag 16 juni 2014 16:35 schreef zaid het volgende:
[..]
een stel autisten die de islam misbruiken om hun daden goed te praten
ze zeggen dat ze een islamistische staat willen maar dat maakt het nog niet de waarheid. wat zij willen moet je geen islamistische staat noemen. boko haram heeft ook niks met de islam te maken, denk je nou echt dat je onschuldige kindjes van de islam mag kidnappen?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:39 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Ze misbruiken de Islam niet, want ze willen juist een Islamitische staat richten![]()
![]()
Zelfde geldt voor die Boko Haram apen in Nigeria. Ze handelen puur in naam van de Islam. Islam is hun doel.
in 2003 als verzet tegen de amerikaanse bezettersquote:Op maandag 16 juni 2014 16:51 schreef tetouaribo het volgende:
Ik vraag me af hoe de isis is ontstaan..
Het bizarre eraan is dat zoiets door het Westen (en voornamelijk de VS) wordt bestempeld als 'stragetische zet', terwijl ze bij 9/11 moord en brand schreeuwen over een 'terroristische aanslag'.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:25 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een minpunt.
Zat laatst een docu te kijken over de atoombom op Hiroshima. Eigenlijk is dat ook zwaar onmenselijkin 1 klap 100.000 mensen dood.
Klopt. Maar je moet niet vergeten dat het oorlog was he. Wereldoorlog wel te verstaan. Toch een iets andere context dan onaangekondigd met een vliegtuig 2 torens binnen vliegen. Rond de 3000 doden trouwensquote:Op maandag 16 juni 2014 16:56 schreef Zaktabak het volgende:
Grappige is dat zoiets door het Westen (en voornamelijk de VS) wordt bestempeld als 'stragetische zet', terwijl ze bij 9/11 moord en brand schreeuwen over een 'terroristische aanslag'.
Hele stad weggevaagd, tegenover een toren. 100.000 tegenover iets minder dan 10.000.
Toch is dat laatste een terroristische aanslag, en dat eerste een 'strategische zet'.
Kinderen erbij. Zouden "terroristen" zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:02 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alsof een filmpje waarop onschuldige burgers neergeschoten worden zo onwijs zeldzaam is. Vorig jaar verscheen dat filmpje van die Amerikaanse militaire die voor de lol een aantal burgers doodschoten, daar hoorde je toen haast niemand over.
En dat verzet heeft zo veel wapens en middelen dat het een bedreiging vormt voor het westen? Lijkt me sterk. De media zit het volk weer eens te voeden met poep. Niet dat het een onterechte klacht zou zijn. Doden in naam van de Islam is wel triest. Wel raar dat ze nu pas in actie komen als ze al in 2003 al bestonden. Maar ik weet het zelf ook niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:52 schreef zaid het volgende:
[..]
in 2003 als verzet tegen de amerikaanse bezetters
Genoeg oorlog in de wereld op dit moment. De monopoly die de VS samen met de VN nu al tientallen jaren bedrijft, tegen Rusland, Iran, Irak, Syrië, etc etc, is behoorlijk vuil.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:57 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Klopt. Maar je moet niet vergeten dat het oorlog was he. Wereldoorlog wel te verstaan. Toch een iets andere context dan onaangekondigd met een vliegtuig 2 torens binnen vliegen. Rond de 3000 doden trouwensDesalniettemin allebei een walgelijke daad, waar de atoombom op nummer 1 staat.
natuurlijk vormt het geen bedreiging voor het westen. hoe zouden ze een bedreiging moeten vormen?quote:Op maandag 16 juni 2014 17:00 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
En dat verzet heeft zo veel wapens en middelen dat het een bedreiging vormt voor het westen? Lijkt me sterk. De media zit het volk weer eens te voeden met poep. Niet dat het een onterechte klacht zou zijn. Doden in naam van de Islam is wel triest. Wel raar dat ze nu pas in actie komen als ze al in 2003 al bestonden. Maar ik weet het zelf ook niet.
Nee ISIS is de Egyptische god van de aarde en de hemel.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:01 schreef TwentyFourr het volgende:
De ISIS is toch dat ruimteschip waar we astronauten heensturen?
Tja, de context is heel anders. De jappen waren begonnen met pearl harbour. En die atoombommen hebben vele levens gespaard. Klinkt raar maar het alternatief was een lang en bloedig conflict op het Japanse eiland met kamikazepiloten en meer van dat soort ongein.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:57 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Klopt. Maar je moet niet vergeten dat het oorlog was he. Wereldoorlog wel te verstaan. Toch een iets andere context dan onaangekondigd met een vliegtuig 2 torens binnen vliegen. Rond de 3000 doden trouwensDesalniettemin allebei een walgelijke daad, waar de atoombom op nummer 1 staat.
Ja dat wist ik (van de belangen). Is eigenlijk altijd al zo geweestquote:Op maandag 16 juni 2014 17:02 schreef Zaktabak het volgende:
Wist jij bijvoorbeeld dat de VS een neutrale partij was in het begin van de WWII (zelfs wapens leverde aan Nazi-Duitsland), maar zodra er belangen bij kwamen ze zich rustig bij de geallieerden voegden?
Dat is wat ik me ook afvraag. Dit onderwerp roept in elk geval vragen op. Het kan zijn dat het daadwerkelijk een islamitische terreurorganisatie is. Het kan zijn dat ze gesponsord worden door Saudi Arabië. Maar het kan ook zijn dat Amerika ze zelf de wereld in heeft geholpen net zoals ze de taliban de wereld in hadden geholpen.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:02 schreef zaid het volgende:
[..]
natuurlijk vormt het geen bedreiging voor het westen. hoe zouden ze een bedreiging moeten vormen?
Het erge is: zelfs in Normandië rond Omaha Beach, wanen ze zich helemaal de helden van het verhaal en 'de grote bevrijders' tijdens D-Dayquote:Op maandag 16 juni 2014 17:03 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja dat wist ik (van de belangen). Is eigenlijk altijd al zo geweest..
En toch blijf ik het idee hebben dat je hetzelfde schrikeffect had kunnen bereiken door die bommen op industriegebieden of wapenfabrieken te gooien in plaats van middenin twee steden.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:03 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Tja, de context is heel anders. De jappen waren begonnen met pearl harbour. En die atoombommen hebben vele levens gespaard. Klinkt raar maar het alternatief was een lang en bloedig conflict op het Japanse eiland met kamikazepiloten en meer van dat soort ongein.
Wel wat minder natuurlijk, maar ik denk dat het ook wel het gewenste effect had gehad inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:54 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En toch blijf ik het idee hebben dat je hetzelfde schrikeffect had kunnen bereiken door die bommen op industriegebieden of wapenfabrieken te gooien in plaats van middenin twee steden.
Nou ja, dat dan vooral. Het gewenste effect. Natuurlijk kwam het door alle burgerslachtoffers nog harder binnen bij de Japanse leiders, maar dat was misschien wel overkill. Een paar weggevaagde industriegebieden hadden ook best effectief de vernietigingskracht van die bommen gedemonstreerd, maar dan met een tiende van de slachtoffers.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wel wat minder natuurlijk, maar ik denk dat het ook wel het gewenste effect had gehad inderdaad.
Ja, dat lijkt mij dus ook een betere aanpak. Maar goed, ik heb daar verder totaal geen verstand van en ze zullen, neem ik aan, niet voor de lol twee steden platgegooid hebben.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, dat dan vooral. Het gewenste effect. Natuurlijk kwam het door alle burgerslachtoffers harder binnen bij de Japanse leiders, maar dat was misschien wel overkill. Een paar weggevaagde industriegebieden hadden ook best de vernietigingskracht van die bommen gedemonstreerd, maar dan met een tiende van de slachtoffers.
En dan had je desnoods nog een waarschuwing erbij kunnen geven dat de volgende op een stad zal vallen.
Ze hebben deze mensen wel degelijk geselecteerd als doelwit, volgens ISIS werken ze voor het leger.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Heb denk ik nog niet eerder zoiets walgelijks gezien, gadverdamme...
En ik dacht dat ik inmiddels wat gewend was.![]()
Beesten zijn dit, niks anders. Net als Boko Haram, ook al van die gewetenloze massamoordenaars die gewoon plezier lijken te halen uit het afslachten van onschuldige burgers. Ik kan er gewoon met m'n hoofd niet bij, dit zijn niet eens geselecteerde doelwitten maar willekeurige voorbijgangers, waarom doe je dit? Wat bereik je met dit leed?
Dat zou je zeggen ja, als je tenminste uitgaat van de beste bedoelingen van de Amerikanen. Dat maakt het toch wel dubieus.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij dus ook een betere aanpak. Maar goed, ik heb daar verder totaal geen verstand van en ze zullen, neem ik aan, niet voor de lol twee steden platgegooid hebben.
quote:Op maandag 16 juni 2014 15:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Iran, Syrië, NAVO.
Genoeg vijanden die fundamentalistische honden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalifaatquote:Op maandag 16 juni 2014 16:51 schreef tetouaribo het volgende:
Ik vraag me af hoe de isis is ontstaan..
Hoe bedoel je dit? Zowel als in aangevoerde troepen als in slachtoffers zijn de Amerikanen het grootste geweest in Overlord volgens mij.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:08 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Het erge is: zelfs in Normandië rond Omaha Beach, wanen ze zich helemaal de helden van het verhaal en 'de grote bevrijders' tijdens D-Day
Die hebben zich halverwege aangesloten bij de geallieerden, en als de Franse bevolking tijdens de D-Day herdenkingen een vlag (zouden moeten) opsteken over 'de bevrijders', dan is dat de Canadese.
Zegt wel wat over de arrogantie van de Murricanen
Volgens mij was het daadwerkelijke doel ook industrie. Maar waar je veel industrie hebt, heb je ook veel burgers.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:17 schreef Kriegel het volgende:
Nou ja, dat dan vooral. Het gewenste effect. Natuurlijk kwam het door alle burgerslachtoffers nog harder binnen bij de Japanse leiders, maar dat was misschien wel overkill. Een paar weggevaagde industriegebieden hadden ook best effectief de vernietigingskracht van die bommen gedemonstreerd, maar dan met een tiende van de slachtoffers.
Juist ja, je weet dat de Jappen na de eerste bom gewoon nog dagen doorgingen he? Twee waren er nodig.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen ja, als je tenminste uitgaat van de beste bedoelingen van de Amerikanen. Dat maakt het toch wel dubieus.
Ik kan ook niet zeggen dat ik een expert ben, maar als ik logisch nadenk lijkt het me gewoon buitensporig gewelddadig geweest, hoe halsstarrig de Japanners misschien ook waren. Vernietigen is vernietigen, daar hoeven geen massa's onschuldige mensen bij betrokken te worden om je punt te maken.
Maar ja. :/
De laatste ging zelfs nog 29 jaar door nadienquote:Op maandag 16 juni 2014 18:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Juist ja, je weet dat de Jappen na de eerste bom gewoon nog dagen doorgingen he? Twee waren er nodig.
Wel eens gelezen dat de Amerikanen er zo snel een einde aan wilden maken om de Russen te laten zien dat ze De Bom hadden.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:40 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De laatste ging zelfs nog 29 jaar door nadien.
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:47 schreef spambot31 het volgende:
Gewoon negeren, dan houden ze vanzelf wel op, ze doen het alleen voor de aandacht.
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:47 schreef spambot31 het volgende:
Gewoon negeren, dan houden ze vanzelf wel op, ze doen het alleen voor de aandacht.
Dat zou kunnen, ben niet bekend met dat verhaal.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:49 schreef Gelser het volgende:
[..]
Wel eens gelezen dat de Amerikanen er zo snel een einde aan wilden maken om de Russen te laten zien dat ze De Bom hadden.
Wat een toewijding.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:40 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De laatste ging zelfs nog 29 jaar door nadien.
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:49 schreef Gelser het volgende:
[..]
Wel eens gelezen dat de Amerikanen er zo snel een einde aan wilden maken om de Russen te laten zien dat ze De Bom hadden.
quote:Het versterkte in elk geval hun onderhandelingspositie. Ook had Rusland geen tijd meer om zich met Japan te geen bemoeien. Zal nog eens proberen om er iets van terug te vinden maar die leraar geschiedenis weet het misschien ook wel.
quote:
Wie is er volgens jou dan een kalifaat?quote:Op maandag 16 juni 2014 18:31 schreef voederbietel het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalifaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |