't is tropisch hardhout gok ik, en ik laat me ook niet tegenhouden, heb hoogstens er het juiste gereedschap niet voor.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:20 schreef Kiid het volgende:
Je tegen laten houden door een plintje, wat voor een beta ben jij?!
M'n oude mag je hebben, kleine Samsung, ietwat amerikaans klassiek model.quote:
In principe dus tussen muur en aanrecht, zou moeten kunnen passen.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:22 schreef ZarB het volgende:
Wat betreft die antiklacht: waar ga je dat ding neerzetten?
Da's inderdaad ook nog een optie, al heb ik de halve plint nu toch al gesloopt..quote:Op maandag 16 juni 2014 18:24 schreef naiipajiiau het volgende:
Zet de koelkast dan iets verhoogd neer.. net boven de plint. Maakt toch niet uit want er zitten toch geen bewegende delen in zoals bij een wasmachine dat het alle kanten op gaat trillen.
Wow, dat is fantastisch, Mike!quote:Op maandag 16 juni 2014 18:47 schreef imikethat het volgende:
Koop de TellSell Renovator! Eenvoudig plinten zagen in 3,2,1!
't is dat m'n enige beitel een tijdje geleden gesloopt is toen een vriend van me z'n balkondeur probeerde open te breken (sleutel vergeten), anders had ik die inderdaad gebruikt.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:49 schreef voederbietel het volgende:
[ afbeelding ]
Mooiste manier van hout bewerken ouwe mazzelaar.
Een plint beitelen zou je ook niet met een sloopbeitel moeten doenquote:Op maandag 16 juni 2014 18:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
't is dat m'n enige beitel een tijdje geleden gesloopt is toen een vriend van me z'n balkondeur probeerde open te breken (sleutel vergeten), anders had ik die inderdaad gebruikt.
M'n zwager misschien (electromonteur), maar die zit all the way in Benschop..quote:Op maandag 16 juni 2014 18:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Een plint beitelen zou je ook niet met een sloopbeitel moeten doen.
Niemand heeft zo'n ding in je omgeving:
[ afbeelding ]
?
Je woont een klere eind uit de buurt anders had je m'n beitel/guts wel mogen lenen. Maar zo'n multitool kun je ook wel huren bij de bouwmarkt.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
M'n zwager misschien (electromonteur), maar die zit all the way in Benschop..
Sloopbeitel heb ik ook nog , zat bij m'n hamerboor maar die andere beitel die ik had was een houtbeitel.
Te hoog gemeten, dacht dat de problemen op aanrechthoogte zouden komen, niet op plinthoogte.quote:
Kun je geen hogere pootjes vinden om er onder te zetten? Blokjes hout desnoods en dan een mooie plint voorlangs?quote:Op maandag 16 juni 2014 18:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Te hoog gemeten, dacht dat de problemen op aanrechthoogte zouden komen, niet op plinthoogte.
Als de koelkast nu strak tegen de muur staat en niet verder geschoven kan worden dan kan ik m'n vingers er nog makkelijk tussen krijgen, daar dus breed genoeg.
't is alleen de deurophanging of de pootjes die net iets uitsteken.
Hardcore met nepdremel en stanleymes gaat het worden.. en wrikken met schroevendraaier.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je woont een klere eind uit de buurt anders had je m'n beitel/guts wel mogen lenen. Maar zo'n multitool kun je ook wel huren bij de bouwmarkt.
Denk dat je met platte schroevendraaiers verder komt ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hardcore met nepdremel en stanleymes gaat het worden.. en wrikken met schroevendraaier.
Die muur boeit me niet zo, toch huur en geen partner die erover kan gaan zeuren "je had al een hálf jaar geleden beloofd... blablabla.. "
Waarom moet je wachten voor je hem aanzet dan?quote:Op maandag 16 juni 2014 18:51 schreef SiGNe het volgende:
't scheelt dat er pas vanaf 20:30 stroom op mag (tegenwoordig hoef je nog maar 6 uur te wachten voor je een koelkast na verhuizing aan mag zetten)
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:18 schreef SiGNe het volgende:
Heb ik vandaag eindelijk m'n nieuwe koelkast binnen, past ie niet!![]()
Koelkast is 60cm breed en de ruimte die ik heb is 61cm.. en dan zit er nog nét een plint in de weg.
Plint is ook niet makkelijk weg te halen, vastgespijkerd én met een of andere superlijm vast tegen de muur geplakt.![]()
![]()
Samenvatting:
Koelkast past niet
subklacht: plint gaat moeilijk van de muur af.
Anti-klacht: straks eindelijk een koelkast die niet dichtvriest en waar roomijs niet in smelt
Ivm lucht in de leidingen, de freon moet 24 uur de tijd hebben om te zakken in het koelsysteem.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom moet je wachten voor je hem aanzet dan?
Oh zo. Dat wist ik helemaal niet, wel handig om te weten.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:03 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ivm lucht in de leidingen, de freon moet 24 uur de tijd hebben om te zakken in het koelsysteem.
Wat ik begrepen heb om luchtbubbels in de leidingen te voorkomen en luchtbubbels zorgen weer voor mindere prestatie.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom moet je wachten voor je hem aanzet dan?
Kost je hooguit een nieuw aanrechtblad mocht je ooit eens gaan verhuizen.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:30 schreef SiGNe het volgende:
En in het uiterste geval slijp ik gewoon een stuk van het aluminium aanrechtblad af... 't is toch een huurhuis
Is wel verstandig om gewoon even te wachten inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb om luchtbubbels in de leidingen te voorkomen en luchtbubbels zorgen weer voor mindere prestatie.
Volgens mij is dat overigens wel dikke bullshit, dat ding hoort gewoon goed afgevuld te zijn en dan kunnen er ook geen luchbellen ontstaan.
Maar goed, toch maar het zekere voor het onzekere nemen, stel het klopt wel dan zou je je nieuwe koelkast meteen kunnen slopen.
dat is alleen as hij niet rechtop staand vervoerd isquote:Op maandag 16 juni 2014 19:03 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ivm lucht in de leidingen, de freon moet 24 uur de tijd hebben om te zakken in het koelsysteem.
als ie aanstaat, zit er toch beweging in, dus lucht gaat altijd naar de hoogste plek?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:03 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Da's opzich ook klachtwaardig overigens maar dat komt door een chronische darmontsteking en weinig eten binnen kunnen houden/weinig voedingsstoffen opnemen.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:04 schreef PeZu het volgende:
wat voor pudding armen heb je als niet even stukje plint kan wegmeppen/treek whatever
Met moderne koelkasten hoef je overigens nog maar 6 uur te wachten, scheelt weerquote:Op maandag 16 juni 2014 19:07 schreef deadprez het volgende:
[..]
Is wel verstandig om gewoon even te wachten inderdaad.
Ja, maar ik denk dat 90% van de mensen een koelkast niet rechtopstaand kan vervoeren.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:08 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat is alleen as hij niet rechtop staand vervoerd is
Het schijnt het beste te zijn in ieder geval. Sowieso zou ik niet willen spelen met risico's met freon, dat is echte en zootje gore muk.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als ie aanstaat, zit er toch beweging in, dus lucht gaat altijd naar de hoogste plek?
echte mannen gebruiken hun zakmesquote:Op maandag 16 juni 2014 18:49 schreef voederbietel het volgende:
[ afbeelding ]
Mooiste manier van hout bewerken ouwe mazzelaar.
Dat gebruiken ze dus niet meer, zoals SiGNe al zei.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:10 schreef voederbietel het volgende:
Sowieso zou ik niet willen spelen met risico's met freon, dat is echte en zootje gore muk.
Jups, en desnoods zeg ik dat het al zo was (net als het kattenluik in de voordeurquote:Op maandag 16 juni 2014 19:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Kost je hooguit een nieuw aanrechtblad mocht je ooit eens gaan verhuizen.
Daar zit ook geen freon meer in meen ik. Ammoniak denk ik, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Met moderne koelkasten hoef je overigens nog maar 6 uur te wachten, scheelt weer
colitis ulcerosa heb ik ook maar het ligt er ook vooral aan wat en hoe je eet, kan best gpoed gaan zelfs met sporten en sterker wordenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Da's opzich ook klachtwaardig overigens maar dat komt door een chronische darmontsteking en weinig eten binnen kunnen houden/weinig voedingsstoffen opnemen.
En het lukt opzich wel, 't gaat alleen lastiger dan gedacht.
Zie het nu inderdaad, spuit11 weerquote:Op maandag 16 juni 2014 19:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat gebruiken ze dus niet meer, zoals SiGNe al zei.
gewoon steroids pakkenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Da's opzich ook klachtwaardig overigens maar dat komt door een chronische darmontsteking en weinig eten binnen kunnen houden/weinig voedingsstoffen opnemen.
En het lukt opzich wel, 't gaat alleen lastiger dan gedacht.
er zit toch gewoon een luchtresevoir ofzo bovenop. mag ik hopen?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat 90% van de mensen een koelkast niet rechtopstaand kan vervoeren.
[..]
Het schijnt het beste te zijn in ieder geval. Sowieso zou ik niet willen spelen met risico's met freon, dat is echte en zootje gore muk.
ik denk dat veel koeiliekasten worden bezorgd en dus rechtop blijvenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat 90% van de mensen een koelkast niet rechtopstaand kan vervoeren.
[..]
Het schijnt het beste te zijn in ieder geval. Sowieso zou ik niet willen spelen met risico's met freon, dat is echte en zootje gore muk.
Dan moet het nog wel de tijd hebben te ontluchten niet?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
er zit toch gewoon een luchtresevoir ofzo bovenop. mag ik hopen?
Hamburgers en snacks!quote:
het was een nwe koekast toch ts?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik denk dat veel koeiliekasten worden bezorgd en dus rechtop blijven
en btw bij een nwe koelkast heb je geen freon meer al jaren suva
Suva?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik denk dat veel koeiliekasten worden bezorgd en dus rechtop blijven
en btw bij een nwe koelkast heb je geen freon meer al jaren suva
lucht gaat omhoog en blijf op het hoogte punt, vloeistof is zwaarder dus blijft het gescheidenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dan moet het nog wel de tijd hebben te ontluchten niet?
Tenzij je 'em dus liggend vervoerd.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
lucht gaat omhoog en blijf op het hoogte punt, vloeistof is zwaarder dus blijft het gescheiden
ja suva r-13 is de vervanger van freon r-12 omdat het verboden is, al jarenquote:
zodra je hem rechtop zet (thuis dus) gaat het omhoog, automagischquote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Tenzij je 'em dus liggend vervoerd.
Heeft tijd nodig broeder, al het goede komt langzaam.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zodra je hem rechtop zet (thuis dus) gaat het omhoog, automagisch
Oh, wist niet dat het al langer verboden was. Voor industrieel gebruik is het pas sinds vorig jaar verboden geloof ik. Koelcellen werken tegenwoordig met ammoniak dacht ik, klopt dat?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja suva r-13 is de vervanger van freon r-12 omdat het verboden is, al jaren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Freon
klopt en dat duurt ook geen 24uur, en dat komt allemaal nog uit de freon tijd, nu met suva kan j ehem al veel sneller weer aanzetten als je hemplat hebt vervoerd, ligt er ook aan hoe lang hij plat heeft gelegenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zodra je hem rechtop zet (thuis dus) gaat het omhoog, automagisch
Hey 't is wel een koel/vrieskast die zwaarder (en iets langer) is dan ikzelf.. verdriet en wanhoop zijn nog neit aan de orde overigens, frustraties beginnen wel steeds hoger op te lopenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef Gelser het volgende:
Overigens is het "ijskast". De intense woede, het opgekropte verdriet en de wanhoop van TS maken dit topic de moeite waard.
vanaf 2010 is freon verbotenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:17 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh, wist niet dat het al langer verboden was. Voor industrieel gebruik is het pas sinds vorig jaar verboden geloof ik. Koelcellen werken tegenwoordig met ammoniak dacht ik, klopt dat?
Ohquote:
Ik voorzie een al een leuke wending. Die ijskast was alleen maar een aanleiding.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heeft tijd nodig broeder, al het goede komt langzaam.
6 uur kreeg ik te horen.. de mijne heeft ook een digitale inverter, dat schijnt ook weer sneller te gaan dan een gewone.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
klopt en dat duurt ook geen 24uur, en dat komt allemaal nog uit de freon tijd, nu met suva kan j ehem al veel sneller weer aanzetten als je hemplat hebt vervoerd, ligt er ook aan hoe lang hij plat heeft gelegen
bijvullen mag niet meer van 2010 daarvoor was het nwe freon apparatuur al verboten, het is allemaal natuurlijk heel gefaseerd gegaan, ik weet niet hoe het precies zit maar ik weet wel dat sommige idd npog met freon bijvullen of zeggen dat het freon is maar her gewoon suva isquote:Op maandag 16 juni 2014 19:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh. Op m'n oude werk is twee jaar terug nog de freon van de koelcellen bijgevuld. Maar dat ammoniak verhaal, weet jij of dat klopt?
't wordt pas "lachen" als ik straks dat andere stuk plint ook gesloopt heb en het dan nog steeds niet pastquote:Op maandag 16 juni 2014 19:21 schreef Gelser het volgende:
[..]
Ik voorzie een al een leuke wending. Die ijskast was alleen maar een aanleiding.
een digitale inverter? ooh weet je ook of hij een double arbetraited loop met strikeback valves heeft? dan kan hij gelijk aan nmlquote:Op maandag 16 juni 2014 19:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
6 uur kreeg ik te horen.. de mijne heeft ook een digitale inverter, dat schijnt ook weer sneller te gaan dan een gewone.
En opzich is ie redelijk recht vervoerd, alleen 2 keer kort een stukje gekanteld ivm trappen, niet meer dan 45 graden.
de wenteltrap naar m'n voordeur moest ie rechtstandig omhoog.
't valt dus allemaal wel mee met die lucht in de leidingen maar in principe doe je 10-15 jaar met zo'n apparaat, dan kan 6 uur later inschakelen ook nog wel
Dan zal het wel een gevalletje voorraad opmaken zijn geweest. Al die regels klinken altijd super hard maar beetje creativiteit biedt vaak mogelijkheden.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
bijvullen mag niet meer van 2010 daarvoor was het nwe freon apparatuur al verboten, het is allemaal natuurlijk heel gefaseerd gegaan, ik weet niet hoe het precies zit maar ik weet wel dat sommige idd npog met freon bijvullen of zeggen dat het freon is maar her gewoon suva is
nope over dat amoniak verhaal weet ik auch niets
Jij bent wel echt cool heh.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
een digitale inverter? ooh weet je ook of hij een double arbetraited loop met strikeback valves heeft? dan kan hij gelijk aan nml
ja of zeggen freon omdat de klanten dat graag willen horen omdat het beter en langer zou werken en dus meer geld kunnen vragenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dan zal het wel een gevalletje voorraad opmaken zijn geweest. Al die regels klinken altijd super hard maar beetje creativiteit biedt vaak mogelijkheden.
Even gegoogled, ammoniak wordt wel gebruik bij grote koelinstallaties ja.
Niks is meer heiligquote:Op maandag 16 juni 2014 19:25 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja of zeggen freon omdat de klanten dat graag willen horen omdat het beter en langer zou werken en dus meer geld kunnen vragen
37,8 graden atm, niet echt coolquote:
verkapte doodverwensingquote:
Alsof jij weet hoe een hamer werkt.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:27 schreef wenfer2 het volgende:
Klacht: TS die incapabel gedrag vertoont met zowel het opmeten van zijn keuken als het verwijderen van één simpele plint.
Mijn technische kant onderschatten.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alsof jij weet hoe een hamer werkt.
hij weet niet eens hoe je het schrijftquote:Op maandag 16 juni 2014 19:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alsof jij weet hoe een hamer werkt.
Wat klinkt dit smerig.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
een digitale inverter? ooh weet je ook of hij een double arbetraited loop met strikeback valves heeft? dan kan hij gelijk aan nml
Volgens mij moet ik dan eerst de vortex-manipulator calibreren..quote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
vergeet dan niet de flux van de negatieve powerkoppel af t0 ekoppleen en na calibreren weer aansluitenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij moet ik dan eerst de vortex-manipulator calibreren..
quote:Op maandag 16 juni 2014 19:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
vergeet dan niet de flux van de negatieve powerkoppel af t0 ekoppleen en na calibreren weer aansluiten
Wel een plint from hell.. dat ding zit vast dmv een zwart gat zo hard plakt ie tegen de muur!quote:Op maandag 16 juni 2014 19:27 schreef wenfer2 het volgende:
Klacht: TS die incapabel gedrag vertoont met zowel het opmeten van zijn keuken als het verwijderen van één simpele plint.
Gewoon in de nette kleren, je gaat je toch niet speciaal omkleden omdat je gaat klussen, je bet toch geen wijf?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:30 schreef wenfer2 het volgende:
Als ik aan het klussen ben draag ik trouwens wel gewoon een spijkerbroek en oude zwerver bergschoenen.Kom haten dan.
Voor iemand zonder veters klinkt dit best goed.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:27 schreef wenfer2 het volgende:
Ja en mijn delicate Italiaanse schoentjes verpesten en door mijn maathemd schuren zeker. Even omkleden is geen probleem.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wel een plint from hell.. dat ding zit vast dmv een zwart gat zo hard plakt ie tegen de muur!
[..]
Gewoon in de nette kleren, je gaat je toch niet speciaal omkleden omdat je gaat klussen, je bet toch geen wijf?
M'n Tommy Hilfiger vest is ook nog heel en m'n Quick Typhoons ookquote:Op maandag 16 juni 2014 19:36 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ja en mijn delicate Italiaanse schoentjes verpesten en door mijn maathemd schuren zeker. Even omkleden is geen probleem.
je bent toch geen watjequote:Op maandag 16 juni 2014 18:19 schreef deadprez het volgende:
Gewoon met grof geweld die plint slopen.
Dat was ik dus ook al aan het doen.. 't is alleen een behoorlijk pittige plint, hardhout en superstevig vastgelijmd.quote:
zaagje erdoor en breekijzer er tussen..koelkast erin en voilaquote:Op maandag 16 juni 2014 19:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat was ik dus ook al aan het doen.. 't is alleen een behoorlijk pittige plint, hardhout en superstevig vastgelijmd.
Slopen is ook de enige manier waarop ik 'm eraf krijg denk ik.
geen zaag in huis en ook geen breekijzer, stanleymes, nepdremel en schroevendraaiers.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:56 schreef Thezappa het volgende:
[..]
zaagje erdoor en breekijzer er tussen..koelkast erin en voila
tja...zit ie niet los in de hoek ? dat je hem in de hoek kan losmaken??quote:Op maandag 16 juni 2014 20:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
geen zaag in huis en ook geen breekijzer, stanleymes, nepdremel en schroevendraaiers.
maar dan nog.. redelijk lastig.
Ook al niet, de plint van de achtermuur zit ervoor (ook muurvast!) en die plint zit niet in de weg opzich dus hoeft ie ook niet weg.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:04 schreef Thezappa het volgende:
[..]
tja...zit ie niet los in de hoek ? dat je hem in de hoek kan losmaken??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |