Hamburgers en snacks!quote:
het was een nwe koekast toch ts?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik denk dat veel koeiliekasten worden bezorgd en dus rechtop blijven
en btw bij een nwe koelkast heb je geen freon meer al jaren suva
Suva?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik denk dat veel koeiliekasten worden bezorgd en dus rechtop blijven
en btw bij een nwe koelkast heb je geen freon meer al jaren suva
lucht gaat omhoog en blijf op het hoogte punt, vloeistof is zwaarder dus blijft het gescheidenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dan moet het nog wel de tijd hebben te ontluchten niet?
Tenzij je 'em dus liggend vervoerd.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
lucht gaat omhoog en blijf op het hoogte punt, vloeistof is zwaarder dus blijft het gescheiden
ja suva r-13 is de vervanger van freon r-12 omdat het verboden is, al jarenquote:
zodra je hem rechtop zet (thuis dus) gaat het omhoog, automagischquote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Tenzij je 'em dus liggend vervoerd.
Heeft tijd nodig broeder, al het goede komt langzaam.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zodra je hem rechtop zet (thuis dus) gaat het omhoog, automagisch
Oh, wist niet dat het al langer verboden was. Voor industrieel gebruik is het pas sinds vorig jaar verboden geloof ik. Koelcellen werken tegenwoordig met ammoniak dacht ik, klopt dat?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja suva r-13 is de vervanger van freon r-12 omdat het verboden is, al jaren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Freon
klopt en dat duurt ook geen 24uur, en dat komt allemaal nog uit de freon tijd, nu met suva kan j ehem al veel sneller weer aanzetten als je hemplat hebt vervoerd, ligt er ook aan hoe lang hij plat heeft gelegenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zodra je hem rechtop zet (thuis dus) gaat het omhoog, automagisch
Hey 't is wel een koel/vrieskast die zwaarder (en iets langer) is dan ikzelf.. verdriet en wanhoop zijn nog neit aan de orde overigens, frustraties beginnen wel steeds hoger op te lopenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef Gelser het volgende:
Overigens is het "ijskast". De intense woede, het opgekropte verdriet en de wanhoop van TS maken dit topic de moeite waard.
vanaf 2010 is freon verbotenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:17 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh, wist niet dat het al langer verboden was. Voor industrieel gebruik is het pas sinds vorig jaar verboden geloof ik. Koelcellen werken tegenwoordig met ammoniak dacht ik, klopt dat?
Ohquote:
Ik voorzie een al een leuke wending. Die ijskast was alleen maar een aanleiding.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heeft tijd nodig broeder, al het goede komt langzaam.
6 uur kreeg ik te horen.. de mijne heeft ook een digitale inverter, dat schijnt ook weer sneller te gaan dan een gewone.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
klopt en dat duurt ook geen 24uur, en dat komt allemaal nog uit de freon tijd, nu met suva kan j ehem al veel sneller weer aanzetten als je hemplat hebt vervoerd, ligt er ook aan hoe lang hij plat heeft gelegen
bijvullen mag niet meer van 2010 daarvoor was het nwe freon apparatuur al verboten, het is allemaal natuurlijk heel gefaseerd gegaan, ik weet niet hoe het precies zit maar ik weet wel dat sommige idd npog met freon bijvullen of zeggen dat het freon is maar her gewoon suva isquote:Op maandag 16 juni 2014 19:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh. Op m'n oude werk is twee jaar terug nog de freon van de koelcellen bijgevuld. Maar dat ammoniak verhaal, weet jij of dat klopt?
't wordt pas "lachen" als ik straks dat andere stuk plint ook gesloopt heb en het dan nog steeds niet pastquote:Op maandag 16 juni 2014 19:21 schreef Gelser het volgende:
[..]
Ik voorzie een al een leuke wending. Die ijskast was alleen maar een aanleiding.
een digitale inverter? ooh weet je ook of hij een double arbetraited loop met strikeback valves heeft? dan kan hij gelijk aan nmlquote:Op maandag 16 juni 2014 19:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
6 uur kreeg ik te horen.. de mijne heeft ook een digitale inverter, dat schijnt ook weer sneller te gaan dan een gewone.
En opzich is ie redelijk recht vervoerd, alleen 2 keer kort een stukje gekanteld ivm trappen, niet meer dan 45 graden.
de wenteltrap naar m'n voordeur moest ie rechtstandig omhoog.
't valt dus allemaal wel mee met die lucht in de leidingen maar in principe doe je 10-15 jaar met zo'n apparaat, dan kan 6 uur later inschakelen ook nog wel
Dan zal het wel een gevalletje voorraad opmaken zijn geweest. Al die regels klinken altijd super hard maar beetje creativiteit biedt vaak mogelijkheden.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
bijvullen mag niet meer van 2010 daarvoor was het nwe freon apparatuur al verboten, het is allemaal natuurlijk heel gefaseerd gegaan, ik weet niet hoe het precies zit maar ik weet wel dat sommige idd npog met freon bijvullen of zeggen dat het freon is maar her gewoon suva is
nope over dat amoniak verhaal weet ik auch niets
Jij bent wel echt cool heh.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
een digitale inverter? ooh weet je ook of hij een double arbetraited loop met strikeback valves heeft? dan kan hij gelijk aan nml
ja of zeggen freon omdat de klanten dat graag willen horen omdat het beter en langer zou werken en dus meer geld kunnen vragenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dan zal het wel een gevalletje voorraad opmaken zijn geweest. Al die regels klinken altijd super hard maar beetje creativiteit biedt vaak mogelijkheden.
Even gegoogled, ammoniak wordt wel gebruik bij grote koelinstallaties ja.
Niks is meer heiligquote:Op maandag 16 juni 2014 19:25 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja of zeggen freon omdat de klanten dat graag willen horen omdat het beter en langer zou werken en dus meer geld kunnen vragen
37,8 graden atm, niet echt coolquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |