abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140949246
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Je blijft ontkennen dat de zwarte identiteit van zwarte piet ook maar iets met racisme te maken heeft? :')
Het allemaal wel erg gauw " racisme" tegenwoordig. :')

10 jaar terug hoorde je geen onvertogen woord over zwarte Piet.

Het is gewoon een kwestie van lange tenen, Remlof. Dat is het probleem.
  woensdag 11 juni 2014 @ 11:53:46 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_140949266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:53 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het allemaal wel erg gauw " racisme" tegenwoordig. :')

10 jaar terug hoorde je geen onvertogen woord over zwarte Piet.

Het is gewoon een kwestie van lange tenen, Remlof. Dat is het probleem.
Het is een kwestie van rekening houden met elkaar, zoals je in een beschaafde samenleving behoort te doen.
pi_140949286
quote:

[..]

Je blijft ontkennen dat de zwarte identiteit van zwarte piet ook maar iets met racisme te maken heeft? :')
Ik heb het erover dat als ik een half uur nadenk om een doordacht en genuanceerd verhaal te tikken over minderheidsrechten enzo, er alleen een reactie komt van "Igen ik wist niet dat je een racist was."

Ja op die manier ben ik het natuurlijk gelijk kotsbeu.
pi_140949293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Jullie zitten in hetzelfde kamp. :P

Zie je nu wat ik doe? Vind je dat leuk? Is dit een goede manier van discussiëren? Nee toch zeker. Misschien zou jij dáár stelling tegen kunnen nemen, ipv. net niet over de schreef te gaan maar wel constant kolen op het vuur te gooien.
Ik neem helemaal nergens stelling tegen. Zelfs niet tegen Zwarte Piet. Ik geef alleen aan dat ik weinig moeite heb met een aanpassing van het uiterlijk en dat ik mij best kan voorstellen dat bepaalde lieden aanstoot nemen aan Pietermans.

Maar goed, dat heet dan kolen op het vuur gooien blijkbaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 juni 2014 @ 11:56:15 #105
104871 remlof
Europees federalist
pi_140949318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het erover dat als ik een half uur nadenk om een doordacht en genuanceerd verhaal te tikken over minderheidsrechten enzo, er alleen een reactie komt van "Igen ik wist niet dat je een racist was."

Ja op die manier ben ik het natuurlijk gelijk kotsbeu.
Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.
  woensdag 11 juni 2014 @ 11:56:43 #106
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_140949332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik neem helemaal nergens stelling tegen. Zelfs niet tegen Zwarte Piet. Ik geef alleen aan dat ik weinig moeite heb met een aanpassing van het uiterlijk en dat ik mij best kan voorstellen dat bepaalde lieden aanstoot nemen aan Pietermans.

Maar goed, dat heet dan kolen op het vuur gooien blijkbaar.
Je kan van alles wel een groep vinden die ergens een aanstoot aan heeft. Hoe ver ga je...

quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Je bent geen racist, maar als je hier even over nadenkt moet je toch wel tot de conclusie komen dat het fenomeen 'zwarte piet' voortkomt uit racisme.
Klopt. Onze rijkdom komt ook voort uit racisme.
pi_140949347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Dit, hoe wil je dit de kinderen gaan vertellen?
Net of dat kinderen zich daar druk over gaan maken :')
Die hebben dat helemaal niet door. Al zou je die pieten helemaal roze maken, dan vinden ze het nog prima. Als ze maar pepernoten naar hun hoofd krijgen en kadootjes bij de schoorsteen.

Mensen lijken te vergeten dat dit een discussie is tussen volwassenen en dat kinderen hier helemaal niks mee te maken hebben.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_140949366
Oh dear God! :{
pi_140949383
quote:

[..]

Alles is racisme tegenwoordig. De meeste mensen associëren zwarte piet niet eens met racisme en dat was niet eens bij die mensen opgekomen totdat een bepaalde groep zwarte piet in die hoek drukte. Het gaat erom hoe het feest nu gevierd wordt en wat de intentie is van zwarte piet en dat heeft niks met de slavernij tijd te maken.
pi_140949390
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:21 schreef darkmond het volgende:
Kotswaardig dit. Waar mensen wel niet om kunnen zeiken zeg :r
Je doet nu precies hetzelfde _O-
pi_140950032
wtf maakt het uit dat iets van zwarte piet met racisme 'te maken heeft' ? Zo kan ik er nog wel meer verzinnen :') Wat een lulkoek.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140950070
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Heb je wel eens Piet de Smeerpoets gelezen?

(Niet dat dát de enige waarheid is, maar om maar even aan te geven dat nuance op z'n plaats is.)

(En om aan te geven dat niemand -ook jij niet- weet hoe het precies zit of werkelijk moeite doet om dat uit te vogelen of er oprecht interesse in heeft. Voor- en tegenstanders hebben hun standaardpraatje paraat om het eigen gelijk te "bewijzen" en hebben alleen maar zin om elkaar in hokjes te duwen en af te fakkelen. Luisteren is er niet of nauwelijks bij.)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 12:28:02 ]
pi_140950095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef deedeetee het volgende:
oww dus bruin mag wel en glad zwart haar mag óók ?????? Dan issut opeens géén discriminatie meer en dus voor NIEMAND kwetsend ? 8)7
Duurt niet lang en dan moet het bruine er ook af. En die smalle rode lipjes ook. En dat zwarte haar ook. Kan allemaal pij-ij-ijn doe-oe-oen.
pi_140950107
denken ze nou werkelijk dat het zo ineens NIET meer racistisch is? lol...

eerst moest ie een neger voorstellen, nu een marokkaan zeker. logisch ook wel, aangezien dat de nieuwe negers zijn.

en zo bleven we nog heel lang bezig.
pi_140950117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:09 schreef Giertje het volgende:
belachelijk dit
deze hele mediahype ja.
  woensdag 11 juni 2014 @ 12:25:54 #116
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140950147
Pfff, zucht steun... Gaan we weer...
  woensdag 11 juni 2014 @ 12:31:14 #117
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140950322
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:24 schreef pokkerdepok het volgende:
denken ze nou werkelijk dat het zo ineens NIET meer racistisch is? lol...

eerst moest ie een neger voorstellen, nu een marokkaan zeker. logisch ook wel, aangezien dat de nieuwe negers zijn.

en zo bleven we nog heel lang bezig.
Die horen tot het blanke ras en zijn meestal licht getint. Voor een echt bruine huidskleur moet je richting India en zo gaan denken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_140950374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die horen tot het blanke ras en zijn meestal licht getint. Voor een echt bruine huidskleur moet je richting India en zo gaan denken.
dat is waar.
maar ik vermoedt dat ie nou op een spanjaard moet lijken.
  woensdag 11 juni 2014 @ 12:35:47 #119
78780 deedeetee
pi_140950478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is waar.
maar ik vermoedt dat ie nou op een spanjaard moet lijken.
Tis me echt een raadsel waarom hij niet gewoon op zichzelf mag lijken : er dus uitzien als zwarte piet.
Dit rare gedoe is echt zooooo zinloos
pi_140950586
Er zal altijd wel iemand ontevreden zijn met een kleur, benaming of wat dan ook. Net zoals met de negerzoenen, jodenkoeken of blanke vla :') Sommigen zoeken iets om tegen te schoppen om te trollen.

Laten we maar starten met dit in te voeren:
pi_140950634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tis me echt een raadsel waarom hij niet gewoon op zichzelf mag lijken : er dus uitzien als zwarte piet.
Dit rare gedoe is echt zooooo zinloos
omdat het racistisch is.
t is me een raadsel waarom piet niet gewoon de kleur mag hebben die de acteur toevallig heeft. beetje roet van de schoorsteen hier en daar, en klaar. iedereen blij.
pi_140950639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef dikke_donder het volgende:
Er zal altijd wel iemand ontevreden zijn met een kleur, benaming of wat dan ook. Net zoals met de negerzoenen, jodenkoeken of blanke vla :') Sommigen zoeken iets om tegen te schoppen om te trollen.

[ afbeelding ]
Iedereen een boerka op? :?

Ach ja, dat is ook een oplossing.
  woensdag 11 juni 2014 @ 12:42:08 #123
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140950716
Stel dat zwarte piet witte piet was geweest, wat had ik mij dan aangesproken gevoeld zeg, zou ik echt racistisch vinden ook..

:N
pi_140950759
Uiteindelijk leven we gelukkig in een zodanig vrij land dat iedereen die Zwarte Piet als een zwarte Zwarte Piet wil spelen dit dan ook mag. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_140950807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

omdat het racistisch is.
*zucht* Kijk, dit bedoel ik dus. Totaal overtuigd van het eigen gelijk, niet voor enige nuance vatbaar en gelijk met beladen termen rondstrooien. Echt, het ideale recept voor een vreedzame multiculturele samenleving. ^O^
pi_140950826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef dikke_donder het volgende:

[ afbeelding ]
Welke tekenfilm was dat ook alweer?
pi_140950940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke tekenfilm was dat ook alweer?
Fairly odd parents :)
pi_140951462
Gatverdamme, je zult maar kroeshaar hebben, volledig terecht dat mensen dat willen bannen :(

Ieuwww :r :r :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_140951520
Nieuwe stijl ziet er idioot uit :')
pi_140951524
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is een kwestie van rekening houden met elkaar, zoals je in een beschaafde samenleving behoort te doen.
Laat die 25 zeurpieten dan maar rekening houden met de feestvreugde en gevoelens van 15 miljoen andere inwoners van Nederland.
pi_140951527
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:39 schreef Schunckelstar het volgende:
Het zal me jeuken wat dat soort politiek correcte idioten allemaal bedenken :')
Wij gaan sinterklaas gewoon vieren met zwarte pieten die kroeshaar, dikke rode lippen en grote oorbellen hebben.
Of dat dan discriminatie is boeit niet, want dat woord heeft tegenwoordig toch totaal geen waarde meer
idd, en de ideale Zwarte Piet is gewoon ook een beetje dommig :D _O_ ^O^
pi_140951709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:03 schreef TLC het volgende:

[..]

idd, en de ideale Zwarte Piet is gewoon ook een beetje dommig :D _O_ ^O^
Grappig, gevat, bijdehand, goede dichter, atletisch, kindervriend enz.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:11:19 #133
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140951788
Kinderen vinden het ook racistisch
pi_140951890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:44 schreef Igen het volgende:

[..]

*zucht* Kijk, dit bedoel ik dus. Totaal overtuigd van het eigen gelijk, niet voor enige nuance vatbaar en gelijk met beladen termen rondstrooien. Echt, het ideale recept voor een vreedzame multiculturele samenleving. ^O^
nou ja, dat is gewoon mijn mening.
en ik geef zelfs de oplossing erbij.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:15:35 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140951931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Kinderen vinden het ook racistisch
Onder de juiste begeleiding vinden kinderen vanalles. Dat zegt natuurlijk erg weinig.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140952007
Uit principe ga ik nooit meer Sinterklaas vieren ook niet als ik ooit zo'n kutkoter krijg.
Op een dag zal hij of zij papa dan begrijpen en dankbaar zijn.
blablablabla
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:18:02 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_140952024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Laat die 25 zeurpieten dan maar rekening houden met de feestvreugde en gevoelens van 15 miljoen andere inwoners van Nederland.
Nu doe je net alsof ze het hele sinterklaasfeest willen afschaffen :')

Er verandert eigenlijk helemaal niets.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:18:20 #138
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140952035
In plaats van een stereotype neger is het nu een lelijke neger.
Bedankt Hans.
pi_140952477
Die "nieuwe" piet is toch sowieso min of meer hetzelfde als hoe de pieten tot nu toe bij de tv-intocht er allang uitzien?

Wat dat betreft is het wel ironisch allemaal. Een fel verhitte discussie, en uiteindelijk is het compromis om oude wijn in nieuwe zakken te verpakken. Tot volle ontevredenheid van beide kanten, van de "fans" die de piet van vroeger terugwillen en de 'nieuwe' piet veel te radicaal vinden, en van Quincy, die juist briest dat hij met een dooie mus blij wordt gemaakt.

Volgens mij kan dat maar één ding betekenen: dat de moderne hedendaagse piet een prima compromis is, dat de hele discussie zinloos is geweest en dat iedereen gewoon even normaal moet gaan doen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:40:13 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140952682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef Igen het volgende:
Die "nieuwe" piet is toch sowieso min of meer hetzelfde als hoe de pieten tot nu toe bij de tv-intocht er allang uitzien?
Als ze slim zijn doen ze het natuurlijk ook stukje bij beetje. Iedereen nog net blij houden totdat zwarte piet geen zwarte piet meer is.

Wat dat betreft gaan de SJW's natuurlijk gewoon winnen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140952735
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ze slim zijn doen ze het natuurlijk ook stukje bij beetje. Iedereen nog net blij houden totdat zwarte piet geen zwarte piet meer is.

Wat dat betreft gaan de SJW's natuurlijk gewoon winnen.
Wat is dan eigenlijk precies het salamiplakje van verandering t.o.v. de pieten bij de intocht op tv?
pi_140953079
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof ze het hele sinterklaasfeest willen afschaffen :')

Er verandert eigenlijk helemaal niets.
zinloze discussie dus, gewoon bij het oude laten aangezien er eigenlijk niks veranderd.
pi_140953112
Weet je aan wie de huidskleur en haar van de nieuwe Piet mij doet denken?110203_60385_PremRadhakishun2010_FotoBelsen.jpg
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:56:00 #144
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_140953189
Maar wat nou als een echte neger voor Zwarte Piet wil gaan spelen? Moet ie dan eerst een plastische chirurgische ingreep aan zijn lippen laten uitvoeren, een 'liposuctie' ;) , voordat hij mag meedoen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_140953392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is dan eigenlijk precies het salamiplakje van verandering t.o.v. de pieten bij de intocht op tv?
Oh, het staat verdomme in de TT :@
pi_140953617
quote:
Sinterklazina en Witte Pot
Oplossingen voor de Zwarte Pieten-discussie
Ewout Klei: 11-06-2014 12:04 uur
TAGS: zwarte piet

De pepernoten liggen nog niet in de winkel, de komkommertijd is nog niet aangebroken, maar Nederland discussieert in juni alweer over Zwarte Piet. Gisteravond werden er bij Knevel en Van de Brink de Zwarte Pieten nieuwe stijl gepresenteerd. Dat een talkshow die een beetje voor intellectueel wil doorgaan met zo iets stompzinnigs op de proppen komt is een bewijs voor de stelling van Máxima dat de Nederlandse cultuur niet bestaat. De Nederlandse cultuur is dood. Wij hebben haar gedood. Jullie en ik.

Om onze Surinaamse, Antilliaanse en andere Nederlanders die principiële bezwaren hebben tegen Zwarte Piet tevreden te stellen, het gaat hier immers om een zaak van wereldhistorische betekenis, onze Dreyfus-affaire zeg maar, heb ik een aantal alternatieven bedacht.

Witte Pot

Noem Zwarte Piet Witte Pot. Dan is Nederland niet meer racistisch. Witte Pot is uiteraard niet de knecht van de Sint, maar een geëmancipeerde vrouw die patriarchale machtsstructuren ontmaskert, mits deze machtsstructuren westers zijn uiteraard. Speelgoedwinkels die seksistische foldertjes uitbrengen waarin traditionele genderrollen worden bevestigd worden door Witte Pot geboycot. Ook het oorlogsspeelgoed wordt verboden. De loop van de tank is immers het summum van de mannelijke wil tot macht. Ten slotte controleert Witte Pot natuurlijk bij elk meisje of haar okselhaar wel lang genoeg is.

Witte Pim

Witte Pot kan het natuurlijk niet in haar eentje doen. Daarom krijgt zij in Witte Pim ‘de hulp die bij haar past’. Witte Pim gaat graag zijn feestelijke gang, is gek op stoute kindertjes en geeft hen pakjes. Bij voorkeur van latex.

Sultanklaas

Om Sinterklaas wat multicultureler te maken kunnen we hem Sultanklaas noemen. Sultanklaas woont weer Turkije, in Izmir om precies te zijn, en nodigt mensen graag uit in zijn paleis. Alleen de liefhebbers van Chocomel zijn niet welkom. Omdat Sultanklaas Witte Pot haram vindt wordt hij geholpen door zijn haremvrouwtjes. Zij zijn heel lenig. Geen schoorsteen is te hoog voor ze. Ook vertellen ze elke nacht een sprookje voor het slapen gaan. Zwarte Piet heeft bij Sultanklaas een nieuwe job gevonden als eunuch en mag op de dametjes letten.

Sinterklazina

Sinterklaas kan natuurlijk ook een transgender worden en veranderen in Sinterklazina. De baard mag ze natuurlijk houden. In plaats van dat de kindertjes voor de Sint zingen zingt Sinterklazina voor de kindertjes. Het liefst in sprankelende glitterjurkjes.

Schilderklaas

Het grote nadeel van Sinterklaas is dat hij een Rooms-katholieke geestelijke is. Een bisschop die van kleine kinderen houdt, dat is in deze tijden nogal verdacht. We kunnen de Sint daarom lid laten worden van de enige ware kerk, de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt). De Sint heet dan voortaan Schilderklaas. Schilderklaas heeft een Groot Boek waarin 144.000 namen staan. De brave kindertjes weten natuurlijk dat ze in dit boek staan. Witte Pot kan in deze constructie niet meer, vrouwen mogen immers niet in het ambt. Schilderklaas heeft in Huisvrouwpiet de hulp die bij hem past. Huisvrouwpiet zet koffie en thee en veel kinderen op de wereld. Ze spreekt niet zonder toestemming.

Rabbiklaas

Deze Klaas heeft een grijze baard en een zwarte hoed met pijpenkrullen. In plaats van een staf hanteert hij de moheel. Stoute kindertjes kunnen beter uit de buurt van dat ding blijven. Rabbiklaas wordt bijgestaan door de Golempiet, een vrolijke lobbes van klei. Ook vertel Rabbiklaas graag grappen over Sam en Moos.

Shivaklaas

Shivaklaas kan meer cadeautjes uitdelen dan de andere Klazen en Klazina’s, omdat hij meer armen heeft. Die laatste bijzin kun je trouwens ook anders interpreteren. Shivaklaas wordt bijgestaan door zijn aapje Hanupiet.

Guevarraklaas

Ten slotte kunnen we ook kiezen voor Guevarraklaas. Guevarraklaas is een stuk jonger, heeft geen paard maar een motor en rijdt daarmee de wereld rond samen met zijn vriend Ernestopiet. Ze delen alleen cadeautjes uit aan arme kindertjes, cadeautjes die ze gestolen uit de speelgoedwinkels die immers tempels zijn van het verfoeilijke kapitalisme. Kindertjes die braaf zijn krijgen van Guevarraklaas ook een T-shirt met zijn idealistische hoofd erop.
http://cult.thepostonline(...)lazina-en-witte-pot/

:)

Verder weinig zinnigs over te zeggen. Het is 20-25 graden de komende weken, het is de periode van het WK, festivals, vakantie, bier, enzovoort. Voor wie daar niet van houdt is er Syrië en Oekraïne. Maar wij moeten elkaar de hersens inslaan vanwege Zwarte Piet. Commissies moeten zich erover buigen om een Polderpiet te verzinnen. Ophouden.

Een halfjaar geleden kon ik me er nog over opwinden, en dan niet zo zeer over de kwestie zelf als over de verschrikkelijke types die het hebben aangewakkerd met hun rassenpolitiek. Nu begin ik me vooral zorgen te maken om mezelf en alle anderen die er ook maar enige tijd aan besteden. Als je ernaar kijkt is het voor jou bedoeld. Als je er een mening over formuliert, behoor je tot de doelgroep. Wat voor vervreemding van het eigen leven, van de zaken die er echt toe doen, gaat er schuil achter al deze ophef?
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:15:42 #147
78780 deedeetee
pi_140953750
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

omdat het racistisch is.
t is me een raadsel waarom piet niet gewoon de kleur mag hebben die de acteur toevallig heeft. beetje roet van de schoorsteen hier en daar, en klaar. iedereen blij.
Onzin, zodra we dit achter de rug hebben bedenken de * gevoelige zielen* wel iets anders dan dan ook weer racistisch is.
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:17:27 #148
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140953784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je doet nu precies hetzelfde _O-
Nee, doe ik niet.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:29:14 #149
3647 B.R.Oekhoest
pi_140954187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin, zodra we dit achter de rug hebben bedenken de * gevoelige zielen* wel iets anders dan dan ook weer racistisch is.
Het zou me niets verbazen als ze zich daarna storten op pianofabrikanten ofzo
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:31:14 #150
3647 B.R.Oekhoest
pi_140954249
Het valt me overigens nog mee dat ze geen schadevergoeding of smartengeld willen hebben voor deze decennialange vernedering
pi_140954317
Ik ben zo pissig hierover dat ik in staat ben Twelve Years a Slave op dvd te kopen puur om het als onderzetter te gebruiken :(
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:35:58 #152
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140954375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:34 schreef TLC het volgende:
Ik ben zo pissig hierover dat ik in staat ben Twelve Years a Slave op dvd te kopen puur om het als onderzetter te gebruiken :(
  Trouwste user 2022 woensdag 11 juni 2014 @ 14:40:28 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_140954503
Ik wist dat het topic zou gaan lopen. Nelie Smit-Kroes-haar en Koos lachen zich dubbel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_140954559
Nu is het net een indiaan. Discriminazi!
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 14:43:09 #155
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_140954585
nu is het een halfbloedje :?
:')
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:45:36 #156
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140954657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
nu is het een halfbloedje :?
Ja en hij gaat praten als een Yup met rollende (ai)R Met een Ralph Laurent shirt en Hockystick.
pi_140954830
Not this shit again.

Ipv een roetmop, ziet hij er nu uit als een koelie
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:52:15 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140954850
Als zwart met dikke lippen en kroeshaar beledigend is dan hebben de zwarten nog aardig wat te verbouwen aan zichzelf me dunkt. Vol met oorbellen zitten ze ook al tegenwoordig, dus wat is het probleem nou precies.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140954929
De grootste lol is eigenlijk dat er gewoon belasting geld naar dit vehikel gaat om met dit soort onzin te komen :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_140955089
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:52 schreef Voorschrift het volgende:
Als zwart met dikke lippen en kroeshaar beledigend is dan hebben de zwarten nog aardig wat te verbouwen aan zichzelf me dunkt. Vol met oorbellen zitten ze ook al tegenwoordig, dus wat is het probleem nou precies.

O-)
pi_140955092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

en dat vind je allemaal geen probleem, dat mensen dingen als racistisch ervaren? merkwaardig...
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:00:13 #162
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140955121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:59 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O-)
Ik bedoel maar, als ze dat beledigend vinden mag ze er zelf ook wel eens wat aan doen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140955201
Misschien zal zoiets beter in de smaak vallen bij kids

pi_140955246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Misschien zal zoiets beter in de smaak vallen bij kids

[ afbeelding ]

Dat zou toch geweldig zijn?
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:08:47 #165
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_140955375
Lijkt nu meer op een neger dan eerst :D
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:16:30 #166
63302 rockstah
New World Disorder
pi_140955617
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:52 schreef Voorschrift het volgende:
Het gaat dan ook om het karikatuur van de blackface. Het overdrijven van raciale kenmerken is een uitdrukking van onderscheid op een zeer oppervlakkig niveau, net als het afbeelden van Joden als mensen met enorme neuzen dat is. Ook dat wordt als discriminerend gezien in de verkeerde context.

Als pieten er ook daadwerkelijk als negers uit zouden zien dan zou de ophef een stuk minder zijn lijkt me.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:18:40 #167
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140955672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:16 schreef rockstah het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om het karikatuur van de blackface. Het overdrijven van raciale kenmerken is een uitdrukking van onderscheid op een zeer oppervlakkig niveau, net als het afbeelden van Joden als mensen met enorme neuzen dat is. Ook dat wordt als discriminerend gezien in de verkeerde context.
Wou je beweren dat zwarten geen grotere lippen hebben over het algemeen, geen kroeshaar hebben, en geen zwarte huidskleur hebben? Is niet echt overdrijven van raciale kenmerken maar gewoon correct.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:19:49 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140955699
De pers is er vorig jaar massaal opgesprongen, maar het is niet elk jaar zo groot nieuws natuurlijk.

We hebben nu een nieuwe Piet, maar dat is natuurlijk niet de goede. We proberen het over 10 jaar weer. ;)
reset
pi_140955783
Waarom roept dit meer emotie op dan armoede, werkloosheid en wachtlijsten in de zorg? Om maar een paar voorbeelden te noemen...
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:25:47 #170
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140955873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:22 schreef Toefjes het volgende:
Waarom roept dit meer emotie op dan armoede, werkloosheid en wachtlijsten in de zorg? Om maar een paar voorbeelden te noemen...
Omdat er meer mensen zijn die Sinterklaas vieren dan dat er mensen zijn die in de armoede zitten, werkloos zijn, of wachten in de zorg. Dus er is meer consensus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:26:55 #171
63302 rockstah
New World Disorder
pi_140955902
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wou je beweren dat zwarten geen grotere lippen hebben over het algemeen, geen kroeshaar hebben, en geen zwarte huidskleur hebben? Is niet echt overdrijven van raciale kenmerken maar gewoon correct.
Nee dat wil ik niet, maar ik zou je wel uit willen dagen om een neger te vinden die er net zo absurd uitziet als een zwarte piet. De schmink kleur is donkerder dan welke huidskleur dan ook, de felrode lippen creëren een enorm en onnatuurlijk contrast. Alles springt er uit en is overdreven.

Het is gewoon een gevolg van het neerzetten van een karikatuur, dat is alles wat een zwarte piet is.
Sinterklaas is ook een karikatuur natuurlijk, een stereotype wijze oude man.
pi_140955907
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat er meer mensen zijn die Sinterklaas vieren dan dat er mensen zijn die in de armoede zitten, werkloos zijn, of wachten in de zorg. Dus er is meer consensus.
Maar de mensen die armoede ondergaan, op wachtlijsten staan en werkloos zijn, zijn echte mensen. Dit is een verzonnen donkere clown :')
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:27:19 #173
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140955915
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar de mensen die armoede ondergaan, op wachtlijsten staan en werkloos zijn, zijn echte mensen. Dit is een verzonnen donkere clown :')
Dat zal de meeste mensen aan de kont roesten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:27:56 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_140955930
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En omdat mensen die arm of werkloos zijn ook daadwerkelijk recht tot klagen hebben.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:28:11 #175
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140955938
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:26 schreef rockstah het volgende:

[..]

Nee dat wil ik niet, maar ik zou je wel uit willen dagen om een neger te vinden die er net zo absurd uitziet als een zwarte piet. De schmink kleur is donkerder dan welke huidskleur dan ook, de felrode lippen creëren een enorm en onnatuurlijk contrast. Alles springt er uit en is overdreven.

Het is gewoon een gevolg van het neerzetten van een karikatuur, dat is alles wat een zwarte piet is.
Sinterklaas is ook een karikatuur natuurlijk, een stereotype wijze oude man.
Vind het wel meevallen eigenlijk, volgens mij lijkt 't zo omdat zwarte pieten geen gelaatstrekken hebben van zwarte mensen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140955987
ik vind het nog steeds racistisch... altijd zeggen ze dat Marokkanen en arabieren een achterlijke cultuur hebben, maar een traditie wat gebaseerd is op racisme kosten wat het kost verdedigen en goed praten vind ik eerlijk gezegd nog achterlijker.
pi_140956017
Schaf dat slavenfeest gewoon af man..
Free Palastina
Anti Zionism
Anti USA
  Trouwste user 2022 woensdag 11 juni 2014 @ 15:31:17 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_140956026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En omdat mensen die arm of werkloos zijn ook daadwerkelijk recht tot klagen hebben.
Zwarte mensen Heatwave.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_140956030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:30 schreef De_Ilias het volgende:
ik vind het nog steeds racistisch... altijd zeggen ze dat Marokkanen en arabieren een achterlijke cultuur hebben, maar een traditie wat gebaseerd is op racisme kosten wat het kost verdedigen en goed praten vind ik eerlijk gezegd nog achterlijker.
Het is een racistisch volkje .
Free Palastina
Anti Zionism
Anti USA
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:31:58 #180
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_140956041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:31 schreef Skietzo het volgende:

[..]

Ga...dan...weg....
Get woke, go broke!
pi_140956067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ga...dan...weg....
Niet allemaal .
Genoeg goeie Nederlanders ;)
Free Palastina
Anti Zionism
Anti USA
pi_140956081
Ik word een beetje moe van geneuzel over Zwarte Piet in fucking juni. Godverdomme, wacht effe tot de pepernoten weer in het schap liggen. Die twee maanden kunnen het probleem toch niet zijn?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:33:22 #183
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_140956091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:32 schreef Skietzo het volgende:

[..]

Niet allemaal .
Genoeg goeie Nederlanders ;)
Jij moet lekker wat zeggen trouwens, met je terroristensteun :').
Get woke, go broke!
pi_140956110
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij moet lekker wat zeggen trouwens, met je terroristensteun :').
?
Ik steun de bezetter niet...
Free Palastina
Anti Zionism
Anti USA
  Forum Admin woensdag 11 juni 2014 @ 15:36:05 #185
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_140956183
Geen hond die zich hier aan gaat houden hoor. En terecht. Opsodemieteren met die lang geteende jankzakken die jaar in jaar uit, over de rug van een kinderfeest(kinderen die er niet eens iets racistisch in zien) een ''punt'' proberen te maken,

Als je je afvraagt waarom Nederlanders nu wel eens een keer in actie komen, elke keer weer is het wat anders. Halal dit, Moskee hier. We zijn een open minded volkje, maar dat geld soms niet voor onze gasten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_140956194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:31 schreef Skietzo het volgende:

[..]

Dat is een beetje generaliserend, je hebt uiteraard veel racisten in Nederland anders was Wilders niet zo groot geworden, we kunnen doen alsof onze neus bloed maar de meeste aanhangers van Wilders zijn gewoon racisten die haat hebben voor alles dat niet blank is en vreemd voor hun is.
pi_140956211
Racistisch? De meeste 'zwarten' die ik ken maken daar zelf de grootste grappen over :').
pi_140956223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:30 schreef De_Ilias het volgende:
Je zegt het goed!

Je "vind" het racistisch, en dat mag. Iedereen mag vinden wat hij wil. We leven in een vrij land! ^O^

Een vrij land waar Zwarte Piet ook gewoon zwart mag zijn. :)

En ja.....uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat Zwarte Piet niet racistisch IS.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_140956233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:36 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dat is een beetje generaliserend, je hebt uiteraard veel racisten in Nederland anders was Wilders niet zo groot geworden, we kunnen doen alsof onze neus bloed maar de meeste aanhangers van Wilders zijn gewoon racisten die haat hebben voor alles dat niet blank is en vreemd voor hun is.
Klopt, bedoelde de meeste...
Free Palastina
Anti Zionism
Anti USA
  Forum Admin woensdag 11 juni 2014 @ 15:37:31 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_140956242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Racistisch? De meeste 'zwarten' die ik ken maken daar zelf de grootste grappen over :').
Mijn achterneven zijn half Surinaams en pikzwart. Ik denk dat zij grotere tegenstanders zijn dan ik zelf ben. In Suriname vieren ze 't ook namelijk.. op de manier zoals wij het doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_140956247
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:36 schreef sitting_elfling het volgende:
zelfspot is eigenlijk best wel accepterbaar, daar doen Joden ook vaak aan.... Maar jij of ik als niet Jood of niet Neger kunnen dat niet want dan zijn we degelijk racistisch bezig.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:39:11 #192
78780 deedeetee
pi_140956294
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en dat vind je allemaal geen probleem, dat mensen dingen als racistisch ervaren? merkwaardig...
Ik vind het wél een probleem, die mensen moeten eens ophouden met zich zo aan te stellen om niks. Het is toch zielig als je niks beters hebt om je mee bezig te houden dan op zoek te gaan naar zaken waardoor je je gekwetst kunt voelen.
pi_140956314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind het wél een probleem, die mensen moeten eens ophouden met zich zo aan te stellen om niks. Het is toch zielig als je niks beters hebt om je mee bezig te houden dan op zoek te gaan naar zaken waardoor je je gekwetst kunt voelen.
Jij doet nu precies het zelfde
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:41:17 #194
78780 deedeetee
pi_140956370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Jij doet nu precies het zelfde
Leuk geprobeerd.... :')
pi_140956825

Kleurenpiet. _O_
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:57:39 #196
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140956868
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:56 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]

Kleurenpiet. _O_
Friet heeft ook een blanke kleur, racistisch eten..
pi_140956879
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:57 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Friet heeft ook een blanke kleur, racistisch eten..
Ik lig dubbel.
pi_140956938
quote:
Quinsy Gario, kunstenaar en Zwarte Piet-activist
'Ik vind het eigenlijk heel bedroevend. Toen ik het gisteravond zag, dacht ik alleen maar: ik snap het niet. Je hebt dertig mensen gesproken en dan kom je met zoiets. Voor het onderzoek vroeg het VIE mij ook om mijn mening, maar ik zie werkelijk niets van mijn kritiek terug. Dit is niet 'een kleine aanpassing', dit is géén aanpassing.'

'Het Insitutuut voor Volskcultuur en Immaterieel Erfgoed heeft misschien goede bedoelingen, maar ik neem ze wel iets kwalijk. Ze hebben datgene waar het eigenlijk om gaat, de huidskleur, veilig buiten schot gehouden. Terwijl dat het belangrijkste punt van grief was, de splijtzwam. Daarmee bewaken ze de status quo en laten ze geen enkel begrip zien. Racisme is hier bij wet verboden, maar we leven in een raar landje. We doen hier alles om een relikwie uit 1851 in stand te houden.'
http://www.volkskrant.nl/(...)d-te-mislukken.dhtml

En gelijk heeft 'ie. We zijn een bang behoudend landje geworden.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:05:24 #199
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140957137
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:56 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]

Kleurenpiet. _O_
Eng.

Een blauw geschminkte neger.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140957155
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)d-te-mislukken.dhtml

En gelijk heeft 'ie. We zijn een bang behoudend landje geworden.
Inderdaad, we waren vroeger één van de machtigste slavenhandelaren van Europa, en moet je ons nu eens zien... Om je kapot te schamen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')