twitter:google twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 22:56:45The new dutch master indeed - did you see that header? #NED #GoogleTrends
reageer retweet
quote:Stewart: Lordy. Like watching an empire crumble to dust in 45 minutes.
Melissa: That was like the Netherlands team of old... the days when Van Basten, Gullit, Rijkaard et al made other teams look stupid.
Nathan: Wow Netherlands, that was insane, fast-paced attacking football at its best. Countered so, so quickly Spain had no chance.
Alan Shearer
BBC Sport
Spain 1-5 Netherlands
"The Netherlands were sensational. That goal just before half time gave them unbelievable confidence and it could have and should have been seven or eight.
"Some of the performances - Arjen Robben, Robin van Persie and Daley Blind down that wing. They were absolutely brilliant. I have never seen that Spain back four pulled around as much as they were tonight.
"Blind gave Cesar Azpilicueta the runaround. He was up and down that wing but not just that, the quality of the balls he put in were brilliant."
Toen ik dit daarnet probeerde uit te spreken, heb ik geloof ik mijn tong ingeslikt. Graag een vertaling dus.quote:
Kan ook geen goed Russisch, maar wat ik ontcijfer:quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:53 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Toen ik dit daarnet probeerde uit te spreken, heb ik geloof ik mijn tong ingeslikt. Graag een vertaling dus.
Hollandia razgromila deystvubluich yempionov mira komandu Ispanii?quote:
quote:
Hollanti murskasi maailmanmestari Espanjan
URHEILU | Turun Sanomat 00:11 | 0
Hollanti tarjoili maailmanmestari Espanjalle sokkihoitoa jalkapallon MM-kisojen B-lohkossa. Hollanti voitti neljän vuoden takaisen MM-finaaliuusinnan murskaavasti 5–1 (1–1).
Ratkaisumaalin 3–1:een teki 65. minuutilla Hollannille Feyenoordin puolustaja Stefan de Vrij. Hän pukkasi pallon verkkoon Wesley Sneijderin vapaapotkusta.
Espanja protestoi osumaa, sillä Robin van Persie näytti tilanteessa häiritsevän maalivahti Iker Casillasia. Kaksi maalia tehnyt Robin van Persie ampui Casillasin sähläyksen jälkeen 72. minuutilla 4–1.
Ennen de Vrijtä maalinteossa onnistui 53. minuutilla Arjen Robben. Hän kuoletti rangaistusalueen rajalla Daley Blindin korkean syötön ja ampui vasemmalla jalallaan 2–1.
Avauspuoliajalla Xabi Alonso oli vienyt Espanjan 27. minuutilla 1–0-johtoon rangaistuspotkusta. Van Persie pukkasi 1–1-tasoituksen näyttävästi 44. minuutilla.
Espanja romahti toisella puoliajalla täysin. Sen topparit Sergio Ramos ja Gerard Pique putosivat Robbenin ja van Persien vauhdista.
Yleensä luotettavalla Casillasillakin oli maalin suulla huonompi iltansa.
Espanja kohtaa MM-turnauksessa seuraavaksi Chilen ja Hollanti Australian.
welke taal is dat?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:04 schreef Susi het volgende:
[..]
'Nederland verplettert wereldkampioen Spanje'
Hoorde Iniesta nog wel even op DirecTV, het standaard gelul "eerste helft wij beter, tweede helft zwak gespeeld" "Paar dagen om ons te richten op Chili" blablabla. Maar echt blij zag hij er inderdaad niet uit.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:59 schreef Blik het volgende:
Vraag me af wat de reacties zijn van een Iniesta, Xabi Alonso en Casillas (mijn hemel, wat was die slecht)
quote:
Als er veel a's en i's in staan en er echt niks van te maken valt is het altijd Finsquote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef affa het volgende:
Spaanse pers spreekt van 'historische klap'
De Spaanse kranten hebben geen goed woord over voor de manier waarop het nationale elftal zich vrijdagavond te kijk heeft gezet tegen het Nederlands elftal. El Mundo spreekt van een 'historische klap' en vindt dat de regerend wereldkampioen zich belachelijk heeft gemaakt.
"Na de gelijkmaker van Van Persie verkruimelde het Spaanse elftal en profiteerde Nederland onder het commando van Robben van de defensieve fouten", schrijft El Mundo. "De beurskrach van Spanje op de wereldmarkt in Brazilië zal worden herinnerd als een van de zwartste dagen in de Spaanse WK-geschiedenis."
Marca denkt dat dat het voor Spanje nu al lastig wordt om de achtste finales te halen. "Dit is een vernedering en een dramatische start", schrijft de sportkrant. "De kampioen werd vernederd door Holland in een spectaculaire tweede helft. Cadeaus van Casillas en de defensie, in combinatie met tactisch geknoei, hebben geleid tot een schandalige nederlaag."
El Pais heeft het over "'een afranseling'.Niet alleen verloor de regerend wereldkampioen, niet sinds de 6-2 nederlaag tegen Schotland in 1966 kreeg Spanje vijf doelpunten te incasseren. Spanje kreeg in één wedstrijd meer doelpunten tegen dan in het hele toernooi van 2010."
Robben en Van Persie, met elk twee doelpunten en De Vrij met een, 'vernederen Spanje', schrijft El Periódico.
Ook in Duitsland heeft de 5-1 zege van Oranje op Spanje indruk gemaakt. Die Welt is vol lof over de bondscoach, oud-trainer van Bayern München. "Louis van Gaal heeft zijn elftal in de rust op uitmuntende wijze bijgesteld", twittert het Duitse dagblad.
Spaanse pers spreekt van 'historische klap'
Ik denk niet dat Platini dat erg vervelend vindt, volgens mij zou hij een van de topkandidaten zijn om Blatter op te volgen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:55 schreef Iwanius het volgende:
Ziet er allemaal goed uit! Heeft iemand trouwens nog een gifje of screenshot gemaakt van de ere-tribune met een heel erge sip/verveelt kijkende Michel Platini en bijbehorende FIFA bobo's?
Alsof ze verwachte dat (voor de sponsors misschien nog interessante en het toernooi zelf) juist Nederland even de oren zou worden gewassen door Spanje in deze wedstrijd, zodat men van die "vervelende"nederlanders af zijn die waagden Blatter zijn hernieuwde kandidatuur aan de kaak te stellen.
van the guardian: http://www.theguardian.co(...)cup-2014-live-reportquote:That. Was. Liquid. Football. A result that will send shockwaves throughout the rest of the tournament. Who saw that coming? No one. Well, Louis van Gaal probably did. But no one else. I can't believe what we've just seen. The world champions have been battered beyond all recognition by a Holland team that not many people were willing to back tonight. What a performance from Holland - Van Persie, Blind and Robben were all superb and Spain's high line was destroyed. Can Spain recover from this? The psychological damage will be huge. This World Cup has just caught fire. Thanks for reading. Night.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 02:37 schreef perro. het volgende:
[..]
van the guardian: http://www.theguardian.co(...)cup-2014-live-report
Alles wat er op het WK gebeurt gaat de hele wereld over.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:13 schreef sig000 het volgende:
Die zweefduik gaat de hele wereld over en die 5e was haast slapstick.
Uiteraard heeft iedereen kunnen zien hoe Kroatië bestolen is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alles wat er op het WK gebeurt gaat de hele wereld over.
Het is net alsof de stream bij Kluivert voorloopt op de restquote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:35 schreef thesiren.nl het volgende:
Dit is niet buitenlandse media, maar hij hoort wel in het verzameltopic een camera op van Gaal tijdens de momenten.
http://nos.nl/wk2014/vide(...)spanjenederland.html
Dit toernooi is in principe een formaliteit voor Brazilië, de FIFA kan de world cup net zo goed alvast aan ze geven. Geloof me, ze zullen er alles aan doen om Brazilië in het toernooi te houden, want als daar de pleuris uitbreekt is zelfs de FIFA niet veilig meer.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Uiteraard heeft iedereen kunnen zien hoe Kroatië bestolen is.
Okquote:Op zaterdag 14 juni 2014 06:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit toernooi is in principe een formaliteit voor Brazilië, de FIFA kan de world cup net zo goed alvast aan ze geven. Geloof me, ze zullen er alles aan doen om Brazilië in het toernooi te houden, want als daar de pleuris uitbreekt is zelfs de FIFA niet veilig meer.
Ik heb ZDF gekeken (want NOS) en ook daar gingen de credits vooral uit naar van Gaal, die keer op keer in staat is om (onbekende) spelers te vinden die passen bij datgene wat hij wil.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 02:32 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zat BBC te kijken (want Frank Snoeks), en daar in de studio waren ze echt 'flabbergasted' en zeer ZEER onder de indruk (Shearer, Rio Ferdinand, Thierry Henry, en Lineker. En alle credits gingen ook naar het NLse team, dus niet dat Spanje slecht was, maar dat Holland het echt allemaal zelf heeft afgedwongen en ze op alle vlakken compleet heeft weggeblazen en overklast.
Geweldige wedstrijd.
In 2008 kon je nog gewoon spreken van 'geluk', want toen viel bij ons echt alles goed en de tegenstanders misten 100% kansen, maar nu waren we ook gewoon echt veel beter, en dan heb ik het uiteraard voornamelijk over de 2de helft.
Daar trouwens vooraf ook erg veel respect voor Van Gaal.
Kluivert zijn reacties zijn ook schitterendquote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:35 schreef thesiren.nl het volgende:
Dit is niet buitenlandse media, maar hij hoort wel in het verzameltopic een camera op van Gaal tijdens de momenten.
http://nos.nl/wk2014/vide(...)spanjenederland.html
Leuk stukje!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 02:22 schreef thesiren.nl het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)as_man_of_match.html
Zo zie je ze zelden inderdaad. Messcherp.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:49 schreef Saekerhett het volgende:
Kan het nog steeds niet geloven... 1 fucking 5... En die pass van Blind op Van Persie, die mag ook in het rijtje De Boer op Bergkamp.
Klein landje ja maar geen klein voetballandquote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:10 schreef Digi_Djeff het volgende:
Al post ik dit misschien (voor de 4de keer) dubbel maar wij Nederlands mogen toch best weer trots zijn als klein voetballandje.
http://m.nos.nl/video/660804
En opeens kunnen die Engelsen het woord 'blind' wél goed uitspreken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:11 schreef habitue het volgende:
http://nos.nl/wk2014/vide(...)sch-over-oranje.html
kippenvel
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:03 schreef TheVulture het volgende:
Dit is altijd mijn favo topic na zo'n sensationele avond
Ik zat toevallig live te kijken naar de analyse van de BBC. Als je een beetje op internet kijkt, bijvoorbeeld de website van de FIFA, dan kan je goed zien hoeveel indruk Nederland heeft gemaakt en hoeveel mensen blij zijn dat die Spanjaarden een keer op hun donder hebben gekregen. Wel leuk, was al 6 jaar geleden dat we zo'n pot hebben gespeeld. Hopelijk gaan ze nu niet zweven.. met beide beentje op de vloer graag.quote:
"Robin van Persie made a diving header from the 18-yard box."quote:
Zal wel een Amerikaanse site zijn.. valt me op dat Amerikaanse media een heel eigen manier hebben van schrijven over voetbal.. ze zijn vaak ook op zoek naar flauwe grappen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Robin van Persie made a diving header from the 18-yard box."
Kicker ratings:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:34 schreef Max23 het volgende:
L'Equipe ratings, Holland: Cillesn 6, Janmaat 5, De Vrij 6, Vlaar 6, Mrtns-Indi 6, Blind 7, De Jong 6, De Guz 5, Sneijder 7, RVP 8, Robben 9
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |