Zeker nooit snoep gehad van Zwarte Piet bij de intocht.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:13 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat is het hele Sinterklaasgebeuren sowieso al
mja precies dit is toch raar het klopt gewoon niet decenia lang is zwarte piet zwarte piet omdat ie door de schoorsteen kroopquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Dit, hoe wil je dit de kinderen gaan vertellen?
Probeer dat maar eens duidelijk te maken aan de racisme-roepers.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:15 schreef Giertje het volgende:
[..]
mja precies dit is toch raar het klopt gewoon niet decenia lang is zwarte piet zwarte piet omdat ie door de schoorsteen kroop
onmogelijk kan beter tegen een muur aanpraten kans is dat die het sneller door heeft dan dat andere stelletjequote:Op woensdag 11 juni 2014 09:16 schreef Syntos het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens duidelijk te maken aan de racisme-roepers.
Deze discussie is al jaren aan de gang en het laatste jaar wordt er eens iets aan gedaan, wat trouwens onterecht is, begrijp me niet verkeerd!quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:15 schreef Giertje het volgende:
[..]
mja precies dit is toch raar het klopt gewoon niet decenia lang is zwarte piet zwarte piet omdat ie door de schoorsteen kroop
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Sterker nog, echt zwart is niemand, maar dat lijkt op negers donkere mensen dus dat mag niet. Bruine mensen zijn er wel. En dat is dan wel goed.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef deedeetee het volgende:
oww dus bruin mag wel en glad zwart haar mag óók ?????? Dan issut opeens géén discriminatie meer en dus voor NIEMAND kwetsend ?
Gewoon vertellen dat Sint en Piet niet bestaan. Werkt altijd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
ik weet het maar zo erg als afgelopen jaar heb ik nog nooit meegemaakt met mijn 30 jaarquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:17 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Deze discussie is al jaren aan de gang en het laatste jaar wordt er eens iets aan gedaan, wat trouwens onterecht is, begrijp me niet verkeerd!
Zelfs ik vind die tijd nog leuk
Ja, want dat is een zinnig argument. Ouders zijn te lui of incompetent om met hun eigen fucking kutkinderen te praten over iets wat die kids compleet aan hun kloten zou roesten zolang ze maar snoep en cadeaus krijgen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef Blondje_93 het volgende:
Dit is nog wel de grootste bullshit van allemaal. Je moet bijzonder naïef zijn om dit te kunnen beweren, zeker wanneer je de ontwikkelingsgeschiedenis van Zwarte Piet in acht neemt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:15 schreef Giertje het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat de page's blij zijn en niet meer zeuren om discriminatie.quote:en is het pak iets hipper geworden.
Het is wachten op de eerste neger die gaat huilen dat dit echt discriminatie is, want negers hebben van nature geen glad haar.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Sterker nog, echt zwart is niemand, maar dat lijkt op negers donkere mensen dus dat mag niet. Bruine mensen zijn er wel. En dat is dan wel goed.
Ik mis iets denk ik
Over een normale evolutionaire aanpassing van een karakter bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:21 schreef darkmond het volgende:
Kotswaardig dit. Waar mensen wel niet om kunnen zeiken zeg
Waar de fuck kwam de Elvis Piet dan plots vandaan? Daar raakten kinderen niet door van slag?quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Over een normale evolutionaire aanpassing van een karakter bijvoorbeeld.
Doe eens rustigquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:19 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, want dat is een zinnig argument. Ouders zijn te lui of incompetent om met hun eigen fucking kutkinderen te praten over iets wat die kids compleet aan hun kloten zou roesten zolang ze maar snoep en cadeaus krijgen.
Gênant, dat is de correcte spelling. Tijd om te integreren in Nederland?quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:22 schreef superniger het volgende:
Dit is echt chanant. Bedankt Quinsy Gario.
Dat maakt het zo droevig. Degenen die zich het meest hierover opwinden zijn de volwassenen. En dat heeft weer te maken met een hang naar vroeger of jeugdsentiment.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:23 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Doe eens rustig
Geloven of niet, wat hier al eerder is gezegd.. stiekem is de tijd van Sinterklaas nog gewoon leuk
Dat is waarquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maakt het zo droevig. Degenen die zich het meest hierover opwinden zijn de volwassenen. En dat heeft weer te maken met een hang naar vroeger of jeugdsentiment.
Het heeft vooral te maken met de intolerantie van de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maakt het zo droevig. Degenen die zich het meest hierover opwinden zijn de volwassenen. En dat heeft weer te maken met een hang naar vroeger of jeugdsentiment.
Aha, jij loopt al vooruit op de volgende stap van die antipietbeweging zie ik.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:26 schreef P8 het volgende:
Mijn neukende goden, niet deze shit weer. Het is verdomme net juni. Ik wil bij dezen een verzoek doen om per direct van dit topic een slowchat te maken waarin het woord "zwart" en de naam "Piet" verboden zijn.
Mijn Page-toiletpapier wordt later pas bruin.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:21 schreef Individual het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat de page's blij zijn en niet meer zeuren om discriminatie.
De zwarte kleur is juist niet racistisch want niemand is op de manier van zwarte piet roetzwart. Regenboogpieten zijn idioot, maar dit is IMO erger dan de gewone zwarte piet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:19 schreef Friek_ het volgende:
De zwarte kleur blijf inherent racistisch. Dit resultaat is dan ook belabberd, want juist die zwartheid moeten we van af. Het was beter geweest als ze regenboogpieten hadden geïntroduceerd.
En dat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:26 schreef P8 het volgende:
Mijn neukende goden, niet deze shit weer. Het is verdomme net juni. Ik wil bij dezen een verzoek doen om per direct van dit topic een slowchat te maken waarin het woord "zwart" en de naam "Piet" verboden zijn.
Precies. En ook denken aan "zwart", "Piet", "Sinterklaas" en "pepernoten" levert je een ban op!quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Aha, jij loopt al vooruit op de volgende stap van die antipietbeweging zie ik.
Ook dat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het heeft vooral te maken met de intolerantie van de gemiddelde Nederlander.
Dag Sinterklaasje, daaaag, daaag, daaaag, daaaag, roze eenhoornlama!quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:29 schreef jogy het volgende:
[..]
En dat.
Dit topic gaat nu over roze eenhoornlama's
[ afbeelding ]
Onbegrijpelijk, deze post. Eerst een cursus Nederlands voordat je op FOK! post.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De zwarte kleur is juist niet racistisch want niemand is op de manier van zwarte piet roetzwart. Regenboogpieten zijn idioot, maar dit is IMO erger dan de gewone zwarte piet.
Niet paars? Wat is dit dan?quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:27 schreef jogy het volgende:
Ik vind dit wel oké eigenlijk. Ziet er nog steeds uit als een zwarte piet, is nog steeds herkenbaar en ze zijn niet paars of blauw.
Sommige mensen moeten ff dimmen met die Pavlov reacties, dit is een mooie en realistisch compromis waar iedereen daadwerkelijk tevreden mee kan zijn.
Prima, deze variant.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:33 schreef budvar het volgende:
[..]
Niet paars? Wat is dit dan?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, deze post. Eerst een cursus Nederlands voordat je op FOK! post.
Ja gaat lekker man. Beetje gaar, net nachtdienst gehad, vandaar. Hoe gaat het met jou?quote:
Ja, wel relaxed. Net gestopt met roken en al een paar keer dronken de mist in gegaan maar het lijkt erop dat ik het op zich wel ga redden. Binnenkort een nieuw matras na 15 jaarquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:38 schreef P8 het volgende:
[..]
Ja gaat lekker man. Beetje gaar, net nachtdienst gehad, vandaar. Hoe gaat het met jou?
Goed bezigquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, wel relaxed. Net gestopt met roken en al een paar keer dronken de mist in gegaan maar het lijkt erop dat ik het op zich wel ga redden. Binnenkort een nieuw matras na 15 jaar.
Precies, geen aandacht aan schenken, de hele media is gewoon uit op leuke relletjes in plaats van aandacht te besteden aan de echte problemen in het land.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:44 schreef Red_85 het volgende:
De enige echte:
[ afbeelding ]
Typische NL policor 'weg met ons' mentaliteit omdat 25 vooringenomen en selectief verongelijkte aandachtsgeile schreeuwers wat te mekkeren hadden.
Zo kunnen we het hele land wel weggeven.. ow wacht...
En dan geen geschminkte, maar een echte negert!quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:51 schreef Burrito het volgende:
Kunnen we niet een kerk beginnen? Met een sinterklaas en een echte zwarte piet.
Als het om geloof gaat is alles geoorloofd
quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:44 schreef Red_85 het volgende:
De enige echte:
[ afbeelding ]
Typische NL policor 'weg met ons' mentaliteit omdat 25 vooringenomen en selectief verongelijkte aandachtsgeile schreeuwers wat te mekkeren hadden.
Zo kunnen we het hele land wel weggeven.. ow wacht...
Neh, zo'n medium dure van de Ikea, goede kwaliteit verder maar niet in elkaar gezet door zingende engelen of gevuld met gouden schapenwol.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:45 schreef P8 het volgende:
[..]
Goed bezigVoor wat voor matras ga je? Zoeen kneiterdure memofoam, toevallig?
quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:51 schreef Burrito het volgende:
Kunnen we niet een kerk beginnen? Met een sinterklaas en een echte zwarte piet.
Als het om geloof gaat is alles geoorloofd
Omdat we in dit land rekening houden met elkaar.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:04 schreef Webschip het volgende:
Van de gekke natuurlijk.
Waarom deze capitulatie vanwege een hele kleine minderheid?
Er is in dit verhaal vooral één partij die geen rekening houdt met een eeuwen oude volkstraditie...quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat we in dit land rekening houden met elkaar.
De ouden zwarte piet had toevallig kroeshaar gekregen door het schoorsteenvegen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:56 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vind die nieuwe 'zwarte' piet eigenlijk pas echte discriminatie. Op deze manier maak je van een schoorsteenveger een noord afrikaan. En noem je die dus 'zwart'. De oude zwarte piet kon tenminste nog blank zijn onder die hardnekkige laag roet.
Ben je ook voor het in stand houden van stierenvechten?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Er is in dit verhaal vooral één partij die geen rekening houdt met een eeuwen oude volkstraditie...
Naar mijn weten wil men het feest an sich niet afschaffen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Er is in dit verhaal vooral één partij die geen rekening houdt met een eeuwen oude volkstraditie...
Dat zien we ja. Iedereen wil zich gediscrimineerd voelen lijkt het op, waar kan ik me inschrijven?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:09 schreef Peunage het volgende:
Persoonlijk zie ik niet zo heel veel verschil, behalve dat deze er een stuk gayer uit ziet.
Dat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:56 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vind die nieuwe 'zwarte' piet eigenlijk pas echte discriminatie. Op deze manier maak je van een schoorsteenveger een noord afrikaan. En noem je die dus 'zwart'. De oude zwarte piet kon tenminste nog blank zijn onder die hardnekkige laag roet.
Kroeshaar of niet, ZWART staat bij mij niet voor BRUIN. Bij jou wel?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:15 schreef Anyanka het volgende:
[..]
De ouden zwarte piet had toevallig kroeshaar gekregen door het schoorsteenvegen?
Dat hele schoorsteenverhaal was sowieso al bedacht om het minder racistisch te maken.
Wanneer gaan 'zij' dan rekening houden met 'ons'? Tolerantie lijkt steeds meer eenrichtingsverkeer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat we in dit land rekening houden met elkaar.
Nee omdat daar dieren daadwerkelijk pijn hebben en afgemaakt worden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben je ook voor het in stand houden van stierenvechten?
Dat Piet 'zwart' hoort te zijn is nog veel en veel ouder dan je zou denken, het is al zo oud als de zwarte raven van Wodan.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:15 schreef Anyanka het volgende:
[..]
De ouden zwarte piet had toevallig kroeshaar gekregen door het schoorsteenvegen?
Dat hele schoorsteenverhaal was sowieso al bedacht om het minder racistisch te maken.
Als ik zo naar het hoofdkantoor van de Anti-ZP'ers, joop.nl, kijk zie ik dat ze pas tevreden zijn als die hele zwarte piet weg is.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten wil men het feest an sich niet afschaffen.
Het is jammer dat tolerantie eenrichtingsverkeer is.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het heeft vooral te maken met de intolerantie van de gemiddelde Nederlander.
Niet dus, want men gaat hier helemaal door het lint.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:30 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is jammer dat tolerantie eenrichtingsverkeer is.
Dit.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:23 schreef Zorro het volgende:
Och ja, dit is dan de "officiële Piet" van de tv. In ieder dorpje lopen straks gewoon Zwarte Pieten met zwarte schmink, kroeshaar en oorringen. Dat gelukkig wel.
Laten we dan het gebruik van nootmuskaat ook maar verbieden; dat stamt uit die vermaledijde VOC tijd, toch?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:25 schreef Synthercell het volgende:
Als politiek en propaganda hoogtij vieren.... Jarenlange verdraaiing geschiedenis en Zwarte Piet wordt door vele als racistisch gezien, en wordt momenteel gebruikt om strijd, haat/nijd, nationale gevoelens en woede en emoties te ontketenen. Het werkt op velen.
Iedereen zou eens moeten bestuderen wat de oorzaak achter de Sinterklaas traditie is geweest in die tijden. Dat was uiteraard het Byzantijnse rijk, een imperium, het heersende kwaad in die tijd, met slavernij, daar kwam het echte racisme, de slavernij vandaan.
Het was dus niet een kwaadaardige bisschop (een individu), maar een wreed en georganiseerd imperium. Het kwaad wint altijd, omdat je je erdoor laat misleiden en manipuleren. Nu weer.
Appels en peren.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben je ook voor het in stand houden van stierenvechten?
Nou gaat het me wat ver om mensen die hier al generaties lang vertoeven als nieuwkomer te bestempelen maar als ze zich net zo druk zouden maken om hun kinderen als om zwarte piet zouden heel wat pleintjes er een stuk toffer uit zien na 9 uur 's avonds gok ik zo.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:41 schreef Webschip het volgende:
Nieuwkomers willen vaak niet aanpassen, maar hebben liever dat hun nieuwe thuisland aanpast aan hen.
Dat is de wereld op z'n kop.
Misschien moet je eens je erin proberen te verdiepen hoe dat komt, voordat je "nee" roept.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dus, want men gaat hier helemaal door het lint.
Ik heb helemaal niet met termen als extreem-rechts of racist lopen smijten. Ik geef slechts mijn mening. Sorry dat die niet strookt met die van jou.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien moet je eens je erin proberen te verdiepen hoe dat komt, voordat je "nee" roept.
Ik heb altijd geprobeerd om genuanceerd te blijven. Ik ben op Fok! zelfs wel uitgescholden voor "allochtoon" als ik weer eens opkwam voor de multiculturele samenleving en minderheidsrechten. Maar voor mij was Zwarte Piet vorig jaar ook de druppel. Een keertje een mening in het midden(!), en gelijk in de hoek van extreem-rechts geplaatst worden door figuren zoals jij. Weet je wat dat bereikt heeft? Dat ik nu een gevoel heb van stank voor dank. Een gevoel dat tolerantie een rupsje-nooitgenoeg is. Een gevoel van bekijk het maar met je multikul. En volgens mij ben ik láááng niet de enige die er zo over denkt.
Ik zou zeggen: chapeau. Wees maar trots op wat jullie hiermee bereikt hebben.
Klopt, een groep mensen is het blijkbaar zat. Van mij mogen ze piet wel blank maken, de pieten in de pics hierboven zien er niet uit. Ze hadden het beter als een natuurlijk proces kunnen laten verlopen in plaats van het proberen te forceren. Nu maken ze het zichzelf alleen moeilijk door extra tegenstand te creëren.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dus, want men gaat hier helemaal door het lint.
Misschien niet, maar je vriendjes zoals remlof wel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet met termen als extreem-rechts of racist lopen smijten. Ik geef slechts mijn mening. Sorry dat die niet strookt met die van jou.
Wat heb ik met remlof te schijten?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien niet, maar je vriendjes zoals remlof wel.
Je blijft ontkennen dat de zwarte identiteit van zwarte piet ook maar iets met racisme te maken heeft?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien niet, maar je vriendjes zoals remlof wel.
Jullie zitten in hetzelfde kamp.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heb ik met remlof te schijten?
Het allemaal wel erg gauw " racisme" tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Je blijft ontkennen dat de zwarte identiteit van zwarte piet ook maar iets met racisme te maken heeft?
Het is een kwestie van rekening houden met elkaar, zoals je in een beschaafde samenleving behoort te doen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het allemaal wel erg gauw " racisme" tegenwoordig.
10 jaar terug hoorde je geen onvertogen woord over zwarte Piet.
Het is gewoon een kwestie van lange tenen, Remlof. Dat is het probleem.
Ik heb het erover dat als ik een half uur nadenk om een doordacht en genuanceerd verhaal te tikken over minderheidsrechten enzo, er alleen een reactie komt van "Igen ik wist niet dat je een racist was."quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Je blijft ontkennen dat de zwarte identiteit van zwarte piet ook maar iets met racisme te maken heeft?
Ik neem helemaal nergens stelling tegen. Zelfs niet tegen Zwarte Piet. Ik geef alleen aan dat ik weinig moeite heb met een aanpassing van het uiterlijk en dat ik mij best kan voorstellen dat bepaalde lieden aanstoot nemen aan Pietermans.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Jullie zitten in hetzelfde kamp.
Zie je nu wat ik doe? Vind je dat leuk? Is dit een goede manier van discussiëren? Nee toch zeker. Misschien zou jij dáár stelling tegen kunnen nemen, ipv. net niet over de schreef te gaan maar wel constant kolen op het vuur te gooien.
Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat als ik een half uur nadenk om een doordacht en genuanceerd verhaal te tikken over minderheidsrechten enzo, er alleen een reactie komt van "Igen ik wist niet dat je een racist was."
Ja op die manier ben ik het natuurlijk gelijk kotsbeu.
Je kan van alles wel een groep vinden die ergens een aanstoot aan heeft. Hoe ver ga je...quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem helemaal nergens stelling tegen. Zelfs niet tegen Zwarte Piet. Ik geef alleen aan dat ik weinig moeite heb met een aanpassing van het uiterlijk en dat ik mij best kan voorstellen dat bepaalde lieden aanstoot nemen aan Pietermans.
Maar goed, dat heet dan kolen op het vuur gooien blijkbaar.
Klopt. Onze rijkdom komt ook voort uit racisme.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.
Net of dat kinderen zich daar druk over gaan makenquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Alles is racisme tegenwoordig. De meeste mensen associëren zwarte piet niet eens met racisme en dat was niet eens bij die mensen opgekomen totdat een bepaalde groep zwarte piet in die hoek drukte. Het gaat erom hoe het feest nu gevierd wordt en wat de intentie is van zwarte piet en dat heeft niks met de slavernij tijd te maken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Je doet nu precies hetzelfdequote:Op woensdag 11 juni 2014 09:21 schreef darkmond het volgende:
Kotswaardig dit. Waar mensen wel niet om kunnen zeiken zeg
Heb je wel eens Piet de Smeerpoets gelezen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.
Duurt niet lang en dan moet het bruine er ook af. En die smalle rode lipjes ook. En dat zwarte haar ook. Kan allemaal pij-ij-ijn doe-oe-oen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef deedeetee het volgende:
oww dus bruin mag wel en glad zwart haar mag óók ?????? Dan issut opeens géén discriminatie meer en dus voor NIEMAND kwetsend ?
Die horen tot het blanke ras en zijn meestal licht getint. Voor een echt bruine huidskleur moet je richting India en zo gaan denken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:24 schreef pokkerdepok het volgende:
denken ze nou werkelijk dat het zo ineens NIET meer racistisch is? lol...
eerst moest ie een neger voorstellen, nu een marokkaan zeker. logisch ook wel, aangezien dat de nieuwe negers zijn.
en zo bleven we nog heel lang bezig.
dat is waar.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die horen tot het blanke ras en zijn meestal licht getint. Voor een echt bruine huidskleur moet je richting India en zo gaan denken.
Tis me echt een raadsel waarom hij niet gewoon op zichzelf mag lijken : er dus uitzien als zwarte piet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is waar.
maar ik vermoedt dat ie nou op een spanjaard moet lijken.
omdat het racistisch is.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tis me echt een raadsel waarom hij niet gewoon op zichzelf mag lijken : er dus uitzien als zwarte piet.
Dit rare gedoe is echt zooooo zinloos
Iedereen een boerka op?quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef dikke_donder het volgende:
Er zal altijd wel iemand ontevreden zijn met een kleur, benaming of wat dan ook. Net zoals met de negerzoenen, jodenkoeken of blanke vlaSommigen zoeken iets om tegen te schoppen om te trollen.
Laten we maar starten met dit in te voeren:
[ afbeelding ]
*zucht* Kijk, dit bedoel ik dus. Totaal overtuigd van het eigen gelijk, niet voor enige nuance vatbaar en gelijk met beladen termen rondstrooien. Echt, het ideale recept voor een vreedzame multiculturele samenleving.quote:
Welke tekenfilm was dat ook alweer?quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef dikke_donder het volgende:
Er zal altijd wel iemand ontevreden zijn met een kleur, benaming of wat dan ook. Net zoals met de negerzoenen, jodenkoeken of blanke vlaSommigen zoeken iets om tegen te schoppen om te trollen.
Laten we maar starten met dit in te voeren:
[ afbeelding ]
Fairly odd parentsquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke tekenfilm was dat ook alweer?
Laat die 25 zeurpieten dan maar rekening houden met de feestvreugde en gevoelens van 15 miljoen andere inwoners van Nederland.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een kwestie van rekening houden met elkaar, zoals je in een beschaafde samenleving behoort te doen.
idd, en de ideale Zwarte Piet is gewoon ook een beetje dommigquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:39 schreef Schunckelstar het volgende:
Het zal me jeuken wat dat soort politiek correcte idioten allemaal bedenken
Wij gaan sinterklaas gewoon vieren met zwarte pieten die kroeshaar, dikke rode lippen en grote oorbellen hebben.
Of dat dan discriminatie is boeit niet, want dat woord heeft tegenwoordig toch totaal geen waarde meer
Grappig, gevat, bijdehand, goede dichter, atletisch, kindervriend enz.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:03 schreef TLC het volgende:
[..]
idd, en de ideale Zwarte Piet is gewoon ook een beetje dommig![]()
![]()
nou ja, dat is gewoon mijn mening.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:44 schreef Igen het volgende:
[..]
*zucht* Kijk, dit bedoel ik dus. Totaal overtuigd van het eigen gelijk, niet voor enige nuance vatbaar en gelijk met beladen termen rondstrooien. Echt, het ideale recept voor een vreedzame multiculturele samenleving.
Onder de juiste begeleiding vinden kinderen vanalles. Dat zegt natuurlijk erg weinig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Kinderen vinden het ook racistisch
Nu doe je net alsof ze het hele sinterklaasfeest willen afschaffenquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat die 25 zeurpieten dan maar rekening houden met de feestvreugde en gevoelens van 15 miljoen andere inwoners van Nederland.
Als ze slim zijn doen ze het natuurlijk ook stukje bij beetje. Iedereen nog net blij houden totdat zwarte piet geen zwarte piet meer is.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef Igen het volgende:
Die "nieuwe" piet is toch sowieso min of meer hetzelfde als hoe de pieten tot nu toe bij de tv-intocht er allang uitzien?
Wat is dan eigenlijk precies het salamiplakje van verandering t.o.v. de pieten bij de intocht op tv?quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als ze slim zijn doen ze het natuurlijk ook stukje bij beetje. Iedereen nog net blij houden totdat zwarte piet geen zwarte piet meer is.
Wat dat betreft gaan de SJW's natuurlijk gewoon winnen.
zinloze discussie dus, gewoon bij het oude laten aangezien er eigenlijk niks veranderd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof ze het hele sinterklaasfeest willen afschaffen
Er verandert eigenlijk helemaal niets.
Oh, het staat verdomme in de TTquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dan eigenlijk precies het salamiplakje van verandering t.o.v. de pieten bij de intocht op tv?
http://cult.thepostonline(...)lazina-en-witte-pot/quote:Sinterklazina en Witte Pot
Oplossingen voor de Zwarte Pieten-discussie
Ewout Klei: 11-06-2014 12:04 uur
TAGS: zwarte piet
De pepernoten liggen nog niet in de winkel, de komkommertijd is nog niet aangebroken, maar Nederland discussieert in juni alweer over Zwarte Piet. Gisteravond werden er bij Knevel en Van de Brink de Zwarte Pieten nieuwe stijl gepresenteerd. Dat een talkshow die een beetje voor intellectueel wil doorgaan met zo iets stompzinnigs op de proppen komt is een bewijs voor de stelling van Máxima dat de Nederlandse cultuur niet bestaat. De Nederlandse cultuur is dood. Wij hebben haar gedood. Jullie en ik.
Om onze Surinaamse, Antilliaanse en andere Nederlanders die principiële bezwaren hebben tegen Zwarte Piet tevreden te stellen, het gaat hier immers om een zaak van wereldhistorische betekenis, onze Dreyfus-affaire zeg maar, heb ik een aantal alternatieven bedacht.
Witte Pot
Noem Zwarte Piet Witte Pot. Dan is Nederland niet meer racistisch. Witte Pot is uiteraard niet de knecht van de Sint, maar een geëmancipeerde vrouw die patriarchale machtsstructuren ontmaskert, mits deze machtsstructuren westers zijn uiteraard. Speelgoedwinkels die seksistische foldertjes uitbrengen waarin traditionele genderrollen worden bevestigd worden door Witte Pot geboycot. Ook het oorlogsspeelgoed wordt verboden. De loop van de tank is immers het summum van de mannelijke wil tot macht. Ten slotte controleert Witte Pot natuurlijk bij elk meisje of haar okselhaar wel lang genoeg is.
Witte Pim
Witte Pot kan het natuurlijk niet in haar eentje doen. Daarom krijgt zij in Witte Pim ‘de hulp die bij haar past’. Witte Pim gaat graag zijn feestelijke gang, is gek op stoute kindertjes en geeft hen pakjes. Bij voorkeur van latex.
Sultanklaas
Om Sinterklaas wat multicultureler te maken kunnen we hem Sultanklaas noemen. Sultanklaas woont weer Turkije, in Izmir om precies te zijn, en nodigt mensen graag uit in zijn paleis. Alleen de liefhebbers van Chocomel zijn niet welkom. Omdat Sultanklaas Witte Pot haram vindt wordt hij geholpen door zijn haremvrouwtjes. Zij zijn heel lenig. Geen schoorsteen is te hoog voor ze. Ook vertellen ze elke nacht een sprookje voor het slapen gaan. Zwarte Piet heeft bij Sultanklaas een nieuwe job gevonden als eunuch en mag op de dametjes letten.
Sinterklazina
Sinterklaas kan natuurlijk ook een transgender worden en veranderen in Sinterklazina. De baard mag ze natuurlijk houden. In plaats van dat de kindertjes voor de Sint zingen zingt Sinterklazina voor de kindertjes. Het liefst in sprankelende glitterjurkjes.
Schilderklaas
Het grote nadeel van Sinterklaas is dat hij een Rooms-katholieke geestelijke is. Een bisschop die van kleine kinderen houdt, dat is in deze tijden nogal verdacht. We kunnen de Sint daarom lid laten worden van de enige ware kerk, de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt). De Sint heet dan voortaan Schilderklaas. Schilderklaas heeft een Groot Boek waarin 144.000 namen staan. De brave kindertjes weten natuurlijk dat ze in dit boek staan. Witte Pot kan in deze constructie niet meer, vrouwen mogen immers niet in het ambt. Schilderklaas heeft in Huisvrouwpiet de hulp die bij hem past. Huisvrouwpiet zet koffie en thee en veel kinderen op de wereld. Ze spreekt niet zonder toestemming.
Rabbiklaas
Deze Klaas heeft een grijze baard en een zwarte hoed met pijpenkrullen. In plaats van een staf hanteert hij de moheel. Stoute kindertjes kunnen beter uit de buurt van dat ding blijven. Rabbiklaas wordt bijgestaan door de Golempiet, een vrolijke lobbes van klei. Ook vertel Rabbiklaas graag grappen over Sam en Moos.
Shivaklaas
Shivaklaas kan meer cadeautjes uitdelen dan de andere Klazen en Klazina’s, omdat hij meer armen heeft. Die laatste bijzin kun je trouwens ook anders interpreteren. Shivaklaas wordt bijgestaan door zijn aapje Hanupiet.
Guevarraklaas
Ten slotte kunnen we ook kiezen voor Guevarraklaas. Guevarraklaas is een stuk jonger, heeft geen paard maar een motor en rijdt daarmee de wereld rond samen met zijn vriend Ernestopiet. Ze delen alleen cadeautjes uit aan arme kindertjes, cadeautjes die ze gestolen uit de speelgoedwinkels die immers tempels zijn van het verfoeilijke kapitalisme. Kindertjes die braaf zijn krijgen van Guevarraklaas ook een T-shirt met zijn idealistische hoofd erop.
Onzin, zodra we dit achter de rug hebben bedenken de * gevoelige zielen* wel iets anders dan dan ook weer racistisch is.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat het racistisch is.
t is me een raadsel waarom piet niet gewoon de kleur mag hebben die de acteur toevallig heeft. beetje roet van de schoorsteen hier en daar, en klaar. iedereen blij.
Het zou me niets verbazen als ze zich daarna storten op pianofabrikanten ofzoquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin, zodra we dit achter de rug hebben bedenken de * gevoelige zielen* wel iets anders dan dan ook weer racistisch is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |