ISIS is wel op aan het rukken richting Bagdad toch? Dan zal de poep de ventilator wel weer raken.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Westen heeft teveel belangen omdat te laten gebeuren. Amerika zal wel ingrijpen niet vanwege mensenrechten maar louter vanwege de olie.
Platteland is het nog steeds net zo'n bende als voor en tijdens de Irak-oorlog met fundamentalistische milities die de dienst uitmaken en de kop van lokale bevolking er af snijden als ze niet luisteren.
Bagdad zitten veel Amerikaanse multinationals en andere bedrijven dus dat en de olievelden zullen nooit vallen.
Ik denk niet dat er binnen Amerika nog enige draagkracht over is om een conventionele oorlog tegen een zo goed als onzichtbare vijand te beginnen. Ik denk eerder dat ze alles onder Bagdad zoveel mogelijk zullen stabiliseren, de PKK krijgt de ruimte om het noorden te stabiliseren en ISIS houdt het midden wat over.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Westen heeft teveel belangen omdat te laten gebeuren. Amerika zal wel ingrijpen niet vanwege mensenrechten maar louter vanwege de olie.
Platteland is het nog steeds net zo'n bende als voor en tijdens de Irak-oorlog met fundamentalistische milities die de dienst uitmaken en de kop van lokale bevolking er af snijden als ze niet luisteren.
Bagdad zitten veel Amerikaanse multinationals en andere bedrijven dus dat en de olievelden zullen nooit vallen.
Het probleem is dat er dan sowieso ook een hoop burgerslachtoffers zullen vallen, aangezien die groeperingen zich tussen de burgers bevinden.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef BlauweTijger het volgende:
Ik ben wel degelijk serieus. Als ze die groeperingen gelokaliseerd hebben vind ik het niet erg als er tonnetjes Zyklon B uit een vliegtuig gegooid worden.
Dat is inderdaad een minpunt.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het probleem is dat er dan sowieso ook een hoop burgerslachtoffers zullen vallen, aangezien die groeperingen zich tussen de burgers bevinden.
Ze kunnen iig luchtaanvallen uitvoeren op die terroristen en hun humveesquote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er binnen Amerika nog enige draagkracht over is om een conventionele oorlog tegen een zo goed als onzichtbare vijand te beginnen. Ik denk eerder dat ze alles onder Bagdad zoveel mogelijk zullen stabiliseren, de PKK krijgt de ruimte om het noorden te stabiliseren en ISIS houdt het midden wat over.
Ligt al weken een Nimitz class carrier in de Perzische golf klaar mocht dat gebeuren.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
ISIS is wel op aan het rukken richting Bagdad toch? Dan zal de poep de ventilator wel weer raken.
Joh.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:25 schreef BlauweTijger het volgende:
Eigenlijk is dat ook zwaar onmenselijk
Hm, oké. Ik hoop echt voor de bevolking daar dat het uiteindelijk allemaal niet nog verder uit de hand loopt. Je zal daar maar wonen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt al weken een Nimitz class carrier in de Perzische golf klaar mocht dat gebeuren.
Landoorlog zal er niet komen maar die milities zijn vanuit de lucht natuurlijk vrij eenvoudig uit te schakelen met precisiebombardementen en drones.
quote:Op maandag 16 juni 2014 15:25 schreef shootercas het volgende:
[..]
Ze kunnen iig luchtaanvallen uitvoeren op die terroristen en hun humvees___!
Wie?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:26 schreef BlauweTijger het volgende:
Zouden ze er zelf van geschrokken zijn?
Liever een atoombom dan een kogel denk ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:25 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een minpunt.
Zat laatst een docu te kijken over de atoombom op Hiroshima. Eigenlijk is dat ook zwaar onmenselijkin 1 klap 100.000 mensen dood.
Als Obama gewoon eerlijk zegt dat het om de olie is dan denk ik wel dat hij zelfs onder de republikeinse haters een meerderheid krijgt.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er binnen Amerika nog enige draagkracht over is om een conventionele oorlog tegen een zo goed als onzichtbare vijand te beginnen. Ik denk eerder dat ze alles onder Bagdad zoveel mogelijk zullen stabiliseren, de PKK krijgt de ruimte om het noorden te stabiliseren en ISIS houdt het midden wat over.
Heb jij ooit wel eens geschiedenisles gehad?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:26 schreef BlauweTijger het volgende:
Zouden ze er zelf van geschrokken zijn?
Die sprookjes over massa vernietigingswapens waren nog wel door de NATO heen te duwen, olie als argument gaat ze niet lukken denk ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Als Obama gewoon eerlijk zegt dat het om de olie is dan denk ik wel dat hij zelfs onder de republikeinse haters een meerderheid krijgt.
Dat is dan wel weer zo. Maar alsnog, het blijft vechten tegen een niet te identificeren vijand, gebed zonder end.quote:Amerikaanse en wereldeconomie is juist bezig met herstel na die enorme crisis die heeft geen baat bij een flinke stijging van de olieprijs dan zijn ze weer terug bij af.
rechts, zwart gekleed.quote:
Die wisten heus wel waar ze mee bezig waren, maar het was in hun ogen de laatste reële oplossing om Japan op hun knieën te krijgen.quote:
Sowieso staat in ieder geschiedenisboek dat de bemanning van de Enola Gay, minus de piloot, zware psychische problemen heeft gehad. Daarnaast schrok Amerika zich ook te pletter van de verwoesting.quote:
De bevolking misschien, maar ga er maar vanuit dat de top van het leger en dergelijke prima wisten wat de gevolgen zouden zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:31 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Sowieso staat in ieder geschiedenisboek dat de bemanning van de Enola Gay, minus de piloot, zware psychische problemen heeft gehad. Daarnaast schrok Amerika zich ook te pletter van de verwoesting.
Mwah, er waren vergaande plannen om de rijstvelden te vergiftigen ter uithongering en daarna een invasie te doen. Maar de geschatte death toll kwam te hoog uit. Daarom besloten ze maar om een 200.000 burgers in een splitsecond kapot te maken en de gevolgen voor 300.000 andere burgers maar voor lief te nemen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die wisten heus wel waar ze mee bezig waren, maar het was in hun ogen de laatste reële oplossing om Japan op hun knieën te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |