twitter:google twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 22:56:45The new dutch master indeed - did you see that header? #NED #GoogleTrends
reageer retweet
quote:Stewart: Lordy. Like watching an empire crumble to dust in 45 minutes.
Melissa: That was like the Netherlands team of old... the days when Van Basten, Gullit, Rijkaard et al made other teams look stupid.
Nathan: Wow Netherlands, that was insane, fast-paced attacking football at its best. Countered so, so quickly Spain had no chance.
Alan Shearer
BBC Sport
Spain 1-5 Netherlands
"The Netherlands were sensational. That goal just before half time gave them unbelievable confidence and it could have and should have been seven or eight.
"Some of the performances - Arjen Robben, Robin van Persie and Daley Blind down that wing. They were absolutely brilliant. I have never seen that Spain back four pulled around as much as they were tonight.
"Blind gave Cesar Azpilicueta the runaround. He was up and down that wing but not just that, the quality of the balls he put in were brilliant."
Toen ik dit daarnet probeerde uit te spreken, heb ik geloof ik mijn tong ingeslikt. Graag een vertaling dus.quote:
Kan ook geen goed Russisch, maar wat ik ontcijfer:quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:53 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Toen ik dit daarnet probeerde uit te spreken, heb ik geloof ik mijn tong ingeslikt. Graag een vertaling dus.
Hollandia razgromila deystvubluich yempionov mira komandu Ispanii?quote:
quote:
Hollanti murskasi maailmanmestari Espanjan
URHEILU | Turun Sanomat 00:11 | 0
Hollanti tarjoili maailmanmestari Espanjalle sokkihoitoa jalkapallon MM-kisojen B-lohkossa. Hollanti voitti neljän vuoden takaisen MM-finaaliuusinnan murskaavasti 5–1 (1–1).
Ratkaisumaalin 3–1:een teki 65. minuutilla Hollannille Feyenoordin puolustaja Stefan de Vrij. Hän pukkasi pallon verkkoon Wesley Sneijderin vapaapotkusta.
Espanja protestoi osumaa, sillä Robin van Persie näytti tilanteessa häiritsevän maalivahti Iker Casillasia. Kaksi maalia tehnyt Robin van Persie ampui Casillasin sähläyksen jälkeen 72. minuutilla 4–1.
Ennen de Vrijtä maalinteossa onnistui 53. minuutilla Arjen Robben. Hän kuoletti rangaistusalueen rajalla Daley Blindin korkean syötön ja ampui vasemmalla jalallaan 2–1.
Avauspuoliajalla Xabi Alonso oli vienyt Espanjan 27. minuutilla 1–0-johtoon rangaistuspotkusta. Van Persie pukkasi 1–1-tasoituksen näyttävästi 44. minuutilla.
Espanja romahti toisella puoliajalla täysin. Sen topparit Sergio Ramos ja Gerard Pique putosivat Robbenin ja van Persien vauhdista.
Yleensä luotettavalla Casillasillakin oli maalin suulla huonompi iltansa.
Espanja kohtaa MM-turnauksessa seuraavaksi Chilen ja Hollanti Australian.
welke taal is dat?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:04 schreef Susi het volgende:
[..]
'Nederland verplettert wereldkampioen Spanje'
Hoorde Iniesta nog wel even op DirecTV, het standaard gelul "eerste helft wij beter, tweede helft zwak gespeeld" "Paar dagen om ons te richten op Chili" blablabla. Maar echt blij zag hij er inderdaad niet uit.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:59 schreef Blik het volgende:
Vraag me af wat de reacties zijn van een Iniesta, Xabi Alonso en Casillas (mijn hemel, wat was die slecht)
quote:
Als er veel a's en i's in staan en er echt niks van te maken valt is het altijd Finsquote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef affa het volgende:
Spaanse pers spreekt van 'historische klap'
De Spaanse kranten hebben geen goed woord over voor de manier waarop het nationale elftal zich vrijdagavond te kijk heeft gezet tegen het Nederlands elftal. El Mundo spreekt van een 'historische klap' en vindt dat de regerend wereldkampioen zich belachelijk heeft gemaakt.
"Na de gelijkmaker van Van Persie verkruimelde het Spaanse elftal en profiteerde Nederland onder het commando van Robben van de defensieve fouten", schrijft El Mundo. "De beurskrach van Spanje op de wereldmarkt in Brazilië zal worden herinnerd als een van de zwartste dagen in de Spaanse WK-geschiedenis."
Marca denkt dat dat het voor Spanje nu al lastig wordt om de achtste finales te halen. "Dit is een vernedering en een dramatische start", schrijft de sportkrant. "De kampioen werd vernederd door Holland in een spectaculaire tweede helft. Cadeaus van Casillas en de defensie, in combinatie met tactisch geknoei, hebben geleid tot een schandalige nederlaag."
El Pais heeft het over "'een afranseling'.Niet alleen verloor de regerend wereldkampioen, niet sinds de 6-2 nederlaag tegen Schotland in 1966 kreeg Spanje vijf doelpunten te incasseren. Spanje kreeg in één wedstrijd meer doelpunten tegen dan in het hele toernooi van 2010."
Robben en Van Persie, met elk twee doelpunten en De Vrij met een, 'vernederen Spanje', schrijft El Periódico.
Ook in Duitsland heeft de 5-1 zege van Oranje op Spanje indruk gemaakt. Die Welt is vol lof over de bondscoach, oud-trainer van Bayern München. "Louis van Gaal heeft zijn elftal in de rust op uitmuntende wijze bijgesteld", twittert het Duitse dagblad.
Spaanse pers spreekt van 'historische klap'
Ik denk niet dat Platini dat erg vervelend vindt, volgens mij zou hij een van de topkandidaten zijn om Blatter op te volgen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:55 schreef Iwanius het volgende:
Ziet er allemaal goed uit! Heeft iemand trouwens nog een gifje of screenshot gemaakt van de ere-tribune met een heel erge sip/verveelt kijkende Michel Platini en bijbehorende FIFA bobo's?
Alsof ze verwachte dat (voor de sponsors misschien nog interessante en het toernooi zelf) juist Nederland even de oren zou worden gewassen door Spanje in deze wedstrijd, zodat men van die "vervelende"nederlanders af zijn die waagden Blatter zijn hernieuwde kandidatuur aan de kaak te stellen.
van the guardian: http://www.theguardian.co(...)cup-2014-live-reportquote:That. Was. Liquid. Football. A result that will send shockwaves throughout the rest of the tournament. Who saw that coming? No one. Well, Louis van Gaal probably did. But no one else. I can't believe what we've just seen. The world champions have been battered beyond all recognition by a Holland team that not many people were willing to back tonight. What a performance from Holland - Van Persie, Blind and Robben were all superb and Spain's high line was destroyed. Can Spain recover from this? The psychological damage will be huge. This World Cup has just caught fire. Thanks for reading. Night.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 02:37 schreef perro. het volgende:
[..]
van the guardian: http://www.theguardian.co(...)cup-2014-live-report
Alles wat er op het WK gebeurt gaat de hele wereld over.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:13 schreef sig000 het volgende:
Die zweefduik gaat de hele wereld over en die 5e was haast slapstick.
Uiteraard heeft iedereen kunnen zien hoe Kroatië bestolen is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alles wat er op het WK gebeurt gaat de hele wereld over.
Het is net alsof de stream bij Kluivert voorloopt op de restquote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:35 schreef thesiren.nl het volgende:
Dit is niet buitenlandse media, maar hij hoort wel in het verzameltopic een camera op van Gaal tijdens de momenten.
http://nos.nl/wk2014/vide(...)spanjenederland.html
Dit toernooi is in principe een formaliteit voor Brazilië, de FIFA kan de world cup net zo goed alvast aan ze geven. Geloof me, ze zullen er alles aan doen om Brazilië in het toernooi te houden, want als daar de pleuris uitbreekt is zelfs de FIFA niet veilig meer.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Uiteraard heeft iedereen kunnen zien hoe Kroatië bestolen is.
Okquote:Op zaterdag 14 juni 2014 06:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit toernooi is in principe een formaliteit voor Brazilië, de FIFA kan de world cup net zo goed alvast aan ze geven. Geloof me, ze zullen er alles aan doen om Brazilië in het toernooi te houden, want als daar de pleuris uitbreekt is zelfs de FIFA niet veilig meer.
Ik heb ZDF gekeken (want NOS) en ook daar gingen de credits vooral uit naar van Gaal, die keer op keer in staat is om (onbekende) spelers te vinden die passen bij datgene wat hij wil.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 02:32 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zat BBC te kijken (want Frank Snoeks), en daar in de studio waren ze echt 'flabbergasted' en zeer ZEER onder de indruk (Shearer, Rio Ferdinand, Thierry Henry, en Lineker. En alle credits gingen ook naar het NLse team, dus niet dat Spanje slecht was, maar dat Holland het echt allemaal zelf heeft afgedwongen en ze op alle vlakken compleet heeft weggeblazen en overklast.
Geweldige wedstrijd.
In 2008 kon je nog gewoon spreken van 'geluk', want toen viel bij ons echt alles goed en de tegenstanders misten 100% kansen, maar nu waren we ook gewoon echt veel beter, en dan heb ik het uiteraard voornamelijk over de 2de helft.
Daar trouwens vooraf ook erg veel respect voor Van Gaal.
Kluivert zijn reacties zijn ook schitterendquote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:35 schreef thesiren.nl het volgende:
Dit is niet buitenlandse media, maar hij hoort wel in het verzameltopic een camera op van Gaal tijdens de momenten.
Leuk stukje!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 02:22 schreef thesiren.nl het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)as_man_of_match.html
Zo zie je ze zelden inderdaad. Messcherp.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:49 schreef Saekerhett het volgende:
Kan het nog steeds niet geloven... 1 fucking 5... En die pass van Blind op Van Persie, die mag ook in het rijtje De Boer op Bergkamp.
Klein landje ja maar geen klein voetballandquote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:10 schreef Digi_Djeff het volgende:
Al post ik dit misschien (voor de 4de keer) dubbel maar wij Nederlands mogen toch best weer trots zijn als klein voetballandje.
http://m.nos.nl/video/660804
En opeens kunnen die Engelsen het woord 'blind' wél goed uitspreken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:11 schreef habitue het volgende:
http://nos.nl/wk2014/vide(...)sch-over-oranje.html
kippenvel
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:03 schreef TheVulture het volgende:
Dit is altijd mijn favo topic na zo'n sensationele avond
Ik zat toevallig live te kijken naar de analyse van de BBC. Als je een beetje op internet kijkt, bijvoorbeeld de website van de FIFA, dan kan je goed zien hoeveel indruk Nederland heeft gemaakt en hoeveel mensen blij zijn dat die Spanjaarden een keer op hun donder hebben gekregen. Wel leuk, was al 6 jaar geleden dat we zo'n pot hebben gespeeld. Hopelijk gaan ze nu niet zweven.. met beide beentje op de vloer graag.quote:
"Robin van Persie made a diving header from the 18-yard box."quote:
Zal wel een Amerikaanse site zijn.. valt me op dat Amerikaanse media een heel eigen manier hebben van schrijven over voetbal.. ze zijn vaak ook op zoek naar flauwe grappen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Robin van Persie made a diving header from the 18-yard box."
Kicker ratings:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:34 schreef Max23 het volgende:
L'Equipe ratings, Holland: Cillesn 6, Janmaat 5, De Vrij 6, Vlaar 6, Mrtns-Indi 6, Blind 7, De Jong 6, De Guz 5, Sneijder 7, RVP 8, Robben 9
quote:Former England and Manchester United captain Rio FerdinandPosted at 07:57
"If they has had cameras on us in the studio they would have seen us jumping around. Some of the goals we have seen have been sensational, to see Arjen Robben running past a world-class defender like Sergio Ramos and putting it in the back of the net like he did, that is the sort of thing you want to see at a World Cup and it was in abundance tonight.
"I think Louis van Gaal has set himself a high standard there for Manchester United! If he keeps that up, the Manchester United fans will be very happy."
quote:Thierry Henry
Former France and Arsenal striker
Reaction
Posted at 07:54
I'm speechless, we spoke previously of Louis van Gaal and Johan Crruyff taking 'total football' to Barcelona and it now being with the Spanish squad but tonight I think the Dutch got their style back. They wanted it more, there is nothing more to say, I am shocked."
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:11 schreef habitue het volgende:
http://nos.nl/wk2014/vide(...)sch-over-oranje.html
kippenvel
Vlaar enigszins underrated imo, hij hield zich goed staande.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kicker ratings:
Cillessen (2,5)
Vlaar (3)
de Vrij (2,5)
Martins Indi (3,5)
Janmaat (2)
Blind (1,5)
de Guzman (4)
N. de Jong (3)
Sneijder (2)
Robben (1)
van Persie (1)
Een 1 is het allerbeste wat je kunt halen en een 6 het allerslechtste.
Kun je over discusseren idd, maar goed....dat is bijna altijd bij dit soort beoordelingen en het is nog steeds een voldoende.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Vlaar enigszins underrated imo, hij hield zich goed staande.
'Gol'landia razgromila destvujoeshtich chempionov mira komandu Ispaniiquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hollandia razgromila deystvubluich yempionov mira komandu Ispanii?
Holland blablabla Spanje?
okquote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Gelukkig maar dat iedereen nu blij is dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de moorden op favela bewoners en de vermissing van vele straatkinderen, de corruptie van de fifa etc.
Gewoon juigen nu!
favela![]()
kinderen![]()
[ afbeelding ]
Dank je Hansquote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Gelukkig maar dat iedereen nu blij is dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de moorden op favela bewoners en de vermissing van vele straatkinderen, de corruptie van de fifa etc.
Gewoon juigen nu!
favela![]()
kinderen![]()
[ afbeelding ]
quote:This is the best Netherlands performance I've ever seen. Some of the things they did to Spain ... You couldn't even do in Amsterdam, legally.
ja ,amerkiaanse site van de ergste soort..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zal wel een Amerikaanse site zijn.. valt me op dat Amerikaanse media een heel eigen manier hebben van schrijven over voetbal.. ze zijn vaak ook op zoek naar flauwe grappen.
"de Nederlandse jeugd heeft de ervaren Spanjaarden verslagen"quote:L'Espagne a sombré vendredi soir a Salvador de Bahia, pour son entrée en lice dans le Mondial brésilien. Les champions du monde ont été écrasés (5-1) par les Pays-Bas. Les coéquipiers de Robben et van Persie, tous deux auteurs d'un doublé, ont pris une belle revanche aprčs leur défaite en finale il y a quatre ans.
Quel choc a Salvador de Bahia ! Ŕ la surprise générale, les champions du monde espagnols ont complčtement sombré ce vendredi soir, face aux Pays-Bas, pour leur entrée dans le Mondial brésilien. Encore plus que le score (5-1), c'est la maničre qui interloque forcément. L'Espagne, autrefois dominatrice sans partage, a été baladée en seconde période, subissant les contres assassins de Néerlandais affamés.
L'Espagne subit sa premičre défaite en Coupe du Monde depuis 2010 et son match d'ouverture face a la Suisse. La Roja était parvenue a remporter le titre un mois plus tard ; mais cette fois, on n'ose męme y penser, tant les coéquipiers d'Iker Casillas, trčs malheureux vendredi soir, ont été dépassés par les adversaires qu'ils avaient dominé il y a quatre ans en finale.
Et pourtant, en premičre période, les Espagnols ont fait étalage de leur collectif, toujours aussi bien huilé. Mais ils peinaient a concrétiser leur domination, avant un penalty généreusement accordé aprčs une simulation de son "nouvel" attaquant Diego Costa transformé par Xabi Alonso. Mais les Pays-Bas choisissaient bien leur moment pour revenir, par l'intermédiaire de Robin van Persie, d'une tęte plongeante magistrale.
Un but de chaque côté en premičre période, et puis la marée en seconde... Arjen Robben de prčs, Stefan De Vrij sur corner, puis van Persie a nouveau aprčs une sortie ratée d'Iker Casillas, et enfin Robben encore sur un contre express. La coupe est pleine, la jeunesse néerlandaise - si l'on excepte, justement, ses deux héros attaquants trentenaires - a surpassé l'expérience espagnole. Des Espagnols qui doivent quasiment faire une croix, d'ores et déja, sur la premičre place du groupe B. Et qui vont devoir batailler face au Chili pour espérer se qualifier... La Roja va devoir se reprendre, rapidement. Mais, au vu de ce qui s'est passé vendredi soir, les doutes sont de mise, plus que jamais.
Wel erg ja...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:04 schreef thedeedster het volgende:
Op Het Laatste Nieuws staat ook een boel.
http://www.hln.be/
Wat vooral leuk is, is het gezeik van die Belgen. Weer direct beginnen over dikke nekken en arrogantie....
Koop eens een spiegel zou ik zeggen.
quote:De arrogante kezen denken dat de wereldtitel al binnen is.
En deze, geeft ook een beeld van de xenofobie:quote:Ik kan me wel vinden in de prestatie van nederlandse ploeg(die was top),Maar de arrogantie van die nederlandse journalisten is er los over. . Denk dat Casilias nog altijd stukken beter is,dan hun vliegenvanger. . Die mag onze Courtois zijn schoenveters nog niet binden !!
quote:Ik hoop dat de Nederlanders het WK winnen. De familienamen van de spelers daar klinken alvast meer Nederlands dan die van de onze.
Dat zijn reacties van lezers. En ja, die staan vaak vol taalfouten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:13 schreef Njosnavelin het volgende:
Sowieso HLNdie hebben ook geen redactie of zo? Taalfouten alom.
Het is net FOK!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:18 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat zijn reacties van lezers. En ja, die staan vaak vol taalfouten.
Daar heb ik het niet over.. Heb het over 'houwtje touwtje', 'noch spanjaarden, nog nederlanders droegen hun eigen kleur', d/t fouten in de artikels...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:18 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat zijn reacties van lezers. En ja, die staan vaak vol taalfouten.
Als ik eens op "houwtje touwtje" google, dan vind ik toch al snel een heleboel (ook Nederlandse) websites die het op die manier spellen. Dus laat de taalkundigen maar oordelen, want we dwalen af.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:21 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over.. Heb het over 'houwtje touwtje', 'noch spanjaarden, nog nederlanders droegen hun eigen kleur', d/t fouten in de artikels...
Ja, lekker online berichten op een nieuwspagina als leidraad gebruiken voor een heel volkquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:11 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel erg ja...
Dit artikel ook: houwtje touwtje? http://www.hln.be/hln/nl/(...)uwtje-meer-van.dhtml
En dan de reacties..
[..]
[..]
En deze, geeft ook een beeld van de xenofobie:
[..]
Afgezien daarvan slaat de manier waarop de uitdrukking gebruikt wordt helemaal nergens op. Hij 'kan er geen houwtje touwtje meer van'quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:26 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als ik eens op "houwtje touwtje" google, dan vind ik toch al snel een heleboel (ook Nederlandse) websites die het op die manier spellen. Dus laat de taalkundigen maar oordelen, want we dwalen af.
Als leidraad voor een heel volk? Waar heb jij het nou weer over? Ik heb het over HLN en hun publiek...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, lekker online berichten op een nieuwspagina als leidraad gebruiken voor een heel volkFlauwekul zeg. Je gaat de gemiddelde reageerder op nujij of de telegraaf toch ook niet als de gemiddelde Nederlander zien of wel dan?!? Doe normaal.
Nee, HLN is wel een beetje een pauperkrant, maar ja, die heb je in Nederland ook. Wel leuk voor smeuig nieuws, en bv. wat betreft onderwerpen zoals sport zijn ze vaak wel goed.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:34 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik woon zelf overigens al jaren met veel plezier in België, denk dat ik inmiddels een aardig beeld heb van de gemiddelde Belg. En nee, dat past niet in het beeld dat HLN uitstraalt.
Ja, ik weet hetquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:38 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, HLN is wel een beetje een pauperkrant, maar ja, die heb je in Nederland ook. Wel leuk voor smeuig nieuws, en bv. wat betreft onderwerpen zoals sport zijn ze vaak wel goed.
Je ook echt baseren op de fucking pauperkrant van Belgiëquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:11 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel erg ja...
Dit artikel ook: houwtje touwtje? http://www.hln.be/hln/nl/(...)uwtje-meer-van.dhtml
En dan de reacties..
[..]
[..]
[..]
Het feit dat een HLN-lezer dat over z'n hart verkrijgt te zeggen wilt al heel wat zeggenquote:HWS-DIEST
Proficiat aan onze noorderburen. Dit was topvoetbal waarvan ik met volle teugen heb genoten. Wereldklasse van Van Persie en Robben. En Spanje hier afschilderen als een minderwaardige tegenstander is er ver over. Het zijn nog steeds de beste ploegen van Europa, of betekent de finale van de Champions League dan niets meer. Twee Spaanse ploegen tegen elkaar.
14/06/14 12u26.
Die reactie stond niet bij het artikel dat ik had gelezenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je ook echt baseren op de fucking pauperkrant van België__!
Daarbij, er staan genoeg positieve reacties bij, ik neem als voorbeeld de bovenste:
[..]
Het feit dat een HLN-lezer dat over z'n hart verkrijgt te zeggen wilt al heel wat zeggen![]()
HLN, de Telegraaf^2 van België
Als je sporza had gekeken dan had je ook gezien dat de verslaggeving ook enorm pro-Nederlands was, de enigen die nog kritiek gaven waren nog Boskamp en Mulder
Of de Telegraaf of Geenstijl als representatief voor Nederlanders.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:50 schreef Monolith het volgende:
Het is een beetje als Fox news als representatief voor alle Amerikanen zien.
Is geen aanval hoor, komt wel vaker voor dat Nederlanders eerst HLN gaan bekijken. Als je een fatsoenlijke Belgische krant wilt lezen, dan neem je best de Standaard of de Morgenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:50 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die reactie stond niet bij het artikel dat ik had gelezen
Maar nogmaals: ik reageerde op iemand die het over HLN had.. Heeft uiteraard niks te maken met België in het algemeen.
Lees eens wat mensen zeggen voor iemand te veroordelen en te beweren dat ik generaliseer.
Vind ik ook. Wat hebben we als volk toch een behoefte aan validatie door anderen he?quote:
Njosnavelin woont in Belgie dus zij kan dit beter plaatsen dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb er ook gewoond en serieus: in het echte leven in Belgie maak je heel snel vijanden als je verklaart dat je trots bent op Nederland en je maakt heel snel vrienden als je Nederland afzeikt. Raar fenomeen maar waar. Ik snap overigens wel waar het vandaan komt, in Nederland wordt Belgie altijd belachelijk gemaakt, er is geen Nederlands respect voor Belgie en dat ligt heel gevoelig in Belgie.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, lekker online berichten op een nieuwspagina als leidraad gebruiken voor een heel volkFlauwekul zeg. Je gaat de gemiddelde reageerder op nujij of de telegraaf toch ook niet als de gemiddelde Nederlander zien of wel dan?!? Doe normaal.
HLN is beyond pauper, echt de allerergste krant die ik ooit gezien heb. Met de allerergste lezers en reacties.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:38 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, HLN is wel een beetje een pauperkrant, maar ja, die heb je in Nederland ook. Wel leuk voor smeuig nieuws, en bv. wat betreft onderwerpen zoals sport zijn ze vaak wel goed.
Ik krijg ook kromme tenen van mensen die trots zijn op hun land.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Njosnavelin woont in Belgie dus zij kan dit beter plaatsen dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb er ook gewoond en serieus: in het echte leven in Belgie maak je heel snel vijanden als je verklaart dat je trots bent op Nederland en je maakt heel snel vrienden als je Nederland afzeikt. Raar fenomeen maar waar. Ik snap overigens wel waar het vandaan komt, in Nederland wordt Belgie altijd belachelijk gemaakt, er is geen Nederlands respect voor Belgie en dat ligt heel gevoelig in Belgie.
'Es sind wieder unser Niederländer'.;quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jammer dat Günther Netzer geen analyticus meer is.
Na zo vele "domme Belgen"-moppen word je het wel eens zat hé.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Njosnavelin woont in Belgie dus zij kan dit beter plaatsen dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb er ook gewoond en serieus: in het echte leven in Belgie maak je heel snel vijanden als je verklaart dat je trots bent op Nederland en je maakt heel snel vrienden als je Nederland afzeikt. Raar fenomeen maar waar. Ik snap overigens wel waar het vandaan komt, in Nederland wordt Belgie altijd belachelijk gemaakt, er is geen Nederlands respect voor Belgie en dat ligt heel gevoelig in Belgie.
s die eerste in Lissabon?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:36 schreef Dragonetti het volgende:
http://extra.globo.com/es(...)1.html#ixzz34YQEsZAF
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is van vrijdag: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1424579quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:22 schreef Loekie1 het volgende:
De Engelsen hebben altijd een paar man in de studio zitten - Nederland 1 deed dat na gisteren, lekker relaxt op de bank - en ik zoek die beelden. Wie heeft een link?
Ja maar ik bedoel dus de Engelsen. Die doen altijd zo onderkoeld en ik ben benieuwd hoe zij de 5-1 'verslagen' hebben.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Deze is van vrijdag: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1424579
Van gister kon ik ze snel niet vinden, maar zal ook wel op www.uitzendinggemist.nl staan.
Dit dusquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:03 schreef TheVulture het volgende:
Dit is altijd mijn favo topic na zo'n sensationele avond
Jaaaa!!!! 'Ik geloof m'n ogen niet!' dat soort uitspraken, geweldig.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:26 schreef Ikke. het volgende:
[..]
Bedoel je dit? http://nos.nl/wk2014/arti(...)sch-over-oranje.html
Vooral Henry. Met zn coole Frans Engelse accent!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:56 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
En opeens kunnen die Engelsen het woord 'blind' wél goed uitspreken.
Die Engelse taal is ook maar gewoon een grote hoax.
Merci, eindelijk een mooie samenvatting van tien minuten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:29 schreef Deviant1nl het volgende:
http://www.soccer-blogger(...)ne-13-group-b-bahia/
Engels commentaar van tijdens de wedstrijd.![]()
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:46 schreef zeebeschuit het volgende:
In Indonesie hebben ze nog een grotere optocht dan bij ons op coolsingel![]()
![]()
.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:29 schreef Deviant1nl het volgende:
http://www.soccer-blogger(...)ne-13-group-b-bahia/
Engels commentaar van tijdens de wedstrijd.![]()
http://www.telegraph.co.u(...)d-something-new.htmlquote:Holland's World Cup win over Spain wasn't the return of Total Football - Louis van Gaal has created something new
For as long as anyone can remember, Dutch teams have played 4-3-3. But Louis van Gaal, the man who helped to create both the modern Dutch blueprint and the modern Spanish blueprint, ripped them up and started afresh.
Holland played with a verve, a swagger and a purpose that we have not seen from them since at least the late 1980s, when a team containing Ruud Gullit, Frank Rijkaard and Marco van Basten swept to the European Championship under Rinus Michels.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:49 schreef Karrs het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)d-something-new.html
Leuk verhaal met een interessant perspectief. Weer eens wat anders dan de standaard hosanna verhalen, hoewel die ook leuk zijn om te lezen uiteraard.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:49 schreef Karrs het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)d-something-new.html
In Frankrijk maken ze de Belgen ook belachelijk maar dan het Franse deelquote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja maar Spanje heeft 3 grote toernooien achter elkaar gewonnen. Groot verschil met de ploeg van Italië destijds. Plus natuurlijk dat het een extreme revanche was voor de verloren finale 4 jaar geleden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:01 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens vind ik deze uitslag nou niet echt "sinds 1980".
In 2008? wonnen ze ook met 4-1 en 3-0 van Frankrijk en Italië. Waarbij Italië ook de kampioen op dat moment was.
Daar moest ik ook meteen aan terugdenken, en ook toen waren de verwachtingen vooraf niet hoog, want zware poule, etc...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:01 schreef MouzurX het volgende:
In 2008? wonnen ze ook met 4-1 en 3-0 van Frankrijk en Italië. Waarbij Italië ook de kampioen op dat moment was.
Italie en Frankrijk waren toen de beide finalisten van het WK van twee jaar daarvoor, veel zwaarder kun je het toch niet treffen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:03 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja maar Spanje heeft 3 grote toernooien achter elkaar gewonnen. Groot verschil met de ploeg van Italië destijds. Plus natuurlijk dat het een extreme revanche was voor de verloren finale 4 jaar geleden.
Maar die uitslagen in 2008 waren vertekenend, dus bij ons viel alles goed, en de tegenstanders kregen ook grote kansen, maar misten die of werden net aan nog gered. En dat terwijl die beide ploegen al gewoon niet zo goed meer waren, en dat wist iedereen ook wel. Groots van naam, maar niet van kwaliteit. Spanje stond tot gisteravond nog gewoon bekend als absolute wereldtop.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:01 schreef MouzurX het volgende:
Jawel. Spanje Domineert al jaren zowel het nationale team als de clubs. Bovendien was toen al bekend dat het best er af was bij in ieder geval Frankrijk. Eens dat het natuurlijk hele zware tegenstanders waren, maar dit Spanje schatte ik voor deze wedstrijd veel hoger in dan destijds Italie en Frankrijk. Bovendien had Nederland toen op papier een veel sterker team dan nu naar mijn mening.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Italie en Frankrijk waren toen de beide finalisten van het WK van twee jaar daarvoor, veel zwaarder kun je het toch niet treffen.
Spanje heeft ook nog aardige kansen gehad en had ook zo 3 goals kunnen maken. David Silva en Torres hadden hele grote kansen. Maar dat maakt verder niet uit, Nederland heeft met 1-5 gewonnen en daar gaat het om.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar die uitslagen in 2008 waren vertekenend, dus bij ons viel alles goed, en de tegenstanders kregen ook grote kansen, maar misten die of werden net aan nog gered. En dat terwijl die beide ploegen al gewoon niet zo goed meer waren, en dat wist iedereen ook wel. Groots van naam, maar niet van kwaliteit. Spanje stond tot gisteravond nog gewoon bekend als absolute wereldtop.
Gisteravond hebben 'we' Spanje gewoon compleet weggespeeld en vernederd.
Jammer dat soort zure reacties, 4 jaar geleden was het al helemaal erg.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:11 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel erg ja...
En dan de reacties..
[..]
[..]
[..]
Flauwekul, ik heb een tijd in Belgie gewoond en werk nu al jaren voor een Vlaams bedrijf. Ik ben de enige Nederlander tussen een stuk of 30 Belgen en ik spreek er duizenden op jaarlijkse basis. Dikwijls zijn de enige die elkaar afzeiken de Belgen die geen Nederlanders kennen en de Nederlanders die geen Belgen kennen. Beetje kuddegedrag van een zeer laag niveau. Natuurlijk worden er grappen en opmerkingen gemaakt maar voor de rest valt het enorm mee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ach ja, als alle kansen waren gemaakt was het 3-9 geworden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef Spychisch het volgende:
[..]
Spanje heeft ook nog aardige kansen gehad en had ook zo 3 goals kunnen maken. David Silva en Torres hadden hele grote kansen. Maar dat maakt verder niet uit, Nederland heeft met 1-5 gewonnen en daar gaat het om.
twitter:JurrVanWessem twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 10:03:37#Spanje onder het asfalt gestopt, kopt @Gazzetta_it. VanGaal krijgt een negen, #VanPersie, #Robben en #Blind zijn de beste veldspelers (8). reageer retweet
Nogmaals, HLN =/= de gemiddelde Belg.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Jammer dat soort zure reacties, 4 jaar geleden was het al helemaal erg.
Dit zorgt er toch voor dat ik veel minder sympathie heb voor die Belgen, die ik toch altijd (nou ja altijd, die ene keer in 2002 :p) aanmoedigde naast Nederland.
Gek dat Vlaar steevast relatief laag krijgt ivm de rest. Was de beste verdediger.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:19 schreef Ikke. het volgende:
Cijfers van El Mundo Deportivo:
Cillesen: 7
Janmaat: 7
De Vrij: 8
BMI: 8
Vlaar: 7
Blind: 9
De Jong: 7
De Guzman: 7
Sneijder: 7
Robben: 10
Van Persie: 9
Wijnaldum: 7
Veltman en Lens stonden te kort in het veld
Inderdaad heel opvallend, vond hem toch beter dan BMIquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Gek dat Vlaar steevast relatief laag krijgt ivm de rest. Was de beste verdediger.
Nou, ik moedig jullie wel aan hoor... zolang we niet tegen elkaar moeten spelen en jullie niet na een overwinning toeterend in een karavaan auto's door het stadscentrum komen rijden. (Dat heb ik ooit eens meegemaakt, die Nederlandse automobilisten moesten flink op hun gaspedaal trappen, anders was er weinig overgebleven van hun autoquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dit zorgt er toch voor dat ik veel minder sympathie heb voor die Belgen, die ik toch altijd (nou ja altijd, die ene keer in 2002 :p) aanmoedigde naast Nederland.
Je moet nu ook niet op HLN gaan kijken. Daar kan je namelijk niet beter verwachten, vanwege de marginale (in beide betekenissen van het woord). Ik zie rondom me heen enkel bewondering voor de prestatie van Nederland. Iedereen geeft wel aan dit totaal niet te hebben verwacht, maar dat was bij de gemiddelde Nederlander ook het geval denk ik.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
In de Belgische grensstreek zijn er inderdaad ook verschillende horecagelegenheden waar je zowel voor Oranje als voor de Rode Duivels kan komen supporteren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:17 schreef Dven het volgende:
Overigens supporten de Belgen hier Oranje. Naast de Rode Duivels natuurlijk
Ik lees het ook weleens op andere sites en ik ken een paar Belgen en die hebben ook leedvermaak als het Nederland slecht gaat zoals 2 jaar terug of de finale 4 jaar terug. Waarschijnlijk is dit niet representatief maar ik vind het toch jammer.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nogmaals, HLN =/= de gemiddelde Belg.
HLN is de grootste flutkrant met bijhorende paupers die er is.
Ja, die zijn er inderdaad en dat is gewoon heel erg sneu vind ikquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:26 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik lees het ook weleens op andere sites en ik ken een paar Belgen en die hebben ook leedvermaak als het Nederland slecht gaat zoals 2 jaar terug of de finale 4 jaar terug. Waarschijnlijk is dit niet representatief maar ik vind het toch jammer.
Ter verdediging moet ik zeggen dat hier de meeste Belgen wel sympathie hebben voor Nederland en bij Sporza ook wel
Dat men in Indonesië voetbalgek is wist ik, dat er wat oranje shirts zouden zijn tussen halve expats had ik ook wel verwacht.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:46 schreef zeebeschuit het volgende:
In Indonesie hebben ze nog een grotere optocht dan bij ons op coolsingel![]()
![]()
.
Dat valt mee. In Indonesië (en veel andere Aziatische landen) kijkt men op naar westerse landen, Nederland is daarop geen uitzondering.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat men in Indonesië voetbalgek is wist ik, dat er wat oranje shirts zouden zijn tussen halve expats had ik ook wel verwacht.
Maar dit zijn 'echte' Indonesiërs die de Nederlandse vlag zwaaien, ik had gedacht dat dat wat gevoeliger zou liggen daar.
Maar vooralsnog geen leuk voetbal.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:32 schreef Monolith het volgende:
Ik gun de rode duivels ook van harte een goed WK. Hebben een leuke ploeg.
Vind het wel mooi. Als Indonesië of één van de andere oude Nederlandse gebieden speelt, support ik ze ook wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat men in Indonesië voetbalgek is wist ik, dat er wat oranje shirts zouden zijn tussen halve expats had ik ook wel verwacht.
Maar dit zijn 'echte' Indonesiërs die de Nederlandse vlag zwaaien, ik had gedacht dat dat wat gevoeliger zou liggen daar.
Ben ook benieuwd naar Australië. Sneijder zal een prominentere rol moeten spelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:35 schreef minimaLL het volgende:
[..]
Maar vooralsnog geen leuk voetbal.
Ik snak ook naar een glansprestatie.
Ik ben wel benieuwd naar NL als ze zelf het spel helemaal gaan moeten maken. Dat wordt toch een ander geegeven denk ik. Grootste sterkte was jullie lekker snelle omschakeling met de aanvallende driehoek. Als een ploeg (Australië) helemaal terugplooit tegen jullie valt dit wel weg.
Chili wil altijd voetballen, dat wordt een doelpuntrijke pot denk ik.
Dus het maakt eigenlijk niet uit wie er wint, ze vieren altijd feest?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat valt mee. In Indonesië (en veel andere Aziatische landen) kijkt men op naar westerse landen, Nederland is daarop geen uitzondering.
Nee dat niet, ze hebben vanwege het verleden wel een sterkere voorkeur voor Nederland. Maar het is niet zo alsof er een sterk anti-Nederlands sentiment heerst vanwege het koloniale verleden, zodoende ligt het niet gevoelig om met de Nederlandse vlag te gaan zwaaien.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus het maakt eigenlijk niet uit wie er wint, ze vieren altijd feest?Als Nederland tegen Argentinië verliest, dan verwisselen ze gewoon even van kleur?
Ik denk niet dat hij Argentinië bedoelt met westerse landen. Ok, het ligt dan wel westelijk, maar denk niet dat hij het louter over die betekenis heeftquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus het maakt eigenlijk niet uit wie er wint, ze vieren altijd feest?Als Nederland tegen Argentinië verliest, dan verwisselen ze gewoon even van kleur?
Eens met vetgedrukte... Ze domineren steeds wel en laten soms wel wat dingen zien maar een duidelijke tactiek zoals bij NL zie ik er toch niet in. Ik denk dat Wilmots absoluut niet alles wat in de RD's zit eruit haalt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:35 schreef minimaLL het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar NL als ze zelf het spel helemaal gaan moeten maken. Dat wordt toch een ander geegeven denk ik. Grootste sterkte was jullie lekker snelle omschakeling met de aanvallende driehoek. Als een ploeg (Australië) helemaal terugplooit tegen jullie valt dit wel weg.
Dus dat. En ze hebben de perfecte poule om eindelijk weer een keertje te shinen en eerste te worden in de groep. Daarna komen waarschijnlijk Portugal en Argentinië... Weten ze miraculeus te winnen, dan krijgen we misschien een België - Nederland halve finalequote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:32 schreef Monolith het volgende:
Ik gun de rode duivels ook van harte een goed WK. Hebben een leuke ploeg.
Dat verbaast mij enorm.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee dat niet, ze hebben vanwege het verleden wel een sterkere voorkeur voor Nederland. Maar het is niet zo alsof er een sterk anti-Nederlands sentiment heerst vanwege het koloniale verleden, zodoende ligt het niet gevoelig om met de Nederlandse vlag te gaan zwaaien.
Vooral op Ambon is iedereen gek van Nederland en Oranje. Misschien in bepaalde andere gebieden niet maar ambon is echt Holland-mad. Waarsch hebben ze ook veel familie in NL wonen dus dat helpt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
True, true .. maar dat is dus nog steeds het geval bij sommigen? Ondanks alles wat er gebeurd is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zie nu pas trouwens dat dit op Ambon is. Onder Molukkers is natuurlijk sowieso een groep die sterk pro-Nederlands is.
Het zal per eiland/bevolkingsgroep wel verschillen, maar er zullen (ook daar nog) genoeg families/groepen zijn die aanzienlijk beter af waren onder het koloniale verleden van Nederland.quote:
Ik heb een half jaar door Zuid Oost Azie gereisd, en heb gemerkt dat Oranje super populair is daar. Ik heb meer mensen in een oranje shirt zien lopen dan met de spaanse of franse shirt bijvquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Prachtig hoe Kluivert elke keer wegsprint bij een goal.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:35 schreef thesiren.nl het volgende:
Ja, dit heb ik ook letterlijk meegemaakt tijdens de wedstrijd Nederland-Brazilie. Ik heb die wedstrijd op Sulawesi gezien. De hele kroeg was eerst voor NL, maar al snel was iedereen voor Brazilie. In de tweede helft draaide dat net zo hard weer om en aan het einde was iedereen aan het juichen en aan het feesten omdat hun favoriete team had gewonnenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik woon al een aantal jaren in België en de meesten hier vinden het ook gewoon leuk als Nederland het goed doet en gunnen hen dat ook. Het enige verschil tussen Belgen richting Nederland en andersom, is dat de Belgen hun prestaties vaak vergelijken met hoe Nederland het heeft gedaan. Ongeacht of dat het WK Voetbal, de Tour de France of het Songfestival ofzo is. Als het dan beter dan Nederland is, dan lijkt een bepaalde doelstelling al bereikt. Terwijl in Nederland we het doorgaans wel leuk vinden als de Belgen iets goed doen, maar dat veel minder aan onze eigen prestaties relateren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:26 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik lees het ook weleens op andere sites en ik ken een paar Belgen en die hebben ook leedvermaak als het Nederland slecht gaat zoals 2 jaar terug of de finale 4 jaar terug. Waarschijnlijk is dit niet representatief maar ik vind het toch jammer.
Ter verdediging moet ik zeggen dat hier de meeste Belgen wel sympathie hebben voor Nederland en bij Sporza ook wel
Wij hebben dat een tijd met duitsland gehad.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik woon al een aantal jaren in België en de meesten hier vinden het ook gewoon leuk als Nederland het goed doet en gunnen hen dat ook. Het enige verschil tussen Belgen richting Nederland en andersom, is dat de Belgen hun prestaties vaak vergelijken met hoe Nederland het heeft gedaan. Ongeacht of dat het WK Voetbal, de Tour de France of het Songfestival ofzo is. Als het dan beter dan Nederland is, dan lijkt een bepaalde doelstelling al bereikt. Terwijl in Nederland we het doorgaans wel leuk vinden als de Belgen iets goed doen, maar dat veel minder aan onze eigen prestaties relateren.
Wat we ook met de Belgen gaan krijgen als zij een tijdlang beter presteren dan het NEderlands Elftalquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:13 schreef k3vil het volgende:
[..]
Wij hebben dat een tijd met duitsland gehad.
Dat is een logisch gevolg als je buur lange tijd een stuk beter presteert dan jezelf. Omgekeerd zou dat eveneens zo zijn denk ik.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik woon al een aantal jaren in België en de meesten hier vinden het ook gewoon leuk als Nederland het goed doet en gunnen hen dat ook. Het enige verschil tussen Belgen richting Nederland en andersom, is dat de Belgen hun prestaties vaak vergelijken met hoe Nederland het heeft gedaan. Ongeacht of dat het WK Voetbal, de Tour de France of het Songfestival ofzo is. Als het dan beter dan Nederland is, dan lijkt een bepaalde doelstelling al bereikt. Terwijl in Nederland we het doorgaans wel leuk vinden als de Belgen iets goed doen, maar dat veel minder aan onze eigen prestaties relateren.
Heb 't al gevonden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:17 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Weet iemand waar ik de wedstrijd/samenvatting kan terugkijken met Engels commentaar?
Die uitdrukking kwam van onze eigen Jack van Gelder zelf tijdens het radiocommentaar van gisterenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Afgezien daarvan slaat de manier waarop de uitdrukking gebruikt wordt helemaal nergens op. Hij 'kan er geen houwtje touwtje meer van'
Is ook logisch. Wij hebben immers dezelfde houding richting Duitsland. Een ongelijke rivaliteit, in wezen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ah het was een citaat dus.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Die uitdrukking kwam van onze eigen Jack van Gelder zelf tijdens het radiocommentaar van gisteren
Hoe was het daar in Groningen????quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
Weet niet of ik het mag posten, maar dit is de volledige wedstrijd op de BBC inclusief commentaar van de experts voor, tijdens en na de wedstrijd.
http://pirateproxy.in/tor(...)_720p_13.06.2014_BBC
Krijg de griep.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Gewoon juigen nu!
favela![]()
kinderen![]()
[ afbeelding ]
Kun je wel zeggen ja..quote:
Robbenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef KingRoland het volgende:
weet niet of ie gepost is maar..
[ afbeelding ]
Ik was niet in Groningen maar ook hier was iedereen laaiend enthousiast over Robbengod.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:50 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Hoe was het daar in Groningen????
Robben![]()
![]()
![]()
![]()
Past ook totaal niet in het systeem van Spanje.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:59 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens, is er nog meer diego costa haat in Brazilië? wat een vieze speler is dat zeg.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:05 schreef JerryWesterby het volgende:
Is wel meteen het einde van het tiktak breiwerk voetbal hoop ik. Het hing mij al heel lang de keel uit.
Juist wel. Heeft zich moeiteloos aangepast qua onsportiviteit.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:02 schreef Ikke. het volgende:
[..]
Past ook totaal niet in het systeem van Spanje.
Ik denk dat hij juist beter in het spel van Brazilië past, hij is niet zo'n technicus als de meeste bij Spanje.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:09 schreef inZanity het volgende:
[..]
Juist wel. Heeft zich moeiteloos aangepast qua onsportiviteit.
Ik vind Costa bij Atletico juist wel een mooie speler.. beetje een straatvechtersmentaliteit. Jammer van zo'n actie dat hij geniepig een penalty versiert, maar verder kan ik niks tegen hem hebben.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:59 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens, is er nog meer diego costa haat in Brazilië? wat een vieze speler is dat zeg.
quote:Teugels
Fenomenale prestatie ! Alle zielige verzuurde mensen hier kregen lik op stuk. En... wees nu eerlijk, buiten de marketing en opgeblazen vedetten met capsones hebben de Rode Duivels niks te bieden. Ik zie Belgie dit niet doen. Vergeleken bij Robben en Van Persie zijn onze aanvallers pottenstampers uit 4e provinciale.
quote:watchbird
Gezien Hazard? Niet met het balletje lopen. Schitterende passen van 50 m en de tegenstrever was dood. 2 topspitsen en een uitmunde Blind. Voetbal van een andere planeet
quote:my own opinion
Ergerlijk hoe sommige belgen hier in het hol van de hollanders kruipen. Ik heb als belg nog nooit voor die hollanders gesupporterd, en zal dat ook nooit doen! En dit heeft niks met verzuurd te maken, moet gewoon die arrogantie niet, dan zijn er anderen waar ik veel meer sympathie voor heb.
quote:reccy
Echt genoten van die match , formidabel . Het eerste doelpunt van V Persie is pure klasse , nu al HET doelpunt van het tornooi voor mij . . Sorry maar , ik ben geen nederlander , die voorlinie hebben de belgen niet .
quote:Phaeton
Proficiat Holland!. Wat die al op WK's en EK's hebben laten zien, kunnen wij Belgen enkel maar van dromen.
Ik vind Duitsland helemaal niet arrogant.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:16 schreef JerryWesterby het volgende:
Waarom zien die Belgen ons nou als arrogant, dat zit toch tussen hun eigen oren. Waarschijnlijk waarom wij de Duitsers als arrogant zien....
Calimero-gedrag.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:16 schreef JerryWesterby het volgende:
Waarom zien die Belgen ons nou als arrogant, dat zit toch tussen hun eigen oren. Waarschijnlijk waarom wij de Duitsers als arrogant zien....
Ik ook niet eigenlijk, vind ze vaak juist bescheiden terwijl ze wel erg goed presteren op ek's en wk's. Zware strijders zoals Muller kan ik wel van genieten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik vind Duitsland helemaal niet arrogant.
Of waarom Brabanders Amsterdammers arrogant vinden... ach zulke discussies kan je eindeloos voeren, het heeft toch geen nut, laten we maar een feestje maken van het WK en hopelijk een finale België-Nederland of zo. Dat zou wel een epic battle worden, maar ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:16 schreef JerryWesterby het volgende:
Van de BBCquote:
World Cup 2014: Is Netherlands defeat the end of Spain reign?
By David Ornstein BBC Sport in Salvador
Comments (515)
Walking alone with slumped shoulders, a bowed head and weary eyes, Xavi exited Arena Fonte Nova wearing the look of a man who knew exactly how profound Friday's 5-1 defeat by Netherlands could prove.
None of the assembled journalists even attempted to pose a question; there was no point. He was staring at the floor, seemingly oblivious to outside influences.
Others stopped to talk but not Xavi, nor Andres Iniesta. Two of the greatest midfielders the game has ever seen now down and despondent, humbled and humiliated, fatigued and forlorn.
For Spain's defeat by the Dutch was not normal. La Roja lost their opening match four years ago before recovering to become the first side to win a Fifa World Cup having done so.
But this was different.
Play media
World Cup 2014: Thierry Henry says Dutch total football is back
World Cup 2014: Thierry Henry says Dutch total football is back
Switzerland in 2010 scored a goal and closed ranks - it can happen. Netherlands in 2014 subjected one of the finest teams of all time to an absolute savaging - that does not happen.
Spain have suffered two heavier defeats in their competitive history, but the most recent came in 1950, and neither are likely to have been as unexpected or potentially damaging as the one the World Cup favourites experienced in Salvador.
They did not trail at any stage of an unbeaten qualifying campaign in which their defence was breached on just three occasions, had lost only eight of 85 matches under coach Vicente del Bosque, averaged 60 caps per man and have not conceded in 10 knockout matches spanning the last three major tournaments, all of which they lifted.
Recall Del Bosque's news conference on Thursday when he bullishly rejected a suggestion that his is a "veteran squad", arguing: "We are mature, at our best". He appeared irritated at the subject being raised, perhaps aware deep down that there is actually an element of truth in it.
His post-match verdict told a rather different story. "I feel sick," said the 63-year-old - and if Spain are indeed at their best then, on current evidence, they are also in trouble.
Iker Casillas of Spain concedes a goal to Netherlands
Spain keeper Iker Casillas is the most capped player at the tournament with 155 appearances for his country
Del Bosque described Netherlands' physical approach in the 2010 final as "brutal", but the only brutality on show in Salvador was a Dutch display that tore Spain to shreds.
Troubled against Italy in last year's Confederations Cup semi-final and dispatched by hosts Brazil in the final, there were indications that the Spanish might be losing their way.
Xavi claimed before the match that Spain would "win or die" by their famous tiki-taka style of play and although Friday indicated the latter was more plausible, it is surely unfair to pass judgement over an approach that has generated such success on the basis of one match.
From chatting to a number of Spanish journalists, the overwhelming feeling is that the philosophy is tried and trusted, has become a part of the national identity and is here to stay.
What is clear, however, is that Del Bosque's existing crop are possibly losing the ability and hunger to execute their methods to the level that has brought them many accolades and admirers over the past six years.
Play media
World Cup 2014: Netherlands' Robin van Persie heads spectacular equaliser
World Cup 2014: Robin Van Persie scores with a superb header
Seven of the 14 players who featured against Netherlands endured a disappointing season with Barcelona, while there was just one representative from La Liga champions Atletico Madrid.
Moreover, none of Real Madrid's key attacking players are Spanish, and seven of the squad are aged 30 or over. Could this be the beginning of the end for the protagonists, if not the project?
So long the standard bearer for club and country but now the oldest at 34, Xavi was uncharacteristically lax in possession and a rare miscontrol led to the second Dutch goal.
Spain enjoyed 63.8% of the ball and made 618 passes to Netherlands' 339, yet managed only four shots on target to 10 for their opponents and lost 124 balls to 114.
All over the pitch there was cause for concern: keeper Iker Casillas made some important saves but otherwise had a torrid evening, right-back Cesar Azpilicueta was run ragged by Daley Blind, centre-backs Sergio Ramos and Gerard Pique could not contain Robin van Persie and Arjen Robben, and striker Diego Costa was unspectacular in the 62 minutes he was given.
When Van Persie scored his second goal to make it 4-1, the television cameras cut to the Spanish dugout as they watched a replay on the big screens. The players and staff were visibly shell-shocked, likewise their supporters dotted throughout a gobsmacked stadium.
Did you know?...
*Stats from Opta
This was the first time Spain conceded five or more goals since losing 6-2 to Scotland in June 1963.
A four goal margin is the biggest losing margin by a defending champion at a World Cup.
Spain conceded as many fouls as goals in this game.
The last team to beat Spain after conceding the first goal were Northern Ireland in September 2006.
This is the third time the Netherlands have scored five goals in a World Cup game.
The contrast could not have been more vivid as the Dutch catapulted off their bench in wild celebration, the orange-clad spectators giddy with unforeseen delight.
Expectations around Netherlands were low: they fell at the group stage of Euro 2012, are the eighth-youngest squad in Brazil, had concerns over their defence and were relying majorly on the 'Golden Triangle' of Van Persie, Wesley Snijder - both of whom have had fitness issues - and Robben.
Valentijn Driessen, chief football writer for Dutch newspaper De Telegraaf, explained that the estimated 2,500 fans who have travelled to Brazil are markedly down on the 4000-5000 usually present when Netherlands compete in a major competition. Hopes were not high.
The loss of Roma midfielder Kevin Strootman to injury saw coach Louis van Gaal controversially scrap the traditional 4-3-3 formation in favour of a supposedly defensive-minded 5-3-2.
But during an open training session in Rio on Tuesday, full-backs Blind and Daryl Janmaat were essentially operating as wingers and the pair played a key role as Netherlands went on to produce an attacking masterclass that conjured memories of the 'Total Football' they pioneered in the 1970s.
Play media
World Cup 2014: Arjen Robben scores fifth Dutch goal
World Cup 2014: Arjen Robben scores fifth and final Dutch goal
"Credit to the Dutch," said former Arsenal and France striker Thierry Henry, a BBC pundit for the World Cup. "They took it from Spain. You have to own it, they went out there and they had no fear. I was questioning if they would be fazed but they weren't. I'm speechless.
"Tonight the Dutch got their style back."
Former England captain Alan Shearer added: "Some of the performances - Robben, Van Persie and Blind - were absolutely brilliant. I have never seen that Spain defence pulled around as much as they were tonight."
If it continues, Manchester United followers will be beside themselves with excitement at the thought of Van Gaal taking over as manager later this summer.
The 62-year-old was never fazed by Spain's greater experience - they named 16 survivors from 2010 compared to six for Netherlands and had 1,375 caps to 645 - and he is sure to take great satisfaction at helping develop a new generation of Dutch talent.
This was only a group game, nothing has been won or lost and both coaches will preach calm, but it was impossible to escape the notion - and you could sense it inside a buzzing arena - that we may have been witnessing a changing of the guard in world football.
Nee nooit als arrogant. Het zijn gewoon klote-moffen. Dat kunnen ze ook niets aan doen. En de laatste jaren is het stof daarvan een beetje gedaald na al die overwinningen op hun.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:21 schreef JerryWesterby het volgende:
Nee ik ook niet eerlijk gezegd, maar velen dacht ik wel.
Wat een lelijke taalquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:37 schreef Sejt het volgende:
Video's van alle goals op het Deense dr.dk.
Morten Olsen vertaalde als een baas nog even het interview met Van Persie trouwens.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:45 schreef marcodej het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ak_op_zijn_best.html
10 Nederlanders op een public viewing in Spanje.
Dat klopt, de Walen spiegelen onze ploeg meer met Frankrijk, in Vlaanderen is dat dan weer met Nederlandquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:20 schreef Monolith het volgende:
En het feit dat er een zekere culturele verbintenis is, zal ook wel meespelen. Geloof niet dat de Vlamingen hetzelfde hebben met de Fransen.
Nee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:55 schreef Dekatria het volgende:
De twee beste foto's van gisteravond horen hier ook thuis.
Van Persie stond ook op deze foto links.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:55 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had toen echt te doen met casillas man. Hij lijkt mij een sympathieke jongen, elke keer als ik zijn verdrietige gezicht zie moet ik zelf bijna huilen. Hij verdient dit niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:55 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joh die kerel heeft al zoveel gewonnen in zijn carričre.. die mag van mij nog wel een paar pakken rammel krijgenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik had toen echt te doen met casillas man. Hij lijkt mij een sympathieke jongen, elke keer als ik zijn verdrietige gezicht zie moet ik zelf bijna huilen. Hij verdient dit niet.
Heb het vandaag al meerdere malen gecheckt, maar nog niets gevonden, alleen wat sfeerreportages.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:15 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Heeft iemand een videosamenvatting met duits commentaar?
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:15 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Heeft iemand een videosamenvatting met duits commentaar?
Daar ging m'n pilsquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lekker met een dikke piel dat nieuws lezen.
Hola gebruikenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heb het vandaag al meerdere malen gecheckt, maar nog niets gevonden, alleen wat sfeerreportages.
Wel één die je alleen kunt bekijken in Zwitserland, dus dat schiet ook al niet op.
Hahaha hahahaha hahahahaha leuk een computerspelletje in plaats van echt voetbal origineel dat hebben we nog nooit gezien echt hoor wauw fantastisch ditquote:
Zijn daar ook gratis oplossingen voor of moet ik ff een paar Euri neerleggen?quote:Op zondag 15 juni 2014 08:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Of een VPN, zo kijk ik Brits en Duits altijd terug.
Gewoon hola gebruiken. Ik woon zelf niet in nederland dus heb redelijk wat ervaring met online kijken naar buitenlandse zenders en hola is simpelweg de beste oplossing die er is. Werkt 100% zeker met een goede snelheid zonder dat je meer hoeft te doen dan 1 keer op een knop te drukken.quote:Op zondag 15 juni 2014 09:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zijn daar ook gratis oplossingen voor of moet ik ff een paar Euri neerleggen?
quote:Op zondag 15 juni 2014 09:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon hola gebruiken. Ik woon zelf niet in nederland dus heb redelijk wat ervaring met online kijken naar buitenlandse zenders en hola is simpelweg de beste oplossing die er is. Werkt 100% zeker met een goede snelheid zonder dat je meer hoeft te doen dan 1 keer op een knop te drukken.
Dat heeft dan met iets anders te maken want het werkt altijd perfectquote:Op zondag 15 juni 2014 09:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Geďnstalleerd, ff proberen. Ziet er simpel en goed uit.
... Nope, helaas, nou krijg ik weliswaar andere meldingen maar nog steeds geen video's
FF testje proberen? Kun jij deze video zien, of krijg je een foutmelding (0)?quote:Op zondag 15 juni 2014 09:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat heeft dan met iets anders te maken want het werkt altijd perfect
Wij delen hier een abo van 5 dollar per maand met 4 man. Servers in stuk of 15-20 landen.quote:Op zondag 15 juni 2014 09:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zijn daar ook gratis oplossingen voor of moet ik ff een paar Euri neerleggen?
Sorry kan ik niet checken, zit momenteel mobielquote:Op zondag 15 juni 2014 09:27 schreef Karrs het volgende:
[..]
FF testje proberen? Kun jij deze video zien, of krijg je een foutmelding (0)?
http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)Rica-schockt-Uruguay
Fantastischquote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:45 schreef marcodej het volgende:
Dit is dus gewoon niet waar. Er zijn delen in Belgie waar men wat minder heeft met Duitsers en "Ollanders" maar die delen beperken zich tot enkele badplaatsjes en ergens een weide aan de taalgrens. In Wallonie verstaan ze ons/jullie sowieso niet eens meer, en het boeit ze verder weinig.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Stel het was andersom geweestquote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:45 schreef marcodej het volgende:
Australië heeft maar weinig topspelers. Dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:35 schreef minimaLL het volgende:
[..]
Omdat?quote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel het was andersom geweest
10 spanjaarden op een public viewing in Amsterdam
Nederland verliest 5-1
Volgens mij waren ze in elkaar gerost
Betwijfel het. Supporters van nationale elftallen zijn anders dan die van clubs en zelfs daar is het overgrote deel volkomen normaal.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland verliest 5-1
Pietverdriet zegt wel vaker gekke dingen die nergens op slaan. Zo'n randfiguur waar je verder niet te veel op moet letten. Zegt genoeg dat zijn grootste hobby koken is.quote:
Hoef je niet te betwijfelen, het is zoals we van Piet gewend zijn wederom de grootste flauwekul.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Betwijfel het. Supporters van nationale elftallen zijn anders dan die van clubs en zelfs daar is het overgrote deel volkomen normaal.
Wat ik wel illustrerend vind is dat ik in Madrid mensen (geen toeristen op de eerste oogopslag) in een Barca shirt zag lopen. Dat zou hier wel echt niet kunnen met Ajax en Feijenoordquote:Op zondag 15 juni 2014 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Pietverdriet zegt wel vaker gekke dingen die nergens op slaan. Zo'n randfiguur waar je verder niet te veel op moet letten. Zegt genoeg dat zijn grootste hobby koken is.
Precies, ik heb destijds ook een baksteen door de ruit van een tapastent gegooid. Ze hadden ook nog wat tegoed vanwege de 80-jarige oorlog natuurlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoef je niet te betwijfelen, het is zoals we van Piet gewend zijn wederom de grootste flauwekul.
Alhoewel.. Iedereen herinnert zich natuurlijk de massamoorden op Spanjaarden in Nederland na de verloren WK-finale.
Je ziet in Rotterdam genoeg mensen met een Ajax-shirtje lopen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat ik wel illustrerend vind is dat ik in Madrid mensen (geen toeristen op de eerste oogopslag) in een Barca shirt zag lopen. Dat zou hier wel echt niet kunnen met Ajax en Feijenoord
Ja hoor, Piet.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland verliest 5-1
Ik heb er vier jaar gewoond en het nog nooit gezien. Bovendien zou zo'n "kk gloryhunter als je uit breda komp ben je voor nac ja toch" figuur direct een waas voor zijn ogen krijgen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Je ziet in Rotterdam genoeg mensen met een Ajax-shirtje lopen.
Kwam er 20 jaar dagelijks, vaak genoeg gezien zoals ik zegquote:Op zondag 15 juni 2014 11:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb er vier jaar gewoond en het nog nooit gezien. Bovendien zou zo'n "kk gloryhunter als je uit breda komp ben je voor nac ja toch" figuur direct een waas voor zijn ogen krijgen.
Wat weet jij er van?quote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland verliest 5-1
Ok dat neem ik maar voor kennis aan dan.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Kwam er 20 jaar dagelijks, vaak genoeg gezien zoals ik zeg
Nice onequote:Op zondag 15 juni 2014 11:34 schreef superworm het volgende:
Spain's loss was the most incomprehensible in World Cup history
Mwoah....ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het wel goed is zo....als het echt 1-7 of 2-8 geworden was, dan was het zo onrealistisch geworden dat het helemaal lastig zou worden om de rest van het toernooi aan welke verwachting dan ook nog te voldoen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nice one![]()
Toch wel een klein beetje jammer dat in de laatste 10 minuten nog een paar enorme kansen werden gemist.. was echt een open huis.
Dat is waar.. en alleen al het feit dat er zoveel kansen werden gecreëerd maakt de vernedering compleet.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mwoah....ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het wel goed is zo....als het echt 1-7 of 2-8 geworden was, dan was het zo onrealistisch geworden dat het helemaal lastig zou worden om de rest van het toernooi aan welke verwachting dan ook nog te voldoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |